Ik denk niet dat je hier veel mee gaat bereiken. Ik denk dat je beter een nieuwe behuizing kan maken en die berekenen (met een beetje hulp) op basis van een driver waarvan je de parameter weet. Ik weet niet wat je wensen zijn of wat je budget is, maar lees je anders eens een beetje in hier en in het vorige topic. Voor een beperkte investering heb je al snel een leuke speaker. Zeker als je e.e.a. kunt hergebruiken.Hijana schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:24:
[...]
Er staat geen merk of type op de speaker helaas, de speaker is 4 omh en 28cm diameter (excl schroefrand)
De behuizing is 50 liter excl apparatuur wat er in ligt, (accu, hoorn, speaker etc)
De poorten zijn 9 cm lang en diameter is 6cm
Ik hoop dat je hier iets mee kan
Bedankt voor je reactiebarrymossel schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:22:
[...]
Ik denk niet dat je hier veel mee gaat bereiken. Ik denk dat je beter een nieuwe behuizing kan maken en die berekenen (met een beetje hulp) op basis van een driver waarvan je de parameter weet. Ik weet niet wat je wensen zijn of wat je budget is, maar lees je anders eens een beetje in hier en in het vorige topic. Voor een beperkte investering heb je al snel een leuke speaker. Zeker als je e.e.a. kunt hergebruiken.
Mmh dat is wel jammer.. zou graag dezelfde gebruiken, o.a. omdat alles er al inzit..
Ik gebruik de speaker altijd buiten, voornamelijk voetbal velden. De speaker moet dus een ver bereik hebben, maar ook in de kleedkamer moet het geluid goed zijn om aan te horen. Twee dingen waar een redelijk verschil in zit qua speaker.
Heb o.a. gekeken naar de Rockster, vrij nieuwe speaker en echt een beest. Helaas kost die 999,- maar het is wel precies wat ik zou willen. Alleen de knopjes/mengpaneel etc hoeft niet zo uitgebreid te zijn
Je zou kunnen overwegen een Boominator te bouwen. Of de Soundboks te kopen.Hijana schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:23:
[...]
Bedankt voor je reactie
Mmh dat is wel jammer.. zou graag dezelfde gebruiken, o.a. omdat alles er al inzit..
Ik gebruik de speaker altijd buiten, voornamelijk voetbal velden. De speaker moet dus een ver bereik hebben, maar ook in de kleedkamer moet het geluid goed zijn om aan te horen. Twee dingen waar een redelijk verschil in zit qua speaker.
Heb o.a. gekeken naar de Rockster, vrij nieuwe speaker en echt een beest. Helaas kost die 999,- maar het is wel precies wat ik zou willen. Alleen de knopjes/mengpaneel etc hoeft niet zo uitgebreid te zijn
De boominator is echt gaaf en zou ik inderdaad graag een willen hebben, maar om hem zelf te maken vind ik het een te hoog gegrepen project voor mij.barrymossel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 08:20:
[...]
Je zou kunnen overwegen een Boominator te bouwen. Of de Soundboks te kopen.
Soundboks heb ik nog nooit gehoord, maar uit de reviews heb ik gelezen dat het geluid niet echt super is, en dat mag je wel verwachten bij een speaker van 699? Euro...
Eerdere reviews hadden prototypes van de Soundboks, daar was het geluid inderdaad minder van. Het uiteindelijke productiemodel is aardig goed, maar wel echt een "festival" speaker, verwacht geen Hi-Fi dus. Maar dat geldt eigenlijk ook voor de Boominator. Boominator is wel wat helderder, Soundboks heeft meer bass. Beide gaan érg hard. Ik heb ze beide staan dus dat is best leuk vergelijken
.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Hoi Wesley,wesleytjuh schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:56:
Eerdere reviews hadden prototypes van de Soundboks, daar was het geluid inderdaad minder van. Het uiteindelijke productiemodel is aardig goed, maar wel echt een "festival" speaker, verwacht geen Hi-Fi dus. Maar dat geldt eigenlijk ook voor de Boominator. Boominator is wel wat helderder, Soundboks heeft meer bass. Beide gaan érg hard. Ik heb ze beide staan dus dat is best leuk vergelijken.
Dat zou kunnen, toch schrikt dat me wel af.
Heb jij zelf de boominator en gebruik je hem regelmatig? Hoe zijn je ervaringen?
Ben alweer wat verder gekomen
Wacht nog steeds op mijn amplifier bordje 

Zit er nu een inbouwschotel aan de binnenkant van het deksel?Tessan_nl schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:39:
Ben alweer wat verder gekomenWacht nog steeds op mijn amplifier bordje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt! Ik heb nog een beugel om de deksel open te houden. En in die schotel komen de schakelaars voor de diverse onderdelen. Led verlichting, volt meter, versterker etc.Zit er nu een inbouwschotel aan de binnenkant van het deksel?
En in de binnenkant komt ook nog een schotel met daarin de volume knoppen van de versterker en de bediening en led lampje van de accusafe.
Heb nog geen buis (flexibel pvc buis) gemaakt van de deksel naar de binnenkant. Moet nog even nadenken waar die gaat komen.
Ziet er goed uit! Ben erg benieuwd naar het verdere vorderingenTessan_nl schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:39:
Ben alweer wat verder gekomenWacht nog steeds op mijn amplifier bordje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet nog niet welke basreflexpoorten ik ga gebruiken. Tussen de deskel en de onderkant komt nog een plank die ervoor zorgt dat het dicht word. Denk ook dat ik noppen schuim ga gebruiken.Ziet er goed uit! Ben erg benieuwd naar het verdere vorderingen. Wat voor basreflexpoorten ga je nou monteren? Ik zie die namelijk ook nog niet afgetekend. En denk je niet dat je lucht gaat 'lekken' door het deksel?
Wel mijn versterker binnen gekregen maar de volume knoppen zitten er scheef op gesoldeerd
Als je die Skytec subwoofer gaat gebruiken dan raad ik je aan géén baspoort te gebruiken. Daarvoor moet je e.e.a. berekenen zoals ik eerder aangaf via DM en dat gaat niet zonder de T/S parameters - en die had je niet zover ik weet.Tessan_nl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
Ik weet nog niet welke basreflexpoorten ik ga gebruiken. Tussen de deskel en de onderkant komt nog een plank die ervoor zorgt dat het dicht word. Denk ook dat ik noppen schuim ga gebruiken.
Wel mijn versterker binnen gekregen maar de volume knoppen zitten er scheef op gesoldeerd
Klopt! Ik ga eerst zonder basreflexpoorten bekijken hoe het geluid is. En van daar kijk ik wel verder.barrymossel schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Als je die Skytec subwoofer gaat gebruiken dan raad ik je aan géén baspoort te gebruiken. Daarvoor moet je e.e.a. berekenen zoals ik eerder aangaf via DM en dat gaat niet zonder de T/S parameters - en die had je niet zover ik weet.
Ik had namelijk nog geen reactie terug gekregen over de T/Sparamters
Weet iemand ook wat dit voor aansluiting is:

Ik heb ze wel maar deze zijn net te klein.
[ Voor 5% gewijzigd door Tessan_nl op 12-10-2016 10:00 ]
Je kunt ook gewoon de left, right en ground er direct op solderen, dan heb je die stekkertjes niet nodigTessan_nl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:48:
[...]
Klopt! Ik ga eerst zonder basreflexpoorten bekijken hoe het geluid is. En van daar kijk ik wel verder.
[afbeelding]
Soms is het leven zo makkelijkTerrz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:10:
[...]
Je kunt ook gewoon de left, right en ground er direct op solderen, dan heb je die stekkertjes niet nodig. Ik liep met mijn kist toen tegen hetzelfde probleem aan.
Dat zijn als het goed is deze: https://goo.gl/IiKRETTessan_nl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:48:
[...]
Klopt! Ik ga eerst zonder basreflexpoorten bekijken hoe het geluid is. En van daar kijk ik wel verder.
[afbeelding]
Ik had ook zo'n aansluiting op twee versterkerbordjes. JST-XH dus volgens mij.
Dat kan ook inderdaadTerrz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:10:
[...]
Je kunt ook gewoon de left, right en ground er direct op solderen, dan heb je die stekkertjes niet nodig. Ik liep met mijn kist toen tegen hetzelfde probleem aan.
Ah thanks! Je komt ze vaak tegen maar als je nodig hebt weet je niet hoe het heetbarrymossel schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:38:
[...]
Dat zijn als het goed is deze: https://goo.gl/IiKRET
Ik had ook zo'n aansluiting op twee versterkerbordjes. JST-XH dus volgens mij.
[...]
Dat kan ook inderdaad
Pas wel op, er zijn namelijk verschillende soorten JST plugs. Ander zit je dadelijk weer met die kleinereTessan_nl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:42:
[...]
Ah thanks! Je komt ze vaak tegen maar als je nodig hebt weet je niet hoe het heet
JST-XH voor 2S (2 cellen, dus drie pinnetjes): http://www.rchobbyparts.n...=10000029&aid=203&lang=nl bijvoorbeeld.
Hier kun je de afmetingen van de JST connectors zien, kun je het zelf even nameten: Wikipedia: JST connector
Thanks zal er eens in gaan duiken.barrymossel schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
Pas wel op, er zijn namelijk verschillende soorten JST plugs. Ander zit je dadelijk weer met die kleinere
JST-XH voor 2S (2 cellen, dus drie pinnetjes): http://www.rchobbyparts.n...=10000029&aid=203&lang=nl bijvoorbeeld.
Hier kun je de afmetingen van de JST connectors zien, kun je het zelf even nameten: Wikipedia: JST connector
Van onderstaande aansluiting:

Wat is de plus en min?
Mhh laat maar: http://www.appropedia.org/Low_voltage_connection_basics
[ Voor 13% gewijzigd door Tessan_nl op 12-10-2016 14:22 ]
Anoniem: 827053
Hallo,
ik ben net klaar met mijn tweede kistradio, (ik zal nog een paar foto's maken) en wilde hier nog bluetooth aan toevoegen. kent iemand een bluetooth module waar je zelf de naam van kan veranderen?
ik ben net klaar met mijn tweede kistradio, (ik zal nog een paar foto's maken) en wilde hier nog bluetooth aan toevoegen. kent iemand een bluetooth module waar je zelf de naam van kan veranderen?
Je kunt in bijvoorbeeld je telefoon of laptop toch alle apparaten een eigen naam geven?Anoniem: 827053 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:08:
Hallo,
Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.
Klopt, dan verander je de standaardnaam dus alleen in je telefoon/laptop. Als iemand anders dan wil connecten met je BT bordje zal diegene gewoon weer de standaardnaam zien. Niet heel erg natuurlijk, maar gewoon een vaste mooiere naam is natuurlijk leuker.TheShadow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:27:
[...]
Je kunt in bijvoorbeeld je telefoon of laptop toch alle apparaten een eigen naam geven?
En ja er zijn bordjes waarbij je dat kunt aan (laten) passen. Sommige verkopers willen dat wel voor je doen. Ook kan het bij sommige bordjes door hem te herprogrammeren: http://www.ebay.com/itm/B...ound-Module-/321642649134 op deze manier bijv. http://www.tinyosshop.com...formation/news&news_id=42
Hier ook nog wat info: http://electronics.stacke...r-settings-using-a-serial
Weer wat geleerd. Ik kan mij er niet druk om maken...
Ik heb wel een Boominator te koop.Hijana schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:22:
Ah oke dan had ik het verkeerd djrednas
Lchaosl mooi dat het gelukt is!
Iemand die mij toevallig nog kan helpen met me speaker? Of toevallig iemand de boominator te koop??
Voor foto's check mijn post in het vorige deel van dit topic of dit album voor toelichting van de componenten kun je het beste even door het vorige topic bladeren. Ik heb een Soundboks dus mijn Boominator is nu "over".
Dankjewel voor je bericht.mister(ious) schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:54:
[...]
Ik heb wel een Boominator te koop.
Voor foto's check mijn post in het vorige deel van dit topic of dit album voor toelichting van de componenten kun je het beste even door het vorige topic bladeren. Ik heb een Soundboks dus mijn Boominator is nu "over".
Ik heb nog een paar vragen, indien gewenst kun je er ook via een pm op reageren.
Wat is het kwaliteitsverschil tussen de SB en boominator?
Is je boominator precies zoals die gebouwd hoort te zijn?
Wat is uw vraagprijs?
Waar woont u?
Alvast bedankt
hartstikke bedankt! ik heb er eentje besteld.barrymossel schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:30:
[...]
Klopt, dan verander je de standaardnaam dus alleen in je telefoon/laptop. Als iemand anders dan wil connecten met je BT bordje zal diegene gewoon weer de standaardnaam zien. Niet heel erg natuurlijk, maar gewoon een vaste mooiere naam is natuurlijk leuker.
En ja er zijn bordjes waarbij je dat kunt aan (laten) passen. Sommige verkopers willen dat wel voor je doen. Ook kan het bij sommige bordjes door hem te herprogrammeren: http://www.ebay.com/itm/B...ound-Module-/321642649134 op deze manier bijv. http://www.tinyosshop.com...formation/news&news_id=42
Hier ook nog wat info: http://electronics.stacke...r-settings-using-a-serial
Ik ben van plan de kistradio in te delen zoals in onderstaande afbeelding:

Het enige wat er nog bij komt (en niet is opgenomen in dit schema) is een led strip. Ik had bedacht een aan/uit schakelaar te plaatsen tussen de accu en de accusafe en ééntje voor de led strip. Is het handig nog ergens anders een schakelaar tussen te plaatsen of is dat overbodig?
PS: het liefst wil ik de twee schakelaars van de accusafe ook vervangen voor 1 aan/uit schakelaar, zoals onderstaande:

is dit ook mogelijk?

Het enige wat er nog bij komt (en niet is opgenomen in dit schema) is een led strip. Ik had bedacht een aan/uit schakelaar te plaatsen tussen de accu en de accusafe en ééntje voor de led strip. Is het handig nog ergens anders een schakelaar tussen te plaatsen of is dat overbodig?
PS: het liefst wil ik de twee schakelaars van de accusafe ook vervangen voor 1 aan/uit schakelaar, zoals onderstaande:

is dit ook mogelijk?
[ Voor 9% gewijzigd door IChaosI op 21-10-2016 01:03 ]
http://www.accusafe.nl/al...plaats-ik-een-schakelaar/IChaosI schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:00:
Ik ben van plan de kistradio in te delen zoals in onderstaande afbeelding:
[afbeelding]
[afbeelding]
is dit ook mogelijk?
Daar zou ik sowieso een schakelaar plaatsen.
Ik heb dit destijds in mijn mini-boominator toegepast, en heb hier een aparte printplaat voor gemaakt met een extra relais en 2 mosfets om dit voor elkaar te krijgen. het is niet gemakkelijk, maar ja, het kan!IChaosI schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:00:
[afbeelding]
is dit ook mogelijk?
Ik heb eens een vraagje. Ik heb bijna mn eerste kistradio af. Alles zit aangesloten en moet alleen nog netjes weggewerkt worden. Ik heb vrijwel alle spullen bij accusafe gekocht en ook dit aansluitschema van accusafe aangehouden.
De enige uitzondering is dat de ik geen schakelaar heb voor inputselect maar een zelfschakelende jack-input (uit dezelfde upgradekit van accusafe). Daarnaast heb ik een 2.1 setje gebruikt, waarbij een basamp naar de woofer gaat, en een t2024 naar de midrange en tweeters.
Over de bluetooth krijg ik echter een flinke storing (filmpje)
Deze storing treedt alleen op als de bluetooth op dezelfde voeding zit (accu of 220v-adapter, beide geven storing over beide versterkers). Apart gevoed (dus versterkers aan de 220v-adapter en de bluetooth op de accu) heb ik geen storing.
Ik verwacht dat dit de gevreesde groundloop is. Wat kan ik hier aan doen? Spullen terugsturen en maar een andere bluetoothmodule gebruiken. Ik zit dat er bijvoorbeeld ook groundloopisolators te koop zijn. Zou zoiets kunnen werken of is er wellicht een makkelijkere oplossing?
De enige uitzondering is dat de ik geen schakelaar heb voor inputselect maar een zelfschakelende jack-input (uit dezelfde upgradekit van accusafe). Daarnaast heb ik een 2.1 setje gebruikt, waarbij een basamp naar de woofer gaat, en een t2024 naar de midrange en tweeters.
Over de bluetooth krijg ik echter een flinke storing (filmpje)
Deze storing treedt alleen op als de bluetooth op dezelfde voeding zit (accu of 220v-adapter, beide geven storing over beide versterkers). Apart gevoed (dus versterkers aan de 220v-adapter en de bluetooth op de accu) heb ik geen storing.
Ik verwacht dat dit de gevreesde groundloop is. Wat kan ik hier aan doen? Spullen terugsturen en maar een andere bluetoothmodule gebruiken. Ik zit dat er bijvoorbeeld ook groundloopisolators te koop zijn. Zou zoiets kunnen werken of is er wellicht een makkelijkere oplossing?
Yup dat is de strontvervelende groundloop. Wat je eraan kunt doen? Daar heb ik ook nooit fatsoenlijk antwoord op gekregen. Waarschijnlijk omdat niemand het precies weet. Paar opties:
- Centrale ground aanleggen, http://www.lh-electric.net/tutorials/gnd_loop.html
- Groundloop isolator
- Geïsoleerde dc/dc converter
- Twee voedingen
Groundloops zijn irritant inderdaad, ik had er met dezelfde bluetoothmodule (die van sure) geen last van. Ik had alle grounds gewoon goed aan elkaar gesoldeerd.barrymossel schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:57:
Yup dat is de strontvervelende groundloop. Wat je eraan kunt doen? Daar heb ik ook nooit fatsoenlijk antwoord op gekregen. Waarschijnlijk omdat niemand het precies weet. Paar opties:Uiteindelijk werkt voor mij alleen het laatste fatsoenlijk. Ik heb nergens meer last van. De overige oplossingen hebben voor mij nooit gewerkt.
- Groundloop isolator
- Twee voedingen
Met de versterker upgrade voor de subwoofer (step-up converter + 24V versterker) kreeg ik wel een dikke groundloop over mijn 12V versterker die op de mid-high range speakers zat aan gesloten. Uiteindelijk die versterker dus ook vervangen door een 24V model en toen was het weer over, de bluetooth module en crossover zaten nog wel op 12V.
Wat bedoel je hier precies mee? Wijkt dit af van mijn aansluitschema Loopt er dan bijv. in mijn geval vanaf de t2024 weer een groundkabel terug naar de output van de accusafe?Terrz schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:35:
[...]
. Ik had alle grounds gewoon goed aan elkaar gesoldeerd.
Dat zou je kunnen proberen ja, waar loopt deze nu heen dan?ditisstephan schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:32:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee? Wijkt dit af van mijn aansluitschema Loopt er dan bijv. in mijn geval vanaf de t2024 weer een groundkabel terug naar de output van de accusafe?
Even gauw een tekeningetje gemaaktTerrz schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:41:
[...]
Dat zou je kunnen proberen ja, waar loopt deze nu heen dan?

Dit is zoals het nu aangesloten zit qua 12v en audiosignaal. De groene stippellijn is de suggestie die ik hier boven deed. Een ground terug vanaf de "laatste" (bluetooth-) module terug naar de accusafe. Misschien een onzinnig idee, maar volgens mij ook het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Het beste kun je alle grounds het beste direct op de accusafe aansluiten volgens mij. Dus niet doorlussen en de TA2024 ook direct naar de accusafe. En dan de kabels ongeveer even lang en zo kort mogelijk.ditisstephan schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:57:
[...]
Even gauw een tekeningetje gemaakt
[afbeelding]
Dit is zoals het nu aangesloten zit qua 12v en audiosignaal. De groene stippellijn is de suggestie die ik hier boven deed. Een ground terug vanaf de "laatste" (bluetooth-) module terug naar de accusafe. Misschien een onzinnig idee, maar volgens mij ook het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Wat is het idee achter het plaatsen van een schakelaar op deze positie? maakt dit dan ook meteen de andere schakelaar in mijn schema overbodig?barrymossel schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:02:
http://www.accusafe.nl/al...plaats-ik-een-schakelaar/
Daar zou ik sowieso een schakelaar plaatsen.
Haha okee, dan laat ik dit in eerste instantie nog maar even achterwegedjrednas schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:06:
Ik heb dit destijds in mijn mini-boominator toegepast, en heb hier een aparte printplaat voor gemaakt met een extra relais en 2 mosfets om dit voor elkaar te krijgen. het is niet gemakkelijk, maar ja, het kan!
Daarmee zet je de gehele kistradio "uit". Dus ook als hij bijvoorbeeld op het lichtnet is aangesloten. De schakelaar bij de accu is volgens mij vooral om te voorkomen dat de accu leegloopt (door de aangesloten lader die een zeer klein beetje stroom trekt) wanneer je de kistradio lange tijd niet gebruikt.IChaosI schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:04:
[...]
Wat is het idee achter het plaatsen van een schakelaar op deze positie? maakt dit dan ook meteen de andere schakelaar in mijn schema overbodig?
[...]
Ik heb dit geprobeerd, maar helaas zonder succes. De bluetooth blijft onverminderd storen.barrymossel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:28:
[...]
Het beste kun je alle grounds het beste direct op de accusafe aansluiten volgens mij. Dus niet doorlussen en de TA2024 ook direct naar de accusafe. En dan de kabels ongeveer even lang en zo kort mogelijk.

Ik ben afgelopen zomer bezig geweest met een nieuwe radio voor in de boot. Omdat geluid snel verstoord word door dingen als wind op het water wilde ik hem zeker niet te klein maken. Hij zit in een oude houten legerkist van de legerdump.
dit zit er in:
-pioneer autoradio (2x 50 watt hoge/mid tonen en 2x 70 watt lage tonen)
-60 watt rms sony homecinema subwoofer met kast.
-4 satelite speakers van 25 watt rms per stuk
-2 15 amp accu's
-usb lader
-2 sloten (waren goedkoper dan schakelaren)

De binnenkant van de radio (versterker, usb lader, sloten)

De zijkanten kunnen weg gehaald worden zodat ik makkelijk bij de accu's kan.
dit zit er in:
-2 15 amp accu's
-usb lader

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 827053 op 25-10-2016 20:15 ]
Ziet er zeer nice uit! Klopt het dat de satellieten nu niet in een afgesloten ruimte zitten? Dat zou je eventueel nog kunnen overwegen.Anoniem: 827053 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:08:toon volledige bericht
Ik ben afgelopen zomer bezig geweest met een nieuwe radio voor in de boot. Omdat geluid snel verstoord word door dingen als wind op het water wilde ik hem zeker niet te klein maken. Hij zit in een oude houten legerkist van de legerdump.
dit zit er in:
-2 15 amp accu's
-usb lader
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oplossing met die sloten is tof trouwens!
Dankjewel! De satelietspeakers hebben inderdaad geen afgesloten ruimte. De kwaliteit van het geluid vond ik al meer dan voldoende.
Mooie kist!
Sfeervol plaatje ook. Lekker naar Piet Veerman luisteren.
Sfeervol plaatje ook. Lekker naar Piet Veerman luisteren.
Anoniem: 637704
Heeft iemand ervaring met het maken van een kratradio met maar 1 uit en aan knop?
Dit is wat ik nu heb (in het engels, het spijt me maar ik ga het niet nog een keer maken haha):

Ik wil alleen dat het werkt met maar 1 knop.
Aan de netstroom:
knop aan -> muziek via de voeding + laden
knop uit -> laden
Geen netstroom:
knop aan -> muziek via de batterij
knop uit -> uit.
Iemand enig idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
Dit is wat ik nu heb (in het engels, het spijt me maar ik ga het niet nog een keer maken haha):

Ik wil alleen dat het werkt met maar 1 knop.
Aan de netstroom:
knop aan -> muziek via de voeding + laden
knop uit -> laden
Geen netstroom:
knop aan -> muziek via de batterij
knop uit -> uit.
Iemand enig idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
Knop die zowel "output to amplifier" en "12V DC" bij de batterij schakelt - DPST.
[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 28-10-2016 17:43 ]
@barrymossel dan kan hij toch niet laden als hij uit staat als je de 12v dc bij de batterij uitschakelt tegelijk met de amp? ik zou zo 123 ook niet weten hoe je dit wel voor elkaar krijgt zonder gebruik te maken van meerde relais.
Scherpottermannetje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:05:
@barrymossel dan kan hij toch niet laden als hij uit staat als je de 12v dc bij de batterij uitschakelt tegelijk met de amp? ik zou zo 123 ook niet weten hoe je dit wel voor elkaar krijgt zonder gebruik te maken van meerde relais.
Dan inderdaad toch twee schakelaars gebruiken, óf alleen een schakelaar op de output en de accu regelmatig bijladen.
Of parallel over de schakelpool die de accu loskoppelt een relais plaatsen die wordt aangestuurd door de voeding van de acculader. Dan heb je jouw oplossing om alles los te koppelen, maar zodra je netspanning aansluit om de accu te laden worden de lader en accu gekoppeld. Koppel je de netspanning weer los, schakelt het relais uit en is alles weer los van elkaar.barrymossel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:02:
[...]
Scherp
Dan inderdaad toch twee schakelaars gebruiken, óf alleen een schakelaar op de output en de accu regelmatig bijladen.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ik begrijp het verkeerd denk ik.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:51:
[...]
Of parallel over de schakelpool die de accu loskoppelt een relais plaatsen die wordt aangestuurd door de voeding van de acculader. Dan heb je jouw oplossing om alles los te koppelen, maar zodra je netspanning aansluit om de accu te laden worden de lader en accu gekoppeld. Koppel je de netspanning weer los, schakelt het relais uit en is alles weer los van elkaar.

Bedoel je hier de relais aan vast maken? Want ik zie niet in hoe dat zou moeten werken.
Zelf zat ik er aan te denken om het met een arduino te doen of met meerdere relais.
Een aan en uitknop die de voeding en 2 relais schakelt, één NO relais en één NC. Waarbij de relais verbinden aan de contacten waar nu mijn kleine aan en uit knopjes op zitten.
Ik heb vorige week mijn problemen met de groundloop gedeeld met Accusafe. Zij gaven aan goede ervaringen te hebben met het toevoegen van een smoorspoel voor de plus (stroomvoorziening) van de bluetoothmodule. Ze hebben me er eentje gratis toegestuurd en warempel het werkt!barrymossel schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:57:
Yup dat is de strontvervelende groundloop. Wat je eraan kunt doen? Daar heb ik ook nooit fatsoenlijk antwoord op gekregen. Waarschijnlijk omdat niemand het precies weet. Paar opties:Uiteindelijk werkt voor mij alleen het laatste fatsoenlijk. Ik heb nergens meer last van. De overige oplossingen hebben voor mij nooit gewerkt.
- Groundloop isolator
- Twee voedingen
Als ik eraan denk, zal ik binnenkort een kort stukje over ground loop aan toevoegen (incl. mogelijke oplossingen).ditisstephan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:07:
[...]
Ik heb vorige week mijn problemen met de groundloop gedeeld met Accusafe. Zij gaven aan goede ervaringen te hebben met het toevoegen van een smoorspoel voor de plus (stroomvoorziening) van de bluetoothmodule. Ze hebben me er eentje gratis toegestuurd en warempel het werkt!Door het toevoegen van de smoorspoel is de vervelende groundloop verdwenen! Misschien is dit iets om aan te vullen bij topicstart.
Ik heb nu al een paar weken mijn kistradio 'af'. Helaas een paar nare dingen; de potmeter is afgebroken door wat onhandigheid (
) en de accusafe gaat niet gelijk goed aan; zelfs met een opgeladen accu moet hij meerdere keren aangedrukt worden voordat die ook echt aan blijft. (Bij het indrukken schijnt kort het groene lichtje waarna die weer uit gaat.) Is voor dit laatste een fix?
Verder heb ik de voeding nog niet aangesloten en wil ik later nog een bluetooth module aansluiten, maar de speakers werken nu prima
Er komt een mooi geluid uit en de bas is goed genoeg bij luid volume.
(MaxAmp + Pioneer TS-G173Ci)
Verder heb ik de voeding nog niet aangesloten en wil ik later nog een bluetooth module aansluiten, maar de speakers werken nu prima
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Zou kunnen dat je knopjes gewoon kapot zijn. Degene die bij mijn accusafe zaten waren ook kapot maar 2 nieuwe van de lokale electronica winkel en het werkte als een zonnetje.
Hoe dat accusafe bordje is opgebouwd weet ik niet precies, maar ik bedoel dat de contacten van het relais parallel staan over de schakelaar waarmee je de accu loskoppelt. De spoel van het relais wordt gevoed vanuit de spanningsingang die ook je acculader voedt waardoor deze schakelt zodra je een voeding aansluit om de accu op te laden.Anoniem: 637704 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:44:
[...]
Ik begrijp het verkeerd denk ik.
[afbeelding]
Bedoel je hier de relais aan vast maken? Want ik zie niet in hoe dat zou moeten werken.
Zelf zat ik er aan te denken om het met een arduino te doen of met meerdere relais.
Een aan en uitknop die de voeding en 2 relais schakelt, één NO relais en één NC. Waarbij de relais verbinden aan de contacten waar nu mijn kleine aan en uit knopjes op zitten.
www.teamgenie.nl
Het lijkt er op dat je accu te weinig energie levert om snel je condensatoren na de accusafe op te laden. hierdoor krijg je een spanning dip, die er weer voor zorgt dat de accusafe uitschakelt. een grote condensator voor de accusafe aansluiten zou kunnen helpen, of je accu vervangen voor een sterker exemplaar.Phantomic schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:54:
Ik heb nu al een paar weken mijn kistradio 'af'. Helaas een paar nare dingen; de potmeter is afgebroken door wat onhandigheid () en de accusafe gaat niet gelijk goed aan; zelfs met een opgeladen accu moet hij meerdere keren aangedrukt worden voordat die ook echt aan blijft. (Bij het indrukken schijnt kort het groene lichtje waarna die weer uit gaat.) Is voor dit laatste een fix?
Verder heb ik de voeding nog niet aangesloten en wil ik later nog een bluetooth module aansluiten, maar de speakers werken nu primaEr komt een mooi geluid uit en de bas is goed genoeg bij luid volume.
Of er zijn te dunne/lange kabels gebruiken vanaf de accu.
www.teamgenie.nl
Volgens mij dus de schakeling die ik voorstelde. Probleem is dat dan de accu is afgekoppeld wanneer de kist is uitgeschakeld en je de accu wilt laden. Als je dan die stroomkring van accu naar accusafe door een relais (die schakelt op de 220V of de 12/14V van de acculader) toch weer sluit, dan kun je alsnog laden.Anoniem: 637704 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:44:
[...]
Ik begrijp het verkeerd denk ik.
[afbeelding]
Zoiets:

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 03-11-2016 17:33 ]
Zou mooi zijn!barrymossel schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:11:
Als ik eraan denk, zal ik binnenkort een kort stukje over ground loop aan toevoegen (incl. mogelijke oplossingen).
Wat voor condensator zou er goed voor zijn? Heb namelijk helaas niets in huis waarmee ik wat kan proberen..djrednas schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:34:
Het lijkt er op dat je accu te weinig energie levert om snel je condensatoren na de accusafe op te laden. hierdoor krijg je een spanning dip, die er weer voor zorgt dat de accusafe uitschakelt. een grote condensator voor de accusafe aansluiten zou kunnen helpen, of je accu vervangen voor een sterker exemplaar.
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
De PCB's zijn binnen:

Een soort van moderne Accusafe:
-Werkt van 6 tot 29V
-Programmeerbare uitschakelspanning (standaard 11.5V)
-Schakelt tot 10A continu, 14A piek.
-Heeft maar één schakelaar nodig (standaard toggle, momentary ook programmeerbaar)
-31 bij 43mm
-Ingang voor een lader (alleen geen voeding)
Er zit ook een optie voor een bicolor status indicatie led op (groen=vol, oranje/geel=half, rood=leeg). De JST connectors plus kabels zijn onderweg uit China. Dus als je deze functionaliteit wil en niet kan solderen zul je nog even moeten wachten
Design wordt volledig opensource (schema, layout, code, gerber files)
Volgende week assembleer ik ze. Heb er dan negen over, dus voor de mensen die wel een printje kunnen gebruiken: stuur maar een PM. Gaat waarschijnlijk 25€ incl verzenden kosten. Omdat er 1001 mogelijkheden zijn voor een schakelaar zul je die apart moeten halen, aangezien iedereen wat anders wil.

-Werkt van 6 tot 29V
-Heeft maar één schakelaar nodig (standaard toggle, momentary ook programmeerbaar)
-31 bij 43mm
Er zit ook een optie voor een bicolor status indicatie led op (groen=vol, oranje/geel=half, rood=leeg). De JST connectors plus kabels zijn onderweg uit China. Dus als je deze functionaliteit wil en niet kan solderen zul je nog even moeten wachten
Volgende week assembleer ik ze. Heb er dan negen over, dus voor de mensen die wel een printje kunnen gebruiken: stuur maar een PM. Gaat waarschijnlijk 25€ incl verzenden kosten. Omdat er 1001 mogelijkheden zijn voor een schakelaar zul je die apart moeten halen, aangezien iedereen wat anders wil.
druk en typefouten voorbehouden
Heel nice!lutkeveld schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:32:toon volledige bericht
De PCB's zijn binnen:
[afbeelding]
-Werkt van 6 tot 29V
-31 bij 43mm
Als je nou eens zoiets ontwerpt voor LiPo's...
Vet! Zit er ook een ompool beveiliging op? Dan wil ik er wel ééntjelutkeveld schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:32:toon volledige bericht
De PCB's zijn binnen:
[afbeelding]
-Werkt van 6 tot 29V
-31 bij 43mm
Ik kan deze combinatie niet in dit topic vinden, iemand ervaring met dit bord ?
[ TS BTP2502 ]
Combinatie van TPA3118 + bluetooth + FM radio
Lijkt bijna te mooi om waar te zijn .
[ TS BTP2502 ]
Jammer dat er geen kabeltje bij de IR ontvanger zit, dat maakt dat je die eerst moet desolderen en met verlangkabeltjes oid moet gaan proberen terug te solderen als je die aan de buitenkant van je radio wil hebben. Verder ziet het er nogsteeds wel uit als een mooi bordje ja.
Ziet er prima uit, maar geen ervaring mee. Maar waarom te mooi om waar te zijn? Vind het een redelijk normale prijs voor wat je krijgt.fohn5 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:50:
Ik kan deze combinatie niet in dit topic vinden, iemand ervaring met dit bord ?
[ TS BTP2502 ]
Ben maar uit gegaan van de goedkope prijs van 15 euro
Maar je hebt gelijk alles los bij elkaar opgeteld kom je ook rond die prijs , vond het echter wel mooi dat alles op 1 bord zit , met als mogelijk nadeel dan een wat hoger verbruik.
Maar je hebt gelijk alles los bij elkaar opgeteld kom je ook rond die prijs , vond het echter wel mooi dat alles op 1 bord zit , met als mogelijk nadeel dan een wat hoger verbruik.
En waarschijnlijk ook geen problemen met een ground loopfohn5 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:44:
Ben maar uit gegaan van de goedkope prijs van 15 euro![]()
En zo te zien is het verplaatsen van de IR ook niet heel moeilijk!
Mag toch hopen dat dit geen groundloop heeft.
Er zit ook nog een 5 polige stekker op IR / key, maar mij niet duidelijk waarvoor deze is, mogelijk is een extra IR sensor hier ook op aan te sluiten ? en anders de sensor maar even verlengen met wat draadwerk.
Er zit ook nog een 5 polige stekker op IR / key, maar mij niet duidelijk waarvoor deze is, mogelijk is een extra IR sensor hier ook op aan te sluiten ? en anders de sensor maar even verlengen met wat draadwerk.
Kort vraagje! Ik ben redelijk ver met mijn kist radio, wacht nog steeds op mijn versterker.
Nu wil ik led verlichting aansluiten op mijn schakelaar Dus een led lampje tussen de kabels plaatsen.
Alleen ik heb nu 6 volt led lampjes:

En deze kan ik zeker niet aansluiten op een 12 volt gel accu?
Dan moet er zeker een weerstand tussen? Mijn vraag klopt mijn verhaal. Zo ja wat voor weerstand heb ik nodig?
Alvast bedankt!
Nu wil ik led verlichting aansluiten op mijn schakelaar Dus een led lampje tussen de kabels plaatsen.

Dan moet er zeker een weerstand tussen? Mijn vraag klopt mijn verhaal. Zo ja wat voor weerstand heb ik nodig?
Alvast bedankt!
http://www.instructables....esistor-To-Use-With-LEDs/Tessan_nl schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:43:
Kort vraagje! Ik ben redelijk ver met mijn kist radio, wacht nog steeds op mijn versterker.
[afbeelding]
Alvast bedankt!
In theorie zit er een soort van ompoolbeveiliging op. De voltage regulator voor de microcontroller gaat namelijk niet aan als je de accu verkeerd aansluit. Dus dan krijgt de ATTiny geen stroom, en zal het systeem dus niet ingeschakeld kunnen worden.Terrz schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:56:
Vet! Zit er ook een ompool beveiliging op? Dan wil ik er wel ééntje
Het goede nieuws: hij werkt zoals verwacht. Het slechte nieuws: de ATTiny is een bredere SOIC package dan standaard en past dus niet goed op de PCB zonder modificatie. Les geleerd: bestel de chips alvorens je de print besteld.

Dus even wat modificaties doorvoeren in het ontwerp, en dan zal de revisie twee perfect zijn
Wow, met de timers, USI en ADC uitgeschakeld verbruikt hij slechts 5.8uA in shutdown. Wanneer actief 0.95mA excl LEDs

Dit is de huidige code exclusief LED en hysterese
Edit:
Instructables is online:
http://www.instructables....y-Protection-Open-Source/

Dit is de huidige code exclusief LED en hysterese
Edit:
Instructables is online:
http://www.instructables....y-Protection-Open-Source/
[ Voor 22% gewijzigd door lutkeveld op 10-11-2016 23:49 ]
Here you are: barrymossel in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20]"
Anoniem: 575198
Ben van plan om in de winter weer een radio kist (koffer) te gaan bouwen op basis van een pam8403 (eventueel 2). Ik heb even een schema getekend en ben benieuwd of het gaat werken.
De 18650 cellen zal ik gaan opladen met een speciaal daarvoor gemaakte lader.
hierbij het schema:

p.s. Bestaat er ook een mp3 module die werkt op 5 volt ?
hierbij het schema:

Zo 1-2-3 moet dat wel gaan werken ja. Wel een paar vraagjes:Anoniem: 575198 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:38:
Ben van plan om in de winter weer een radio kist (koffer) te gaan bouwen op basis van een pam8403 (eventueel 2). Ik heb even een schema getekend en ben benieuwd of het gaat werken.
hierbij het schema:
[afbeelding]
- Waarom niet op 12V? Verbruik? Heb je enig idee hoe lang je op die twee 18650's kan spelen (ik niet namelijk)?
- Waarvoor ga je de koffer eigenlijk gebruiken? En wat zijn je wensen?
- Zijn er geen (voor jouw toepassing) geschikte mp3 modules op 5V? En is die überhaupt nodig?
Ah, ik had je PS niet gelezen. Ja, die zijn er, maar zijn die geschikt voor jouw toepassing? http://www.ebay.com/itm/D...SD-fm-Radio-/272359204140 die heeft alleen de IN wel op het bordje zitten en niet aan de voorkant.
[ Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 11-11-2016 10:56 ]
Alles met een usb aansluiting. Mijn bouwradio werkt ook volledig op 5v. Staat in dit draadje.Anoniem: 575198 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:38:
hierbij het schema:
[afbeelding]
Een pam 8403 kan hard zat wat mij betreft. Het is maar net wat je eisen zijn.
Ik zou er wel 1 met volumeknop nemen. Die andere bordjes kunnen alleen maar volgas.
Vandaar dat ik ook naar de wensen vroeg. Veel mensen willen "hard" en dan is 5V vaak niet voldoende. Ook kan het zijn dat je veel laag wilt en dan kan wat meer power misschien ook net iets meer betekenen.TheShadow schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:28:
[...]
Alles met een usb aansluiting. Mijn bouwradio werkt ook volledig op 5v. Staat in dit draadje.
Een pam 8403 kan hard zat wat mij betreft. Het is maar net wat je eisen zijn.
Ik zou er wel 1 met volumeknop nemen. Die andere bordjes kunnen alleen maar volgas.
En volumeknop is in principe toch niet nodig? Kan doorgaans ook via de geluidsbron. Al ziet het er op een kistradio meestal wel mooi uit met een mooie draaiknop.
Iemand een ideetje voor een 5V of 12+V mono versterkerbordje mét bluetooth.
hoelang ik kan spelen weet ik niet precies maar 186500 cellen zijn klein dus je gemakkelijk extra meenemen.barrymossel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:36:
[...]
Zo 1-2-3 moet dat wel gaan werken ja. Wel een paar vraagjes:---edit---
- Waarom niet op 12V? Verbruik? Heb je enig idee hoe lang je op die twee 18650's kan spelen (ik niet namelijk)?
- Waarvoor ga je de koffer eigenlijk gebruiken? En wat zijn je wensen?
- Zijn er geen (voor jouw toepassing) geschikte mp3 modules op 5V? En is die überhaupt nodig?
Ah, ik had je PS niet gelezen. Ja, die zijn er, maar zijn die geschikt voor jouw toepassing? http://www.ebay.com/itm/D...SD-fm-Radio-/272359204140 die heeft alleen de IN wel op het bordje zitten en niet aan de voorkant.
de koffer ga ik gebruiken voor thuis en een enkele keer op scouting (voor over een veldje van 20m*20m)
en waarom ik niet op 12v ga is omdat ik hier nog 20 stuks pam8403 heb liggen en een 12v accu relatief duur is.
en zo'n mp3 module wil ik gaan gebruiken omdat ik het er best strak uit vind zien. en dan bluetooth en aux heb.
@TheShadow
je kan het volume van een pam8403 gewoon regelen via de muziekbron(telefoon,mp3 speler,laptop)
Voor een scouting kist zou ik persoonlijk wat meer vermogen willen denk ikAnoniem: 575198 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:36:
[...]
hoelang ik kan spelen weet ik niet precies maar 186500 cellen zijn klein dus je gemakkelijk extra meenemen.
de koffer ga ik gebruiken voor thuis en een enkele keer op scouting (voor over een veldje van 20m*20m)
en waarom ik niet op 12v ga is omdat ik hier nog 20 stuks pam8403 heb liggen en een 12v accu relatief duur is.
en zo'n mp3 module wil ik gaan gebruiken omdat ik het er best strak uit vind zien. en dan bluetooth en aux heb.
@TheShadow
je kan het volume van een pam8403 gewoon regelen via de muziekbron(telefoon,mp3 speler,laptop)
Maar als budget zwaar meespeelt begrijp ik het heel goed. Wellicht past het niet in je budget, maar anders kun je ook gewoon een dikke powerbank in je kist leggen (al dan niet verwijderbaar, zodat je deze nog voor andere zaken kunt gebruiken).
Hoe zou jij dat doen dan ? powerbank heb ik liggen.barrymossel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:15:
[...]
Voor een scouting kist zou ik persoonlijk wat meer vermogen willen denk ikZojuist nog gespeeld met zo'n PAM8403 en heel hard gaat het niet. Maar ik heb nooit bij de scouting gezet dus ik weet er ook niks van.
Maar als budget zwaar meespeelt begrijp ik het heel goed. Wellicht past het niet in je budget, maar anders kun je ook gewoon een dikke powerbank in je kist leggen (al dan niet verwijderbaar, zodat je deze nog voor andere zaken kunt gebruiken).
en dan op 5v of op 12 v ?
Alles aansluiten op de powerbank? Apart compartiment maken waar een goede USB kabel in ligt, waaraan je de powerbank kunt hangen. Aan de andere kant vertak je naar je versterker en (bij voorkeur 5V) mp3 module.Anoniem: 575198 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:37:
[...]
Hoe zou jij dat doen dan ? powerbank heb ik liggen.
en dan op 5v of op 12 v ?
Zelf heb ik in mijn huidige kistje een compartiment waar ik een LiPo en powerbank in kan leggen. Kabels liggen los in dat compartiment.
dus een goede micro-usb kabel om de powerbank op te laden en dan via de usb uitgang van de powerbank een usb kabel strippen en dan naar versterker en naar mp3 module.barrymossel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:43:
[...]
Alles aansluiten op de powerbank? Apart compartiment maken waar een goede USB kabel in ligt, waaraan je de powerbank kunt hangen. Aan de andere kant vertak je naar je versterker en (bij voorkeur 5V) mp3 module.
Zelf heb ik in mijn huidige kistje een compartiment waar ik een LiPo en powerbank in kan leggen. Kabels liggen los in dat compartiment.
Maar is er een mp3 module die op 5v speelt met bluetooth en aux op de voorkant ?
En budget speelt wel een beetje, ben immers student
Ik zou de powerbank dus los houden, zodat je buiten de kist kunt laden. Kun je hem ook voor andere dingen blijven gebruiken. En dan inderdaad een goede kabel strippen en daarmee alles voeden.Anoniem: 575198 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:15:
[...]
dus een goede micro-usb kabel om de powerbank op te laden en dan via de usb uitgang van de powerbank een usb kabel strippen en dan naar versterker en naar mp3 module.
Maar is er een mp3 module die op 5v speelt met bluetooth en aux op de voorkant ?
En budget speelt wel een beetje, ben immers student.
Wat zou je totaalbudget zijn? Misschien is er wel e.e.a. mogelijk.
ehm een euro of 20 a 30 en dan voor mp3 module en extra powerbank (liefst xiaomi)barrymossel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:54:
[...]
Ik zou de powerbank dus los houden, zodat je buiten de kist kunt laden. Kun je hem ook voor andere dingen blijven gebruiken. En dan inderdaad een goede kabel strippen en daarmee alles voeden.
Wat zou je totaalbudget zijn? Misschien is er wel e.e.a. mogelijk.
ik zou deze kabel willen gebruiken
Nee, dan moet je niet aan 12V beginnen. Inderdaad een minimaal 2 ampère kabel gebruiken en een powerbank die dat ook aan kan. Xiaomi heb ik zelf ook, maar dan de 16000mAh en die is volgens mij wat duurder. Overigens als je vandaag bij AliExpress of BangGood bestelt is het waarschijnlijk iets goedkoper (11-11).Anoniem: 575198 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:59:
[...]
ehm een euro of 20 a 30 en dan voor mp3 module en extra powerbank (liefst xiaomi)
ik zou deze kabel willen gebruiken
Dat weet ik, heb ook al van alles in mijn winkelwagen staan.En ben blij dat je zo snel reageert zodat ik vandaag nog kan bestellen.En dan nog een 5v to 12v bordje gebruiken om de mp3 module van stroom te voorzien ?barrymossel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:05:
[...]
Nee, dan moet je niet aan 12V beginnen. Inderdaad een minimaal 2 ampère kabel gebruiken en een powerbank die dat ook aan kan. Xiaomi heb ik zelf ook, maar dan de 16000mAh en die is volgens mij wat duurder. Overigens als je vandaag bij AliExpress of BangGood bestelt is het waarschijnlijk iets goedkoper (11-11).
Persoonlijk zou ik dan een 5V MP3 module bestellen met aux (zoiets http://www.ebay.com/itm/C...SB-Radio-FM-/131902489913 - zie volgens mij een aux zitten) en dan deze met kabeltje (3-polige aux - zoiets geloof ik: http://www.ebay.com/itm/J...M-X-10-Sets-/262690227378) en 3.5 mm jack aan de voorkant plaatsen.Anoniem: 575198 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:08:
[...]
Dat weet ik, heb ook al van alles in mijn winkelwagen staan.En ben blij dat je zo snel reageert zodat ik vandaag nog kan bestellen.En dan nog een 5v to 12v bordje gebruiken om de mp3 module van stroom te voorzien ?
---edit--- oh die module heeft geen bluetooth... deze wel https://goo.gl/cA9IO3 (en daar zitten de kabeltjes bij!
[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 11-11-2016 19:53 ]
Dankjewel! ga het even uitzoeken en zal het resultaat posten.barrymossel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:45:
[...]
Persoonlijk zou ik dan een 5V MP3 module bestellen met aux (zoiets http://www.ebay.com/itm/C...SB-Radio-FM-/131902489913 - zie volgens mij een aux zitten) en dan deze met kabeltje (3-polige aux - zoiets geloof ik: http://www.ebay.com/itm/J...M-X-10-Sets-/262690227378) en 3.5 mm jack aan de voorkant plaatsen.
---edit--- oh die module heeft geen bluetooth... deze wel https://goo.gl/cA9IO3 (en daar zitten de kabeltjes bij!) of https://goo.gl/cX2BZM etc.
Die pam 8403 bordjes zonder volumeknop kun je prima gebruiken hoor. Het is wellicht wat onconfortabel als je je telefoon koppelt en er komt meteen volgas geluid uit.
Bij mij hangen er twee 6x9 inch autoluidsprekers aan het versterkertje. Verrassend veel kabaal.
Nogmaals. Het is net wat je wilt. Overigens zou ik wel een step up aanraden van lion-spanning naar 5v. Beter voor je speler en je behaalt het maximale vermogen van het versterkertje anders niet.
Bij mij hangen er twee 6x9 inch autoluidsprekers aan het versterkertje. Verrassend veel kabaal.
Nogmaals. Het is net wat je wilt. Overigens zou ik wel een step up aanraden van lion-spanning naar 5v. Beter voor je speler en je behaalt het maximale vermogen van het versterkertje anders niet.

Ben al ver gevorderd. Alleen nog schilderen in elkaar zetten en klaar
Ik ben aan het kijken voor een kieuwe kistradio (mijn oude is een maxamp20 met 2x FR13WP speakers).
Nu ben ik aan het kijken naar een Boominator mini, maar ik zou graag wat extra power hebben (zou voor op het werk dienen, we werken veel tijdens de lawaaierige opbouw van beurzen). Is het mogelijk om bij de boominator mini 2x een maxamp20 te gebruiken (1 per kanaal)? Mits gebruik van een Monacor SP-60 4ohm, of gaat de crossover dan helemaal aangepast moeten worden?
Of maakt dit niet zo veel uit in vermogen? Of zijn deze speakers hier niet voor voorzien en zou ik dan voor iets krachtigers moeten gaan?
Oops: blijkbaar is 2x micro = 1x mini. Tot nu toe helemaal de micro genegeerd.
Merci!
Nu ben ik aan het kijken naar een Boominator mini, maar ik zou graag wat extra power hebben (zou voor op het werk dienen, we werken veel tijdens de lawaaierige opbouw van beurzen). Is het mogelijk om bij de boominator mini 2x een maxamp20 te gebruiken (1 per kanaal)? Mits gebruik van een Monacor SP-60 4ohm, of gaat de crossover dan helemaal aangepast moeten worden?
Of maakt dit niet zo veel uit in vermogen? Of zijn deze speakers hier niet voor voorzien en zou ik dan voor iets krachtigers moeten gaan?
Oops: blijkbaar is 2x micro = 1x mini. Tot nu toe helemaal de micro genegeerd.
Merci!
[ Voor 6% gewijzigd door alfaleader op 15-11-2016 17:13 ]
Nice. Wat is die flexibele buis aan de bovenkant eigenlijk?Tessan_nl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben al ver gevorderd. Alleen nog schilderen in elkaar zetten en klaarMisschien nog stepup converter bestellen. Maar is even afwachten.
In de deksel zitten 4 schakelaars voor usb lader, volt meter, accusafe en led verlichting. Via die flexibele buis gaan de draden naar de box toe.
In deksel heb ik kroonsteentje gemonteerd en in de box met draad genoeg zodat het omhoog en omlaag kan gaan.
Hoe zit dat eigenlijk met stepup converter? Moet je per speaker een stepUp converter kopen?
In deksel heb ik kroonsteentje gemonteerd en in de box met draad genoeg zodat het omhoog en omlaag kan gaan.
Hoe zit dat eigenlijk met stepup converter? Moet je per speaker een stepUp converter kopen?
[ Voor 15% gewijzigd door Tessan_nl op 15-11-2016 16:31 ]
Ehm? Je weet wat een step-up doet?Tessan_nl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:27:
Gezien zijn vraag gok ik van niet.
www.teamgenie.nl
Uhh ik denk het maar weet niet zeker! Hij voert het ampère omhoog?
[ Voor 7% gewijzigd door Tessan_nl op 15-11-2016 16:59 ]
Bijna. Hij voert de spanning (dus het 'voltage') op. Meestal zijn dit soort modules af te stellen met een potentiometer.Tessan_nl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:58:
[...]
Wat Royenroy zegt. Je zorgt ervoor dat je versterker een hoger voltage gevoed krijgt. Daardoor kan deze meer vermogen leveren. Dit kan dus ook niet zonder meer bij iedere versterker worden toegepast (een TA2024 vindt het doorgaans niet erg prettig bijvoorbeeld). Door zo'n step-up converter verlies je overigens wel aanzienlijk rendement, dus (als je er gebruik van maakt) je accu gaat minder lang mee.Tessan_nl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:58:
[...]
Een step up converter heb je in verschillende soorten. Voor constante spanning maar ook voor constante stroom.Tessan_nl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:58:
[...]
Als je lioncellen gaat gebruiken kom je spanning tekort. Die werken van 2.8 tot 4.2 volt.
Als je een speler en versterker gaat gebruiken die 5 volt nodig hebben, krijg je problemen als die te weinig spanning krijgen.
In mijn bouwradio zit een fixed 5 volt step up. Even zoeken op ebay of ali.

Overigens zie je een hoop knutselprojecten met lioncellen, maar zonder zekering op Internet...
Best dapper...
[ Voor 6% gewijzigd door TheShadow op 15-11-2016 19:18 ]
* knip *
Het voegt natuurlijk helemaal niets aan het topic toe om hier een link te posten naar ongerelateerde zooi op Markplaats.
Het voegt natuurlijk helemaal niets aan het topic toe om hier een link te posten naar ongerelateerde zooi op Markplaats.
[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 19-11-2016 18:23 ]