Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Straks wel even naar Duitsland kijken. De wedstrijd tegen Finland was behoorlijk zwak, was in het stadion maar het was toch niet echt om van te smullenchim0 schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:59:
Nog meer mensen kwalificaties aan het kijken? Nu Slowakije - Engeland en daarna Noorwegen - Duitsland.
Dat was voor zijn blessure. En internationaal is dat koppel nooit goed getest. Bij de succesvolle CL campagne speelde Brenet meestal.Ramzzz schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:33:
[...]
Willems in combinatie met Depay werkte prima bij PSV, uitstekend zelfs. Dat werkt in dit tea, nu niet, omdat de koppeling met een vleugelspeler niet aanwezig/ver te zoeken is.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 04-09-2016 18:28 ]
Inderdaad. Omdat ze op internationaal niveau gewoon te zwak zijn.D-e-n schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:27:
[...]
Dat was voor zijn blessure. En internationaal is dat koppel nooit goed getest. Bij de succesvolle CL campagne speelde Brenet meestal.
Brenet ben ik trouwens wel fan van.
Het is absoluut geen toeval dat er na al die jaren nog geen goede club voor Willems komt.
Hij schijnt wat selectief te zijn maar een goede speler was al lang weg geweest.
Zit nu Slowakije - Engeland te kijken. Als je voor Engeland bent, wordt je ook niet echt vrolijk.
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 04-09-2016 18:40 ]
Gaaf! Hopelijk is het straks beter.Mosin schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:22:
[...]
Straks wel even naar Duitsland kijken. De wedstrijd tegen Finland was behoorlijk zwak, was in het stadion maar het was toch niet echt om van te smullen
Zeg dat wel. Valt me zwaar tegen! Eén goeie voorzet gezien voor de rest niks. Maar met Dier en Henderson op het middenveld wordt je ook niet echt vrolijk. Rooney wandelt een beetje en deelt balletjes uit en Kane helemaal niet gezien.Harribo schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:36:
[...]
Zit nu Slowakije - Engeland te kijken. Als je voor Engeland bent, wordt je ook niet echt vrolijk.
De goals zijn Veltman zeker niet aan te rekenen, hooguit het domme balverlies voor de 1-1. Maar hij staat daar ook om op te komen en dat kan hij ook helemaal niet (kan je hem ook niet kwalijk nemen). Bij de 1-1 zit de grote fout bij Blind, die stapt ineens compleet uit en zit mis, daardoor is de organisatie weg en moet iedereen kiezen. Ook bij de 1-2 is hij niet aanwezig, wat op zich niet raar is want hij is helemaal geen DC in mijn ogen. Natuurlijk, Willems verdedigt ook niet goed, maar wat er in het centrum gebeurt bij beide goals is veel kwalijker. Bij de 1-2 staan er 2 verdedigers die de man van Willems gewoon over kunnen nemen, dat hij hem over geeft is niet raar in de zone dekking.Han schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:12:
[...]
Buiten het feit dat ik het met jou eens ben (Veltman is te licht voor het nationale team), moet ik hem wel verdedigen voor wat betreft het laatste interland tegen Griekenland.
Ik heb vanmorgen de twee tegendoelpunten meerdere keren terug gekeken. Bij de eerste tegentreffer zie je Veltman tussen twee aanvallers staan. Hij moest kiezen en je zag hem kijken naar de ongedekte speler die in voor hem stond. Die vrije man was de man van Bruma, die doorliep naar de aanvaller welke Willems liet lopen. Daardoor Veltman twee man te dekken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Uiteindelijk scoor de de nr. 11, de man welke Bruma verdedigde. Maar alles begon doordat Willems in eerste zijn man liet lopen (de nr. 18):
[afbeelding]
En bij de 1-2 liet Willems zijn man wederom lopen (de nr. 17):
[afbeelding]
Binnen twee seconden staat de nr.17 vrij voor de goal en bleef Willems gewoon staan:
[afbeelding]
Echt, als Willems tegen Zweden in de basis staat dan kunnen we het gewoon vergeten, die is verdedigend zo onbetrouwbaar als de pest.
De defensie sloeg natuurlijk nergens op, maar met een middenveld met Wijnaldum en Sneijder komt je verdediging ook onder druk natuurlijk. Strootman kan dat alleen niet belopen.
Lang verhaal kort gemaakt, ik ben het er niet mee eens om 1 individu af te kraken, het is het geheel wat niet klopt. Willems, Blind, Bruma en Veltman kunnen best wel wat, maar niet in deze formatie. Een linksback en linker DC die beide niet kunnen verdedigen en meer aanvallend denken en een RB en RDC die beide verdedigend denken niet kunnen aanvallen. Resultaat is dat links de gaten vallen en rechts geen opbouw plaats vindt, precies wat er mis ging bij de 1-1.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 05-09-2016 08:44 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die stelt dus gewoon dezelfde spelers op als Hodgson... Geen Vardy, geen Drinkwater van kampioen Leicester, maar wel Walcott inbrengen die bij Arsenal al lang geen deuk in een pakje boter heeft geschoten, een Jordan Henderson die bijna niet heeft gespeeld het afgelopen jaar. Intussen 85 minuten, 0-0 ondanks de rode kaart van Skertl (2x geel).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mwa, die Rose scheelt niet veel.Harribo schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:11:
Engeland heeft geen Willems dat scheelt natuurlijk :-P
Haha tering deze was echt vies! Zwaar over de blessuretijd en dan Lallana de winnende prikken. Uiteindelijk zwaar verdiend voor Engeland natuurlijk want Slowakije was anti-voetbal ten top (dat die zich gekwalificeerd hadden voor het EK en Nederland niet is voor mij een raadsel). Hopelijk krijgen we dadelijke een betere wedstrijd, alhoewel ik verwacht dat Noorwegen ook totaal gaat inzakken.
Overigens is Lallana wel een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Wat een geweldige speler!
Volledig terecht! Was de hele wedstrijd al aan het etteren met Kane en ging uiteindelijk op z'n been staan nadat er gefloten was en hij op de grond lag. Smerig!
[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 04-09-2016 20:05 ]
Ergens wel lekker. Vond het publiek in Slowakije weer flink balkan irritant.
Beetje mazzel wel, maar op zich niet onverdiend. Slowakije was anti-voetbal, Engeland was impotent voetbal, maar ze probeerden het wel.chim0 schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:00:
Overigens is Lallana wel een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Wat een geweldige speler!
De eerste gele kaart was imo niet terecht, dat was Kane die tegen zijn ellebook opliep. Er was geen beweging van de elleboog. en Skertl stond stil. Maar er waren wel andere dingen waar hij mogelijk geel had kunnen krijgen. Meer dom van zijn coach om hem te laten staan na de rust.Volledig terecht! Was de hele wedstrijd al aan het etteren met Kane en ging uiteindelijk op z'n been staan nadat er gefloten was en hij op de grond lag. Smerig!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sorry, maar wat betekent dat?
Dat wel, onder de keeper door en een beetje aangeraakt. Maar bedoel over het algemeen, ook bij Liverpool. Vind het gewoon een geweldige speler.gambieter schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:28:
[...]
Beetje mazzel wel, maar op zich niet onverdiend. Slowakije was anti-voetbal, Engeland was impotent voetbal, maar ze probeerden het wel.
Nou, ik zag toch echt een ellenboog naar het gezicht gaan. En dan nog, die ellenboog had daar niks te zoeken zo hoog. Nou moet ik wel toegeven dat Kane iemand is, die voor het minste of geringste gaat liggen, wat ook bloedje irritant is.[...]
De eerste gele kaart was imo niet terecht, dat was Kane die tegen zijn ellebook opliep. Er was geen beweging van de elleboog. en Skertl stond stil.
Pff, ik weet niet of ik de puf heb om nog een wedstrijd te kijken maar we gaan het proberen!
Nou, dit is ook klaar.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ja, maar daar in Duitsland is het altijd wel vermaak. Nog even met wat Bayern fans gepraat buiten het stadion en in het stadion ook met de beste man naast me. Had het met een van die mannen nog over wat hier bij ons aan de gang is en hij vond wel dat we altijd goede voetballers hadden voor ons kleine land. Heeft 'ie natuurlijk ook wel een punt, maar helaas hebben we een kut lichting op misschien een paar na.
Duitsers speelden gisteren avond top! Kimmich scoorde zelfs, dus die kan direct Lahm opvolgen in 2018
Götze kreeg gisteren felle kritiek van Lehman begreep ik, maar waarom ik hard moest lachen komt door het feit dat Götze Lehmann niet eens mag. Ik zijn vrienden/dagboek staat dat hij Dortmund en Lehmann niet mocht
Precies ditFleximex schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:39:
Bij de 1-1 kan je Willems echt niet de schuld geven (1-2 wel). Wat een onzin. Bij de 1-1 (plaatje 3) is het Promes die zijn man (die de voorzet gaat geven) laat lopen. Willems neemt hem over.
De 1-1 begint met foutief instappen van Blind jr., die daarmee zichzelf elimineert als CV en Bruma aan zijn lot overlaat. Dat is erg dom, maar hoefde nog geen groot probleem te zijn. Ware het niet dat Promes op eigen helft geen zin meer had om achter zijn man aan te rennen en deze dus gewoon liet lopen, waardoor Griekenland een man meer situatie kreeg. Hierdoor moest eerst Willems kiezen tussen 2 tegenstanders en daarna Bruma ook, wat voor Oranje dus verkeerd afliep.
Willems speelde niet goed, maar waarom hij bij Han en Harribo de gebeten hond is is mij een raadsel.
Misschien moet je de beelden nog maar een paar keer terugkijken, want van deze zin klopt echt niets.Han schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:12:
Maar alles begon doordat Willems in eerste zijn man liet lopen (de nr. 18)
En als extra tip, kijk daarna ook even de analyse van Verbeek hierover terug. Die legt namelijk wel de vinger precies op de zere plek.
Balkan irritant. Steeds irritant fluiten, publiek is snel opgefokt. Dat doen ze vaak in die balkan landen.Shabbaman schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:30:
Slowakije ligt niet eens in de Balkan.
Sorry voor mijn luie onduidelijkheid en mijn zelf gemaakte constructie :-)
Over Willems. Uiteraard is hij niet schuldig aan dat eerste doelpunt. Tweede zeker.
Maar ik kijk naar een speler hoe hij het over het algemeen doet en niet na 1 wedstrijd. Iedereen kan een keer een mindere dag hebben.
Daar valt het mij al járen op dat hij gewoon niet of slecht verdedigt en bij elke snelle counter aanval de bal terugtikt. Zijn luie manier van spelen trekt ook anderen mee.
Nederland komt in de problemen door hem.
Ik denk dat Willems in potentie een geweldige speler kan zijn maar zijn mentaliteit verknalt het. Ik zie hem als een blok aan het been van Oranje.
Ik weet niet wie dat laatst zei maar die zei dat het hedendaagse voetbal draait op het feit dat elke speler meters maakt. Dat blijkt maar weer, een Willems of Promes die niet meer mee verdedigt, dat kan op internationaal niveau niet meer.
En wat ik nog steeds niet begrijp, is dat 1 Griek het fysieke duel van 3 spelers van Oranje kan winnen. En dat een paar keer nog wel.
[ Voor 67% gewijzigd door Harribo op 05-09-2016 10:24 ]
De spelers nemen het op voor Blind Sr.
Doorgaans betekend dat het einde in zicht is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zouden ze daarom zo slecht spelen.
Het grappige is de vergelijking met Mourinho. "Maar je kunt ook niet zeggen dat José Mourinho er tactisch niks van kan. Twee jaar geleden werd hij kampioen met Chelsea en vorig seizoen lag hij eruit." Blind heeft NOOIT iets goeds gedaan als hoofdtrainer.L1nt schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:36:
http://www.nu.nl/voetbal/...eden-moet-aanblijven.html
Inderdaad, dit soort teksten betekent dat de spelers ook voelen dat het einde nabij is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In mijn optiek heeft niemand nog invloed, alsof de algemene opinie überhaupt nog positief kan worden. Ik roep het al tijden, ook al zou hij nog dingen goed gaan doen, afgefikt wordt hij toch wel. Alleen daarom zou je eigenlijk al beter met een schone lei kunnen beginnen. Buiten het feit dat het gewoon niet draait.L1nt schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:36:
Gisteren zag ik een klein stukje SV, daar begonnen ze er ook over. Blind is gewoon kansloos, wat er nu ook gebeurt. Alleen zal hij te strijdvaardig zijn om zelf op te stappen en ik ben bang dat ze in Zeist de ballen niet hebben.
Niet discussiewaardig dus deze opmerking is éénrichtingsverkeer, maar kap eens met dat gelul. Dat is pertinent niet waar.ph4ge schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:57:
Blind heeft NOOIT iets goeds gedaan als trainer.
Is het bondscoachwaardig wat hij heeft laten zien? Nee. Heeft hij als trainer/coach dingen goed gedaan? Jazeker.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet als eindverantwoordelijke, wat hij als assistent gedaan heeft of bijv. ergens in de jeugdopleiding kan ik niet beoordelen. Ik heb de post geedit naar hoofdtrainer.Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:03:
Is het bondscoachwaardig wat hij heeft laten zien? Nee. Heeft hij als trainer/coach dingen goed gedaan? Jazeker.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 05-09-2016 11:06 ]
Idem voor Blind. Kan straks het WK winnen maar nog steeds zal men op zijn kop schreeuwen.
Aan de ene kant respect dat je dan toch nog door zet maar aan de andere kant mag je ook wel je oogkleppen af doen en vertrekken.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het valt mij bij PSV op dat Willems als linksback heel vaak met de rechtsbuiten van de tegenstander meerent, aan zijn rechterkant, oftewel, de weg naar het doel ligt open, tenzij Willems zijn best doet - hij is sneller dan de meesten, want dan loopt hij er gewoon omheen.Harribo schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:15:
[...]
Balkan irritant. Steeds irritant fluiten, publiek is snel opgefokt. Dat doen ze vaak in die balkan landen.
Sorry voor mijn luie onduidelijkheid en mijn zelf gemaakte constructie :-)
Over Willems. Uiteraard is hij niet schuldig aan dat eerste doelpunt. Tweede zeker.
Maar ik kijk naar een speler hoe hij het over het algemeen doet en niet na 1 wedstrijd. Iedereen kan een keer een mindere dag hebben.
Daar valt het mij al járen op dat hij gewoon niet of slecht verdedigt en bij elke snelle counter aanval de bal terugtikt. Zijn luie manier van spelen trekt ook anderen mee.
Nederland komt in de problemen door hem.
Ik denk dat Willems in potentie een geweldige speler kan zijn maar zijn mentaliteit verknalt het. Ik zie hem als een blok aan het been van Oranje.
Ik weet niet wie dat laatst zei maar die zei dat het hedendaagse voetbal draait op het feit dat elke speler meters maakt. Dat blijkt maar weer, een Willems of Promes die niet meer mee verdedigt, dat kan op internationaal niveau niet meer.
En wat ik nog steeds niet begrijp, is dat 1 Griek het fysieke duel van 3 spelers van Oranje kan winnen. En dat een paar keer nog wel.
Regelmatig leidt dit tot gevaar voor het PSV-doel, en bij Oranje zal hetzelfde gebeuren. Maar dat komt ook door de klaarblijkelijke opdracht: gevaar stichten in de aanval. Zonder fatsoenlijke rugdekking, of overname door de linkervleugelspeler, gaat dit niet werken (but I repeat myself).
Hetzelfde verwijt werd Robben constant gemaakt, zelfs toen hij wél ging meedekken op het middenveld.
Het systeem werkt alleen als iedereen zijn taak vervult.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee maar ik snap ook niet dat de media dit publiceert. Dit is namelijk totaal geen nieuws.L1nt schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:36:
Pure onzin vulling.
Er is geen speler die zal zeggen: ja onze coach is niets, laat hem maar vertrekken.
Maar ja de media vraagt zo'n speler dan toch om zijn mening, volkomen zinloos. Typisch media wat geen nieuws heeft
Klopt hij dekt ook wel eens aan de verkeerde kant en loopt er dan omheen. Hij is snel zat.Ramzzz schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:07:
[...]
Het valt mij bij PSV op dat Willems als linksback heel vaak met de rechtsbuiten van de tegenstander meerent, aan zijn rechterkant, oftewel, de weg naar het doel ligt open, tenzij Willems zijn best doet - hij is sneller dan de meesten, want dan loopt hij er gewoon omheen.
Regelmatig leidt dit tot gevaar voor het PSV-doel, en bij Oranje zal hetzelfde gebeuren. Maar dat komt ook door de klaarblijkelijke opdracht: gevaar stichten in de aanval. Zonder fatsoenlijke rugdekking, of overname door de linkervleugelspeler, gaat dit niet werken (but I repeat myself).
Hetzelfde verwijt werd Robben constant gemaakt, zelfs toen hij wél ging meedekken op het middenveld.
Het systeem werkt alleen als iedereen zijn taak vervult.
Maarrrr hij dekt ook vaak helemaal niet en dat is het probleem.
Robben, dat vind ik compleet een ander verhaal. Die maakt aanvallend het verschil. Zo iemand mag van mij dan zijn verdedigende taken wat verwaarlozen, zeker omdat hij ook voorin staat en niet achterin.
Je zou het nog kunnen proberen met Willems als vleugelspits. Moet ie alsnog wel wat peper erbij doen.
Anders maar thuis laten, heb zo'n kater van hem.
[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 05-09-2016 11:17 ]
Maar zelfs daarna heb je alsnog het probleem dat het spelersmateriaal gewoon slecht is momenteel.
Als je dat balverlies ziet van Bruma, en dat instappen van Blind, om nog maar niet te beginnen over Willems. Kunnen van alles roepen over een bondscoach maar dit zijn gewoon basisfouten.
Ik ben het niet met je eens. Blind is verantwoordelijk voor het selectiebeleid, voor de opstelling en voor de speelwijze (en daar bedoel ik vooral mee: de spelers begrijpelijke en uitvoerbare instructies meegeven), en daar bakt hij helemaal niks van.KingKoning schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:14:
Het probleem is dat het vervangen van de bondscoach helemaal niks gaat veranderen. Eerst moet het bestuurlijk weer kloppen bij de KNVB. Als de structuur niet klopt, werkt dat altijd door naar beneden. Bondscoach is uiteindelijk gewoon een managementfunctie.
Maar zelfs daarna heb je alsnog het probleem dat het spelersmateriaal gewoon slecht is momenteel.
Als je dat balverlies ziet van Bruma, en dat instappen van Blind, om nog maar niet te beginnen over Willems. Kunnen van alles roepen over een bondscoach maar dit zijn gewoon basisfouten.
Het spelersmateriaal is niet best, maar dit materiaal deed het met Robben erbij (en een twee jaar jongere Sneijder, Van Persie...) nog uitstekend op het WK. Hiddink en Blind laten dit team niet als team functioneren, daar kan de KNVB niks aan doen. Ja, Blind ontslaan. Dan heb je nog geen team dat wereldkampioen wordt, daar kan de BC ook niet veel aan doen. Maar Griekenland was ook geen wereldklasse, en zelfs dat lukt Blind niet.
Toch is het een symptoom van slecht management, en/of slecht tactisch inzicht en/of slechte didactische skills.KingKoning schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:14:
Het probleem is dat het vervangen van de bondscoach helemaal niks gaat veranderen. Eerst moet het bestuurlijk weer kloppen bij de KNVB. Als de structuur niet klopt, werkt dat altijd door naar beneden. Bondscoach is uiteindelijk gewoon een managementfunctie.
Als je verstand van voetbal hebt maar je strijdplan niet duidelijk kunt overbrengen, komt het niet 'vanzelf' goed in een samengeraapt zootje als het NL-elftal.
Die gasten achterin spelen nooit samen... Zet dan een op elkaar ingespeelde combinatie neer?
Dit zag er net zo uit als de oefenwedstrijd van 'mijn' Meisjes C7-hockeyteam (vorige week zaterdag), waarbij iedereen elkaar net kent. Aanvallend wil het er leuk uitzien, iedereen is gemotiveerd, je creëert kans op kans, en uiteindelijk wint de tegenstander: jij maakt het spel, zij de doelpunten.
'Mijn' team speelde net voor het eerst een wedstrijd, na 2 trainingen van 1 uur - ik was uiterst tevreden over de geleverde strijd en de aanvalslust, ik moet er nog een team van maken - Blind heeft die 'luxe' niet, maar moet direct presteren. Dat doe hij echter niet, met een stel profs die echt wel kunnen voetballen.
Ik trek mijn conclusies hier wel uit: het ligt toch echt aan de bondscoach.
[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 05-09-2016 11:27 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat verandert niets aan mijn mening. Ook als hoofdtrainer heeft hij goede dingen gedaan. Het is echt niet allemaal de kommer en kwel geweest wat vaak voorgespiegeld wordt. Mensen maken het veel te persoonlijk.ph4ge schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:05:
Niet als eindverantwoordelijke, wat hij als assistent gedaan heeft of bijv. ergens in de jeugdopleiding kan ik niet beoordelen. Ik heb de post geedit naar hoofdtrainer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Blind heeft die luxe juist wel gehad. Hij is al sinds 2012 betrokken bij het Nederlands Elftal en vorig jaar gepromoveerd tot bondscoach. Overigens leest het verhaal in de wiki bij zijn ene seizoen als hoofdtrainer van Ajax precies als wat er nu gaande is, alleen kan hij nu geen spelers kopen:Ramzzz schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:23:
[...]
Toch is het een symptoom van slecht management, en/of slecht tactisch inzicht en/of slechte didactische skills.
Als je verstand van voetbal hebt maar je strijdplan niet duidelijk kunt overbrengen, komt het niet 'vanzelf' goed in een samengeraapt zootje als het NL-elftal.
Die gasten achterin spelen nooit samen... Zet dan een op elkaar ingespeelde combinatie neer?
Dit zag er net zo uit als de oefenwedstrijd van 'mijn' Meisjes C7-hockeyteam (vorige week zaterdag), waarbij iedereen elkaar net kent. Aanvallend wil het er leuk uitzien, iedereen is gemotiveerd, je creëert kans op kans, en uiteindelijk wint de tegenstander: jij maakt het spel, zij de doelpunten.
'Mijn' team speelde net voor het eerst een wedstrijd, na 2 trainingen van 1 uur - ik was uiterst tevreden over de geleverde strijd en de aanvalslust, ik moet er nog een team van maken - Blind heeft die 'luxe' niet, maar moet direct presteren. Dat doe hij echter niet, met een stel profs die echt wel kunnen voetballen.
Ik trek mijn conclusies hier wel uit: het ligt toch echt aan de bondscoach.
Wikipedia: Danny Blind
Maar goed, het is nu zo'n puinhoop bij de KNVB dat ze niet eens weten wie hem kan ontslaan of wie een nieuwe kan aannemen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik verwoord het niet handig... Ik bedoel uiteraard dat hij die luxe nu niet (meer) heeft.Señor Sjon schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:52:
[...]
Blind heeft die luxe juist wel gehad. Hij is al sinds 2012 betrokken bij het Nederlands Elftal en vorig jaar gepromoveerd tot bondscoach. Overigens leest het verhaal in de wiki bij zijn ene seizoen als hoofdtrainer van Ajax precies als wat er nu gaande is, alleen kan hij nu geen spelers kopen:
Wikipedia: Danny Blind
Maar goed, het is nu zo'n puinhoop bij de KNVB dat ze niet eens weten wie hem kan ontslaan of wie een nieuwe kan aannemen.
Laat in godsnaam iemand komen die eens wat defensieve zekerheid gaat inbouwen (met name op het middenveld). Ik geraak toch liever op het WK met zogenaamd ''anti'' voetbal dan helemaal thuis te blijven. Als er over een paar jaar weer voetballers zijn die wel weten hoe het moet, kun je ook weer wat aanvallender gaan denken. Momenteel missen we gewoon teveel kwaliteit.
Wat is er mis om tegen Frankrijk met 6 slopers te gaan spelen, 4 snelle gasten er voren die het samen maar moeten uitzoeken.
Iedereen is zich nu al druk aan het maken om Zweden omdat ze NL de bal gunnen en we dan weer tegen counters gaan aanlopen. Pas toch gewoon dezelfde tactiek toe. Laat Zweden maar wat prutsen met de bal, die weten ook niet wat ze er mee moeten. Als de Zweden in de 2e helft een keer het lef hebben om met wat meer man over de middenlijn te komen, dan kunnen wij er eens overheen vliegen.
edit: Mocht er een opvolger komen, dan iemand die er kort op zit / duidelijk en vorm van streng is (type van Gaal / Koeman). Dat loslaten in vertrouwen werkt niet bij een stelletje lapzwansen. Die presteren alleen als ze achter de kont aangezeten wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 05-09-2016 12:12 ]
Dolberg haakt geblesseerd af bij Denemarken. Toch altijd weer fijn die interlandverplichtingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het maakt nog niet eens uit waar je dan precies voor kiest, maar het is duidelijk dat waar Blind voor kiest niet werkt. 4-3-3 heb je uberhaupt het materiaal niet voor en met Sneijder, Willems en Wijnaldum speel je meer een soort 3-1-6, waarbij Blind en Veltman het ook niet van hun verdedigende kwaliteiten moeten hebben. En dan vinden we het gek als we tegen een counter aan lopen, de veldbezetting klopt gewoon niet.Chrosser schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:04:
Zolang we met deze spelers ''proberen'' lekker aantrekkelijk te voetballen gaan we nooit op het WK geraken. Het loopt voor geen ene reet maar de bondscoach blijft maar vrolijk offensieve middenvelders opstellen. Hollekidee lekker aanvallen met zijn alle om meteen in de eerste de beste counter te trappen. Met een bondscoach als Blind gaat dat sowieso niet veranderen. Totaal geen overwicht, en maar aan 4-3-3 vasthouden omdat de spelers dat nu eenmaal ''gewend'' zijn. Lekker argument.
Laat in godsnaam iemand komen die eens wat defensieve zekerheid gaat inbouwen (met name op het middenveld). Ik geraak toch liever op het WK met zogenaamd ''anti'' voetbal dan helemaal thuis te blijven. Als er over een paar jaar weer voetballers zijn die wel weten hoe het moet, kun je ook weer wat aanvallender gaan denken. Momenteel missen we gewoon teveel kwaliteit.
Wat is er mis om tegen Frankrijk met 6 slopers te gaan spelen, 4 snelle gasten er voren die het samen maar moeten uitzoeken.
Iedereen is zich nu al druk aan het maken om Zweden omdat ze NL de bal gunnen en we dan weer tegen counters gaan aanlopen. Pas toch gewoon dezelfde tactiek toe. Laat Zweden maar wat prutsen met de bal, die weten ook niet wat ze er mee moeten. Als de Zweden in de 2e helft een keer het lef hebben om met wat meer man over de middenlijn te komen, dan kunnen wij er eens overheen vliegen.
edit: Mocht er een opvolger komen, dan iemand die er kort op zit / duidelijk en vorm van streng is (type van Gaal / Koeman). Dat loslaten in vertrouwen werkt niet bij een stelletje lapzwansen. Die presteren alleen als ze achter de kont aangezeten wordt.
Ik zou of 5-3-2 gaan spelen met aanvallende backs en 3 echte verdedigers, of 4-4-2 met aanvallende backs en een extra verdedigend ingestelde middenvelder. 4-2-3-1 is ook een optie. Op links heb je Willems en Blind en rechts Janmaat en Karsdorp als echte aanvallende backs met veel loop vermogen, daar zou ik gebruik van maken en dat compenseren met echte verdedigers. Pieters en Vd Wiel zou ik ook weer een kans geven en Tete zou bij mij spelen in systeem met 3 centrale verdedigers waar hij de meest rechtse is.
Wat heeft hij dan goed gedaan? Natuurlijk, als coach van Oranje en Ajax win je ook weleens een wedstrijd, maar een noemenswaardige prestatie of een tactische vondst zijn bij hem niet te vinden. Een beker en een JC schaal met Ajax, dat was het wel zo'n beetje, met uitstekend materiaal. De wedstrijden die wel werden gewonnen werden dat in de regel ondanks de tactiek en de opstelling gedaan.Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:32:
Dat verandert niets aan mijn mening. Ook als hoofdtrainer heeft hij goede dingen gedaan. Het is echt niet allemaal de kommer en kwel geweest wat vaak voorgespiegeld wordt. Mensen maken het veel te persoonlijk.
Tja, daar staat tegenover dat de spelers wel snel meer waard worden als international.Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:13:
Eindelijk weer serieuze onderwerpen in het nieuws:
Dolberg haakt geblesseerd af bij Denemarken. Toch altijd weer fijn die interlandverplichtingen.
edit: Ruud Gullit
(shame)
[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 05-09-2016 12:47 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat kan ik me wel voorstellen, dat lijkt me er ook zo een die zich overal naar binnenwerkt op basis van zijn naam. Komt totaal niet sympathiek of betrouwbaar over ook.Hackus schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:35:
Rijkaard zegt HvB niet te vertrouwen: http://www.ziggosporttotaal.nl/video/
Beetje als Blind dus
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Gullit.Hackus schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:35:
Only fools are enslaved by time and space.
En zijn verhaaltjesHeatWave schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:36:
[...]
Dat kan ik me wel voorstellen, dat lijkt me er ook zo een die zich overal naar binnenwerkt op basis van zijn naam. Komt totaal niet sympathiek of betrouwbaar over ook.
Beetje als Blind dus.
Ik begrijp echt geen *ak van de hele KNVB, het is gewoon een schande hoe alles gaat de laatste tijd.
Blind zijn reactie na het verlies, man man. Je gaat toch elke wedstrijd voor de overwinning. Ik zie geen vechtlust niks. Dom gezwets van Daily. het gaat om het resultaat, dat snappen ze nog steeds niet.
je kunt wel proberen mooi te spelen(wat dat ook is in hun ogen) maar als je verliest van landen die er echt niet toe doen....
Nederland hoort bij de top 6: Italië- Frankrijk- Spanje- Engeland- Duitsland.
Griekenland moeten ze overheen lopen en met 4-1 winnen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Maar als je dus geen tactisch briljante vondst gedaan hebt dan heb je meteen helemaal NIETS goed gedaan?ph4ge schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:29:
Wat heeft hij dan goed gedaan? Natuurlijk, als coach van Oranje en Ajax win je ook weleens een wedstrijd, maar een noemenswaardige prestatie of een tactische vondst zijn bij hem niet te vinden. Een beker en een JC schaal met Ajax, dat was het wel zo'n beetje, met uitstekend materiaal. De wedstrijden die wel werden gewonnen werden dat in de regel ondanks de tactiek en de opstelling gedaan.
In mijn optiek beschrijf je prima wat hij goed gedaan heeft. Twee prijzen gepakt en geen noemenswaardige ellende veroorzaakt. Uiteindelijk eruit gezet omdat Van Geel de lat hoger wilde hebben maar de mensen met wie hij gewerkt had waren wel blij met hem. Ik ben van mening dat je dan best kunt zetten dat hij wel iets goed gedaan heeft.
Is dat genoeg om bondscoach te mogen zijn? Ik vind van niet, maar dat is dan ook geen discussie denk ik.
Tja, maar daar koop je zo weinig voor als ze geblesseerd terug komen. We hebben het hier wel over Jong Denemarken, terwijl hij zich in de ook nog best meer waard kan maken. In het geval van Dolberg is het gewoon eeuwig zonde, erg jammer als hij daadwerkelijk wat langer eruit ligt.Tja, daar staat tegenover dat de spelers wel snel meer waard worden als international.
Op zich ben ik niet tegen de interlands hoor, maar ik vind de timing van deze periode wel een beetje vervelend. Je bent nog niet eens lekker op dreef en de boel ligt alweer twee weken stil.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vanochtend was Van Gelder bij 538 in de uitzending en had wel wat rake punten. Gullit wist dat Van Basten wegging. Van Breukelen wist dat ook, maar wist dan weer niet dat Gullit dat al had gehoord. Dus daarom wilde Gullit een contract die aangepast kon worden naar een nieuwe situatie, iets waar Van Breukelen geen trek in had. Gullit wist toen al genoeg en heeft wijselijk de boel gestopt.Hackus schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:35:
edit: Ruud Gullit
(shame)
In die tijd waren de wedstrijden ook niet om aan te zien. Maar kom op. Hij is al sinds 2012 betrokken en sinds het WK van 2014 staat hij defecto aan het roer. Ik betwijfel of Hiddink überhaupt wel wat gedaan heeft, want na zijn vertrek veranderde er hoegenaamd niks aan het spel. A broken clock is right twice a day, maar zelfs dat 'geluk' heeft hij niet.Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:08:
[...]
Maar als je dus geen tactisch briljante vondst gedaan hebt dan heb je meteen helemaal NIETS goed gedaan?
In mijn optiek beschrijf je prima wat hij goed gedaan heeft. Twee prijzen gepakt en geen noemenswaardige ellende veroorzaakt. Uiteindelijk eruit gezet omdat Van Geel de lat hoger wilde hebben maar de mensen met wie hij gewerkt had waren wel blij met hem. Ik ben van mening dat je dan best kunt zetten dat hij wel iets goed gedaan heeft.
Is dat genoeg om bondscoach te mogen zijn? Ik vind van niet, maar dat is dan ook geen discussie denk ik.
Hij maakt de keuzes omtrent spelers etc.
Een trainer is makkelijker weg sturen dan een heel team.
Maar ja had iedereen dit al eigenlijk niet zien aankomen met Blind?
Denk dat ze beter de directie van de knvb weg kunnen sturen. Maar ja daar is het vriendjespolitiek volgens mij. Lijkt wel VVD.
Maar wat mij het meest opvalt, is dat er geen lef en vertrouwen lijkt te zijn om te voetballen. Dat komt deels door een trainer maar ik zie het de laatste jaren vaker, ook in clubverband.
We zijn misschien geen top maar dan nog, maar verliezen van Griekenland hoeft toch ook weer niet.
1 voordeel, veel slechter dan dit kan het nauwelijks
[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 05-09-2016 13:36 ]
Maar kun je dat niet ook zeggen van Gullit, hij wilt die doorschuif-clausule?HeatWave schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:36:
[...]
Dat kan ik me wel voorstellen, dat lijkt me er ook zo een die zich overal naar binnenwerkt op basis van zijn naam. Komt totaal niet sympathiek of betrouwbaar over ook.
Beetje als Blind dus.
Heel zwart-wit zeg ik chapeau HvB voor het niet willen van die clausules maar ik vraag me af in hoeverre
de 2 open kaart naar elkaar toe hebben gespeeld.
HvB wordt door Gullit verweten te hebben verzwegen dat VB [mogelijk?] weg zou gaan wat een reden was voor Gullit om die clausule te vragen, feitelijk rekende hij zich al rijk als 1e assistent door wat hij wist.
Op zich snap ik het wel van HvB want de ontslagpremie van de 2e assistent is aanzienlijk lager dan die van de eerste en de vraag is maar hoe lang Blind blijft zitten en of zijn mogelijke opvolger zit te wachten op Gullit als rechterhand.
Het is al met al geen makkelijke situatie maar wellicht had het geholpen als beide heren gewoon hun kaarten op tafel hadden gelegd.
Als al iets dan vind ik toch echt dat MvB de boel in de steek laat en deze situatie heeft gecreëerd want met een BC op de wip is het moeilijk onderhandelen met nieuwe assistenten die je dan mogelijk weer hun contract af moet kopen bij de komst van een nieuwe BC.
Overigens wat ik mij afvraag, de clausule van weg kunnen als er iets beters komt is feitelijk toch overbodig, je kunt toch gewoon ontslag nemen op basis van positieverbetering?
Pff Senor Sjon was me [gedeeltelijk] voor.
Wel jammer dat Jack dat dan kennelijk vanmorgen heeft gezegd en er gister niet Gullit direct mee heeft geconfronteerd.
Begrijpend lezen. Ik bestrijd nergens dat Blind niet schuldig zou zijn aan dit debacle, alleen heb ik eerder gesteld de spelersgroep ook ondermaats te vinden, maar dat terzijde. Ik reageer hier slechts op de stelling dat Blind nog nooit ook maar iets goed heeft gedaan als trainer. Niets meer, niets minder. Want die stelling is gewoonweg niet waar. Anders zou je feitelijk ook kunnen stellen dat alle coaches tussen Van Gaal en De Boer helemaal niets goed hebben gedaan bij Ajax.Señor Sjon schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:32:
In die tijd waren de wedstrijden ook niet om aan te zien. Maar kom op. Hij is al sinds 2012 betrokken en sinds het WK van 2014 staat hij defecto aan het roer. Ik betwijfel of Hiddink überhaupt wel wat gedaan heeft, want na zijn vertrek veranderde er hoegenaamd niks aan het spel. A broken clock is right twice a day, maar zelfs dat 'geluk' heeft hij niet.
Overigens weet ik niet wat Hiddink gedaan heeft, maar goed was het sowieso niet. Of hij heeft het zelf verkloot, of hij heeft het door Blind laten verkloten en dan is Hiddink nog steeds een grote prutser.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ga ik toch nog in discussie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zn kwaliteiten liggen waarschijnlijk bij het selecteren van de juiste zaakwaarnemer en het slijmen bij de juiste personen. Misschien heeft hij als veldtrainer ook kwaliteiten. Bij het Nederlands elftal stond er eigenlijk alleen een logisch team met een logische tactiek in die paar wedstrijdjes met Advocaat, wellicht heeft Blind ook een rol gespeeld bij het aantrekken van Advocaat? Dan zouden we toch nog een succesje bij Oranje gevonden hebben.Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:37:
In die anderhalf jaar dat hij trainer is geweest heeft hij echt niet alles fout gedaan hoor. Verder ben ik wel benieuwd wat hij betekend heeft als assistent, blijkbaar heeft hij daar toch iets gedaan waardoor ze hem niet weggestuurd hebben. Al moet ik zeggen dat in dienst blijven bij de KNVB niet altijd even afhankelijk is van je prestaties.
Ga ik toch nog in discussie.
Overigens zal je als je het terug leest zien dat ik Blind nog een tijd het voordeel van de twijfel gegeven heb. Maar met niet kwalificeren hoor je eigenlijk al gewoon op te stappen, die prestatie dat staat zo ongeveer gelijk aan degraderen met Ajax.
[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 05-09-2016 15:03 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach, het helpt ook niet dat hij het charisma heeft van een wankele vlizotrap.Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:49:
[...]
Begrijpend lezen. Ik bestrijd nergens dat Blind niet schuldig zou zijn aan dit debacle, alleen heb ik eerder gesteld de spelersgroep ook ondermaats te vinden, maar dat terzijde. Ik reageer hier slechts op de stelling dat Blind nog nooit ook maar iets goed heeft gedaan als trainer. Niets meer, niets minder. Want die stelling is gewoonweg niet waar. Anders zou je feitelijk ook kunnen stellen dat alle coaches tussen Van Gaal en De Boer helemaal niets goed hebben gedaan bij Ajax.
Overigens weet ik niet wat Hiddink gedaan heeft, maar goed was het sowieso niet. Of hij heeft het zelf verkloot, of hij heeft het door Blind laten verkloten en dan is Hiddink nog steeds een grote prutser.
Ergens in het proces moet je iets kunnen compenseren. Als je zelf bepaalde kwaliteiten ontbeert, haal je die erbij.
Maar niemand zit erop te wachten om met 'damaged goods' te gaan werken, je beschadigt impliciet ook jezelf ermee, en iedereen is zelfzuchtig en egoïstisch.
Blind ziet het niet (pun intended) en zijn bazen hebben een plaat voor hun kop, waar een incompetente ambtenaar* nog een flinke punt aan kan zuigen.
Samen ten onder dan maar. Luctor et submergo. Was Blind geen Zeeuw van geboorte?
(*geen generalisatie!)
Wel mooi dat Van Gaal zijn ellende met één WK goed wist te maken. Dat is ook precies wat je in het opportunisme terug ziet. Velen vonden hem goed maar eigenlijk was het ook gewoon ellende met op het WK een paar leuke (niet mooie) wedstrijden en wat geluk.
[ Voor 62% gewijzigd door Gonadan op 05-09-2016 15:56 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van gaal haal de nog het maximale uit dat elftal. Van persie was eigenlijk al jaren niet productief genoeg en robben wist de boel nog een beetje te fatsoeneren.Dr. Strangelove schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:08:
Als ik eerlijk ben dan vond ik van Gaal ook dikke shit totdat hij met 5-1 van Spanje won.
Ik ben geen fan van Blind, vind dat hij totaal niet kan schakelen mbt tactiek, maar wat we nu hebben staan in het ned elftal is gewoon janken met de pet op. 8 jaar geleden had geen een van die huidige gasten de voor selectie gehaald.
Die ranglijst zegt niet zoveel. België kon lijstaanvoerder worden zonder dat ze überhaupt iets op een eindtoernooi gepresteerd hadden.
Die stand op de ranglijst zegt niets, want je kunt ook dalen ondanks dat je wint
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat klopt, de poule was om te janken dus het ging redelijk makkelijk. Al was winnen van Andorra al spannend en Estland een uitdaging.martinusz schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:39:
Waren we met van Gaal tenminste niet gewoon zonder problemen geplaatst voor het WK destijds (ongeslagen?)?
Die stand op de ranglijst zegt niets, want je kunt ook dalen ondanks dat je wintals je wat mindere tegenstanders hebt, krijg je er nauwelijks punten voor. En die nummer 1 plek was 1 wedstrijd ofzo?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo bekeken was Van Basten een genie...martinusz schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:39:
Waren we met van Gaal tenminste niet gewoon zonder problemen geplaatst voor het WK destijds (ongeslagen?)?
Die stand op de ranglijst zegt niets, want je kunt ook dalen ondanks dat je wintals je wat mindere tegenstanders hebt, krijg je er nauwelijks punten voor. En die nummer 1 plek was 1 wedstrijd ofzo?
Het was ook niet best. Die laatste oefenwedstrijden waren een drama om naar te kijken. De kwalificatiereeks was ook niet best, maar toen werd er tenminste nog gewonnen. Dat Van Gaal het aandurfde om het systeem zo radicaal te wijzigen zegt wel wat over zijn kwaliteiten. Want de winnende coach heeft altijd gelijk. Tenzij de tegenstander Louis heet.Dr. Strangelove schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:08:
Als ik eerlijk ben dan vond ik van Gaal ook dikke shit totdat hij met 5-1 van Spanje won.
Onder v Basten werd er in mijn herinnering heel moeilijk gescoord in de kwalificatie. Slechts 1-0 tegen Luxemburg herinner ik me en v Nistelrooy die je een keer in de blessuretijd redde.
Problemen horen er bij als BC. Van Gaal en Van Marwijk hadden echter oplossingen, Blind houdt vast aan dat wat niet werkt. Er is geen enkel teken van aanpassen aan het materiaal en de omstandigheden zichtbaar.D-e-n schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:08:
De kwalificatie onder v Gaal ging volgens mij ook gewoon soepel. Daar begonnen de problemen pas toen Strootman afhaakte.
Onder v Basten werd er in mijn herinnering heel moeilijk gescoord in de kwalificatie. Slechts 1-0 tegen Luxemburg herinner ik me en v Nistelrooy die je een keer in de blessuretijd redde.
nu.nlBlind zal niet opstappen bij verlies Oranje tegen Zweden
Danny Blind vertrekt niet zelf bij het Nederlands elftal als zijn ploeg dinsdag verliest van Zweden. Dat vertelde de bondscoach maandag voorafgaand aan de laatste training in Solna voor het eerste duel in de WK-kwalificatie.
Blind benadrukte dat het niet alleen aan hem is of hij aanblijft bij een nederlaag tegen de Zweden. "Want daar ga ik niet alleen over", zei hij. "Dat is ook aan andere mensen."
Eerder dit jaar werd onder Blind het EK in Frankrijk misgelopen. Hij werd tijdens de kwalificatiereeks voor dat toernooi vervroegd benoemd tot opvolger van de vertrokken Guus Hiddink.
Oranje kent een roerige periode door onder meer het vertrek van assistent-bondscoaches Dick Advoaat en Marco van Basten. Donderdag werd een oefeninterland tegen Griekenland met 2-1 verloren.
Voor het duel met Zweden voelt Blind geen druk. "Omdat ik er waarschijnlijk goed tegen kan. Ik weet wat ik aan het doen ben, wat ik kan doen en wat ik moet doen. Het is een paar duels goed gegaan", doelde hij op een serie van drie overwinningen en een gelijkspel.
"Afgelopen donderdag was het niet best niet tegen de Grieken. Dat weten we. Nu focussen we ons op deze nieuwe klus in Zweden."
Blind trekt Oranje liever nog verder mee de put in voordat hij zijn ontslagpremie misloopt denk ik. Een triest schertsfiguur is hij aan het worden.
Dat weet Blind ook, en dus blijft hij aan,
Je kan prima blind wegsturen (en de rest Vd staf) en gewoon Jans bellen. Of De Mos. Of Booy. Of Pastoor.
Of een vrije:
http://www.transfermarkt....tik/?statistik=122&plus=0
Anyways, je snapt me wel.
Imo is Blind een probleem omdat die de handel blijkbaar niet weet te motiveren, maar die idioten in het veld dragen wat mij betreft net zoveel bij aan de staat van het NL. Dus roep de beste F-jes op en gaan met die handel.
* Bastien kon juni 2016 qua rust wel waarderen, in 2018 mag dat nog wel een keer.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik praat liever over spelers en voetbal dan over de leiding ervan.
Zoet, Janmaat, Bruma, Van Dijk, Blind, Klaassen, Strootman, Wijnaldum, Promes, Janssen, Sneijder
Prima om Veltman en Willems te vervangen, jammer alleen dat Blind jr. de voorkeur krijgt boven Van Aanholt.
Sneijder van het middenveld en als linksbuiten vind ik ook een prima actie, Berghuis is hooguit redelijk en Sneijder is niet meer zo goed als 'vroeger'.
Ik hoop alleen wel dat Pröpper de voorkeur krijgt boven Klaassen, Klaassen scoort momenteel meer maar dat is dan ook het enige dat hij voor heeft op rasvoetballer Pröpper.
De Mos is vergane glorie. Die kan lekker in een column of op tv azijnzeiken, maar moet echt geen BC worden. de andere trainers die je noemt zijn leuk in de eredivisie, maar hebben amper internationale ervaring. In ieder geval niet op hoog niveau.FreakNL schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:16:
Je praat VI na.
Je kan prima blind wegsturen (en de rest Vd staf) en gewoon Jans bellen. Of De Mos. Of Booy. Of Pastoor.
Of een vrije:
http://www.transfermarkt....tik/?statistik=122&plus=0
Anyways, je snapt me wel.
Je moet er 1 hebben van het niveau de Boer, Koeman, Rijkaard, Cocu, v Gaal, Advocaat etc. Iemand die op zijn allerminst een keer een nederlandse topclub heeft gecoacht. Ik vind niet dat we met Pastoor als BC aan kunnen komen.
Toch snap ik het niet. Als je Sneijder linksbuiten zet heb je juist een speler nodig die er overheen gaat, een speler met snelheid en een actie want dat heeft Sneijder niet. Dat heeft Junior ook niet. Met Promes zet je een rechtsbenige speler rechts buiten, die gaat dus zelf buitenom. Met Janmaat heb je een back die het juist moet hebben van het buitenom gaan, het kan maar logischer was het om dat te doen zonder een echte buitenspeler of 1 die naar binnen trekt. Het kan beiden maar is wel een breuk met de filosofie en als Robben er weer in komt zal die ook weer naar binnen trekken. Opvallend dat je over links niemand met diepgang neerzet en aan de andere kant 2 spelers die dezelfde ruimte in willen duiken.Baseman77 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:59:
Het is nog afwachten, maar volgens het AD is dit vanavond de opstelling:
Zoet, Janmaat, Bruma, Van Dijk, Blind, Klaassen, Strootman, Wijnaldum, Promes, Janssen, Sneijder
Prima om Veltman en Willems te vervangen, jammer alleen dat Blind jr. de voorkeur krijgt boven Van Aanholt.
Sneijder van het middenveld en als linksbuiten vind ik ook een prima actie, Berghuis is hooguit redelijk en Sneijder is niet meer zo goed als 'vroeger'.
Ik hoop alleen wel dat Pröpper de voorkeur krijgt boven Klaassen, Klaassen scoort momenteel meer maar dat is dan ook het enige dat hij voor heeft op rasvoetballer Pröpper.
Verder zijn Klaassen en Wijnaldum + Bruma en Van Dijk teveel dezelfde types. Er staat nu niemand achterin en op het middenveld die een pass kan geven, waar je daar de volgende wedstrijd nog Blind en Sneijder had staan. Klaassen en Wijnaldum zijn vooral lopers, heb je meer aan als de ruimtes groot zijn en ik verwacht dat het tegendeel waar zal zijn, plus dat je wel een goede pass moet hebben om hun energie te gebruiken.
Ook opvallend dat er weer een plekje voor Junior wordt ingeruimd. Elke andere speler wordt na een slechte wedstrijd uit het elftal gehaald maar voor Junior wordt naar elke andere wedstrijd gewoon steeds gezocht naar een rol waar hij misschien minder kwaad kan.
Gelukkig is Zweden 3 keer niks en verwacht ik nog steeds een makkelijke overwinning.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 06-09-2016 08:56 ]
Je moet er als Bondscoach wel een elftal van kunnen maken wat strijd voor elke meter, en elke wedstrijd wil winnen.
Winnen van Zweden moet wel lukken maar makkelijk lijkt me niet.
In dat geval moet je ook Bruma noemen, of was dat balverlies waaruit die goal viel wél acceptabel?ph4ge schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:44:
[...]
Ook opvallend dat er weer een plekje voor Junior wordt ingeruimd. Elke andere speler wordt na een slechte wedstrijd uit het elftal gehaald maar voor Junior wordt naar elke andere wedstrijd gewoon steeds gezocht naar een rol waar hij misschien minder kwaad kan.
Hij speelde ook slecht, ja. Maar Blind heeft alleen Veltman als alternatief bij de selectie zitten...KingKoning schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:02:
In dat geval moet je ook Bruma noemen, of was dat balverlies waaruit die goal viel wél acceptabel?
Ik ben geen fan van Blind, maar er zijn ook legitieme en positieve redenen te noemen waarom hij nu zegt dat hij niet opstapt. Als hij nu zegt dat hij opstapt en iemand als, ik zeg maar wat, Strootman blijkt een hekel aan hem te hebben, dan heeft deze opmerking een bijzonder motiverend effect. De betreffende speler trekt toevallig op het verkeerde moment z'n voetje terug, doet net een stapje minder, en voila, we verliezen van Zweden.Dr. Strangelove schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:17:
[...]
nu.nl
Blind trekt Oranje liever nog verder mee de put in voordat hij zijn ontslagpremie misloopt denk ik. Een triest schertsfiguur is hij aan het worden.
En wie gaat er nou tegen een journalist zeggen dat hij ontslag gaat nemen? Niemand toch. Stel dat je een dijk van een wedstrijd speelt en de scheidsrechter een hersenbloeding krijgt en de keeper met rood van het veld stuurt als je al drie keer gewisseld hebt?
Maar ik moet wel toegeven dat Blind zichzelf goed voor lul weet te zetten: "ik voel geen druk, niemand heeft me vertelt dat het aan mij ligt"
Dat is inderdaad waar.ph4ge schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:44:
Opvallend dat je over links niemand met diepgang neerzet en aan de andere kant 2 spelers die dezelfde ruimte in willen duiken.
MIsschien dat Sneijder als rechtsbuiten gaat spelen? Hij is tweebenig, dus naar binnen trekken en uithalen met links mag geen probleem zijn.
Mee eens.Klaassen en Wijnaldum zijn vooral lopers, heb je meer aan als de ruimtes groot zijn en ik verwacht dat het tegendeel waar zal zijn, plus dat je wel een goede pass moet hebben om hun energie te gebruiken.
Wijnaldum of Klaassen zou moeten spelen, met daarbij Strootman en een passer (waarbij ik groot voorstander ben van Pröpper).
Tsja, hij kan natuurlijk wel als linksback uit de voeten.Ook opvallend dat er weer een plekje voor Junior wordt ingeruimd. Elke andere speler wordt na een slechte wedstrijd uit het elftal gehaald maar voor Junior wordt naar elke andere wedstrijd gewoon steeds gezocht naar een rol waar hij misschien minder kwaad kan.
Maar het is op zijn minst erg opvallend...
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Ik vind het geschuif met Daley helemaal niet zo opvallend. Willems voldoet momenteel niet, zeker niet verdedigend, dan is dit toch een prima optie?Baseman77 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:32:
[...]
Dat is inderdaad waar.
MIsschien dat Sneijder als rechtsbuiten gaat spelen? Hij is tweebenig, dus naar binnen trekken en uithalen met links mag geen probleem zijn.
[...]
Mee eens.
Wijnaldum of Klaassen zou moeten spelen, met daarbij Strootman en een passer (waarbij ik groot voorstander ben van Pröpper).
[...]
Tsja, hij kan natuurlijk wel als linksback uit de voeten.
Maar het is op zijn minst erg opvallend...
Of Pieters.D-e-n schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:53:
Willems had al niet geselecteerd moeten worden. Het is niet zo dat hij na zijn blessure bewezen heeft bij Oranje te horen. Logische vervanger van Willems was overigens van Aanholt geweest. Die houdt zich prima staande in de PL.
Vrees dat dit er binnenkort aangaat:
Oranje is in WK-kwalificatiewedstrijden al vijftien jaar ongeslagen. De laatste nederlaag dateert van 1 september 2001 in Dublin tegen Ierland (1-0).
Sindsdien speelde Oranje 32 WK-kwalificatiewedstrijden, waarvan er 29 gewonnen werden. Drie keer werd er gelijkgespeeld. Alleen Macedonië (2-2 in 2004 en 0-0 in 2005) en Estland (2-2 in 2013) pakten een punt te pakken tegen Nederland.
In de kwalificatie voor het WK 2010 wist Oranje, destijds onder leiding van bondscoach Bert van Marwijk, zelfs een gehele reeks gevrijwaard te blijven van puntenverlies. Schotland (1-0 en 3-0), Macedonië (2-1 en 4-0), IJsland (2-0 en 2-1) en Noorwegen (1-0 en 2-0) werden verslagen.
Blind voldoet net zo goed niet en er zijn genoeg alternatieven, plus dat je Willems juist wel kan gebruiken als je Sneijder als linksbuiten hebt en 2 pure verdedigers achter hem.Niku schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:48:
Ik vind het geschuif met Daley helemaal niet zo opvallend. Willems voldoet momenteel niet, zeker niet verdedigend, dan is dit toch een prima optie?
Boze Van Praag was niet op de hoogte van vertrek Van Oostveen
Zo kennen we hem weer, hij wast zijn handen in onschuld terwijl alles om hem heen fout gaat. Als van Praag niet zo druk was met zn baantjesjacht had hij zelf natuurlijk ook de vinger aan de pols kunnen houden. Daarnaast is het nogal 'solistisch' om dit bommetje te laten vallen op de dag van de belangrijkste wedstrijd van het jaar.De Amsterdammer is daar boos over, laat hij dinsdag weten in het AD. Van Praag, die in de race is voor het voorzitterschap van de Europese bond UEFA, vindt dat er binnen de top van de Nederlandse voetbalbond te vaak sprake is van "solistisch optreden".
Ik denk vanavond nog nietSeñor Sjon schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:09:
http://www.nu.nl/voetbal/...icatie-vervolg-geven.html
[...]
De laatste keer een verliespartij was wel meteen een crucialeSeñor Sjon schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:09:
http://www.nu.nl/voetbal/...icatie-vervolg-geven.html
[...]
Ik weet nog wel dat ik toen op vakantie was op Kreta met een paar maten, dat was geen hele fijne avond in de kroeg
Ik durf er niks van te zeggen voor vanavond. Kijkend naar de kwaliteit van beide teams moet zelfs dit NL elftal kunnen winnen van Zweden, maar het team straalt zó weinig vertrouwen uit momenteel, dat ik het nog maar moet zien. Ik denk dat de Zweden een stuk meer vechtlust op de mat kunnen leggen, zeker in eigen huis.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie op dit moment Nederland van niemand zomaar winnen. Elk willekeurig ander europees land zou zomaar kunnen winnen.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:02:
Ik denk dat het heel zwaar wordt. Zweden is nooit een pushover, Nederland heeft altijd moeite met dat soort landen. Nu je verdediging ook nog waardeloos is kan je daar zomaar met 2-0 verliezen a la Ijsland.
Ik denk dat vanavond nederland er gewoon aangaat.
Dan grote schoonmaak en een capabel iemand aan het roer zetten
Het andere scenario is anders ook behoorlijk irritant: als je wint van Zweden zegt Blind natuurlijk "zie je wel" en blijft hij helemaal rustig zitten waar hij zit, om vervolgens de rest van de kwalificatiereeks te verkloten.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:16:
Het is gewoon ontzettend irritant dat vanavond verliezen zeer waarschijnlijk betekent dat je hele kwalificatieserie naar z'n grootje is. Realistisch gezien wint Frankrijk deze poule gewoon met twee vingers in de neus en speelt de rest voor de play-off plaats. Als je meteen verliest van je grootste concurrent daarvoor dan wordt het bijna meteen mission impossible. In die context vind ik het gewoon een dikke 'fuck you' van Blind naar voetbalminnend Nederland dat hij gewoon stelt dat hij na één verloren en één in deep shit verkerende kwalificatierondes niet de balls heeft om te zeggen dat hij dan de conclusie trekt die iedereen allang getrokken heeft.
Hoe dan ook zie ik geen enkele manier waarop deze kwalificatiereeks in de huidige samenstelling succesvol kan gaan worden.
Ook bondscoaches die tactisch niet zo heel goed zijn komen soms per toeval tot opstellingen die plots blijken te werken. Wellicht hebben we dat geluk. Mits er geen blessures komen kan hij dan weer even vooruitDenman schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:41:
[...]
Hoe dan ook zie ik geen enkele manier waarop deze kwalificatiereeks in de huidige samenstelling succesvol kan gaan worden.
Dan moeten ze je er maar niet neerzetten
Zoals van Basten op het EK tegen Frankrijk en Italie. In principe heb je allemaal betere spelers als Zweden, dus tenzij je het heel bont maakt win je gewoon.D-e-n schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:53:
Ook bondscoaches die tactisch niet zo heel goed zijn komen soms per toeval tot opstellingen die plots blijken te werken. Wellicht hebben we dat geluk. Mits er geen blessures komen kan hij dan weer even vooruit
Daarom kunnen we beter nu maar meteen door die zure appel heen bijten, als ze nu winnen is de kans misschien wel groter dat er niets te redden valt, immers zal het dan pas gebeuren wanneer het niet meer gered kan worden, en dat zal sowieso gaan gebeuren. Als je na vanavond Blind er eindelijk uittrapt, is er nog een fatsoenlijke kans om de boel te redden.Denman schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:41:
[...]
Het andere scenario is anders ook behoorlijk irritant: als je wint van Zweden zegt Blind natuurlijk "zie je wel" en blijft hij helemaal rustig zitten waar hij zit, om vervolgens de rest van de kwalificatiereeks te verkloten.
Probleem lijkt toch elke keer bij de inzet te liggen, hoe onbegrijpelijk ook, kijk naar ijsland, geen wereldploeg, maar gaan door het vuur voor elkaar.ph4ge schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:51:
[...]
Zoals van Basten op het EK tegen Frankrijk en Italie. In principe heb je allemaal betere spelers als Zweden, dus tenzij je het heel bont maakt win je gewoon.
Nederlandse profs zijn toch vaak gewend dat het op kwaliteit gaat, maar in die positie zitten we voorlopig niet. Maar het keiharde bikkelen zit er gewoon niet in bij de meesten. En degenen die het hebben slaan vaak door ( Nigel de Jong bijv).
Een Ijsland wat jij noemt speelt compact en gedisciplineerd reactievoetbal en dat is niet het spelletje wat Blind voor ogen heeft.HeatWave schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:15:
[...]
Probleem lijkt toch elke keer bij de inzet te liggen, hoe onbegrijpelijk ook, kijk naar ijsland, geen wereldploeg, maar gaan door het vuur voor elkaar.
Nederlandse profs zijn toch vaak gewend dat het op kwaliteit gaat, maar in die positie zitten we voorlopig niet. Maar het keiharde bikkelen zit er gewoon niet in bij de meesten. En degenen die het hebben slaan vaak door ( Nigel de Jong bijv).
Oranje speelt vanuit de organisatie, opbouwend puzzelvoetbal en ben je meer bezig met naar voren denken en doen.
De energie die je daarmee verspeelt vergt waarschijnlijk meer inzet/energie dan het reactievoetbal van Ijsland dus ik denk niet dat het zozeer aan inzet ligt.
Blind had tegen Griekenland tomeloos veel inzet maar op de verkeerde manier met z'n foutief instappen en druk zetten waar het niet nodig is of hij dat niet hoeft te doen.
Ik heb geen stats bij de hand maar ik ben er zeker van dat Oranje veel meer kilometers heeft afgelegd dan Griekenland.
Een gebrek aan discipline/concentratie is veel meer de oorzaak want waar waren die 1x raken combinaties gebleven van de laatste oefenduels en de eerste 20 minuten?
Oh en als ik naar Spanje, Frankrijk of Duitsland kijk heb ik ook niet het gevoel dat die voor elkaar door het
vuur gaan, hoeft ook niet als je systeem en de invulling klopt.
Sowieso valt zoiets veel meer op bij een verdedigende [onderliggende] partij dan bij een aanvallende.
Janmaat,bruma,v dijk,blind
Wijnaldum,strootman,klaassen,sneijder
Promes,Janssen
Gelukkig geen Willems!
Verder zou ik toch echt met 2 centrum spitsen gaan spelen maar misschien krijgt promes die opdracht mee
Zou zeggen, promes eruit, de Jong erin
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder