[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.043 views

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kijk, dat is nu precies wat de rest ook al zei. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:55
Gonadan schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:42:
[...]
Dit is het enige discussie waardige. Ik ben ook erg benieuwd, ik verwacht sowieso een mooie pot.

Tegen PSV kraakte Feyenoord aan alle kanten, maar ze wonnen toch. Het is een tegenstander om rekening mee te houden. Toch zie ik goede kansen voor Ajax mede omdat die een stijgende lijn hebben een Feyenoord eerder een dalende.
Tja, als je alleen tegen PSV ( nog steeds het beste materiaal van de ED ) kraakt en net NEC op 70% denkt te kunnen doen en dat alsnog weet te winnen vind ik het prima. Top Oss was met de reserves natuurlijk wel slap. Maar je zag wat er gebeurde toen Jorgensen erin kwam. Snel rechtgezet. Van een dalende lijn is m.i nog geen sprake. Feyenoord is stabiel. En tegen Ajax geven ze toch altijd net wat meer dan tegen kleine ploegen uit.

De enige manier om dit Feyenoord effectief te bestrijden is eigenlijk Fener na te doen. Dus er meer fysiek en strijd in te gooien dan wat Feyenoord zelf doet en ze af te bluffen. En daar acht ik Ajax niet toe in staat, zeker niet in de Kuip. Maar dat gaan we zien. Als ie maar niet weer door een blunder van de scheids wordt beslist zoals vorig jaar met die bal ver over de zijlijn en het duwen van Kuyt.

Ajax kraakte nogal hard tegen:
Utrecht
Vitesse
Roda ( Puntverlies )
Willem 2 ( Puntverlies )

Laat Ajax na de klassieker ook PSV maar eens van zich af houden, ik zie PSV dat namelijk wel winnen. Die fragiele en beperkte verdedigers ( op Sanchez na, die is geweldig ) gaan t moeilijk krijgen tegen de Eindhovenaren. Middenveld en aanvallers van Ajax zijn wel goed bezig nu. Schone was echt de missing link lijkt t. En PSV heeft in december de boel ook echt wel weer op de rit. Dat gaat ook een mooie pot worden.

Enige waar ik als Feyenoorder voor vrees zijn Heerenveen, Ajax uit en Utrecht uit. En natuurlijk de onderschatting tegen de kleine ploegen in de uitwedstrijden. Daar zijn we al eens meer op ons bek gegaan

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2016 17:43 ]

• Gonadan

Gonadan

Toch wel gaaf om te zien hoe snel jullie qua overmoed weer op Amsterdams niveau zitten. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26
Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:18:
Toch wel gaaf om te zien hoe snel jullie qua overmoed weer op Amsterdams niveau zitten. :D
Bizar he :o

XXXVI

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Volgens mij zijn het eerder de Ajacieden die weer even denken te winnen ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JST94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:31:
Ja joh, dat lees je overal terug :Z

En laten we a.u.b. Leon Zwiers gelijk geven, zijn we van die vermoeiende welles-nietes discussies af;

Feyenoord is de beste
Feyenoord is de sterkste
Feyenoord wint alles
Feyenoord wordt kampioen
Feyenoord kraakt alleen, heeft nooit mazzel
Feyenoord kan op 70% zijn wedstrijden winnen
etc.
etc.

Oh ja; en Ajax heeft gewoon mazzel, de winsten zijn vertekend, het is minder dan PSV en Feyenoord.

Zo, is dat ook weer gezegd en gaan we zien of Feyenoord de klassieker terecht gaat winnen of dat Ajax wederom de scheids mee heeft, geluk heeft en Feyenoord pech...

* Han gaat z'n mond spoelen en kijken naar een tevreden Leon Zwiers :P

daarnaast zou ik af en toe graag de glazen bol en voetbalvisie van Leon Zwiers willen hebben... wauw 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 17-10-2016 19:42 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

JST94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:31:
Ik geef toe, het verbaast mij ook, maar ik heb echt nog geen één Ajacied gezien die dat denkt. :P

Feyenoord is dit seizoen gewoon te goed om te denken dat je de punten wel weer even als vanouds gaat ophalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:35
"Cerny scoort nu wel tegen de Graafschap"

Dat doet nog steeds pijn :'(

Jong Ajax speelt wel weer heerlijk zeg.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 15:49

Japser

Jeej!

Hahaha opzich briljant...we gaan gewoon verliezen nu van Jong Ajax. De Graafschap zakt wel heeeel erg snel af nu.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:20

Qu3st

Terranova schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:38:
"Cerny scoort nu wel tegen de Graafschap"

Dat doet nog steeds pijn :'(

Jong Ajax speelt wel weer heerlijk zeg.
Ja dat was gewoon gemeen!

Jong Ajax opstellen tegen Feyenoord en we winnen makkelijk in De Kuip :+
Maar is genieten, die Nouri is een geniale voetballer.

[ Voor 11% gewijzigd door Qu3st op 17-10-2016 20:47 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:35
Qu3st schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:46:
[...]

Ja dat was gewoon gemeen!

Jong Ajax opstellen tegen Feyenoord en we winnen makkelijk in De Kuip :+
Maar is genieten, die Nouri is een geniale voetballer.
Jong Ajax - Top Oss 7-0
Feyenoord - Top Oss 4-1

Ik denk het ook ja :+

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:23
Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:18:
Ja, je hebt ze er bij zitten, maar ik zie voorlopig alleen nog maar het moment dat het instort steeds dichter bij komen. :'( Pas als zondag ook gewonnen wordt durf ik in de Coolsingel te geloven, nu zie ik Ajax nog steeds als favoriet in mei. Thuis moet je wel van ze kunnen winnen natuurlijk, maar het ligt dicht bij elkaar. De afgelopen jaren was Feyenoord vaak sterker in de Klassieker en won Ajax toch meestal (die goal van Van Rhijn :'( ), dus zelfs als Feyenoord iets beter in vorm is heb ik er een hard hoofd in.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
ph4ge schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:30:
Pas als zondag ook gewonnen wordt durf ik in de Coolsingel te geloven.
Terwijl er nog 24 wedstrijden gespeeld moeten worden dan? :z

• ph4ge
JST94 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:34:
Terwijl er nog 24 wedstrijden gespeeld moeten worden dan? :z
Geloven dat het kan, ik zeg niet dat we dan wel even kampioen worden. Als je 8 en 9 punten los zou komen te staan en beide concurrenten hebt verslagen dan kan je je niet meer verstoppen, imo.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 18-10-2016 08:40 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 23:15
Dat mierenneuken van iedereen, waarom zou je niet kunnen zeggen dat Feyenoord mee doet voor de titel dit jaar?

Voorlopig heeft PSV de vorm nog niet te pakken, Ajax heeft in ieder geval in het begin al steken laten vallen en Feyenoord nog helemaal niks laten vallen.
Geen van deze drie clubs gaat even alles nog winnen de rest van het seizoen, maar ik zie Feyenoord ook niet ineens weer 7 wedstrijden achter elkaar verliezen, daar zit het team nu wel iets steviger in elkaar als vorig seizoen. Misschien zit het gevaar in gelijke spelen, want daar verlies je natuurlijk ook snel punten mee.

Wie weet doet Heerenveen ook wel mee :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14
Mjah, ben toch wel bang voor zondag. Ajax is ook echt goed bezig met die reeks.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• JST94
ph4ge schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:40:
[...]

Geloven dat het kan, ik zeg niet dat we dan wel even kampioen worden. Als je 8 en 9 punten los zou komen te staan en beide concurrenten hebt verslagen dan kan je je niet meer verstoppen, imo.
Wanneer er nog 24 wedstrijden gespeeld moeten worden geloof ik er nog niet in hoor. Daar is het seizoen simpelweg nog te lang voor.

• ph4ge
JST94 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:09:
Wanneer er nog 24 wedstrijden gespeeld moeten worden geloof ik er nog niet in hoor. Daar is het seizoen simpelweg nog te lang voor.
Je mag dan best uitspreken dat je dan op dat moment favoriet bent. Het gevaar is anders ook dat men tevreden is zonder dat er echt wat bereikt is. De wedstrijd Ajax - PSV is nog niet eens geweest, dan morst de concurrentie ook punten.

Voor de duidelijkheid, ik zeg ook niet dat Feyenoord kampioen wordt. Maar als er zondag gewonnen wordt ga ik wel geloven dat het een reele mogelijkheid is. Dat lijkt me zeker geen misplaatste arrogantie op dat moment. Dat zou het zijn als ik zeg dat Feyenoord de eerste club wordt die de 100 punten grens gaat doorbreken en in februari al kampioen is. :) (we liggen op schema haha)

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 18-10-2016 09:18 ]

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:40:
Precies dat... wanneer Feyenoord wint aanstaande zondag dan hebben ze een reeks neergezet die echt telt. Winnen van de twee directe concurrenten (thuis weliswaar) en 9 punten los, dan kun je op z'n stellen dat ze de ploeg in de beste vorm zijn.

Alleen is het te hopen voor Feyenoord dat de geschiedenis zich niet gaat herhalen; op het moment dat ze echt kans maken op het kampioenschap wederom verstikken en punten gaan verspelen tegen de 'kleintjes'. Ik roep al jaren (als Ajacied) dat ik zou willen dat Feyenoord weer een top3 ploeg wordt, daar wordt de competitie alleen maar leuker door.

Mooi om te zien dat Feyenoord de ploeg intact heeft weten te houden en zich heeft weten te versterken met Jones, Jørgensen en Berghuis. Het vertrek van Achahbar en Immers heeft ze niet zwakker gemaakt. Ook financieel gaat het weer stukken beter, Feyenoord haalt voor het vierde seizoen op rij positieve resultaten en behoort tot één van de financieel gezondste clubs van Nederland. Toch knap na al die malaise :)

Uiteraard mogen ze dan geen kampioen worden, maar er om mee doen in een seizoen waarin Ajax kampioen wordt zou mooi zijn :P O-)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
martinusz schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:48:
Dat mierenneuken van iedereen, waarom zou je niet kunnen zeggen dat Feyenoord mee doet voor de titel dit jaar?

Voorlopig heeft PSV de vorm nog niet te pakken, Ajax heeft in ieder geval in het begin al steken laten vallen en Feyenoord nog helemaal niks laten vallen.
Geen van deze drie clubs gaat even alles nog winnen de rest van het seizoen, maar ik zie Feyenoord ook niet ineens weer 7 wedstrijden achter elkaar verliezen, daar zit het team nu wel iets steviger in elkaar als vorig seizoen.
Steviger in elkaar? dat vind ik wel meevallen, een echt geweldig elftal heeft Feyenoord niet, wel leuk die praatjes als ze maar liefst 5 hele punten voorsprong hebben, nu maar hopen dat ze niet twee keer achter elkaar verliezen, of kan dat ook niet? :+

Trouwens ik heb geen voetbal kunnen kijken dus ik heb alleen de samenvattingen gezien maar wat ADO deed, dat leek helemaal nergens op, die Kanon had niet zo'n beste wedstrijd he. :P

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 22:58
Waarom zitten jullie zo'n lange discussie te houden over wie tweede wordt achter PSV O-)?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Fleximex schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:26:
Waarom zitten jullie zo'n lange discussie te houden over wie tweede wordt achter PSV O-)?
Nu is dat meer een droom dan dat Feyenoord kans maakt op de titel. :o

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 10:12
Ik denk dat Feyenoord het niet gaat redden tegen Ajax maar ik vind Feyenoord de laatste seizoenen wel sterker in de klassiekers dan Ajax, alleen scorend vermogen hadden ze niet. Daarom denk ik dat het nog wel eens een leuke klassieker kan worden.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
Han schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:41:
[...]

Ja joh, dat lees je overal terug :Z

En laten we a.u.b. Leon Zwiers gelijk geven, zijn we van die vermoeiende welles-nietes discussies af;

Feyenoord is de beste
Feyenoord is de sterkste
Feyenoord wint alles
Feyenoord wordt kampioen
Feyenoord kraakt alleen, heeft nooit mazzel
Feyenoord kan op 70% zijn wedstrijden winnen
etc.
etc.

Oh ja; en Ajax heeft gewoon mazzel, de winsten zijn vertekend, het is minder dan PSV en Feyenoord.

Zo, is dat ook weer gezegd en gaan we zien of Feyenoord de klassieker terecht gaat winnen of dat Ajax wederom de scheids mee heeft, geluk heeft en Feyenoord pech...

* Han gaat z'n mond spoelen en kijken naar een tevreden Leon Zwiers :P

daarnaast zou ik af en toe graag de glazen bol en voetbalvisie van Leon Zwiers willen hebben... wauw 8)
_/-\o_ Dank u. Mijn glazen bol is te koop bij de Action.

• ph4ge
Han schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:23:
Precies dat... wanneer Feyenoord wint aanstaande zondag dan hebben ze een reeks neergezet die echt telt. Winnen van de twee directe concurrenten (thuis weliswaar) en 9 punten los, dan kun je op z'n stellen dat ze de ploeg in de beste vorm zijn.
PSV was uit ;)
Tweaking Art schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:25:
Steviger in elkaar? dat vind ik wel meevallen, een echt geweldig elftal heeft Feyenoord niet, wel leuk die praatjes als ze maar liefst 5 hele punten voorsprong hebben, nu maar hopen dat ze niet twee keer achter elkaar verliezen, of kan dat ook niet? :+

Trouwens ik heb geen voetbal kunnen kijken dus ik heb alleen de samenvattingen gezien maar wat ADO deed, dat leek helemaal nergens op, die Kanon had niet zo'n beste wedstrijd he. :P
Feyenoord geeft gewoon haast geen kansen weg, dan kan je wel spreken van stevig in elkaar zitten. Feyenoord heeft geen geweldig elftal a la Barcelona, met technische rasvoetballers die mooie acties en steekpassjes geven, maar meer a la Atletico Madrid, een vechtmachine.
RedHat schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:31:
Ik denk dat Feyenoord het niet gaat redden tegen Ajax maar ik vind Feyenoord de laatste seizoenen wel sterker in de klassiekers dan Ajax, alleen scorend vermogen hadden ze niet. Daarom denk ik dat het nog wel eens een leuke klassieker kan worden.
Dat scorend vermogen is tot nu toe het grote verschil met vorige seizoenen. Met name onder Rutten creeerde Feyenoord nog veel meer kansen, maar nu benutten ze ze beter.

[ Voor 71% gewijzigd door ph4ge op 18-10-2016 09:41 ]

• Tweaking Art
Ik moet wel zeggen dat ik het best grappig vind dat PSV, de beste selectie van Nederland het zo lastig heeft in de Eredivisie, het is net alsof het gemiste penalty syndroom effect heeft op het hele elftal, niemand durft die bal er in te trappen. :P

Misschien moet Luuk de Jong maar een paar maanden op penalties trainen. ;)
ph4ge schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:35:

Feyenoord geeft gewoon haast geen kansen weg, dan kan je wel spreken van stevig in elkaar zitten. Feyenoord heeft geen geweldig elftal a la Barcelona, met technische rasvoetballers die mooie acties en steekpassjes geven, maar meer a la Atletico Madrid, een vechtmachine.
Zo zou je kunnen redeneren, dan zullen we dat zien tijdens de klassieker. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Tweaking Art op 18-10-2016 09:41 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind het wel fijn dat Feyenoord weer meedoet bovenin de strijd. Zondag wordt een echte klassieker, niet zoals de 'klassieker' van afgelopen jaren.

Weer gezeik in de top van het voetbal:
http://www.vi.nl/nieuws/g...ch-nog-op-positie-ecv.htm

Gaat goed zo met de ED!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd wie dit seizoen aan het langste eind trekt, PSV heeft nu een dip, maar de grote concurrenten krijgen ongetwijfeld ook nog een dip.

Desalniettemin is het een leuk strijd en als PSV'er vind ik het leuk om te zien dat Feyenoord het zo goed doet. Daarnaast hoop ik op Europees succes voor alle Nederlandse teams. Dat kunnen we als land, voor de punten, goed gebruiken.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:34

snmght

imho dan he

Outerspace schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:40:
Ik vind het wel fijn dat Feyenoord weer meedoet bovenin de strijd. Zondag wordt een echte klassieker, niet zoals de 'klassieker' van afgelopen jaren.

Weer gezeik in de top van het voetbal:
http://www.vi.nl/nieuws/g...ch-nog-op-positie-ecv.htm

Gaat goed zo met de ED!
Was het bij de eerste Klassieker van vorig jaar niet ook zo dat Feyenoord nog zeer hoog stond? Dat was voor die slechte reeks die ze hadden. Ik had begin vorig seizoen ook een tijd het gevoel dat Feyenoord weer helemaal aangehaakt was en was daar erg blij mee. Hoe meer ploegen voor de titel strijden, hoe beter. Als wij (Ajax) het dan weer niet worden, dan maar Feyenoord eindelijk een keer. Mooi feestje moet dat geven in Rotterdam!
JST94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Dan pakken de Eredivisie wedstrijden van dit seizoen. Allen winst. :) Blijf het zeggen, resultaat is hetgeen wat telt. Niet hoe leuk je speelt. Ajax verkeert gewoon in mindere vorm dan Feyenoord, zo simpel is het.

Niet dat vorm er veel toe doet zondag. De Klassieker is een wedstrijd op zich zelf.
Je spreekt jezelf hier tegen, als resultaat telt en we kijken naar de meest recente resultaten dan is Ajax in betere vorm. 2-0 versus 2-1. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door snmght op 18-10-2016 09:50 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-11 15:12
Benieuwd ook hoe groot de invloed van de europese wedstrijden donderdag is. Ik vind altijd dat je als voetballer makkelijk 2x pw een wedstrijd moet spelen, maar de meningen zijn daar over verdeeld.

Anyway, Feyenoord is dat in principe wat minder gewend dan Ajax, maar die spelen wel thuis, zowel donderdag als zondag, en Ajax moet naar Spanje.

• snmght

snmght

imho dan he

KingKoning schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:48:
Benieuwd ook hoe groot de invloed van de europese wedstrijden donderdag is. Ik vind altijd dat je als voetballer makkelijk 2x pw een wedstrijd moet spelen, maar de meningen zijn daar over verdeeld.

Anyway, Feyenoord is dat in principe wat minder gewend dan Ajax, maar die spelen wel thuis, zowel donderdag als zondag, en Ajax moet naar Spanje.
Wat mij betreft mag dat geen of weinig invloed hebben. In dit geval scheelt het dat beide ploegen Europees spelen, al scheelt het voor Feyenoord dat ze thuis spelen. Beide ploegen hebben overigens ook een sterke bank en kunnen zo nodig wisselen zonder dat ze er heel veel op achteruit gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 18-10-2016 09:54 ]

• dutchgio
  • Nu online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:41:
Ik ben heel benieuwd wie dit seizoen aan het langste eind trekt, PSV heeft nu een dip, maar de grote concurrenten krijgen ongetwijfeld ook nog een dip.

Desalniettemin is het een leuk strijd en als PSV'er vind ik het leuk om te zien dat Feyenoord het zo goed doet. Daarnaast hoop ik op Europees succes voor alle Nederlandse teams. Dat kunnen we als land, voor de punten, goed gebruiken.
Ajax heeft die 'dip' aan het begin van het seizoen gehad, toen het niet liep.
PSV heeft dat nu een beetje.

Het wachten is dus op het puntverlies van Feyenoord en hoe ze daar mee om gaan, want die gaan echt niet alles winnnen...
De vraag is alleen of dat komende zondag al het geval is. :)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

dutchgio schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Ajax heeft die 'dip' aan het begin van het seizoen gehad, toen het niet liep.
PSV heeft dat nu een beetje.

Het wachten is dus op het puntverlies van Feyenoord en hoe ze daar mee om gaan, want die gaan echt niet alles winnnen...
De vraag is alleen of dat komende zondag al het geval is. :)
Zou wel een stunt zijn, jaren niet meedoen in de echte top en dan bij eerste kampioenschap in zoveel jaar meteen geen wedstrijd verliezen :+.

Ik zie nog wel wat problemen hoor bij Feyenoord, zo is Karsdorp elke wedstrijd helemaal af lijkt het. Hoewel hij wel iedere keer weer doorgaat, maar hoe lang houd je zoiets vol.
Daarnaast lijkt het scorend wat lastiger, Jorgensen doet het zeker niet verkeerd, maar heeft nog niet de neus voor de goals zoals Pellé bijvoorbeeld.

Verdedigend staat het atm gewoon erg goed (zie doelpunten tegen) zeker met Van Beek weer fit erbij is er ruimte genoeg in de verdediging om mensen te sparen. Van Beek kan volgens mij prima uit de voeten op de plek van Karsdorp in een wedstrijd tegen een kleinere ploeg als het nodig is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• JST94
Rubman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:57:
[...]
Daarnaast lijkt het scorend wat lastiger, Jorgensen doet het zeker niet verkeerd, maar heeft nog niet de neus voor de goals zoals Pellé bijvoorbeeld.
Jorgensen wordt onderschat imo. Geweldige spits voor Feyenoord. In 9 wedstrijden ook al goed voor 10 goals (7 goals, 3 assists), verder creëert hij ook best veel kansen (18). Fysiek prima en laat het team beter spelen. Erg blij met deze spits. :o
Rubman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:57:
[...]
Verdedigend staat het atm gewoon erg goed (zie doelpunten tegen) zeker met Van Beek weer fit erbij is er ruimte genoeg in de verdediging om mensen te sparen. Van Beek kan volgens mij prima uit de voeten op de plek van Karsdorp in een wedstrijd tegen een kleinere ploeg als het nodig is.
Volgende week in de beker tegen Excelsior zou je bijvoorbeeld Karsdorp rust kunnen geven voor van Beek. Jorgensen wisselen voor Kramer. Toornstra er uit voor Elia.

Spaar je al drie belangrijke spelers zonder er echt op achteruit te gaan (op de spitspositie na, komt omdat Kramer ander type spits is).

[ Voor 40% gewijzigd door JST94 op 18-10-2016 10:10 ]

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:30:
Ja, je hebt ze er bij zitten, maar ik zie voorlopig alleen nog maar het moment dat het instort steeds dichter bij komen. :'( Pas als zondag ook gewonnen wordt durf ik in de Coolsingel te geloven, nu zie ik Ajax nog steeds als favoriet in mei. Thuis moet je wel van ze kunnen winnen natuurlijk, maar het ligt dicht bij elkaar. De afgelopen jaren was Feyenoord vaak sterker in de Klassieker en won Ajax toch meestal (die goal van Van Rhijn :'( ), dus zelfs als Feyenoord iets beter in vorm is heb ik er een hard hoofd in.
Ik snap wat je bedoelt. Het seizoen is nog lang, maar als je die 8 punten voorsprong weet te pakken dan heb je wel wat laten zien.

Dat een verval gaat komen bij Feyenoord ben ik van overtuigd, elke club heeft dat in een seizoen. Maar ik hoop wel dat het een 'gewoon' verval is, niet zoals vorig jaar. Uiteraard hoop ik dat Ajax kampioen wordt, maar ik vind het wel leuker als de competitie gewoon spannend is. Om een Feyenoord dan weer helemaal in te zien storten haal ik geen plezier uit.

Dat gezegd hebbende vind ik het natuurlijk ook niet erg als het na zondag nog maar 2 punten verschil is. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:33:
_/-\o_ Dank u. Mijn glazen bol is te koop bij de Action.
Die inschatting hadden we al lang gemaakt :P

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

JST94 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:08:
[...]

Jorgensen wordt onderschat imo. Geweldige spits voor Feyenoord. In 9 wedstrijden ook al goed voor 10 goals (7 goals, 3 assists), verder creëert hij ook best veel kansen (18). Fysiek prima en laat het team beter spelen. Erg blij met deze spits. :o

[...]

Volgende week in de beker tegen Excelsior zou je bijvoorbeeld Karsdorp rust kunnen geven voor van Beek. Jorgensen wisselen voor Kramer. Toornstra er uit voor Elia.

Spaar je al drie belangrijke spelers zonder er echt op achteruit te gaan (op de spitspositie na, komt omdat Kramer ander type spits is).
Jorgensen wordt zeker onderschat, maar voor het zicht heeft hij nog niet de neus voor de goal die Pellé had lijkt het. Hoewel hij gewoon goed loopt qua doelpunten idd en verder in het veld gewoon erg sterk is. Niet van de bal te krijgen zowat.

Kramer vind ik echt een aanfluiting, was in het begin nog wel positief.
Hij bewijst keer op keer gewoon een domme speler te zijn en niet geïnteresseerd in het spelletje. Zondag ook, beetje de keeper hinderen terwijl die juist zo snel mogelijk de bal weer in het spel moet krijgen en dat nadat hij op de keeper afloopt om hem sneller de bal te laten pakken. |:(

Denk ook zeker dat ze spelers moeten gaan sparen op dat soort wedstrijden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Tweaking Art
http://www.vi.nl/nieuws/w...rote-problemen-lonken.htm

Zou Wang al spijt hebben van de aankoop van ADO? of is die Chinees een erg goede troll, misschien vind hij het wel erg leuk om die club te zien spartelen. :D

• Martinusz
martinusz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

Ik denk Kuipers. Blom floot Ajax dit weekend, Nijhuis floot PSV en Makkelie floot Feyenoord.

Kuipers fluit meestal hetzelfde, en geeft niet overal geel voor, dus dat vind ik een prima optie :)
http://www.vi.nl/nieuws/k...ng-bij-feyenoord-ajax.htm

8) 8)

*pakt glazen bol weer voor uitslag*

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik denk dat de knvb hier gewoon meeleest. Als ik een moeilijke beslissing moet nemen zoek ik ook vaak informatie op internet.

alles kan off-topic

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat de knvb hier gewoon meeleest. Als ik een moeilijke beslissing moet nemen zoek ik ook vaak informatie op internet.
ssssttt.....ik heb invloed op de knvb en de competitie :+

• dutchgio
  • Nu online
Tweaking Art schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:33:
http://www.vi.nl/nieuws/w...rote-problemen-lonken.htm

Zou Wang al spijt hebben van de aankoop van ADO? of is die Chinees een erg goede troll, misschien vind hij het wel erg leuk om die club te zien spartelen. :D
Hij zat toch notabene in het stadion zondag? Kwam volgens mij ook gewoon in beeld. Of was dat een andere (bel)Chinees? :+

• Fleximex
Aubameyang is best een goede speler :+

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 18-10-2016 20:57 ]

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 06:25
Daar wordt Sporting genaaid

• Fleximex
Ronald van der Geer heeft ook echt Frank Snoeks neigingen. Haalt speler door elkaar, ziet niet dat de scheids al voor buitenspel gefloten heeft en kent de nieuwe spelregels van dit seizoen niet.
Dat valt me op bij veel Nederlandse commentators. Dat ze echt hele obvious dingen missen of fout benoemen. Ik bedoel, als commentator heb je toch het best overzicht over het veld en de wedstrijd? Je wordt er toch voor betaald? Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat raar.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:16
Je gaat toch bijna geloven dat top clubs altijd geholpen worden door de scheidsrechters. Gisteren Dortmund die met geluk wint, omdat Sporting letterlijk genaaid wordt. Precies zoals Dost het zegt.

Ga maar eens na hoeveel penalties Bayern soms krijgt voor een overtreding waarbij je in je broek kakt van het lachen. Bah bah bah. En ook nog 5 ''officials'' langs de lijn hebben staan. Tijd voor een trip naar de specsavers.

Cuadrado maakte wel een lekkere goal zeg. Goed bekeken balletje :o

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 19-10-2016 08:51 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:44:
[...] letterlijk genaaid wordt. Precies zoals Dost het zegt.
[...]
Ik heb die wedstrijd gemist, maar dat vind ik niet erg geloof ik :+

Last.fm | Code Talks

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-11 15:12
Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:44:
Je gaat toch bijna geloven dat top clubs altijd geholpen worden door de scheidsrechters. Gisteren Dortmund die met geluk wint, omdat Sporting letterlijk genaaid wordt. Precies zoals Dost het zegt.

Ga maar eens na hoeveel penalties Bayern soms krijgt voor een overtreding waarbij je in je broek kakt van het lachen. Bah bah bah. En ook nog 5 ''officials'' langs de lijn hebben staan. Tijd voor een trip naar de specsavers.

Cuadrado maakte wel een lekkere goal zeg. Goed bekeken balletje :o
noem me aluhoedje, maar dat is volgens mij ook de hoofdreden waarom de videoscheids altijd wordt tegengehouden, danwel extreem vertraagd.

• Mosin
Afvalzak schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

Ik heb die wedstrijd gemist, maar dat vind ik niet erg geloof ik :+
Hahaha bah :+
KingKoning schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:55:
[...]

noem me aluhoedje, maar dat is volgens mij ook de hoofdreden waarom de videoscheids altijd wordt tegengehouden, danwel extreem vertraagd.
Ik zou je zo gelijk geven. Dat hele top voetbal is gewoon rot, dus grote kans dat je dik gelijk hebt. Meen dat een commentator ooit zei: ''Scheidsrechters durven in Santiago Bernabeu niet te fluiten, anders komt de president even'' of dat ze beslissingen niet durven te maken.

Wedstrijden die je van Barca ziet zijn ook zoiets. Binnen 10 minuten staan ze met 11 man op de bank vanwege schwalbe en oncollegiaal aan naai gedrag. Nee joh, het is Barca vooral niet fluiten :')

Top kerel :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n4WywqM.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 19-10-2016 09:36 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zo, vanavond Bayern München vs PSV. Ben erg benieuwd omdat beide afgelopen weekend niet echt top waren..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:19:
[...]

Hahaha bah :+

[...]

Ik zou je zo gelijk geven. Dat hele top voetbal is gewoon rot, dus grote kans dat je dik gelijk hebt. Meen dat een commentator ooit zei: ''Scheidsrechters durven in Santiago Bernabeu niet te fluiten, anders komt de president even'' of dat ze beslissingen niet durven te maken.

Wedstrijden die je van Barca ziet zijn ook zoiets. Binnen 10 minuten staan ze met 11 man op de bank vanwege schwalbe en oncollegiaal aan naai gedrag. Nee joh, het is Barca vooral niet fluiten :')
Ach, de een zegt dat het de grote clubs zijn die voordeel hebben, ik heb (in nederland) vaak het idee dat ze bij wedstrijden van kleine clubs tegen Ajax/PSV/Fnoord een soort "medelijden"fluiten. Met als argument, ja die kleinere clubs moeten het van fysiek hebben, dus ik laat iets meer door.

Van het weekend echt een paar mooie voorbeelden direct achter elkaar bij ADO-Ajax, gewone, niet spijkerharde duels op de bal, bij ADO prima, Ajax, meteen affluiten... wel 3-4 keer gezien.

Maar welke kant het op valt boeit eigenlijk niet, het grootste bezwaar is dat scheidsen denken een mening te mogen hebben. Zodra een scheids "ik vind" in zijn hoofd krijgt moet hij al stoppen met die zin.

Je bent er om objectief, zonder waardeoordeel of "de wedstrijd aan te voelen :r " de spelregels te hanteren, niets meer, niets minder. Geel in de 1ste minuut is gewoon geel, niet 3 keer waarschuwen. Niet opeens Nijhuis die als enige besluit dat er vandaag, en alleen vandaag, niets tegen hem gezegd mag worden want hij mocht er niet op ofzo...

Je bent een uitvoerend orgaan, je voert beleid uit, je maakt niets, je bent niets. Niemand zit op jouw mening te wachten.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Ankona
Volgens mij hangen er bij die grote wedstrijden overal in het stadion van die grote beeldschermen. Waaorm gebruiken ze die enkel om het publiek jolig te laten doen als ze zichzelf in beeld zien? Gooi daar gewoon een paar goede herhalingen op van de dubieuze beslissingen en de SR moet wel om. Stadion regisseur in de rol van video ref. Een hele verbetering tov geen video ref en als het een probleem is dat die niet objectief is dan zorgt de bond/arbitrage er maar voor dat er een echte video ref naast komt te zitten die de SR echt kan vertrouwen.

(en laten we eerlijk zijn, het publiek met al die mobieltjes ziet de herhalingen toch wel. Alleen de 25 man op het veld zien die herhalingen niet)

alles kan off-topic

• Mosin
HeatWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Ach, de een zegt dat het de grote clubs zijn die voordeel hebben, ik heb (in nederland) vaak het idee dat ze bij wedstrijden van kleine clubs tegen Ajax/PSV/Fnoord een soort "medelijden"fluiten. Met als argument, ja die kleinere clubs moeten het van fysiek hebben, dus ik laat iets meer door.

Van het weekend echt een paar mooie voorbeelden direct achter elkaar bij ADO-Ajax, gewone, niet spijkerharde duels op de bal, bij ADO prima, Ajax, meteen affluiten... wel 3-4 keer gezien.

Maar welke kant het op valt boeit eigenlijk niet, het grootste bezwaar is dat scheidsen denken een mening te mogen hebben. Zodra een scheids "ik vind" in zijn hoofd krijgt moet hij al stoppen met die zin.

Je bent er om objectief, zonder waardeoordeel of "de wedstrijd aan te voelen :r " de spelregels te hanteren, niets meer, niets minder. Geel in de 1ste minuut is gewoon geel, niet 3 keer waarschuwen. Niet opeens Nijhuis die als enige besluit dat er vandaag, en alleen vandaag, niets tegen hem gezegd mag worden want hij mocht er niet op ofzo...

Je bent een uitvoerend orgaan, je voert beleid uit, je maakt niets, je bent niets. Niemand zit op jouw mening te wachten.
Een scheids moet gewoon fluiten en geen team het voordeel geven. Regels na leven is 1, maar ik denk dat er een hoop twijfels zijn aan die regels.
Dat wat je zegt over een mening hebben gebeurd denk ik heeeeeel vaak. Denk dat ze zich daar ook regelmatig in vergissen en dan vernaai je het spelletje dus ook gewoon.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01
En een geweldige wedstrijd gisteren! In het begin speelde Legia ingezakt, ik dacht ooh nee wordt weer zo'n avond, maar daarna gingen ze vol op de aanval en ging het spel op en neer in een ongelooflijk hoog tempo. Was echt indrukwekkend om te zien. Ze kregen nog een enorme kans tegen de paal om op 0 - 1 te komen. Uiteindelijk wel geslacht met 5 - 1 maar toch mooi om te zien dat er een team is, die gewoon durft aan te vallen tegen Real uit.

Vanavond dé kraker Barca - City maar moet helaas weer trainen. :'(

• Martinusz
Voetbal is een contactsport, zonder mening fluiten is onmogelijk.
Ze moeten situaties beoordelen met een aantal criteria, dus daar zit automatisch al een mening van de scheids in.

Als je dit wil toepassen, moet je alle regels aanpassen dat je elke regel kunt besluiten met een Ja of een Nee antwoord. En dat is onmogelijk.

Simpel voorbeeld: Een schouderduw mag, tot op zekere hoogte (te hard mag weer niet).
Zo'n regel zou je dus moeten ombouwen naar een schouderduw mag niet meer. Dan kan een scheidsrechter pas zonder mening hiervoor fluiten, immers elke schouderduw is een overtreding.

Maar ik denk niet dat een voetbalwedstrijd er leuker door wordt ;)

• HeatWave

HeatWave

Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

Een scheids moet gewoon fluiten en geen team het voordeel geven. Regels na leven is 1, maar ik denk dat er een hoop twijfels zijn aan die regels.
Dat wat je zegt over een mening hebben gebeurd denk ik heeeeeel vaak. Denk dat ze zich daar ook regelmatig in vergissen en dan vernaai je het spelletje dus ook gewoon.
Je ziet het gewoon te vaak. Ik heb totaal geen moeite met fouten, iets niet zien, dat kan allemaal gebeuren. Maar een eigen interpretatie van de regels, vaak gebaseerd dus op emotie (arm klein clubje tegen die grote meneren) of zelfs een slecht humeur, allemaal van invloed. Kan niet, mag niet.

Nou is het soms ook niet makkelijk omdat de regels soms zo warrig zijn, dat deel snap ik nog wel. Maar de doodsimpele dingen moeten gewoon objectief. Hoe "sportief" het ook kan overkomen, een overtreding na 2 min is een overtreding, niets anders dan 1 in de 65ste minuut. Maar ze geven hem meestal toch niet. Marchanderen, niets anders. Kan in het verloop van de wedstrijd gewoon weer bepalend zijn, krijgt ie zijn 2e geel of komt ie nu toch weg met die doodschop in de 2e minuut.

Scheidsen, jullie mening is niet relevant, knoop dat toch eens in die middenkaderkoppen!

• HeatWave

HeatWave

martinusz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:52:
Voetbal is een contactsport, zonder mening fluiten is onmogelijk.
Ze moeten situaties beoordelen met een aantal criteria, dus daar zit automatisch al een mening van de scheids in.

Als je dit wil toepassen, moet je alle regels aanpassen dat je elke regel kunt besluiten met een Ja of een Nee antwoord. En dat is onmogelijk.

Simpel voorbeeld: Een schouderduw mag, tot op zekere hoogte (te hard mag weer niet).
Zo'n regel zou je dus moeten ombouwen naar een schouderduw mag niet meer. Dan kan een scheidsrechter pas zonder mening hiervoor fluiten, immers elke schouderduw is een overtreding.

Maar ik denk niet dat een voetbalwedstrijd er leuker door wordt ;)
Deels eens. Maar leg dan uit dat 100% dezelfde schouderduw na 2 min prima is, waarschuwingkje, maar in de 37ste minuut is het wel geel. Vaak waarschuwen ze club A 3 keer, dan maakt een speler van club B de 4de, ja, ik heb al 3 keer gewaarschuwd is dan het excuus :').

Het is ALTIJD geel als het een duidelijke overtreding is.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@HeatWave ooit scheidsrechter geweest? Wat je wil klinkt heel mooi, maar zo werkt het nu eenmaal niet. En ik kan je een ding verzekeren als we het menselijke element weghalen uit het scheidsrechter zijn bij het voetbal dan wordt het een heel vervelende sport om naar te kijken.

• HeatWave

HeatWave

PolarBear schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:00:
@HeatWave ooit scheidsrechter geweest? Wat je wil klinkt heel mooi, maar zo werkt het nu eenmaal niet. En ik kan je een ding verzekeren als we het menselijke element weghalen uit het scheidsrechter zijn bij het voetbal dan wordt het een heel vervelende sport om naar te kijken.
Nou, dan verschillen wij van mening. De dag dat een AI het foutloos kan overnemen wordt het voetbal voor mij weer een stuk leuker. Ik erger me elke week kapot aan de dwalingen.

Van het weekend, overduidelijk hands in de 16, lekker wegwuiven, 10 sec later ligt hij er aan de andere kant in. lekker bezig met de pot verkloten scheids!

Nee, ik zie totaal geen charme of voordeel van het menselijk element bij scheidsen.

• Martinusz
HeatWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Nou, dan verschillen wij van mening. De dag dat een AI het foutloos kan overnemen wordt het voetbal voor mij weer een stuk leuker. Ik erger me elke week kapot aan de dwalingen.

Van het weekend, overduidelijk hands in de 16, lekker wegwuiven, 10 sec later ligt hij er aan de andere kant in. lekker bezig met de pot verkloten scheids!

Nee, ik zie totaal geen charme of voordeel van het menselijk element bij scheidsen.
Tja, misschien moet je dan maar geen voetbal meer kijken. Wat je in je hoofd hebt is gewoon nooit en te nimmer haalbaar bij een spel als voetbal. Misschien moet je curling gaan kijken :+

• HeatWave

HeatWave

martinusz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:11:
[...]

Tja, misschien moet je dan maar geen voetbal meer kijken. Wat je in je hoofd hebt is gewoon nooit en te nimmer haalbaar bij een spel als voetbal. Misschien moet je curling gaan kijken :+
Ik overdrijf het natuurlijk lichtelijk :+.

Het ging me gewoon om de discussie mbt de fouten van gisteren weer en van het weekend. Nogmaals, fouten (wel netjes toegeven achteraf) en dingen niet zien hoort erbij. Maar de bui van de scheids mag nooit van invloed zijn vind ik.

• Ankona
Het draait om waarneming en interpretatie. Als een SR de interpretatie niet kan verantwoorden gooit hij het nu te makkelijk op de waarneming. Die subjectieve pseudo waarneming kun je met technische hulpmiddelen wegnemen.

alles kan off-topic

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 20:24
HeatWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Die charme is hartstikke leuk, totdat het je zelf overkomt inderdaad. Een foutje hier en daar moet kunnen, maar ik erger me vooral aan het soms grote verschil in fluiten. Het ligt er maar net aan wie je treft.

Ik zie Liesveld zaterdagavond bij FC Groningen - SC Heerenveen warrig en eenzijdig fluiten, hij wou het kort houden, maar mede daardoor werd het nooit echt een wedstrijd. Gele kaarten omdat de speler ogenschijnlijk zwaar geblesseerd blijft liggen (Bijker & Memisevic die direct na de kaart weer opstonden), 2e gele kaart voor vasthouden, terwijl beide vasthielden, gele kaart voor een irritante overtreding, waarbij 30 seconden later voor eenzelfde overtreding alleen een praatje wordt gehouden en geen enkele kaart voor met elleboog vooruit op de keeper inspringen in zijn doelgebied.. Het mag dan ook geen wonder zijn dat Liesveld vrij is aanstaand weekend (aangetekend: Groningen heeft niet dankzij Liesveld verloren!).

Volgende dag zit ik NEC - Feyenoord te kijken, spel is snel, fel en heel veel (kleine) overtredingen, scheidsrechter laat veel toe en strooit niet met kaarten. Daar waar onder de Liesveld van zaterdagavond er een kaartenfestijn en beide kanten niet met 11 man zouden zijn geëindigd, ontstond nu een mooie pot strijd om de punten.

• HeatWave

HeatWave

Nou ja, dat dus. Niet de fouten maar de totale willekeur, het gebrek aan consequent fluiten, dat is de grote ergernis. Wat bij de ene niet mag, mag bij de andere wel, maar kan morgen precies andersom zijn.

En dan die bloedirritante ongeschreven regels, als ik een voetballer bij ADO was wist ik het wel, in min 1 trap je Ziyech er lekker uit, ze geven toch nooit een kaart in het begin van de wedstrijd. (ook weer wat overdreven, maar je snapt me). Geel is geel, ook na 10 sec. En ook als hij er al 1 heeft, niets mededogen dan. Dat blijft marchanderen, je denkt een speler een gunst te verlenen, maar je naait de tegenpartij.

Gewoon de regels volgen, nogmaals, je mening is niet gewenst.

• Prosac
HeatWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:41:
Nou ja, dat dus. Niet de fouten maar de totale willekeur, het gebrek aan consequent fluiten, dat is de grote ergernis. Wat bij de ene niet mag, mag bij de andere wel, maar kan morgen precies andersom zijn.

Gewoon de regels volgen, nogmaals, je mening is niet gewenst.
Willekeur inderdaad. Niets is ergerlijker dan de ene week een handsmoment niet mee te krijgen en een week later van een andere scheidsrechter exact eenzelfde handsmoment beoordeel zien met een penalty tegen.
Of het ene moment iemand doorgezaagd zien worden voor geel om 10 minuten later zelf wél rood te krijgen die een paar dagen later wegens verkeerd beoordeeld geseponeerd wordt. :')

De regels zijn daarnaast ook nog eens niet duidelijk en aan interpretatie onderhevig, wat dat betreft doet men het bijvoorbeeld in het hockey wat beter. Bijvoorbeeld: voet is altijd voet, of het nou per ongeluk ging of niet, het levert altijd een strafcorner op. Wat dat betreft zou je hands altijd hands moeten maken en het niet aan de scheids moeten overlaten of het om hand naar bal ging of bal naar hand, of de afstand ver genoeg was en/of er een doelkans ontnomen werd.
Buitenspel net zo. Gewoon lekker afschaffen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Volgens heb je als supporter ook altijd het idee dat jouw club benadeeld wordt door de scheidsrechter terwijl de supporters van de andere club dat idee ook hebben :-)

Ik vind die imperfectie wel ok. Scheidsrechterlijke dwalingen is van alle tijden. Hoewel GOEDE technische hulpmiddelen altijd zeer welkom zijn.

Een team wat goed voetbalt hoeft niet afhankelijk te zijn van een scheidsrechter.
Het is ook een gebrek aan voetballend vermogen als je je als speler moet concentreren op de scheidsrechter

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 19-10-2016 11:11 ]

• Ankona
Prosac schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

De regels zijn daarnaast ook nog eens niet duidelijk en aan interpretatie onderhevig, wat dat betreft doet men het bijvoorbeeld in het hockey wat beter. Bijvoorbeeld: voet is altijd voet, of het nou per ongeluk ging of niet, het levert altijd een strafcorner op. Wat dat betreft zou je hands altijd hands moeten maken en het niet aan de scheids moeten overlaten of het om hand naar bal ging of bal naar hand, of de afstand ver genoeg was en/of er een doelkans ontnomen werd.
Dat is ook mijn mening. Zorg er maar voor dat je met je handen van de bal blijft. En raak je hem toch met je handjes, dan gewoon een vrije trap en niet meteen ook geel. Kaarten zijn weer voor onsportief gedrag, niet voor zaken die normaal in het spel gebeuren.
Buitenspel net zo. Gewoon lekker afschaffen.
Daar ben ik het niet mee eens. Van mij mogen ze die regel juist weer aanscherpen naar hoe het vroeger was. Dus geen ingewikkeld geneuzel over wel of niet bij het spel betrokken zijn etc. Juist doordat je als verdediging met de buitenspel regel een krachtig verdedigingswapen hebt maak je het mogelijk om verder van het doel te verdedigen zodat er voor de aanvallers ruimte voor het doel kan ontstaan. (En in mijn ogen neemt een speler altijd deel aan de actie. Al is het maar omdat de tegenstander op hem gaat lopen.)

alles kan off-topic

• Ankona
Harribo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:10:
Volgens heb je als supporter ook altijd het idee dat jouw club benadeeld wordt door de scheidsrechter terwijl de supporters van de andere club dat idee ook hebben :-)

Ik vind die imperfectie wel ok. Scheidsrechterlijke dwalingen is van alle tijden. Hoewel GOEDE technische hulpmiddelen altijd zeer welkom zijn.

Een team wat goed voetbalt hoeft niet afhankelijk te zijn van een scheidsrechter.
Het is ook een gebrek aan voetballend vermogen als je je als speler moet concentreren op de scheidsrechter
Voor een heel groot deel mee eens. Maar probleem bij voetbal is wel dat een fout van de scheidsrechter vergeleken met andere sporten wel een grote imact kan hebben. Een rode kaart wordt reglementair gegeven voor relatief normale spelsituaties (niet uitsluitend voor excessieve vechtpartijen etc). En over het algemeen vallen er in een pot niet heel veel doelpunten dus die ene onterecht wel of niet goedkeuren heeft ook veel invloed.

alles kan off-topic

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 17:56
Dat is ook mijn mening. Zorg er maar voor dat je met je handen van de bal blijft. En raak je hem toch met je handjes, dan gewoon een vrije trap en niet meteen ook geel. Kaarten zijn weer voor onsportief gedrag, niet voor zaken die normaal in het spel gebeuren.
In het veld is dat makkelijk ja. Het wordt echter een stuk vervelender als je dat in het strafschopgebied ook doet. Elke keer een penalty geven? Dat is niet te doen. Alleen al het feit dat men dan gaat loeren op uitgestoken armen om tegenaan te schieten maakt dat onwenselijk.
Ik ben het met je eens dat de hudiige situatie ook niet ideaal is omdat die veel discussie laat maar altijd een penalty geven bij hands in het strafschopgebied lijkt me geen goede oplossing.Dan zul je met een alternatief voor de penalty moeten komen, 16-meter penalty ofzo vanaf de rand, of een korte corner ala hockey. Maar goed dat is veeeel te vooruitstrevend voor de FIFA

Verwijderd

Vanavond wordt het normaliter een vrij kansloze nederlaag. Bayern is niet in supervorm, maar PSV ook beslist niet.

Ik voorspel een 2-0 nederlaag voor de good guys.

• snmght

snmght

imho dan he

Lasse blijft geblesseerd achter. Daar baal ik wel van al is Riedewald natuurlijk een prima back-up. Ik begon juist te wennen aan het idee van Lasse op die plek.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=291626

• Prosac
Martijndoes schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

In het veld is dat makkelijk ja. Het wordt echter een stuk vervelender als je dat in het strafschopgebied ook doet. Elke keer een penalty geven? Dat is niet te doen. Alleen al het feit dat men dan gaat loeren op uitgestoken armen om tegenaan te schieten maakt dat onwenselijk.
Ik ben het met je eens dat de hudiige situatie ook niet ideaal is omdat die veel discussie laat maar altijd een penalty geven bij hands in het strafschopgebied lijkt me geen goede oplossing.Dan zul je met een alternatief voor de penalty moeten komen, 16-meter penalty ofzo vanaf de rand, of een korte corner ala hockey. Maar goed dat is veeeel te vooruitstrevend voor de FIFA
Vind ik eigenlijk best een goed idee, een soort strafcorner in het voetbal. Maximaal aantal mensen in het strafschopgebied en een corner vanaf randje 16. :)

• dutchgio
  • Nu online
snamgaah schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:00:
Lasse blijft geblesseerd achter. Daar baal ik wel van al is Riedewald natuurlijk een prima back-up. Ik begon juist te wennen aan het idee van Lasse op die plek.
Jammer inderdaad.
Tete blijft ook geblesseerd achter, al zou die (helaas) toch al geen basis staan.

• JST94
Ankona schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:20:
Maar je kan ze moeilijk afzagen toch?

• Martinusz
snamgaah schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:00:
Ben bang dat hij Gudelj daar neer gaat zetten :-( daar gaat je voetballend vermogen op die plek.
Celta overigens flinke oorwassing gekregen afgelopen weekend, geen idee wat we daarvan kunnen verwachten?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 19-10-2016 12:28 ]

• snmght

snmght

imho dan he

martinusz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Ben bang dat hij Gudelj daar neer gaat zetten :-( daar gaat je voetballend vermogen op die plek.
Celta overigens flinke oorwassing gekregen afgelopen weekend, geen idee wat we daarvan kunnen verwachten?
Ja zou het? Ik kan Bosz nog onvoldoende doorgronden maar misschien heb je gelijk. Dat zou wel een enorme achteruitgang zijn en vind ik niet passen in zijn wens om aanvallend te spelen. Zowel Riedewald als Bazoer zou een betere optie zijn op zes. Ik heb er desalniettemin wel een goed gevoel over en als we hier drie punten weten te halen staan we er echt heel goed voor in de groep. Gelijkspel zou ook prima zijn en dan de volgende EL wedstrijd (Celta thuis) weer winnen.

• Ankona
Hij zet zijn kaarten op zondag.

alles kan off-topic

• Outerspace

Outerspace

Dat zou ik ook doen, de uitgangspositie in de EL is redelijk goed te noemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mosin
HeatWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

Je ziet het gewoon te vaak. Ik heb totaal geen moeite met fouten, iets niet zien, dat kan allemaal gebeuren. Maar een eigen interpretatie van de regels, vaak gebaseerd dus op emotie (arm klein clubje tegen die grote meneren) of zelfs een slecht humeur, allemaal van invloed. Kan niet, mag niet.

Nou is het soms ook niet makkelijk omdat de regels soms zo warrig zijn, dat deel snap ik nog wel. Maar de doodsimpele dingen moeten gewoon objectief. Hoe "sportief" het ook kan overkomen, een overtreding na 2 min is een overtreding, niets anders dan 1 in de 65ste minuut. Maar ze geven hem meestal toch niet. Marchanderen, niets anders. Kan in het verloop van de wedstrijd gewoon weer bepalend zijn, krijgt ie zijn 2e geel of komt ie nu toch weg met die doodschop in de 2e minuut.

Scheidsen, jullie mening is niet relevant, knoop dat toch eens in die middenkaderkoppen!
Dat ben ik ook wel met je eens, maar scheidsen hebben geen ballen eronder. Dat kinderachtige gedrag mag niet worden geaccepteerd, zoals dat in Rugby mooi gaat. Stel je voor: ''Busquets, nog 1 keer en je kunt met die oncollegiale onzin van je thuis op de bank gaan zitten'' ''Trekt geel'' Kijkt naar bord: Minuut 30 _/-\o_ :D

Het zijn ook streken van spelers waar scheidsen niet mee om kunnen gaan. Ik begrijp heel goed dat zoiets moeilijk is, maar ik heb liever dat je iemand eraf stuurt die oncollegiaal is en de hele tijd loopt te kloten dan iemand die de bal tackeld en jou mee neemt.

• dutchgio
  • Nu online
Zelfs bij verlies sta je nog tweede in de poule, ook als Standard wint.
Dus ze staan er zomaar eens goed voor Europees.

Je moet niet te makkelijk gaan denken natuurlijk, maar uit een gelijkspel is al een goed resultaat.
Met een schuin oog naar zondag geen slecht idee.

• HeatWave

HeatWave

Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Dat ben ik ook wel met je eens, maar scheidsen hebben geen ballen eronder. Dat kinderachtige gedrag mag niet worden geaccepteerd, zoals dat in Rugby mooi gaat. Stel je voor: ''Busquets, nog 1 keer en je kunt met die oncollegiale onzin van je thuis op de bank gaan zitten'' ''Trekt geel'' Kijkt naar bord: Minuut 30 _/-\o_ :D

Het zijn ook streken van spelers waar scheidsen niet mee om kunnen gaan. Ik begrijp heel goed dat zoiets moeilijk is, maar ik heb liever dat je iemand eraf stuurt die oncollegiaal is en de hele tijd loopt te kloten dan iemand die de bal tackeld en jou mee neemt.
Weet je waar dat kinderachtige gedrag van spelers vandaan komt? Totaal onbetrouwbare scheidsrechters. Als je te bespelen bent, zal je worden bespeeld. Hou je je gewoon 100% aan de spelregels zonder interpretatie of invloed van je bui/humeur, valt er weinig te bespelen.

Voetballers willen winnen, dus als het bespelen van een scheids helpt doen ze het, geef ze ongelijk. Wees gewoon consequent als scheids en bespelen heeft geen zin.

Dus wederom, de scheidsen maken het er zelf naar. (ja, ik weet dat ik overkom als een scheidshater, dat is dan ook niet helemaal onterecht ;)).

• Mosin
HeatWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Weet je waar dat kinderachtige gedrag van spelers vandaan komt? Totaal onbetrouwbare scheidsrechters. Als je te bespelen bent, zal je worden bespeeld. Hou je je gewoon 100% aan de spelregels zonder interpretatie of invloed van je bui/humeur, valt er weinig te bespelen.

Voetballers willen winnen, dus als het bespelen van een scheids helpt doen ze het, geef ze ongelijk. Wees gewoon consequent als scheids en bespelen heeft geen zin.

Dus wederom, de scheidsen maken het er zelf naar. (ja, ik weet dat ik overkom als een scheidshater, dat is dan ook niet helemaal onterecht ;)).
Naja, ik geef je geen ongelijk. Het gebeurd gewoon extreem veel en dat verpest het spelletje ook. Ik kan je vertellen dat er dan een stuk minder goede voetballers rond lopen als die scheidsen harder op treden. En ja, Franck Ribery was waarschijnlijk aan half jaar geschorst geweest dan :')

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:58
Martijndoes schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:37:
Dan zul je met een alternatief voor de penalty moeten komen, 16-meter penalty ofzo vanaf de rand, of een korte corner ala hockey. Maar goed dat is veeeel te vooruitstrevend voor de FIFA
Of gewoon een indirecte vrije trap, net als bij een terugspeelbal. Hoef je niets vooruitstrevends voor te doen.

Regeren is vooruitschuiven

• Martinusz
T-MOB schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

Of gewoon een indirecte vrije trap, net als bij een terugspeelbal. Hoef je niets vooruitstrevends voor te doen.
Even advocaat van de duivel >:)

Speler is keeper voorbij, beetje aan de zijkant van strafschopgebied, schiet in, maar met een zweefduik keept er een veldspeler..........krijg je zo'n k*t indirecte vrije trap mee die er maar zelden ingaan. O-)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:42:
Vanavond wordt het normaliter een vrij kansloze nederlaag. Bayern is niet in supervorm, maar PSV ook beslist niet.

Ik voorspel een 2-0 nederlaag voor de good guys.
Psv op oorlogssterkte is een team wat tegen een Bayern uit vorm misschien weerstand kan bieden. Dan kijk je in elk geval een leuke pot.

Maarrrrr Siem de Jong doet mee hoorde ik. Hendrix niet. Siem is tot nu toe een hele zwakke schakel, een lek ook

• Tweaking Art
Een punt uit zou een mooi resultaat zijn, Bayern kan dan wel uit vorm zijn maar ze hebben toch wel een redelijk goed elftal hmm. ;)

• Outerspace

Outerspace

Sodeju, wat een doelpunt bij Ajax U19.

• Martinusz
Er lopen toch wel wat pareltjes rond hoor bij Ajax in de A1 en Jong Ajax.

Hebben Feyenoord en PSV ook wat rondlopen in de jeugd? (Ik volg dat niet ;) )

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:31:
Zo, vanavond Bayern München vs PSV. Ben erg benieuwd omdat beide afgelopen weekend niet echt top waren..
Iemand die ook een voorspelling waagt ?

Ik denk 3-1 :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Han
  • Niet online

Han

Ik denk 2-0/3-0... Ik zie PSV niet scoren.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
0-2 :)

• Gonadan

Gonadan

Lees ik hier eerst het optimisme, raak er zelfs wat door besmet. Kijk ik nu even het rijtje van bayern langs, geen schijn van kans. :D
HeatWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:16:

Nu ga je wel wat stappen te ver in je rant hoor, dit kan ik niet meer serieus nemen. Die mensen staan niet om de boel te verstieren, ze staan er voor het voetbal. Uiteraard gaat niet alles naar wens, maar om je als een kleuter te gaan gedragen is echt helemaal je eigen keuze.

Dat er consequent gefloten moet worden ben ik helemaal met je eens. Maar niet dat alles identiek beoordeeld moet worden. Een waarschuwing in het begin van de wedstrijd is logisch, maar dan wel aan beide kanten evenveel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:48
Willems tegen Robben. Leuk.

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-10 13:13
Mooi dat Robben weer fit is, minder mooi dat hij nou PSV uit de championsleague kan ballen :P

• snmght

snmght

imho dan he

Slim die schutkleur!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-11 23:03
Hackus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Iemand die ook een voorspelling waagt ?

Ik denk 3-1 :)
Ik hoop 4-0, dan kan ik vrijdag weer heerlijk gaan werken in Eindhoven. Vandaag waren ze ook lekker stil na een mooi weekend. _/-\o_
Outerspace schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:57:
Sodeju, wat een doelpunt bij Ajax U19.
Die zit er aardig in.

• Ankona
PSV mag blij zijn met 3-0.

bij rust

alles kan off-topic

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Veel duitsers hier op tweakers ;)

• Martinusz
Oh wat heb ik altijd een hekel aan hoe Robben valt....bah...

• Martinusz
Oh wat amateuristisch dit....man man man in zo'n wedstrijd...

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder