Heren,
Vraagje, naja vraagjes..
Ik ben bezig met en ombouwen van een Makita M-box naar een kistradio welke ik kan gaan gebruiken met mijn Makita accu's.
Nu loop ik echter tegen een aantal dingen aan.
Allereerst een lijstje met onderdelen welke ik heb:
TPA3118 2x30W
TPA7492P 2x25W
Visaton FRS 10 WP 4Ohm
Pioneer G1030F
Ik heb eerst de Visaton speakers gehaald omdat ze bestand zijn tegen (zee)water, stof en hitte/kou. Echter zijn dit PA speakers. En het geluid is niet heel erg best (met name laag). Nu krijg ik morgen de Pioneer G1030F binnen in de hoop het geluid wat beter te laten klinken. Echter heb ik hiermee wel het probleem dat de boel niet meer water en stof bestendig is.
Wat zouden jullie hier in aanraden?
Nu verder met de versterkers.
Ik heb de TPA3118 in de eerste instantie gekocht echter ging het geluid me veel te hard, zelfs op het laagste volume (kan ook aan de PA speakers liggen). Toen heb ik de TPA7492P aangeschaft, en hiermee was het al wat beter maar alsnog vrij luid, nu heb ik 3.3Ohms 50W weerstanden tussen gezet en het aantal db met 3 omlaag gekregen dus dit is al wat beter, maar ik zal alsnog het geluid op het laagste niveau van mijn telefoon moeten zetten om geen burenruzie te creëren.
Mijn vraag is, wat is jullie inbreng hierop?
Graag zou ik wat net geluid willen hebben op een wat lager volume en indien mogelijk een beetje weersbestendig.
Is dit te realiseren met de Visaton speakers of zal ik toch de Pioneers hiervoor moeten gaan gebruiken en de weersbestendigheid laten varen.
En welke versterker kan ik hier het beste voor gaan gebruiken?
Oh ja, de versterkers worden gevoed door een 18V Makita accu, mogelijk dat ik hier een 18v>12v converter tussen kan zetten om het volume nog verder terug te schroeven?
[
Voor 5% gewijzigd door
MyBearTibbers op 06-01-2023 16:12
]