Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.063 views

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
St@m schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:20:

Echt een speler die al jaar in jaar uit het verschil maakt. Gaat jullie heel veel punten opleveren.
Niet de hoop opgeven. Wellicht verknallen ze het door hem in het heilige systeem te ketenen :+

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:52
Goede aankoop! Gefeliciteerd Ajacieden. Had hem heel heel graag bij PSV gezien maarja.. Siem de Jong huren en Ramselaar kopen is ook leuk.. :/
Echt een speler die al jaar in jaar uit het verschil maakt. Gaat jullie heel veel punten opleveren.
Daarenetegn is PSV al veel verder en stabieler, dus ik denk niet dat je heel erg jaloers hoeft te zijn. Het zal nog vaak billen knijpen worden dit seizoen bij ajax.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

St@m

@ Your Service

muffstuff schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:32:
[...]

Daarenetegn is PSV al veel verder en stabieler, dus ik denk niet dat je heel erg jaloers hoeft te zijn. Het zal nog vaak billen knijpen worden dit seizoen bij ajax.
Voorlopig is het verschil maar 3 punten :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik neem aan dat je doelt op de vorm van Cillissen van de afgelopen tijd? De jaren er voor heeft Cillissen veel punten gepakt voor Ajax en zeker een bijdrage geleverd in de kampioenschappen van Ajax. Ik vermoed dat de transfer naar Barcelona door zijn hoofd heeft gespookt, een andere verklaring voor zijn vormverlies heb ik niet.
muffstuff schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:32:
Ja, thuis punten laten liggen tegen degradatiekandidaat nr. 1, erg stabiel :P

Groningen had de eerste drie wedstrijden al 11 goals tegen gekregen. Dat PSV thuis niet weet te scoren tegen Groningen is gewoon slecht. Alleen kun je nog geen enkele conclusie trekken voor dit seizoen, helemaal niet omdat de transfermarkt nog open is. Tegen de winterstop valt er waarschijnlijk wat meer over de vorm van ploegen te zeggen. Maar zelfs dat zegt niks, kijk maar eens naar de dip van Feyenoord van afgelopen jaar in het tweede deel. Van titelkandidaat naar subtopper in 7 wedstrijden. De eredivisie is een rare competitie. Ajax stond enkele jaren gelden nog 10 punten achter in januari en werd in mei kampioen.

[ Voor 50% gewijzigd door Han op 30-08-2016 10:41 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mannowlahn
St@m schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:32:
[...]

Voorlopig is het verschil maar 3 punten :/
Ja vanwege aantal wedstrijden ;) Ik hou mijn hart vast voor potjes ado/utrecht waar met counter gespeelt wordt.

• St@m

St@m

@ Your Service

muffstuff schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

Ja vanwege aantal wedstrijden ;) Ik hou mijn hart vast voor potjes ado/utrecht waar met counter gespeelt wordt.
En dan heb je dus een geweldenaar in je selectie die beslissend is. Maar goed, wat voetbal betreft ben ik altijd te negatief :P (voor PSV dan). We gaan het zien, ik vind het een topaankoop in ieder geval.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
muffstuff schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

tenzij je dus een cilissen hebt :X
Eh, dan moet je toch juist een doelpunt meer scoren dan je tegenstander :P

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PolarBear schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:16:
[...]

"Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als tegenstander."

"Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort dan de tegenstander."
Welke van de twee? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan
  • Laatst online: 21:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De eerste, Cruijff hè. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 09:01
"Je moet altijd zorgen dat je meer doelpunten scoort dan de tegenstander...tenzij het eigen doelpunten zijn, maar dat is logisch."

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:08

Qu3st

Vandaag om 16:00 uur tekent hij zijn contract! Ik ben blij dat Overmars toch deze deal heeft kunnen maken. Ik ben heel negatief over hem geweest maar dit heeft hij goed gedaan. oOo

• Gonadan

Gonadan

Goede aankoop! Gefeliciteerd Ajacieden. Had hem heel heel graag bij PSV gezien maarja.. Siem de Jong huren en Ramselaar kopen is ook leuk.. :/
Ik startte mijn sarcasmedetector nog op, maar hij ging niet af. :D

Wat zijn inbreng betreft ben ik nog wel wat gereserveerd, maar ik ben er wel blij mee. Als ik zijn bewegingen op het veld zie is het al zoveel explosiever en verrassender dan wat veel middenvelders nu laten zien.
D-e-n schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:32:
Niet de hoop opgeven. Wellicht verknallen ze het door hem in het heilige systeem te ketenen :+
Weet je dat ik daar serieus bang voor ben? Dat hij óf op een positie moet en een rol krijgt die niet ligt, of dat hij moeite heeft om in te passen? Qua vrijheid van doen en laten en ruimte die hij krijgt zal er een hoop veranderen. Ik hoop dat het goed komt want hij kan dan echt wel meer brengen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 09:01
Hij moet wel ballen krijgen, anders kan hij staan hupsen en hollen wat hij wil, dus ik hoop dat de rest wakker gaat worden.

• St@m

St@m

@ Your Service

Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Wat zijn inbreng betreft ben ik nog wel wat gereserveerd, maar ik ben er wel blij mee. Als ik zijn bewegingen op het veld zie is het al zoveel explosiever en verrassender dan wat veel middenvelders nu laten zien.

[...]

Weet je dat ik daar serieus bang voor ben? Dat hij óf op een positie moet en een rol krijgt die niet ligt, of dat hij moeite heeft om in te passen? Qua vrijheid van doen en laten en ruimte die hij krijgt zal er een hoop veranderen. Ik hoop dat het goed komt want hij kan dan echt wel meer brengen.
Nope, serieus geen sarcasme.. ik baal er echt van dat hij naar Ajax gaat.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

[...]

Lijkt me momenteel het meest logische dat hij hangend rechtsbuiten komt te staan, met name gezien Ghazi geen lantaarnpaal voorbij komt. Dat zou dan alleen ten koste gaan van Dolberg, want neem aan dat Traore sowieso speelt.

Of je zet hem op de plek van Gudelj.
Qu3st schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:02:
Vandaag om 16:00 uur tekent hij zijn contract! Ik ben blij dat Overmars toch deze deal heeft kunnen maken. Ik ben heel negatief over hem geweest maar dit heeft hij goed gedaan. oOo
mwah. In mijn ogen had overmars het goed gedaan als hij deze deal in juni had gesloten. Nu is het gewoon een paniekaankoop omdat je al 5 verliespunten heb en uit de CL ligt. Had je hem in juni gekocht had hij de hele voorbereiding meegedaan, beter voor hem én het team.

Nu is het een paniekaankoop die alleen gehaald wordt om de supporters even te sussen. Er is totaal geen sprake van doordacht beleid.

[ Voor 33% gewijzigd door KingKoning op 30-08-2016 11:24 ]

• Gonadan

Gonadan

Rechter aanvallende middenvelder zou ik het meest logisch vinden, met Traoré ervoor en Dolberg in de spits. Klaassen ernaast en Gudelj erachter. Tenzij je nog wat beters kan kopen dan die prutser.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:29
Ziyech kan ook meteen de vrije trappen en corners nemen, dus Gudelj heb je niet nodig. Die zal wel op de bank komen.

• Qu3st

Qu3st

KingKoning schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

mwah. In mijn ogen had overmars het goed gedaan als hij deze deal in juni had gesloten. Nu is het gewoon een paniekaankoop omdat je al 5 verliespunten heb en uit de CL ligt. Had je hem in juni gekocht had hij de hele voorbereiding meegedaan, beter voor hem én het team.

Nu is het een paniekaankoop die alleen gehaald wordt om de supporters even te sussen. Er is totaal geen sprake van doordacht beleid.
Dit is mijn inziens een 'paniekaankoop' omdat er interesse voor Bazoer, Schöne en Sinkgraven is. Ze wilden een soort Ibrahimovic situatie vermijden.
Je hebt gelijk dat deze aankoop in juni al afgerond had moeten zijn. Maar het is niet zo dat Ajax teveel heeft betaald, gewoon een hele nette deal.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Van Basten heeft nu ook duidelijk te kennen gegeven dat in November hij uiterlijk werkzaam is bij de KNVB. Met dat betreft is de puinzooi binnen de KNVB wel behoorlijk compleet. Voor Danny Blind misschien wel het juiste moment om zonder al teveel gezichtsverlies op te stappen nu het zo'n chaos is intern.

Ik hoop dat de grote clubs ingrijpen en een gerespecteerd persoonlijkheid naar voren schuiven om die toko daar te gaan leiden. We gaan hier de komende jaren nog enorm veel last van hebben.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:24
dutchgio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:25:
Ziyech kan ook meteen de vrije trappen en corners nemen, dus Gudelj heb je niet nodig. Die zal wel op de bank komen.
Gudelj schoot er afgelopen weekend nog 1 in -O-

Maar op zich wel lekker ja, een linkspoot die vrije trappen er geregeld inschiet is altijd prettig!!
Hopelijk krijgt hij voldoende ruimte bij Ajax, aangezien tegenstanders meestal zich ingraven tegen Ajax, zal hij niet dezelfde ruimte genieten als bij Twente waar iedere club vol aanvalt.
Desondanks heeft hij zich ook daar in crisistijd zich altijd weten te bewijzen en zelfs rondom de transfersoap bleef hij gewoon presteren. Hopelijk zet hij die lijn door *O*

Middenveld:

-----------Ziyech-----------Klaassen

-------------Riedewald/Gudelj--------------

*O*

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

---------------Krul-----------------
Veltman-Tete-Sanchez-Dijks
Ziyech-Riedewald-Klaassen
---Traoré-Dolberg-Younes---

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 12:18 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Qu3st schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:41:
[...]

Dit is mijn inziens een 'paniekaankoop' omdat er interesse voor Bazoer, Schöne en Sinkgraven is. Ze wilden een soort Ibrahimovic situatie vermijden.
Je hebt gelijk dat deze aankoop in juni al afgerond had moeten zijn. Maar het is niet zo dat Ajax teveel heeft betaald, gewoon een hele nette deal.
Je wilt zoiemand ook gewoon in de voorbereiding hebben, en bij je kwalificatiewedstrijden om de CL.

Dus voorlopig staat Ajax nog in de min met deze transfer.

Hij zal zich van kiet af aan moeten gaan bewijzen, en in balbezit zal het wel redelijk werken.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Teveel ego's te weinig kwaliteit.
NL elftal gaat nu door dezelfde periode als '79-'84..
Soit.. België (o.a.) heeft het recent ook meegemaakt.

• dutchgio
martinusz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Gudelj schoot er afgelopen weekend nog 1 in -O-

Maar op zich wel lekker ja, een linkspoot die vrije trappen er geregeld inschiet is altijd prettig!!
Hopelijk krijgt hij voldoende ruimte bij Ajax, aangezien tegenstanders meestal zich ingraven tegen Ajax, zal hij niet dezelfde ruimte genieten als bij Twente waar iedere club vol aanvalt.
Desondanks heeft hij zich ook daar in crisistijd zich altijd weten te bewijzen en zelfs rondom de transfersoap bleef hij gewoon presteren. Hopelijk zet hij die lijn door *O*

Middenveld:

-----------Ziyech-----------Klaassen

-------------Riedewald/Gudelj--------------

*O*
Nadat hij er eerder een stuk of 10 zo de tweede ring in schoot ja. >:)
Z'n corners zijn ook vaak niet best. Afgelopen weekend was gewoon een positieve uitzondering.
Wel een heerlijk middenveld zo hoor.

• KingKoning
Toch hoop ik dat ook Bazour nog gewoon blijft. Afgezien van slechtere periode waar hij nu doorheen gaat is het wel duidelijk een groot talent. En een beetje concurrentie op het middenveld lijkt me alleen maar goed.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
Tethtoril schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:22:
Teveel ego's te weinig kwaliteit.
NL elftal gaat nu door dezelfde periode als '79-'84..
Soit.. België (o.a.) heeft het recent ook meegemaakt.
Als er dan een '88 gaat volgen ben ik tevreden :9

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
KingKoning schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:58:
Toch hoop ik dat ook Bazour nog gewoon blijft. Afgezien van slechtere periode waar hij nu doorheen gaat is het wel duidelijk een groot talent. En een beetje concurrentie op het middenveld lijkt me alleen maar goed.
Anderhalf jaar geleden was het nog het grootste talent wat er was (tenminste als we sommige mensen moeten geloven), gewoon weer een over het paard getilde speler die het te hoog in zijn bol heeft gekregen en dacht dat hij al op wereld nivo speelde. Zelfde probleem met Tete die er een potje van maakt nu, probleem bij ajax is dat ze altijd te snel roepen dat een speler van exceptioneel nivo is zonder dat er ooit wat is gepresteerd.

Nu hebben ze het moeilijk omdat ze toch niet zo goed zijn als men dacht en willen ze weg omdat ze niet spelen.

PS
Blijf wel verbaasd dat deze 2 gewoon in Oranje selectie zitten, riep Blind niet enige tijd terug (over oa Van Persie) dat als een speler niet speelt hij ook niet in aanmerking komt voor Oranje?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

rikoos schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

PS
Blijf wel verbaasd dat deze 2 gewoon in Oranje selectie zitten, riep Blind niet enige tijd terug (over oa Van Persie) dat als een speler niet speelt hij ook niet in aanmerking komt voor Oranje?
Klopt, en dat maakt het niet geloofwaardiger, waarom Depay dan niet? Hij speelt niet, maar hij heeft wel de potentie om een keyplayer te zijn, blijkbaar is het allemaal nogal selectief. 8)7

Last.fm | Code Talks

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Terranova schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Als er dan een '88 gaat volgen ben ik tevreden :9
NL vs DL Hamburg..
We zagen het als een revanche voor 1974!
Twijfel dat de meesten dat nog meegemaakt hebben.. 1974 bedoel ik..
M'n vader zei nog: "Niet te vroeg juichen" na de penalty... gvd wad had hij gelijk! :(

• Qu3st

Qu3st

Ramzzz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

Je wilt zoiemand ook gewoon in de voorbereiding hebben, en bij je kwalificatiewedstrijden om de CL.

Hij zal zich van kiet af aan moeten gaan bewijzen, en in balbezit zal het wel redelijk werken.
Zeker, hij is te laat gehaald, maar beter laat dan nooit vind ik.
In de min? Mwah voor hoe lang? Als Bazoer voor 25 miljoen verkocht wordt staat Ajax dik in de plus. Daarbij is er voor 55 miljoen verkocht en voor ongeveer 22 miljoen gekocht. Toch een aardige winst.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 22:22

MeNTaL_TO

The future is not set

Tethtoril schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:27:
[...]

NL vs DL Hamburg..
We zagen het als een revanche voor 1974!
Twijfel dat de meesten dat nog meegemaakt hebben.. 1974 bedoel ik..
M'n vader zei nog: "Niet te vroeg juichen" na de penalty... gvd wad had hij gelijk! :(
En dan heb je het over 74, waar we als eerste de pingel kregen? Heb het niet meegemaakt (ben weliswaar van 74). Maar mijn vader wordt nog sjaggo als we het er over hebben, hij schijnt echt de hele nacht boos op het balkon gezeten te hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Qu3st schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Zeker, hij is te laat gehaald, maar beter laat dan nooit vind ik.
In de min? Mwah voor hoe lang? Als Bazoer voor 25 miljoen verkocht wordt staat Ajax dik in de plus. Daarbij is er voor 55 miljoen verkocht en voor ongeveer 22 miljoen gekocht. Toch een aardige winst.
Ik doel uiteraard op de (hypothetische) situatie waarin Ajax mét Ziyech de CL poulefase had gehaald.

• Qu3st

Qu3st

Ramzzz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Ik doel uiteraard op de (hypothetische) situatie waarin Ajax mét Ziyech de CL poulefase had gehaald.
[sarcasm]Ach dat verdienen we weer terug als we kampioen worden en Europa League winnen :+ [/sarcasm]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:26

Baseman77

We move

dutchgio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:09:
Volgens mij stuurde Bosz al aan op een wijziging aan de opstelling, niet zozeer meer met een '10 en 2 meer verdedigend ingestelde spelers daar achter, maar weer naar 1 verdedigende middenvelder, Riedewald, die onlangs nog aangaf liever op het middenveld te spelen, met daarvoor 2 aanvallende spelers, Ziyech en Klaassen dus.
Dan zal Ziyech voor het eerst in zijn carriere ook verdedigend en in de omschakeling bij balverlies flink aan de bak moeten, anders komt het middenveld van Ajax vaak 1 man tekort.
PolarBear schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:16:
"Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander."
Het huidige doelsaldo van Ajax is 9 voor en al 5 tegen, en dat met een relatief makkelijk programma.
Achterin is het momenteel verre van stabiel en dat zal echt beter moeten.
Je weet dat Twente vorig seizoen 13e is geworden?
Ziyech is natuurlijk een erg goede voetballer, maar hij is geen Messi...

• dutchgio
Baseman77 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

Dan zal Ziyech voor het eerst in zijn carriere ook verdedigend en in de omschakeling bij balverlies flink aan de bak moeten, anders komt het middenveld van Ajax vaak 1 man tekort.

Je weet dat Twente vorig seizoen 13e is geworden?
Ziyech is natuurlijk een erg goede voetballer, maar hij is geen Messi...
Dat zal hij zelf ook weten, als held en beste speler bij een 'middenmotor' wordt het geaccepteerd dat hij in verdedigend opzicht minder doet, bij Ajax niet. Hij had ook bij Twente kunnen blijven als dat een probleem is...

Twente werd inderdaad 13e, en hoe? Mede door Ziyech ja, als het hem niet volledig toe komt.

• Baseman77

Baseman77

We move

Voetbal is een teamsport, maar ik hoop dat Bosz er net zo over denkt als jij ;)
En ik betwijfel of Ziyech dat ook weet...al komen we er vanzelf achter natuurlijk.

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:18:

Alsof Ajax ooit in de plus kan komen. :z

Met deze transfer staan ze bij mij dik in de plus, maar met het beleid nog totaal niet. Ik ben het met je eens dat het domweg knap stom was om überhaupt pas te beginnen met versterken op het moment dat je al vol voor de CL bezig bent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
dutchgio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Dat zal hij zelf ook weten, als held en beste speler bij een 'middenmotor' wordt het geaccepteerd dat hij in verdedigend opzicht minder doet, bij Ajax niet. Hij had ook bij Twente kunnen blijven als dat een probleem is...

Twente werd inderdaad 13e, en hoe? Mede door Ziyech ja, als het hem niet volledig toe komt.
Inderdaad, bij Twente ging de ene naar de andere speler weg en de vervanging was jeugd of matige huurlingen. Dat ze nog zo ver zijn gekomen is zeer knap en iedereen kon zien dat Ziyech er met kop en schouders bovenuit stak.

Hoop dat Twente het alsnog goed gaat doen, dankzij een vriend kan ik daar redelijk vaak zitten en tot nu toe word er aardig voetbal gespeeld daar.

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:35:
Ik ben het met je eens dat het domweg knap stom was om überhaupt pas te beginnen met versterken op het moment dat je al vol voor de CL bezig bent.
Dat valt Bosz ook voor een gedeelte aan te rekenen. Bij Ajax waren ze van mening dat ze het met deze selectie konden doen. Echter laat het nieuwe systeem veel spelers door de ondergrens zakken. Dan is het of terug naar het oude systeem zoals onder Frank de Boer of nieuwe spelers aantrekken die meer creativiteit brengen voor aanvallend voetbal. Bosz had eerder moeten onderkennen dat zijn systeem andere spelers benodigd.

En als Ajax ballen heeft dan pikt het Ron Vlaar op bij AZ. Een prima versterking voor in de verdediging :)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 30-08-2016 16:54 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

Nee niet weer bij AZ halen, zoek toch eens een andere vijver.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
Zou die sowieso wel willen? Of juist als reactie op het feit dat hij bij Feyenoord niet welkom was? :)
Ik zie linksback Haps eerder nog wel de stap naar een Ajax of PSV maken.

• Gonadan

Gonadan

Geen idee. Ik heb veel sympathie voor Ronnie maar hij was ook wel weer erg vaak stuk. Ik ben zelf alleen wel klaar met het winkelen in Alkmaar, gewoon even niet doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
Vlaar, 33 jaar oud en te traag om met veel ruimte in de rug te spelen. Een goede vervanger voor Dijks lijkt me noodzakelijker.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54

Vos

AFCA

rikoos schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Anderhalf jaar geleden was het nog het grootste talent wat er was (tenminste als we sommige mensen moeten geloven), gewoon weer een over het paard getilde speler die het te hoog in zijn bol heeft gekregen en dacht dat hij al op wereld nivo speelde. Zelfde probleem met Tete die er een potje van maakt nu, probleem bij ajax is dat ze altijd te snel roepen dat een speler van exceptioneel nivo is zonder dat er ooit wat is gepresteerd.

Nu hebben ze het moeilijk omdat ze toch niet zo goed zijn als men dacht en willen ze weg omdat ze niet spelen.

PS
De talenten van jouw club werden toch ook gelijk Oranje in geroepen? Is imo niet perse Ajax eigen, maar een Nederlands iets. Jonge spelers krijgen gewoon (bijna) altijd een terugval, als ze daar bovenop komen dan kan je pas beter oordelen vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 30-08-2016 17:36 ]

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
De transfer is officieel.

http://www.vi.nl/nieuws/a...koop-ziyech-officieel.htm

11 Miljoen euro waarvan Twente 8 miljoen krijgt, een dure transfer maar voor deze speler is het een redelijk bedrag, toch mooi dat Twente daar aan mee werkt.

Nu is het afwachten wat de consequenties zijn voor de opstelling van Ajax.

• Baseman77

Baseman77

We move

Prima instelling deze jongen, niet meeverdedigen omdat je er helemaal geen zin meer in had is bijvoorbeeld volkomen normaal voor hem:
https://twitter.com/FOXSportsnl/status/770671300385779712

• Tweaking Art
Baseman77 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:26:
Prima instelling deze jongen, niet meeverdedigen omdat je er helemaal geen zin meer in had is bijvoorbeeld volkomen normaal voor hem:
Ah...kijk nou, iemand die gewoon zegt hoe hij er over denkt en er zitten al weer mensen aan zijn poten te zagen, wat een verassing :D

Trouwens, dat Ziyech al langer weg wilde bij Twente, dat was niet echt een geheim dus ja, 100% geven voor een club waar je eigenlijk niet meer voor wil spelen, niet iedereen kan dat opbrengen.

• Martinusz
Baseman77 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:26:
Nu weten we het wel hoor dat je op de transfer negatief reageert, je hoeft het niet steeds te herhalen ;)

Als hij bij Twente 'lui' was, moet je nagaan als hij echt gaat voetballen, nog meer doelpunten en assists :+

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:09:
Volgens mij stuurde Bosz al aan op een wijziging aan de opstelling, niet zozeer meer met een '10 en 2 meer verdedigend ingestelde spelers daar achter, maar weer naar 1 verdedigende middenvelder, Riedewald, die onlangs nog aangaf liever op het middenveld te spelen, met daarvoor 2 aanvallende spelers, Ziyech en Klaassen dus.
Zo speelden ze al tegen Go Ahead. Gewoon 4-1-4-1 eigenlijk met Klaassen en Gudelj vóór Riedewald.
Ik zie echt niet hoe Ziyech vanaf rechts kan komen te spelen met daarvoor ook nog Traoré die hetzelfde speelt .... (misschien gewoon weer Traoré op 9 en El Ghazi op rechtsbuiten)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 30-08-2016 20:50 ]

• Martinusz
apis29 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:49:
[...]

Zo speelden ze al tegen Go Ahead. Gewoon 4-1-4-1 eigenlijk met Klaassen en Gudelj vóór Riedewald.
Ik zie echt niet hoe Ziyech vanaf rechts kan komen te spelen met daarvoor ook nog Traoré die hetzelfde speelt .... (misschien gewoon weer Traoré op 9 en El Ghazi op rechtsbuiten)
Ziyech gaat links spelen denk ik schuin achter Younes en de spits, Klaassen rechts, daarachter Riedewald of Gudelj.

• Tweaking Art
Riedewald kan dan wel liever op het middenveld spelen maar het is daar al vol, zeker nu Ziyech er is, als je hem op het middenveld zet dan zet je Gudelj en Bazoer op de bank, dat vind ik niet echt verstandig.

Ik zou Jairo Riedewald gewoon weer verdediger zetten, Nick Viergever is wat mij betreft niet onomstreden en dan kan je voor de 6 positie voor of Gudelj of Bazoer kiezen.

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:47
apis29 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:49:
[...]

martinusz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Ziyech gaat links spelen denk ik schuin achter Younes en de spits, Klaassen rechts, daarachter Riedewald of Gudelj.
Dit vermoed ik ook. En dat heet gewoon 4-3-3 (met de punt naar achteren) en niet 4-1-4-1 :P

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Viergever, Riedewald, Gudelj
Daar zou ik ook vervangers voor zoeken als ik Ajax was. In de echte wedstrijden Europees kunnen deze spelers niet mee komen

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

• Martinusz
Tweaking Art schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:59:
Riedewald kan dan wel liever op het middenveld spelen maar het is daar al vol, zeker nu Ziyech er is, als je hem op het middenveld zet dan zet je Gudelj en Bazoer op de bank, dat vind ik niet echt verstandig.

Ik zou Jairo Riedewald gewoon weer verdediger zetten, Nick Viergever is wat mij betreft niet onomstreden en dan kan je voor de 6 positie voor of Gudelj of Bazoer kiezen.
Jij hebt de afgelopen wedstrijden niet gezien blijkbaar?

Riedewald achterin was minder, Riedewald op middenveld in verdedigende rol was zeer goed.
En ja Gudelj heeft nu dus dubbele concurrentie, daar waar bazoer op dit moment nummer 3 is in de pikorde.
In die rol is Riedewald op dit moment beter dan Gudelj, daar waar Gudelj ook aangaf de aanvallendere rol beter te liggen (zoals bij AZ).

Overigens dan wel een vervanger voor Viergever nodig!! Linksback of links cv is het pover gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 30-08-2016 21:05 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 12:24
Het probleem in Nederland is gewoon het gebrek aan goede wedstrijden. Het zou goed zijn wanneer Psv en Ajax ( dat zijn toch gewoon de toppers de laatste jaren ) meer MET elkaar zouden samenwerken.

Leuk kampioen worden, maar wil een van beide iets in Europa betekenen, en dat structureel doen dan moeten ze ervoor zorgen dat ze meer zware wedstrijden hebben. En misschien zelfs spelers uitwisselen welke beter bij elkaar uit komen. Ja elkaar sterker maken, om jezelf beter te maken.

de enige manier voor Nederland om in Europa iets te betekenen is om samen voor een paar sterke teams te gaan. En gezien de recente en minder recente geschiedenis mogen hier alleen Ajax en PSV aanspraak op maken.

Daarnaast net als in Belgie bv een ronde tegen alle teams en daarna opnieuw beginnen tegen de nummers 1 tot 9. Twee wedstrijden daar. Dus dan krijg je gewoon betere wedstrijden.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Jorizzz
apis29 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:03:
[...]

quote-in quote:
"Jorizzz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:00:
[...]Bij Ajax heet dat 4-3-3"

;)
Even kijken, vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers. Ja laten we net doen of dat alleen bij Ajax 4-3-3 heet >:)

• Tweaking Art
martinusz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Jij hebt de afgelopen wedstrijden niet gezien blijkbaar?

Riedewald achterin was minder, Riedewald op middenveld in verdedigende rol was zeer goed.
En ja Gudelj heeft nu dus dubbele concurrentie, daar waar bazoer op dit moment nummer 3 is in de pikorde.
In die rol is Riedewald op dit moment beter dan Gudelj, daar waar Gudelj ook aangaf de aanvallendere rol beter te liggen (zoals bij AZ).
Die heb ik wel gezien maar ik vind Gudelj en Bazoer gewoon prima spelers, ik schrijf hun niet zo snel af als sommige mensen hier.

Gudelj kan die rol prima vervullen.

Ik vind het totaal onnodig om Gudelj en Bazoer op de bank te zetten omdat Riedewald per se op het middenveld moet staan.

Viergever, dat is niet echt een speler die ik altijd in de basis zou zetten, dus ik zou niet weten waarom moeilijk te doen wanneer het simpel kan.

• Martinusz
Tweaking Art schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Die heb ik wel gezien maar ik vind Gudelj en Bazoer gewoon prima spelers, ik schrijf hun niet zo snel af als sommige mensen hier.

Gudelj kan die rol prima vervullen.

Ik vind het totaal onnodig om Gudelj en Bazoer op de bank te zetten omdat Riedewald per se op het middenveld moet staan.

Viergever, dat is niet echt een speler die ik altijd in de basis zou zetten, dus is zou niet weten waarom moeilijk te doen wanneer het simpel kan.
Is toch niet afschrijven? Er is nu eenmaal een speler die het nu beter doet op die plek, als ze niet op de bank willen zitten, zullen ze 100% gas moeten geven en het beter doen op die plek.

Ik heb het in dit topic vaak genoeg opgenomen voor Gudelj, want ik vind het geen slechte speler, maar voetballend heeft Riedewald veel meer drang naar voren ipv tikkie breed, en dat is nu net wat er nodig is, sneller naar de goal.

• Baseman77

Baseman77

We move

Tweaking Art schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:39:
Ah...kijk nou, iemand die gewoon zegt hoe hij er over denkt en er zitten al weer mensen aan zijn poten te zagen, wat een verassing :D

Trouwens, dat Ziyech al langer weg wilde bij Twente, dat was niet echt een geheim dus ja, 100% geven voor een club waar je eigenlijk niet meer voor wil spelen, niet iedereen kan dat opbrengen.
Hij zegt letterlijk dat hij geen zin meer had om een gedeelte van zijn werk te doen en dit verdedig jij ook nog?
Hij krijgt dik betaald, speelt in een team, maar doet alleen waar hij zin in heeft en laat zijn teamgenoten het vuile werk opknappen. Ik vind het nogal een uitspraak voor een profvoetballer.

• Gonadan

Gonadan

Het begint nu toch echt lachwekkend te worden. Eerst Bazoer die achteraf niets is, daarna De Jong en nu ineens als het rond is heeft Ziyech geen mentaliteit meer. Ik ga stuk hier. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-11 09:25
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:35:
Het begint nu toch echt lachwekkend te worden. Eerst Bazoer die achteraf niets is, daarna De Jong en nu ineens als het rond is heeft Ziyech geen mentaliteit meer. Ik ga stuk hier. _O-
Dit dus ja. En nog is het een van zo niet de beste middenvelder van afgelopen seizoen. Als ie z'n best gaat doen vangt Ajax straks 50 miljoen voor hem.

Daarnaast meldt Mike Verweij net dat El Ghazi mag vertrekken bij Ajax. Zou 12 miljoen moeten kosten.

Tevens zal Bazoer gewoon blijven.

• Bossie
  • Laatst online: 22:15
Arwintju schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 01:15:
[...]

Dit dus ja. En nog is het een van zo niet de beste middenvelder van afgelopen seizoen. Als ie z'n best gaat doen vangt Ajax straks 50 miljoen voor hem.

Daarnaast meldt Mike Verweij net dat El Ghazi mag vertrekken bij Ajax. Zou 12 miljoen moeten kosten.

Voor 12m is het zeer logisch dat El Ghazi mag vertrekken :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dutchgio
Maar wie haal je daarvoor nu nog terug? Of gaan ze het dan doen met wie ze nu hebben?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17

Rhapsody

In Metal We Trust

Bossie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:04:
[...]

Voor 12m is het zeer logisch dat El Ghazi mag vertrekken :X
Is El Ghazi nu ook al afgeschreven?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54

Vos

AFCA

dutchgio schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:36:
Maar wie haal je daarvoor nu nog terug? Of gaan ze het dan doen met wie ze nu hebben?
Cerny staat te trappelen ;)

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Rhapsody schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:37:
[...]

Is El Ghazi nu ook al afgeschreven?
Ja dat gaat altijd heel snel. 2 goede potjes en je bent een wereldtalent, even een mindere periode en je kunt er helemaal niks meer van.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• Gonadan

Gonadan

MarvinG schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:43:
Ja dat gaat altijd heel snel. 2 goede potjes en je bent een wereldtalent, even een mindere periode en je kunt er helemaal niks meer van.
Op zich heb je gelijk, maar in het geval El Ghazi niet. Die heeft vorig jaar een aantal goede wedstrijden gespeeld aan het begin van het seizoen waarbij hij veel scoorde. Dat stagneerde snel toen men hem kende en niet meer onderschatte maar sindsdien is het een 'mindere periode'. Ofwel hij lijkt gewoon niet goed genoeg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

El Ghazi is te beperkt als vleugelaanvaller. In het begin kon hij nog wel verrassen door zijn manier van spelen en acties, maar daarna bleek hij te eenvoudig verdedigbaar te zijn. Hij heeft te veel ruimte nodig voor zijn actie en is te voorspelbaar.

• Martinusz
MarvinG schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Even een mindere periode? Hij heeft VORIG seizoen in het begin 6 goede wedstrijden gespeeld, daarna 28 slechte en die lijn heeft hij tot nu toe doorgezet. Hij komt geen man voorbij (niet handig als rechtsbuiten), gaat voor eigen kans (en mist) terwijl hij kan afleggen, straalt helemaal niets meer uit, geeft nauwelijks een bruikbare voorzet. En vervolgens zien we Cerny bij Jong Ajax die doelpunten maakt en assists geeft, wat mij betreft had El Ghazi allang even op de bank mogen gaan zitten, maar blijkbaar had hij wat meer krediet bij de trainers :?

Dusja even een mindere periode is dus geen sprake van, zeg maar gerust al een seizoen lang dat er niks uitkomt. Ik heb het idee dat sinds de winterstop er mentaal iets veranderd is bij die jongen, volgens mij was er toen interesse van AC Milan ofzo (?) en zit hij volgens mij al met zijn hoofd in de zon. Schijnen meer jeugdspelers steeds vaker last van te hebben :?

• nocalimero
  • Laatst online: 16:56
Arwintju schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 01:15:
[...]

Dat is toch de wereld op zijn kop: de beste speler van de afgelopen 2 seizoenen kost blijkbaar 11 miljoen en een talentvolle jeugdspeler die afgelopen seizoen goed begon maar daarna niet veel meer heeft laten zien moet blijkbaar 12 miljoen kosten??
8)7

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Martinusz
nocalimero schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Dat is toch de wereld op zijn kop: de beste speler van de afgelopen 2 seizoenen kost blijkbaar 11 miljoen en een talentvolle jeugdspeler die afgelopen seizoen goed begon maar daarna niet veel meer heeft laten zien moet blijkbaar 12 miljoen kosten??
8)7
Goed he van Nettomars 8) :+ houden we er zelfs nog 1 miljoen aan over!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:00:
El Ghazi is te beperkt als vleugelaanvaller. In het begin kon hij nog wel verrassen door zijn manier van spelen en acties, maar daarna bleek hij te eenvoudig verdedigbaar te zijn. Hij heeft te veel ruimte nodig voor zijn actie en is te voorspelbaar.
Je kunt het ook de trainers/coach verwijten, dat je aanval te beperkt is qua creativiteit.

Je moet altijd creatief blijven voetballen, met een team dat op elkaar is ingespeeld. Telkens wisselen/vertrouwen geven en weer wegnemen helpt dan niet.

Je kunt bij elke club een surrogaat MSN hebben, als ze maar vaak genoeg elkaar uitdagen en door veel samen te spelen automatismen creëren samen.

Dat 'beperkte voetballers' niet beter worden, ligt niet alleen aan de voetballer, maar net zo goed aan de aansturing.
martinusz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:02:
[...]

Even een mindere periode? Hij heeft VORIG seizoen in het begin 6 goede wedstrijden gespeeld, daarna 28 slechte en die lijn heeft hij tot nu toe doorgezet. Hij komt geen man voorbij (niet handig als rechtsbuiten), gaat voor eigen kans (en mist) terwijl hij kan afleggen, straalt helemaal niets meer uit, geeft nauwelijks een bruikbare voorzet. En vervolgens zien we Cerny bij Jong Ajax die doelpunten maakt en assists geeft, wat mij betreft had El Ghazi allang even op de bank mogen gaan zitten, maar blijkbaar had hij wat meer krediet bij de trainers :?

Dusja even een mindere periode is dus geen sprake van, zeg maar gerust al een seizoen lang dat er niks uitkomt. Ik heb het idee dat sinds de winterstop er mentaal iets veranderd is bij die jongen, volgens mij was er toen interesse van AC Milan ofzo (?) en zit hij volgens mij al met zijn hoofd in de zon. Schijnen meer jeugdspelers steeds vaker last van te hebben :?
Speelt hij daar tegen dezelfde tegenstanders als El Ghazi? Neen. De JL is niet voor niets een platform lager. Op alle fronten. Daar excelleren is zeer zeker geen garantie voor een goede start in de ED.

Uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 31-08-2016 09:09 ]

• Bossie
[...]

8)7
Yep, omdat Ajax nog steeds denkt dat hun jeugdspelers top zijn ;)

We grapten hier al dat Ajax beter voor 5 miljoen de spelergroep van Rostov kon overnemen, maar die willen niet omdat Ajax geen CL speelt 8)7

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• KingKoning
Bossie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:08:
[...]

Yep, omdat Ajax nog steeds denkt dat hun jeugdspelers top zijn ;)
En de rest van Europa blijkbaar ook, getuige de transferinkomsten van Ajax de laatste jaren 8)
Zelfs voor de afgeschreven Fischer werd nog 5 miljoen betaald.

Het is geen toeval dat voor Milik meer betaald wordt dan voor Janssen.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb altijd het idee dat Overmars de helft van die transferbedragen zelf betaald om zo op te kunnen scheppen op feestjes :p

Last.fm | Code Talks

• Bossie
KingKoning schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

En de rest van Europa blijkbaar ook, getuige de transferinkomsten van Ajax de laatste jaren 8)
Zelfs voor de afgeschreven Fischer werd nog 5 miljoen betaald.

Milik is ook geen product van de toekomst toch ;) ?
Maar omgekeerd, als er wel vraag is voor deze zogenaamde talenten die bij Ajax niet renderen dan ligt het probleem/oorzaak bij Ajax.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
KingKoning schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:15:
de enige reden is dat Napoli net daarvoor een hele dikke bak poen voor Higuain had gekregen van Juventus.

• Jorizzz
Bossie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Maar omgekeerd, als er wel vraag is voor deze zogenaamde talenten die bij Ajax niet renderen dan ligt het probleem/oorzaak bij Ajax.
Alléén als blijkt dat ze ergens anders wél renderen natuurlijk, maar dat is zeker ook niet altijd waar. Ik kan me nog een transfer van een slecht functionerende Ryan Babel herinneren voor het destijds volslagen belachelijke bedrag van 17 miljoen euro bijvoorbeeld...
Feit is natuurlijk wel dat er vanuit Ajax altijd veel grote talenten naar de grote voetballanden zijn vertrokken die wél heel groot zijn geworden. Dan is er misschien wel de aanname dat spelers bij Ajax, zelfs als ze daar niet uit de verf komen, toch wel (in potentie) een wat grotere transfersom waard zijn.

• nocalimero
Bossie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Volgens mij geldt voor het merendeel van die zgn. Ajax talenten die vroeg naar het buitenland vertrekken dat ze het daar ook niet echt redden. Je hebt uitzonderingen, maar dat zijn dan vaak de buitelandse talenten. Ik denk dat bijvoorbeeld Cillissen het ook niet gaat redden en voor Milik zie ik nog wel kansen ..

• Bossie
nocalimero schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Volgens mij geldt voor het merendeel van die zgn. Ajax talenten die vroeg naar het buitenland vertrekken dat ze het daar ook niet echt redden. Je hebt uitzonderingen, maar dat zijn dan vaak de buitelandse talenten. Ik denk dat bijvoorbeeld Cillissen het ook niet gaat redden en voor Milik zie ik nog wel kansen ..
Voor Milik zie ik wel kansen, ook voor Cillissen.
Beide zijn echter waarschijnlijk niet voor de basis gehaald, bij Cilissen is dat duidelijk hoewel hij zelf natuurlijk de ambitie heeft om dat gevecht aan te gaan.

Milik is waarschijnlijk voor de lange termijn aangeschaft, dacht dat Napoli ook meerdere pogingen heeft gedaan om Icardi te halen totdat Inter de deur dichtgooide.

Milik is voor meer verkocht dan Jansen door het EK. Jansen heeft een goed seizoen achter de rug maar heeft zijn transfer naar mijn inziens voornamelijk verdient door de oefeninterland tegen Engeland. Jansen is overigens prima gestart bij de Spurs en hopelijk ontwikkeld hij zich in deze lijn verder :)

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:35:
Je hebt helemaal gelijk...Bazoer heeft altijd een voorbeeldige mentaliteit gehad en Ziyech is het toonbeeld van de ultieme prof :z
Maar hou vooral je oogkleppen op en sta verder niet open voor andere argumenten ;w

Wat De Jong ermee te maken heeft is mij trouwens een raadsel.

• nocalimero
Bossie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Voor Milik zie ik wel kansen, ook voor Cillissen.
Beide zijn echter waarschijnlijk niet voor de basis gehaald, bij Cilissen is dat duidelijk hoewel hij zelf natuurlijk de ambitie heeft om dat gevecht aan te gaan.

Milik is waarschijnlijk voor de lange termijn aangeschaft, dacht dat Napoli ook meerdere pogingen heeft gedaan om Icardi te halen totdat Inter de deur dichtgooide.

Milik is voor meer verkocht dan Jansen door het EK. ...
En dat terwijl hij toch een redelijk beroerd EK speelde in mijn herinnering. Maar Milik gaat het wel redden, mits hij in Italië de tijd krijgt.

• Baseman77

Baseman77

We move

Milik heeft afgelopen weekend 2 x gescoord voor Napoli, een goed begin dus.
Ze hebben veel te veel voor hem betaald, maar hij is een prima afmaker en komt er echt wel.

• mannowlahn
Tweaking Art schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:59:
Nick Viergever is wat mij betreft niet onomstreden
Dat is nogal een understatement. Die gast heeft totaal niet het niveau wat ajax zou moeten nastreven.

• Bossie
muffstuff schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

Dat is nogal een understatement. Die gast heeft totaal niet het niveau wat ajax zou moeten nastreven.
Maar wel het niveau wat verwacht kan worden voor het geld dat Ajax uit wil geven.

• mannowlahn
Jorizzz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Alléén als blijkt dat ze ergens anders wél renderen natuurlijk, maar dat is zeker ook niet altijd waar. Ik kan me nog een transfer van een slecht functionerende Ryan Babel herinneren voor het destijds volslagen belachelijke bedrag van 17 miljoen euro bijvoorbeeld...
Feit is natuurlijk wel dat er vanuit Ajax altijd veel grote talenten naar de grote voetballanden zijn vertrokken die wél heel groot zijn geworden. Dan is er misschien wel de aanname dat spelers bij Ajax, zelfs als ze daar niet uit de verf komen, toch wel (in potentie) een wat grotere transfersom waard zijn.
Haha Babel ja en Roysten naar real ging. Dat waren toch wel humoristische transfers. :D

Al hoewel, de terugkeer van babel bij ajax was op dat moment wel plezierig.

• mannowlahn
Bossie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

Maar wel het niveau wat verwacht kan worden voor het geld dat Ajax uit wil geven.
Helemaal mee eens hoor. Dat ze geen 16 miljoen willen betalen, is prima.

Alleen het transfer beleid is naar mijn mening de reden van het verval geweest. Spelers als suarez en eriksen verkopen voor een te laag bedrag. Dan van den hoorn, duarte, viergevers terug halen. Allemaal spelers waar ik dan zeg, doe dat opvullen met jeugd en haal spelers die daadwerkelijk meteen in debasis staan, geef dan ook 8 miljoen uit. Dan een sinkgraven halverwege seizoen halen voor 7 miljoen bv, dat snap ik dan echt niet.

• Baseman77

Baseman77

We move

muffstuff schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:11:
Spelers als suarez en eriksen verkopen voor een te laag bedrag.
Te laag?
Voor Suarez kreeg Ajax minimaal 25 miljoen en voor Eriksen 12 miljoen (met nog maar een 1-jarig contract), dat waren toentertijd juist geweldige bedragen.

Ajax heeft meestal een erg matige hand in het aantrekken van nieuwe spelers, maar het verkopen van spelers gaat al lange tijd ongelooflijk goed. Om de een of andere reden krijgen ze het irritant vaak voor elkaar om spelers voor mooie bedragen te verkopen...als ze dat besteed zouden hebben aan goede aankopen waren ze nu het Bayern van Nederland.

Verwijderd

[...]

8)7
Het is volstrekt normaal dat een speler van Ajax of PSV meer waard is dan een speler van Twente of Utrecht, als ze exact hetzelfde laten zien op het veld. Bij een grote club moet je altijd presteren, de druk is veel en veel hoger. In de grote competities is dat ook zo. En naast het neerzetten van goede statistieken wordt er van een middenvelder ook verwacht dat hij voetballend bijdraagt, en op tactisch en technisch vlak voldoet. Als Ziyech even veel scoort bij Ajax maar het combinatiespel verpest, zijn ze in Amsterdam niet blij met hem. Terwijl ze bij Twente na elke wedstrijd de polonaise lopen.

Janssen heeft veel opgebracht omdat hij in Oranje als iets had laten zien. Op basis van zijn prestaties bij alleen AZ, was de transfersom veel lager geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 10:19 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
:)F _O-
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/t6q1ut0p5/FB_IMG_1472631516166.jpg

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:10
Sinds dit jaar kan je geen Fox Sports GO abonnement meer afsluiten.
Via deze link is het mij alsnog gelukt: https://bestellen.foxsports.nl/live
Eerste maand is €7,95 en de maanden erna is 15,95.
Maandelijks opzegbaar. Dus na de 7,95 periode zal ik het wel weer stop zetten.

Zit nu te denken of ik niet heel dom ben geweest.
Aankomende 2 weken is geen voetbal. Dus betaal 2 weken voor niets.
Wilde het eigenlijk alleen testen of het werkt.
Doet het dus wel :D.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kx22 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:26:

Kan je lekker naar documentaires en herhalingen van wedstrijden van vorige week tot 40 jaar geleden kijken :D

Last.fm | Code Talks

• dutchgio
Ja of interlands waar niemand op zit te wachten. :)
Waarom kun je overigens 1 dag bestellen voor dezelfde prijs als een hele maand? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door dutchgio op 31-08-2016 10:35 ]

• Martinusz
dutchgio schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:34:
Waarom kun je overigens 1 dag bestellen voor dezelfde prijs als een hele maand? 8)7
Is bij ZIggo ook, 7,95 voor 1 wedstrijd :X 8)7 dus zullen veel mensen alsnog maar abbo afsluiten omdat het voordeliger is, precies wat ze willen natuurlijk.
Als ze een wedstrijd goedkoop maken, zullen er heel wat abbo's sneuvelen, omdat je bij wijze van spreken alleen de Ajax wedstrijden dan besteld, daar verdienen ze niet genoeg aan.

Wel jammer, want ik zou dus wel per wedstrijd willen betalen, maar niet 7,95 ;(

• KingKoning
kx22 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:26:

kan dat niet meer? Wat een dinosaurussen ook daar he 8)7.

Een álleen internet abbonement is toch voor heel veel mensen juist heel erg wenselijk?
Heb zelf bijvoorbeeld alleen in de woonkamer COAX aansluiting dus in andere kamers kijk ik TV via smartphone/tablet en dan Chromecast.

• dutchgio
Die capaciteit kunnen ze ook niet aan, laatst bij Feyenoord was de stream ook al niet bereikbaar.
Eind vorig seizoen die aanbieding van eenmalig 10,- voor Go meegepakt, keek dan via laptop met HDMI naar TV.
Jammer inderdaad dat er nu niet zoiets is..

• Señor Sjon
  • Laatst online: 21:32
martinusz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Is bij ZIggo ook, 7,95 voor 1 wedstrijd :X 8)7 dus zullen veel mensen alsnog maar abbo afsluiten omdat het voordeliger is, precies wat ze willen natuurlijk.
Als ze een wedstrijd goedkoop maken, zullen er heel wat abbo's sneuvelen, omdat je bij wijze van spreken alleen de Ajax wedstrijden dan besteld, daar verdienen ze niet genoeg aan.

Wel jammer, want ik zou dus wel per wedstrijd willen betalen, maar niet 7,95 ;(
Ze zouden bij sommige wedstrijden eerder geld toe moeten geven. :X

http://www.telegraaf.nl/d...houdt_hand_op_knip__.html
Wat een lijst zeg. Engeland 1.2 miljard. De Eredivisie ongeveer het startgeld van 2 clubs in de CL. :X Zo kom je er in ieder geval nooit. Dit kaartenhuis moet toch eens instorten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Martinusz
Señor Sjon schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Ze zouden bij sommige wedstrijden eerder geld toe moeten geven. :X

http://www.telegraaf.nl/d...houdt_hand_op_knip__.html
Wat een lijst zeg. Engeland 1.2 miljard. De Eredivisie ongeveer het startgeld van 2 clubs in de CL. :X Zo kom je er in ieder geval nooit. Dit kaartenhuis moet toch eens instorten?
Daarom wil ik niet alle wedstrijden zien ;)

Dat kaartenhuis wordt voorlopig alleen maar groter door de aanpassing van de CL, de rijken worden nog rijker 8)7

• Han
  • Niet online

Han

Het slachtoffer op het middenveld bij Ajax na de komst van Ziyech is bekend: Lasse Schöne

Lasse Schöne keert waarschijnlijk terug naar zijn Denemarken; Bröndby IF. Blijf het één van mijn favoriete middenvelders vinden. Ondanks dat hij transfervrij overkwam naar Ajax was hij toch verrassend waardevol. Jammer maar helaas, ik kan mij voorstellen dat hij er voor kiest om te spelen in plaats van op de bank bij Ajax.

Wel leuk altijd, zo'n laatste transfer-dag, met een hoop verrassingen altijd. Echter kleeft er iedere periode weer het zelfde nadeel aan:

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2016/8/31/753f1ff4-ef8d-4f9c-bf92-b75824eabb01.jpg

:P

[ Voor 29% gewijzigd door Han op 31-08-2016 11:30 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder