Met een headset is weer een ander verhaal, dan zal hij altijd wel geluid maken, want de telefoon is dan in principe gewoon stil.Redinox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:23:
[...]
Kon het toch niet laten om het even snel te testen met een FB en Youtube filmpje. Alert Slider staat op "Silent", in Silent Settings staat "Enable sound for alarms" aan en "Enable sound for music, video and games" uit. En bij beide filmpjes toch gewoon geluid, ook na een reboot. Nu heb ik het wel moeten testen met een headset, collegas kunnen het vast niet zo waarderen als ik het op de speaker test, maar ik weet dus niet of dat nog uitmaakt.
Dagje kunnen spelen met de OP3, leuk ding. Wordt wat warmer dan andere toestellen. Zag ook dit filmpje voorbij komen: zou denk ik zelf toch liever thermal throttling hebben. Al is het alleen maar voor de batterij.
YouTube: ZTE Axon 7 vs OnePlus 3 - Antutu Thermal Throttling Benchmark Test C...
YouTube: ZTE Axon 7 vs OnePlus 3 - Antutu Thermal Throttling Benchmark Test C...
Trek je headset eruit en probeer het nog eens, ik wet voor mijn Oneplus dat je niets zult horen met stil instellingen media uit.Redinox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:23:
[...]
Kon het toch niet laten om het even snel te testen met een FB en Youtube filmpje. Alert Slider staat op "Silent", in Silent Settings staat "Enable sound for alarms" aan en "Enable sound for music, video and games" uit. En bij beide filmpjes toch gewoon geluid, ook na een reboot. Nu heb ik het wel moeten testen met een headset, collegas kunnen het vast niet zo waarderen als ik het op de speaker test, maar ik weet dus niet of dat nog uitmaakt.
Die oproerkraaiers ook altijd
Haha, je mag je Oneplus houden, inderdaad geen geluid zonder headset (nu had ik je hem toch wel laten houden hoor, een OP3 is genoegCosmo_nl schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:28:
[...]
Trek je headset eruit en probeer het nog eens, ik wet voor mijn Oneplus dat je niets zult horen met stil instellingen media uit.
Die oproerkraaiers ook altijd
wellicht dat andere apps die profielen, geluiden, etc proberen te regelen ook voor problemen zorgen, die zijn natuurlijk allemaal gemaakt voor android met alleen software opties voor in/uitschakelen. Wat als een app probeert een setting te overrulen die gekozen is door een hardware button.. wie heeft er dan gelijk, ik zou zeggen de hardware button, maar dan moet de app wel weten dat er een hardware button is
Ik heb touch sounds aangezet maar het volume is heel laag, zo laag dat het haast niet hoor. Weet iemand hoe je dit kan oplossen. Noficaties en muziek hoor ik wel goed.
P1nGu1n schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:30:
[...]
Zou het vanavond pas kunnen vergelijken. Maar sowieso heeft de OP3 een AMOLED scherm, dus zwart is ook echt zwart, zonder verlichting. Dit scheelt al veel in een donkere ruimte.
GustavSan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:34:
[...]
Zo. Verbaaste mij gisteren nog hoe donker de OP3 kan vergeleken de OPO....
Danny.G schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:24:
[...]
De OP3 heeft een heel lage minimum helderheid. Vaak zo laag, dat ik hem net wat hoger zet.
Bedankt voor de feedback! De OPT blijft in de raceTHWIT schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:03:
[...]
De OP3 heeft een oled scherm he, hierdoor heb je geen last van backlights en dus kan het scherm echt veel donker als je in het donker naar je scherm tuurt. Daarnaast kan je, mocht je dat willen, je scherm nog donkerder zetten met behulp van een app uit de play store
[ Voor 20% gewijzigd door Ossi op 06-07-2016 17:00 ]
Ik gebruik daar zelf al jaren PhoneWeaver voor. Kun je meerdere profielen maken en per profiel bepalen welke toestelinstellingen daarbij horen (geluid uit, scherm dimmen, wifi uit, bluetooth aan, etc).lekzzz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:15:
[...]
Ik gebruik Silence Premium. Ook handig voor m'n agenda afspraken. Als ik een bepaalde afspraak uit een bepaalde agenda heb dan mute hij deze ook
Werkt op verschillende triggers zoals tijd, connected bluetooth devices, afspraak in agenda met een vergaderzaal, nfc etc etc.
Nieuwe telefoon? PhoneWeaver config overzetten naar nieuwe telefoon en klaar
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ik heb nog steeds (gedeeltelijk) last van de push notification bug. Vanmiddag haalde ik mijn telefoon even uit mijn jaszak. Whatsappjes waren wel binnen gekomen maar na het aanzetten van de telefoon stroomde de mailtjes binnen. Sowieso is mijn ervaring dat ze de ene keer wel binnen komen en de andere keer niet.
Op het forum van oneplus is duidelijk dat het bij lange na nog niet opgelost is. Overigens boeit het mij persoonlijk niet heel veel. Pak toch vaak zat per dag mijn telefoon er even bij, dus dan zie ik dan de berichten en/of mailtjes wel.
Op het forum van oneplus is duidelijk dat het bij lange na nog niet opgelost is. Overigens boeit het mij persoonlijk niet heel veel. Pak toch vaak zat per dag mijn telefoon er even bij, dus dan zie ik dan de berichten en/of mailtjes wel.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heb ook ergens gelezen dat het met name gaat om Gmail... alleen de mailtjes die Gmail als important labelt komen door doze heen, alle andere mails tussen het dozen door.
Geen idee of dit waar is..
In mij beleving waren veel kleuren vel die nu rustig en echt overkomen.Anonymoussaurus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:57:
[...]
Wel frappant. Tweakers zegt in het laatste stukje van hun artikel
[...]
Dat vind ik wel een duidelijk verschil. (Vooral rood, oranje en whatsapp groen)
Mwah, bij mij lijkt het toch echt vooral om Whatsapp te gaan. Het ene moment lijkt het heel stil, tot ik ff kijk en gewoon al 56 berichten achter blijk te lopen....Prulleman schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:54:
Heb ook ergens gelezen dat het met name gaat om Gmail... alleen de mailtjes die Gmail als important labelt komen door doze heen, alle andere mails tussen het dozen door.
Klopt heb ik ook, Gmail krijg ik ook laat binnen zo ook andere apps bijv. Marktplaats.Prulleman schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:54:
Maar whatsapp lijkt opgelost.
Verder is er ook niks in te stellen wanneer of om de hoeveel minuten Gmail moet synchroniseren.
[ Voor 6% gewijzigd door User_TS op 07-07-2016 00:48 ]
Dit kan als volgt: Gmail > instellingen > je account > "synchronisatiefrequentie" op "automatisch (push)" zetten.User_TS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:47:
Verder is er ook niks in te stellen wanneer of om de hoeveel minuten Gmail moet synchroniseren.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
XDA heeft ook nog eens een dijk van een review online gezet
http://www.xda-developers.com/oneplus-3-xda-review/
For $400, this phone brings one of the best hardware packages for the enthusiasts willing to make the most out of it. Those who want to break free of an OEM’s chains or carrier’s shackles and fully explore Android will find a trusty companion in the OnePlus 3, which has the right (OP) gear to carry you through whatever quest you set out for yourself. With ample processing power in a thoughtful package, the OnePlus 3 is the perfect canvas for the spec-hungry tinkerer — but with the condition that you can live with the relatively minor mishaps of this $400 phone. The OnePlus 3 does not cater to traditional trends and does not cater to specific niches. It doesn’t try to be a 2017 flagship killer (thankfully), and once or if you look past its pixel density and the more average of its components, you’ll find a tried and true smartphone, with no shiny bells and whistles but also no arbitrary gimmicks nor restrictions.
[ Voor 91% gewijzigd door anessie op 07-07-2016 02:17 ]
Ik dacht dat XDA al een review had gepubliceerd. Of in ieder geval iets soortgelijks.anessie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 02:10:
XDA heeft ook nog eens een dijk van een review online gezet
Ik merkte na de update(3.2.0) dat mijn mails weer laat binnen kwamen, nadat ik de optie Mobiele data altijd actief weer aan had gezet was dit voor mij weer opgelost.
Battery Optimization voor Spotify helpt niet. Ik had vanochtend in de auto na 25 minuten stotterend geluid. Bluetooth uit en weer aan, en het probleem was verholpen.
Ook mijn emails trouwens met K-9 komen soms vertraagd binnen.
Ook mijn emails trouwens met K-9 komen soms vertraagd binnen.
Net weer last van de 'stil'-stand bug, deze keer met YouTube. Kreeg een reactie op een van mijn reacties en wilde even kijken wie gereageerd had, maar dan gaat het filmpje ook automatisch afspelen. En ja hoor, weer geluid

Weet weinig, leert veel
Is dat niet normaal dat stilstand alleen voor notificaties is? Ik snap niet dat iedereen daarover struikelt hier. Voor media heb je toch gewoon een aparte slider om geluid aan te passen.Ottie93 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:38:
Net weer last van de 'stil'-stand bug, deze keer met YouTube. Kreeg een reactie op een van mijn reacties en wilde even kijken wie gereageerd had, maar dan gaat het filmpje ook automatisch afspelen. En ja hoor, weer geluid
Bij mijn vorige telefoon was dit net zo (Lumia 950XL).
Zie dit screenshot:Louw Post schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:53:
[...]
Is dat niet normaal dat stilstand alleen voor notificaties is? Ik snap niet dat iedereen daarover struikelt hier. Voor media heb je toch gewoon een aparte slider om geluid aan te passen.![]()
Bij mijn vorige telefoon was dit net zo (Lumia 950XL).
Je kunt instellen wat je wel of niet wilt horen en normaliter wordt het mediageluid ook gewoon geblokkeerd, maar om de een of andere vage reden doet de OP3 dit niet altijd. Heb net weer de slider omlaag en omhoog gedaan en toen deed alles het weer..

Weet weinig, leert veel
heb ook nog wat issues met Office. kreeg mn contacts niet gesynct toen ie als Office 365 account was toegevoegd, nu is het simpelwef Office en nu gaat het wel goed.Pim1986 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:42:
Zijn er meer mensen die Office 365 gebruiken op de oneplus? Het lukt mij tot nu toe niet om nieuwe contacten toe te voegen aan mijn contacten in Office 365. Ik kan een contact opslaan maar 10 seconden later is deze weer verdwenen.
alleen krijg ik voor geen mogelijkheid mijn Office 365 agenda in mijn Android agenda. waar voeg je dat toe?
Ik heb perongeluk mijn outlook laten syncen met al mijn onnodige msn contacten. Nu staat heel mijn contacten vol met die adressen. Zet ik bij accounts > Outlook de sync uit blijven alle contacten staan. Vgm ook een bug. Ook contacten die ik had verwijderd vanuit me google account komen gewoon terug...
Ga es naar je adres boek (niet via de telefoon app, maar Contacts), kies alle contacten, menutje openen (3 bolletjes rechtsboven), en kies es voor 'contacts to display' (wat dat ook moge heten in NL)? Staat daar neit toevallig op 'alle contacten'? Kies daar dan bv es alleen 'Google'.Galukon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:11:
Ik heb perongeluk mijn outlook laten syncen met al mijn onnodige msn contacten. Nu staat heel mijn contacten vol met die adressen. Zet ik bij accounts > Outlook de sync uit blijven alle contacten staan. Vgm ook een bug. Ook contacten die ik had verwijderd vanuit me google account komen gewoon terug...
Vandaag erachter gekomen dat Bluetooth niet zo sterk is. Wireless headset op, foon in de broekzak. Hand in de broekzak over de foon en weg is het geluid.........
We are all accidents waiting to happen
Was benieuwd of mijne dat ook deed. Maar mijn skullcandy blijft doorgaan, ook als ik m'n hand over de telefoon doe. Of naar een andere kamer loop en de telefoon bij de computer laat liggen..RA7 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:23:
Vandaag erachter gekomen dat Bluetooth niet zo sterk is. Wireless headset op, foon in de broekzak. Hand in de broekzak over de foon en weg is het geluid.........
Ik heb ook een skullcandy (hersh). Hmm mss ligt het ook aan mn headset...Zephrex schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:30:
[...]
Was benieuwd of mijne dat ook deed. Maar mijn skullcandy blijft doorgaan, ook als ik m'n hand over de telefoon doe. Of naar een andere kamer loop en de telefoon bij de computer laat liggen..
We are all accidents waiting to happen
Dat werkt opzich wel maar alleen in de contacts app en niet in telefoon wat ik altijd gebruik. Maar als ik de sync uitzet gingen alle contacten weg uit me vorige Custom rom lg g3InflatableMouse schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:17:
[...]
Ga es naar je adres boek (niet via de telefoon app, maar Contacts), kies alle contacten, menutje openen (3 bolletjes rechtsboven), en kies es voor 'contacts to display' (wat dat ook moge heten in NL)? Staat daar neit toevallig op 'alle contacten'? Kies daar dan bv es alleen 'Google'.
Ik heb voor de lol nog wat dingen getest. Heb de Phone bv in een andere kamer laten liggen onder kleding, in de koelkast gestopt
magnetron (niet aan natuurlijk) terwijl ik zelf naar de andere kant van het huis liep, en hij haperde geen enkele keer. Heel apart dat je daar wel last van hebt. Ik zou ook zo snel niet kunnen zeggen waar het aan ligt. Misschien dat je een andere BT headset kan regelen zodat je uit kan sluiten of het aan de set ligt of echt aan de Phone zelf.
Ik weet niet of er nog personen last hebben van deze bug? Mijn OP3 is gister tot in de avonduren steeds weer naar Silent mode geschoten. De ene keer duurde het een uurtje of 3 voordat het weer gebeurde. Een "quick fix" was dan even op silent zetten met de slider en weer terug. Vervolgens ook met de volume knoppen spelen zodat de telefoon alleen "trillen" aangaf. Daarna deed hij het weer even maar was het de vraag wanneer hij weer zou beginnenHiechel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:52:
[...]
Bijzonder ik heb dit inderdaad ook gehad vanmorgen, toen ik uit bed stapte van prioriteit naar 'alle notificaties' gezet (slider naar onder). Na een uur bleek hij ineens op prioriteit weer te staan (???). Even slider op prio gezet daarna weer op normaal en het is (voorlopig) opgelost. Ben benieuwd of hij weer ineens terug springt.
Ik heb support gesproken en die wilde me een service request laten doen en de telefoon op laten sturen... Ik heb zelf maar een hard reset uitgevoerd, en ik heb momenteel geen niet bedoelde silent modes gehad.
Ik hoop dat het zo blijft ik zal laten weten als de telefoon toch weer in silent mode is geschoten.
Wat is dat trouwens met het geluid bij video's gemaakt met de camera, lijkt wel of de balans helemaal scheef is, veel geluid links, amper geluid rechts?
Verder lijkt OIS amper z'n werk te doen met shaky video's als resultaat.
Hopelijk zijn deze issues nog met een software update te verhelpen.
Verder lijkt OIS amper z'n werk te doen met shaky video's als resultaat.
Hopelijk zijn deze issues nog met een software update te verhelpen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Lijkt op een software dingetje, apps kunnen dit ook doen zonder aan de slider te komen. Ik heb er iig geen last van, wel even getest met een app of het kon.Yao schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:21:
[...]
Ik weet niet of er nog personen last hebben van deze bug? Mijn OP3 is gister tot in de avonduren steeds weer naar Silent mode geschoten. De ene keer duurde het een uurtje of 3 voordat het weer gebeurde. Een "quick fix" was dan even op silent zetten met de slider en weer terug. Vervolgens ook met de volume knoppen spelen zodat de telefoon alleen "trillen" aangaf. Daarna deed hij het weer even maar was het de vraag wanneer hij weer zou beginnen
Ik heb support gesproken en die wilde me een service request laten doen en de telefoon op laten sturen... Ik heb zelf maar een hard reset uitgevoerd, en ik heb momenteel geen niet bedoelde silent modes gehad.![]()
Ik hoop dat het zo blijft ik zal laten weten als de telefoon toch weer in silent mode is geschoten.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Gisteren een mazda3 opgehaald en de radio paired wel het audiodeel van de op3 maar bij telefoon zegt ie "geen telefoonprofiel gevonden".
Oude auto of nieuwe?coob schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:07:
Gisteren een mazda3 opgehaald en de radio paired wel het audiodeel van de op3 maar bij telefoon zegt ie "geen telefoonprofiel gevonden".
Voor sommige autos is er een nieuwe firmware nodig om goed met HFP te babbelen.
Of deze gebruiken welke bij andere telefoons en auto combinaties die normaal niet werken er wel voor zorgt dat het werkt
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Na veel wikken en wegen toch maar besloten om mijn OnePlus 3 terug te sturen. Een van de volumeknoppen voelt minder sterk aan, en maakt een apart geluid bij loslaten (alsof je een klein stuk plakband van de tafel trekt). Ik zat er al een aantal dagen mee, na een tijdje kon ik er echt niet meer tegen.
Maar goed, geen weg terug meer voor mij, nu maar wachten op de S7.
Beetje off-topic, maar de RMA proces bevalt me tot nu toe. Ik kreeg snel antwoord met instructies en een adres. Hopelijk gaat het refund proces net zo snel.
Maar goed, geen weg terug meer voor mij, nu maar wachten op de S7.
Beetje off-topic, maar de RMA proces bevalt me tot nu toe. Ik kreeg snel antwoord met instructies en een adres. Hopelijk gaat het refund proces net zo snel.
[ Voor 11% gewijzigd door Xerxes op 07-07-2016 13:26 ]
Gaat ie bij jou meerder keren op 1 dag in silent mode? Bij mij doet ie dat alleen rond 21.30 uur 1 keer per avond. Dat is het tijdstip dat ik had ingesteld op mijn OP1 als downtime. Volgens mij wordt onderwater die instelling nog gebruikt, zonder dat de instelling in OxygenOS zichtbaar is.Yao schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:21:
[...]
Ik weet niet of er nog personen last hebben van deze bug? Mijn OP3 is gister tot in de avonduren steeds weer naar Silent mode geschoten. De ene keer duurde het een uurtje of 3 voordat het weer gebeurde. Een "quick fix" was dan even op silent zetten met de slider en weer terug. Vervolgens ook met de volume knoppen spelen zodat de telefoon alleen "trillen" aangaf. Daarna deed hij het weer even maar was het de vraag wanneer hij weer zou beginnen
Ik heb support gesproken en die wilde me een service request laten doen en de telefoon op laten sturen... Ik heb zelf maar een hard reset uitgevoerd, en ik heb momenteel geen niet bedoelde silent modes gehad.![]()
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Beetje vreemde reactie nu.. dat een knop het niet lekker doet als reden aanvoeren om een S7 te halen. Je kon natuurlijk ook die van jou omruilen. Misschien handig om te vermelden waarom je voor de S7 kiest ipv de OP3.C31lak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:19:
Na veel wikken en wegen toch maar besloten om mijn OnePlus 3 terug te sturen. Een van de volumeknoppen voelt minder sterk aan, en maakt een apart geluid bij loslaten (alsof je een klein stuk plakband van de tafel trekt). Ik zat er al een aantal dagen mee, na een tijdje kon ik er echt niet meer tegen.![]()
Maar goed, geen weg terug meer voor mij, nu maar wachten op de S7.![]()
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb hetzelfde probleem ook. Zou hem hierom niet terug sturen hoor, wordt waarschijnlijk wel opgelost in een van de volgende updates. Ik moet zeggen dat ik er pas last van heb sinds de update naar 3.2.0 (of het valt me nu pas op).Yao schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:21:
[...]
Ter info - zojuist gepaired met een Nissan QASHQAI (2015 - NISSAN connect) en dit werkt vooralsnog prima.
Verder geduldig afwachten, draai nog op 3.1.2
Verder geduldig afwachten, draai nog op 3.1.2
Ik ga volgende week op vakantie, dus was de kans groot dat de vervangende toestel te laat aan zou komen. Ik doe de OP3 morgen op de post, en zou een nieuwe uiterlijk woensdag moeten ontvangen. Stel dat die toestel ook een probleem zou hebben, ik heb weinig zin om mijn vakantie te onderbreken om het toestel wéér terug te sturen. Als er iets gebeurt met de S7, kan ik eventueel rijden naar de winkel (MediaMarkt in mijn geval) om een oplossing te vinden.Laguna schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:50:
[...]
Beetje vreemde reactie nu.. dat een knop het niet lekker doet als reden aanvoeren om een S7 te halen. Je kon natuurlijk ook die van jou omruilen. Misschien handig om te vermelden waarom je voor de S7 kiest ipv de OP3.
Ik was erg tevreden met de S6, maar die heeft al een nieuwe thuis gevonden. Daarom is mijn keuze gevallen op de S7. Hopelijk beantwoord ik zo je vraag.
Verwijderd
OTA 3.2.1 uitrol is gestart:
https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-3.454469/
Here are some of the highlights:
Fixed some notification issues
Addressed SIM recognition issue
Enabled sRGB mode in developer options
Improved RAM management
Improved GPS performance
Enhanced audio playback quality
Updated custom icon packs
Improved camera quality/functionality
Fixed some issues in Gallery
Implemented latest Google security patches
Fixed bugs in Clock/Music apps
Improved RAM management
Improved GPS performance
Download!Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:21:
OTA 3.2.1 uitrol is gestart:
Improved RAM management
Improved GPS performance
OTA van 3.1.2 naar 3.2.1: http://otafs1.coloros.com...2050_0e5983ace5314161.zip
OTA van 3.2.0 naar 3.2.1: http://otafs1.coloros.com...2050_0e5983ace5314161.zip
Full OTA: http://otafs.coloros.com/...2050_0e5983ace5314161.zip
[ Voor 19% gewijzigd door P1nGu1n op 07-07-2016 14:50 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Is er ook een versie om vanaf 3.1.2 te upgraden?P1nGu1n schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:39:
[...]
Download!
heb je ook weer een snelle amazon link? ik probeer https://s3.amazonaws.com/...2050_0e5983ace5314161.zipP1nGu1n schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:39:
[...]
Download!
maar die werkt niet
Hier kan je vanaf 3.1.2 naar 3.2.1 OTA.omela schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:44:
[...]
Is er ook een versie om vanaf 3.1.2 te upgraden?
Overige edities ook allemaal vanaf XDA te halen, met als het goed is binnenkort ook de full versie die wat sneller te downloaden is.
Edit: Hierbij de full 3.2.1 versie om te flashen
[ Voor 10% gewijzigd door flippiej op 07-07-2016 14:51 . Reden: full 3.2.1 ]
Ja, maar daar heb ik geen link van gezien.omela schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:44:
[...]
Is er ook een versie om vanaf 3.1.2 te upgraden?
Edit: toch wel, zie edit
Zelfde knip en plak truckje weer geprobeerd, maar werkt (nog) nietPrulleman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:45:
[...]
heb je ook weer een snelle amazon link? ik probeer https://s3.amazonaws.com/...2050_0e5983ace5314161.zip
maar die werkt niet
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik luister uitsluitend muziek via m'n bluetooth headset (AKG Y45BT, 1.5jaar oud). Heb dit probleem zelf niet gehad tot nu. Verbinden gaat snel, muziek hapert niet en valt ook nooit weg.RA7 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:23:
Nu kan het zijn dat er net met jouw telefoon iets aan de hand is met de BT, maar ik zou voor de zekerheid je headset maar even nakijken!
https://forums.oneplus.ne...4469/page-3#post-15056701
(antwoord van senior OP forum mod)
(antwoord van senior OP forum mod)
sla toch maar over denk ik, tenzij de juli security patches ook zijn meegenomen (of zijn die er nog niet eens??)Q:So what are the improvements if you already had OOS 3.2.0?
A: Basically only the Sim issue fix
[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 07-07-2016 15:05 ]
Zo eindelijk de update kunnen draaien via OTA (met VPN truuk), kleurenmodus voor afbeeldingen op sRGB gezet, ik vind het eigenlijk direct een verbetering. Rustiger voor mijn ogen. Top!
Oke ik heb iets vrij aparts.
Vanmorgen ging ik van huis met 37% accu (06.30) Om half 12 had ik nog maar 5% over (alleen 4g aan)
Natuurlijk je kijkt een keer whatsapp, je mail en die meuk, maar dit is toch vrij rap?
Maar aan de oplader dan maar :
Ga om 14.02 van huis met een accu lading van 92% en ik kom net thuis en heb nu nog 77% over?
Enige wat aanstaat is 4G. (ambient display en nabijheidsontwaken uitgezet)
Zit in me broekzak en ja die werd redelijk warm
wtf kan dit zijn?
Vanmorgen ging ik van huis met 37% accu (06.30) Om half 12 had ik nog maar 5% over (alleen 4g aan)
Natuurlijk je kijkt een keer whatsapp, je mail en die meuk, maar dit is toch vrij rap?
Ga om 14.02 van huis met een accu lading van 92% en ik kom net thuis en heb nu nog 77% over?
wtf kan dit zijn?
Een app met bugs die de CPU wakker houdt op vrij hoge frequentie. Nu.nl app (had) heeft er een handje van om een voorbeeld te stellen. Moet je echt afsluiten na gebruik. Te bekijken via een taakmanager met realtime processen CPU usage en /of een batterijmonitor (gsam)MrGizMo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:15:
wtf kan dit zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door ToFast op 07-07-2016 16:22 ]
Begin eens met het plaatsen van een screenshot van je battery stats: zowel van het overzicht als van de grafiek uitvergrootMrGizMo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:15:
wtf kan dit zijn?
Het probleem is, er draaien geen appsToFast schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:21:
[...]
Een app met bugs die de CPU wakker houdt op vrij hoge frequentie. Nu.nl app (had) heeft er een handje van om een voorbeeld te stellen. Moet je echt afsluiten na gebruik. Te bekijken via een taakmanager met realtime processen CPU usage en /of een batterijmonitor (gsam)

Heb ze alleen van vanmiddag dus :P1nGu1n schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:23:
[...]
Begin eens met het plaatsen van een screenshot van je battery stats: zowel van het overzicht als van de grafiek uitvergroot

En toen ik thuis kwam :

Of je moet echt constant aan net wel geen 4g connectie hebben, of het is toch een (systeem) app / service die hiervoor zorgt aangezien je telefoon ook warm is (hoort niet zo te zijn, zeker niet in idle). Dus ga op zoek met gsam.
Ah ga ik die eens even downloadenToFast schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:28:
[...]
Of je moet echt constant aan net wel geen 4g connectie hebben, of het is toch een (systeem) app / service die hiervoor zorgt aangezien je telefoon ook warm is (hoort niet zo te zijn, zeker niet in idle). Dus ga op zoek met gsam.
Ik krijg hem nu ook binnen, dankzij VPN.

Tof dat zei snel zijn met updates.

Tof dat zei snel zijn met updates.
android doet heel veel op de achtergrond voor je.. dus dat kan je niet zeggen.
verder is er ook een known issue met de fingerprint reader, die kan ook nogal actief blijven in de broekzak (toestel wordt dan ook warm).
oplossingen hiervoor (om te kijken of het helpt) zijn:
scherm van je been af
vingerafdrukken verwijderen
custom rom waarbij fingerprint uit staat in je broekzak (net zoals met screen gestures, dmv de proximity sensor)
Die laatste is natuurlijk een beetje drastisch, maar het schijnt wel een werkende oplossing te zijn in hydrogenos
Je hebt een wakelock, hierdoor blijft je telefoon blijft continu 'ingeschakeld'.MrGizMo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:27:
[...]
Heb ze alleen van vanmiddag dus :
[afbeelding]
En toen ik thuis kwam :
[afbeelding]
Tools als GSAM en BetterBatteryStats geven je inderdaad meer info, maar voor de meest relevante info heb je root nodig.
Ja oke dat snap ik, maar bedoel meer dat ik zelf geen app had draaienPrulleman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:33:
[...]
android doet heel veel op de achtergrond voor je.. dus dat kan je niet zeggen.
verder is er ook een known issue met de fingerprint reader, die kan ook nogal actief blijven in de broekzak (toestel wordt dan ook warm).
oplossingen hiervoor (om te kijken of het helpt) zijn:
scherm van je been af
vingerafdrukken verwijderen
custom rom waarbij fingerprint uit staat in je broekzak (net zoals met screen gestures, dmv de proximity sensor)
Die laatste is natuurlijk een beetje drastisch, maar het schijnt wel een werkende oplossing te zijn in hydrogenos
Kan beide tips morgen wel eens proberen
Heb idd geen root nu. Wat houd precies die wakelock in?P1nGu1n schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:33:
[...]
Je hebt een wakelock, hierdoor blijft je telefoon blijft continu 'ingeschakeld'.
Tools als GSAM en BetterBatteryStats geven je inderdaad meer info, maar voor de meest relevante info heb je root nodig.
Ook maar even de VPN truuk toegepast, en update aan het downloaden. Van v3.1.2 naar 3.2.1, maar liefst 396mb groot. Downloadsnelheid is wisselvallig, maar gaat in het geheel wel redelijk snel.
https://developer.android.../scheduling/wakelock.htmlMrGizMo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:36:
[...]
Ja oke dat snap ik, maar bedoel meer dat ik zelf geen app had draaien
Kan beide tips morgen wel eens proberen
[...]
Heb idd geen root nu. Wat houd precies die wakelock in?
iets (app, service) zorgt ervoor dat je toestel niet in diepe slaap of doze raakt (of in ieder geval minder)
Duidelijk!Prulleman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:39:
[...]
https://developer.android.../scheduling/wakelock.html
iets (app, service) zorgt ervoor dat je toestel niet in diepe slaap of doze raakt (of in ieder geval minder)

2% in 15min lijkt mij redelijk veel?
Is het probleem met de RAM issue opgelost? De volledige 6 GB is zichtbaar, althans om precies te zijn 5.6 ?
Er was nooit een probleem mee. OnePlus maakte alleen niet de volledige 6GB beschikbaar voor random apps. Maar het is wel een stuk beter ja, ik zat al gauw op 18 apps die niet moesten worden herladen toen ik de eerste etc. moest openen.MrJames schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:36:
Is het probleem met de RAM issue opgelost? De volledige 6 GB is zichtbaar, althans om precies te zijn 5.6 ?
Laatste Mazda3 (2015) met Mazda connect systeem.DarkSide schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:14:
[...]
Oude auto of nieuwe?
Voor sommige autos is er een nieuwe firmware nodig om goed met HFP te babbelen.
Of deze gebruiken welke bij andere telefoons en auto combinaties die normaal niet werken er wel voor zorgt dat het werkt
Zo ver ik kan zien heeft die al de laatste firmware meegekregen van de Mazda dealer.
dan even het tooltje gebruiken. Er is een gratis versie om te kijken of het werkt.coob schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:56:
[...]
Laatste Mazda3 (2015) met Mazda connect systeem.
Zo ver ik kan zien heeft die al de laatste firmware meegekregen van de Mazda dealer.
Werkt die goed, kan je de betaalde versie nemen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De mijne vandaag met de post ontvangen! Zometeen lekker installeren. Ik kom van de OP1 af, en heb die niet geroot.
Iemand enig idee hoe je zonder root toch apps over kan zetten? Met name whatsapp/deezer zijn belangrijk qua appdata. Wat ik tot nu toe tegenkom is dat ik toch echt root nodig heb.. Hopelijk kan het zonder
Iemand enig idee hoe je zonder root toch apps over kan zetten? Met name whatsapp/deezer zijn belangrijk qua appdata. Wat ik tot nu toe tegenkom is dat ik toch echt root nodig heb.. Hopelijk kan het zonder
Je hebt in ieder geval geen root nodig om WhatsApp over te zetten.Dirrukje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:00:
De mijne vandaag met de post ontvangen! Zometeen lekker installeren. Ik kom van de OP1 af, en heb die niet geroot.
WhatsApp FAQ - Zet chats van mijn oude telefoon naar mijn nieuwe telefoon over.
TL;DR
- Op je oude phone backuppen (chats + media) naar je Google drive
- Fresh install WhatsApp op je OP3
- Restore data (wordt automatisch gevraagd na installatie, mits je gmail bekend is op je telefoon).
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2016 19:09 ]
is everything cool?
Owhh, nice! ik zet de back-up gelijk aan
Thnx!
Heb dit probleem ook. Om mijn exchange calender in de Google calender app te krijgen heb ik mijn exchange account toegevoegd aan Gmail. Zonder toestemming te geven voor synchronisatie van contacten, zijn toch contacten gesynced. Die dus niet uit de telefoon app te verwijderen zijn, tenzij handmatig één voor éénGalukon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Dat werkt opzich wel maar alleen in de contacts app en niet in telefoon wat ik altijd gebruik. Maar als ik de sync uitzet gingen alle contacten weg uit me vorige Custom rom lg g3

Klinkt als het volgende probleem: https://forums.oneplus.ne...-3-pocket-problem.452864/MrGizMo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:15:
wtf kan dit zijn?
blijkbaar heb ik dat probleem ook, net getest met de proximity sensor af te dekken en de fingerprint sensor werkt nog
Verwijderd
Hallo, ik lees best vaak iets over een mindere videokwaliteit van de OP3. Is de video (opname) kwaliteit echt zo middelmatig of valt dat wel mee?
Ook op mijn OnePlus 2 lijk ik het probleem te hebben. Maar die zuipt ook veel meer accu dan jullie OnePlus 3. Maar ik denk wel dat het wat zou schelen hoor.jimmypop1 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:23:
blijkbaar heb ik dat probleem ook, net getest met de proximity sensor af te dekken en de fingerprint sensor werkt nog
Als jij het best vaak leest zal het wel niet zo best zijn lijkt me.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:23:
Hallo, ik lees best vaak iets over een mindere videokwaliteit van de OP3. Is de video (opname) kwaliteit echt zo middelmatig of valt dat wel mee?
Persoonlijk ben ik prima tevreden met de video en foto's, ziet wmb erg goed uit.
Wat wil je precies? Wil je graag een Op3 kopen en twijfel je nog over wat dingetjes of twijfel je over nog meer toestellen (zoals de Moto waar je het pas geleden over had?) Dan kun je namelijk beter een topic in Mobile Aankoopadviesforum met de toestellen waar je tussen twijfelt en de dingen die je belangrijk vind
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dat heeft iedereen, maar bij een enkeling flipt die sensor wanneer ie naar het been toe in de broekzak zit.jimmypop1 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:23:
De videokwaliteit zag er, in de 4k modus in verscheidene videoreviews niet zo denderend uit.
De foto's daarentegen zijn boven mijn verwachting. De standaard eigenschappen van een telefooncamera zijn natuurlijk van toepassing (ruis, weinig dynamisch bereik, minder detail), maar realistisch gezien maakt de telefoon gewoon prima fotos. Zeker voor de prijs.
De foto's daarentegen zijn boven mijn verwachting. De standaard eigenschappen van een telefooncamera zijn natuurlijk van toepassing (ruis, weinig dynamisch bereik, minder detail), maar realistisch gezien maakt de telefoon gewoon prima fotos. Zeker voor de prijs.
Wat vinden jullie van de Factory installed screenprotector? Laten zitten of niet? Of is een screenprotector wel nodig op de oneplus 3?
Zelf ben ik altijd voorzichtig met mijn telefoons. Koop er bijvoorbeeld ook geen hoesje voor.
Zelf ben ik altijd voorzichtig met mijn telefoons. Koop er bijvoorbeeld ook geen hoesje voor.
Ik heb hem er meteen afgehaald. Screenprotectors voelen sowieso maar matig, en deze bedekt ook nog eens niet het hele scherm.
screen protector heb ik laten zitten, ondanks dat ie niet het hele scherm afdekt stor ik me er eigenlijk niet aan...
Ik gebruik wel een hoes wanneer ik 'm vervoer in mn broekzak, puur omdat ik 9 v/d 10x sleutels in de zelfde broekzak stop, voor de rest van de tijd ligt ie gewoon 'bloot'
Ik gebruik wel een hoes wanneer ik 'm vervoer in mn broekzak, puur omdat ik 9 v/d 10x sleutels in de zelfde broekzak stop, voor de rest van de tijd ligt ie gewoon 'bloot'
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik heb het tooltje geprobeerd. Wel een oude versie maar ook dan geen connectie.DarkSide schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:49:
[...]
dan even het tooltje gebruiken. Er is een gratis versie om te kijken of het werkt.
Werkt die goed, kan je de betaalde versie nemen.
Ik weet ook niet of ik met die tool geïnstalleerd op de normale manier moet pairen?
Of moet ik nog iets met die tool doen?
Ik kan niet echt iets vinden in die tool om te connecten.
Eigenlijk zeg ik het verkeerd.
De op3 wordt werk gekoppeld maar dan zegt de Mazda daar ie geen telefoonprofiel kan vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door coob op 07-07-2016 21:43 ]
Lijkt er wel op idd. Gaat het gewoon even in de gaten houden. Heb het idee dat de batterij toch wat slurpt, terwijl dat de 1ste dag totaal niet aan de orde wasAnonymoussaurus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:09:
[...]
Klinkt als het volgende probleem: https://forums.oneplus.ne...-3-pocket-problem.452864/
thanks iig
Hmm OKcoob schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:19:
[...]
Ik heb het tooltje geprobeerd. Wel een oude versie maar ook dan geen connectie.
Ik weet ook niet of ik met die tool geïnstalleerd op de normale manier moet pairen?
Of moet ik nog iets met die tool doen?
Ik kan niet echt iets vinden in die tool om te connecten.
Eigenlijk zeg ik het verkeerd.
De op3 wordt werk gekoppeld maar dan zegt de Mazda daar ie geen telefoonprofiel kan vinden.
Geen idee. Ik kreeg melding van app over connectie. En daarna werkte de contact foto's. Zonder de app heb ik wel verbinding maar geen contactfoto's. Een andere telefoon werkt wel? En de op3 werkt in een andere auto ook?
andere broek wellicht? ik vermoed dat een dikke stof wellicht de reader niet triggered, en dunnere stof welMrGizMo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:55:
[...]
Lijkt er wel op idd. Gaat het gewoon even in de gaten houden. Heb het idee dat de batterij toch wat slurpt, terwijl dat de 1ste dag totaal niet aan de orde was
thanks iig
Het was sowieso een andere broek jaPrulleman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:59:
[...]
andere broek wellicht? ik vermoed dat een dikke stof wellicht de reader niet triggered, en dunnere stof wel
Wie weet is het toch een app, en ga ik zaterdag weer even fresh beginnen. Had sowieso nog geen backup gemaakt toen ik hem net had
En anders dit in de gaten houden :
http://forum.xda-develope...enos-h2os-v1-4-0-t3409753

[ Voor 18% gewijzigd door MrGizMo op 07-07-2016 23:08 ]
Welke foto modus moet je nou gebruiken?
HD HDR HDRA ... allemaal leuk dat ie 3 foto's schiet, de een roept is scherper en beter, de ander niet. Voor mij maakt t alleen maar verwarrender
HD HDR HDRA ... allemaal leuk dat ie 3 foto's schiet, de een roept is scherper en beter, de ander niet. Voor mij maakt t alleen maar verwarrender
Zal vanavond de op3 eens in de auto van mijn vrouw proberen.DarkSide schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:55:
[...]
Hmm OK
Geen idee. Ik kreeg melding van app over connectie. En daarna werkte de contact foto's. Zonder de app heb ik wel verbinding maar geen contactfoto's. Een andere telefoon werkt wel? En de op3 werkt in een andere auto ook?
Maar op het oneplus Forum hebben veel mensen problemen met bluetooth pairing.
Zie hier net het volgende in de manual staan:
• Do not charge the battery under the following conditions: in direct sunlight, in temperatures below 5°C or above 40°C; in the environment with humidity, dust or strong vibrations; in areas near a TV, radio or other electrical appliances.
• The maximum ambient charging temperature of the equipment declared by manufacturer is 25°C..
Dat is de eerste keer dat ik die twee dingen zie staan bij een smartphone..
• Do not charge the battery under the following conditions: in direct sunlight, in temperatures below 5°C or above 40°C; in the environment with humidity, dust or strong vibrations; in areas near a TV, radio or other electrical appliances.
• The maximum ambient charging temperature of the equipment declared by manufacturer is 25°C..
Ik laad mijn mobiel al twee jaar lang op naast/op mijn computer kast xD naast een monitor.. Moet ik me zorgen maken? Want mijn oude mobiel werkte nog perfect. Acu charge was ook nog prima voor ik hem week geleden weg deed.SmokingCrop schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:35:
Zie hier net het volgende in de manual staan:
Denk niet dat dit een probleem gaat zijn bij 99,99% van de mensen..Zephrex schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:42:
[...]
Ik laad mijn mobiel al twee jaar lang op naast/op mijn computer kast xD naast een monitor.. Moet ik me zorgen maken? Want mijn oude mobiel werkte nog perfect. Acu charge was ook nog prima voor ik hem week geleden weg deed.
Nog een stuk gelezen daarover:
However, there is no guarantee that interference will not occur in a particular installation. If this equipment does cause harmful interference to radio or television reception, which can be determined by turning the equipment off and on, the user is encouraged to try to correct the interference by one or more of the following measures:
• Reorient or relocate the receiving antenna.
• Increase the separation between the equipment and receiver.
• Connect the equipment into an outlet on a circuit different from that to which the receiver is connected.
• Consult the dealer or an experienced radio/TV technician for help
Staan overigens nog vreemde dingen in de manual:
• If applicable, the user should turn off 5GHz Wi-Fi in outdoor environments.
(wtf?
• If the screen comes in contact with liquid or dust, please clean immediately
(24/7 Cleaning
• Do not place the phone near magnetic cards or other magnetic objects; information stored on floppy discs, memory cards and credit cards could be damaged by magnetic radiation.
(we leven niet meer 20 jaar terug, OnePlus

Die laatste paar punten lees ik wel vaker bij elektronisch spul. Denk dat het eerder met indekken te maken heeft dan..
Telefoon opsturenYao schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Hangt van de situatie af.Soullancer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 01:35:
HD is over het algemeen mooi. Maar kans op beweging onscherpte is er vanwege de . meerdere foto's. Kan je goed s avonds gebruiken bij stille objecten.
Overdag met bewegende objecten is de normale stand beter.
HDR nog niet super weg van. Is, zoals meeste telefoons, meer een ik maak het donkere gedeelte lichter. Maar heeft moeite met het lichte gedeelte goed te krijgen.
Maar ook hier kan dit wel net wat meer detail uit je foto halen
De meeste foto's die ik maak kan ik goed uit de weg met HD. Heb het idee dat er net wat meer ruis wordt verwijderd.
Verder schiet ik dan op de normale stand.
HDR(a) gebruik ik weinig
Ja, meerdere personen hebben dit, onder andere ikke, sinds gisteren valt het me op.Yao schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:21:
[...]
Het vermoeden bestaat bij oneplus dat het te maken heeft met bepaalde apps, die kunnen het ook triggeren buiten het schuifje om, maar ik weet toch vrij zeker dat dit bij mij niet het geval is.
Gisteren heb ik mn telefoon op stil gehad, terug gezet en sindsdien zie ik nadat de telefoon in standby heeft gestaan dat als ik hem wakker maak, hij weer op stil staat. Ik moet dan het schuifje heen en weer zetten en dan is het weer goed.
Ik zal nog es zoeken op oneplus forum of ik die thread terug kan vinden en er mijn beklag ook doen.
Ik ga zometeen updaten naar 3.2.1 (draai nu 3.2.0).
Mik dan ook even het thread hier op dit forum zodat ik via je linkje er ook naar toe kan, kon even niet zo snel een thread vinden op OP forum.Ik heb sinds ik 3.2.0 heb geen nieuwe apps geïnstalleerd (wel ge-update natuurlijk) het lijkt mij heel sterk dat het een app is die dit ineens inschakelt. Ik heb overigens ook een ticket ingediend bij OP hierover.InflatableMouse schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:49:
[...]
Ja, meerdere personen hebben dit, onder andere ikke, sinds gisteren valt het me op.
Het vermoeden bestaat bij oneplus dat het te maken heeft met bepaalde apps, die kunnen het ook triggeren buiten het schuifje om, maar ik weet toch vrij zeker dat dit bij mij niet het geval is.
Gisteren heb ik mn telefoon op stil gehad, terug gezet en sindsdien zie ik nadat de telefoon in standby heeft gestaan dat als ik hem wakker maak, hij weer op stil staat. Ik moet dan het schuifje heen en weer zetten en dan is het weer goed.
Ik zal nog es zoeken op oneplus forum of ik die thread terug kan vinden en er mijn beklag ook doen.
Ik ga zometeen updaten naar 3.2.1 (draai nu 3.2.0).
RAWSoullancer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 01:35:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
RAW vind ik nog steeds voor DSLRs.
Met mijn telefoon wil ik gewoon snel resultaat en niet nog gaan "ontwikkelen".
Als ik iets"echt" wil fotograferen neen ik mijn DSLR wel mee.
Met mijn telefoon wil ik gewoon snel resultaat en niet nog gaan "ontwikkelen".
Als ik iets"echt" wil fotograferen neen ik mijn DSLR wel mee.
Voor diegene die het verschil tussen HDR en geen HDR wille mn zien, hier twee foto's geschoten in dezelfde situatie vlak achter elkaar.DarkSide schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:39:
[...]
Hangt van de situatie af.
HD is over het algemeen mooi. Maar kans op beweging onscherpte is er vanwege de . meerdere foto's. Kan je goed s avonds gebruiken bij stille objecten.
Overdag met bewegende objecten is de normale stand beter.
HDR nog niet super weg van. Is, zoals meeste telefoons, meer een ik maak het donkere gedeelte lichter. Maar heeft moeite met het lichte gedeelte goed te krijgen.
Maar ook hier kan dit wel net wat meer detail uit je foto halen
De meeste foto's die ik maak kan ik goed uit de weg met HD. Heb het idee dat er net wat meer ruis wordt verwijderd.
Verder schiet ik dan op de normale stand.
HDR(a) gebruik ik weinig
Met HDR

Zonder HDR

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mooie foto's hoor..! Mag ik vragen waar dat was?
Kan alleen de update nog niet te pakken krijgen, ook niet via VPN - locatie Deutschland. Ik gebruik VyprVPN. Misschien ligt het daar aan.
Vind het verschil in dit plaatje trouwens wel aardig groot. De auto-stand regelt het volgens mij wel perfect, camera valt me echt 100% mee. Ik kom van de OPX (inmiddels doorverkocht aan een vriend), maar dit is echt wel een hele verbetering zeg.l3art schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:31:
[...]
Voor diegene die het verschil tussen HDR en geen HDR wille mn zien, hier twee foto's geschoten in dezelfde situatie vlak achter elkaar.
Met HDR
[afbeelding]
Zonder HDR
[afbeelding]
Kan alleen de update nog niet te pakken krijgen, ook niet via VPN - locatie Deutschland. Ik gebruik VyprVPN. Misschien ligt het daar aan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.