[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.043 views

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Sjah schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:16:
Denk dat de nederlaag het woord jammer verdient. En hoezo hadden we op basis van inzet een gelijkspel verdiend....de Fransen waren stukken beter. En of die goal zo een misser van Stekelenburg was..... betwijfel ik eigenlijk.
Hij had hem kunnen hebben. Maar een blunder wil ik het ook weer niet noemen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ph4ge schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:12:
Pff, Karsdorp heeft een schouderblessure overgehouden aan de wedstrijd.
Yep, en als het een breuk in, is hij er wel even uit. Mist in ieder geval Ajax.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het goede is wel dat Nederland prima speelt. Dat was eerst wel anders. Tegen Frankrijk kun je verliezen, dat is echt geen schande. Maar het is dan wel de bedoeling dat we de punten gaan pakken tegen de concurrenten, zoals Zweden. Nederland kan prima doorgaan in deze poule.

...

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Mars18 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 06:45:
Bedankt Steek voor die blunder.

Voor de rest speelde elftal wel aardig, hadden niet hoeven te verliezen.
Bedankt Bruma voor die dramatische inspeelpass bedoel je?

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:26

Baseman77

We move

Opvallend de (relatief) vele blessures bij de spelers van Oranje...het lijkt me een ongelukkige samenloop, maar het zijn er nogal wat.

Verder speelde Oranje een aardige wedstrijd tegen een hele sterke tegenstander.
Wederom zat het niet mee qua arbitrage; tegen Zweden de winnende goal onterecht afgekeurd, tegen Wit-Rusland een goal onterecht afgekeurd en tegen Frankrijk een duidelijke penalty niet gekregen. Zonde.
MarvinG schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:26:
De pass van Bruma leidde het balverlies in, waarna Strootman Pogba teveel ruimte geeft om te schieten en Stekelenburg het houdbare schot niet tegenhoudt. De grootste fout bij de 0-1 ligt dus bij Stekelenburg, wat hij zelf na afloop gewoon toegeeft. Waarom sommigen hier de schuld bij iemand anders neer willen leggen is mij dan ook een raadsel.

[ Voor 29% gewijzigd door Baseman77 op 11-10-2016 09:34 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23
Inderdaad, je verliest de wedstrijd door een slechte bal van Bruma... Die is echt niet Oranje waardig.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 20:24
Ik vind de teneur in de media ook wel erg negatief hoor, ik lees al "WK ver weg voor Nederland". We hebben potdomme 3 wedstrijden gespeeld, waarvan 2 al tegen de sterkst geachte tegenstanders. Waar Frankrijk en Zweden alleen nog maar ons als relatief sterkste hebben gehad. Wij hebben in elk geval nog wedstrijden tegen de mindere broeders tegoed die zij al hebben gehad. Sowieso een beetje raar om zo negatief te zijn als er nog genoeg wedstrijden te spelen zijn.
Zelfde als roepen dat het kampioenschap voor Ajax ver weg is toen ze 5 punten achter stonden na 4? wedstrijden. :')

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03
MarvinG schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:26:
[...]

Tsk, pass was prima. Janssen maakt een beweging, Bruma speelt hem prima in maar Janssen beweegt opeens de andere kant op. Wat kan Bruma daar aan doen?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Krijg een flashback...
"vanaf nu moeten we alles zetten op het feit dat we alles moeten winnen"

Behalve Frankrijk uit misschien. Zweden uit blijft gewoon de domper

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:55
chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:11:
Tsk, pass was prima. Janssen maakt een beweging, Bruma speelt hem prima in maar Janssen beweegt opeens de andere kant op. Wat kan Bruma daar aan doen?
Volgens mij was het duidelijk waar Jansen de bal wilde hebben en lag daar ook de ruimte. Niet alleen speelt Bruma de bal achter hem en tegen de looprichting in, maar de bal draait ook nog eens verkeerd. Linksom of rechtsom kan een spits niks met zo,n bal. Gewoon echt een hele slechte bal waar Bruma vervolgens ook nog even uitgebreid staat te treuren. Ben het wel met je eens dat dergelijk balverlies een keer kan gebeuren, net als dat het een keer kan gebeuren dat de tegenstander vanaf 30 meter uithaalt.

DE fout lag bij Stekelenburg, die moet die bal echt op zn minst naast kunnen tikken. Een blunder zou ik het niet willen noemen, maar de keeper van Oranje moet hem wel hebben. De bal was niet super goed geplaatst, niet hard, niet van richting veranderd en hij had goed zicht. Hij zwabberde alleen een beetje maar dat is de norm tegenwoordig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Stekelenburg is het daar ook volledig mee eens, dus ik snap de discussie niet zo goed :P

Maar zolang Oranje zelf niet scoort is het ook lastig winnen hoor :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:16
nvm

[ Voor 103% gewijzigd door Mosin op 11-10-2016 23:24 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40
Ah, het was dus idd geen hands ...
http://www.vi.nl/nieuws/s...-penaltyclaims-oranje.htm

veranderen deze regel elke drie maanden ofzo, netzoals met buitenspel standaard regelmatig een kleine wijziging krijgt?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:26

Baseman77

We move

Over welke nieuwe regels betreffende hands heeft de VI het eigenlijk?
Dit zijn namelijk de nieuwe regels voor 2016/2017 en daar staat de handsbal niet bij (alleen bij de 'triple punishment' regel, maar dat is wat anders):

http://www.knvb.nl/nieuws...elregels-wat-verandert-er

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40
Baseman77 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:09:
Over welke nieuwe regels betreffende hands heeft de VI het eigenlijk?
Dit zijn namelijk de nieuwe regels voor 2016/2017 en daar staat de handsbal niet bij (alleen bij de 'triple punishment' regel, maar dat is wat anders):

http://www.knvb.nl/nieuws...elregels-wat-verandert-er
Geen, maar als zaterdagmiddag bierballer zie ik liever dat deze regels zo simpel mogelijk zijn en zonder veranderingen om simpelweg twijfel/discussie te voorkomen.

Dus heel zwart/wit, hands is altijd hands zonder uitzonderingen, hetzelfde met buitenspel graag :>

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 22:58
Ik stoor me aan het feit dat de schrijver van het artikel zijn kijk wel heel erg als feit naar voren brengt en geen bronvermelding geeft. Het probleem is niet dat Koscielny hands maakt, maar dat ie dat bal daarna nog eens met zijn rechter arm aanraakt en de bal daardoor stil komt te liggen.
"Per ongeluk" of "ongelukkig" houdt op een moment op. En dat moment is wanneer de bal ook nog eens zijn rechter arm raakt waardoor hij er voordeel uit haalt en de bal kan wegwerken.

En verder: al is het bovenstaande wat ik zeg niet waar, dan nog geeft waarschijnlijk 75% van de scheidsrechters wel een strafschop voor het thuisland. En dan doet terecht of niet terecht er niet eens toe. Nederland had bij dat moment weer pech met de arbiter.

Het moment

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 11-10-2016 12:49 ]

• Martinusz
Ik zag nog een filmpje van Lewandowski met Polen, dat was pas hands :O weet eigenlijk niet of dat doelpunt goedgekeurd werd? (iemand gezien?)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Prosac schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:47:
Ik vind de teneur in de media ook wel erg negatief hoor, ik lees al "WK ver weg voor Nederland". We hebben potdomme 3 wedstrijden gespeeld, waarvan 2 al tegen de sterkst geachte tegenstanders. Waar Frankrijk en Zweden alleen nog maar ons als relatief sterkste hebben gehad. Wij hebben in elk geval nog wedstrijden tegen de mindere broeders tegoed die zij al hebben gehad. Sowieso een beetje raar om zo negatief te zijn als er nog genoeg wedstrijden te spelen zijn.
Zelfde als roepen dat het kampioenschap voor Ajax ver weg is toen ze 5 punten achter stonden na 4? wedstrijden. :')
De 8 beste nummers 2 (van 9 groepen!) spelen een barragewedstrijd. Het lijkt me niet dat we al kansloos zijn. Daar moeten we dan dus maar voor gaan, even ervanuitgaande dat Frankrijk 1e wordt. Dan zijn we zeker nog niet kansloos, de wedstrijd tegen Zweden was uit, die krijg je dus nog thuis. Het is nu zaak om van de kleinere broeders alles te winnen (en waarom zou dat niet kunnen?). Frankrijk uit mag je dan zelfs nog verliezen, maar je moet die laatste thuis tegen Zweden dan wel winnen. Ik denk dat je dan wel bij de beste 8 zit...

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:11:
[...]

Ben ik niet met je eens. Janssen geeft aan waar hij de bal wilt, daar lag ook de ruimte. Janssen is dus al in beweging en Bruma speelt hem gewoon achter hem. Dan is het gewoon een domme / foute pass.
Uiteraard moet Stekelenburg die bal gewoon hebben, maar er gaan verschillende fouten aan vooraf. Helaas blijft een fout van de keeper langer hangen en is het fataler, maar dat betekent niet dat het geen opeenstapeling van fouten kan zijn.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:08
Jong Oranje niet naar het EK, best bizar als je ziet welke spelers daar in de basis staan..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Interview met Jetro Willems, oordeel zelf maar

http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1476187200/1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Baseman77 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:30:
Waarom sommigen hier de schuld bij iemand anders neer willen leggen is mij dan ook een raadsel.
Waarom velen zo hard op zoek zijn om één individu de schuld te geven is mij een raadsel.

Er zijn genoeg fouten gemaakt, waarvan die van Stekelenburg wel erg opvallend. Maar als team is er gewoon te weinig gebracht om een overwinning te rechtvaardigen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Maar Frankrijk maakte ook wel een paar fouten.
Zijn we die terugspeelbal van Payet vergeten?
Alleen wij straffen het niet af

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Precies. Plus als je dan een keer vrij komt schiet je op de keeper, of het stadion uit, of legt hem weer eens niet af.

Die frommelbal van Pogba, hoe knullig men hem ook vindt, was wel gewoon tussen de palen. Als je dan een Blind een aantal keer ziet 'uithalen' en die gaat de tweede ring in. Tja, de bal moet sowieso tussen de palen, anders kan er ook niemand een slippertje maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chim0
Landen als Noord-Ierland moeten echt gewoon verboden worden om te voetballen. :X

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:26:
Landen als Noord-Ierland moeten echt gewoon verboden worden om te voetballen. :X
Waarom? Op dit moment hebben zij exact hetzelfde bereikt als Nederland. En dan deden wij niet eens mee met het EK. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mosin
Ik erger me zo vreselijk hard eraan dat Götze spits staat. Oke, je hebt geen Gomez, maar gooi dan Müller in de punt..

• chim0
Gonadan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:08:
[...]

Waarom? Op dit moment hebben zij exact hetzelfde bereikt als Nederland. En dan deden wij niet eens mee met het EK. :')
Bij Nederland lijkt het tenminste nog op voetbal, dit lijkt nergens op.

• Mosin
chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:40:
[...]

Bij Nederland lijkt het tenminste nog op voetbal, dit lijkt nergens op.
NI was inderdaad nergens te bekennen, maar je ziet wel dat Duitsland gewoon individueel en als team lichtjaren voorloopt. Dan mag je rustig naar de ballenbak gespeeld worden :D

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Interessante ontwikkeling

Nederlandse top praat met B-landen over competitie
Nederlandse topclubs zijn met clubs uit andere Europese B-landen in gesprek over een eventuele internationale competitie. Het is het antwoord op de steeds groter wordende verschillen tussen de traditionele topcompetities en de rest én de sterke geluiden over de komst van een Super League, waarin die grootste landen zich zouden willen verenigen. De directeur van FC Kopenhagen, Anders Hørsholt, bevestigt in een interview met BT dat er onderhandelingen worden gevoerd.

[ Voor 9% gewijzigd door JST94 op 13-10-2016 10:08 ]

• Martinusz
Of raar, de Europa League is toch eigenlijk al soort voor B teams? :?
Laat die 4 rijkste landen lekker onderling in CL spelen, de rest in EL en het is ook opgelost?

Of bedoelen ze echt een competitie in de zin van bijv. 18 clubs die allemaal 2x tegen elkaar spelen internationaal?

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30

On_E

Housemusic

Vind er niets interessants aan.

Als de 'B-landen' clubs echt ballen hebben vertrekken ze vandaag nog uit de UEFA en richten ze een nieuwe bond op incl. nieuwe Europese toernooien. Dan zoeken de clubs uit Engeland, Spanje, Duitsland en Italië het maar lekker uit.

Snel nog even een regel maken voor transfers van spelers uit de B-landen naar de A-landen (minimum bedrag per speler 50 miljoen euro) en dan moet je eens kijken hoe snel de 'elite' met hangende pootjes komt vragen of we weer samen kunnen werken met zijn allen.

Een grensoverschrijdende competitie zoals in de link die je plaatst zou voor mij betekenen dat ik wat anders ga doen met het geld dat ik nu aan voetbal uitgeef. 0,0 interesse in.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• ph4ge
On_E schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:40:
Snel nog even een regel maken voor transfers van spelers uit de B-landen naar de A-landen (minimum bedrag per speler 50 miljoen euro) en dan moet je eens kijken hoe snel de 'elite' met hangende pootjes komt vragen of we weer samen kunnen werken met zijn allen.
Dat kan natuurlijk niet, dan laat elke speler gewoon zn contract aflopen en is waarschijnlijk ook in strijd met het vrije verkeer van personen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:53
martinusz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

Of raar, de Europa League is toch eigenlijk al soort voor B teams? :?
Laat die 4 rijkste landen lekker onderling in CL spelen, de rest in EL en het is ook opgelost?

Of bedoelen ze echt een competitie in de zin van bijv. 18 clubs die allemaal 2x tegen elkaar spelen internationaal?
Het plan is dan daadwerkelijk een competitie, en geen 'toernooi' zoals de EL/CL.
Ons model richt zich op een internationaal perspectief, dus ja, dat betekent dat wij en de andere clubs uit de nationale competities zullen stappen.

• Martinusz
dutchgio schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:10:
[...]

Het plan is dan daadwerkelijk een competitie, en geen 'toernooi' zoals de EL/CL.

[...]
Hmm gaat niet snel gebeuren denk ik....dit soort ideeen zijn altijd leuk, maar vervolgens als de clubs moeten kiezen om echt mee te doen.....

• dutchgio
Het is vooral in afwachting van en als tegenactie van die superleague, waar de grote clubs/landen zich mogelijk in gaan mengen. Ook dat is pas slechts speculatie en nog niet concreet, dus op korte termijn veranderd er inderdaad niet direct iets.

• On_E

On_E

Housemusic

ph4ge schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Dat kan natuurlijk niet, dan laat elke speler gewoon zn contract aflopen en is waarschijnlijk ook in strijd met het vrije verkeer van personen.
Helaas.

• Jorizzz
  • Laatst online: 21:00
Ik vind het wel een goed idee hoor zo'n 'eredivisie' die over meer landen is uitgesmeerd. Het grote verschil tussen de kleine en de grote landen is natuurlijk sowieso het aantal voetballiefhebbers per land. In landen met 5-6 keer zoveel voetballiefhebbers, maar evenveel clubs in de hoogste competitie, is het logisch dat er véél meer tv inkomsten te verdelen zijn. Daarmee kun je dus als competitie betere spelers betalen, waardoor het niveau stijgt. Clubs worden dus beter, al was het alleen al omdat ze week in, week uit tegen betere competitiegenoten spelen. Als je dus je 'werkgebied' vergroot van 17 miljoen naar 50+ miljoen (NL, Belgie, Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen), maar wel 18 clubs behoudt, dan komt er dus wellicht 3 keer zoveel geld uit TV binnen dan nu. Dan kun je een betere competitie mee betalen, dan elk van deze landen op dit moment zelf hebben. Dat wordt vervolgens voor zowel spelers als sponsoren weer interessanter om in te spelen/investeren, wat de potentiele kwaliteit nog meer omhoog schroeft. Voor een betere competitie zijn misschien ook wel méér mensen bereid méér geld voor te betalen, etc. etc.

Enige (grote) nadeel lijkt me dat de clubs die nu nationaal meedoen, maar buiten de boot vallen voor een dergelijke competitie, zullen worden gemarginaliseerd. Als Ajacied denk ik, soit. Voor een hoop supporters van andere clubs zal het toch even slikken zijn mocht dit doorgaan. De meest aansprekende tegenstanders verdwijnen, en daarmee ook de rijkste sponsoren. Hier ga je juist een soort negatieve spiraal krijgen, in tegenstelling tot de clubs die wel mee mogen doen.

Praktisch gezien denk ik dat totale afsplitsing beter is dan een soort promotie-/degradatieregeling per land of voor de hele competitie. Speel het spel maar met dezelfde 16 of 18 clubs, jaar in jaar uit. Het gebrek aan degradatiezorgen zorgt misschien wel voor een wat meer langetermijnvisie bij de clubs, kan ook geen kwaad denk ik zo...

• On_E

On_E

Housemusic

Ik begrijp werkelijk waar niet dat je als supporter blij kan zijn met dit idee.

Ook niet als je Ajacied bent, denk je nou echt dat het leuk zal zijn om wekelijks te kijken naar Ajax tegen clubs als Kopenhagen, Brugge, Celtic etc?

Ik voorspel dat de Arena nog niet voor de helft gevuld zal zijn.

Mochten de topclubs het toch doen, dan wel graag wegblijven, dus geen retour nationale competitie als het toch niet is geworden wat er gehoopt werd.

Ook blijf ik die rekensom, 'meer toeschouwers dus meer geld', gebakken lucht vinden. Veel voetbalfans hechten waarde aan traditie en regionale wedstrijden. Kan mij echt niet voorstellen dat men warm zal lopen voor een grensoverschrijdende competitie met 'de kneusjes' van het Europese voetbal. Net als dat een Superleague met de 'elite' ook snel minder kijkers zal trekken. Iedere week een topwedstrijd op papier lijdt tot verzadiging denk ik.

Men zou de tijd wat mij betreft juist terug moeten draaien, blaas de Europacup 2 nieuw leven in, maak de CL weer voor kampioenen en niet voor de nummer 4 van de Serie A.

Maar ja, utopie. Hopelijk is zo'n Beneliga/Atlantic Liga dat ook.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Deze waanideeën gaan niks goeds opleveren.

- Er komen geen supporters af op "toppers" tussen Amsterdam en Kopenhagen
- De Nederlandse competitie gaat nog verder in niveau achteruit omdat de top drie niet meer mee mag spelen. Dan komen er ook veel minder toeschouwers naar normale Eredivisie wedstrijden

Laat die UEFA maar lekker er zelf achter komen dat de nieuwe opzet averechts werkt. De term "Champions League" slaat natuurlijk ook al jarenlang nergens meer op. Het zou een kampioenenbal van de landskampioenen moeten zijn.

Beneliga zag ik al niet zitten en deze opzet al helemaal niet. We gaan ons dan aanpassen omdat de UEFA geldgeil is.

• On_E

On_E

Housemusic

Precies.

Als ik voorzitter zou zijn van een topclub in een B-land zou ik juist pleiten voor het oprichten van een nieuwe bond ipv nieuwe competities.

De UEFA heeft je in de steek gelaten, die zijn alleen nog maar bezig met een club of 24.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-11 15:12
Vlassie1980 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:22:
Deze waanideeën gaan niks goeds opleveren.

- Er komen geen supporters af op "toppers" tussen Amsterdam en Kopenhagen
- De Nederlandse competitie gaat nog verder in niveau achteruit omdat de top drie niet meer mee mag spelen. Dan komen er ook veel minder toeschouwers naar normale Eredivisie wedstrijden

Laat die UEFA maar lekker er zelf achter komen dat de nieuwe opzet averechts werkt. De term "Champions League" slaat natuurlijk ook al jarenlang nergens meer op. Het zou een kampioenenbal van de landskampioenen moeten zijn.

Beneliga zag ik al niet zitten en deze opzet al helemaal niet. We gaan ons dan aanpassen omdat de UEFA geldgeil is.
- Hoezo zouden daar geen supporters op afkomen? Ik zit meer te wachten op Ajax - Anderlecht of Ajax - Kopenhagen, dan (met alle respect) Ajax - Roda JC.
- Waar mogen ze dan niet meer aan meedoen? Het voorstel is hier geen toernooi, maar een gefuseerde competitie. De NL competitie bestaat dan niet meer, maar is een competitie tussen NL, BE, Scotland, etc.

Ik vond de Beneliga een prima idee. Meer toppers, en meer potentiele kijkers. Je heb gewoon meer concurrentie in de competitie zitten.

Probleem met het huidige voorstel is dat ook Schotland, Noorwegen etc. erbij zitten. Ik weet niet hoe wenselijk dit is, want dat is meteen alweer een stuk verder voor supporters. Belgie is nog prima te bereizen voor een keertje.
En daarnaast, als de "kleine" landen dit doen, wat houdt dan de Engelse/Spaanse bonden tegen om ook te fuseren?

Vind het echter prima dat hier over nagedacht en gesproken wordt. Je kan niet doorgaan zoals het nu gaat.

[ Voor 58% gewijzigd door KingKoning op 13-10-2016 14:22 ]

• Jorizzz
On_E schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:49:
Ik begrijp werkelijk waar niet dat je als supporter blij kan zijn met dit idee.

Ook niet als je Ajacied bent, denk je nou echt dat het leuk zal zijn om wekelijks te kijken naar Ajax tegen clubs als Kopenhagen, Brugge, Celtic etc?

Ik voorspel dat de Arena nog niet voor de helft gevuld zal zijn.
Sorry, maar ik vind een affiche Ajax-Kopenhagen, Ajax-Brugge of Ajax-Celtic persoonlijk vele malen mooier dan een Ajax-Excelsior, Ajax-Go Ahead, of Ajax-Roda.
Mochten de topclubs het toch doen, dan wel graag wegblijven, dus geen retour nationale competitie als het toch niet is geworden wat er gehoopt werd.

Ook blijf ik die rekensom, 'meer toeschouwers dus meer geld', gebakken lucht vinden. Veel voetbalfans hechten waarde aan traditie en regionale wedstrijden. Kan mij echt niet voorstellen dat men warm zal lopen voor een grensoverschrijdende competitie met 'de kneusjes' van het Europese voetbal. Net als dat een Superleague met de 'elite' ook snel minder kijkers zal trekken. Iedere week een topwedstrijd op papier lijdt tot verzadiging denk ik.
Dit is toch gewoon heel logisch? Stel, Friesland roept de on afhankelijkheid uit en begint een competitie met 18 Friese clubs. Dan begrijpt iedereen dat dat een voor spelers, sponsoren én supporters minder aantrekkelijke competitie is? En dat daar daardoor minder valt te verdienen door 'grootmachten' Heerenveen en Cambuur (mocht Leeuwarden meegaan in de onafhankelijkheidsstrijd ;) ), dan in de Nederlandse competitie? Waarom is het dan zo onlogisch dat als je de schaal vergroot, dat het dan voor iedereen aantrekkelijker wordt en er meer geld wordt verdiend?
Het sentiment van traditionele en regionale wedstrijden vervaagt met de tijd wel, net als bij clubs die fuseren. Kost je één of twee generaties, maar dan lult niemand er meer over, daar ben ik van overtuigt. Dan is het grootste deel van Nederland voor één van de clubs in zo'n samengestelde competitie, met wellicht een 'bijclub' van de landelijke amateurs, zoals AZ, Twente of Utrecht :+ :o :o
Men zou de tijd wat mij betreft juist terug moeten draaien, blaas de Europacup 2 nieuw leven in, maak de CL weer voor kampioenen en niet voor de nummer 4 van de Serie A.
Eens, maar die kans acht ik minimaal...
Tja, het is wat mij betreft of dit., of uit de UEFA stappen als kleine landen...

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
On_E schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:49:
...........

Juist! De deelname van de NIET kampioenen hebben de CL helemaal kapot gemaakt. Kampioenen die 2 a 3 voorrondes moeten gaan spelen en hierdoor soms weken voor de start van hun eigen competitie moeten beginnen en de niet kampioenen (zoals jouw voorbeelde de #4 uit Italie) die gelijk in poule fase komen en daarvoor gelijk miljoenen krijgen.

Hoe krom is de wereld?!?!?!?!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:30:
Ik vind het wel een goed idee hoor zo'n 'eredivisie' die over meer landen is uitgesmeerd. Het grote verschil tussen de kleine en de grote landen is natuurlijk sowieso het aantal voetballiefhebbers per land. In landen met 5-6 keer zoveel voetballiefhebbers, maar evenveel clubs in de hoogste competitie, is het logisch dat er véél meer tv inkomsten te verdelen zijn. Daarmee kun je dus als competitie betere spelers betalen, waardoor het niveau stijgt. Clubs worden dus beter, al was het alleen al omdat ze week in, week uit tegen betere competitiegenoten spelen. Als je dus je 'werkgebied' vergroot van 17 miljoen naar 50+ miljoen (NL, Belgie, Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen), maar wel 18 clubs behoudt, dan komt er dus wellicht 3 keer zoveel geld uit TV binnen dan nu. <knip>
Weet je, laten we er 5x zoveel van maken. Dan zou Ajax vorig jaar 50 miljoen aan tv-geld gekregen hebben ipv de ongeveer 10 miljoen van nu. Dat is nog steeds maar de helft van wat de degradatiekandidaten in de Premier League krijgen. Dan kan Ajax straks 1,5 miljoen euro bruto betalen aan een speler ipv 1 miljoen euro bruto. Daarmee ga je ook geen toppers binnenhalen.

Daarbij, als schaalvergroting hét argument is om hierover te gaan denken, kan iemand me dan uitleggen waarom de Franse competitie geen reet voorstelt?

Ik denk dat dit niet de winst gaat opleveren die ze hopen, met als bonus dat de nationale competities (en daarmee ook de nationale elftallen) nog verder worden uitgehold.

• Jorizzz
KingKoning schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:20:
[...]
Probleem met het huidige voorstel is dat ook Schotland, Noorwegen etc. erbij zitten. Ik weet niet hoe wenselijk dit is, want dat is meteen alweer een stuk verder voor supporters. Belgie is nog prima te bereizen voor een keertje.
En daarnaast, als de "kleine" landen dit doen, wat houdt dan de Engelse/Spaanse bonden tegen om ook te fuseren?
Schotland en Denemarken zijn nog te doen. De afstand Amsterdam-Edinburgh of Amsterdam-Kopenhagen is hemelsbreed vast niet veel groter dan Barcelona-Sevilla of Milaan-Palermo. Noorwegen en Zweden, dat wordt al weer ietsje verder, maar het is niet zo dat de topclubs daar erg noordelijk zitten toch? (schaamteloze niet-onderbouwde aanname), dus extreem veel verder zal het ook weer niet reizen zijn...

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik vind het principe van zo'n competitie al kortzichtig, leuk dat 3 clubs misschien meer geld binnen gaan harken, maar wat gebeurd er met de overige 15 clubs in de eredivisie en alle clubs in de 1e divisie? Want die wordt plotsklap waardeloos.

Ik ben het eens dat er in voetballand een verkeerde weg in is geslagen, niet alleen Nederland, maar internationaal.
Champions League moet terug naar alleen kampioenen en de titelverdediger (runner-up ook van mijn part als dat het aantal clubs even maakt), dan heb je al dat het grote geld niet meer binnen een 3tal landen komt te liggen zoals nu het geval is.
De rest maar gewoon UEFA league met nummer 2 en 3's of het dan ook zit, maar een vast aantal per land (niet afhankelijk van rankings en gedoe), want door vaste aantallen te doen heb je niet meer dat diezelfde 3 CL landen de UEFA cup ook nog eens komen molesteren.

Wat er qua voetbal in Nederland moet gebeuren weet ik eerlijk gezegd niet, behalve dat ik tegenstander ben van die gare playoffs voor de UEFA tickets en vind dat er te weinig beleid is mbt jeugd door laten stromen binnen clubs.
MBT NL Elftal ga ik niet veel woorden vuil maken, daar is al zoveel over geschreven met de jaren. Zorg dat je een trainer hebt, mensen die willen vechten voor hun land, motivatie is wat ik als kijker de laatste jaren als grootse probleem heb gezien.

Maargoed, iedereen heeft een andere visie en idee hierbij. Duidelijk is alleen dat er dingen moeten veranderen.

Naast alle discussies mbt competities zou ik vooral graag een keer zien dat er een systeem ala hockey/tennis komt qua videoscheidsrechter als hulpmiddel en dat scheidsrechters wat sneller geel/rood geven bij disrespectvol gedrag naar de leiding toe, terecht of niet gedraag je en kan je dat niet leer je het door middel van kaarten (met de bijbehorende boetes en schorsingen) vanzelf een keer af (clubs worden ook niet blij als mensen om een dergelijke reden geschorst gaan worden, moeten ze maar op cursus)

• Jorizzz
Gaius schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Weet je, laten we er 5x zoveel van maken. Dan zou Ajax vorig jaar 50 miljoen aan tv-geld gekregen hebben ipv de ongeveer 10 miljoen van nu. Dat is nog steeds maar de helft van wat de degradatiekandidaten in de Premier League krijgen. Dan kan Ajax straks 1,5 miljoen euro bruto betalen aan een speler ipv 1 miljoen euro bruto. Daarmee ga je ook geen toppers binnenhalen.
Waarom denk je dat in grote landen veel meer TV-geld binnengeharkt wordt? Juist doordat de competitie sterker wordt, zijn supporters ook bereid om méér te betalen voor een tv abo. Logisch toch? Ik betaal ook meer geld voor een avondje goed uit eten dan voor een pitstop bij de FEBO. Dus je hebt meer mensen die meer geld uitgeven voor minder clubs. Lijkt mij een eenvoudige rekensom, dat dat meer zal opleveren dan dat je alleen op basis van aantallen inwoners zou verwachten. Op termijn zeker, als alle sentimenten een beetje zijn weggeëbd...

• On_E

On_E

Housemusic

Jorizzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Sorry, maar ik vind een affiche Ajax-Kopenhagen, Ajax-Brugge of Ajax-Celtic persoonlijk vele malen mooier dan een Ajax-Excelsior, Ajax-Go Ahead, of Ajax-Roda.
Daar begrijp ik echt niets van.
Jorizzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:24:
Dit is toch gewoon heel logisch? Stel, Friesland roept de on afhankelijkheid uit en begint een competitie met 18 Friese clubs. Dan begrijpt iedereen dat dat een voor spelers, sponsoren én supporters minder aantrekkelijke competitie is? En dat daar daardoor minder valt te verdienen door 'grootmachten' Heerenveen en Cambuur (mocht Leeuwarden meegaan in de onafhankelijkheidsstrijd ;) ), dan in de Nederlandse competitie? Waarom is het dan zo onlogisch dat als je de schaal vergroot, dat het dan voor iedereen aantrekkelijker wordt en er meer geld wordt verdiend?
Het sentiment van traditionele en regionale wedstrijden vervaagt met de tijd wel, net als bij clubs die fuseren. Kost je één of twee generaties, maar dan lult niemand er meer over, daar ben ik van overtuigt. Dan is het grootste deel van Nederland voor één van de clubs in zo'n samengestelde competitie, met wellicht een 'bijclub' van de landelijke amateurs, zoals AZ, Twente of Utrecht :+ :o :o
Ik vind het helemaal niet zo logisch, want ik ben ervan overtuigd dat minstens de helft van de mensen die nu een seizoenskaart hebben bij hun club, of ze nou in Schotland, België, Zweden of Nederland wonen, af zal haken als er een grensoverschrijdende competitie komt met de topclubs van deze landen. De nationale competities zijn dan gedevalueerd tot amateurniveau terwijl die ''Atlantic'' league dat ten opzichte van de Europese top ook nog steeds zal zijn.

Ook denk ik niet dat ''de tv-kijker'' ineens wel interesse zou hebben in ''Europese subdivisie nummer 5'' en massaal gaat kijken. Ook sponsoren niet trouwens, businesslounges bij de meeste clubs zijn regionaal of landelijk getint. Een autodealer uit R'dam heeft niet zoveel aan klanten in Schotland lijkt me.

Stel dat het wel meer omzet en winst zou opleveren dan is het denk ik alsnog te marginaal om een betere concurrentiepositie te krijgen ten opzichte van die elite. En daar gaat het ze toch om?

Die elite is gewoon al te ver weg, haal je nooit meer in. De UEFA had hard moeten zijn en gewoon niet moeten zwichten, had die grote clubs lekker hun eigen Superleague laten opzetten met eigen bond, dan had de overige 99% van de clubs in Europa lekker normaal kunnen blijven doen.

Oh en weet je wat imo al goed zou zijn voor al het voetbal? Een maximum aantal selectiespelers per club.
Dan krijg je niet zoals nu dat Chelsea 33 selectiespelers heeft verhuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door On_E op 13-10-2016 14:49 ]

• Jorizzz
On_E schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Tja, daar begrijp ik dan weer niets van. Het is toch veel leuker om tegen sterke tegenstanders te spelen dan tegen zwakkere? Of die nou uit een stad of dorp 'om de hoek' komen, of uit één van de voorgestelde landen. Zolang we geen competitie met Azerbeidzjan, Estland en Albanië gaan oprichten, snap ik het probleem niet. het overgrote deel van de supporters bezoekt sowieso alleen maar thuiswedstrijden trouwens, als ze al niet alleen op TV kijken.
[...]

Ik vind het helemaal niet zo logisch, want ik ben ervan overtuigd dat minstens de helft van de mensen die nu een seizoenskaart hebben bij hun club, of ze nou in Schotland, België, Zweden of Nederland wonen, af zal haken als er een grensoverschrijdende competitie komt met de topclubs van deze landen. De nationale competities zijn dan gedevalueerd tot amateurniveau terwijl die ''Atlantic'' league dat ten opzichte van de Europese top ook nog steeds zal zijn.
Dit snap ik ook niet, maar heeft vermoedelijk te maken met ons verschil van inzicht hierboven...
Ook denk ik niet dat ''de tv-kijker'' ineens wel interesse zou hebben in ''Europese subdivisie nummer 5'' en massaal gaat kijken. Ook sponsoren niet trouwens, businesslounges bij de meeste clubs zijn regionaal of landelijk getint. Een autodealer uit R'dam heeft niet zoveel aan klanten in Schotland lijkt me.
Maar je trekt met een (geografisch) grotere competitie ook gewoon een ander kaliber sponsoren denk ik, al was het alleen al omdat er méér mensen naar kijken uit een groter gebied.
Stel dat het wel meer omzet en winst zou opleveren dan is het denk ik alsnog te marginaal om een betere concurrentiepositie te krijgen ten opzichte van die elite. En daar gaat het ze toch om?

Die elite is gewoon al te ver weg, haal je nooit meer in. De UEFA had hard moeten zijn en gewoon niet moeten zwichten, had die grote clubs lekker hun eigen Superleague laten opzetten met eigen bond, dan had de overige 99% van de clubs in Europa lekker normaal kunnen blijven doen.
Het is de vraag of het genoeg is inderdaad, dat ben ik dan wél weer met je eens. Maar iets doen is beter dan niets, lijkt me. En onder niets doen versta ik ook het tegen beter weten in hopen op veranderingen bij de UEFA die toch niet gaan komen
Oh en weet je wat imo al goed zou zijn voor al het voetbal? Een maximum aantal selectiespelers per club.
Dan krijg je niet zoals nu dat Chelsea 33 selectiespelers heeft verhuurd.
Dat zou zeker schelen, maar dat gaat ongetwijfeld in tegen het Europees recht op één of andere manier...

• KingKoning
On_E schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Ik begrijp eigenlijk juist niet dat je als supporter hier tegen kan zijn. Het ligt natuurlijk aan hoe ze het invullen, maar er is dan toch een grotere markt, meer concurrentie, er kan meer geld binnengehaald worden en de competitie wordt sterker. Waar ligt dan het nadeel? Bij dat we Ajax - Excelsior en PSV - Groningen niet meer gaan zien?
Geloof me, dat zijn wedstrijden waar in Amsterdam en Eindhoven niemand op zit te wachten. Daar gaat het om de wedstrijden onderling (incl. Feyenoord). De rest is bijzaak. Als je die inruilt voor Ajax - Anderlecht en PSV - Celtic lijkt me dat een mooie winst.

Als er overigens een soort promotie/degradatie systeem ingebouwd zou kunnen worden, zou Ajax - Excelsior gewoon weer mogelijk zijn, maar dan wel pas als Excelsior door goed beleid zichzelf heeft opgewerkt naar de topleague.
Dat is een totaal ongefundeerde aanname. De seizoenskaarthouders kunnen toch nog prima naar de Kuip cq Arena? Lang niet iedereen pakt uitwedstrijden mee, ik zie niet in waarom mensen hun seizoenskaart op zouden geven omdat er opeens andere clubs langs komen. Het gaat je toch om je eigen club?
Volgens die redenering zou ik juist zeggen dat de nieuwe competitie dus internationaler getinte sponsers op kunnen leveren, die meer op tafel kunnen brengen dan die autodealer uit Rotterdam.

Je moet toch iets proberen om er tegenin te gaan? Lijkt me niet dat we moeten gaan stilzitten met zn allen terwijl alle spanning eruit gezogen wordt.
Sterker nog: hoeveel spanning is er in de eredivisie? Het gaat elk jaar tussen Ajax en PSV met sporadisch een keer Feyenoord, Twente / AZ erbij.

• Prosac
Weet je wat wedstrijden als Ajax - Celtic en PSV - Brondby nou net zo leuk maakt? Het feit dat ze niet elk jaar gespeeld worden. Dat maakt het bijzonderder.

Wat mij betreft zouten de topclubs op naar dat zogenaamde beloofde land, dan kunnen die "jong" elftallen ook weer verdwijnen uit het betaalde voetbal.

• Jorizzz
Haha, ik geloof dat wij behoorlijk op één lijn zitten :D

• dutchgio
Met het idee van op hoger niveau voetballen tegen clubs van eenzelfde statuur is niets mis.
Qua naam is een Celtic ook een leukere tegenstander om tegen te spelen in plaats van een Excelsior.

Het enige is dat je waarschijnlijk vrijwel geen uitfans meer hebt, maar dat lijkt me ook niet onoverkomelijk. Qua thuissupport kan dat gewoon gelijk blijven, als het niet toeneemt. Want een Celtic is qua naam ook bekender dan een Groningen... Dat trekt dan toch ook meer thuispubliek zou je zeggen...

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 13-10-2016 15:14 ]

• KingKoning
Jorizzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

Haha, ik geloof dat wij behoorlijk op één lijn zitten :D
hahaha nogal ja 8)

Ach ja. Misschien is dit plan nu ook nog niet zaligmakend. Ik ben in ieder geval blij dat er over alternatieven nagedacht wordt. Want dat het zo niet door kan daar is iedereen het wel mee eens lijkt me.

• Martinusz
dutchgio schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:12:
Met het idee van op hoger niveau voetballen tegen clubs van eenzelfde statuur is niets mis.
Qua naam is een Celtic ook een leukere tegenstander om tegen te spelen in plaats van een Excelsior.

Het enige is dat je waarschijnlijk vrijwel geen uitfans meer hebt, maar dat lijkt me ook niet onoverkomelijk. Qua thuissupport kan dat gewoon gelijk blijven, als het niet toeneemt. Want een Celtic is qua naam ook bekender dan een Groningen...
Ik denk dat de BeNeliga eerder voor de hand ligt, heb je toch ineens +/- 10 topploegen in totaal, dat zouden leuke wedstrijden op moeten leveren. Ik weet niet aan welke B-landen er allemaal gedacht wordt, maar een Celtic en Kopenhagen is natuurlijk te schraal.

Wellicht met Russische topclubs (Zenit CSKA), Oostenrijkse topclubs (Red bull, Rapid Wien), Tjechische Topclubs (Sparta Praag, Pilzen), Kroatische topclubs (Dinamo, Split) etc. maar dan heb je alsnog een verkapte Europa League :P

• On_E

On_E

Housemusic

Jorizzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Tja, daar begrijp ik dan weer niets van. Het is toch veel leuker om tegen sterke tegenstanders te spelen dan tegen zwakkere? Of die nou uit een stad of dorp 'om de hoek' komen, of uit één van de voorgestelde landen. Zolang we geen competitie met Azerbeidzjan, Estland en Albanië gaan oprichten, snap ik het probleem niet. het overgrote deel van de supporters bezoekt sowieso alleen maar thuiswedstrijden trouwens, als ze al niet alleen op TV kijken.
Nee ik vind het oprecht leuker om naar het stadion te gaan voor een wedstrijd tegen Go Ahead Eagles dan tegen Celtic. Uiteraard in het geval van reguliere competitiewedstrijden. Kan ik mijn familie in Deventer na afloop plagen, of die ene leverancier als ik op mijn werk ben.
Jorizzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:59:
Maar je trekt met een (geografisch) grotere competitie ook gewoon een ander kaliber sponsoren denk ik, al was het alleen al omdat er méér mensen naar kijken uit een groter gebied.
Dat vraag ik mij af, internationaal getinte sponsoren gaan dan liever naar de A-league dan naar de B- of eigenlijk C-league. Terwijl regionaal en landelijk getinte sponsoren misschien wel hun heil ergens anders gaan zoeken aangezien de nationale competitie dan helemaal niets meer voorstelt. Blijft koffiedik kijken natuurlijk.
KingKoning schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:04:
[...]

Ik begrijp eigenlijk juist niet dat je als supporter hier tegen kan zijn. Het ligt natuurlijk aan hoe ze het invullen, maar er is dan toch een grotere markt, meer concurrentie, er kan meer geld binnengehaald worden en de competitie wordt sterker. Waar ligt dan het nadeel? Bij dat we Ajax - Excelsior en PSV - Groningen niet meer gaan zien?
Geloof me, dat zijn wedstrijden waar in Amsterdam en Eindhoven niemand op zit te wachten. Daar gaat het om de wedstrijden onderling (incl. Feyenoord). De rest is bijzaak. Als je die inruilt voor Ajax - Anderlecht en PSV - Celtic lijkt me dat een mooie winst.
Het maakt mij niets uit wat ze in Amsterdam of Eindhoven graag zien, zonder de overige clubs in NL zouden Ajax en PSV helemaal niets voorstellen. :)

Eigenlijk ook best krom, uit angst dat de elite een eigen competitie start buigt de UEFA en als een oplossing voor het CL probleem willen nu de Europese C-clubs een eigen competitie starten. :+

[ Voor 26% gewijzigd door On_E op 13-10-2016 15:25 ]

• Prosac
Grote vraag is natuurlijk de verdeling van het geld. Je zal zien dat een Ajax, PSV of Celtic een groot deel van de pot opeisen omdat zij vinden dat ze historisch gezien en wereldwijd gezien een grotere naam en fanbase hebben dan Kopenhagen, Malmo FF of Rosenborg.
Hoe fantastisch vinden die ploegen het vervolgens vinden om financieel alsnog ondergesneeuwd te raken?

Qua sponsoren.. je ziet dat Nederlandse ploegen toch regelijk lokaal gefinancierd worden, Ziggo heeft volgens mij geen basis in andere landen toch? Alleen Feyenoord met Opel een wat internationaler sponsor. Haken sponsoren zonder internationale ambitie niet gewoon af bij dergelijke clubs, in het kader van: wat hebben wij er aan om zichtbaar te zijn in Noorwegen of Schotland?
De sponsoren die voor veel geld graag actief zijn in andere landen, zullen volgens mij liever (sub) sponsor worden bij de clubs die op A-niveau internationaal opereren.

• Jorizzz
Prosac schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:29:
Grote vraag is natuurlijk de verdeling van het geld. Je zal zien dat een Ajax, PSV of Celtic een groot deel van de pot opeisen omdat zij vinden dat ze historisch gezien en wereldwijd gezien een grotere naam en fanbase hebben dan Kopenhagen, Malmo FF of Rosenborg.
Hoe fantastisch vinden die ploegen het vervolgens vinden om financieel alsnog ondergesneeuwd te raken?

Qua sponsoren.. je ziet dat Nederlandse ploegen toch regelijk lokaal gefinancierd worden, Ziggo heeft volgens mij geen basis in andere landen toch? Alleen Feyenoord met Opel een wat internationaler sponsor. Haken sponsoren zonder internationale ambitie niet gewoon af bij dergelijke clubs, in het kader van: wat hebben wij er aan om zichtbaar te zijn in Noorwegen of Schotland?
De sponsoren die voor veel geld graag actief zijn in andere landen, zullen volgens mij liever (sub) sponsor worden bij de clubs die op A-niveau internationaal opereren.
Nederlandse ploegen worden vooral gesponsord door nationale sponsoren, juist omdat de exposure vooral in NL zit natuurlijk. Je hebt zat internationale sponsoren die meerdere clubs sponsoren. Voor hen is het misschien wel interessant om clubs uit deze nieuwe competitie erbij te nemen. Groot bereik, dus waarschijnlijk meer geld voor over dan een nationale sponsor...

• Gaius
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Waarom denk je dat in grote landen veel meer TV-geld binnengeharkt wordt? Juist doordat de competitie sterker wordt, zijn supporters ook bereid om méér te betalen voor een tv abo. Logisch toch? Ik betaal ook meer geld voor een avondje goed uit eten dan voor een pitstop bij de FEBO. Dus je hebt meer mensen die meer geld uitgeven voor minder clubs. Lijkt mij een eenvoudige rekensom, dat dat meer zal opleveren dan dat je alleen op basis van aantallen inwoners zou verwachten. Op termijn zeker, als alle sentimenten een beetje zijn weggeëbd...
Heb je de verkeerde gequote? Ik kan niet echt een verband ontdekken tussen onze reacties. :P

• dutchgio
Prosac schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:29:

Gewoon op basis van je eindnotering, dus doe je bovenin mee krijg je ook meer.
Moet je alleen het eerste seizoen zien te overbruggen.

Het idee van die competitie is toch juist dat er internationaal meer geld te behalen valt, oo qua sponsoren etc.?

Ziggo zelf wellicht niet, maar het bedrijf achter Ziggo, Liberty Global, is weldegelijk internationaal actief. :)
Feyenoord met Opel dus ook, alleen PSV niet.

• ph4ge
Ik zou beginnen met een vervanger van de bekercompetitie. Niemand zal de beker echt missen en die kan je misschien een stuk interessanter maken met buitenlandse clubs. De nationale competitievervangen, dan maak je denk ik meer kapot dan dat je fixt.

• Prosac
dutchgio schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Gewoon op basis van je eindnotering, dus doe je bovenin mee krijg je ook meer.
Moet je alleen het eerste seizoen zien te overbruggen.
Denk je dat de grotere clubs daar zomaar mee akkoord gaan? Als puntje bij paaltje komt, worden ze net zulke graaiers als de grote clubs in de CL. "historische waarde" meenemen. :')

• Prosac
ph4ge schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:06:
Ik zou beginnen met een vervanger van de bekercompetitie. Niemand zal de beker echt missen en die kan je misschien een stuk interessanter maken met buitenlandse clubs. De nationale competitievervangen, dan maak je denk ik meer kapot dan dat je fixt.
Daar zou ik helemaal geen moeite mee hebben, een combinatie beker. Naast de KNVB beker. Lekker een K.O toernooitje met de B/C landen.

• Martinusz
Prosac schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:07:
[...]

Daar zou ik helemaal geen moeite mee hebben, een combinatie beker. Naast de KNVB beker. Lekker een K.O toernooitje met de B/C landen.
Dat heet de EL? :?

• Prosac
Dat is in groepen.

Gewoon volledige K.O. en dan geen landen uit de A-lijst erbij. Dus dan denk ik aan Belgie, Denemarken, Scandinavie als deelnemende landen.

• Luxicon
Prosac schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Dat is in groepen.

Gewoon volledige K.O. en dan geen landen uit de A-lijst erbij. Dus dan denk ik aan Belgie, Denemarken, Scandinavie als deelnemende landen.
Dat zou wel mooi zijn ja. Zonder de hoogst genoteerde landen, een eigen cup opzetten. Dan kunnen de kleinere voetballanden ook nog eens wat winnen.

Maar dan zullen ze ook nog meedoen aan de EL / CL, en worden ze wel extra zwaar belast? Gezien het K.O. is, dan zal het aantal wedstrijden waarschijnlijk wel meevallen, maar toch..

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 13-10-2016 16:42 ]

...

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:40:
[...]

Als de 'B-landen' clubs echt ballen hebben vertrekken ze vandaag nog uit de UEFA en richten ze een nieuwe bond op incl. nieuwe Europese toernooien. Dan zoeken de clubs uit Engeland, Spanje, Duitsland en Italië het maar lekker uit.
ik zou dit heel heel heel erg van harte toejuichen.... CL kijk ik zelf toch niet tenzij Ajax meedoet, na tig jaar 2 van de 3 spaanse topclubs in de halve finales geloof ik het vanaf de groepsfase wel... en daardoor is de groepsfase ook al minder interessant... een eigen toernooi met Belgie en wellicht wat andere landen zou ik zeker bezoeken en bekijken (mits het ipv komt, en niet als erbij)

• Martinusz
Ik lees dan net dat Chelsea een sponsor deal met Nike heeft gesloten voor 77 miljoen.......per jaar!!! Is toch niet meer normaal dit.

• Prosac
martinusz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:31:
Ik lees dan net dat Chelsea een sponsor deal met Nike heeft gesloten voor 77 miljoen.......per jaar!!! Is toch niet meer normaal dit.
Moesten nog wel even 50 miljoen aftikken om het andere contract af te kopen.

• Gaius
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat de BeNeliga eerder voor de hand ligt, heb je toch ineens +/- 10 topploegen in totaal, dat zouden leuke wedstrijden op moeten leveren. Ik weet niet aan welke B-landen er allemaal gedacht wordt, maar een Celtic en Kopenhagen is natuurlijk te schraal.

Wellicht met Russische topclubs (Zenit CSKA), Oostenrijkse topclubs (Red bull, Rapid Wien), Tjechische Topclubs (Sparta Praag, Pilzen), Kroatische topclubs (Dinamo, Split) etc. maar dan heb je alsnog een verkapte Europa League :P
Daar zit ik ook een beetje mee. Als je dan toch met dit soort ideeën komt, kom dan met een idee dat daadwerkelijk een probleem oplost. Ik geloof niet dat je door het samenvoegen van de voorgestelde mickey mouse-competities echt iets neerzet dat kan concurreren met de grote competities. Zelfde geldt trouwens voor de BeNe-Liga, al hebben we meer met België dan met Denemarken, Schotland, Noorwegen, Zweden natuurlijk.

Dan zou ik eerder zeggen, als je toch al nadenkt over het samenvoegen van competities: waarom geen anschluss bij de Bundesliga? Heb je in één klap een markt die groter is dan al die mickey mouse-competities bij elkaar en een stukje rivaliteit tussen de clubs wat de wedstrijden wat interessanter maakt. En het is wellicht logischer om je aan te sluiten bij een organisatie die wel weet waar het mee bezig is, in plaats van alle falende nationale bonden bij elkaar te gooien en dan te verwachten dat er wat moois uit ontstaat.

België kun je natuurlijk op diezelfde manier bij Frankrijk schuiven en Schotland naar de Premier League. Scandinavië. Erm. tja. Je kan er één competitie van maken (doe je Finland er ook nog bij), maar dat heeft qua competities nog nooit iets voorgesteld en zal het ook nooit doen denk ik. :P

Al geef ik toe dat ik niet weet waarom de Duitse clubs hiermee zouden instemmen. Zij redden zich prima volgens mij. Al kunnen ook zij nu ook niet opboksen tegen het financiële geweld van de Spaanse topclubs en de Premier League (op Bayern Munchen na natuurlijk).

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:38

Pubbert

random gestoord

dutchgio schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Ziggo zelf wellicht niet, maar het bedrijf achter Ziggo, Liberty Global, is weldegelijk internationaal actief. :)
Feyenoord met Opel dus ook, alleen PSV niet.
Energiedirect is weer een dochter van RWE, en die zitten wel weer in Engeland, Nederland, België en diverse Oost-Europese landen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Gaius schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Dan zou ik eerder zeggen, als je toch al nadenkt over het samenvoegen van competities: waarom geen anschluss bij de Bundesliga?
Ik ben zelf een voorstander van onze Nederlandse topclubs samenvoegen bij de Bungesliga maar je zegt het zelf, dit is waarschijnlijk interessanter voor onze clubs dan de Duitse clubs.

We kunnen wel bij onze Eredivisie blijven maar dan zullen we nooit meer een rol van betekenis spelen in europa, onze kampioen die moet al zo goed als play-off wedstrijden spelen en de buitenlandse clubs krijgen steeds meer sponsor geld binnen, als we niet oppassen dan zitten we tegen het niveau Noorwegen aan.

Een Atlantic league zou niet meteen mijn voorkeur hebben maar goed...misschien is BeNe een realistischer doel... :'(

• Luxicon
Eigenlijk klopt de benaming van jong-Ajax etc niet toch? Het is gewoon Ajax reserves. Als de maximale leeftijd nou 21 jaar was..

...

• Tweaking Art
Soms zijn het niet eens de reserves... het is slechts een naam maar Jong Ajax klinkt wat beter dat Ajax reserves.

Tim Krul zal binnenkort zijn opwachting maken bij Jong Ajax, dat is een aardige 'reserve' speler. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaking Art op 14-10-2016 21:30 ]

• Luxicon
Tweaking Art schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:29:
Soms zijn het niet eens de reserves... het is slechts een naam maar Jong Ajax klinkt wat beter dat Ajax reserves.

Tim Krul zal binnenkort zijn opwachting maken bij Jong Ajax, dat is een aardige 'reserve' speler. :+
Precies, het is gewoon een backup elftal. Vind dat daarom de benaming ook anders mag. 'Jong' klinkt wat te eervol.

...

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:20
ZO, na lang wachten eindelijk weer eredivisie! Volgens Telegraaf durft Bosz het aan om de komende 3 potjes Sinkgraven LB te laten staan. Gaat dat m opbreken?

Feyenoord op papier een makkelijke pot tegen NEC, maar vorig jaar werdt t 3-1 voor NEC. Trappen we er weer in? Of deze keer zakelijke overwinning?

PSV tegen Almelo. Tja. PSV moet dat wel hard winnen lijkt me...... Of zet Cocu Narsingh weer in de basis? ;)

Wat denken jullie?

• Martinusz
Ik denk Ajax puntverlies en PSV en Feyenoord simpele overwinning.

• Tweaking Art
Dat ligt er aan, als Ajax de tegenstander de hele wedstrijd tegen de muur zet dan is Sinkgraven een betere keus dan Dijks, Sinkgraven is een veel betere voetballer dan Dijks.

Ik vind wel dat Sinkgraven niet een oplossig is voor de lange termijn, de scouts moeten aan het werk gezet worden om daar een oplossing voor te vinden.

• dutchgio
Je kunt het weer dichtbij huis zoeken; en optie als Haps van AZ lijkt me niks mis mee.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ManCity v Everton 1-1. Mooie pot voetbal en Stekelenburg goed gekeept

edit: sorry, verkeerde topic

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 15-10-2016 18:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Martinusz
Overigens bleek Sinkgraven het statistisch qua verdedigen nog beter te doen dan Dijks :o

Maar idd linksbacks zijn er beteren, naja is altijd zon positie waar er niet veel goede van zijn....

Haps zou ik graag daar zien ja, maar verwacht het niet.

• krosis
  • Laatst online: 05-11 10:44
Hoop dat NEC flink weerstand kan bieden tegen Feyenoord morgen, wedstrijd van vorig jaar was geweldig. Toen was de situatie wel anders, was erg moeilijk om NEC in de Goffert te verslaan. Cmon NEC!

• JanW
  • Laatst online: 18:00
Hackus schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:00:
ManCity v Everton 1-1. Mooie pot voetbal en Stekelenburg goed gekeept
Daar hebben we een ander topic voor: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
krosis schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:01:
Hoop dat NEC flink weerstand kan bieden tegen Feyenoord morgen, wedstrijd van vorig jaar was geweldig. Toen was de situatie wel anders, was erg moeilijk om NEC in de Goffert te verslaan. Cmon NEC!
Droomscenario is dat Ajax volgende week de koppositie in de Kuip pakt ;) /wishfullthinking

XXXVI

• LZ86
ephymerous schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:08:
[...]

Droomscenario is dat Ajax volgende week de koppositie in de Kuip pakt ;) /wishfullthinking
Dat kan niet eens toch? 8)
PSV achter alweer gelijk. Maar die kunnen echt moeilijk scoren zeg!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 22:58
Wat een achterlijke scheidsrechter die Nijhuis.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fleximex schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:32:
Wat een achterlijke scheidsrechter die Nijhuis.
Ik noem het maar onhandig. :P
Die handsbal b.v. kon hij niet zien en de assistent was niet echt behulpzaam, dat komt dan een beetje slecht uit als het thuispubliek al niet blij met je is.
Het blijft zo vaag dat je in de 16 gewoon met 2 handen iemand mag vasthouden maar wel fluiten voor de lichte vergrijpen waar eigenlijk niet zoveel aan de hand is.
Affluiten met de bal in bezit van de aanvallende ploeg in de 16 is ook niet echt handig te noemen.

Overigens waar de Jong zo uit z'n dak ging was volgens mij niet echt veel aan de hand, beetje frustratie denk ik.

Only fools are enslaved by time and space.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:29:
[...]

Dat kan niet eens toch? 8)
PSV achter alweer gelijk. Maar die kunnen echt moeilijk scoren zeg!
Jawel, gat is 5 punten.

Maar dat het gaat gebeuren? Nee ;)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Lekker voor Siem! Nog even volhouden daar in Eindhoven.

• LZ86
Poeh, PSV, dat zijn kostbare punten als t zo door gaat. Had ik echt niet verwacht. Mijn topcoach poule is al aardig verpest door PSV inmiddels :+

[ Voor 28% gewijzigd door LZ86 op 15-10-2016 21:29 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Hoppa lekker hoor!! Morgen lastige pot weer voor Feyenoord, maar ze gaan hem wel winnen.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Morgen gewoon 9 punten voorsprong op PSV kunnen hebben. Wat een luxe, wat een luxe.. Hopen dat Feyenoord het ook waar maakt..

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:11

St@m

@ Your Service

Als in; hij moet geblesseerd het veld verlaten :? :')

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• LZ86
AZ gaat ook punten verliezen
net 1-2 lol. Maar de top 4 doet t niet lekker met uitzondering van F'noord

[ Voor 57% gewijzigd door LZ86 op 15-10-2016 22:22 ]

• dutchgio
En Heerenveen, ook top 4 nu. :+

• Tweaking Art
http://www.vi.nl/nieuws/p...praak-over-kunstgras-.htm

Ahaha hij heeft wel een grote mond he, die Alex Pastoor. :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

• Luxicon
ephymerous schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:08:
[...]

Of wat dacht je ervan als Feyenoord nu wint, en volgende week ook. Wat voor droomscenario is dat voor de Rotterdammers. ;)

...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ongelofelijk hoe Heerenveen bezig is. Het gaat daar al jaren steeds slechter, maar nu lijkt de ommekeer ingezet. Komt volgens mij vooral door de trainer, die de spelers echt beter maakt, en het aantrekken van Schaars.

Fijn om te zien in ieder geval, na zoveel jaren van treurnis :)
Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder