Vraagje over antenne's:
Ik heb mn radiootje vrijwel af.

Ben nog bezig met een speakerfront en er komt nog een handvat.
Ik heb de "gebruikelijke" bluetooth-ontvanger van sure-hifi (accusafe) in de kist zitten, maar het bereik valt hier simpelweg van tegen. Tussen tv-hoek en bank (5 meter) haalt ie eigenlijk net niet. Hier ben ik dus een oplossing voor aan het zoeken in de vorm van een andere antenne die ik op de bluetoothontvanger wil solderen. Hiervoor zijn tal van voorbeeldfilmpjes te vinden.
Mijn vraag is of iemand weet waar ik op zou moeten letten bij een antenne en waar ik het meest rendement (bereik/prijs) mee haal. Het liefst wil ik zo min mogelijk spullen die kunnen afbreken aan mn kist hangen:
- Een grotere wifi-antenne, maar toch in de kast houden.
- Een kleine antenne naar buiten brengen zoals bijv. deze pcb (kan ik aan de buitenkant plakken
Andere opties zijn ook:
- Proberen het huidige signaal te richten met een bierblikje
- koperdraadje bevestigen aan mijn (nog in te bouwen) metalen handvat
Ik ben benieuwd naar suggesties en/of ervaringen.
Ik heb mn radiootje vrijwel af.

Ben nog bezig met een speakerfront en er komt nog een handvat.
Ik heb de "gebruikelijke" bluetooth-ontvanger van sure-hifi (accusafe) in de kist zitten, maar het bereik valt hier simpelweg van tegen. Tussen tv-hoek en bank (5 meter) haalt ie eigenlijk net niet. Hier ben ik dus een oplossing voor aan het zoeken in de vorm van een andere antenne die ik op de bluetoothontvanger wil solderen. Hiervoor zijn tal van voorbeeldfilmpjes te vinden.
Mijn vraag is of iemand weet waar ik op zou moeten letten bij een antenne en waar ik het meest rendement (bereik/prijs) mee haal. Het liefst wil ik zo min mogelijk spullen die kunnen afbreken aan mn kist hangen:
- Een grotere wifi-antenne, maar toch in de kast houden.
- Een kleine antenne naar buiten brengen zoals bijv. deze pcb (kan ik aan de buitenkant plakken
Andere opties zijn ook:
- Proberen het huidige signaal te richten met een bierblikje
- koperdraadje bevestigen aan mijn (nog in te bouwen) metalen handvat
Ik ben benieuwd naar suggesties en/of ervaringen.