A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Tijd om ze eens wat meer te steunen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou, hij verteld gewoon keihard op TV dat hij dacht dat het een doelpunt was maar vervolgens op advies van zijn grensrechter alsnog ...Gonadan schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:19:
Op zich goed dat de scheidsrechter zijn fout toe geeft, maar dit gaat wel ver. Het lijkt wel alsof hij op zijn knietjes sorry gaat zeggen omdat hij anders de tweede helft niet lekker kan fluiten. Er is onderhand gewoon angst in het korps. Als er dan eentje voor zichzelf op komt valt gelijk het halve land erover.
Tijd om ze eens wat meer te steunen.
Heerlijke teamspeler
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bossie schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:30:
[...]
Nou, hij verteld gewoon keihard op TV dat hij dacht dat het een doelpunt was maar vervolgens op advies van zijn grensrechter alsnog ...
Heerlijke teamspeler
Hij sprak overal in de wij-vorm, maar blijkbaar moet overal iets negatiefs achter gezocht worden richting scheidsrechters.
Ik vraag mij weleens af of er bijv. In Engeland ook zo gezeurt wordt op de scheids, want ook daar worden fouten gemaakt, of dat het typisch Nederlands gezeik op alles is....
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hij begon in de ik/hij en eindigde vervolgens in de wij-vorm.martinusz schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:37:
[...]
Hij sprak overal in de wij-vorm, maar blijkbaar moet overal iets negatiefs achter gezocht worden richting scheidsrechters.
Ik vraag mij weleens af of er bijv. In Engeland ook zo gezeurt wordt op de scheids, want ook daar worden fouten gemaakt, of dat het typisch Nederlands gezeik op alles is....
Tenzij dit niet over Twente - Vitesse gaat
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heerenveen - PSV
Ajax - Utrecht
Willem II - Feyenoord
Intressante wedstrijden. Ik verwacht wel wel dat iemand van de top 3 tegen puntverlies aan gaat lopen. Voor Feyenoord hierna nog tegen NEC. Voordat de Klassieker in de Kuip op het programma staat.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Steam ID = Ackerfiets
Het is zoveel zakelijker als vorig seizoen.
Gisteren was er lang niets aan de wedstrijd, maar toch nog 5-0 gewonnen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik vond Ajax - Willem II juist een voorbeeld van dat de video-scheids ook niet zaligmakend is.. rood voor Kali, prima. Maar de eerste goal had imho (en veel anderen) niet mogen tellen omdat iemand hinderlijk buitenspel stond. Maar daar greep de video-ref niet in, omdat hij "het discutabel vond".Family Guy schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:58:
Die afgekeurde goal van Twente bevestigd simpelweg gewoon de behoefte aan een videoscheidsrechter. Voor alle partijen de beste oplossing. De KNVB kennende zullen we die dan ook krijgen binnen een jaar of 10.
Kortom.. idee prima, maar helaas nog altijd discussiemogelijkheid.
Regeren is vooruitschuiven
Zeiken/zeuren is natuurlijk makkelijker dan jezelf verdiepen in de materie. Afgeven op de KNVB is de laatste maanden ook volkssport nummer 1 geworden. Als de hockey-elftallen beter hadden gepresteerd op de OS dan had hockey het nog kunnen worden.Family Guy schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:58:
Die afgekeurde goal van Twente bevestigd simpelweg gewoon de behoefte aan een videoscheidsrechter. Voor alle partijen de beste oplossing. De KNVB kennende zullen we die dan ook krijgen binnen een jaar of 10.
De KNVB is met de videoscheidsrechter heel erg progressief. Het is een keer gebeurt in Portugal zover ik weet in een supercup en verder niet echt. Het is goed dat er een voetbalbond is die met een flinke vertraging met de tijd mee wil gaan. In Engeland ga je zoiets echt niet zien gebeuren, terwijl de financiële belangen daar veel groter zijn.
Tuurlijk zijn er nog momenten die verbeterd kunnen worden en zullen er ook mét een videoscheidsrechter nog fouten worden gemaakt, maar de ontwikkeling kan ik alleen maar toejuichen.
Tja, en ook als het heel duidelijk is en de scheidsrechter ziet het gewoon, zoals de 2e gele kaart die Van Peppen had moeten krijgen, dan kunnen ze gewoon marchanderen. Dat is geen kwestie van het niet (goed) zien en camera beelden zullen daar dus ook niets aan veranderen.T-MOB schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:46:
Die discussiemogelijkheid hou je in het voetbal. "Hinderlijk" buiten spel is gewoon voor discussie vatbaar. Net als of iets wel of niet een overtreding is. Bij Twente-Vitesse was er ook een wel-of-geen-penaltymoment. Dat heeft fox wel 10x laten zien ofzo en dan ben je er nog niet uit. De een ziet een schop en de ander ziet dat Yeboah (te) makkelijk gaat liggen. Uiteindelijk moet je dan gewoon accepteren dat de beoordeling van de scheids doorslaggevend is. En ja, dat gaat wel eens mis...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Exact. Alleen er wordt teveel gedaan alsof de videoscheidsrechter een einde maakt aan alle discussie. Het maakt ook geen einde aan inconsequentie van scheidsrechters. De regels zijn nog altijd vrij interpreteerbaar. Alleen al een voorbeeld van mijn eigen clubje dit weekend. Hiariej voert een bodycheck uit op het middenveld, speler kan niet meer bij de bal (want verdediger Groningen staat er al), maar scheids geeft geel en een vrije trap. Laatste minuut wedstrijd, speler Groningen rent in de 16 van Heracles richting bal, maar krijgt eenzelfde bodycheck te verduren. Scheidsrechter zegt doorspelen, want hij kon niet meer bij de bal (correct). Dan zit ik echt zo:T-MOB schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:46:
Die discussiemogelijkheid hou je in het voetbal. "Hinderlijk" buiten spel is gewoon voor discussie vatbaar. Net als of iets wel of niet een overtreding is. Bij Twente-Vitesse was er ook een wel-of-geen-penaltymoment. Dat heeft fox wel 10x laten zien ofzo en dan ben je er nog niet uit. De een ziet een schop en de ander ziet dat Yeboah (te) makkelijk gaat liggen. Uiteindelijk moet je dan gewoon accepteren dat de beoordeling van de scheids doorslaggevend is. En ja, dat gaat wel eens mis...
Het hoort bij het voetbal zegt men, maar ik zie de ene week voor een handsbal de bal op de stip gaan, om een week later (of in dezelfde wedstrijd) eenzelfde handsbal weggewoven worden.
Dat is zeker waar, maar er is in ieder geval meer ruimte voor de scheidsrechters om de situatie te interpreteren. Namelijk een herhaling of 2,3. Nu heb je vaak nog dat ze het niet goed zien en moeten interpreteren op basis van 1 hoek / indruk.Prosac schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:02:
[...]
Exact. Alleen er wordt teveel gedaan alsof de videoscheidsrechter een einde maakt aan alle discussie. Het maakt ook geen einde aan inconsequentie van scheidsrechters. De regels zijn nog altijd vrij interpreteerbaar. Alleen al een voorbeeld van mijn eigen clubje dit weekend. Hiariej voert een bodycheck uit op het middenveld, speler kan niet meer bij de bal (want verdediger Groningen staat er al), maar scheids geeft geel en een vrije trap. Laatste minuut wedstrijd, speler Groningen rent in de 16 van Heracles richting bal, maar krijgt eenzelfde bodycheck te verduren. Scheidsrechter zegt doorspelen, want hij kon niet meer bij de bal (correct). Dan zit ik echt zo:en zo
op de tribune.
![]()
Het hoort bij het voetbal zegt men, maar ik zie de ene week voor een handsbal de bal op de stip gaan, om een week later (of in dezelfde wedstrijd) eenzelfde handsbal weggewoven worden.
Enige discussie zal altijd blijven, maar dat gaat dan in ieder geval over de interpretatie van de regels en niet over of iemand het wel of niet goed gezien heeft. Discussie over interpretatie van de regels lijkt me zelfs alleen maar goed, want daar kan je de sport mee vooruit helpen.
Goed voorbeeld: De volledig onterecht afgekeurde goal van Twente dit weekend. Grenst vlagt voor een overtreding; als de videoscheids 1x zou meekijken zou hij zien dat er niets aan de hand is.
[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 26-09-2016 10:14 ]
Ja precies, het is (even) frustrerend maar het hoort erbij. Natuurlijk vind ik het als Twente-sympathisant lullig hoe ze de beker uitgegaan zijn donderdag. Maar uiteindelijk verlies je een wedstrijd nooit op een zo'n moment alleen. Er zijn nog 89 andere minuten in de wedstrijd waarin je het verschil had kunnen maken. Over de overtredingen die je noemt trouwens: een penalty geef je als scheids alleen als je het heel zeker weet. Op het middenveld fluit je een discustabele bodycheck dus eerder af dan in de 16.Prosac schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:02:
[...]
Scheidsrechter zegt doorspelen, want hij kon niet meer bij de bal (correct). Dan zit ik echt zo:en zo
op de tribune.
![]()
Regeren is vooruitschuiven
En de duw in de rug bij die Roda-verdediger, dat doelpunt had ook nooit mogen tellen.ph4ge schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:56:
[...]
Tja, en ook als het heel duidelijk is en de scheidsrechter ziet het gewoon, zoals de 2e gele kaart die Van Peppen had moeten krijgen, dan kunnen ze gewoon marchanderen. Dat is geen kwestie van het niet (goed) zien en camera beelden zullen daar dus ook niets aan veranderen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik geloof dat ooit wel eens onderzoek is geweest naar dwalingen en gevolgen en dat het gemiddeld genomen zo is dat iedereen over het seizoen heen uiteindelijk wel staat waar het hoort te staan. Alleen die potjes waarin je zwaar benadeeld werd, onthoud je zoveel beter dan diegene waar je gematst bent.T-MOB schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:03:
[...]
Ja precies, het is (even) frustrerend maar het hoort erbij. Natuurlijk vind ik het als Twente-sympathisant lullig hoe ze de beker uitgegaan zijn donderdag. Maar uiteindelijk verlies je een wedstrijd nooit op een zo'n moment alleen. Er zijn nog 89 andere minuten in de wedstrijd waarin je het verschil had kunnen maken. Over de overtredingen die je noemt trouwens: een penalty geef je als scheids alleen als je het heel zeker weet. Op het middenveld fluit je een discustabele bodycheck dus eerder af dan in de 16.
Welke goal bedoel je? Die van Jorgenson was echt nauwelijks contact, dan kom je weer bij de eeuwige discussie uit als je hier voor fluit dan kan je overal voor fluiten. Gewoon slecht verdedigd.Ramzzz schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:23:
En de duw in de rug bij die Roda-verdediger, dat doelpunt had ook nooit mogen tellen.
Als je wil beweren dat Feyenoord geluk had noem dan de overtreding waar Botteghin geel voor kreeg. Dat had zomaar rood kunnen zijn (logisch dat hij hem niet gaf omdat hij Roda al gematst had)
[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 26-09-2016 11:45 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ook.ph4ge schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:44:
[...]
Welke goal bedoel je? Die van Jorgenson was echt nauwelijks contact, dan kom je weer bij de eeuwige discussie uit als je hier voor fluit dan kan je overal voor fluiten. Gewoon slecht verdedigd.
Maar de discussie 'breed maken', 'goed het lichaam gebruiken' is voor een spits leuk, als het andersom was geweest had iedereen om een pingel geschreeuwd - en gekregen ook.
Dus is het een overtreding. En het doelpunt had moeten worden afgekeurd.
Dat zal ook wel.Als je wil beweren dat Feyenoord geluk had noem dan de overtreding waar Botteghin geel voor kreeg. Dat had zomaar rood kunnen zijn (logisch dat hij hem niet gaf omdat hij Roda al gematst had)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dan zou ik het nog maar eens terugkijken als ik jou was. Ik vraag me af of de verdediger het uberhaupt gevoeld heeft en als het andersom zou zijn dan zou een slimme spits zich misschien laten vallen maar zeker geen penalty krijgen. In Europa lachen ze hierom. Een beetje verdediger heeft die bal gewoon. Als je dit al problematisch vindt moet je ook niet raar opkijken dat we fysiek en verdedigend vaak niks meer in te brengen hebben in Europa. Voetbal wordt een hele andere sport als dit soort contacten al afgefloten worden door een videoref. De Jong doet ook de hele wedstrijd niets anders dan dit soort 'slimme' duwtjes uitdelen.Ramzzz schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:48:
Ook.
Maar de discussie 'breed maken', 'goed het lichaam gebruiken' is voor een spits leuk, als het andersom was geweest had iedereen om een pingel geschreeuwd - en gekregen ook.
Dus is het een overtreding. En het doelpunt had moeten worden afgekeurd.
Volgens mij was er ook helemaal geen contact tussen die twee toch? Die verdediger dook toch gewoon onder de bal door door slechte timing?ph4ge schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:56:
[...]
Dan zou ik het nog maar eens terugkijken als ik jou was. Ik vraag me af of de verdediger het uberhaupt gevoeld heeft en als het andersom zou zijn dan zou een slimme spits zich misschien laten vallen maar zeker geen penalty krijgen. In Europa lachen ze hierom. Een beetje verdediger heeft die bal gewoon. Als je dit al problematisch vindt moet je ook niet raar opkijken dat we fysiek en verdedigend vaak niks meer in te brengen hebben in Europa. Voetbal wordt een hele andere sport als dit soort contacten al afgefloten worden door een videoref. De Jong doet ook de hele wedstrijd niets anders dan dit soort 'slimme' duwtjes uitdelen.
Heb ook helemaal niemand zien protesteren of achteraf erover gehoord eigenlijk.
Fluit Makkelie niet? Want dan zullen we wel een penalty krijgen in de laatste minuutOn_E schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:55:
Dan zal het Ajax wel zijn dat tegen puntverlies aanloopt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 26-09-2016 12:05 ]
Uiteraard, als fysiekere spitsen is je eigen ruimte maken op het veld een vaste eigenschap, Janssen doet dat bijv. ook constant. De lijn tussen 'mannelijk', fysiek voetbal en een chaos van fysieke overtredingen is flinterdun.ph4ge schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:56:
[...]
Dan zou ik het nog maar eens terugkijken als ik jou was. Ik vraag me af of de verdediger het uberhaupt gevoeld heeft en als het andersom zou zijn dan zou een slimme spits zich misschien laten vallen maar zeker geen penalty krijgen. In Europa lachen ze hierom. Een beetje verdediger heeft die bal gewoon. Als je dit al problematisch vindt moet je ook niet raar opkijken dat we fysiek en verdedigend vaak niks meer in te brengen hebben in Europa. Voetbal wordt een hele andere sport als dit soort contacten al afgefloten worden door een videoref. De Jong doet ook de hele wedstrijd niets anders dan dit soort 'slimme' duwtjes uitdelen.
En het gaat mij niet om die 'overtreding' op zich, maar om het marchanderen eromheen. De interpretatieruimte is gewoon te groot. Dat was het punt dat ik trachtte te illustreren.
Niet voor niets dat ze bij hockey veel strakker fluiten voor alles dat met fysiek contact te maken heeft. Dat is enerzijds omwille van het feit dat je met een slagwapen in jet handen loopt, maar anderzijds ook, omdat er ontzettend spelbederf schuilt van alle vormen van fysiek contact.
Grote verdediger/kleine spits / andersom.
'Mannelijk' voetbal, prima, maar er is gewoon mede door de interpretatieruimte een constante bron van onderling dispuut, frustratie, redenen om de scheids aan te spreken - hetgeen ook nog eens zo goed als nooit wordt bestraft.
En doet de scheids het een keer - Nijhuis afgelopen week - dan krijgt hij, en niet de spelers de stront over zich heen.
Daar ben ik het mee eens, heb nav de videoscheids in de beker hier ook al geschreven dat simpelweg de videoscheidsrechter invoeren niet gaat werken als je de regels niet aanpast. Het systeem kan werken bij beslissende zwart/wit momenten maar die doen zich bij het voetbal maar zelden voor en de meeste discussie gaat over momenten die niet zwart/wit zijn.Ramzzz schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:09:
En het gaat mij niet om die 'overtreding' op zich, maar om het marchanderen eromheen. De interpretatieruimte is gewoon te groot. Dat was het punt dat ik trachtte te illustreren.
Dat is het probleem met voetbal. Niets zou discutabel kunnen zijn als de waarnemingen vast staan. Gewoon regels toepassen en klaar.Prosac schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:35:
[...]
Ik vond Ajax - Willem II juist een voorbeeld van dat de video-scheids ook niet zaligmakend is.. rood voor Kali, prima. Maar de eerste goal had imho (en veel anderen) niet mogen tellen omdat iemand hinderlijk buitenspel stond. Maar daar greep de video-ref niet in, omdat hij "het discutabel vond".
Kortom.. idee prima, maar helaas nog altijd discussiemogelijkheid.
Maar in het voetbal heeft iemand bedacht dat de regels niet leidend zijn maar de subjectieve mening van de scheidsrechter.
Gewoon weer terug naar hoe het tot een jaar of 25 geleden was. Buitenspel = buitenspel, hands = hands. etc. Geen geneuzel over hinderlijk of niet. Of ingewikkelde pseudo logica over of een bal naar de hand gaat of de hand naar de bal.... Wil je geen vrijetrap tegen, dan zorg je er maar voor dat je handen van de bal blijven. En met buitenspel, de verdediging kan nu niet meer op lijn verdedigen omdat ze nooit kunnen voorspellen of die aanvaller voor het doel straks toch van zijn positie gaat profiteren.
Dus eerst de regels weer lekker rechtlijnig toepassen, daarna kan een video scheids helpen de discussies rond de waarnemingen weg te nemen.
alles kan off-topic
Ben ik niet helemaal met je eens, want de videoscheids gaat ook heel erg helpen bij beslissingen die de scheidsrechter niet goed kan zien/beoordelen.ph4ge schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:34:
[...]
Daar ben ik het mee eens, heb nav de videoscheids in de beker hier ook al geschreven dat simpelweg de videoscheidsrechter invoeren niet gaat werken als je de regels niet aanpast. Het systeem kan werken bij beslissende zwart/wit momenten maar die doen zich bij het voetbal maar zelden voor en de meeste discussie gaat over momenten die niet zwart/wit zijn.
Dat hoeft geen zwart/wit beslissing te zijn, maar door vanuit een andere hoek ernaar te kijken kan het beter beoordeeld worden.
Denk aan zaken die gebeuren niet aan de kant van de grensrechter en uit het zicht van de scheidsrechter (of wanneer die te ver weg staat).
Rechtlijnige regels gaat de sport voetbal ook minder aantrekkelijk maken, dusja waar kiest men dan voor?
Dit dus, dit wil je niet.Martijndoes schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:34:
Yup en dan wint dus opeens het team dat het meeste traint op "de bal tegen de hand schieten". Dat is het grote probleem ook bij hockey, 90% van de actie in de cirkel is proberen een strafcorner te ontlokken.
Hekel nog steeds een WK waarbij een buitenspeler (ik dacht Ronaldinho) op de rand 16 (zijkant) de bal express tegen een arm van verdediger wipt en zo een penalty kreeg
[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 26-09-2016 13:44 ]
Dat is toch echt niet waar. Waarschijnlijk is het leeuwendeel van de strafcorners als gevolg van 'shoot' in de cirkel, maar elke veldspeler wil gewoon een velddoelpunt maken. Slechts in een klein deel van de gevallen, wanneer de weg naar het doel wordt versperd, is 'shoot' maken bij de tegen stander nuttig.Martijndoes schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:34:
Yup en dan wint dus opeens het team dat het meeste traint op "de bal tegen de hand schieten". Dat is het grote probleem ook bij hockey, 90% van de actie in de cirkel is proberen een strafcorner te ontlokken.
Ga overigens na, dat pas in zeer hoog hockey de strafcorner zeer effectief wordt (hoge scoringspercentages), en ook op het verdedigen daarvan kan goed getraind worden.
Er zijn veel meer factoren die strafcorners opleveren, niet in het minst 'gevaarlijk spel', hetgeen ook een erg subjectieve waarneming is.
Wel is het zo dat de 'shoot'-regel één van de opvallendste calls is bij videoreferee-wedstrijden, omdat het zo moeilijk te beoordelen is van een afstand: vele voeten, benen, sticks en een klein balletje.
[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 26-09-2016 13:45 ]
Wel jammer dat het niet uitgezonden wordt op tv terwijl je de wedstrijd wel via de Fox Sports stream kan kijken.
[ Voor 33% gewijzigd door Terranova op 26-09-2016 21:49 ]
Ja dat vroeg ik mij ook af, Jong Ajax speelde weliswaar met vd Beek en Cassierra als vaste wissels van 1, maar die hadden bij elkaar ook nog geen 1000 minuten in de competitie gespeeld denk ik.Fleximex schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:07:
Is het niveau dit seizoen gedaald in de Jupiler League? Want ook Jong PSV speelde zijn wedstrijd met veelal enkel jeugdspelers (op Poulsen (en Jurjus half) na) en wint ook comfortabel met 3-0 van Fortuna Sittard.
Nee, denk niet dat het nivo minder is geworden echter door het toelaten van de jeugdteams van Ajax en PSV is er wel een grotere geldstroom in de Jupiler league dan voorheen. Deze clubs hebben gewoon meer geld uitgegeven dan de echte JL teams om jeugd spelers te kopen om mee te laten doen.Fleximex schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:07:
Is het niveau dit seizoen gedaald in de Jupiler League? Want ook Jong PSV speelde zijn wedstrijd met veelal enkel jeugdspelers (op Poulsen (en Jurjus half) na) en wint ook comfortabel met 3-0 van Fortuna Sittard.
Deze discussie is al vaker hier gehouden maar een club als PSV of Ajax heeft meer geld om een jeugdteam mee te laten doen dan Top Oss voor zijn volledige selectie kan uitgeven. Blijf het oneerlijk vinden en niet gewenst want als één van deze 2 kampioen gaat worden (of de na competitie wint) kunnen/mogen ze niet promoveren. Hierdoor lopen de andere teams die in de plaats hiervan wel promoveren oa premies mis dus echt geen goede zaak!
Het zegt natuurlijk wel iets over het niveau van de JL, als 2 jeugdteams (Ajx + PSV) JL-teams van de mat vegen met 7-0 bijvoorbeeld, dan zegt dat wel iets over het niveau in de JL.rikoos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:
[...]
Nee, denk niet dat het nivo minder is geworden echter door het toelaten van de jeugdteams van Ajax en PSV is er wel een grotere geldstroom in de Jupiler league dan voorheen. Deze clubs hebben gewoon meer geld uitgegeven dan de echte JL teams om jeugd spelers te kopen om mee te laten doen.
Deze discussie is al vaker hier gehouden maar een club als PSV of Ajax heeft meer geld om een jeugdteam mee te laten doen dan Top Oss voor zijn volledige selectie kan uitgeven. Blijf het oneerlijk vinden en niet gewenst want als één van deze 2 kampioen gaat worden (of de na competitie wint) kunnen/mogen ze niet promoveren. Hierdoor lopen de andere teams die in de plaats hiervan wel promoveren oa premies mis dus echt geen goede zaak!
De jeugdteams zouden hooguit in de middenmoot moeten zitten in de JL qua niveau, maar staan nu beide in de top 3 na 8 wedstrijden.
Dus of het zijn 2 uitzonderlijke jeugdteams (Jong Ajax zit wel vol met echte talenten, PSV waarschijnlijk ook, maar die volg ik niet
Jong Utrecht staat overigens een-na-laatst, die doen het dus wat minder in ieder geval
Ik zou het kwartje toch laten vallen op de JL-teams zijn minder niveau geworden.
Misschien heeft het ermee te maken dat ze nu ook kunnen degraderen uit de JL, toch?
De JL was (en is) bijzonder impopulair. Behalve de locals zit er echt helemaal niemand te wachten op pak 'm beet Emmen - Helmond Sport.
Trouwe Ajax en PSV fans zullen nog wel is een potje en/of samenvatting van Jong Ajax cq. Jong PSV kijken.
Er zitten een hoop nadelen aan het systeem, maar ik denk persoonlijk dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.
De JL stelt gewoon niks voor, Nederlands voetbal in het algemeen de laatste 2 jaar stelt weinig voor. Al moet ik zeggen dat het er wel mooi uitziet dit seizoen, tot dusver dan.martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:46:
[...]
Het zegt natuurlijk wel iets over het niveau van de JL, als 2 jeugdteams (Ajx + PSV) JL-teams van de mat vegen met 7-0 bijvoorbeeld, dan zegt dat wel iets over het niveau in de JL.
De jeugdteams zouden hooguit in de middenmoot moeten zitten in de JL qua niveau, maar staan nu beide in de top 3 na 8 wedstrijden.
Dus of het zijn 2 uitzonderlijke jeugdteams (Jong Ajax zit wel vol met echte talenten, PSV waarschijnlijk ook, maar die volg ik niet), of de JL-teams zijn gewoon maar matig van niveau op dit moment.
Jong Utrecht staat overigens een-na-laatst, die doen het dus wat minder in ieder geval
Ik zou het kwartje toch laten vallen op de JL-teams zijn minder niveau geworden.
PSV helaas verloren in de CL maar voor de rest geen andere club verloren in de Europese competities.
PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
Ja maar dat bedoelde ik ook eerder, het nivo van deze teams is hoger omdat ze meer geld erin gestoken hebben lijkt mij dan een gemiddelde JL team kan besteden. Nogmaals dat is naar mijn mening gewoon niet wenselijk want nu lopen deze JL teams winst premies of leuke momenten als kampioenschappen mis die deze clubs heel goed kunnen gebruiken terwijl het voor Ajax en PSV slechts opleidingteams zijn maar wel met meer geld en faciliteiten dan de andere JL teams.KingKoning schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:08:
Men vergeet wel vaak dat de teams van Jong Ajax en Jong PSV ook het niveau en de aantrekkelijkheid van de JL omhoog halen en ik denk ook het aantal kijkers/toeschouwers.
Ik begrijp heel goed dat Ajax en PSV deze teams graag erbij hebben want nu kunnen hun talenten op een hoger nivo spelen en daar worden ze beter van maar dit gaat echt ten nadele van de andere clubs. Ajax en PSV hebben nu namelijk OOK betere spelers nodig dan in een landelijk jeugd competitie dus zullen deze spelers bij Ajax of PSV onder contract komen te staan en krijgen de minder grote clubs in de JL dus de B spelers.
We lopen te klagen over de CL teams als Bayern, Man United & City, Real & Barcelona alles beheersen in Europa maar nu doen Ajax en PSV het op een kleiner nivo precies hetzelfde waardoor clubs als Top Oss, MVV of welke JL club dan ookde dupe er van zijn. Nogmaals van deze 2 clubs snap ik het wel (eigenbelang) maar het is voor de supporters van de andere clubs absoluut niet leuk om deze ontwikkeling te zien.
vsAjax heeft vrijdag de transfer van Mateo Cassierra afgerond. De 19-jarige spits uit Colombia tekent voor vijf jaar in Amsterdam.
Ajax kwam eerder deze week al tot een akkoord met Cassierra en zijn club Deportivo Cali. Met de overgang is naar verluidt een transfersom van 5,5 miljoen euro gemoeid.
Denk dat dit wel tekenend is voor de situatie. Maar ik zou het toch wel een vernedering vinden als wij zouden verliezen van Jong PSV of Jong Ajax, maar het kan maar zo gebeuren omdat die clubs hun toekomst daar stallen (waar ze fors in investeren).De degradatie van De Graafschap naar de Eerste Divisie heeft ook financiële consequenties voor de spelers en de technische staf van de Doetinchemse club. Zowel spelers als trainers hebben een clausule in hun contract dat ze bij een degradatie aanzienlijk minder gaan verdienen. De begroting gaat ver terug. Bij handhaving in de Eredivisie zou die 8 miljoen euro bedragen. Nu wordt dat 5,4 miljoen euro.
Maar los vd degradatie, de begroting van de Graafschap is een budget voor Ajax om een onbekende speler te halen van 19 jaar...dat is toch eigenlijk helemaal gestoord?
Ik blijf dromen van een Leicester City scenario in Doetinchem ooit, maar ik betwijfel het met bovenstaande in achterhoofd
[ Voor 12% gewijzigd door Japser op 27-09-2016 13:45 ]
Die onbekende speler, speelt zelfs het merendeel van zijn wedstrijden momenteel in Jong Ajax, en dus tégen de Graafschap.Japser schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:42:
Maar los vd degradatie, de begroting van de Graafschap is een budget voor Ajax om een onbekende speler te halen van 19 jaar...dat is toch eigenlijk helemaal gestoord?
Ik blijf dromen van een Leicester City scenario in Doetinchem ooit, maar ik betwijfel het met bovenstaande in achterhoofd
Ik snap dat je blijft hopen, maar ben van mening dat het gaat tussen Graafschap en Ajax groter is dan het gat tussen Leicester en de top in Engeland.
het seizoen zelf ook hoorJapser schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:27:
Nouja ik bedoel meer dat Leicester het seizoen ervoor "gewoon" degradatie kandidaat was.
Maar dat is wel de grootste worsteling van voetbal en van de topclubs. Je wilt veel geld hebben om de concurrentie voor te blijven, maar je concurrentie moet niet te zwak worden want dan is er ook niets aan.
Precies wat ik bedoel! Dit is gewoon oneerlijke concurrentie want deze speler is gekocht met inkomsten uit de club Ajax wat veel geld heeft verdient in een andere klasse (eredivisie) maar dus geld daarvan inzet in de JL. Dit is gewoon niet eerlijk, het zou alleen eerlijk zijn als Jong Ajax een eigen budget zou hebben en ik denk dat men dan niet eens een licentie zou krijgen want de inkomsten van een jong team is minimaal.Japser schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:42:
Ik betrek het even op mijn club:
[...]
vs
[...]
[...]
Eigenlijk is, zoals ik al eerder schreef, dit soort constructies zijn gewoon oneerlijk voor de JL clubs zolang deze teams geen eigen begroting hebben waarop de licentie is gebaseerd en jaarlijks worden hertoetst.
Probleem zit hem daar niets eens in denk ik, meer in het laten spelen van Eredivisie spelers bij die teams. Dat moeten ze gewoon afschaffen, want zo sta je tegen een Siem de Jong etc. te spelen en de week erna staat je concurrent wel tegen jeugdspelers te spelen. Dat is pas oneerlijke concurrentierikoos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:04:
[...]
Precies wat ik bedoel! Dit is gewoon oneerlijke concurrentie want deze speler is gekocht met inkomsten uit de club Ajax wat veel geld heeft verdient in een andere klasse (eredivisie) maar dus geld daarvan inzet in de JL. Dit is gewoon niet eerlijk, het zou alleen eerlijk zijn als Jong Ajax een eigen budget zou hebben en ik denk dat men dan niet eens een licentie zou krijgen want de inkomsten van een jong team is minimaal.
Eigenlijk is, zoals ik al eerder schreef, dit soort constructies zijn gewoon oneerlijk voor de JL clubs zolang deze teams geen eigen begroting hebben waarop de licentie is gebaseerd en jaarlijks worden hertoetst.
Maar goed, dan nog, het gros van het elftal zijn wel jeugdspelers en die zijn blijkbaar al van hoger niveau dan het gros van de JL spelers, so be it
Vorig seizoen was het verschil tussen Jong en JL clubs nog vrij groot. Jong Ajax verloor veel vrij kansloos als ze zonder eerste elftal spelers aantraden bijvoorbeeld.martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:17:
[...]
Maar goed, dan nog, het gros van het elftal zijn wel jeugdspelers en die zijn blijkbaar al van hoger niveau dan het gros van de JL spelers, so be it
Wat mij betreft mogen de Jong elftallen best in de JL blijven, maar spelers die meer dan pak 'm beet 5x bij het eerste hebben meegedaan, mogen niet meer in de JL mee doen.
Ook storend vond ik het dat een Utrecht iemand huurt van Arsenal voor het Jong elftal.. dat is niet de bedoeling me dunkt. Het doel was de jeugd op een hoger niveau krijgen, meer tegenstand. Maar het lijkt ook wel op bezigheidstherapie voor buiten de boot vallende spelers en reserves.
[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 27-09-2016 16:29 ]
Het speelt inderdaad nu pas omdat de Jong elftallen van PSV en Ajax het zo goed doen. Vorig seizoen had je dezelfde situatie, maar waren het hooguit middenmotors en dan is het geen probleem...
Overigens zijn er dit soort regels ook gewoon in amateur voetbal, bijvoorbeeld bij 1ste en 2de elftal, maar mijn gevoel zegt dat daarbij de limiet veel hoger lag, dus laten we zeggen dat je 5 wedstrijden max. in het eerste mocht voetballen, dan mocht je niet meer in het tweede voetballen. (maar weet het niet meer precies)dutchgio schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:34:
Dat soort regels zijn er al wel, maar nu is dat pak m beet 15 keer, exacte aantal weet ik zo niet maar vrij ruim waardoor je niet snel in de problemen komt.
Het speelt inderdaad nu pas omdat de Jong elftallen van PSV en Ajax het zo goed doen. Vorig seizoen had je dezelfde situatie, maar waren het hooguit middenmotors en dan is het geen probleem...
http://www.knvb.nl/compet...eams-in-de-jupiler-league- er mogen maximaal twee spelers van het eerste elftal tegelijkertijd deelnemen in een wedstrijd van de beloften;
- dit betekent voor spelers ouder dan 23 jaar dat ze maximaal óf tien keer in de basisopstelling van het eerste elftal mogen staan óf tien keer 45 minuten in een wedstrijd mogen meespelen. Daarna mogen ze niet meer uitkomen in het beloftenteam;
- voor spelers onder de 23 jaar geldt dat ze niet meer voor het beloftenteam speelgerechtigd zijn als ze 15 wedstrijden of meer voor het eerste team zijn uitgekomen;
- er mogen twee dispensatiespelers in het beloftenteam meespelen. Dit zijn spelers die vóór 1 januari 1993 zijn geboren of spelers die bij het eerste elftal hebben gespeeld maar niet als basis speler en minder dan 45 minuten voorafgaand aan de beloftewedstrijd.
Dat is welk duidelijk alleen met "oneerlijk" geld staan deze teams in de JL. Ach het is als een kruistocht zonder doel om hier tegen aan te schoppen want veranderen zal het niet. Ik zie alleen dan vandaag de kranten vol lof over Ajax tegen Top Oss en dan denk ik wel: "tja met zo'n budget wint iedereen van Top Oss dus zo bijzonder is het ook niet" ;-)martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:17:
[...]
Volgens mij zal het gemiddelde salaris van de spelers die gister bij Ajax speelden ook niet zo veel hoger zijn dan bij een Oss, misschien door een Cassierra want buiten EU. Maar wat is het verschil met huurspelers bij andere JL clubs, volgens mij lopen er een aantal huurspelers van Europese Topclubs rond. Die clubs hebben dan toch ook spelers met "oneerlijk" geld.rikoos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:41:
[...]
Dat is welk duidelijk alleen met "oneerlijk" geld staan deze teams in de JL. Ach het is als een kruistocht zonder doel om hier tegen aan te schoppen want veranderen zal het niet. Ik zie alleen dan vandaag de kranten vol lof over Ajax tegen Top Oss en dan denk ik wel: "tja met zo'n budget wint iedereen van Top Oss dus zo bijzonder is het ook niet" ;-)
Ik snap je verhaal met oneerlijk geld nietrikoos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:41:
[...]
Dat is welk duidelijk alleen met "oneerlijk" geld staan deze teams in de JL. Ach het is als een kruistocht zonder doel om hier tegen aan te schoppen want veranderen zal het niet. Ik zie alleen dan vandaag de kranten vol lof over Ajax tegen Top Oss en dan denk ik wel: "tja met zo'n budget wint iedereen van Top Oss dus zo bijzonder is het ook niet" ;-)
In Jong Ajax of Jong PSV staan voornamelijk jeugdspelers die vanuit de A zijn doorgestroomd.
Dat deze wellicht al talentvoller zijn dan de gemiddelde JL-speler heeft toch niet zoveel te maken met oneerlijk geld? (alsof Ajax mega-budget aan Jong Ajax besteedt?)
Tegen Oss stond volgens mij alleen Cassiera erin van het eerste elftal? De rest zijn gewoon spelers van Jong Ajax, dus op welke manier heeft het budget hier Top Oss verslagen? (Het budget van Feyenoord moet dan wel laag zijn
Deze teams hebben dus oneerlijk extra geld tot hun beschikking (geen cash maar in middelen!). Dat vinden jullie dus eerlijk? Ik en vele anderen absoluut niet. Laat AUB los dat je fan bent van het eerste elftal maar bekijk het ook eens eerlijk vanuit de andere clubs. Leuk dat jullie steeds aanhalen dat er zo weinig spelers van het eerste mee hebben gedaan maar daar gaat het niet alleen om, het is het totale plaatje en dat is niet eerlijk en soms zelfs competitie vervalsing met als doel alleen de eigen club beter te maken zonder rekening te houden met andere clubs.
PS Budget van Feyenoord is idd een heel stuk lager dan Ajax maar dat is een heel andere discussie.
Ik denk wel dat ik hem begrijp, maar zie het niet zozeer als probleem. Echter zouden de "jonge" teams buiten mededinging mee moeten doen, om in elk geval het niveau hoog te houden. Nu gaat dit ten koste van mogelijk promoverende / degraderende clubs en als Ajax/ PSV en straks mogelijk ook Utrecht, als Jong Utrecht begint te draaien (heel bewust geen wanneer), dan neemt het aantal degradatieplaatsen in de eredivisie ook af en verandert er niets in de competitie.martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:49:
[...]
Ik snap je verhaal met oneerlijk geld niet![]()
In Jong Ajax of Jong PSV staan voornamelijk jeugdspelers die vanuit de A zijn doorgestroomd.
Dat deze wellicht al talentvoller zijn dan de gemiddelde JL-speler heeft toch niet zoveel te maken met oneerlijk geld? (alsof Ajax mega-budget aan Jong Ajax besteedt?)
Tegen Oss stond volgens mij alleen Cassiera erin van het eerste elftal? De rest zijn gewoon spelers van Jong Ajax, dus op welke manier heeft het budget hier Top Oss verslagen? (Het budget van Feyenoord moet dan wel laag zijn)
Maar dat gezegd hebbende denk ik dat wat martinusz bedoeld is dat Ajax en PSV en Utrecht ook wel, in de jeugd al best veel geld uitgeven om 16-jarige (of wat jongere) talentjes te halen, geld wat er gezien de begrotingen van deze clubs, in wordt geïnvesteerd met het oog op het 1e elftal/ op de toekomst. Dat kan ook in zo'n "Jong <X>" team, omdat de druk daar nog niet zo hoog is en spelers kunnen rijpen.
Voor de echte JL clubs is het zo dat hun investeringen er juist wel "nu" moeten staan en nu voordeel op moeten leveren. Gezien het kleinere budget van die clubs in vergelijking met een Ajax/ PSV, is er ook niet veel ruimte om jeugdspelers van elders te halen en op te leiden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Een speler die gemakkelijk kan doorstromen van jupiler league naar de eredivisie is altijd goed meegenomen en mocht hij niet goed genoeg zijn voor de eredivisie kan deze weer opgehaald worden door een jupiler league club.
Er zijn sowieso al weinig jupiler league clubs die een gedegen jeugdopleiding hebben waar ze afdoende aanwas uit hebben om op dat niveau mee te doen, ze zijn derhalve al afhankelijk van de eredivisie van de "afvallers". Iets wat wellicht lastiger wordt als de jong X teams in de jupiler league uitkomen. Iets waar ook deze clubs ook kunnen anticiperen, ook zij weten op deze manier wat ze aan zo'n speler zouden hebben.
Vergeet ook niet dat de clubs voornamelijk klagen omdat een A-speler even een wedstrijdje na een blessure meedoet. Vervolgens nemen ze niet in ogenschouw dat zeker de jong X elftallen meestal ontzettende wisselingen maken in hun selectie/opstelling wat ook voor mindere prestaties zorgen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Leuke wedstrijd tot nu toe. Ik zie Dortmund dit ook wel winnenHackus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:25:
Zit klaar voor Dortmund vs Real, denk 2-1.
Dortmund onder Tüchel vind ik wel leuker spelen, zeker dit seizoen, dan onder Klopp maar het voelt wel allemaal wat kwetsbaarder verdedigend. Precies iets waar een team als Real wel raad mee weetmartinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:02:
WoW wat een voetbal zeg, Dortmund speelt heel knap positiespel, maar Real komt op 0-1.
Was net alleen weggezapt dus de goal gemist
Heerlijk tempo en het spel ligt nauwelijks stil, kijkt lekker weg.
Die Dembélé heeft, hoewel ie toch één keer de bal af had móeten leggen, mooie acties in huis
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Sympathiek team en leuk om naar te kijken.
Hoop stiekem dat ze winnen van die arrogantjes maar ja zal wel niet
Die Dembele heeft idd goede acties in huis.
Zonet met een mooie kap 2 tegenstanders het bos in. Deed me denken aan van Persie in zijn goede dagen
[ Voor 34% gewijzigd door Harribo op 27-09-2016 21:54 ]
JinxedHarribo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:50:
Vind Dortmund goed spelen.
Sympathiek team en leuk om naar te kijken.
Hoop stiekem dat ze winnen van die arrogantjes maar ja zal wel niet
edit: en 2-2
Op zulke goals heeft Schürrle wel een patent
[ Voor 10% gewijzigd door Fleximex op 27-09-2016 22:30 ]
[ Voor 51% gewijzigd door apis29 op 27-09-2016 22:34 ]
Al had ik met een 3-2 voor Dortmund ook wel kunnen leven
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 27-09-2016 22:42 ]
Waarom wel?Fleximex schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:35:
Een waarom krijgt Ramos daar geen tweede geel? Zwak hoor scheids.
Voor dat zachte duwtje nadat die speler de keeper vol schopt op borst hoogte?
Het zal wel weer aan de scheids liggen...man man man...
Mooie pot gezien. Dortmund in mijn ogen veel sterker, maar Real gewoon veel efficiënter. Schurrle irriteerde me behoorlijk, want ik vind het vaak maar een onhandig spelertje met zijn momenten. Gelukkig kreeg 'ie er net eentje
Dat trucje wat Dembele in de eerste helft deed vind ik toch wel bruut hoor, overstapje met rechts en met links binnenkant passen (als ik het goed zag) Koekoek
In mijn ogen de leukste pot sinds tijden, wat een sfeer ook daar.
Dembele was wel goed, maar hij kan niet schieten, pas dan over zeg.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Haha, "zachte duwtje" en "vol schopt op borst hoogte"martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:40:
[...]
Waarom wel?
Voor dat zachte duwtje nadat die speler de keeper vol schopt op borst hoogte?
Het zal wel weer aan de scheids liggen...man man man...
Die spanjaarden komen overal mee weg, tenminste, de scheidsrechters geven mij dat gevoel vrij regelmatig..Joster schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:06:
[...]
Haha, "zachte duwtje" en "vol schopt op borst hoogte"
Als Rostov zo speelt als in de play-offs dan voorzie ik geen problemen voor PSV.
[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 28-09-2016 10:22 ]
Uit verwacht ik nog wel lastige wedstrijd voor ze, maar wie weet (omdat het nu geen knock-out is) gaat Rostov meer aanvallen en komt er meer ruimte voor PSV.dvdkiwi schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:21:
Benieuwd wat PSV vanavond gaat doen tegen "Giant Slayer" Rostov
Als Rostov zo speelt als in de play-offs dan voorzie ik geen problemen voor PSV.
Stiekem hoop ik dat Rostov wint, zodat de PSV'ers hun mond ook weer gesnoerd is, maar is niet goed voor NL voetbal enzo dus hup PSV....
Lekker bezig Bosz
Sailliant detail: Ziyech is door z'n domme acties in Griekenland geschorst, dus krijgt Ajax het morgen ook weer lastig...
Ze zijn in ieder geval beter in vorm nu dan in die periode, of Ziyech daar op dat moment gelijk wat aan had kunnen doen betwijfel ik, maar goed.....we kunnen niet meer terugHeatWave schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:06:
Ajax heeft het gewoon heel dom gespeeld door Ziyech te halen na de uitschakeling. Ik zeg niet dat op dat moment Ajax met Ziyech wel even gewonnen had, maar het elftal dat nu speelt had een grotere kans gehad.
Lekker bezig Bosz.
Toch grappig dat Rostov maar als matig wordt bestempeld, terwijl ook de Russische topclubs (waar wij Nederlandse clubs vaak van verliezen) bij Rostov bijna altijd punten laten liggen.dutchgio schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:09:
PSV wint wel, Rostov is maar een matig elftal en PSV speelt Europees volwassener, die zijn daar al verder in.
Sailliant detail: Ziyech is door z'n domme acties in Griekenland geschorst, dus krijgt Ajax het morgen ook weer lastig...
Ze hebben wellicht geen bekende spelers, maar dat maakt ze nog niet meteen een dwerg.
En voor PSV is het ook heel anders spelen dan tegen Athletico, want nu moeten ze zelf het spel maken en zullen ze tegen een muur oplopen.
Het zou mij verbazen als PSV vanavond met "gemak" even wint daar....
Feyenoord hoop ik gewoon dat ze winnen.
En PSV vanavond, nou oké dan, pak Rostov maar in
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 28-09-2016 11:14 ]
Nee, dat zei ik ook almartinusz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:13:
[...]
Ze zijn in ieder geval beter in vorm nu dan in die periode, of Ziyech daar op dat moment gelijk wat aan had kunnen doen betwijfel ik, maar goed.....we kunnen niet meer terug
[...]
Toch grappig dat Rostov maar als matig wordt bestempeld, terwijl ook de Russische topclubs (waar wij Nederlandse clubs vaak van verliezen) bij Rostov bijna altijd punten laten liggen.
Ze hebben wellicht geen bekende spelers, maar dat maakt ze nog niet meteen een dwerg.
En voor PSV is het ook heel anders spelen dan tegen Athletico, want nu moeten ze zelf het spel maken en zullen ze tegen een muur oplopen.
Het zou mij verbazen als PSV vanavond met "gemak" even wint daar....
En dan is het zijn verdienste?
Het is gewoon doodzonde dat je nu EL moet spelen natuurlijk. Zowel sportief als financieel.
En idd, ik zie ook niet in waarom PSV er wel even overheen zou walsen, zo geweldig spelen ze nou ook weer niet de laatste weken. En ik gun het ze verder prima hoor, maar een toontje minder "ajax" mag wel vanuit Eindhoven
Die handsbal van Ronaldo bij die vrije trap. Hoe in 's hemelsnaam kan daar (met 6 man om het veld, de scheids, 2 grensrechters, 4e man en dan ook nog de 2 mannen op beide achterlijnen) geen consequentie aan zitten?Mosin schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:04:
[...]
Die spanjaarden komen overal mee weg, tenminste, de scheidsrechters geven mij dat gevoel vrij regelmatig..
Ik heb me een aantal keer weer zitten irriteren , ook aan Ramos. Die heeft best wel wat overtredingen gemaakt hoor. En dan nog een penalty in de 2e helft die niet wordt gegeven. De spits van Dortmund wordt finaal ondersteboven getrokken en kan daardoor niet aan de aanval deelnemen. Maar ook daar staan 3 man op een meter of 30 max (2 veel dichterbij, maar de grens op zo'n 30 meter?) en die zien niets..
Overigens voegen die 5e en 6e man naar mijn idee 0,0 toe, ze zien eigenlijk nooit wat.
Ja dat is een behoorlijke optelsom. Die van Ronaldo zag ik in de herhaling en hij leek het bewust te doen.jbdeiman schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:34:
[...]
Die handsbal van Ronaldo bij die vrije trap. Hoe in 's hemelsnaam kan daar (met 6 man om het veld, de scheids, 2 grensrechters, 4e man en dan ook nog de 2 mannen op beide achterlijnen) geen consequentie aan zitten?
Ik heb me een aantal keer weer zitten irriteren , ook aan Ramos. Die heeft best wel wat overtredingen gemaakt hoor. En dan nog een penalty in de 2e helft die niet wordt gegeven. De spits van Dortmund wordt finaal ondersteboven getrokken en kan daardoor niet aan de aanval deelnemen. Maar ook daar staan 3 man op een meter of 30 max (2 veel dichterbij, maar de grens op zo'n 30 meter?) en die zien niets..
Overigens voegen die 5e en 6e man naar mijn idee 0,0 toe, ze zien eigenlijk nooit wat.
Ik erger me ook gewoon heel erg aan dat achterlijke gedrag van hun. Dat maakt ook een Ronaldo zo'n vervelend mannetje af en toe. Wie Toni Kroos goed kende bij Bayern ziet nu ook al zo'n op zijn pik getrapt mannetje lopen. Dat mekkeren, vragen om kaarten, zielig doen en de rest, dat is wat mij zo kwaad maakt. Daarnaast heb je inderdaad nog die lamme scheidsen die er niks tegen durven te doen.
De scheidsen moeten handelen zoals bij Rugby, dat zie ik hier ook vaak langs komen. Gewoon eventjes zeggen dat je je als een volwassen kerel gedraagt en anders kun je de volgende wedstrijd thuis op de bank bekijken
...
Edit: kut...
[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 28-09-2016 20:53 ]
Zeg datFleximex schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:50:
Wat een rommelige wedstrijd in de eerste 5 minuten.
Edit: kut...
Tja wat wil je met Willems? Zou er bij mij niet instaanQu3st schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:55:
aaai slecht verdedigd!
Van Hanegem kan wel zeggen dat dat Rostov niets voorstelt, maar ik zit toch echt te kijken naar een harde fanatieke ploeg die toch echt snel kan spelen en weinig fouten maakt.
Ze spelen ook een voetbal wat ons Nederlanders niet zo ligt, namelijk met het mes tussen de tanden
Ok, weer gelijk. Das belangrijk
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Rostov is wel wat irritant. Ze duwen en schoppen maar zodra ze zelf een tikje krijgen, zijn ze opeens in alle staten. Lijkt wel een Balkan team maar dan iets beter
[ Voor 69% gewijzigd door Harribo op 28-09-2016 21:13 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder