[F1] Seizoen 2016-08 - GP van (nog net in) Europa Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 47.429 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

sjaool schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:46:
Mijn stream is anders perfect HD. :D

Wat een wilde katten daar rond het circuit zeg. Ik hoop dat die tijdens race wel ergen in een hoekje opgekruld liggen te slapen. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n beestje onder een F1 wagen terecht komt. :X
Dat zou inderdaad wel zielig zijn voor die lieve beestjes... O+

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Dat zou inderdaad wel zielig zijn voor die lieve beestjes... O+
Sky F1 neemt ze nu ook mee in de montage. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
sw3ex schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Heb je de replay wel gezien? De eerste keer laat VES echt te veel ruimte over, hij gaat zelfs met zijn 4 banden over de witte lijn in de 1ste ronde.
Bij de herstart maakt hij een remfoutje waarna hij BOT blokkeert.
Ik geef toe dat het vanuit de andere hoek lijkt alsof BOT heel agressief aanvalt maar van achteren gezien ziet het er andersom uit.
Bottas wou gewoon 2 x een tow......en realiseerde zich niet dat dit de kwalie was ipv de race

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:56
sw3ex schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Heb je de replay wel gezien? De eerste keer laat VES echt te veel ruimte over, hij gaat zelfs met zijn 4 banden over de witte lijn in de 1ste ronde.
Bij de herstart maakt hij een remfoutje waarna hij BOT blokkeert.
Ik geef toe dat het vanuit de andere hoek lijkt alsof BOT heel agressief aanvalt maar van achteren gezien ziet het er andersom uit.
De eerste keer zat Bottas in z'n inlap en Max in z'n flying lap. Waarom gaat Bottas dan toch proberen in te halen in bocht 1? Slaat helemaal nergens op en is in mijn ogen op z'n minst een reprimande waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
robpol schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:50:
[...]

De eerste keer zat Bottas in z'n inlap en Max in z'n flying lap. Waarom gaat Bottas dan toch proberen in te halen in bocht 1? Slaat helemaal nergens op en is in mijn ogen op z'n minst een reprimande waard.
Ik denk omdat VES echt wel heel breed ging in die bocht. En ik denk niet dat BOT van het begin ging inhalen maar dat hij gewoon VES ging ontwijken.

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zou zomaar eens kunnen zijn dat Hamilton zijn beschadigde bandjes uit Q2 zal mogen vervangen, vanwege "veiligheid issues". We zullen zien morgen.

Het e.e.a. wordt op deze Twitter account verondersteld dat het mogelijk zou kunnen zijn.
https://twitter.com/adamcooperF1

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 18-06-2016 16:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
*knip* doe eens niet.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 18-06-2016 16:56 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kan iedereen svp Phusebox negeren en vooral niet voeren, en Phusebox svp facebook of Twitter gebruiken om zijn frustraties af te reageren? Met dank.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:52:
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat Hamilton zijn beschadigde bandjes uit Q2 zal mogen vervangen, vanwege "veiligheid issues". We zullen zien morgen.

Het e.e.a. wordt op deze Twitter account verondersteld dat het mogelijk zou kunnen zijn.
Die was al gepost, maar ik zou het echt belachelijk vinden als dit gebeurt. Hij heeft in Q2 de 2e tijd gezet op die zogenaamd gevaarlijke en "undrivable" bandjes. Dan had hij binnen moeten komen voor een nieuw setje...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Grrrrrene schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:06:
[...]

Die was al gepost, maar ik zou het echt belachelijk vinden als dit gebeurt. Hij heeft in Q2 de 2e tijd gezet op die zogenaamd gevaarlijke en "undrivable" bandjes. Dan had hij binnen moeten komen voor een nieuw setje...
Mee eens, naar mijn mening moet hij er ook opstarten. Om nog naar binnen te gaan was alleen geen tijd meer. Dus hij moest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met een circuit als Baku mis ik Maldonado wel, maar wie weet hebben we morgen een mooie vervanger :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Max zegt, logischerwijs, dat 'ie niet bij voorbaat opgeeft:
Verstappen baalt van negende startplaats in Bakoe
De Nederlander legt zich vooraf niet neer bij een bijrol op zondag. "Gelukkig kun je hier goed inhalen. Ik geef zondag vol gas", zei het racetalent.

[ Voor 41% gewijzigd door Migrator op 18-06-2016 17:10 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Fietsbel schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:08:
Met een circuit als Baku mis ik Maldonado wel, maar wie weet hebben we morgen een mooie vervanger :P
Als er een coureur is die ik nooit graag gehad heb is het Maldonado wel. Altijd zo agressief zonder reden, gigantisch veel accidenten veroorzaken en het dan op een ander steken. Met als toppunt kwalificatie in Spa (weet het jaar niet meer) waar hij in de afdaling naast HAM komt rijden om die dan tegen de muur te duwen. Om er bovendien vanaf te komen dat hij HAM zogezegd niet gezien had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Fietsbel schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:08:
Vlak Kvyat niet uit :P Die staat gelukkig voor Max, dus die kan nog voor wat mayhem zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Die kan mooi als zeevogel spelen bij Vettel ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sw3ex schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:11:
[...]

Als er een coureur is die ik nooit graag gehad heb is het Maldonado wel. Altijd zo agressief zonder reden, gigantisch veel accidenten veroorzaken en het dan op een ander steken. Met als toppunt kwalificatie in Spa (weet het jaar niet meer) waar hij in de afdaling naast HAM komt rijden om die dan tegen de muur te duwen. Om er bovendien vanaf te komen dat hij HAM zogezegd niet gezien had...
Echt, dat moment met HAM maakt me nog boos. Volgens mij was dat 2011. Niet zozeer dat HAM daar benadeelt van werd, maar puur hoe gevaarlijk die actie is, het totaal niet in een top klasse van motorsport thuis hoort, en hoe onbestraft het is gebleven.

Van mij hadden ze die kerel diezelfde race uit de auto mogen knikkeren, maar dankzij zijn Spanje overwinning (wat liet zien dat hij wel pace had, maar niet altijd evenveel verstand) mocht hij nog lang blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Kunt zeggen wat je wilt maar Baku brengt genoeg spektakel met zich mee. Ook een paar interessante shots wat betreft cameravoering gezien. Dat is iets waar voor mijn gevoel nog wel veel te winnen is. Maar de Manors bijna Q2, best knap.

Al valt Renault volledig door de mand hier. De ene Renault motor op de eerste rij, twee anderen op de laatste rij. Groot verschil.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Dan gaan coureurs dit 'per ongeluk' doen? Zou het een vreemde beslissing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Vos schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Dan gaan coureurs dit 'per ongeluk' doen? Zou het een vreemde beslissing vinden.
Inderdaad, eerst je Q2 tijd rijden waarmee je naar Q3 gaat en dan in je ronde naar de pit toe lekker je banden op roken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:12:
[...]
Vlak Kvyat niet uit :P Die staat gelukkig voor Max, dus die kan nog voor wat mayhem zorgen :P
Ook dat was al gepost. Niet gezien? 😜

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wom schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:58:
Kunt zeggen wat je wilt maar Baku brengt genoeg spektakel met zich mee. Ook een paar interessante shots wat betreft cameravoering gezien. Dat is iets waar voor mijn gevoel nog wel veel te winnen is. Maar de Manors bijna Q2, best knap.

Al valt Renault volledig door de mand hier. De ene Renault motor op de eerste rij, twee anderen op de laatste rij. Groot verschil.
Tja, als het team al na de 7e race besluit om zich te focussen op de auto van komend seizoen, dan is het niks vreemd dat de voormalig Lotus blijft zoals ie is; pet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Thx voor de filmpjes!
Goede reactie van max. De smile op het eind is mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
R4NCOR schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:59:
Olav doet het op zich best leuk vind ik, maar hij maakt wel regelmatig foutjes of ziet dingen niet. Ik denk dat dat simpel op te lossen is door er een co-commentator naast te zetten om hem aan te vullen en/of te corrigeren. Op Sky doen ze het ook (niet voor niets) niet alleen.
Olav zat denk ik in de verkeerde mindset. Hij had het erover dat Max moest zorgen dat hij meteen vooraan bij het stoplicht moest staan om er een mega outlap uit te persen, gevolgd door een goed quali rondje. En dan staat er opeens een Red Bull vooraan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vrij duidelijk. Bottas en Smedley in de interviews. Bottas probeerde gewoon in te halen dus niks met "foutjes" van Max zoals het door sommigen hierboven werd uitgelegd. Smedley lijkt het ook niet de handigste keuze te vinden en bagatelliseert het wat, misschien bang voor een investigation en penalty. En het gesprek met Horner: "just asking how my missus was en how his missus was" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bart-Willem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:47:
[...]

Helaas schijnt 'ie daar mee weg te komen: als ze het op safety-meuk gooien krijgt 'ie gewoon óf nieuwe banden, óf een setje dat 'ie eerder in Q2 gebruikt heeft. Ik vermoed dat het weer een gevalletje Mazzelton gaat worden. :/
Heb ik toch een voorspellende gave! :+ :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:22
Bart-Willem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:13:
[...]

[...]

Heb ik toch een voorspellende gave! :+ :P
Voorspel dan ook ff dat Max morgen wint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. dattie de streep haalt vind ik ook al een heel geruststellende gedachte :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Tja veiligheid was, zoals hier eerder geopperd, geen issue tijdens zijn flying lap daarna.

Als hij issues heeft vanwege de slijtage kan hij ook vanuit de pits starten of binnenkomen na een rondje of twee als men ziet dat er teveel trillingen zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
Okay, de Starting Grid voor morgen:

Q3

1 Nico Rosberg, Mercedes, 1:42.758

2 Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:43.966

3 Sebastian Vettel, Ferrari, 1:43.966

4 Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:44.269

5 Felipe Massa, Williams, 1:44.483

6 Daniil Kvyat, Toro Rosso, 1:44.717

7 Sergio Perez, Force India, 1:43.515

8 Valtteri Bottas, Williams, 1:45.246

9 Max Verstappen, Red Bull, 1:45.570

10 Lewis Hamilton, Mercedes, 2:01.954

Q2

11 Romain Grosjean, Haas, 1:44.755

12 Nico Hulkenberg, Force India, 1:44.824

13 Carlos Sainz, Toro Rosso, 1:45.000

14 Fernando Alonso, McLaren, 1:45.270

15 Esteban Gutierrez, Haas, 1:45.349

16 Felipe Nasr, Sauber, 1:46.048

Q1

17 Rio Haryanto, Manor, 1:45.665

18 Pascal Wehrlein, Manor, 1:45.750

19 Jenson Button, McLaren, 1:45.804

20 Marcus Ericsson, Sauber, 1:46.231

21 Kevin Magnussen, Renault, 1:46.348

22 Jolyon Palmer, Renault, 1:46.394

-Aangezien het in het hele topic niet te vinden was.
-Perez 5 plaatsen terug gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door zetje01 op 18-06-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zetje01 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:21:
Okay, de Starting Grid voor morgen:

Q3

1 Nico Rosberg, Mercedes, 1:42.758

2 Sergio Perez, Force India, 1:43.515

3 Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:43.966

4 Sebastian Vettel, Ferrari, 1:43.966

5 Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:44.269

6 Felipe Massa, Williams, 1:44.483

7 Daniil Kvyat, Toro Rosso, 1:44.717

8 Valtteri Bottas, Williams, 1:45.246

9 Max Verstappen, Red Bull, 1:45.570

10 Lewis Hamilton, Mercedes, 2:01.954

Q2

11 Romain Grosjean, Haas, 1:44.755

12 Nico Hulkenberg, Force India, 1:44.824

13 Carlos Sainz, Toro Rosso, 1:45.000

14 Fernando Alonso, McLaren, 1:45.270

15 Esteban Gutierrez, Haas, 1:45.349

16 Felipe Nasr, Sauber, 1:46.048

Q1

17 Rio Haryanto, Manor, 1:45.665

18 Pascal Wehrlein, Manor, 1:45.750

19 Jenson Button, McLaren, 1:45.804

20 Marcus Ericsson, Sauber, 1:46.231

21 Kevin Magnussen, Renault, 1:46.348

22 Jolyon Palmer, Renault, 1:46.394
Edit: toelichting waarom je post niet klopt.

A ) Perez heeft een gridstraf van 5 plaatsen (bron) en start daarom waarschijnlijk vanaf P7 (hij kan ook vanuit de pits starten en misschien komen er nog zaken aan het licht waardoor andere start posities wijzigen

B ) De start Grid is niet gelijk aan de kwalificatie uitslag, een kwalificatie uitslag herken je aan de tijden achter de naam en de aanduiding Q1, Q2 en Q3.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2016 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Perez dus +5 ofwel P7, de rest schuift op.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Wie zou er harder balen? Perez die vanaf de eerste rij had mogen starten als hij hem niet in P3 in de muur gezet had, of Hamilton die het verprutst en vanaf p10 moet starten?

Dan wordt het morgen bij de start spannend. Rosberg wil het nog wel eens verprutsen, Ricciardo kan goed starten en Ferrari net erachter is helemaal snel weg.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Voor de race is het prachtig dat Hamilton op p10 start. Ben erg benieuwd, hij en Max op 10 en 9 zorgt hopelijk toch voor wat inhaalacties ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
asing schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:34:
Wie zou er harder balen? Perez die vanaf de eerste rij had mogen starten als hij hem niet in P3 in de muur gezet had, of Hamilton die het verprutst en vanaf p10 moet starten?

Dan wordt het morgen bij de start spannend. Rosberg wil het nog wel eens verprutsen, Ricciardo kan goed starten en Ferrari net erachter is helemaal snel weg.
De Ferrari's zijn bliksemsnel weg, daardoor komen ze 4-breed (ROS-RIC-VET-RAI) bij bocht 1. Dat gaat uiteraard niet en dus vliegen ze er allemaal af. Kvyat denkt 'hey, we zitten volgens mij best dicht bij Sochi' en knalt hem voor old-times-sake bij Massa achterop... Hamilton is helaas sneller weg dan Verstappen, maar dat is niet erg want voor de tigste keer dit weekend verremt hij zich op z'n hagelnieuwe banden en neemt Perez en Bottas mee de grindbak muur in...

Of ben ik vergeten m'n oranje bril af te zetten O-) ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hamilton op P10 zou leuk zijn als ie op de supersoft met de flat spot moet starten. Anders is het 2 vingers in de neus erlangs en voor de eerste stop zit ie rond plek 4 en bij de tweede stops ligt ie tweede of eerste.

Verstappen en inhalen zie ik morgen niet zo snel gebeuren maar ik zie hem graag het tegendeel bewijzen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max zal het Lewis toch echt niet al te lastig gaan maken bij de start. Dus op vele rondjes Lewis afhouden, zoals vorige week bij Nico, hoeven we niet te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:40:
Hamilton op P10 zou leuk zijn als ie op de supersoft met de flat spot moet starten.
Is het al eens eerder gebeurd dat iemand zijn banden om veiligheidsredenen mocht ruilen?

En welke banden krijgt hij nu dan? Hij mag toch niet van start met een nieuw setje neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21

Theuno

Da Devil Crew

sjaool schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:40:
Max zal het Lewis toch echt niet al te lastig gaan maken bij de start. Dus op vele rondjes Lewis afhouden, zoals vorige week bij Nico, hoeven we niet te rekenen.
Max weet prima wanneer hij het niet kan verdedigen. Hier zal hij niet aan beginnen, maar dan moet Lewis er wel langs gaan waar Max er geen last van heeft. Anders gaat hij wel in de weg zitten.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:37
Nu al zenuwachtig voor die eerste bocht morgen. Hoop dat Max toch uit de problemen kan blijven. In principe is er wel voldoende ruimte en is de run naar de eerste bocht relatief kort. Maar als er ééntje zich vergaloppeerd kan het daarachter wel eens drama gaan worden.

Weet iemand eigenlijk of P1 links of rechts staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
alexbl69 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:41:
[...]

Is het al eens eerder gebeurd dat iemand zijn banden om veiligheidsredenen mocht ruilen?

En welke banden krijgt hij nu dan? Hij mag toch niet van start met een nieuw setje neem ik aan?
Ik kan het me niet herinneren maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurd is. Er zijn zeker situaties waarin het toegestaan moet zijn maar dit vind ik een geval eigen schuld... dan maar na een ronde naar binnen of vanuit de pits starten. Het is niet een onderdeel dat ze tijdens de race niet kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
Migrator schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:23:
Perez dus +5 ofwel P7, de rest schuift op.
Okay, bedankt; perez weggebonjourd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
SpaceAce schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:44:
Weet iemand eigenlijk of P1 links of rechts staat?
Als ze net zoals de GP2 doen, dan is P1 voor de coureurs aan de rechterkant. Voor de kijkers links dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Vos schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:37:
Voor de race is het prachtig dat Hamilton op p10 start. Ben erg benieuwd, hij en Max op 10 en 9 zorgt hopelijk toch voor wat inhaalacties ;).
Eigenlijk moet Max gewoon eerst even rustig aan doen en dan aan de staart van Ham gaan hangen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:44:
[...]

Ik kan het me niet herinneren maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurd is. Er zijn zeker situaties waarin het toegestaan moet zijn maar dit vind ik een geval eigen schuld... dan maar na een ronde naar binnen of vanuit de pits starten. Het is niet een onderdeel dat ze tijdens de race niet kunnen wisselen.
Als een flatspot een reden is om nieuwe banden te monteren, dan verremt iedereen zich toch een keer tijdens Q2? Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat hij mag wisselen, maar we zullen het moeten afwachten. Ben wel erg benieuwd naar dat item met Nico Hülkenberg met die speciale bril op Sky. Leuk om eens 100% FPV een paar rondjes op dit circuit te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Grrrrrene schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:51:
[...]

Als een flatspot een reden is om nieuwe banden te monteren, dan verremt iedereen zich toch een keer tijdens Q2? Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat hij mag wisselen, maar we zullen het moeten afwachten.
Hij mag van mij best wisselen, maar dan wel vanuit de pit starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Denk dat finishen morgen als je op P9 start wel prima is. Er gaan er sowieso 2 af bij de start. En gedurende de race zal het een oase worden van gemiste bochten en crashes in muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:09:
Denk dat finishen morgen als je op P9 start wel prima is. Er gaan er sowieso 2 af bij de start. En gedurende de race zal het een oase worden van gemiste bochten en crashes in muren.
Denk dat het mee gaat vallen als de eerste ronden eenmaal achter de rug zijn. Zou me verbazen als ze onder de 1:46 gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Hoeveel gaan er finishen morgen denken jullie? Ik gok op 15.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MikeyMan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:30:
[...]

Denk dat het mee gaat vallen als de eerste ronden eenmaal achter de rug zijn. Zou me verbazen als ze onder de 1:46 gaan komen.
Is inderdaad een issue met de huidige regels. Coureurs pushen over het algemeen minder tijdens de race dan 'vroeger'. Maar dat wil niet zeggen dat een foutje zo gemaakt is hIer, je hangt snel tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wel een bagger kwalificatie voor Max zo, die ronde waarin Hamilton de muur raakt, had z'n ronde moeten zijn en nu helaas maar P9 door zo'n slechte eerste sector.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Minder dan 10 aan de finish en Perez wint, voor Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Max had ook wel P5 kunnen pakken met de kwalificatie, bij wijze van spreken. Hij heeft geen goede ronde kunnen neerzetten. Het is natuurlijk interessant dat hij kan inhalen, maar dat is tijd die hij direct al had kunnen winnen met een goede kwalificatie. Vind dat wel jammer, gezien er naar de auto gezien makkelijk meer inzat.

Wat goed is, is dat hij de muren niet geraakt heeft en bijv. Ricardo en Hamilton wel. Dat kan wel helpen, gezien z'n ervaring in Monaco.

PS. Bottas was inderdaad idioot bezig.

[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 18-06-2016 20:51 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Grrrrrene schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:51:
[...]
Ben wel erg benieuwd naar dat item met Nico Hülkenberg met die speciale bril op Sky. Leuk om eens 100% FPV een paar rondjes op dit circuit te zien :)
Ik ook maar ik weet niet wanneer het langskomt, enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
sw3ex schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:43:
[...]

Ik ook maar ik weet niet wanneer het langskomt, enig idee?
Morgen tijdens de prerace show van Sky F1. Begint om 14:00 (13:30 begint eerst Track Parade)

[Vimeo: https://vimeo.com/171226949]

[Vimeo: https://vimeo.com/171226986]

[Vimeo: https://vimeo.com/171227364]

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 18-06-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Haha mooie Pulp Fiction reference @ 1:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ATS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:32:
Hoeveel gaan er finishen morgen denken jullie? Ik gok op 15.
Minder ivm crashes en blowups of remmen die eraan gaan ... hou mijn hart vast, when the flag drops the bullshit stops .. om een wijs man te citeren ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Hele video is al weer offline ivm rechtenschendingen :/ . Ben dat gezeik echt wel een keer zat hoor. Indycar en tig andere series zijn gewoon overal te zien, maar op Youtube mag geen spatje F1 komen hoor.... Stelletje fossielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Het gaat morgen gewoon een chaos worden en wie de meeste engeltjes op zijn schouders heeft zitten, komt er het beste vanaf! Savety cars en rode vlaggen. Met wat ik gezien heb met de marshells verwacht ik lange niet race momenten. Ik ben benieuwd!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
alexbl69 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Hele video is al weer offline ivm rechtenschendingen :/ . Ben dat gezeik echt wel een keer zat hoor. Indycar en tig andere series zijn gewoon overal te zien, maar op Youtube mag geen spatje F1 komen hoor.... Stelletje fossielen.
Hier is een mirror: [Vimeo: https://vimeo.com/171229431]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

alexbl69 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Zit nu wat Le Mans 24 te kijken dat is allemaal zoveel relaxter en eigenlijk mooier om te zien dan F1 dat ik denk om het F1 gebeuren ondanks Max weer los te laten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tot woensdag wist ik niet eens waar Baku lag. En ze noemen het GP Europe ?
Beter een bekend circuit als Hockenheim, Nürnburgring of..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53

PauseBreak

derp!

RoyK schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:57:
Het gaat morgen gewoon een chaos worden en wie de meeste engeltjes op zijn schouders heeft zitten, komt er het beste vanaf! Savety cars en rode vlaggen. Met wat ik gezien heb met de marshells verwacht ik lange niet race momenten. Ik ben benieuwd!
Als de GP2 race een voorbode is gaan er veel safety car rondjes gereden worden en hebben we ook wel de nodige rode vlaggen. Dit is echt een baggercircuit wat dat betreft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Robsta86 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:14:
[...]

Voorspel dan ook ff dat Max morgen wint :+
Bij deze mijn voorspelling:
1. Rosberg
2. Vettel
3. Perez
4. Verstappen
5. Bottas
6. Massa
7. Hulkenberg
8. Kvyat
9. Alonso
10. Guiterrez
11. Haryanto
12. Wehrlein
13. Nasr
14. Palmer

De rest valt uit, en we gaan 4-5 SC-periodes zien en wellicht 1 code rood. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

franssie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:15:
[...]

Zit nu wat Le Mans 24 te kijken dat is allemaal zoveel relaxter en eigenlijk mooier om te zien dan F1 dat ik denk om het F1 gebeuren ondanks Max weer los te laten.
Maar wat moet je na Le Mans de rest van het jaar dan toch doen? :+

Deze race kan nog wel interessant worden. De safety car gaat het druk krijgen en dan komt het hele veld weer bij elkaar. Rosberg hoeft maar één foutje te maken en er kan wel eens heel verrassende winnaar opstaan. :)

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 19-06-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Bart-Willem schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:08:
[...]
Bij deze mijn voorspelling:
4. Verstappen
5. Bottas
6. Massa
7. Hulkenberg

De rest valt uit, en we gaan 4-5 SC-periodes zien en wellicht 1 code rood. :P
Max voor 3 mercedes motoren ? (BOT, MAS,HUL) Ik hoop dat je gelijk krijgt...

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die 3 zullen ergens in de fout gaan, vandaar. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:34
sjaool schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:34:
[...]

Maar wat moet je na Le Mans de rest van het jaar dan toch doen? :+
Het is ook een kampioenschap hè, ze rijden niet een keer per jaar ofzo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sig69 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:25:
[...]

Het is ook een kampioenschap hè, ze rijden niet een keer per jaar ofzo.
Het ging over Le Mans 24 en dat is bij mijn weten maar één keer per jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Vraagje aan de kenners ('nieuwe' F1 kijker hier - althans vanaf vorig seizoen):

Sommige coureurs verremmen zich of 'locken hun banden up' waarna ze in zo'n run off strook terechtkomen.

Waarom doen sommige coureurs dan zo'n halve donut terwijl andere coureurs beetje gaan steken (achteruit zoeken, dan weer vooruit, stukje achteruit)?
Want dat eerste gaat heel snel en dan ben je zo weer weg, maar dat steken duurt echt eeuwen. Is dat vanwege de bandenslijtage bij zo'n donut? Zag dat Grosjean heel goed is in die donuts, stond iets van drie keer in zo'n krappe strook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Dionysos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 06:13:
Vraagje aan de kenners ('nieuwe' F1 kijker hier - althans vanaf vorig seizoen):

Sommige coureurs verremmen zich of 'locken hun banden up' waarna ze in zo'n run off strook terechtkomen.

Waarom doen sommige coureurs dan zo'n halve donut terwijl andere coureurs beetje gaan steken (achteruit zoeken, dan weer vooruit, stukje achteruit)?
Want dat eerste gaat heel snel en dan ben je zo weer weg, maar dat steken duurt echt eeuwen. Is dat vanwege de bandenslijtage bij zo'n donut? Zag dat Grosjean heel goed is in die donuts, stond iets van drie keer in zo'n krappe strook.
In principe kan of doet iedereen altijd een donut als er genoeg ruimte is, op die smalle stukjes in Baku neemt niet iedereen het risico om de auto te beschadigen als je tegen de boarding aan kan komen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Barfman schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:29:
[...]

In principe kan of doet iedereen altijd een donut als er genoeg ruimte is, op die smalle stukjes in Baku neemt niet iedereen het risico om de auto te beschadigen als je tegen de boarding aan kan komen.
Ah thanks, dus die slijtage is het probleem niet.

En een donut: dat is gewoon een dot gas en je stuur draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
Dionysos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Het is geen echt donut natuurlijk ,meer een halve ;)
En zeker niet bevoordelijk voor de bandjes vandaar dat er drivers zijn die kiezen voor de langzame optie tijdens een kwalificatie.

In een race zal de coureur eerder voor een halve spin gaan maar in een kwalificatie is je rondje al mislukt en de linker voorband waarschijnlijk al voorzien van een platte plek met het blokkeren van de band.
dan maakt het voor dat setje banden ook weinig meer uit.

[ Voor 26% gewijzigd door MaXeRs op 19-06-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:33
Dionysos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Ja zoiets. Lijkt daarom heel makkelijk maar valt stiekem vies tegen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Letterlijk een Nederlands podium in Baku...:

http://nos.nl/artikel/211...le-1-in-hartje-bakoe.html

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Nog een vraagje:

Tussen bijv q1 en q2 gaan de auto's naar binnen. Dan komen er vier man met, wat ik denk, over-sized haarföhns bij de auto. Dat is toch om de banden op temperatuur te houden? Waarom blazen dan bij de voorkant op de banden maar bij de achterbanden ergens bij de ophanging en niet direct op de banden?

(Kan zijn dat ik voor en achter heb omgedraaid hoor, maar de vraag is duidelijk denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik dacht juist dat dat koelers waren om de remmen te koelen...

Maar ik ben ook geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn om de remmen te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Idd, en de bandenwarmers zijn die hoezen die je wel eens om de banden ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ah het tegenovergestelde wat ik dacht dus. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dionysos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:34:
Nog een vraagje:

Tussen bijv q1 en q2 gaan de auto's naar binnen. Dan komen er vier man met, wat ik denk, over-sized haarföhns bij de auto. Dat is toch om de banden op temperatuur te houden? Waarom blazen dan bij de voorkant op de banden maar bij de achterbanden ergens bij de ophanging en niet direct op de banden?

(Kan zijn dat ik voor en achter heb omgedraaid hoor, maar de vraag is duidelijk denk ik)
Dat is om de remmen te koelen. Er komt een waanzinnige berg warmte vrij tijdens een q rondje en dat rij je er ook niet af in de inlap. Die moet namelijk aan een bepaalde tijdslimiet voldoen.

Dus je ziet dat ze de banden op temperatuur willen houden, de remmen moeten juist weer gekoeld worden, net als de radiatoren. Daar hebben ze weer koudijs voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Niet alleen Q lap, maar ook in practice zie je het vaak. De auto is waarschijnlijk een paar honderd meter er voor nog hard op de remmen geweest in de laatste set bochten, en zodra de auto stil staat hebben de remmen nagenoeg 0 koeling meer van rijwind.

Teams zijn ook sociaal genoeg om bvb bij de weegbrug elkaars remmen te koelen. Erg grappig om te zien dat een Williams monteur zijn remfohn aan een Ferrari of Mercedes auto ontleent :) Maar ook erg begrijpelijk. Je wilt natuurlijk concurrentie racend op de baan verslaan en niet wegens een rem probleem/fail er van zien stuiteren.

Volgens mij koelen ze de radiatoren ook wel (met droog ijs) maar minder nauw.

Banden wil je uiteraard op temperatuur hebben als je er op weg rijdt. Je ziet bij bvb kwalificatie dat monteurs banden warmers zo lang mogelijk op de banden houden, want juist daar willen ze natuurlijk zo snel mogelijk kunnen reageren en aanzetten op een Q ronde. Koude banden is rijden op ijs zeggen veel coureurs.. ik geloof dat ze paar jaar terug eens zaten te roddelen over het afschaffen van de bandenwarmers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

asing schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:52:
[...]

Daar hebben ze weer koudijs voor.
Ferrari heeft wel eens geëxperimenteerd met warmijs, maar dat scheen toch niet zo goed te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
franssie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:15:
[...]

Ik lig het ook het kijken, maar ik mis spanning. Iedereen rijdt door elkaar heen en liggen tientallen secondes of rondes achter elkaar.

Zeker wel mooi om te kijken en daarom kijk ik het ook. Maar het is imho niet te vergelijken met F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nederland doet zo ongelofelijk veel wat de normale kijker stiekem niet weet. Ik had bij mijn vorige werkgever Movico als klant en die doen o.a. het podium, finishboog en finishstraat van de Tour de France, Giro etc. Maar ook zijn ze actief in Dakar voor de montagetruck waar alle televisiestations zitten. Prachtig bedrijf en leuk om daar altijd rond te lopen in hun werkplaaats om dan die Tour de France trucks te zien. :)
StealthyPeanut schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Ik lig het ook het kijken, maar ik mis spanning. Iedereen rijdt door elkaar heen en liggen tientallen secondes of rondes achter elkaar.

Zeker wel mooi om te kijken en daarom kijk ik het ook. Maar het is imho niet te vergelijken met F1.
Na 20 uur racen rijden de nummers 1 en 2 op 4 seconden van elkaar. Hoezo geen spanning. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 19-06-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Interview Verstappen over kwalificatie: https://www.formula1.com/...behaviour-dangerous-.html

Als hij de snelheid had om p2 te rijden, is het dan logisch om te denken dat hij in de race behoorlijk naar voren zou moeten kunnen rijden?

[ Voor 28% gewijzigd door Tommy The Cat op 19-06-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tommy The Cat schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:38:
Interview Verstappen over kwalificatie: https://www.formula1.com/...behaviour-dangerous-.html

Als hij de snelheid had om p2 te rijden, is het dan logisch om te denken dat hij in de race behoorlijk naar voren zou moeten kunnen rijden?
Qua snelheid wel.. maar er rijden er nog 8 voor 'm die 'm niet zomaar voorbij willen laten gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bizar, Hamilton krijgt andere banden. Anders had hij moeten starten op de banden die hij geflatspot had gisteren.
De reden ontgaat me nog, behalve dat Britse held Hamilton blijkbaar WK _moet_ worden dit jaar l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

StealthyPeanut schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Eens, als een F1 race zo zou zijn, heeft iedereen het over een saaie race.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ongelofelijk dit:

Pirelli say Hamilton, all of whose tyres are damaged, will be given a set with identical mileage to the ones he used in Q2, even if not his.

Andrew Benson op Twitter. Zo je banden naar gort helpen, en dan dit ervoor terug krijgen. Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

WTF....

F1 is soms toch wel een lachwekkende prutsbende....

De manier van straffen, strafpunten toekennen en nu een setje banden voor HAM. Belachelijk.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
albino71 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Eens, als een F1 race zo zou zijn, heeft iedereen het over een saaie race.
Snappen jullie wel dat dit een 24 uur race is en geen 1,5 uur? :+
En de leidende Porsche ligt 2,2 seconden voor op de nummer 2 Toyota. En dit dus na 20 uur racen!
Maargoed, we hebben een Le Mans topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
alwaysleft schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:44:
Ongelofelijk dit:

Pirelli say Hamilton, all of whose tyres are damaged, will be given a set with identical mileage to the ones he used in Q2, even if not his.

Andrew Benson op Twitter. Zo je banden naar gort helpen, en dan dit ervoor terug krijgen. Bizar.
Hoe zo ? Iedereen heeft daar recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ongelofelijk dit:

Tja, ik snap het wel. Je wil toch ook niet dat Hamilton in de eerste ronde de muur raakt omdat hij (opnieuw) remde op het vlakke gedeelte van de band? Zijn banden zijn op niet reguliere wijze afgesleten en ik kan mij voorstellen dat het een veiligheidsrisico is.

Overigens ga ik er vanuit dat het een saaie race gaat worden zonder crashes of safety cars. Meestal is het zo dat als coureurs en kenners dat soort dingen roepen er in de race geen zak gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Cubic X schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Tja, ik snap het wel. Je wil toch ook niet dat Hamilton in de eerste ronde de muur raakt omdat hij (opnieuw) remde op het vlakke gedeelte van de band? Zijn banden zijn op niet reguliere wijze afgesleten en ik kan mij voorstellen dat het een veiligheidsrisico is.

Overigens ga ik er vanuit dat het een saaie race gaat worden zonder crashes of safety cars. Meestal is het zo dat als coureurs en kenners dat soort dingen roepen er in de race geen zak gebeurt.
Dan maar 5 plaatsen terug, net als met het wisselen van een ander technisch onderdeel.
Zo is het niet eerlijk.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
MaXeRs schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Hoe zo ? Iedereen heeft daar recht op.
We heeft die banden aan gort gereden? Hamilton zelf. Dan gaat hij maar na 1 ronde naar binnen. Heel simpel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werkelijk schandalig... je zooi heel houden hoort er ook bij. Dan maar wat minder hard pushen hoor!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ongelofelijk dit:

Dat is echt een hele vreemde beslissing.....

Dan kan je beter een keuze voorleggen: "3-5 plaatsen terug op de grid met banden die dezelfde mileage hebben of je mag/moet na 1 rondje al de pits in om nieuwe banden te halen of je start maar vanuit de pits met aanpaste banden" maar eerst zonder consequentie je banden aan puin rijden en gewoon andere (betere) banden ervoor terug krijgen en gewoon je positie op de grid mogen behouden is in mijn ogen een vreemde beslissing

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
MikeyMan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:50:
Werkelijk schandalig... je zooi heel houden hoort er ook bij. Dan maar wat minder hard pushen hoor!
Amen to that.
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit dinsdag 21 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1