Flickr PSN ID= cheironnl
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Dat soort vooroordelen mogen tegenwoordig niet meer, hèMcBoom schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:51:
Als mannenbenen je ding zijn... Whatever floats your goat.
"When you grow up your heart dies"
Idd, doet hij goed!Biggg schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:53:
fantastisch, die interviewer gaf het applaus voor max aan rosberg
www.google.nl
Ook een /careVerwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:52:
[...]
Dat soort vooroordelen mogen tegenwoordig niet meer, hè
The ramblings of an idiot
Dat boegeroep slaat nergens op maar ik denk dat het bij elke sport hoort dat fans favorieten hebben en hopen dat die favoriet wint.franssie schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:46:
[...]
Dat is juistt het mooie van een technische sport zoals de F1 - dat dat soort emoties niet bij iedereen meespelen, maar nu net ROS boegroep kreeg van het publiek ben ik bang dat ook de F1 vervallen is tot het niveau van de wannabe voetballers en de wannabe wielrenners.
Waiting on the world to change
Tja, dat zal interpretatie zijn, wat altijd lastig is. Ik zou bijv. het risico op een vastslaande bak ook als veiligheidsissue kunnen zien.gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:51:
[...]
Uitvallen is geen safety-issue, maar is alleen vervelend voor het team. Dus ook dat mag imo niet, alleen safety issues.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Word ik oud als ik denk, die interviewer?!?Biggg schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:53:
fantastisch, die interviewer gaf het applaus voor max aan rosberg
Dat is het niet, dan valt hij gewoon uit.Dennism schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Tja, dat zal interpretatie zijn, wat altijd lastig is. Ik zou bijv. het risico op een vastslaande bak ook als veiligheidsissue kunnen zien.
Materiaalpech is geen safety issue.
Verwijderd
Niet met een gat van 7 seconden achter je... Daar is niks onveiligs aan. Maar goed.Dennism schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Ik zou bijv. het risico op een vastslaande bak ook als veiligheidsissue kunnen zien.
Webber is er nog niet heel lang uit.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Word ik oud als ik denk, die interviewer?!?
Gaat denk ik om de spelling

www.google.nl
Of de Amerikaanse variant op Hema champagnepinda powerrr schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:54:
Als Max in Austin een podium pakt, krijgt hij een blikje cola
Zal dan toch minimaal een blikje Max Verstappen Red Bull worden.pinda powerrr schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:54:
Als Max in Austin een podium pakt, krijgt hij een blikje cola
Een echte fan hèVerwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Word ik oud als ik denk, die interviewer?!?
Max wordt 2!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb er de laatste 20 jaar genoeg knetterhard af zien stuiteren met een vastslaande bak. Veiligheid is niet alleen het kunnen raken van een andere wagen natuurlijk. Maar goed, wat ik zeg, alles staat of valt met hoe de raceleiding de gesprekken (die wij mogelijk niet allemaal gehoord hebben) en de data zal interpreteren.UltraSub schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:56:
[...]
Niet met een gat van 7 seconden achter je... Daar is niks onveiligs aan. Maar goed.
Als het niet mag, zal hij straf krijgen, mag het wel, krijgt hij geen straf.
Voor Wolff zeker ja.Chiron schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:58:
horner vs wolff nu, pijnlijk dit

Ik had overigens liever nog een gewone start gezien, dat blijft voor mij het dieptepunt van deze rae..
Wat zou de straf daarvoor zijn (w.r.t. Hamilton)?Appendix 3: Podium Ceremony 7: Parc Ferme
The drivers must not be delayed in the parc fermé. One person, nominated by the master of
ceremonies and in radio contact with him, will be responsible for moving the drivers from the
parc fermé to the podium without delay. Only persons authorised by the master of
ceremonies may make contact with the drivers before the end of the TV unilateral interviews.
Ik denk niets en vind een straf onterecht. Het blijft wel een breuk van het protocol
[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 10-07-2016 16:02 ]
(Ja dat is een nieuwe variant
[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 10-07-2016 16:03 ]
Wilde al een flauwe opmerking hierover maken toen Hamilton het gras op rende, maar vond het zoals gezegd... te flauw.ANdrode schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:01:
Ik opende de regels net om te zoeken naar radio berichten. En toen vond ik dit:
[...]
Wat zou de straf daarvoor zijn (w.r.t. Hamilton)?
Maar het mag niet
Inderdaad, roept nu dat het noodzakelijk was omdat hij anders on track stil gevallen zou zijn.. Zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnenVos schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:02:
Sorry hoor Nico, maar iets met een boer en kiespijn...

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hij vertelde volgens mij dat hij in zijn 2 vast zat, maar dat klopte niet. Het was 7.UltraSub schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:02:
"Anders was ik stil komen te staan op de baan"
Schumacher heeft ooit de halve GP van Spanje in z'n 5 gereden. En werd nog 2e.
Niets. Ze springen zo vaak in de armen van het team nadat ze de uit de auto zijn gestapt en daar gebeurt ook nooit wat mee.ANdrode schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:01:
[...]
Ik denk niets en vind een straf onterecht. Het blijft wel een breuk van het protocol
The ramblings of an idiot
Was volgens mij geen sprake van. Hij ging behoorlijk langzaam, maar viel niet stil.UltraSub schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:02:
"Anders was ik stil komen te staan op de baan"
Die master of ceremonies liep volgens mij wel als een malle te zwaaien toen Hamilton weg rende het gras op. Maar of er straffen voor komen betwijfel ik, misschien een geldboete o.i.d. maar dat zal het denk ik wel zijn.ANdrode schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:01:
[...]
Verwijderd
Wat Hoyden dus zegt. Hoe kan je Webber nu niet kennen dan? Zolang is die nog niet uit de picture
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2016 16:05 ]
Banned for life or at least the rest of the season
Horner is overtuigd dat er een straf komt.
Ik zou me er toch ongemakkelijk bij voelen op zo'n moment..

Straks even de video terug kijken..
[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 10-07-2016 16:08 ]
"Just picture her naked, just picture her naked."nachtnet schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:07:
iets vertraagd maar was dat op c4 nu een interview met Toto Wolff door Susie Wolff?
Ik zou me er toch ongemakkelijk bij voelen op zo'n moment..
[afbeelding]
Straks even de video terug kijken..
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Even mijn eigen vraag beantwoorden:Grrrrrene schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:03:
[...]
Nee, want je start niet bij je team, maar vooraan waar de monteurs je auto niet mogen servicen
F1 sporting regulations, 24.4i:
If the race is started behind the safety car because of heavy rain (see Article 39.16), or
resumed in accordance with Article 42.5(a), the use of wet-weather tyres until the
safety car returns to the pits is compulsory.
A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver who does not use wet
weather tyres whilst the safety car is on the track at such times.
Dat is vanuit binnen parc ferme.McBoom schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:03:
[...]
Niets. Ze springen zo vaak in de armen van het team nadat ze de uit de auto zijn gestapt en daar gebeurt ook nooit wat mee.
Als je daarbuiten komt dan heb je geen zekerheid dat de deelnemer (auto + coureur) voldeed aan de regels (zeker: gewicht). De FIA kan dan geen ongekwalificeerde mening geven dat het een legitieme deelname aan de race was.
Op zo'n protocol dingetje kan je echt races verliezen. Als het vaker voorkomt is dat terecht.
Interessant, dat covert het eerste deel van de instructies. maar vervolgens kreeg hij nog extra info over door 7e versnelling heen moeten shiften, dat lijkt me teveel info...sjaool schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:11:
Van het 100% fake Charlie Whiting account.
[afbeelding]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Verwijderd
Je moet in jouw deel van het land toch gewend zijn aan onverstaanbare liedenMikeyMan schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:13:
Pff... dat accent van die frijns... versta er haast niks van joh.
Daar komen we met wat Frans of Engels vaak wel uitVerwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:17:
[...]
Je moet in jouw deel van het land toch gewend zijn aan onverstaanbare lieden
Verwijderd
Klok en klepelLA-384 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:17:
Ik weet niet of ik het goed heb gehoord, maar bij ziggo hadden ze het erover dat de coureurs om hun mening gevraagd wordt. Als er 6 zijn die een straf terecht vinden, dan volgt er een straf.
VESLA-384 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:17:
Ik weet niet of ik het goed heb gehoord, maar bij ziggo hadden ze het erover dat de coureurs om hun mening gevraagd wordt. Als er 6 zijn die een straf terecht vinden, dan volgt er een straf.
RIC
SAI
KVY
nou, dan hebben we er al vier.... schuiven we HAR en ERI nog wat geld toe en dan komt het wel goed toch?
Nee vergeet wat daar gezegd werd. Ging over de regenstart achter de safety car maar hun hebben het verhaal in de studio verkeerd gedraaid.LA-384 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:17:
Als 6 coureurs zeggen dat ze nog aqua planning hebben dan nemen ze dat mee in hun oordeel. Coureurs advies telt mee met de beslissing of de safety car in gaat of niet.
Dan is het een diskwalificatie.
ANdrode schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:13:
[...]
Dat is vanuit binnen parc ferme.
Als je daarbuiten komt dan heb je geen zekerheid dat de deelnemer (auto + coureur) voldeed aan de regels (zeker: gewicht). De FIA kan dan geen ongekwalificeerde mening geven dat het een legitieme deelname aan de race was.
Op zo'n protocol dingetje kan je echt races verliezen. Als het vaker voorkomt is dat terecht.
Dat kon ik dus niet vinden in de F1 regels. Ik kan uberhaupt de clarifications van de regels niet vinden op de FIA site.sjaool schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:11:
Van het 100% fake Charlie Whiting account.
[afbeelding]
Anyway, uit de lijst van motorsport.com::
Is dat echt allemaal toegestaan? :-x
- Indication of a critical problem with the car, e.g. a puncture warning or damage+
- Indication of a problem with a competitor's car+
- Instructions to select driver defaults for the sole purpose of mitigating loss of function of a sensor, actuator or controller whose degradation or failure was not detected and handled by the on-board software. In according with Article 8.2.4, any new setting chosen in this way must not enhance the performance of the car beyond that prior to the loss of function+
ROS moet zich om 17:00 (NL tijd) melden bij de stewards.MikeyMan schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:26:
Hoop wel dat ze een klein beetje opschieten met de beslissing.
Rosberg moet zich om 17:00uur melden.MikeyMan schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:26:
Hoop wel dat ze een klein beetje opschieten met de beslissing.
Dit zou de lijst met toegestane pitradio calls moeten zijn:ANdrode schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:26:
[...]
Dat kon ik dus niet vinden in de F1 regels. Ik kan uberhaupt de clarifications van de regels niet vinden op de FIA site.
Anyway, uit de lijst van motorsport.com::
Is dat echt allemaal toegestaan? :-xTricky
- Indication of a critical problem with the car, e.g. a puncture warning or damage+
- Indication of a problem with a competitor's car+
- Instructions to select driver defaults for the sole purpose of mitigating loss of function of a sensor, actuator or controller whose degradation or failure was not detected and handled by the on-board software. In according with Article 8.2.4, any new setting chosen in this way must not enhance the performance of the car beyond that prior to the loss of function+
. Ben benieuwd of je in de auto kan zien dat de 7e versnelling kapot is.

Ik ben benieuwd wat de stewards gaan doen. Als ze consequent zijn geven ze een straf, maar de vraag is: wat voor straf. Voor Rosberg hulp kreeg van z'n team, verloor hij enkele seconden t.o.v. Verstappen, maar zou dat doorgezet hebben als hij niet geholpen was...?
[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 10-07-2016 16:32 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Smiling as the shit comes down...
Het ligt inderdaad erg subtiel: "7e versnelling niet gebruiken" mag, maar "kan ik door 7 naar 8 schakelen? -- Ja" mag weer niet.ScrooLoose schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:31:
Volgens die Frijns die in de studio zit is het wel toegestaan om te zeggen dat je een versnelling over moet slaan, maar niet die info die ze gaven om het probleem op te lossen.
Op een circuit waar Red Bull beter is dan op Silverstone.
Als ROS zijn versnellingsbak moet vervangen voor volgende race ziet hij wel vijf plaatsen straf op de grid tegemoet.. (voordeel iedereen.)
Zeker als HAM nog ergens last krijgt met een motoronderdeel..
afkomstig uit een tweet van @adamcooperF1
[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 10-07-2016 16:35 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XzL_wVN861Y]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KzTQszDstSQ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
...
Hangt er vanaf. Als rosberg zijn versnellingsbak nog zijn eerste is van het seizoen dan krijgt hij geen penalty.nachtnet schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:34:
Ongeacht de uitkomst van het radioverkeer:
Als ROS zijn versnellingsbak moet vervangen voor volgende race ziet hij wel vijf plaatsen straf op de grid tegemoet.. (voordeel iedereen.)
Zeker als HAM nog ergens last krijgt met een motoronderdeel..
afkomstig uit een tweet van @adamcooperF1
Weet niet hoe hij daarmee zit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Rosberg hit trouble with six laps to go, after his Mercedes appeared to lose seventh gear.
This is the transcription of what was said between Rosberg and his engineer Tony Ross.
Rosberg: “Gearbox problem.”
Engineer: “Driver default 1-0-1, chassis default 0-1, chassis default 0-1.”
Engineer: “Avoid seventh gear, Nico, avoid seventh gear.”
Rosberg: “What does that mean, I have to shift through it?”
Engineer: “Affirm Nico, you need to shift through it. Affirm, you need to shift through it.”
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nope.YakuzA schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:41:
[...]
Hangt er vanaf. Als rosberg zijn versnellingsbak nog zijn eerste is van het seizoen dan krijgt hij geen penalty.
Weet niet hoe hij daarmee zit.
BronEach driver may use no more than one gearbox for six consecutive events.
Article 23.6a of the 2016 FIA Sporting Regulations
Every unscheduled gearbox change will require the driver to drop five places on the grid at that meeting.
Commentator: "I don't think he fancies passing that Mercedes Benz anytime soon"
... en pass.
edit: verkeerd gehoord, whoeps.
[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 10-07-2016 17:58 ]
Wat is het verschil dan?Grrrrrene schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:33:
[...]
Het ligt inderdaad erg subtiel: "7e versnelling niet gebruiken" mag, maar "kan ik door 7 naar 8 schakelen? -- Ja" mag weer niet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En die laatste opmerking had de engineer niet mogen maken? Volgens mij kunnen ze beter via een jurist communiceren met de coureur. Die elke opmerking eerst langs het complexe regelkader houdt.Rivanov schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:41:
Radio messages in full: Rosberg and engineer on his gearbox issue
[...]
Enige voordeel is dat Max dat meer wk punten krijgt zodat ze weer dichten bij Ferrari komen. Verder is het geen mooie manier om p2 te worden.vhal schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:48:
straf of niet, als je op zo'n manier tweede wordt is het ook wel vrij
tja hmm ik herken dat hmm was dat niet canada wanneer iemand hetzelfde zei...Rivanov schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:50:
Rosberg: "that young dutchman was a bit annoying today"
en ja voor ROS is iedereen iritant als je er langs moet
Tja, hij staat toch al op het podium, dus dat wordt niet afgenomen ofzo. Dan vind ik het niet heeeeel erg veel minder leuk.alwind schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:51:
[...]
Enige voordeel is dat Max dat meer wk punten krijgt zodat ze weer dichten bij Ferrari komen. Verder is het geen mooie manier om p2 te worden.
ANdrode schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:49:
Dit moment is achteraf ook briljant.
Commentator: "I don't think he fancies passing that Mercedes Benz anytime soon"
... en pass.
[video]

WAT?!
Ja logisch. Als het toegestaan wordt gaat het gebruikt worden, als het niet toegestaan wordt ook (of juist niet).
Als je Rosberg zegt "je mag de 7e versnelling niet gebruiken", mag hij dan wel naar 8? Je moet nml door 7 om de 8e te bereiken. Dat vroeg Rosberg en het team vertelde hem dat hij direct door naar 8 moest schakelen. Don't shoot the messenger, maar daar schijnt het om te gaan. Dat eerste is wijzen op een probleem: als je de 7e gebruikt, gaat het mis. Dat tweede is coaching "wat moet ik doen om de 7e te vermijden?".
Zit wat in, maar draai het eens om: als Rosberg niet geholpen was, had Max hem makkelijk ingehaaldvhal schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:48:
[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 10-07-2016 17:01 ]
Mwah dat is iedereen na een paar jaar weer vergeten. Dan staat alleen het resultaat nog.vhal schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:48:
De andere kant is ook dat het van ros ook wel triest is om 2e te worden door vals te spelen. Als dat zo is...
En uiteraard gaat het ook gewoon om rbr wk punten.
Jij vindt wel vaker dingenvhal schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:48:
Stel dat het een zware straf wordt als DISQ bv, dan zal nr 11 van vandaag (Massa) daar wel blij mee zijn.
Ik neem aan dat je het over Rosberg hebt? Ik bedoel, als je zonder hulp van de pitwall de finish niet kan bereiken is dat ook wel vrijvhal schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:48:
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Je weet dat dit een fake-account is
Jos' tweede 3e plek kwam ook pas na een diskwalificatie van Schumacher. Komt er in de boeken toch niet bij te staan.KopjeThee schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:54:
[...]
Mwah dat is iedereen na een paar jaar weer vergeten. Dan staat alleen het resultaat nog.
De andere kant is ook dat het van ros ook wel triest is om 2e te worden door vals te spelen. Als dat zo is...
En uiteraard gaat het ook gewoon om rbr wk punten.
[ Voor 45% gewijzigd door alexbl69 op 10-07-2016 17:01 ]
En misschien was Ricciardo dan wel 3de geworden en hadden ze nog meer punten.RedHat schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:57:
[...]
Jij vindt wel vaker dingenmaar als Rosberg geen hulp had gehad had Verstappen hem misschien wel in kunnen halen, omdat Rosberg wel heel langzaam reed. Je weet het niet zeker, maar waarschijnlijk is het wel.
Fake of niet de punten die het maakt zijn valide.
Smiling as the shit comes down...
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit woensdag 13 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1