[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.040 views

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ankona schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:25:
Maar aan de andere kant, het gaat wel om een professionele voetballer. Dus als hij doelbewust schopt naar een rond voorwerp, een hoofd in dit geval, dan is het onwaarschijnlijk als die ongeschonden op zijn plek blijft liggen. Een voetballer heeft de skills om, indien dat de intentie was, er meer gevolgen aan te geven.
Anders probeer je iets wat krom is recht te lullen ;)

Uiteraard zal het Kramer zijn bedoeling niet zijn geweest om Onana tegen het hoofd te schoppen, zo dom is hij nu ook weer niet. Maar de gehele actie roept op z'n minst vraagtekens op, totaal onnodig en ongewenst. Het lullige is echter wel dat kramer, zo ver ik het kan beoordelen aan de hand van de beelden, Onana wel degelijk raakt. En los van het wel of niet raken, wat bezielt iemand om zo op iemand hoofd af te stormen en een dergelijke beweging te maken? Onana ligt op de grond, het spel ligt stil, er is geen bal in de buurt (etc. etc.), waarom dan zo doen? Wat bezielt die gast? :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:19
Han schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:33:
[...]

Uiteraard zal het Kramer zijn bedoeling niet zijn geweest om Onana tegen het hoofd te schoppen, zo dom is hij nu ook weer niet. Maar de gehele actie roept op z'n minst vraagtekens op, totaal onnodig en ongewenst. Het lullige is echter wel dat kramer, zo ver ik het kan beoordelen aan de hand van de beelden, Onana wel degelijk raakt. En los van het wel of niet raken, wat bezielt iemand om zo op iemand hoofd af te stormen en een dergelijke beweging te maken? Onana ligt op de grond, het spel ligt stil, er is geen bal in de buurt (etc. etc.), waarom dan zo doen? Wat bezielt die gast? :|
Inderdaad. Het maakt me misselijk dat er hier op het forum mensen zijn die daadwerkelijk beweren dat Kramer hier niks bewust deed. Hoe wereldvreemd ben je dan. Hoe gekleurd kan je bril dan zijn. Dit is zo overduidelijk zeer bewust wat kramer doet. Hij moet zijn looplijn aanpassen. Buig verdomme zijn knie bij het hoofd van Onana, dat is dus een hele aparte beweging wat niks met rennen te maken heeft. Gaat daarmee vlak lang het hoofd van die jongen terwijl hij met 1 stap naar de zijkant de bal zonder dat kan pakken zonder dat Onana in de weg ligt.

Ontzettend maar dan ook echt ontzettend smerig! Hoe haalt hij het in zn hoofd. Wat mij betreft schorsen tot de winterstop. Maar er zal helaas wel niks mee gebeuren :'(

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 21:56
Ik ben ietsjes later, maar ik ben fan van Dolberg. Fock wat een ventje is dat zeg.
Mist 'ie een vreselijk grote kans om Ajax de winst te bezorgen en wat zegt hij ''fuck''. Ik had het stadion omgerold :') :+
Heerlijke spelers om naar te kijken, omdat hij zo rustig is met alles :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De "KNVB" heeft de actie van Antonia als bewust geclassificeerd en geeft daarvoor.... 3 wedstrijden schorsings voorstel (die GA snel geaccepteerd heeft natuurlijk). Allemachtig.

• Arwintju
PWM schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:49:
De "KNVB" heeft de actie van Antonia als bewust geclassificeerd en geeft daarvoor.... 3 wedstrijden schorsings voorstel (die GA snel geaccepteerd heeft natuurlijk). Allemachtig.
Tsja wel wat weinig, maar geaccepteerd dus punt achter dit verhaal. Nu nog ff de actie van kramer beoordelen en de KNVB heeft hun werk weer gedaan!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:48
Mosin schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:45:
Ik ben ietsjes later, maar ik ben fan van Dolberg. Fock wat een ventje is dat zeg.
Mist 'ie een vreselijk grote kans om Ajax de winst te bezorgen en wat zegt hij ''fuck''. Ik had het stadion omgerold :') :+
Heerlijke spelers om naar te kijken, omdat hij zo rustig is met alles :)
Hij en Sanchez zijn de lichtpuntjes van gister aan Ajax zijde. Die Sanchez is echt onbegrijpelijk goed voor een verdediger in de Eredivisie. Die gaat niet lang bij Ajax blijven.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Han schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:33:
[...]

Ik probeer echt niets recht te lullen. Ik kan er ook niet bij hoe dom sommige spelers acteren. Vandaar dat ik me eigenlijk meer afvraag waarom hij bewust die beweging maakt maar dan toch het heldere vermogen lijkt te hebben om die kop toch niet van zijn romp te trappen. Enkel dan met als doel om een opstootje uit te lokken? En dat in de wetenschap (of overschat ik hier zijn denkpatronen?) dat hij zelf de reputatie heeft van ruzie zoeker?

alles kan off-topic

• PWM
  • Niet online

PWM

Ankona schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:07:
En dat in de wetenschap (of overschat ik hier zijn denkpatronen?) dat hij zelf de reputatie heeft van ruzie zoeker?
Er zijn spelers die 3 keer iemand in de nek hebben gebeten :+ Impulsieve domme mensen bestaan, helaas.

• Ankona
Dat is dan wel weer het mooie van het MVO beleid van Feyenoord. De club gebruiken om ook andere maatschappelijke doelen te bereiken.
Mensen als Kramer en Elia zijn bepaald niet de helderste lichten die in Nederland rondlopen maar bij Feyenoord krijgen ze wel de kans om nog iets van hun leven te maken. :+

alles kan off-topic

• Han
  • Niet online

Han

PWM schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:15:
Er zijn spelers die 3 keer iemand in de nek hebben gebeten :+ Impulsieve domme mensen bestaan, helaas.
Oei, ik bespeur een vormfout hier; niet 3x in de nek, echter 1x nek, 1x schouder en 1x arm. Afwisseling van spijs doet eten zeg maar :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Arwintju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

Inderdaad. Het maakt me misselijk dat er hier op het forum mensen zijn die daadwerkelijk beweren dat Kramer hier niks bewust deed. Hoe wereldvreemd ben je dan. Hoe gekleurd kan je bril dan zijn. Dit is zo overduidelijk zeer bewust wat kramer doet. Hij moet zijn looplijn aanpassen. Buig verdomme zijn knie bij het hoofd van Onana, dat is dus een hele aparte beweging wat niks met rennen te maken heeft. Gaat daarmee vlak lang het hoofd van die jongen terwijl hij met 1 stap naar de zijkant de bal zonder dat kan pakken zonder dat Onana in de weg ligt.

Ontzettend maar dan ook echt ontzettend smerig! Hoe haalt hij het in zn hoofd. Wat mij betreft schorsen tot de winterstop. Maar er zal helaas wel niks mee gebeuren :'(
Gozer, stel je niet zo aan. Heeft Kramer zich daar al over uitgelaten? Wie weet had hij dat loopje nodig om in één beweging de bal te pakken en zich zo snel mogelijk te draaien en met de bal naar de stip te gaan omdat hij nog een tweede doelpunt wilde maken? Ooit aan gedacht?

En als je het over apart juichen hebt, zou je eens moeten kijken naar het juichen van ik dacht Wesley Verhoek een aantal seizoenen geleden met dat ADO van Feyenoord won in de Kuip en hij (of zijn broer, met wie hij toen samen bij ADO speelde) bij het juichen opzettelijk even op de billen van de op zijn buik liggende Mulder heen liep. Geen haan die daar naar kraaide. Al vond menigeen dat best wel apart.

Jouw reactie heeft veel van doen met spijkers en laag water.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 22:06
Haha, Antonia slechts 2 wedstrijden schorsing, waarvan 1 tegen amateurs in de beker. |:(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Arwintju
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Gozer, stel je niet zo aan. Heeft Kramer zich daar al over uitgelaten? Wie weet had hij dat loopje nodig om in één beweging de bal te pakken en zich zo snel mogelijk te draaien en met de bal naar de stip te gaan omdat hij nog een tweede doelpunt wilde maken? Ooit aan gedacht?
My god, domste uitleg ever. Dit heeft echt geen enkele ander reden gehad dan het raken (of poging daartoe) van Onana. sneller was geweest een sprint trekken om Onana heen in plaats van je loopbeweging vertragen om Onana proberen te raken.

De uitleg van Kramer hoef je niet af te wachten. Net alsof hij gaat zeggen: Ja inderdaad, ik probeerde hem flink te raken met mijn knie wat helaas niet gelukt is. Man man man.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33
Bosz heeft Matthijs de Ligt per direct toegevoegd aan de selectie, goede zaak, nu nog speelminuten laten maken!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Gaan we nu alleen nog maar over Kramer zeuren/huilen hier op het forum om zo de onmacht te maskeren? Ik heb het nu ook meerdere keren gezien en ja het ziet er na slow motion de beelden te hebben gezien wat onhandig uit maar hou nou eens op met dat eeuwige huilie huilie over Kramer. Er waren in die wedstrijd meerdere momenten waar ook ajax spelers "over de scheef" gingen. Het is zo goedkoop om alleen maar altijd over Kramer te zeuren.

Gewoon over het spelletje hebben want er waren spelers aan BEIDE kanten die het einde niet hadden mogen halen en dan achteraf zeuren om schorsingen is hetzelfde als in de wedstrijd iemand een kaart of een penalty proberen aan te naaien (zoals Traore dus deed en gelukkig geel daarvoor kreeg).

• Mosin
Zie net dat filmpje van Kramer. Duidelijk een bewuste actie, of zakt hij om de 5 meter door zijn knie :') Op het veld een trage slak en dan maar zoiets doen. Kleuter van de bovenste plank _O-

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Volgens mij heeft iedereen er nu wel zijn plasje over gedaan?

Klaar nu.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
<knip>

Doe 'es normaal of zo?

[ Voor 89% gewijzigd door Ramzzz op 24-10-2016 19:57 ]

Tomorrow is not today!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Net samenvatting gezien van Feyenoord - Ajax.
Manman, Ajax heeft tot aan de 0-1 geen enkele kans gehad en Feyenoord heeft het verprutst om 3-0 voor te staan, 3 enorme kansen gehad waarvan er zeker 2 in hadden gemoeten.

Prutsers bij Ajax achterin, helaas.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
Quad schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:26:
Manman, Ajax heeft tot aan de 0-1 geen enkele kans gehad en Feyenoord heeft het verprutst om 3-0 voor te staan, 3 enorme kansen gehad waarvan er zeker 2 in hadden gemoeten.

Op Sanchez na dan, beest. :) En Onana doet het ook prima.

<knip>

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 24-10-2016 21:01 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ramzzz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:59:
Modbreak:Volgens mij heeft iedereen er nu wel zijn plasje over gedaan?

Klaar nu.
Welk deel hiervan was niet duidelijk?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Zo, bekervoetbal vanavond. Toch wel benieuwd hoe PSV het nu tegen Sparta doet.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Je mag hopen dat ze dat wel winnen. Ga er trouwens vanuit dat alle top4 clubs gewoon zullen winnen. Ajax tegen amateurs, Feyenoord tegen het kleine broertje.

• JST94
PSV heeft het de laatste tijd wat lastig, uit bij Sparta is dus geen zekerheidje. Al kan het ook zomaar 0-4 worden wanneer ze hun kansen afmaken.

Gisteravond was er een bijeenkomst tussen supporters van Feyenoord, directie, gemeente en de hoofdofficier. Aboutaleb zei dat de directie van Feyenoord maar eens in overleg moest gaan met de eigen aanhang om de verstoorde relatie te herstellen om weer één te worden. (Op het moment is er een kloof tussen supporters en directie, en een kloof tussen twee supportersgroepen).

Gudde zijn reactie was als volgt: "Nou dat weet ik niet.".

Nou, ben je dan lekker als directeur. Die uitspraak werd ook niet echt geaccepteerd door de aanwezige supporters (en terecht overigens) 8)7

• Han
  • Niet online

Han

JST94 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:38:
PSV heeft het de laatste tijd wat lastig, uit bij Sparta is dus geen zekerheidje. Al kan het ook zomaar 0-4 worden wanneer ze hun kansen afmaken.

Gisteravond was er een bijeenkomst tussen supporters van Feyenoord, directie, gemeente en de hoofdofficier. Aboutaleb zei dat de directie van Feyenoord maar eens in overleg moest gaan met de eigen aanhang om de verstoorde relatie te herstellen om weer één te worden. (Op het moment is er een kloof tussen supporters en directie, en een kloof tussen twee supportersgroepen).

Gudde zijn reactie was als volgt: "Nou dat weet ik niet.".

Nou, ben je dan lekker als directeur. Die uitspraak werd ook niet echt geaccepteerd door de aanwezige supporters (en terecht overigens) 8)7
Tja... het houdt een keer op hé. Ik kan me de reactie van Gudde enig zins wel voorstellen. Keer op keer laten de supporters van Feyenoord zich van hun slechtste kant zien en hebben nu zelfs al een verstoorde relatie onderling. Laat de supporters zelf maar eerst op één lijn komen alvorens de directie van Feyenoord er wederom moeite in gaat steken. In hoeverre kun je van een club verwachten dat ze met partijen om tafel gaan die het onderling al niet eens zijn met elkaar en ook nog eens voor een slecht imago zorgen. Daar ging ik voorlopig ook geen energie in steken als Feyenoord zijnde.

Wat was eigenlijk de insteek/aanleiding voor de bijeenkomst tussen de supporters, directie, gemeente en de hoofdofficier?

• JST94
Han schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:20:
[...]

Tja... het houdt een keer op hé. Ik kan me de reactie van Gudde enig zins wel voorstellen. Keer op keer laten de supporters van Feyenoord zich van hun slechtste kant zien en hebben nu zelfs al een verstoorde relatie onderling. Laat de supporters zelf maar eerst op één lijn komen alvorens de directie van Feyenoord er wederom moeite in gaat steken. In hoeverre kun je van een club verwachten dat ze met partijen om tafel gaan die het onderling al niet eens zijn met elkaar en ook nog eens voor een slecht imago zorgen. Daar ging ik voorlopig ook geen energie in steken als Feyenoord zijnde.

Wat was eigenlijk de insteek/aanleiding voor de bijeenkomst tussen de supporters, directie, gemeente en de hoofdofficier?
De aanleiding was dat supporters konden meepraten over toegankelijk, gastvrij en veilig voetbal.

Waarom zou je als club geen energie steken in de onderlinge verhouding met je achterban? Dan is een van je belangrijkere stakeholders. Ik vind het gewoon dom om zoiets maar te laten gaan.

De club heeft een jaar of 3-4 geleden ook beloofd dat er een voorgedragen lid werd toegelaten tot de Raad van Commissarissen. Tot op heden is dat dus gewoon niet gebeurt en laat Feyenoord vaker blijken gewoon schijt te hebben aan hun achterban. Dat roept frustraties op. Dit is eigenlijk ook het grootste probleem, de supporters voelen zich niet serieus genomen door de club.

De supporters ga je nooit op één lijn krijgen. Iedereen heeft zo zijn eigen mening en je kan moeilijk aan de supporters vragen maar eerst eens even dezelfde mening te krijgen. De vele verschillende meningen zijn alleen maar goed. Zo kunnen zaken van verschillende invalshoeken worden bekeken om zo tot een zo'n goed mogelijke oplossing te komen.

Supporters hoeven geen besluiten te nemen, maar alleen al het meedenken en laten zien dat hun mening ook mee wordt genomen in besluiten zal al een hoop schelen. Zo willen ze de bijeenkomst begin volgend jaar voortzetten. Dat is in ieder geval al een stap in de juiste richting. :)

[ Voor 16% gewijzigd door JST94 op 25-10-2016 11:57 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

snmght

imho dan he

Tsja samenvatting.. Ik heb de hele wedstrijd gezien en Feyenoord is amper echt gevaarlijk geweest. Ik heb twee gevaarlijke kansen gezien, de 1-op-1 met Onana en het doelpunt van Kuyt. Verder viel het me behoorlijk tegen van Feyenoord. Je merkte ook na het doelpunt dat ze een gelijkspel wel genoeg vonden. In plaats van dat Kuyt die bal ophaalt en op de middenstip plant gaat ie uitgebreid lopen vieren en plotseling gaat Jones ook lekker de tijd nemen bij zijn uittrappen.

NB ik vond Ajax ook erg tegenvallen. Beide ploegen hebben weinig laten zien zondag, helaas. Een gelijkspel is terecht.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• JST94
De kans van Botteghin gemist? Mocht vogelvrij uithalen vanaf 11 meter ongeveer, als je dat al geen gevaarlijke kans noemt. Gelijkspel wellicht terecht, maar ik blijf het toch zuur vinden dat Feyenoord hun kansen niet heeft benut, want winst had er ook in kunnen zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door JST94 op 25-10-2016 12:09 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:39

Superkiwi

Hoi doei

JST94 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:04:
Gelijkspel wellicht terecht, maar ik blijf het toch zuur vinden dat Feyenoord hun kansen niet heeft benut, want winst had er ook in kunnen zitten.
Ik vind het zuur dat, juist ómdat Feyenoord zijn kansen niet benut heeft, wij er niet met de winst vandoor zijn gegaan. Tegen de verhoudingen in of niet, winst voor Ajax had er net zo goed in kunnen zitten, misschien wel móeten zitten.
Ik kan heel goed begrijpen dat beide clubs zoiets hadden van "hier hadden 3 punten in gezeten".

Die kans van Botteghin was trouwens wel de mooist uitgespeelde aanval van de wedstrijd. Erg netjes hoe Feyenoord die bal panklaar voor zijn voetjes legde :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:44

Echt zonde, dit jaar hadden wij moeten winnen.
Bilal. :(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

snamgaah schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:03:
[...]

Tsja samenvatting.. Ik heb de hele wedstrijd gezien en Feyenoord is amper echt gevaarlijk geweest.
Dat kan, ik had echter over de samenvatting waar ik gigantische kansen zag voor Feyenoord en waarin ook duidelijk werd dat Ajax tot de 0-1 geen enkele kans heeft gehad. Of Feyenoord wel of niet amper gevaarlijk geweest is geweest doet er niet toe, Ajax had helemaal niks.

PVOutput☀️

• Ankona
Bilal had moeten scoren.... maar vergeet niet dat die sprint van hem waarmee hij die kans creeerde er een is waar Bolt jaloers op zou zijn. Misschien was zijn coordinatie daardoor aan het eind van de rush niet meer zoals je zou verwachten waardoor een 100% mogelijkheid toch reduceerde tot een kansje.

alles kan off-topic

• JST94
Zou goed kunnen Ankona. Weet zeker dat Dolberg die kans wel zou verzilveren, die is veel koeler voor het doel.

• KingKoning
Grappig dat Feyenoorders nu roepen dat ze hadden moeten winnen omdat ze meer kansen hadden. Tegen PSV was het beeld andersom, PSV was eigenlijk beter, Feyenoord nam de overwinning mee. Was dat dan ook onterecht? Of geld het niet in dat geval?

Ik vind dat ook altijd een beetje hollands, bij Ajax zie je het ook vaak, in Europa bijvoorbeeld: "ja we hadden meer kansen...." Het afmaken van die kansen is net zozeer van belang bij "goed spelen" als het creëren ervan. Afmaken is ook gewoon een kwaliteit, het wordt altijd een beetje afgedaan alsof het ongeluk cq. pech is.

Ik zou willen zeggen: Als je zo met kansen omspringt als Bilal, Botteghin en Kuyt (schot van randje 16), dan verdien je het ook niet om te winnen, evenmin als dat je het verdient als je maar 1 a 2 kansen (kopbal Sanchez in de slotminuten) creëert zoals Ajax.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het aantal kansen welke een ploeg creëert staat los van of ze het verdienen om te winnen imo.
Dat kun je op basis van één statistiek niet (altijd) zeggen.

• Ankona
Kleine correctie over psv. Die kregen ook amper kansen, ze hadden een visueel overwicht maar Feyenoord wist ze constant voor de 16 meter gecontroleerd tegen te houden. Niemand zal beweren dat Feyenoord daar de overtuigende winnaar was, met een gelijkspel had iedereen kunnen leven. Maar het was toen zeker niet zo dat PSV superieur was.

En afgelopen zondag was Feyenoord zeker de eerste helft de bovenliggende ploeg. Zelfs met 4 goede kansen waarvan twee zeer grote. Het tempo van de eerste helft vroeg duidelijk de tweede helft zijn tol waardoor de boel wat meer in evenwicht leek. Ajax scoort een keer uit het niets uit die ene kans die het kreeg. Feyenoord voert in de laatste 20 minuten de druk wel weer op maar komt ook niet meer tot echte kansen. Ook dat doelpunt viel uit het niets.

alles kan off-topic

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:27
Vanavond naar Sparta - PSV op het kasteel voor de beker :)

Hoop dat we PSV in eigen huis wel kunnen pakken, de uitwedstrijd tegen PSV was bij vlagen best goed en we hadden toch wel wat kansjes. Aan de andere kant: PSV schijnt tegenwoordig uit beter te spelen dan thuis :(

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ankona schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:22:
En afgelopen zondag was Feyenoord zeker de eerste helft de bovenliggende ploeg. Zelfs met 4 goede kansen waarvan twee zeer grote. Het tempo van de eerste helft vroeg duidelijk de tweede helft zijn tol waardoor de boel wat meer in evenwicht leek. Ajax scoort een keer uit het niets uit die ene kans die het kreeg. Feyenoord voert in de laatste 20 minuten de druk wel weer op maar komt ook niet meer tot echte kansen. Ook dat doelpunt viel uit het niets.
Als Feyenoord had gewonnen had ik daar prima mee kunnen leven (nou ja, vanuit neutraal oogpunt dan).
Niet puur op basis van de 3 (bijna) 100% kansen maar ook op basis van het veldoverwicht, inzet en passie en aanvallende intenties.

Ik ben er nog steeds niet uit of Ajax nou gewoon niet beter kón, of dat ze Feyenoord gewoon het spel lieten maken en wachtten op een fout aan Rotterdamse zijde waar zij van konden profiteren.
Het is niet de eerste keer dat Ajax niet 100% hoeft te gaan in de Kuip en toch (minimaal) een punt meeneemt ;)

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

dvdkiwi schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Als Feyenoord had gewonnen had ik daar prima mee kunnen leven (nou ja, vanuit neutraal oogpunt dan).
Niet puur op basis van de 3 (bijna) 100% kansen maar ook op basis van het veldoverwicht, inzet en passie en aanvallende intenties.

Ik ben er nog steeds niet uit of Ajax nou gewoon niet beter kón, of dat ze Feyenoord gewoon het spel lieten maken en wachtten op een fout aan Rotterdamse zijde waar zij van konden profiteren.
Het is niet de eerste keer dat Ajax niet 100% hoeft te gaan in de Kuip en toch (minimaal) een punt meeneemt ;)
Ajax was ook echt niet goed. Het ontbrak aan de scherpte en wil om te winnen. Best zorgwekkend als je dat in de Klassieker al overkomt..

Je zag het soms in de details. Kort na het Ajax doelpunt bijvoorbeeld wordt er een bal weggewerkt uit de zestien van Ajax. De bal rolt richting cornervlag en Sinkgraven hobbelt er wat achteraan maar komt nog in de problemen omdat Feyenoord die bal een stuk feller afjaagt. Juist op zo een moment moet je naar die bal sprinten en hem weg rossen want het laatste dat je wilt is direct een tegendoelpunt, dan is je korte mentale boost n.a.v. de voorsprong verdwenen. Dat zat er bij Sinkgraven niet in op dat moment.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Mosin
Mars18 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:34:
[...]

Echt zonde, dit jaar hadden wij moeten winnen.
Bilal. :(
Die kans van Botteghin dan :') Die schiet je 9/10x keihard erin, dat was voor hem net die ene keer :P

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 22:42
Echt bizar trouwens dat Utrecht - FC Groningen nergens uitgezonden wordt, terwijl Kozakken Boys - Ajax en Feyenoord - Excelsior wel te zien zijn.

Ja.. Ajax en Feyenoord trekken meer kijken, maar een potje Utrecht - Groningen zou toch op zijn minst op een 2e kanaal van Fox te zien moeten zijn? Dan maar geen rust-analyse, kan best.

• Martinusz
dvdkiwi schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Ajax speelt al ruim een paar jaar niet best in de Klassiekers, Feyenoord oogt steeds beter, maar uiteindelijk winnen ze toch steeds niet.
Dusja volgens mij was het gewoon het voortzetten van de trend van de klassieker :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vlassie1980 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:24:
Vanavond naar Sparta - PSV op het kasteel voor de beker :)

Hoop dat we PSV in eigen huis wel kunnen pakken, de uitwedstrijd tegen PSV was bij vlagen best goed en we hadden toch wel wat kansjes. Aan de andere kant: PSV schijnt tegenwoordig uit beter te spelen dan thuis :(
Ik ga er ook heen, halve seizoenskaart genomen, bonus: deze bekerwedstrijd erbij. :)

• JST94
Er komt geen onderzoek naar de actie van Kramer wordt er zojuist gemeld. De aanklager vindt dat er geen zeer zware overtreding heeft plaats gevonden.
Vlassie1980 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:24:
PSV schijnt tegenwoordig uit beter te spelen dan thuis :(
Dat is dan ook niet zo héél lastig. :+ Ik ben wel benieuwd naar vanavond. Hopen op een leuke wedstrijd . :)

[ Voor 48% gewijzigd door JST94 op 25-10-2016 13:48 ]

• Arwintju
JST94 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:46:
Er komt geen onderzoek naar de actie van Kramer wordt er zojuist gemeld. De aanklager vindt dat er geen zeer zware overtreding heeft plaats gevonden.
Ongelofelijk!! Daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Juist dit soort dingen moeten toch bestraft worden!

• PickleRick
  • Laatst online: 27-10 12:43
Arwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

Ongelofelijk!! Daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Juist dit soort dingen moeten toch bestraft worden!
Je krijgt ook maar twee wedstrijden voor een poging iemand z'n voetbalcarrière te beëindigen, dus alles is mogelijk daar.

Steam: Pickle Rick

Verwijderd

Arwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

Told you so... :P

• Ankona
Ben er wel blij om. Niet dat ik die actie van Kramer goed wil praten, maar terecht dat de knvb zeer terughoudend is met achteraf alsnog bestraffen.

Die actie van Kramer was duidelijk niet agressief in de zin van een fysieke aanslag. Het was een provocatie in de hoop dat spelers van Ajax uit hun slof zouden schieten en tegen kaarten aan zouden lopen. Beslist ongewenst gedrag, maar niet excessief en zeker ook niet met de kans op een ernstige blessure oid.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Modbreak:De aanklager vond het (ook) niets, dus nu is dit 'nieuwsmoment' ook weer voorbij.

Als er behoefte is aan een 'nagel hier een speler aan de schandpaal-topic', maak dat dan apart aan, en houd op met het hier keer op keer aan te snijden.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:32
Het zou Feyenoord sieren om Kramer alsnog een boete te geven en een (symbolische) wedstrijd schorsing.

Ik heb zo'n gevoel dat PSV vanavond trouwens gewoon met 0-4 bij Sparta wint.

Verwijderd

Fleximex schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:53:
Het zou Feyenoord sieren om Kramer alsnog een boete te geven en een (symbolische) wedstrijd schorsing.

Op dít moment is de beker voor PSV de snelste weg naar Europees voetbal :P

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:16:
Het aantal kansen welke een ploeg creëert staat los van of ze het verdienen om te winnen imo.
Dat kun je op basis van één statistiek niet (altijd) zeggen.
Mwah, met de statistiek 'doelpunten' kom je toch een heel eind. :P

• Vlassie1980
Ramzzz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Ik ga er ook heen, halve seizoenskaart genomen, bonus: deze bekerwedstrijd erbij. :)
Hopen op een mooie avond, zullen wij laten horen SP-AR-TA!
_/-\o_ *O*

• Mars18
Vlassie1980 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:22:
[...]

_/-\o_ *O*
Hoop het ook

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• JST94
Fleximex schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:53:
Dat zou zomaar kunnen. PSV benut hun kansen in uitwedstrijden dit seizoen wel. 14 voor en 3 tegen. Niet slecht.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

_/-\o_ *O*
Mmmm... misschien vanavond nog even niet. Vanaf januari dan. :+

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gaius schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:02:
[...]

Mwah, met de statistiek 'doelpunten' kom je toch een heel eind. :P

Haha ik wilde net talloze creatieve uitzonderingssituaties gaan opsommen, maar toen zag ik je goed verscholen tabel ;)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
KingKoning schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:10:
Grappig dat Feyenoorders nu roepen dat ze hadden moeten winnen omdat ze meer kansen hadden. Tegen PSV was het beeld andersom, PSV was eigenlijk beter, Feyenoord nam de overwinning mee. Was dat dan ook onterecht? Of geld het niet in dat geval?
Dat maak jij er nu van want ik denk dat 100% van de Feyenoorders heel blij was met de onterechte overwinning op PSV en dat las je ook overal op de diverse Feyenoord fora. Ik ben ze niet tegengekomen die toen riepen dat de overwinning meer dan terecht was. Dat iedereen nu teleurgesteld is dat het slechts gelijkspel is ook waar en ook terecht want zo voelde het ook. Helaas is dat nu al 3 seizoenen op rij het geval dat Feyenoord beter was in de Kuip maar niet wint van Ajax.

Maar best wel benieuwd waarom je denkt dat Feyenoorders niet denken dat de overwinning onterecht kan zijn? Iedereen vond het onterecht maar is wel heel blij met de 3 punten, net zo goed dat Ajax onterecht die punt uit de Kuip meenam. Ze zullen er (zeker) achteraf blij om zijn omdat het onterecht was.

Jammer dat veel mensen voor andere supporters denken (gebeurt ook bij Feyenoord over andere clubs hoor dus niet club specifiek alleen). Hetzelfde dat ik al een paar weken lees op NIET specifieke Feyenoord groepen dat iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt roept dat we naar de Coolsingel gaan. Tot afgelopen zondagavond hoorde je dat niemand zeggen, alleen niet Feyenoorders riepen dat en nog steeds heeft niemand het gevoel dat we nu opeens wel eindelijk een reële kans hebben.

Ik verheug mij nu al op het gelijkspel tussen PSV en Ajax op 18 december want dan lopen we weer verder uit. >:) O-)

• dutchgio
Tegen die tijd heeft Feyenoord ook al genoeg laten liggen, mark my words.. :)

• JST94
dutchgio schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:48:
Tegen die tijd heeft Feyenoord ook al genoeg laten liggen, mark my words.. :)
Inderdaad, er komt een lastige reeks aan voor Feyenoord tegen Utrecht, AZ, Heerenveen, Vitesse, Roda (uit). Dan ook nog eens wedstrijden in de EL tussendoor. Ik verwacht niet dat die allemaal 1,2,3 gewonnen gaan worden.
rikoos schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:38:
[...]
Dat maak jij er nu van want ik denk dat 100% van de Feyenoorders heel blij was met de onterechte overwinning op PSV en dat las je ook overal op de diverse Feyenoord fora. Ik ben ze niet tegengekomen die toen riepen dat de overwinning meer dan terecht was. Dat iedereen nu teleurgesteld is dat het slechts gelijkspel is ook waar en ook terecht want zo voelde het ook. Helaas is dat nu al 3 seizoenen op rij het geval dat Feyenoord beter was in de Kuip maar niet wint van Ajax.
Ik vond de overwinning op PSV terecht. Je geeft weinig weg, krijgt zelf een dikke kans en die benut je. Het gelijkspel tegen Ajax was misschien wel terecht, maar ik blijf er een zure nasmaak aan houden omdat je gewoon de kansen hebt gehad om er meer uit te halen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

_/-\o_ *O*
Bok de Korver trouwens. :)

• Han
  • Niet online

Han

SP-AR-TA :D

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://cdn4.llew.me/wp-content/uploads/2013/01/this-is-sparta.jpg
Nice! d:)b

PVOutput☀️

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Lekker Sparta!
2-1 woot

En GAE verliest van amateurs lol

Edit: wow, 3-1. Wat is er toch met PSV aan de hand

[ Voor 93% gewijzigd door LZ86 op 25-10-2016 22:16 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Leuk voor Sparta. Waarom maken die spelers wel gewoon kansen af. Zondag was deze wss rechtstreeks op de keeper gegaan.

Overigens kan PSV gewoon terugkomen natuurlijk.

Edit : Makkelie is genadig voor PSV....

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 25-10-2016 22:18 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:16:
Lekker Sparta!
2-1 woot

En GAE verliest van amateurs lol

Edit: wow, 3-1. Wat is er toch met PSV aan de hand
Niet door selecteren afgelopen zomer, bepalende spelers totaal uit vorm / niet gretig genoeg meer en een paar blessures.

Verwijderd

Zijn geen excuses voor van de kant van PSV om van Sparta te verliezen, ook niet die van verzadiging c.q. emotionele vermoeidheid van de spelers. Het is aan Cocu het beste uit zijn selectie te halen. En dat is meer dan de stand tegen Sparta nu doet vermoeden (kan niets zien waar ik nu ben).

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
Joster schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:18:
[...]

Niet door selecteren afgelopen zomer, bepalende spelers totaal uit vorm / niet gretig genoeg meer en een paar blessures.
En spelers blijven opstellen terwijl ze al weken laten zien vrijwel niets toe te voegen.
Puur in de hoop dat ze hun aflopende contract gaan verlengen.

Als een speler weken lang geen knikker raakt, maar toch altijd in de basis staat. Dan zal deze vroeg of laat toch denken dat dit niveau goed genoeg is en dat kritiek van buitenaf onterecht is, of niet?

• PWM
  • Niet online

PWM

Sparta is gewoon beter dan PSV. Meer kansen, fitter, feller de duels in. PSV lijkt het ook opgegeven te hebben. Wellicht dat de invallers nog iets willen doen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Deadsy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:20:
[...]

En spelers blijven opstellen terwijl ze al weken laten zien vrijwel niets toe te voegen.
Puur in de hoop dat ze hun aflopende contract gaan verlengen.

Als een speler weken lang geen knikker raakt, maar toch altijd in de basis staat. Dan zal deze vroeg of laat toch denken dat dit niveau goed genoeg is en dat kritiek van buitenaf onterecht is, of niet?
Die hadden al door geselecteerd moeten zijn, maar dit is daar een gevolg van dat aan Cocu ligt ja.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

PSV uitgeschakeld in de 2e ronde, hopelijk overkomen Ajax en Feyenoord dit lot niet. ;)

PVOutput☀️

• Martinusz
Mwa niemand ligt volgend mij wakker van de beker. Oprechte vraag, vinden jullie de beker nu echt zo interessant? Enige charme vind ik eigenlijk de amateurploegen die soms stunten.

• Fleximex
Ach, kan PSV zich nu ten minste op de belangrijke competities richten ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
Quad schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:45:
PSV uitgeschakeld in de 2e ronde, hopelijk overkomen Ajax en Feyenoord dit lot niet. ;)
Bosz laat waarschijnlijk vrij veel reserve spelers starten. Maar ik kan me voorstellen dat die meer zullen laten zien dan enkele basis spelers.

• Ankona
Hoofdklasser Jodan Boys..... gewoon een eredivisionist uit verslaan.

Eigenljik hetzelfde als wat PSV probeerde, op bezoek bij een andere eredivisionist.

[ Voor 3% gewijzigd door Ankona op 25-10-2016 23:00 ]

alles kan off-topic

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:46:
Mwa niemand ligt volgend mij wakker van de beker. Oprechte vraag, vinden jullie de beker nu echt zo interessant? Enige charme vind ik eigenlijk de amateurploegen die soms stunten.
Snelste weg naar Europees voetbal.

• dutchgio
EL ja, daar waar Ajax/PSV zich sowieso niet op richten.

Leuk voor de subtop die dan niet de hele play-offs hoeven te doorlopen.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05
De beker is zo leuk omdat elke wedstrijd een finale is. Eindigen in een saai gelijkspelletje kan niet oOo

• Fleximex
Ik vind de beker ook wel wat raar. Voor de top is het de minst interessante competitie.
Voor de sub-top is het een snelle weg naar de EL als het in de competitie niet lukt.
Voor alles daaronder is het erg interessant, maar zit iedereen te balen omdat een club die in Europa sowieso geen vuist kan maken, Nederland geen coëfficiënt punten bezorgt.

• Ankona
Fleximex schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:05:
Ik vind de beker ook wel wat raar. Voor de top is het de minst interessante competitie.
Voor de sub-top is het een snelle weg naar de EL als het in de competitie niet lukt.
Voor alles daaronder is het erg interessant, maar zit iedereen te balen omdat een club die in Europa sowieso geen vuist kan maken, Nederland geen Coëfficiënt punten bezorgt.
Juist voor de top is het interessant. Het is een prijs waarmee je in de boeken gaat. En het is een ticket voor de EL waardoor een misstap in de competitie verzekerd is.
Eigenlijk is het juist voor de middenmoot/onderkant eredivisie niet interessant. Kans om opzien te baren is klein, kans om af te gaan relatief groot. (Ok, Sparta heeft iets te vieren vandaag maar wie weet zijn zij straks het lachertje als ze er tegen VVSB of Jodan Boys uitvliegen. )

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

PWM schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:22:
Sparta is gewoon beter dan PSV. Meer kansen, fitter, feller de duels in. PSV lijkt het ook opgegeven te hebben. Wellicht dat de invallers nog iets willen doen.
PSV heeft er he-le-maal niets aan gedaan om te winnen.

Het was echt abominabel. Slecht3. :N

Ik kreeg haast de indruk dat ze het wel prima vonden, en dat er zondag een dealtje was gesloten - wij thuis winnen, jullie verder in de beker. :X

Verwijderd

Sparta kreeg 2 doelpunten cadeau van PSV door belabberd verdedigen van PSV. Zo uitverdedigen zie ik PSV niet snel nog eens doen.

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:02:
EL ja, daar waar Ajax/PSV zich sowieso niet op richten.

Leuk voor de subtop die dan niet de hele play-offs hoeven te doorlopen.
Elke Nederlandse club wil in de CL spelen om slechts één reden: geld, niets meer of minder. Sportief heeft geen enkele Nederlandse club meer de kans ooit nog de CL te winnen, tenzij die fundamenteel gaat veranderen van opzet. Maar zoals onlangs bekend werd wil de UEFA de CL alleen nog maar veranderen ten nadele van de kleinere landen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:16:
Sparta kreeg 2 doelpunten cadeau van PSV door belabberd verdedigen van PSV. Zo uitverdedigen zie ik PSV niet snel nog eens doen.
Nog wel knap van Sparta, maar echt schandalig van PSV.

• JST94
Voor alles daaronder is het erg interessant, maar zit iedereen te balen omdat een club die in Europa sowieso geen vuist kan maken, Nederland geen coëfficiënt punten bezorgt.
De beker is ook gewoon een prijs. Buiten de EL en kampioenschap een van de drie prijzen die gewonnen kunnen worden door een Nederlandse ploeg. De JC-schaal vind ik niet noemenswaardig.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
PSV zal met deze stand in de competitie iets extra's goed moeten maken en dan spelen ze ook nog Europees. Ergens denk ik dat ze het hebben laten varen, er niet vol voor gingen. Bij de Eagles kan dat ook zo zijn, maar aan de andere kant denk ik dat de Eagles altijd voor de beker willen gaan. Maarja, aankomend weekend PEC en ze vechten tegen degradatie. Vooral om dat laatste wil je misschien niet vol inzetten voor de beker?

...

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:54
Fans van topclubs noemen het achteraf als ze uitgeschakeld altijd een competitie van niks en dat niet belangrijk is.

Maar de spelers doen er alles aan.
Vorig seizoen PSV - Utrecht domineerde Utrecht gewoon maar de PSVers werden gek.
Die baalde ook als een stekker toen Utrecht terecht doorging.

Feyenoord won de beker en de huldiging was de grootste van de laatste 10 jaar in Rotterdam.

<knip> troll

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 26-10-2016 08:31 ]

• Mars18
Joostje123 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:01:
Fans van topclubs noemen het achteraf als ze uitgeschakeld altijd een competitie van niks en dat niet belangrijk is.

Maar de spelers doen er alles aan.
Vorig seizoen PSV - Utrecht domineerde Utrecht gewoon maar de PSVers werden gek.
Die baalde ook als een stekker toen Utrecht terecht doorging.

Feyenoord won de beker en de huldiging was de grootste van de laatste 10 jaar in Rotterdam.
Ik ben van mening dat de beker een echte prijs is. Nu psv er uit is, moet Feyenoord er vol voor gaan, en weer winnen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 26-10-2016 08:32 ]

• Martinusz
Ik heb de beker nog nooit interesssant gevonden, ook als ze er nog in zitten of zelfs winnen.

Idem voor de JC schaal, al vind ik dat qua wedstrijd nog wel leuk om het nieuwe seizoen te openen, de prijs ansich boeit ook vrij weinig.

Het blijven toch de kampioenschappen die tellen en Europese bekers, maar die laatste gaan we niet meer meemaken voorlopig ben ik bang.

• JST94
Dus de enige echte prijs die je dan kan winnen is het kampioenschap? Waarom wordt de beker dan niet gezien als serieuze prijs, aangezien je hier ook gewoon meerdere wedstrijden moet presteren.

Ik vind het raar dat alleen het kampioenschap zou tellen, wanneer er meerdere prijzen te winnen zijn. Als club wil je toch zoveel mogelijk prijzen winnen? Ik zou er enorm blij mee zijn als Feyenoord dit jaar weer de KNVB-beker zou weten te winnen.

• Han
  • Niet online

Han

Joostje123 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:01:
Als Feyenoord de avondvierdaagse had uitgelopen en daarvoor was gehuldigd op Coolsingel dan zou dat ook de grootste huldiging van de afgelopen tien jaar zijn geweest in Rotterdam, dus dat zegt niks :P

Maar de beker is voor topclubs in mindere mate belangrijk omdat Europees voetbal toch wel wordt gehaald. De middenmoot (en daar onder) heeft er meer belang bij aangezien het een min of meer haalbare prijs is en de kans op Europees voetbal biedt.

Voor clubs als PSV en Ajax is de beker gewoon minder belangrijk; de titel is veel belangrijker en met name in het eerste helft van het seizoen een extra last vanwege het drukke programma door Europees voetbal, wat ook belangrijker wordt geacht. Voor Feyenoord was het de afgelopen jaren een ander verhaal; het was een prijs waar maar gesnakt werd en ook het plaatsen voor Europees voetbal was een must. Die zaken spelen niet bij een PSV of Ajax.

• KingKoning
rikoos schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

Maar best wel benieuwd waarom je denkt dat Feyenoorders niet denken dat de overwinning onterecht kan zijn? Iedereen vond het onterecht maar is wel heel blij met de 3 punten, net zo goed dat Ajax onterecht die punt uit de Kuip meenam. Ze zullen er (zeker) achteraf blij om zijn omdat het onterecht was.

Jammer dat veel mensen voor andere supporters denken (gebeurt ook bij Feyenoord over andere clubs hoor dus niet club specifiek alleen). Hetzelfde dat ik al een paar weken lees op NIET specifieke Feyenoord groepen dat iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt roept dat we naar de Coolsingel gaan. Tot afgelopen zondagavond hoorde je dat niemand zeggen, alleen niet Feyenoorders riepen dat en nog steeds heeft niemand het gevoel dat we nu opeens wel eindelijk een reële kans hebben.

Ik verheug mij nu al op het gelijkspel tussen PSV en Ajax op 18 december want dan lopen we weer verder uit. >:) O-)
ik begrijp je punt, maar dan moet je wel mijn hele stuk quoten 8) Want het gaat me er juist om dat ik het punt van Ajax dus niet onterecht vind, net zo min als dat ik de overwinning van Feyenoord bij PSV onterecht vind, omdat ik het afmaken van kansen net zo goed vind horen bij "goed spelen" als het creëren ervan.
JST94 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:44:
Dus de enige echte prijs die je dan kan winnen is het kampioenschap? Waarom wordt de beker dan niet gezien als serieuze prijs, aangezien je hier ook gewoon meerdere wedstrijden moet presteren.

Ik vind het raar dat alleen het kampioenschap zou tellen, wanneer er meerdere prijzen te winnen zijn. Als club wil je toch zoveel mogelijk prijzen winnen? Ik zou er enorm blij mee zijn als Feyenoord dit jaar weer de KNVB-beker zou weten te winnen.
Die discussie is hier al vaak gevoerd, maar kort gezegd is het antwoord ja, voor Ajax en PSV is de enige prijs die ze kunnen winnen het kampioenschap. Als Ajax of PSV 2e wordt en de beker winnen is het seizoen mislukt. Dan zal je geen of misschien een heel klein huldigingetje zien.
De beker telt alleen als je hem náást de titel wint, de laatste dubbel is eeuwenlang geleden. En anders is het niet meer dan een troostprijs.
Voor de overige clubs is het de snelste weg naar Europa, dus ik snap best dat die meer belang zien in die beker.

[ Voor 23% gewijzigd door KingKoning op 26-10-2016 09:24 ]

• Martinusz
JST94 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:44:

Tja misschien ben ik verwend als Ajax fan, doordat er eigenlijk altijd Europees voetbal gehaald wordt.
Het is ook mijn persoonlijke mening he, ik vind de beker gewoon geen fluit aan, alleen de finale vind ik nog de moeite om te kijken, al de rest van de wedstrijden begin ik ook gewoon niet aan.
Voor heel veel clubs is de beker wel interessant, mede doordat er een prijs aan hangt die voor hen via de competitie wellicht veel moeilijker te halen is.

En ja het is leuk als Ajax de beker wint naast het kampioenschap, dan heb je de dubbel, maar voor mij is het toch echt het kampioenschap dat telt. En dat heeft ook meerdere redenen waaronder dat je de beste bent geworden van 18 clubs, je tegen iedereen 2x hebt gespeeld. Bij de beker kun je ook heel ver komen door gunstigere loting bijvoorbeeld. Daarnaast vind ik al die wedstrijden door de weeks maar niks.

• Vlassie1980
Was een leuk avondje gisteren op het Kasteel. Was met 2 collega's die voor PSV waren. Die hebben niet veel moois gezien :')

We zaten ook vrij dicht bij het uitvak, ze maakten aardig wat lawaai maar na de 3-1 waren ze toch echt stil. Ook wel aardig wat frustraties, er werd vaak geroepen "Schaam je kapot"

Moet ook zeggen dat Sparta gewoon efficienter omging met de kansen. Als het schot van Propper erin was gegaan had je een andere wedstrijd gehad. Maar dat is voetbal he.

Ook leuk dat Jodan Boys uit Gouda de Eagles eruit heeft geknikkerd. Kom zelf ook uit Gouda dus dat maakt het dubbel feest gisteren ;)
Voor ons Spartanen is het wel interessant, als je wint plaats je je voor Europees voetbal en het is een kortere weg naar een prijs. We zijn dan wel afgelopen jaar kampioen van de JL-league geworden, een bekerfinale winst is realistischer als kampioen van de Eredivisie worden.

Ben zelf ook in '96 naar de bekerfinale Sparta - PSV geweest. Helaas wel verloren met 5-2 maar de sfeer was top, voor een Spartaan is dat ook heel wat waard ondanks dat we wel eens verliezen _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-10-2016 10:11 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Sinds vorig jaar geldt dat de winnaar van de beker rechtstreeks de groepfase in gaat van de EL. Wat dat betreft is het dus zeker wel wat waard. De nummers 1-2 doen het beter, maar de nummer 3 moet al een voorronde spelen.

Voor Feyenoord was de winst dus een zegen vorig jaar, aangezien ze een hele rustige voorbereiding hebben gehad en niet in Juli in Oost-West Kirgizië om 16.30 een voorronde hoefde te spelen.

De beker raakt mij emotioneel niet, maar het is en blijft handig om hem te winnen.

EDIT:

De 4de plek in de competitie is dit jaar al een Play-off plek :') Dus dan heb je eerst 4 play-off wedstrijden en mag je daarna de voorrondes in voor de EL.

Ja, de beker is belangrijk :p

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 26-10-2016 10:22 ]

• Martinusz
PWM schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:19:
Sinds vorig jaar geldt dat de winnaar van de beker rechtstreeks de groepfase in gaat van de EL. Wat dat betreft is het dus zeker wel wat waard. De nummers 1-2 doen het beter, maar de nummer 3 moet al een voorronde spelen.

Voor Feyenoord was de winst dus een zegen vorig jaar, aangezien ze een hele rustige voorbereiding hebben gehad en niet in Juli in Oost-West Kirgizië om 16.30 een voorronde hoefde te spelen.

De beker raakt mij emotioneel niet, maar het is en blijft handig om hem te winnen.

EDIT:

De 4de plek in de competitie is dit jaar al een Play-off plek :') Dus dan heb je eerst 4 play-off wedstrijden en mag je daarna de voorrondes in voor de EL.

Ja, de beker is belangrijk :p
Het is dus wachten totdat zelfs de beker niks meer oplevert..... :X

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:02

On_E

Housemusic

Verliezers zeggen altijd na afloop 'dat de beker niet interessant is.'

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Martinusz
On_E schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Verliezers zeggen altijd na afloop 'dat de beker niet interessant is.'
Want ik ben voor PSV? :? :? :? ;w

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Wat een arrogantie hier van sommige supporters van de topclubs, dat de beker niets voorstelt. De AZ supporters (nu geen topclub meer, maar zo voelen ze zich blijkbaar nog wel) hadden hetzelfde toen ze de beker wonnen in 2013, ik las toen reacties op hun forum dat het (ondanks de bekerwinst) gewoon een kutseizoen was omdat ze 10e waren geworden.

Het is mij dan ook een doorn in het oog dat de topclubs een beschermde positie krijgen bij de loting. Als het dan toch maar een troostprijs is, doe dan gewoon, net zoals vroeger, alles in dezelfde pot en gaan met die banaan, met als risico een Feyenoord-Ajax in de 16e finale.

Natuurlijk is de beker een prijs. Het staat niet in verhouding tot een kampioenschap, maar het komt wel op je palmares, dus is het een prijs. Net als de JC schaal trouwens, maar daar zitten verder natuurlijk geen voordeeltjes aan, dat is puur prestige.

Het is juist deze instelling dat de beker in Nederland nauwelijks leeft, en dat is doodzonde. Het is een prachtig toernooi, gelijke spelen bestaan niet, rekenen heeft geen zin, amateurclubs kunnen prachtige wedstrijden spelen (In Vlissingen praat men nog steeds over winning streak (met een piepjonge Peter van Vossen) tegen De Graafschap, Den Bosch en Telstar) en het is voor clubs als Zwolle, Heerenveen, Utrecht, Groningen en tegenwoordig de enige manier om ooit een prijs te winnen, dat is toch geweldig? Had onze beker maar de allure van de FA Cup. Maar dat ligt dus ook aan de supporters...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2016 10:50 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Nou ja, het zit hem voornamelijk ook in het programma. Natuurlijk is voor de topclubs de beker ook een prijs, maar wel een mindere. Leuk om te winnen, maar het levert ze niet zoveel bijzonders op. Europees voetbal halen die clubs meestal gewoon ook wel. En het is makkelijk voor een kleinere club om je er een hele week op voor te bereiden ipv europees te spelen, dan bijv de klassieker en nu weer voor de beker te moeten natuurlijk.

Maar ik vind wel dat je de beker serieus moet nemen idd, anders doe je maar gewoon niet mee. Zo'n Ajax dat met een B-selectie komt is wel begrijpelijk gezien het programma, en deze spelers zouden het allemaal prima moeten aankunnen gezien het spel in de Jupiler league.

PSV lijkt (let wel LIJKT) elk jaar zo snel mogelijk uit de beker te willen om gewoon een minder druk programma te hebben. Ze zullen het nooit toegeven, maar elke keer weer zo kansloos eruit gaan is echt opvallend.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder