[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.061 views

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:34

Quad

Doof

Ik wil van Gaal niet terug, simpelweg om de reden dat het maar voor even helpt, hij gaat het geen 2 jaar volhouden.

Over 6 maanden lopen we net zo hard te geinen en te frustreren over Blind nu.

Wie Blind moet opvolgen, ik durf dat gewoon niet te zeggen, het materiaal wat op het veld staat betwijfel ik of daar wel fatsoenlijk mee gewerkt kan worden. De spelers lopen 90% van het seizoen rond bij hun club, het lijkt mij dat daar juist de basis gelegd moet worden voor presteren. De bondscoach doet de puntjes op de i. En verliezen van Griekenland reken ik Blind eerlijk gezegd niet aan maar de spelers danwel het niveau en kwaliteit van coaching bij desbetreffende clubs.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:52

Hupske

AFCA

Haha kunnen we niet ergens gaan protesteren ofzo?
Quad schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:56:
Ik wil van Gaal niet terug, simpelweg om de reden dat het maar voor even helpt, hij gaat het geen 2 jaar volhouden.

Over 6 maanden lopen we net zo hard te geinen en te frustreren over Blind nu.

Wie Blind moet opvolgen, ik durf dat gewoon niet te zeggen, het materiaal wat op het veld staat betwijfel ik of daar wel fatsoenlijk mee gewerkt kan worden. De spelers lopen 90% van het seizoen rond bij hun club, het lijkt mij dat daar juist de basis gelegd moet worden voor presteren. De bondscoach doet de puntjes op de i. En verliezen van Griekenland reken ik Blind eerlijk gezegd niet aan maar de spelers danwel het niveau en kwaliteit van coaching bij desbetreffende clubs.
Mourinho was een tijdje geleden nog vrij. Die had er een geweldig verdedigend team van gemaakt _/-\o_

[ Voor 90% gewijzigd door Hupske op 01-09-2016 22:58 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Ging er gelukkig toch nog wat goed. Pak van mijn hart.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 16:09
ph4ge schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:52:
[...]

En het mooie is dat ik een 'Blind' clausule krijg. Als jij opstapt krijg ik je baan, ongeacht de prestaties. B-)
O klopt, van Oostveen heeft de contracten klaar gemaakt.

Kan iemand me even uitleggen waarom Narsingh en Willems bij Oranje zitten?
Ze zijn zo ongeveer allemaal slecht maar die twee spelen al zo lang slecht.

Er is niemand beter dan Narsingh? Dan moet je de tactiek aanpassen.
En Dijks en Kongolo moeten gewoon de 2 spelers voor de LB positie zijn, Willems mag in thuis blijven tot hij echt goed speelt bij PSV of er een centrum bij Oranje staat welke geen sterke back nodig heeft.

• Quad

Quad

Doof

hupske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:57:
Haha kunnen we niet ergens gaan protesteren ofzo?

[...]

Mourinho was een tijdje geleden nog vrij. Die had er een geweldig verdedigend team van gemaakt _/-\o_
Als verdedigen al niet goed erin gestampt wordt bij hun club, dan kan toch geen enkel mens het voltallige team in 2 weken er een geoliede machine van maken?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Speler Blind begrijpt niet dat de uitslag telt en niet (goed) spelen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deadsy
Misschien moeten we Kim Jong Un vragen hoe hij dat met het team van Noord Korea doet.
Die zijn vaak wel gemotiveerd.

• Hupske

Hupske

AFCA

Quad schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:00:
[...]

Als verdedigen al niet goed erin gestampt wordt bij hun club, dan kan toch geen enkel mens het voltallige team in 2 weken er een geoliede machine van maken?
http://www.transfermarkt....fuegbaretrainer/statistik Zoek er 1 uit. :9

Misschien: Marcelo Bielsa. Haal je wel een gek mee in huis :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 01-09-2016 23:04 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Verbeek valt me ook tegen. "de ploeg moet rekening houden met het feit dat Willems aanvallend denkt". Zijn alle coaches in Nederland dan zo naïef?

• Hupske

Hupske

AFCA

D-e-n schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:05:
Verbeek valt me ook tegen. "de ploeg moet rekening houden met het feit dat Willems aanvallend denkt". Zijn alle coaches in Nederland dan zo naïef?
Het kan op zich wel. Dan functioneert Willems op zijn best. Verder stonden er ook 3 centrale verdedigers naast, dus het kon wel. Alleen moet Blind eens duidelijk maken wat de taak is van een speler, want volgens mij had niemand een taak.

• Quad

Quad

Doof

hupske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:03:
[...]

http://www.transfermarkt....fuegbaretrainer/statistik Zoek er 1 uit. :9

Misschien: Marcelo Bielsa. Haal je wel een gek mee in huis :+
Laudrup dan. :Y

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Willems leek er weinig zin in te hebben vandaag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deadsy
Als je hem opstelt dan heb je geen andere keuze, dat moet de bondscoach weten.
Laat je hem spelen dan weet je dat het linksachter open ligt en moet je dit compenseren.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:17
Het materiaal is echt het probleem niet. De Grieken hebben niks beters. En Blind heeft daar zelf een grote invloed op, door bijv. Ziyech af te schrikken en vertrouwen aan de verkeerde spelers te blijven geven (hoe ver zou een Kongolo zijn als hij net zoveel vertrouwen en kansen als Junior zou krijgen?). Het grote probleem is dat Blind niet de tactiek aanpast aan het materiaal, maar andersom. Daarnaast meet hij gewoon met 2 maten als het op spelers aankomt.

Willems zou overigens denk ik prima kunnen functioneren in een systeem met 5 verdedigers of als linker middenvelder in 442. Maar je moet geen Willems opstellen en daar 3 andere ballerina's in de verdediging bij zetten. Als je met Willems speelt moet je met bijv Vlaar en Van Dijk in het centrum spelen, 2 pure verdedigers.

De rol van Veltman verbaast mij nog het meest. Hij is niet in topvorm, geen groot talent en ook geen back. Hij kan niet mee aanvallen en verdedigend is het net niets als back. Dat terwijl je keuze genoeg hebt.

Types als Pieters en Janmaat heb je ook gewoon nodig. Volwassen spelers die het predikaat talent al lang ontgroeid zijn. Geen wereldtoppers, maar zijn wel degelijk en weten wel wat top voetbal is en zijn echte team spelers. Nu is het allemaal te lief, te onervaren en te vrijblijvend.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:04
Of Steve Mclaren. Of De Boer nadat hij met Inter nog een paar keer verliest. :+

• Quad

Quad

Doof

Flapdrollen genoeg dus.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gonadan
  • Laatst online: 18:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ander binnenlands nieuws, bij PEC is er weer een kruisband gesneuveld. Toch fijn dat kunstgras. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hupske

Hupske

AFCA

Gonadan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:10:
Ander binnenlands nieuws, bij PEC is er weer een kruisband gesneuveld. Toch fijn dat kunstgras. :+
Ik denk dat ze gelijk klaar zijn met hun onderzoek. Is ook wel een van de ergste blessures die je kan oplopen, zeker omdat het niet altijd even goed hersteld bij iedereen.
Deadsy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:14:
We zijn echte idioten of hebben een persoonlijkheidsstoornis ofzo.
Want we kijken elke keer weer en zijn telkens verbaasd als het weer eens beschamend slecht is.

Waarom doen we ons dit elke keer weer aan.
Omdat we hoop hebben dat het ooit eens goed gaat en goed zal blijven gaan? Of omdat we gewoon ziek zijn?
Het zelfde als gokken, je zal ooit eens winnen.

[ Voor 56% gewijzigd door Hupske op 01-09-2016 23:15 ]

• Deadsy
Want we kijken elke keer weer en zijn telkens verbaasd als het weer eens beschamend slecht is.

Omdat we hoop hebben dat het ooit eens goed gaat en goed zal blijven gaan? Of omdat we gewoon ziek zijn?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Deadsy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:14:

Omdat we voor ons land zijn

Ik ben ook fc Groningen supporter, maar elke keer die hoop he

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:15:
[...]

Ik ben ook fc Groningen supporter, maar elke keer die hoop he
Groningen is beter dan Oranje.

Ik nomineer Jo Tong-sop als nieuwe bondscoach. Hij heeft het extra voordeel dat spelers die niet presteren verdwijnen.

edit:
Ik zou willen zeggen dat ik nu begrijp hoe de supporters van Andorra enzo zich voelen.
Maar nee, hun spelers leveren tenminste nog strijd, daar kun je trots op zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 01-09-2016 23:17 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:03
Harribo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:15:
[...]

Ik ben ook fc Groningen supporter gestoord, maar elke keer die hoop he
>:)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Omdat er toch geen kloot op tv was, anders had ik niet eens gekeken naar die flapdrollen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchgio
Zo zijn er supporters van een club uit Rotterdam die hoop hebben, maarja...

Ik denk niet dat Excelsior het gaar redden in elk geval. :+

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38
Het is nu zo'n puinhoop bij oranje en de KNVB dat ik ook niet meer weet hoe we verder moeten als Blind weg is.

Te erg voor woorden dit.

• Gonadan

Gonadan

hupske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:13:
Ik denk dat ze gelijk klaar zijn met hun onderzoek. Is ook wel een van de ergste blessures die je kan oplopen, zeker omdat het niet altijd even goed hersteld bij iedereen.
Ik weet hoe het voelt, en het wordt nooit meer hetzelfde. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
Deadsy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:16:
[...]

Groningen is beter dan Oranje.
_O- _O-

Edit: ach dat kunstgras is drama maar ja geld geld geld
Verweg de meeste voetballers vinden het volgens mij niets maar ja zij gaan er niet over maar pafferige managers

[ Voor 33% gewijzigd door Harribo op 01-09-2016 23:24 ]

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:22:
[...]

_O- _O-

Verweg de meeste voetballers vinden het volgens mij niets maar ja zij gaan er niet over maar pafferige managers
Ok, niet veel beter maar wel beter.
Op het moment loopt het niet bij Groningen maar bij hun heb ik er wel vertrouwen in dat het beter zal worden dit seizoen zonder dat de hele ploeg ontslagen word of de hele staf vervangen word.
Bij dit Oranje niet.

• Hupske

Hupske

AFCA

Gonadan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:22:
[...]

Ik weet hoe het voelt, en het wordt nooit meer hetzelfde. :)
Me too. Overigens meer last van mijn hamstring, dan van de knie zelf maar het komt wel door de knie :+
[...]

_O- _O-

Gebruikt Groningen nu niet een hybride veld ofzo?

• Gonadan

Gonadan

hupske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:34:
Me too. Overigens meer last van mijn hamstring, dan van de knie zelf maar het komt wel door de knie :+
Ja ze zeggen dat je daar wel een pees kan missen, maar ik merk dat hij zwakker is. Blessure gevoeliger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:41
Kan ik me nog aanmelden als keeper-trainer? Ik heb wel eens een bal gevangen op het honkbalveld, en heb een paar weken in de top 3 van Topcoach gestaan! Anders kan ik ook wel teamarts spelen, ik werk in een ziekenhuis tenslotte.

En, ik ben wel eens in de buurt van Noord Korea geweest ( technisch gezien in NK, dat huisje op de DMZ ), dus kan meteen tolken voor de informatie uitwisseling met onze nieuwe teammanagers!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:43
[...]

_O- _O-

Zojuist nog op kunstgras gespeeld, als er een goede mat ligt is er niets mis mee en versneld het het spel ook.
Maar een grasveld op een regenachtige dag is gewoon leuker :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Hupske

Hupske

AFCA

"Het is een keiharde les. We laten het door onze vingers glippen. Maar we moeten vertrouwen putten uit het eerste half uur", zo benadrukte Blind. "We zijn goed bezig geweest deze week. Ja, de wedstrijd is een domper, maar als we van Zweden winnen is iedereen weer blij.''

Iedere wedstrijd het zelfde verhaal. Vertrouwen uit enkele minuten halen, tegen de Grieken. Dieptepunt bereikt.
En nee ik ben niet blij als we van Zweden winnen. Ik ben pas blij als we ons weten te plaatsen voor WK maar dat zie ik op deze manier niet gebeuren.

• dutchgio
hupske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:34:
[...]

[...]

Gebruikt Groningen nu niet een hybride veld ofzo?
Het ging over het kunstgras van PEC en bijhorende blessures. ;)

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:11

Player1S

Probably out in the dark

hupske schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 00:55:
maar als we van Zweden winnen is iedereen weer blij.''
Bij een Bexit is iedereen pas weer blij.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Martinusz
dutchgio schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:22:
[...]

Kunstgras, ik heb er altijd zo van genoten <3 heerlijk die brandwonden op mijn benen die aan je broek vast plakten heel de week erna <3

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 12:43
martinusz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:47:
[...]

Kunstgras, ik heb er altijd zo van genoten <3 heerlijk die brandwonden op mijn benen die aan je broek vast plakten heel de week erna <3
Plus het feit dat ik m'n knieën al voor m'n dertigste kan afschrijven :P

Steam: Pickle Rick

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 15:21
L1nt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:41:
[...]

Bij een Bexit is iedereen pas weer blij.
Ach, je kan Blind eruit gooien, moet de volgende coach het nog steeds met hetzelfde materiaal doen.

Daarnaast zijn er ook amper trainers beschikbaar, en al helemaal niet die nu zin hebben om in het KNVB wespennest te gaan stappen.
Ze hadden het afgelopen zomer kunnen doen, toen Frank de Boer nog vrij was, of Koeman weer is kunnen polsen, maar zie momenteel niemand die de rol op zich kan nemen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KingKoning schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:18:
[...]

Ach, je kan Blind eruit gooien, moet de volgende coach het nog steeds met hetzelfde materiaal doen.

Daarnaast zijn er ook amper trainers beschikbaar, en al helemaal niet die nu zin hebben om in het KNVB wespennest te gaan stappen.
Ze hadden het afgelopen zomer kunnen doen, toen Frank de Boer nog vrij was, of Koeman weer is kunnen polsen, maar zie momenteel niemand die de rol op zich kan nemen.
Waarom moet er perse een Nederlander voor de ploeg?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ph4ge
KingKoning schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:18:
Precies, het materiaal van rond +- plek 10 van de wereld, materiaal dat veel sterker is als IJsland, Turkije, Tjechie en Griekenland. Materiaal wat zich met 2 vingers in de neus moet plaatsen voor een EK, maar dat waarschijnlijk niet kan winnen. Het materiaal waar een BC zelf een stempel op drukt door de verkeerde spelers het vertrouwen te geven (de kans om zich te ontwikkelen) en door spelers weg te jagen (Kuyt, Van Persie, Huntelaar, Ziyech).

Alsof er in heel de wereld geen fatsoenlijke coach te krijgen is, daar geloof ik niks van. Ze hebben nota bene net een paar maanden geleden Advocaat door de vingers laten glippen. De Boer was beschikbaar een paar maanden geleden. Zoals ik al heel vaak hier heb geschreven, het probleem zit juist op de bank. De opstelling klopt van geen kant, er is geen tactiek (en voor zover die er wel is houdt die totaal geen rekening met het beschikbare materiaal), en het selectiebeleid wordt gekenmerkt door het meten met 2 maten. Je zag nota bene direct verbetering toen een vakman als Advocaat zich ermee ging bemoeien.

Ik zou een grote oud voetballer (Gullit, Rijkaard?) samen met Fred Rutten nemen. Charisma en voetbal knowhow. Maar letterlijk iedereen coach met een beetje Eredivisie ervaring lijkt me beter dan Blind.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 02-09-2016 09:34 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Met het hele verhaal eens but you lost me on Gullit. De laatste keer dat ik positief was over die kerel was op 25 juni 1988.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Hupske

Hupske

AFCA

dutchgio schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:22:
[...]

Snap ik. Ik weet alleen niet waar je naar toe wilt met je opmerking? Er kort besproken dat de kruisband niet de fijnste blessure is.

De vraag naar hybride veld is helemaal geen gekke. Dat is een veld wat PEC zal kunnen gaan gebruiken ipv het kunstgras.
Groningen is namelijk ook een club wat eigenlijk ook altijd wel kunstgras kon gebruiken. Na 2 wedstrijden lag hun veld er altijd al verschrikkelijk bij. Hybride veld zorgt ervoor dat het wel beter erbij blijft liggen en wellicht ook dat er minder blessures bij voorkomen dan kunstgras. Vandaar de vraag :+
L1nt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:24:
[...]

Vind ik een hele goede vraag. Van mij hoeft dat niet persee. Zolang die er maar een leuk team van kan maken. De meeste spelers hebben bij hun eigen club ook geen Nederlandse trainer.

Maar wie stel je dan voor?
[b]ph4ge schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:30
Ik zou een grote oud voetballer (Gullit, Rijkaard?) samen met Fred Rutten nemen. Charisma en voetbal knowhow. Maar letterlijk iedereen coach met een beetje Eredivisie ervaring lijkt me beter dan Blind.
De eerste gedeeltes ben ik mee eens. Al kan je op advocaat totaal niet bouwen. Als hij weer ergens anders een leuke aanbieding krijgt is hij gelijk weg.

Gullit zit ik niet op de wachten. Vind hem altijd maar een softie tijdens de analyses. Rutten heb ik verder alleen bij Twente zien presteren bij elke andere club heeft hij niet veel succes/geluk gehad.
Kunnen we niet Ron Jans porren voor een dubbelfunctie?

Maar idd Blind is wel de slechtste keuze die je ooit als KNVB hebt kunnen maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Hupske op 02-09-2016 09:52 ]

• ph4ge
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:35:
Met het hele verhaal eens but you lost me on Gullit. De laatste keer dat ik positief was over die kerel was op 25 juni 1988.
Ik wil alleen maar aangeven dat het niet slechter kan. Ik zou Rutten of Jans prima BC's vinden, maar ik kan me voorstellen dat je een grote naam wil en dan zou je Gullit erbij kunnen zetten. Die doet dan niet veel meer dan de speeches in de kleedkamer en praten met de media.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

hupske schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:42:
[...]

Snap ik. Ik weet alleen niet waar je naar toe wilt met je opmerking? Er kort besproken dat de kruisband niet de fijnste blessure is.

De vraag naar hybride veld is helemaal geen gekke. Dat is een veld wat PEC zal kunnen gaan gebruiken ipv het kunstgras.
Groningen is namelijk ook een club wat eigenlijk ook altijd wel kunstgras kon gebruiken. Na 2 wedstrijden lag hun veld er altijd al verschrikkelijk bij. Hybride veld zorgt ervoor dat het wel beter erbij blijft liggen en wellicht ook dat er minder blessures bij voorkomen dan kunstgras. Vandaar de vraag :+
Hoe werkt dat in het buitenland dan?
Ik zie zelfs bij de mindere clubs in Engeland gewoon prima grasvelden liggen, is het wel wenselijk als half Nederland op kunstgrasvelden gaat spelen (los van de blessures)?

Ik weet niet veel van die hybride oplossingen, maar het ziet er wel goed uit (natuurlijk wel marketing verhaaltjes die ik net op internet uit) hebben de spelers daar minder last van?

Last.fm | Code Talks

• Quad

Quad

Doof

Ron Jans lijkt mij een geschikte vent, praktisch iedereen vindt het volgens mij ook leuk om met hem samen te werken.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20
Ach jongens, alles komt goed, zoals Hyballa zegt: Ja, maar oefenwedstrijden, dat is kussen zonder tong

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• KingKoning
L1nt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:24:
[...]

Nederland heeft zoveel goede coaches voortgebracht, ik vind dat je een Nederlander voor je nationale ploeg moet zetten.
ph4ge schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:30:
[...]

Precies, het materiaal van rond +- plek 10 van de wereld, materiaal dat veel sterker is als IJsland, Turkije, Tjechie en Griekenland. Materiaal wat zich met 2 vingers in de neus moet plaatsen voor een EK, maar dat waarschijnlijk niet kan winnen. Het materiaal waar een BC zelf een stempel op drukt door de verkeerde spelers het vertrouwen te geven (de kans om zich te ontwikkelen) en door spelers weg te jagen (Kuyt, Van Persie, Huntelaar, Ziyech).

Alsof er in heel de wereld geen fatsoenlijke coach te krijgen is, daar geloof ik niks van. Ze hebben nota bene net een paar maanden geleden Advocaat door de vingers laten glippen. De Boer was beschikbaar een paar maanden geleden. Zoals ik al heel vaak hier heb geschreven, het probleem zit juist op de bank. De opstelling klopt van geen kant, er is geen tactiek (en voor zover die er wel is houdt die totaal geen rekening met het beschikbare materiaal), en het selectiebeleid wordt gekenmerkt door het meten met 2 maten. Je zag nota bene direct verbetering toen een vakman als Advocaat zich ermee ging bemoeien.

Grotendeels wel eens met je verhaal, maar er komt ook een punt dat je moet doorselecteren. Rondom het EK 2012, wat zo dramatisch eindigde met 0 punten uit 3 wedstrijden, was de grote kritiek op v Marwijk juist dat hij niet doorselecteerde.
Kuyt heeft met alle respect voor zijn staat van dienst, niets meer te zoeken in Oranje. Die staat alleen maar de ontwikkeling in de weg van jongere jongens die op zijn plek spelen. van Persie en Huntelaar misschien eventueel nog wel, maar mogen ook niet Vincent Janssen nog teveel in de weg staan. Beiden zijn ook niet meer onomstreden bij hun clubs overigens.

• Hupske

Hupske

AFCA

Afvalzak schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:54:
[...]

Hoe werkt dat in het buitenland dan?
Ik zie zelfs bij de mindere clubs in Engeland gewoon prima grasvelden liggen, is het wel wenselijk als half Nederland op kunstgrasvelden gaat spelen (los van de blessures)?

Ik weet niet veel van die hybride oplossingen, maar het ziet er wel goed uit (natuurlijk wel marketing verhaaltjes die ik net op internet uit) hebben de spelers daar minder last van?
Ik weet dat nagenoeg de helft van de PL een hybride veld gebruikt.
Niet elke club houd hun veld goed in de PL, Liverpool, Stoke, Crystal Palace, Sunderland en Swansea hadden hun veld er ook altijd vrij snel er slecht bij liggen.

Ik hoor in ieder geval weinig geklaag over een hybride veld. Ik hoor geen enkele topspeler er over klagen. Dus het lijkt mij de perfecte oplossing. Ik weet alleen niet wat de kosten zijn in tegen stelling tot natuurgas of kunstgras. Het is een splitsing van natuur en kunstgras, dus het zal wel aardig wat geld kosten.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mark Lammers als bondscoach? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hupske schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:42:

Vind ik een hele goede vraag. Van mij hoeft dat niet persee. Zolang die er maar een leuk team van kan maken. De meeste spelers hebben bij hun eigen club ook geen Nederlandse trainer.

Maar wie stel je dan voor?
Al sla je me dood. Misschien moeten we eens kijken of die knakker van Leicester te porren is al lijkt me die kans klein.
KingKoning schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:05:
[...]

Nederland heeft zoveel goede coaches voortgebracht, ik vind dat je een Nederlander voor je nationale ploeg moet zetten.
Slap excuus. Als er geen geschikte Nederlandse coach beschikbaar/bereid is moeten we gewoon buiten de landsgrens kijken.
Blind is duidelijk niet geschikt voor de taak dus hij moet weg.

• dutchgio
L1nt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:18:
[...]

Al sla je me dood. Misschien moeten we eens kijken of die knakker van Leicester te porren is al lijkt me die kans klein.
Ranieri? O+
Die zat voordat hij bij Leicester kwam en kampioen werd bij Griekenland, werd daar ontslagen. :o

• Señor Sjon
  • Laatst online: 22:03
martinusz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:47:
[...]

ykathmann schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:09:
[...]

Plus het feit dat ik m'n knieën al voor m'n dertigste kan afschrijven :P
En toch waren de voetballers nooit van ons hockeykunstgras af te meppen, dus zo erg zal het wel niet zijn. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bossie
L1nt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:18:
[...]

[...]

Slap excuus. Als er geen geschikte Nederlandse coach beschikbaar/bereid is moeten we gewoon buiten de landsgrens kijken.
Blind is duidelijk niet geschikt voor de taak dus hij moet weg.
De trainer van Leicester zal zijn vingers niet branden aan het Nederlands elftal. Ik heb gisteravond alleen maar de samenvatting maar het zag er bekend uit, namelijk dat Nederland goed aanvallend voetbal kan spelen echter dat het verdedigend een drama is en dat we weer verliezen door persoonlijke fouten.

Je kan dan wel steeds van bondscoach wisselen en de bondscoach steeds als zondebok aanwijzen, maar het zijn toch echt de spelers die het laten liggen. Doordat het voornamelijk persoonlijke fouten zijn, die in principe Nederland het EK, en gisteren weer eens de wedstrijd kosten, dan tja ...

Je mag echter wel verwachten dat een bondscoach het maximale uit het team haalt, en in ieder geval ervoor zorgt dat het team niet constant in herhaling valt en zichzelf verbeterd. We missen achterin echter wel een echte leider die het scherp houd en ervoor zorgt dat de organisatie staat. Bizar genoeg was dit toch juist een van de sterke punten van Blind als voetballer?

Het Nederlands elftal is zwaar afhankelijk van Robben, hij trekt het niveau omhoog en tegenstanders zijn genoodzaakt zich aan hem aan te passen. Zonder Robben zijn we Europese middelmaat en zonder Robben is er geen ploeg bang meer voor Nederland waardoor onze defensieve zwakte nog meer bloot komt te liggen.

Het is ook te bizar voor woorden dat Oranje zich niet aanpast aan de huidige realiteit, en zolang dat niet gebeurt zullen we vaker op deze manier verliezen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Martinusz
Señor Sjon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:24:
[...]

[...]

En toch waren de voetballers nooit van ons hockeykunstgras af te meppen, dus zo erg zal het wel niet zijn. :P
Maakte ze daar ook slidings op ;) Hockeyveld is trouwens bijna glad, voetbal kunstgras zijn wat langere sliertjes, plus bij ons lagen er zwarte rubber korrels (heerlijk in de warmte, was ook niet gezond volgens mij) op, die schuurde je benen echt helemaal open ;(

Voor positiespel is kunstgras perfect lekker snel, maar zodra er beetje wind staat is het al drama, blijft de bal niet liggen, remt ook niet af.

Hybride velden zijn prima, die liggen overigens al heel veel in NL hoor ;) Dat is niets nieuws dat is al oud onderhand, zoveel % van het veld is dan nep, rest is echt gras.

• Bossie
Señor Sjon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:24:
[...]

[...]

Wie is er dan ook zo dom om slidings te doen op kunstgras, als je er regelmatig op voetbalt dan weet je dit.
Wat je knieën betreft, dat is simpelweg een gevolg van verkeerde schoenen.

Er is niets mis met een goed kunstgras veld, echter zie je veel verschillende kunstgras velden en is de kwaliteit van bepaalde velden te slecht voor woorden.

• Fleximex
Quad schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:55:
Ron Jans lijkt mij een geschikte vent, praktisch iedereen vindt het volgens mij ook leuk om met hem samen te werken.
Jammer dat ik hem niet goed kan uitstaan. Altijd met een blije kop langs de lijn als er gescoord is en even een 360 graden rondje draaien om iedereen en ook zeker alle camera's dat te laten zien. Maar als hij verliest vaak in interviews afgeven op van alles en nog wat. Hij heeft een bepaalde arrogantie over zich die mij niet aanstaat.

Maar dat is mijn mening O-)
Bossie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:31:
[...]

Ik heb gisteravond alleen maar de samenvatting maar het zag er bekend uit, namelijk dat Nederland goed aanvallend voetbal kan spelen echter dat het verdedigend een drama is en dat we weer verliezen door persoonlijke fouten.
Aanvallend is het ook slecht hoor. Hoeveel bruikbare ballen heeft Janssen nu echt gehad? Drie ofzo? En heel veel aanvallen gingen via Blind die dan heel het middenveld overslaat en meteen hard naar Janssen passt die dan maar de bal bij een van de middenvelders of flankspelers moet zien krijgen die in de dekking staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Fleximex op 02-09-2016 10:52 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11 15:32

Baseman77

We move

Je mag echter wel verwachten dat een bondscoach het maximale uit het team haalt, en in ieder geval ervoor zorgt dat het team niet constant in herhaling valt en zichzelf verbeterd. We missen achterin echter wel een echte leider die het scherp houd en ervoor zorgt dat de organisatie staat. Bizar genoeg was dit toch juist een van de sterke punten van Blind als voetballer?
Oranje mist geen echte leider in het veld, het mist een echte leider buiten het veld.
Verbeek gaf het gisteren prima aan, bij beide tegengoals was de zogeheten restverdediging het grote probleem. Iedere speler kan een fout maken en de bal een keer verliezen, de verdedigers moeten er zelfs vanuit gaan dat de bal verloren kan worden zodat ze goed gepositioneerd staan. En dat gebeurde bij beide tegengoals niet, de 1e keer door Veltman en de 2e keer door Willems. Natuurlijk gaat er beide keren meer fout (zo schuift bij de 1e tegengoal Blind jr. foutief door, laat Promes zijn man gewoon lopen, moet Willems kiezen tussen 2 tegenstanders en is hij daardoor te laat bij de Griek die de voorzet geeft, waarna Bruma ook 2 tegenstanders heeft en moet gokken waar de bal heen gaat, hij gokt op de verkeerde Griek), maar het begint bij de ruimte die Oranje achterin weggeeft bij balverlies.

En dat is relatief makkelijk trainbaar, waardoor Blind dit zich mag aanrekenen. Veltman is een CV, Willems is een aanvallende linksback , Blind jr. is een voetballende CV en Bruma is vooral een verdedigende CV. Dus je weet dat Veltman moeite heeft met positioneren, dat Blind jr. moeite heeft met pure mandekking en dat Willems vooruit loopt. Dan moet je er voor zorgen dat ze benut worden op hun sterke punten, waar gisteren veel te weinig sprake van was. Dus is Blind vooraf niet duidelijk genoeg geweest en is er te weinig op getraind.

In mijn ogen is het materiaal niet het grote probleem, het is en blijft de bondscoach.
Maar dat vindt iedereen wel denk ik :X
Fleximex schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:49:
Aanvallend is het ook slecht hoor. Hoeveel bruikbare ballen heeft Janssen nu echt gehad? Drie ofzo? En heel veel aanvallen gingen via Blind die dan heel het middenveld overslaat en meteen hard naar Janssen passt die dan maar de bal bij een van de middenvelders of flankspelers moet zien krijgen die in de dekking staan.
Klopt, maar zoals al door andere leden aangegeven is het natuurlijk vragen om problemen door naar binnen komende buitenspelers te gebruiken. Dat kan wel, maar niet in de huidige speelstijl van Oranje. Alleen toppers als Robben komen er dan nog wel eens doorheen. Maar met naar binnen trekkende buitenspelers van minder niveau moet je zorgen dat ze ruimte krijgen, dus wat inzakken zodat de verdediging van de tegenstander gedwongen wordt op te schuiven. Gisteren speelde Oranje echter op de helft van de tegenstander, waardoor Oranje zichzelf dwong tot trechtervoetbal. Wat een ploeg als Griekenland juist heerlijk vindt.
Dat was al ontzettend dom van Blind, maar hij kan blijkbaar nog dommer...wie gaat er namelijk in godsnaam 4-4-2 spelen met naar binnen trekkende buitenspelers? |:(
Onwaarschijnlijk, helemaal omdat Narsingh juist nog een ouderwetse rechtsbuiten is die de bal voor kan gooien. Waarbij Berghuis een prima trap heeft en dus ook de bal vanaf links voor de pot kan gooien. Echt te onbegrijpelijk van Blind.

[ Voor 26% gewijzigd door Baseman77 op 02-09-2016 11:01 ]

• D-e-n
[...]
Je kan dan wel steeds van bondscoach wisselen en de bondscoach steeds als zondebok aanwijzen, maar het zijn toch echt de spelers die het laten liggen.
Het is ook te bizar voor woorden dat Oranje zich niet aanpast aan de huidige realiteit, en zolang dat niet gebeurt zullen we vaker op deze manier verliezen.
Maar dat aanpassen is toch de taak van een bondscoach? Een andere bondscoach zou dus heel veel op kunnen lossen.

• ph4ge
KingKoning schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:05:
Kuyt heeft met alle respect voor zijn staat van dienst, niets meer te zoeken in Oranje. Die staat alleen maar de ontwikkeling in de weg van jongere jongens die op zijn plek spelen. van Persie en Huntelaar misschien eventueel nog wel, maar mogen ook niet Vincent Janssen nog teveel in de weg staan. Beiden zijn ook niet meer onomstreden bij hun clubs overigens.
Het gaat me niet om gisteren, het is slechts een voorbeeld van wat Blind allemaal verkeerd gedaan heeft. Kuyt had in de kwalificatie voor het EK zeker nog wel een rol kunnen spelen, ook op het veld. Als je uiteindelijk bijv. Tete (met amper 10 Eredivisie wedstrijden in de benen) als aanvallende back gaat opstellen in een 5-3-2 op het moment dat het moet, zou ik bijv. voor Kuyt gekozen hebben. Ook de rol die hij nu bij Feyenoord heeft had hij kunnen vullen. In een 442 had hij ook prima als rechter middenvelder kunnen functioneren.

Dat je jonge jongens in de weg staat vind ik in principe totaal geen argument. In Oranje moeten gewoon de beste spelers spelen, zeker als kwalificatie op het spel staat. Nu heeft Junior ondertussen bijna 40 interlands ervaring op mogen doen, maar het is nog steeds niets en je hebt een eind toernooi gemist. Ik had dan gewoon een ervaren jongen als Pieters laten spelen (Blind speelde meestal linksback). Dan had hij een jonge jongen in de weg gezeten maar was je als land verder geweest.

Een jongen als Veltman ook, hoezo moet je daar nou per se een plek voor vinden in je elftal? Zet gewoon Janmaat er neer (even er vanuitgaande dat je per se 433 met naar binnen trekkende buitenspelers wil spelen).

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 02-09-2016 11:46 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Je kan dan wel steeds van bondscoach wisselen en de bondscoach steeds als zondebok aanwijzen,
Wie heeft het over steeds? De aanstelling van Hiddink was best begrijpbaar en an sich vreemd dat het niet liep. Dat men Blind doorschoof was totaal onacceptabel.
Het beste zou een buitenlander zijn zonder binding met een Nederlandse club.
Alleen al de vermeende pro Ajax-spelers voorkeur van Blind werkt gruwelijk tegen hem.
maar het zijn toch echt de spelers die het laten liggen. Doordat het voornamelijk persoonlijke fouten zijn, die in principe Nederland het EK, en gisteren weer eens de wedstrijd kosten, dan tja ...
Een goede coach kan ze ook wel onder hun hol trappen of anders niet meer selecteren.
Liever 11 mannen de teringtiefus zien strijden en verliezen dan 11 verwaande snotjochies die er met de pet naar gooien.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 16:21

Niku

Alagaesii

• D-e-n
Ik denk dat een buitenlandse coach in principe wel goed kan zijn, een frisse blik van buitenaf. Ik denk dat er wel twee punten belangrijk zijn dan:

1) Een puur verdedigende coach als Mourinho lijkt me nog steeds geen goed plan. Het moet wel iemand zijn die feeling heeft met de aanvallende natuur van de Nederlander, iemand die daar het nodige realisme in kan brengen. Klopp had ik geweldig gevonden.
2) Hij moet een goede Nederlandse assistent krijgen die de Nederlandse spelers kent. Ze spelen overal en nergens. Er moet iemand in de staf zitten die bijvoorbeeld weet dat er nog ergens een De Roon in de PL speelt.

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik blijf een tegenstander van een buitenlandse bondscoach. Wat een ontzettend zwaktebod zou dat zijn.

• D-e-n
Niku schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:39:
Ik blijf een tegenstander van een buitenlandse bondscoach. Wat een ontzettend zwaktebod zou dat zijn.
Misschien is dat zwaktebod wel terecht. Ik denk namelijk dat het niveau van onze coaches niet zo hoog meer is. De vernieuwers komen vooral uit andere landen. Nederlandse coaches leven teveel in hun eigen wereldje. Je ziet het zelfs in de reactie van Verbeek gister.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

ph4ge schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:39:
[...]
[...]

Een jongen als Veltman ook, hoezo moet je daar nou per se een plek voor vinden in je elftal? Zet gewoon Janmaat er neer (even er vanuitgaande dat je per se 433 met naar binnen trekkende buitenspelers wil spelen).
Volgens mij moet Janmaat heel wat krediet opbouwen voor hij weer geselecteerd wordt. Heeft bij Oranje aardig wat cruciale fouten gemaakt.
Daarnaast speelde hij bij Newcastle echt niet best af en toe en staat hij bij Watford (nog) niet in de basis.
Hij moet het meer van zijn aanvallende kwaliteiten hebben dan zijn verdedigende en bij Oranje zijn de verdedigers altijd al twijfelachtig.

Wat is er met de Vrij en Indi gebeurt trouwens? Zijn die geblesseerd of worden die gewoon niet meer meegenomen?

Op het moment zie ik Ron Jans als de beste keuze maar ik kan me voorstellen dat hij liever bij een groter team gaat werken dan bij het NL elftal.

[ Voor 8% gewijzigd door Afvalzak op 02-09-2016 12:45 ]

Last.fm | Code Talks

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:29:
Ik denk dat een buitenlandse coach in principe wel goed kan zijn, een frisse blik van buitenaf. Ik denk dat er wel twee punten belangrijk zijn dan:

1) Een puur verdedigende coach als Mourinho lijkt me nog steeds geen goed plan. Het moet wel iemand zijn die feeling heeft met de aanvallende natuur van de Nederlander, iemand die daar het nodige realisme in kan brengen. Klopp had ik geweldig gevonden.
2) Hij moet een goede Nederlandse assistent krijgen die de Nederlandse spelers kent. Ze spelen overal en nergens. Er moet iemand in de staf zitten die bijvoorbeeld weet dat er nog ergens een De Roon in de PL speelt.
Een type Mourinho moet je sowieso niet willen. Die vind zichzelf belangrijker dan de prestaties.

En een buitenlandse bondscoach een zwaktebod? Eerder een gruwelijke kortzichtigheid om het direct uit te sluiten.

Je wilt het hoogst haalbare dus pak wie het beste is en beschikbaar en bereid is en niet blind (no pun intended) staren op de nationaliteit.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Henk ten Cate - Jan Wouters - Fred Rutten.

• mannowlahn
  • Laatst online: 21:45
Hackus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:57:
Verbeek _/-\o_

• Hupske

Hupske

AFCA

http://www.dumpert.nl/med...anaf_nu_alles_winnen.html prachtig.

Met een buitenlandse coach heb je eerder dat ze geen spelers voor trekken van een bepaalde club omdat ze er veel minder affiniteit mee hebben.

Ik hoef verder geen van de drie namen die hackus opnoemt, hebben allemaal totaal geen uitstraling.
Verbeek zal enigszins nog kunnen, maar die begint altijd vrij snel te morren te alles en iedereen.

Aad de Mos en Van Hanegem moeten we niet vergeten. http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=287528

[ Voor 10% gewijzigd door Hupske op 02-09-2016 13:28 ]

• Deadsy
Mourinho zou mislukken, bij een nationaal elftal kun je geen spelers kopen.

• ph4ge
Afvalzak schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:44:
Volgens mij moet Janmaat heel wat krediet opbouwen voor hij weer geselecteerd wordt. Heeft bij Oranje aardig wat cruciale fouten gemaakt.
Daarnaast speelde hij bij Newcastle echt niet best af en toe en staat hij bij Watford (nog) niet in de basis.
Hij moet het meer van zijn aanvallende kwaliteiten hebben dan zijn verdedigende en bij Oranje zijn de verdedigers altijd al twijfelachtig.

Wat is er met de Vrij en Indi gebeurt trouwens? Zijn die geblesseerd of worden die gewoon niet meer meegenomen?

Op het moment zie ik Ron Jans als de beste keuze maar ik kan me voorstellen dat hij liever bij een groter team gaat werken dan bij het NL elftal.
Janmaat heeft 1 fout gemaakt in Oranje, wel een hele dure. Maar kijken we niet meer dan 2 jaar naar een Oranje wat fout op fout stapelt en toch telkens dezelfde namen? Bijv. het zoontje van de BC heeft veel meer fouten gemaakt en die wordt steeds belangrijker gemaakt.

Janmaat heeft 9 miljoen gekost, dat is vrij veel voor een back. Dat je niet gelijk na je transfer speelt zegt natuurlijk niks. Wijnaldum speelde in hetzelfde Newcastle en deed dat net zo goed en die wordt wel belangrijk gemaakt. Voor zover ik Newcastle volg was men altijd uitermate tevreden over Janmaat.

Het gaat me niet alleen om Janmaat, maar ook om Pieters, Van Dijk, Indi, om Clasie, om nog een aantal spelers die wel volwassen zijn, wel fysiek zijn, en wel mentaliteit hebben en die nooit het vertrouwen krijgen. Je hebt gewoon in elk elftal een mix nodig en met bijv. een verdediging van Willems, Bruma, Veltman en Blind heb je gewoon teveel "mooi weer" verdedigers met best een leuke techniek maar mentaal en fysiek is het niets.

Nogmaals, het gaat me niet om een individuele naam, het gaat om het beleid. Janmaat, Pieters, Van Dijk, Indi, Clasie, etc waren net zo goed als Veltman toen ze de stap naar het buitenland maken. Daar is de weerstand veel groter, dan vallen ze misschien minder op, maar dat wil niet zeggen dat ze slechter zijn geworden. Zeker als de namen die nu wel kans op kans krijgen het ook niet waar maken en iedereen kan zien dat er geen enkele synergie behaald wordt.
Hackus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:57:
Ook een goede combo; Ten Cate voor de mooie praatjes en 2 vakmensen er naast. Maar de KNVB had natuurlijk De Boer of Koeman moeten pakken toen die vrij kwamen. Dat zijn toch de beste coaches van hun generatie die stonden denk ik te popelen.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 02-09-2016 13:37 ]

• Baseman77

Baseman77

We move

Het negeren van Koeman en het aanstellen van Hiddink, met daarbij het vastleggen van Blind als toekomstige opvolger, is een waanzinnige blunder geweest van Van Oostveen. Onbegrijpelijk.
ph4ge schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:31:
Nogmaals, het gaat me niet om een individuele naam, het gaat om het beleid. Janmaat, Pieters, Van Dijk, Indi, Clasie, etc waren net zo goed als Veltman toen ze de stap naar het buitenland maken.
Indi is niet goed genoeg, logisch dat hij niet wordt geselecteerd. Van Dijk zit bij de huidige selectie (en terecht). Maar waarom Pieters structureel niet wordt geselecteerd is mij al lange tijd een raadsel, blijkbaar is 3 jaar achtereen een betrouwbare en vaste waarde zijn in de PL minder belangrijk dan spelen in de Eredivisie en/of jong zijn 8)7
En zo zijn er inderdaad nog wel een paar namen te verzinnen.

Oranje is in zwaar weer terecht gekomen, geen ramp maar selecteer dan ook mannen en niet voornamelijk (talentvolle) jongetjes. Daarbij zijn de selectie criteria ook erg onduidelijk. Memphis speelt niet en wordt daarom niet geselecteerd. Bazoer speelt echter ook niet, maar zit er wel bij. :?
En Oranje kan Memphis (in enige vorm) heel goed gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Baseman77 op 02-09-2016 14:51 ]

• dutchgio
Afvalzak schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:44:
[...]

De Vrij zal wel weer geblesseerd zijn. O-)
Indi kennen we ook nog van cruciale fouten bij Oranje, laat die ook maar zitten. Nu wel verhuurd aan Stoke geloof ik, speelde bij Porto ook niet.

• KingKoning
ph4ge schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:31:
[...]

Janmaat heeft 1 fout gemaakt in Oranje, wel een hele dure. Maar kijken we niet meer dan 2 jaar naar een Oranje wat fout op fout stapelt en toch telkens dezelfde namen? Bijv. het zoontje van de BC heeft veel meer fouten gemaakt en die wordt steeds belangrijker gemaakt.

Janmaat heeft 9 miljoen gekost, dat is vrij veel voor een back. Dat je niet gelijk na je transfer speelt zegt natuurlijk niks. Wijnaldum speelde in hetzelfde Newcastle en deed dat net zo goed en die wordt wel belangrijk gemaakt. Voor zover ik Newcastle volg was men altijd uitermate tevreden over Janmaat.

Het gaat me niet alleen om Janmaat, maar ook om Pieters, Van Dijk, Indi, om Clasie, om nog een aantal spelers die wel volwassen zijn, wel fysiek zijn, en wel mentaliteit hebben en die nooit het vertrouwen krijgen. Je hebt gewoon in elk elftal een mix nodig en met bijv. een verdediging van Willems, Bruma, Veltman en Blind heb je gewoon teveel "mooi weer" verdedigers met best een leuke techniek maar mentaal en fysiek is het niets.
Het "zoontje van de BC" speelt basis bij Manchester United en hoort gewoon in Oranje. Onder iedere bondscoach en in elk systeem.

Ik begrijp wel wat je zegt over het beleid, maar blind jr. is dan nou net een voorbeeld waarvan ik vind dat hij altijd in Oranje hoort. Zeker in vergelijking met Janmaat, die met in met alle respect het Championship speelt. Ik denk overigens niet dat de een de ander hoeft uit te sluiten.
Indie is overigens gewoon niet goed genoeg. Pieters zit erbij.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Janmaat speelt tegenwoordig bij Watford en die spelen in de Premier League. :)

Last.fm | Code Talks

• dutchgio
*staat onder contract, spelen moet hij nog. :+

• D-e-n
KingKoning schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:03:
[...]
Het "zoontje van de BC" speelt basis bij Manchester United en hoort gewoon in Oranje. Onder iedere bondscoach en in elk systeem.
Niet in elk systeem dus. Blind is vooral een voetballende verdediger en op het moment dat je hem links centraal achterin zet kun je daar niet ook nog teveel aanvallende mensen omheen zetten. Willems staat nu direct links naast hem. Dat is dodelijk.

• Harribo
Niku schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:39:
We hebben ook wel goede Nederlandse coaches, neem bijv een Koeman. Maar die bedanken voor de eer.

Iedereen zat al raar te kijken dat van te voren al vast stond dat Blind bondscoach zou worden om verschillende redenen. Zie het resultaat.

Blind jr. daarentegen vind ik wel een waarde hebben. Maar ja moet je geen Willems er naast zetten. Over Willems heb ik genoeg gezegd

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 02-09-2016 15:22 ]

• Señor Sjon
Baseman77 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:49:
Het negeren van Koeman en het aanstellen van Hiddink, met daarbij het vastleggen van Blind als toekomstige opvolger, is een waanzinnige blunder geweest van Van Oostveen. Onbegrijpelijk.

[...]

En Oranje kan Memphis (in enige vorm) heel goed gebruiken.
Welke vorm? Hesjes- en waterdrager? Eerst moeten een aantal van die jonkies eerst maar eens bij hun club presteren.

Als ik hier even snel kijk: http://www.meemetoranje.nl/selectie-nederlands-elftal/ dan zie ik dat er maar weinig ervaren spelers zijn. Sneijder met 122 caps is veruit de meest ervaren speler. 9 man hebben zelfs minder dan 10 interlands ervaring.

• mannowlahn
Harribo schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:20:
[...]

We hebben ook wel goede Nederlandse coaches, neem bijv een Koeman. Maar die bedanken voor de eer.
:+ Die had de knvb al via een mondelinge overeenkomst, maar toen moest zonodig die ouwe prutszak die baan krijgen. Die zou de bewezen tactiek van van gaal wel even veranderen. Dat werkte fantastisch. En blind kan al helemaal niet een tactiek op basis van spelers bedenken.

• ph4ge
KingKoning schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:03:

Ik begrijp wel wat je zegt over het beleid, maar blind jr. is dan nou net een voorbeeld waarvan ik vind dat hij altijd in Oranje hoort. Zeker in vergelijking met Janmaat, die met in met alle respect het Championship speelt. Ik denk overigens niet dat de een de ander hoeft uit te sluiten.
Indie is overigens gewoon niet goed genoeg. Pieters zit erbij.
Blind is multifunctioneel, handig om er bij te hebben, maar ook bij de nr 5 van Engeland speelt hij waarschijnlijk niet op die positie als iedereen fit is. Daarnaast lijkt Senior (niet Sjon) nauwelijks te kijken naar de prestaties van spelers bij hun club, gezien het grote aantal bankzitters bij de selectie en is menig speler voor langere tijd afgeschreven na een slechte interland terwijl Junior eigenlijk sinds het aanstellen van zn vader geen enkele interland met een voldoende heeft kunnen afsluiten en voor vele tegen goals (mede) verantwoordelijk was. Dat hij niet functioneert in Oranje vind ik net zo belangrijk als dat hij wel functioneert bij zn club.

Zoals Den ook al aangeeft, naast Willems moet je hem helemaal niet zetten. Bij ManU speelde hij de laatste wedstrijd met een stel bomen en houthakkers om hem heen, dan kan hij wel functioneren en heeft hij misschien zelfs toegevoegde waarde. Stel je speelt 5-3-2, dan zou hij prima als middelste verdediger kunnen functioneren met 2 slagers er naast. Maar zoals Oranje onder Senior speelt zie ik echt geen rol voor Junior en hij is ook geen speler waar je een elftal omheen gaat bouwen.

Bij ManU wordt hij neergezet op een positie waar toevallig blessures/schorsingen zijn terwijl ik bij Oranje het idee heb dat er geforceerd naar een plekje voor hem wordt gezorgd. Nu Strootman terug is kan zn vader hem natuurlijk niet meer met droge ogen op het middenveld zetten en nu speelt hij ineens centrale verdediger.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 02-09-2016 15:37 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Mwa. Ik vind Bruma/Blind gewoon een uitermate geschikt centraal duo. Probleem ligt gewoon bij de backs. Willems is op het moment nog niet in de buurt van goed genoeg. Zet Pieters ernaast en het probleem is opgelost.

• Baseman77

Baseman77

We move

Señor Sjon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:22:
Eerst moeten een aantal van die jonkies eerst maar eens bij hun club presteren.
Mee eens.
Het niet selecteren van Memphis en het wel selecteren van Bazoer gebruikte ik vooral om aan de onduidelijke selectie criteria aan te geven. Waarbij Oranje Memphis beter kan gebruiken dan Bazoer, als je dan toch zo graag een bankzitter wil selecteren...
Niku schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:37:
Mwa. Ik vind Bruma/Blind gewoon een uitermate geschikt centraal duo. Probleem ligt gewoon bij de backs. Willems is op het moment nog niet in de buurt van goed genoeg. Zet Pieters ernaast en het probleem is opgelost.
Tegen een tegenstander met 1 spits kan het duo Bruma-Blind jr. prima spelen ja.
Willems kan dan trouwens ook gewoon opgesteld worden, alleen moet Blind dan vooraf heel duidelijke afspraken maken en dat is tegen Griekenland blijkbaar niet het geval geweest. Met Willems als back moet Blind jr. namelijk niet doorschuiven bij balbezit, maar samen met Bruma zorgen dat ze goed staan bij eventueel balverlies. Dan hoeft het geen enkel probleem te zijn (kijk maar naar PSV voor het voorbeeld hiervan).

[ Voor 46% gewijzigd door Baseman77 op 02-09-2016 15:43 ]

• Señor Sjon
Niku schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:37:
Echt? We zijn het langste volk ter wereld en onze centrale verdedigers halen het gemiddelde niet eens.

• Niku

Niku

Alagaesii

Señor Sjon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:45:
[...]

Echt? We zijn het langste volk ter wereld en onze centrale verdedigers halen het gemiddelde niet eens.
Lengte is niet zaligmakend. Ik vind Van Dijk bijvoorbeeld elke keer een modderfiguur slaan in het Nederlands elftal.

• dutchgio
Bij Southampton solide, één van de betere verdedigers in de PL, maar bij Oranje gaat het mis en zie je hem fouten maken.

• KingKoning
ph4ge schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:33:
[...]

Zoals Den ook al aangeeft, naast Willems moet je hem helemaal niet zetten. Bij ManU speelde hij de laatste wedstrijd met een stel bomen en houthakkers om hem heen, dan kan hij wel functioneren en heeft hij misschien zelfs toegevoegde waarde. Stel je speelt 5-3-2, dan zou hij prima als middelste verdediger kunnen functioneren met 2 slagers er naast. Maar zoals Oranje onder Senior speelt zie ik echt geen rol voor Junior en hij is ook geen speler waar je een elftal omheen gaat bouwen.
Naast willems moet je hem niet zetten nee. Dus dan moet je Willems eruit halen, want die bakt er bij PSV ook niets van, en niet de speler die basis speelt bij United.
Zet Blind LB, of zet Pieters naast Blind. Of speel idd 5-3-2 zoals je aangeeft.
Bij ManU wordt hij neergezet op een positie waar toevallig blessures/schorsingen zijn terwijl ik bij Oranje het idee heb dat er geforceerd naar een plekje voor hem wordt gezorgd. Nu Strootman terug is kan zn vader hem natuurlijk niet meer met droge ogen op het middenveld zetten en nu speelt hij ineens centrale verdediger.
Hij speelt volgens mij al 1,5 seizoen centrale verdediger bij United.
Daarbij: 57 wedstrijden in 2 seizoenen + 3/3 in de nieuwe jaargang. 60 wedstrijden voor United. Dat is geen toeval meer.

http://www.vi.nl/spelers/carriere/daley-blind.htm

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Willems blijft een apart verhaal, sinds zijn debuut in het Nederlands elftal is het al bekend dat hij er verdedigend niets van bakt en toch blijft Willems linksback spelen... en als de doelpunten om de oren vliegen dan zitten die Nederlanders met grote ogen te kijken...zo van hoe kan dat nou?? :+

Ik vind Willems niet geschikt als linksback, als je hem daar neer zet dan moet je haast wel 5-3-2 spelen.

Het is niet alleen Willems dat het probleem is hoor, eigenlijk ben ik niet echt onder de indruk van de achterste linie, ook niet van het 'potentieel' wat de optimisten er van maken.

Trouwens ik heb dat tweede doelpunt van die grieken nog eens bekeken en Willems, die dacht blijkbaar dat die griek niet zou scoren...hahaha, lachwekkend hoe hij er bij stond en er naar keek. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Tweaking Art op 02-09-2016 17:18 ]

• Deadsy
Tweaking Art schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:48:
Willems blijft een apart verhaal, sinds zijn debuut in het Nederlands elftal is het al bekend dat hij er verdedigend niets van bakt en toch blijft Willems linksback spelen... en als de doelpunten om de oren vliegen dan zitten die Nederlanders met grote ogen te kijken...zo van hoe kan dat nou?? :+

Ik vind Willems niet geschikt als linksback, als je hem daar neer zet dan moet je haast wel 5-3-2 spelen.

Het is niet alleen Willems dat het probleem is hoor, eigenlijk ben ik niet echt onder de indruk van de achterste linie, ook niet van het 'potentieel' wat de optimisten er van maken.

Trouwens ik heb dat tweede doelpunt van die grieken nog eens bekeken en Willems, die dacht blijkbaar dat die griek niet zou scoren...hahaha, lachwekkend hoe hij er bij stond en er naar keek. :D
De hele achterste linie is inderdaad zwak. Maar dan is het extra dom om iemand daarin te zetten die niet mee verdedigd en met zijn handen in zijn broekzakken rondloopt zodra de tegenstander de bal heeft.

En als er dan te weinig vleugel spelers zijn, zet Willems dan gewoon eens neer lans linksbuiten, dan laat je hem opkomen vanaf de middenlijn. Als hij het toch al zo leuk vind om aan te vallen.

• Bossie
Deadsy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:41:
[...]

De hele achterste linie is inderdaad zwak. Maar dan is het extra dom om iemand daarin te zetten die niet mee verdedigd en met zijn handen in zijn broekzakken rondloopt zodra de tegenstander de bal heeft.

En als er dan te weinig vleugel spelers zijn, zet Willems dan gewoon eens neer lans linksbuiten, dan laat je hem opkomen vanaf de middenlijn. Als hij het toch al zo leuk vind om aan te vallen.
Of je gebruikt Willems simpelweg niet, hij voert zijn verdedigende taken uit of hij voetbalt gewoon niet.
Is niet zo moeilijk toch ;)

• Deadsy
Bossie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:06:
[...]

Of je gebruikt Willems simpelweg niet, hij voert zijn verdedigende taken uit of hij voetbalt gewoon niet.
Is niet zo moeilijk toch ;)
Klopt, maar aangezien er een tekort is aan aanvallers die niet continu de 16 in rennen zou je hem net zo goed daarvoor kunnen gebruiken.
Niet dat je specifiek op zoek moet naar een manier om hem toch te kunnen gebruiken (want bij PSV vind ik hem ook aanvallend tegenvallen) maar het zou wel een aanvallend probleem kunnen oplossen.

• Harribo
Willems zou er echt nóóit bij mij niet in staan, compleet verkeerde mentaliteit. Zonder hem speelt het hele elftal beter en dat is geen gein.

Ik zag trouwens ook meerdere keren 1 Griek het fysieke duel winnen van 3 Nederlanders...raar hoor

Lees nu dat Vlaar afhaakt, lekker is dat.
De verdediging is al zo lek als een mandje.
Ik snap trouwens sowieso niet dat Pieters, van Aanholt, de Vrij, Hoedt niet worden opgeroepen.
Wat doet een Veltman daar? Ajax pet.

Ok Bruma maakt een fout maar er zijn nog tal van anderen die dat op kunnen vangen maar dat gebeurt ook niet. Met als zoveelste dieptepunt weer Willems die gewoon weigert mee te sprinten met zijn man, terwijl hij snel zat is.
Vind Bruma nog niet zo verkeerd. In elk team worden fouten gemaakt alleen als zoiets voorkomt, moeten anderen dat opvangen.
Verbeek en kozotten wijzen dan naar Bruma maar dat was balverlies op het middenveld, en er waren nog mensen om dat recht te zetten maar vooral Willems liet het afweten.
Moet zeggen dat Willems ook slim overkomt in de interviews hahaha

Ik vind wel dat als Nederland de 2 komende kwalificatie wedstrijden verliest, Blind dan maar op moet stappen. Dan heeft ie zijn tijd gehad.

Om trouwens ook iets positiefs over Blind te zeggen: zijn uitstraling en uitleg zonder boos te worden, is op de persconferenties prima. Op zich heb ik niets tegen hem maar zijn keuzes zijn de foute en hij zal toch echt een keer moeten winnen.

[ Voor 56% gewijzigd door Harribo op 04-09-2016 11:02 ]

• D-e-n
Het gekat op Bruma slaat nergens op. Elke verdediger maakt fouten. Ik heb ook mening Italiaan zien stuntelen. Waar het om gaat is dat er rugdekking is om zo'n fout te herstellen.

Het was tegen Turkije ook al zo. Toen had iedereen kritiek op onder andere De Vrij omdat hij volgens mij een kopduel verloor terwijl ook toen de backs in geen velden of wegen waren te bekennen.

Onze centrumverdedigers zijn verder prima. De Vrij, Bruma of van Dijk: ze staan in de basis bij goede clubs en doen het daar prima. Het is geen wereldtop maar we zijn beter bedeeld dan in 2010 bijvoorbeeld.

De Vrij was nog niet fit genoeg maar Van Aanholt zit gewoon bij de selectie. Die mag van mij spelen. Dan Van Dijk en Bruma tegen die twee Zweedse spitsen en je hoeft echt niet af te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 04-09-2016 12:54 ]

• Harribo
D-e-n schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:53:
Het gekat op Bruma slaat nergens op. Elke verdediger maakt fouten. Ik heb ook mening Italiaan zien stuntelen. Waar het om gaat is dat er rugdekking is om zo'n fout te herstellen.

Het was tegen Turkije ook al zo. Toen had iedereen kritiek op onder andere De Vrij omdat hij volgens mij een kopduel verloor terwijl ook toen de backs in geen velden of wegen waren te bekennen.

Onze centrumverdedigers zijn verder prima. De Vrij, Bruma of van Dijk: ze staan in de basis bij goede clubs en doen het daar prima. Het is geen wereldtop maar we zijn beter bedeeld dan in 2010 bijvoorbeeld.

De Vrij was nog niet fit genoeg maar Van Aanholt zit gewoon bij de selectie. Die mag van mij spelen. Dan Van Dijk en Bruma tegen die twee Zweedse spitsen en je hoeft echt niet af te gaan.
Ben het helemaal met je eens. Alleen die Veltman zou ik echt thuis laten, gewoon te licht. En uiteraard Willems.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:53:

En het was in wezen niet eens een fout (sliding die niet lukt, kan gebeuren namelijk); wat fout was, was de rugdekking die niet kwam, Bruma was hier andermans rugdekking, maar zijn taak werd niet overgenomen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Han
  • Niet online

Han

Harribo schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:30:
Ben het helemaal met je eens. Alleen die Veltman zou ik echt thuis laten, gewoon te licht.
Buiten het feit dat ik het met jou eens ben (Veltman is te licht voor het nationale team), moet ik hem wel verdedigen voor wat betreft het laatste interland tegen Griekenland.

Ik heb vanmorgen de twee tegendoelpunten meerdere keren terug gekeken. Bij de eerste tegentreffer zie je Veltman tussen twee aanvallers staan. Hij moest kiezen en je zag hem kijken naar de ongedekte speler die in voor hem stond. Die vrije man was de man van Bruma, die doorliep naar de aanvaller welke Willems liet lopen. Daardoor Veltman twee man te dekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GCtvzp0KnEwMovFWr5bf38tr/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xJDXM9g386hBoxFEVn7VIdwa/full.png

Uiteindelijk scoor de de nr. 11, de man welke Bruma verdedigde. Maar alles begon doordat Willems in eerste zijn man liet lopen (de nr. 18):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v92kwm4Gseh9ep2QFwNbS623/full.png

En bij de 1-2 liet Willems zijn man wederom lopen (de nr. 17):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nZZV3f4TH9p4zCmcRhcD6Pnd/full.png

Binnen twee seconden staat de nr.17 vrij voor de goal en bleef Willems gewoon staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tNuaTVI0oTzxp4zx3Fu9vK10/full.png

Echt, als Willems tegen Zweden in de basis staat dan kunnen we het gewoon vergeten, die is verdedigend zo onbetrouwbaar als de pest.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

Ik mis in je verhaal de tweede centrale verdediger. Blind is ook nergens te bekennen bij de 1-1. Die loopt toch ook compleet lucht te dekken en loopt achter de feiten aan.

Geen idee wie waar stond bij de 1-2, toen keek ik al niet meer ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 04-09-2016 16:24 ]

• Fleximex
Bij de 1-1 kan je Willems echt niet de schuld geven (1-2 wel). Wat een onzin. Bij de 1-1 (plaatje 3) is het Promes die zijn man (die de voorzet gaat geven) laat lopen. Willems neemt hem over. NL-elftal is echter geen Italië, dus Daily Blind of eventueel zelfs Wijnaldum en Strootman geven geen rugdekking. Iets wat Louis van Gaal voor elkaar wist te krijgen (ruim) 2 jaar gelden. En Danny Blind niet.

Ik denk als je het derde plaatje aan Blind laat zien hij niet eens weet wat er fout gaat. Dat is het probleem. Niet de spelers. Want bij elke speler kan je zeggen dat ie wel of geen fout maakt. Veltman had misschien bij 11 kunnen staan, maarja gaat die bal verder had je 'm weer verweten dat ie bij 20 moest staan. Bruma kiest verkeerd, maar ging de bal naar de eerste paal dan had ie wel goed gekozen. En zoals ik al zei. Willems laat een man (18) lopen, maar gaat hij niet naar de man die de voorzet kan je hem weer verwijten dat hij hem een vrije voorzet laat geven.

Feit is dat in deze Promes en Blind een fout maken. En Wijnaldum of Strootman ook. Blind dekt bij de eerste goal niemand. Niet de nummer 18 en niet de man op de rand van de zestien (niet genummerd in het plaatje) die, als hij de bal had gekregen, ook gewoon vrij op goal zou kunnen. Maar die man op de rand van de zestien is een middenvelder die Wijnaldum en/of Strootman gewoon laten lopen. En ja Promes laat de man die de voorzet geeft lopen.

Dit ligt echter niet aan individuele kwaliteit, maar aan coaching. Je kunt wel afgeven op alle spelers, maar bij Van Gaal was dit simpelweg niet gebeurd.

Het is nu zo dat als er één fout wordt gemaakt alles meteen omvalt. Een team als Italië heeft echter 2 of 3 safety guards, so-to-speak. Maakt iemand een fout dan is er gewoon een middenvelder die mee terug gelopen is zodat een verdediger niet tussen 2 man moet kiezen wie hij moet dekken.

Je kunt wel zeggen dat Willems eruit moet, maar wat voor verschil maakt dat? Niks. Er zijn geen verdedigende afspraken. De hand van Blind is totaal niet zichtbaar. Wat is nou het idee of de tactiek van het NL-elftal? Elke wedstrijd ziet er uit alsof ze voor het eerst bij elkaar zijn. Dat moet eerst veranderen. Er moet eerst een duidelijke tactiek zijn voordat je het over spelers mag gaan hebben i.m.o.

• Harribo
Mooi foto verslag!

Het geeft precies aan hoe ik al jaren over Willems denk.
En als hij nu aanvallend een Messi was, zou ik ermee kunnen leven maar hij past te vaak bij voorbaat terug waarmee hij elke snelle aanval om zeep helpt.
En dit alles kan je niet compenseren met een leuke actie of eens een keer een goede voorzet.

Tijdens, ik meende, het EK 2012 was hij er ook al bij. Nederland vloog er kansloos uit, voor een groot gedeelte ook omdat hij oa verdedigend de ene steek na de ander liet vallen.

Nee de jongen is een drama voor Oranje en trekt de rest er in mee.
Ik snap echt totaal ook niet waarom hij steeds geselecteerd wordt.

Veltman heb ik een stuk hoger zitten. Maar die komt voor het internationale niveau gewoon tekort tot nu toe.
Dan doel ik niet op die wedstrijd tegen Griekenland daar kan je hem weinig verwijten. Maar de afgelopen jaren in ogenschouw genomen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:43:
Mooi foto verslag!

Het geeft precies aan hoe ik al jaren over Willems denk.
En als hij nu aanvallend een Messi was, zou ik ermee kunnen leven maar hij past te vaak bij voorbaat terug waarmee hij elke snelle aanval om zeep helpt.
En dit alles kan je niet compenseren met een leuke actie of eens een keer een goede voorzet.

Tijdens, ik meende, het EK 2012 was hij er ook al bij. Nederland vloog er kansloos uit, voor een groot gedeelte ook omdat hij oa verdedigend de ene steek na de ander liet vallen.

Nee de jongen is een drama voor Oranje en trekt de rest er in mee.
Ik snap echt totaal ook niet waarom hij steeds geselecteerd wordt.

Veltman heb ik een stuk hoger zitten. Maar die komt voor het internationale niveau gewoon tekort tot nu toe.
Dan doel ik niet op die wedstrijd tegen Griekenland daar kan je hem weinig verwijten. Maar de afgelopen jaren in ogenschouw genomen.
Willems in combinatie met Depay werkte prima bij PSV, uitstekend zelfs. Dat werkt in dit tea, nu niet, omdat de koppeling met een vleugelspeler niet aanwezig/ver te zoeken is.

Maar net als in combinatie met bijv. Robben op rechts, is er een goed koppelbeleid nodig, krijg een paar spelers (zone) zover dat ze elkaar blind (sic) weten te vinden 'er overheen gaan' en rugdekking geven, en het werkt wél.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 04-09-2016 17:34 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder