[F1] Seizoen 2016-09 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 56.046 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat soort camera's (in de helm) moeten ze bij de onboards laten zien. Lijkt me heel gaaf om een hele race vanuit zo'n POV te zien, van Max bijvoorbeeld.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bedankt voor alle verduidelijking m.b.t. de startprocedure. Ik ben blijkbaar van een generatie die genoeg starts verkeerd heeft zien gaan en daardoor hier meer gevaar inziet dan er daadwerkelijk was.

Overigens vond ik het achteruit rijden in Baku ook gevaarlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
Even een leuk weetje.... we hebben er niks aan, maar toch...

Stel dat het seizoen dit jaar op 15 mei was begonnen met de race in Barcelona, en met Verstappen dus bij Red Bull. Dan was de stand nu als volgt geweest:

1Hamilton85
2Vettel63
3Verstappen59
4Raikkönen53
Rosberg53
6Ricciardo52
7Perez37
8Bottas35
9Sainz18
10Hulkenberg14

Heb zo'n vermoeden dat Verstappen volgend jaar wel verzekerd is van een stoeltje :) *)

*) Dit is uiteraard ironisch bedoeld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grrrrrene schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:59:
Daar lijkt het wel op ja :) Max weet in ieder geval waar hij aan moet werken: beter kwalificeren. Die race pace zit wel goed, hij gaat netjes met de banden op, kan goed verdedigen (getuige Rosberg in Canada en Raikkonen in Barcelona) en goed inhalen (getuige vele voorbeelden :P).

Nu nog een beetje van dat jeugdige overenthousiasme kwijtraken en hij wordt een hele grote ;)
Ik ben benieuwd wat hij, nu hij er een paar races in de RB op heeft zitten, in de volgende kwalificatie gaat doen. In Baku en Oostenrijk had hij ook wat pech met de omstandigheden, met de rode vlag in Baku, en de slechte strategie in de regen van Oostenrijk. Dat hoort natuurlijk gewoon bij het racen, maar ik ben wel benieuwd wat hij nu in een 'cleane' kwalificatie neer kan zetten, en in hoeverre hij dan bij RIC in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

max schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:33:
.....ik heb net de opgenomen race gekeken. Heb me geamuseerd, leuke actie van ROS. :+

Maar wat de fak moet dat wijf op het podium!? En waarom heeft ze een microfoon vast!? :X
Dat vroeg ik me ook af. Dat was echt heel slecht. Alsof er niet genoeg alternatieven zijn. Of is het gewoon wie het meeste geld neertelt?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
alexbl69 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:26:

Stel dat het seizoen dit jaar op 15 mei was begonnen met de race in Barcelona, en met Verstappen dus bij Red Bull. Dan was de stand nu als volgt geweest:

1Hamilton85
2Vettel63
3Verstappen59
4Raikkönen53
Rosberg53
6Ricciardo52
7Perez37
8Bottas35
9Sainz18
10Hulkenberg14

Heb zo'n vermoeden dat Verstappen volgend jaar wel verzekerd is van een stoeltje :) *)

Leuk weetje? Dat gaat toch nergens over :? ;)
Zo kan ik er nog wel 20 scenarios van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 23:56

p0st

Dutch Reefer

Hoyden schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:34:
[...]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoyden schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:34:
[...]

Hoezo?

Het geeft gewoon heel goed weer hoe Max het doet sinds hij in de Red Bull zit.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

alexbl69 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:26:

<>
In zoverre wel interessant als je alleen naar de vier stieren kijkt. Op het hele veld genomen zegt het ook niet zoveel behalve als je beide lijsten combineert dan zie je Max wel erg bovenaan. Ik had Sainz wat hoger verwacht eigenlijk, die rijdt toch best goed maar daar heb je de vertekening van de afnemende punten denk ik waar Max dan wel weer van profiteerd met zijn twee podium plekken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Ik lees het irononische mbt zitje voor volgend jaar. Maar goed, het gaat bijna nergens om vind ik 8)7
Next ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
RoD schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:32:
[...]

Ik ben benieuwd wat hij, nu hij er een paar races in de RB op heeft zitten, in de volgende kwalificatie gaat doen. In Baku en Oostenrijk had hij ook wat pech met de omstandigheden, met de rode vlag in Baku, en de slechte strategie in de regen van Oostenrijk. Dat hoort natuurlijk gewoon bij het racen, maar ik ben wel benieuwd wat hij nu in een 'cleane' kwalificatie neer kan zetten, en in hoeverre hij dan bij RIC in de buurt komt.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de normale stand van zaken.

- Een racecircuit met een redelijke verdeling tussen snelle rechte stukken en langzame bochten
- Normaal droog zonnig weer het hele weekeinde
- geen gekke crashes waarbij andere rijders gehinderd worden

Nu kan ik wel zeggen silverstone heeft alles..
Afbeeldingslocatie: http://blog.purpletravel.co.uk/wp-content/uploads/2012/07/People-walk-through-heavy-006.jpg
Maar dan ga ik voorbij aan bovenstaande Engelse weer.

Het belooft een leuke race maand te worden..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Stel dat het seizoen dit jaar op 15 mei was begonnen met de race in Barcelona, en de races in Monaco, Canada en Baku geschrapt waren. Dan was de stand nu als volgt geweest:

1 Verstappen 43
2 Raikkönen 33
3 Hamilton 25
4 Ricciardo 22
5 Vettel 15
6 Bottas 12
7 Sainz 12
8 Rosberg 12
9 Button 10
10 Perez 6

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik ben niet zo benieuwd hoe dicht VES bij RIC zit in de Qualy maar des te meer hoe dicht RIC zit bij VES na de Race...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Reiben schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:53:

Stel dat het seizoen dit jaar op 15 mei was begonnen met de race in Barcelona, en de races in Monaco, Canada en Baku geschrapt waren. Dan was de stand nu als volgt geweest:

1 Verstappen 43
2 Raikkönen 33
3 Hamilton 25
4 Ricciardo 22
5 Vettel 15
6 Bottas 12
7 Sainz 12
8 Rosberg 12
9 Button 10
10 Perez 6

_/-\o_
:D :'( :D Stel dat alleen Barcelona telde, dan was Max kampioen! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

max schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:33:
Maar wat de fak moet dat wijf op het podium!? En waarom heeft ze een microfoon vast!? :X
Dat vroeg ik me ook al af, tenenkrommend slecht. Loopt halverwege het interview weg bij Max, Max gaat gewoon door zo van, ik was nog niet klaar _/-\o_ Echt onbegrijpelijk als je kijkt naar hoeveel geld er in deze sport omgaat en dan zoiets amateuristisch. Iemand die trouwens weet wie de hel ze is?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Was weer een knappe race van Max. Behalve de twee Mercedessen kan hij in principe iedereen hebben. En gelukkig rijden die twee elkaar regelmatig in de vernieling, dus ik zie kansen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Silverstone, Hungaroring en Spa...
Mooie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik ben benieuwd of Max nog voor RIC kan eindigen in het WDC. Het verschil is nog "maar" 16 punten. Max heeft er 7 meer gehaald sinds ze teamgenoten zijn en het seizoen is nog best lang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
Net als in Barcelona hier ook weer een knappe prestatie van Max en Kimi mbt de banden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmddTdzXEAArdHN.jpg:large

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:05
rockhopper schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:57:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af, tenenkrommend slecht. Loopt halverwege het interview weg bij Max, Max gaat gewoon door zo van, ik was nog niet klaar _/-\o_ Echt onbegrijpelijk als je kijkt naar hoeveel geld er in deze sport omgaat en dan zoiets amateuristisch. Iemand die trouwens weet wie de hel ze is?
Naam van haar is Noemi de Miguel (twitter: https://twitter.com/noemidemiguel )
Ze werkt voor het Spaanse Movistar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tethtoril
Lijkt er bijna op alsof p2 teleurstellend is op dit moment...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zelfs Lammers bij Studio France.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Rivanov schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:17:
NOS (nop) probeert gratis graantje mee te pikken..
Jantje is mijn fav. pundit, trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Lasmibalsingh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:06:
Net als in Barcelona hier ook weer een knappe prestatie van Max en Kimi mbt de banden:

[afbeelding]
Bijzonder wel dat Hamilton zo'n lange eerste stint op de Ultrasofts kon rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Rivanov schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:17:
Waarom noemen ze dit programma eigenlijk Studio France? Ik volg TdF en EK niet, en dat zijn precies de sporten die ik denk te missen. Lammers wil ik dan wel weer even meepakken.

Wat mij trouwens tijdens de race opviel was de hele lange eerste stint van HAM. Die hield de ultrasofts veel langer onder controle dan volgens mij Pirelli ze had meegegeven. Daardoor had ik hem op een 1-stopper gezet, maar de 2e stint op de softband viel dan juist weer tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Tethtoril schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:21:
[...]

NOS (nop) probeert gratis graantje mee te pikken..
Jantje is mijn fav. pundit, trouwens..
Beetje jammer natuurlijk van deze opmerking:

Als NOS geen berichtgeving over F1 & Verstappen zou doen na deze race zou het land te klein zijn,.. Wees blij dat ze het Algemeen geïnteresseerd publiek willen informeren. Misschien kijkt daar wel iemand die F1 nog niet volgt maar wel dieper wil gaan volgen.

Jan Lammers als studiogast bij ziggo (of zelfs rond de grid) zou wel een enorme verbetering kunnen zijn t.o.v. wat daar nu in de studio zit. * nachtnet kreeg gevoel dat hij naar een f1 variant van Voetbal Inside zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

nachtnet schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:28:
[...]

Als NOS geen berichtgeving over F1 & Verstappen zou doen na deze race zou het land te klein zijn,.. Wees blij dat ze het Algemeen geïnteresseerd publiek willen informeren. Misschien kijkt daar wel iemand die F1 nog niet volgt maar wel dieper wil gaan volgen.

Jan Lammers als studiogast bij ziggo (of zelfs rond de grid) zou wel een enorme verbetering kunnen zijn t.o.v. wat daar nu in de studio zit. * nachtnet kreeg gevoel dat hij naar een f1 variant van Voetbal Inside zat te kijken.
ja die rob kamphues :X man man gelijk weg doen die gast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
[...]

Niks jammer!
NOS heeft sinds Terlingen (Zandvoort) geen aandacht aan F1 besteed..
Feck them

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

Zo, eindelijk de race gekeken en Ted's Notebook er achteraan.. Telkens dacht ik, "ik spoel nu even door" en dan gebeurde er weer wat. Leuke race, erg vermakelijk en met genoeg spanning.

VES heeft idd prachtig gereden!!!!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Zit enkel nog even te wachten op de post race paddock pass. Vind ik ook altijd leuke stukjes en net wat andere vragen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
Wom schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:42:
Zit enkel nog even te wachten op de post race paddock pass. Vind ik ook altijd leuke stukjes en net wat andere vragen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oorX_rfn4_I]

Waarom wachten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49
DJTimo schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:25:
[...]
Waarom noemen ze dit programma eigenlijk Studio France? Ik volg TdF en EK niet, en dat zijn precies de sporten die ik denk te missen. Lammers wil ik dan wel weer even meepakken.
Studio France is eigenlijk alleen maar EK, de avondetappe is de talkshow over de TdF. Incidenteel wordt er eens aandacht besteed aan iets anders bij Studio France, zoals vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Goh, zolang op de ultrasoft rijden en dan afvragen waarom er een klapband is. Volgens mij is dat een risico die je neemt en accpeteer je eventueel de negatieve gevolgen.

Verder vind ik het nog steeds bijzonder hoe Max van P8 op P2 terecht komt. Dat ongetwijfeld kwam door erg goede race pace. Ricardo werd wel erg snel op achterstand gereden. Volgens mij vorige het eerst dit seizoen dat het zo opvallend, direct vanaf de start zo gegaan is.

Een paar berichten terug vond ik trouwens een prima vergelijking. Tenminste wel als je Max en Ricardo vergelijkt. Kijkende naar de punten, want sinds Barcelona hebben ze dezelfde auto. Ik had die vergelijking zelf vandaag ook gedaan. 59 Max, 52 Ricardo.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
* nachtnet kreeg gevoel dat hij naar een f1 variant van Voetbal Inside zat te kijken.
The_Scarabial schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:31:
Ik ben dus niet de enige die zich er aan stoort. Ik ben een leek (Barcelona, Baku en Oostenrijk zijn de enige gekeken wedstrijden), maar zelfs ik heb het gevoel dat die kamphues niet weet waar die over praat. En echte diepgang zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
[...]

Hij maakt met alles voorgekauwd op zijn tablet onderhand net zoveel fouten als Olav in de hele race, die op meerder schermen tegelijk moet kijken en commentaar moet leveren :P

Moet zeggen dat de nabeschouwing deze keer ook wel echt een rotzooitje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
D-Ed schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:43:
Het was een weekend om door een Red Bull ringetje te halen!

Vanaf aankomst genieten.. We kwamen aan toen die wolkbreuk losbarstte dus P2 gemist. Direct na de regen wel een heerlijk zonnetje (zaterdag ook super veel zon!) Die avond lekker met vier man de camping en Red Bull ring opgewandeld en een fantastisch feest meegemaakt met een kater naar het circuit de volgende dag waar we heel de dag rond hingen.. Complimenten aan Red Bull! Wat een mooi circuit en strakke organisatie.

Q was sensationeel en sfeervol op de 'Holland tribune' maar eindigde met een teleurgesteld gevoel, wel top sfeer en weer toffe mensen ontmoet 👍 Er werd nog omgeroepen dat Max de volgende ochtend een selfie zal komen maken.. (Niet te mang feesten dus!) Nog in de rij gestaan voor een handtekening maar te druk (Hamilton bleef bijna een half uur maar Max die erg nors keek was samen met RIC binnen 10 minuten weer weg..) In de avond echte racefanaten uit de buurt van Assen ontmoet! Top gozers met Red Bull klompen en veel, heel veel bier en dikke geluidsinstallatie....

Race dag! Rond 10.15 kwam Max 'zijn oranje' tribune oplopen en jawel, hij keek weer wat vrolijker en ontspannen dan bij de handtekening sessie. Sfeer zat er al goed in!

De M1 race voorafgaand aan de echte race viel wat tegen (slechts 1 ronde) maar wel hard genieten van dat ongelofelijke geluid uit die V6's!

Eindelijk, de race!! Alles al over gezegd en geschreven denk ik dus laat ik daar niet over in herhaling vallen. Maar wat een spanning, gezelligheid en emotie werd daar op die tribune gedeeld.. Zelden zoiets meegemaakt.. Dit was onze eerste raceweekend en wat een top weekend maak je dan mee..!

Nu op de terugweg en op de A9 een half uurtje vaat gestaan.. Selfies op de snelweg met Mercedes en Ferrari fans, gezellig staan kletsen en van iedereen complimenten gekregen (dankje Max 😉).

Volgend jaar zijn we erbij en ik raad echt aan ook de GP van Oostenrijk te bezoeken want ook zonder een P2 van Max is het genieten! Mensen zijn super aardig en sfeer.. Tja... Dat is wel duidelijk denk ik 😜
Haha dat van de A9 komt me bekend voor, misschien gebeurde het meer maar was het toevallig met drie andere Nederlanders? Want wij zijn ook op de foto gegaan met Duitse Ferrari fans die ook helemaal gek van Max waren :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Uurtje gratis zuipen gemist (maar ook een hoop herrie ;) )

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waffle schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:13:
[...]

Haha dat van de A9 komt me bekend voor, misschien gebeurde het meer maar was het toevallig met drie andere Nederlanders? Want wij zijn ook op de foto gegaan met Duitse Ferrari fans die ook helemaal gek van Max waren :P
Dat kan, wij stonden op de linker baan met naast ons de MC man en achter hem de FER fans die naar ons toe kwamen rennen voor de foto 😉 Ondertussen zocht ik nog op Google maps naar de file info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
D-Ed schreef op maandag 04 juli 2016 @ 03:00:
[...]

Dat kan, wij stonden op de linker baan met naast ons de MC man en achter hem de FER fans die naar ons toe kwamen rennen voor de foto 😉 Ondertussen zocht ik nog op Google maps naar de file info
Haha dat waren wij dan :P er was inderdaad iemand op maps aan het kijken. Toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Waffle schreef op maandag 04 juli 2016 @ 06:02:
[...]

Haha dat waren wij dan :P er was inderdaad iemand op maps aan het kijken. Toevallig
It's a small world after all :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Luxicon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:03:
Goh, zolang op de ultrasoft rijden en dan afvragen waarom er een klapband is. Volgens mij is dat een risico die je neemt en accpeteer je eventueel de negatieve gevolgen.
Ik neem even aan dat je doelt op Vettel welke een klapband had op de rode supersoft-band itt je genoemde paarse ultrasoft-band. Bij Ferrari zijn ze er nog niet over uit wat het probleem nou uiteindelijk was al lijkt het wel vrij aannemelijk dat ze er te lang mee hebben gereden (voor een gebruikte band).

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Lasmibalsingh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:06:

[afbeelding]
whut ... ik dacht dat Kimi ook op nieuwe banden was komen te staan, maar kennelijk was de kop er al af .. dan is het nog onvoorstelbaar dat hij zo dichtbij kwam, maar was een inhaalactie toch redelijk wishfull thinking
Dijkstraat schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:07:
[...]

Naam van haar is Noemi de Miguel (twitter: https://twitter.com/noemidemiguel )
Ze werkt voor het Spaanse Movistar
het zag er leuk uit, maar kommop in hotpants op het podium interviews doen en nog serieus genomen (:P) willen worden .. maar zo beroerd engels spreken en weglopen/draaien terwijl Max nog middenin zijn zin zit ..
Maar wel goed dat ze op het eind Hamilton nog even op de man af vroeg wat het te betekenen had met Rosberg :D

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-07-2016 08:46 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
vhal schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:29:
[...]

Ik neem even aan dat je doelt op Vettel welke een klapband had op de rode supersoft-band itt je genoemde paarse ultrasoft-band. Bij Ferrari zijn ze er nog niet over uit wat het probleem nou uiteindelijk was al lijkt het wel vrij aannemelijk dat ze er te lang mee hebben gereden (voor een gebruikte band).
Ah juist, ik dacht dat Vettel op de ultrasofts aan het rijden was.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Wat een toprace van VES! Echt geweldig gereden en zijn banden gespaard.

Qua performance heeft hij minimaal zo goed gereden als in Barcelona, maar nu vloog er maar 1 Mercedes af i.p.v. 2.

Terecht podium en nog mooi 2e ook! Aan de ene kant "geluk" dat ROS eraf knalt, maar het is ROS z'n eigen schuld dus van geluk of pech kan je dan niet spreken vind ik. Als de motor van ROS het zou begeven, dan heb je echt sprake van geluk. Maar nu is het gewoon lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waffle schreef op maandag 04 juli 2016 @ 06:02:
[...]

Zo'n weekend was het gewoon.. Alles klopte 👍 Ook zonder podiumplek was het een perfect weekend geweest 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Grrrrrene schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:59:
Daar lijkt het wel op ja :) Max weet in ieder geval waar hij aan moet werken: beter kwalificeren. Die race pace zit wel goed, hij gaat netjes met de banden op, kan goed verdedigen (getuige Rosberg in Canada en Raikkonen in Barcelona) en goed inhalen (getuige vele voorbeelden :P).

Nu nog een beetje van dat jeugdige overenthousiasme kwijtraken en hij wordt een hele grote ;)
Ja hij kan nog wat beter gaan kwalificeren, maar:

Is de goede race pace ook niet een beetje het gevolg van het minder kwalificeren?

beetje meer vleugel zetten voor dat éne snelle rondje in Q, of de hele race met iets minder kunnen rijden.
En zo bandjes beter kunnen sparen bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Max/team is druk bezig met betere kwalificatie-strategieen, maar daar hebben we nog niks van kunnen zien. In Baku zat ie er zeer goed op, maar verziekte Bottas alles. In Oostenrijk gooide de regen en slechte timing van het team weer roet in het eten.

Ik kijk uit naar Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bosmonster schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:31:
Max/team is druk bezig met betere kwalificatie-strategieen, maar daar hebben we nog niks van kunnen zien. In Baku zat ie er zeer goed op, maar verziekte Bottas alles. In Oostenrijk gooide de regen en slechte timing van het team weer roet in het eten.

Ik kijk uit naar Silverstone.
De slechte timing was in AUS inderdaad vervelend. Maar als het net weer wat was gaan regenen, dan waren ze bij RB ineens meesters in tactiek :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

en toch .. als je er nu over nadenkt, wel weer een legendarische move van Hamilton :D

"ik ga er nu links omheen .. wait .. wat doe je nu? Mij wegbrengen .. d8 het niet ... dan maar samen eraf .. BAM !!!!!! don't mess with me sucker !!! "

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/52/f3/c9/52f3c98403488b3e086caa5ca6c59149.jpg

epic!! oOo

mazzeltje dat Hamilton doorrijden kon ..

van beide niet slim achteraf, terecht dat Toto woest was!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

ATS

StealthyPeanut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:43:
[...]

De slechte timing was in AUS inderdaad vervelend. Maar als het net weer wat was gaan regenen, dan waren ze bij RB ineens meesters in tactiek :+ .
klopt, of als er een af was gegaan op het laatste moment omdat hij dacht dat het droger was dan het in werkelijkheid al was en daarmee niemand meer een tijd had kunnen zetten... Nouja... Had. Het maakt niet is uit, het was een enerverende race. Vooral in het eerste deel was er plenty actie op de baan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:54:
en toch .. als je er nu over nadenkt, wel weer een legendarische move van Hamilton :D

"ik ga er nu links omheen .. wait .. wat doe je nu? Mij wegbrengen .. d8 het niet ... dan maar samen eraf .. BAM !!!!!! don't mess with me sucker !!! "

[afbeelding]

epic!! oOo

mazzeltje dan Hamilton doorrijden kon ..

van beide niet slim achteraf, terecht dat Toto woest was!
Weet je waar ik me aan irriteer, wat Rosberg nu geflikt heeft, heeft Hamilton al 20 keer bij hem geflikt en ook buiten de baan drukken.

Waar andere een straf krijgen(geloof sainz en magnessen) al een straf voor gekregen, wordt hammie telkens het handje boven het hoofdje gehouden.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb er weinig over gelezen. Maar ben wel geïnteresseerd waarom RIC zo slechte racepace had.Zal meer dan alleen kwaliteit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Martin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Weet je waar ik me aan irriteer, wat Rosberg nu geflikt heeft, heeft Hamilton al 20 keer bij hem geflikt en ook buiten de baan drukken.

Waar andere een straf krijgen(geloof sainz en magnessen) al een straf voor gekregen, wordt hammie telkens het handje boven het hoofdje gehouden.
Ik ben geen fan van Hamilton, maar dit ben ik niet met je eens v.w.b. het handje boven het hoofd houden.

Hamilton heeft idd al een aantal keren hetzelfde geflikt, alleen Hamilton doet het anders. Meer subtiel op de een of andere manier en, niet geheel onbelangrijk, Rosberg laat zich kennen in dat soort duels.

Gisteren probeerde Rosberg hetzelfde te doen bij Hamilton, maar deed dat stukken minder subtiel. Rosberg stuurde gewoon niet in om Hamilton buiten de baan te duwen, terwijl Hamilton er al voor meer dan de helft voorbij was. Hamilton liet zich niet kennen en het gevolg was een aanrijding in het nadeel van Rosberg.

Geheel terecht dat Rosberg daar een straf voor kregen, het was een doelbewuste aanrijding en totaal anders dan bijv de eerste bocht in Canada waarbij Hamilton zijn auto iets ruimer door de bocht liet rollen en daarmee nipt Rosberg buiten de baan duwde (terwijl Rosberg ook gas had kunnen loslaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Tito129 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:10:
Ik heb er weinig over gelezen. Maar ben wel geïnteresseerd waarom RIC zo slechte racepace had.Zal meer dan alleen kwaliteit zijn.
Uit de reacties van horner en Ricciardo kon ik geen technische redenen vinden. Het leek gewoon om gebrek aan pace te zijn.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:42:
[...]

whut ... ik dacht dat Kimi ook op nieuwe banden was komen te staan, maar kennelijk was de kop er al af .. dan is het nog onvoorstelbaar dat hij zo dichtbij kwam, maar was een inhaalactie toch redelijk wishfull thinking
Mja al heeft Kimi al langer het probleem dat ie aan het eind van de race gewoon niet kan inhalen. Dan zijn ook zijn banden er wel aan. Tuurlijk, hij komt dichterbij maar hij heeft gewoon een snellere auto en vrije lucht. Komt ie ergens achter dan lukt het hem niet. Sterker, je ziet hem niet eens een serieuze poging doen.
[...]

het zag er leuk uit, maar kommop in hotpants op het podium interviews doen en nog serieus genomen (:P) willen worden .. maar zo beroerd engels spreken en weglopen/draaien terwijl Max nog middenin zijn zin zit ..
Dat niet alleen, ook vrij ongeïnteresseerd vragen stellen. Alleen Kimi vond ze interessant volgens mij en die ging weer lekker monotoon verder.
Maar wel goed dat ze op het eind Hamilton nog even op de man af vroeg wat het te betekenen had met Rosberg :D
Vind je? De vraag was zo onduidelijk dat ie dat er maar van gemaakt heeft. Ze brabbelde wat woorden waar je uiteindelijk Rosberg + Meaning uit kon halen. Nee slechtste interviewer ever. Van mij mogen ze er gewoon een vaste interviewer voor vragen. Eventueel een oudcoureur of manager.
En please reserveer wat tijd dat een coureur even zijn zegje kan doen om de fans te bedanken, het team en eventueel nog iets. Dan daarna 1 of meer vragen over iets wat ie nog niet gemeld heeft. Maar vooral iets wat het publiek wil horen, niet wat zijzelf misschien interessant vinden. Dat kan altijd nog in de persconferentie of mediacentrum achteraf.
Martin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Mja eens. Al heeft ie toch nog maar 1 reprimande nodig om een race te moeten missen toch?

Ik zal eens een wilde analyse geven: ik denk dat Hamilton heel bewust de voorvleugel van Rosberg heeft geraakt. Misschien wist ie wel of niet van de remproblemen van Rosberg, maar op dat moment insturen is 100% de voorvleugel raken en zelf weinig schade overhouden (niet genoeg om de race te moeten staken bv). Deze manier kon ie gewoon Rosberg uitschakelen en de achterstand nog kleiner maken.

Ik zou in ieder geval als team niet blij zijn met zo'n actie want je naait zo een groot deel van de monteurs weer die hun werk weer ten onder zien gaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57

Bleh!

:)

Tito129 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:10:
Hij is het nog aan het onderzoeken, zie bv https://www.thecheckeredf...o-race-bit-disappointing/

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik weet niet hoor. Even hypothetisch. Kvyat was nog steeds de teamgenoot van Ricciardo en was 8e geworden.. Ricciardo daardoor met dezelfde race 1 plek naar voren en 4e.

Dan zou de reactie volgens mij zijn: Very good pace, this track is not good for our car and we managed our best result on this track.

Nu dat Max sneller is valt het opeens tegen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
B-Real schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:16:
[...]

Ik ben geen fan van Hamilton, maar dit ben ik niet met je eens v.w.b. het handje boven het hoofd houden.

Hamilton heeft idd al een aantal keren hetzelfde geflikt, alleen Hamilton doet het anders. Meer subtiel op de een of andere manier en, niet geheel onbelangrijk, Rosberg laat zich kennen in dat soort duels.

Gisteren probeerde Rosberg hetzelfde te doen bij Hamilton, maar deed dat stukken minder subtiel. Rosberg stuurde gewoon niet in om Hamilton buiten de baan te duwen, terwijl Hamilton er al voor meer dan de helft voorbij was. Hamilton liet zich niet kennen en het gevolg was een aanrijding in het nadeel van Rosberg.

Geheel terecht dat Rosberg daar een straf voor kregen, het was een doelbewuste aanrijding en totaal anders dan bijv de eerste bocht in Canada waarbij Hamilton zijn auto iets ruimer door de bocht liet rollen en daarmee nipt Rosberg buiten de baan duwde (terwijl Rosberg ook gas had kunnen loslaten).
Buiten de baan duwen is buiten de baan duwen, en als voorbeeld dat hij het ook minder subtiel doet en daarmee wegkomt: USA 2014 1e bocht, Ham stuurde expres iets naar rechts om toch licht contact te maken om ros buiten de baan te duwen.
Daarnaast Ik zeg niet dat het niet terecht is dat Rosberg er een straf voor krijgt.
Om het anders te verwoorden dan: Gezien Ham een Reprimade krijgt voor ieder foei foei momentje komt hij er bij iedere straf aardig licht vanaf terwijl als een ander precies hetzelfde uit zou voeren hij 3 plaatsen gridstraf krijgt bvb.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben we al ergens iets langs zien komen hoe Verstappen langs Ricciardo is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

MikeyMan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:26:
Hebben we al ergens iets langs zien komen hoe Verstappen langs Ricciardo is gegaan?
Ja, op reddit. Verstappen haalde Ricciardo in en ging daarbij over de gele sausage kerbs :o

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Ik zal eens een wilde analyse geven: ik denk dat Hamilton heel bewust de voorvleugel van Rosberg heeft geraakt. Misschien wist ie wel of niet van de remproblemen van Rosberg, maar op dat moment insturen is 100% de voorvleugel raken en zelf weinig schade overhouden (niet genoeg om de race te moeten staken bv). Deze manier kon ie gewoon Rosberg uitschakelen en de achterstand nog kleiner maken.
Daar geloof ik niks van. Het risico op een lekke band voor Hamilton is erg groot (echt een wonder dat zijn rechter voorband deze tik overleefde) en geloof me: met een lekke band had Rosberg zonder voorvleugel Hamilton makkelijk ingehaald :) En Verstappen, Raikkonen en misschien Ricciardo daar achteraan :X

Hamilton kon Rosberg gewoon niet zien. Ben zeker geen Hamilton-fan en ik had echt gehoopt dat hij ook schade had, maar Rosberg deed dit niet zo geraffineerd als Hamilton dat deed. Maar goed, hoe Hamilton hier steeds wel mee wegkomt is me echt een raadsel. Misschien weet hij gewoon dat Rosberg toch wel uitwijkt? Rosberg moet eens ballen tonen en de auto laten staan. Samen eraf en Hamilton die de schuld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

aicaramba schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:25:
[...]

Ik weet niet hoor. Even hypothetisch. Kvyat was nog steeds de teamgenoot van Ricciardo en was 8e geworden.. Ricciardo daardoor met dezelfde race 1 plek naar voren en 4e.

Dan zou de reactie volgens mij zijn: Very good pace, this track is not good for our car and we managed our best result on this track.

Nu dat Max sneller is valt het opeens tegen.
Daar heb je wel een punt natuurlijk. Alles is relatief en politiek verpakt. Hij zal ook niet zeggen dat hij gisteren op snelheid geklopt was. Hoewel het daar wel op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
B-Real schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:16:
[...]

Wat doet ROS anders dan HAM in deze duels in de eerste bochten? Niet zo heel veel volgens mij.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wZhh2Kk2MUk]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pUD5ZCSvCnM]

Enige verschil is dat HAM gewoon instuurde, terwijl ROS dat minder hard deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

ATS

Martinspire schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:17:
[...]
Het had hem natuurlijk gewoon zijn rechter achterband kunnen kosten. Die heb je zo lek gereden op een voorvleugel, en dan was Max gewoon als eerste binnengekomen. Had ik ook niet erg gevonden, maar daar had Toto vast anders over gedacht...

Maar goed, ik denk dat je deze echt niet aan Hamilton kan aanrekenen. Waar had hij dan heen gemoeten?
StealthyPeanut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:30:
[...]

Wat doet ROS anders dan HAM in deze duels in de eerste bochten? Niet zo heel veel volgens mij.

[video]

[video]

Nee, een groot verschil is dat Hamilton er gewoon een halve autolengte voor zat hier in AUS.

[ Voor 23% gewijzigd door ATS op 04-07-2016 10:34 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vooral Austin was schandalig, maar ja... Alles is daar al over gezegd en nog is Hamilton verbaasd dat hij boegeroep krijgt als hij op het podium staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Martin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Buiten de baan duwen is buiten de baan duwen, en als voorbeeld dat hij het ook minder subtiel doet en daarmee wegkomt: USA 2014 1e bocht, Ham stuurde expres iets naar rechts om toch licht contact te maken om ros buiten de baan te duwen.
Daarnaast Ik zeg niet dat het niet terecht is dat Rosberg er een straf voor krijgt.
Om het anders te verwoorden dan: Gezien Ham een Reprimade krijgt voor ieder foei foei momentje komt hij er bij iedere straf aardig licht vanaf terwijl als een ander precies hetzelfde uit zou voeren hij 3 plaatsen gridstraf krijgt bvb.
Vind ik niet. Hamilton doet het subtieler en zonder schade. Rosberg eindigt in dat soort gevallen net buiten de baan, maar dat is omdat hij niet van zijn gas wil gaan om zijn ballen te tonen.
De actie van Rosberg gisteren was een gevalletje moedwillig rechtdoor rijden en bewust de auto in de zijkant van Hamilton zetten, met schade als gevolg. Dat laatste maakt het verschil tussen een reprimande en een daadwerkelijke straf denk ik.

Overigens is de straf van Rosberg ook een puur een formele straf. De tijdstraf doet hem geen pijn in de uitslag en die twee strafpunten zullen uiteindelijk ook geen pijn doen, aangezien ik mij niet kan voorstellen dat Rosberg het zo bont maakt dat hij een race gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Grrrrrene schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Daar geloof ik niks van. Het risico op een lekke band voor Hamilton is erg groot (echt een wonder dat zijn rechter voorband deze tik overleefde) en geloof me: met een lekke band had Rosberg zonder voorvleugel Hamilton makkelijk ingehaald :) En Verstappen, Raikkonen en misschien Ricciardo daar achteraan :X

Hamilton kon Rosberg gewoon niet zien. Ben zeker geen Hamilton-fan en ik had echt gehoopt dat hij ook schade had, maar Rosberg deed dit niet zo geraffineerd als Hamilton dat deed. Maar goed, hoe Hamilton hier steeds wel mee wegkomt is me echt een raadsel. Misschien weet hij gewoon dat Rosberg toch wel uitwijkt? Rosberg moet eens ballen tonen en de auto laten staan. Samen eraf en Hamilton die de schuld krijgt.
Volgens mij raakte Hamilton Rosberg niet met zijn banden maar met daar omheen. Bovendien was het een risico die hij best kon nemen. Als ie Rosberg kon raken en zelf door kon, dan zou het verschil meer dan 5 punten zijn en loopt ie meer in. En hij zou meteen Rosberg een oor aan naaien omdat hij de collision veroorzaakt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Arfman schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Ja, op reddit. Verstappen haalde Ricciardo in en ging daarbij over de gele sausage kerbs :o
Heb je daar een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

StealthyPeanut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:30:
[...]

[video]

[video]

Inderdaad, Hamilton heeft vanaf het begin de intentie om iig de bocht in te gaan.

Hamilton is veel subtieler in deze trucjes, hij zorgt dat hij ervoor zit bij het uitkomen van de bocht, en drukt dan langzaam het gat dicht (waar het acceptabel is, omdat de leidende auto daar de racelijn mag volgen).

Rosberg wist dat dat hier nooit zou lukken, en dus moest hij het bij het ingaan van de bocht proberen te forceren om Hamilton achter zich te houden, imho een behoorlijk foute move op deze manier, vooral omdat hij pas stuurt als Hamilton instuurt (hij reageert). Als Hamilton niet had ingestuurd, was Rosberg gewoon van de baan af gereden :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Martin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Tja, ik vind niet dat Canada en Austin echt te vergelijken zijn met dit. Ten eerste omdat die beiden in de eerste bocht na de start gebeurden. Ten tweede omdat die beide gebeurden na de apex en niet voor de apex, en ten derde betwijfel ik of Rosberg de bocht überhaupt wel had gehaald als hij niet tegen Hamilton op was gereden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:33:
[...]
Volgens mij raakte Hamilton Rosberg niet met zijn banden maar met daar omheen. Bovendien was het een risico die hij best kon nemen. Als ie Rosberg kon raken en zelf door kon, dan zou het verschil meer dan 5 punten zijn en loopt ie meer in. En hij zou meteen Rosberg een oor aan naaien omdat hij de collision veroorzaakt.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/EScUyUyjLpWvw8dIYAX5wtwW/full.png

Dat is toch aardig met de band de vleugel raken, of niet? :P Je ziet hier ook dat Rosberg gewoon instuurt en nog 2 autobreedtes overlaat voor Hamilton. Goed, het blijft een rare lijn voor Rosberg en ik denk dat als hij de apex had gepakt, hij Hamilton veel "chiquer" van de baan had kunnen drukken, maar de hele actie van elkaar van de baan drukken moet w.m.b. z.s.m. uit de F1 verbannen worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ATS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Nee, een groot verschil is dat Hamilton er gewoon een halve autolengte voor zat hier in AUS.
Halve autolengte? :>

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/aeazis.png

Oh shit. Ik las AUS als Austin |:( . Jij bedoelt Oostenrijk natuurlijk :9

EDIT

Op bovenstaand plaatje zie je ook duidelijk dat ROS ervoor zit. HAM wacht gewoon met insturen en dwingt ROS buiten de baan.

Het enige verschil is dat de vleugel van ROS kapot ging gisteren.

Voelt ergens toch niet helemaal fair dit.

[ Voor 38% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-07-2016 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
SnowDude schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Tja, ik vind niet dat Canada en Austin echt te vergelijken zijn met dit. Ten eerste omdat die beiden in de eerste bocht na de start gebeurden. Ten tweede omdat die beide gebeurden na de apex en niet voor de apex, en ten derde betwijfel ik of Rosberg de bocht überhaupt wel had gehaald als hij niet tegen Hamilton op was gereden.
Hoezo is dit niet te vergelijken, Buiten de baan proberen te duwen is buiten de baan proberen te duwen, dietnt gewoon gestraft te worden on afhankelijk van hoe subtiel het ook gebeurt, maar HAM krijgt in dit soort situaties niet eens een onderzoek aan zijn broek, hij mag vrolijk verder rijden.
Rosberg deed het nu wel overdreven maar gezien hij mogelijk een "brake by wire probleem" zou hebben zou het prima kunnen dat hij de apex van de bocht niet meer kon halen en daardoor rechtdoor schoot.
Ham had slimmer moeten zijn en eieren voor zijn geld moeten kiezen, want ik vermoed(is nooit te bewijzen natuurlijk) dat hij ros wel zag en met opzet instuurde.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 23:56

p0st

Dutch Reefer

Thanks! best een aardig risico'tje neemt 'ie daar dan, vooral gezien zijn voorgeschiedenis met de "broodjes" van de afgelopen dagen!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
[...]

Neejoh, hij doet het voor in de studio wel aardig.. blijft toch live.

Tuurlijk zie ik liever Coulthart door de grid lopen ipv naar een studio te kijken, maar het is al een stuk beter dan vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Martin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:46:
[...]

Hoezo is dit niet te vergelijken, Buiten de baan proberen te duwen is buiten de baan proberen te duwen, dietnt gewoon gestraft te worden on afhankelijk van hoe subtiel het ook gebeurt, maar HAM krijgt in dit soort situaties niet eens een onderzoek aan zijn broek, hij mag vrolijk verder rijden.
Rosberg deed het nu wel overdreven maar gezien hij mogelijk een "brake by wire probleem" zou hebben zou het prima kunnen dat hij de apex van de bocht niet meer kon halen en daardoor rechtdoor schoot.
Ham had slimmer moeten zijn en eieren voor zijn geld moeten kiezen, want ik vermoed(is nooit te bewijzen natuurlijk) dat hij ros wel zag en met opzet instuurde.
Ik vind de situaties ook niet te vergelijken. Deze actie van Rosberg is gewoon erg slecht uitgevoerd en mijn inziens moedwillig. Het remprobleem geloof ik niet in omdat ik dan niet deze lijn zou verwachten die hij reed.
Ik vind het overigens echt twee pannenkoeken HAM en ROS. De professionaliteit is bij beide in dit soort situaties ver te zoeken. Situatie is toch ook niet houdbaar zo bij Mercedes. Het is dat ze dit seizoen nog redelijk machtig zijn maar wat als dit weer gaat veranderen en er harder gestreden moet worden om het kampioenschap. Dan wil je als teambaas toch niet hebben dat je twee coureurs elkaars bolides er om de haverklap af rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Rosberg zit nog steeds in zijn contractonderhandelingen toch? Kan me voorstellen dat deze actie de onderhandelingen wel wat beinvloedt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Bigfoot schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:09:
Rosberg zit nog steeds in zijn contractonderhandelingen toch? Kan me voorstellen dat deze actie de onderhandelingen wel wat beinvloedt ;)
Ik heb zo'n vermoeden dat dat contract niet deze week getekend wordt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 18-09 13:19
Sja ik snap best dat Rosberg inmiddels zover is dat hij zn wagen laat staan in dit soort situaties want hij wil niet meer over zich heen laten lopen.

Maar zoals hierboven reeds gezegd laat de uitvoering nogal te wensen over.. :+

De bocht houdt nou eenmaal een keer op, Hamilton zal toch ooit in moeten sturen. Zeker omdat Rosberg pas een stuurbeweging maakt zodra hij Hamilton ziet insturen doet dit vermoeden dat hij van plan was rustig rechtdoor de baan af te rijden en dat kan niet echt de bedoeling zijn (met of zonder remprobleem)..

Trouwens het opzettelijk links blijven rijden na de bocht om Hamilton het gras op te dwingen help ook niet echt mee in de hele discussie, de volgende bocht is toch naar rechts geef hem dan tenminste ruimte genoeg om de baan weer op te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
robbertvw schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Ik vind de situaties ook niet te vergelijken. Deze actie van Rosberg is gewoon erg slecht uitgevoerd en mijn inziens moedwillig. Het remprobleem geloof ik niet in omdat ik dan niet deze lijn zou verwachten die hij reed.
Ik vind het overigens echt twee pannenkoeken HAM en ROS. De professionaliteit is bij beide in dit soort situaties ver te zoeken. Situatie is toch ook niet houdbaar zo bij Mercedes. Het is dat ze dit seizoen nog redelijk machtig zijn maar wat als dit weer gaat veranderen en er harder gestreden moet worden om het kampioenschap. Dan wil je als teambaas toch niet hebben dat je twee coureurs elkaars bolides er om de haverklap af rijden.
Dat Merc hier niet blij mee is kan ik me voorstellen.
Ging mij meer om het punt: andere driver van de baan af duwen, Ham heeft dit al meerdere keren geflikt bij Ros zonder enige consecuenties(waar andere gewoon keihard een straf voor krijgen). Zoals ik ook al zei in mijn vorige post: Ros voert het een beetje wild en ongecontroleerd uit en zijn straf is ook wel terecht maar de wedstrijd leiding moet eens een lijn trekken in de straffen die ze uit delen: bvb driver van de baan duwen: is het een zacht duwtje(waar de driver niks tot weinig aan kon doen): waarschuwing, zacht duwtje(waar de courreur wel iets aan kon doen): 10 sec tijdstraf, hard af duwen: 3 of 5 plaatsen gridstraf.
Daarnaast zoals ik al aan gaf, Ham had ook slimmer kunnen zijn en eieren voor zijn geld kunnen kiezen.
Rosberg had een betere lijn kunnen volgen echter was hij dan waarschijnlijk 2e uit die bocht gekomen.
Rosberg had echter wel alle recht om te verdedigen, HAmilton was inderdaad al een neuslengte er voorbij maar rosberg liet over het algemeen genoeg ruimte over.(1 a 2 autobreedtes.)

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

HAM is natuurlijk wel gewoon ook debet aan de botsing. Hij stuurt tenslotte in.

FIA maakt zich voor de zoveelste keer belachelijk door alleen ROS straf te geven. HAM komt met dit soort dingen gewoon wel weg.

Dit gaat wel steeds hoger oplopen qua spanning tussen die twee. Maakt het interessant!

Denk inderdaad dat Mercedes zich gaat beraden en ik denk dat de uitkomst is dat een van de twee weg mag.

edit: Maar....wat was het een toprace van Max hè! Echt genoten weer! RIC zal zich zorgen beginnen te maken inmiddels, dat weet ik zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 04-07-2016 11:20 ]

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

albino71 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:19:

FIA maakt zich voor de zoveelste keer belachelijk door alleen ROS straf te geven. HAM komt met dit soort dingen gewoon wel weg.
Gelukkig is de FIA beter in het beoordelen van dit soort situaties dan jij. Het is niet de FIA die zich hier belachelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

FIA onderzoekt de race winnaar niet. Want als je dan een straf uitdeelt dan verandert de winnaar en dat is eerlijk is slecht voor het imago van de sport.
Denk inderdaad dat Mercedes zich gaat beraden en ik denk dat de uitkomst is dat een van de twee weg mag.
Één van die twee heeft sinds US race vorig jaar geen race meer gewonnen zonder zijn teamgenoot te toucheren of hulp van zijn teamgenoot te krijgen.

Die coureur stelt zijn eigen belang boven dat van het team en kost het team heel veel punten door dat hij onnodig risico's neemt door ongeduldig te zijn. Ja, wachten kost hem mogelijk punten. Ja zijn acties kosten het team 1-2 finishes.

Ik snap het als ze van Toto/Lauda niet meer mogen racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Rosberg zat in de dode hoek van Hamilton. Na een hele ruime bocht had hij verwacht dat Rosberg wel een keer zou insturen, hij zat immers al erg ver naar buiten en had een neuslengte voorsprong.

Maar het toont Rosberg weer. Ook tijdens zijn Schumacherperiode kreeg hij een soort rode waas in de buurt van zijn teamgenoot.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

En dan zeggen dat een dominant team saai is :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Wat een nonsens. Waar had hij dan heen gemoeten, hij gaf ROS meer dan genoeg ruimte. Rosberg stuurt niet of nauwelijks in, als je remproblemen hebt dan rem je wat eerder, niet later zonder in te sturen.

Dat Hamilton bashen hier slaat negen van de tien keer echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Señor Sjon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:24:
Rosberg zat in de dode hoek van Hamilton. Na een hele ruime bocht had hij verwacht dat Rosberg wel een keer zou insturen, hij zat immers al erg ver naar buiten en had een neuslengte voorsprong.

Maar het toont Rosberg weer. Ook tijdens zijn Schumacherperiode kreeg hij een soort rode waas in de buurt van zijn teamgenoot.
Wel heel erg naief om HAM op zijn vermoeid uitziende ogen te geloven....
Als dat namelijk zo was, had hij niet zo lang doorgereden in de bocht.
Bewuste actie en niets anders.

ROS was misschien niet zo netjes als anders, maar dit diep de bocht in doet HAM regelmatig en dan doet de FIA niks. Is toch vreemd imo.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

baviaan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Wat een nonsens. Waar had hij dan heen gemoeten, hij gaf ROS meer dan genoeg ruimte. Rosberg stuurt niet of nauwelijks in, als je remproblemen hebt dan rem je wat eerder, niet later zonder in te sturen.

Dat Hamilton bashen hier slaat negen van de tien keer echt nergens op.
Net als ROS in Canada, rechtdoor de uitloopstrook op natuurlijk. Ruimte zat.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
robbertvw schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Ik vind de situaties ook niet te vergelijken. Deze actie van Rosberg is gewoon erg slecht uitgevoerd en mijn inziens moedwillig.
Natuurlijk is het moedwillig, maar dat waren de acties van Hamilton ook natuurlijk. Na de race vertelt hij met zo'n vette grijs en knipoog tegen Sky dat hij overstuur had in de bocht waardoor hij geen ruimte kon laten dat zelfs Sky het vertaalt als "bewust wat te harde remmen zodat hij Rosberg erbuiten rijdt. En als Sky dat al snapt... :P
Het remprobleem geloof ik niet in omdat ik dan niet deze lijn zou verwachten die hij reed.
Rosberg zegt zelf dat hij bewust laat instuurde. Hij had de binnenbocht, dus hij bepaalde... Daar heeft hij in zekere zin ook gelijk in, maar de uitvoering is beroerd gegaan. Ik vrees dat hij het onderspit gaat delven bij het team, tenzij hij dit jaar kampioen wordt. Wel interessant trouwens: als er nu teamorders komen vanuit Mercedes, wie krijgt dan het voordeel? Rosberg die bovenaan het kampioenschap staat of Hamilton die in een betere "flow" zit? Ook in het achterhoofd houdend dat Hamilton al aardig wat motoronderdelen versleten heeft en bij een volgende wissel een grid penalty krijgt, dus eigenlijk al een aardig nadeel heeft t.o.v. Rosberg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
http://www.gpupdate.net/n...erne-strijd-bij-mercedes/

Mooie special over wat er allemaal gebeurt is sinds merc aan de top is tussen Ros en HAm

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Wie er weg zou moeten bij MERC is nog niet zo heel gemakkelijk. MERC lijkt een beetje slachtoffer van het eigen succes. Door de overmacht op alle vlakken zijn beide rijders zonder moeite instaat geweest om met elkaar de duels uit te vechten. De voorsprong was immers vanaf race 1 zo groot dat dat zonder risico kon. Daarom mochten (lees: MOESTEN) beide rijders met elkaar racen.

Ja HAM is inmiddels meervoudig wereldkampioen, en kan snel rijden.
Nee, ROS is geen wereldkampioen, maar kan ook snel rijden.

Waarom zou de keuze dan lastig zijn? HAM is natuurlijk behoorlijk uitgesproken en flamboyant in gedrag buiten de baan. Niet perse iets waar MERC zich altijd goed mee kan/wil identificeren.

Veel belangrijker vind ik het gedrag op en rond de baan. HAM geeft m.i. weinig blijk van inzet. Doet niet aan track-walks, doet niet aan tijd in de Simulator en heeft volgens mij al een poosje niet meegedaan aan midseason testdagen.. ROS is eigenlijk de degelijke betrouwbare Duitser, niet te uitgesproken, maar 100% inzet in/naar het team. Ik zie hem wel steeds betrokken bij testdagen, track-walks en volgens mij zit hij ook vaak genoeg in de Sim.

Juist in de aanloop en start van deze nieuwe regels heb je Nú veel meer aan ROS dan aan HAM. Er is werk aan de winkel om de auto op alle punten weer top te maken, en laat daar nu de input van een rijder behoorlijk belangrijk zijn...

MERC zit met een levensgroot dilemma.. maar zelf verwacht ik niet dat of ROS of HAM volgens seizoen ergens anders rijdt. [small] Hooguit zou MERC een 2e fabrieksteam kunnen inschrijven.. of de garage's helemaal splitten..[small]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar even reëel, wat moet Mercedes anders?

Ze staan 100 punten los van de rest, dus als team presteren ze prima.
Alle alternatieven zijn een risico als je het mij vraagt.

Wehrlein erin? Misschien als ie de rest van het jaar blijft rijden als dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Wehrlein zie ik niet als talent.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Señor Sjon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:39:
Wehrlein zie ik niet als talent.
Ik Max ook niet

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, Wehrlein was dit weekend aardig bezig. En Mercedes ziet hem duidelijk wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ach, het blijft een luxeprobleem als beide heren 50 punten los staan van de rest niet? :+

Mocht 1 van de twee weg moeten zal ik toch altijd voor Rosberg kiezen. Zelfs met beperkte inzet en motivatie (voor zover wij dat kunnen beoordelen) is Hamilton gewoon de betere coureur. Mercedes zou wel gek zijn hun 2-voudig wereldkampioen weg te sturen omdat hij soms voor controverse zorgt? Zelfs met controverse wint Mercedes beide titels met gemak dus ach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Grimmie187 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:42:
Ach, het blijft een luxeprobleem als beide heren 50 punten los staan van de rest niet? :+

Mocht 1 van de twee weg moeten zal ik toch altijd voor Rosberg kiezen. Zelfs met beperkte inzet en motivatie (voor zover wij dat kunnen beoordelen) is Hamilton gewoon de betere coureur. Mercedes zou wel gek zijn hun 2-voudig wereldkampioen weg te sturen omdat hij soms voor controverse zorgt? Zelfs met controverse wint Mercedes beide titels met gemak dus ach..
Wat overigens ook een probleem is, de Mercedes is te machtig, Ferrari en Red Bull zitten nu lekker dicht bij elkaar, Eigenlijk zou de FIA Mercedes wat restricties moeten opleggen. Straf gewicht, inlaat restrictie, maximale turbodruk verlagen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Afgezien nog van de doorlopende contracten van Rosberg en Hamilton (die van Rosberg wordt echt wel verlengd) hebben ze bij Mercedes weinig achter de hand.

De beschikbare toppers bij andere teams liggen al vast en het opleidingsprogramma is niet veel soeps. Wehrlein doet het redelijk in de Manor, maar dat is geen kampioenschapsmateriaal en dus niet goed genoeg voor Mercedes. Wat heeft Mercedes verder nog in de pijplijn? Volgens mij niets...

Kortom, Rosberg en Hamilton is het beste duo voor dit moment. Allebei bloedsnel, alleen denken ze (terecht overigens) teveel aan hun eigen belang en dat zorgt voor situaties zoals gisteren of zoals in Barcelona. Daar is Mercedes niet van gediend, want in een gekke situatie kost hun dat de titel en het is daarnaast ook ontzettend slechte marketing voor Mercedes als merk.

Het is dus puur een luxe probleem. De constructeurstitel voor Mercedes komt er wel, wie van de twee coureurs kampioen wordt zal het team een zorg zijn. Alleen het elkaar van de baan af rossen kan gewoon echt niet.
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 6 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1