[F1] Seizoen 2016-08 - GP van (nog net in) Europa Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 47.269 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
sw3ex schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Ik bedoelde vooral in vergelijking met RIC. Niet per se met MAS en HUL
RIC was x aantal ronden in gevecht met HUL(geloof een stuk of 8) voordat hij er langs geraakte.
VES heeft in die rondes een hoop tijd gepakt, maar RIC en HUL reden op dat moment wel op het scherpst van de snede.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:12:
[...]

RIC was x aantal ronden in gevecht met HUL(geloof een stuk of 8) voordat hij er langs geraakte.
VES heeft in die rondes een hoop tijd gepakt, maar RIC en HUL reden op dat moment wel op het scherpst van de snede.
Ook daarna en daarvoor was VES sneller dan RIC.

En wat betreft deze race, als ze het circuit niet grondig herzien voor volgend jaar dan sla ik deze over. Wat een treurnis zeg. Goed, ik had verwacht dat dit een extreem saaie race zou worden, maar ik had niet verwacht dat ik bijna in slaap zou vallen op de bank :')

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
95% inhalen op het rechte stuk, en in die bocht waar het iets daalt de andere 5%. Het circuit biedt verder geen mogelijkheden en mooie gevechten zie je er ook niet. Echt een draak van een circuit, al vind ik de omgeving mooi ogen (al is dat ook wel een beetje nep, gezien het verder een arm land is).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:13
WIj waren in de kroeg gaan kijken en waar het normaal altijd wel redelijke focus is, werd er nu heel veel gepraat, Geeft wel aan wat een saaie race het was. Op naar de volgende!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
De F1 viel sowieso tegen na het spannende einde van Le Mans

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Martinspire schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Mja al zijn het wel de Q2 banden, dus daar is wel wat meer mee gereden natuurlijk.

Verder vind ik het opvallend dat het met zowel de SS als de S gebeurde (vrijwel identiek) en met de Medium totaal niet. Verder vind ik dat ze echt wat moeten doen aan de auto om hem wat meer aan dit soort banen aan te passen. Want zo zijn er toch nog aardig wat banen waar ze gewoon niet competitief zijn. Teveel om je positie in het kampioenschap mee weg te gooien.
Wat moeten ze er aan doen dan? De motor komt gewoon power tekort voor dit soort banen, en om er voor te zorgen dat ze niet door het hele veld ingehaald worden op het rechte stuk halen ze er maar een klap downforce vanaf. Dat hierdoor de banden eraan gaan is erg jammer, maar een andere setup had ze waarschijnlijk veel te veel topsnelheid gekost.

Op Monza gaan ze het ook gigantisch zwaar krijgen... Jammer maar helaas, en wachten totdat Renault weer een goede update in elkaar schroeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
XyritZz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:25:
[...]
Op Monza gaan ze het ook gigantisch zwaar krijgen... Jammer maar helaas, en wachten totdat Renault weer een goede update in elkaar schroeft.
Op topsnelheid kwamen ze re-de-lijk mee. Op Monza zijn er hopelijk minder problemen met banden degradatie. Dat geeft een heel andere race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28

d0s

sssst

Eigenlijk mogen we wel stellen dat de nieuwe renault motor teleurstellend is. Er werd voor de introductie nog geroepen dat het gat op hoge snelheidsbanen 0,3-0,4 zou zijn.

Of zou het echt komen door de bandenslijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Combinatie van... Door het gebrek aan topsnelheid, en het feit dat je met DRS toch richting de 360 moet om in te halen, hebben ze minder vleugel moeten zetten. Hierdoor slijten de banden harder, en kom je dus in een vicieuze cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
d0s schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:39:
Eigenlijk mogen we wel stellen dat de nieuwe renault motor teleurstellend is. Er werd voor de introductie nog geroepen dat het gat op hoge snelheidsbanen 0,3-0,4 zou zijn.

Bottas had blijkbaar ook redelijk vroeg last van graining maar is toch door blijven rijden (omdat de banden kunnen "curen"),misschien hadden ze bij RBR dit ook bij een van hun courerus moeten testen.

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

d0s schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:39:

Ik denk dat het chassis en de aero heel veel tekortkomingen van de motor compenseert.
Kijk eens waar de Renault staat. Die mogen bijna blij zijn als ze voor de Saubers staan.

Qua power is de volgorde m.i:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Ferrari 2015
4. Renault en Honda.

Qua chassis/aero denk ik dat RB de beste auto heeft.

De afstelling voor Baku, om geen sitting duck te zijn, heeft ws gezorgd voor het wegfikken van de zachtere banden.
Kortom, high speed circuit, hardere banden er op.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 20-06-2016 12:53 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Kwa aero is de Mercedes ook erg goed, maar ik heb het gevoel dat die gevoeliger is voor vuile lucht dan de Red Bull

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Toch klote eigenlijk....

Zodra je gaat glijen doordat je achter iemand zit, fik je je banden op en heb je geen kans meer.
Maar ja, waarom zou je achter iemand rijden in een race.... 8)7

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er waren eerdere berichten dat de Ferrari 2015 nu achterloopt op de Renault en Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MikeyMan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:55:
Er waren eerdere berichten dat de Ferrari 2015 nu achterloopt op de Renault en Honda.
Dat betwijfel ik na dit weekend.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
albino71 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Dat betwijfel ik na dit weekend.
Het vermogen van de motoren is niet linear. Het kan best zijn dat de Renault nu onderin meer vermogen heeft, maar dat de F-2015 bovenin meer top vermogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:01
Circuit heeft potentie. Een goede, brede chicane bij bocht 20 waar je niet vol gas door heen kan, en een hairpin tussen bocht 6 en 13 (of 15) zou al voor meer inhaalacties kunnen zorgen.

Alleen, dan wordt het circuit wel wat langer.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:02:
[...]
Zie je ook aan het eind van de race, niemand had verwacht dat hij nog Massa en Hulk zou pakken en hij had ook bijna Ric. 1,5 Sec per rondje inlopen is Veel echt heel veel.
Had HUL geen probleem? Hij was in het laatste rondje 7s langzamer dan de rest van het veld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
alexbl69 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Had HUL geen probleem? Hij was in het laatste rondje 7s langzamer dan de rest van het veld.
SS banden van 31 rondjes oud ofzo, helpt niet echt in de rondetijden :)

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16
Ik heb het idee dat het spektakel in deze GP ontbrak door het feit dat het te makkelijk was om in te halen. Het rechte stuk is zo lang dat je met een slipstream en DRS je voorganger eenvoudig en met relatief weinig risico in kunt halen. De rest van de ronde is een kwestie van uit de muur blijven en geen gekke dingen doen. Doordat er op de banden gelet moet worden kan men meestal niet op de limiet rijden, er is dus behoorlijk wat marge waardoor de kans op een fout ook kleiner is.

Voor volgend jaar inderdaad een chicane inbouwen zodat er wat meer moeite gedaan moet worden om iemand in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
SpaceAce schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:01:
Het rechte stuk is zo lang dat je met een slipstream en DRS je voorganger eenvoudig en met relatief weinig risico in kunt halen. De rest van de ronde is een kwestie van uit de muur blijven en geen gekke dingen doen.
Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt. Ik heb echt heel weinig inhaalacties gezien die NIET op het rechte stuk plaatsvonden.

Over dat veranderen van het circuit. Gebeurd dat vaker bij een nieuw circuit? m.a.w. hoe groot is de kans dat Baku volgend jaar er anders uitzit dan het afgelopen uitzag qua track?

Want eerlijk gezegd had ik goede hoop voor Baku, maar vind het na dit weekend maar een saai circuit.

[ Voor 7% gewijzigd door Ayazis op 20-06-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Bernie noemde het circuit van Baku in een interview letterlijk 'prototype'. En dat was het natuurlijk ook. Gedurende het weekend zijn er al kleine aanpassingen gedaan, al waren dat voornamelijk randzaken als belijning en kerbstones. Ik verwacht volgend jaar wel een licht aangepast circuit, nee ik hoop een aangepast circuit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Ayazis schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt. Ik heb echt heel weinig inhaalacties gezien die NIET op het rechte stuk plaatsvonden.

Over dat veranderen van het circuit. Gebeurd dat vaker bij een nieuw circuit? m.a.w. hoe groot is de kans dat Baku volgend jaar er anders uitzit dan het afgelopen uitzag qua track?

Want eerlijk gezegd had ik goede hoop voor Baku, maar vind het na dit weekend maar een saai circuit.
Als ik mij niet vergis is Singapore over de jaren ook getweaked geweest. Zelfs klassiekers als Monaco en Spa zijn ook niet exact hetzelfde als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Een soort van chicane na die hele snelle rechtse bochten net voor dat ongelooflijk lange rechte stuk.

Waarom is dit rechte stuk in hemelsnaam zo lang gebleven en gehouden? Levert echt alles behalve spektakel op.

En had op z'n minst beter nagedacht over de DRS 2 zone. Als je iemand voorbij gaat met DRS, dan krijg je na bocht 2 nog een activatie cadeau. Leg het meetpunt gewoon tussen T1 en T2. Erg jammer.

[ Voor 31% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-06-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
StealthyPeanut schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:11:
Een soort van chicane na die hele snelle rechtse bochten net voor dat ongelooflijk lange rechte stuk.

Waarom is dit rechte stuk in hemelsnaam zo lang gebleven en gehouden? Levert echt alles behalve spektakel op.

En had op z'n minst beter nagedacht over de DRS 2 zone. Als je iemand voorbij gaat met DRS, dan krijg je na bocht 2 nog een activatie cadeau. Leg het meetpunt gewoon tussen T1 en T2. Erg jammer.
Ik snap het idee van het lange rechte stuk wel. zodat je in theorie je auto niet enkel op snelheid kunt afstemmen want je hebt grip nodig voor de bochten en omgekeerd. In de praktijk kwam het er jammer genoeg op neer dat topsnelheid duidelijk de overhand had. Ik denk dat geen 2de DRS zone en bocht 19 of 20 wat scherper maken dit beter in evenwicht trekt.
Ik denk ook dat we volgend jaar hier wat meer spektakel gaan zien wanneer de coureurs misschien iets meer risico's gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:01
Ik hoop wel dat ze dat uitloop-stukje bij de bocht naar het kasteel groter maken. Als je daar stil komt te staan kun je alleen achteruit rijden, wat we in de vrije trainingen zagen. Tijdens een race is dat levensgevaarlijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Naast live op de zondagmiddag kijk ik elke race op maandagavond nog een keer. Dan vallen je namelijk altijd dingen op (ook naar aanleiding van zaken die hier gepost worden) die je eerst niet ziet.

De race van zondag is de eerste die ik niet heb afgekeken bij het terugkijken. Er gebeurde werkelijk niets dat enige diepgang had. Dat gemopper van Lewis en Kimi reken ik daar ook niet toe.

Het enige interessante was de uitstekende pace van de RBR's op de meest langzame band. Voor de rest was het een grote gaaaaap.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overigens viel me op dat in bocht 12 veel rijders gewoon tot de muur rijden, echter zit je dan toch met track limits lijkt me.

Ook tijdens de kwalificatie zag je auto's die dan nog wel op de kerbstone reden, maar eigenlijk waren ze met 4 wielen al over de witte lijn heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 13:42
fredkroket schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:10:
Overigens viel me op dat in bocht 12 veel rijders gewoon tot de muur rijden, echter zit je dan toch met track limits lijkt me.

Ook tijdens de kwalificatie zag je auto's die dan nog wel op de kerbstone reden, maar eigenlijk waren ze met 4 wielen al over de witte lijn heen.
True, maar ik denk dat iedereen hier die lijn meer voor de sier vond en de muur als de daadwerkelijke limiet zag. In mijn ogen prima, maar teken die lijn daar dan niet. Vind dat op zich wel gaaf aan dit circuit en vooral ook aan Canada, geen gezeur met tracklimits, lijnen en paaltjes, zoals in Sochi bijvoorbeeld, maar gewoon: "hier staat de muur, zie maar hoe dichtbij je durft"

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
fredkroket schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:10:

Dat is volgens mij omdat ze de kerb daar hebben weggehaald en achteraf het asfalt gewoon geverfd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Tot de volgende race kan je hier verder: [F1] Seizoen 2016 - Deel 2

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit dinsdag 21 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1