[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalCrash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2019
Inderdaad, heb eigenlijk onmiddelijk de app verwijderd, maar Skype kan ik soms wel nodig hebben. Het vreemde van de Euro 2016 app was dat ik deze had uitgeschakeld en gesloten in de background app. Maar dan daarna kwam deze nog steeds voor... Had eerder het vermoeden dat een andere app een label van een ander programma gebruikt, alhoewel het ver gezocht is.
Danny.G schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:58:
[...]

Dat zijn gewoon 2 klassieke voorbeelden van apps die onnodig veel batterij vreten. Het ligt dus puur aan de apps. :) Als je ze niet gebruikt, zou je ze ook kunnen uitschakelen.

Of verwijderen.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:47:
Maar hoezo flets dan? sRGB hoort toch juist beter de kleuren te weergeven dan zonder de sRGB modus?

Als ik de OnePlus 3 bestel, wat is dan aan te raden? sRGB of sRGB uit, maar dan met het schuifertje spelen? Ik vind kleurweergave belangrijk, maar helderheid ook wel. Wat is nu het meest praktische? Want als je sRGB modus uitzet, moet je met dat schuifertje gaan lopen klooien, maar dan is je helderheid wel weer hoger.
Hahaha heb je dat ding nou nog niet?! ;) :9

Maar serieus, waar woon je dan? Kom langs om dat ding te bewonderen en verlos jezelf uit het lijden. >:)

Vergeleken met de felle, oververzadigde kleuren van de originele stand komt het wat flets over. Dit went trouwens hoor. Als het nu vergelijk met andere toestellen in het huis krijgt de 1P3 de voorkeur.

Als je natuurlijke weergave van kleuren belangrijk vind, ga je de 1p3 in sRGB waarderen. Als je fan bent van Samsung niet, dan ga je waarschijnlijk de originele setting waarderen. Het mooie is, je hebt de keuze.

Voor wat betreft de helderheid, ik heb in beide settings geen problemen ondervonden in de felle zon. Wel als m'n scherm vettig was, maar ff over m'n mouw of broek vegen en dat probleem is ook verholpen. Mijn S5 en de LG G2 vind ik allebei slechter leesbaar in de zon.

Over m'n bluetooth probleem:bedankt voor de reacties! Op de terugweg naar huis ging het goed met battery optimization uit voor Spotify. Donderdag nog maar es kijken (morgen zit ik niet in de auto).

[ Voor 6% gewijzigd door InflatableMouse op 05-07-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalCrash
  • Laatst online: 25-11-2019
Deze had ik ook eerst die wel hard ging, maar nu amper opduikt in mijn resultaten.

Btw hier de screenshots van mijn batterij. Deze morgen ging het wel hard vanwege een paar uurtjes netflix gekeken te hebben. Muziek meestal 3-4 uur aan ( helft oortjes, helft luidspreker ), alles aan buiten Wifi en locatie. SOT valt best goed mee :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jqPGysH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Jo6Gen.png
Patrick89 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:02:
[...]

Bij mij ging het batterij gebruik wel wat harder, voornamelijk google play services.
Ik las ergens dat android apparaatbeheer ook nog wel het nodige snoept.

Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Heel gek hoe je kunt wennen aan die overzadigde kleuren. Iemand had bijv een babyfoto waar het hoofd gewoon rood op oogde. Nu sRBG aangezet en wauw, je ervaart het inderdaad als flets in het begin, maar dat komt dus doordat je zo gewend bent aan die overzadiging. Ik ben er nog niet helemaal aan gewend, maar vind dit wel echt een grote verbetering! Het rode hoofdje van de baby is nu normaal en dat gelige wat mensen zien is alleen op een wit vlak zo en komt ook weer door gewenning aan de blauwige kleur.
De optie blijft bij mij trouwens gewoon aan na een reboot, in tegenstelling tot wat Tweakers beweert in hun artikel.

Wilde mij net gaan uiten over de geluidsopname kwaliteit, net namelijk even mijn homecinema set wat harder gezet met muziek, wat erg tegen viel. Storingen enz. Maar toen kwam ik er dus achter dat het aan de app (instellingen) lag die ik had geïnstalleerd. Toen nog eens gedaan met de Camera app en die kan het allemaal prima aan. Festivals lijken mij absoluut geen probleem (indien niemand dit nog getest had).

[ Voor 6% gewijzigd door TomONeill op 05-07-2016 19:29 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Ik was enigszins verrast door dit bericht: nieuws: OnePlus stopt tijdelijk verspreiding OnePlus 3-ota vanwege problemen

Ik heb hier nog helemaal niemand gehoord dat er problemen waren met het updaten zelf? Of zijn er hier ook mensen bij wie het updaten mis ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 15:46
TomONeill schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:28:
Wilde mij net gaan uiten over de geluidsopname kwaliteit, net namelijk even mijn homecinema set wat harder gezet met muziek, wat erg tegen viel. Storingen enz. Maar toen kwam ik er dus achter dat het aan de app (instellingen) lag die ik had geïnstalleerd. Toen nog eens gedaan met de Camera app en die kan het allemaal prima aan. Festivals lijken mij absoluut geen probleem (indien niemand dit nog getest had).
Ik speel in een bandje en maakte met mijn Samsung S4 vaak geluidsopnames in de oefenruimte. Ook bij concerten met filmen had ik altijd een verrassend goede geluidskwaliteit.
Nu bij de OP3 is het echt schrikbarend slecht, alles slaat dicht en is niet om aan te horen. Ik gebruik de app Smart Voice Recorder, maar ook met filmen is het ronduit beroerd.
Heb jij daar dus een oplossing voor gevonden begrijp ik? Zou je die dan aub willen melden? THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
op mijn vorige smartphone's (Samsung S7 en iPhone's) kon ik willekeurig een vinger op de homeknop houden, op het lockscreen, om mijn notificaties te zien. Op mijn OP3 kan dit niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

TomONeill schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:28:
Heel gek hoe je kunt wennen aan die overzadigde kleuren. Iemand had bijv een babyfoto waar het hoofd gewoon rood op oogde. Nu sRBG aangezet en wauw, je ervaart het inderdaad als flets in het begin, maar dat komt dus doordat je zo gewend bent aan die overzadiging. Ik ben er nog niet helemaal aan gewend, maar vind dit wel echt een grote verbetering! Het rode hoofdje van de baby is nu normaal en dat gelige wat mensen zien is alleen op een wit vlak zo en komt ook weer door gewenning aan de blauwige kleur.
De optie blijft bij mij trouwens gewoon aan na een reboot, in tegenstelling tot wat Tweakers beweert in hun artikel.
...
Dit was alleen de update die naar reviewers gestuurd is. In de consumenten update is de sRGB optie persistent na een reboot wat tweakers overigens ook meldt in het artikel:
In tegenstelling tot de update voor reviewers die anderhalve week geleden uitkwam, blijft de sRGB-modus gehandhaafd na een reboot, blijkt uit een test van Tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 05-07-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:58:
Dat zijn gewoon 2 klassieke voorbeelden van apps die onnodig veel batterij vreten. Het ligt dus puur aan de apps. :) Als je ze niet gebruikt, zou je ze ook kunnen uitschakelen.

Of verwijderen.. :P
Lijkt me niet het probleem. Hij geeft aan dat Skype een boosdoener is, terwijl hij nog geen 1 keer Skype heeft geopend. Ik heb ook Skype op mijn telefoon staan, en ik heb dat nog nooit meegemaakt. Enkel als ik Skype had geopend kwam hij in het lijstje te staan.
InflatableMouse schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:18:
Hahaha heb je dat ding nou nog niet?! ;) :9

Maar serieus, waar woon je dan? Kom langs om dat ding te bewonderen en verlos jezelf uit het lijden. >:)

Vergeleken met de felle, oververzadigde kleuren van de originele stand komt het wat flets over. Dit went trouwens hoor. Als het nu vergelijk met andere toestellen in het huis krijgt de 1P3 de voorkeur.

Als je natuurlijke weergave van kleuren belangrijk vind, ga je de 1p3 in sRGB waarderen. Als je fan bent van Samsung niet, dan ga je waarschijnlijk de originele setting waarderen. Het mooie is, je hebt de keuze.

Voor wat betreft de helderheid, ik heb in beide settings geen problemen ondervonden in de felle zon. Wel als m'n scherm vettig was, maar ff over m'n mouw of broek vegen en dat probleem is ook verholpen. Mijn S5 en de LG G2 vind ik allebei slechter leesbaar in de zon.
Dat heb ik volgens mij al een keer uitgelegd ;). Ik ga dit jaar weer naar Spanje op zomervakantie, en daar heb je zandstranden. Ik wil dus niet dat mijn nieuwe OnePlus 3 meteen beschadigd is door het zand. Ik bestel dus de hele mikmak meteen als ik terug ben :). Ook omdat ik wacht tot de OxygenOS problemen opgelost zijn.

Ik woon vlakbij Utrecht (maximaal 10/15 kilometer er vandaan).

Bedankt voor je info verder :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:48

Patrick89

PSN : Gamesource

TotalCrash schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:20:
Deze had ik ook eerst die wel hard ging, maar nu amper opduikt in mijn resultaten.

Btw hier de screenshots van mijn batterij. Deze morgen ging het wel hard vanwege een paar uurtjes netflix gekeken te hebben. Muziek meestal 3-4 uur aan ( helft oortjes, helft luidspreker ), alles aan buiten Wifi en locatie. SOT valt best goed mee :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]
Zoveel mogelijk zwart in gebruikersinterface kan ook helpen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Im2ht9.png

Om 16:00 uur wat lopen kloten met apparaatbeheer, de lijn is wel iets minder stijl.
Maar al met al valt me het een beetje tegen.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

aldjay schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Ik speel in een bandje en maakte met mijn Samsung S4 vaak geluidsopnames in de oefenruimte. Ook bij concerten met filmen had ik altijd een verrassend goede geluidskwaliteit.
Nu bij de OP3 is het echt schrikbarend slecht, alles slaat dicht en is niet om aan te horen. Ik gebruik de app Smart Voice Recorder, maar ook met filmen is het ronduit beroerd.
Heb jij daar dus een oplossing voor gevonden begrijp ik? Zou je die dan aub willen melden? THX!
Net een tweede keer getest, wat langer, wat harder (nog geen festival volume) en het is iets minder, maar niet onwijs slecht ofzo. Ik denk dat je bij een festival nog wel redelijk geluid kunt halen, tenzij je bij de speakers staat, want vooral bij bas breekt ie 't toch wel echt af. Nu ga ik bijna niet naar dat soort gein en anders neem ik mijn digitale camera wel mee, waar het geluid wel goed is, maar toch is het wel jammer.

Ik speel heel af en toe ook samen met mijn vrienden en toen vond ik het ook weleens leuk om met Easy Voice Recorder op te nemen. Geluid was enorm hard, maar werd goed ontvangen op de Nexus 5. Ik kan mij voorstellen dat dit niet meer zo goed gaat lukken. Sowieso met die app is het een wereld van verschil vergeleken met de Camera app. Hoe dat komt weet ik niet, had eerder andersom verwacht. Denk dat ze de focus meer gelegd hebben bij het stemgeluid, want die lijkt wel van betere kwaliteit.

Ik zou op zich nog weleens een test tussen de N5 en de OP3 willen doen, maar momenteel kan ik niet de speakers vol open zetten i.v.m. huisgenoten.
ulTimaS schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:01:
[...]

Dit was alleen de update die naar reviewers gestuurd is. In de consumenten update is de sRGB optie persistent na een reboot wat tweakers overigens ook meldt in het artikel:

[...]
Te vluchtig gelezen denk ik :p

Edit:
Heb even een (zeer) korte test gedaan. Vanaf 5 seconden staat het audiosysteem (1000 watt) op zo'n 65%, vanaf 10 seconden houd ik de OP3 bij de subwoofer (en dan 3 seconden later zet 'k 'm zachter en uit. Niet een heel goede test ofzo, maar geeft je wellicht een indruk hoe geluid klinkt als het echt hard is): http://vocaroo.com/i/s0NSYiIRcilB

[ Voor 23% gewijzigd door TomONeill op 05-07-2016 20:42 ]

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Geert1976 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:59:
op mijn vorige smartphone's (Samsung S7 en iPhone's) kon ik willekeurig een vinger op de homeknop houden, op het lockscreen, om mijn notificaties te zien. Op mijn OP3 kan dit niet. Iemand een idee?
De homeknop op de S7 en iPhones zijn fysieke knoppen. Aangezien OP3 gebruik maakt van "capacitive" knop, kan je er niet op drukken om het scherm aan te zetten. Double tap to wake is een goed alternatief.

Instellingen -> persoonlijk -> bewegingen.

Of proximity sensor gebruiken om ambient display te gebruiken. Hierbij zwaai je je hand over je scherm om het scherm aan te zetten.

Instellingen -> apparaat -> Weergave -> ambient display en nabijheidsontwaken

[ Voor 2% gewijzigd door Xerxes op 05-07-2016 22:07 . Reden: Grammatica verbeteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
C31lak schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:18:
[...]

De homeknop op de S7 en iPhones waren fysieke knoppen. Aangezien dit een "capacitive" knop is bij OP3, kan je er niet op drukken om het scherm aan te zetten. Double tap to wake is een goed alternatief.

Instellingen -> persoonlijk -> bewegingen.

Of proximity sensor gebruiken om ambient display te gebruiken. Hierbij zwaai je je hand over je scherm om het scherm aan te zetten.

Instellingen -> apparaat -> Weergave -> ambient display en nabijheidsontwaken
top!!!! ga ik er eens naar kijken. Bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01
Kun je lettertype aanpassen zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

superiscch schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:46:
Kun je lettertype aanpassen zonder root?
Nee. Je kunt wel een launcher gebruiken en daarmee wat font aanpassen, maar dat zal niet alles zijn.

Je kunt dat wel doen met root. Gewoon rooten!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
TomONeill schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:50:
[...]

Nee. Je kunt wel een launcher gebruiken en daarmee wat font aanpassen, maar dat zal niet alles zijn.

Je kunt dat wel doen met root. Gewoon rooten!
Maar dan is de font van systeem niet aangepast. Hoe lukt het wel met root? Via Xposed dan? Ik mis cm themer nu al :-P

Met root werken sommige apps dan weer niet :-( (en nee, rootcloack werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
De prioriteitsslider is erg fijn, maar bij de OnePlus One kon ik ook prioriteitsmodi instellen op tijd (ging automatisch aan en uit aan de hand van de tijd). Zit dat ook nog ergens in de OP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

superiscch schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:59:
[...]

Maar dan is de font van systeem niet aangepast. Hoe lukt het wel met root? Via Xposed dan? Ik mis cm themer nu al :-P

Met root werken sommige apps dan weer niet :-( (en nee, rootcloack werkt niet)
FontFix? Ik heb nog nooit het font aangepast, vind die standaard wel goed.

Welke apps doel je dan op? Dan kun je misschien met Lucky Patcher iets proberen.

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Helaas is het probleem met de notificatie led nog niet opgelost in deze update. Zodra je een samengestelde kleur (wit bijvoorbeeld wat bestaat uit roze/paars en groen) insteld als notificatie (bijvoorbeeld in whatsapp) dan blijft de kleur vaak niet wit. Hij gaat van wit naar groen-wit-roze naar groen-roze, etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:19:
Helaas is het probleem met de notificatie led nog niet opgelost in deze update. Zodra je een samengestelde kleur (wit bijvoorbeeld wat bestaat uit roze/paars en groen) insteld als notificatie (bijvoorbeeld in whatsapp) dan blijft de kleur vaak niet wit. Hij gaat van wit naar groen-wit-roze naar groen-roze, etc.
Vond het al zo vreemd dat dat gebeurde.. Oogt wel grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Redinox schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:19:
[...]

Werkte bij mij ook niet. Verschillende locaties geprobeerd via VPN (Duitsland, Polen etc.). Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik zat op 3.1.3 en wellicht is/was daar de incremental update nog niet voor beschikbaar? Kan het me verkeerd herinneren, maar meen dat 3.1.3 nooit officieel gereleased was (of was dat al 3.1.4?).

Maar goed, gewoon de volledige ZIP gedownload (via link in het Tweakers frontpage artikel) en een
code:
1
adb sideload <filename>.zip
later, was ik weer volledig up to date :)
adb sideload <filename>.zip werkt echt super makkelijk, ik ben zojuist ook geüpdate naar 3.2.0 zonder problemen en alle data behouden. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Cosmo_nl op 05-07-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
TomONeill schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:12:
[...]

FontFix? Ik heb nog nooit het font aangepast, vind die standaard wel goed.

Welke apps doel je dan op? Dan kun je misschien met Lucky Patcher iets proberen.
Proximus tv is eigenlijk de enige maar wel handig als ik even ergens stukje tv (voetbal vb) wil zien.

Fontfix heeft root nodig. Ik vind standaard te dik. Liever een fijne...

[ Voor 7% gewijzigd door superiscch op 05-07-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:14:
[...]

Lijkt me niet het probleem. Hij geeft aan dat Skype een boosdoener is, terwijl hij nog geen 1 keer Skype heeft geopend. Ik heb ook Skype op mijn telefoon staan, en ik heb dat nog nooit meegemaakt. Enkel als ik Skype had geopend kwam hij in het lijstje te staan.
Toch zijn het apps die er bekend om staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:48

Patrick89

PSN : Gamesource

l3art schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:19:
Ze moeten eens de mogelijkheid maken de led uit te zetten. Tijdens het slapen een nachtlampje naast je bed is soms wel vervelend.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Zodeju als die sRGB echt zoveel beter is, zijn mijn ogen dan al die tijd zo gefopt?
Het was even wennen maar het beeld is echt duidelijk rustgevender aan mijn ogen, ben blij met de sRGB optie.
Je ziet best een groot verschil kwa kleur echtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Ik ben sinds gisteren ook een blije eigenaar van de OP 3. Ik zit alleen nog te worstelen met de mute opties.

Ik kom van de OP 1 met cyanogen en vond daar heel handig om stil in te kunnen stellen voor bv 1 of 2 uur. Die settings zijn in Oxygen OS helaas niet meer aanwezig, dat vind ik ondank de schuif voor stil wel jammer. Of kan ik de instelling gewoon niet vinden?

Verder had ik bij mijn OP 1 een downtime ingesteld vanaf half 10 savonds tot 7 uur sochtends (automatisch op stil). Ook die instellingen zijn weg. Echter is hij wel automatisch op stil gegaan. Zou kunnen dat hij de instelling heeft overgenomen of zo? Terwijl ik de instelling nergens meer kan vinden? 8)7

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Heb een paar foto's gemaakt vanmorgen. Gewoon op auto/hd, opinies?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ylWA1Rp.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 05-07-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Patrick89 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:00:
[...]

Ze moeten eens de mogelijkheid maken de led uit te zetten. Tijdens het slapen een nachtlampje naast je bed is soms wel vervelend.
nou... ik heb wel eens vervelende ledjes gehad, maar daar valt dit mini ledje echt niet onder.. zwakker en kleiner dan dit vind je ze niet.

daarnaast kan je em ook op zijn kop leggen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 11:47
Zijn er meer mensen die Office 365 gebruiken op de oneplus? Het lukt mij tot nu toe niet om nieuwe contacten toe te voegen aan mijn contacten in Office 365. Ik kan een contact opslaan maar 10 seconden later is deze weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De nieuwe update kan mij wel bekoren. De sRGB functie is zeer prettig! Het zag er wel flets uit na het activeren en ik dacht ook dat er wat mis was gegaan.
Wanneer je echter wat apps en websites opent merk je al snel dat de kleuren veel natuurgetrouwer zijn en ook rustiger.

Wat trouwens nog steeds beroerd werkt is de adaptive brightness. Hebben meer mensen hier last van? Zodra ik deze activeer wordt het scherm echt veel te donker.

Ook mis ik nog steeds de optie om per app de led notificatie kleur aan te passen zoals dat met Cyanogen mod kon op de OPO. Maar er werd wel mee geadverteerd? Of heb ik het mis?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik heb een tijdje de sRGB optie geprobeerd. Is me te gelig. Komt denk ik ook omdat ik op mijn bril een blue filter heb, omdat ik op mijn praktisch de hele dag achter een scherm werk. Als ik zonder bril kijk zijn de kleuren inderdaad prachtig met sRGB, maar zonder bril moet ik m zo dicht bij houden om scherp te zien.... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Nyarlathotep schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:48:
Wat trouwens nog steeds beroerd werkt is de adaptive brightness. Hebben meer mensen hier last van? Zodra ik deze activeer wordt het scherm echt veel te donker.
Dit heb ik inderdaad ook met de sRGB color mode. Ik heb adaptive brightness wel aan, maar het schuifje wel helemaal naar rechts en dan is het nog niet heel helder ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
De marges bij adaptive mogen wel wat ruimer ja.. hopelijk bij de volgende update

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 21:51
Vorige week ook de OP3 ontvangen, sinds gisteren al enkele problemen mee. Ik ben veranderd van sim maar kan nog steeds niet bellen. Ik kan sms'en, heb internet maar kan niet bellen of gebeld worden. Steeds zegt hij "kiezen" en slaat vervolgens over op "oproep beëindigd". Wel redelijk ambetant, wetend dat de telefoon welgeteld 48u werkt.
Heb ondertussen gebeld naar Mobistar of het aan de simkaart ligt, ondanks het en nieuwe is. Iemand raad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dieter 1985 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:58:
Vorige week ook de OP3 ontvangen, sinds gisteren al enkele problemen mee. Ik ben veranderd van sim maar kan nog steeds niet bellen. Ik kan sms'en, heb internet maar kan niet bellen of gebeld worden. Steeds zegt hij "kiezen" en slaat vervolgens over op "oproep beëindigd". Wel redelijk ambetant, wetend dat de telefoon welgeteld 48u werkt.
Heb ondertussen gebeld naar Mobistar of het aan de simkaart ligt, ondanks het en nieuwe is. Iemand raad?
Al opnieuw opgestart sinds simwissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
Weet iemand een makkelijke manier om zo veel mogelijk data, apps, contacten, van mijn OnePlus 2 (Android 6.0) over te zetten naar de OnePlus 3... Ik heb geen root op de OP2. Alles is stock.
Eigenlijk de hele mikmak kopiëren van OP2 naar de OP3

[ Voor 12% gewijzigd door SolarOrbiter op 06-07-2016 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dieter 1985 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:58:
Zoals Chris al zegt, is dat inderdaad een oplossing. Zoals ook hier wordt aangegeven: MetalRush in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

*knip*. Wil je de volgende keer een TR aanmaken als een post verkeerd staat.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-07-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 21:51
Gelukt! Thumbs up! Merci gasten, sorry voor de foute post ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:39:
Toch zijn het apps die er bekend om staan. :P
Ja. Ik gebruik regelmatig om mee te bellen. Soms ook met cam. En dat vreet echt batterij als een achterlijke gewoon.

Maar alsnog klopt het niet, want zo'n applicatie hoort op z'n minst batterij te slurpen als hij bijvoorbeeld in het RAM staat. Aangezien hij nog nooit de applicatie had geopend, lijkt het me erg vreemd dat hij tóch batterij slurpt en dus in de achtergrond draait. Dat heb ik namelijk niet. Dat mag gewoonweg ook niet.
Cosmo_nl schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:06:
Zodeju als die sRGB echt zoveel beter is, zijn mijn ogen dan al die tijd zo gefopt?
Het was even wennen maar het beeld is echt duidelijk rustgevender aan mijn ogen, ben blij met de sRGB optie.
Je ziet best een groot verschil kwa kleur echtheid.
Wel frappant :p. Tweakers zegt in het laatste stukje van hun artikel
De afwijking van de kleuren is zo minimaal dat zij niet of nauwelijks met het blote oog is waar te nemen.
SolarOrbiter schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:18:
Weet iemand een makkelijke manier om zo veel mogelijk data, apps, contacten, van mijn OnePlus 2 (Android 6.0) over te zetten naar de OnePlus 3... Ik heb geen root op de OP2. Alles is stock.
Ik weet niet of dit een oplossing is waar je aan dacht, maar je zou het volgende kunnen proberen: instellingen > "Back-up maken en resetten". Je kan dan volgens mij van alles aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nu een paar dagen in bezit;
het toestel is toch net even te groot voor mij persoonlijk. Mocht iemand er nog iemand van plan zijn 1 te bestellen, die van mij staat voor een zachte prijs bij V&A.

EDIT: verkocht

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 06-07-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Bij de installatie van je OP3 kun je de OP2 en 3 tegen elkaar drukken waardoor alles over wordt gezet. Of ook de data van apps wordt meegenomen, weet ik niet.

Je komt dit vanzelf wel tegen tijdens de installatie.

Edit: De OP2 heeft geen NFC, dus dit werkt niet. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 06-07-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Is er een manier om makkelijke van OxygenOS 3.2.0 naar 3.1.2 te gaan?

Ben er niet tevreden mee (geluidskwaliteit is in mijn oren verslechterd en srgb heb ik niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 25-09 20:54
Knamix schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:28:

Ben er niet tevreden mee (geluidskwaliteit is in mijn oren verslechterd en srgb heb ik niet nodig)
3.1.2 flashen

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Knamix schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:28:

full zip (van ongeveer 1.2GB) zoeken en die flashen, als je bootloader unlocked is makkelijk via TWRP, locked en stock recovery moet je volgens mij ADB sideload doen (maar dat weet ik niet zeker)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zorg dat NFC aan staat op je OP2. Bij de installatie van je OP3 kun je de toestellen tegen elkaar aan houden (wel even spelen om het juiste contactpunt te vinden).
Hij neemt dan je instellingen en o.a. Google account over. Ook gaat de OP3 de apps installeren die op je OP2 stonden, maar 100% gelijk wordt het niet.
De data van je apps is ook gokken; niet alles komt over.
Maar de backup functie van Android is dan ook nog steeds niet wat het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55

Nox

Noxiuz

Bij het booten vraagt de op3 hierom. Je kan via settings > google ook dit proces starten. Set up nearby device oid.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Nyarlathotep schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:45:
[...]

Zorg dat NFC aan staat op je OP2. Bij de installatie van je OP3 kun je de toestellen tegen elkaar aan houden (wel even spelen om het juiste contactpunt te vinden).
Hij neemt dan je instellingen en o.a. Google account over. Ook gaat de OP3 de apps installeren die op je OP2 stonden, maar 100% gelijk wordt het niet.
De data van je apps is ook gokken; niet alles komt over.
Maar de backup functie van Android is dan ook nog steeds niet wat het moet zijn.
Heeft de Oneplus2 NFC?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
haha dan snap ik de tip niet om NFC op je Oneplus2 aan te zetten ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oeps... Dat was ik even vergeten.
Dan is het gewoon de backup restoren van je Google account. Een andere manier kan ik even niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Laatst online: 25-05 10:03
MethinX schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:06:
Ik ben sinds gisteren ook een blije eigenaar van de OP 3. Ik zit alleen nog te worstelen met de mute opties.

Ik kom van de OP 1 met cyanogen en vond daar heel handig om stil in te kunnen stellen voor bv 1 of 2 uurr. Die settings zijn in Oxygen OS helaas niet meer aanwezig, dat vind ik ondank de schuif voor stil wel jammer. Of kan ik de instelling gewoon niet vinden?

Verder had ik bij mijn OP 1 een downtime ingesteld vanaf half 10 savonds tot 7 uur 's ochtends (automatisch op stil). Ook die instellingen zijn weg. Echter is hij wel automatisch op stil gegaan. Zou kunnen dat hij de instelling heeft overgenomen of zo? Terwijl ik de instelling nergens meer kan vinden? 8)7
PRECIES MIJN PROBLEEM! Ik zou ook erg graag antwoorden hebben op jouw vragen!

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerIsMyName op 06-07-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yao
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 22:14

Yao

Goedemorgen!

Ik meld me maar weer eens, ik heb helaas een bug(?) te pakken.
Mijn telefoon gaat op de meest vreemde momenten (zonder dat de slider aangeraakt wordt)
in silent mode (te zien aan icoon in statusbar). Ik krijg er geen geluid meer uit...
Aan de slider prutsen haalt het icoontje weg maar geluid blijft weg. Dit heb ik sinds 3.2.0
dit had ik nog niet eerder bij 3.1.2... Heeft of had iemand hier ook last van en wat kan eventueel
de oplossing zijn? Een reboot verhelpt het probleem niet. Tevens kon ik niks vinden op het OnePlus forum
gerelateerd aan dit probleem.. :(

Overigens als het icoontje weg is geweest komt dat meestal binnen 1 a 2 uur weer terug :')

[ Voor 7% gewijzigd door Yao op 06-07-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34

Ik kom van de OP 1 met cyanogen en vond daar heel handig om stil in te kunnen stellen voor bv 1 of 2 uur. Die settings zijn in Oxygen OS helaas niet meer aanwezig, dat vind ik ondank de schuif voor stil wel jammer. Of kan ik de instelling gewoon niet vinden?

Verder had ik bij mijn OP 1 een downtime ingesteld vanaf half 10 savonds tot 7 uur sochtends (automatisch op stil). Ook die instellingen zijn weg. Echter is hij wel automatisch op stil gegaan. Zou kunnen dat hij de instelling heeft overgenomen of zo? Terwijl ik de instelling nergens meer kan vinden? 8)7
Same here. Groot gemis. Lijkt niet mogelijk. Misschien met een losse app, maar dat zou ik jammer vinden. Ik had mijn OPO tot vorige week altijd van 10 tot 7 op stil, via de automatische functie. Werkte heerlijk. Misschien toch maar uitzetten 's nachts? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Yao schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:28:
Goedemorgen!

Mijn telefoon gaat op de meest vreemde momenten (zonder dat de slider aangeraakt wordt)
in silent mode (te zien aan icoon in statusbar). Ik krijg er geen geluid meer uit...
Aan de slider prutsen haalt het icoontje weg maar geluid blijft weg. Dit heb ik sinds 3.2.0
dit had ik nog niet eerder bij 3.1.2... Heeft of had iemand hier ook last van en wat kan eventueel
de oplossing zijn? Een reboot verhelpt het probleem niet. Tevens kon ik niks vinden op het OnePlus forum

Overigens als het icoontje weg is geweest komt dat meestal binnen 1 a 2 uur weer terug :')
hmmm, dan ben ik dus niet de enige. Ik had dit vanmorgen toen ik uit bed stapte twee keer achter elkaar, maar sindsdien niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yao

Yao

ulTimaS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:32:
[...]

hmmm, dan ben ik dus niet de enige. Ik had dit vanmorgen toen ik uit bed stapte twee keer achter elkaar, maar sindsdien niet meer gehad.
Je geluid doet het wel? Als in als je via whatsapp een bericht stuurt dan hoor je de geluiden ook? :)

Ik krijg helemaal niks door :+ zelfs als ik bij geluiden een nieuwe notificatie toon wil instellen dan doet
hij het "voorbeeld" niet afspelen en blijft het stil :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Yao schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Je geluid doet het wel? Als in als je via whatsapp een bericht stuurt dan hoor je de geluiden ook? :)

Ik krijg helemaal niks door :+ zelfs als ik bij geluiden een nieuwe notificatie toon wil instellen dan doet
hij het "voorbeeld" niet afspelen en blijft het stil :')
dafuq!!! Nee ik heb inderdaad geen geluid meer :S

edit: Gefixt door geluid met volume knop op zn laagst te zetten (dus met tril icoon op balk) en dan weer omhoog.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 06-07-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ulTimaS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:41:
[...]

Mogelijk is hierom de uitrol van de OTA stilgelegd ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yao

Yao

ulTimaS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:41:
[...]

edit: Gefixt door geluid met volume knop op zn laagst te zetten (dus met tril icoon op balk) en dan weer omhoog.
dat is het meest rare, dat icoontje is weg maar je telefoon is nog steeds stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Yao schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:45:
[...]

dat is het meest rare, dat icoontje is weg maar je telefoon is nog steeds stil ;)
Nee hoor, ik heb nu weer geluid en ik had sowieso geen 'stil' icoontje meer. tril icoontje is wat anders dan het stil icoontje.
P1nGu1n schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Mogelijk is hierom de uitrol van de OTA stilgelegd ;)
Was het niet omdat de IMEI nummers gewoon bloot verstuurd werden? http://www.xda-developers...imei-issues-in-ota-check/

[ Voor 36% gewijzigd door ulTimaS op 06-07-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
Yao schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:28:
Goedemorgen!

Bijzonder ik heb dit inderdaad ook gehad vanmorgen, toen ik uit bed stapte van prioriteit naar 'alle notificaties' gezet (slider naar onder). Na een uur bleek hij ineens op prioriteit weer te staan (???). Even slider op prio gezet daarna weer op normaal en het is (voorlopig) opgelost. Ben benieuwd of hij weer ineens terug springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ulTimaS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Was het niet omdat de IMEI nummers gewoon bloot verstuurd werden? http://www.xda-developers...imei-issues-in-ota-check/
Daar had ik nog niet van gehoord, maar van wat ik lees was dat niet de rede om het stil te leggen, maar een bug die daarnaast gevonden is. Aan deze post te zien, gebeurde dit ook al bij 3.1.2 (OTA 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

P1nGu1n schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:54:
[...]

Daar had ik nog niet van gehoord, maar van wat ik lees was dat niet de rede om het stil te leggen, maar een bug die daarnaast gevonden is. Aan deze post te zien, gebeurde dit ook al bij 3.1.2 (OTA 7).
Ah, ik denk dat je gelijk hebt en dat het IMEI probleem niet de reden was.
Hiechel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:52:
[...]

Bijzonder ik heb dit inderdaad ook gehad vanmorgen, toen ik uit bed stapte van prioriteit naar 'alle notificaties' gezet (slider naar onder). Na een uur bleek hij ineens op prioriteit weer te staan (???). Even slider op prio gezet daarna weer op normaal en het is (voorlopig) opgelost. Ben benieuwd of hij weer ineens terug springt.
Heb je nu wel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 16:25

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Met Google Play: Timeriffic kun je de geluiden/notificaties aan/uit zetten. Net even snel getest (had het op andere toestellen) en zo te zien werkt het gewoon.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
ulTimaS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Ah, ik denk dat je gelijk hebt en dat het IMEI probleem niet de reden was.

[...]

Heb je nu wel geluid?
Jep had slider even op het midden gezet daarna weer naar onder en het geluid was er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

TweakerIsMyName schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:15:
[...]

PRECIES MIJN PROBLEEM! Ik zou ook erg graag antwoorden hebben op jouw vragen!
Ben zo te zien niet de enige waar hij spontaan op stil gegaan is. Wellicht was het toeval dat het rond de tijd van de vroegere downtime was. Vanochtend bleef hij ook gewoon op stil staan en moest ik ook de schuif even naar het midden zetten en weer omlaag om het geluid aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Die instelling is inderdaad niet aanwezig in OxygenOS. Je kan het appje Sush! proberen. Je kan die zo instellen dat ie je vraagt 'voor hoelang' wanneer je je telefoon op stil / tril zet met de volumeknop.
Apart issue! Durf er geen uitspraak over te doen. Maar volgens mij kan je met Tasker of een ander appje wel vrij makkelijk eenzelfde functionaliteit terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
Anonymoussaurus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:57:
[...]

Ik weet niet of dit een oplossing is waar je aan dacht, maar je zou het volgende kunnen proberen: instellingen > "Back-up maken en resetten". Je kan dan volgens mij van alles aanvinken.
mijn contact-gegevens heb ik bij google, agenda ook. daar maak ik me niet druk om. foto's staan in google photos, dat is ook gedekt. Nova launcher back up heb ik ook gemaakt.
Enige wat ik mis is de apps in 1 keer kunen overzetten van OP2 naar OP3, zonder deze 1 voor 1 te downloaden en dat ik app geschiedenis behoudt.
thanks, Wellicht werkt je idee, maar durf het nog niet aan :-D Ik wacht nog ff op andere reacties en in de tussentijd ga ik verder googlen
Mooiste zou een oplossing a-la-itunes zijn, waarbij alles in 1 keer wordt overgezet, hoopte dat dit met android 6 zou komen, maa ben het zelf nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yao

Yao

SolarOrbiter schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:05:
[...]

mijn contact-gegevens heb ik bij google, agenda ook. daar maak ik me niet druk om. foto's staan in google photos, dat is ook gedekt. Nova launcher back up heb ik ook gemaakt.
Enige wat ik mis is de apps in 1 keer kunen overzetten van OP2 naar OP3, zonder deze 1 voor 1 te downloaden en dat ik app geschiedenis behoudt.
thanks, Wellicht werkt je idee, maar durf het nog niet aan :-D Ik wacht nog ff op andere reacties en in de tussentijd ga ik verder googlen
Mooiste zou een oplossing a-la-itunes zijn, waarbij alles in 1 keer wordt overgezet, hoopte dat dit met android 6 zou komen, maa ben het zelf nog niet tegen gekomen.
Helium back-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Jongens, ik heb een vraagje. Heb al een hele tijd een OPO, hoe verhoudt de donkerste helderheid zich van de OPT tot de OPO? Welke kan donkerder?
's Avonds laat gebruik ik m altijd op z'n donkerst, ook 's morgens vroeg als ik net wakker word heb ik niet zo'n behoefte aan een bak licht in mijn ogen. Ik gebruik al de app Twilight, maar de belangrijkste factor is voor mij een minimale helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 20:30
Ik kom van MIUI af. En daarin stel ik in dat m'n wekker elke dag af moet gaan om een specifieke tijd. Soms komt het voor dat ik een dag vrij ben en dan disable ik de wekker een dag van te voren.
MIUI wekker vraagt dan netjes of ik het disablen eenmalig wil doen of permanent. Helaas vraagt OxygenOS dit niet. Ik heb een ander appje gedownload en deze vraagt het ook niet. DIsabelen is gewoon permanent disabelen,
Is er een appje die dat voor me regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Ossi schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:24:
Jongens, ik heb een vraagje. Heb al een hele tijd een OPO, hoe verhoudt de donkerste helderheid zich van de OPT tot de OPO? Welke kan donkerder?
's Avonds laat gebruik ik m altijd op z'n donkerst, ook 's morgens vroeg als ik net wakker word heb ik niet zo'n behoefte aan een bak licht in mijn ogen. Ik gebruik al de app Twilight, maar de belangrijkste factor is voor mij een minimale helderheid.
Zou het vanavond pas kunnen vergelijken. Maar sowieso heeft de OP3 een AMOLED scherm, dus zwart is ook echt zwart, zonder verlichting. Dit scheelt al veel in een donkere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Zo. Verbaaste mij gisteren nog hoe donker de OP3 kan vergeleken de OPO....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
InflatableMouse schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:43:
[...]

Dank. Ik heb mijn post aangepast met wat meer info dat ik was vergeten. het probleem heb ik sinds de 1P3, met OxygenOS 3.1.2, 3.1.3 en nu met 3.2.0.
Gisteren iets meer dan een half uur in de auto gereden met spotify, maar geen enkele hapering kunnen waarnemen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 13:06
TweakerIsMyName schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem. Ik heb overigens ook een abo bij Simpel.
Het probleem was bij mij van tijdelijke aard; ik had er de volgende dag geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
GustavSan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:32:
[...]

Same here. Groot gemis. Lijkt niet mogelijk. Misschien met een losse app, maar dat zou ik jammer vinden. Ik had mijn OPO tot vorige week altijd van 10 tot 7 op stil, via de automatische functie. Werkte heerlijk. Misschien toch maar uitzetten 's nachts? :(
Ik gebruik Silence Premium. Ook handig voor m'n agenda afspraken. Als ik een bepaalde afspraak uit een bepaalde agenda heb dan mute hij deze ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb gelukkig nergens last van met de nieuwe update, zal straks de nieuwste update 3.2.1. heten ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik gebruikte vroeger Niet storen uit de store (Do not disturb). Zal die nu terug installeren.

Kun je per tijdspanne ook instellen wie je wel kan bereiken. Bij mij is dat anders als ik de nacht heb of gewoon werk bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
De OP3 heeft een heel lage minimum helderheid. Vaak zo laag, dat ik hem net wat hoger zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-09 09:08
Heb hem nu net binnen maar ik kan niet verbinden met google? communicatie servers doen het niet? Kan zelfs niet naar google website want die is verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:55
rwbk schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:27:
Heb hem nu net binnen maar ik kan niet verbinden met google? communicatie servers doen het niet? Kan zelfs niet naar google website want die is verplaatst?
Die is verplaatst? Bijzondere theorie. Weet je zeker dat je niet gewoon een netwerkstoring hebt o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-09 09:08
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Die is verplaatst? Bijzondere theorie. Weet je zeker dat je niet gewoon een netwerkstoring hebt o.i.d.?
Ja want nu.nl doet het wel gewoon. tweakers ook niet etc.

EDIT

factory reset heeft wonderen gedaan nu kan ik ineens wel inloggen met mijn google account

[ Voor 14% gewijzigd door rwbk op 06-07-2016 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik bedacht me ineens dat ik helemaal niet in de auto hoef te zitten om bluetooth te testen. Ik heb een bluetooth speakertje waarmee ik kan pairen.

Na exact een uur stotterde die een paar keer en stopte playback. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, telefoon gereboot. No sound. Na de speaker uit en aan te hebben gezet deed tie het weer. Sindsdien houdt tie het een paar minuten vol en stopt tie met playback. Ik krijg het niet meer normaal aan de praat.

Morgen in de auto testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Wel raar zeg van dat bluetooth gedoe. Ik heb van het weekend dik twee uur muziek aangehad met een bluetooth speaker. Geen problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Laguna

Connaisseur

Toch zojuist de OP3 besteld, al weet ik bijna zeker dat het formaat me tegen gaat vallen tov mijn Nexus 5. Maar met het oog op de volgende Nexus generatie is het toch fijn om zekerheid te hebben qua voorkeur van formaat.
Het kan straks 4 kanten op, of de OP3 gaat binnen 15 dagen weer retour, of ik gebruik 'm tot de Nexus Sailfish beschikbaar is, of ik wissel 'm voor de evengrote Nexus Marlin of ik blijf voorlopig bij de OP3.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Laatst online: 18-07-2024
InflatableMouse schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:20:
Ik bedacht me ineens dat ik helemaal niet in de auto hoef te zitten om bluetooth te testen. Ik heb een bluetooth speakertje waarmee ik kan pairen.

Na exact een uur stotterde die een paar keer en stopte playback. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, telefoon gereboot. No sound. Na de speaker uit en aan te hebben gezet deed tie het weer. Sindsdien houdt tie het een paar minuten vol en stopt tie met playback. Ik krijg het niet meer normaal aan de praat.

Morgen in de auto testen.
Same, welliswaar vorig weekend toen ik via een BT speaker luisterde: eerst helemaal niet te pairen na een reboot vd telefoon en aan/uit van de speaker was er connectie maar na 20 min was de pret over, opnieuw de cd opstarten en na 20 weer hetzelfde. 's avonds alles opnieuw gereboot en werkend. Dit alles was nog op 3.1.0 en nu draai ik 3.1.2 nog geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 13:30
Nog een bug gevonden die best wel storend is.. In de stil modus(dus schuifje helemaal naar boven) toch spontaan geluid bij een filmpje op Facebook :( Niet handig op het werk! Gebeurde net de eerste keer, straks even proberen of het vaker gebeurt.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Laatst online: 25-09 18:46
Ottie93 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:51:
Nog een bug gevonden die best wel storend is.. In de stil modus(dus schuifje helemaal naar boven) toch spontaan geluid bij een filmpje op Facebook :( Niet handig op het werk! Gebeurde net de eerste keer, straks even proberen of het vaker gebeurt.
Niet alleen facebook, bij mij hebben alle filmpjes gewoon geluid in stille modus.
Youtube speelt gewoon geluid af in stille modus.

Ik heb het idee dat stille modus helemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 20:56
Stille modus is ook alleen voor notificaties, de slider van het volume van muziek/applicaties wordt apart geregeld. Zo zit android nou eenmaal in elkaar en dat is geen bug. Evt met tasker zou je dit wel kunnen oplossen.

Of gewoon een stil systeemprofiel aanmaken natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 06-07-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Laatst online: 25-09 18:46
Bartske schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:57:
Stille modus is ook alleen voor notificaties, de slider van het volume van muziek/applicaties wordt apart geregeld. Zo zit android nou eenmaal in elkaar en dat is geen bug. Evt met tasker zou je dit wel kunnen oplossen.

ah, ok, thnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Ottie93 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:51:
Dit kun je gewoon instellen en is geen bug!!!!
Schuifregelaar en meldingen --> Stil instelling - Media vinkje uit...

Eerst eens verdiepen voor we gaan roepen BUG!!!
Eerst eens rustig vragen voordat je begint te schreeuwen!!!

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 06-07-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93

Ik denk dat je het toch mis hebt? Ga eens naar je instellingen voor media, dan staat de slider geblokkeerd op mute. Oftewel: geen geluid bij media. Zo staat het ook in de instellingen als je wilt instellen welke media wel en niet afgespeeld mogen worden.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Razer schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:01:
[...]

Dit kun je gewoon instellen en is geen bug!!!!
Schuifregelaar en meldingen --> Stil instelling - Media vinkje uit...

Eerst eens verdiepen voor we gaan roepen BUG!!!
En je denkt niet dat ik dit eerst even gecheckt heb? 8)7

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
SpiriTNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:56:
[...]

Niet alleen facebook, bij mij hebben alle filmpjes gewoon geluid in stille modus.
Youtube speelt gewoon geluid af in stille modus.

Ik heb het idee dat stille modus helemaal niet werkt.
De slider is dan ook alleen voor notifications (inkomende gesprekken/berichten, wekkers etc.) bedoeld en niet voor media. Is geen bug maar een doelbewuste keuze.

Van de Oneplus website: "Our exclusive Alert Slider gives you complete control over your notifications. Toggle between three customizable settings, without ever taking your phone out of your pocket: all notifications, priority notifications, or silent. Peace and quiet is a simple slide away."

EDIT: Okay, die setting bij Alert slider, silent settings heb ik dus nooit gezien...Als je daar Media disabled hebt, zou die het idd niet moeten doen lijkt me. Zal eens kijken of ik het kan reproduceren (niet nu, hard aan het werk...ahum.. ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Redinox op 06-07-2016 16:06 . Reden: Die setting kende ik nog niet... ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Laatst online: 18-07 10:08
De OP3 heeft een oled scherm he, hierdoor heb je geen last van backlights en dus kan het scherm echt veel donker als je in het donker naar je scherm tuurt. Daarnaast kan je, mocht je dat willen, je scherm nog donkerder zetten met behulp van een app uit de play store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Laguna

Connaisseur

Dat is niet waar. Net namelijk getest op m'n Nexus 5 en in de totale stilte modus zijn filmpjes ook gewoon stil. Bij stock Android heb je 3 opties: totale stilte, alleen alarmen of alleen prioriteit. Als het goed is zou de stil modus van de OP3 moeten corresponderen aan de totale stilte modus, oftewel ook alarmen gaan niet af in die modus. Anders zou die modus corresponderen aan de alleen alarmen modus en daarbij heb je wel gewoon geluid bij het afspelen van filmpjes.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JDHJw3e.png

[ Voor 8% gewijzigd door MethinX op 06-07-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ottie93 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:03:
[...]

En je denkt niet dat ik dit eerst even gecheckt heb? 8)7
Bij mij stopt/mute de media (muziek / YouTube (ik heb geen Facebook)) wel in stille modus. Draai OxygenOS 3.2.0, factory reset gedaan na update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Chris.nl schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:08:
[...]

Bij mij stopt/mute de media (muziek / YouTube (ik heb geen Facebook)) wel in stille modus. Draai OxygenOS 3.2.0, factory reset gedaan na update.
Tot nu toe merkte ik ook niet dat het niet zou werken, alleen net ineens wel. Ik opende Facebook en drukte op een filmpje en toen werd het geluid afgespeeld. Net nog eens het schuifje naar 'alle notificaties' en weer naar 'stil', nu is het weer gewoon stil. Kan natuurlijk eenmalig zijn geweest of toch een kleine bug in de code geslopen.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ottie93 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Tot nu toe merkte ik ook niet dat het niet zou werken, alleen net ineens wel. Ik opende Facebook en drukte op een filmpje en toen werd het geluid afgespeeld. Net nog eens het schuifje opnieuw naar stil, nu is het weer gewoon stil. Kan natuurlijk eenmalig zijn geweest of toch een kleine bug in de code geslopen.
Klein bugje wellicht. Zelf had ik in combinatie met de root app Naptime dat de autorotatie en automatische helderheid instellingen verprutst werden na doze, dat was dus geen bug maar een issue van Naptime. Dat heb ik weer gefixt met Tasker. Kortom: er zijn soms variabelen die bugs opleveren terwijl die niet stock in OxygenOS zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Redinox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:03:
[...]

. Zal eens kijken of ik het kan reproduceren (niet nu, hard aan het werk...ahum.. ;) )
Kon het toch niet laten om het even snel te testen met een FB en Youtube filmpje. Alert Slider staat op "Silent", in Silent Settings staat "Enable sound for alarms" aan en "Enable sound for music, video and games" uit. En bij beide filmpjes toch gewoon geluid, ook na een reboot. Nu heb ik het wel moeten testen met een headset, collegas kunnen het vast niet zo waarderen als ik het op de speaker test, maar ik weet dus niet of dat nog uitmaakt.

D3 Profile

Pagina: 1 ... 30 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.