Wat noem jij "wat kleiner" en wat noem je "gigantisch"? En om wat voor soort gerechten gaat het, echt wokken of meer roerbakken?MochiGohan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:27:
Wie heeft er goede ervaringen met een wat kleinere wok voor inductie?
Heb nu een gigantische gietijzeren wok die niet praktisch is om kleine maaltijden mee te maken (groot, zwaar etc). Ben nu op zoek naar een werkbaarder model.
Een wok van gietijzer zie je niet vaak, of bedoel je misschien een wadjang? Een gietijzeren wadjang heb ik ook (of beter gezegd @franssie ) en die is 40 cm en inderdaad loeizwaar, niet echt praktisch en zeker niet op inductie.
Die Apollo is top, goede keuze. Voor de koekenpan is het wat lastiger aangezien je ook (tere) vis wil bakken. In RVS bakt dat al snel aan als je weinig vetstoffen wil gebruiken en ik heb begrepen dat er bij plaatstaal een kans is dat de vissmaak/geur in het staal trekt al heb ik dat zelf nog niet ervaren.AJM schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:43:
Mede naar aanleiding van de KvW aflevering ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe hapjespan en koekenpan, wij koken op inductie.
Voor de eenpansgerechten en mogelijk ook als alternatief voor onze IKEA wok heb ik de DEMEYERE
Apollo sudderpot met glazen deksel 28 cm in gedachte:
https://bestsale.be/APOLL...derpot_28cm_-_deksel_glas
Voor het bakken van een ei, aardappelen, vlees, vis en vegaburgers twijfel ik nog wat handig is, een RVS (deze bijvoorbeeld) of een de Buyer plaatstalen koekenpan?
Ik had zelf als vervanger voor mijn Teflon/PTFE Jamie Oliver pan die ik altijd voor vis gebruik een met email beklede plaatstalen pan gekocht (ook van Jamie), maar dat werkt ook nog niet echt top zonder ruim olie of boter te gebruiken. Ik overweeg zelf nog een DeBuyer vispan aan te schaffen....