[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 13:20
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

[...]

Allemaal leuk en aardig, maar wat is jullie screen-on-time etc? En de applicaties dan?
1 uur en 23 min, op het moment van schrijven met 40% batterij. Waarvan een klein beetje Pokemon Go, Sudoku, niet gebeld. Whatsappen. En nu reageren op het onderwerp. Helderheid staat op laag en auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Koen87 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:01:
1 uur en 23 min, op het moment van schrijven met 40% batterij. Waarvan een klein beetje Pokemon Go, Sudoku, niet gebeld. Whatsappen. En nu reageren op het onderwerp. Helderheid staat op laag en auto.
Dat is ook niet veel. 1 uur en 23 minuten, en dan nog maar 40% over. Ik had echt verwacht dat je met nog 40% batterij, eerder op de 3 a 3,5 uur zou zitten.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:14:
[...]

Dat is ook niet veel. 1 uur en 23 minuten, en dan nog maar 40% over. Ik had echt verwacht dat je met nog 40% batterij, eerder op de 3 a 3,5 uur zou zitten.
Dat had ik ook in het begin, maar sinds een tijdje gaat het dus akelig hard met de drain. Ik kan er alleen nog niet achter komen wat. Of ik nu Pokemon Go speel voor een uur, of de telefoon een uur laat liggen, het maakt niet veel uit lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:56
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

[...]

Allemaal leuk en aardig, maar wat is jullie screen-on-time etc? En de applicaties dan?
Ik probeerde juist aan te geven dat het juist niks zegt. SOT ook niet. Na 3 dagen hoef je echt geen 4,5 uur SOT te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
StecaGrid schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:02:
[...]

Ik probeerde juist aan te geven dat het juist niks zegt. SOT ook niet. Na 3 dagen hoef je echt geen 4,5 uur SOT te verwachten.
Inderdaad, omgekeerd geldt ook als je continu SOT doet dan komt je aan hoger dan die 5 uur.
Eerste dag zat ik aan 7 uur SOT met installaties etc en uittesten. Daar komt ik niet meer op bij normaal gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 12-08-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49
Koen87 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:29:
[...]

Ondanks dat er een update is, wou ik toch even de battery drain posten zoals gezegd

[afbeelding]
Misschien vinden jullie het wel normaal :+
Je ziet toch dat je toestel bijna constant wakker en ingeschakeld is? Rough app, of Google Now ofzo aan. Maar dit is zeker niet normaal. Hier in een nacht 3 tot 4 procent verlies. Met geen enkel zichtbaar streepje bij 'ingeschakeld'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
3.2.4 hier imiddels geflashed. Vooralsnog geen bijzonderheden, wel gemiste kans dat de beveiligingspatch niet naar augustus is geüpdatet. Mirror is ook weer up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
Koen87 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:21:
[...]

Dat had ik ook in het begin, maar sinds een tijdje gaat het dus akelig hard met de drain. Ik kan er alleen nog niet achter komen wat. Of ik nu Pokemon Go speel voor een uur, of de telefoon een uur laat liggen, het maakt niet veel uit lijkt het wel.
Wat mij opvalt is dat je gsm signaal enorm varieert. Ik heb altijd LTE.
Verder lijkt je toestel veel vaker wakker te worden dan dat je scherm aan gaat. Ik gebruik Gsam battery monitor om te kijken welke apps het meeste gebruiken. Zo heb ik mede daardoor besloten om de weather clock widget te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Razer schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:26:
[...]

Je ziet toch dat je toestel bijna constant wakker en ingeschakeld is? Rough app, of Google Now ofzo aan. Maar dit is zeker niet normaal. Hier in een nacht 3 tot 4 procent verlies. Met geen enkel zichtbaar streepje bij 'ingeschakeld'.
Ik ben op zoek gegaan naar de App die dit doet. Google now nagekeken en dat zag er niet raar uit.
Zelf verwacht ik dat het een storende app was, had een of ander zoekapp erop en die is eraf gehaald.
StecaGrid schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 07:24:
[...]

Wat mij opvalt is dat je gsm signaal enorm varieert. Ik heb altijd LTE.
Verder lijkt je toestel veel vaker wakker te worden dan dat je scherm aan gaat. Ik gebruik Gsam battery monitor om te kijken welke apps het meeste gebruiken. Zo heb ik mede daardoor besloten om de weather clock widget te verwijderen
Ja dat viel mij ook op. Waarschijnlijk komt dat door het gebouw waar ik in werk. Die is met stalen platen beplaat, dus dat kan het probleem zijn. Vandaag maar weer is kijken wat het gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Geen idee wat ze met die recente update hebben gedaan, maar nadat mijn telefoon het een tijdje wat minder deed met de batterij, is dat nu weer goed volgens mij?

70% en een SOT van 2 uur met dezelfde activiteiten als normaal. Prima. d:)b

* Danny was laat wakker, vandaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Luca op 13-08-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Koen87 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:21:
Wel raar naar mijn mening. Ook al BetterBatteryStats gedownload? Het enige minpunt is dat het geld kost (2,42). Ik heb veel goeie verhalen gehoord over deze applicatie.

Er is trouwens weer een bug-report-topic: OxygenOS 3.2.4 bugs

Direct link naar bugs: http://pastebin.com/raw/LqN9gw3K

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-08-2016 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:08:
[...]

Wel raar naar mijn mening. Ook al BetterBatteryStats gedownload? Het enige minpunt is dat het geld kost (2,42). Ik heb veel goeie verhalen gehoord over deze applicatie.

BetterBatteryStats wordt door de ontwikkelaar vanaf het begin gratis aangeboden op XDA link. Ik gebruik zelf wel de PlayStore versie omdat die makkelijker te updaten is en ik um het geld waard vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:20:
BetterBatteryStats wordt door de ontwikkelaar vanaf het begin gratis aangeboden op XDA link. Ik gebruik zelf wel de PlayStore versie omdat die makkelijker te updaten is en ik um het geld waard vind.
Ah oke. Wist ik niet. Dat is inderdaad nog beter dus, dat hij gratis is. Bedankt voor je link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20160814-090036.png
Mijne loopt wel erg snel leeg sinds de update. Bij het zelfde gebruik zoals altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Cosmo_nl op 14-08-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Cosmo_nl schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:02:
[afbeelding]
Mijne loopt wel erg snel leeg sinds de update.
Zoals eerder aangegeven zegt zo'n overzicht ons niks. Veel hangt af van je gebruik en je gsm signaal. Je kan beter een externe app gebruiken zoals hierboven gelinkt of de volgende Google Play: GSam Battery Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
StecaGrid schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Zoals eerder aangegeven zegt zo'n overzicht ons niks. Veel hangt af van je gebruik en je gsm signaal. Je kan beter een externe app gebruiken zoals hierboven gelinkt of de volgende Google Play: GSam Battery Monitor
Het zegt jou Misschien niets, maar mij heel veel ;)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
Cosmo_nl schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Het zegt jou Misschien niets, maar mij heel veel ;)
.
Wat is dan je vraag?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik kan me niet herinneren dat ik een vraag heb gesteld. Zie wel een mededeling staan,
of is het hier verplicht om alleen vragen stellen te stellen? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cosmo_nl op 14-08-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:08:
[...]

Ik heb er een of ander Pokemon tracking programma af gegooid en nu heb ik op het moment van het schrijven 79% over en 1:50 min screen on time gehad. Lijkt dus echt dat probleem geweest te zijn.
Dank allen voor het meedenken :>

officieel nog niet de nieuwste update mogen ontvangen helaas. We wachten geduldig

[ Voor 5% gewijzigd door Koen87 op 14-08-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Koen87 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:28:
Ik heb er een of ander Pokemon tracking programma af gegooid en nu heb ik op het moment van het schrijven 79% over en 1:50 min screen on time gehad. Lijkt dus echt dat probleem geweest te zijn.
Dank allen voor het meedenken :>

officieel nog niet de nieuwste update mogen ontvangen helaas. We wachten geduldig
Aha. Klinkt niet slecht. Die Pokémon Go tracking applicaties trekken inderdaad erg veel. Daarom is het ook aan te raden om via de webbrowser te doen, die kun je afsluiten :p.

Je zit dus nog op 3.2.2? Want de batterijproblemen zijn gekomen met 3.2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Anonymoussaurus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Aha. Klinkt niet slecht. Die Pokémon Go tracking applicaties trekken inderdaad erg veel. Daarom is het ook aan te raden om via de webbrowser te doen, die kun je afsluiten :p.

Je zit dus nog op 3.2.2? Want de batterijproblemen zijn gekomen met 3.2.4.
Een goede reden om nog niet te updaten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lang niet iedere gebruiker heeft batterijproblemen op 3.2.4, hier iig alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:15:
Lang niet iedere gebruiker heeft batterijproblemen op 3.2.4, hier iig alles prima.
Dat is waar. Het is ook niet helemaal duidelijk of de mensen met root custom dingetjes, juist de problemen hebben of juist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Ik heb iig nog geen OTA update gehad, en wacht er denk ik ook nog even mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 21:23
Anonymoussaurus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

Dat is waar. Het is ook niet helemaal duidelijk of de mensen met root custom dingetjes, juist de problemen hebben of juist weer niet.
Hier wel root, maar weinig custom. Alleen dpi gewijzigd naar 420. De standaard setting vind ik niet om aan te zien :D
Verder geen batterij problemen, niet met 3.2.2 en niet met 3.2.4. Nu 24 uur na laden nog 50% batterij, na 4 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
chielmi schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:50:
Hier wel root, maar weinig custom. Alleen dpi gewijzigd naar 420. De standaard setting vind ik niet om aan te zien :D
Verder geen batterij problemen, niet met 3.2.2 en niet met 3.2.4. Nu 24 uur na laden nog 50% batterij, na 4 uur schermtijd.
offtopic:
420 blaze it :D

Hmm. Lijkt me ook moeilijk voor de ontwikkelaars van OxygenOS, om te zien of het nou een software probleem is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:40

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Dit lijkt me een erg interessante telefoon, vooral ook ivm dual sim functionaliteit.

wat ik me alleen afvroeg is onderstaande scenario:

1. 2 sim kaarten erin, beide actief
2. verbonden met de carkit

ben je dan op beide sim kaarten, via de carkit bereikbaar?

nog een ander vraagje:
3. ik heb mijn eigen telefoon normaal op stil, maar voor de werk telefoon (nu nog apart) altijd geluid aan, kan dat ook met de oneplus 3, of moet ik dan voor sommige nummers zeggen, altijd geluid maken?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:55
jpm.lensen schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:38:
Dit lijkt me een erg interessante telefoon, vooral ook ivm dual sim functionaliteit.

wat ik me alleen afvroeg is onderstaande scenario:

1. 2 sim kaarten erin, beide actief
2. verbonden met de carkit

ben je dan op beide sim kaarten, via de carkit bereikbaar?

nog een ander vraagje:
3. ik heb mijn eigen telefoon normaal op stil, maar voor de werk telefoon (nu nog apart) altijd geluid aan, kan dat ook met de oneplus 3, of moet ik dan voor sommige nummers zeggen, altijd geluid maken?
Voor de carkit zal het geen donder uitmaken. Die krijgt een signaal door van de telefoon en verwerkt dat.
De vraag moet denk ik dus eerder zijn of je op 2 simkaarten tegelijkertijd bereikbaar kan zijn op de telefoon. En dat is volgens mij niet het geval. Maar het is hier al eerder voorbij gekomen, dus wil je het zeker weten moet je even zoeken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, de standaard galerij (app) die erop staat lijkt wat beperkt. Al een aantal dagen in bezit en nog steeds niet uitgevonden hoe je zelf een nieuwe map aanmaakt of foto's naar een andere map kan verplaatsen. Hiervoor had ik altijd een Samsung en daar ging het kinderlijk eenvoudig, wellicht is het niet mogelijk om aanpassingen te maken in de galerij van de OnePlus 3 maar dat lijkt me sterk.. zijn er eventueel alternatieve apps die worden aangeraden alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:00:
Klein vraagje, de standaard galerij (app) die erop staat lijkt wat beperkt. Al een aantal dagen in bezit en nog steeds niet uitgevonden hoe je zelf een nieuwe map aanmaakt of foto's naar een andere map kan verplaatsen. Hiervoor had ik altijd een Samsung en daar ging het kinderlijk eenvoudig, wellicht is het niet mogelijk om aanpassingen te maken in de galerij van de OnePlus 3 maar dat lijkt me sterk.. zijn er eventueel alternatieve apps die worden aangeraden alvast dank :)
http://www.androidauthori...lery-apps-android-687764/ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 17:11
l3art schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:49:
[...]

Voor de carkit zal het geen donder uitmaken. Die krijgt een signaal door van de telefoon en verwerkt dat.
De vraag moet denk ik dus eerder zijn of je op 2 simkaarten tegelijkertijd bereikbaar kan zijn op de telefoon. En dat is volgens mij niet het geval. Maar het is hier al eerder voorbij gekomen, dus wil je het zeker weten moet je even zoeken.
Je bent voor bellen gewoon op beide simkaarten bereikbaar hoor. Lijkt me icm een carkit ook geen probleem.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:40

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

wwwhizz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:46:
[...]

Je bent voor bellen gewoon op beide simkaarten bereikbaar hoor. Lijkt me icm een carkit ook geen probleem.
klinkt helemaal goed, en als ik hier even snel zoek, lees ik dat van anderen ook.

tof/ top

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:00:
Piktures en LeafPic (open source)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:45
Misschien dat de vraag hier niet thuis hoort maar dan hoor ik het graag, ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een App die mijn Notities synchroniseert vanaf mijn Iphone naar Android.

Mijn notities staan in mijn Gmail account, mijn Iphone maakt ze daar ook netjes in aan. Nu zoek ik een app voor Android die mijn notities ook haalt uit mijn Gmail en ze daar ook weer in zet, ik kan me niet voorstellen dat dit er niet is maar een enkele App al geprobeerd maar tot nu toe niet de juiste gevonden..

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Runescom schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:59:
Misschien dat de vraag hier niet thuis hoort maar dan hoor ik het graag, ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een App die mijn Notities synchroniseert vanaf mijn Iphone naar Android.

Mijn notities staan in mijn Gmail account, mijn Iphone maakt ze daar ook netjes in aan. Nu zoek ik een app voor Android die mijn notities ook haalt uit mijn Gmail en ze daar ook weer in zet, ik kan me niet voorstellen dat dit er niet is maar een enkele App al geprobeerd maar tot nu toe niet de juiste gevonden..
GNotes al geprobeerd?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Oeh, LeafPic heeft erg veel potentie. Gaan bepaalde dingen nog niet goed, dus ik houd hem als back-up naast Quickpic. Thanks. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:15
Heb nog steeds niet de update binnen. Ook niet via Tunnelbear door Duitsland. Nieuwste update op de site is ook nog maar 3.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
AgeOfPanic schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:45:
Heb nog steeds niet de update binnen. Ook niet via Tunnelbear door Duitsland. Nieuwste update op de site is ook nog maar 3.2.2.
Je kan hem sideloaden.

Volg de guide met deze 3.2.2 naar 3.2.4 OTA

[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 15-08-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
Runescom schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:59:

Notities in je Google (niet Gmail) account, ik neem dan aan dat dat met Keep is ? Of wat bedoel je anders met synchronizeren met je Gmail (dat is immers een mail service) ?
Zelf gebruik ik hier al een paar jaar OneNote met uiterste tevredenheid. Gebruik het vrij intensief op mijn PC, iPad en Android telefoon. Synchronizeren is nagenoeg instant (i.e. editeer iets op 1 toestel, neem dan je ander toestel en de changes zijn direct zichtbaar daar). OneNote is overigens ook volkomen gratis. Je hebt wel een Microsoft Account nodig.
Ik ben zelf ook een intense GMail gebruiker, maar heb eigenlijk nog nooit nood gehad aan synchronizeren van mijn notities met GMail. Zou zelfs niet weten wat dat juist moet doen (behalve notities mailen naar iemand of stukken uit mail in je notities stoppen, maar dat kan met copy-paste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
l3art schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:49:
[...]
De vraag moet denk ik dus eerder zijn of je op 2 simkaarten tegelijkertijd bereikbaar kan zijn op de telefoon. En dat is volgens mij niet het geval.
Misschien heb je jezelf verkeerd uitgedrukt, maar natuurlijk ben je wel op beide SIM-kaarten tegelijk bereikbaar. Maw, terwijl jij met je auto rondrijdt, kan iemand jou zowel op SIM1 als op SIM2 bellen. Wat echter wel het geval is, is dat als jij aan het bellen bent op de ene SIM, je niet bereikbaar bent op de andere SIM en men daar direct op je voice mail terecht komt. Maar eigenlijk is dat ook exact het gedrag dat je wenst, want dat is met 1 SIM ook zo. Tenzij je natuurlijk Hold Call functionaliteit zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Twixie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Wat echter wel het geval is, is dat als jij aan het bellen bent op de ene SIM, je niet bereikbaar bent op de andere SIM en men daar direct op je voice mail terecht komt.
Denk dat ik daar mee in de war was. Gebruik zelf geen twee sims, maar hier wel wat over gelezen, maar goed dat zal dat geweest zijn. Vandaar dat ik ook zei dat als hij het zeker wilde weten het nog even na moest zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:45:
Je moet ook met de VS verbinden :P. Daar kwam hij namelijk als eerste. Dus ik stel dat voor. https://forums.oneplus.ne...673/page-16#post-15163469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:51
Net m'n telefoon laten valen en joepie.. Scherm naar de tering.
Weet iemand waar ik een beetje betrouwbaar een digitizer kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Valandin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:59:
Net m'n telefoon laten valen en joepie.. Scherm naar de tering.
Weet iemand waar ik een beetje betrouwbaar een digitizer kan bestellen?
Schermreparatie kost 100 euro via oneplus volgens mij.
Je kan 'm ook op V&A zetten

[ Voor 17% gewijzigd door StecaGrid op 15-08-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:10
Correct, het vervangen van de front assembly kostte me totaal 104 euro inc. shipping heen en weer naar duitsland.

Zie ook het oneplus 3 rma topic voor meer info

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:45
Twixie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Notities in je Google (niet Gmail) account, ik neem dan aan dat dat met Keep is ? Of wat bedoel je anders met synchronizeren met je Gmail (dat is immers een mail service) ?
Zelf gebruik ik hier al een paar jaar OneNote met uiterste tevredenheid. Gebruik het vrij intensief op mijn PC, iPad en Android telefoon. Synchronizeren is nagenoeg instant (i.e. editeer iets op 1 toestel, neem dan je ander toestel en de changes zijn direct zichtbaar daar). OneNote is overigens ook volkomen gratis. Je hebt wel een Microsoft Account nodig.
Ik ben zelf ook een intense GMail gebruiker, maar heb eigenlijk nog nooit nood gehad aan synchronizeren van mijn notities met GMail. Zou zelfs niet weten wat dat juist moet doen (behalve notities mailen naar iemand of stukken uit mail in je notities stoppen, maar dat kan met copy-paste).
Op mijn IPhone gebruik ik de standaard notitie app van Apple, deze slaat de notities in Gmail op onder een mapje 'Notes' nu zoek ik een App op Android die deze notities uitleest, misschien is deze er niet dan moet ik op zoek naar een andere notitie app (evernote of onenote o.i.d) dit is mijn eerste Android telefoon in jaren dus moet nog even zoeken.. :)

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Telefoon is weer eens gevallen door toedoen van anderen. Niet eens hard ofzo en het scherm ligt in zeshonderd stukken. Hier had ik met de iPhone nooit zo extreem last van..

Enfin ik moet hem dus laten repareren.. Dit kan via Oneplus maar er staan verder geen bedragen bij.. KAn iemand hier iets over vertellen? En kan ik dit gewoon via Service Request doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hoiz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:56:
Telefoon is weer eens gevallen door toedoen van anderen. Niet eens hard ofzo en het scherm ligt in zeshonderd stukken. Hier had ik met de iPhone nooit zo extreem last van..

Enfin ik moet hem dus laten repareren.. Dit kan via Oneplus maar er staan verder geen bedragen bij.. KAn iemand hier iets over vertellen? En kan ik dit gewoon via Service Request doen?
Wat dacht je van even in het RMA topic kijken voor dit soort vragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
l3art schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:05:
[...]

Wat dacht je van even in het RMA topic kijken voor dit soort vragen? ;)
Excuus, wist niet van het bestaan af. DAnk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Heb de vorige keer altijd via Duitsland gedaan en dan kon ik meteen beginnen met downloaden. Deze keer werkt geen van de landen. Gebruik Tunnelbear en via Duitsland, UK, VS, Spanje geen succes. Ik zal maar wachten. Heb eigenlijk ook geen issues met de telefoon.
Anonymoussaurus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Je moet ook met de VS verbinden :P. Daar kwam hij namelijk als eerste. Dus ik stel dat voor. https://forums.oneplus.ne...673/page-16#post-15163469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:12:
Heb de vorige keer altijd via Duitsland gedaan en dan kon ik meteen beginnen met downloaden. Deze keer werkt geen van de landen. Gebruik Tunnelbear en via Duitsland, UK, VS, Spanje geen succes. Ik zal maar wachten. Heb eigenlijk ook geen issues met de telefoon.
Dat kan kloppen. De vorige keer begonnen ze in Duitsland als ik het goed heb. Ook al via één van de mirrors gedownload?

Zie dit topic: https://forums.oneplus.ne...s-and-ota-updates.450783/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 19:23
Heeft iemand een idee waarom ik bovenin LTE zie staan ipv 4G?
Heb Ziggo Mobiel :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kijk eens wat jullie waarschijnlijk morgen krijgen :). Hopelijk lost dat ook de andere problemen op (alhoewel niet iedereen die problemen heeft):

[UNOFFICIAL] OxygenOS 3.2.5 is coming!
Dennis_86 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:21:
Heeft iemand een idee waarom ik bovenin LTE zie staan ipv 4G?
Heb Ziggo Mobiel :o
Dat verklaart jouw 'probleem' misschien ook. Maar maak je niet druk. LTE is 4G. 4G+ valt ook onder LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Misschien dat de uitrol van 3.2.4 is gestopt en dat ik daarom niet kan downloaden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:31:
Misschien dat de uitrol van 3.2.4 is gestopt en dat ik daarom niet kan downloaden. Ben benieuwd.
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar normaal zetten ze dat er dan later nog bij met "edit". Staat er in dit geval niet.

OxygenOS 3.2.4 hotfix OTA will start soon on OnePlus 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:28:

[...]

Dat verklaart jouw 'probleem' misschien ook. Maar maak je niet druk. LTE is 4G. 4G+ valt ook onder LTE.
Waar het mis gaat is dat overal ter wereld andere marketingtermen aan LTE en LTE-A worden gehangen.

LTE is niet 4G, maar 3.9G.
4G is de marketingnaam voor LTE in NL en niet juist.

'4G+' heet LTE-A (LTE Advanced)
4G+ is de marketingnaam in NL voor LTE-A.
LTE-A is een uitbreiding op LTE, maar geen onderdeel van.
LTE-A is 4G, die termen zijn uitwisselbaar.

TL;DR
Marketingmensen zijn stom. :X

4G in NL = LTE / 3.9G
4G+ in NL = LTE-A / 4G

Antwoord op jouw stelling
LTE != 4G, maar slechts 3.9G.
'4G+' valt niet onder LTE.

Ja, ontzettend verwarrend. Allemaal de schuld van de marketingmensen ;(

[ Voor 58% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Kijk eens wat jullie waarschijnlijk morgen krijgen :). Hopelijk lost dat ook de andere problemen op (alhoewel niet iedereen die problemen heeft):

[...]

Das wel top dat ze zo snel een fix uitbrengen.
Aan de ene kant een voordeel dat er vaak een update komt, aan de andere kant heb je daardoor meer kans op bugs. Wat mij betreft een prima ontwikkeling. Wil je geen risico lopen dan wacht je een weekje voor je de updates toepast zodat je zeker weet dat er niks mis mee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
StecaGrid schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Aan de ene kant een voordeel dat er vaak een update komt, aan de andere kant heb je daardoor meer kans op bugs. Wat mij betreft een prima ontwikkeling. Wil je geen risico lopen dan wacht je een weekje voor je de updates toepast zodat je zeker weet dat er niks mis mee is
Als je dat topic doorleest is dat op basis van een support berichtje van een Random medewerker. Ik geloof er nog niet zoveel van. Eerst zien dan geloven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Zondag een rit gedaan van ongeveer 1,5u met Waze, mijn telefoon is zeker 7x gereboot :(

Probleem is dus nog steeds niet opgelost met 3.2.4

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 19:23

[...]

klopt, maar ik zie liever 4G staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 23-09 16:49
Wat is de correcte manier om muziek op je OnePlus 3 te zetten? Ik zet via Android File Transfer (Mac) mijn muziek in de map 'Music' maar als ik dan de Music app open zegt hij dat er geen muziek gevonden is.

Moet ik deze nog apart toevoegen aan de Music app, want ik vind hier nergens de mogelijkheid voor?

Het zijn .FLAC bestanden, maar heb ook al mp3 geprobeerd en die vond hij ook niet.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ZorbaR schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:12:
Wat is de correcte manier om muziek op je OnePlus 3 te zetten? Ik zet via Android File Transfer (Mac) mijn muziek in de map 'Music' maar als ik dan de Music app open zegt hij dat er geen muziek gevonden is.

Moet ik deze nog apart toevoegen aan de Music app, want ik vind hier nergens de mogelijkheid voor?

Het zijn .FLAC bestanden, maar heb ook al mp3 geprobeerd en die vond hij ook niet.
Android houdt intern een database bij met alle media op je telefoon (afbeeldingen, muziek, video, etc.). Mogelijk triggered die Android File Transfer niet de media scanner service (service die deze database beheert) om de nieuwe bestanden te scannen, waardoor de muziek app niet af weet van deze nieuwe nummertjes. Je kan deze handmatig triggeren door te rebooten of met een app als Google Play: media.Re.Scan: of Google Play: Media Scanner

Puur een vermoeden, maar ik zou die app eens proberen. Met Windows dit probleem nog niet gehad overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Zijn er mensen die 4g+ langer dan ongeveer 5 seconden te zien krijgen? Ik heb Vodafone en de keren dat ik 4g+ krijg is het dus echt maar een paar seconden voordat hij weer terug gaat naar LTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Ransom_nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:19:
Zijn er mensen die 4g+ langer dan ongeveer 5 seconden te zien krijgen? Ik heb Vodafone en de keren dat ik 4g+ krijg is het dus echt maar een paar seconden voordat hij weer terug gaat naar LTE
Heb het regelmatig op T-Mobile voor langere periodes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ZorbaR schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:12:

Ik gebruik een mapje met de naam MP3, maar de naam van het mapje zou niet uit moeten maken. Muziekbestanden zet ik erop door ze met Solid Explorer van m'n FTP servertje te plukken. Elke manier van bestandsoverdracht zou moeten werken, daar ligt het volgens mij niet aan.

De ingebouwde muziekspeler vond ik niet prettig werken, heb die verwijderd. Ik gebruik Blackplayer. Waarschijnlijk dat je winst haalt door een andere muziekspeler te gebruiken
Je ziet 4G+ alleen tijdens een actieve verbinding / dataoverdracht. Tijdens browsen kan dit dus zeer kort zijn. Kijk maar eens een HQ YouTube filmpje, dan zie je 4G+ zolang je aan het bufferen bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 16-08-2016 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Chris.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Ik gebruik een mapje met de naam MP3, maar de naam van het mapje zou niet uit moeten maken. Muziekbestanden zet ik erop door ze met Solid Explorer van m'n FTP servertje te plukken. Elke manier van bestandsoverdracht zou moeten werken, daar ligt het volgens mij niet aan.

De ingebouwde muziekspeler vond ik niet prettig werken, heb die verwijderd. Ik gebruik Blackplayer. Waarschijnlijk dat je winst haalt door een andere muziekspeler te gebruiken.
Wrong, Solid Explorer triggered de Media Scanner zelf voor nieuwe bestanden (gebruik hem ook). Doet een app dit niet, dan zal de muziek/foto/video niet meteen verschijnen in de galerij/muziek speler.

En 99% van alle muziek spelers maken gebruik van ingebouwde media database, dus ook dat zal waarschijnlijk niet helpen.

offtopic:
Ik gebruik Shuttle+ voor mijn muziek :)

[ Voor 17% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2016 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:26:
[...]

Wrong, Solid Explorer triggered de Media Scanner zelf voor nieuwe bestanden (gebruik hem ook). Doet een app dit niet, dan zal de muziek/foto/video niet meteen verschijnen in de galerij/muziek speler
Goeie van je, had ik geen rekening mee gehouden. In het geval dat de media niet opnieuw geïndexeerd wordt, zou een reboot ook moeten werken voor de vraagsteller. Of één van de andere mogelijkheden om een mediascan af te dwingem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Chris.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
Goeie van je, had ik geen rekening mee gehouden. In het geval dat de media niet opnieuw geïndexeerd wordt, zou een reboot ook moeten werken voor de vraagsteller. Of één van de andere mogelijkheden om een mediascan af te dwingem.
Klopt, een reboot had ik ook al genoemd :Y

Ik had mijn vorige post nog uitgebreid/ge-edit overigens :P ook een andere muziekspeler zal het niet oplossen

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2016 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Klopt, een reboot had ik ook al genoemd :Y

Ik had mijn vorige post nog uitgebreid/ge-edit overigens :P ook een andere muziekspeler zal het niet oplossen
Ik had jou 1e antwoord niet gelezen :') Je hebt gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
Ik heb nogal een raar issue met mijn telefoon. Zodra mijn telefoon verbonden is met Bluetooth in de auto, ik flitsmeister heb aanstaan en ondertussen via whatsapp mijn vriendin (zit in buitenland) aan het bellen ben en flitmeister maakt 'geluid' dan springt ineens het geluid van BT naar het boxje waar je normaal gezien iemand door hoort praten als je aan het telefoneren bent. Wat ik ook doe ik krijg het geluid niet terug op luidspreker, of via BT. Als ik whatsapp ophang en spotify bijvoorbeeld aanzet komt dat geluid ook uit het kleine boxje. Ik moet persé mijn telefoon herstarten waarna het geluid via BT of de luidspreker weer werkt. Iemand anders dit euvel al eens gehad?

Dit gebeurt overigens alleen als ik via whatsapp bel en een geluid van een andere app(zoals flitsmeister) krijg. Als ik spotify aan heb staan en flistmeister maakt geluid dan heb ik nergens last van...

[ Voor 13% gewijzigd door Hiechel op 16-08-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Hiechel schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:26:
Ik heb nogal een raar issue met mijn telefoon. *knip*
Heb je in de flitsmeister app misschien een optie aangezet a la 'geluid altijd via de telefoonluidspreker afspelen'? Dat heeft bij mij bij verschillende apps wel eens soortgelijke problemen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 09:15
heb precies hetzelfde bij mijn vf abbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
fredgroes schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

heb precies hetzelfde bij mijn vf abbo
Ik ook, maar dat is dus normaal. 4G+ betekent (nu even heel simpel gezegd) dat je telefoon meerdere 4G verbindingen combineert om hogere snelheid te halen. Meerdere verbindingen kosten meer energie, dus wanneer er geen dataoverdracht plaatsvindt houdt je telefoon een enkele verbinding actief (geen 4G+). Daarom zie je het 4G+ icoon alleen tijdens dataoverdracht.

Vodafone / T-Mobile / KPN of Tele2, het maakt niet uit welke provider je hebt, de OP3 houdt zich aan bovenstaande spelregels om energie efficiënt te zijn. Bijkomend voordeel is dat de extra verbindingen die je in 'standby' niet maakt, dan beschikbaar zijn voor andere consumenten op hetzelfde netwerk. Zo raken de zendmasten minder snel overbelast.

[ Voor 23% gewijzigd door Chris.nl op 16-08-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 09:15
Chris.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Ik ook, maar dat is dus normaal. 4G+ betekent (nu even heel simpel gezegd) dat je telefoon meerdere 4G verbindingen combineert om hogere snelheid te halen. Meerdere verbindingen kosten meer energie, dus wanneer er geen dataoverdracht plaatsvindt houdt je telefoon een enkele verbinding actief (geen 4G+). Daarom zie je het 4G+ icoon alleen tijdens dataoverdracht.

Vodafone / T-Mobile / KPN of Tele2, het maakt niet uit welke provider je hebt, de OP3 houdt zich aan bovenstaande spelregels om energie efficiënt te zijn. Bijkomend voordeel is dat de extra verbindingen die je in 'standby' niet maakt, dan beschikbaar zijn voor andere consumenten op hetzelfde netwerk. Zo raken de zendmasten minder snel overbelast.
De s7 van mijn vrouw laat (indien in 4g+ gebied) altijd 4g+ zien bij KPN, ook in ruste... Ik heb even getest met een 1080P youtube filmpje maar blijf gewoon lte in beeld zien. Maakt mij niet zoveel uit. Met LTE gaat alles wat ik wil doen met mijn telefoon hard zat.

[ Voor 8% gewijzigd door fredgroes op 16-08-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
P1nGu1n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:30:
Waar het mis gaat is dat overal ter wereld andere marketingtermen aan LTE en LTE-A worden gehangen.

LTE is niet 4G, maar 3.9G.
4G is de marketingnaam voor LTE in NL en niet juist.

'4G+' heet LTE-A (LTE Advanced)
4G+ is de marketingnaam in NL voor LTE-A.
LTE-A is een uitbreiding op LTE, maar geen onderdeel van.
LTE-A is 4G, die termen zijn uitwisselbaar.

TL;DR
Marketingmensen zijn stom. :X

4G in NL = LTE / 3.9G
4G+ in NL = LTE-A / 4G

Antwoord op jouw stelling
LTE != 4G, maar slechts 3.9G.
'4G+' valt niet onder LTE.

Ja, ontzettend verwarrend. Allemaal de schuld van de marketingmensen ;(
Daar ging het eigenlijk niet om, want OxygenOS geeft alles boven de 3,75G aan als "LTE". :P

Het ging er dus om, dat het 'verkeerd' wordt aangegeven in OxygenOS. 4G én 4G+ worden als "LTE" aangegeven in OxygenOS.

Toch bedankt voor je heldere en uitgebreide uitleg :*).
Dus éigenlijk worden we heel hard genaaid door de telecomproviders. Zij willen ons laten denken dat we 4G+ hebben, terwijl het 4G is :P. Want:
4G+ in NL = LTE-A / 4G
StecaGrid schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:34:
Inderdaad. Ik wacht ook liever wat langer en dat alles dan bug-vrij is, dan dat ze alles zo snel afraffelen en je wat fouten tegenkomt.

Één van de redenen ook waarom ik OTA's niet installeer met behulp van een VPN. ;)
Dennis_86 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:58:
klopt, maar ik zie liever 4G staan :D
Ook bij mijn OnePlus 2 staat het altijd als "LTE" aangegeven, helaas. Ik wil duidelijkheid en weten of ik nou gebruik maak van 4G of 4G+. En ik heb ook geen zin om telkens een speedtest te doen daarvoor :p.
fredgroes schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:32:
De s7 van mijn vrouw laat (indien in 4g+ gebied) altijd 4g+ zien, ook in ruste...
Ik wil net zeggen. Vrienden van mij met een Samsung, laten ook altijd 4G+ zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Daar ging het eigenlijk niet om, want OxygenOS geeft alles boven de 3,75G aan als "LTE". :P

Het ging er dus om, dat het 'verkeerd' wordt aangegeven in OxygenOS. 4G én 4G+ worden als "LTE" aangegeven in OxygenOS.
Neehoor, LTE-A wordt bij mij gewoon weergegeven 4G+ en LTE wordt weergegeven als LTE.

Edit, bewijs: (klik om te vergroten)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IaqnSZ2m.png
Toch bedankt voor je heldere en uitgebreide uitleg :*).
Dus éigenlijk worden we heel hard genaaid door de telecomproviders. Zij willen ons laten denken dat we 4G+ hebben, terwijl het 4G is :P. Want:

[...]
Ja het is één grote marketing truck, 4G klinkt natuurlijk veel heftiger dan 3.9G, dus dat ronden we maar af dachten ze... ;w Niet alleen de telco's, ook de fabrikanten, etc. Iedereen doet hier aan mee helaas. En als de consument die naam eenmaal kent kom je er niet meer vanaf.

Maar die hebben zich wel mooi klem gezet. Toen ze LTE (3.9G) 4G hadden genoemd hadden ze een probleem, hoe gaan we LTE-A (4G) dan noemen? Hier hebben ze maar 4G+ voor gekozen _O-

Hopen dat deze misleiding zich met 5G weer recht zal trekken, die naam hebben de marketingmannen nog niet gebruikt misbruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:35

CyberThug

Formatting C: 1%

Één van de redenen ook waarom ik OTA's niet installeer met behulp van een VPN. ;)
Ben wel benieuwd naar je andere redenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
P1nGu1n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:11:
Neehoor, LTE-A wordt bij mij gewoon weergegeven 4G+ en LTE wordt weergegeven als LTE.

Edit, bewijs: (klik om te vergroten)
[afbeelding]
Ja het is één grote marketing truck, 4G klinkt natuurlijk veel heftiger dan 3.9G, dus dat ronden we maar af dachten ze... ;w Niet alleen de telco's, ook de fabrikanten, etc. Iedereen doet hier aan mee helaas. En als de consument die naam eenmaal kent kom je er niet meer vanaf.

Maar die hebben zich wel mooi klem gezet. Toen ze LTE (3.9G) 4G hadden genoemd hadden ze een probleem, hoe gaan we LTE-A (4G) dan noemen? Hier hebben ze maar 4G+ voor gekozen _O-

Hopen dat deze misleiding zich met 5G weer recht zal trekken, die naam hebben de marketingmannen nog niet gebruikt misbruikt.
Hmm. Ik geloof je. Dat is dan mijn fout. Want ik had gedacht dat het nog hetzelfde zou zijn als bij de OnePlus 2 met OxygenOS 3.0.2 :/.

Ik hoop inderdaad dat ze daarin wat duidelijker gaan worden, in plaats van mensen te verwarren met meerdere benamingen en weet ik het wat allemaal 8)7.
CyberThug schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:15:
Ben wel benieuwd naar je andere redenen?
Dat ik die applicaties niet vertrouw. Ik ben niet zo van de 'onbekende' applicaties installeren. Wie weet tracken ze wel van alles. Ik wacht gewoon lekker geduldig af totdat de OTA écht stabiel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
fredgroes schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

De s7 van mijn vrouw laat (indien in 4g+ gebied) altijd 4g+ zien bij KPN, ook in ruste... Ik heb even getest met een 1080P youtube filmpje maar blijf gewoon lte in beeld zien. Maakt mij niet zoveel uit. Met LTE gaat alles wat ik wil doen met mijn telefoon hard zat.
Tja, kan zijn dat een andere mobiel 4G+ laat zien indien dit beschikbaar is (dus zonder dat het daadwerkelijk gebruikt wordt in ruste)... Dat komt wat gelikter over natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
4G én 4G+ worden als "LTE" aangegeven in OxygenOS.
Nee, 4G+ wordt echt aangegeven als 4G+ in OxygenOS op de OP3. Hier wat screenshots van onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:47:
Nee, 4G+ wordt echt aangegeven als 4G+ in OxygenOS op de OP3. Hier wat screenshots van onlangs.
Maar van de 3 screenshots, is er ook maar 1 waar bij staat "4G+". De andere 2 zijn "LTE".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

[...]

Ik had 3.2.4. al wel gedownload maar nog niet geïnstalleerd, die sla ik dus maar even over :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:37:
Ik had 3.2.4. al wel gedownload maar nog niet geïnstalleerd, die sla ik dus maar even over :P
Goed idee. Vooralsnog klopt het gerucht over OxygenOS 3.2.5 niet. Jullie kunnen de patch binnen nu en 2 dagen verwachten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

Maar van de 3 screenshots, is er ook maar 1 waar bij staat "4G+". De andere 2 zijn "LTE".
Tijdens de download 4G+. Tijdens het uploaden alleen 4G(lte), en de 3e screenshot is weer in 'standby'.
Maar dus niet wat jij zei, dat 4G+ ook als LTE aangeduidt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
In Gods naam waarom negeert de oneplus muziek speler tags voor tracknummers
?!

Ben heel tevreden over de hardware maar kwa software is het niet echt geweldig.

Edit: sinds een dag of twee lijkt de tril motor meer geluid te maken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of is dit normaal voor de op3? Geloof dat de motor over het algemeen niet al te best is ivm andere telefoons.

[ Voor 41% gewijzigd door t_o_c op 16-08-2016 18:36 ]

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
t_o_c schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:20:
In Gods naam waarom negeert de oneplus muziek speler tags voor tracknummers
?!

Ben heel tevreden over de hardware maar kwa software is het niet echt geweldig.

Edit: sinds een dag of twee lijkt de tril motor meer geluid te maken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of is dit normaal voor de op3? Geloof dat de motor over het algemeen niet al te best is ivm andere telefoons.
Stock muziekapp hadden ze wat mij betreft weg mogen laten, ik gebruik zelf altijd BlackPlayer.

Klopt dat de trilmotor niet de van beste kwaliteit is, die van de OPX 'voelt' beter. Maar die van de OP3 is bij mij niet meer geluid gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Kan iemand mij vertellen hoe ik een Memo Verwijder? Kom er totaal niet uit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CasperNL
  • Laatst online: 20-09 12:14
038Robijno schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:29:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een Memo Verwijder? Kom er totaal niet uit..
In shelf bedoel je? Slepen: http://sendvid.com/5xktwxgp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
-MD- schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Heb je in de flitsmeister app misschien een optie aangezet a la 'geluid altijd via de telefoonluidspreker afspelen'? Dat heeft bij mij bij verschillende apps wel eens soortgelijke problemen opgeleverd.
Dat heb ik inderdaad, omdat ik niet altijd muziek afspeel terwijl hij wel verbonden is via mijn carkit wou ik geluid via telefoon speaker. Daar waar hij (tijdens spotify) netjes de luidspreker gebruikt. Ik ga deze optie eens uitzetten en controleren of dat het 'issue' veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:09:
Maar dus niet wat jij zei, dat 4G+ ook als LTE aangeduidt wordt.
Zoals ik al zei: dat dacht ik. Omdat het bij mijn OnePlus wel zo is. Zie ook deze reactie:

Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Hmm. Ik geloof je. Dat is dan mijn fout. Want ik had gedacht dat het nog hetzelfde zou zijn als bij de OnePlus 2 met OxygenOS 3.0.2 :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, dat was mijn fout, 'k reageerde direct op je zonder verdere reacties te lezen. Ik had ut niet dubbel hoeven rechtzetten, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 23-09 16:49
Chris.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

De ingebouwde muziekspeler vond ik niet prettig werken, heb die verwijderd. Ik gebruik Blackplayer. Waarschijnlijk dat je winst haalt door een andere muziekspeler te gebruiken
[...]
Ik heb een nieuwe map gemaakt, er een .FLAC bestand in gezet. Dan de media opnieuw laten indexeren (juiste map) en Blackplayer noch de Music app vinden niets. Heel vreemd allemaal.

Ik zal thuis eens proberen met een .mp3 maar aangezien de OP3 FLAC ondersteund zou dat geen oplossing mogen zijn.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ZorbaR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Ik heb een nieuwe map gemaakt, er een .FLAC bestand in gezet. Dan de media opnieuw laten indexeren (juiste map) en Blackplayer noch de Music app vinden niets. Heel vreemd allemaal.

Ik zal thuis eens proberen met een .mp3 maar aangezien de OP3 FLAC ondersteund zou dat geen oplossing mogen zijn.
Ik gebruik zelf geen flac, maar het 1e testbestand wat ik geprobeerd heb werd direct geïndexeerd en is te openen met/vanuit BlackPlayer. Ik kan je probleem dus niet reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nieuws over update 3.2.4.

OxygenOS 3.2.4 hotfix OTA will start soon on OnePlus 3
EDIT: Due to some reports of issues with Android Pay and LTE connectivity, we’ve temporarily paused the rollout of this OTA. We will address these issues and continue the rollout as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
Meer mensen met een matig batterijverbruik na de updates? Lees op internet gemixte verhalen, vandaar dat ik niet zeker weet wat het probleem is.

Ik was niet tevreden over het batterijverbruik na de OTA update naar 3.2.1 (en ook 3.2.2). Daarvoor kon ik vaak een SOT van 5hr 40 min. halen met alleen ontladen van 90% naar 20% (vond ik zelf echt heel veel). Na de update werd dit 3hr met zelfde gebruik (geen app die veel meer vroeg volgens GSam).

Gisteren 3.2.2 nieuw (en fris) gesideload om te kijken of de OTA iets niet helemaal goed doet: het lijkt vooralsnog goed te gaan: vn 90% naar 50% met 2hr 30min SOT, 1 uur spotify op WIFI, kleine gesprekken, 20 min filmpje gekeken (TEDx) en vrij veel lopen browsen. Kan nog niks concluderen maar ga het even in de gaten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door simthadim op 18-08-2016 00:12 ]

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Aangezien nu vaak genoeg gezegd is dat we een speciaal accessoires topic hebben, en dit ook in de topicwaarschuwing gezet is heb ik het bericht en de daarop volgende berichten verwijderd.

[ Voor 74% gewijzigd door 13art op 18-08-2016 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
simthadim schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:48:
Meer mensen met een matig batterijverbruik na de updates? Lees op internet gemixte verhalen, vandaar dat ik niet zeker weet wat het probleem is.
Ben eigenlijk van meet af aan erg tevreden met het batterijverbruik. Het verbruik is bij mij gedurende de updates niet merkbaar beter of slechter geworden. Draai momenteel 3.2.4, zit nu op 49% bij 4 uur SOT.

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
simthadim schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:48:

Ik was niet tevreden over het batterijverbruik na de OTA update naar 3.2.1 (en ook 3.2.2). Daarvoor kon ik vaak een SOT van 5hr 40 min. halen met alleen ontladen van 90% naar 20% (vond ik zelf echt heel veel). Na de update werd dit 3hr met zelfde gebruik (geen app die veel meer vroeg volgens GSam).

Gisteren 3.2.2 nieuw (en fris) gesideload om te kijken of de OTA iets niet helemaal goed doet: het lijkt vooralsnog goed te gaan: vn 90% naar 50% met 2hr 30min SOT, 1 uur spotify op WIFI, kleine gesprekken, 20 min filmpje gekeken (TEDx) en vrij veel lopen browsen. Kan nog niks concluderen maar ga het even in de gaten houden.
Ik deed eerst nét een dag. Na de updates ruim een dag. Misschien dat ik eerst meer met mijn toestel speelde...

• RedPixel
  • Laatst online: 17:11
Is het iemand gelukt om een verschillende ringtone in te stellen per SIM? Ik heb wat apps geprobeerd, maar die werken helaas niet.

I see red pixels.

Verwijderd

Ik heb mijn op3 nu anderhelve week in gebruik en ben heel tevreden.
Ik zie wel dat mijn OxygenOS nog op versie 3.2.1 staat en als ik controleer op update komt de melding
dat het systeem up to date is.

Moet je iets speciaal doen om naar een hogere versie te gaan of komt deze automatisch?
Ik woon in België.
Pagina: 1 ... 43 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.