[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.039 views

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
Volgens mij leeft de FA cup en ook bekers in andere landen ook gewoon minder onder de topclubs.

In de FA Cup is het in 2012 voor het laatst gebeurd dat er 2 toppers in de finale stonden en daarvoor was het in 2007. Natuurlijk kunnen er kleinere clubs door gaan naar de finale, maar met het aantal topclubs in Engeland is het raar dat er zo weinig ervan in de finales komen de laatste jaren.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
De FA cup is wel een slechte vergelijking wat dat betreft, want dat leeft daar weldegelijk.
Maar ook daar gaat de competitie voor en speel je ook nog Europees en de league cup, mede daardoor ook geen winterstop; erg veel wedstrijden dus.
Dan moet je wel enigszinds rouleren en treed je niet in de sterkste opstelling aan.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 22:06
Ik vind de beker gewoon een prijs. Kampioenschap is de hoofdprijs, beker de troostprijs maar desalniettemin een prijs en beter dan met lege handen staan. Overigens gaan we Europese plekken kwijtraken en wordt de beker dus belangrijker. Straks is het:
1. 3e voorronde CL
2. 3e voorronde CL
3. 3e voorronde EL

Winnaar play offs 2e voorronde EL
Beker 3e voorronde EL

Ook Ajax en PSV kunnen in een slecht seizoen weleens 4e eindigen. Dan is de beker winnen toch lekker. Onderschat ook niet het financiele voordeel (paar keer een vol stadion en 1 miljoen prijzengeld).

De Cruijff schaal is een oefenwedstrijd.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 26-10-2016 11:00 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:48
On_E schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Verliezers zeggen altijd na afloop 'dat de beker niet interessant is.'
FreakNL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:46:
Wat een arrogantie hier van sommige supporters van de topclubs, dat de beker niets voorstelt. De AZ supporters (nu geen topclub meer, maar zo voelen ze zich blijkbaar nog wel) hadden hetzelfde toen ze de beker wonnen in 2013, ik las toen reacties op hun forum dat het (ondanks de bekerwinst) gewoon een kutseizoen was omdat ze 10e waren geworden.

Het is mij dan ook een doorn in het oog dat de topclubs een beschermde positie krijgen bij de loting. Als het dan toch maar een troostprijs is, doe dan gewoon, net zoals vroeger, alles in dezelfde pot en gaan met die banaan, met als risico een Feyenoord-Ajax in de 16e finale.

Natuurlijk is de beker een prijs. Het staat niet in verhouding tot een kampioenschap, maar het komt wel op je palmares, dus is het een prijs. Net als de JC schaal trouwens, maar daar zitten verder natuurlijk geen voordeeltjes aan, dat is puur prestige.

Het is juist deze instelling dat de beker in Nederland nauwelijks leeft, en dat is doodzonde. Het is een prachtig toernooi, gelijke spelen bestaan niet, rekenen heeft geen zin, amateurclubs kunnen prachtige wedstrijden spelen (In Vlissingen praat men nog steeds over winning streak (met een piepjonge Peter van Vossen) tegen De Graafschap, Den Bosch en Telstar) en het is voor clubs als Zwolle, Heerenveen, Utrecht, Groningen en tegenwoordig de enige manier om ooit een prijs te winnen, dat is toch geweldig? Had onze beker maar de allure van de FA Cup. Maar dat ligt dus ook aan de supporters...
Je kan het arrogantie noemen, ik noem het realiteit. Het is gewoon een feit dat de topclubs zo tegen die beker aankijken. Ik begrijp ook niet waarom dat zo'n probleem is? De insteek is gewoon anders, PSV en Ajax willen elk jaar die Champions League halen, dus die beker is minder interessant.

Zoals ik al zei: Voor Ajax en PSV is een seizoen niet geslaagd als je 2e wordt en de beker wint, dan is het een klein pleistertje op de wond. Er telt maar 1 ding en dat is het kampioenschap.

De beker is handig voor de subtopclubs, want het is de snelste weg naar Europa, en is geweldig voor de amateurclubs omdat ze boven zichzelf uit kunnen stijgen tegen profclubs, maar is niets meer dan een troostprijs voor Ajax en PSV.

Daar is ook niks mis mee, het is een kwestie van perspectief. Dat heeft ook verder niets te maken met of je nu wel of niet er nu uit ligt.

• dutchgio
ph4ge schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:58:
Ik vind de beker gewoon een prijs. Kampioenschap is de hoofdprijs, beker de troostprijs maar desalniettemin een prijs en beter dan met lege handen staan. Overigens gaan we Europese plekken kwijtraken en wordt de beker dus belangrijker. Straks is het:
1. 3e voorronde CL
2. 3e voorronde CL
3. 3e voorronde EL

Winnaar play offs 2e voorronde EL
Beker 3e voorronde EL

Ook Ajax en PSV kunnen in een slecht seizoen weleens 4e eindigen. Dan is de beker winnen toch lekker. Onderschat ook niet het financiele voordeel (paar keer een vol stadion en 1 miljoen prijzengeld).

De Cruijff schaal is een oefenwedstrijd.
In die nieuwe situatie wellicht wel, maar normaliter eindig je als Ajax/PSV zijnde op plek 1/2/(3) en dan is de beker meer een 'last' in de strijd om het kampioenschap dan een extra prijs.

Financieel valt het ook wel mee, inclusief die 1 miljoen maakt dat vrij weinig verschil.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bekerwinst is een betere uitgangspositie dan plek 3. De afgelopen 10 jaar is PSV 5x buiten de top-2 geëindigd. Wat dat betreft is het geen zekerheidje ;)

• dutchgio
Dus PSV moet zich op de beker richten en Ajax niet? :+
Want als je daar de afgelopen jaren van bekijkt...

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Als topclub moet je je gewoon op iedere prijs richten. Ongeacht hoe 'belangrijk' deze wel of niet is.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

JST94 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:24:
Als topclub moet je je gewoon op iedere prijs richten. Ongeacht hoe 'belangrijk' deze wel of niet is.
Nou ja, je moet helemaal niets natuurlijk ;).

Er zijn genoeg grote clubs die bij een tegenvallend jaar de Europa League gewoon totaal niet serieus nemen omdat er gewoonweg geen moer te verdienen is vergeleken met de CL.

Maar als je als Nederlandse topclub een keuze moet maken tussen titel, europees en de beker dan kan ik me voorstellen dat de beker het minst aanspreekt/oplevert.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat als je meedoet 100% moet geven hoor.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:16
Ik zie nu pas dat PSV verloren heeft gister! Wat grap zeg. Ik vind de beker wel een leuk toernooi. Zeker voor de clubs als Utrecht, Heerenveen, AZ is het gewoon een hoofdprijs.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 17:56
Het probleem is volgens mij voor een groot deel het schema. Nu is het gewoon zo dat zowel de 1e als de 2e ronde middenin een serie europese wedstrijden valt en dan wil je graag even wat meer rust. Als je dan als topclub moet kiezen tussen eredivisie+europa of eredivisie+beker gaat europees natuurlijk voor.

Verplaats gewoon 2 rondes naar Maart/April/Mei waar toch iedereen is uitgeschakeld in europa. Ik denk dat het al een stuk meer gaat leven dan. Ook nog eens voordelig voor de europese prestaties waarschijnlijk.

• Terranova
Martijndoes schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:31:
Het probleem is volgens mij voor een groot deel het schema. Nu is het gewoon zo dat zowel de 1e als de 2e ronde middenin een serie europese wedstrijden valt en dan wil je graag even wat meer rust. Als je dan als topclub moet kiezen tussen eredivisie+europa of eredivisie+beker gaat europees natuurlijk voor.

Verplaats gewoon 2 rondes naar Maart/April/Mei waar toch iedereen is uitgeschakeld in europa. Ik denk dat het al een stuk meer gaat leven dan. Ook nog eens voordelig voor de europese prestaties waarschijnlijk.
Volgens mij was dat al wel een onderdeel van dat "geweldige nieuwe plan" van de KNVB. Beker wedstrijden voor de transferperiodes. Dus Augustus en Januari.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
martinusz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:46:
Mwa niemand ligt volgend mij wakker van de beker. Oprechte vraag, vinden jullie de beker nu echt zo interessant? Enige charme vind ik eigenlijk de amateurploegen die soms stunten.
Mwoah, het is toch de op één na belangrijkste prijs van Nederland. Ik vind het altijd wel leuk, je ziet wat sneller beslissingen dan in de competitie. Vaak worden competitie en Europees als belangrijker gezien vanwege de belangen op langere termijn, maar dat maakt de beker niet oninteressant.

Overigens ken ik geen fan die niet blij is als zijn club de beker wint.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-11 22:52
Hangt ook van de club af. Voor de eeuwige middenmoot is praktisch kansloos om eens het landskampioenschap in de wacht te slepen (juist omdat dat op de langere termijn gaat en je dus ook een goede bank moet hebben), maar een beker veroveren lukt nog wel eens.

Verwijderd

Han schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:05:
[...]

Als Feyenoord de avondvierdaagse had uitgelopen en daarvoor was gehuldigd op Coolsingel dan zou dat ook de grootste huldiging van de afgelopen tien jaar zijn geweest in Rotterdam, dus dat zegt niks :P

Maar de beker is voor topclubs in mindere mate belangrijk omdat Europees voetbal toch wel wordt gehaald. De middenmoot (en daar onder) heeft er meer belang bij aangezien het een min of meer haalbare prijs is en de kans op Europees voetbal biedt.

Voor clubs als PSV en Ajax is de beker gewoon minder belangrijk; de titel is veel belangrijker en met name in het eerste helft van het seizoen een extra last vanwege het drukke programma door Europees voetbal, wat ook belangrijker wordt geacht. Voor Feyenoord was het de afgelopen jaren een ander verhaal; het was een prijs waar maar gesnakt werd en ook het plaatsen voor Europees voetbal was een must. Die zaken spelen niet bij een PSV of Ajax.
Voor Ajax en PSV is Europees voetbal noodzakelijk om financieel break even te draaien, voor Feyenoord is dat niet het geval.

Iedereen weet dat je in de CL het meest kunt ophalen wat geld betreft. Wat niet wil zeggen dat de EL niet belangrijk zou zijn voor Ajax en PSV, aangezien de opbrengsten uit dat toernooi meer dan voldoende zijn om ook voor Ajax en PSV belangrijk te zijn.

Lees de uitlatingen van Cocu er eens op na na die uitschakeling van gisteravond zou ik zeggen.

Heeft allemaal allengs niet eens meer zozeer met sportieve ambities te maken maar meer met geld, geld en nog eens geld.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
Lees de uitlatingen van Cocu er eens op na na die uitschakeling van gisteravond zou ik zeggen.
Ik vond 'm er nog verbazingwekkend rustig onder, trouwens.

Ik had zo'n ongeïnspireerd, ongeïnteresseerd, ongemotiveerd (en blijkbaar disfunctioneel) team alle hoeken van de kleedkamer laten zien.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Ramzzz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Ik vond 'm er nog verbazingwekkend rustig onder, trouwens.

Ik had zo'n ongeïnspireerd, ongeïnteresseerd, ongemotiveerd (en blijkbaar disfunctioneel) team alle hoeken van de kleedkamer laten zien.
Heb zo het vermoeden dat Cocu naar buiten rustig blijft maar wanneer hij echt pissig is intern zijn selectie wel keihard de waarheid zegt. Zou mij tenminste niets verbazen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Heb zo het vermoeden dat Cocu naar buiten rustig blijft maar wanneer hij echt pissig is intern zijn selectie wel keihard de waarheid zegt. Zou mij tenminste niets verbazen.
Zeker, maar zo kort daarna weer zo voor de camera...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55
Goed om te zien dat jong Ajax weinig moeite heeft met Kozakken Boys :)

Mooi ook hoe makkelijk van de Beek, Nouri en Cerny elkaar vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 26-10-2016 19:15 ]

XXXVI

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:25

Quad

Doof

De pupillen van Ajax hebben inderdaad geen enkel probleem met Kozakken Boys. Mooi passje van Nouri bij de 0-4 ook.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:21
Ze krijgen de goals ook wel cadeau zeg. Goal van Cerny daarintegen mooi. Lekkere pass van Nouri

[ Voor 42% gewijzigd door LZ86 op 26-10-2016 19:16 ]

• dutchgio
Het is vooral het duo Nouri-Cerny wat erg goed loopt.
Beetje jammer voor die amateurs, zo weggespeeld worden. :)

• Terranova
Ajax heeft de grootste amateur rondlopen hoor. Wat is El Ghazi slecht zeg...

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:18:
Die kerel loopt gewoon met de bal aan de voet recht op de tegenstander af, en is dan verbaasd dat de tegenstander met een voetje uitsteken de bal verovert. Al kan je over veroveren eigenlijk niet spreken, meer de bal overnemen.

• Terranova
Whahaha hij is er zelfs uit voor een vrij slechte Jong Ajax speler :X

• PWM
  • Niet online

PWM

Terranova schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:18:
Er is een lange categorie dribbelaars die op hun 18e alles en iedereen voorbij lopen en het hele stadion fluistert: 'Dat gaat nog eens een hele grote worden'. El Ghazi is er in ieder geval 1 waar ik als Feyenoorder enorm van onder de indruk was en nu hoop ik dat Ajax er nog 10 krijgt :p

En een afgrijselijk groot deel van juist die jongens, verdwijnt op een gegeven moment op de achtergrond. Zie nu overigens pas dat El Ghazi een aankoop was, ik dacht dat hij van de jeugd van Feyenoord naar Ajax kwam, maar hij kwam pas op zijn 18e.

EDIT:

Bij Feyenoord hadden wij Luigi Bruins die iedereen en zijn moeder voorbij liep alsof ze er niet stonden. Platini heeft hem nog eens een groot talent genoemd. Volgens Hugo Borst zou hij een vaste waarde in het Nederlands elftal worden.

En van de 1 op de andere dag, kwam hij de cornervlag niet eens meer voorbij 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 26-10-2016 19:41 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05
Terranova schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:35:
Whahaha hij is er zelfs uit voor een vrij slechte Jong Ajax speler :X
Die scoort.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

Herman

FP ProMod
Voetballen kunnen de Kozakken Boys niet... De enkels weten ze daarentegen wel te vinden :/

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:48

snmght

imho dan he

Wat treurig, dit mag je echt niet gebeuren vind ik.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• LZ86
Herman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:47:
Voetballen kunnen de Kozakken Boys niet... De enkels weten ze daarentegen wel te vinden :/
En ook het net nu.... :+ :+

Edit: Excelsior komt met een B-elftal..... Die willen het niet eens proberen ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 26-10-2016 20:19 ]

• Terranova
Nouri O+

Die passjes, wow.

• LZ86
Ja echt he. Dat Klaassen/ Schöne er nog instaan snap je dan ook bijna niet meer. Benieuwd hoe lang t duurt voordat Bosz die jongen ook in de ED een kans geeft

• Terranova
Leon Zwiers schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:21:
[...]

Ja echt he. Dat Klaassen/ Schöne er nog instaan snap je dan ook bijna niet meer. Benieuwd hoe lang t duurt voordat Bosz die jongen ook in de ED een kans geeft
Precies, alleen zou ik eerder vd Beek brengen voor Klaassen, die is toch nog iets verder dan Nouri vind ik.

• dutchgio
Nouri is totaal niet fysiek en slechts 1.65 'kort' (bij wijze van). Nu tegen die amateurs is dat leuk maar bij iets meer tegenstand is dat al een stuk minder.

• LZ86
Tis inderdaad wel een klein menneke. Maar tot nu toe compenseert ie dat aardig met zijn gogme en techniek. Laat hem t maar eens zien in de ED zou ik zeggen. Messi is ook niet al te lang he ;)

• Terranova
Zolang hij maar voor Nederland kiest, maar volgens mij gaat dat wel goedkomen.

• dutchgio
Mooi snel laten debuteren anders, puur om het vast te leggen, een Ziyech scenario voorkomen...

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05
dutchgio schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:23:
Nouri is totaal niet fysiek en slechts 1.65 'kort' (bij wijze van). Nu tegen die amateurs is dat leuk maar bij iets meer tegenstand is dat al een stuk minder.
Sneijder is slechts 22cm en die is ook ver gekomen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Kan je je eigenlijk gewoon niet inschrijven voor de beker? Of hij hij verplicht?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:23:
Heb je hem wel eens zien voetballen in de Jupiler Leage? Alle fysiek sterke spelers vallen bij bosjes om omdat ze dol worden gedraaid door die Nouri. Dat gastje speelt dermate slim dat hij geen duels hoeft aan te gaan en zo snel dat hij de tackels mey gemak ontwijkt. Echt een speler met potentie :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weer een eredivisionist uitgeschakeld, Excelsior met 0-4 aan de kant gezet.

alles kan off-topic

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Han schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:12:
[...]

Heb je hem wel eens zien voetballen in de Jupiler Leage? Alle fysiek sterke spelers vallen bij bosjes om omdat ze dol worden gedraaid door die Nouri. Dat gastje speelt dermate slim dat hij geen duels hoeft aan te gaan en zo snel dat hij de tackels mey gemak ontwijkt. Echt een speler met potentie :)
Dat betekent niet dat hij niet aan zijn zwakke punten moet werken.

Ajax heeft wel meer spelers met 'potentie' , hij komt er gewoon niet aan te pas door dat overvolle middenveld en als Ajax spelers zoals Ziyech koopt voor tientallen miljoenen dan is het gewoon heel moeilijk voor hem om door te breken.

Van de Beek speelt ook zijn wedstrijden in Jong Ajax, dat vind ik een Eredivisie waardige voetballer, het is gewoon doodzonde

Verwijderd

Ankona schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:36:
Weer een eredivisionist uitgeschakeld, Excelsior met 0-4 aan de kant gezet.
Welhaast absurd dat Excelsior het presteerde om niet met zijn sterkste elftal te beginnen want wilde spelers sparen voor de eredivisie. Gaven daarmee voorafgaande aan de wedstrijd aan dat zij zowat hun hoofd al in de schoot hadden gelegd.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:19
I
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:24:
[...]

Welhaast absurd dat Excelsior het presteerde om niet met zijn sterkste elftal te beginnen want wilde spelers sparen voor de eredivisie. Gaven daarmee voorafgaande aan de wedstrijd aan dat zij zowat hun hoofd al in de schoot hadden gelegd.
Wat idd raar is, want zaterdag spelen ze tegen Ajax in de Arena wat normaal gesproken ook 0 punten is

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Han
  • Niet online

Han

Tweaking Art schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:13:
Dat betekent niet dat hij niet aan zijn zwakke punten moet werken.
Volgens mij is er ook niemand ter wereld die van mening is dat Nouri dat niet moet doen. Zinloze discussie in mijn ogen. Het ging om zijn lengte... en die kun je niet veranderen.
Ajax heeft wel meer spelers met 'potentie' , hij komt er gewoon niet aan te pas door dat overvolle middenveld en als Ajax spelers zoals Ziyech koopt voor tientallen miljoenen dan is het gewoon heel moeilijk voor hem om door te breken.

Van de Beek speelt ook zijn wedstrijden in Jong Ajax, dat vind ik een Eredivisie waardige voetballer, het is gewoon doodzonde
Ajax heeft een behoorlijke lichting klaar staan, Jong Ajax barst van de talenten. Wel grappig om te lezen dat de ene keer Ajax geen spelers moet aantrekken en de jeugd de kans moet geven en de andere keer spelers moet halen met meer ervaring. Wanneer Ajax spelers haalt uit de buitencategorie (Ziyech, Sanchez) om meer balans in het elftal te brengen dan loopt men hun eigen jeugd in de weg en wanneer Ajax geen spelers haalt maar de eigen jeugd laat doorstromen dan is Ajax onvolwassen en te jong voor Europa. Het is ook nooit goed. Allemaal wel heel erg 'stichting open deur' hier af en toe.

En uiteraard zijn er tientallen clichés die nu weer hier op los gelaten kunnen worden, wat min of meer overbodig is omdat deze elke maand hier wel het forum worden in geslingerd.

Feyenoord haal Jorgensen, loopt deze geen jeugdige spits van Feyenoord in de weg? Of Kuyt? Misschien was er nu wel een gastje van 19 geweest die de sterren van de hemel zou spelen bij Feyenoord wanneer Kuyt niet was binnen gehaald. En wat te denken van Siem de Jong? Waarom zit er geen jeugdspeler op de bank bij PSV in plaats van hem? Lijkt mij stug dat er geen jeugdspeler rond loopt op de Hertgang die dat niveau haalt en minder snel geblesseerd is. Of misschien had Sam Lammers nu al de sterren van de hemel gespeeld wanneer hij vaker had mogen meespelen bij PSV of zou Guðmundsson verder zijn wanneer Pereiro niet was aangetrokken.

Of wellicht is dat bovenstaande niet van toepassing en heeft alleen Ajax deze geweldige luxe positie met zoveel talenten. Geen idee... Maar als je een ploeg wilt kraken om zijn aankoopbeleid waardoor de eigen jeugd minder snel kan doorstromen dan is het wellicht meer voor de hand liggend om bijvoorbeeld PSV onder de loep te nemen dan Ajax, waar de jeugd behoorlijk voorop staat bij het selecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 27-10-2016 08:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:11:
[...]
En wat te denken van Siem de Jong? Waarom zit er geen jeugdspeler op de bank bij PSV in plaats van hem? Lijkt mij stug dat er geen jeugdspeler rond loopt op de Hertgang die dat niveau haalt en minder snel geblesseerd is. Of misschien had Sam Lammers nu al de sterren van de hemel gespeeld wanneer hij vaker had mogen meespelen bij PSV of zou Guðmundsson verder zijn wanneer Pereiro niet was aangetrokken.

Of wellicht is dat bovenstaande niet van toepassing en heeft alleen Ajax deze geweldige luxe positie met zoveel talenten. Geen idee... Maar als je een ploeg wilt kraken om zijn aankoopbeleid waardoor de eigen jeugd minder snel kan doorstromen dan is het wellicht meer voor de hand liggend om bijvoorbeeld PSV onder de loep te nemen dan Ajax, waar de jeugd behoorlijk voorop staat bij het selecteren.
Afgelopen dinsdag, in die dramawedstrijd, viel er toevallig wel een jeugdspeler in - Sam Lammers - voor Pröpper. ;)

En PSV heeft in de basis en reserves aardig wat eigen kweek rondlopen - meer dan je suggereert - maar laten we die discussie maar niet wéér van stal halen, dat gebeurt elk seizoen wel een aantal keer.

Uiteraard is doorstromen van (eigen) jeugd belangrijk, maar wellicht zien coaches dat anders, die laten deze spelers liever nog wat meer rijpen in lagere teams, en als invallers, vooral in potentieel minder cruciale wedstrijden, voordat ze in hun ogen basisplaatsen waard zijn.

Die inschatting moet je maken. Eerst beker, dan competitie, dan misschien Europees.

Je kunt ook stellen dat hoe hoger een team speelt (en constanter), hoe minder kansen er relatief liggen voor de eigen jeugd. De opleiding van spelers moet meegroeien naar het niveau van de hoofdmacht. Daar zal de aansluiting vaak gemist worden.

Als er geld is voor 'instant speler', dan zal de langdurige weg van de opleiding het daar steeds vaker tegen moeten afleggen.

Zie de situatie in de PL. Dat gaat helemaal nergens over.

• Han
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:56:
Afgelopen dinsdag, in die dramawedstrijd, viel er toevallig wel een jeugdspeler in - Sam Lammers - voor Pröpper. ;)
In een bekerwedstrijd, maar dat wordt niet als maatstaf gebruikt in de opmerkingen hierboven.
En PSV heeft in de basis en reserves aardig wat eigen kweek rondlopen - meer dan je suggereert - maar laten we die discussie maar niet wéér van stal halen, dat gebeurt elk seizoen wel een aantal keer.
Laten we dan allereerst kappen met dat gelul over Jong Ajax in de JL, de talenten van Ajax die niet direct doorstromen naar het eerste en aankopen van Ajax eerst nodig zijn en vervolgens, daar waar het uit komt, plots de jeugd in de weg lopen. Dat is namelijk 9 van de 10 keer de aanleiding van deze discussie en wordt daarna afgekapt wanneer er andere ploegen ter vergelijking worden aangehaald. Blijkbaar is iets telkens zomaar ongefundeerd roepen niet doodvermoeiend maar de discussie die er op volgt ter verweer wel.
Uiteraard is doorstromen van (eigen) jeugd belangrijk, maar wellicht zien coaches dat anders, die laten deze spelers liever nog wat meer rijpen in lagere teams, en als invallers, vooral in potentieel minder cruciale wedstrijden, voordat ze in hun ogen basisplaatsen waard zijn.
En zo hoort het ook. Alleen als dat bij Ajax gebeurt dan is dat plots niet meer goed genoeg en moeten spelers als van de Beek en Nouri direct bij het eerste worden gehaald terwijl beiden slecht 19 jaar zijn en pas 1,5 seizoen bij Jong Ajax voetballen, waarvan de helft als basisspeler.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik word af en toe erg moedeloos van dit soort geneuzel. Ajax doet precies wat andere ploegen ook doen, jeugdige spelers in hun hoogste jeugdelftal laten spelen en af en toe laten mee doen in het eerste maar krijgt daar het nodige commentaar op. Sterker nog, deze maand werd zelfs het woord competitievervalsing in de mond genomen omdat Nouri en van de Beek spelers zijn van Jong Ajax maar eredivisie waardig zijn en dus niet in de JL thuis horen. Mjah, koekkoek.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
In een bekerwedstrijd, maar dat wordt niet als maatstaf gebruikt in de opmerkingen hierboven.
[...]
Laten we dan allereerst kappen met dat gelul over Jong Ajax in de JL, de talenten van Ajax die niet direct doorstromen naar het eerste en aankopen van Ajax eerst nodig zijn en vervolgens, daar waar het uit komt, plots de jeugd in de weg lopen. Dat is namelijk 9 van de 10 keer de aanleiding van deze discussie en wordt daarna afgekapt wanneer er andere ploegen ter vergelijking worden aangehaald. Blijkbaar is iets telkens zomaar ongefundeerd roepen niet doodvermoeiend maar de discussie die er op volgt ter verweer wel.

[...]
En zo hoort het ook. Alleen als dat bij Ajax gebeurt dan is dat plots niet meer goed genoeg en moeten spelers als van de Beek en Nouri direct bij het eerste worden gehaald terwijl beiden slecht 19 jaar zijn en pas 1,5 seizoen bij Jong Ajax voetballen, waarvan de helft als basisspeler.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik word af en toe erg moedeloos van dit soort geneuzel. Ajax doet precies wat andere ploegen ook doen, jeugdige spelers in hun hoogste jeugdelftal laten spelen en af en toe laten mee doen in het eerste maar krijgt daar het nodige commentaar op. Sterker nog, deze maand werd zelfs het woord competitievervalsing in de mond genomen omdat Nouri en van de Beek spelers zijn van Jong Ajax maar eredivisie waardig zijn en dus niet in de JL thuis horen. Mjah, koekkoek.
Het zal zeker meespelen dat de grote clubs überhaupt jeugdteams hebben die in de JL mee kunnen, terwijl andere clubs dat niet kunnen/willen/voor elkaar krijgen.

Het laten rijpen van spelers is net zo cruciaal voor deze spelers als dat het kansen geven op hogere niveaus is.

Het gezeik erover zal dan ook niet van mijn kant komen. ;)

Al kan ik de 'competitievervalsing'-mantra's wel een beetje invoelen. Wat zou er bijv. (hypothetisch) gebeuren als JL-team Jong Ajax in de beker loot tegen Ajax? ;)

• Terranova
Ramzzz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:36:

Al kan ik de 'competitievervalsing'-mantra's wel een beetje invoelen. Wat zou er bijv. (hypothetisch) gebeuren als JL-team Jong Ajax in de beker loot tegen Ajax? ;)
Daarom mogen ze ook niet mee doen in de beker ;)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 15:05
Heerlijk, zelfs een saaie wedstrijd 4-0 gewonnen,.
Ben benieuwd naar zondag tegen Heerenveen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Joostje123
  • Laatst online: 07:54
Terranova schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

Daarom mogen ze ook niet mee doen in de beker ;)
Vroeger deden ze wel mee en haalde ze zelfs de halve finale een keer.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:48
Joostje123 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Vroeger deden ze wel mee en haalde ze zelfs de halve finale een keer.
Ergens vaag in mijn geheugen staat het beeld dat ze zelfs tegen elkaar een keer hebben gespeeld in de beker? (Ajax - Jong Ajax) Maar kan er ook volledig naast zitten hoor.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Joostje123
martinusz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Ergens vaag in mijn geheugen staat het beeld dat ze zelfs tegen elkaar een keer hebben gespeeld in de beker? (Ajax - Jong Ajax) Maar kan er ook volledig naast zitten hoor.
Toen Jong Ajax de halve finale haalde.
Speelde Ajax de andere halve finale.

Alleen Utrecht schakelde Jong Ajax uit.

• dutchgio
Jong Ajax - 2001/2002
Nooit kwam een beloftenelftal zo ver in de beker als Jong Ajax in het seizoen 2001/2002. Het tweede elftal, met Maarten Stekelenburg op doel en Wesley Sneijder als bankzitter, beleeft een waanzinnig toernooi door als jeugdteam de halve finale te bereiken. Onder meer Haarlem, De Graafschap, FC Twente en Telstar vinden hun Waterloo tegen de jonge Amsterdammers. In de halve finales valt het doek tegen FC Utrecht, dat pas het verschil maakt in een strafschoppenserie. Daarmee voorkomen de Domstedelingen een bizarre finale tussen Ajax en Jong Ajax.
Bijna, net niet helemaal. :P

• Martinusz
Joostje123 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Toen Jong Ajax de halve finale haalde.
Speelde Ajax de andere halve finale.

Alleen Utrecht schakelde Jong Ajax uit.
Ah dat zal het wel zijn, dat 1 van de Ajax teams sowieso doorging natuurlijk :)

• Terranova
Klopt, was ook echt een sterk jeugdelftal toen met Sneijder enzo.

Maar sinds ze in de JL spelen mogen ze niet meer mee doen.

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 12:43
martinusz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

PSV heeft wel eens tegen Jong PSV gespeeld in de beker.

Steam: Pickle Rick

• JST94
Zou best komisch zijn als ze beide met hun sterkste 11 aan komen zetten en Jong PSV ze vervolgens wegtikt. :+

• Han
  • Niet online

Han

JST94 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:11:
Zou best komisch zijn als ze beide met hun sterkste 11 aan komen zetten en Jong PSV ze vervolgens wegtikt. :+
Op dit moment niet geheel ondenkbaar :P

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:56:
[...]

<knip>
Eens, maar het is natuurlijk ook zo dat geen enkele club er is om spelers op te leiden. Als club wil je zo goed mogelijke resultaten neerzetten. Daarvoor heb je zo goed mogelijke spelers nodig. Een jeugdopleiding is slechts een bron voor die spelers. Anders gezegd: een jeugdopleiding is een middel, geen doel. Hier in Nederland hebben we niet genoeg geld om de juiste spelers te kopen, dus leggen we meer focus op de jeugdopleiding. Maar als we zoveel geld zouden hebben als de PL-clubs, zouden ook wij alleen maar spelers kopen.

Ik geloof ook niet dat het kopen van spelers an sich slecht is, of spelers uit de jeugdopleiding tegenhoudt. Die jeugdspelers zijn er ook niet bij gebaat om geen weerstand te krijgen in hun ontwikkeling. Laat de trainer maar zien dat je beter bent dan je concurrenten en speel die aankoop eruit. Of het blijkt dat je niet beter bent, en je wacht tot je concurrent vertrekt of je gaat zelf naar een andere club. Maakt voor de club niet uit, daarvoor gaat het er alleen maar om dat de beste speler (cq beste team) speelt.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Op dit moment niet geheel ondenkbaar :P
Geen beter vermaak dan leedvermaak... ;)

• JST94
De voorlopige selectie voor Oranje:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvxpF4LWgAE7zc5.jpg

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Schaars snap ik niet, waarom niet de Roon eens uitproberen? Ook zou ik Hoedt graag eens zien bij Oranje ipv bijv. Kongolo, maar die keuze snap ik nog wel. Maar Schaars is voor mij echt een raadsel :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DeppOx schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:59:
Schaars snap ik niet, waarom niet de Roon eens uitproberen? Ook zou ik Hoedt graag eens zien bij Oranje ipv bijv. Kongolo, maar die keuze snap ik nog wel. Maar Schaars is voor mij echt een raadsel :P
Schaars speelt erg solide bij SC Heerenveen. Maar de Roon, die zou ik ook nog wel eens zien spelen. Die gozer speelt sinds hij weg is bij SCH behoorlijk goed en maakt ook zichtbaar stappen. Was een prima vervanger voor Nigel de Jong als stofzuiger. Schaars is weer meer controleur, minder afjager.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Outerspace schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

Schaars speelt erg solide bij SC Heerenveen. Maar de Roon, die zou ik ook nog wel eens zien spelen. Die gozer speelt sinds hij weg is bij SCH behoorlijk goed en maakt ook zichtbaar stappen. Was een prima vervanger voor Nigel de Jong als stofzuiger. Schaars is weer meer controleur, minder afjager.
St. Juste... ook erg goed bezig.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ramzzz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

St. Juste... ook erg goed bezig.
Ik vind hem net wat te vaak foutjes maken, muv de actie van vorige week ;) Hij is op het middenveld minder sterk dan in de verdediging, maar in de verdediging is hij juist weer minder dan Blind, Bruma en of een Virgil van Dijk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• D-e-n
  • Laatst online: 11:32
Han schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
terwijl beiden slecht 19 jaar zijn en pas 1,5 seizoen bij Jong Ajax voetballen, waarvan de helft als basisspeler.
19 jaar is in mijn ogen niet superjong meer. Als groot talent moet je op die leeftijd al de nodige eredivisie minuten maken anders loop je echt een achterstand op. De grotere talenten uit het verleden maakten, in een sterkere eredivisie nota bene, al minimaal 25 wedstrijden mee in een seizoen. Franse leeftijdgenoten halen dat, ook in een sterkere competitie, ook nu nog makkelijk.

Wat dat betreft vind ik de tweede elftallen in onze eerste divisie een heilloze onderneming. Er is daar veel te weinig weerstand en het doet grote talenten volgens mij niet goed.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Schaars is echt ontzettend goed bezig bij Heerenveen. Hij steekt qua niveau met kop en schouders boven de rest uit.

St. Juste is ook erg goed bezig. Jong, atletisch, ontzettend sterk in de duels, veel spelinzicht, drang naar voren, etc. Heeft alles in zich om een hele grote speler te worden, mits hij zijn ontwikkeling doorzet. En aangezien ik bij hem op dezelfde amateurclub heb gezeten zou ik het persoonlijk echt heel tof vinden om hem in Oranje te zien :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:46
Bij gebrek aan beter en het vrouwtje toch aan het werk is, maar Zwolle - VVV aan het kijken. 7(8)7

• LZ86
Oh kijk. Blind heeft geen voetbal gekeken de afgelopen tijd.

Depay. Bruma. De Jong. Veltman. Willems

8)7 7(8)7

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:27:
Schaars is echt ontzettend goed bezig bij Heerenveen. Hij steekt qua niveau met kop en schouders boven de rest uit.

St. Juste is ook erg goed bezig. Jong, atletisch, ontzettend sterk in de duels, veel spelinzicht, drang naar voren, etc. Heeft alles in zich om een hele grote speler te worden, mits hij zijn ontwikkeling doorzet. En aangezien ik bij hem op dezelfde amateurclub heb gezeten zou ik het persoonlijk echt heel tof vinden om hem in Oranje te zien :)
marum :O

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:42:
Oh kijk. Blind heeft geen voetbal gekeken de afgelopen tijd.

Depay. Bruma. De Jong. Veltman. Willems

8)7 7(8)7
Je zou haast denken dat hij bewust mensen op de kast wil jagen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Je moet dan wel alternatieven hebben..ik kan voor de bovenstaande namen niet zo snel wat bedenken. Normaliter is de Vrij ipv Bruma voor mij heel duidelijk, helaas is hij weer geblesseerd, maar voor de rest?

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 16:57
DeppOx schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:05:
Je moet dan wel alternatieven hebben..ik kan voor de bovenstaande namen niet zo snel wat bedenken. Normaliter is de Vrij ipv Bruma voor mij heel duidelijk, helaas is hij weer geblesseerd, maar voor de rest?
Klopt, maar als je ze blijft selecteren geef je aan dat ze goed bezig zijn.
Selecteer dan iemand anders en misschien verassen ze je. Want Willems valt bij Oranje ook alleen maar tegen, selecteer dan Haps.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Deadsy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:48:
[...]

Klopt, maar als je ze blijft selecteren geef je aan dat ze goed bezig zijn.
Selecteer dan iemand anders en misschien verassen ze je. Want Willems valt bij Oranje ook alleen maar tegen, selecteer dan Haps.
Pieters bedoel je :) zou niet weten waarom je een middelmatige speler van AZ zou willen selecteren.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Deadsy
St@m schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:04:
[...]

Pieters bedoel je :) zou niet weten waarom je een middelmatige speler van AZ zou willen selecteren.
Want de zwakke schakel van PSV selecteren is wel logisch?

• Gonadan

Gonadan

Stoke bedoel je?

Maar Pieters hoeft er van mij niet bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
Bij Sunderland loopt er ook nog één, Van Aanholt.

Schaars hoeft van mij ook niet, probeer dan eens De Roon.

• Deadsy
dutchgio schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:37:
Bij Sunderland loopt er ook nog één, Van Aanholt.

Schaars hoeft van mij ook niet, probeer dan eens De Roon.
Vooral het dik gedrukte.
Er word niets nieuws geprobeerd, men blijft vasthouden aan spelers die elk keer weer laten zien niet in Oranje thuis te horen en ook bij hun club niets laten zien (als ze al mogen spelen).

Geef andere spelers eens kan, misschien verassen ze. En als ze tegen vallen, wat maakt dat uit? De spelers die nu geselecteerd worden vallen ook tegen.
Maar dan geef je tenminste een signaal af, dat dit niet goed genoeg is.

• LZ86
Feyenoord loot alweer een ED club... En alweer thuis.
Ajax loot weer een amateur Jupiler club. Het zal toch niet dat er een finale weer over 2 wedstrijden komt? Dat was zo'n bullshit.

Verwijderd

Gynnad schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 05:39:
I
[...]

Wat idd raar is, want zaterdag spelen ze tegen Ajax in de Arena wat normaal gesproken ook 0 punten is
Moet je na gaan hoe raar dat wel niet was. Normaliter heeft Ajax immers geen problemen met Excelsior.

Vond het echt een blamage.

• Joostje123
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:36:
Feyenoord loot alweer een ED club... En alweer thuis.
Ajax loot weer een amateur Jupiler club. Het zal toch niet dat er een finale weer over 2 wedstrijden komt? Dat was zo'n bullshit.
Feyenoord is toch ongelooflijk
Vorig seizoen 1x uit geloot.
Dit seizoen 3x thuis ook 1x een jupiler league ploeg.

Feyenoord loot denk ik in 95% van de gevallen thuis.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Feyenoord heeft natuurlijk wel het mooiste stadion. Logisch dat ze dat willen gebruiken

alles kan off-topic

• JST94
Joostje123 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:21:
[...]
Feyenoord loot denk ik in 95% van de gevallen thuis.
Bullshit. Las dat ze overal alle bekerwedstrijden ooit 50% thuis, 50% uit loten.

[ Voor 18% gewijzigd door JST94 op 28-10-2016 08:34 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

In seizoen 2014/2015 speelde Feyenoord zelfs 100% uit.

• Martinusz
Ik denk dat het balletje van Feyenoord gewoon warm is steeds :+

• JST94
Ik ben even gaan turven. Vanaf seizoen 2000/2001 heeft Feyenoord 30 keer thuis gespeeld en 23 keer uit. Dat betekend dat ze zo'n ongeveer 56% van alle duels thuis loten. Ja, Feyenoord loot bijna altijd thuis. :+

• Martinusz
Het is gewoon toevallig nu dat ze vorige seizoen haast alles thuis hadden, het is net als in het casino, het kan 100x thuis worden voordat het weer eens uit wordt, de kans wordt niet groter op een uit wedstrijd :+

Edit:
Is het niet ADO die precies een reeks andersom hebben van alleen maar uit?

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 28-10-2016 09:18 ]

• JST94
Jep, ADO speelt bijna alleen maar uit de laatste jaren. Tegen Telstar speelden ze toevallig weer thuis.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-11 22:04

Shabbaman

Got love?

JST94 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:56:
Ik ben even gaan turven. Vanaf seizoen 2000/2001 heeft Feyenoord 30 keer thuis gespeeld en 23 keer uit. Dat betekend dat ze zo'n ongeveer 56% van alle duels thuis loten. Ja, Feyenoord loot bijna altijd thuis. :+
Heb je wel gecorrigeerd voor de finales?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 22:42
Shabbaman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Dat is sowieso gemeen, die speelt Feyenoord ALTIJD thuis. :(

• dutchgio
Zo vaak spelen ze die toch niet. :+

• HeatWave

HeatWave

Bosz over Dolberg: Ik kan hem niet elke week laten spelen. Realiteit : Dolberg speelt elke week

Bosz over Nouri : hij moet geduld hebben, het zou nu te snel zijn : Realiteit: Nouri zit erbij morgen.

Die vent lult echt elke week A en doet B, komt echt totaal niet betrouwbaar over vind ik.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:06
HeatWave schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:39:
Bosz over Dolberg: Ik kan hem niet elke week laten spelen. Realiteit : Dolberg speelt elke week

Bosz over Nouri : hij moet geduld hebben, het zou nu te snel zijn : Realiteit: Nouri zit erbij morgen.

Die vent lult echt elke week A en doet B, komt echt totaal niet betrouwbaar over vind ik.
Moet je er ook bij zeggen dat tussen die uitspraak en de realiteit een maand minstens tussen zit, tel daarbij spelers op die niet presteren op die positie en gebrek aan beter presterende spelers en dan is het ergens ook wel logisch.

Toen Bosz zei dat Dolberg niet iedere week ging spelen stond Traore nog in de spits, Ziyech of El Ghazi daarvoor nog op rechts (dat was namelijk nog voordat Ziyech werd gekocht).

Nouri wordt ook een beetje in bescherming genomen. Die jongen wordt redelijk gehyped, door hem wat in de luwte te houden en niet te snel te brengen leg je ook niet al te veel druk op zo'n jongen. Als Bosz van de toren zou schreeuwen dat Nouri de nieuwe Sneijder/Eriksen is dan vallen we daar weer met z'n allen overheen.

Ach, al zegt ie dat ie een maand lang met Dennis Bergkamp weer in de spits gaat spelen, maakt het uit als ze goed spelen, zoals ze nu doen en blijven winnen. Mij niet in ieder geval.

[ Voor 23% gewijzigd door JanW op 28-10-2016 21:25 ]

• HeatWave

HeatWave

JanW schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:22:
[...]

Moet je er ook bij zeggen dat tussen die uitspraak en de realiteit een maand minstens tussen zit, tel daarbij spelers op die niet presteren op die positie en gebrek aan beter presterende spelers en dan is het ergens ook wel logisch.

Toen Bosz zei dat Dolberg niet iedere week ging spelen stond Traore nog in de spits, Ziyech of El Ghazi daarvoor nog op rechts (dat was namelijk nog voordat Ziyech werd gekocht).

Nouri wordt ook een beetje in bescherming genomen. Die jongen wordt redelijk gehyped, door hem wat in de luwte te houden en niet te snel te brengen leg je ook niet al te veel druk op zo'n jongen. Als Bosz van de toren zou schreeuwen dat Nouri de nieuwe Sneijder/Eriksen is dan vallen we daar weer met z'n allen overheen.

Ach, al zegt ie dat ie een maand lang met Dennis Bergkamp weer in de spits gaat spelen, maakt het uit als ze goed spelen, zoals ze nu doen en blijven winnen. Mij niet in ieder geval.
Tuurlijk, maar het is niet de eerste keer dat ie 180 graden draait. Hij moet gewoon niet van die "duidelijke" uitspraken doen. Ziyech was totaal niet nodig, nu zou hij 6de staan zonder hem. En dan nog een tig dingen.

Het wegsturen van El Ghazi is dan wel weer prima hoor, die gast komt al maanden geen lantaarnpaal voorbij maar wel mekkeren dat je een basisplaats wil. Maar een Traore wordt echt nooit gewisseld.

Ik vind Bosz gewoon niet echt lekker overkomen, deels onderbuik, deels dus de dingen die ik aangaf. Het is echt zo'n type dat in het bedrijfsleven totaal nutteloos is maar wel goed kan lullen dus "manager" is.

*disclaimer: gewoon een mening, geen feit.

• LZ86
HeatWave schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:35:
[...]
Het wegsturen van El Ghazi is dan wel weer prima hoor, die gast komt al maanden geen lantaarnpaal voorbij maar wel mekkeren dat je een basisplaats wil. Maar een Traore wordt echt nooit gewisseld.
Gaat nu zelfs zover dat meneer Ghazi uit de selectie is gezet nav gedrag. Helaas maakt ie de negatieve naam van Marokkaanse spelers wel waar zo

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:16
Lekkere wedstrijden dit weekend! Gaat PSV weer punten verspelen in het sfeervolle Arnhem? Of duurt de wedstrijd van Willem II weer 5 minuten te lang?

Feyenoord lastige wedstrijd tegen Heerenveen. Ben benieuwd!

• JST94
Shabbaman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Nee. Maar ik ging d'r eigenlijk van uit dat Transfermarkt.nl dat had gedaan, aangezien Feyenoord ook gewoon de 'uitspelende' partij kan zijn in de finale.
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:51:
[...]

Gaat nu zelfs zover dat meneer Ghazi uit de selectie is gezet nav gedrag. Helaas maakt ie de negatieve naam van Marokkaanse spelers wel waar zo
Raad eens om welke reden hij weggestuurd is bij Feyenoord. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door JST94 op 29-10-2016 19:00 ]

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Hoe gaat de wedstrijd Vitesse - PSV? Kan de wedstrijd niet zien..

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
K*t nijhuis...Padt wordt gewoon getorpedeerd...2-1... bedankt Nijhuis.
Vertikte het ook al om een 100℅ strafschop te geven aan Groningen waar hij met de neus bovenop stond.

Krijgt ie flappen van Willem ii of zo?
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder