[F1] Seizoen 2016-08 - GP van (nog net in) Europa Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 47.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 13:41
wjvds schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:49:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben dat ze te weinig wisten van de banden ga je hier natuurlijk wel even voorbij aan het feit dat zachtere banden sneller (horen te) zijn. Sommige andere teams hebben de zachtere banden wel aan de praat gekregen en als Red Bull dat ook had gedaan waren ze ongetwijfeld sneller geweest op zachtere banden dan mediums.
True, dat is natuurlijk wel de rule of thumb 'zachter is sneller'. Bij andere teams is het gelukt, maar dan vraag ik me af hoe ze tot die keuze zijn gekomen. Ging het in de vrije trainingen wel goed op softs/supersofts bijvoorbeeld?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nadroJ schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:45:
Bij RB zeggen ze - begrijpelijk - dat ze moeten onderzoeken waarom de softs en supersofts zo snel versleten. Horner zegt 'kijken waar het mis is gegaan'. In de race reden de mediums als een tierelier. Lijkt me dan toch gewoon een inschattingsfout van het team?? Met de auto zat het goed, de bandenkeuze was verkeerd. Mis ik iets als dat ik zeg? Als het goed gaat op mediums dan is dat toch prima? Dat het niet overeenkomstig was met de verwachting, tja, dat moeten ze onderzoeken lijkt me.

edit:
Er werd gezegd hier in het topic en op tv (Sky) dat ze zelfs op mediums overstapten i.v.m. een gok op een SC. Welke data hebben ze verkregen uit de vrije trainingen dan? Je zou verwachten dat ze zouden moeten weten dat mediums de betere keuze waren.
Dat ligt aan allerlei factoren. In de race rijd je veel achter auto's in de vuile lucht, met minder grip en een zware auto, probeer je auto's in te halen buiten de racingline en kunnen de condities anders zijn (regen, wind, temperatuur...).

Maar vooral was het probleem dat RBR vermogen tekort kwam en dat compenseerde door minder vleugel te zetten en daarmee minder grip te hebben. Bochten uitaccelereren leidde volgens Ricciardo zelfs in de 4e versnelling tot wheelspin. Meer glijden = meer slijtage & hogere (te hoge) bandentemperatuur. Renault zal met een sterkere motor moeten komen wil dit probleem op dit soort circuits over zijn :)

Voor RBR waren de mediums vandaag de enige banden die hun glijdende auto aan konden of iig niet te snel sleten :P In Q kun je daar niks mee, maar in de race hadden ze veel eerder op mediums moeten overschakelen. Moet je je voorstellen hoe snel ze waren geweest als ze de softs konden laten werken.
wjvds schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:49:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben dat ze te weinig wisten van de banden ga je hier natuurlijk wel even voorbij aan het feit dat zachtere banden sneller (horen te) zijn. Sommige andere teams hebben de zachtere banden wel aan de praat gekregen en als Red Bull dat ook had gedaan waren ze ongetwijfeld sneller geweest op zachtere banden dan mediums.
Zachtere banden zijn ook initieel sneller, maar we hebben dit seizoen al een paar keer gezien dat de hardere band langer doorgaat en al na een paar rondjes praktisch even snel is. Zachtere banden zijn in de kwalificatie (veel) sneller omdat ze er maar 1 rondje echt hard op rijden (daarvoor brengen ze ze op temperatuur en daarna koelen ze ze af voor een eventueel 2e snel rondje). In de race moet je tientallen ronden doen met je banden. Je zag dat bij Hamilton ook overigens: die zette een keer de snelste ronde van de race en daarna waren z'n banden aan de kook :X

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 19-06-2016 21:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

Dat nog niemand hem geplaatst heeft:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=X1JSNuglGeQ]

Kudo's voor Harianto voor pitstop in 1e ronde en dan op Softs de race uitrijden (!)

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2016 21:13 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Grrrrrene schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Dat ligt aan allerlei factoren. In de race rijd je veel achter auto's in de vuile lucht, met minder grip en een zware auto, probeer je auto's in te halen buiten de racingline en kunnen de condities anders zijn (regen, wind, temperatuur...).

Maar vooral was het probleem dat RBR vermogen tekort kwam en dat compenseerde door minder vleugel te zetten en daarmee minder grip te hebben. Bochten uitaccelereren leidde volgens Ricciardo zelfs in de 4e versnelling tot wheelspin. Meer glijden = meer slijtage & hogere (te hoge) bandentemperatuur. Renault zal met een sterkere motor moeten komen wil dit probleem op dit soort circuits over zijn :)
Duidelijk verhaal, maar dan is het toch ook een prima conclusie dat op Baku de RB gewoon beter is op mediums. Een sterkere motor met meer pk zal leiden tot andere afstellingen in de wagen waardoor alles weer anders kan worden, maar stel dat volgend seizoen niet veel veranderd zou zijn (gaat natuurlijk niet gebeuren met alle wijzigingen vanaf 2017), dan weet RB nu, mediums werken.

Was de track temperature vandaag zoveel hoger dan afgelopen, dat zou natuurlijk eea kunnen verklaren waarom softs/supersofts sneller sleten.

[ Voor 5% gewijzigd door nadroJ op 19-06-2016 21:19 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Achja, hierna de Redbull ring :) Mooie track (en snel). Ben benieuwd wat Redbull thuis kan doen!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nadroJ schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:05:
[...]

Duidelijk verhaal, maar dan is het toch ook een prima conclusie dat op Baku de RB gewoon beter is op mediums.
Klopt, maar je moet de race nu eenmaal starten op de banden die je in Q2 hebt gebruikt en met mediums in Q2 komt alleen Mercedes heel misschien weg.
Een sterkere motor met meer pk zal leiden tot andere afstellingen in de wagen waardoor alles weer anders kan worden, maar stel dat volgend seizoen niet veel veranderd zou zijn (gaat natuurlijk niet gebeuren met alle wijzigingen vanaf 2017), dan weet RB nu, mediums werken.
Dat klopt, maar je moet volgend seizoen maar afwachten wat voor weer het is he? ;)
Was de track temperature vandaag zoveel hoger dan afgelopen, dat zou natuurlijk eea kunnen verklaren waarom softs/supersofts sneller sleten.
afgelopen wat? In Canada? Ja, veel warmer. Zowel Monaco als Canada waren relatief koud (kouder dan verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:57

pinda powerrr

Slow down...

Zo, even melden in het topic :)

Had vandaag de verjaardag van mijn dochter, dus kon niet fanatiek meelezen en reageren hier. Voor de visite maar de Ziggo stream aangezet ipv de SKY die ik normaal kijk. Prima gelegenheid om even de kennis tentoon te spreiden, leuk als je eens overal het antwoord op weet :P (opmerking van mijn schoonvader: "ik heb nog nooit zoveel geleerd over een GP als nu")

Vond het heel erg lang een saaie race. Ik zat te wachten op wat klappers in de eerste bocht, of minimaal een schuiver van een van de mindere rijders. Heb misschien twee of drie keer een gele vlag gezien, dat is wel heel safe gereden.
Aan het eind toch nog een beetje spanning omdat zowel RIC als VES eindelijk actie gingen maken. Nog mooier om te zien dat die ook nog lukten, laat ook zeker wel het talent van beide zien tov de sterke Merc motoren.
Tja, het "gezeur" van HAM over die settings vind ik ook wel weer een beetje over de top. Alle 22 coureurs moeten deze regels naleven en dat lukt ze ook, alleen gaat het bij hem een keer mis en nu is er ineens discussie over de regels. Zou de FIA sieren als ze niet gelijk gaan onderzoeken of die regels aangepast moeten worden, dat zou Merc voortrekkerij zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De vraag is, als RB met de eerste stop naar mediums was gegaan, hadden ze dan de race kunnen uitrijden?

Volgens mij is trouwens al eerder gebleken dat de RB het prima doet op hardere banden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Grrrrrene schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:32:
[...]

Klopt, maar je moet de race nu eenmaal starten op de banden die je in Q2 hebt gebruikt en met mediums in Q2 komt alleen Mercedes heel misschien weg.

[...]

Dat klopt, maar je moet volgend seizoen maar afwachten wat voor weer het is he? ;)

[...]

afgelopen wat? In Canada? Ja, veel warmer. Zowel Monaco als Canada waren relatief koud (kouder dan verwacht).
Afgelopen dagen :) typo

Dat je moet starten met de banden waarop je je beste tijd hebt neergezet in Q2 weet ik :) Dat maakt het allemaal iets lastiger weer voor deze specifieke RB situatie.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nadroJ schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:36:
[...]

Dat je moet starten met de banden waarop je je beste tijd hebt neergezet in Q2 weet ik :) Dat maakt het allemaal iets lastiger weer voor deze specifieke RB situatie.
Ik ben nog niet zolang actief in dit topic en weet niet precies wie hier al jaren meeleest en reageert en wie er sinds de successen van Max ineens bijgekomen is, was niet belerend bedoeld :* Maar je hebt helemaal gelijk, enige voordeel is dat je je banden sneller op temperatuur hebt (achter dan iig). Misschien is dat een van de dingen die Ricciardo met vrije baan meezaten in de laatste 2 minuten van Q3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
I know, voelde ook niet belerend hoor :)

Maar ja, lijkt me denk ik ook wel (over Ric in Q3 na de rode vlag). vrij baan, clean air. Wat albino71 hierboven afvraagt is eigenlijk inderdaad de hamvraag. Voor kwalificeren zijn de softs/supersofts de betere keuze, maar voor de race wellicht helemaal niet. Dus snel pitten en dan naar mediums gaan. Het blijft de vraag hoe dat uitgepakt zou hebben.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de actie de GP2 sprint race vanavond om half twaalf nog maar een keer kijken op Sky. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:54
nadroJ schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:45:
I know, voelde ook niet belerend hoor :)

Maar ja, lijkt me denk ik ook wel (over Ric in Q3 na de rode vlag). vrij baan, clean air. Wat albino71 hierboven afvraagt is eigenlijk inderdaad de hamvraag. Voor kwalificeren zijn de softs/supersofts de betere keuze, maar voor de race wellicht helemaal niet. Dus snel pitten en dan naar mediums gaan. Het blijft de vraag hoe dat uitgepakt zou hebben.
Dat mocht niet...je was verplicht de soft te rijden dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
bvbal79 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:22:
[...]

Dat mocht niet...je was verplicht de soft te rijden dit weekend.
Pardon? Is dat iets nieuws? Je moet 2 verschillende compounds gebruiken voor zover mij bekend en in de top 10 starten met het setje waarmee je in Q2 je snelste tijd hebt gezet.

De Red Bulls hadden imo prima bij de eerste stop naar de medim compound kunnen gaan.
Tenzij zoals jij stelt het deze race ineens verplicht was om een bepaalde compound te gebruiken; daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Er zijn er elke race 3 en je moet er verplicht 2 gebruiken tijdens de race en welke dat zoek je zelf maar uit.

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:03
vosss schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:29:
[...]

Pardon? Is dat iets nieuws? Je moet 2 verschillende compounds gebruiken voor zover mij bekend en in de top 10 starten met het setje waarmee je in Q2 je snelste tijd hebt gezet.

De Red Bulls hadden imo prima bij de eerste stop naar de medim compound kunnen gaan.
Tenzij zoals jij stelt het deze race ineens verplicht was om een bepaalde compound te gebruiken; daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Er zijn er elke race 3 en je moet er verplicht 2 gebruiken tijdens de race en welke dat zoek je zelf maar uit.

8)7
Naast dat je 2 compounds moet gebruiken geeft Pirelli ook aan dat je 2 sets verplicht beschikbaar moet hebben voor de race, en een van beide moet je gebruiken. Wat ik nu zo snel kon googlen was dat bij deze race zowel een set softs als een set mediums beschikbaar moest zijn. Dus RBR had meteen van de supersoft naar de medium kunnen gaan en had dan aan het reglement voldaan.

Een verplichte compount kan ook, zoals vorige week in Canada waar beide verplichte sets softs waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02

Theuno

Da Devil Crew

[...]

8)7
Helaas, je moet inderdaad twee verschillende compounds gebruiken.
Maar wel een van de mandatory compounds van Pirelli. Voor deze race waren dat:
Pirelli provides each driver 13 sets of dry tires for the race weekend. Of those 13 sets, drivers and their teams can choose the specifications of 10 of those sets from the three compounds Pirelli selected. The remaining three sets are defined by Pirelli – two mandatory tire specifications for the race (one set of P Zero White mediums and one set of P Zero Yellow softs) and one mandatory specification for Q3 (one set of P Zero Red supersofts).
In dit geval had Red Bull dus meteen naar de White Medium gekunt.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Theuno schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:33:
[...]

Helaas, je moet inderdaad twee verschillende compounds gebruiken.
Maar wel een van de mandatory compounds van Pirelli. Voor deze race waren dat:

[...]

In dit geval had Red Bull dus meteen naar de White Medium gekunt.
Ik denk dat het hier vooral is mis gegaan bij de training. Dat ze niet hebben gemerkt dat hun auto veel sneller is op de mediums.

Aan de andere kant. Ze hadden ook maar 2 setjes mediums voor dit hele weekend. Dus dan was het toch al te laat geweest.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

8)7
Ik keek inderdaad verkeerd..ze hadden de medium kunnen gebruiken. Zie start topic. Echter jij hebt weer niet gelijk met je laatste opmerking. Zie ook weer start topic. Pirelli stelt 1 compound van de 2 verplicht te gebruiken. Hier was dat medium of soft. Dat is in alle vorige races ook zo geweest en in Canada waren beide setjes soft!

Beetje jammer van je laatste Smilie...

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 19-06-2016 23:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
Dat van die verplichte banden gebruiken is totaal nieuw voor me.

Is dat elke race een andere die verplicht gebruikt moet worden tijdens de race zelf?
Achterlijke regel. Ze hebben 3 compounds bij elke race en welke 3 dat zijn beslist Pirelli. Je moet er tijdens de race 2 verschillende gebruiken.

Ik wist niet meer dan dat. En dat terwijl ik toch wel zo een beetje alles volg van F1.

Bullshit ook weer om te verplichten dat je 1 van die 3 verschillende MOET gebruiken. Dat beperkt de strategie ook enorm. Nogmaals, ik was daar niet van op de hoogte en het verbaast me nogal }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
vosss schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:43:

Is dat elke race een andere die verplicht gebruikt moet worden tijdens de race zelf?
Achterlijke regel. Ze hebben 3 compounds bij elke race en welke 3 dat zijn beslist Pirelli. Je moet er tijdens de race 2 verschillende gebruiken.

Ik wist niet meer dan dat. En dat terwijl ik toch wel zo een beetje alles volg van F1.

Bullshit ook weer om te verplichten dat je 1 van die 3 verschillende MOET gebruiken. Dat beperkt de strategie ook enorm. Nogmaals, ik was daar niet van op de hoogte en het verbaast me nogal }:|
Het bandenregelement is dit jaar aangepast. Jij hebt nog de factuur van 2015 in je hoofd

De banden keuzes van Pirelli en de taktiek worden hier bij elke race weer uitvoerig besproken. En staan dus niet voor niets in de starttopic.

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 19-06-2016 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:06
vosss schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:43:

Is elke week anders en het wordt door Pirelli bepaald. het wordt in dit filmpje wel duidelijk uitgelegd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:39

Fiber

Beaches are for storming.

Zo direct zal dat niet werken denk ik, maar als je moet kiezen terwijl er verder geen doorslaggevende verschillen zijn dan kan dit wellicht net de doorslag geven...

(En die kalender is behoorlijk 'limited' en valt helaas voor gewone stervelingen zoals ik niet te krijgen...)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 19-06-2016 23:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 15:36
Hmmm, dit is volgens mij niet de eerste keer dat Max erg goed rijdt op mediums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 18:23
Martinspire schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:39:
Vraag voor de experts hier: waarom heeft Mercedes niet zelf de goede modus ingesteld bij Hamiltons pitstop als ze het toen toch al wisten? Gewoon even aan het stuur draaien? Of een briefje geven? Of mag dat allebei niet?
Dank voor de links. :)

Ze mogen de coureur niets zeggen over de radio, noch op het pitbord laten zien. Als je de knopjes op het stuur wil verdraaien heb je 3 seconden de tijd (zolang duurt een stop). Als je het vizier open trekt en de coureur het vertelt, dan moet je over al het lawaai heen en door de oordopjes. Een briefje voorhouden met de instellingen wordt gezien door camera's, dus dat gaat ook niet.

En ja, 16 settings met ieder 20 subsettings maakt het enorm lastig.

Dan nog iets : voor de race maakten velen zich druk om de gele vlaggen, virtual safetycars, safetycar en meer van die dingen. Behalve een over de baan fladderend tuk plastic was er niet echt veel aan de hand toch? Het maakte het wel weer een beetje tot een saaie race tot ze de mediums bij Red Bull eronder zetten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:34:
De vraag is, als RB met de eerste stop naar mediums was gegaan, hadden ze dan de race kunnen uitrijden?

Volgens mij is trouwens al eerder gebleken dat de RB het prima doet op hardere banden.
Dat is het enige wat ik mij ook afvroeg na de race, maar Red Bull had niet verwacht dat die band het zo goed zou gaan doen denk ik (nog geen interviews bekeken of ze het ook zelf zo gedacht hadden). Ze hadden de tactiek anders wel om kunnen gooien, eerst naar medium de eerste stop en mocht deze werkelijk het einde niet halen daarna nog naar de soft band. Misschien gaat de RBR er wel wat ruwer mee om sinds de motor_upgrade en moeten ze de software nog wat tunen. Volgend circuit zal ze weer wat beter liggen, als de bandjes het daar wat beter vol gaan houden. Mercedes is op dit soort power-circuits toch voor iedereen nog een flink eind weg is wel erg pijnlijk duidelijk geworden, Hamilton heeft de handel echter zwaar onderschat en is door het ijs gezakt op dit circuit. Maar, whocares, party!!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de mensen die wel eens commentaar hebben op het commentaar van Olav Mol, hier een filmpje van zijn commentaarhokje op Baku. Het is flink behelpen zoals je kunt zien. :)

P.S. ik denk dat Facebook een vereiste is om het te kunnen zien. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:06
sjaool schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:04:
Voor de mensen die wel eens commentaar hebben op het commentaar van Olav Mol, hier een filmpje van zijn commentaarhokje op Baku. Het is flink behelpen zoals je kunt zien. :)

Manman overal wordt aan gedacht maar een zonnewering en een fatsoenlijke stoel kan er niet vanaf? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

asing schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:58:
[...]

Ze mogen de coureur niets zeggen over de radio, noch op het pitbord laten zien. Als je de knopjes op het stuur wil verdraaien heb je 3 seconden de tijd (zolang duurt een stop).
Als je van 1:51 naar 1:47 gaat, dan is dat volgens mij toch voldoende om het wel te doen? Nu scheelde het hem echt veel tijd (denk bij elkaar wel een halve minuut)

Ziggosport: Na race met o.a. Hamilton, Ricciardo, Pérez
Ziggosport: Max na de race: 'Al na 2 ronden door banden heen'
Ziggosport: Rosberg doet zijn eigen interview wel _O-

[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 20-06-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

Dit is toch in en in triest? Ik denk zelfs dat Olav vanuit z'n eigen huis met een paar goeie tv's beter commentaar kan geven dan uit zon bezemkast... Met een paar veels te kleine monitoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:16:
[...]

En als iedereen nu eerst hiernaar kijkt voordat ze alsmaar comentaar over het circuit geven.

Vind het wel apart dat de DRS detectie zonde voor de de 2 de zonde (na bocht 2) dus ook al na bocht 20 ligt....stuk tussen bocht 1 en 2 lijkt me toch lang zat om er daar een in te zetten? Als hier dus op het rechte stuk DRS hebt en inhaalt loop je daarna lekker weg op het rechte stuk na bocht 2....dan is RB helemaal een sitting duck. Ik zou het wel weten als ik een team met mercedes motor was...gewoon wachten tot na bocht 20 en dan ben je weg.
Ik heb me hierover ook verbaasd. Diverse malen iemand in zien halen, die dan vervolgens ook nog er vandoor kan gaan met DRS open. Vond het ook wat onbegrijpelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

fredkroket schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:23:
[...]

Ik heb me hierover ook verbaasd. Diverse malen iemand in zien halen, die dan vervolgens ook nog er vandoor kan gaan met DRS open. Vond het ook wat onbegrijpelijk...
Mja eigenlijk moet je een 2e detectie hebben tussen bocht 1 en 2 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:59:
[...]

Volgend circuit zal ze weer wat beter liggen, als de bandjes het daar wat beter vol gaan houden.
Jammer genoeg voor RBR is hun thuiscircuit niet zo geschikt voor hun wagen. Eerder een Mercedes of zelfs Ferrari circuit dacht ik.

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48

Normaal gesproken merk ik wel wat foutjes maar deze race vond ik het wel heel erg.
Hij ging vooral vaak de fout in als Hulkenberg bij het onderwerp betrokken was :P
- Hij had het over Perez, RIC pakt Hulk = RIC P2
- Nico Hulkenberg wint de GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sw3ex schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:41:
Jammer genoeg voor RBR is hun thuiscircuit niet zo geschikt voor hun wagen. Eerder een Mercedes of zelfs Ferrari circuit dacht ik.
Je hebt gelijk, vergiste mij met een ander circuit. Williams ging daar vooral erg goed, maar nu verwacht ik FI ook wel voorin gezien het optreden van afgelopen race. Dus waarschijnlijk weer Mercedes vooraan, en dan drie of vier teams die het daarachter uit mogen vechten om plek drie en hoger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

asing schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:58:
[...]

Dank voor de links. :)

Ze mogen de coureur niets zeggen over de radio, noch op het pitbord laten zien. Als je de knopjes op het stuur wil verdraaien heb je 3 seconden de tijd (zolang duurt een stop). Als je het vizier open trekt en de coureur het vertelt, dan moet je over al het lawaai heen en door de oordopjes. Een briefje voorhouden met de instellingen wordt gezien door camera's, dus dat gaat ook niet.

En ja, 16 settings met ieder 20 subsettings maakt het enorm lastig.
Gewoon stuurtje wisselen dus. Dat mag namelijk wel. En ja, dat kost wel een beetje tijd. So be it, je moet gewoon zorgen dat je weet hoe die auto werkt wat mij betreft. Die settings met subsettings zijn echt niet zomaar random toegewezen, daar zit ongetwijfeld een logica in.
Dan nog iets : voor de race maakten velen zich druk om de gele vlaggen, virtual safetycars, safetycar en meer van die dingen. Behalve een over de baan fladderend tuk plastic was er niet echt veel aan de hand toch? Het maakte het wel weer een beetje tot een saaie race tot ze de mediums bij Red Bull eronder zetten.
Ja, het was een beetje een saaie race, en het was onverwacht dat niemand de muur in gegaan is wat mij betreft. Ik had gerekend op 15 finishes, maar het waren er 19 geloof ik en die drie uitvallers waren gewoon technische issues, geen crashes. En nee, echt spannend was het niet.

[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 20-06-2016 08:07 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 13:31

Arfman

Drome!

Dat was een saaie race. Mooi dat Max in de laatste ronden nog wat plekken goed kon maken. Hoe goed is die jongen op hardere banden? Op reddit stond een vergelijk tussen hem en RIC op dezelfde compound en dat was een enorm verschil.

EDIT: bron gevonden:
https://i.redd.it/skl2igedz94x.png

https://www.reddit.com/r/..._on_mediums_seems_he_was/

[ Voor 26% gewijzigd door Arfman op 20-06-2016 08:38 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
ATS schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:03:
[...]
Gewoon stuurtje wisselen dus. Dat mag namelijk wel. En ja, dat kost wel een beetje tijd. So be it, je moet gewoon zorgen dat je weet hoe die auto werkt wat mij betreft. Die settings met subsettings zijn echt niet zomaar random toegewezen, daar zit ongetwijfeld een logica in.
Heb me ook flink zitten ergeren aan dat geklaag van Hamilton. Vooral dat laatste zinnetje, was iets in de trant van 'you guys have to work harder'...

Heb natuurlijk geen idee hoe de vork daar echt in de steel zit, maar ik kan me zo voorstellen dat zoiets bij een 'gewoon' betaalde monteur, die al een extreem hectische week achter de rug heeft terwijl mijnheer de topcoureur het niet nodig vond om in de simulator te stappen maar onderwijl geen feestje mist, even helemaal verkeerd binnen kan komen.

Voor wat betreft Max, die moet alleen nog maar met 'hard' gaan rijden. Na zijn pitstop waarbij hij de harde band kreeg, heeft hij de volgende verschillen met zijn voorgangers weten te realiseren:

ROS +1,7
VET +8,2
PER +4,2
RAI -5,2
HAM -24,6
BOT -16,6
RIC -12,5
HUL -24,7 (ingehaald)
MAS -24,1 (ingehaald, tijd gemeten vanaf MAS' stop 10 ronden na VES)

[ Voor 17% gewijzigd door alexbl69 op 20-06-2016 08:57 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 12:13
Zijn die regels m.b.t. radioverkeer pas van kracht sinds deze race ofzo? Of zijn die al een tijdje van kracht en wordt het nu pas een 'issue'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

vhal

ಠ_ಠ

Arrne schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:59:
Zijn die regels m.b.t. radioverkeer pas van kracht sinds deze race ofzo? Of zijn die al een tijdje van kracht en wordt het nu pas een 'issue'?
sinds de laatste paar races in 2015

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik begrijp jullie geklaag niet. Lewis merkt dat hij snelheid mist. Hij gaan van 360 km/h naar 330 km/h op het rechte eind. Hij weet dat er iets mis is, maar niet wat er mis is. Het team weet dat wel maar het is verboden hem te vertellen wat er aan de hand en wat hij er aan moet doen.

Lewis beseft dat hij 16 engine modes heeft met elk 20 submodes en dat hij een andere mode moet hebben om het probleem te verhelpen. De vraag is welke en dat wordt heel moeilijk als je het probleem niet weet. Het team mag ook niet zeggen welke mode de juiste is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 17:14
alexbl69 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:47:
[...]

Heb me ook flink zitten ergeren aan dat geklaag van Hamilton. Vooral dat laatste zinnetje, was iets in de trant van 'you guys have to work harder'...
Zo uit mijn hoofd was dat de eerste radio boodschap. Ingenieur zie iets van "working on it" waarop hamilton zei "you have to work harder".
Toen kwam de boodschap dat het geen auto probleem was maar een setting.
Laatste dat ik mij herinner, was boodschap van de ingenieur dat ie de snelste was gevolgd door het antwoord van hamilton dat bestond uit een biepje en "power restored" of zoiets.
Er was ook niets van "i'm changing everything" gevolg door het best mogelijk antwoord van de ingenieur: i wouldn't advise that :)

Verder herinner ik me niet zoveel. Ben wakker geworden tijdens de podium ceremonie :Z Het voetbalfeestje van de dag ervoor heeft misschien iets teveel sporen nagelaten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kenhas op 20-06-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Martinspire schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:11:
[...]

Als je van 1:51 naar 1:47 gaat, dan is dat volgens mij toch voldoende om het wel te doen? Nu scheelde het hem echt veel tijd (denk bij elkaar wel een halve minuut)

Ziggosport: Na race met o.a. Hamilton, Ricciardo, Pérez
Ziggosport: Max na de race: 'Al na 2 ronden door banden heen'
Ziggosport: Rosberg doet zijn eigen interview wel _O-
Oke..Rosberg is grappig :p

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
asing schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:04:
Lewis beseft dat hij 16 engine modes heeft met elk 20 submodes en dat hij een andere mode moet hebben om het probleem te verhelpen. De vraag is welke en dat wordt heel moeilijk als je het probleem niet weet. Het team mag ook niet zeggen welke mode de juiste is.
Ik zie een topsporter als een professional. Net zoals bijvoorbeeld een piloot. Die gebruiken ook een middel dat complex is en waar je misschien op moet studeren voordat je autonoom problemen op kan lossen.

Het feit dat er veel combinaties zijn zegt niets. Het gaat om de betekenis van de opties.

(Ik had 308915776 woorden kunnen schrijven met hetzelfde aantal letters als 'opties').

De opties zullen allemaal een betekenis hebben. Als het een modus is waar je zelf in terecht kan komen ("nico had hetzelfde probleem") dan moet je hem kunnen herkennen.

Als je dan niet uit de systeem logica komt dan is dat dan een ontwerpfout van het team dan wel een fout van de gebruiker. Daar moeten de regels niet voor aangepast worden. Ook niet als je Lewis Hamilton heet.

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 20-06-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik zal me ook nog ff melden hier, voordat het topic weer gesloten wordt. :)

- saaie race idd. Überhaupt gezien, maar zeker na alle verwachtingen op sc's op dit circuit wel een tegenvaller. Mijn vriendin keek voor het eerst mee. Die heeft de eerste- en laatste 10 rondes gekeken, en daarmee niets gemist. (ze vond het leuk btw, hehe)

- jammer van de banden van RBR. Hier wordt dan gezegd dat Max beter is op mediums dan op softs? (of ik heb het verkeerd begrepen) Maar daar twijfel ik wel aan. Hij deed het hier natuurlijk heel goed en kon aan het eind nog veel laten zien. Maar Max heeft eerder al laten dat hij andere compounds ook heel goed kan managen. Ik denk dat als die RBR anders was afgesteld dat hij op die softs het echt nog beter had gedaan dan nu op de mediums..
Alhoewel die afstelling er niet voor niets was natuurlijk. Dus dan had RBR wel ingeleverd op een ander vlak... ben in ieder geval benieuwd naar de komende races.. as always :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

Max en Ric gaven aan in de interviews dat hun banden na 2 rondjes aan de achterkant op op waren. Na 2 rondjes!!!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Kimi krijgt nog even twee strafpunten op zijn licentie wegens het overschrijden van de pit-entry lijn. Beetje overdreven als je het mij vraagt. Hij had al een 5s tijdstraf (die uiteindelijk geen pijn deed), waarom moeten er dan nog punten bij? Ook de verhouding is zoek: de aanrijding met Bottas in Rusland in 2015 leverde 3 punten op.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
ATS schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:15:
Kimi krijgt nog even twee strafpunten op zijn licentie wegens het overschrijden van de pit-entry lijn. Beetje overdreven als je het mij vraagt. Hij had al een 5s tijdstraf (die uiteindelijk geen pijn deed), waarom moeten er dan nog punten bij? Ook de verhouding is zoek: de aanrijding met Bottas in Rusland in 2015 leverde 3 punten op.
Wat mij betreft ook overdreven. Zoals al vaker geschreven is zijn de stewards te willekeurig met het uitdelen van straffen.

Betreft de 5s straf die uiteindelijk geen pijn deed ben ik het niet eens; had Kimi deze niet gehad dan zou hij meer moeite gedaan hebben voor de laagste tree op het podium.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:57
ATS schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:15:
Vond het sowieso een beetje lullig. Hij volgde zijn voorganger om hem te gaan inhalen, deze ging naar links en hij volgde enkel. Toen bleek dat deze naar binnen ding voor banden ging raikkonen snel naar rechts, maar toen was het al te laat. je zag onboard dat hij die lijn nooit zag aankomen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maverick schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Vond het sowieso een beetje lullig. Hij volgde zijn voorganger om hem te gaan inhalen, deze ging naar links en hij volgde enkel. Toen bleek dat deze naar binnen ding voor banden ging raikkonen snel naar rechts, maar toen was het al te laat. je zag onboard dat hij die lijn nooit zag aankomen.
Tsjah, als degene voor je van de baan rijdt, moet je zelf ook zorgen dat het je niet gebeurt.
Hij had voordeel van de tow, dus die vlieger gaat niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

asing schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:41:
Piloten zijn met zijn tweetjes, worden opgeleid op dàt toestel en krijgen in de simulator allerlei rampenscenario's te verwerken. Een F1 simulator is waarschijnlijk alleen voor het vooraf bepalen van de afstelling voor een race. Niet voor het simuleren van allerlei fouten en problemen.
Tijd voor de teams om daar wat aan te doen dan. Het kan het verschil maken tussen winnen of niet, zo blijkt, dus is het het waard om ook dingen die fout kunnen gaan te trainen. En heren die het het niet waard vinden om in de sim te rijden? Succes er mee!
Maverick schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:26:
[...]
De 5 seconden straf vond ik terecht. Je weet waar de pitlane begint, en als je daar gaat slipstreamen dan loop je dus dit risico. Kwestie van opletten. Maar die twee punten gaan nergens over.

[ Voor 31% gewijzigd door ATS op 20-06-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RoyK schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:31:
Max en Ric gaven aan in de interviews dat hun banden na 2 rondjes aan de achterkant op op waren. Na 2 rondjes!!!
Mja al zijn het wel de Q2 banden, dus daar is wel wat meer mee gereden natuurlijk.

Verder vind ik het opvallend dat het met zowel de SS als de S gebeurde (vrijwel identiek) en met de Medium totaal niet. Verder vind ik dat ze echt wat moeten doen aan de auto om hem wat meer aan dit soort banen aan te passen. Want zo zijn er toch nog aardig wat banen waar ze gewoon niet competitief zijn. Teveel om je positie in het kampioenschap mee weg te gooien.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 20-06-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Ik heb de 'press enter to continue. ;) ' discussie naar het algemene topic gezet. Te interessant om morgen af te kappen bij sluiting van dit topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het lijkt me een mooie vraag om bij Olav in te schieten voor als hij Max interviewt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
ATS schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Tijd voor de teams om daar wat aan te doen dan. Het kan het verschil maken tussen winnen of niet, zo blijkt, dus is het het waard om ook dingen die fout kunnen gaan te trainen. En heren die het het niet waard vinden om in de sim te rijden? Succes er mee!

[...]

De 5 seconden straf vond ik terecht. Je weet waar de pitlane begint, en als je daar gaat slipstreamen dan loop je dus dit risico. Kwestie van opletten. Maar die twee punten gaan nergens over.
De coureurs hadden zelf aangegeven dat ze de ingang van de pitstraat te gevaarlijk vonden. Eén van de maatregelen die is genomen was een straf voor als je over de witte lijn heen rijdt. Achteraf moet Kimi dus niet zeuren dat hij die straf ook gekregen heeft. Aangezien het om veiligheid gaat, krijgt hij ook die twee punten op zijn licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De driver ratings op sky staan online.

Opvallende zaken:
- Ricciardo krijgt een 8 en Verstappen een 7.
- De engelse rijders lijken weer gratis pluspunten te krijgen (Hamilton een 6? Button een 9?)

http://www.skysports.com/...an-gp-2016-driver-ratings

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:49
MikeyMan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:39:

Opvallende zaken:
- De engelse rijders lijken weer gratis pluspunten te krijgen (Hamilton een 6? Button een 9?)

Dat RIC een hoger cijfer krijgt dan VES is niet onterecht lijkt me? Hij is in qualy en race voor Max geëindigd. Dat hij een 8 krijgt nadat hij 2e is gestart en 7e is geëindigd is dan misschien wel merkwaardig te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Opvallende zaken:

Die cijfers slaan helemaal nergens op... Maar goed,

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De cijfers van autosport.com zijn meestal iets realistischer. Alleen dan moet je een account hebben. Die heeft vast wel iemand hier.

Wat ze wel terecht opmerken is dat het 4-0 in kwalificatie staat. Daar kan je van alles tegenin brengen, maar het staat er toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex

Opvallende zaken:

Vooral Button een 9 is wat maf, ja hij is van P19 naar P11 gegaan, maar hij zei zelf dat hij waarschijnlijk op P11 zou blijven steken moest hij van daar gestart zijn omdat dat nu eenmaal de snelheid van de auto was. Langs de andere kant moet je het nog steeds maar doen om er te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
BlauweFles schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:52:
De cijfers van autosport.com zijn meestal iets realistischer. Alleen dan moet je een account hebben. Die heeft vast wel iemand hier.

Wat ze wel terecht opmerken is dat het 4-0 in kwalificatie staat. Daar kan je van alles tegenin brengen, maar het staat er toch.
Iedereen die verwachte dat Max Daniel wel even om de oren zou rijden de eerste paar races die moeten even wakker worden. Ook is de kwalificatie nooit het sterkste punt geweest van Max.

Wat veel meer telt is dat Horner gisteren na de race al zei dat Max op de hardste banden de op 3 na snelste ronde reed. Op de lange stints is Max gewoon minimaal net zo snel als Daniel, en vaak gewoon een stuk sneller.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
fout topic

[ Voor 96% gewijzigd door sw3ex op 20-06-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Strict genomen is GP de kwalificatie en race.

Max had gewoon vooraan de queue moeten staan bij restart Q3. Dan had hij wss een top 5 tijd kunnen rijden. Dat is echter ook deels een team call en niet volledig op Max aan te schrijven, maar toch.. bij Ricciardo lukte het wel. Lijkt mij een kwestie van knokken voor je plekje. Anders pakt iemand anders hem wel.

In de race hadden RIC en Max dezelfde banden problemen. Daardoor vielen ze beetje terug naar hun equilibrium van hun pace, die lager was dan gehoopt. Ik denk dat P7 en P8 dan ook niets speciaals is, als je ziet hoe ver Mercedes powered cars vooraan stonden. Aan het einde van de race zag je Max betere tijden noteren dan Ricciardo (en ook inhalen), maar het kan ook zijn dat Ricciardo niet meer voor een positie aan het pushen was.

In dat opzicht zou ik beide coureurs een evenhoog cijfer geven. Ricciardo had Q3 wel goed benut, maar een matige race. Max had pech in Q3 en daarna eigenlijk ook een matige race (maar wel iets meer laten zien dan RIC). Het is teleurstellend dat RBR de tweede race achtereen onverwacht veel bandenslijtage heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
BlauweFles schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:52:

Dat klopt wel kan je de opmerking erbij zetten dat dit weekend max in Q3 veel pech had met bottas en de Red flag waardoor hij geen echt rondje neer kon zetten.
Maar vermoedelijk was hij dan nog achter Ric terecht gekomen maar wel op maar 2 tiende ofzo.
Max en Ric zijn aardig aan elkaar gewaagd maar waar RIC meer in de kwali laat zien doet max het meer in de Race.
Zie je ook aan het eind van de race, niemand had verwacht dat hij nog Massa en Hulk zou pakken en hij had ook bijna Ric. 1,5 Sec per rondje inlopen is Veel echt heel veel.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 17:31
Het gaat toch om het belangrijkste en dat zijn de punten. Daar is tot nu toe het verschil heel klein. als ik goed gerekend heb:

Verstappen: 41
Ricciardo: 42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Dat klopt wel kan je de opmerking erbij zetten dat dit weekend max in Q3 veel pech had met bottas en de Red flag waardoor hij geen echt rondje neer kon zetten.
Maar vermoedelijk was hij dan nog achter Ric terecht gekomen maar wel op maar 2 tiende ofzo.
Max en Ric zijn aardig aan elkaar gewaagd maar waar RIC meer in de kwali laat zien doet max het meer in de Race.
Zie je ook aan het eind van de race, niemand had verwacht dat hij nog Massa en Hulk zou pakken en hij had ook bijna Ric. 1,5 Sec per rondje inlopen is Veel echt heel veel.
Je mag je ook niet blind staren op tijden. RIC had problemen met zijn remmen. Bovendien gebeurt het vaak dat een coureur ziet dat degene ervoor te ver is om nog te pakken en degene achter jou nog te ver is om dor ingehaald te worden. Op zo'n moment zet je de motor een tandje lager om die wat te sparen en rij je gewoon je race uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
sw3ex schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:04:
[...]

Je mag je ook niet blind staren op tijden. RIC had problemen met zijn remmen. Bovendien gebeurt het vaak dat een coureur ziet dat degene ervoor te ver is om nog te pakken en degene achter jou nog te ver is om dor ingehaald te worden. Op zo'n moment zet je de motor een tandje lager om die wat te sparen en rij je gewoon je race uit.
Ik staar me ook niet blind op tijden maar het is gewoon een feit dat max aan het einde van de race 1,5Sec per rondje dichtbij kwam en zodoende nog massa en hulk kon inhalen terwijl deze aan het vechten waren met elkaar(dus die waren niet aan het sparen)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Hans1990 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:00:
Strict genomen is GP de kwalificatie en race.

Max had gewoon vooraan de queue moeten staan bij restart Q3. Dan had hij wss een top 5 tijd kunnen rijden. Dat is echter ook deels een team call en niet volledig op Max aan te schrijven, maar toch.. bij Ricciardo lukte het wel. Lijkt mij een kwestie van knokken voor je plekje. Anders pakt iemand anders hem wel.
Dat is volledig de call van het team, dat kan je Max totaal niet verwijten.
In de race hadden RIC en Max dezelfde banden problemen. Daardoor vielen ze beetje terug naar hun equilibrium van hun pace, die lager was dan gehoopt. Ik denk dat P7 en P8 dan ook niets speciaals is, als je ziet hoe ver Mercedes powered cars vooraan stonden. Aan het einde van de race zag je Max betere tijden noteren dan Ricciardo (en ook inhalen), maar het kan ook zijn dat Ricciardo niet meer voor een positie aan het pushen was.
P7 en 8 is gewoon waar die auto's staan op een high speed baan. Ik had wel wat hoger verwacht, maar dat kwam omdat ik wel op een paar uitvallers voor ze had gerekend.
In dat opzicht zou ik beide coureurs een evenhoog cijfer geven. Ricciardo had Q3 wel goed benut, maar een matige race. Max had pech in Q3 en daarna eigenlijk ook een matige race (maar wel iets meer laten zien dan RIC). Het is teleurstellend dat RBR de tweede race achtereen onverwacht veel bandenslijtage heeft..
Ze hadden geen matige race imho, ze hebben gewoon het maximale uit die auto's gehaald.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:06:
[...]

Ik staar me ook niet blind op tijden maar het is gewoon een feit dat max aan het einde van de race 1,5Sec per rondje dichtbij kwam en zodoende nog massa en hulk kon inhalen terwijl deze aan het vechten waren met elkaar(dus die waren niet aan het sparen)
Ik bedoelde vooral in vergelijking met RIC. Niet per se met MAS en HUL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
sw3ex schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Ik bedoelde vooral in vergelijking met RIC. Niet per se met MAS en HUL
RIC was x aantal ronden in gevecht met HUL(geloof een stuk of 8) voordat hij er langs geraakte.
VES heeft in die rondes een hoop tijd gepakt, maar RIC en HUL reden op dat moment wel op het scherpst van de snede.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:12:
[...]

RIC was x aantal ronden in gevecht met HUL(geloof een stuk of 8) voordat hij er langs geraakte.
VES heeft in die rondes een hoop tijd gepakt, maar RIC en HUL reden op dat moment wel op het scherpst van de snede.
Ook daarna en daarvoor was VES sneller dan RIC.

En wat betreft deze race, als ze het circuit niet grondig herzien voor volgend jaar dan sla ik deze over. Wat een treurnis zeg. Goed, ik had verwacht dat dit een extreem saaie race zou worden, maar ik had niet verwacht dat ik bijna in slaap zou vallen op de bank :')

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
95% inhalen op het rechte stuk, en in die bocht waar het iets daalt de andere 5%. Het circuit biedt verder geen mogelijkheden en mooie gevechten zie je er ook niet. Echt een draak van een circuit, al vind ik de omgeving mooi ogen (al is dat ook wel een beetje nep, gezien het verder een arm land is).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:13
WIj waren in de kroeg gaan kijken en waar het normaal altijd wel redelijke focus is, werd er nu heel veel gepraat, Geeft wel aan wat een saaie race het was. Op naar de volgende!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
De F1 viel sowieso tegen na het spannende einde van Le Mans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Martinspire schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Mja al zijn het wel de Q2 banden, dus daar is wel wat meer mee gereden natuurlijk.

Verder vind ik het opvallend dat het met zowel de SS als de S gebeurde (vrijwel identiek) en met de Medium totaal niet. Verder vind ik dat ze echt wat moeten doen aan de auto om hem wat meer aan dit soort banen aan te passen. Want zo zijn er toch nog aardig wat banen waar ze gewoon niet competitief zijn. Teveel om je positie in het kampioenschap mee weg te gooien.
Wat moeten ze er aan doen dan? De motor komt gewoon power tekort voor dit soort banen, en om er voor te zorgen dat ze niet door het hele veld ingehaald worden op het rechte stuk halen ze er maar een klap downforce vanaf. Dat hierdoor de banden eraan gaan is erg jammer, maar een andere setup had ze waarschijnlijk veel te veel topsnelheid gekost.

Op Monza gaan ze het ook gigantisch zwaar krijgen... Jammer maar helaas, en wachten totdat Renault weer een goede update in elkaar schroeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
XyritZz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:25:
[...]
Op Monza gaan ze het ook gigantisch zwaar krijgen... Jammer maar helaas, en wachten totdat Renault weer een goede update in elkaar schroeft.
Op topsnelheid kwamen ze re-de-lijk mee. Op Monza zijn er hopelijk minder problemen met banden degradatie. Dat geeft een heel andere race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28

d0s

sssst

Eigenlijk mogen we wel stellen dat de nieuwe renault motor teleurstellend is. Er werd voor de introductie nog geroepen dat het gat op hoge snelheidsbanen 0,3-0,4 zou zijn.

Of zou het echt komen door de bandenslijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Combinatie van... Door het gebrek aan topsnelheid, en het feit dat je met DRS toch richting de 360 moet om in te halen, hebben ze minder vleugel moeten zetten. Hierdoor slijten de banden harder, en kom je dus in een vicieuze cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
d0s schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:39:
Eigenlijk mogen we wel stellen dat de nieuwe renault motor teleurstellend is. Er werd voor de introductie nog geroepen dat het gat op hoge snelheidsbanen 0,3-0,4 zou zijn.

Bottas had blijkbaar ook redelijk vroeg last van graining maar is toch door blijven rijden (omdat de banden kunnen "curen"),misschien hadden ze bij RBR dit ook bij een van hun courerus moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

d0s schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:39:

Ik denk dat het chassis en de aero heel veel tekortkomingen van de motor compenseert.
Kijk eens waar de Renault staat. Die mogen bijna blij zijn als ze voor de Saubers staan.

Qua power is de volgorde m.i:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Ferrari 2015
4. Renault en Honda.

Qua chassis/aero denk ik dat RB de beste auto heeft.

De afstelling voor Baku, om geen sitting duck te zijn, heeft ws gezorgd voor het wegfikken van de zachtere banden.
Kortom, high speed circuit, hardere banden er op.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 20-06-2016 12:53 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Kwa aero is de Mercedes ook erg goed, maar ik heb het gevoel dat die gevoeliger is voor vuile lucht dan de Red Bull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Toch klote eigenlijk....

Zodra je gaat glijen doordat je achter iemand zit, fik je je banden op en heb je geen kans meer.
Maar ja, waarom zou je achter iemand rijden in een race.... 8)7

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er waren eerdere berichten dat de Ferrari 2015 nu achterloopt op de Renault en Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MikeyMan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:55:
Er waren eerdere berichten dat de Ferrari 2015 nu achterloopt op de Renault en Honda.
Dat betwijfel ik na dit weekend.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
albino71 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Dat betwijfel ik na dit weekend.
Het vermogen van de motoren is niet linear. Het kan best zijn dat de Renault nu onderin meer vermogen heeft, maar dat de F-2015 bovenin meer top vermogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:01
Circuit heeft potentie. Een goede, brede chicane bij bocht 20 waar je niet vol gas door heen kan, en een hairpin tussen bocht 6 en 13 (of 15) zou al voor meer inhaalacties kunnen zorgen.

Alleen, dan wordt het circuit wel wat langer.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:02:
[...]
Had HUL geen probleem? Hij was in het laatste rondje 7s langzamer dan de rest van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
alexbl69 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Had HUL geen probleem? Hij was in het laatste rondje 7s langzamer dan de rest van het veld.
SS banden van 31 rondjes oud ofzo, helpt niet echt in de rondetijden :)

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 22:16
Ik heb het idee dat het spektakel in deze GP ontbrak door het feit dat het te makkelijk was om in te halen. Het rechte stuk is zo lang dat je met een slipstream en DRS je voorganger eenvoudig en met relatief weinig risico in kunt halen. De rest van de ronde is een kwestie van uit de muur blijven en geen gekke dingen doen. Doordat er op de banden gelet moet worden kan men meestal niet op de limiet rijden, er is dus behoorlijk wat marge waardoor de kans op een fout ook kleiner is.

Voor volgend jaar inderdaad een chicane inbouwen zodat er wat meer moeite gedaan moet worden om iemand in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
SpaceAce schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:01:
Het rechte stuk is zo lang dat je met een slipstream en DRS je voorganger eenvoudig en met relatief weinig risico in kunt halen. De rest van de ronde is een kwestie van uit de muur blijven en geen gekke dingen doen.
Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt. Ik heb echt heel weinig inhaalacties gezien die NIET op het rechte stuk plaatsvonden.

Over dat veranderen van het circuit. Gebeurd dat vaker bij een nieuw circuit? m.a.w. hoe groot is de kans dat Baku volgend jaar er anders uitzit dan het afgelopen uitzag qua track?

Want eerlijk gezegd had ik goede hoop voor Baku, maar vind het na dit weekend maar een saai circuit.

[ Voor 7% gewijzigd door Ayazis op 20-06-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
Bernie noemde het circuit van Baku in een interview letterlijk 'prototype'. En dat was het natuurlijk ook. Gedurende het weekend zijn er al kleine aanpassingen gedaan, al waren dat voornamelijk randzaken als belijning en kerbstones. Ik verwacht volgend jaar wel een licht aangepast circuit, nee ik hoop een aangepast circuit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Ayazis schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt. Ik heb echt heel weinig inhaalacties gezien die NIET op het rechte stuk plaatsvonden.

Over dat veranderen van het circuit. Gebeurd dat vaker bij een nieuw circuit? m.a.w. hoe groot is de kans dat Baku volgend jaar er anders uitzit dan het afgelopen uitzag qua track?

Want eerlijk gezegd had ik goede hoop voor Baku, maar vind het na dit weekend maar een saai circuit.
Als ik mij niet vergis is Singapore over de jaren ook getweaked geweest. Zelfs klassiekers als Monaco en Spa zijn ook niet exact hetzelfde als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Een soort van chicane na die hele snelle rechtse bochten net voor dat ongelooflijk lange rechte stuk.

Waarom is dit rechte stuk in hemelsnaam zo lang gebleven en gehouden? Levert echt alles behalve spektakel op.

En had op z'n minst beter nagedacht over de DRS 2 zone. Als je iemand voorbij gaat met DRS, dan krijg je na bocht 2 nog een activatie cadeau. Leg het meetpunt gewoon tussen T1 en T2. Erg jammer.

[ Voor 31% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-06-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
StealthyPeanut schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:11:
Een soort van chicane na die hele snelle rechtse bochten net voor dat ongelooflijk lange rechte stuk.

Waarom is dit rechte stuk in hemelsnaam zo lang gebleven en gehouden? Levert echt alles behalve spektakel op.

En had op z'n minst beter nagedacht over de DRS 2 zone. Als je iemand voorbij gaat met DRS, dan krijg je na bocht 2 nog een activatie cadeau. Leg het meetpunt gewoon tussen T1 en T2. Erg jammer.
Ik snap het idee van het lange rechte stuk wel. zodat je in theorie je auto niet enkel op snelheid kunt afstemmen want je hebt grip nodig voor de bochten en omgekeerd. In de praktijk kwam het er jammer genoeg op neer dat topsnelheid duidelijk de overhand had. Ik denk dat geen 2de DRS zone en bocht 19 of 20 wat scherper maken dit beter in evenwicht trekt.
Ik denk ook dat we volgend jaar hier wat meer spektakel gaan zien wanneer de coureurs misschien iets meer risico's gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:01
Ik hoop wel dat ze dat uitloop-stukje bij de bocht naar het kasteel groter maken. Als je daar stil komt te staan kun je alleen achteruit rijden, wat we in de vrije trainingen zagen. Tijdens een race is dat levensgevaarlijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Naast live op de zondagmiddag kijk ik elke race op maandagavond nog een keer. Dan vallen je namelijk altijd dingen op (ook naar aanleiding van zaken die hier gepost worden) die je eerst niet ziet.

De race van zondag is de eerste die ik niet heb afgekeken bij het terugkijken. Er gebeurde werkelijk niets dat enige diepgang had. Dat gemopper van Lewis en Kimi reken ik daar ook niet toe.

Het enige interessante was de uitstekende pace van de RBR's op de meest langzame band. Voor de rest was het een grote gaaaaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overigens viel me op dat in bocht 12 veel rijders gewoon tot de muur rijden, echter zit je dan toch met track limits lijkt me.

Ook tijdens de kwalificatie zag je auto's die dan nog wel op de kerbstone reden, maar eigenlijk waren ze met 4 wielen al over de witte lijn heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 13:42
fredkroket schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:10:
Overigens viel me op dat in bocht 12 veel rijders gewoon tot de muur rijden, echter zit je dan toch met track limits lijkt me.

Ook tijdens de kwalificatie zag je auto's die dan nog wel op de kerbstone reden, maar eigenlijk waren ze met 4 wielen al over de witte lijn heen.
True, maar ik denk dat iedereen hier die lijn meer voor de sier vond en de muur als de daadwerkelijke limiet zag. In mijn ogen prima, maar teken die lijn daar dan niet. Vind dat op zich wel gaaf aan dit circuit en vooral ook aan Canada, geen gezeur met tracklimits, lijnen en paaltjes, zoals in Sochi bijvoorbeeld, maar gewoon: "hier staat de muur, zie maar hoe dichtbij je durft"

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
fredkroket schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:10:

Dat is volgens mij omdat ze de kerb daar hebben weggehaald en achteraf het asfalt gewoon geverfd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 31-05 22:32
Tot de volgende race kan je hier verder: [F1] Seizoen 2016 - Deel 2

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit dinsdag 21 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1