[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:47
Wacht, waarom is die dark mode niet zwart? Ik sla hem alleen daarom al over.

I see red pixels.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32
wwwhizz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:55:
Wacht, waarom is die dark mode niet zwart? Ik sla hem alleen daarom al over.
Zelfde reden als waarom apps met een dark theme donker grijs zijn en niet zwart: een grijze achtergrond vinden mensen prettiger om naar te kijken op een beeldscherm dan pikzwart
Is dat notificatie center/quick settings een Xposed Module? Gok dat dat niet in 3.5 zelf zit

[ Voor 31% gewijzigd door P1nGu1n op 25-08-2016 08:37 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
Weet iemand of je met de oneplus 3 met rabowallet draadloos kan betalen.....ik hoor net van de Rabobank dat dit toestel niet ondersteund wordt........kortom met deze mobiel betalen kan dus niet......of wellicht naar een andere bank overstappen?????

• CasperNL
  • Laatst online: 20-09 12:14
rjozzie schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:11:
Weet iemand of je met de oneplus 3 met rabowallet draadloos kan betalen.....ik hoor net van de Rabobank dat dit toestel niet ondersteund wordt........kortom met deze mobiel betalen kan dus niet......of wellicht naar een andere bank overstappen?????
Ik kan hierbij bevestigen dat Raob Wallet (momenteel) nog niet werkt op de Oneplus 3. Idd ruk gezien ik (1) een NFC sim van simyo heb en (2) een NFC telefoon... Als we met z'n alle 2 ster reviews blijven pompen worden ze misschien een keer wakker :*)

[ Voor 15% gewijzigd door CasperNL op 25-08-2016 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

CasperNL schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:26:
[...]

Ik kan hierbij bevestigen dat Raob Wallet (momenteel) nog niet werkt op de Oneplus 3. Idd ruk gezien ik (1) een NFC sim van simyo heb en (2) een NFC telefoon... Als we met z'n alle 2 ster reviews blijven pompen worden ze misschien een keer wakker :*)
offtopic maar de rabo app krijgt al veel langer kritiek en daar trekken ze zich ook weinig van aan. Verwacht niet dat ze met die wallet van ze (ook een jaar te laat) het wel ineens snappen.

Mijn advies, stap lekker over naar een bank die het wel snapt, ING bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

P1nGu1n schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:35:
[...]

Zelfde reden als waarom apps met een dark theme donker grijs zijn en niet zwart: een grijze achtergrond vinden mensen prettiger om naar te kijken op een beeldscherm dan pikzwart

[...]

Is dat notificatie center/quick settings een Xposed Module? Gok dat dat niet in 3.5 zelf zit
Dat is natuurlijk volledig je eigen interpretatie.

Een "Dark" mode die niet volledig zwart is op een AMOLED paneel is gewoon een domme designkeuze. Veel apps hebben dan ook naast de "donkere" modus, gewoon een OLED mode, waarin dus echt zwart wordt gebruikt. Reddit is Fun bijvoorbeeld.

Raar dat ze de Dark mode dan eerst wel zwart maken, en nu weer terugkrabbelen naar grijs. Zwart ziet er juist fantastisch uit op een OLED paneeltje.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• rjozzie
[...]

Ok....maar nfc simkaart is volgens mij geen vereiste toch voor betalen?
Ik heb ook nog een galaxy s4 zonder nfc simkaart van kpn en daarmee kan ik prima met rabowallet draadloos betalen...

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

rjozzie schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:39:
[...]

Ok....maar nfc simkaart is volgens mij geen vereiste toch voor betalen?
Ik heb ook nog een galaxy s4 zonder nfc simkaart van kpn en daarmee kan ik prima met rabowallet draadloos betalen...
SIM kaart met NFC niet, maar NFC moet er natuurlijk wel in zitten. De communicatie voor draadloos betalen verloopt via NFC en dat heeft een NFC chipje nodig. Je S4 moet dus wel een NFC hebben, ingebouwd danwel via de SIM kaart. Maar er in zitten doet tie. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Even voor je begint te kijken, ja ik hou de camera niet stil, dat valt niet meer in een wagon op smalspoor welke er aardig belabberd bij ligt.
Ja het raam is dicht, mocht van de persoon naast me niet constant het raam openschuiven ivm de rook van het treintje :P (en dat terwijl dat echt bij een stoomtreintje hoort :+ )

Daarbij, de video valt mij zelf nog wat tegen, ik heb wel meer video's gemaakt, maar die wil ik niet openbaar neerzetten, dus helaas ;)

Tip: Ergens rond de helft hobbelt het iets minder
[YouTube: https://youtu.be/lbrQwJEwLXQ]

Edit:
Even een foto van het treintje zelf erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V0wdgL1Te8k9OHwegh5yGYfy/medium.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Suicyder op 25-08-2016 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Suicyder schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:54:
Daarbij, de video valt mij zelf nog wat tegen, ik heb wel meer video's gemaakt, maar die wil ik niet openbaar neerzetten, dus helaas ;)
Dat schudden komt ook door de OIS van de camera denk ik. Ik ben niet technisch onderlegd dus ik kan het erg mis hebben. Ik heb in ieder geval gemerkt dat kleine bewegingen prima gecorrigeerd worden, maar zodra de bewegingen groter of heftiger zijn gaat het opgenomen beeld schudden.

Als ik de telefoon tijdens het autorijden in de houder op het dashboard een film laat maken, is het beeld niet om aan te zien. Door de hele korte maar hevige schokjes beweegt het beeld dusdanig dat het niet mooi is. Heb ik met een Sony z3c geen last van gehad.

Even gezocht en heb nog een fragmentje gevonden:
https://dl.dropboxusercon...6/VID_20160805_084230.mp4

Als je stil staat op een vaste ondergrond kun je prima filmpjes maken. Zie een eerdere post van mij met materiaal gemaakt in Diergaarde Blijdorp:
-MD- schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:06:
Voor de geïnteresseerden hier twee filmpjes geschoten in diergaarde Blijdorp. Ik ben van mening dat het beeld wel onrustig is, maar verder is de kwaliteit prima. Heb ze onbewerkt op Dropbox gezet. Het eerste filmpje met de ijsbeer begint ingezoomd...

Eerst downloaden, anders is er alsnog compressie...
https://dl.dropboxusercon...6/VID_20160715_133756.mp4 (453 MB)
https://dl.dropboxusercon...6/VID_20160715_170034.mp4 (473 MB)

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 25-08-2016 12:24 . Reden: Filmpje vanuit de auto toegevoegd. ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
-MD- schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:14:
Als je stil staat op een vaste ondergrond kun je prima filmpjes maken. Zie een eerdere post van mij met materiaal gemaakt in Diergaarde Blijdorp:
Klopt, ik heb wel filmpjes vanaf vaste grond, maar dat zijn die dingen die ik niet zomaar even upload ivm privacy van mensen die mee waren :)
Om dezelfde reden had ik even snel de audio eronder weg gesloopt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 25-08-2016 12:18 ]

• -MD-
Suicyder schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:15:
[...]
Klopt, ik heb wel filmpjes vanaf vaste grond, maar dat zijn die dingen die ik niet zomaar even upload ivm privacy van mensen die mee waren :)
Om dezelfde reden had ik even snel de audio eronder weg gesloopt ;)
Nee, gelijk heb je. Maar ter vergelijking nog even naar ander materiaal verwezen. Jammer van het geluid, dat had ik al gemist en had er van het treintje wel bij gemogen ;).

Maar ik denk dus dat dit een mankement is van OIS en dat er daarom softwarematig weinig aan gedaan kan worden... In m'n vorige post nog even een auto fragmentje geplakt.

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
even een vraag

is de Oneplus3 nou wel of niet leverbaar als je hem besteld??

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

wim1928 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:39:
even een vraag

is de Oneplus3 nou wel of niet leverbaar als je hem besteld??
[OnePlus 3] Levertijden & Prijzen

Je kan hem niet bestellen, er is een bestelstop. Meer info in bovenstaande topic.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Jeroenneman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:12:
[...]

Om heel eerlijk te zijn: deze foto is prima voor op Facebook of op een ander social media platform, maar als ik hem op ware grootte bekijk, dan zie ik me toch een mooi schilderij. Gras, blokken hout, het dak, het lijkt wel alsof Van Gogh erop bezig is geweest ;)
Nu wil ik toch even inspringen hierop - gezien je reactie 3 likes (?) heeft.. :P

Wat je beschrijft is volkomen 'normaal' bij telefoons. Zelfs een Note 7 heeft het. Het verschil vergeleken met een Note 7 is echter dat die slechts foto's maakt van 12 MP, waar de OnePlus 3 dat met 16 doet. Dan zie je zoiets dus ook sneller.

Deze camera is dus geen uitzondering van de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:41:
Nu wil ik toch even inspringen hierop - gezien je reactie 3 likes (?) heeft.. :P

Wat je beschrijft is volkomen 'normaal' bij telefoons. Zelfs een Note 7 heeft het. Het verschil vergeleken met een Note 7 is echter dat die slechts foto's maakt van 12 MP, waar de OnePlus 3 dat met 16 doet. Dan zie je zoiets dus ook sneller.

Deze camera is dus geen uitzondering van de rest.
Minder MegaPixel hoeft niet per definitie minder goed te zijn. De S7 heeft namelijk speciale camera technieken. Zoals Dual-Pixel technologie. Hierdoor zien foto's er beter uit dan bijvoorbeeld bij de OnePlus 3, ook al heeft de OnePlus 3 meer MegaPixel.

Zie hier voor meer info: http://www.gsmarena.com/s...auto_focus-news-16805.php

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• P1nGu1n
Jeroenneman schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Dat is natuurlijk volledig je eigen interpretatie.
Nee, dat is gewoon zo. Er de design wereld is er de visual hierarchy. Dit gaat over de plaats en kleur van UI elementen, zodat de meest relevante informatie het meest opvalt. Zwart (#FFFFFF, pikzwart) is een kleur die de aandacht trekt, een stuk meer dan donkergrijs. Wanneer je dus een zwarte achtergrond hebt dalen andere UI elementen in de visual hierarchy, aandacht wordt getrokken naar de achtergrond. Gevolg: de achtergrond wordt een afleiding
Een "Dark" mode die niet volledig zwart is op een AMOLED paneel is gewoon een domme designkeuze. Veel apps hebben dan ook naast de "donkere" modus, gewoon een OLED mode, waarin dus echt zwart wordt gebruikt. Reddit is Fun bijvoorbeeld.

Raar dat ze de Dark mode dan eerst wel zwart maken, en nu weer terugkrabbelen naar grijs. Zwart ziet er juist fantastisch uit op een OLED paneeltje.
Een dark theme in plaats van een black theme is een goede designkeuze. Ik ben het met je eens dat beide nog beter zou zijn, want keuze. Maar alleen een zwart thema is juist een domme designkeuze 8)7

Een donker thema dient voor meer dan alleen batterij besparen op een AMOLED, namelijk dat het rustiger voor je ogen is. De meeste prefereren dark over black, mogelijk ben jij daar een uitzondering op, maar dat maakt het geen 'domme designkeuze'

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Luca
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Minder MegaPixel hoeft niet per definitie minder goed te zijn. De S7 heeft namelijk speciale camera technieken. Zoals Dual-Pixel technologie. Hierdoor zien foto's er beter uit dan bijvoorbeeld bij de OnePlus 3, ook al heeft de OnePlus 3 meer MegaPixel.

I know, I know. ;) Je begreep me verkeerd haha. De resolutie van de foto's van de OP3 zijn hoger, waardoor je dan nog sneller dingen als 'het schilderij' zal zien. :)
P1nGu1n schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:21:
[...]
De meeste prefereren dark over black, mogelijk ben jij daar een uitzondering op
Dan ben ik dat ook. }). Maar je hebt wel een punt. Donker oogt véél fijner, ook met programmeren op de PC/laptop gebruik ik donkere thema's.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:26:
I know, I know. ;) Je begreep me verkeerd haha. De resolutie van de foto's van de OP3 zijn groter, waardoor je dan nog sneller dingen als 'het schilderij' zal zien. :)
Ah zo bedoel je. Daar heb je inderdaad een punt.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Wil geen flamewar beginnen maar ik vind vaak de foto's van de oneplus er beter uit zien. Heb een collega met een s7 edge dus ik kan nog wel eens wat kiekjes vergelijken. Ik vind de sharpening van Samsung te sterk, de ruis onderdrukking ook, en kleur echtheid laat ook te wensen over.

In schemer en donker is de s7 heer en meester, maar in vrijwel elke andere situatie vind ik persoonlijk het beetje ruis, de softere look en de warmere kleuren van de 1P er een stuk beter uitzien.

De voornaamste reden is dat ik achteraf altijd nog ruis kan onderdrukken en sharpening kan doen, maar ongedaan maken kan niet meer. De kleuren zou je van de S7 ook achteraf kunnen corrigeren maar of het dan helemaal hetzelfde is, je zou dan waarschijnlijk met een camera profiel en correctie curves moeten gaan werken omdat je nooit precies weet wat ze op de s7 precies doen.

[ Voor 15% gewijzigd door InflatableMouse op 25-08-2016 13:39 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online
InflatableMouse schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:36:
Wil geen flamewar beginnen maar ik vind vaak de foto's van de oneplus er beter uit zien. Heb een collega met een s7 edge dus ik kan nog wel eens wat kiekjes vergelijken. Ik vind de sharpening van Samsung te sterk, de ruis onderdrukking ook, en kleur echtheid laat ook te wensen over.

In schemer en donker is de s7 heer en meester, maar in vrijwel elke andere situatie vind ik persoonlijk het beetje ruis, de softere look en de warmere kleuren van de 1P er een stuk beter uitzien.

De voornaamste reden is dat ik achteraf altijd nog ruis kan onderdrukken en sharpening kan doen, maar ongedaan maken kan niet meer. De kleuren zou je van de S7 ook achteraf kunnen corrigeren maar of het dan helemaal hetzelfde is, je zou dan waarschijnlijk met een camera profiel en correctie curves moeten gaan werken omdat je nooit precies weet wat ze op de s7 precies doen.
Ah, ja dat is handig. Dat klopt hoor, want Samsung die correct z'n foto's ook volgens mij achteraf automatisch (softwarematig).

De foto's van de Samsungs vind ik vaak ook een beetje 'overedited' lijkt het wel. Is dat wat je bedoelt?

Helaas krijg je bij de meeste telefoons echt enorm veel ruis en dat het er 'pixelized' uit ziet bij avond/schemer foto's.

• P1nGu1n
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Helaas krijg je bij de meeste telefoons echt enorm veel ruis en dat het er 'pixelized' uit ziet bij avond/schemer foto's.
Dat heeft te maken door de hoge ISO-waarde :) Is inderdaad heel jammer...

• Anonymoussaurus
  • Niet online
P1nGu1n schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:03:
Dat heeft te maken door de hoge ISO-waarde :) Is inderdaad heel jammer...
Klopt, maar gelukkig kun je het altijd nog een beetje finetunen door handmatig de ISO-waarde wat hoger te zetten. Niet dat de kwaliteit er beter van wordt, maar in ieder geval een stukje lichter :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]

Ah, ja dat is handig. Dat klopt hoor, want Samsung die correct z'n foto's ook volgens mij achteraf automatisch (softwarematig).

De foto's van de Samsungs vind ik vaak ook een beetje 'overedited' lijkt het wel. Is dit wat je bedoelt?
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Ik ben dan een beetje een purist en ben van mening dat er zo min mogelijk moet gebeuren en dat ik dat zelf beter kan achteraf. Maar de basis moet gewoon goed zijn, en dat doet de 1p3 naar mijn mening.
Ruis is niet per definitie slecht. Ruis bevat detail. Ruisonderdrukking resulteert in verlies van detail. Hoe beter de ruisonderdrukking, hoe meer detail er wel overblijft (en de S7 doet dat best goed!). Persoonlijk zie ik liever een beetje ruis en meer detail, dan grote egale vlakken waarin detail deels verdwijnt.

Tenzij de ruis zo sterk overheerst dat er niets meer mee aan te vangen is, kan je de foto's van de 1p3 gewoon op 10x15 uitprinten of op je scherm bekijken zonder dat de ruis iets af doet aan de foto.

Neem bijvoorbeeld deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OYBfbiXcFNIiRgitTAhLj6Xo/medium.jpg

ISO 320, niet extreem hoog maar weinig licht en dat geeft ruis, getuige het huisje in de bossen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KGRwtZIFXgJOAoqLQmdjRpJ8/full.jpg

Scale het naar 1920x1080 op je scherm en het ziet er gewoon perfect uit. Als je hem uit zou printen voor in je foto album heb je echt een mooi plaatje. Net als met het vervallen hospitaal hierboven, geen probleem met ruis.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Eventjes nog een vraagje:

Als je bijvoorbeeld de meegeleverde OnePlus zooi (ja, ik vind het zooi, want het is dubbelop) uitschakelt, wordt dit dan ook uit de lijst van applicaties etc gehaald?

Ik vind het echt jammer dat OnePlus nu weer z'n eigen dingen er in zet. Zoals Music en Images ofzo. Voor muziek gebruik ik Google Play Muziek, en Google Foto's.

Maar goed. Heeft het invloed op het systeem? Omdat bij de OnePlus 2, je in een bootloop kwam als je bijvoorbeeld een Google applicatie zoals Google Play Films uitschakelde.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:28
Files en Music kan ik niet disablen, Gallery wel. Google Play Music en Google Play Films heb ik disabled, en dat gaat gewoon goed

There is no place like 127.0.0.1

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb op Google Play en Google play service na, alles uitgeschakeld (tenminste datgene van Google) en ik heb geen enkel probleem ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
geenwindows schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:16:
Ik heb op Google Play en Google play service na, alles uitgeschakeld (tenminste datgene van Google) en ik heb geen enkel probleem ;)
Maar dan heb je zeker root?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Nee, gewoon stock Oxygen 3.2.2
Alle apps met de naam Google er in kan je gewoon uitzetten, ook die gene die onder "Systeem apps" staan.
Ik heb gewoon van Oxygen 3.1.2 naar 3.2.1 en 3.2.2 kunnen updaten zonder problemen...
Ik weet ook niet wat ze tijdens de updates met Google Apps bedoelen, zelf denk ik dus de 2 'Google Play apps', die ik dus wel aan heb staan...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:34:

Als je bijvoorbeeld de meegeleverde OnePlus zooi (ja, ik vind het zooi, want het is dubbelop) uitschakelt, wordt dit dan ook uit de lijst van applicaties etc gehaald?

Ik vind het echt jammer dat OnePlus nu weer z'n eigen dingen er in zet. Zoals Music en Images ofzo. Voor muziek gebruik ik Google Play Muziek, en Google Foto's.

Maar goed. Heeft het invloed op het systeem? Omdat bij de OnePlus 2, je in een bootloop kwam als je bijvoorbeeld een Google applicatie zoals Google Play Films uitschakelde.
Je hebt zelf eens een bootloop gehad na een update met je OP2 hé. Dat was pech, had het zeker met uitgeschakelde Google apps te maken? Je kan vrij gerust Google apps uitschakelen via: Instellingen - Apps, zeker de Google apps die zich uit laten schakelen. Meer cruciale apps kan je sowieso niet uitschakelen, bijvoorbeeld: Instellingen - Apps - Bestanden, daarbij is die optie niet mogelijk (op de OP3 tenminste).

Wanneer ik weer eens een OxygenOS update doe, zal ik een lijst maken van de (google) apps die ik met root verwijder (debloat), veel daarvan kan je ook handmatig uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:27:
Je hebt zelf eens een bootloop gehad na een update met je OP2 hé. Dat was pech, had het zeker met uitgeschakelde Google apps te maken? Je kan vrij gerust Google apps uitschakelen via: Instellingen - Apps, zeker de Google apps die zich uit laten schakelen. Meer cruciale apps kan je sowieso niet uitschakelen, bijvoorbeeld: Instellingen - Apps - Bestanden, daarbij is die optie niet mogelijk (op de OP3 tenminste).

Wanneer ik weer eens een OxygenOS update doe, zal ik een lijst maken van de (google) apps die ik met root verwijder (debloat), veel daarvan kan je ook handmatig uitschakelen.
Nee, zelf gelukkig niet. Kijk, ik wilde heel graag die standaard zooi uitzetten, totdat ik de problemen op het OnePlus forum zag.

Zie hier: http://downloads.oneplus....oneplus_2_oxygenos_3.0.2/
Warning (Upgrading to v3.0.2): If you’ve disabled Google services on your current device, please re-enable before upgrading via OTA. If Google services is disabled, you may experience system boot issues after installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:31:
[...]

Nee, zelf gelukkig niet. Kijk, ik wilde heel graag die standaard zooi uitzetten, totdat ik de problemen op het OnePlus forum zag.

Zie hier: http://downloads.oneplus....oneplus_2_oxygenos_3.0.2/

[...]
O.. Ok :) waarschijnlijk dacht ik dat omdat je er zo vaak voor gewaarschuwd hebt. Google Services uitschakelen is ook iets anders dan Google Films uitschakelen. De "losse" Google apps zijn niet cruciaal, Services en enkele anderen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:40:
O.. Ok :) waarschijnlijk dacht ik dat omdat je er zo vaak voor gewaarschuwd hebt. Google Services uitschakelen is ook iets anders dan Google Films uitschakelen. De "losse" Google apps zijn niet cruciaal, Services en enkele anderen wel.
Inderdaad! Daarom vond ik het dus al zo raar. Like: "hoe kan Google Play Films of Muziek nou cruciaal zijn om te booten? 8)7"
Maar dat las ik dus op dat forum. Misschien dat ze het verkeerd verwoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ze hebben het volgens mij goed verwoord: instellingen - apps - Google Play services, moet je met rust laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
Gisteravond even beetje lopen prielen met manual mode en het wist me toch enigszins te verbazen, hoor.. Veel licht en niet eens zoveel ruis als verwacht, terwijl het zo'n half 11 was. Zeker niet slecht. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6hyfAV9.jpg
Klik

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vOfnciY.jpg
Klik

[ Voor 11% gewijzigd door Luca op 26-08-2016 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Danny.G schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:06:
Gisteravond even beetje lopen prielen met manual mode en het wist me toch enigszins te verbazen, hoor.. Veel licht en niet eens zoveel ruis als verwacht, terwijl het zo'n half 11 was. Zeker niet slecht. :)

[afbeelding]
Klik

[afbeelding]
Klik
Ziet goed uit, ik was ook enigszins verbaasd toen ik met manual aan de slag ging.
Alleen al de belichtingstijd paar seconden langer open gooien doet al wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:34:

Je had al wat replies gehad, maar daarin was nog niet alles beantwoord volgens mij.

Als je een app uitschakelt, blijft deze op je telefoon staan (onderdeel van het systeem, kan je niet volledig verwijderen zonder root). Hij staat nog wel in de lijst Settings > apps (daar kan je hem weer inschakelen), maar verdwijnt uit je launcher. Ook krijg je geen updates tot je die weer inschakelt (updates van systeem-apps staan op de data-partitie, uitgeschakelde apps nemen dus geen ruimte in op de data-partitie).

Zolang je geen systeem-kritische apps gaat uitschakelen zou je goed moeten zitten. Denk na met gezond verstand, Google wat een app doet, dan zit dat wel goed.

Hier een lijstje met alle zooi die bij mij uitstaat en die geen problemen opleveren (draai zo al maanden): P1nGu1n in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's". Inmiddels beetje outdated, zijn wat apps bijgekomen. Als je tegen die tijd interesse hebt, kan ik hem bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
P1nGu1n schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:52:
Je had al wat replies gehad, maar daarin was nog niet alles beantwoord volgens mij.

Als je een app uitschakelt, blijft deze op je telefoon staan (onderdeel van het systeem, kan je niet volledig verwijderen zonder root). Hij staat nog wel in de lijst Settings > apps (daar kan je hem weer inschakelen), maar verdwijnt uit je launcher. Ook krijg je geen updates tot je die weer inschakelt (updates van systeem-apps staan op de data-partitie, uitgeschakelde apps nemen dus geen ruimte in op de data-partitie).

Zolang je geen systeem-kritische apps gaat uitschakelen zou je goed moeten zitten. Denk na met gezond verstand, Google wat een app doet, dan zit dat wel goed.

Hier een lijstje met alle zooi die bij mij uitstaat en die geen problemen opleveren (draai zo al maanden): P1nGu1n in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's". Inmiddels beetje outdated, zijn wat apps bijgekomen. Als je tegen die tijd interesse hebt, kan ik hem bijwerken.
Dat weet ik inderdaad. Dat hij nog op je telefoon staat. Het gaat mij er meer om dat hij niet meer tussen het menu (launcher) staat (en het liefst eigenlijk helemaal verwijdert is, maar ja, dan moet ik rooten).

Het is niet dat ik niemand vertrouw, maar ik vind het nog steeds vaag dat er mensen blijkbaar doodgewone applicaties hadden uitgeschakeld, en toen een bootloop kregen. Ik heb namelijk geen zin om risico te lopen :p. Ik zal de bron eens opzoeken.

Bedankt voor je info in ieder geval :).

Het lijkt me namelijk ook stug dat je een bootloop kan krijgen door een applicatie die muziek afspeelt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:26
Heeft hier nog iemand het probleem dat er telkens nieuwe contacten in het adresboek aangemaakt worden? Telkens opnieuw worden er een tiental contacten aangemaakt met (geen naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dannisi schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:23:
Files en Music kan ik niet disablen, Gallery wel. Google Play Music en Google Play Films heb ik disabled, en dat gaat gewoon goed
geenwindows schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:16:
Chris.nl schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:27:

P1nGu1n schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:52:

Zie hier wat ik bedoel:

Are People's Phones Still Getting the Bootloop Issue from the OTA
have you disabled Google services or any apps on your OP2??
https://forums.oneplus.ne...ota.449107/#post-14922321
I might have had some services and apps disabled prior to the update, but I honestly don't remember.
1e quote is van een moderator. Ze hebben het hierbij niet alleen dus over services, maar ook over applicaties zelf. Vandaar mijn verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Gisteren mijn OnePlus 3 binnen gekregen *O*

Ben enigszins verbaasd dat er een screenprotector opzit. Doen ze dit altijd? Hij zit wel netjes enzo maar het geeft toch een extra randje op het scherm aan de zijkanten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Zie hier wat ik bedoel:

Are People's Phones Still Getting the Bootloop Issue from the OTA

[...]

https://forums.oneplus.ne...ota.449107/#post-14922321

[...]

1e quote is van een moderator. Ze hebben het hierbij niet alleen dus over services, maar ook over applicaties zelf. Vandaar mijn verhaaltje.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je hiermee vraagt :P Als je terughoudend of bang bent, moet je het niet doen. IMO is het risico laag als je je verstand gebruikt (klakkeloos disablen gaat natuurlijk wel fout). Maar als jij er geen goed gevoel bij het, dan zou ik het gewoon niet doen ;)

OnePlus levert factory images. Dus als je een bootloop hebt na een OTA doordat je een app had disabled, kan je altijd de vorige factory image flashen zonder data kwijt te raken of je garantie te verliezen.

Ze leveren het toestel op as-is, die configuratie 'garanderen' ze dat werkt. Dus opzich logisch dat ze vragen of een aangepaste configuratie de oorzaak kan zijn.

Overigens; een service is ook een app, maar dan doorgaans zonder UI.

Maar goed, ik ben misschien ook geen doorsnee gebruiker :)

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 26-08-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Drossie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:48:
Heeft hier nog iemand het probleem dat er telkens nieuwe contacten in het adresboek aangemaakt worden? Telkens opnieuw worden er een tiental contacten aangemaakt met (geen naam).
Nope wel eens dat alle contacten dubbel waren maar geen enkel duplicate remover app zag dubbele contacten. Telefoon opnieuw instellen was de enige oplossing die ik toen gevonden heb.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:05:
Gisteren mijn OnePlus 3 binnen gekregen *O*

Ben enigszins verbaasd dat er een screenprotector opzit. Doen ze dit altijd? Hij zit wel netjes enzo maar het geeft toch een extra randje op het scherm aan de zijkanten...
Dat doen ze inderdaad altijd. De meeste halen hem er daarom ook altijd meteen af.
P1nGu1n schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:19:
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je hiermee vraagt :P Als je terughoudend of bang bent, moet je het niet doen. IMO is het risico laag als je je verstand gebruikt (klakkeloos disablen gaat natuurlijk wel fout). Maar als jij er geen goed gevoel bij het, dan zou ik het gewoon niet doen ;)

OnePlus levert factory images. Dus als je een bootloop hebt na een OTA doordat je een app had disabled, kan je altijd de vorige factory image flashen zonder data kwijt te raken of je garantie te verliezen.

Ze leveren het toestel op as-is, die configuratie 'garanderen' ze dat werkt. Dus opzich logisch dat ze vragen of een aangepaste configuratie de oorzaak kan zijn.

Overigens; een service is ook een app, maar dan doorgaans zonder UI.

Maar goed, ik ben misschien ook geen doorsnee gebruiker :)
Ik wilde er zeker van zijn. Want volgens jullie kan het niet, en volgens die 2 berichten kan het weer wel.. Ik hoor dus 2 dingen.. Want als jullie gelijk hebben, wil ik ze best uitschakelen. :)

Maar goed. Uiteraard kan ik hem natuurlijk gewoon opnieuw flashen ja.. maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Drossie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:48:
Nee, wel dat er veel contacten dubbel stonden en dat namen veranderde voorbeeld: mijn moeder werd ineens Moeder Joop waaruit ik opmaakte dat Whatsapp de namen wijzigde, de naam die mijn vriendin aan het contact van mijn moeder gegeven heeft werd dus ook ineens mijn contactnaam er aansluitend de naam die ik haar gaf. Erg vreemd en ik vermoed Whatssapp als oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjozzie
[...]

Heb speciaal rekening geopend bij de ING. Gaat nu perfect 👌. Zij ondersteunen dit toestel wel! Bijna alle Android toestellen op een paar na en IPhone uiteraard niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Heren! Sinds de laatste update is mijn mobiel wel 1 keer weer uit 't niets gereboot maar mijn batterij is echt om van te smullen.

Ik ga als 't zo doorgaat de 6 en half uur halen denk ik, was eerder telkens rond 4 uur. Wat gebeld, geskyped en verder veel WhatsApp Facebook nu internetten etc. Heb Screenshot gemaakt maar die kan ik via m'n mobiel niet uploaden merk ik.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:32:
Heren! Sinds de laatste update is mijn mobiel wel 1 keer weer uit 't niets gereboot maar mijn batterij is echt om van te smullen.

Ik ga als 't zo doorgaat de 6 en half uur halen denk ik, was eerder telkens rond 4 uur. Wat gebeld, geskyped en verder veel WhatsApp Facebook nu internetten etc. Heb Screenshot gemaakt maar die kan ik via m'n mobiel niet uploaden merk ik.
Klinkt goed! Met welke versie van OxygenOS is dit? Draai je geen applicaties zoals Greenify ofzo? :P

Ik hoorde trouwens ook dat Greenify niet eens zo heel veel uitmaakt, waardoor het niet de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:43:
[...]

Klinkt goed! Met welke versie van OxygenOS is dit? Draai je geen applicaties zoals Greenify ofzo? :P

Ik hoorde trouwens ook dat Greenify niet eens zo heel veel uitmaakt, waardoor het niet de moeite waard is.
3.2.4. En ik heb geen idee wat greenify is doet of kan. Dus ik ga nu even Googlen of ik iets mis op m'n telefoon.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 11:47
Ontzettend balen, heb het toestel een keer tijdens vakantie in een tas gedaan. weet niet precies wat maar iets heeft wat krassen achter gelaten op het scherm. Niet heel diep maar wel zonde. Iemand een idee of dat nog weg te poetsen is met 'goed spul' of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:56:
3.2.4. En ik heb geen idee wat greenify is doet of kan. Dus ik ga nu even Googlen of ik iets mis op m'n telefoon.
Hmm, dat is netjes dan. Zou je je statistieken kunnen posten als het zover is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Pim1986 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:36:
Ontzettend balen, heb het toestel een keer tijdens vakantie in een tas gedaan. weet niet precies wat maar iets heeft wat krassen achter gelaten op het scherm. Niet heel diep maar wel zonde. Iemand een idee of dat nog weg te poetsen is met 'goed spul' of iets dergelijks?
Screen protector erover? Zie je het een stuk minder denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pim1986 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:36:
Heb je stiekem niet de mazzel dat die krassen in de screenprotector zitten en niet in het glas? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 11:47
Chris.nl schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 01:22:
[...]

Heb je stiekem niet de mazzel dat die krassen in de screenprotector zitten en niet in het glas? :+
Helaas, die heb ik er op dag 1 gelijk afgehaald :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
Ik heb RAW aangezet in de camera instelling. Iedere keer als ik een foto maak is de foto nog steeds alleen maar als JPG opgeslagen. Hoe schiet je niet in RAW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
rjozzie schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:25:
[...]

Heb speciaal rekening geopend bij de ING. Gaat nu perfect 👌. Zij ondersteunen dit toestel wel! Bijna alle Android toestellen op een paar na en IPhone uiteraard niet:)
Ik ga ook een rekening openen bij de ING om die reden. Ze zijn bij de Rabobank zo knullig wat betreft alles digitaal... Die app werkt traag, slecht en de UI lijkt door een stagiaire gemaakt te zijn. Gaat nooit veranderen vrees ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:06
Hou er wel rekening mee dat je hier 50 cent per maand voor betaald hé.
De eerste zes maanden kunt u de Mobiel Betalen App kosteloos uitproberen. Na deze periode zijn de kosten voor gebruik van de app € 0,50 per maand per geactiveerde rekening. Voor jongeren van 16 en 17 jaar met een ING Jongerenrekening en studenten met een ING Studentenrekening is mobiel betalen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
rjozzie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:06:
Ik heb RAW aangezet in de camera instelling. Iedere keer als ik een foto maak is de foto nog steeds alleen maar als JPG opgeslagen. Hoe schiet je niet in RAW?
Hier wordt ie toch echt als jpg & dng opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
jannes_beterams schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:44:
[...]

Ik ga ook een rekening openen bij de ING om die reden. Ze zijn bij de Rabobank zo knullig wat betreft alles digitaal... Die app werkt traag, slecht en de UI lijkt door een stagiaire gemaakt te zijn. Gaat nooit veranderen vrees ik..
Inderdaad. Wel hou ik mijn raborekening aan omdat we daar alles hebben lopen ook een en/of rekening. Deze extra ING is puur voor mijn oneplus draadloos betalen. Heb er van de week van mijn rabo even 100 euro naar ING overgemaakt. Heb er al meerdere keren mee betaald nu. Werkt super.! Kortom Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Laatst online: 20-09 12:14
Batterijduur ben ik tot op heden niet heel erg over te spreken. Niet dat het dramatisch is, maar mijn mening zou een telefoon meer uit 3000mah moeten kunnen halen. Daarentegen maakt DashCharge ontzettend veel goed. Ik merk dat ik altijd wel even een half uurtje kan vinden om de OP3 weer richting de 100% te tillen. Ik verbaas me er nog altijd over hoeveel m'n telefoon weer oplaad na gedoucht te hebben oid :p

Al met al zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
Chris.nl schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

Hier wordt ie toch echt als jpg & dng opgeslagen.
Ligt dat aan een instelling? Ik heb RAW bolletje aan staan in de camera setting? Als ik foto maak en daarna naar de galerij ga en de foto open en naar details kijk.... Is het gewoon een JPG van nog geen 3 MB groot..... Waar komt de RAW te staan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
rjozzie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Ligt dat aan een instelling? Ik heb RAW bolletje aan staan in de camera setting? Als ik foto maak en daarna naar de galerij ga en de foto open en naar details kijk.... Is het gewoon een JPG van nog geen 3 MB groot..... Waar komt de RAW te staan dan?
In dezelfde DCIM map als de jpg bestanden. Waarschijnlijk zie je hem via een verkenner / bestandbeheer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
Chris.nl schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

In dezelfde DCIM map als de jpg bestanden. Waarschijnlijk zie je hem via een verkenner / bestandbeheer wel.
Nee 🙅 helaas. Niet via mijn bestanden op de telefoon. Misschien eens kijken via de pc aansluiten. Op de telefoon kan ik de RAW foto niet vinden. In de galerij zie ik alleen maar de gemaakte foto als JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 13:43
Heb een probleem met mijn galerij, mijn WhatsApp foto's zijn niet zichtbaar.. Meer mensen last van of ligt dit aan de galerij? Heb al even gezocht maar kan er zo snel niets over vinden. Ook is er geen bestand. Nomedia aanwezig..

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
rjozzie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Nee 🙅 helaas. Niet via mijn bestanden op de telefoon. Misschien eens kijken via de pc aansluiten. Op de telefoon kan ik de RAW foto niet vinden. In de galerij zie ik alleen maar de gemaakte foto als JPG
Met deze app app ga je ze sowieso vinden. Als ze er dan niet zijn, heb je ze ook niet RAW geschoten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 23-09 18:10
Volgens mij slaat hij geen raws op als je de HD of HDR modus aan hebt staan...?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Hmm, dat is netjes dan. Zou je je statistieken kunnen posten als het zover is? :)
Jazeker:

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/403388553b31a80bc634581457920cce.jpg
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/4c80c702cfd412064b3030f8ec0de1cf.jpg

Hier gaf die al aan dat ik het ongeveer tot 11 uur vol zou houden. En zoals je op de onderstaande screens kan zien klopte dat nogal aardig! Geen 6.5 uur kunnen halen maar wel 6 uur.. toch netjes.

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/48df4bca069f376315b62c7d89de0994.jpg

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/cc2ae33b698eb6ff4dd9514b00dd023b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:35
rjozzie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:06:
Ik mis die optie precies... OxygenOs 3.2.4

Wil je eens screenshot posten met die optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Download de app Total Commander en gebruik die als bestandsbeheer en je zal je raw bestanden zien.
Je kan natuurlijk ook bij bestandsbeheer helemaal rechts bovenin (3stipjes) , verborgen bestanden weergeven aanvinken.

[ Voor 37% gewijzigd door Cosmo_nl op 28-08-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
Zijn er nog mensen die last hebben dat hun GSM connectie ineens wegvalt ? Is me nu al 2 keer voorgevallen op 2 weken tijd dat ik ineens geen ontvangst meer had op beide SIM-kaarten. Dat was gewoon buiten, dus was zeker niet dat ik effectief buiten bereik was. De eerste keer heb ik uit armoe maar mijn OP3 gereboot. Vandaag kreeg ik het opgelost door wifi uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Runescom schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:13:
Heb een probleem met mijn galerij, mijn WhatsApp foto's zijn niet zichtbaar.. Meer mensen last van of ligt dit aan de galerij? Heb al even gezocht maar kan er zo snel niets over vinden. Ook is er geen bestand. Nomedia aanwezig..
Nog even verder gezocht, instagram is wel zichtbaar maar WhatsApp niet op 1 of andere manier. Heb WhatsApp al opnieuw geïnstalleerd. Hoop niet dat ik de telefoon opnieuw hoeft te installeren. Cache ook al gewist van de gallerij

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Runescom schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:20:
[...]

Nog even verder gezocht, instagram is wel zichtbaar maar WhatsApp niet op 1 of andere manier. Heb WhatsApp al opnieuw geïnstalleerd. Hoop niet dat ik de telefoon opnieuw hoeft te installeren. Cache ook al gewist van de gallerij
Galerij en dan dan zie toch bovenaan Foto's en Collecties staan?
Gewoon op collectie drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Laatst online: 11-09 19:05
Weet iemand waar je de One plus 3 nu kunt kopen? Op hun site zou die momenteel out of stock zijn. Heb me wel al "aangemeld" voor wanneer die weer op voorraad zou zijn. Maarja. Waanneer dat is.....

Hmm. Heb al iets gevonden:
https://forums.oneplus.ne...ability-in-europe.458234/
Sales for the following regions will be temporarily paused on oneplus.net from August 9th 0:00 (CEST) until September 12th 23:59 (CEST):
Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, France, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia and Spain. Sales in Hong Kong will also be paused during this time frame.

[ Voor 58% gewijzigd door michelvosje op 28-08-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
michelvosje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:49:
Weet iemand waar je de One plus 3 nu kunt kopen? Op hun site zou die momenteel out of stock zijn. Heb me wel al "aangemeld" voor wanneer die weer op voorraad zou zijn. Maarja. Waanneer dat is.....
Op de 12e van september :).

Officiële bron/aankondiging van de CEO: Information on OnePlus 3 Availability in Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Laatst online: 11-09 19:05
Hey tnx. Had het net ook al gevonden. Zat nog wat rond te snuffelen by het Community gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Cosmo_nl schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:57:
[...]

Galerij en dan dan zie toch bovenaan Foto's en Collecties staan?
Gewoon op collectie drukken.
Klopt, als ik op collectie drukt is Whatsapp niet zichtbaar.. :( Instagram staat hier wel tussen..

Edit: het is opgelost, was een. Nomedia file in de root van de storage.. Ik heb hem er nooit gezet maar goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Runescom op 28-08-2016 22:11 ]

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Twixie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:43:
Zijn er nog mensen die last hebben dat hun GSM connectie ineens wegvalt ? Is me nu al 2 keer voorgevallen op 2 weken tijd dat ik ineens geen ontvangst meer had op beide SIM-kaarten. Dat was gewoon buiten, dus was zeker niet dat ik effectief buiten bereik was. De eerste keer heb ik uit armoe maar mijn OP3 gereboot. Vandaag kreeg ik het opgelost door wifi uit te zetten.
Yep, heb dit ook al een aantal keer gehad... Heel vervelend.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Carreon schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:44:
Yep, heb dit ook al een aantal keer gehad... Heel vervelend.
Klinkt als een probleem waardoor ze OxygenOS 3.2.4 tijdelijk hebben stop gezet. Maar blijkbaar dus nog steeds niet opgelost :/.

Zie ook hier:

OxygenOS 3.2.4 bugs (direct link naar bugs: http://pastebin.com/raw/Yw0ALdp8)

OxygenOS 3.2.4 hotfix OTA will start soon on OnePlus 3
EDIT: Due to some reports of issues with Android Pay and LTE connectivity, we’ve temporarily paused the rollout of this OTA. We will address these issues and continue the rollout as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik heb de laatste update (3.2.4) gedownload en via TWRP geïnstalleerd, net als de vorige 2 updates. Ditmaal blijft de phone echter aangeven dat er een update beschikbaar is. Deze melding krijg ik niet zomaar weg, behalve door de installatie nogmaals uit te voeren. Dit is om meerdere redenen niet wenselijk, ik ben namelijk geroot, draai Xposed en nog wat aanpassingen.

Iemand een oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door JunkO op 29-08-2016 11:02 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
JunkO schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:01:
Ik heb de laatste update (3.2.4) gedownload en via TWRP geïnstalleerd, net als de vorige 2 updates. Ditmaal blijft de phone echter aangeven dat er een update beschikbaar is. Deze melding krijg ik niet zomaar weg, behalve door de installatie nogmaals uit te voeren. Dit is om meerdere redenen niet wenselijk, ik ben namelijk geroot, draai Xposed en nog wat aanpassingen.

Iemand een oplossing?
Welke OygenOS versie geeft je apparaat nu aan in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
P1nGu1n schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:26:
[...]

Welke OygenOS versie geeft je apparaat nu aan in de instellingen?
Dat heb ik uiteraard als eerste gecheckt, OxygenOS versie 3.2.4 gewoon.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
JunkO schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

Dat heb ik uiteraard als eerste gecheckt, OxygenOS versie 3.2.4 gewoon.
Je zou de OTA app kunnen verwijderen (/system/priv-app/OnePlusOta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
P1nGu1n schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:35:
[...]

Je zou de OTA app kunnen verwijderen (/system/priv-app/OnePlusOta)
Hmm bedankt maar lijkt me wat rigoureus. Ik heb er in eerste instantie voor gekozen om de update wel via OTA te downloaden, maar uiteindelijk dus niet te installeren. Misschien helpt het om de update te verwijderen. Enig idee in welke map hij dit op slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
JunkO schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Hmm bedankt maar lijkt me wat rigoureus. Ik heb er in eerste instantie voor gekozen om de update wel via OTA te downloaden, maar uiteindelijk dus niet te installeren. Misschien helpt het om de update te verwijderen. Enig idee in welke map hij dit op slaat?
Ik geloof /sdcard/Android/data/com.oneplus.ota/files/.OnePlusOta/ of /sdcard/.oneplusota/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Welke OOS heb jij?Dat is wel een belangrijk gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjozzie
Danny.G schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Met deze app app ga je ze sowieso vinden. Als ze er dan niet zijn, heb je ze ook niet RAW geschoten. :)
Ikhad ze gevonden..... Maar bedankt want deze applicatie is top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:26
Sinds een week heb ik erg vaak spontane reboots van mijn OP3.
Is dit een gekend probleem? Voordien nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 14:23
Drossie schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:46:
Sinds een week heb ik erg vaak spontane reboots van mijn OP3.
Is dit een gekend probleem? Voordien nooit problemen mee gehad.
Geen last van. Hoe vaak is vaak? En welke versie OxygenOS zit je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 07:52

Nox

Noxiuz

Omdat 6GB doe ik amper tabs sluiten. Net de 100e geopend, zie ik dus dit:

D

Leuke easter egg :o

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 15:17
Hij houdt chrome niet oneindig in het RAM he? Dus elke keer als je chrome clean opstart gaat hij volgens mij al die 100 pagina's laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heerlijk toestel, die 3. In Italië alle vakantiefoto's en filmpjes mee gemaakt. Blijkt dat 64 GB ook vol kan, dus vele apps verwijderd om ruimte te maken :) Locus maps met GPS, geen powerbank nodig gehad! Dat was bij mijn Nexus 5 wel anders...
Op de terugweg door Oostenrijk en Duitsland wel vele reboots gehad bij gebruik van Sygic / GPS. Heel irritant. De update, onderweg gedaan op de parkeerplaats, van 26 mb, hielp goed. Niet handig als gebruik wilt maken van filemeldingen en alternatieve routes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Ik heb nog steeds spontane reboots als ik Waze gebruik. Ze gebeuren nu zelfs nog frequenter, 7 reboots tijdens rit van 45 min.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 23-09 16:49
Dat zou nochtans opgelost moeten zijn in de laatste versie (3.2.5)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 13:20
ZorbaR schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:04:
Dat zou nochtans opgelost moeten zijn in de laatste versie (3.2.5)
Volgens de OP3 forums zitten we tot nu toe nog steeds op 3.2.4 :+
koelkast schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:49:
Heerlijk toestel, die 3. In Italië alle vakantiefoto's en filmpjes mee gemaakt. Blijkt dat 64 GB ook vol kan, dus vele apps verwijderd om ruimte te maken :) Locus maps met GPS, geen powerbank nodig gehad! Dat was bij mijn Nexus 5 wel anders...
Op de terugweg door Oostenrijk en Duitsland wel vele reboots gehad bij gebruik van Sygic / GPS. Heel irritant. De update, onderweg gedaan op de parkeerplaats, van 26 mb, hielp goed. Niet handig als gebruik wilt maken van filemeldingen en alternatieve routes :)
Ik navigeer met Here maps, en daar tot nu toe na 4 uur navigeren geen reboots mee gehad :)

[ Voor 6% gewijzigd door Koen87 op 30-08-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb met Sygic ook regelmatig problemen, lijkt meer aan die app te liggen dan aan de O3. Met google maps nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik navigeer nagenoeg dagelijks met Waze icm Spotify/NOS/YouTube/Netflix/HorizonGo. Even een rekensom gemaakt en ik zit toch al minstens aan de 100 uren gebruik. Ik heb één keer een reboot gehad tijdens het rijden. Toen kwam ik overigens tot de conclusie dat het apparaat ook al zeker een week geen herstart heeft gehad en dat was voor de laatste update. Ik weet niet waar het aan ligt, maar kennelijk heeft niet iedereen er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindiepeveen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
rjozzie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Inderdaad. Wel hou ik mijn raborekening aan omdat we daar alles hebben lopen ook een en/of rekening. Deze extra ING is puur voor mijn oneplus draadloos betalen. Heb er van de week van mijn rabo even 100 euro naar ING overgemaakt. Heb er al meerdere keren mee betaald nu. Werkt super.! Kortom Doen!
Ik ben ook overgestapt op ING. Top! Qua mobiel betalen: het valt mij op dat ik bij pinautomaten met de NFC reader bovenop (achter het blauwe scherm) geen problemen ervaar. Bij pinautomaten met de NFC reader aan de zijkant van de automaat (bij Albert Heijn en Mediamarkt bijv.) luk het me niet om te betalen. De pinautomaat zelf geeft daarbij telkens een foutmelding. Hebben jullie daar ook last van? Zo niet, houden jullie je telefoon dan op een specifieke manier tegen de automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
Ik gebruik nu sinds dik een week toch ook al dagelijks Waze en nog niet 1 reboot gehad. Zowel met laadkabel in als zonder lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb ondertussen ook al een uur of 20 genavigeerd via Google en tot gisteravond geen enkele reboot gehad. Gisteravond dus tijdens een kleine rit (20 min.) de eerste reboot tijdens navigeren. Erg random dus blijkbaar. Meestal tijdens navigeren ook aan de laadkabel, gisteravond niet. Weet niet of dat er nog iets mee te maken kan hebben, maar daar komen we vanzelf achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
roelg90 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:12:
Ik heb met Sygic ook regelmatig problemen, lijkt meer aan die app te liggen dan aan de O3. Met google maps nooit problemen.
Iemand ervaring met de TomTom Go app?
Pagina: 1 ... 45 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.