aldjay schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:56:
[...]
Ik speel in een bandje en maakte met mijn Samsung S4 vaak geluidsopnames in de oefenruimte. Ook bij concerten met filmen had ik altijd een verrassend goede geluidskwaliteit.
Nu bij de OP3 is het echt schrikbarend slecht, alles slaat dicht en is niet om aan te horen. Ik gebruik de app Smart Voice Recorder, maar ook met filmen is het ronduit beroerd.
Heb jij daar dus een oplossing voor gevonden begrijp ik? Zou je die dan aub willen melden? THX!
Net een tweede keer getest, wat langer, wat harder (nog geen festival volume) en het is iets minder, maar niet onwijs slecht ofzo. Ik denk dat je bij een festival nog wel redelijk geluid kunt halen, tenzij je bij de speakers staat, want vooral bij bas breekt ie 't toch wel echt af. Nu ga ik bijna niet naar dat soort gein en anders neem ik mijn digitale camera wel mee, waar het geluid wel goed is, maar toch is het wel jammer.
Ik speel heel af en toe ook samen met mijn vrienden en toen vond ik het ook weleens leuk om met Easy Voice Recorder op te nemen. Geluid was enorm hard, maar werd goed ontvangen op de Nexus 5. Ik kan mij voorstellen dat dit niet meer zo goed gaat lukken. Sowieso met die app is het een wereld van verschil vergeleken met de Camera app. Hoe dat komt weet ik niet, had eerder andersom verwacht. Denk dat ze de focus meer gelegd hebben bij het stemgeluid, want die lijkt wel van betere kwaliteit.
Ik zou op zich nog weleens een test tussen de N5 en de OP3 willen doen, maar momenteel kan ik niet de speakers vol open zetten i.v.m. huisgenoten.
Te vluchtig gelezen denk ik
Edit:
Heb even een (zeer) korte test gedaan. Vanaf 5 seconden staat het audiosysteem (1000 watt) op zo'n 65%, vanaf 10 seconden houd ik de OP3 bij de subwoofer (en dan 3 seconden later zet 'k 'm zachter en uit. Niet een heel goede test ofzo, maar geeft je wellicht een indruk hoe geluid klinkt als het echt hard is):
http://vocaroo.com/i/s0NSYiIRcilB
[
Voor 23% gewijzigd door
TomONeill op 05-07-2016 20:42
]
In the window.