Kreeg Max ook een extra setje na zijn Monaco crash?
Nuff said.....
Nuff said.....
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Is dat niet juist heel makkelijk hier gezien de rechte stukken? Wellicht dat zijn mindere topsnelheid gecompenseerd wordt door drs.Rivanov schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:42:
[...]
Qua snelheid wel.. maar er rijden er nog 8 voor 'm die 'm niet zomaar voorbij willen laten gaan.
Dan gaat hij na 1 ronde naar binnen, hij wordt niet gestraft voor zijn slechte rijden met zijn banden op deze manier.Cubic X schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:47:
[...]
Tja, ik snap het wel. Je wil toch ook niet dat Hamilton in de eerste ronde de muur raakt omdat hij (opnieuw) remde op het vlakke gedeelte van de band? Zijn banden zijn op niet reguliere wijze afgesleten en ik kan mij voorstellen dat het een veiligheidsrisico is.
Overigens ga ik er vanuit dat het een saaie race gaat worden zonder crashes of safety cars. Meestal is het zo dat als coureurs en kenners dat soort dingen roepen er in de race geen zak gebeurt.
De banden zijn niet onveilig. Als ze dat wel zijn heeft ie namelijk zijn leven in de weegschaal gelegd door met die set banden meteen erna zijn P2 tijd te rijden. Dat de banden niet ideaal zijn is vervolgens zijn eigen probleem en dan moet hij maar na de eerste ronde de pits in.Cubic X schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:47:
[...]
Tja, ik snap het wel. Je wil toch ook niet dat Hamilton in de eerste ronde de muur raakt omdat hij (opnieuw) remde op het vlakke gedeelte van de band? Zijn banden zijn op niet reguliere wijze afgesleten en ik kan mij voorstellen dat het een veiligheidsrisico is.
Overigens ga ik er vanuit dat het een saaie race gaat worden zonder crashes of safety cars. Meestal is het zo dat als coureurs en kenners dat soort dingen roepen er in de race geen zak gebeurt.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dezelfde logica zou dan volgens jou ook opgaan als je de auto chrashed en je zet er een nieuwe motor/versnellingsbak in en behoudt dezelfde grid positie zonder consequentie , want : "Zijn motor/versnellingsbak is op niet reguliere wijze kapotgegaan en ik kan mij voorstellen dat het een veiligheidsrisico is "Cubic X schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:47:
[...]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Vraag maar aan Riccardo RossetSnowhite0901 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:46:
[...]
Ja zoiets. Lijkt daarom heel makkelijk maar valt stiekem vies tegen.
Hmm, zo had ik het niet bekeken inderdaad. Paar plekken straf zou mijn inziens inderdaad terecht zijn.albino71 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:49:
[...]
Dan maar 5 plaatsen terug, net als met het wisselen van een ander technisch onderdeel.
Zo is het niet eerlijk.
Ah ja, je hebt gelijk. Ik was vergeten dat hij zijn P2 tijd gewoon op deze banden heeft gereden en dus blijkbaar zelf dat 'risico' wilde nemen.RobertMe schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:52:
[...]
De banden zijn niet onveilig. Als ze dat wel zijn heeft ie namelijk zijn leven in de weegschaal gelegd door met die set banden meteen erna zijn P2 tijd te rijden. Dat de banden niet ideaal zijn is vervolgens zijn eigen probleem en dan moet hij maar na de eerste ronde de pits in.
Article 24.4g of F1's Sporting Regulations: "Any such tyres damaged during Q2 will be inspected by the FIA technical delegate who will decide, at his absolute discretion, whether any may be replaced and, if so, which tyres they should be replaced with."]
[ Voor 18% gewijzigd door Cubic X op 19-06-2016 10:59 ]
Heb jij daar bericht overgehad ? Zo ja laat maar zien waar het staat dat hij geen setje heeft gehad indien nodig.StealthyPeanut schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:51:
Kreeg Max ook een extra setje na zijn Monaco crash?
Nuff said.....
[ Voor 27% gewijzigd door MaXeRs op 19-06-2016 11:02 ]
Natuurlijk start HAM nog steeds als 10e, en blijkbaar mag dit volgens de regels. Maar eerlijk voelt het niet.alwaysleft schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:52:
[...]
Dan gaat hij na 1 ronde naar binnen, hij wordt niet gestraft voor zijn slechte rijden met zijn banden op deze manier.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dat is waar inderdaad, maar aangezien elke beslissing van Pirelli op één of andere manier wel op de sociale media terecht komt, kan je daar wel redelijk vanuit gaan.MaXeRs schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:56:
[...]
Heb jij daar bericht overgehad ? Zo ja laat maar zien waar het staat dat hij geen setje heeft gehad indien nodig.
Stemming maken is zo makkelijk.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op de blaren zitten was ook een goede term ervoorMigrator schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:20:
Dat het per reglement is betekent nog niet per se dat het fair is. HAM verpest zijn banden en hoeft niet op de blaren te zitten verklote banden te rijden, dat steekt een beetje.
In zulke situaties snap ik het! Maar bij HAM nietRocketKoen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:21:
Tsja. Wat als je een puncture krijgt na je q2 lap. Bijvoorbeeld door een losse kabelgoot in de pits. Daar kun je ook niet op starten.
Wel apart dat ze een flat spot al aanmerken als damaged.
[ Voor 45% gewijzigd door Ryur op 19-06-2016 11:40 ]
Ik hoop dat Pirelli voor veilig kiest en voor zo weinig mogelijk performance voordeel. Dat wordt dan dus zijn set banden [mogelijk ingenomen] die minimaal net zo hard zijn en minimaal net zoveel ronden gebruikt zijn.
Pirelli. Safety. Lees: bang voor slechte publiciteit.Tleilaxu schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:43:
Bizar, Hamilton krijgt andere banden. Anders had hij moeten starten op de banden die hij geflatspot had gisteren.
De reden ontgaat me nog, behalve dat Britse held Hamilton blijkbaar WK _moet_ worden dit jaar l.
[ Voor 23% gewijzigd door Ryur op 19-06-2016 11:42 ]
Storm in een glas water dusRyur schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:41:
Adam Cooper op Twitter:
"HAM has been allowed to swap his front left for one from another set he used in qual"
Dus maar één (1) band wisselen, met eentje die hij al heeft gebruikt in de Q
Ik denk dus dat HAM een linkerband heeft van de set in Q1, en dus de andere 3 banden uit de set van Q2.
The ramblings of an idiot
Uiteindelijk wel ja, maar niemand had het eerder zo duidelijk gemaakt als (mijn held) Adam Cooper!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
"Beautiful Clean Coal"
Geheel terzijde en niet dat ik er mij aan erger of zo maar in het Nederlands is het Bakoe.leekers schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:42:
FF denken , Hamilton op startplaats 10 mmmmmm........
Als ik in Baku woonde ging ik bij turn 1 staan vanmiddag
Mijn thuis is waar mijn Stella staat.
Ziet er stom uit en internationaal is het Baku... Koeien staan in de wei.sw3ex schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:44:
[...]
Geheel terzijde en niet dat ik er mij aan erger of zo maar in het Nederlands is het Bakoe.
[ Voor 70% gewijzigd door sjaool op 19-06-2016 12:46 ]
"When you grow up your heart dies"
Dank je wel voor deze wijze lessw3ex schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:44:
[...]
Geheel terzijde en niet dat ik er mij aan erger of zo maar in het Nederlands is het Bakoe.
"Beautiful Clean Coal"
Het is maar de vraag wat je ervoor terug krijgt. Ik denk dat het weinig voordeel oplevert want je gaat er ook niet sneller van.MikeyMan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:07:
Maar, vanaf nu zien we iedereen de banden volledig oproken ik q2?
Vooropgesteld dat niemand van ons weet hoe erg die flatspot is op zijn linkerband: het is wel opvallend dat hij de band veilig genoeg vindt om een 2e tijd in Q2 neer te zetten, maar niet veilig genoeg om een rondje in de race te rijden (waarbij de snelheden veel lager liggen omdat ze niet zo erg op de limiet rijden).alwind schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:11:
[...]
Het is maar de vraag wat je ervoor terug krijgt. Ik denk dat het weinig voordeel oplevert want je gaat er ook niet sneller van.
Hij heeft het niet voor het kiezen maar de leiding vindt de banden niet veilig. Ik denk dat het eerder een nadeel is dan een voordeel om je banden op te roken in q2 als dat helemaal niet nodig is.Grrrrrene schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:16:
[...]
Vooropgesteld dat niemand van ons weet hoe erg die flatspot is op zijn linkerband: het is wel opvallend dat hij de band veilig genoeg vindt om een 2e tijd in Q2 neer te zetten, maar niet veilig genoeg om een rondje in de race te rijden (waarbij de snelheden veel lager liggen omdat ze niet zo erg op de limiet rijden).
[ Voor 10% gewijzigd door alwind op 19-06-2016 13:20 ]
Hij krijgt niet per se een betere band, hij krijgt een band die ongeveer even versleten is dan wanneer hij geen flatspot gehad zou hebben. Bovendien denk ik dat er nog wel een verschil is tussen al rijdend de invloed van de flat spot voelen of tijdens de start van de race pas merken hoe het met de band is.Grrrrrene schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:16:
[...]
Vooropgesteld dat niemand van ons weet hoe erg die flatspot is op zijn linkerband: het is wel opvallend dat hij de band veilig genoeg vindt om een 2e tijd in Q2 neer te zetten, maar niet veilig genoeg om een rondje in de race te rijden (waarbij de snelheden veel lager liggen omdat ze niet zo erg op de limiet rijden).
Anderen doen een beetje voorzichtig met hun Q2-banden juist om deze reden. Dat hoeft dus niet meer? Als je blokkeert krijg je toch een vervangende, betere band.
Hoe is dat niet een betere band?sw3ex schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:20:
[...]
Hij krijgt niet per se een betere band, hij krijgt een band die ongeveer even versleten is dan wanneer hij geen flatspot gehad zou hebben.
Hij heeft nadat hij hem geblokkeerd heeft nog een tweede getimede ronde gereden, dus hij weet minstens 2,5 rondje hoe de staat van de banden is. Wat hij nu terugkrijgt is gewoon een betere band, want zonder flatspot en even ver afgesloten. Ik zie geen enkele mogelijkheid hoe die vervangende band slechter kan zijn. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?Bovendien denk ik dat er nog wel een verschil is tussen al rijdend de invloed van de flat spot voelen of tijdens de start van de race pas merken hoe het met de band is.
Zoals Lewis het deed was het geen voordeel natuurlijk, want hij deed zijn getimede ronde na het flatspotten. En aangezien hij een gebruikte band met gelijke slijtage terugkrijgt wint hij er inderdaad weinig mee, maar het maakt wel dat je minder voorzichtig hoeft te zijn op je banden. In Q2 gebruik je de banden waar je de race mee begint en tot nu toe deed iedereen daar voorzichtig mee. Dit is een soort "get out of jail free"-kaart die Lewis nu krijgt: een zelfgemaakte fout wordt opgelost met een band van hemzelf of iemand anders die hem niet geblokkeerd heeft. Als je zelf een fout maakt, moet je toch ook zelf op de blaren zitten? Als het echt zo'n gevaarlijke band was, had hij daarmee zijn 2e getimede ronde niet moeten zetten, maar moeten accepteren dat hij Q3 ging missen en voor zijn eigen veiligheid kiezen.alwind schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:19:
[...]
Hij heeft het niet voor het kiezen maar de leiding vindt de banden niet veilig. Ik denk dat het eerder een nadeel is dan een voordeel om je banden op te roken in q2 als dat helemaal niet nodig is.
Nee, dat is inderdaad overdreven en neem ik terug. Maar het punt is wat mij betreft vooral dat fouten op de banden waarmee je de race moet beginnen geen consequenties meer lijken te hebben. Blokkeer je? Geen probleem, we wisselen je vlakke band wel even om voor iets beters (ronders).Dat de meeste mensen hier het stom vinden snap ik maar om nu allemaal te zeggen dan branden we elke keer onze banden maar op is echt onzin.
...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
...
[ Voor 51% gewijzigd door Harrie op 19-06-2016 14:48 ]
Veel plezier ook!Ryur schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:52:
En SAI & MAG een gridstraf. Versnellingsbak wissel.
MAG vanuit pitstraat.
SAI vanaf plek 18
[ Voor 74% gewijzigd door Luxicon op 19-06-2016 14:43 ]
...
Sainz en Magnussen beide versnellingsbak gewisseld. MAG start uit de pits.Catmandos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:39:
Ik kom net binnen vallen (Vraagje wat moet ik weten voordat de race begint is er vanochtend nog wat vervangen qua motors/versnellingsbakken)
iedreeen veel plezier met kijken
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is allang besproken 1 pagina terug!Barfman schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:47:
Trouwens, Hamilton krijgt alleen maar een nieuwe linker voorband lees ik op twitter, dus of dat echt voordeel heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 19-06-2016 14:49 ]
[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 19-06-2016 14:50 ]
Azerbeidzjan, Azerbeidzjan, Azerbeidzjan... ja goeie tekst!sjaool schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:49:
Is dit het volkslied van Azerbeidzjan? Puik stukje muziek.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik denk dat Button een beetje berust in het feit dat hij niet goed mee kan komen dit seizoen.alexbl69 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:50:
Wat deed Button laconiek over z'n slechte kwalificatie. Dacht even dat hij cynisch was, maar het interesseert hem blijkbaar echt niet zoveel.
Ik heb Button wel graag, maar als het betekent dat Vandoorne volgend jaar kan rijden mag Button voor mij dit jaar wel stoppen.alexbl69 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:50:
Wat deed Button laconiek over z'n slechte kwalificatie. Dacht even dat hij cynisch was, maar het interesseert hem blijkbaar echt niet zoveel.
Ik zie dan liever Alonso stoppen. Heb liever Button dan Alonso (en dan op het plek van Alonso dus Stoffel)sw3ex schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:53:
[...]
Ik heb Button wel graag, maar als het betekent dat Vandoorne volgend jaar kan rijden mag Button voor mij dit jaar wel stoppen.
M'n Oma is een site aan het haken.
Toro Rosso???NielsNL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:54:
Leuk reclame van exact: "wees up to date"...
Terwijl Max rondrijd in een Torro Rosso...
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 19-06-2016 14:55 ]
Met deze instelling mag hij van mij na de GP van Engeland gewisseld worden. Het heilige vuur is er echt uit (helaas vond Button wel altijd spectaculair, vooral bij wisselende weer omstandigheden).Rivanov schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:51:
En dat hij voor volgend jaar echt exit is.
PSN: IS_DJ
Persoonlijke voorkeur daar gelaten is Alonso wel een veel betere coureur dan Button..Ryur schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Ik zie dan liever Alonso stoppen. Heb liever Button dan Alonso (en dan op het plek van Alonso dus Stoffel)
Verstandig, want zoals het gisteren ging hebben ze straks beiden niks. Bottas kan Max op het lange rechte stuk zo voorbij toeren met die Mercedes motor van hem.alwaysleft schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:00:
Max heeft met Bottas gepraat. Mooi zo.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De ingekleurde zijn nieuw, die met alleen omlijning zijn al gebruikt.LA-384 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:03:
Beginner's vraagje, bij het overzicht van gekozen banden zijn sommige hokjes alleen omlijnd en anderen ook ingekleurd. Wat is het verschil?
[ Voor 41% gewijzigd door sjaool op 19-06-2016 15:05 ]
Tomorrow is not today!
Dat is altijd nog beter dan de stream, die loopt een minuut achter.RoyK schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:05:
He verdorie, live timing en Ziggo sport.. zit dik 15 seconden tussen.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 19-06-2016 15:06 ]
Je kan bij de officiele livetiming op pauze zetten zodat het gelijk looptRoyK schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:05:
He verdorie, live timing en Ziggo sport.. zit dik 15 seconden tussen.
Bij de andere livetiming kan dat ook.Ryur schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:06:
[...]
Je kan bij de officiele livetiming op pauze zetten zodat het gelijk loopt
HaryantoHippocampus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:06:
Een Haas kreeg een tikkie, zag zo snel niet van wie.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Beetje vroeg na 3 rondes?alwaysleft schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:07:
Zeg dit nieuw gauw. Maar nu al boring deze race. Wel mooi dat Max goed gestart is.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Tomorrow is not today!
Wacht maar af. Die lange rechte stukken lijken mij doodvermoeiend en gaan vast ten koste van de concentratie in de bochtige stukken.alwaysleft schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:07:
Zeg dit nieuw gauw. Maar nu al boring deze race. Wel mooi dat Max goed gestart is.
Duidelijk, thanks! Wel opvallend dat er dan zo weinig nieuwe banden tussen zitten. Dacht bij de top 3 bijna alleen maar omlijnde banden te zien, op een of twee ingekleurde na.dcm360 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:04:
[...]
De ingekleurde zijn nieuw, die met alleen omlijning zijn al gebruikt.
Je hebt ook maar een beperkt aantal set banden voor het hele weekend en er zijn er veel gebruikt geweest tijdens de qualificatie.LA-384 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Duidelijk, thanks! Wel opvallend dat er dan zo weinig nieuwe banden tussen zitten. Dacht bij de top 3 bijna alleen maar omlijnde banden te zien, op een of twee ingekleurde na.
De top 10 start verplicht op de banden waarop ze de snelste tijd in Q2 gezet hebben. Buiten de top 10 is de keuze vrij.LA-384 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Duidelijk, thanks! Wel opvallend dat er dan zo weinig nieuwe banden tussen zitten. Dacht bij de top 3 bijna alleen maar omlijnde banden te zien, op een of twee ingekleurde na.
Tomorrow is not today!
[ Voor 27% gewijzigd door iTeV op 19-06-2016 15:12 ]
Are you a one or a zero
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq