Toon posts:

Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Deze pan lag in de "oud metaal" aanhanger die regelmatig hier in de straat/buurt staat. Is deze IKEA 365 pan nu helemaal "stainless steel" .. of bevat de binnenkant toch een anti aanbak laag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
duvekot schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:41:
Deze pan lag in de "oud metaal" aanhanger die regelmatig hier in de straat/buurt staat. Is deze IKEA 365 pan nu helemaal "stainless steel" .. of bevat de binnenkant toch een anti aanbak laag?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Er zitten ook anti-aanbakpannen in de 365+lijn, dit lijkt me er eentje. Mijn advies: weggooien.

• duvekot
zacht schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:43:
[...]
Er zitten ook anti-aanbakpannen in de 365+lijn, dit lijkt me er eentje.
Omdat op de onderkant dus wel "stainless steel" staat ...

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:57
De text op de andere kant is verwijderd met hamer en beitel zo te zien.

Zoals @zacht aangeeft: https://www.ikea.com/nl/n...-antiaanbaklaag-30484690/

- knip -

Acties:
  • +3Henk 'm!

• duvekot
Raymond P schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:00:
De text op de andere kant is verwijderd met hamer en beitel zo te zien.

Zoals @zacht aangeeft: https://www.ikea.com/nl/n...-antiaanbaklaag-30484690/
Hij is weer terug op de aanhanger .. samen met nog twee andere tefal pannen die nog op de nominatie stonden om te vertrekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 08:24
Heerlijk topic dit weer. Thnx voor iedereen die kennis heeft toegevoegd! Na flink lezen heb ik vandaag een DeBuyer koekenpan (28 cm), een DeBuyer wok (32 cm) en een Demeyere "hapjespan" gekocht.

Ik ben erg benieuwd, ben tot dusver alleen maar gecoate pannen gewend. Zin om dit te leren!

Ik heb nog een mooie grote soep pan (10 liter).

Wat ik nog mis is een steelpan/sauspan en een pan om pasta in te koken. Ook overweeg ik nog 1 non stick, voor als ik lui ben of voor vis/ei etc.

Tips om mijn assortiment aan te vullen? Ik heb nog zon 250 euro over in het budget.

Edit: ik zie dat mijn koekenpan van de Lyonnaise carbon lijn is, en lees nu dat de carbone plus wordt aangeraden. Heb ik de verkeerde pan gekocht? https://cookinglife.nl/de-buyer-koekenpan-carbon-28-cm/ verwarrende namen!
Wok is element B.

[Voor 15% gewijzigd door Qupie1 op 18-05-2023 18:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duvekot
Qupie1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:18:
Heb ik de verkeerde pan gekocht?
Alles wat niet antiaanbaklaag heeft is goed ;)

Gewoon gaan gebruiken en zien hoe het gaat .. dan kan je je eigen mening gaan vormen .. wie weet wil je niet anders meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond P
@Qupie1 Lyonnaise is het type pan (de vorm).
Scroll je verder op die website naar [Algemeen] dan zie je dat het een pan is uit de Carbon Plus lijn.

Vervelend inderdaad (want ze hebben ook een lijn die die naam draagt). Vaak staat er een typenummer van De Buyer bij, dat scheelt al een beetje gedoe, maar in dit geval dus niet (of ik kijk eroverheen).

Wat betreft saus: je hebt al een Demeyere apollo aangeschaft, dus hun conische sauspan uit dezelfde lijn zal daar prima naast staan.

Een andere/goedkopere kan natuurlijk ook, maar voor saus is koper of tri-ply (of meer) en een conische vorm imo wel wenselijk..

[Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 18-05-2023 20:07]

- knip -

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:48
Qupie1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:18:

Edit: ik zie dat mijn koekenpan van de Lyonnaise carbon lijn is, en lees nu dat de carbone plus wordt aangeraden. Heb ik de verkeerde pan gekocht? https://cookinglife.nl/de-buyer-koekenpan-carbon-28-cm/ verwarrende namen!
Wok is element B.
Je kan ook deze overwegen https://www.amazon.nl/gp/product/B000TSZPW6/

Is ook de carbon plus lijn maar dan met hol RVS handvat (wordt niet/minder snel warm)

De 28 cm mineral B pro is in de aanbieding voor 60 euro bij meerdere winkels zie ik, die kan je ook nog overwegen. Heeft ook een RVS handvat, maar dat handvat is smaller en niet hol. Ik vind het bredere holle handvat van de carbon plus lijn prettiger in de hand liggen.

https://www.bol.com/nl/nl...o-28-cm/9200000060271486/

PS: cookinglife is behoorlijk aan de prijs, er zijn goedkopere alternatieven zoals https://www.horecastyle.n...n-28-cm-carbone-plus.html

[Voor 56% gewijzigd door Schweino op 19-05-2023 08:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 08:24
Ik ben voor cookinglife gegaan omdat er een fysieke winkel in de stad zit hier. Bestel normaal alles online, maar wou de pannen graag in de hand houden voordat ik ze kocht, ook wel mooi gebaar om ze dan ook daar te kopen.

Dat holle handvat ziet er wel erg chill uit, als ik een 2e maat haal ga ik die wel overwegen.

Bedankt voor je tips!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Raymond P
:-( ffs, 34 euro voor een vervanger van m'n mineral B met een bolle bodem kon ik niet laten liggen.

Nu sta ik met mooi weer een pan te blauwen. :9
Mental note: de nieuwe heeft een éxtra handvat om mij aan te verbranden. Dat duurde niet lang...

[Voor 9% gewijzigd door Raymond P op 20-05-2023 13:58]

- knip -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 17:05
LA-384 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:57:
Nou, dit is em dan, de 26cm, gietijzeren, licht geëmailleerde Belluci skillet. Bijna 3kg schoon aan de haak.

In principe zou deze pan bestand moeten zijn tegen zuren toch? En is meteen klaar voor gebruik, aka inbranden niet nodig vanwege het emaille?

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi ding! Ik wil m ook aanschaffen. Maar ik twijfel nog tussen de 26 en 31 cm. Mijn nieuwe inductieplaat kan de 31 cm prima aan, maar heb ik zo’n groot ding nodig. Liever groot dan klein I guess? Waarom ben jij voor een 26 gegaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
TereZz schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:14:
[...]

Mooi ding! Ik wil m ook aanschaffen. Maar ik twijfel nog tussen de 26 en 31 cm. Mijn nieuwe inductieplaat kan de 31 cm prima aan, maar heb ik zo’n groot ding nodig. Liever groot dan klein I guess? Waarom ben jij voor een 26 gegaan?
Ik kook alleen voor mezelf, dus dacht dan moet 26cm meer dan genoeg zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TereZz
LA-384 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 05:39:
[...]

Ik kook alleen voor mezelf, dus dacht dan moet 26cm meer dan genoeg zijn.
Thanks! De 31 cm besteld. Ze geven aan dat hij niet ingebrand hoeft te worden, klopt dat? Of is het alsnog beter om 'm in de oven af te bakken met zonnebloemolie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond P
@TereZz Op emaille kan je wel een laagje zetten, maar die is dan sacrificial.
M.a.w. dat helpt bijna nooit.

Emaille wil je na gebruik helemaal schoon hebben, zonder het gebruik van schurende middelen en/of scherpe tools.

- knip -

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05:05
De eerste van de 2 nieuwe gietijzeren koekepannen is binnen. Een 10,5" pan.
Zometeen uitsoppen en nog een eigen laag seasoning aanbrengen bovenop de seasoning die in de fabriek is aangebracht. Daarna eigenwijs zijn en een eitje bakken . Met wat gebakken uien, dan ga ik nog maar half tegen het advies in :)

Ik ben best benieuwd omdat ik in ongeëmailleerd alleen ervaring heb met Lodge.

[Voor 33% gewijzigd door Sjamo op 22-05-2023 18:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TereZz
Raymond P schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:10:
@TereZz Op emaille kan je wel een laagje zetten, maar die is dan sacrificial.
M.a.w. dat helpt bijna nooit.

Emaille wil je na gebruik helemaal schoon hebben, zonder het gebruik van schurende middelen en/of scherpe tools.
Is een niet-geëmailleerde dan niet een stuk duurzamer? Lijkt me ook beter niet aan te bakken met een natuurlijke anti-aanbaklaag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond P
@TereZz Yep. Beschadigd emaille is (bijna) niet te repareren.
Kaal gietijzer gaat generaties mee.

@Sjamo Dat ziet eruit als een deftig glad pannetje.

[Voor 22% gewijzigd door Raymond P op 22-05-2023 19:28]

- knip -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duvekot
Sjamo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:20:
De eerste van de 2 nieuwe gietijzeren koekepannen is binnen. Een 10,5" pan.
Is dat deze?

https://stargazercastiron.com/products/10-5-inch-skillet

Wel mooi dat die goed glad is gemaakt ... Dat lees je veel ..dat "oude cast iron" pannen vroeger al uitgeschuurd werden om het kook gedeelte gladder te krijgen.

Veel plezier er mee . Ik hoor graag hoe het eitje gelukt is ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjamo
duvekot schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:12:
[...]

Is dat deze?

https://stargazercastiron.com/products/10-5-inch-skillet

Wel mooi dat die goed glad is gemaakt ... Dat lees je veel ..dat "oude cast iron" pannen vroeger al uitgeschuurd werden om het kook gedeelte gladder te krijgen.

Veel plezier er mee . Ik hoor graag hoe het eitje gelukt is ...
Die is het inderdaad.

Ik heb begrepen dat ze in het begin toen ze begonnen ze te maken, gladder waren, maar dat werkte niet goed. Het was eigenlijk te glad om de seasoning goed vast te houden. Bij de Smithy cast iron pannen lees je dat ook veel, die zijn ook erg glad.

Deze pan bakt niet (voor mij merkbaar) beter dan Lodge. Dat had ik ook niet verwacht. Lodge werkt erg goed qua bakken, en ook schoonmaken is geen probleem.
Het grote voordeel van dit gladde oppervlak zit voor mij in droogmaken en seasonen. Omdat je dat na elke keer koken moet doen is dat wel een belangrijk iets voor mij. En het verschil is groot heb ik nu al gemerkt.

Daarmee valt voor mij het enige stuk weg van gietijzer waar ik niet blij mee was :)
Bakken met gietijzer werkt voor mij erg goed met betrekkelijk lage temperatuur. Dat past goed bij hoe ik graag kook/bak, plus dat het maakt dat ik het koken vaak kan doen met niet meer dan de zonne-energie die we beschikbaar hebben.

Ik ben nog aan het kijken naar wat men tegenwoordig gebruikt voor seasoning. Ik gebruik nu zelf druivenpitolie, maar ik zag een recept voor een combinatie van druivenpitolie, zonnebloemolie en bijenwas. Ik heb de ingredienten en wat blikjes gekocht en ik ga het eens proberen te maken binnenkort :)

[Voor 9% gewijzigd door Sjamo op 23-05-2023 13:16]

• Raymond P
Verdorie. Gisteren een shakshuka gemaakt in de Greenpan Craft. Met fluwelen hand (lees: low heat, siliconen spatel).
Tijdens het eten dacht ik een stukje eierschaal in m'n mond te hebben. Opmerkelijk, want dat probeer ik altijd actief te voorkomen.

Vanochtend wil ik de berg afwas wegwerken en zie ik dat er gaten in m'n pan gevallen zijn:

Nu ben ik een lompe kok, maar met dat pannetje heb ik juist (362 dagen) voorzichtig gedaan.
Ik ben benieuwd of hier garantie op gegeven wordt.

- knip -

• Sjamo
Raymond P schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:41:
Verdorie. Gisteren een shakshuka gemaakt in de Greenpan Craft. Met fluwelen hand (lees: low heat, siliconen spatel).
Tijdens het eten dacht ik een stukje eierschaal in m'n mond te hebben. Opmerkelijk, want dat probeer ik altijd actief te voorkomen.

Vanochtend wil ik de berg afwas wegwerken en zie ik dat er gaten in m'n pan gevallen zijn:
[Afbeelding]

Nu ben ik een lompe kok, maar met dat pannetje heb ik juist (362 dagen) voorzichtig gedaan.
Ik ben benieuwd of hier garantie op gegeven wordt.
Dat ziet er niet goed uit :(

Mag ik vragen om welke reden je voor keramisch gekozen had?

• Raymond P
@Sjamo Onder het mom van the right tool for the job. Sommige dingen gaan gewoon nét wat makkelijker op een non-stick coating en PTFE heb ik liever niet.
Deze pan specifiek was een vervanger voor de GreenPan Cambridge Infinity waarvan de coating versleten was.

Met aanvullende motivatie: die had ik nog niet. :+

- knip -

• Sormano
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 10:02
Aii, dat ziet er niet fijn uit!

Heb zelf ook 3 pannen van Greenpan, tot dusver erg tevreden erover. Hoe wordt hier tegen keramische pannen / Greenpan gekeken?
(zit mee te lezen over de De Buyer Carbon serie en vind het wel heel interessant en overweeg om wat aan te schaffen, ook al heb ik het niet echt nodig haha)

• Sjamo
Raymond P schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:05:
@Sjamo Onder het mom van the right tool for the job. Sommige dingen gaan gewoon nét wat makkelijker op een non-stick coating en PTFE heb ik liever niet.
Deze pan specifiek was een vervanger voor de GreenPan Cambridge Infinity waarvan de coating versleten was.

Met aanvullende motivatie: die had ik nog niet. :+
Voor de duidelijkheid, mijn vraag was oprecht belangstellend :)

Ik heb lang lang geleden gekookt met teflon. Daarna keramisch geprobeerd, maar dat werkte niet goed. Niet anti kleef zoals teflon was en de laag werd snel slecht ondanks beweringen dat dat niet zo zou zijn.
Maar, dat was ook lang geleden helemaal in het begin van keramische pannen, dus het kan zijn dat daar veel verbeterd is.

Ik ben destijds via plaatstaal naar gietijzer gegaan, daarna een combinatie van rvs en gietijzer en daar ben ik grotendeels blijven hangen. Ik denk dat wat het best werkt voor iemand juist met pannen heel persoonlijk is, dus ik vind dat interessant :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond P
@Sjamo M'n reactie is ook oprecht.
Ik heb hier een overvloed aan pannen en kan in praktisch elke pan wel alle kunstjes, een goed onderbouwde reden om een pan met Thermolon laag aan te schaffen heb ik eigenlijk niet.

Een omurice of de Franse variant is eigenlijk de enige reden die ik kan noemen, al had de Craft daar wel een vervelende vorm voor.

Ik gebruik alles wat ik heb regelmatig. De enige pan die ik niet al te vaak gebruik is m'n gietijzeren wafelijzer.

@Sormano M'n vorige begon gewoon extreem te plakken in plaats van een epic fail.
Over het algemeen ben ik tevreden, maar daar begin ik nu anders over te denken.

- knip -

• Sormano
@Raymond P op de site staat overigens 2 (-5 op sommige pannen) jaar garantie op de keramische laag (levenslang op de pan zelf), dus hopelijk geen probleem voor je om te laten vervangen. Laat je weten hoe dat gaat?

• Raymond P
@Sormano De Craft lijn heeft 5 jaar garantie.
De eerste reactie van Greenpan is: you dumb. De tweede is: fuck you want je hebt je pan gebruikt.

Uiteraard laat ik weten hoe dat afloopt, al is het waarschijnlijk dat ik gewoon de schuld krijg. Ondanks 'normaal gebruik'.

- knip -

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sormano
Zucht.. success in ieder geval, ik duim voor je!

• TereZz
Begin dit topic steeds leuker te vinden. Ik heb nu een gietijzeren skillet van Kichy, 12,5 inch binnen. Maar ik twijfel nog of ik deze wel wil gebruiken. Hij staat namelijk iets bol. De binnenkant van de pan staat hoger dan de randen. Dat lijkt me irritant. Zijn de skillets van bijvoorbeeld Lodge of Starglazer (doe maar duur) ook zo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjamo
TereZz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:19:
Begin dit topic steeds leuker te vinden. Ik heb nu een gietijzeren skillet van Kichy, 12,5 inch binnen. Maar ik twijfel nog of ik deze wel wil gebruiken. Hij staat namelijk iets bol. De binnenkant van de pan staat hoger dan de randen. Dat lijkt me irritant. Zijn de skillets van bijvoorbeeld Lodge of Starglazer (doe maar duur) ook zo?
Mijn kennis van gietijzer gaat niet verder dan mijn eigen ervaringen, en verder heb ik wat online videos gezien.

Mijn lodge pannen en mijn stargazer skillet hebben nooit holle of bolle bodems gehad. Niet bij aankoop en niet niet na gebruik.

Maar ik keek naar de ervaringen met jouw pan op amazon, en daar zag ik ook die ervaring niet, op een enkele uitzondering na. Heb je geprobeerd hem te ruilen voor een ander exemplaar? Misschien was het een probleem met gebrekkige kwaliteitscontrole?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:46
Ik zit erg in dubio welke hapjespan van 28cm ik zal kopen. We koken op gas.

- Tefal/teflon wil ik niet: vanwege pfas en vriendin die met vork erin ragt (...niet af te leren)
- plaatstaal wordt hem niet: ik wil tomatensauzen erin maken, en daarnaast wil ik dat hij in de vaatwasser kan
- rvs kan maar zal stempel 'kutpan' krijgen aangezien vriendin gewoon een kipfiletje wil kunnen bakken zonder na te denken.
- keramische hapjespan hebben we nu: misschien nog wel de beste keus, maar wij vonden de anti-aanbak snel achteruit gaan. Mogelijk doordat het geen geweldige kwaliteit is, icm vaatwasser. En met als Raymond P werd het plakkerig op plekjes, en liet eea los.

Iemand nog suggesties voor het materiaal? Ik denk aan toch maar een (betere) keramische, of rvs en daarbij de vriendin leren hoe ze die goed gebruikt.

[Voor 4% gewijzigd door marteltor op 25-05-2023 18:22]

• TereZz
Sjamo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:58:
[...]

Mijn kennis van gietijzer gaat niet verder dan mijn eigen ervaringen, en verder heb ik wat online videos gezien.

Mijn lodge pannen en mijn stargazer skillet hebben nooit holle of bolle bodems gehad. Niet bij aankoop en niet niet na gebruik.

Maar ik keek naar de ervaringen met jouw pan op amazon, en daar zag ik ook die ervaring niet, op een enkele uitzondering na. Heb je geprobeerd hem te ruilen voor een ander exemplaar? Misschien was het een probleem met gebrekkige kwaliteitscontrole?
Intussen heb ik op Reddit er meer over gelezen. Op betere pannen zou dit niet zo zijn, incidenteel kan het voorkomen maar terugsturen is dan het advies. Ik bestel betere pannen! Wat jammer dat de prijs voor een 12 inch skillet zo duur is van een merk als Lodge of Victoria in NL, en dat amazon.de niet bezorgd in NL :'(

• Raymond P
@TereZz Gietijzer hoort inderdaad gewoon de vorm van de mal te hebben waar het in gegoten is.
En die vorm zou de pan z'n hele leven moeten houden.

@marteltor Dat kipfiletje in RVS komt vast goed met wat oefenen. :)

- knip -

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:48
marteltor schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:06:
Ik zit erg in dubio welke hapjespan van 28cm ik zal kopen. We koken op gas.

- Tefal/teflon wil ik niet: vanwege pfas en vriendin die met vork erin ragt (...niet af te leren)
- plaatstaal wordt hem niet: ik wil tomatensauzen erin maken, en daarnaast wil ik dat hij in de vaatwasser kan
- rvs kan maar zal stempel 'kutpan' krijgen aangezien vriendin gewoon een kipfiletje wil kunnen bakken zonder na te denken.
- keramische hapjespan hebben we nu: misschien nog wel de beste keus, maar wij vonden de anti-aanbak snel achteruit gaan. Mogelijk doordat het geen geweldige kwaliteit is, icm vaatwasser. En met als Raymond P werd het plakkerig op plekjes, en liet eea los.

Iemand nog suggesties voor het materiaal? Ik denk aan toch maar een (betere) keramische, of rvs en daarbij de vriendin leren hoe ze die goed gebruikt.
Je zou een magnetron kunnen overwegen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond P
@Schweino Een geëmailleerde, RVS of toch keramisch dan? :+

Ik lees nu ook het stukje over de vork: keramische coatings en emaille kunnen daar ook niet tegen.
Je zou de vork (of vriendin) natuurlijk voor een siliconen model kunnen vervangen.

- knip -

• Sjamo
TereZz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Intussen heb ik op Reddit er meer over gelezen. Op betere pannen zou dit niet zo zijn, incidenteel kan het voorkomen maar terugsturen is dan het advies. Ik bestel betere pannen! Wat jammer dat de prijs voor een 12 inch skillet zo duur is van een merk als Lodge of Victoria in NL, en dat amazon.de niet bezorgd in NL :'(
60 euro voor de Lodge is een stevige prijs, maar in vergelijking met sommige andere merken valt het dan weer mee :)

Hoezo bezorgt amazon.de niet trouwens?

[Voor 3% gewijzigd door Sjamo op 25-05-2023 20:55]

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:48
Raymond P schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:43:
@Schweino Een geëmailleerde, RVS of toch keramisch dan? :+

Ik lees nu ook het stukje over de vork: keramische coatings en emaille kunnen daar ook niet tegen.
Je zou de vork (of vriendin) natuurlijk voor een siliconen model kunnen vervangen.
Siliconen vork? Dan lijkt hout een praktischer materiaal. Of een tang van materiaal naar keuze. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond P
@guapper Ja maar dat is niet 1:1 uitwisselbaar in dezelfde zin. :+
De vriendin kan natuurlijk een tang zijn of overlappende eigenschappen hebben met een houten plank maar no flame intended.

- knip -

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:46
Raymond P schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:43:
@Schweino
ik ga toch eerst maar voor een rvs pan van Ikea voor 30 euro. Eenvoudigere optie om eerst te proberen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
TereZz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:19:
Toch niet voor de Bellucci pan gegaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 15:25
marteltor schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:55:
[...]
ik ga toch eerst maar voor een rvs pan van Ikea voor 30 euro. Eenvoudigere optie om eerst te proberen!
Hier precies hetzelfde gedaan aangezien de oude buyers te zwaar zijn. Nou die Ikea rvs werd na 2/3 keer gelijk bestempeld als kut en alles bakt aan. Nu komen er twee demeyere ceraforce pannen, laatste stap is dan denk ik een keukenverbod :+

Succes ermee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TereZz
LA-384 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 06:17:
[...]

Toch niet voor de Bellucci pan gegaan?
Nope, geannuleerd. Ik ga liever voor een ongëmaileerde skillet. Duurzamer en beter non-stick te krijgen. Dan kan ik die ook eens op de bbq leggen. Het in inbranden neem ik wel voor lief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
@marteltor @El-Vder introductie van twee DeBuyer RVS pannen ging hier prima in huis, de instructie om iets meer olie te gebruiken en pas later omdraaien was al genoeg. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond P
@wardjj Jouw exemplaar struikelt dus niet over de keukendrempel én accepteert instructies... Nice.

Die van mij accepteert niet eens gebruiksaanwijzingen. :+

- knip -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjamo
Onze 2e cast iron koekepan (Field) is binnen. Het verschil in gewicht is wat mij betreft duidelijk, en ik verwacht dat deze laatste mijn favoriet gaat worden in dagelijks gebruik.

Voor het eerst wax/olie combinatie gebruikt voor het seasonen en dat bevalt goed. Deze was bijgeleverd bij de pan, maar ik heb alles in huis om het zelf ook te maken nu, en dat ga ik zeker doen.

Gisteren heb ik een nieuwe braadpan gekocht (Le Creuset, 24cm, 4,2ltr) om de plek in te nemen van onze rvs braadpan van Demeyere.

Gisteren gelijk een maaltijd bereid in de pan en het verschil was veel groter dan ik vantevoren had ingeschat. De rvs-pan is voor nu naar zolder verhuisd wegens overbodig. Het verschil in smaak was heel onverwacht, maar ik ben er blij mee.
Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee