• DV_ZED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07-2025
DV_ZED schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:12:
Is er iemand hier die is overgestapt van PS4 naar PS4 pro en wat over het geluidsniveau kan zeggen? Is het zachter/harder/geen verschil? Ik lees op internet wat tegenstrijdige berichten.

Ik heb een eerste revisie PS4 en ik word helemaal gek van de windturbine bij het spelen van bijv. Uncharted 4.
Dank voor de reacties allen! Ik heb toch maar een PS4 Pro aangeschaft en tot nu toe is ie nog muisstil, wat een verademing!

P.S.: iemand nog een PS4 kopen? Nee geintje... dat zal ik jullie niet aan doen. Ding gaat gewoon de vuilcontainer in ;)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:03:
Van het begin tot het einde kon ik niet stoppen met spelen
Ja is de gameplay zo kort? Omdat je hem in een game sessie hebt uitgespeeld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
DV_ZED schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:18:
[...]

Dank voor de reacties allen! Ik heb toch maar een PS4 Pro aangeschaft en tot nu toe is ie nog muisstil, wat een verademing!

P.S.: iemand nog een PS4 kopen? Nee geintje... dat zal ik jullie niet aan doen. Ding gaat gewoon de vuilcontainer in ;)
Reken je niet te vroeg rijk want de Pro kan alsnog behoorlijk lawaaiig worden als er Pro-enabled games gespeeld worden. Er schijnt zelfs een wat irritante hoge pieptoon in de fan te zitten als die op volle toeren draait. Heb het zelf nog niet meegemaakt trouwens, tot nu heb ik heel even TLoU gespeeld om te testen en verder alleen maar Bioshock the Collection ;)

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dvdkiwi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:53:
Thanks Robinez! Helder antwoord :*)

Ik zie trouwens dat CoD IW slechts 38,50 kost :D Dat wordt toch waarschijnlijk gewoon beiden bestellen; CoD eerst :P
Je maakt een grapje, toch? Ik hoop het echt, maar voor de duidelijkheid zou ik IW echt niet halen. Op dit moment wordt het gezien als de slechtste CoD ooit...! Zelfs Pro's zijn er nu al klaar mee (zoals Scumpii).

TF2 all the way!

[ Voor 10% gewijzigd door SqueakyClean op 15-11-2016 21:14 ]

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:58
Vraag, iemand enig idee of F1 2016 een patch gaat krijgen voor de PS4?
Dit is het enige wat ik erover kan vinden:
http://www.gamekings.tv/n...updaten-voor-de-ps4-pro/#

Bvd.

iRacing Profiel

• DV_ZED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07-2025
Davith78 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:05:
[...]

Reken je niet te vroeg rijk want de Pro kan alsnog behoorlijk lawaaiig worden als er Pro-enabled games gespeeld worden. Er schijnt zelfs een wat irritante hoge pieptoon in de fan te zitten als die op volle toeren draait. Heb het zelf nog niet meegemaakt trouwens, tot nu heb ik heel even TLoU gespeeld om te testen en verder alleen maar Bioshock the Collection ;)
De fan begint bij Uncharted ook wel te blazen, vooral in het hoofdmenu waar volgens mij geen FPS cap op zit. Ik hoor dan inderdaad ook wel wat van een pieptoon. Maar dit komt gelukkig nog niet eens in de buurt van het geluidsniveau wat de OG PS4 produceerde.

Het blijft blijkbaar toch lastig om in zon klein kastje fatsoenlijke koeling te krijgen.

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Kan de ps4pro ook 4K films via USB afspelen of heeft die geen H265 support? Ik kan er niet echt iets over vinden namelijk.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:01
Verschil is ook dat de Pro's nog geen stof heeft opgezogen en de meeste non-Pro's dat wel hebben.

Schroef maar eens een PS4 van 2-3 jaar oud open, een grote stofbal. Zelfs in een compleet schoongemaakt huis ga je stof vinden.

YouTube

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:36:
Dat zegt niks over hoe lang de game is. ;)
Nou ik neem voor het gemak even aan dat hij geen non stop speel sessie van 50 uur had :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Davith78
Tiduz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:56:
Kan de ps4pro ook 4K films via USB afspelen of heeft die geen H265 support? Ik kan er niet echt iets over vinden namelijk.
De media player van de PS4 (Pro) heeft geen h265 support. Ik heb het geprobeerd: een paar 4K h265 video clips (mp4 en mkv) op usb stick gezet, de speler laat de bestanden niet zien in de lijst.

De media player verwees me naar deze pagina voor ondersteunde bestandsformaten:

http://manuals.playstatio...4/videos/mp_format_v.html

Alleen h264 support helaas.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
Ik zie dat Assassin's Creed the Enzio Collection over 2 dagen uitkomt. Nu heb ik geen ps3 gehad, dus nooit deze spelen gespeeld. De setting lijkt me erg cool :) Aan de andere kant is het een beetje zonde om remasters te gaan spelen op de Pro. Hoop dat Tweakers met een vroege review komt.

Stadia / PSN : whenheco

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vandaag toch maar Watch Dogs 2 besteld. Eerste deel nooit gedaan, maar de reviews en eerste reacties van dit deel zijn positief.. en de prijs via de ING Rentewinkel is gunstig. Normaal speel ik eerst een game uit voor ik weer wat anders haal, straks echter drie games die nog uitgespeeld moeten worden (Battlefield 1, Rise of the Tomb Raider en vanaf morgen Watch Dogs 2). Ach ja, heb ik niet voor niets een PS4 Pro gekocht. Genoeg te doen in de koude wintermaanden, is ook fijn :P

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-01 16:41
De game waar ik toch al best lang naar uit kijk, FFXV, word in deze hands-on wel heel erg afgekraakt...;)

YouTube: Clueless Gamer: "Final Fantasy XV" With Elijah Wood - CON...

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Digital Foundry: Battlefield 1 - PS4 & PS4 Pro naast elkaar

Pro: duidelijk betere fps naast verbeterde IQ.

Tof dat ze een manier bedenken om dit in beeld te kunnen brengen! d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door SqueakyClean op 15-11-2016 23:05 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:28
SqueakyClean schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:04:
Digital Foundry: Battlefield 1 - PS4 & PS4 Pro naast elkaar

[video]

Pro: duidelijk betere fps naast verbeterde IQ.

Tof dat ze een manier bedenken om dit in beeld te kunnen brengen! d:)b
Hier zat ik op te wachten. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Gaat nu alleen wat romd dat ze bij de nieuwe patch de 'oude' versie hebben gepushed, ook naar de Pro, en de Pro optimlaisaties zijn vergeten toe te voegen. :+
Althans, dat is de verklaring, want het zou er na de patch minder mooi uitzien als pre-patch. ;)

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:40
mazzl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:00:
Ervaringsvraagje:

Ik heb nu nog een xbox 360 maar wil nu wel een nieuwe console, altijd ms gehad, maar wil nu ook een keer een PS uitproberen.

wat raden jullie aan op basis van onderstaande argumenten?
PS4 Slim of Pro?

* heb ik 1080P Plasma ( ga de komende 4 jaar nog geen nieuwe tv kopen)
* Versterker heeft geen HDMI in (PS4 slim mist the optical)
* stabiele framerate belangrijk
* screen taring vind ik vervelend.
* wel gevoelig voor het geluid dat een console maakt.
* geen idee of ik interesse heb in PS VR...

ik vind het een lastige afweging, met de pro ben je meer voorbereid op de toekomst, maar de slim heeft ook wel voordelen (stiller, goedkoper, kleiner)
de vraag komt er vooral op neer of je op een Full HD scherm ook betere prestaties hebt.
hoe ervaring eigenaren van een PS4 pro het geluid dat de machine maakt?
Ik zit in dezelfde keuze, maar ik neig meer naar de slim en zal je even argumenteren waarom:

Ik heb geen 4k tv, en ben ook nog niet van plan om er een aan te schaffen. Gezien dit hét verkoopargument is van de pro, belangrijke noot om voor de slim te gaan.

Form factor is belangrijk voor mij, hij komt op mijn bureau te staan en de slim staat hier veel leuker dan de grote lompe pro.

In de eerste plaats wil ik leuke games spelen, het aanbod is zeer goed voor de PS4 en van wat ik zo zie tovert het apparaat prachtige graphics op het scherm.

Ook even naar de bundels kijken, Game Mania in België heeft nu bv. een slim bundel van de 1 TB variant met 2 games voor 340 EUR.

Uiteindelijk is het maar waar je zelf belang aan hecht, ben je tevreden met de capaciteiten en voordelen van de slim of moet je absoluut het nieuwste en sterkste hebben, dan kan enkel de pro dit bieden.

Veel succes en vooral ook veel plezier met je aankoop, welke het ook moge worden.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

kazuka schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:57:
[...]

Wie? Kiwi! :P Ik begrijp dat jij BF1 ook links hebt laten liggen? Ik ben ook nog niet overtuigd helaas...

Alleen al voor de singleplayer campaign zou ik Titanfall 2 in huis halen.
Yep, BF1 laat ik schieten. Het ziet er heel tof uit en de audio is wederom dik in orde, maar het hele WW1 sausje doet het gewoon niet voor mij. Ik wacht wel op BFBC3 of Battlefield 5; ondertussen blijf ik gewoon af en toe BF4 spelen, spelers genoeg nog ;)

CoD is besteld en komt morgen binnen, Titanfall 2 haal ik wel zodra die enigzins de prijs van CoD benadert.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Watch_Dogs®2 - DYNAMIC THEME (Gratis):

https://store.playstation...04294_00-ETH0000000000363

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/19/EP0001-CUSA04294_00-ETH0000000000363/1479222263000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025

Scrooge NL

Verwijderd

Eindelijk NASCAR op de PS4 Pro.

Een aanrader voor autosport liefhebbers.

199 miles per hour op de Daytona 500.
Darks schreef op woensdag 16 november 2016 @ 01:02:
[...]

Ik zit in dezelfde keuze, maar ik neig meer naar de slim en zal je even argumenteren waarom:

Ik heb geen 4k tv, en ben ook nog niet van plan om er een aan te schaffen. Gezien dit hét verkoopargument is van de pro, belangrijke noot om voor de slim te gaan.

Form factor is belangrijk voor mij, hij komt op mijn bureau te staan en de slim staat hier veel leuker dan de grote lompe pro.

In de eerste plaats wil ik leuke games spelen, het aanbod is zeer goed voor de PS4 en van wat ik zo zie tovert het apparaat prachtige graphics op het scherm.

Ook even naar de bundels kijken, Game Mania in België heeft nu bv. een slim bundel van de 1 TB variant met 2 games voor 340 EUR.

Uiteindelijk is het maar waar je zelf belang aan hecht, ben je tevreden met de capaciteiten en voordelen van de slim of moet je absoluut het nieuwste en sterkste hebben, dan kan enkel de pro dit bieden.

Veel succes en vooral ook veel plezier met je aankoop, welke het ook moge worden.
Als je van plan bent exclusieve en dus goed geoptimaliseerde games als Spider-Man, Days Gone, Detroit, God of War 4, The Last Guardian en Horizon te gaan spelen, zou ik altijd voor de Pro gaan. Ja er zijn nog enkele slecht geoptimaliseerde games op dit moment, maar als je ziet wat supersampling in bijvoorbeeld Tomb Raider voor extra's brengt op een 1080p TV, dan juich ik dat alleen maar toe. Zo af en toe switch ik nog wel eens terug naar Enhanced of High Framerate en dan schrik ik soms bijna. De IQ is gewoon helemaal schoon van aliasing en shimmering. Dat gaat in toekomstige games alleen maar meer voor komen.

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
Davith78 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:33:
[...]

De media player van de PS4 (Pro) heeft geen h265 support. Ik heb het geprobeerd: een paar 4K h265 video clips (mp4 en mkv) op usb stick gezet, de speler laat de bestanden niet zien in de lijst.

De media player verwees me naar deze pagina voor ondersteunde bestandsformaten:

http://manuals.playstatio...4/videos/mp_format_v.html

Alleen h264 support helaas.
thanks, dat is inderdaad erg jammer, misschien dat er een update voor de player komt hopelijk

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Qweridee schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:01:
De game waar ik toch al best lang naar uit kijk, FFXV, word in deze hands-on wel heel erg afgekraakt...;)

YouTube: Clueless Gamer: "Final Fantasy XV" With Elijah Wood - CON...
Haha, je deze had ik ook gezien, maar Conan mag een game afkraken van me, want dat doet ie altijd.

Ok, het is een X1 game, maar die van Gears of War 4 vind ik ook mooi:

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:20:
Gaat nu alleen wat romd dat ze bij de nieuwe patch de 'oude' versie hebben gepushed, ook naar de Pro, en de Pro optimlaisaties zijn vergeten toe te voegen. :+
Althans, dat is de verklaring, want het zou er na de patch minder mooi uitzien als pre-patch. ;)
Oh echt joh? Gisteren na de patch gespeeld en had geen last van frame- of resdrops. Zou kunnen zijn dat de OG-versie unlocked draait op de Pro, wat dat dan weer verklaard. Moet verder zeggen dat ik BF1 er sowieso al goed uit vind zien. De IQ-verbeteringen vielen me toch al niet op... :)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29
bram1984 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:05:
[...]
wel eens terug naar Enhanced of High Framerate en dan schrik ik soms bijna. De IQ is gewoon helemaal schoon van aliasing en shimmering. Dat gaat in toekomstige games alleen maar meer voor komen.
Gisteravond paar uurtjes Rise of the tombraider op 4K setting via een 1080p TV gespeeld en inderdaad het is allemaal erg strak. Geen texture shimmering, draw distance is prima op order en geen edges te zien.

Als je die 100 euro kunt missen gewoon voor de Pro gaan. Ik hoor een lichte fan noise, maar het is ruw weg de helft van m'n oude PS4.

Enige waar ik me over verbaas is dat (sommige ??) games die voor de Pro zijn geoptimaliseerd en het Pro render pad gebruiken, maar op een HD TV worden getoond lagere frame rates laten zien dan op de normale PS4. Dat zou niet mogen. Tenzij devs toch te veel GPU resources gebruiken en voor de scaling actie er simpel te weinig bandbreedte over blijft.

Ik lees verhalen op Reddit dat de laatste BF1 patch (die van gisteravond, versie 1.04 geloof ik) het ook niet beter heeft gemaakt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
Nadat ik verschillende berichten heb gelezen begin ik te twijfelen.

Gebruikt de PS4Pro dezelfde stroomkabel als de PS4? of moet ik een andere kopen?

(de bijgeleverde is te kort voor mijn setup)

• loekf2
Tiduz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:07:
[...]

thanks, dat is inderdaad erg jammer, misschien dat er een update voor de player komt hopelijk
Da's vaag en beetje luiheid aan de kant van Sony. Netflix 4K gebruikt volgens mij HEVC (H.265) als codec, dus er moet hardware support zijn in de GPU. Was ook te verwachten, want AMD Polaris GPUs hebben hardware matige H.265 decode (hoewel de GPU in de PS4 Pro een opgepoetste variant van de PS4 GPU is + paar extra's).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
G4mert schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:39:

Gebruikt de PS4Pro dezelfde stroomkabel als de PS4? of moet ik een andere kopen?

Volgens mij standaard 3-pin (zeg) PC power connector, die normaal geaard is, maar gebruikt maar 2 pins...
....de stekker is geaard, maar de aansluiting op de PS4 is niet geaard.

De oude PS4 had een 2-pins Euro aansluiting, maar een niet geaarde stekker. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/891f2b03479dc99c38b721aee1884cc2-650-80.jpg

Dus als je nog een oude kabel van bv. een PC hebt liggen, kun je die gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 16-11-2016 08:45 ]

Verwijderd

Het is een dikkere andere kabel op de PS4 Pro:

Afbeeldingslocatie: https://www.ps3gameskopen.nl/images/detailed/6/stroomkabel_phat.jpg

Zo een dus.
SqueakyClean schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:29:
[...]

Oh echt joh? Gisteren na de patch gespeeld en had geen last van frame- of resdrops. Zou kunnen zijn dat de OG-versie unlocked draait op de Pro, wat dat dan weer verklaard. Moet verder zeggen dat ik BF1 er sowieso al goed uit vind zien. De IQ-verbeteringen vielen me toch al niet op... :)
Ja, zie onder andere:
https://www.reddit.com/r/...te_reportedly_stealthily/

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:08

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:00:
[video]

Dat ziet er toch niet uit hoe die hekken uit het 'niets' op komen dagen. Dat zijn echt 10 jaar oude graphics.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Typhone schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:49:
[...]

Dat ziet er toch niet uit hoe die hekken uit het 'niets' op komen dagen. Dat zijn echt 10 jaar oude graphics.
Ik wilde het al niet zeggen, maar dat ziet er inderdaad echt niet uit. Sowieso, alleen they're making a left turn! loop ik echt niet warm voor ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Typhone schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:49:
Ja, GT5 op de PS3 zag er minstens zo goed uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

madcon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:41:
Ik zie dat Assassin's Creed the Enzio Collection over 2 dagen uitkomt. Nu heb ik geen ps3 gehad, dus nooit deze spelen gespeeld. De setting lijkt me erg cool :) Aan de andere kant is het een beetje zonde om remasters te gaan spelen op de Pro. Hoop dat Tweakers met een vroege review komt.
Goeie nieuws is dat de ezio collection pro ondersteuning heeft voor dynamic 4k. Ik weet niet of je bij de ing zit, maar daar kost die 27 euro dacht ik.

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:26

PS4 gebruikt een C7 stroomkabel, De Pro een C17 maar een C13 werkt ook :)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:07
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:00:
[video]

Aanrader ?

http://www.metacritic.com...n-4/nascar-heat-evolution

Volgens mij was de laatste goede Nascar game uit 2003 dus veel keuze is er niet (op Iracing na). En kijk eens wat filmpjes van real life Nascar, want je lijnen zijn niet echt snel ;)

• Jay47
Ik baal echt, FireCuda 2TB SSHD is niet te krijgen, levering is verschoven naar eind Nov.
Had bij 4Launch besteld, vorige week werd mij verteld ja ze zijn echt onderweg, begin volgende week heeft u het binnen.
Net weer contact gehad (want ze houden mij niet op de hoogte, moet steeds zelf achteraan) leverancier heeft geen voorraad, waarschijnlijk moeten deze schijven nog gemaakt worden.
Dammit Pro in huis maar wil niet gamen tot ik het omgebouwd heb :(

Dus andere mensen die ook een FireCuda hebben besteld gaan ook lang moeten wacht helaas.

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:00
Jay47 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:52:
Ik baal echt, FireCuda 2TB SSHD is niet te krijgen, levering is verschoven naar eind Nov.
Had bij 4Launch besteld, vorige week werd mij verteld ja ze zijn echt onderweg, begin volgende week heeft u het binnen.
Net weer contact gehad (want ze houden mij niet op de hoogte, moet steeds zelf achteraan) leverancier heeft geen voorraad, waarschijnlijk moeten deze schijven nog gemaakt worden.

Dus andere mensen die ook een FireCuda hebben besteld gaan ook lang moeten wacht helaas.
Bij informatique is hij volgens de site wel op voorraad. http://www.informatique.n...-sshd-2tb-64mb-sata3.html

Ah ik zie het al, dit is de 3,5" versie :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Jay47 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:52:

Waarom zou je daarop wachten en niet gewoon met dat ding aan de slag gaan?

• Jay47
skreppiedoe schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:02:
[...]

Bij informatique is hij volgens de site wel op voorraad. http://www.informatique.n...-sshd-2tb-64mb-sata3.html

Ah ik zie het al, dit is de 3,5" versie :+
Ja idd 3,5" versie, moet de 2,5" hebben (FireCuda ST2000LX001)
Zijn nergens te krijgen :(

• Jay47
bram1984 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:07:
[...]

Waarom zou je daarop wachten en niet gewoon met dat ding aan de slag gaan?
Ja eigenlijk heb je gelijk, ben nog op mijn PS4 bezig deze heeft 1TB SSHD, dus ik wacht tot de 2TB SSHD voor de Pro binnen is want moet veel data overzettten.
Wil alles in 1 keer goed doen geen dubbel werk ;)

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 21:27
Jay47 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:44:
[...]

PS4 gebruikt een C7 stroomkabel, De Pro een C17 maar een C13 werkt ook :)
Is die C17 niet erg onveilig? ik mis de aardegeleiding... 8)7 8)7

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Jay47 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:12:
[...]

Ja eigenlijk heb je gelijk, ben nog op mijn PS4 bezig deze heeft 1TB SSHD, dus ik wacht tot de 2TB SSHD voor de Pro binnen is want moet veel data overzettten.
Wil alles in 1 keer goed doen geen dubbel werk ;)
Ik zou gewoon de game of games die je nu speelt erop zetten en je saves uit de cloud trekken.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sowieso vind ik kopieren naar een nieuwe schijf de moeite niet meer waard. Ik heb m'n SSD overgezet van de PS4 naar de PS4 Pro en heb een USB backupje (<1GB) zonder de games gedaan. Verder alles gewoon opnieuw binnengehaald, en die downloads gaan nu zo gigantisch rap dat je sneller klaar bent dan te gaan klooien met een full backup en restore die uren duren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
jimz93 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:18:
[...]

Wat heb je daar aan op een plastic product? ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:43

PBP

Inmiddels heeft Digital Foundry gezegd dat het met de nieuwste patch 1.04 is opgenomen.
Onder hun video staat nu ook: Footage taken from Patch 1.04.

• Jay47
[...]

Hoezo? De Pro gebruikt een C17 kabel!
C13 is geaard, maar de Pro heeft dit niet.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

De gewone PS4 heeft ook geen aarde.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Boos805
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06-2020
Sinds dat ik mn PS4 Pro gebruik zie ik tijdens het spelen van spellen en Netflix geregeld rode strepen en vlekken die kort flitsen. Alleen op 4K resolutie (zowel YUV420 als RGB) via de Pro. 4K content op Youtube lijkt het overigens weer niet te hebben.

Als ik Netflix kijk op de TV app (ook 4K) dan heb ik die strepen en vlekken niet. HDMI kabel al veranderd, andere HDMI ingang geprobeerd - allemaal geen effect.. Begin me er steeds meer aan te ergeren..

Zit er aan te denken om de Pro terug te sturen - iemand die dit probleem kent of een oplossing heeft? Zou dit een 'patchbaar' iets zijn of is mn Pro gewoon gaar?
PBP schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:41:
[...]

Inmiddels heeft Digital Foundry gezegd dat het met de nieuwste patch 1.04 is opgenomen.
Onder hun video staat nu ook: Footage taken from Patch 1.04.
Zou kunnen, maar dan hebben ze wel erg snel hun analyse gedaan. (beelden opnemen, selectie, FPS meten etc.).

Hier wat stilstaand vergelijkingsbeeld:
http://neogaf.com/showpost.php?p=224558286

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
Boos805 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:31:
Sinds dat ik mn PS4 Pro gebruik zie ik tijdens het spelen van spellen en Netflix geregeld rode strepen en vlekken die kort flitsen. Alleen op 4K resolutie (zowel YUV420 als RGB) via de Pro. 4K content op Youtube lijkt het overigens weer niet te hebben.

Als ik Netflix kijk op de TV app (ook 4K) dan heb ik die strepen en vlekken niet. HDMI kabel al veranderd, andere HDMI ingang geprobeerd - allemaal geen effect.. Begin me er steeds meer aan te ergeren..

Zit er aan te denken om de Pro terug te sturen - iemand die dit probleem kent of een oplossing heeft? Zou dit een 'patchbaar' iets zijn of is mn Pro gewoon gaar?
Ik heb Netflix nog niet geprobeerd op de Pro, zal dat vanavond eens doen. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat Netflix hun PS4 app nog moest updaten met Pro ondersteuning. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

• Jay47
Boos805 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:31:

Wat voor tv heb je?
Staat je beeld instellingen van de Pro op automatisch of volledig?

• loekf2
Jay47 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:10:
[...]

Ja idd 3,5" versie, moet de 2,5" hebben (FireCuda ST2000LX001)
Zijn nergens te krijgen :(
Dan heb ik toch mazzel gehad. Ik heb hem eerste week November bij Centralpoint besteld en had hem binnen paar dagen in huis (verstuurd uit Duitsland).

Heb je al bij Amazon.com (US) gekeken ?

https://www.amazon.com/dp...GKBK?_encoding=UTF8&psc=1

1 TB en 2 TB in stock.

Je betaald alleen 147 euro voor de 2 TB met shipping en douane. Mijn laatste 2 bestellingen via de US Amazon kwamen uiteindelijk met DHL hier. Duur dikke week voordat ie dan hier is.

Bv. een PS4 camera verlengkabel is bijna alleen maar bij Amazon in de US te koop.

Ik had per ongeluk een 2.5' BARACUDA 2 TB besteld bij Amazon.com en die was ook alleen daar te vinden, die Baracuda gebruik ik nu als backup disk. Baracuda is de niet SSHD versie van de Firecuda zeg maar.

[ Voor 11% gewijzigd door loekf2 op 16-11-2016 12:44 ]

• Jay47
loekf2 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:42:
[...]

Dan heb ik toch mazzel gehad. Ik heb hem eerste week November bij Centralpoint besteld en had hem binnen paar dagen in huis (verstuurd uit Duitsland).

Heb je al bij Amazon.com (US) gekeken ?

https://www.amazon.com/dp...GKBK?_encoding=UTF8&psc=1

1 TB en 2 TB in stock.

Je betaald alleen 147 euro voor de 2 TB met shipping en douane. Mijn laatste 2 bestellingen via de US Amazon kwamen uiteindelijk met DHL hier. Duur dikke week voordat ie dan hier is.

Bv. een PS4 camera verlengkabel is bijna alleen maar bij Amazon in de US te koop.
Thanks, ik had gekeken bij Amazon UK en DE ook uitverkocht :(
147 euri is te veel :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

loekf2 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:42:
Echt onbegrijpelijk. Dat ding heeft een proprietary connector, een enorm korte kabel, en Sony levert geen verlengkabels. Ik snap dat bedrijf soms echt niet. Voor veel mensen is wegwerken onmogelijk en kun je 'm er alleen bij slepen als je gaat gamen, en daarna weer weghalen en opruimen. Erg handig...

• loekf2
Exirion schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:45:
[...]

Echt onbegrijpelijk. Dat ding heeft een proprietary connector, een enorm korte kabel, en Sony levert geen verlengkabels. Ik snap dat bedrijf soms echt niet. Voor veel mensen is wegwerken onmogelijk en kun je 'm er alleen bij slepen als je gaat gamen, en daarna weer weghalen en opruimen. Erg handig...
En dan wordt je ook nog belazerd bij aanbieders van verlengkabels, ook Amazon. Krijg je gewoon een USB3 kabel. Ik heb nu deze:

https://www.amazon.com/Pl...s4+camera+extension+cable

Veel te veel geld, maar de enige die kon vinden, geen nep was en op voorraad. Kabel is behoorlijk stug, maar goeie kwaliteit.

Ik weiger om m'n kamer te verbouwen voor de PSVR, dus verlengkabel was de enige optie om de camera op de rand van de salontafel neer te zetten.

• Boos805
Het is niet alleen Netflix, ik zie die strepen/vlekken ook tijdens spellen (FIFA 17, Ratchet Clank, Diablo). Alleen in het home menu en via Youtube om de een of andere reden (nog) niet.

Heb een Philips 48PUS7600. Deze tv schijnt veel softwareproblemen te hebben, maar tot op heden heb ik helemaal geen problemen gehad.

Heb die strepen/vlekken ook alleen op 4K via de Pro. Op 1080P zie ik ze niet. Tv app van Netflix heeft er geen last van, en ook een 4K film via Media speler is ook gewoon goed.

@Jay47: hij staat gewoon op automatisch

• Jay47
Boos805 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:50:
Het is niet alleen Netflix, ik zie die strepen/vlekken ook tijdens spellen (FIFA 17, Ratchet Clank, Diablo). Alleen in het home menu en via Youtube om de een of andere reden (nog) niet.

Heb een Philips 48PUS7600. Deze tv schijnt veel softwareproblemen te hebben, maar tot op heden heb ik helemaal geen problemen gehad.

Heb die strepen/vlekken ook alleen op 4K via de Pro. Op 1080P zie ik ze niet. Tv app van Netflix heeft er geen last van, en ook een 4K film via Media speler is ook gewoon goed.

Probeer het op volledig, misschien helpt het ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

loekf2 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:49:
En dan wordt je ook nog belazerd bij aanbieders van verlengkabels, ook Amazon. Krijg je gewoon een USB3 kabel. Ik heb nu deze:

https://www.amazon.com/Pl...s4+camera+extension+cable

Veel te veel geld, maar de enige die kon vinden, geen nep was en op voorraad. Kabel is behoorlijk stug, maar goeie kwaliteit.

Ik weiger om m'n kamer te verbouwen voor de PSVR, dus verlengkabel was de enige optie om de camera op de rand van de salontafel neer te zetten.
Ja, en 2 meter is de enige lengte die er is. De TV heb ik hier aan de schouw hangen, en ik kom met 4 meter in totaal net te kort om door de kabelgoot heen het audiomeubel te halen. Alle andere kabels die er doorheen lopen zijn 5 meter. Misschien maar gewoon de boel afknippen en zelf een verlengstuk solderen...

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Boos805 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:50:

Dus je hebt er last van onder load? Lijkt me een deffect. Twee opties: een volledige reset van de console en een andere TV proberen.

Geen effect > retourneren.

• Boos805
SqueakyClean schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:57:
[...]

Dus je hebt er last van onder load? Lijkt me een deffect. Twee opties: een volledige reset van de console en een andere TV proberen.

Geen effect > retourneren.
Zal een volledige reset idd eens proberen. Heb helaas geen andere 4K tv voorhanden om het daarmee te testen.

• mstreutker
  • Laatst online: 24-12-2025
ASNNetworks schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:32:
[...]

De beste 4K HDR TV's om mee te gamen zijn de Samsung KS series (KS7000/8000/9000). Dat is de highend lijn en begint rond de €1500 (gemiddeld pricewatch) voor een 49". Heb je een TV die ook echt prachtig mooi beeld heeft, HDR met 1000nits en een input lag van maar ~20ms in 4K met HDR.
Ik heb op internet al diverse reviews gelezen over de KS7000 m.b.t. HDR in Game Mode;
De ene review zegt dat dit absoluut niet kan, de andere review zegt dat het wel ondersteund wordt. Ik heb het vermoeden dat ondersteuning voor HDR in Game Mode later via een update mogelijk is gemaakt, maar ik kan hiervoor helaas lastig hard bewijs vinden.

Zijn er mensen met een PS PRO en een KS7000 die kunnen bevestigen dat HDR wel werkt in Game Mode?
mstreutker schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb op internet al diverse reviews gelezen over de KS7000 m.b.t. HDR in Game Mode;
De ene review zegt dat dit absoluut niet kan, de andere review zegt dat het wel ondersteund wordt. Ik heb het vermoeden dat ondersteuning voor HDR in Game Mode later via een update mogelijk is gemaakt, maar ik kan hiervoor helaas lastig hard bewijs vinden.

Zijn er mensen met een PS PRO en een KS7000 die kunnen bevestigen dat HDR wel werkt in Game Mode?
Geloof dat ze op NeoGAF allemaal weglopen met deze TV i.c.m. de Pro, dus kan me niet voorstellen dat HDR niet werkt in Game Mode. Maar zeker weten doe ik het niet. Zal zo eens kijken.

• mstreutker
bram1984 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:48:
[...]

Geloof dat ze op NeoGAF allemaal weglopen met deze TV i.c.m. de Pro, dus kan me niet voorstellen dat HDR niet werkt in Game Mode. Maar zeker weten doe ik het niet. Zal zo eens kijken.
Dat verbaasde mij ook ;)
Oudere reviews van deze TV zeggen juist dat je of HDR, of Game Mode kan aanzetten, maar niet tegelijk.
Als het *wel* werkt, is dit idd een erg mooie TV voor de nieuwe features van de Pro.
Maar de informatie over dit onderwerp is erg tegenstrijdig, dus als je het zou kunnen checken : graag! _/-\o_

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
Voor de mensen die een upgrade hebben uitgevoerd naar de PS4 Pro, is er nu echt veel verschil merkbaar tijdens het gamen? Qua graphics maar ook qua performance?

Ik heb gisteren een 4K TV gekocht (Samsung UE55KS8000) en ben aan het twijfelen of ik m'n PS4 nu al moet inruilen voor een PS4 Pro, of dat ik net zo goed nog een paar maanden (jaren?) kan wachten.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 14:58
bram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:35:
[...]

Eh.. Misschien toch nog eens lezen? Hij heeft het werkelijk nergens over exclusieve features:

Dus waarom jij die vervolgens aanhaalt, geen idee:

En de huidige PS4 wordt tegenwoordig ook in de meeste gevallen als hoofdplatform gebruikt i.v.m. de extra kracht t.o.v. de Xbox. Net zoals dat de vorige generatie op de X360 het geval was.

Het lijkt me daarnaast makkelijker om features uit te schakelen en gewoon te testen wanneer iets goed werkt, dan er features bij te gaan. Dus waarom zou je daar "veel meer problemen" mee krijgen?
Omdat het totaal geen voordeel biedt om vanuit de Pro te gaan ontwikkelen en dan vervolgens de hele handel lager af te stellen om de PS4 base ook alles te laten lopen. Daardoor zou je dus exclusieve features (denk aan grafische, gameplay, et cetera) moeten denken. Gaat niet gebeuren, want:
- Developers cannot add exclusive content to either PS4 or Neo systems.
- A game's frame-rate must meet or exceed its equivalent performance level on base PlayStation 4 hardware.
Het is juist om makkelijker om te ontwikkelen vanuit de PS4 base en naar de Pro toe te werken. Je ontwikkelt namelijk voor een bepaald platform (PS4 base) en voegt vervolgens grafische functies (resolutie, particle effects, et cetera) die makkelijker te finetunen is op die manier.

De PS3/Xbox 360 referentie slaat natuurlijk nergens op. Sony had voor de PS3 met Cell een belabberde devkit en documentatie, iets wat Microsoft met de redelijke bekende Xenon en PowerPC-architectuur wel voor elkaar had. Juist daarom werd die generatie de Xbox als basisplatform gekozen. Niet voor niets waren het grotendeels ports op de PS3 in eerste instantie die belachelijk slecht geoptimaliseerd waren.

Enfin, hier ook een mooie vergelijkingsvideo van Watch Dogs 2 voor PS4 base en Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 16-11-2016 14:00 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
SparksNL schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:57:
Voor de mensen die een upgrade hebben uitgevoerd naar de PS4 Pro, is er nu echt veel verschil merkbaar tijdens het gamen? Qua graphics maar ook qua performance?

Ik heb gisteren een 4K TV gekocht (Samsung UE55KS8000) en ben aan het twijfelen of ik m'n PS4 nu al moet inruilen voor een PS4 Pro, of dat ik net zo goed nog een paar maanden (jaren?) kan wachten.
Ik zou zeggen, lees de afgelopen pagna's op dit topic eens.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vraagje aan pro bezitters:

1. kan je met spellen waarvoor een pro patch is uitgebracht, de beeldschermweergave selecteren ? voorbeeld: 1080P 30fps met extra gimmicks &1080P 60FPS & 2160P. (zoiets zag ik bij ROTR langskomen).

2. Worden je savegames automatisch op een cloud gesaved op een PS4 ?
Je kunt het net zo goed vanaf de Pro > Base redeneren, het is maar hoe je het bekijkt.
Je maakt een volledige game in 4K met goede graphics en vervolgens zet je het om naar <1080p en finetune je de details iets naar beneden, zover zodat het op de OG goed draait en je de framerate eis geborgd hebt.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
lennox-06 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:01:

1. kan je met spellen waarvoor een pro patch is uitgebracht, de beeldschermweergave selecteren ? voorbeeld: 1080P 30fps met extra gimmicks &1080P 60FPS & 2160P. (zoiets zag ik bij ROTR langskomen).

Even terugkijken in dit topic, of googlen en je weet het zo.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
niekvandermeer schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:02:
[...]

Even terugkijken in dit topic, of googlen en je weet het zo.
ja 'even' 40 pagina's terugzoeken. ik kon op google snel niks vinden.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
lennox-06 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:03:
[...]

ja 'even' 40 pagina's terugzoeken. ik kon op google snel niks vinden.

Hangt af van de opties die de game bied, hier is geen standaard voor.

Nee, dit is alleen mogelijk als je PS+ hebt

• Davith78
niekvandermeer schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:04:
[...]

Hangt af van de opties die de game bied, hier is geen standaard voor.

Nee, dit is alleen mogelijk als je PS+ hebt
Goed van je dat hem helpt hoor, maar vraag 2 had hij echt makkelijk kunnen Googlen :/ Dat is overal te vinden.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Shoot. Verkoop ik net mijn PS3, kom ik er achter dat ik mijn PS3 games ook kan verkopen omdat ze niet speelbaar zijn op de PS4 Pro. Ging er eigenlijk gewoon van uit dat dit kon, mede omdat het bij de Xbox One wel kan, de oude 360 games dan.

Maar dan moet ik ze dus ook opnieuw kopen. Jammer.

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10-2025
mstreutker schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:52:
[...]

Dat verbaasde mij ook ;)
Oudere reviews van deze TV zeggen juist dat je of HDR, of Game Mode kan aanzetten, maar niet tegelijk.
Als het *wel* werkt, is dit idd een erg mooie TV voor de nieuwe features van de Pro.
Maar de informatie over dit onderwerp is erg tegenstrijdig, dus als je het zou kunnen checken : graag! _/-\o_
Dat is ook wat ik begrepen heb. En dat zou gelden voor ALLE 4K tv's dus niet specifiek dit merk.

Game mode is een specifieke mode waarin je TV allerlei software trucjes die voor mooier beeld zorgen overslaat zodat die een snellere respons tijd heeft wat resulteert in minder input lag.

Om 4K HDR werkende te krijgen moet je TV verschillende trucjes uitvoeren waardoor game mode niet beschikbaar is. HDR berekening worden dan ook door je TV uitgevoerd en niet door de PS4 zelf. De PS4 geeft enkel een signaal door.

Dit betekend dus in het algemeen:
- 4k HDR = geen Game Mode beschikbaar oftewel meer inputlag
- 4K zonder HDR = minder input lag d.m.v. Game Mode.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

[...]

www.rtings.com heeft deze tv uitvoerig getest en in 4K HDR een inputlag getest van ~21ms. Dus game mode met 4K en HDR. Anders was het wel erg laag buiten game mode met 21ms ;).

Via rtings moet je overigs zoeken op KS8000, zo heet die in USA namelijk.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• loekf2
lennox-06 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:01:

Idd, niet voor alle games. Bij sommige games heb je geen keuze. De "Pro" mode wordt gewoon in 1080p weergegeven, dus gedownsampled.

In ROTR kun je idd kiezen.
Mits je een PSN+ abbo hebt... maar volgens mij handmatige save (?):

http://manuals.playstatio...settings/data_system.html

Moet bekennen dat ik nog nooit naar die optie gekeken heb.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
mstreutker schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:52:
[...]

Dat verbaasde mij ook ;)
ASNNetworks schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:19:
[...]

www.rtings.com heeft deze tv uitvoerig getest en in 4K HDR een inputlag getest van ~21ms. Dus game mode met 4K en HDR. Anders was het wel erg laag buiten game mode met 21ms ;).

En ik meen mij te herinneren dat als je HDR kiest op de normale manier op de TV dat ie dan niet in Game Mode draait, maar je kan HDR echter wel aan zetten in Game Mode maar dan heet de optie iets anders, iets met UHD Color blabla (iets met color in ieder geval) ofzo. Had ff snel gekeken net op rtings maar kon het niet zo snel vinden.

Ahh, toch nog ff beter gezocht, zie hier: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

"Yes it does. For best experience, select the 'Game' special viewing mode and set the backlight to max. Set 'Smart LED' to 'High' and 'Color Space' to 'Native'. This results in an input lag of 22.6ms."

[ Voor 18% gewijzigd door Aenea op 16-11-2016 14:27 ]

• mstreutker
ASNNetworks schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:19:
[...]

Bedankt voor je aanvulling!
Dus conclusie is dat het (nu) wel zou moeten werken?

Wat overigens ook enorm verwarrend is, is dat KS7000 in EU de KS8000 in USA is, maar dat KS8000 in EU weer een andere TV is. Je moet dus wel weten uit welk land je de review aan het lezen bent 8)7

• Davith78
Toch vraag ik me af in hoeverre HDR daadwerkelijk uit de verf komt op een tv als de KS7000 met egde-lit i.p.v. full-LED. 1000 nits heeft die dat dan weer wel.

• mstreutker
Davith78 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:27:
Toch vraag ik me af in hoeverre HDR daadwerkelijk uit de verf komt op een tv als de KS7000 met egde-lit i.p.v. full-LED. 1000 nits heeft die dat dan weer wel.
FALD zal ongetwijfeld mooier zijn, maar daar betaal je dan ook (2x?) meer voor.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 19:25

V3g3ta

Fueled by Games!

[...]

Ik heb zelf de KS9000 en die doet wel degelijk 4K en HDR in games die het ondersteunen. Zodra de game start krijg ik zelfs een melding dat HDR werkt. En natuurlijk in game mode ;-)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

loekf2 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:20:

[...]

Mits je een PSN+ abbo hebt... maar volgens mij handmatige save (?):

http://manuals.playstatio...settings/data_system.html

Moet bekennen dat ik nog nooit naar die optie gekeken heb.
Automatisch uploaden kan je op je PS4 instellen. Erg makkelijk en backup daardoor zelden nodig. d:)b

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
V3g3ta schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:29:
[...]

Ik heb zelf de KS9000 en die doet wel degelijk 4K en HDR in games die het ondersteunen. Zodra de game start krijg ik zelfs een melding dat HDR werkt. En natuurlijk in game mode ;-)
Ik heb de KS7000 en kan dit ook bevestigen.

• Davith78
mstreutker schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:28:
[...]

FALD zal ongetwijfeld mooier zijn, maar daar betaal je dan ook (2x?) meer voor.
Daarom wacht ik nog een poos met de aankoop van een 4K tv met HDR. Momenteel vind ik dat de betaalbare modellen nog allemaal van die net-niet truukjes aan boord hebben waarmee HDR weergave wel benaderd wordt maar niet zoals het eigenlijk hoort te zijn.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Davith78 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:32:
[...]

Daarom wacht ik nog een poos met de aankoop van een 4K tv met HDR. Momenteel vind ik de betaalbare modellen nog allemaal van die net-niet truukjes aan boord hebben waarmee HDR weergave wel benaderd wordt maar niet zoals het eigenlijk hoort te zijn.
Plus nog is het feit dat er bijv. verschillende HDR-standaarden zijn. Dobly Vision is veruit het mooiste, maar niet de standaard. Even wachten tot duidelijk is wat de standaard wordt is geen gek idee.

• Davith78
En hoppa daar gaan we al, dit is nou net wat Sony toch wou voorkomen? De Pro versie van BF1 heeft volgens DF een voordeel voor multiplayer ten opzichte van de base PS4.

http://www.eurogamer.net/...ore-responsive-on-ps4-pro

• Jay47
Heeft iemand een vergelijking van een Pro op een 4K edge led en 4K direct/full led tv?
Ik ben van mening dat een full veel beter HDR resultaat geeft, edge heeft vaak last van clouding.
me_mrtn schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:57:
[...]

Omdat het totaal geen voordeel biedt om vanuit de Pro te gaan ontwikkelen en dan vervolgens de hele handel lager af te stellen om de PS4 base ook alles te laten lopen. Daardoor zou je dus exclusieve features (denk aan grafische, gameplay, et cetera) moeten denken. Gaat niet gebeuren, want:

[...]

Het is juist om makkelijker om te ontwikkelen vanuit de PS4 base en naar de Pro toe te werken. Je ontwikkelt namelijk voor een bepaald platform (PS4 base) en voegt vervolgens grafische functies (resolutie, particle effects, et cetera) die makkelijker te finetunen is op die manier.

De PS3/Xbox 360 referentie slaat natuurlijk nergens op. Sony had voor de PS3 met Cell een belabberde devkit en documentatie, iets wat Microsoft met de redelijke bekende Xenon en PowerPC-architectuur wel voor elkaar had. Juist daarom werd die generatie de Xbox als basisplatform gekozen. Niet voor niets waren het grotendeels ports op de PS3 in eerste instantie die belachelijk slecht geoptimaliseerd waren.

Enfin, hier ook een mooie vergelijkingsvideo van Watch Dogs 2 voor PS4 base en Pro.
[video]
En daarom noem ik dus ook de PS4 vs. X1 referentie die beide dezelfde architectuur hebben.

Wederom haal je "exclusieve" features aan. Daar heeft toch niemand het over? Een game kan er prima beter uit zien op de Pro, dat gebeurt in sommige gevallen al. Dus waarom je dan ook grafische features noemt, geen idee. Daar is het hele idee van de Pro namelijk op gebaseerd. Dus die zijn en komen er wel degelijk.

Is het makkelijker ja? Heb je daar een bron voor? Ik ben zelf geen ontwikkelaar, dus ik weet het niet, maar als ik logisch redeneer, zou ik denken dat het makkelijker is om het snelste platform aan te houden en vervolgens te downgraden tot het moment waarop iets fatsoenlijk draait. Iets afbreken gaat over het algemeen sneller en makkelijker dan iets opbouwen. Je hoeft niet te verzinnen waar en welke extra power je precies gaat gebruiken, maar schakelt deze per segment simpelweg uit, omdat deze al aanwezig is. Als ik ergens een budget voor heb en ik moet dit samenstellen (denk bijvoorbeeld aan een nieuwe laptop) dan gooi ik 'm eerst gewoon vol met het beste van het beste en daarna ga ik de minst benodigde features afstrepen totdat het ding binnen budget is.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
Davith78 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:38:
En hoppa daar gaan we al, dit is nou net wat Sony toch wou voorkomen? De Pro versie van BF1 heeft volgens DF een voordeel voor multiplayer ten opzichte van de base PS4.

En ik ben er blij om, Battlefield is getarget op 60 fps, het is puur de hardware die het niet meer trekt, slecht 3 jaar na introductie moet je het af en toe doen met 35 fps. Natuurlijk kunnen ze de game zo uitsmeren dat je altijd de 60 fps target maar dan speel je op een resolutie van 720p of lager, en dan hoor je daar weer iedereen over zeiken. Als je wat betere performance wilt kun je gaan voor de pro. Of je blijft bij de base edition en moet het doen met wat minder fps.

Ik ben blij met deze midcycle update, zo staat de game industrie niet onnodig lang stil door zwakke consoles die 6/7 jaar mee moeten.

Met hetgeen wat jij bedoelt wilt sony zeggen dat het niet de bedoeling is dat er op de ps4 een target komt van 30 fps bij online multiplayer, terwijl dit bij de pro 60 fps is.

• Davith78
SqueakyClean schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:35:
[...]

Plus nog is het feit dat er bijv. verschillende HDR-standaarden zijn. Dobly Vision is veruit het mooiste, maar niet de standaard. Even wachten tot duidelijk is wat de standaard wordt is geen gek idee.
En las ik laatst dat tv producenten, zenders en studio's ook bezig zijn met hun eigen standaard: High Dynamic Range Television (BT.2100). Als je nu een HDR tv koopt is het nog maar afwachten of die tv straks ook HDR-T gaat ondersteunen. Zo niet, dan heb je dus eigenlijk alweer een verouderd model.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 14:58
bram1984 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:40:
[...]

En daarom noem ik dus ook de PS4 vs. X1 referentie die beide dezelfde architectuur hebben.
Excuus, las ik verkeerd.
Wederom haal je "exclusieve" features aan. Daar heeft toch niemand het over? Een game kan er prima beter uit zien op de Pro, dat gebeurt in sommige gevallen al. Dus waarom je dan ook grafische features noemt, geen idee. Daar is het hele idee van de Pro namelijk op gebaseerd. Dus die zijn en komen er wel degelijk.
Noem het exclusief, noem het Pro-features. De Pro is gebouwd als 4K-console, niets meer, niets minder.
Is het makkelijker ja? Heb je daar een bron voor? Ik ben zelf geen ontwikkelaar, dus ik weet het niet, maar als ik logisch redeneer, zou ik denken dat het makkelijker is om het snelste platform aan te houden en vervolgens te downgraden tot het moment waarop iets fatsoenlijk draait. Iets afbreken gaat over het algemeen sneller en makkelijker dan iets opbouwen. Je hoeft niet te verzinnen waar en welke extra power je precies gaat gebruiken, maar schakelt deze per segment simpelweg uit, omdat deze al aanwezig is. Als ik ergens een budget voor heb en ik moet dit samenstellen (denk bijvoorbeeld aan een nieuwe laptop) dan gooi ik 'm eerst gewoon vol met het beste van het beste en daarna ga ik de minst benodigde features afstrepen totdat het ding binnen budget is.
Nee, ben geen ontwikkelaar, maar heb jaren in die wereld als ZZP'er gelopen. Jij bekijkt het van top-down, in plaats van bottom-up. Niets mis mee, maar zie het als de fundering van een huis. Als die fundering goed is, kun je verder. Om een parallel te trekken naar de concurrent, kijk wat Nintendo heeft gedaan met de 3DS en de New 3DS. Games als Hyrule Warriors en Monster Hunter hebben als target de New 3DS. Vandaar uit wordt alles dus naar beneden afgesteld naar de 3DS, met als gevolg dat het niet vooruit te branden is. Sony brandt daar zijn vingers niet aan.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Davith78 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:38:

Hahahaha, lachen man! Het artikel komt erop neer dat doordat de Pro in BF1 MP een hogere, constantere FPS laat zien daar voordeel uitgehaald wordt.

Beetje overtrokken conclusie, maar een begrijpelijke. Op de PS4 OG loopt het gewoon minder en heb je res-drops. Het komt erop neer dat DICE de ervaring op de PS4 OG zal moeten optimaliseren zodat er minder fps-drops zijn.

Daarnaast wordt scherper beeld en meer detail aangehaald als voordelen. Scherper beeld kan ik me nog in vinden, maar meer details natuurlijk niet. Hoe minder detail hoe makkelijker vijanden te zien zijn. Dus daar heeft de PS4 OG weer een voordeel.

Dus ik hou het er maar op dat het voordeel van de Pro vrij klein is. :)

• Davith78
swoutr schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:49:
[...]

En ik ben er blij om, Battlefield is getarget op 60 fps, het is puur de hardware die het niet meer trekt, slecht 3 jaar na introductie moet je het af en toe doen met 35 fps. Natuurlijk kunnen ze de game zo uitsmeren dat je altijd de 60 fps target maar dan speel je op een resolutie van 720p of lager, en dan hoor je daar weer iedereen over zeiken. Als je wat betere performance wilt kun je gaan voor de pro. Of je blijft bij de base edition en moet het doen met wat minder fps.

Ik ben blij met deze midcycle update, zo staat de game industrie niet onnodig lang stil door zwakke consoles die 6/7 jaar mee moeten.

Met hetgeen wat jij bedoelt wilt sony zeggen dat het niet de bedoeling is dat er op de ps4 een target komt van 30 fps bij online multiplayer, terwijl dit bij de pro 60 fps is.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook blij met de mid-gen update en heb zelf ook een Pro gekocht. Maar een mulitplayer voordeel voor de Pro (in welke vorm dan ook) is toch juist wat Sony gezegd heeft niet te willen, dat zou volgens hun de userbase opsplitsen.
Davith78 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:56:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook blij met de mid-gen update en heb zelf ook een Pro gekocht. Maar een mulitplayer voordeel voor de Pro (in welke vorm dan ook) is toch juist wat Sony gezegd heeft niet te willen, dat zou volgens hun de userbase opsplitsen.
Daar werd natuurlijk mee bedoeld dat het op de een niet 30fps zou gaan lopen en op de ander 60fps. Beide versies hebben 60fps als target en dat is niet veranderd.

• Jay47
Davith78 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:49:
[...]

En las ik laatst dat tv producenten, zenders en studio's ook bezig zijn met hun eigen standaard: High Dynamic Range Television (BT.2100). Als je nu een HDR tv koopt is het nog maar afwachten of die tv straks ook HDR-T gaat ondersteunen. Zo niet, dan heb je dus eigenlijk alweer een verouderd model.
Zoveel veranderd er niet, plus het is geen nieuw format.
BT.2100 heeft dus helemaal geen effect op HDR10 en Dolby Vision.
Zie geen meerwaarde.
Pagina: 1 ... 75 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.