Bedankt voor het erkennen van de door mij getoonde inzet.
Voor alle duidelijkheid: het zal mij een (rook)worst wezen op wat je kookt.
Als er één iemand het gebruik van ALLE soorten pannen en coatings propagandeert dan ben ik dat wel. Of
jij wel of niet kan koken staat daar los van en daar zal
ik zeer zeker geen uitspraak over doen.
Als jij jezelf wilt categoriseren onder de door mij genoemde 95% die niet kan koken dan staat dat je vrij natuurlijk.
Aanvullend daarop heb je geroepen dat wat ik zeg niet klopt, anekdotisch onderbouwd.
Mocht je toch willen weten hoe het zit kan je zoals ik eerder vermeld heb
zelf contact opnemen met de fabrikant van je pannen.
Ik mag je van
hun namelijk niet vertellen waarom de informatie die zij geven over hun pannen niet klopt en mijn stelling stand houdt.
Verder ben ik het met je eens, zo ook dat bij het correct gebruik van een PTFE coating niet snel schadelijk zal zijn van je gezondheid.
Maar!
Devian schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:36:
[...]
Dit is het moment dus dat het midden de 220gr aantikt.
<>
Ik heb hem daarna nog even aan laten staan met niks erin, voor mijn gevoel tot de 240gr en ben daarna aan de gang gegaan met de gebakken aardappeltjes.
Dat is dus geen correct gebruik.
Als jij een andere mening daarover hebt dan is dat prima en wil ik het graag daarbij laten.
Verder wil ik je wijzen op het feit dat als je de door jou gebruikte infraroodthermometer niet calibreert met met de te verwachten stralings en reflectiecoëfficiënt van een lege met PTFE gecoate pan je een meting kan verwachten die
minimaal een paar procent te laag is.
Wellicht handig om te weten als je TFE in staat te ademen tijdens je meting.
De reden waarom ik uberhaubt reageer is de bewustwording van risico's en absoluut niet om je (nieuwe) aankoop de grond in te trappen.
Niet eens vanuit het perspectief waarin ik het beste voor heb met mijn medemens, maar omdat ik vind dat iedereen het recht heeft te weten wat voor gezondheidsrisico's er zijn bij normaal (en dus mogelijk incorrect) gebruik.
En wat men met die info doet zal mij wederom een worst wezen.