Met het plaatsen van een nieuwe keuken overstapt op indictie. Veel pannen weg moeten doen omdat ze jarenlang op gas zijn gebruikt. Bodem problemen en niet geschikt voor inductie.
Gekozen voor Demeyere pannen omdat de ervaring met de Apollo wok positief is.
Sauteuse 20cm, kookpot 18cm, 20cm en 20cm 5 liter uit de Atlantis serie.
Demeyere industry 5 28 cm. Gekozen voor deze uitvoering omdat we de Proline 28cm te zwaar vonden. De 24cm wel in de proline uitvoering maar vrouw vind de pan nog aan de zware kant.
Apollo wok
De Le Creuset Campagnard, 24cm braadpan en skillet blijven dienstdoen.
Lees in dit topic dat RVS koekenpannen soms problemen geven wat betreft kleven. Bakken en braden in RVS heeft alles te maken met temperatuurbeheersing. Te laag of te hoog vergroot de kans op aanbakken.
Een leerproces waar geduld een belangrijke factor is. Daarnaast wel of geen vetstof. Gisteren nog aardappels gebakken en prima resultaat zonder aanbakken.
Wil je op zeker als je bijvoorbeeld een eitje wil bakken kan je de pan van een seasoning voorzien. Niet inbranden zoals een plaatstalen pan maar een vetstof gebruiken die hoge temperatuur verdraagt. Verhitten tot een lichte walm. Af laten koelen en met keukenpapier schoonmaken. Ietwat boter in de pan, eitje in de pan en die glijd als een malle door de pan.
Sinds ik aftand heb genomen van anti aanbak-pannen mijn kookstijl aangepast. Wel was het wennen van gas naar inductie wat betreft temperatuur beheersing.
De kookpotten uit de Atlantis serie vind ik fenomenaal op inductie. Vanwege de constructie van de koekenpannen kan je de temperatuur goed controleren.
Voor mij nooit meer een tefal of ander soort anti.... in de keuken.