[F1] Seizoen 2016-10 - GP van Engeland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 59.819 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58
Martinspire schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:48:
[...]

Maar je vergeet even dat ie gewoon veel tijd verloren heeft omdat hij wel moest terugkomen na de VSC en Verstappen (en Perez) die pitstip daar eigenlijk gewoon bijna gratis kregen. Het verschil was na de pitstop ongeveer gelijk en dat tot aan de race. Ik denk niet dat er heel veel verschil zat in pace. De Intermediates waren bij Verstappen beter, maar op Medium heeft ie minder kunnen doen omdat ie eerst onder druk stond van Rosberg en daarna weer naar Rosberg toe moest racen en daardoor teveel van zijn banden moest vergen.

Ik denk niet dat Ricciardo wat kon doen aan het feit dat de keuze van het team voor hem (en nog wat anderen) gewoon niet goed uitpakte. De stop net na de safetycar en voor de VSC heeft je gewoon 15 seconden gekost ipv dat het je iets heeft opgeleverd.
Maar vergeet dan ook niet dat max zn pitstop niet goed ging en daarmee 3 sec verloor. Dan was het verschil met ricciardo nog altijd 6 s geweest. (18-15+3). Dat is toch 0,1s per ronde. En dat terwijl max nog een uitstapje maakt en 2s verloor (eigen fout) en met nico rosberg moest strijden.

Dat is gewoon heel erg goed, uiteindelijk.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

aicaramba schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:55:
[...]

Maar vergeet dan ook niet dat max zn pitstop niet goed ging en daarmee 3 sec verloor. Dan was het verschil met ricciardo nog altijd 6 s geweest. (18-15+3). Dat is toch 0,1s per ronde. En dat terwijl max nog een uitstapje maakt en 2s verloor (eigen fout) en met nico rosberg moest strijden.

Dat is gewoon heel erg goed, uiteindelijk.
Volgens mij niet hoor?
Maar zie hier: http://en.mclarenf-1.com/...ardo&dr2=Max%20Verstappen
Verschil was niet mega en Ricciardo heeft natuurlijk even achter een paar auto's gezeten

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Martinspire schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:09:
[...]

Volgens mij niet hoor?
Verschil was niet mega en Ricciardo heeft natuurlijk even achter een paar auto's gezeten
Omdat Ricciardo niet in haalt zoals max dat doet. 1 kans en hij gaat er voor. Ik zie dat nog steeds erg weinig bij andere coureurs. Hamilton heeft dat ook wel.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

Mystikal schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:13:
[...]

Omdat Ricciardo niet in haalt zoals max dat doet. 1 kans en hij gaat er voor. Ik zie dat nog steeds erg weinig bij andere coureurs. Hamilton heeft dat ook wel.
Mwoah, Ricciardo is ook wel zo'n coureur (kijk anders maar even Hongarije 2015 ofzo). Verder heeft Ricciardo Perez en Raikkonen ingehaald volgens mij en misschien nog een paar.

Paddock pass:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1z41aCebpxQ]

Interessante stelling van Will: nu men weet dat het een 10 seconden straf is, dan kun je soms de gok nemen om de coureur te helpen als je weet dat je er toch 10 seconden mee goed gaat maken. Zeker vroeg in de race is het de moeite waard of inderdaad als het anders een DNF wordt zoals bij Perez vorige keer.
offtopic:
Zat er zelf tijdens het eten ook aan te denken trouwens O-)

Belangrijke dag ook, RBR dichterbij Ferrari en lijkt dit jaar ervoor te eindigen en ook Force India lijkt voor Williams te gaan eindigen als ze zo door gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2016 01:48 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resteter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04-2017
Enerverend raceje weer met een kadootje op het einde :) Heb met wat vertraging gekeken en genoten van de hele handel inclusief regen en drama :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Martinspire schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:09:
[...]

Volgens mij niet hoor?
In de tijden zie je het niet terug. Volgens mij was het on de VSC. Maar ze hadden problemen met zn linker voorwiel. Is heel duidelijk in beeld geweest.

En inderdaad. Verschil was niet mega, maar was er wel. Gewoon erg goed van Max, dus.

Overigens laat die website ook zien dat Ricciardo maar 10s verloor op Max door de pitstop onder safetycar. +33s tijdens Ricciardos pitstop en -23s tijdens Max' pitstop. Dus 10s verschil.

Dan blijft er nog 8s verschil over gedurende de rest van de race. Beiden hebben ze wat oponthoud gehad, door Perez/Rosberg, maar daar zal het verschil echt niet in zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door aicaramba op 11-07-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
Leuke wedstrijd gezien, jammer van begin met de SC.
Lekkere prestatie van Max :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ben benieuwd nu hoe max/ric het gaan doen in Budapest, 1-2tje voor redbull?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Mercedes is een erg goede auto all round: veel pk's op de rechte stukken en op de RBR na wellicht de meeste mechanische grip + goed aero pakket. Echt zwakke punten zijn er niet, dus die zijn ook op de Hungaroring sterk. We zullen dit seizoen moeten accepteren dat, op Monaco na (en die race is al geweest) Mercedes overal in variërende mate zal domineren tenzij ze een probleem hebben of elkaar eraf rijden. De nummer 3 aan het eind is eigenlijk een soort winnaar: best of the rest.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:54
Media onzin. Lees het stukje van Sainz en vertel waar hij zegt dat het sinds het vertrek van Max is....nergens dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Gevoelsmatig reed iedereen een beetje dezelfde tijden op een paar na die de boel wat ophielden zoals Massa en ik had ook niet de indruk dat er iemand met een grote opmars bezig was ... diegenen van wie je het zou mogen verwachten, VET RAI, maakten best wel wat foutjes en kwamen geen stap verder .. ALO daarentegen en in mindere mate BUT maakten nog de meeste indruk. Ja VES hele mooie actie op ROS op natte baan maar toen de baan droger werd wist je dat het ontzettend moeilijk zou gaan worden en hij heeft ROS nog lang weten af te houden maar helaas..

Maar conclusie: weinig verschil in pace en Ferrari de absolute verliezer in deze race! Onzichtbaar en veel te ver naar achter waarbij VET natuurlijk 5 plekken in moest leveren maar deze schade ook niet meer wist in te halen is toch erg verassend te noemen! :/

Als Ferrari / Maurizio Arrividerci zijnde zou ik me niet erg happy voelen na deze "blamage" :(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Alfa90_Buttje schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:46:
Als Ferrari / Mario Arrividerci zijnde zou ik me niet erg happy voelen na deze "blamage" :(
Ferrari zal inderdaad met een klotengevoel weer richting Maranello afreizen. Niet alleen konden ze absoluut niet meekomen, ook heb ik het idee dat Vettel het wel een beetje zat begint te worden.

Hij rijdt nu al voor het derde jaar kansloos rond, en het begint er steeds meer op te lijken dat zijn oude team de overhand begint te krijgen na Mercedes.

Zou hij al voorzichtig een keer geïnformeerd hebben bij Toto Wolff :) ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik nomineer Rosberg voor driver of the day. Hij is een van de weinigen die geen fout maakte in die eerste natte bocht (HAM wel en VES zelfs 2x). Hij heeft de hele race moeten vechten met supertalent Verstappen en hem uiteindelijk op de baan zelfs verslagen! Vervolgens krijgt hij straf omdat zijn team hem dingen vertelt die niet mochten. Als er iemand is die het verdiend.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:00:
Zou hij al voorzichtig een keer geïnformeerd hebben bij Toto Wolff :) ?
Waarom zou Toto daar interesse in hebben? Rosberg blijft waar hij zit en ik weet niet of Vettel veel zin heeft in tweede viool naast iemand die nu ook al het nodige conflict oplevert.

Nog even los van dat Ferrari volgend jaar zomaar opeens beter zou kunnen zijn. Ferrari moet maar weer eens een belabberde straatauto uitbrengen, dan doen hun raceauto's het over het algemeen goed :P

Edit: het is vroeg :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 11-07-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:24:
[...]

Waarom zou Toto daar interesse in hebben? Verstappen zullen ze koste wat kost willen behouden en beter dan Ricciardo doet Vettel het ook niet.

Nog even los van dat Ferrari volgend jaar zomaar opeens beter zou kunnen zijn. Ferrari moet maar weer eens een belabberde straatauto uitbrengen, dan doen hun raceauto's het over het algemeen goed :P
Toto zit bij Mercedes hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat even met mijn hoofd bij een ander team _O- Geeft niet, het overkomt de beste.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
RoyK schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:51:
[...]

Wat ik gezien heb is dat Max dit hele weekend RIC dit keer bij de tang heeft. Met een paar tienden. En dat is niet de eerste keer sinds hij in de RBR zit.
VES was sneller inderdaad. En dat zal RIC vast pijn doen en dat is maar goed ook want dat geeft aan dat het hem niet lekker zit.

Ik word alleen een beetje moe van het constant "neerhalen" van teamgenoten van VES (SAI en RIC) als zij een vraag gesteld krijgen over hoe hun race is geweest of als zij een vraag gesteld krijgen in de media. Vaak vertellen zij gewoon exact wat er daadwerkelijk gebeurd is (zo ook RIC na deze race) of hoe zij zich voelen en dan wordt dat gezien als excuses en smoesjes zoeken. Als VES deze vraag krijgt en hij vertelt exact hetzelfde dan is het prima en geeft iedereen hem gelijk.

We zijn allemaal blij dat MAX het zo onvoorstelbaar goed doet en ik sta zelf ook op de bank als hij weer op het podium komt, maar iets minder "hatelijk" naar de andere mag wel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:45:
[...]

Media onzin. Lees het stukje van Sainz en vertel waar hij zegt dat het sinds het vertrek van Max is....nergens dus.
Mooi he. Sainz is lekker positief en heeft geen enkele vervelende opmerking. En dan komt zo'n onzinsite met zo'n kop 8)7 De Telegraaf zou zich ervoor schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 11 juli 2016 @ 06:28:
[...]

In de tijden zie je het niet terug. Volgens mij was het on de VSC. Maar ze hadden problemen met zn linker voorwiel. Is heel duidelijk in beeld geweest.
vreemd, ik meende toch heel duidelijk te zijn dat het ze bij zijn rechtervoorwiel stonden EN dat ze de vleugel aan het verstellen waren, dus dat het niet met het wiel te maken had.
dat kostte natuurlijk seconden, maar je weet niet hoeveel die vleugelaanpassing uiteindelijk aan seconden heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
P.O. Box schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:00:
[...]

vreemd, ik meende toch heel duidelijk te zijn dat het ze bij zijn rechtervoorwiel stonden EN dat ze de vleugel aan het verstellen waren, dus dat het niet met het wiel te maken had.
dat kostte natuurlijk seconden, maar je weet niet hoeveel die vleugelaanpassing uiteindelijk aan seconden heeft opgeleverd.
Oh, zit ik er dan naast?

Anyway. Je ziet dat Ricciardo tijdens de eerste pitstop 10s op Max verliest. De overige 8s is door pace. Voornamelijk op de vochtige baan liep max uit. Van ronde 10 tot 26 bouwde hij de voorsprong uit van 10s tot 18s. Daarna bleef de voorsprong gelijk.
Dat vind ik toch erg goed van Max.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 11-07-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 21:06
aicaramba schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:02:
[...]

Oh, zit ik er dan naast?

Anyway. Je ziet dat Ricciardo tijdens de eerste pitstop 10s op Max verliest. De overige 8s is door pace. Voornamelijk op de vochtige baan liep max uit. Van ronde 10 tot 26 bouwde hij de voorsprong uit van 10s tot 18s. Daarna bleef de voorsprong gelijk.
Dat vind ik toch erg goed van Max.
Ric verliest 10 seconden op Ros/Ham maar 8 seconden op Ves (vanwege slechte pistop). Daarna loopt Max dus nog 10 seconden uit op opdragende en droge baan.
link

-=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

StealthyPeanut schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:45:
[...]

VES was sneller inderdaad. En dat zal RIC vast pijn doen en dat is maar goed ook want dat geeft aan dat het hem niet lekker zit.

Ik word alleen een beetje moe van het constant "neerhalen" van teamgenoten van VES (SAI en RIC) als zij een vraag gesteld krijgen over hoe hun race is geweest of als zij een vraag gesteld krijgen in de media. Vaak vertellen zij gewoon exact wat er daadwerkelijk gebeurd is (zo ook RIC na deze race) of hoe zij zich voelen en dan wordt dat gezien als excuses en smoesjes zoeken. Als VES deze vraag krijgt en hij vertelt exact hetzelfde dan is het prima en geeft iedereen hem gelijk.

We zijn allemaal blij dat MAX het zo onvoorstelbaar goed doet en ik sta zelf ook op de bank als hij weer op het podium komt, maar iets minder "hatelijk" naar de andere mag wel vind ik.
Point taken! ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34
Tjonge wat een fijne race zeg. Van genoten :D

Wat ik me dus afvraag nu, Max is nu 2e en krijgt ook als dusdanig punten toegekent. Blijft het daarbij? Of wordt er nog bekertjeruil gedaan met rosberg oid? En gaat hij nu als 2e de boeken in, of blijft er in de records gewoon 3e staan met kanttekening ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ayazis schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:49:
Wat ik me dus afvraag nu, Max is nu 2e en krijgt ook als dusdanig punten toegekent. Blijft het daarbij? Of wordt er nog bekertjeruil gedaan met rosberg oid? En gaat hij nu als 2e de boeken in, of blijft er in de records gewoon 3e staan met kanttekening ofzo?
Hij is echt tweede. De straf is in opzet niet anders dan een stop-and-go tijdens de race, maar dan achteraf. Hoe het gedaan wordt met fysieke bekers weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:51:
[...]
Hoe het gedaan wordt met fysieke bekers weet ik dan weer niet.
Misschien krijgen Rosberg en Verstappen beiden wel een opschroefplaatje opgestuurd met het verzoek deze op hun beker te schroeven.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 01-06 18:23
Ayazis schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:49:
Tjonge wat een fijne race zeg. Van genoten :D

Als je goed oplet zie je na de race dat de uitslag "preliminary" is, oftewel, onder voorbehoud.

Er kunnen achteraf straffen worden uitgedeeld die effect hebben, en alle auto's moeten door scrutineering. Pas als dat allemaal is goedgekeurd is de uitslag geldig. Een team wat een straf heeft opgelegd gekregen heeft tot 2 uur na de race de tijd om in beroep te gaan, en daarna 96 uur om hun beroep door te zetten. Deze uitslag zal dus pas definitief worden als Mercedes hun beroep intrekt, of de FIA maakt een andere beslissing en draait die van de stewards terug.

Daarna zal er een bekerruil plaatsvinden. Dat is al eens eerder gedaan, de naam van Fisichella komt naar boven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 13:31

Arfman

Drome!

Max en Nico hebben die beker waarschijnlijk gewoon in de privéjet al omgewisseld. Wat een leven :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Arfman schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:13:
Max en Nico hebben die beker waarschijnlijk gewoon in de privéjet al omgewisseld. Wat een leven :D
Ik denk niet dat ze met de privéjet zijn vertrokken.
De fabriek en simulator van RB staat 10km van Silverstone af. En de volgende GP is pas over 2 weken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
De straf werd pas tegen half 8 bekend. Dan zijn de heren al lang vertrokken

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
RocketKoen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Ik denk niet dat ze met de privéjet zijn vertrokken.
De fabriek en simulator van RB staat 10km van Silverstone af. En de volgende GP is pas over 2 weken.
De coureurs die woonachtig zijn in Monaco (w.o. Max) vliegen na elke race naar Nice met een door Rosberg gecharterde jet.

Inderdaad, wat een leven :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Alleen, er zijn rondom de BGP diverse evenementen, juist omdat het de thuisrace is van zoveel teams. Mercedes had het al over een "family event" in Londen (voor het team + familie), en zo zullen meer teams wel iets hebben. Bovendien wordt er getest de komende dagen op Silverstone.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 09:39
Ja ik dacht al dat er een in-season test was na de GP. Heeft iemand al informatie wie er allemaal gaat rijden? Volgens mij moeten er ook jonge coureurs uit de lagere klassen een kans krijgen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Lasmibalsingh schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:42:
Ja ik dacht al dat er een in-season test was na de GP. Heeft iemand al informatie wie er allemaal gaat rijden? Volgens mij moeten er ook jonge coureurs uit de lagere klassen een kans krijgen.
Er is inderdaad een test. Ted ging hier gisteren in zijn Notebook op in, en meldde bij ieder team wie de test mocht doen. Het enige team dat verstek laat gaan is Sauber. Die hadden niets om te testen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
asing schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Er is inderdaad een test. Ted ging hier gisteren in zijn Notebook op in, en meldde bij ieder team wie de test mocht doen. Het enige team dat verstek laat gaan is Sauber. Die hadden niets om te testen. :O
Hier de deelnemende coureurs:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnEsHrSWYAAhCr0.jpg:large

[ Voor 8% gewijzigd door Lasmibalsingh op 11-07-2016 11:54 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Nog een leuke discussie: ze zijn gisteren om veiligheidsredenen gestart achter de safery-car. Maar heeft iemand nog een keer nagekeken wat voor taferelen zich in de pits afspeelden toen de SC naar binnen ging? Met veiligheid heeft het in ieder geval niets te maken.

Kijk hier ander even (vanaf ca 40s): http://www.dumpert.nl/med...nvatting_gp_engeland.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Inderdaad, daar hebben veel mensen volgens mij penalty's verwacht. Het was 1 en al onveilige releases.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:54:
Nog een leuke discussie: ze zijn gisteren om veiligheidsredenen gestart achter de safery-car. Maar heeft iemand nog een keer nagekeken wat voor taferelen zich in de pits afspeelden toen de SC naar binnen ging? Met veiligheid heeft het in ieder geval niets te maken.

Kijk hier ander even (vanaf ca 40s): http://www.dumpert.nl/med...nvatting_gp_engeland.html
Viel toch wel mee? Niemand heeft elkaar geraakt en er zijn geen straffen voor unsafe releases uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 18-04 22:17
Behalve Jolyon Palmer die z'n rechterachterwiel vergat :+ Maar dat was inderdaad niet tijdens de SC-situatie.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Viel toch wel mee? Niemand heeft elkaar geraakt en er zijn geen straffen voor unsafe releases uitgedeeld.
Volgens mij bedoelt hij dat het heel anders had kunnen lopen.. Het zag er idd erg rommelig en op sommige momenten erg gevaarlijk uit met wagens die nog snel weer de pitlane opschieten terwijl er andere auto's binnen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Edit

[ Voor 95% gewijzigd door alwaysleft op 11-07-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
D-Ed schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat het heel anders had kunnen lopen.. Het zag er idd erg rommelig en op sommige momenten erg gevaarlijk uit met wagens die nog snel weer de pitlane opschieten terwijl er andere auto's binnen komen..
als ik dat zo terug zie is 't bijzonder dat t probleemloos is gelopen, die pitstopsessie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Wehrlein gaat niet met een 2016 Mercedes testen. Bron:
Voor hem wordt een 2014 chassis uit de kast gehaald
Wehrlein is driving the 2014 car because Esteban Ocon is piloting Mercedes' current car for the two days of the test – as the German car manufacturer has to run a driver with fewer than two grands prix under his belt.

That is because it used Nico Rosberg and Werhlein at the post-Spanish Grand Prix test.

With Renault reserve Ocon driving for Mercedes at Silverstone, Renault will use Jolyon Palmer on the first day and then Sergey Sirotkin on day two.
Wel gaat Wehrlein dan (nieuwe) banden testen voor Pirelli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
nachtnet schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Wehrlein gaat niet met een 2016 Mercedes testen. Bron:
Voor hem wordt een 2014 chassis uit de kast gehaald

[...]

Wel gaat Wehrlein dan (nieuwe) banden testen voor Pirelli.
Wehrlein is een matige coureur naar mijn mening, hij werd er de afgelopen races regelmatig door Haryanto weggereden. Ik snap eerlijk gezegd niet wat Mercedes in hem ziet. Ze hebben al veel geld en tijd in zijn ontwikkeling gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Ze zijn bij Red Bull inmiddels wel echt Gasly aan het klaarstomen lijkt het. Denk dat er een grote kans is dat die volgend jaar toch echt Kvyat gaat vervangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:50

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Lasmibalsingh schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:22:
[...]

Wehrlein is een matige coureur naar mijn mening, hij werd er de afgelopen races regelmatig door Haryanto weggereden. Ik snap eerlijk gezegd niet wat Mercedes in hem ziet. Ze hebben al veel geld en tijd in zijn ontwikkeling gestoken.
Ik denk dat Mercedes dat vooral heeft gedaan op basis van data, stats en telemetrie die bij ons niet bekend zijn.

Lijkt me echt sterk dat Mercedes zoveel geld en tijd stopt in een coureur die maar een "mwa mwa" coureur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Mystikal schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:13:
[...]

En Rosberg?
Vettel?
Ja Max haalt zeer leuk in, en weet zeer leuk te verdedigen, maar inhalen kan iedereen wel degelijk in de F1 hoor :P.

Verder een zeer spannende race om te zien, en dan voornamelijk als je toch wel grotendeels voor Max bent (non stop actie rondom Max voor de p2-p3).
Van de ene kant was ik happy met de regen want dat doet Max goed ( ook terug te zien uiteraard in de race van gister op 1 lelijke uitschieter na), van de andere kant... Lewis Hamilton had natuurlijk gewoon giga voordeel hierdoor. Reed lekker voorop, geen waterval (letterlijk en/of figuurlijk) in zijn gezicht mocht de snelheid bepalen na de SC. De P1 zag ik min of meer al verdwijnen voor Max, enige kans wat hij had was dat Hamilton eruit zou vliegen en dat deed die (helaas) niet.

Ook het zolang volhouden op P2 was echt gewoon een super prestatie van Max, wat moet Rosberg wel niet gedacht hebben door (meer?) dan de halve race achter Max te moeten plakken omdat die tiener niet aan de kant wilt en de bochten superieur maakt...

Hongarije wordt natuurlijk helemaal stoer voor Max (hopelijk, fingers crosses, duimen etc etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
Edd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:36:
[...]

Dat kwam natuurlijk ook alleen maar omdat hij niemand anders voor hem had ;)
Weet niet hoe het zou zijn gegaan als bijv Rosberg op Pole had gestaan.
De eerste ronden reden er toch drie Mercedessen aan kop :Y).
Grrrrrene schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:26:
De Mercedes is een erg goede auto all round: veel pk's op de rechte stukken en op de RBR na wellicht de meeste mechanische grip + goed aero pakket. Echt zwakke punten zijn er niet, dus die zijn ook op de Hungaroring sterk. We zullen dit seizoen moeten accepteren dat, op Monaco na (en die race is al geweest) Mercedes overal in variërende mate zal domineren tenzij ze een probleem hebben of elkaar eraf rijden. De nummer 3 aan het eind is eigenlijk een soort winnaar: best of the rest.
'probleem hebben' is natuurlijk een ruim begrip, kan me nog herinneren dat Mercedes verleden jaar in Singapore een probleem had. Ik heb de oorzaak daarvan nooit gehoord/gelezen. Hoe groot is de kans dat zich dit jaar hetzelfde voor doet? (off topic)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
[...]

Tja het zijn toch professionals, en omdat ze allemaal op de pitlimiter rijden kunnen ze toch niet op elkaar inlopen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad. Het zijn op z'n minst een paar unsafe releases die - aangezien elk team buiten stond - verregaande consequenties hadden kunnen hebben.

Het zou al enorm schelen als ze die idiote regel dat alle wagens bij zo'n start verplicht op de full-wets moeten staan zou worden afgeschaft. In zo'n situatie als gisteren was iedereen op de inters gestart en had je deze toestanden niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 18:11
Dan hadden er een paar achter de safety car afgegaan.
Er was teveel "standing water"
Het doel van de full wets is om het water af te voeren zodat er daarna geraced kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bosmonster schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:38:
[...]

Ze zijn bij Red Bull inmiddels wel echt Gasly aan het klaarstomen lijkt het. Denk dat er een grote kans is dat die volgend jaar toch echt Kvyat gaat vervangen.
Ze moeten wel, het is een rookietest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:08:
[...]
Het zou al enorm schelen als ze die idiote regel dat alle wagens bij zo'n start verplicht op de full-wets moeten staan zou worden afgeschaft. In zo'n situatie als gisteren was iedereen op de inters gestart en had je deze toestanden niet gehad.
Toen het veld begon te rijden was het echt niet droog genoeg voor inters. Ze hadden gewoon de safetycar een ronde eerder naar binnen moeten trekken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Toen het veld begon te rijden was het echt niet droog genoeg voor inters. Ze hadden gewoon de safetycar een ronde eerder naar binnen moeten trekken.
Dat klopt en het bewijs ligt erin dat men toen niet massaal binnen kwam voor inters. Als die immers sneller waren, heb je zo mooi de undercut te pakken :) Maar er lagen nog plassen hier en daar, dus inters zouden in die omstandigheden best gevaarlijk zijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 11-07-2016 13:14 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Driver of the Day:

VERSTAPPEN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnFG2gCW8AAkFHH.jpg:large

[ Voor 79% gewijzigd door nachtnet op 11-07-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik denk dat ze na dit seizoen stoppen met Driver of the Day, Verstappen heeft momenteel zo'n beetje de grootste fanbase van alle rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Grrrrrene schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Dat klopt en het bewijs ligt erin dat men toen niet massaal binnen kwam voor inters. Als die immers sneller waren, heb je zo mooi de undercut te pakken :) Maar er lagen nog plassen hier en daar, dus inters zouden in die omstandigheden best gevaarlijk zijn geweest.
Mag je dan binnenkomen voordat de SC van de baan is? Aangezien het halve veld er direct achteraan ging lijkt me het bijna van niet. Een rondje eerder was een perfecte undercut geweest inderdaad. En het lage tempo van de SC hadden de F1's met inters ook wel kunnen rijden.
Aan de comments te zien heeft niet iedereen er begrip voor. Met name de Lewis fans zijn een beetje zuur :) .

[ Voor 23% gewijzigd door alexbl69 op 11-07-2016 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

SnowDude schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat ze na dit seizoen stoppen met Driver of the Day, Verstappen heeft momenteel zo'n beetje de grootste fanbase van alle rijders.
Of gewoon teveel tweakers hier die met een scriptje de boel aan het belazeren zijn :+

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 23:16
alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Mag je dan binnenkomen voordat de SC van de baan is? Aangezien het halve veld er direct achteraan ging lijkt me het bijna van niet. Een rondje eerder was een perfecte undercut geweest inderdaad. En het lage tempo van de SC hadden de F1's met inters ook wel kunnen rijden.
Je mag best binnen komen. Maar volgens mij moet je verplicht op full wets rijden bij een SC start, tot de SC weg is. Het heeft dus vrij weinig nut.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
RocketKoen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:27:
[...]

Je mag best binnen komen. Maar volgens mij moet je verplicht op full wets rijden bij een SC start, tot de SC weg is. Het heeft dus vrij weinig nut.
Binnenkomen voor andere banden (anders dan de FW), dat lijkt me wel duidelijk inderdaad ;) .

Maar het mag dus niet. Bedankt voor je antwoord :) .

Overigens een flinke sneer van Peter Wilson richting Lewis in het filmpje. Hij vermoed dat aangezien Lewis geen trackwalk heeft gedaan hij niet zo goed wist hoe de baan weer op te komen na zijn moment in T1. Als dat inderdaad zo is zal Lewis de volgende keer wel weer mee moeten lopen, of hij nu wil of niet.

[ Voor 34% gewijzigd door alexbl69 op 11-07-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Max weer driver of the day ;)
Spuit elf :z

[ Voor 19% gewijzigd door Pierre op 11-07-2016 13:41 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:50
No shit. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

[...]
Ik heb elke DOTD naar eigen gevoel ingevuld en dat was echt niet altijd Verstappen.

De keren dat ie hem gewonnen heeft was die ook simpelweg de meeste indrukwekkende van de dag.

Deze keer was het vast close met Hamilton, maar die heeft uiteindelijk niks anders gedaan dan voorop de race uitrijden. Hij is niet eens bizar veel uitgelopen uiteindelijk. Dus prima race gereden, maar ook saai.

Zodra Max voorop rijdt elke race zal die hem ook wel niet meer winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ScrooLoose schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Of gewoon teveel tweakers hier die met een scriptje de boel aan het belazeren zijn :+
Reddit is ook positief over Max.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pOLXZIp.jpg

EDIT: overigens de eerste keer dat Reddit het eens is met DotD.
Corrigeert de bias dus een beetje...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KjumUsV.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door JackBol op 11-07-2016 13:45 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

tlpeter schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:10:
Dan hadden er een paar achter de safety car afgegaan.
Er was teveel "standing water"
Het doel van de full wets is om het water af te voeren zodat er daarna geraced kan worden
Maar kom op... F1 auto's zijn toch geen veredelde dweilmachines? Als je standing water weg wil halen, doe dat dan. Stel desnoods de start een kwartiertje uit om even de baan droog te maken. Maar daar hoef je niet het hele veld voor achter de safetycar te starten en dan direct iedereen de pits in te zien duiken. Dat laatste geeft voor mij aan dat ze veel en veel te voorzichtig zijn geweest. Je hebt geen safetycar nodig als intermediates genoeg zijn. Het doel van de full-wets is niet om de baan droog te kunnen rijden, maar om te kunnen racen in pestweer.

Wel opvallend trouwens dat er niemand al eerder tijdens die safetycar naar intermediates gewisseld is. Volgens mij mag dat.

Edit: I stand corrected, dat mag dus niet.

[ Voor 2% gewijzigd door ATS op 11-07-2016 15:26 . Reden: correctie ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Wel zo netjes als ik er zelf ook op reageer. Denk een verdiende DotD voor VES, niet alleen omdat hij in een underdog auto Mercedes op de hielen zit, maar ook omdat hij samen met ROS echt aan het racen is geweest. HAM heeft vrijwel foutloos, maar ook erg eenvoudig zijn rondjes kunnen rijden. Iedereen achter HAM zat in een dikke spray (en daardoor met beperkt zicht.) HAM heeft weliswaar gewonnen maar heeft niet hoeven racen..

Conclusie voor mij: VES terechte winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Ze moeten wel, het is een rookietest.
waarom staat bottas er dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik had zelf deze keer niet voor VES gestemd, maar het was close voor mij, en ik heb er dan ook zeker vrede mee. Geen onterechte winnaar. Zit er nog een award aan het einde van het seizoen aan vast of zoiets? Rookie of the year zal hij niet meer winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

P.O. Box schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Vziw moeten ze verspreid over de testen een minimaal aantal dagen rookies inzetten. Als zij dat al in Barcelona gedaan hebben, dan hoeft het hier niet meer. Maar, ik kan me vergissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

P.O. Box schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Er zijn 4 test-dagen. 2 na barcelona en 2 na silverstone.
Op minimaal 2 dagen moet er een rookie rijden.

Als Bottas nu rijdt, zal Williams wel een rookie in Spanje in de wagen gehad hebben.
In Spanje reden overigens Ricciardo en Max allebei. Daarom moet Gasly (of een andere rookie) nu twee dagen rijden voor RBR.

Een rookie is trouwens iemand die maximaal 2x is uitgekomen op een GP. Stoffel telt dus ook nog steeds als rookie.

EDIT: in Spanje hebben Lynn en Massa gereden. Dus nu zal naast Bottas nog een rookie een dag de baan op gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 11-07-2016 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:20
ATS schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Maar kom op... F1 auto's zijn toch geen veredelde dweilmachines? Als je standing water weg wil halen, doe dat dan. Stel desnoods de start een kwartiertje uit om even de baan droog te maken. Maar daar hoef je niet het hele veld voor achter de safetycar te starten en dan direct iedereen de pits in te zien duiken. Dat laatste geeft voor mij aan dat ze veel en veel te voorzichtig zijn geweest. Je hebt geen safetycar nodig als intermediates genoeg zijn. Het doel van de full-wets is niet om de baan droog te kunnen rijden, maar om te kunnen racen in pestweer.

Wel opvallend trouwens dat er niemand al eerder tijdens die safetycar naar intermediates gewisseld is. Volgens mij mag dat.
Achter de saftycar starten = Full Wets en die mag je pas wisselen als de saftycar van de baan is!
Olav zei in de uitzending dat je zou mogen wisselen, alleen dit had hij fout!

[ Voor 4% gewijzigd door stijn1309 op 11-07-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
[...]
Denk dat dat wel meevalt, hij rijdt gewoon indrukwekkend. Het zou pas raar zijn als hij na een dikke crash alsnog de meeste votes krijgt, maar iets zegt me dat Max in Monaco de DotD niet heeft gewonnen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb maar 2 keer voor verstappen gestemd, in Barcelona en gisteren.
De andere keren vond ik een ander gewoon beter, Wehrlein vorige week bijvoorbeeld.
Sainz heeft ook al een keer mijn stem gehad.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bij de DotD vergeten jullie ook nog dat VES de beste kwalificatie heeft neergezet uit zijn carrière. Dat met zijn derde plaats op het podium en het heroïsche gevecht met ROS kan ik mij voorstellen dat hij DotD is geworden.

Overigens grappig om zo'n welles/nietes oorlog te zien tussen diverse fanboys van HAM, VES, etc op Twitter als reactie op dit bericht van F1. Probleem voor HAM en vele andere rijders is, is dat ze weinig in beeld zijn gebracht. De strijd tussen ROS en VES is lang in beeld geweest, net zoals het gevecht tussen RIC en PER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
In de driverratings heeft VES ook een 10 gehaald..

◾Lewis Hamilton: 10/10
◾Max Verstappen: 10/10
◾Nico Rosberg: 8/10
◾Daniel Ricciardo: 8/10
◾Kimi Räikkönen: 8/10
◾Sergio Perez: 8/10
◾Nico Hülkenberg: 8/10
◾Carlos Sainz: 8/10
◾Sebastian Vettel: 5/10
◾Daniil Kvyat: 7/10
◾Felipe Massa: 5/10
◾Jenson Button: 7/10
◾Fernando Alonso: 7/10
◾Valtteri Bottas: 6/10
◾Felipe Nasr: 7/10
◾Esteban Gutierrez: 5/10
◾Kevin Magnussen: 5/10
◾Jolyon Palmer: 5/10
◾Rio Haryanto: 4/10
◾Romain Grosjean: 5/10
◾Marcus Ericsson: 5/10
◾Pascal Wehrlein: 3/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Stukje van de Driver review op autosport.com: This was arguably his best race yet in F1.

Dat is dus over Max. Zelfde cijfer als Lewis, 10/10.

Toch leuk.

http://www.autosport.com/...grand-prix-driver-ratings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
stijn1309 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:44:
[...]

Achter de saftycar starten = Full Wets en die mag je pas wisselen als de saftycar van de baan is!
Olav zei in de uitzending dat je zou mogen wisselen, alleen dit had hij fout!
Klopt, dit staat in het reglement:
quote: FIA Sporting Regulations rule 24.4.i
If the race is started behind the safety car because of heavy rain (see Article 39.16), or resumed in accordance with Article 42.5(a), the use of wet-weather tyres until the safety car returns to the pits is compulsory.
A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver who does not use wet weather tyres whilst the safety car is on the track at such times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

De FOM is een beetje in de war... Austrian GP?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
De doen een luie copy-paste, kunnen de ze voor de rest van het seizoen ook wel doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Woudloper schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:47:
Bij de DotD vergeten jullie ook nog dat VES de beste kwalificatie heeft neergezet uit zijn carrière.
Dat vergeten we expres, omdat het DotD is, en niet DotW :p

Voor mij verdient hij hem alleen al met die move op Rosberg in Becketts.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:06
Bij Sky heeft Verstappen ook een 10 gekregen deze race net zoals Hamilton uiteraard ;)
http://www.skysports.com/...sh-gp-2016-driver-ratings

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[Streamable: https://streamable.com/e/x9le]

Verstappens overtake, gefilmd vanuit de grandstand.
(gekopierd van reddit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JackBol schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:32:
[video]

(gekopierd van reddit)
Ha, wat een gave reacties!

"Come on! Yeah!"

Ja, een deel van de juich komt voor rekening van 'anti' Nico gevoelens, maar toch....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

albino71 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Ha, wat een gave reacties!

"Come on! Yeah!"

Ja, een deel van de juich komt voor rekening van 'anti' Nico gevoelens, maar toch....
Combinatie van Verstappen-love en Nico-hate :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

Sowieso leuk om beelden van een tribune te zien. Geeft wat gevoel van snelheid en sport beleving mee. Met zoveel telefoontjes had ik wel wat meer verwacht om zulke beelden te kunnen vinden. Misschien dat de FIA die allemaal neer haalt.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RoyK schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:12:
Sowieso leuk om beelden van een tribune te zien. Geeft wat gevoel van snelheid en sport beleving mee. Met zoveel telefoontjes had ik wel wat meer verwacht om zulke beelden te kunnen vinden. Misschien dat de FIA die allemaal neer haalt.
Er zijn wel meer beelden, maar niet iedereen zit op de goede plek (en heeft een vaste hand en een fatsoenlijke telefoon).

De kans op goede user-generated filmpjes wordt wel ieder jaar hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Komt nog bij dat je dan eigenlijk non-stop met je telefoon in de aanslag klaar moet zitten cq alles moet filmen. Want als je zo'n actie ziet aankomen en dan je telefoon nog moet pakken ben je te laat natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
JackBol schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:32:
[video]

(gekopierd van reddit)
Krijg er gewoon kippenvel van als ik het zo zie. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 16:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

B-Real schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:15:
Komt nog bij dat je dan eigenlijk non-stop met je telefoon in de aanslag klaar moet zitten cq alles moet filmen. Want als je zo'n actie ziet aankomen en dan je telefoon nog moet pakken ben je te laat natuurlijk.
valt mee.. 2 keer korte druk op mijn aan uit knop nadat ik de telefoon uit de zak haal en de camera loopt :)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
B-Real schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:15:
Geloof me, als je op de tribune zit is het allesbehalve prettig als iemand voor je het nodig vindt om alles te filmen :/ . Men vindt het namelijk vaak ook nodig om te gaan staan op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Dat is een andere discussie. Filmen tijdens wedstrijden, concerten en andere evenementen vind ik sowieso een beetje kansloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Die tribune is echt top. Ik was met de WEC op Silverstone en vanaf die plek zie je bijna de helft van het circuit, echt een aanrader als iemand er een keer heen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Geloof me, als je op de tribune zit is het allesbehalve prettig als iemand voor je het nodig vindt om alles te filmen :/ . Men vindt het namelijk vaak ook nodig om te gaan staan op dat moment.
B-Real schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:00:
Dat is een andere discussie. Filmen tijdens wedstrijden, concerten en andere evenementen vind ik sowieso een beetje kansloos :P
Jullie hebben op zich helemaal gelijk. En toch vind ik dat filmpje van die actie vanaf de tribune wel leuk om te zien. Dus: beter niet doen, maar dank voor het delen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Haha ik zag het zowel hier als bij de vorige(?) race (rbr) dat vooral bij de staan plekken (niet overdekt) dat mensen het leuk vinden om giga paraplu's open te klappen.. Gevolg? Een hele club achter die gene ziet alleen een paraplu.. Maar goed een camera (telefoon) kan je makkelijk voor je houden zodat niemand er last van heeft lijkt mij (tenzij je geen achterhoofden erop wilt zien moet je al gaan staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:01
JackBol schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:44:
[...]
EDIT: in Spanje hebben Lynn en Massa gereden. Dus nu zal naast Bottas nog een rookie een dag de baan op gaan.
Komende testdagen is het Lynn & Bottas voor Williams :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 30-05 14:51
Mercedes gaat niet in beroep tegen de straf van Rosberg:
https://www.mercedesamgf1...e-of-intention-to-appeal/

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:25
Tot zover Toto's woorden dat er absoluut niets mis was met het radioverkeer tussen Rosberg en team. :+
Ook Rosberg benadrukte in zijn interview en driver's press conference in mijn ogen iets te opzichtig dat het allemaal volgens de regels was. Ik denk dat ze toen al wel beter wisten maar het tegen beter weten in toch maar probeerden. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat ze willen voorkomen dat er mogelijk een hogere straf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 23:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Lager kon dan ook niet :')

..10 seconden voor cruciale info is een prima deal. Hadden ze in Bakhu bij Hamilton in een heartbeat gedaan!!

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-07-2016 18:51 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Op zich jammer. Een beroep had meer duidelijkheid kunnen brengen over de grenzen van wat wel en niet kan.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 13 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1