Ik zit nog een beetje te kijken naar een zelfgemaakte accu met een paar 18650's. Het ziet er toch wel interessant uit voor een project die wat kleiner moet worden dan m'n huidige kratradio, die buiten best wel groot ook nog eens vrij zwaar is. Het opladen van die dingen blijkt toch nog wel een probleem te zijn, zeker als je alles eigenlijk het liefst in de behuizing wil hebben.
Nou zit ik dus te zoeken naar een manier om die dingen op te laden, wat lastig blijkt als ze parallel staan. Ik zat te denken aan een aan een 3s2p configuratie. Allereerst moeten alle batterijen allemaal in dezelfde staat zijn (omwille van het de hoge stroom waarmee ze anders elkaar gaan opladen?) voordat ze parallel gaan. Dan zou
zo'n ding (die volgens de beschrijving ook parallel kan) gebruiken zodat de batterijen niet te diep ontladen. Is het dan mogelijk om ze, in plaats van met een gebalanceerde lader (die nogal groot en bulky zijn) allemaal individueel op te laden met elk zo'n
TP4056? Waarbij de batterijen eventueel zelfs eerst ontkoppeld worden van de batterijbescherming en daarbij gekoppeld worden aan de batterijlader met bijvoorbeeld een 6PDT switch, wat wel een beetje omslachtig is. Ach, nog tijd genoeg voor de zomer, dan me maar eens in die dingen verdiepen.