[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:13
MrGizMo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:49:
Zo hij is binnen hoor :D

3.2.0 aan het downloaden en we kunnen los :O
3.1.2 bedoel je zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
Nee telefoon kwam met 3.1.3. En nu heeft ie 3.2.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Fontainemelon

Zuiderbuur

3.2.0 is vandaag aangekondigd, maar het gaat om een incremental rollout dus het is voor de ene wat langer wachten dan de andere. Meer details hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Fontainemelon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:14:
[...]

3.2.0 is vandaag aangekondigd, maar het gaat om een incremental rollout dus het is voor de ene wat langer wachten dan de andere. Meer details hierzo.
Dank voor je link. :)

Inmiddels al wat draadjes doorgespit. Met snap VPN kun je connecten naar een Duitse node, dan kan je OTA de update binnenharken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Neyluzz schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:16:
[...]

Dank voor je link. :)

Inmiddels al wat draadjes doorgespit. Met snap VPN kun je connecten naar een Duitse node, dan kan je OTA de update binnenharken.
Oh sorry, misschien had ik dat er ff bij moeten zeggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

Welke tweaker met een oneplus 3 mist nog push notificaties door doze? Iedereen? of zijn het er echt maar een paar?
Op het oneplus forum wordt inmiddels moord en brand geschreeuwd over deze bug dus het is lastig een realistisch beeld te vormen.
Ik kijk met een schuin oog naar deze telefoon als opvolger van mijn moto x (2013) maar kan me geen telefoon zonder push notificaties permitteren, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
TrJ schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:29:
Welke tweaker met een oneplus 3 mist nog push notificaties door doze? Iedereen? of zijn het er echt maar een paar?
Op het oneplus forum wordt inmiddels moord en brand geschreeuwd over deze bug dus het is lastig een realistisch beeld te vormen.
Ik kijk met een schuin oog naar deze telefoon als opvolger van mijn moto x (2013) maar kan me geen telefoon zonder push notificaties permitteren, vandaar..
Is wat mij betreft een storm in een glas water. Gmail notificaties lijk ik nog wel eens te missen, maar ik twijfel aan de oorsprong van dat euvel omdat alle mail buiten priority mail per definitie al geen notificatie geeft. Storen doet het me in ieder geval niet. De wereld vergaat niet als ik e-mail een paar uur later lees. De rest (whatsapp etc.) komt gewoon prima binnen. Ik geniet van deze telefoon. Wat een topper (komende van een iPhone 5s). Alleen voor de accuduur zou je 'm al moeten kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Neyluzz op 04-07-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ik krijg gmail/buienalarm en volgens mij nog een paar apps niet direct binnen als mijn telefoon een tijdje stil op mijn bureau ligt. Pas als ik hem weer unlock dan krijg ik ze pas binnen. Dit is met 3.2.0 ook nog zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38
ulTimaS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:37:
[...]

Ik krijg gmail/buienalarm en volgens mij nog een paar apps niet direct binnen als mijn telefoon een tijdje stil op mijn bureau ligt. Pas als ik hem weer unlock dan krijg ik ze pas binnen. Dit is met 3.2.0 ook nog zo.
Bij mij hetzelfde bij sommige apps. Vooral bij Gmail valt het me op, maar bij WhatsApp ook hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 04-07-2016 23:52 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik weet nog niet helemaal wat ik van het sRGB-profiel vind. Het is een stuk neutraler, maar of ik er echt aan kan wennen weet ik niet. Het scherm is niet meer zo spannend nu.. :P

Geen blijvertje denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 05-07-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 11:55
Danny.G schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:34:
Ik weet nog niet helemaal wat ik van het sRGB-profiel vind. Het is een stuk neutraler, maar of ik er echt aan kan wennen weet ik niet. Het scherm is niet meer zo spannend nu.. :P

Geen blijvertje denk ik.
Ik weet t ook niet. Voor t wennen heb ik ff 5 minuten night mode aan gezet en daarna uit. De kleuren springen er niet zo uit wat wel weer leuk is voor t oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Galukon schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:38:
[...]

Ik weet t ook niet. Voor t wennen heb ik ff 5 minuten night mode aan gezet en daarna uit. De kleuren springen er niet zo uit wat wel weer leuk is voor t oog.
Zeker, het kan wat ontspannender kijken doordat de blauwe tint fel en onrustig kan zijn voor je ogen. Maar doordat we dat blauwe vaak juist gewend zijn, kan het nu wat te neutraal/gelig ogen.

Afwegingen.. En dit zal een ieder toch zelf moeten bepalen. Toch fijn dat ze het hebben ingebouwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:43
Hier ook sRGB geprobeerd maar kan er niet aan wennen. Kleuren lijken veel te flets. Geef mij dan maar de poppy kleuren ☺.

Mensen die problemen hebben met het binnenkrijgen van notificaties: staan die apps al op 'niet optimaliseren'? Misschien dat dit helpt?

Instellingen - Accu - 3 bolletjes in de rechterbovenhoek - Accuoptimalisatie - Alle Apps - en hier bij vb WhatsApp, Mail, Gmail op' Niet Optimaliseren' zetten. Hier heeft dat toch geholpen.

In begin had ik wel de indruk dat wanneer mn gsm op profiel Stil stond dat mn mails ook niet meer automatisch binnen kwamen. Maar denk dat ik dit nu niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 11:55
Danny.G schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:34:

Geen blijvertje denk ik.
Ik heb het nu wel aan staan. Had met de normale versie dat ik in het donker geen youtube kon kijken omdat die kleuren veel schel waren of donkere scenes heel raar kleur hadden. Zo even kijken of dat anders is.

Edit: voor mij blijvertje nu. Kleuren zijn veel beter in t donker. Wou laatst beginnen aan wolf hall seizoen 1 in bed maar kon m gewoon niet kijken omdat de kleuren gewoon onduidelijk waren.

[ Voor 15% gewijzigd door Galukon op 05-07-2016 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Danny.G schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:53:
En toen was ineens Oxygen OS 3.2.0 beschikbaar! Klik hier
  • sRGB profiel toegevoegd in de ontwikkelaarsopties; Activeer deze door 7x op build-nummer te klikken, te vinden onder 'Over de telefoon'. Vervolgens verschijnt 'Opties voor ontwikkelaars' bij Instellingen, waar je de voorkeur kunt geven aan het profiel
  • Verbeterde RAM beheer
  • GPS prestaties verbeterd
  • Audio kwaliteit verbeterd
  • Aangepaste pictogram-pakketten geüpdatet
  • Een aantal problemen met notificaties zijn opgelost
  • Prestaties/functionaliteit van de camera zijn verbeterd
  • Problemen met de galerij zijn verholpen
  • Meest recente Google beveiligingsupdates geïntegreerd
  • Bugs in de Klok en Muziek apps zijn opgelost
  • De 'VR magnetic bug' schijnt volgens een lid ook opgelost te zien, na een vluchtige blik
Update grootte: 396 MB

Zoals altijd wordt de update langzaamaan verspreid, het kan dus zijn dat hij op dit moment nog niet beschikbaar is.

OnePlus geeft aan de update binnen zo'n 48 uur volledig verstuurd te hebben naar een ieder. Zie https://forums.oneplus.ne...on-oneplus-3.453875/]hier voor de aankondiging.
Ziet er goed en leuk uit die changelog! :D
Carn82 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:14:
nice :) Ik ben een OP-noob; hoe lang duurt de verspreiding hiervan? Hebben we het doorgaans over dagen of eerder weken?
Hmm, mwah. Neem die belofte van OnePlus maar met een korreltje zout. Met de update naar 3.0.2 van de OnePlus 2 zaten mensen na 4 dagen (waaronder ook ik) nog steeds te wachten op een update. Ik kan natuurlijk een VPN pakken. Maar ik ben inderdaad ook liever safe than sorry.

Ik heb ook altijd een beetje van die rare OCD gedachten: "misschien zijn er kleine wijzigingen aangebracht en heb ik niet de goede". Anyway. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik geen rommel op m'n toestel krijg. Gewoon heerlijk stabiel. Bij een update van de OnePlus 2 was het namelijk zo dat als je de Google Applicaties uit had geschakeld, je een bootloop kreeg. Anders ben je toch mooi de sjaak als je dat niet weet. Dat moet je dan ook maar weer net weten ;).
Prulleman schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:47:
storage is overigens ook echt lekker rap, (in ieder geval in vergelijking met mijn andere devices). Een TWRP backup maken van 8GB in 3 minuten >:)
Dat klopt :). Kijk maar. En dan wat naar beneden scrollen: reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen
rens-br schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:11:
Tweakers heeft de beeldscherm test herhaald met de nieuwe update: nieuws: Update die kleurafwijking scherm OnePlus 3-update aanpakt is beschikbaar. En de afwijking is nu echt minimaal te noemen!
Ik ben benieuwd of ik er veel van ga merken. Ik heb namelijk woensdag een meeting met Citruspers 8). Woont relatief dichtbij. Dus ik heb de kans om even met de OnePlus 3 te spelen (denk ik :p). Zijn wel een aantal dingen waar ik benieuwd naar ben.
DarkSide schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:41:

Dan ben ik een waaghals.
Ik gebruik nooit hoesjes of covers e.d. Ik vindt dat lelijk. Ondanks dat er best mooie tussen zitten.

Ben niet bang voor beschadigingen. Het is gewoon een telefoon en ik ga daar normaal mee om.
Dus gewoon elke dag gebruiken. Ben wel zuinig op mijn spullen, maar niet extra voorzichtig met fluwelen handschoenen en een speciaal kussentje etc.

Nog geen krasjes oid te zien. Ziet er nog tip top uit.
Hij is wel glad. een stuk gladder dan mijn OPO. Dus momenten dat ik mijn OPO nog kon redden vanwege de extra grip die Sandstone leverde, zou bij de OP3 misschien kunnen betekenen dat stoep en de OP3 wat eerder kennis met elkaar maken.
Maar dat weerhoudt mij er niet van om gewoon lekker "naakt" rond te blijven lopen.
Precies dit gewoon :D. Ik koop een telefoon ook deels vanwege het ontwerp. En dan vind ik dat je dan met zo'n hoesje het mooie ontwerp niet meer ziet. Ik ben zelf ook relatief zuinig op mijn spullen en ben er dan ook kapot van als er iets kapot gaat van m'n elektronica. Maar goed. Als ik de OnePlus 3 ga bestellen (als ik van vakantie terugkom), komt er ook geen hoesje omheen :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dat sRGB-profiel :') wellicht leuk om een kelvin benchmark mee te scoren, maar ik blijf toch blij met de kleurenschuif ipv standaard sRGB te kiezen. 'k Heb blijkbaar zo veel tegen een iets te helderwit(blauw) scherm aankeken (incl vorige toestellen) dat ik dit mooi ben gaan vinden. sRGB is me nu te flets/geel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:57:
Dat sRGB-profiel :') wellicht leuk om een kelvin benchmark mee te scoren, maar ik blijf toch blij met de kleurenschuif ipv standaard sRGB te kiezen. 'k Heb blijkbaar zo veel tegen een iets te helderwit(blauw) scherm aankeken (incl vorige toestellen) dat ik dit mooi ben gaan vinden. sRGB is me nu te flets/geel.
Ik heb al een aantal dingen gelezen. Dus de beste 'oplossing' is nog steeds sRGB uitzetten, en de kleurenschuif helemaal naar rechts zetten? Ik had gehoord dat dat juist weer niet ten goede zou komen van de helderheid volgens mij.

Wel komisch. Iedereen zat het scherm van de OnePlus 3 af te zeiken, en nu is het weer niet goed :P. Wat is de beste oplossing volgens jullie dan? Niet aanvallend of lullig bedoeld hoor. Valt mij alleen op.

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-07-2016 02:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 02:08:
[...]

Ik heb al een aantal dingen gelezen. Dus de beste 'oplossing' is nog steeds sRGB uitzetten, en de kleurenschuif helemaal naar rechts zetten? Ik had gehoord dat dat juist weer niet ten goede zou komen van de helderheid volgens mij.

Wel komisch. Iedereen zat het scherm van de OnePlus 3 af te zeiken, en nu is het weer niet goed :P. Wat is de beste oplossing volgens jullie dan? Niet aanvallend of lullig bedoeld hoor. Valt mij alleen op.
Ik zet de schuif niet helemaal naar rechts, maar heb um ingesteld op 6 clicks daarvoor. Max helderheid met schuif naar rechts wordt inderdaad minder, voor mij nog max genoeg.

Verder geen commentaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 02:22:
Ik zet de schuif niet helemaal naar rechts, maar heb um ingesteld op 6 clicks daarvoor. Max helderheid met schuif naar rechts wordt inderdaad minder, voor mij nog max genoeg.
Scheelt het veel qua helderheid? Of is het verschil nihil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 02:51:
[...]

Scheelt het veel qua helderheid? Of is het verschil nihil?
Ik gebruik overdag nog geen 50% helderheid, voor mij is het verschil dus nihil omdat hij veel helderder kan dan ik wil. Trusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 02:56:
Ik gebruik overdag nog geen 50% helderheid, voor mij is het verschil dus nihil omdat hij veel helderder kan dan ik wil. Trusten
Hmm. Ik ben dan vooral benieuwd naar de maximale helderheid. En dan daar het verschil van. Bijvoorbeeld in de felle zon.

Slaap lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Misschien kijk ik er flink overheen, maar kan je niks toevoegen bij quick settings?
Weghalen kan wel, en een andere plek geven ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou vanochtend na een nachtje doze gewoon emails binnen en andere notifications.

Lijkt mij dat de notification problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
MrGizMo schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 05:20:
Misschien kijk ik er flink overheen, maar kan je niks toevoegen bij quick settings?
Weghalen kan wel, en een andere plek geven ook
Klopt (helaas)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
InflatableMouse schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 06:37:
Nou vanochtend na een nachtje doze gewoon emails binnen en andere notifications.

Lijkt mij dat de notification problemen opgelost zijn.
Hier vanmorgen ook alle notificaties binnen voordat ik de telefoon oppakte. Dus lijkt hier ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 00:38
Razer schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:43:
[...]

Hier vanmorgen ook alle notificaties binnen voordat ik de telefoon oppakte. Dus lijkt hier ook opgelost.
Bij mij hetzelfde verhaal :Y

Edit:
Althans, als ik het me goed herinner, stonden die notificaties er al toen m'n wekker me ruw uit m'n slaap wekte :z

[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 05-07-2016 08:43 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

Hoopvolle berichten over de notificaties. Dank! Toestel wordt erg interessant nu :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Laatst online: 25-09 18:15
Enkele foto's met de op3 genomen (HDRa, niets aan bewerkt)
De bloem is met manuele modus genomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9O3EfWA4JIwFeY4yAn97Ezoo/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UdIILHGsuS5HSYb7GepUDoCg/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oo0LIrVcmIrQMcQKY8eWnpGL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rs7AiNQRiTeYufQtfy7byzVA/thumb.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:40
Even nogmaals mijn mening over het scherm, maar dan iets uitgebreider.
Voor de volledigheid, ik kom van een N5 (en ik gebruik ook regelmatig een N7 en shield K1 tablet, allemaal lcd ipv amoled). Toen ik de op3 de eerste x aanzette was ik echt teleurgesteld in het scherm, veel te blauw en verzadigd. (Mijn N5 lag er natuurlijk ook naast voor het overzetten).
De 2e dag had ik er al een stuk minder last van en de 3e dag zo goed als helemaal niet meer. Maar ik zat nog wel regelmatig met het kleurtemperatuur schuifje te zoeken naar verbetering.

Gisteren zo snel als ik de full 3.2.0 kon installeren over op sRGB. En ook dat viel in eerste instantie tegen... veel te geel en vooral flets. Maar omdat het ook de andere kant op even duurde voorbij gewend was, toch besloten sRGB wat langer en kans te geven.

In de avond viel het gele al niet meer op, flets nog wel.. N5 ernaast gelegd en dat was behoorlijk vergelijkbaar, zeker niet fletser. Ook naast de shield, zeker niet fletser, wel warmer/geler dan de shield.

Nu dag 2 met sRGB, ben ik helemaal gewend en aangezien het veel dichter in de buurt van mijn andere devices komt laat ik me zeker staan! Voor de vorm nog even op standaard gezet maar dat voelt voor mij minder prettig aan mij ogen en is ook minder mooi.

Een nadeel is wel dat de automatische/adaptive helderheid lager is bij sRGB.. ook op max is ie vrij laag. Op manueel geen last van, dus het is een zeker op te lossen met een update.

Samenvatting, ieder zijn eigen mening en voorkeur, maar geef het op zijn minst 24 uur voor je je conclusies trekt. Direct nadat je de switch omzet na 5 minuten beslissen is niet eerlijk, je ogen hebben echt meer tijd nodig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
Ik ben na de update root acces kwijt, is dit een normaal verschijnsel?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
JunkO schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:15:
Ik ben na de update root acces kwijt, is dit een normaal verschijnsel?
Ja, vrij normaal. Gewoon weer even Supersu flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Prulleman schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:43:
<snip>
Helemaal mee eens, mijn bevinding is exact hetzelfde.

Eerste indruk was dat het flets was en te geel, maar dat is zoals je zegt een kwestie van wennen.

Vandaag het scherm uitgebreid vergeleken met mijn oude S5 met CM13, een stock S7 Edge en gisteren nog een paar andere (oudere) apparaatjes thuis en het scherm is eigenlijk heel erg goed in sRGB mode.

Iedereen kan uiteraard zijn eigen voorkeur hebben en elke keer als ik de 1P3 aanzet heb ik nog steeds het idee dat het iets te flets is maar als ik het dan vergelijk met de S5 is dat helemaal niet zo.

De S7 heeft wel iets fellere kleuren, dat is wel duidelijk op het home screen met alle icoontjes bijvoorbeeld. Stiekem vind ik dat toch wel aantrekkelijker, maar het alternatief op de 1P3 is de oververzadigde, blauwe variant, en dat is te veel. Maar als ik dan wat websites vergelijk of wat foto's geef ik toch weer de voorkeur aan de 1P3, het leest en bekijkt allemaal toch wel wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
Jay_Snake schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:18:
[...]

Ja, vrij normaal. Gewoon weer even Supersu flashen
Ik zou graag willen maar ik heb ook geen TWRP recovery meer zie ik. :> Vanavond het toestel maar weer even aan de toolbox hangen.

Over de update: ik moet nog steeds wennen aan de wat gelige afstemming, maar al met al zie ik wel verbetering. Ik had al geen problemen met notificaties dus daar kan ik niks over zeggen.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
http://www.howtogeek.com/...-settings-and-status-bar/

Dit gaat toch perfect via de System UI Tuner? Onder voorbehoud want ik draai momenteel nog stock android op m'n Nexus 5 (OP3 is nog onderweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 20:54
BDke schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Dit gaat toch perfect via de System UI Tuner? Onder voorbehoud want ik draai momenteel nog stock android op m'n Nexus 5 (OP3 is nog onderweg)
Nee, OnePlus heeft de tiles anders geïmplementeerd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PPdahHel.png

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 05-07-2016 09:47 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 08:29
P1nGu1n schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:45:
[...]

De feest-test. Hier een klein fragment met audio: http://www9.zippyshare.com/v/S8tlBGS0/file.html

Hier moet ik wel een kanttekeningen bij plaatsen:
  • Dit filmpje is geschoten net om de hoek van de muziek, hier klonk de bass een stuk harder dan de overige tonen. Aangezien het geluid dus al wat vervormd was waar ik stond, zal dit in normale situaties dus iets beter klinken.
  • Geschoten op een evenement
  • Gefilmd op 1080p 30fps (video weggelaten ivm privacy ander publiek)
Videokwaliteit verraste me zeer positief, zeker na de mindere reviews over filmen. Audiowaliteit is matig naar mijn mening.
Inderdaad matig. Thanks voor het testen in ieder geval _/-\o_ .
(Het klonk als Ronnie flex o.i.d., hopelijk geen bier over je nieuwe toestel gekregen ? :+ )

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 20:54
tym87 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Inderdaad matig. Thanks voor het testen in ieder geval _/-\o_ .
(Het klonk als Ronnie flex o.i.d., hopelijk geen bier over je nieuwe toestel gekregen ? :+ )
Graag gedaan. ;) Opzich vind ik het acceptabel. Niet goed, maar ook niet slecht. Je hoort nog duidelijk de DJ praten ondanks de knallende bass, het geluid is het niet volledig distorted wat je vaak ziet.

offtopic:
Ronnie flex? Gelukkig niet, daar ga ik ECHT NIET heen _O-

Gewoon een DJ op feestje in de buurt. En Ierland altijd +1 :+

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
P1nGu1n schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:45:
[...]

Nee, OnePlus heeft de tiles anders geïmplementeerd

[afbeelding]
My bad! Zoals reeds vermeld ben ik nog in blijde verwachting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Ik krijg alles binnen. Alleen meestal komen de notificaties voor whatsapp eerder binnen op whatsapp web dan mijn telefoon. Zit iets van 1 sec delay op. Maar zoals ik al zei alles komt gewoon binnen nog nooit een notificatie gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Luukth schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Ik krijg alles binnen. Alleen meestal komen de notificaties voor whatsapp eerder binnen op whatsapp web dan mijn telefoon. Zit iets van 1 sec delay op. Maar zoals ik al zei alles komt gewoon binnen nog nooit een notificatie gemist.
Dat met whatsapp web heb ik altijd al gehad, ook op mn S5 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Voor de volledigheid, ik kom van een N5 (en ik gebruik ook regelmatig een N7 en shield K1 tablet, allemaal lcd ipv amoled). Toen ik de op3 de eerste x aanzette was ik echt teleurgesteld in het scherm, veel te blauw en verzadigd. (Mijn N5 lag er natuurlijk ook naast voor het overzetten).
De 2e dag had ik er al een stuk minder last van en de 3e dag zo goed als helemaal niet meer. Maar ik zat nog wel regelmatig met het kleurtemperatuur schuifje te zoeken naar verbetering.

Gisteren zo snel als ik de full 3.2.0 kon installeren over op sRGB. En ook dat viel in eerste instantie tegen... veel te geel en vooral flets. Maar omdat het ook de andere kant op even duurde voorbij gewend was, toch besloten sRGB wat langer en kans te geven.

In de avond viel het gele al niet meer op, flets nog wel.. N5 ernaast gelegd en dat was behoorlijk vergelijkbaar, zeker niet fletser. Ook naast de shield, zeker niet fletser, wel warmer/geler dan de shield.

Nu dag 2 met sRGB, ben ik helemaal gewend en aangezien het veel dichter in de buurt van mijn andere devices komt laat ik me zeker staan! Voor de vorm nog even op standaard gezet maar dat voelt voor mij minder prettig aan mij ogen en is ook minder mooi.

Een nadeel is wel dat de automatische/adaptive helderheid lager is bij sRGB.. ook op max is ie vrij laag. Op manueel geen last van, dus het is een zeker op te lossen met een update.

Samenvatting, ieder zijn eigen mening en voorkeur, maar geef het op zijn minst 24 uur voor je je conclusies trekt. Direct nadat je de switch omzet na 5 minuten beslissen is niet eerlijk, je ogen hebben echt met tijd nodig.
Snap je punt, maar denk dat je met een halve dag sRGB er ook achter komt hoor;). Wat mij betreft lekker de standaard mode en punchy colours! Paar vrienden met een Galaxy s7 edge en nexus 6P vonden ook de sRGB modes behoorlijk flets (had deze aangezet voordat ze het toestel zagen). Maar goed zo heeft ieder nu zijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Kan iemand iets vertellen over de "Enhanced audio playback quality" die de update zou brengen? Is er merkbaar iets verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ri0ta schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:22:
[...]

Snap je punt, maar denk dat je met een halve dag sRGB er ook achter komt hoor;). Wat mij betreft lekker de standaard mode en punchy colours! Paar vrienden met een Galaxy s7 edge en nexus 6P vonden ook de sRGB modes behoorlijk flets (had deze aangezet voordat ze het toestel zagen). Maar goed zo heeft ieder nu zijn keuze.
halve dag, 24 uur... daar zit het verschil niet in, mijn punt is dat je het langer dan 5 minuten moet proberen. Wellicht ook een nieuwe dag met frisse ogen beginnen met sRGB.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

het is vaak gewenning.
Toen ik voor het eerst mijn plasma scherm had, had ik ook zo iets van beetje flets, minder punchy.
Maar na een paar dagen ben je gewend en als je dan weer naar LCD kijkt zie je pas hoe goed plasma is.
En zwart en schaduw partijen gewoon veel beter zijn.

Maar uiteindelijk is het gewoon de keus aan de eindgebruiker welke mode hij wil gebruiken.
En of hij eventueel de OP3 links wil laten liggen vanwege het scherm

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Hoera! Mijn OnePlus 3 is nu al binnen (binnen een week!). Nu mijn iphone resetten en leeghalen etc en dan mijn telefoon gaan inrichten. Best zoeken weer denk ik na een paar jaar IOS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb sinds gisteravond mijn OP3.
Ik wil graag terug van twee toestellen naar één.
Dus 2 SIM'metjes, van T-mobile en KPN, ingestoken.
KPN is 'leading'. Die heeft dus ook de 4G/data connectie.
Vreemde is nu dat ik telefonisch he-le-maal níet bereikbaar ben...
Men komt direct in mijn voicemailbox en ik ontvang nagenoeg direct een bericht dat ik een oproep gemist heb. Dit geldt voor beide providers.
"Uit"-bellen kan alleen met mijn 2e SIM (T-mobile). KPN wil al helemaal geen connectie maken. Ik krijg weer wél berichten binnen dat ik bijvoorbeeld een Facebook bericht heb.
Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Ik heb gezocht maar kan het niet vinden; kan iemand mij vertellen of je 1080@60 kan filmen en dan non slow-motion?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik waardeer het persoonlijk dat als ik naar de icoontjes kijk bijvoorbeeld, of sommige van mijn eigen foto's dat ik geen oververzadigde vlakken meer zie. Heel veel iconen van apps hebben kleur gradaties en overgangen of subtiele schaduw effecten. Sommige daarvan zie je niet in de originele setting maar heel goed in sRGB modus. Zelfde met foto's. Mijn photo library is 30GB, gesynced met mijn PC en bevat al mijn fotos ooit gemaakt, van voorgaande telefoons maar ook van m'n DLSR's. Als ik daar doorheen blader word ik blij, ziet er mooi natuurlijk uit en je ziet nu tenminste weer detail. Het lijkt ook wel minder blurry dan voorheen.

Net een foto gemaakt van mijn bureau, beige met rood bekertje, laptop, en dezelfde foto gemaakt met een S7 Edge en S5. Schermen even helder en naast elkaar. Valt direct op hoe kleurecht de 1P3 is in sRGB mode en als je inzoomt, zie je veel meer detail van koffieresten op de rand van het bekertje bijvoorbeeld. Puur op het scherm dan he, ik zeg niet dat de 1P3 betere foto's maakt (da's weer een andere discussie). Puur qua scherm zie je vrij snel dat de 1P3 veel natuurlijker oogt. Sterker nog, als ik het zoom zo zet dat het op ware grootte is en het op de plek houd in mijn zicht richting het bekertje dat dan is er bijna geen verschil met de werkelijkheid. Ik kan dat persoonlijk erg waarderen.
dreester schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:45:
Kan iemand iets vertellen over de "Enhanced audio playback quality" die de update zou brengen? Is er merkbaar iets verbeterd?
Ik vind het er niet beter op geworden. Wat doffer, midden gebied vind ik slechter. Gisteren was het beter.

Mischien klopt het niet hoor, geluid is heel moeilijk objectief te onthouden en ik luister net een nummer dat ik gisteren toevallig ook luisterde. De indruk is dat het niet beter is in ieder geval.

[ Voor 17% gewijzigd door InflatableMouse op 05-07-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 12:20

sphere

Debian abuser

MetalRush schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:05:
Men komt direct in mijn voicemailbox en ik ontvang nagenoeg direct een bericht dat ik een oproep gemist heb. Dit geldt voor beide providers.
"Uit"-bellen kan alleen met mijn 2e SIM (T-mobile). KPN wil al helemaal geen connectie maken. Ik krijg weer wél berichten binnen dat ik bijvoorbeeld een Facebook bericht heb.
Probeer eens een KPN en een Telfort ofzo, ben benieuwd of dat werkt. Ik snap dat dat je probleem niet oplost, maar misschien ligt het aan verschillende frequenties.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:06
Ballebek schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:11:
Ik heb gezocht maar kan het niet vinden; kan iemand mij vertellen of je 1080@60 kan filmen en dan non slow-motion?
Nee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Ah mooi, ligt het niet aan mij
BDke schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Ook dat heb ik geprobeerd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Laatst online: 24-09 08:53
Had ik ook de 1e keer - reboot en alles werkte prima. Geen idee waarom, nu geen problemen meer. Ter info - sim 1 Voda, sim 2 KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
DarkSide schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:53:
[...]

eerste was volgens mij een CM only optie. Door idd boven op het scherm de sliden kon je brightness aanpassen.

2e. Geen idee hoe je dat eerst voor mekaar gekregen had. Maar het kan met......hier komt ie weer......Nova.
Heb Nova Premium er inmiddels op en dit doet idd alles wat ik wil. Mooi, want Oxy beviel totaal niet. Thanks :). Nog geen manier gevonden om even snel de brightness te dimmen.

Kan ik bij de profiles het zo instellen dat een profile om bv 22.00 start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mijn eerste indrukken zijn alvast goed, solide bouw die niet voor mijn iPhone onder doet, het formaat is vergeleken met de iphone 6 plus ook lekkerder, houd veel beter vast. Dat mensen klagen over dat hij glad is snap ik niet, die mensen hebben vast nog nooit een kale iphone 6(s) vast gehouden, dat zijn pas gladde ondingen.

Nu weer even mijn destijds gekochte apps nakijken (nova launcher!) en beetje spelen. Helaas nog geen update 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GustavSan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:44:
[...]

Heb Nova Premium er inmiddels op en dit doet idd alles wat ik wil. Mooi, want Oxy beviel totaal niet. Thanks :). Nog geen manier gevonden om even snel de brightness te dimmen.

Kan ik bij de profiles het zo instellen dat een profile om bv 22.00 start?
profiles is net als de onzichtbare brightness slider iets van CM

Als ik het me goed herinner kan je met exposed en gravity box de brightness slider ook activeren (heb je alleen root voor nodig).
Zelf ik ik dit ook wel regelmatig op verschillende roms en devices gebruikt, maar 1 keer extra naar beneden slepen voor de regulieren brightness slider in het toggles overzicht vind ik ook niet zo'n probleem.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

-TheNose- schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:11:
Mijn eerste indrukken zijn alvast goed, solide bouw die niet voor mijn iPhone onder doet, het formaat is vergeleken met de iphone 6 plus ook lekkerder, houd veel beter vast. Dat mensen klagen over dat hij glad is snap ik niet, die mensen hebben vast nog nooit een kale iphone 6(s) vast gehouden, dat zijn pas gladde ondingen.

Nu weer even mijn destijds gekochte apps nakijken (nova launcher!) en beetje spelen. Helaas nog geen update 3.2.
Als je via een vpn app een verbinding maakt via Duitsland dan krijg je hem direct binnen. Bijvoorbeeld met deze app Google Play: Free VPN proxy by Snap VPN. Zodra de OTA gevonden is kan je de vpn verbinding weer sluiten en eventueel de app ook weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vraagje.

Als ik Spotify speel in de auto, verbonden met bluetooth, dan gaat het geluid na ongeveer 30 minuten stotteren. Ook als ik bestanden lokaal heb staan (offline).

Als ik dan Spotify sluit en opnieuw start, speelt het weer goed.

Ik heb verschillende Spotify settings met betrekking tot de kwaliteit geprobeerd maar dat maakt niet uit. Op andere apparaten had ik dit probleem nooit.

Ik heb het probleem met 3.2.0, maar ook met 3.1.2 en 3.1.3. Mischien ligt het aan een Spotify update, ik gebruik mijn S5 niet meer.

Iemand een idee wat ik kan proberen? Anderen die hier last van hebben toevallig?

[ Voor 12% gewijzigd door InflatableMouse op 05-07-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:22
InflatableMouse schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:37:
Vraagje.

Als ik Spotify speel in de auto, verbonden met bluetooth, dan gaat het geluid na ongeveer 30 minuten stotteren. Ook als ik bestanden lokaal heb staan (offline).

Ik heb verschillende Spotify settings met betrekking tot de kwaliteit geprobeerd maar dat maakt niet uit. Op andere apparaten had ik dit probleem nooit.

Iemand een idee wat ik kan proberen? Anderen die hier last van hebben toevallig?
Is me niet opgevallen maar zal het vanmiddag eens proberen als ik naar huis rijd. Draai overigens nog niet de update.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Morbid2002 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:37:
[...]

Had ik ook de 1e keer - reboot en alles werkte prima. Geen idee waarom, nu geen problemen meer. Ter info - sim 1 Voda, sim 2 KPN.
Wat voel ík mij blond... dat is idd de oplossing...
Excuseer mij... ik ga me even in een hoekje zitten schamen :X

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
MetalRush schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:40:
[...]

Wat voel ík mij blond... dat is idd de oplossing...
Excuseer mij... ik ga me even in een hoekje zitten schamen :X
Nee hoor - ik stootte me tegen dezelfde steen. Vers uit de doos, simmen erin en aan. Waarom zou je dan moeten rebooten?

Maar goed alles werkt nu, veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Is me niet opgevallen maar zal het vanmiddag eens proberen als ik naar huis rijd. Draai overigens nog niet de update.
Dank. Ik heb mijn post aangepast met wat meer info dat ik was vergeten. het probleem heb ik sinds de 1P3, met OxygenOS 3.1.2, 3.1.3 en nu met 3.2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ulTimaS schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:22:
[...]

Als je via een vpn app een verbinding maakt via Duitsland dan krijg je hem direct binnen. Bijvoorbeeld met deze app Google Play: Free VPN proxy by Snap VPN. Zodra de OTA gevonden is kan je de vpn verbinding weer sluiten en eventueel de app ook weer verwijderen.
Vpn truuk werkt niet bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
AvonW schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:45:

Ik heb alleen een probleem; zo'n beetje om de havermout doet mijn verbinding met het mobiele netwerk het dan weer wel, dan weer niet.Toen ik m'n Sim in de telefoon deed duurde het ook lange tijd voordat het uberhaupt werkte. Ik heb een abbonement bij Simpel.
Heb exact hetzelfde probleem. Ik heb overigens ook een abo bij Simpel.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakerIsMyName op 05-07-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
TweakerIsMyName schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem. Ik heb overigens ook een abo bij Simpel. Bovendien lukt het me niet om 3G aan de praat te krijgen. Iemand een oplossing?
Ook hier geldt: al een keer een reboot gedaan? Dit heeft bij mij de problemen met mijn sim(s) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
Vraagje.

Ik heb het probleem met 3.2.0, maar ook met 3.1.2 en 3.1.3. Mischien ligt het aan een Spotify update, ik gebruik mijn S5 niet meer.

Ik heb dan geen OP3, maar mijn OPX heeft hetzelfde. Na dat een nummer afgelopen is hoor je niks meer, om de 10 á 20 seconden hoor je dan heel kort weer muziek, voor een seconde of 2 á 3 en dan weer 20 seconden niks.

Soms gaat het een half uur goed, maar gebeurt steeds vaker dat dit al na het eerste nummer gebeurt.

Bluetooth op telefoon uitschakelen en weer inschakelen en muziek weer starten helpt.

Ik gebruik geen Spotify ofzo, ik heb Shuttle geinstalleerd om muziek mee af te spelen, OPX heeft geen standaard app om muziek mee af te spelen

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 05-07-2016 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
-TheNose- schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Vpn truuk werkt niet bij mij...
Werkte bij mij ook niet. Verschillende locaties geprobeerd via VPN (Duitsland, Polen etc.). Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik zat op 3.1.3 en wellicht is/was daar de incremental update nog niet voor beschikbaar? Kan het me verkeerd herinneren, maar meen dat 3.1.3 nooit officieel gereleased was (of was dat al 3.1.4?).

Maar goed, gewoon de volledige ZIP gedownload (via link in het Tweakers frontpage artikel) en een
code:
1
adb sideload <filename>.zip
later, was ik weer volledig up to date :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Vraagje.

Draai bijna dagelijks Spotify in de auto.
Meestal offline playlists, maar ook online.
En de laatste tijd heb ik reistijden van ongeveer 60 min. En heb nog geen stotteringen gemerkt.
Wel soms een miniscule hapering in een liedje (niet telkens hetzelfde liedje). Maar dit heb ik al jaren met spotify. Ook met vorige telefoons en ook in de vorige auto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Samenvatting, ieder zijn eigen mening en voorkeur, maar geef het op zijn minst 24 uur voor je je conclusies trekt. Direct nadat je de switch omzet na 5 minuten beslissen is niet eerlijk, je ogen hebben echt meer tijd nodig.
InflatableMouse schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:20:
Helemaal mee eens, mijn bevinding is exact hetzelfde.

Eerste indruk was dat het flets was en te geel, maar dat is zoals je zegt een kwestie van wennen.

Vandaag het scherm uitgebreid vergeleken met mijn oude S5 met CM13, een stock S7 Edge en gisteren nog een paar andere (oudere) apparaatjes thuis en het scherm is eigenlijk heel erg goed in sRGB mode.

Iedereen kan uiteraard zijn eigen voorkeur hebben en elke keer als ik de 1P3 aanzet heb ik nog steeds het idee dat het iets te flets is maar als ik het dan vergelijk met de S5 is dat helemaal niet zo.

De S7 heeft wel iets fellere kleuren, dat is wel duidelijk op het home screen met alle icoontjes bijvoorbeeld. Stiekem vind ik dat toch wel aantrekkelijker, maar het alternatief op de 1P3 is de oververzadigde, blauwe variant, en dat is te veel. Maar als ik dan wat websites vergelijk of wat foto's geef ik toch weer de voorkeur aan de 1P3, het leest en bekijkt allemaal toch wel wat prettiger.
Maar hoezo flets dan? sRGB hoort toch juist beter de kleuren te weergeven dan zonder de sRGB modus?

Als ik de OnePlus 3 bestel, wat is dan aan te raden? sRGB of sRGB uit, maar dan met het schuifertje spelen? Ik vind kleurweergave belangrijk, maar helderheid ook wel. Wat is nu het meest praktische? Want als je sRGB modus uitzet, moet je met dat schuifertje gaan lopen klooien, maar dan is je helderheid wel weer hoger.
Ballebek schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:11:
offtopic:
Slow-motion functie kan niet met 60fps. Daar moet je minimaal met 120fps voor opnemen.

Mischien klopt het niet hoor, geluid is heel moeilijk objectief te onthouden en ik luister net een nummer dat ik gisteren toevallig ook luisterde. De indruk is dat het niet beter is in ieder geval.
[/quote]
Is dat met de speaker of met oortjes of een koptelefoon? Het kan zijn dat het voor alleen de speaker, of juist alleen voor oortjes/koptelefoons is verbetert.
simthadim schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:00:
Mooi. enige wat me wel gelijk opvalt is dat ik geen 6GB aan RAM heb, maar 5.6 en geen 64GB heb maar 52.66. Natuurlijk heb je nooit exact 64GB enneemt het OS wat ruimte in beslag maar ik kan mij niet voorstellen dat het OS 12 GB inneemt. Hebben jullie dit ook?
Dat is met alles zo. Ook met USB's, HDD's, etc. Het heeft met afronding te maken (deels), maar ook met of het bits of bytes zijn volgens mij.

[ Voor 195% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-07-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Vraagje.

Heb Spotify gisteren 2 à 3 keer in de auto gebruikt via Bluetooth, zonder problemen. Ik las op de OnePlus forums dat er meerdere mensen problemen hadden met muziek afspelen via Bluetooth. Ik weet zo niet meer welke problemen zij hadden, aangezien ik er geen problemen mee heb, maar misschien heeft iemand hetzelfde probleem als jij?

Wel moet ik Spotify volledig afsluiten (dus ook niet op de achtergrond) voordat ik mijn telefoon met de auto verbind. Mijn probleem ligt bij de auto (VW infotainment met klein schermpje, RNS300 dacht ik), want dit gebeurde ook met andere apparaten en andere muziekprogrammas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Laguna

Connaisseur

Een vraag aan de OP3 bezitters hier mbt de alert slider, onderste stand is al het geluid aan, middelste stand is de prioriteitsmodus en de bovenste stand is de stilte modus. Echter werkt de trilfunctie nog wel in de stilte modus?
[irritatie modus]
Wat haat ik websites met van die gruwelijk irritante malafide re-directs, een fatsoenlijke host zou gewaardeerd worden.
[/irritatie modus]

Maar bedankt voor het fragment.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
Anandtech heeft nieuwe feedback gegeven op met name het scherm adhv de recente update:
Http://www.anandtech.com/show/10445/revisiting-the-oneplus-3

Edit: oh was al even oud zie ik dus waarschijnlijk al voorbij gekomen, ik had hem nog niet gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door danielschut op 05-07-2016 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Laguna schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:56:
Een vraag aan de OP3 bezitters hier mbt de alert slider, onderste stand is al het geluid aan, middelste stand is de prioriteitsmodus en de bovenste stand is de stilte modus. Echter werkt de trilfunctie nog wel in de stilte modus?

[...]

[irritatie modus]
Wat haat ik websites met van die gruwelijk irritante re-directs, een fatsoenlijke host zou gewaardeerd worden.
\[/irritatie modus]

Maar bedankt voor het fragment.
nee, stil is zonder tril.
je kan nog wel kiezen om alarmen onder stil aan of uit te zetten en media kan ook aan of uit.
verder blijft het meldingslampje bij stil wel gewoon werken (en kan niet ingesteld worden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
Vandaag ein-de-lijk binnen gekregen nadat DHL al bijna een week zegt dat 'ie "bij de koerier is en vandaag aankomt"

Mooi. enige wat me wel gelijk opvalt is dat ik geen 6GB aan RAM heb, maar 5.6 en geen 64GB aan opslag heb maar 52.66. Natuurlijk heb je nooit exact 64GB enneemt het OS wat ruimte in beslag maar ik kan mij niet voorstellen dat het OS 12 GB inneemt. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prulleman schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:58:
[...]

nee, stil is zonder tril.
je kan nog wel kiezen om alarmen onder stil aan of uit te zetten en media kan ook aan of uit.
verder blijft het meldingslampje bij stil wel gewoon werken (en kan niet ingesteld worden)
Hmm ok jammer, de stilte modus gebruik ik eigenlijk nooit. Ik neem aan dat je in de onderste stand wel het geluid kan uitzetten en dan op tril en dat ie dat onthoudt zodra je met slider een andere stand kiest?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Voor degene die bugs ondervinden met hun OnePlus 3 @OxygenOS 3.2.0, hier weer een thread over bugs in OxygenOS 3.2.0 :). Dan kunnen jullie een beetje kijken of het probleem bij het toestel ligt, of aan de software: Oxygen OS 3.2.0 Bug list

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-07-2016 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Laguna schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:04:
[...]

Hmm ok jammer, de stilte modus gebruik ik eigenlijk nooit. Ik neem aan dat je in de onderste stand wel het geluid kan uitzetten en dan op tril en dat ie dat onthoudt zodra je met slider een andere stand kiest?
ja, dat is net zoals bij andere Android devices

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
[...]

Mooi. enige wat me wel gelijk opvalt is dat ik geen 6GB aan RAM heb, maar 5.6 en geen 64GB aan opslag heb maar 52.66. Natuurlijk heb je nooit exact 64GB enneemt het OS wat ruimte in beslag maar ik kan mij niet voorstellen dat het OS 12 GB inneemt. Hebben jullie dit ook?
Even gecheckt, ik heb inderdaad ook 5,6 GB RAM en 52,67 GB opslag. Ram en opslag wijkt altijd af van het geadverteerde, maar waarom het verschil zo groot is zou ik helaas niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 14:21

Louw Post

Cerenas

C31lak schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Even gecheckt, ik heb inderdaad ook 5,6 GB RAM en 52,67 GB opslag. Ram en opslag wijkt altijd af van het geadverteerde, maar waarom het verschil zo groot is zou ik helaas niet weten.
RAM wijkt meestal niet af toch? Zou dat niet kunnen komen omdat de gpu een gedeelte RAM voor zich gereserveerd heeft? (Net zoals onboard graphics bij PC's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01
Donderdagavond om23u besteld, vandaag geleverd met standaard shipping... Dat is snel! Heb wel nooit een tracking nummer gekregen, dus was één grote, doch leuke verrassing.

Is er een manier om van lettertype te veranderen zonder root? Op de opo was dit mogelijk met cm themer maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oneplus stopt tijdelijk met de roll-out van update 3.2.0:
EDIT: Due to some reports of issues while upgrading, we are temporarily stopping the rollout to investigate. We will start back up as soon as possible.
https://forums.oneplus.ne...soon-on-oneplus-3.453875/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:04:
Voor degene die bugs ondervinden met hun OnePlus 3 @OxygenOS 3.2.0, hier weer een thread over bugs in OxygenOS 3.2.0 :). Dan kunnen jullie een beetje kijken of het probleem bij het toestel ligt, of aan de software: Oxygen OS 3.2.0 Bug list
Puntje 2 is hier niet aan de orde, en bij meer mensen in dat topic niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
Louw Post schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:14:
[...]

RAM wijkt meestal niet af toch? Zou dat niet kunnen komen omdat de gpu een gedeelte RAM voor zich gereserveerd heeft? (Net zoals onboard graphics bij PC's?)
Dat zou inderdaad kunnen, maar het is me opgevallen dat je niet beschikt over de gehele "geadverteerde" RAM. Mijn laptop heeft 8GB RAM, maar hij geeft slechts 7,8GB aan. Zelfde geldt voor de Nexus 5X (1,8 i.p.v. 2) en S6 (2,8 i.p.v. 3).

Ik lig er zelf niet wakker van overigens, vind het alleen raar dat het bijna een half GB afwijkt op de OP3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 17:25
Louw Post schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Het lijkt me ook niet dat RAM afwijkt. Echter wordt in specificaties altijd uitgegaan dat 1 GB = 1000 MB , 1 MB = 1000 kb, terwijl de omrekenfactor 1024 is.

Als je voor die omrekenfactor van GB teruggaat naar bytes (3x gedeeld door 1.024) kom je op 5,59 GB uit. Oftewel daar is de 5.6 GB die je zoals weergegeven effectief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ergens ook gelezen dat er voor de camera het e.e.a. aan ram gereserveerd zou zijn. Op zich best logisch als dat zo zou zijn toch? Ik kan me voorstellen dat bepaalde 'essentiële' zaken een vast plekje in het geheugen krijgen.

Ik kan me ook zomaar voorstellen dat ik het mis heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:00

oZy

Due to some reports of issues while upgrading, we are temporarily stopping the rollout to investigate. We will start back up as soon as possible.
Vandaar dat ik de update niet binnenkreeg via OTA en VPN truc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
Ik heb een vraag over de volumeknoppen. Het is geen groot probleem lijkt me, maar ik haat asymmetrie (als het hieronder valt) dus stoor ik me er best aan.

Volume - is geen probleem, het klikt goed en voelt stevig aan. Volume + aan de andere kant, heeft een goede klik, maar voelt iets minder stevig aan. Ook komt de klik bij + een millimeter later (bij + zit dus speling, bij - totaal niet.

Hebben jullie dit toevallig ook, en kan het een probleem worden in de toekomst? Als het aan de design ligt, vind ik het geen probleem namelijk. Anders wordt het terugsturen en weer overstappen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 14:21

Louw Post

Cerenas

C31lak schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:39:
Ik heb een vraag over de volumeknoppen. Het is geen groot probleem lijkt me, maar ik haat asymmetrie (als het hieronder valt) dus stoor ik me er best aan.

Volume - is geen probleem, het klikt goed en voelt stevig aan. Volume + aan de andere kant, heeft een goede klik, maar voelt iets minder stevig aan. Ook komt de klik bij + een millimeter later (bij + zit dus speling, bij - totaal niet.

Hebben jullie dit toevallig ook, en kan het een probleem worden in de toekomst? Als het aan de design ligt, vind ik het geen probleem namelijk. Anders wordt het terugsturen en weer overstappen. :-(
Ik heb het in ieder geval niet, geen speling en het voelt hetzelfde aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Maar hoezo flets dan? sRGB hoort toch juist beter de kleuren te weergeven dan zonder de sRGB modus?

Als ik de OnePlus 3 bestel, wat is dan aan te raden? sRGB of sRGB uit, maar dan met het schuifertje spelen? Ik vind kleurweergave belangrijk, maar helderheid ook wel. Wat is nu het meest praktische? Want als je sRGB modus uitzet, moet je met dat schuifertje gaan lopen klooien, maar dan is je helderheid wel weer hoger.

[...]
flets is relatief t.o.v het oververzadigde scherm waar je daarvoor naar hebt zitten kijken als je de knop omzet.
wat aan te raden is is beide een tijd (dag of langer?) uitproberen en dan beslissen wat je prettiger/mooier vind.
qua helderheid is het met name de auto stand in sRGB die achterblijft, de manuele max is wat mij betreft prima.

verder is het een feit dat de kleuren correcter zijn in sRGB, dus als je daar waarde aan hecht, dan is de keuze snel gemaakt, maar zonder sRGB ziet het er flitsender uit...
-MD- schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:23:
Ergens ook gelezen dat er voor de camera het e.e.a. aan ram gereserveerd zou zijn. Op zich best logisch als dat zo zou zijn toch? Ik kan me voorstellen dat bepaalde 'essentiële' zaken een vast plekje in het geheugen krijgen.

Ik kan me ook zomaar voorstellen dat ik het mis heb :+
ik denk dat dit inderdaad voor RAM het geval is, bij andere devices blijft het altijd achter op geadverteerde (meer dan omreken factor))
of wat hier staat flippiej in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Vandaag ein-de-lijk binnen gekregen nadat DHL al bijna een week zegt dat 'ie "bij de koerier is en vandaag aankomt"

64 is omgerekend ook al minder
GB = 1,073,741,824 bytes. Thus, your system reports 59 GB +/- instead of 64 GB.
daar gaan dan nog de volgende partities vanaf:
- cache 256MB
- modem 100 MB
- persist (geen idee) 32 MB
- dsp (iets voor display ??) 16 MB
- system (de belangrijkste, waar je rom + meegeleverde apps op staan) 2.9GB
- sde23 (geen idee) 1023 MB

dus 59000-256-100-32-16-2900-1023 = 54.4 GB* van de reported 53.6 GB
dan mis je nog maar 800 MB (wellicht ontbreekt er nog een partitie in mijn overzicht, boot/kernel, bootloader, recovery, ... deze worden niet gemount onder android en kan ik daarom niet uitlezen denk ik)

*inc flink afronden :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prulleman schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:10:
[...]
ja, dat is net zoals bij andere Android devices
Merk je eigenlijk nog veel verschil qua accuduur tussen je OP3 en je N5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Laguna schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:52:
[...]

Merk je eigenlijk nog veel verschil qua accuduur tussen je OP3 en je N5?
Ja, op 3 is een stuk beter, 4+ tov 2-3 uur dit
Meer moet ook mogelijk zijn, maar alles staat aan bij mij, bt, connectie met Moto 360, gnow, locatie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 13:39
Prulleman schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:12:
[...]

Is je Ford te updaten? Wellicht is wat meer informatie over het type radio en of bouwjaar ook wel handig... als ik nu zeg dat ie het bij mij wel doet weet je nog niks.

Bij mij overigens geen bt problemen met een yatour bta (bluetooth module op cd wisselaar poort van mijn standaard Volvo hu-1205)
Opgelost. Een volledige reset van de sync mogelijkheden loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Ik heb deze week mijn OnePlus 3 ontvangen en het eerste wat me opviel (en erg stoorde) is het feit dat deze zo ontzettend glad is. Nou ben ik wat gaan zoeken en zie ik in dit topic een paar keer dbrand vermeld staan. Aangezien ik geen fan ben van hoesjes om mijn telefoon vraag ik me af wat de ervaringen met dbrand zijn, helpt dit genoeg om de telefoon ongeveer evenveel grip te geven als een plastic telefoon (bv Lumia 920)? Of is het toch aan te raden om voor een dun hoesje te gaan?
Lees svp de topic waarschuwing over waar je welke vraag moet posten.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 05-07-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
C31lak schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:52:
[...]

Heb Spotify gisteren 2 à 3 keer in de auto gebruikt via Bluetooth, zonder problemen. Ik las op de OnePlus forums dat er meerdere mensen problemen hadden met muziek afspelen via Bluetooth. Ik weet zo niet meer welke problemen zij hadden, aangezien ik er geen problemen mee heb, maar misschien heeft iemand hetzelfde probleem als jij?

Wel moet ik Spotify volledig afsluiten (dus ook niet op de achtergrond) voordat ik mijn telefoon met de auto verbind. Mijn probleem ligt bij de auto (VW infotainment met klein schermpje, RNS300 dacht ik), want dit gebeurde ook met andere apparaten en andere muziekprogrammas. :/
Ik gebruik Bluetooth de hele dag voor telefoon en Spotify. Nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Tweekzor schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:07:
Ik heb deze week mijn OnePlus 3 ontvangen en het eerste wat me opviel (en erg stoorde) is het feit dat deze zo ontzettend glad is. Nou ben ik wat gaan zoeken en zie ik in dit topic een paar keer dbrand vermeld staan. Aangezien ik geen fan ben van hoesjes om mijn telefoon vraag ik me af wat de ervaringen met dbrand zijn, helpt dit genoeg om de telefoon ongeveer evenveel grip te geven als een plastic telefoon (bv Lumia 920)? Of is het toch aan te raden om voor een dun hoesje te gaan?
Omdat je vraag hoort in: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic, heb ik in dat topic gereageerd op je. Daar mag je dus ook verder gaan met posten en vragen over accessoires :). Alvast bedankt.

[ Voor 61% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-07-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
Ik heb er al twee weken 2 Sims inzitten. Geen problemen, ondanks dat ik 1 SIM met 's haar tot micro moest komen knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalCrash
  • Laatst online: 25-11-2019
Ben hier al een tijdje het forum aan het volgen ivm de OP3.
Ik heb hem toch besteld 2 weken geleden aangezien mijn doel was om een telefoon met OLED, dual sim en een vrij krachtig model tegen een goede prijs.
Hiervoor had ik altijd een Windows phone toestel, maar sinds ik niet veel soeps zie in het platform en op het werk heb ik Airwatch nodig dat niet ondersteund is in WM10, toch overgestapt naar Android

Eerste indrukken waren zeer goed: prachtig toestel en zeer snel.. sneller dan ik had verwacht.
Heb er ook een bamboo hoesje bijgedaan aangezien ik hout toch wel een tikkeltje mooier vind rond een telefoon :)

Ik draai ook nu 3.2.0 en zie dat het RGB scherm wel goed meevalt. Had niet echt last van de felle kleuren, maar vind dat het scherm kleurgetrouw moet overkomen.

Een ding valt me wel op: Batterij gaat erg lang mee ( meer dan mijn 2 windows phones die ik op zak had samen.. ) maar er is wel iets vreemd. Ik zie soms dat er een applicatie bij komt te staan die ik nauwelijke/niet gebruik en vrij veel batterij gebruikt. Eerst had ik Euro 2016 erop staan ( totdat Belgie verloor :P ) en had er niets mee gedaan maar ik verloor er wel 10% batterij mee.
Vandaag opnieuw. Skype gebruikte 6% zonder dat ik het eens open heb gedaan. Het is geinstalleerd maar nog nooit geopend. Heb ook geen apps die het gebruiken (denk ik).

Iemand anders die dit merkt?
- Geen root.
- Enkel Nova launcher ( maar staat er nog maar net op, thanks voor de aanbeveling! )
- Geen andere instellingen aangepast, buiten de System UI Tuner & Developer options.
- zie onder Developer options - Running services met cache, ook niets staan met Skype.

Ps: geen probleem met Doze, Whatsapp, GPS of andere problemen. Meestal gaat m'n batterij een hele dag mee, alhoewel ik toch mijn oplader op zak hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
Bij mij doet de batterij het ook prima. Met 2 SIMs en Bluetooth de hele dag aan. Ik zou die energie vreters er gewoon af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
TotalCrash schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:38:
Ik zie soms dat er een applicatie bij komt te staan die ik nauwelijke/niet gebruik en vrij veel batterij gebruikt. Eerst had ik Euro 2016 erop staan ( totdat Belgie verloor :P ) en had er niets mee gedaan maar ik verloor er wel 10% batterij mee.
Vandaag opnieuw. Skype gebruikte 6% zonder dat ik het eens open heb gedaan.
Dat zijn gewoon 2 klassieke voorbeelden van apps die onnodig veel batterij vreten. Het ligt dus puur aan de apps. :) Als je ze niet gebruikt, zou je ze ook kunnen uitschakelen.

Of verwijderen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:48

Patrick89

PSN : Gamesource

TotalCrash schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:38:
Ben hier al een tijdje het forum aan het volgen ivm de OP3.
Ik heb hem toch besteld 2 weken geleden aangezien mijn doel was om een telefoon met OLED, dual sim en een vrij krachtig model tegen een goede prijs.
Hiervoor had ik altijd een Windows phone toestel, maar sinds ik niet veel soeps zie in het platform en op het werk heb ik Airwatch nodig dat niet ondersteund is in WM10, toch overgestapt naar Android

Eerste indrukken waren zeer goed: prachtig toestel en zeer snel.. sneller dan ik had verwacht.
Heb er ook een bamboo hoesje bijgedaan aangezien ik hout toch wel een tikkeltje mooier vind rond een telefoon :)

Ik draai ook nu 3.2.0 en zie dat het RGB scherm wel goed meevalt. Had niet echt last van de felle kleuren, maar vind dat het scherm kleurgetrouw moet overkomen.

Een ding valt me wel op: Batterij gaat erg lang mee ( meer dan mijn 2 windows phones die ik op zak had samen.. ) maar er is wel iets vreemd. Ik zie soms dat er een applicatie bij komt te staan die ik nauwelijke/niet gebruik en vrij veel batterij gebruikt. Eerst had ik Euro 2016 erop staan ( totdat Belgie verloor :P ) en had er niets mee gedaan maar ik verloor er wel 10% batterij mee.
Vandaag opnieuw. Skype gebruikte 6% zonder dat ik het eens open heb gedaan. Het is geinstalleerd maar nog nooit geopend. Heb ook geen apps die het gebruiken (denk ik).

Iemand anders die dit merkt?
- Geen root.
- Enkel Nova launcher ( maar staat er nog maar net op, thanks voor de aanbeveling! )
- Geen andere instellingen aangepast, buiten de System UI Tuner & Developer options.
- zie onder Developer options - Running services met cache, ook niets staan met Skype.

Ps: geen probleem met Doze, Whatsapp, GPS of andere problemen. Meestal gaat m'n batterij een hele dag mee, alhoewel ik toch mijn oplader op zak hou.
Bij mij ging het batterij gebruik wel wat harder, voornamelijk google play services.
Ik las ergens dat android apparaatbeheer ook nog wel het nodige snoept.

Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Pagina: 1 ... 29 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.