Ook Vettel, Alonso en Sainz zijn snellerSpaceAce schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:06:
RIC, VES en HAM zijn bezig met de long runs op de softs, valt me op dat HAM langzamer is dan RIC en VES.
Op channel 4 denken ze ook dat de red bulls podiumkansen hebben, nu al zin in Zondag!alwaysleft schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:17:
Red Bull lijkt qua longpace runs duidelijk sneller dan Ferrari. Max voor podium vechten? Let's hope so!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Bij RIC zag je echt verschillen van 1 seconde + en -.
Zegt niet zoveel, heeft vaak ook met verkeer te maken. Verstappen zat net ook even vast achter Vettel.StealthyPeanut schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:25:
Schitterend hoe MAX altijd zo consistent is in zijn rondes.
[afbeelding]
Bij RIC zag je echt verschillen van 1 seconde + en -.

Kunnen we gelijk doorspoelen naar fp3 en Q?

Mis wel de uitstraling van de heineken Livergy zoals in Canada..
[ Voor 57% gewijzigd door nachtnet op 08-07-2016 17:27 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
The ramblings of an idiot
Van een ander niet, maar er zijn heel erg weinig rijders die binnen 1 tiende zoveel rondes kunnen rijden. Ik haalde dit aan als voorbeeld, maar je ziet het in de races ook. Ronde na ronde (bijna) exact dezelfde rondetijd geeft zijn kwaliteiten weer.robpol schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:26:
[...]
Zegt niet zoveel, heeft vaak ook met verkeer te maken. Verstappen zat net ook even vast achter Vettel.
Klopt, ene Schumacher was er goed in en Hamilton is daar nu ook heel goed in.StealthyPeanut schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:34:
[...]
Van een ander niet, maar er zijn heel erg weinig rijders die binnen 1 tiende zoveel rondes kunnen rijden. Ik haalde dit aan als voorbeeld, maar je ziet het in de races ook. Ronde na ronde (bijna) exact dezelfde rondetijd geeft zijn kwaliteiten weer.
Volgens Sky was de gemiddelde racepace van Ricciardo 1:37,7. Verstappen zit daar toch wel wat ander afgaande op dat kleine screenshotje. Hopelijk blijft dat ook zo in de racerobpol schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:26:
[...]
Zegt niet zoveel, heeft vaak ook met verkeer te maken. Verstappen zat net ook even vast achter Vettel.
Nee, merp!
Tijdje geleden een verhaal gehoord dat dat soort rijders heel fijn zijn de strategen in het team, omdat ze zo heel precies kunnen plannen. Het wordt zoveel makkelijker om te bepalen waar je terecht komt als je een stop maakt, en je kan ze makkelijk vertellen om 0,2s langzamer te gaan om bijvoorbeeld remmen, banden of brandstof te sparen en zo later beter uit te komen.alwaysleft schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:35:
[...]
Klopt, ene Schumacher was er goed in en Hamilton is daar nu ook heel goed in.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
RIC had een langere stint met de soft banden, dus lastig te vergelijken, deze stint van VES is op een frisser setje medium banden. Toen zowel VES als RIC op de soft banden reden was RIC iets sneller.PauseBreak schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:38:
[...]
Volgens Sky was de gemiddelde racepace van Ricciardo 1:37,7. Verstappen zit daar toch wel wat ander afgaande op dat kleine screenshotje. Hopelijk blijft dat ook zo in de race
S2 heeft hij ook een keer gemist (helaas in zijn wat leek snelste rondje) De laatste stint op M ging ook per ronde sneller in S2... dus de groei is er wel, maar heeft hij het te pakken tijdens de race.. ? Ik weet het niet ?
S2 is hetgeen wat ik in ieder geval in de gaten ga houden.
FreeReef.nl
Ja dat kan... maar als hij in alle andere sectors wel sneller is als bv Ham en Ric... dan vind ik dat weer vreemd.MikeyMan schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:09:
Kan dat geen setup keuze zijn?
FreeReef.nl
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik hou morgen continu die timings in de gaten en ben benieuwd... Hij werd al beter in S2 op zijn laatste setje.. dus ik hoop stiekem dat hij daar nog 3 tienden kan winnen... Dan zou hij als rondetijd ongeveer gelijk lopen met Merc.. of net 2/3 tienden trager. Dat zou hem best een kans geven..franssie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:12:
Misschien dat ze denken in sector één en drie beter te kunnen inhalen?
FreeReef.nl
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Cogitationis poenam nemo patitur
Je leeftijd?
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Elk jaar een nickname change
Maar op zich zit Max er goed bij, zoals gezegd sector 2 kan nog wat beter.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hij was het inhalen van Vettel alvast aan het oefenen voor zondag.alexbl69 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:35:
Zo te zien had Verstappen ook nog een lekkere tow:
[afbeelding]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Na een pitstop van Max natuurlijkRoamor schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:38:
[...]
Hij was het inhalen van Vettel alvast aan het oefenen voor zondag.
The ramblings of an idiot
Nou weet ik ook waarom Kimi nog een jaartje mag blijven : hij praat net als Arrivabene!
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ja inderdaadBullet NL schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:41:
Ben benieuwd naar de racepace van de Ferrari, Red Bull lijkt er aardig bij te zitten.... Mercedes is weer te sterk om het vooraan competitief te maken.
Ze reden aan het einde vandaag op M en zaten maar een tiende of 2 van RedBull af die op S banden zaten... Dat is best netjes. Ik denk dat Ferrari "op de loer ligt"
FreeReef.nl
YouTube: The F1 Show 2016 Great Britain Max Verstappen and Daniel Ricciardo
[ Voor 3% gewijzigd door devil-strike op 08-07-2016 20:36 ]
Die 2 tiende van Ferrari was ook op Softs. Aan het einde van FP2 zaten ze inderdaad op Mediums maar toen kwam Vettel niet heel veel verder dan 1.34's. Is natuurlijk niet helemaal eerlijk want dat was meer een racepace en niet een qualifying setup zoals met de Softs.World Citizen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:22:
[...]
Ja inderdaad
Ze reden aan het einde vandaag op M en zaten maar een tiende of 2 van RedBull af die op S banden zaten... Dat is best netjes. Ik denk dat Ferrari "op de loer ligt"
Hopelijk wordt het zoals je zegt wel spannend tussen Mercedes, Ferrari en Red Bull.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
[ Voor 88% gewijzigd door Martinspire op 08-07-2016 21:42 ]
Dat heeft voor 90% te maken met Brits Nationalisme.. Voor die andere 10% extra aandacht is het natuurlijk wel een klassieker qua racebaan..Martinspire schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:40:
Wat is dat toch voor een circlejerk van Sky over hoe bijzonder de Britse grand prix is? Vorig jaar was al erg, maar dit jaar gaan ze er toch wel een stapje bovenop. Zo bijzonder vind ik de baan en het publiek nou ook weer niet?
Alles wat echt brits is, is beter dan de rest van de wereld..
Brexit heeft er uiteraard sterk aan bijgedragen..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Stel dat wij ooit een Nederlandse GP krijgen, hoe denk je dat Olav dan reageert? Denk je dat hij dat net zo benadert als iedere andere GP? Dit is een thuis-GP voor alle (legale) kijkers van Sky, het is gewoon een Britse zender.Martinspire schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:40:
Wat is dat toch voor een circlejerk van Sky over hoe bijzonder de Britse grand prix is? Vorig jaar was al erg, maar dit jaar gaan ze er toch wel een stapje bovenop. Zo bijzonder vind ik de baan en het publiek nou ook weer niet?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
(neem aan dat de quali om 13h britse tijd start):
http://www.accuweather.co...r-forecast/330028?hour=37
En tijdens de race ook nog wat?
http://www.accuweather.co...r-forecast/330028?hour=61
Ik denk weer een podium voor Max.
De roep om regen snap ik wel, maar dit is juist een circuit wat de Red Bull ligt en waar het dus juist alleen maar roet in het eten kan gooien mijnsinziens.
[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 08-07-2016 22:28 ]
Waarom Red Bull? Ik kijk gewoon naar een F1 race en die zijn de afgelopen 5 jaar gewoon leuker in de regen.Bosmonster schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:27:
Juist op dit circuit hebben ze helemaal geen regen nodig, want zijn ze in principe toch het tweede team (3/4).
De roep om regen snap ik wel, maar dit is juist een circuit wat de Red Bull ligt en waar het dus juist alleen maar roet in het eten kan gooien mijnsinziens.
(lijkt wel of iedereen hier maar met 1 interesse nog maar naar F1 kijkt)
[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 08-07-2016 22:31 ]
Niet iedereen maar ik zal vast niet de enige zijn die tussen de jaren van Jos en die van Max weinig tot geen races meer gekeken heeft.......bvbal79 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:30:
[...]
Waarom Red Bull? Ik kijk gewoon naar een F1 race en die zijn de afgelopen 5 jaar gewoon leuker in de regen.
Tuurlijk niet. Ook al ben je fervent volger/kijker, je maakt mij niet wijs dat je het een Nederlander die gewoon goed is en nog beter kan worden niet gunt. En dat dat het kijkplezier verder omhoog stuwt. Ik volg veel race categorieën maar het is altijd leuker als je iemand hebt waar je "fan" van kunt zijn.bvbal79 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:30:
[...]
Ik lees echter geen comments meer op Facebook. Damn. Wat een klazen zitten daar te reageren zeg
Gewoon lekker objectief, geen oranje bril. Maar je gunt het iemand wel.
Absoluut en dit is de beste post alweer in dagen. Ik ben ook gewoon fan van Max hoor daar niet van. Maar de reactie hier sloeg 'm.i. echt door. Regen maakt een F1 race minder saai. Maar nu kon het maar beter niet regenen want de RB doet het goedUltraSub schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:10:
[...]
Tuurlijk niet. Ook al ben je fervent volger/kijker, je maakt mij niet wijs dat je het een Nederlander die gewoon goed is en nog beter kan worden niet gunt. En dat dat het kijkplezier verder omhoog stuwt. Ik volg veel race categorieën maar het is altijd leuker als je iemand hebt waar je "fan" van kunt zijn.
Ik lees echter geen comments meer op Facebook. Damn. Wat een klazen zitten daar te reageren zeg![]()
Gewoon lekker objectief, geen oranje bril. Maar je gunt het iemand wel.
[YouTube: https://youtu.be/njek6uEFI9A]
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Het was ooit de allereerste race van de officiële formule 1 en het is voor de meeste teams hun thuis race.Martinspire schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:40:
http://www.fia.com/events...vent-timing-information-4Further to the discussion in the drivers meeting yesterday evening I would like to confirm that we will again be adopting a “zero tolerance” approach to cars leaving the track at turns 9, 15 and 18 during qualifying. Unless we are satisfied that a driver left the track at these points for reasons beyond his control, having been forced off the track for example, every lap time achieved by leaving the track will be deleted in accordance with Article 12.3.1.d of the Sporting Code.
During the race, and in accordance with Article 27.4 of the Sporting Regulations, any driver who is judged to have gained a clear and lasting advantage by leaving the track will be reported to the stewards. Similarly, under the same Article, any driver who repeatedly leaves the track will be reported to the stewards for not having made every reasonable effort to use the track.
Charlie Whiting
The FIA Formula One Race Director
Verwijderd
Dat momenteel dus bij de qualify van die andere raceklasse waar we in dit topic niet over spreken, hoop dat het de hele dag zo blijft
Ben bang dat deze baan niet zo snel opdroogt als in Oostenrijk, temperatuur is ook wat lager in UK
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 09:51 ]
Verwijderd
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Waar we het over hebben:bvbal79 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:05:
[...]
Absoluut en dit is de beste post alweer in dagen. Ik ben ook gewoon fan van Max hoor daar niet van. Maar de reactie hier sloeg 'm.i. echt door. Regen maakt een F1 race minder saai. Maar nu kon het maar beter niet regenen want de RB doet het goed. Waar hebben we het dan over?
Er wordt hier regelmatig om regen gevraagd, want "Max is zo goed in de regen". Daar was het een antwoord op.
Als je regen nodig hebt om een race "minder saai" te maken, dan is F1 misschien gewoon niet jouw sport.
Het kost gewoon tijden. Op Sky zag ik net dat eer tijden geschrapt werden.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:56:
Vooral op een nat Silverstone kunnen die strakke tracklimits nog wel eens voor vreemde situaties gaan zorgen dus dat belooft wat voor straks
Wat is de rand van de baan?
Ik dacht dat de witte lijn nog meetelt (curbstones/astroturf niet). En dat een auto volledig buiten de baan moet zijn voordat er een straf komt (vier wielen buiten witte lijn).
vier wielen buiten de witte lijn toch?UltraSub schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:22:
4 wielen over de witte lijn is schrappen tijd denk ik..
Het wordt een natte FP3
Verwijderd
Over twee jaar als Max vooraan rijden normaal is, zal iedereen regen wel weer leuk vinden
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Sla de geschiedenisboekjes er maar op na maar er zijn echt wel meerdere Nederlandse F1 coureurs geweest, Jan Lammers om zomaar eens iemand te noemen...
Regen haalt over het algemeen het grote voordeel van meer vermogen van de topteams weg, sterker nog, bij enorme regen heb je meer last van vermogen dan profijt.
In de regen komt het veel meer op gevoel aan en komen de betere coureurs letterlijk bovendrijven.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 10:44 ]
Wat is nu lokale tijd in UK en wat is tijd van hier?9 Jul
Free Practice 3: 11:00 (10:00)
Quali: 14:00 (13:00)
Want 10.00 hier is FP3 niet aan de gang iig.
FP3 11:00 onze tijdJBplap schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:44:
[...]
Wat is nu lokale tijd in UK en wat is tijd van hier?
Want 10.00 hier is FP3 niet aan de gang iig.
Quali 14:00 onze tijd
Verwijderd
Ha, in '93 was ik 22...JvS schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:43:
Ik ben van mening dat er geen enkele echt op niveau heeft kunnen meedoen, zoals Max Verstappen dat nu wel doet. Dit is echt uniek vind ik. Om even de credibilty te krijgen, ik kijk F1 sinds 1993.
En toen volgde ik het al eventjes maar het probleem toen en daarvoor was dat de races hooguit in een Studio Sport samenvatting in beeld kwamen als onderbreking van het voetbalnieuws
Nog verder daarvoor, net na de middeleeuwen zegmaar toen ik nog klein was was er op zondag ook nog weleens een race op de Nederlandse tv te zien, grootste nadeel was vaak dat ieder land zijn eigen registraties deed en je bij een race op Imola een Italiaanse regisseur had die alleen maar Ferrari in beeld bracht en je de halve race gewoon mis liep. Ook commentatoren die de F1 er eventjes tussendoor deden maakte het verslag er niet beter op.
Wat dat betreft is de professionalisering, dedicated reporters en regisseurs een hele verbetering, mag ook wel want het gaat nu om flinke pegels, Bernie says pay!
Ze sparen de intermediates op deze manier.Jackson6 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:05:
Ligt het aan mij of ziet die baan er behoorlijk droog uit? Ik zie Sauber en McLaren op full wets rijden
Waiting on the world to change
Ik hoop dat zijn engineers onderling wel normale dingen zeggen
Ik dacht dat het team kanpioen is als eerste mag kiezen. Dan het 2e team usw.
Maar ik zag torro rosso aan het einde. En mercedes ergens in het midden.
Beste plek lijkt me aan het begin. Want zodra je je pitstop hebt gehad, heb je voorrrang op degene voor je in de pitstraat. (Unsafe release)
Bij iedereen rijden er even vaak auto's langs zou ik zo zeggen. Of je nou vooraan of achteraan staat.p.d.akkerman schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:20:
Wat hebben de teams rare plekken in de pitstraat.
Ik dacht dat het team kanpioen is als eerste mag kiezen. Dan het 2e team usw.
Maar ik zag torro rosso aan het einde. En mercedes ergens in het midden.
Beste plek lijkt me aan het begin. Want zodra je je pitstop hebt gehad, heb je voorrrang op degene voor je in de pitstraat. (Unsafe release)
Smiling as the shit comes down...
Misschien banden sparen voor de race? Kan een strategische keuze zijn. Daarnaast hebben ze meer aan de data die ze op een droge baan kunnen verzamelen lijkt me.ScrooLoose schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:36:
Wat gaan die Red Bulls altijd laat naar buiten, valt wel op... wat voor eventueel voordeel kan je daar van hebben ?
Verwijderd
Anderen mogen ook de baan droog rijden...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 11:37 ]
Ze doen dit bij bijna elke race, niet alleen nu met een vochtige baan.robpol schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:36:
[...]
Misschien banden sparen voor de race? Kan een strategische keuze zijn. Daarnaast hebben ze meer aan de data die ze op een droge baan kunnen verzamelen lijkt me.
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
Das een flinke klap geweest
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 11:40 ]
edit: Stuurwiel er af
[ Voor 23% gewijzigd door jip_86 op 09-07-2016 11:41 ]
[ Voor 25% gewijzigd door MegaTronics op 09-07-2016 11:41 ]
[ Voor 49% gewijzigd door MegaTronics op 09-07-2016 11:44 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En hij raakt de 'legacy' veiligheidsmiddelen. Geen gravel, geen asfalt, geen SAFER barrier oid. Direct de banden in.jip_86 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:40:
Lekkere plek net bij de ingang van de pits.
Verwijderd
Hebben ze uberhaupt wel reserve spullen bij Sauber gezien hun financiële status?robpol schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:46:
Heeft Sauber wel een reserve chassis meegenomen?
En kunnen ze de bandenstapel nog repareren voor het laatste kwartier fp3
[ Voor 62% gewijzigd door MegaTronics op 09-07-2016 11:47 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic sluit woensdag 13 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1