[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.340 views

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
ph4ge schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat jullie heel blij kunnen zijn vanwege het spelbeeld, en dat wij blij kunnen zijn dat we zichtbaar meer kwaliteit dan Ajax hebben en onze voorsprong verdedigd hebben. :) Helaas kan het voetbal niet altijd winnen, zeker niet in de Klassieker.
Dat heb ik niet gezien hoor, ik zag vooral de vleugels van Ajax falen. Die hebben zoveel ballen ingeleverd. Op basis van de klassieker zou ik sowieso niet zulke conclusies trekken ;)

Statistisch gezien moet Feyenoord vooral blij zijn niet te hebben verloren :+

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 23-10-2016 16:28 ]

XXXVI

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Verder volledig onzichtbaar geweest, maar goed, bij de goal stond hij er.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:54

Superkiwi

Hoi doei

Leuke pot, 1-1 ben ik blij mee maar misschien had Feyenoord wel meer verdiend.
Feyenoord leek erg aangeslagen na de 0-1, daar had Ajax eigenlijk de 0-2 moeten maken dan was het over. Nu bleef de 1-1 in de lucht hangen en helaas viel ie.
Misschien als het publiek iets eerder zo had aangemoedigd als na de 1-1, dan had Feyenoord daar nog wat kracht uit kunnen putten; het sfeertje was wat tam tot aan de 1-1.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:33
ephymerous schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:28:
Dat heb ik niet gezien hoor, ik zag vooral de vleugels van Ajax falen. Die hebben zoveel ballen ingeleverd. Op basis van de klassieker zou ik sowieso niet zulke conclusies trekken ;)
En ik zag alleen het afmaken bij Feyenoord mislukken, kansen zat gecreeerd. Je weet dat je elke wedstrijd 1 kans tegen krijgt en die gaat er helaas in. Toch de rug gerecht en vol op de overwinning gespeeld. Ajax heeft de hele wedstrijd alleen maar ontregeld, tegengehouden en tijdgerekt, dat hebben ze met succes gedaan maar uit de krachtsverhouding kan Feyenoord zeker kracht putten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Nou, het was geen goede wedstrijd om naar te kijken, Ajax heeft misschien wel meer lange ballen in deze wedstrijd gespeeld dan in een heel jaar. 8)7

Maar goed de punten worden gedeeld, jammer dat Kasper Dolberg net iets te veel tijd nodig had toen hij alleen op de keeper ging.

Maar goed, denk dat we wel kunnen stellen dat Daley Sinkgraven niet echt gelukkig was deze wedstrijd, die werd wel erg vaak aan alle kanten weg gespeeld.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:53
Faddermakker schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

Zodat het lijkt alsof hij nog iets heeft bijgedragen?
Kuyt is heel belangrijk voor Feyenoord. Maar je hoeft dat natuurlijk niet te zien.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:24:
Ik denk dat jullie heel blij kunnen zijn vanwege het spelbeeld, en dat wij blij kunnen zijn dat we zichtbaar meer kwaliteit dan Ajax hebben en onze voorsprong verdedigd hebben. :) Helaas kan het voetbal niet altijd winnen, zeker niet in de Klassieker.
Nou, ik snap dat je zo reageert op zo'n onzinnige reactie, maar dit is verre van waar. :D

Ajax was technisch beter, Feyenoord qua inzet en fysiek. Terechte uitslag, al vind ik Feyenoord initieel gevaarlijker.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:04

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Moet wel zeggen dat Feyenoord aan het einde nog fitter oogde dan Ajax.
Kan natuurlijk komen door de late gelijkmaker en je daarvan nog even een boost en aan de andere kant een knauw krijgt.
Ben vooral blij een heel fit Feyenoord te zien die tot de laatste minuten echt kan blijven gaan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• ph4ge
Gonadan schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:33:
[...]

Nou, ik snap dat je zo reageert op zo'n onzinnige reactie, maar dit is verre van waar. :D

Ajax was technisch beter, Feyenoord qua inzet en fysiek. Terechte uitslag, al vind ik Feyenoord initieel gevaarlijker.
Wellicht meer techniek, maar ik heb er vandaag niks van gezien. Ajax kwam niet verder dan lange halen naar voren.

Overigens mooi dat Klaassen heel realistisch is en aan geeft dat hij gewoon rood had moeten krijgen. Meestal heb ik niet bepaald een zwak voor aanvoerders van Ajax, maar ik vind hem keurig. Maarja, Kuip effect he..

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Fitheid kan ook te maken hebben met door de weeks thuis of uit moeten spelen. Veld bij Celta heeft veel kracht gekost

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:29:
En ik zag alleen het afmaken bij Feyenoord mislukken, kansen zat gecreeerd. Je weet dat je elke wedstrijd 1 kans tegen krijgt en die gaat er helaas in.
Simpelweg grote onkunde bij de aanvallers van Feyenoord.
Toch de rug gerecht en vol op de overwinning gespeeld. Ajax heeft de hele wedstrijd alleen maar ontregeld, tegengehouden en tijdgerekt, dat hebben ze met succes gedaan maar uit de krachtsverhouding kan Feyenoord zeker kracht putten.
Het laatste kwartier zou ik je gelijk geven, maar nu klinkt het verongelijkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:35:
Wellicht meer techniek, maar ik heb er vandaag niks van gezien. Ajax kwam niet verder dan lange halen naar voren.
Ik wel, kwestie van bril zeker? ;)
Overigens mooi dat Klaassen heel realistisch is en aan geeft dat hij gewoon rood had moeten krijgen. Meestal heb ik niet bepaald een zwak voor aanvoerders van Ajax, maar ik vind hem keurig. Maarja, Kuip effect he..
Yup, dat had hij wel mogen krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Toch lichtelijk teleurgesteld dat we, nadat we wéér tegen de verhoudingen in op voorsprong komen in de Kuip, het op het einde wéér weggeven.
Wij (de Ajax supporters) verdienen wel weer eens een overwinning in de Kuip imo :+

Blij met 1-1 gezien het spelbeeld maar de 0-1 hadden we vast moeten houden :-(

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik vind Feyenoord verre van indrukwekkend. Hun tactiek breekt ze straks op. Het is allemaal op kracht en aan het eind van het seizoen heb je nog flink wat nodig. Denk dan ook dat ze rond het nieuwjaar al ingehaald zijn en daarna alleen maar verder achter de feiten aan gaan lopen. Ze hebben niks extra's te brengen op dit moment, dus ze zullen goed moeten inkopen in de winter. Maar of ze dat kunnen/willen is de vraag.

Ajax is nog niet ingespeeld en die zullen alleen maar sterker worden. Tenzij blessures roet in het eten gaan gooien.

PSV heeft nu een dip gehad en denk dat ze daar wel snel uitkomen. Die paar punten voorsprong van Feyenoord zie ik dus zo ingehaald worden door de top 2 van NL.

Tomorrow is not today!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:39
Spacey23 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:41:
Ik vind Feyenoord verre van indrukwekkend. Hun tactiek breekt ze straks op. Het is allemaal op kracht en aan het eind van het seizoen heb je nog flink wat nodig. Denk dan ook dat ze rond het nieuwjaar al ingehaald zijn en daarna alleen maar verder achter de feiten aan gaan lopen. Ze hebben niks extra's te brengen op dit moment, dus ze zullen goed moeten inkopen in de winter. Maar of ze dat kunnen/willen is de vraag.

Ajax is nog niet ingespeeld en die zullen alleen maar sterker worden. Tenzij blessures roet in het eten gaan gooien.

PSV heeft nu een dip gehad en denk dat ze daar wel snel uitkomen. Die paar punten voorsprong van Feyenoord zie ik dus zo ingehaald worden door de top 2 van NL.
Wat een zure kinderachtige reactie. Als Feyenoord niet indrukwekkend is, hoe treurig is het dan wel niet gesteld met Ajax? Feyenoord doet het tegen de kleintjes soms teveel op kracht maar juist in dit soort wedstrijden doen ze het juist goed.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 23-10-2016 16:46 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:44:
[...]

Wat een zure kinderachtige reactie. Als Feyenoord niet indrukwekkend is, hoe treurig is het dan wel niet gesteld met Ajax? Feyenoord doet het tegen de kleintjes soms teveel op kracht maar juist in dit soort wedstrijden doen ze het juist goed.
Als jij het er niet mee eens bent, is het meteen kinderachtig?

• Tweaking Art
Het zal er gewoon niet in voor Ajax, te veel spelers zaten niet in de wedstrijd, het is dat Kasper Dolberg zijn wedstrijden speelt en niet Traore in de spits wat Peter Bosz eigenlijk van plan was, pikt weer een doelpuntje mee en weer een belangrijke treffer die in ieder geval een punt red voor Ajax, dat is alleen maar goed, hoe meer wedstrijden die jongen speelt des te beter voor Ajax.

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

Het laatste zinnetje uit dat stuk is erg kinderachtig ja.

• Sydney08
D-e-n schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Het laatste zinnetje uit dat stuk is erg kinderachtig ja.
Ik begon het stukje met "ik vind". Puur mijn mening gebaseerd op hoe ik ze steeds zie voetballen.
Ik eindig het stukje met een feit. Dat jij dat kinderachtig vindt is dan jouw probleem.

Tomorrow is not today!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
toolkist schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

Pas op dat je je niet kritisch uitlaat over Feyenoord of het legioen. We moeten ze natuurlijk wel gunnen na 17 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 23-10-2016 16:56 ]

XXXVI

• Sydney08
Dit was trouwens voor het eerst sinds 1993(!) dat er een klassieker werd gespeeld met Feyenoord op 1 en Ajax op 2.

Tomorrow is not today!

• ph4ge
Spacey23 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:41:

Met Bilal, Berghuis en Elia heeft Feyenoord op zn minst net zoveel creativiteit en techniek op de zijkanten als Ajax en PSV. Als je denkt dat er geen techniek achter zit dan doe je Feyenoord echt te kort, die goal van Kuyt bijv. dat is gewoon technisch heel knap, die bal toch nog richting geven. Ook voetballend was Feyenoord gewoon het grootste deel vandaag de baas.

Ziyech is natuurlijk een echte technicus, maar de basistechniek van El Ahmadi en Vilhena is ook gewoon prima. Karsdorp is niet voor niets 10 geweest zn hele jeugd, Vd Heijden is ook enorm technisch voor een verdediger. Botteghin is natuurlijk een houthakker, Toornstra geen technische buitenspeler, maar ook op de functionele techniek van die spelers is niets af te dingen.

Wellicht hebben Ajax en PSV meer talent, maar op dit moment zijn de spelers gewoon niet beter.
Spacey23 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:49:
Ik begon het stukje met "ik vind". Puur mijn mening gebaseerd op hoe ik ze steeds zie voetballen.
Ik eindig het stukje met een feit. Dat jij dat kinderachtig vindt is dan jouw probleem.
Het is gewoon een hele zure reactie. Van een top 2 spreken terwijl Feyenoord stijf bovenaan staat en net de ene club heeft verslagen en de andere had moeten verslaan. En niet te vergeten dat de ongeslagen reeks al in februari (!) is ingezet. Het is je mening, en iemand anders mag daar ook een mening over hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 23-10-2016 16:56 ]

• D-e-n
Spacey23 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Kom op zeg. Als je een vent was had je gewoon gezegd dat Feyenoord de bovenliggende partij was en dat je blij mag zijn met het punt. Ja, dan is het seizoen nog lang maar dat zien we dan wel weer.

En natuurlijk mag je vinden dat Ajax meer kans heeft op de titel. Misschien vind ik dat ook wel. Maar om er dan nog even slinks "top twee" bij te vermelden is verder nutteloos en wat mij betreft het toppunt van kinderachtigheid.
ephymerous schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Pas op dat je je niet kritisch uitlaat over Feyenoord of het legioen. We moeten ze natuurlijk wel gunnen na 17 jaar.
Ten eerste gaat dit niet over het legioen. Ten tweede is er vandaag ook nul komma nul reden om het daar over het hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 23-10-2016 16:58 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Zoals Klaassen ook al zei, heerst er een teleurstellend gevoel, als je met nog 5 minuten te gaan 1-0 voorstaat moet je dat gewoon over de streep trekken. Neemt niet weg dat Ajax het niet had verdiend om te winnen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• D-e-n
Gynnad schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:57:
Zoals Klaassen ook al zei, heerst er een teleurstellend gevoel, als je met nog 5 minuten te gaan 1-0 voorstaat moet je dat gewoon over de streep trekken.
Met die woorden van Klaassen had ook niemand problemen volgens mij

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat mij vooral opvalt is dat Kuyt de hele wedstrijd blijft gaan, dit hele seizoen al.
Ik kan me herinneren dat ie vorig jaar toch redelijk vaak in minuut 60 of 70 gewisseld werd omdat ie op was.
Wellicht hebben ze een andere trainingsmethode en zijn de spelers nu gewoon fitter dan vorig jaar?

• Tweaking Art
Leuk dat Kuyt de hele wedstrijd gaat maar je ziet duidelijk dat het beste er af is bij hem.

Maar je moet toegeven, aan zijn inzet is niet te twijfelen.

Verwijderd

ephymerous schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Ik gun het ze met dit team niet. Feyenoord mag van mij wel een keer weer kampioen worden, maar dan wel met een team die beter is dan Ajax of PSV. Op dit moment vind ik ze echt minder, ook al staan ze bovenaan. Als je alleen al kijkt hoevaak ze dit seizoen gescoord hebben na de 80ste minuut is gewoon gekkenwerk. Misschien een kwaliteit, maar bovenal erg gelukkig. Als ze nu iedereen echt wegspelen en duidelijk beter zijn, dan zou ik het ze dit jaar gunnen.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

Met Bilal, Berghuis en Elia heeft Feyenoord op zn minst net zoveel creativiteit en techniek op de zijkanten als Ajax en PSV.
Je gaat me nu toch niet proberen wijs te maken dat Bilal evenveel creativiteit/techniek heeft als Traore of Younes?

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:53:
Ook voetballend was Feyenoord gewoon het grootste deel vandaag de baas.
Serieus? Dan hebben wij toch echt een andere wedstrijd gezien. :)
Tweaking Art schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:15:
Leuk dat Kuyt de hele wedstrijd gaat maar je ziet duidelijk dat het beste er af is bij hem.

Maar je moet toegeven, aan zijn inzet is niet te twijfelen.
Dat hoor ik vaker inderdaad, maar wordt er niet vreselijk onderschat hoe belangrijk dat is? Hij staat er altijd weer, met name in dit soort wedstrijden. Ik vind dat veel Feyenoorders hem te kort doen eigenlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Gonadan op 23-10-2016 18:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:15
Spannende wedstrijd zeg. Feyenoord had Ajax grotendeels bij de strot. Alleen ontbeerde de kwaliteit om het in de 1e helft al af te maken nogal ontzettend ( Bilal :(, Botteghin :( ). De 1e keer dat Ajax in de 16 komt meteen een knappe goal. Die Dolberg gaat Ajax nog veel plezeier aan beleven. Hopen voor Ajax dat zijn dipje/blessure nog lang wegblijven, maar je weet dat dat gaat komen met een jonge knul.

Ik kan leven met het gelijkspelletje, maar Feyenoord had scherper moeten zijn. Dan was dit gewoon een overwinning geworden. Fijn te zien dat we voor nu verder zijn dan Ajax.
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:33:
[...]
Ik gun het ze met dit team niet. Feyenoord mag van mij wel een keer weer kampioen worden, maar dan wel met een team die beter is dan Ajax of PSV. Op dit moment vind ik ze echt minder, ook al staan ze bovenaan. Als je alleen al kijkt hoevaak ze dit seizoen gescoord hebben na de 80ste minuut is gewoon gekkenwerk. Misschien een kwaliteit, maar bovenal erg gelukkig. Als ze nu iedereen echt wegspelen en duidelijk beter zijn, dan zou ik het ze dit jaar gunnen.
Serieus? Net Ajax alle hoeken van t veld laten zien, alleen vergeten/Bilallen het af te maken. Klaassen had er met rood af gemoeten. Op misschien de 10 minuten na de goal dan, toen kwam Ajax beter in de wedstrijd door die dreun die de goal teweeg bracht.

PSV hebben we al verslagen met degelijk verdedigen en een tikje geluk.

Je zou dan bijna zeggen dat we een beter team hebben.

• Sydney08
Alle hoeken van het veld ja? De onzin die je de afgelopen week heb uitgekraamd probeer je recht te praten door meer onzin uit te kramen? 8)7

Tomorrow is not today!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:42:
[...]

Je gaat me nu toch niet proberen wijs te maken dat Bilal evenveel creativiteit/techniek heeft als Traore of Younes?
Maar wel als Narsingh, evenveel voetbalintelligentie ook. :P
Als je het hebt over creativiteit dan ga ik voor Younes en Traore ook niet echt op het puntje van m'n stoel zitten.

wbt de wedstrijd, was gewoon 50/50.
Ajax stond goed en vrij compact waar Feijenoord maar moeilijk doorheen kwam.
Ajax was tot de 0-1 niet echt gevaarlijk geweest waar Feijenoord 2 100% kansen had gehad met Bilal en Botteghin
Na de 0-1 was Ajax meer bezig met het ontregelen en leek Feyenoord de gelijkmaker niet echt meer te kunnen forceren.
Uiteindelijk dan toch de 1-1 die de krachtsverhouding en het spelbeeld prima vertaalde in een terechte uitslag.
Zo heb ik het gezien iig voor wat het waard is.

Only fools are enslaved by time and space.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ajax was geen moment in de wedstrijd, dan moet je gewoon blij zijn met een punt, al is de enige die er blij mee is is PSV.

Bosz moet echt zsm opbokken met zijn Troare gegeil die bakt er al weken niets van, maar Younes (ook niet best hoor) moet er elke keer af. Je haalt weer een resultaat ondankt Bosz. Die gast snapt er echt niets van.

Ajax was de mindere ploeg maar had toch kunnen winnen, pech dat Ziyech eraf moest ook. Die had het in de slotfase nog wel eens kunnen beslissen. En ook pech dat Dijks weer zo laks verdedigde.

Al met al een onverdiend punt voor Ajax, maar de enige die er echt iets aan heeft is PSV.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:01:
Serieus? Net Ajax alle hoeken van t veld laten zien, alleen vergeten/Bilallen het af te maken.
Op het oog ja. Statistieken volgens de NOS:

Balbezit 53% om 47%
Schoten 11 om 12
Feyenoord 2 op doel, 3 geblokt,7 naast.
Ajax 4 op doel, 3 geblokt, 5 naast.

Hoekschoppen 5 om 5
Overtredingen 12 om 12

Tuurlijk zegt dat niet alles, maar wel dat het geen complete veegpartij was

• ph4ge
[...]

Het is 2x voor gekomen dit seizoen dat Feyenoord in het laatste kwartier de winnende maakt, en vandaag de gelijkmaker. Muv de wedstrijd tegen PSV was het dik verdiend. Daarnaast zijn alle statistieken in het voordeel van Feyenoord dit seizoen tot nu toe. Meeste kansen en goals voor, minste kansen en goals tegen, meeste balbezit etc. Geluk viel ook wel mee, nog geen enkele dubieuze rode kaart, strafschop of goal mee gehad. Ja, je scoort een paar keer in de laatste minuten, maar daar was niks gelukkigs aan afgezien dat Feyenoord het onnodig spannend maakte. Ajax en PSV moeten nog tegen elkaar, dus een makkelijk programma was het ook niet. En met de blessures van oa Vermeer, Van Beek en Elia heb je ook geen geluk.

Er is niks af te dingen op de huidige tussenstand.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 23-10-2016 18:18 ]

• LZ86
Spacey23 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:06:
Alle hoeken van het veld ja? De onzin die je de afgelopen week heb uitgekraamd probeer je recht te praten door meer onzin uit te kramen? 8)7
zou zeggen, kijk die wedstrijd nog eens kerel :'(

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat maakt het uit wanneer een team scoort ? de 85e minuut is toch ook nog gewoon binnen de reguliere speeltijd ?
Daar is helemaal niks gelukkig aan.

Net als die commentators die altijd zitten te zeiken dat het eigenlijk "te vroeg is voor een rode kaart"... kaart is kaart dan maakt de tijd geen mallemoer uit.

Smiling as the shit comes down...

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

OMX2000

By any means necessary...

Echt het zal me een worst wezen of iemand vindt dat Feyenoord goed is of niet.FEIT is dat ze bovenaan staan met 5 punten voorsprong.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Volgens tig sites, ook die van Ajax supporters, heeft Ajax weinig te klagen met dat punt uit Rotterdam. Lijkt mij ook niet zo ver bezijden de waarheid.

Het ontbreekt een Bilal en een Botteghin, om er maat twee te noemen, aan de koelheid van Dolberg. Die jongen doet mij niet weinig aan Bergkamp denken wat persoonlijkheid en manier van spelen betreft. Met hem heeft Ajax een goede aankoop gedaan, en dat voor maar €300.000,- als ik het goed heb.

Verder vond ik Sanchez en Onana goed bij Ajax. Maar daarmee houdt het zo ongeveer ook wel op.

Feyenoord heeft het aan zichzelf te danken dat zij niet met de volle winst van het veld zijn gestapt. Denk dat iedere Feyenoorder dan ook niet weinig zal balen dat Ajax niet op 8 punten achterstand is gezet.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:14:
Op het oog ja. Statistieken volgens de NOS:

Balbezit 53% om 47%
Schoten 11 om 12

Hoekschoppen 5 om 5
Overtredingen 12 om 12

Ik zei het voor het weekend al, de Amsterdamse arrogantie is overgewaaid naar Rotterdam. Ben benieuwd waar de objectiviteit dan geland is. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Houden we het een beetje fatsoenlijk en normaal hier?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21
Ach, volgende week zal Feyenoord zich weer moeten laten zien in de volgende topper tegen Heerenveen :>

3-1 tegen Heracles en met prachtige goals *O*

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:34:
[modbreak]Houden we het een beetje fatsoenlijk en normaal hier?[/]
Specifiek iets in gedachten? Ik vind het juist heel erg beschaafd voor na een klassieker. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:34:
[...]

Ik zei het voor het weekend al, de Amsterdamse arrogantie is overgewaaid naar Rotterdam. Ben benieuwd waar de objectiviteit dan geland is. _O-
Je had het niet tegen mij maar lees de sites van Ajax supporters zou ik zeggen. Die delen de mening van het gros van de Feyenoord supporters dat Ajax niet veel te klagen heeft gehad vanmiddag.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:44:
Je had het niet tegen mij maar lees de sites van Ajax supporters zou ik zeggen. Die delen de mening van het gros van de Feyenoord supporters dat Ajax niet veel te klagen heeft gehad vanmiddag.
Nope, had het niet tegen jou. Maar ik ben het ook gewoon met die stelling eens hoor. Ajax mag niet klagen, het is echt niet dat ze een overwinning dik verdiend hadden of zo.

Zeggen dat Feyenoord Ajax helemaal van de mat gespeeld heeft daarentegen...

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 23-10-2016 19:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HeatWave

HeatWave

Feyenoord was sterker, maar idd niet "het had 4-0 moeten zijn" beter. Het was voornamelijk het ontregelen van het spel van Ajax dat ze goed deden, zelf speelden ze ook niet geweldig.

Ajax mag zijn handjes dichtknijpen met een 1-1 maar Feyenoord was echt niet heel geweldig ofzo.

• Exocet
  • Niet online
Waarom doet een Feyenoord fan verslag van Feyenoord - Ajax bij studio sport?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik vind 'm een veel betere commentator dan die van vanmiddag, deze klinkt tenminste alsof ie het zelf ook spannend vind ;)

Verwijderd

Exocet schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:12:
Waarom doet een Feyenoord fan verslag van Feyenoord - Ajax bij studio sport?
Weet zijn naam niet maar hij gaf wel commentaar wat bepaald apart was. Bilal zijn achternaam had hij een andere uitspraak voor bedacht dan wie dan ook, Bilal zou niet goed liggen bij de Feyenoord supporters (alsof die zijn wedstrijd afgelopen donderdag al vergeten zouden zijn), en Ajax zou niet van het veld zijn geblazen door Feyenoord.

Apart commentaar. Kerel was minder objectief dan het gros van de Ajax supporters op de diverse Ajax sites. :Y

• ph4ge
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:21:
[...]

Weet zijn naam niet maar hij gaf wel commentaar wat bepaald apart was. Bilal zijn achternaam had hij een andere uitspraak voor bedacht dan wie dan ook, Bilal zou niet goed liggen bij de Feyenoord supporters (alsof die zijn wedstrijd afgelopen donderdag al vergeten zouden zijn), en Ajax zou niet van het veld zijn geblazen door Feyenoord.

Apart commentaar. Kerel was minder objectief dan het gros van de Ajax supporters op de diverse Ajax sites. :Y
Vooral dat commentaar op Bilal. Die heeft juist wat krediet opgebouwd en speelde zeker niet slecht. Hij heeft veel talent, maar de rust ontbreekt nog.

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:13:
Ik vind 'm een veel betere commentator dan die van vanmiddag, deze klinkt tenminste alsof ie het zelf ook spannend vind ;)
Moet je bij wedstrijden van Feyenoord het radiocommentator van RTV Rijnmond aanzetten onder je beeld (wil nog wel eens niet synchroon lopen wat jammer is). Jan Dirk Stouten is er weliswaar niet meer maar elke wedstrijd van Feyenoord lijkt, gelijk met Theo Koomen indertijd, subiet een bloedstollende wedstrijd te zijn. :Y

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Enorm balen dat Feyenoord zichzelf vandaag niet heeft weten te belonen met de drie punten. Ik heb nu eerder een vieze nasmaak in mijn mond dan dat ik blij ben met het ene puntje. We staan nog 5 punten voor op Ajax, leuk, maar dit hadden er dus ook gewoon 8 kunnen zijn.

Nu van groot belang dat er zondag wel van Heerenveen gewonnen wordt in eigen huis. Zijn nu goed in vorm en mogen dus echt niet onderschat worden.

Ohja, Bilal is de nieuwe Slory. |:(

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:31:
[...]

Moet je bij wedstrijden van Feyenoord het radiocommentator van RTV Rijnmond aanzetten onder je beeld (wil nog wel eens niet synchroon lopen wat jammer is). Jan Dirk Stouten is er weliswaar niet meer maar elke wedstrijd van Feyenoord lijkt, gelijk met Theo Koomen indertijd, subiet een bloedstollende wedstrijd te zijn. :Y
Nee sorry, dat gaat me te ver. Zoveel Rotterdam en omstreken hoef ik niet in mijn huis :P
JST94 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:37:
We staan nog 5 punten voor op Ajax, leuk, maar dit hadden er dus ook gewoon 7 kunnen zijn.
Dat had nooit mogelijk geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 23-10-2016 19:39 ]

• OMX2000
  • Laatst online: 23:16

OMX2000

By any means necessary...

2-1 voor Feyenoord was in mijn ogen terecht geweest. De eerste helft hadden ze zeker 1 keer moeten scoren. Maar Ajax had gewoon rood moet krijgen. En degene die zeggen dat Feyenoord niet beter was. Tot het doelpunt hadden volgens min alleen Ajacieden geel gepakt. Dat gebeurd niet als je beter bent maar eerder uit onmacht.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Gonadan

Gonadan

Je kunt ook gewoon vaker geel pakken omdat je fanatieker bent, dat zegt op zich niet zo veel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
dvdkiwi schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:13:
Iedereen haat altijd Frank Snoeks, maar nu is ie ineens goed? :P
Commentaar was het beste toen het een tijdje uitviel. Lekker stil

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Commentaar was het beste toen het een tijdje uitviel. Lekker stil
Ik miste het pas toen er een andere stem voor in de plaats kwam ... totaal niet dus. _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Leon Zwiers schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Iedereen haat altijd Frank Snoeks, maar nu is ie ineens goed? :P
Iedereen behalve Kiwi. Ik heb geen problemen met Frank Snoeks ;)
De commentatoren bij de NOS samenvattingen hoor ik 10x liever dan die van Veronica, RTL en sommigen van Fox.
Ik ben wel blij dat Janjoost geen fulltime commentator is geworden :P

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 23-10-2016 20:31 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:59
Nou alles gemist, zelfs 7 uur niet kunnen zien, maar zoals verwacht...Feyenoord beter, Ajax effectiever, beetje zoals de laatste 21 klassiekers :+

Maar zoals bosz het terecht zei, het gaat niet alleen om deze wedstrijd, eens kijken hoe het met de winterstop ervoor staat.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:29:
Ik miste het pas toen er een andere stem voor in de plaats kwam ... totaal niet dus. _O-
Daar had ik ook inderdaad, en daarna balen dat hij terug kwam. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:09
Edit: laat maar

[ Voor 84% gewijzigd door Terranova op 23-10-2016 23:20 ]

• Martinusz
Zag net een filmpje voorbij komen (volgens mij van Studio voetbal), waarin kramer express bij het doelpunt tegen onana's hoofd aanloopt, die gozer heeft ze echt niet op een rijtje :?

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-12 17:16
[...]

Ik gun het ze met dit team niet. Feyenoord mag van mij wel een keer weer kampioen worden, maar dan wel met een team die beter is dan Ajax of PSV. Op dit moment vind ik ze echt minder, ook al staan ze bovenaan.
Ik vind Feyenoord juist het beste team. Niet het beste materiaal, maar duidelijk een team, in tegenstelling tot PSV en Ajax waar het allemaal nog vrij moeizaam lijkt te gaan.

En Groningen winnaar van het weekend natuurlijk met 5 plaatsen winst. :+ _/-\o_

• JST94
toolkist schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:14:
[...]

Maar toch was de xG van Feyenoord(1.41) aanzienlijk hoger dan die van Ajax(0.65). Schoten op doel/naast zegt mij niet veel. :)
martinusz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:55:
Zag net een filmpje voorbij komen (volgens mij van Studio voetbal), waarin kramer express bij het doelpunt tegen onana's hoofd aanloopt, die gozer heeft ze echt niet op een rijtje :?
Misselijk gedrag van Kramer. Nergens voor nodig zoiets. 8)7

Bij Studio Voetbal waren ze trouwens van mening (ALLE 5!!) dat de Uefa Cup finale in 2002 over 2 wedstrijden werd gespeeld. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door JST94 op 24-10-2016 08:27 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:04

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kramer is in zoveel punten een anti voetballer, wordt je helemaal gek van.

Vorige week ook zo'n actie tegen NEC. Eerst op de keeper aflopen zodat deze snel de bal moet oppakken en je door kan spelen om hem vervolgens te blijven hinderen waardoor je zijn tijdrekken alleen maar in de hand speelt 8)7. Dan snap je het echt niet hoor.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• ph4ge
JST94 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:25:
Bij Studio Voetbal waren ze trouwens van mening (ALLE 5!!) dat de Uefa Cup finale in 2002 over 2 wedstrijden werd gespeeld. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Tja, en dan vinden ze het gek dat ze weleens kritiek over een vermeende voorkeur krijgen.

• JST94
Voorkeur doet er op dit moment niet toe. Maar gewoon zo fout zitten. Mag mijn inziens niet gebeuren. Dat één iemand iets over het hoofd ziet, prima. Maar de complete tafel? :z

• Martinusz
Prosac schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:21:
[...]

Ik vind Feyenoord juist het beste team. Niet het beste materiaal, maar duidelijk een team, in tegenstelling tot PSV en Ajax waar het allemaal nog vrij moeizaam lijkt te gaan.
Feyenoord heeft inderdaad beste team op dit moment, er is een goede spits toegevoegd en de rest is zo goed als intact gebleven. Bij Ajax zag je zeker in het begin de onwennigheid van een nieuwe trainer, andere spelopvatting en wat andere spelers dat het moeizaam ging. Nu loopt het al wel iets beter, maar nog niet zo gesmeerd als een team dat meer dan een jaar samen voetbalt.

Ik had echter van PSV ook wel verwacht dat ze hetzelfde als Feyenoord zouden hebben, ze hebben nagenoeg hetzelfde elftal, zelfde trainer, zelfde spelopvatting, maar blijkbaar gaat er daar toch wat mis :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Niet beoordeeld door de scheidsrechter, dus lijkt me geen probleem om hier nu een straf voor te geven.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:31
PWM schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Niet beoordeeld door de scheidsrechter, dus lijkt me geen probleem om hier nu een straf voor te geven.
http://www.voetbalprimeur...ana-na-kuyt-doelpunt.html

Is wel een rare beweging.

• Martinusz
Je ziet ook Onana zo opkijken van, Huh wat doe je?

Overigens over Onana gesproken, hij valt mij niet tegen, had er beetje hard hoofd in, maar tot nu toe staat hij toch aardig te keepen :) benieuwd of Krul hem eruit keept of wanneer Bosz dat zou aandurven?

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 24-10-2016 10:46 ]

• dutchgio
  • Niet online
Lijkt me wel, je gaat niet Krul huren om m vervolgens op de bank te zetten natuurlijk. :)
Al duurt het nu ook al vrij lang tot hij inzetbaar is..

Maar sowieso is Onana na de winterstop een tijd weg (Africa cup), net als Ziyech en Traore overigens, dan kan Krul sowieso spelen.
De vraag is dan of hij daarvoor al de wissel aandurft...

• Martinusz
dutchgio schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:49:
Lijkt me wel, je gaat niet Krul huren om m vervolgens op de bank te zetten natuurlijk. :)

Maar sowieso is Onana na de winterstop een tijd weg (Africa cup), net als Ziyech en Traore overigens, dan kan Krul sowieso spelen.
Ik hoop vooral op flinke vorst in NL tijdens de Africa cup ;) :+

• dutchgio
  • Niet online
Of juist in Afrika, al lijkt die kans vrij klein. :+

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:31
martinusz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:46:
Je ziet ook Onana zo opkijken van, Huh wat doe je?

Overigens over Onana gesproken, hij valt mij niet tegen, had er beetje hard hoofd in, maar tot nu toe staat hij toch aardig te keepen :) benieuwd of Krul hem eruit keept of wanneer Bosz dat zou aandurven?
Ik vind hem ook niet verkeerd keepen. Ik zou hem lekker laten staan. Beetje ervaring opdoen.

• ph4ge
dutchgio schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:49:

Ik denk dat Ajax net als Feyenoord over de keepers gaat nadenken in de winterstop. Dan zijn de vervangers echt fit en ben je toch uit je ritme. Toch denk ik dat Ajax Onana laat staan, dat is je eigen kapitaal.

• JST94
Zie dit beeld pas voor het eerst, maar het wordt wel enorm uitvergroot omdat het Kramer is zeg.

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-12 11:37
JST94 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Zie dit beeld pas voor het eerst, maar het wordt wel enorm uitvergroot omdat het Kramer is zeg.
Het is een rare beweging, maar meer ook niet. Volgens mij is het meer bedoeld als provocerend juichen (ook vrij kinderachtig natuurlijk) dan dat hij daadwerkelijk iets wilde raken. Dit in tegenstelling tot die randdebiel uit Deventer, dat soort tackles slaan echt nergens op...

Steam: Pickle Rick

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-12 14:33
JST94 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Ik zie iemand op iemand hoofd afrennen terwijl dat niet nodig is? Of vind je dat wel normaal om op die manier af te rennen op iemands hoofd in een situatie waar het spel al stil ligt?

• JST94
Dat bedoel ik. Heb niet echt het idee dat er opzet in zit. Maar het is Kramer, alles wordt uitvergroot bij die jongen. Heeft hij het deels zelf naar gemaakt natuurlijk.
muffstuff schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Ik zie iemand op iemand hoofd afrennen terwijl dat niet nodig is? Of vind je dat wel normaal om op die manier af te rennen op iemands hoofd in een situatie waar het spel al stil ligt?
Ik zie iemand op de bal afrennen in de goal en dat hij daarbij per ongeluk Onana raakt. Meer niet.

[ Voor 66% gewijzigd door JST94 op 24-10-2016 11:15 ]

• mannowlahn
JST94 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:14:
Dat bedoel ik. Heb niet echt het idee dat er opzet in zit. Maar het is Kramer, alles wordt uitvergroot bij die jongen. Heeft hij het deels zelf naar gemaakt natuurlijk.

[...]

Ik zie iemand op de bal afrennen in de goal en dat hij daarbij per ongeluk Onana raakt. Meer niet.
Je ziet zelf dat hij zijn loop richting veranderd om naar zijn hoofd te gaan. Het was niet per ongeluk, hij wijkt er zelfs voor uit om righting het hoofd van Onana te gaan.

Dan heb je echt wel een steekje los hoor.

• HeatWave

HeatWave

muffstuff schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Dat is gewoon de "bril" die een ieder opheeft. Die tackle van Klaassen was achteraf belachelijk, maar de intentie was de bal spelen, hij was te laat.

Wat Kramer doet is met voorbedachte rade, hij kan prima Onana ontwijken, want die ligt namelijk stil, dus ja, in mijn ogen is Kramer fouter dan Klaassen hier.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

JST94 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:14:

[...]

Om een bepaalde reden natuurlijk ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 24-10-2016 11:18 ]

• mannowlahn
HeatWave schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Dat is gewoon de "bril" die een ieder opheeft. Die tackle van Klaassen was achteraf belachelijk, maar de intentie was de bal spelen, hij was te laat.

Wat Kramer doet is met voorbedachte rade, hij kan prima Onana ontwijken, want die ligt namelijk stil, dus ja, in mijn ogen is Kramer fouter dan Klaassen hier.
Ik heb ook lopen schreeuwen om die tackle van klaasen en die dwaze actie van traore, ondanks dat ik voor ajax ben. En Suarez was ook altijd garantie voor bloedkoken. Dit soort figuren, suarez, kramer, dat zijn gewoon mensen die zo weinig controle hebben over hun emotie, dat ze soms echt een gevaar zijn voor mensen in hun omgeving.

• PickleRick
muffstuff schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Je ziet zelf dat hij zijn loop richting veranderd om naar zijn hoofd te gaan. Het was niet per ongeluk, hij wijkt er zelfs voor uit om righting het hoofd van Onana te gaan.

Dan heb je echt wel een steekje los hoor.
En hij ontwijkt m vervolgens ook weer. Je zal mij niet horen ontkennen dat Kramer een dwaas is hoor, maar vind de ophef hier wel een beetje overdreven. Ik blijf erbij dat dit volgens mij bedoeld was als provocerend juichen.

• HeatWave

HeatWave

muffstuff schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Ik heb ook lopen schreeuwen om die tackle van klaasen en die dwaze actie van traore, ondanks dat ik voor ajax ben. En Suarez was ook altijd garantie voor bloedkoken. Dit soort figuren, suarez, kramer, dat zijn gewoon mensen die zo weinig controle hebben over hun emotie, dat ze soms echt een gevaar zijn voor mensen in hun omgeving.
Ik zeg ook niet dat de tackle van Klaassen "goed" was, maar er zat geen intentie achter om iemand te blesseren volgens mij. HIj gaf toe veels te laat te zijn, dat is heel wat anders dan proberen iemand te raken.

Maar goed, deze 2 dingen zijn gebeurd, niemand is geblesseerd geraakt dus zo boeiend was het nou ook weer niet.

En El Ahmadi moet verder niet zo janken, die had er na 15 min al met 2 keer geel afgekund als Kuipers niet zo laf zou fluiten in de Kuip. Die was me een partij aan het schoppen de hele tijd.

• mannowlahn
ykathmann schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:24:
[...]

En hij ontwijkt m vervolgens ook weer. Je zal mij niet horen ontkennen dat Kramer een dwaas is hoor, maar vind de ophef hier wel een beetje overdreven. Ik blijf erbij dat dit volgens mij bedoeld was als provocerend juichen.
Provocerend juichen kan ook als je ervoor staat, maar wanneer je aankomt rennen op iemands hoofd terwijl het spel stil ligt, gaat die vlieger niet meer op. En helemaal wanneer je dus bewust je looprichting aanpast om naar degene zijn hoofd te gaan.

• PickleRick
muffstuff schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

Provocerend juichen kan ook als je ervoor staat, maar wanneer je aankomt rennen op iemands hoofd terwijl het spel stil ligt, gaat die vlieger niet meer op. En helemaal wanneer je dus bewust je looprichting aanpast om naar degene zijn hoofd te gaan.
Ik vind het vooral apart dat we hier discussiëren over situaties waar niemand uiteindelijk last van had. De tackle van Antonia doet beide situaties (Klaassen/Kramer) verbleken naar mijn mening. Als je het over dingen hebt, die niet op een voetbalveld thuis horen is dat toch wel het schoolvoorbeeld.

• mannowlahn
ykathmann schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Ik vind het vooral apart dat we hier discussiëren over situaties waar niemand uiteindelijk last van had. De tackle van Antonia doet beide situaties (Klaassen/Kramer) verbleken naar mijn mening. Als je het over dingen hebt, die niet op een voetbalveld thuis horen is dat toch wel het schoolvoorbeeld.
Jer hebt helemaal gelijk als de speler in kwestie geen discutabele historie heeft. Maar als het de zoveelste intentie tot ernstige blessure is, dan mag je daar best even de aandacht op vestigen.

• JST94
Dat vind ik wel wat overdreven zeg,ernstige blessure.. 8)7

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Die overtreding van Klaassen was zeker een rode kaart waard, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar de situatie is beoordeeld en met geel afgedaan. Klaassen was te laat, was hij een seconde eerder geweest was het een prima sliding geweest.
Wat kramer doet is niet door de scheidsrechter beoordeeld. Onana ligt stil, niet of niemand beperkt kramer in zijn mogelijkheid om Onana te ontwijken. Sterker nog het lijkt alsof hij expres van zijn looplijn afwijkt om dichter langs het hoofd van Onana te lopen, stomme actie. Of hij het hoofd willens en weten heeft willen raken kan ik niet beoordelen, maar hij doet zeker geen moeite om Onana te ontwijken. Het resultaat is dat hij totaal onnodig het hoofd van een speler die op de grond ligt raakt, dus schorsing. En wat mij betreft meerdere wedstrijden voor zon smerige overtreding, die totaal niet nodig was.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
groggy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:03:
Die overtreding van Klaassen was zeker een rode kaart waard, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar de situatie is beoordeeld en met geel afgedaan. Klaassen was te laat, was hij een seconde eerder geweest was het een prima sliding geweest.
Wat kramer doet is niet door de scheidsrechter beoordeeld. Onana ligt stil, niet of niemand beperkt kramer in zijn mogelijkheid om Onana te ontwijken. Sterker nog het lijkt alsof hij expres van zijn looplijn afwijkt om dichter langs het hoofd van Onana te lopen, stomme actie. Of hij het hoofd willens en weten heeft willen raken kan ik niet beoordelen, maar hij doet zeker geen moeite om Onana te ontwijken. Het resultaat is dat hij totaal onnodig het hoofd van een speler die op de grond ligt raakt, dus schorsing. En wat mij betreft meerdere wedstrijden voor zon smerige overtreding, die totaal niet nodig was.
Helemaal mee eens, Kramer zorgt altijd voor onrust in de 16. Vooral omdat het een vreemde vogel is die overal agressie uitlokt en uitstraalt.

Wat mij nog wel opviel is dat halverwege de eerste helft Zyech en consorten toch wel systematisch bezig leken Vilhena uit de wedstrijd te werken. Veel stevige duels eigenlijk over het randje. Daar had Kuipers best een keer beschermend geel mogen trekken.

alles kan off-topic

• Han
  • Niet online

Han

Ankona schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:11:
Veel stevige duels eigenlijk over het randje. Daar had Kuipers best een keer beschermend geel mogen trekken.
Eindelijk deed Ajax datgene wat hun al jaren lang overkwam in de Kuip; overtredingen maken die tegen het randje aan zitten. Ik ben stiekem best blij met die ontwikkeling, niet alleen incasseren maar ook uitdelen. Niet langer het braafste jongetje uit de klas zijn. Hoe vaak werd er niet (terecht of onterecht) geklaagd dat spelers van Feyenoord een kaart had moeten ontvangen tijdens een klassieker in de Kuip? Dat soort overtredingen wordt door Feyenoord fans als 'mannelijk' bestempeld, dus die zullen er volgens mij dan ook geen problemen mee hebben :)

Maar goed, ik hoop dat Kramer eens goed wordt aangepakt en niet weer door één of andere knullige vormfout van de KNVB zijn verdiende straf ontloopt. Of dat Feyenoord zelf hem eens op therapie stuurt, dit gedrag is hem niet vreemd en qua smerig spel een recidivist. Hijzelf is blijkbaar nog steeds er van overtuigd dat "zo'iets dat gewoon gebeurt in een wedstrijd". Vanuit Feyenoord hoor je helaas geen afkeurende toon voor zijn acties in het verleden, slechts een horde advocaten om het aan te vechten in plaats van op basis van het voorval het gewoon te accepteren en zich openlijk te distantiëren van zijn gedrag.

[ Voor 38% gewijzigd door Han op 24-10-2016 12:51 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JST94 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:36:
Dat vind ik wel wat overdreven zeg,ernstige blessure.. 8)7
Een schop tegen het hoofd, waar zou jij dat onder categoriseren? :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• JST94
Outerspace schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:53:
[...]

Een schop tegen het hoofd, waar zou jij dat onder categoriseren? :)
Ik vind het eerder een ongelukkig moment dan echt een schop tegen het hoofd. Meer niet.
Han schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:41:
[...]
Eindelijk deed Ajax datgene wat hun al jaren lang overkwam in de Kuip; overtredingen maken die tegen het randje aan zitten. Ik ben stiekem best blij met die ontwikkeling, niet alleen incasseren maar ook uitdelen. Niet langer het braafste jongetje uit de klas zijn. Hoe vaak werd er niet (terecht of onterecht) geklaagd dat spelers van Feyenoord een kaart had moeten ontvangen tijdens een klassieker in de Kuip? Dat soort overtredingen wordt door Feyenoord fans als 'mannelijk' bestempeld, dus die zullen er volgens mij dan ook geen problemen mee hebben :)
Dat maakt de wedstrijd juist wat mooier, beiden uitdelen en incasseren, zolang het maar niet te erg uit de klauwen loopt. Moet je wel een arbiter hebben die de wedstrijd niet doodfluit natuurlijk.
Han schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:41:
[...]
Vanuit Feyenoord hoor je helaas geen afkeurende toon voor zijn acties in het verleden, slechts een horde advocaten om het aan te vechten in plaats van op basis van het voorval het gewoon te accepteren en zich openlijk te distantiëren van zijn gedrag.
Ze hebben maar één advocaat. ;) Verder hadden ze het vorig seizoen ook gewoon geaccepteerd hoor. Kramer is 4 wedstrijden geschorst geweest vanwege een elleboogstoot.

[ Voor 71% gewijzigd door JST94 op 24-10-2016 13:04 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JST94 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Ik vind het eerder een ongelukkig moment dan echt een schop tegen het hoofd. Meer niet.
Een ongelukkig moment tegen het hoofd, kan dat niet resulteren in een ernstige blessure?
Wie weet breekt ie per ongeluk een kaak of schampt hij met zijn beschermer tegen zijn oor en trekt zijn oor er half af. Mijn inziend kan het altijd een ernstige blessure zijn als je aan je hoofd geraakt wordt.

Misschien zien we dat beide anders :)

Ik ben benieuwd wat Cambuur gaat doen. Die Rob Maas heeft het zooitje echt verneukt, hopelijk blijft ie hoofdtrainer af.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mannowlahn
[...]

[...]

Dat maakt de wedstrijd juist wat mooier, beiden uitdelen en incasseren, zolang het maar niet te erg uit de klauwen loopt. Moet je wel een arbiter hebben die de wedstrijd niet doodfluit natuurlijk.

[...]

Ze hebben maar één advocaat. ;) Verder hadden ze het vorig seizoen ook gewoon geaccepteerd hoor. Kramer is 4 wedstrijden geschorst geweest vanwege een elleboogstoot.
:+ Een ongelukkig moment als iemand bewust richting hoofd loopt? Sterker nog, het is heel bewust aangezien de looprichting aangepast wordt. Ongelukkig impliceert onmacht. nou ja, wellicht heb je daar in gelijk, Kramer lijkt inderdaad niet altijd controle te hebben over zijn gedrag.

[ Voor 14% gewijzigd door mannowlahn op 24-10-2016 13:12 ]

• Han
  • Niet online

Han

Ze hebben maar één advocaat. ;)
Tijdens de rechtzitting wel, maar Van Benthem werkt ook gewoon met een team advocaten, die doet echt niet alles in zijn ééntje ;)
Verder hadden ze het vorig seizoen ook gewoon geaccepteerd hoor. Kramer is 4 wedstrijden geschorst geweest vanwege een elleboogstoot.
In mijn ogen was dat eerdere een tactische keuze... gezien de wedstrijden die hij zou moeten missen als ze direct accepteerde afgezet tegen een eventuele schorsing na een beroep. Begrijp me niet verkeerd, het is Feyenoord haar volste recht om het te doen, het systeem laat het gelukkig toe, maar bij meerdere gevallen had het Feyenoord gesierd om, gezien het gedrag van hun speler, het te accepteren (alleen al als signaal) in plaats van gebruik te maken van het amateurisme van de KNVB. De overtreding en het gedrag wordt er namelijk niet anders van door een vrijspraak op basis van vormfouten.

Maar goed, Kramer, typ een zoektermen als 'Kramer elleboog', 'Kramer overtreding' of 'Kramer schorsing' in op Google en je krijgt een aardig beeld van zijn gedrag. Ik hoop echt dat het eens flink wordt afgestraft en dat heeft niks met een club waar hij speelt te maken maar omdat hij als profspeler blijkbaar zichzelf niet kan/wil beheersen en lak heeft aan zijn voorbeeld rol richting jong voetbal-minnend Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 24-10-2016 13:26 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
muffstuff schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:10:
[...]

:+ Een ongelukkig moment als iemand bewust richting hoofd loopt? Sterker nog, het is heel bewust aangezien de looprichting aangepast wordt. Ongelukkig impliceert onmacht. nou ja, wellicht heb je daar in gelijk, Kramer lijkt inderdaad niet altijd controle te hebben over zijn gedrag.
Maar aan de andere kant, het gaat wel om een professionele voetballer. Dus als hij doelbewust schopt naar een rond voorwerp, een hoofd in dit geval, dan is het onwaarschijnlijk als die ongeschonden op zijn plek blijft liggen. Een voetballer heeft de skills om, indien dat de intentie was, er meer gevolgen aan te geven.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder