Die 17,6 liter is de binnenkant, of is dat op basis van de buitenmaten? En is het mogelijk om het onderste compartiment wat hoger te maken? Dat je op zo'n 22 liter (binnenkant dus - 5 cm hoger op basis van je afmetingen) komt. Dan zit je -3dB punt (de laagste frequentie die nog goed hoorbaar is) op 38Hz, lijkt me laag genoeg. Dan kun je een baspijp gebruiken van 5,5 cm doorsnede met een lengte van 22,35 cm.Tessan_nl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:23:toon volledige bericht
Ik heb een nieuwe schets gemaakt van de voor- en bovenkant.:
Voorkant:
[afbeelding]
Het groen gestreepte gedeelte is een afgesloten ruimte voor de Subwoofer. De inhoud is 17.6 liter.
Ik dacht aan deze subwoofer:
http://www.parts-express....-8-dvc-subwoofer--295-484
Bovenkant:
[afbeelding]
Layout technisch:
[afbeelding]
Heb gekozen om 2 boxen weg te laten. En twee weerstandjes toe te voegen ipv maxAmp.
Eerst kijken hoe het geluid is om dan eventueel alsnog over te gaan op een maxAmp.
Mocht inhoud niet voldoende zijn kan ik dat altijd nog wat uitbreiden.
Ik hoor graag jullie mening?
Voor het filteren kun je een actief of passief filter gebruiken. Die kun je bouwen, kopen, berekenen, etc. Voor een kistradio hoef je niet de meest hifi oplossing te hebben (is mijn mening) en dat is een 2.1 versterkerbordje wellicht een mooie oplossing. Kost je €15 (of meer, afhankelijk van je wensen) in China. Zelf gebruik ik die ook naar wens. Je hebt er met instelbare kantelfrequentie en ook met bluetooth.