[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.043 views

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-11 21:13

The_Scarabial

MTB for life!

Haha gaat mooi zo en wat te denken van FC Twente als die morgen winnen van PEC dan staan ze gewoon 6e, terwijl niemand ze meer een cent gaf na het vertrek van ziyech.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:30
Wel met een gehuurde voorhoede, dus je bouwt helemaal niks op.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zeg maar FC Twente City inderdaad :p

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01
ph4ge schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Volgens mij was het duidelijk waar Jansen de bal wilde hebben en lag daar ook de ruimte. Niet alleen speelt Bruma de bal achter hem en tegen de looprichting in, maar de bal draait ook nog eens verkeerd. Linksom of rechtsom kan een spits niks met zo,n bal. Gewoon echt een hele slechte bal waar Bruma vervolgens ook nog even uitgebreid staat te treuren. Ben het wel met je eens dat dergelijk balverlies een keer kan gebeuren, net als dat het een keer kan gebeuren dat de tegenstander vanaf 30 meter uithaalt.
Je hebt gelijk! Heb de beelden nog eens teruggekeken maar nu vanuit een andere hoek en Janssen maakt idd een beweging naar de diepte (draait naar rechts weg van de verdediger) en Bruma speelt de bal de andere kant op.
DE fout lag bij Stekelenburg, die moet die bal echt op zn minst naast kunnen tikken. Een blunder zou ik het niet willen noemen, maar de keeper van Oranje moet hem wel hebben. De bal was niet super goed geplaatst, niet hard, niet van richting veranderd en hij had goed zicht. Hij zwabberde alleen een beetje maar dat is de norm tegenwoordig.
Mwa, die bal was behoorlijk hard hoor en idd die zwabber maar zeker niet onhoudbaar. Norm of niet, blijft gewoon lastig voor een keeper zo'n zwabber. Daar kan je niet op oefenen als keeper. Gisteren tikte ie een soortgelijke bal wél weg en stopte twee penalty's dus hij kan het wel. Ik denk dat ie gewoon stijf van de stress stond omdat ie weer in de basis mocht starten.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
dutchgio schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:14:
Wel met een gehuurde voorhoede, dus je bouwt helemaal niks op.
Nee, maar ze kopen zo wel tijd om iets op te bouwen. Op de achtergrond kunnen ze nu rustig werken aan het verder opbouwen van de club nu het op het veld gewoon goed gaat. Direct Europees voetbal halen hoeft ook niet, laten ze dat binnen 5 jaar maar zien te realiseren.

Mijn inziens doen ze het dus gewoon goed met de middelen die ze nu hebben.

Tomorrow is not today!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 10:26
Vroeger viel Robben altijd heel makkelijk in de 16 meter. Luuk de Jong heeft daar ook een handje van, maar je hoort er weinig over.

Naast dat PSV de penalties toch mist wordt het tijd dat Luuk de Jong geen penalties meer krijgt. Gelukkig gebeurde dat deze week ook niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22
Luxicon schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:06:
[...]

Of wat dacht je ervan als Feyenoord nu wint, en volgende week ook. Wat voor droomscenario is dat voor de Rotterdammers. ;)
Laten we voor de spanning in de competitie hopen dat deze nachtmerrie geen waarheid wordt ;)

XXXVI

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:31
Hopelijk blijft het in de koppies allemaal goed zitten. NEC onderschatten is een heel slecht plan. Ik heb er wel vertrouwen in. Kan ook echt niet wachten op de Klassieker!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lekkerboeie86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:05:
Hopelijk blijft het in de koppies allemaal goed zitten. NEC onderschatten is een heel slecht plan. Ik heb er wel vertrouwen in. Kan ook echt niet wachten op de Klassieker!
De slechtste wedstrijd van Feyenoord en beste wedstrijd van Ajax tot dan toe. Ik zie het wel weer gebeuren :+

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:06

Superkiwi

Hoi doei

Kevinp schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:29:
Vroeger viel Robben altijd heel makkelijk in de 16 meter. Luuk de Jong heeft daar ook een handje van, maar je hoort er weinig over.
Ik zei een paar weken geleden ook al dat Luuk de Jong al maandenlang vervelende trekjes heeft, doelend op het vele vallen, zeuren om penalties, zeuren bij de scheids, zeurend en vol gespeeld onbegrip uit zijn ogen kijkend.
Hoe makkelijk ie gister ook weer naar de grond ging :F Hij voelt een arm op zijn schouder en op hetzelfde moment zijn z'n benen opeens verlamd waardoor ie valt... ik zou er eens mee naar de dokter gaan als ik hem was.

Maar niet alleen hij hoor, er lopen er ontzettend veel op de (inter)nationale velden. Erg jammer en ontzettend gay (no offense naar homo's).

Anyhow, nieuwe voetbaldag vandaag!
Laat Feyenoord maar lekker winnen, dan pakken wij ze volgende week wel als ze hun tiende(!) overwinning denken te gaan boeken >:)
PWM schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
De slechtste wedstrijd van Feyenoord en beste wedstrijd van Ajax tot dan toe. Ik zie het wel weer gebeuren :+
De terugval moet ooit een keer ingezet worden he. Dan maar de 23e :+

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 16-10-2016 10:25 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 23:15
Eerst Ajax zelf maar eens punten halen, want ADO is altijd wedstrijd apart.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PWM
  • Niet online

PWM

Denk dat winst voor Feyenoord vandaag wel essentieel is. De wedstrijd tegen Ajax ingaan met 5 punten voor, is heel anders dan een wedstrijd die gaat om plek 1.

• dutchgio
Spacey23 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 04:15:
[...]

Nee, maar ze kopen zo wel tijd om iets op te bouwen. Op de achtergrond kunnen ze nu rustig werken aan het verder opbouwen van de club nu het op het veld gewoon goed gaat. Direct Europees voetbal halen hoeft ook niet, laten ze dat binnen 5 jaar maar zien te realiseren.

Mijn inziens doen ze het dus gewoon goed met de middelen die ze nu hebben.
Klopt, met beperkte middelen goed gehandeld en zo langzaam aan weer iets op kunnen bouwen, maar dus waarschijnlijk niet met de spelers die het nu voor je doen.

Europees spelen mogen ze nog niet door die straf, dat wat eerst totaal onhaalbaar zou lijken als degradatiekandidaat en dus ook geen probleem zou zijn, maar ze presteren nogal boven verwachting.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:31
PWM schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:35:
Denk dat winst voor Feyenoord vandaag wel essentieel is. De wedstrijd tegen Ajax ingaan met 5 punten voor, is heel anders dan een wedstrijd die gaat om plek 1.
Dat is zeker! Maar moet nog zien wat in Den Haag gaat gebeuren. Dat is niet met 2 vingers in de neus..

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
dvdkiwi schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:24:
Ik zei een paar weken geleden ook al dat Luuk de Jong al maandenlang vervelende trekjes heeft, doelend op het vele vallen, zeuren om penalties, zeuren bij de scheids, zeurend en vol gespeeld onbegrip uit zijn ogen kijkend.
Hoe makkelijk ie gister ook weer naar de grond ging :F Hij voelt een arm op zijn schouder en op hetzelfde moment zijn z'n benen opeens verlamd waardoor ie valt... ik zou er eens mee naar de dokter gaan als ik hem was.
Dit. Ik erger mijzelf altijd enorm aan Luuk. Altijd dat gezanik en als een stervende zwaan vallen als hij een klein beetje vastgehouden wordt. Maar ondertussen zelf ook vaak genoeg verdedigers wegduwen/vastpakken.

Vind hem verder een erg goede spits, daar niet van. Alleen zijn trekjes vind ik zo vervelend. Heeft hij totaal niet nodig.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

OMX2000

By any means necessary...

Ik denk dat PSV ervoor moet waren dat ze moedeloos worden en aan frustratie ten onder gaan.
Niet dat ik het erg vind, als Feyenoorder hoop ik dat het winnen van Feyenoord nog ff doorgaat. En ik denk dat ik ook als ik geen Feyenoorder was ik het dit team gun.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Fijn die scheidsrechters die naar Enschede komen :')

Verwijderd

PSV moet niet zo lopen beppen. Kunt iedereen wel de schuld gaan geven maar de grootste invloed heeft PSV natuurlijk op het eigen presteren.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

OMX2000 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:03:
En ik denk dat ik ook als ik geen Feyenoorder was ik het dit team gun.
Ik ook hoor, maar het wel leuk geweest nu.
We snappen het nu wel, Feyenoord doet weer mee, maar ze hoeven het niet zo te overdrijven door elke keer maar weer te winnen.
Gun andere ploegen ook eens wat, tjeesss :/

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 16-10-2016 13:51 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je wens is verhoord, Brad Jones gunt NEC de voorsprong ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LZ86
  • Nu online
Damn, dat is even een Stekelenburgje. Gaat niet erg lekker. De rug rechten. Je krijgt ondanks dat je acter staat en niet goed speelt wel al een paar enorme kansen.

[ Voor 63% gewijzigd door LZ86 op 16-10-2016 14:59 ]

Verwijderd

Nou nou, dat mag gerust een fout van Jones worden genoemd. Los daarvan ben ik vooralsnog allesbehalve onder de indruk van het middenveld van Feyenoord wat er tot nog toe niet bepaald aan te pas komt tegen nota bene NEC. Lijkt mij dat van Bronckhorst in de loop van de tweede helft wel Tapia voor Kuijt gaat brengen dan wel voor de Vilhena, die ook niet echt zijn gelukkigste wedstrijd speelt.

• LZ86
  • Nu online
Ik zou Kuyt wisselen voor Kramer, en Vilhena eruit voor Tapia. Middenveld loopt totaal niet. Duurt allemaal te lang. Dat is het probleem. Je komt er prima door verder, maar dat is het middenveld een fractie te traag

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Nou, Feyenoord. Als je kampioen wil worden..

...

Verwijderd

Dat zouden opties kunnen zijn, inderdaad. Ben normaliter best wel gecharmeerd van de Vilhena (niet van zijn kapsel overigens) maar vanmiddag bakt hij er bepaald niet veel van. Net als de gehele linkerflank er trouwens niet veel van bakt tot nog toe.

Laatste kwart Elia brengen zou misschien ook nog een optie zijn.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
O wow , Roda heeft een goal gemaakt.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:09
Damn 1-1

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• PWM
  • Niet online

PWM

Puntverlies ging natuurlijk gebeuren. Wel jammer dat het dan tegen een middelmatige ploeg is.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:31

Vos

AFCA

Stond Kuyt daar trouwens niet buitenspel? Zie het nu ook wel 1-2 worden.

Geen buitenspel overigens.

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 16-10-2016 16:29 ]

• Sydney08
Het is nog niet over. Vraag me wel af waar het door komt dat Feyenoord niet goed speelt. Is het de interlandperiode die er tussendoor komt? Of is Feyenoord zelf nog niet top, ondanks dat de ranglijst anders doet vermoeden? Hoe dan ook, spannende laatste minuten nu.

Tomorrow is not today!

• LZ86
  • Nu online
JAAAA. Mijn god!

• Vos

Vos

AFCA

Tadaaa! Weer goed verdedigd...

[ Voor 62% gewijzigd door Vos op 16-10-2016 16:20 ]

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:37
PWM schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:11:
Puntverlies ging natuurlijk gebeuren. Wel jammer dat het dan tegen een middelmatige ploeg is.
Puntverlies zei u? :+. Even rechtzetten =D

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Onverdiend, maar dat telt ook. Feyenoord is niet best vandaag, twee frommelgoaltjes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lucky Feyenoord :+

Het zijn echt net Duitsers :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Sky-verslaggevers maken scheidsrechter Makkelie de Man of the Match: heeft veel toegestaan, liet het goed dooorgaan en had de belangrijke beslissingen goed. Dat mag ook wel eens gezegd worden ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Feyenoord nu 9 punten voor op PSV. Leuk, want ik denk dat PSV toch de beste ploeg is, en dat het aan het eind van de competitie nog wel spannend gaat worden :)

Nu eens kijken wat Ajax gaat doen.

• Martinusz
Tja als ze deze ook al gaan winnen...

• Vos

Vos

AFCA

Han schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:22:
Lucky Feyenoord :+

Het zijn echt net Duitsers :P
Hoho alleen Ajax is lucky he ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Pff. Daar komen ze goed weg zeg.

• Sydney08
Feyenoord de komende wedstrijden alleen maar thuis. Ook Europees en Ajax allemaal uit, waaronder ook Europees. Feyenoord kan goede zaken doen de komende periode!

Tomorrow is not today!

• JST94
Wat is dit enorm lekker hè. Zwaar ruk spelen, maar toch winnen. Nu beentjes omhoog, hart wat laten rusten en hopelijk ADO zien stunten. :+

• LZ86
  • Nu online
super lekker zeg! Vorig seizoen hadden ze dit echt niet meer rechtgezet

• Luxicon
Zo, netjes gedaan.

...

• Martinusz
Spacey23 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:25:
Feyenoord de komende wedstrijden alleen maar thuis. Ook Europees en Ajax allemaal uit, waaronder ook Europees. Feyenoord kan goede zaken doen de komende periode!
Tja ach betekent dus ook dat je later veel uit speelt achter elkaar ;)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

OMX2000

By any means necessary...

martinusz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Tja ach betekent dus ook dat je later veel uit speelt achter elkaar ;)
Uit doet Feyenoord het beter. Maar ik denk dat het deze wedstrijd heeft uitgemaakt dat Ahmadi en Karsdorp nog wedstrijden met hun nationale elftallen gespeeld hebben. Dat kost ook energie.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ajax komt op bezoek, laten we ze uit gaan fluiten bij elk balcontact omdat ze Ajax zijn. Het lijken wel Turken in Den Haag ;)

• Martinusz
OMX2000 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:55:
[...]

Uit doet Feyenoord het beter. Maar ik denk dat het deze wedstrijd heeft uitgemaakt dat Ahmadi en Karsdorp nog wedstrijden met hun nationale elftallen gespeeld hebben. Dat kost ook energie.
Uit doet Feyenoord het beter :? Die heb ik nog nooit gehoord....

• LZ86
  • Nu online
Poeh, mooie goal hoor van Ajax

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lekker Klaassen :)
Mooi balletje van Schöne.

*wow lekkere knal van Dolberg!

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 16-10-2016 17:06 ]

• Luxicon
Lekkere goal daar bij Ajax. Wel slap verdedigd.

...

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Jemig wat een verdedigende actie weer van Sanchez :9~

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• LZ86
  • Nu online
Wat een baas is die Sanchez. net zoals tegen Utrecht

• dutchgio
Sanchez geeft even het voorbeeld van hoe je moet verdedigen, wat een baas.

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Die wordt aan het eind van het seizoen helaas voor heel veel geld verkocht ben ik bang.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Pfft idd zeg, dit is er eentje die je 3x voorbij moet om er alsnog niet voorbij te zijn :P

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:03

Grudgie

PSN: Grudgie7

Houden jullie je boxers wel schoon? Of zijn jullie al 3x klaargekomen vanwege Sanchez. :P

• LZ86
  • Nu online
Oh oh Den Haag, mooie kans verpest

• Luxicon
Wat dom om te gaan liggen. Dat was overduidelijk een schwalbe.

...

Verwijderd

Goeiendag zeg, een gat op de ranglijst tussen PSV en Feyenoord heb ik als PSVer vaker meegemaakt de laatste jaren maar dit is toch schrikken. Zie ze nog maar in te halen, man man man.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het kost niet erg veel moeite lijkt het, maar een goaltje of twee erbij zou wel lekker zijn, anders zie ik het alweer gebeuren ;)
Laat de frustratie van de fans maar lekker overslaan op de spelers.

• dutchgio
ADO speelt wel zwak hoor, als je je kansen iets beter uitspeelt en afmaakt kun je de wedstrijd zo op slot gooien.
Met 0-1 de rust in maak je het alleen maar moeilijker

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Luxicon schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:19:
Wat dom om te gaan liggen. Dat was overduidelijk een schwalbe.
Erg vreemd, Blom ziet ook dat de speler van ADO een schwalbe maakt om een penalty te versieren, echter blijft geel vervolgens achterwege. Dat soort overduidelijke naaistreken moet gewoon altijd met geel worden bestraft.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Sydney08
Die Dolberg heeft echt een hard schot in de benen zeg. Jammer dat hij op de lat uiteen spatte, maar mooi om te zien! Ajax de betere, maar het is nog niet gespeeld.

Tomorrow is not today!

Verwijderd

Zo mogelijk nog mooier dan dat schot zelf van Dolberg waren de reacties op de bank van Ajax.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Kunnen ze die "fans" met die fluitjes niet uit het stadium zetten, super irritant

• Luxicon
Hallo zeg, wat doet Traoré.

...

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Schiet de bal het stadion uit voor de zekerheid. Anders heb je weer een mogelijkheid op een rebound natuurlijk :+

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Traoré moet maar geen opgelegde kansen meer krijgen, daar is ie niet zo goed in ;)

*nevermind :P

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 16-10-2016 17:53 ]

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Nu maakt hij het wel af :) 0-2.

Youness eindelijk een assist :)

[ Voor 37% gewijzigd door Hupske op 16-10-2016 17:54 ]

• Luxicon
hupske schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:53:
[...]

Schiet de bal het stadion uit voor de zekerheid. Anders heb je weer een mogelijkheid op een rebound natuurlijk :+
Haha ja, en vervolgens kan hij het wel. 8)

...

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ado heeft het al opgegeven lijkt het.
Volgende week het gat met Feyenoord maar eens wat verkleinen ;)

• Luxicon
dvdkiwi schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:11:
En zien hoe de Europa League effect krijgt. Beiden spelen donderdag. Ajax uit in Spanje. Feyenoord thuis.

...

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:11:
Nah, het gat met Ajax vergroten natuurlijk :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat gaat niet gebeuren repeP ;)
2-3.

Beiden spelen idd nog Europees, maar wel allebei in onze tijdzone. Hier heeft niemand nadeel tov de ander imo.

[ Voor 60% gewijzigd door Superkiwi op 16-10-2016 18:22 ]

• LZ86
  • Nu online
Nou, ADO viel weer enorm tegen. Wat een prutsers zeg. Dan volgend weekend zelf die Ajacieden een kopje kleiner maken

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Wel erg bijzonder. Want elke week dat Ajax heeft gewonnen vonden we de tegenstander ook zwak.
Wellicht is de tegenstander gewoon niet zwak, maar speelt Ajax gewoon goed :p

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vandaag werd ze geen strobreed in de weg gelegd. Ajax had alle tijd om aan te nemen, rond te lopen en over te spelen. Zelfs Younes ging steeds vaker fysieke duels aan.
Ja, Ajax speelde goed, maar Ado speelde ook erg slecht. In het begin ging Ado er vooral fysiek in, maar na een half uur leken ze het al opgegeven te hebben.

• LZ86
  • Nu online
hupske schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:52:
Wel erg bijzonder. Want elke week dat Ajax heeft gewonnen vonden we de tegenstander ook zwak.
Wellicht is de tegenstander gewoon niet zwak, maar speelt Ajax gewoon goed :p
Je kan niet ontkennen dat Ajax nog amper goede weerstand heeft gehad.

Krijgen ze dat wel ( Utrecht, Europees ) zie je het meteen ontzettend kraken. Tegen Utrecht hadden ze een heleboel geluk dat Utrecht het zelf liet liggen om het vervolgens zelf af te maken, wat knap is. Ze spelen wel degelijk over t algemeen, maar niet zoals eerdere seizoenen. Het is erg kwetsbaar allemaal ( op Sanchez na, wat een beest van een verdediger is dat ). En dat is niet erg, dat heb je met zo'n jonge groep. Maar het zijn wel de jongetjes tegen de mannen. Het gaat een keer mis met de vorm van die jongens. En dan heb je net niets om op terug te vallen.

Stel dat Elia mee doet in de klassieker. Dan maakt die Sinkgraven toch geen enkele kans? Vergeet niet dat het in de Kuip is aanstaand weekend. Ajax heeft een uitwedstrijd in Europa ervoor, Feyenoord thuis. Scheelt ook weer wat. Fysiek is Ajax nergens ivm Feyenoord, op misschien een Gudelj na. Maar die staat geen basis.

Voor Ajax is het zaak om het te laten zien tegen PSV en Feyenoord. ben erg benieuwd of ze het dan ook over de streep kunnen trekken. Ik denk het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 16-10-2016 19:10 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Soms is een hand op een schouder genoeg, soms het trekken aan een shirt. En dan zie je dit (toevallig nu Feyenoord omdat ik dat kijk, maar gebeurt overal):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y8HdDNwwiffqpIcTA39IQ9Xn/thumb.png

En dan laten ze dit (slechts een kleine still uit een enorm getrek van 2 verdedigers) gewoon doorgaan. Er is ook geen touw aan vast te knopen he.

Again: Totaal kleurloos, Feyenoord verdedigers doen hetzelde. Soms wel een stip, meestal niet.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 16-10-2016 19:15 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:09:
Je kan niet ontkennen dat Ajax nog amper goede weerstand heeft gehad.

Krijgen ze dat wel ( Utrecht, Europees ) zie je het meteen ontzettend kraken. Tegen Utrecht hadden ze een heleboel geluk dat Utrecht het zelf liet liggen om het vervolgens zelf af te maken, wat knap is. Ze spelen wel degelijk over t algemeen, maar niet zoals eerdere seizoenen. Het is erg kwetsbaar allemaal ( op Sanchez na, wat een beest van een verdediger is dat ). En dat is niet erg, dat heb je met zo'n jonge groep. Maar het zijn wel de jongetjes tegen de mannen. Het gaat een keer mis met de vorm van die jongens. En dan heb je net niets om op terug te vallen.
Dit soort geleuter zie ik nog steeds vaak langs komen, misschien wat minder blijven hangen in het begin van het seizoen?

Sinds het Rostov debacle heeft Ajax gewoon negen wedstrijden op rij gewonnen, dat is dus gewoon inclusief Europese wedstrijden.

Je zou dat eerder nog van Feyenoord kunnen zeggen.
Fysiek is Ajax nergens ivm Feyenoord, op misschien een Gudelj na. Maar die staat geen basis.
Dit is nu net wat altijd al het verschil is tussen Ajax en Feyenoord. Fysiek tegen technische jochies, het zegt totaal niets over de kansen. Of echter, de geschiedenis wijst uit dat jochies vaker winnen dan fysiek. :+
Voor Ajax is het zaak om het te laten zien tegen PSV en Feyenoord. ben erg benieuwd of ze het dan ook over de streep kunnen trekken. Ik denk het niet.
Dit is het enige discussie waardige. Ik ben ook erg benieuwd, ik verwacht sowieso een mooie pot.

Tegen PSV kraakte Feyenoord aan alle kanten, maar ze wonnen toch. Het is een tegenstander om rekening mee te houden. Toch zie ik goede kansen voor Ajax mede omdat die een stijgende lijn hebben een Feyenoord eerder een dalende.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:03
Op papier heeft Ajax ook een goede reeks wedstrijden, maar het spel is minder overtuigend. Vandaag was Feyenoord ook echt niet overtuigend, maar dat was eigenlijk voor het eerst deze competitie (Oss in de beker ook slecht natuurlijk). De statistieken spreken voor zich. Natuurlijk speel je ploegen als PSV en United niet 90 minuten van de mat, maar ze speelden die wedstrijden ook degelijk.

Feyenoord zal ook wel hinken op 2 gedachten volgende week. Een gelijkspel is prima gezien de ranglijst, maar thuis wil je meer. Wellicht profiteert Ajax daar van, die moeten gewoon winnen.

Ik denk een gelijkspel volgens het bekende patroon in de Klassieker. Feyenoord begint de wedstrijd beter, Ajax wat vervolgens toch scoort en dan een fase beter is en Feyenoord die zich vervolgens naast Ajax strijdt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 10:26
Je kan bij elke corner een penalty geven, of de vrije trap aan de verdediger. Alitijd een goede beslissing.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:54:
Op papier heeft Ajax ook een goede reeks wedstrijden, maar het spel is minder overtuigend. Vandaag was Feyenoord ook echt niet overtuigend, maar dat was eigenlijk voor het eerst deze competitie (Oss in de beker ook slecht natuurlijk). De statistieken spreken voor zich. Natuurlijk speel je ploegen als PSV en United niet 90 minuten van de mat, maar ze speelden die wedstrijden ook degelijk.
Mwoah. PSV was gewoon beter en Manchester was inderdaad gaaf, maar wel de enige wedstrijd tegen een topclub waar ze de bovenliggende partij waren.

Als we gewoon objectief gaan kijken is er nu geen club te noemen die duidelijk beter presteert op dit moment.

Welke statistieken doel je op?
Feyenoord zal ook wel hinken op 2 gedachten volgende week. Een gelijkspel is prima gezien de ranglijst, maar thuis wil je meer. Wellicht profiteert Ajax daar van, die moeten gewoon winnen.

Ik denk een gelijkspel volgens het bekende patroon in de Klassieker. Feyenoord begint de wedstrijd beter, Ajax wat vervolgens toch scoort en dan een fase beter is en Feyenoord die zich vervolgens naast Ajax strijdt.
Feyenoord zal inderdaad starten met een optisch overgewicht op basis van strijd. Daarna gaan we zien wie er beter speelt. Ik denk dat er een hoop kansen komen aan beide kanten met effectiviteit als sleutel voor de winst.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:03
Gonadan schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:23:
Mwoah. PSV was gewoon beter en Manchester was inderdaad gaaf, maar wel de enige wedstrijd tegen een topclub waar ze de bovenliggende partij waren.

Als we gewoon objectief gaan kijken is er nu geen club te noemen die duidelijk beter presteert op dit moment.

Welke statistieken doel je op?
Bij vlagen was PSV beter, maar Feyenoord had de enige echte kans van de wedstrijd. Balbezit is niet het enige wat telt in het voetbal.

De statistieken die ik bedoel is dat Feyenoord de meeste goals maakt, minste tegen krijgt, meeste kansen creeert en minste kansen tegen krijgt. Dat illustreert gewoon dat je het erg goed doet. Het is misschien niet oogstrelend maar erg degelijk.

Ik heb bij Ajax vaker het idee gehad dat er puntverlies in zat dan bij Feyenoord en Feyenoord heeft ook de nodige pech met oa blessures gehad.

Feyenoord zal inderdaad starten met een optisch overgewicht op basis van strijd. Daarna gaan we zien wie er beter speelt. Ik denk dat er een hoop kansen komen aan beide kanten met effectiviteit als sleutel voor de winst.
Hoe dan ook, het is een wedstrijd op zichzelf. :)

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 17-10-2016 08:10 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
Dan Feyenoord bedoel je? Sinds 1-2-2016 is er geen enkel Eredivisieduel meer verloren gaan. Dat zijn 20 duels, waarvan er 17 gewonnen zijn.
Feyenoord geeft al heel het seizoen weinig kansen weg, Waarom zou er dan nu ineens een hoop kansen aan beide kanten komen? Ik verwacht eerder dat Feyenoord achterin de pot dicht houd en gaat loeren op dat ene kansje, net zoals tegen United en PSV. :)

[ Voor 44% gewijzigd door JST94 op 17-10-2016 08:55 ]

• Martinusz
Feyenoord is gewoon heel erg stabiel, weinig tegen en veel voor (dat laatste niet echt verwacht), en slepen zoals zondag gewoon alsnog de overwinning binnen.

Ik zie Ajax ondanks de flow waar ze nu ook in zitten, niet in de Kuip winnen, ik verwacht een gelijkspel.

Als er maar niks beslist wordt met een dubieuze penalty of andere beslissing, dan ben ik allang blij :o

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 17-10-2016 10:49 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-11 15:12
Ach ja die pot kan alle kanten op en staat, hoe cliché dan ook, echt op zichzelf. Ajax heeft de laatste jaren wel altijd prima de punten weggehaald uit de Kuip en draait nu weer lekker, maar Feyenoord is wel erg stabiel dit seizoen. Kan wat mij betreft echt alle kanten op. oersaai, knotsgek, geen pijl op te trekken.

Mooie test voor beide ploegen, en leuk ook dat het weer spannend is. Veel jaren geweest waarin de klassieker niet echt meer spannend was, doordat Feyenoord zo weggezakt was. Leuk dat het weer 1 en 2 is :D

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
martinusz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:48:
Feyenoord is gewoon heel erg stabiel, weinig tegen en veel voor (dat laatste niet echt verwacht), en slepen zoals zondag gewoon alsnog de overwinning binnen.

Ik zie Ajax ondanks de flow waar ze nu ook in zitten, niet in de Kuip winnen, ik verwacht een gelijkspel.

Als er maar niks beslist wordt met een dubieuze penalty of andere beslissing, dan ben ik allang blij :o
Die flow heeft Feyenoord nu ook :-)

Idd laten we hopen dat niet zoals afgelopen keer de wedstrijd beslist wordt door een enorme fout van de scheidsrechter.

• JST94
De wedstrijd werd zelfs twee keer beslist door de arbiter(s). De eerste keer dat vasthouden van Kuyt/Veltman, de tweede keer die bal die overduidelijk over de zijlijn was.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Is er al bekend wie de scheidsrechter wordt? Als het Blom is weet je eigenlijk al hoe de blommetjes gaan vallen. Makelie heeft ook een wat dubieuze reputatie. Nijhuis of Gözübüyük komen altijd met hun eigen verrassende beslissingen.

alles kan off-topic

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

JST94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:32:
De wedstrijd werd zelfs twee keer beslist door de arbiter(s). De eerste keer dat vasthouden van Kuyt/Veltman, de tweede keer die bal die overduidelijk over de zijlijn was.
Ach ja, meneer Kuyt met zijn "wij wilden deze wedstrijd per se winnen" gewauwel. Ja, een overtreding maken op Veltman en dan een blinde scheids. Nee Ajax wou die wedstrijd per se verliezen nou goed? :').

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Gonadan

Gonadan

JST94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:50:
Dan Feyenoord bedoel je? Sinds 1-2-2016 is er geen enkel Eredivisieduel meer verloren gaan. Dat zijn 20 duels, waarvan er 17 gewonnen zijn.
Je begrijpt hopelijk heel goed wat ik bedoel. Als je wedstrijden van een half jaar geleden als maatstaf voor komend weekend wilt gebruiken mag dat van mij uiteraard, maar dan heb je wel een bijzonder beeld van voetbal. :D
Feyenoord geeft al heel het seizoen weinig kansen weg, Waarom zou er dan nu ineens een hoop kansen aan beide kanten komen? Ik verwacht eerder dat Feyenoord achterin de pot dicht houd en gaat loeren op dat ene kansje, net zoals tegen United en PSV. :)
Omdat Feyenoord nu thuis speelt en het zelfvertrouwen stijgt. Bij PSV wilden ze niet verliezen, nu willen ze winnen. Als ze dan ook nog eens net zo arrogant zelfverzekerd zijn als veel supporters de laatste weken dan verwacht ik dat ze een stuk meer ruimte gaan weggeven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14
Wow wat een geluk nog gister. Gelukkig niks live gekeken, maar pfff

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• JST94
Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:01:
Je begrijpt hopelijk heel goed wat ik bedoel. Als je wedstrijden van een half jaar geleden als maatstaf voor komend weekend wilt gebruiken mag dat van mij uiteraard, maar dan heb je wel een bijzonder beeld van voetbal. :D
Puur naar die statistieken kijkend presteert Feyenoord inderdaad gewoon véél beter dan Ajax ja. Resultaten tellen, mooi spel niet. Leuk als je mooi voetbal speelt, maar daar win je geen wedstrijd mee. ;)
Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:01:
Omdat Feyenoord nu thuis speelt en het zelfvertrouwen stijgt. Bij PSV wilden ze niet verliezen, nu willen ze winnen. Als ze dan ook nog eens net zo arrogant zelfverzekerd zijn als veel supporters de laatste weken dan verwacht ik dat ze een stuk meer ruimte gaan weggeven.
Ik heb meer het idee dat Ajacieden zo denken. Lees bij ontzettend weinig supporters dat we zondag wel 'even' winnen. Lees juist vaker van dat er gewoon gespeeld moet worden zoals tegen PSV en United.

[ Voor 3% gewijzigd door JST94 op 17-10-2016 13:07 ]

• Gonadan

Gonadan

JST94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:06:
Puur naar die statistieken kijkend presteert Feyenoord inderdaad gewoon véél beter dan Ajax ja. Resultaten tellen, mooi spel niet. Leuk als je mooi voetbal speelt, maar daar win je geen wedstrijd mee. ;)
Wellicht iets minder selectief statistieken pakken dan. Zoals ik net al zei: wedstrijden van een half jaar gebruiken voor de huidige vorm is gewoon kansloos.
Ik heb meer het idee dat Ajacieden zo denken. Lees bij ontzettend weinig supporters dat we zondag wel 'even' winnen. Lees juist vaker van dat er gewoon gespeeld moet worden zoals tegen PSV en United.
Mwoah, ik lees de laatste tijd juist uitermate veel borstkloppende onzin zoals jij hierboven ook uit. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:51:
Is er al bekend wie de scheidsrechter wordt? Als het Blom is weet je eigenlijk al hoe de blommetjes gaan vallen. Makelie heeft ook een wat dubieuze reputatie. Nijhuis of Gözübüyük komen altijd met hun eigen verrassende beslissingen.
Ik denk Kuipers. Blom floot Ajax dit weekend, Nijhuis floot PSV en Makkelie floot Feyenoord.

Kuipers fluit meestal hetzelfde, en geeft niet overal geel voor, dus dat vind ik een prima optie :)

• JST94
Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

Wellicht iets minder selectief statistieken pakken dan. Zoals ik net al zei: wedstrijden van een half jaar gebruiken voor de huidige vorm is gewoon kansloos.

[...]

Mwoah, ik lees de laatste tijd juist uitermate veel borstkloppende onzin zoals jij hierboven ook uit. :)
Dan pakken de Eredivisie wedstrijden van dit seizoen. Allen winst. :) Blijf het zeggen, resultaat is hetgeen wat telt. Niet hoe leuk je speelt. Ajax verkeert gewoon in mindere vorm dan Feyenoord, zo simpel is het.

Niet dat vorm er veel toe doet zondag. De Klassieker is een wedstrijd op zich zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door JST94 op 17-10-2016 13:27 ]

• Gonadan

Gonadan

JST94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:24:
Dan pakken de Eredivisie wedstrijden van dit seizoen. Allen winst. :) Blijf het zeggen, resultaat is hetgene wat telt. Niet hoe leuk je speelt.
Laatste 9 wedstrijden van Ajax, alles winst.
Laatste 9 wedstrijden van Feyenoord, 8 gewonnen en 1 verloren.

Ajax doelsaldo 24-4, Feyenoord 22-5.

Ajax doet het dus heel veel beter. Zie je wat ik bedoel? Scorebordjournalistiek, het voegt niets toe, het geeft je hooguit bevestiging van het hetgene wat je heel hard wilt vinden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JST94
Ik ben in ieder geval van mening dat Feyenoord beter in vorm verkeerd dan Ajax. Verder boeit de vorm ook bizar weinig, want het zijn wedstrijden op zich. Een Klassieker roept toch wat anders bij spelers en het publiek op dan een andere wedstrijd.
Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder