[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Japeroen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Dat zit er niet in, dat vind ik inderdaad ook 1 van de prettigste toevoegingen van Cyanogenmod. :)

[...]

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Als je aan het bellen bent met je telefoon aan je oor, hoef je toch geen scherm te zien, en dus ook geen DT2W te doen?
Of bedoel je dat je scherm D2TW registreert terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was?
Dat laatste. Tijdens het bellen bent trilt het toestel af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
dreester schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:43:
[...]

Dat laatste. Tijdens het bellen bent trilt het toestel af en toe
Daar heb ik geen last van met mijn OPX. Ik gebruik wel Cyanogenmod, maar dat zou niets uit mogen maken (DT2W ook ingeschakeld natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

JackL89 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:01:
Ook techradar heeft nu een review voor ons klaar staan.. http://www.techradar.com/.../oneplus-3-1323353/review
_/-\o_ :*)
Enige minpuntjes volgens Techradar zijn de accuduur, camera en geen uitbreidbaar geheugen.
Ik vraag me af hoe tweakers.net deze review gaat schrijven, met de HTC10-review in het achterhoofd. De HTC10 was een weinig spannende telefoon die toch wel alles wel goed deed. De camera en scherm kwamen er niet goed uit en daar lag toch wat nadruk op, alsmede het feit dat het een beetje een too-little-too-late gevoel met zich mee nam en er niet echt innovatieve dingen waren.
Eens kijken of de OnePlus3 dezelfde kritische beoordeling krijgt als zijnde vlaggenschip, want de OnePlus3 is nóg later dan de HTC10 met ongeveer dezelfde specs, heeft wellicht een mindere camera, een mindere resolutie en wat ik nu begrijp een ietwat minder efficiente software die het geheugen niet zo efficient gebruikt o.i.d. en doet verder ook niks vernieuwends. De HTC heeft op zijn minst QC3.0 en USB3-snelheid met USB Type C connector en de software nog verder verbeterd (redundant apps weg, kaler en sneller).

Daar waar de HTC10 het toch wel te horen kreeg dat het min of meer tijd werd om naar de qHD resolutie te gaan, zal de OnePlus3 dit vermoedelijk niet te horen krijgen.

't Zal wel niet, want deze OnePlus3 kost maar 400 euro (t.o.v. de HTC10) en daar zal vermoedelijk wel veel mee goed gepraat worden, want voor 400 euro mag je verwachten dat ze bezuinigen.

Ik ben erg benieuwd :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
vandermark schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:33:
Zit er in oxygen os een ingebouwde DPI aanpassing? Dat vind ik zo prettig aan cyanogenmod...
Nee, maar met root is dat makkelijk aan te passen, zoals hierboven al gezegd is.
Op de OPX is de DPI ook aan te passen zonder root, wellicht dat zo'n geintje ook werkt met de OP3. Het is dus iets meer werk om de DPI aan te passen, maar wat mij betreft geen dealbreaker tegen OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Toch komt de camera bij steeds meer reviews er slecht vanaf. Jammer, zou eventueel een dealbreker kunnen zijn op de lange termijn. MKBHD vindt de camera weer gewoon goed.

[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 16-06-2016 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
The Verge (als er een website Apple biased is dan is het The Verge wel) vond de camera ook prima. Ik vind de samples er ook goed uitzien. Zie cnet:

Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/2016/06/10/c14ac817-7467-4f53-928e-f70fbd60f4bb/47f6fe32f474c75b689779bf3587122b/oneplus-3-outdoor.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/2016/06/10/1644407f-c70b-442c-9a96-ef75ffb22be0/0f446a6ca778060aa49a50ec5f5fb65f/oneplus-3-indoor.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/2016/06/10/dba400c1-6642-446a-8b87-7bb8fd0a1840/07e9880b7a14d3d051fb92ec8c4218c5/oneplus-3-closeup.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/2016/06/10/b2c0a22a-98e2-4f19-901e-c56584ffa525/c1e291073894f4c7b65a7db99a86e550/oneplus-3-indoor-2.jpg

Zijn een beetje groot ja. :+

Heb de mijne gisteravond besteld met een Sandstone cover. Ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 16-06-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dit is best shocking. Apps worden gewoon gesloten in het geheugen management bij het laden van een game :/

Bij 6GB werkgeheugen mag dit niet gebeuren gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
S_Chief schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:24:
The Verge (als er een website Apple biased is dan is het The Verge wel) vond de camera ook prima. Ik vind de samples er ook goed uitzien. Zie cnet:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn een beetje groot ja. :+

Heb de mijne gisteravond besteld met een Sandstone cover. Ben benieuwd.
Ziet er gewoon heel goed uit, ben overtuigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Ik vraag me af hoe tweakers.net deze review gaat schrijven, met de HTC10-review in het achterhoofd. De HTC10 was een weinig spannende telefoon die toch wel alles wel goed deed. De camera en scherm kwamen er niet goed uit en daar lag toch wat nadruk op, alsmede het feit dat het een beetje een too-little-too-late gevoel met zich mee nam en er niet echt innovatieve dingen waren.
Eens kijken of de OnePlus3 dezelfde kritische beoordeling krijgt als zijnde vlaggenschip, want de OnePlus3 is nóg later dan de HTC10 met ongeveer dezelfde specs, heeft wellicht een mindere camera, een mindere resolutie en wat ik nu begrijp een ietwat minder efficiente software die het geheugen niet zo efficient gebruikt o.i.d. en doet verder ook niks vernieuwends. De HTC heeft op zijn minst QC3.0 en USB3-snelheid met USB Type C connector en de software nog verder verbeterd (redundant apps weg, kaler en sneller).

Daar waar de HTC10 het toch wel te horen kreeg dat het min of meer tijd werd om naar de qHD resolutie te gaan, zal de OnePlus3 dit vermoedelijk niet te horen krijgen.

't Zal wel niet, want deze OnePlus3 kost maar 400 euro (t.o.v. de HTC10) en daar zal vermoedelijk wel veel mee goed gepraat worden, want voor 400 euro mag je verwachten dat ze bezuinigen.

Ik ben erg benieuwd :)
Ik ben ook benieuwd, denk ook dat ze behoorlijk positief over de OP3 zijn om jou genoemde redenen. Daarnaast is de OP3 ook meer een Tweakers telefoon, als ik de S7 / HTC10 een "Henk en Anita telefoon" mag noemen. Omdat ie vrijwel out of the box te rooten/unlocken is zonder garantie te verliezen en OnePlus een goede naam heeft qua het vrijgeven van informatie waarmee de custom ROM&Kernel bakkers aan de slag kunnen.

Ik noem de S7 en HTC10 een "Henk en Anita telefoon" omdat die out of the box prima werken en de non technische consument geen behoefte zal hebben aan een andere gallerij app of muziekspeler. Zelf zal ik met die toestellen juist meer werk hebben om te rooten en te debloaten totdat ik de apps kan installeren die ik graag wil gebruiken. Terwijl "Henk en Anita" bij de OP3 waarschijnlijk out of the box wat meer klachten zullen hebben omdat ze hun Apple, Samsung of HTC apps missen en nog niet weten dat ze ietswat moeite moeten doen om hem naar hun hand te zetten.

Je zal zien dat er straks bijvoorbeeld ook oud Apple gebruikers gaan fitten op de OP3 omdat ie geen ongelezen badges heeft of de stock Android muziek app niet prettig werkt. Zo liep het OPX topic ook.

Zelf adviseer ik een non tweaker ook meestal een Samsung of HTC te kopen, terwijl ik zelf beter uit de voeten kan met een bijna stock Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Dit is best shocking. Apps worden gewoon gesloten in het geheugen management bij het laden van een game :/

Wel geinig, andere reviewers schrijven/laten zien dat het gewoon prima gaat. Op Reddit was er iemand die al zijn 171 apps open had staan en zonder moeite kon switchen. Maar goed, internetverhalen.. :+ Ik merk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:09
P1nGu1n schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Als je rooted bent, kan je die wel aanpassen in je build.prop file. Op mijn OPO gebruik ik altijd 400 ipv 480, en aangezien de OP3 dezelfde schermgrootte en resolutie heeft, zal ik die hier ook wel instellen.
En als je dat liever met een app doet:
Google Play: Texdroider DPI
:)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 18:54
alwaysleft schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Ziet er gewoon heel goed uit, ben overtuigd ;)
Kijken of foto's zowel in raw als jpeg opgeslagen kunnen worden. Kan ze dan achteraf wel ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
S_Chief schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Wel geinig, andere reviewers schrijven/laten zien dat het gewoon prima gaat. Op Reddit was er iemand die al zijn 171 apps open had staan en zonder moeite kon switchen. Maar goed, internetverhalen.. :+ Ik merk het wel.
Link van het reddit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Linkjes en Reddit? Zodra ik iets sluit kan ik het nooit meer terugvinden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
S_Chief schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:51:
Linkjes en Reddit? Zodra ik iets sluit kan ik het nooit meer terugvinden. :+
Heb het al gevonden ;) https://www.reddit.com/r/...iewers_ive_had_the_phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Moest gelijk een update naar oxygen 3.1.2 doen toen ik de telefoon opstarte voor het eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

alwaysleft schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Ik denk dat dit meer een Android issue is. Ze zouden eigenlijk eens af moeten stappen van autoclose. Toen ik voor het eerst ging ontwikkelen voor android vond ik dat al erg storend. Maakt dingen niet bepaald makkelijker.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TomONeill schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat dit meer een Android issue is. Ze zouden eigenlijk eens af moeten stappen van autoclose. Toen ik voor het eerst ging ontwikkelen voor android vond ik dat al erg storend. Maakt dingen niet bepaald makkelijker.
Samsung heeft er geen last van en de OnePlus One 2 ook niet zo erg, dus heb er alle vertrouwen in dat het wordt opgelost. Zal nog wel even duren, want dit is vrij storend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 10:39
Modbreak:Een aantal mensen hebben nog steeds moeite met de topicwaarschuwing lezen. Praten over levertijden en accessoires is hier offtopic. Dit hoort namelijk in: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen en [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.

Graag de berichten daarin plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:28
Ik denk dat de camera issues veel te maken heeft met hoe je de camera gebruikt.
Mijn huidige Lumia 640 heeft ook geen geweldige camera, maar je kan met handmatige instellingen toch behoorlijk goede foto's maken. Ik vermoed dat het bij de OP3 niet anders zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nwd3xw.jpg[/img] Hier een foto van de 3 die ik net thuis heb

[ Voor 22% gewijzigd door reinierkramer op 16-06-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zit zwaar te twijfelen om mijn OnePlus 2 in te ruilen voor de OnePlus 3 (omdat het toch wel een heel mooi toestel is).

Ik heb al een mooi bod op mijn OnePlus 2, als ik wil ben ik die vandaag nog kwijt :)

Wat vinden jullie, is het die meerprijs waard? als je kijkt naar de snapdragon 810 en 820, camera en design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mb1234 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:21:
Ik zit zwaar te twijfelen om mijn OnePlus 2 in te ruilen voor de OnePlus 3 (omdat het toch wel een heel mooi toestel is).

Ik heb al een mooi bod op mijn OnePlus 2, als ik wil ben ik die vandaag nog kwijt :)

Wat vinden jullie, is het die meerprijs waard? als je kijkt naar de snapdragon 810 en 820, camera en design?
Gewoon doen, voor de kleine meerprijs heb je het nieuwste toestel en verleng je weer een jaartje garantie op een toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

S_Chief schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Tja, verhalen, of een video waarin je het gewoon ziet gebeuren. Dan weet ik het wel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 04-01 13:55
S_Chief schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:24:
The Verge (als er een website Apple biased is dan is het The Verge wel) vond de camera ook prima. Ik vind de samples er ook goed uitzien.
Maar dat ligt ook aan de reviewer denk ik. Dan Siefert is niet hun meest kritische reviewer naar mijn mening. Als ze Vlad Savov of Dieter Bohn op de OnePlus 3 hadden losgelaten had je denk ik een kritischer geluid gehoord, met name over de camera.

Voor zo ver ik het persoonlijk kan inschatten op basis van de reviews die er tot nu toe zijn verschenen ligt de waardering van de camera in lijn met andere toestellen die dezelfde sensor gebruiken (o.a. Xiaomi Mi 5, Huawei Mate 8 ). Goed maar niks spectaculairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Suicyder schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:07:
Ik denk dat de camera issues veel te maken heeft met hoe je de camera gebruikt.
Mijn huidige Lumia 640 heeft ook geen geweldige camera, maar je kan met handmatige instellingen toch behoorlijk goede foto's maken. Ik vermoed dat het bij de OP3 niet anders zal zijn.
Welke camera issues?

Ik hoor alleen maar lovende kritiek toch? Lees dat het 'on par' is met de S7, in video tests zie ik da tie super snel focused, super snel de app opstart en vrijwel direct foto's neemt (weinig shutter lag).

De kwaliteitsvergelijkingen komen uit in voordeel van de S7 maar heel marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tigerblood schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Maar dat ligt ook aan de reviewer denk ik. Dan Siefert is niet hun meest kritische reviewer naar mijn mening. Als ze Vlad Savov of Dieter Bohn op de OnePlus 3 hadden losgelaten had je denk ik een kritischer geluid gehoord, met name over de camera.

Voor zo ver ik het persoonlijk kan inschatten op basis van de reviews die er tot nu toe zijn verschenen ligt de waardering van de camera in lijn met andere toestellen die dezelfde sensor gebruiken (o.a. Xiaomi Mi 5, Huawei Mate 8 ). Goed maar niks spectaculairs.
Ben ik met je eens, het ligt er ook aan wat de kwaliteit van je vorige telefoon camera was. Zelf kom ik van de OPX dus zal ik de camera van de OP3 waarschijnlijk "heel goed, maar niks spectaculairs" vinden. Ik was ook niet op zoek naar een spectaculaire camera-telefoon, maar wil een hele goede telefoon-camera.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 16-06-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
InflatableMouse schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Welke camera issues?

Ik hoor alleen maar lovende kritiek toch? Lees dat het 'on par' is met de S7, in video tests zie ik da tie super snel focused, super snel de app opstart en vrijwel direct foto's neemt (weinig shutter lag).

De kwaliteitsvergelijkingen komen uit in voordeel van de S7 maar heel marginaal.
Issues is een groot woord, camera is het punt waar nog best veel mensen een negatieve mening over blijken te hebben. Ik vind de foto's die ik gezien heb echter goed te noemen, zeker gezien meeste foto's op de automaat genomen zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 04-01 13:55
Chris.nl schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Ben ik met je eens, het ligt er ook aan wat de kwaliteit van je vorige telefoon camera was. Zelf kom ik van de OPX dus zal ik de camera van de OP3 waarschijnlijk "heel goed, maar niks spectaculairs" vinden.
Ik heb nu nog een Nexus 5 en die camera werd/wordt altijd as matig omschreven. Ik ben al geen super fotograaf maar dan nog zie ik weinig verkeerds aan de foto's die dat ding maakt. Alleen in slecht verlichte omstandigheden ga je je ergeren aan de foto's, maar dat lijkt bij de huidige generatie smartphones nog steeds het grootste obstakel te zijn. Alleen de Galaxy S7 is echt goed in low light.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Tigerblood schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Ik heb nu nog een Nexus 5 en die camera werd/wordt altijd as matig omschreven. Ik ben al geen super fotograaf maar dan nog zie ik weinig verkeerds aan de foto's die dat ding maakt. Alleen in slecht verlichte omstandigheden ga je je ergeren aan de foto's, maar dat lijkt bij de huidige generatie smartphones nog steeds het grootste obstakel te zijn. Alleen de Galaxy S7 is echt goed in low light.
Ik kom van een HTC One M7, dat is echt een drama met foto's. Daar is nu een hele paarse gloed over bij mindere licht omstandigheden + alles is dan wazig. Ik zal er ongetwijfeld dik op vooruit gaan. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen die altijd de nieuwste telefoons gebruiken wat kritischer zijn dan mensen die 2/3 jaar met een telefoon doen. Ze hebben dan ook veel vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel zojuist binnen gekregen. Eerste indrukken (huidige toestel OnePlus 2):
- Het doosje is mooier en was veilig verpakt dit i.t.t. mijn eerste OP2...
- Bouwkwaliteit A++, geen gaps of scufs of iets dergelijks te bekennen
- Snel, apps installeren gaat veel sneller t.o.v. OnePlus 2
- Het scherm is prachtig en lijkt nog dichter bij je vingers te liggen....
- Screenprotector is veel te klein en zit enigszins scheef.
- WIFI is ook een stuk sneller, haalde nu 288/30 Mbit... (Google Onhub, Ziggo 300/30)
- Er stond meteen een OTA klaar, maar deze heb ik niet gedownload. Huidige versie: 3.1.0
- Wauw!
- WAF factor aanwezig. Goedgekeurd door vrouwlief...
- Camera is razendsnel.
- Trilmotor lijkt flink krachtiger dan bij de OP2...
- Het is in alle opzichten een echte upgrade t.o.v. van de OP2.

Ik wacht nu nog op de OnePlus Otterbox case + de Tempered Glass screen protector.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:48:
- het doosje is mooier
- bouwkwaliteit A++, geen gaps of scufs of iets dergelijks te bekennen
- snel, apps installeren gaat veel sneller t.o.v. OnePlus 2
- het scherm is prachtig en lijkt nog dichter bij je vingers te liggen....
- screenprotector is veel te klein
- WIFI is ook een stuk sneller, haalde nu 288/30 Mbit...
- Er stond meteen een OTA klaar, maar deze heb ik niet gedownload. Huidige versie: 3.1.0
- Wauw!
Hoe kan dat? Het toestel is pas 2 dagen uit. Of ben jij een uitgekozen reviewer? Door OnePlus.

Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. Ik zelf heb ook een OnePlus 2 en zit er ook over na te denken om een OnePlus 3 te gaan halen :*).

Het enige waar ik nog over twijfel is de bouwkwaliteit. Sandstone in combinatie met de OnePlus 2 is onverwoestbaar.

Ik ben dus heel erg benieuwd naar de stevigheid, en of hij snel breekt bijvoorbeeld, of dat het snel beschadigd. Dat soort dingen :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die snelheid van de vingerafdruk scanner ziet er echt heel nice uit! Maar waarom vanaf een OPO1 al upgraden, ik heb al moeite om redenen te verzinnen waarom mijn OPO1 een upgrade verdient :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1234
Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:05:
Die snelheid van de vingerafdruk scanner ziet er echt heel nice uit! Maar waarom vanaf een OPO1 al upgraden, ik heb al moeite om redenen te verzinnen waarom mijn OPO1 een upgrade verdient :+
Gewoon omdat het kan :) goede reden toch :P

En nu heeft je OPO nog wat restwaarde, straks niet meer:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:21
Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:05:
Maar waarom vanaf een OPO1 al upgraden, ik heb al moeite om redenen te verzinnen waarom mijn OPO1 een upgrade verdient :+
Overstappen met 4G op T-Mobile of Tele2 en constateren dat de OPO niet verder komt dan H+.... mooie reden om over te stappen op de OP3 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mb1234 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:06:
[...]

Gewoon omdat het kan :) goede reden toch :P

En nu heeft je OPO nog wat restwaarde, straks niet meer:)
voorstad schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Overstappen met 4G op T-Mobile of Tele2 en constateren dat de OPO niet verder komt dan H+.... mooie reden om over te stappen op de OP3 O-)
Ik had zelf bedacht dat ik de extra stabilisatie en verbeterde camera kwaliteit het wel waard vond. Ik heb Vodafone dus daar geldt het 4g verhaal ook voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Deathchant schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:54:
[...]
en doet verder ook niks vernieuwends. De HTC heeft op zijn minst QC3.0 en USB3-snelheid met USB Type C connector.

Moet ik je toch even corrigeren en stellen dat VOOC in mijn ogen beter is dan QC 3.0.

Los daarvan als Oneplus 500 euro voor de OP3 zouden vragen dan zou die camera nog wel wat nieuwer/beter wezen. Voor de normale gebruiker is dat ook wel méér dan voldoende.

1080p is een designkeuze, en wordt door sommige gezien als een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:09
anessie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:24:
[...]

1080p is een designkeuze, en wordt door sommige gezien als een voordeel.
Het enigste voordeel zou een betere screen on time zijn, maar dat zien we helaas niet. Dus het is absoluut geen voordeel op de OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Ik snap wat je wil zeggen maar hd zal in elk geval zuiniger uitvallen dan qhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Li1quid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Het enigste voordeel zou een betere screen on time zijn, maar dat zien we helaas niet. Dus het is absoluut geen voordeel op de OP3.
Een QHD-scherm zou een nóg slechtere batterijduur geven, dat is hoe je het moet bekijken. En over de batterijduur valt nog niet zo heel veel te zeggen imo, daar moeten een paar weken over gaan + updates kunnen dat nog sterk verbeteren.
Daarnaast, een 1080p-scherm is voor alles behalve VR meer dan voldoende. En niemand in mijn naaste omgeving gebruikt VR.
De OP3 wil zo veel mogelijk mensen tegelijk tevreden stellen, en dat doen ze naar mijn mening zeer goed. Als je per se de allerbeste camera of per se het beste scherm wilt hebben, zal je je budget moeten verhogen en alternatieven zoeken.
Natuurlijk kan je een telefoon maken waarin elk onderdeel het allerbeste op de markt is, maar dan zal de prijs ook een veelvoud zijn van de OP3. En dan denk ik niet dat veel mensen in zo'n toestel geïnteresseerd zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Japeroen op 16-06-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
anessie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:36:
Ik snap wat je wil zeggen maar hd zal in elk geval zuiniger uitvallen dan qhd.
De S7 gebruikt een qhd scherm en heeft een specatulaire batterijduur. Alle nieuwe high end devices gebruiken momenteel hogere resoluties, maar de OPO3 springt er spijtig genoeg niet bovenuit met de batterijduur. Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat de UI sneller gerenderd kan worden in lagere resolutie.

[ Voor 5% gewijzigd door Li1quid op 16-06-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Li1quid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:40:
De S7 gebruikt een qhd scherm en heeft een specatulaire batterijduur. Alle nieuwe high end devices gebruiken momenteel hogere resoluties, maar de OPO3 springt er spijtig genoeg niet bovenuit met de batterijduur. Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat de UI sneller gerenderd kan worden in lagere resolutie.
Zoals er al werd gezegd: dat komt voornamelijk omdat dat een paar weken kan duren. Buiten dat, trekt OxygenOS nog steeds te veel batterij. Zelfs na een grote verbetering van OxygenOS 2.2.1 > 3.0.2 (op de OnePlus 2). De software zou het dus nog sterk kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Japeroen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:37:
[...]
En niemand in mijn naaste omgeving gebruikt VR.
Als we het toch over VR hebben, deze man zei het prachtig: YouTube: AMD's HUGE Announcement - the Best Value Ever??

"Good VR" = Vive/OR & de 5 opvolgers die we tegen 2017 zien
"Bad VR" = alles met smartphones voor de komende 3 jaar, dat wel handig is maar zwaar tegen slaat bij "Good VR"

Persoonlijk zie ik mezelf eerder naar "Good VR" op pc gaan :)

Het lijkt me dat een heel aantal mensen net die ervaring met die LOOP VR ook zo ervaren, leuk voor 5 minuten maar daar stopte het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Li1quid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Samsung kan het doen met een qhd en heeft een betere batterijduur. Alle nieuwe high end devices gebruiken hogere resoluties, maar de OPO3 springt er spijtig genoeg niet bovenuit met de batterijduur. Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat de UI sneller gerenderd kan worden in lagere resolutie.
Je hebt gelijk dat je eigenlijk een betere SOT van de OP3 zou verwachten. Ondanks dat de OP3 wel een groter scherm heeft (wat ook meer energie verbruikt), had ik gehoopt dat er meer SOT in zit. In het verleden had de OPO een goede SOT op moment van release en werd dat vernaggelt met een update, ik hoop dat OnePlus deze keer de SOT van de OP3 nog kan opkrikken met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Li1quid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Het lijkt mij nog wat voorbarig om nu al conclusies over de invloed van het OP3 scherm op de batterijduur te trekken. Misschien ziet de wereld er na wat OTA's heel anders uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:43:
[...]

Zoals er al werd gezegd: dat komt voornamelijk omdat dat een paar weken kan duren. Buiten dat, trekt OxygenOS nog steeds te veel batterij. Zelfs na een grote verbetering van OxygenOS 2.2.1 > 3.0.2 (op de OnePlus 2). De software zou het dus nog sterk kunnen verbeteren.
Daar mag je op hopen, maar blijf realistisch. Als je naar het verleden kijkt is dit nooit gebeurt bij one+, integendeels zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Hier ook grote twijfel voor een upgrade vanaf een oneplus 1. Gaat met zijn uiterlijk te veel op andere merken lijken. Een camera die uit steekt, capaciteit van de batterij, een 1080p scherm. Niet allemaal echt vernieuwend. Wacht de recensies fff af. Misschien valt het mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Li1quid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Daar mag je op hopen, maar blijf realistisch. Als je naar het verleden kijkt is dit nooit gebeurt bij one+, integendeels zelfs.
Dit is wel de vergelijking volledig scheef trekken, er zijn geen smartphones die na de overgang van Android 4.x -> 5.x (radio bug!) -> 6.x op batterij vooruit gegaan zijn.

Los daarvan, het lijkt me dat je anders begint te laden als die batterij zo snel terug vol loopt, waardoor de 1:1 vergelijking met bv OPO (zonder fastcharge) wat scheeft loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door anessie op 16-06-2016 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japeroen
Li1quid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:45:
[...]

De OPO had CyanogenOS, een OS dat al lang bestaat (of de basis ervan toch) en goed geoptimaliseerd is. De verslechterde batterijduur kwam vooral door de nieuwe Android-versies. Daar heeft CyanogenOS niet zoveel in de pap te brokken.
De andere telefoons draaien op OxygenOS, een relatief jong OS waar zeker nog plaats is voor optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Ach, jullie mogen geloven dat de batterijduur beter wordt maar daar trap ik niet in. Puur op android vlak staan er geen grote veranderingen aan te komen die het OS te optimaliseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie
Li1quid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:55:
Ach, jullie mogen geloven dat de batterijduur beter wordt maar daar trap ik niet in. Puur op android vlak staan er geen grote veranderingen aan te komen die het OS te optimaliseren.
Custom rom + custom kernel + zuinig profiel + black theme voor AMOLED en komt wel 2 uurtjes SOT bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:09
Oneplus 3 voor 400 euro, ai erg jammer :(
Ze hadden het gewoon 300 euro moeten maken. Ik zie eigenlijk geen reden om mijn OPO te vervangen voor OP3.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

1. Er stond meteen een OTA klaar, maar deze heb ik niet gedownload. Huidige versie: 3.1.0
2. WAF factor aanwezig. Goedgekeurd door vrouwlief...
3. Trilmotor lijkt flink krachtiger dan bij de OP2...
1. Heb je dit bewust gedaan?
2. Wat is WAF? Ook leuk voor de hond? :P
3. Is dat juist positief of negatief?

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik zat te twijfelen. wilde eigenlijk bij Motorola blijven, maar de Moto Z duurt nog even voor ie komt, heeft geen koptelefoonaansluiting, dual-sim en prijs zijn twijfelachtig. Gaf voor mij de doorslag. Ik heb de OP3 besteld. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
TomONeill schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:07:
[...]
Dat moet je aan zijn vrouw vragen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door anessie op 16-06-2016 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japeroen
[...]
WAF = Wife acceptance factor, ik moest het ook even opzoeken, maar fantastisch dat daar gewoon zelfs een Wikipediapagina voor bestaat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
[...]

Wife Acceptance Factor, vooral gebruikt bij speakers en home theater sets ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1. Niet bewust gedaan. Ben aan het werk, maar wilde alleen mijn eerste indrukken delen.
2. Wife acceptance factor....handig bij de grotere aankopen, maar ook bij gadgets! Ik heb volgens Android-apparaatbeheer sinds 14-02-13 28 verschillende smartphones gebruikt.
3. In mijn geval positief, voor mijn vrouw is Apple de benchmark :-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 18:29
- Het doosje is mooier en was veilig verpakt dit i.t.t. mijn eerste OP2...
- Bouwkwaliteit A++, geen gaps of scufs of iets dergelijks te bekennen
- Snel, apps installeren gaat veel sneller t.o.v. OnePlus 2
- Het scherm is prachtig en lijkt nog dichter bij je vingers te liggen....
- Screenprotector is veel te klein en zit enigszins scheef.
- WIFI is ook een stuk sneller, haalde nu 288/30 Mbit... (Google Onhub, Ziggo 300/30)
- Wauw!
- Camera is razendsnel.
- Trilmotor lijkt flink krachtiger dan bij de OP2...
- Het is in alle opzichten een echte upgrade t.o.v. van de OP2.

Ik wacht nu nog op de OnePlus Otterbox case + de Tempered Glass screen protector.
Hey,

Misschien een domme vraag maar hoe werkt de homeknop juist? Moet je deze effectief indrukken zoals bij Samsung om naar het Homescreen te gaan bijvoorbeeld wanneer je in een app zit, of werkt het gewoon met een aanraking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 10:09
jagdeleur schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:08:
Ik zat te twijfelen. wilde eigenlijk bij Motorola blijven, maar de Moto Z duurt nog even voor ie komt, heeft geen koptelefoonaansluiting, dual-sim en prijs zijn twijfelachtig. Gaf voor mij de doorslag. Ik heb de OP3 besteld. Ben erg benieuwd!
Welkom bij de Oneplus club, je gaat er zeker geen spijt van krijgen :)
Voordat ik Oneplus had, had ik altijd Nexus, Oneplus interface is heerlijk :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yargo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Hey,

Misschien een domme vraag maar hoe werkt de homeknop juist? Moet je deze effectief indrukken zoals bij Samsung om naar het Homescreen te gaan bijvoorbeeld wanneer je in een app zit, of werkt het gewoon met een aanraking?
Heel licht aanraken is voldoende. De knop reageert echt heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander64
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-08 14:56
Beste mensen. Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb de Oneplus 3 besteld. Als ik hem ontvang zal ik proberen een review te maken.

PS: heb vandaag het bericht ontvangen dat de telefoon verzonden is. Had dit de 17de pas verwacht.

Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sander64 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:21:
Beste mensen. Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb de Oneplus 3 besteld. Als ik hem ontvang zal ik proberen een review te maken.

PS: heb vandaag het bericht ontvangen dat de telefoon verzonden is. Had dit de 17de pas verwacht.
*Knip*. Een TR is voldoende.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 16-06-2016 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:19:
[...]

Heel licht aanraken is voldoende. De knop reageert echt heel snel.
En als je ooit je telefoon aan iemand showt duidelijke instructies dat het geen fysieke knop is 8)7
Toen ik mijn OP2 voor het eerst showde aan vrienden en familie zaten ze als een gek op die sensor te drukken denkend dat het een fysieke knop was :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Droid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:22:
En als je ooit je telefoon aan iemand showt duidelijke instructies dat het geen fysieke knop is 8)7
Toen ik mijn OP2 voor het eerst showde aan vrienden en familie zaten ze als een gek op die sensor te drukken denkend dat het een fysieke knop was :F
_O-. Same here. Hilarisch om te zien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander64
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-08 14:56
Oeps... :D

Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:17
Japeroen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:49:
[...]

De OPO had CyanogenOS, een OS dat al lang bestaat (of de basis ervan toch) en goed geoptimaliseerd is. De verslechterde batterijduur kwam vooral door de nieuwe Android-versies. Daar heeft CyanogenOS niet zoveel in de pap te brokken.
De andere telefoons draaien op OxygenOS, een relatief jong OS waar zeker nog plaats is voor optimalisatie.
Zou flashen met cyanogenOS dan geen vooruitgang moeten opleveren met SOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 18:29
[...]

Thanks for the tip :-D. Het lijkt ook gewoon een knop, vandaar mijn vraag. Maar ik ben blij dat het werkt alsof de onscreen buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

[...]

Haha, als ik de telefoon zou hebben (binnenkort!) was dat denk ik ook mijn eerste ingeving, tenminste als ik niet een video had gezien dat het een capacitieve knop is. Beter!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
TomONeill schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:37:
[...]

Haha, als ik de telefoon zou hebben (binnenkort!) was dat denk ik ook mijn eerste ingeving, tenminste als ik niet een video had gezien dat het een capacitieve knop is. Beter!
Haha dat probleem had ik met mijn OP2 ook :P Maar het is echt ideaal dat het capacitief is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Kol Nedra schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:04:
Oneplus 3 voor 400 euro, ai erg jammer :(
Ze hadden het gewoon 300 euro moeten maken. Ik zie eigenlijk geen reden om mijn OPO te vervangen voor OP3.
Ben je nu aan het trollen?

Ze hadden de One Plus 3 ook wel voor 200 euro kunnen verkopen, maar dingen hebben nu eenmaal een prijs. Wanneer je bekijkt wat je voor deze 400 krijgt t.o.v. andere merken krijg je gewoon veel bang for bug...
Dat jij je OPO niet gaat vervangen is natuurlijk helemaal je eigen keuze, dat anderen dit wel doen of overkomen van andere merken maakt alleen duidelijk dat de OP3 behoorlijk scherm in de markt wordt gezet.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 10:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de techradar review staat het volgende bij het stuk over de camera:
The former is a similar offering as found on other phones, smooth skin and increasing eye size, but the latter makes selfies a whole lot easier.
Wat bedoelen ze daarmee? Zit de software te sjoemelen en maakt-ie de ogen groter dan de werkelijkheid?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Soullancer schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:34:
[...]

Zou flashen met cyanogenOS dan geen vooruitgang moeten opleveren met SOT?
CyanogenMod (CyanogenOS is een commerciële variant daarvan, zoals op de OPO) kan je erop flashen, en zou een vooruitgang moeten opleveren ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Na een hoop gehakkel met mijn lumia640 (en een update van wp8 naar win10 die de telefoon een stuk slechter heeft gemaakt) plan ik terug te keren naar het android kamp, en de OP3 lijkt me een zeer goede kandidaat.

Waar ik me echter enorm veel zorgen om maak is de batterij. Niet alleen adverteren ze dat die maar een dag meegaat, maar hij is ook niet vervangbaar. Mijn galaxy S2 heb ik bijna 5 jaar gebruikt, en daar merk je ook wel dat de batterijduur door de jaren heen achteruit gegaan is. Echter, de S2 had van bij de start een meer dan acceptabele batterijduur EN als het te erg wordt kan je er dus gewoon een nieuwe batterij in steken.

Dit doet me vrezen dat de OP3 simpelweg niet gemaakt is om 4-5 jaar te gebruiken. Is die vrees volgens jullie terecht?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:49
Jorgen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:43:

[...]

Wat bedoelen ze daarmee? Zit de software te sjoemelen en maakt-ie de ogen groter dan de werkelijkheid?
De beauty mode, die de huid wat blurred en dus je ogen wat groter maakt.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
boe2 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:44:
Na een hoop gehakkel met mijn lumia640 (en een update van wp8 naar win10 die de telefoon een stuk slechter heeft gemaakt) plan ik terug te keren naar het android kamp, en de OP3 lijkt me een zeer goede kandidaat.

Waar ik me echter enorm veel zorgen om maak is de batterij. Niet alleen adverteren ze dat die maar een dag meegaat, maar hij is ook niet vervangbaar. Mijn galaxy S2 heb ik bijna 5 jaar gebruikt, en daar merk je ook wel dat de batterijduur door de jaren heen achteruit gegaan is. Echter, de S2 had van bij de start een meer dan acceptabele batterijduur EN als het te erg wordt kan je er dus gewoon een nieuwe batterij in steken.

Dit doet me vrezen dat de OP3 simpelweg niet gemaakt is om 4-5 jaar te gebruiken. Is die vrees volgens jullie terecht?
Mja... de accuduur van mijn L640 is ook niet om over naar huis te schrijven laatste half jaar. Dit heeft ook zeker te maken met de W10M die slecht werkt op mijn L640 (soms blijft de GPS hangen/aan staan).

Als ik normaal 1 dag met het toestel kan werken en 20-40% ergens grofweg overhoudt vind ik het prima. Ik ga wel uiteindelijk een 2e lader kopen, 1 voor thuis, 1 voor onderweg, zit ik niet direct zonder als ik er 1 kwijt raak (niet dat dat me vaak gebeurd, maar nu ligt de lader standaard thuis, microUSB is zo easy daarmee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Jorgen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:43:

[...]

Even meer context:
Meanwhile round the front the 8MP front snapper comes with a beauty mode and smile sensor. The former is a similar offering as found on other phones, smooth skin and increasing eye size, but the latter makes selfies a whole lot easier.
Ze zeggen hier dus eigenlijk dat de front camera met twee extra functionaliteit komt, namelijk een mooi-maak-modus en een lach-detector.

De eerste maakt de huid van je gezicht gladder en je ogen iets groter, wat als mooi wordt gezien (zie de ge-Photoshop-te dames en heren). Met de tweede functie, dus de lach-detectie, kun je (automatisch) foto's laten maken wanneer de app detecteert dat je lacht. Dit maakt het dus makkelijker om foto's te maken, mits je een lachende selfie wilt :p

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook ironisch om een future proof toestel te verkopen als de batterij na 1.5 jaar merkbaar minder wordt en dus ook het zwakste schakel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
Japeroen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:43:
[...]

CyanogenMod (CyanogenOS is een commerciële variant daarvan, zoals op de OPO) kan je erop flashen, en zou een vooruitgang moeten opleveren ja!
Op dit moment is de battery life nog slechter dan stock, dit is nog een hele vroege versie en heeft tijd nodig om verbeterd te worden.
Known issues:
  • Camera: HDR works, but you it closes after you took a picture.
  • F2FS: Not supported yet.
  • Battery life: Is not really as good as stock.
  • MSM8996: It‘s a new platform. Don‘t expect that CM 13 will run as good as stock

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 10:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Grotere ogen, dan de werkelijkheid dat hoeft voor mij niet. Vrouw, dochter, gewoon zoals ze zijn graag. ;) Als dat uit kan, graag.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Jorgen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:50:
Grotere ogen, dan de werkelijkheid dat hoeft voor mij niet. Vrouw, dochter, gewoon zoals ze zijn graag. ;) Als dat uit kan, graag.
Het is optioneel, dus dat kan dus gewoon uit.

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jammer dat die 'beauty mode' niet in het echt werkt -O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:56:
Jammer dat die 'beauty mode' niet in het echt werkt -O-.
In het echte leven is dit alcohol als beauty mode, hoe meer je drinkt hoe mooier het word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ja, en welke telefoon gaat er nou 5 jaar mee? Je keuze laten afhangen of hij over 5 jaar het nog doet snap ik ab-so-luut niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Paar dingen die mij een beetje dwars zitten bij deze mobiel en OxygenOS

- De camera steekt uit, dat was heerlijk bij de OPO en is nu even wennen.
- De telefoon word toch wel warm nu ik mijn apps/settings aan het herstellen ben
- Kan het batterij icoontje niet aanpassen?
- De DPI kan je alleen aanpassen met root

Verder:
Hij is ontzettend responsive
Ik heb nog nooit zo'n snelle vingerafdruk scanner gezien, ik dacht eerst dat het toeval was wat die Youtubers lieten zien maar hij is echt snel
Camera is voor mij stukken beter dan de OPO

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MauriX schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Ja, en welke telefoon gaat er nou 5 jaar mee?
Dude, echt :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Steevo_S schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:10:

- De telefoon word toch wel warm nu ik mijn apps/settings aan het herstellen ben

Verder:
Ik heb nog nooit zo'n snelle vingerafdruk scanner gezien, ik dacht eerst dat het toeval was wat die Youtubers lieten zien maar hij is echt snel
Volgensmij kun je het batterij icoontje wijzigen bij de batterij zelf en dan rechts bovenin. Zo ging dat tenminste op de OP2 onder OxygenOS 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remunj1988
  • Laatst online: 09:03
Steevo_S schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:10:

Verder:
Het accu icoontje kan je aanpassen onder accu en dan de drie puntjes het accu icoon.

Edit: Ik ben zelf ook nog alle apps aan het installeren, vanavond even spelen met de telefoon

[ Voor 7% gewijzigd door remunj1988 op 16-06-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
remunj1988 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:12:
[...]

Het accu icoontje kan je aanpassen onder accu en dan de drie puntjes
Dat was vroeger inderdaad zo maar nu vind ik die optie niet, zie alleen "battery saver" en "battery optimization" :-(

Heb het gevonden, het is niet de drie puntjes maar de batterij icoon naast de drie puntjes :)

[ Voor 14% gewijzigd door Steevo_S op 16-06-2016 16:15 ]

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remunj1988
  • Laatst online: 09:03
Steevo_S schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Dat was vroeger inderdaad zo maar nu vind ik die optie niet, zie alleen "battery saver" en "battery optimization" :-(
Je gaat naar instellingen, Accu, en dan het accu icoontje. Mijn excuses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MauriX
Wie koopt er nou een telefoon voor 5 jaar? Sterker nog, wie baseert daar nou zijn keuze op?
5 jaar geleden hadden we het nog over de Samsung Galaxy s1 en S2.
Die heeft toch niemand meer? Realistisch zijn.....'dude'...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MauriX schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:16:
[...]

Wie koopt er nou een telefoon voor 5 jaar? Sterker nog, wie baseert daar nou zijn keuze op?
5 jaar geleden hadden we het nog over de Samsung Galaxy s1 en S2.
Die heeft toch niemand meer? Realistisch zijn.....'dude'...
Iets zegt me dat je teveel geld hebt en totaal niet met je twee voeten in deze realiteit staat.
Mijn vrouw gebruikt nog de galaxy S2, de kinderen gebruiken nog een oudere nexus foon. Zelf heb ik ook nog mijn Nexus 7 tablet van 2012 die (dankzij cyanogenmod) nog altijd fantastisch goed werkt (geen vervangbare batterij, maar gaat zeer lang mee).

Waarom zou je in hemelsnaam je telefoon vervangen zolang je andere telefoon nog prima werkt? Dat ding kost verdorie 400 euro, dan verwacht je toch wel MINSTENS 5 jaar te kunnen halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
boe2 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Iets zegt me dat je teveel geld hebt en totaal niet met je twee voeten in deze realiteit staat.
Mijn vrouw gebruikt nog de galaxy S2, de kinderen gebruiken nog een oudere nexus foon. Zelf heb ik ook nog mijn Nexus 7 tablet van 2012 die (dankzij cyanogenmod) nog altijd fantastisch goed werkt (geen vervangbare batterij, maar gaat zeer lang mee).

Waarom zou je in hemelsnaam je telefoon vervangen zolang je andere telefoon nog prima werkt? Dat ding kost verdorie 400 euro, dan verwacht je toch wel MINSTENS 5 jaar te kunnen halen.
De ontwikkelingen in smartphoneland gaan zo snel, dat was vijf jaar relevant is dat nu niet meer is. Het zijn apparaten die de hele dag aan staan en veel gebruikt worden, het zijn bijna gebruiksvoorwerpen. Hoe zuinig je er ook op bent, hij zal ook af en toe wel een stootje krijgen. IMO is 2-3 jaar een realistische levensduur.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

P1nGu1n schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:21:
[...]

De ontwikkelingen in smartphoneland gaan zo snel, dat was vijf jaar relevant is dat nu niet meer is. Het zijn apparaten die de hele dag aan staan en veel gebruikt worden, het zijn bijna gebruiksvoorwerpen. Hoe zuinig je er ook op bent, hij zal ook af en toe wel een stootje krijgen. IMO is 2-3 jaar een realistische levensduur.
Zoals ik dus zeg: Je koopt een nieuwe als je oude stuk is. Voor die lumia640 maak ik nu een uitzondering omdat ik echt teveel kopzorgen ermee heb, maar die wordt ook gewoon doorgegeven aan een van de kinderen.

2-3 jaar is wel heel weinig echter. Als die zo snel stuk zou zijn zou ik toch vrij boos in de winkel staan.

*edit* maurix gaat nu plots TOCH akkoord :)

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 16-06-2016 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriX
P1nGu1n schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:21:
[...]

...
IMO is 2-3 jaar een realistische levensduur.
Amen.

[ Voor 44% gewijzigd door MauriX op 16-06-2016 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
boe2 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:24:
[...]

Zoals ik dus zeg: Je koopt een nieuwe als je oude stuk is. Voor die lumia640 maak ik nu een uitzondering omdat ik echt teveel kopzorgen ermee heb, maar die wordt ook gewoon doorgegeven aan een van de kinderen.

*edit* maurix gaat nu plots TOCH akkoord :)
Misschien moet je een Nokia 3310 kopen, die gaan niet kapot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*weg*

[ Voor 94% gewijzigd door Bullet NL op 16-06-2016 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:20

shinchan03

Niels

@boe2 ieder heeft zijn gedachtes hierover, de één doet er slechts 1 jaar mee en de ander 5 jaar. Ik denk alleen dat de fabrikanten van telefoons zich niet richten op een gebruiksduur van 5 jaar, waardoor het ook moeilijk als verwachtingspatroon te nemen is. Ik zou het liefst ook een telefoon hebben waar ik langer dan 2 jaar mee kan doen en alle nieuwe updates ontvang, goede batterij heb en de processor nog steeds bij de tijd is. Helaas is dat alleen niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit jaar alleen al 3 telefoons gehad 8)7

Heeft er iemand problemen met geen geluid? Of na de update van oxygen OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Ik probeer mijn bestelling af te ronden, maar op het moment dat ik wil betalen via paypal, vraagt hij om mijn creditcardnummer. Ik heb alleen geen creditcard gekoppeld aan mijn paypal account.

Hoe doen jullie dit?
Pagina: 1 ... 5 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.