[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ja baas, agent van beroep?

Hij is geen mod, ik wel.... Maar hij heeft wel een punt, het bericht is hier off-topic en moet gewoon in het accessoires topic!

[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 26-06-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Yao schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:29:
Ik vermoed overigens dat dit misschien met het "vegertje" in de recent app screen te maken heeft?
Ik weet het wel zeker.. Gebruik dat vegertje niet meer, en heb sommige widgets uitgesloten van accu optimalisatie. Nu lopen ze synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:39
Dr staat ook als je die gebruikt moeten sommige services opnieuw gestart worden. Kijk uit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

HollowGamer schreef op zondag 26 juni 2016 @ 08:44:
Opzicht tevreden met de OP3:
- Kleuren zijn prima, maar inderdaad missen deze af-en-toe een beetje 'echtheid'
- Snel
- Goede accuduur; gisteren YT laten aanstaan, toch nog 41% over
- ROM is vrij stock, vind vooral de slotjes in switching handig om zo apps niet te laten sluiten
Kleuren ben ik het met je eens. Ben daarom ook benieuwd was sRGB gaat doen.

Over de slotjes, ik dacht ook dat het makkelijk was, maar toen zag ik dat het slotje maar tijdelijk gesloten blijft. Soms springt ie bij mij weer open. Iemand anders die er ook last van heeft?

Ik heb de telefoon even qua grootte vergeleken met de Honor 4X en de OP3 is net een tikje kleiner en een heel stuk dunner. De grootte kan ik redelijk aan wennen, al denk ik wel dat mijn volgende telefoon wel weer een 5" inch wordt.

Ik vind de gladheid nog wel het grootste nadeel van de phone. Heb een groots hekel aan cases, covere, protectors en dat soort bs en vind het ook geen excuus om dat dan als tegenreden te gebruiken. Regelmatig moet ik een tweede hand gebruiken, niet per se omdat het met één hand niet te doen is, maar omdat ie bijna uit m'n handen vliegt.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:42:
Ik heb een paar dingen besteld voor de Oneplus 3, misschien wel aan te raden omdat die zo glad is :) [afbeelding]
Heb ook die TPU, zou hem deze week moeten krijgen. Ik gebruik nooit covers maar dit is echt het eerste toestel waar ik moeite mee heb omdat hij zo glad is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurora schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:36:
[...]

Moest ie door de geluidsbarrière heen? ;)
Waren er dan vertragingen of iets dergelijks?
Ja bleef hangen bij websites en facebook app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
vandaag had ik de locatie voorziening nodig, via Google Maps vond ie keurig en vrij vlot mijn locatie, kon zelfs zien in welke richting ik de telefoon hield! (klein pijltje bij de stip)
(zag namelijk paar dagen geleden berichten over bagger gps?)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

geenwindows schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:53:
vandaag had ik de locatie voorziening nodig, via Google Maps vond ie keurig en vrij vlot mijn locatie, kon zelfs zien in welke richting ik de telefoon hield! (klein pijltje bij de stip)
(zag namelijk paar dagen geleden berichten over bagger gps?)
Geen problemen gezien met GPS.
Gister in de efteling geweest en daar rondgelopen met de efteling app en GPS werkt prima.
Ook duidelijk dat de OP3 gewoon goede fotos kan maken. Ook met regenachtig weer in de middag.
En ook duidelijk dat je geen angst voor de accu hoeft te hebben. Hij was opgeladen voor het slapen gaan.
En om 23:50 was hij van de lader gehaald en na een hele dag fotos en filmpjes maken, spotify in de auto, bellen en appen was de accu nog tot 03:00 beschikbaar.

Wel werd ik vanochtend blij wakker met de melding firmware update (dacht yes 3.1.4).
Maar het was een Film update van google photos n.a.v. het dagje efteling :9
Had te snel gelezen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:29

Louw Post

Cerenas

Ik heb wat rare probleempjes met mijn OP3, die ik hier nog niet voorbij heb zien komen, maar ik heb het idee dat mijn scherm regelmatig aangaat in mijn broekzak. Ook voel ik regelmatig die trilling van een foutieve vingerafdruk in mijn broekzak (moet dat wel zijn lijkt me, omdat het toestel verder met het schuifje op stil staat).

Nou had ik hem grotendeels vanmiddag op m'n bureau liggen en dan gaat de batterij gewoon lang mee, maar nu had ik hem de laatste uurtjes in mijn broekzak, zonder hem gepakt te hebben en ik zie gewoon rare drops in batterij. Ook was het toestel heel warm toen ik hem uit mijn broekzak haalde. :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4jPcfhr.png

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Louw Post op 26-06-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Louw Post schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:10:Ik heb wat rare probleempjes met mijn OP3, die ik hier nog niet voorbij heb zien komen, maar ik heb het idee dat mijn scherm regelmatig aangaat in mijn broekzak. Ook voel ik regelmatig die trilling van een foutieve vingerafdruk in mijn broekzak (moet dat wel zijn lijkt me, omdat het toestel verder met het schuifje op stil staat).

Nou had ik hem grotendeels vanmiddag op m'n bureau liggen en dan gaat de batterij gewoon lang mee, maar nu had ik hem de laatste uurtjes in mijn broekzak, zonder hem gepakt te hebben en ik zie gewoon rare drops in batterij. Ook was het toestel heel warm toen ik hem uit mijn broekzak haalde. :?

[afbeelding]

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ja er is iets met de vingerafdrukscanner die gewoon geactiveerd wordt in de broekzak omdat de proximity sensor niet helemaal goed werkt. Zijn meerdere mensen die er last van hebben. Op xda en het forum van oneplus wordt er melding van gemaakt.

Zelf ging bij mij mn accu ook flink sneller leeg in mn broekzak. Geen idee of dat daar door kwam. Zag wel dat onderstaande bovenaan kwam bij Gsam. Maar ook het Android systeem heeft meer op de achtergrond gedraaid dan de voorgrond...

Meer mensen waar adsprpcd boven aan het batterij verbruik staat in Gsam?

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 26-06-2016 20:25 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
STolsma schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:
Eigenlijk 2 vragen na een tijdje de Oneplus gebruik:

1. Hoe kan ik widgets op de lockscreen krijgen?
2. Hoe DPI aanpassen zodat ook swift keyboard goed werkt?
Ook ik wil meer op mijn lockscreen wijzigen:
hoe krijg ik die foeilelijke witte notificatiebalk weg?
Hoe krijg ik een tekst in een groter font?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reconf
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
Heb de telefoon nu een kleine week. Volgende dingen vallen mij op (in negatieve zin) tot nu toe:
  • Beeldstabilisatie bij video is erg slecht
  • Beperkte opties in camera app, zoals geen 1080p 60fps video of keuze in kwaliteit bij foto's
  • Beeldkwaliteit van de (720p) slowmotion video is matig
  • De focus doet vreemd tijdens het filmen, terwijl het beeld scherp is gaat de focus opnieuw scherpstellen waardoor het beeld even wazig wordt. Vooral tijdens slowmotion is dit irritant.
  • Geen RAW als camera kiest voor HDR modus.
  • Vreemde distortion bij selfie camera (beeld bolt een beetje, gezichten lijken daardoor heel lang)
  • Moeilijk om scherpe foto's te krijgen met selfie camera, snel wazig, terwijl dat van tevoren op het scherm niet zo lijkt
  • GPS lijkt onvoorspelbaar, niet heel uitgebreid getest maar de keren dat ik hem gebruikt hebt kapte hij er regelmatig mee voor ongeveer een halve minuut
  • Auto brightness van het scherm reageert vreemd. Zo nu en dan schiet de brightness helemaal omlaag terwijl er in de hoeveelheid omgevingslicht niks veranderd is. Gaat na +- een minuut weer terug.
Aan de andere kant veel positieve dingen:
  • Telefoon is bloedsnel
  • Camera is snel
  • HDR mode geeft mooie plaatjes
  • Fingerprintreader is ook SNEL
  • Kwaliteit RAW foto's is echt fenomenaal (hoewel de saturation, witbalans, exposure en zwartwaardes wel flink bijgesteld moeten worden)
  • Batterijduur erg goed, ik hou het makkelijk 1,5 dag uit
  • Dash Charge is een geweldige uitvinding. 's Ochtends voordat ik naar werk ga een half uurtje in de lader en ik kan er een hele dag tegenaan

[ Voor 5% gewijzigd door reconf op 26-06-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 17:11

Patrick89

PSN : Gamesource

reconf schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:55:
Heb de telefoon nu een kleine week. Volgende dingen vallen mij op (in negatieve zin) tot nu toe:
  • Beeldstabilisatie bij video is erg slecht
  • Beperkte opties in camera app
  • Geen 1080p 60fps
  • Beeldkwaliteit 720p slowmotion matig
  • De focus doet vreemd tijdens het filmen, terwijl beeld scherp is gaat de focus opnieuw scherpstellen waardoor het beeld even wazig wordt. Vooral tijdens slowmotion is dit irritant.
  • Geen RAW als camera kiest voor HDR modus.
  • Vreemde distortion bij selfie camera (beeld bolt een beetje, gezichten lijken daardoor heel lang)
  • Moeilijk om scherpe foto's te krijgen met selfie camera, snel wazig, terwijl dat van tevoren op het scherm niet zo lijkt
  • GPS lijkt onvoorspelbaar, niet heel uitgebreid getest maar de keren dat ik hem gebruikt hebt kapte hij er regelmatig mee voor ongeveer een halve minuut
  • Auto brightness van het scherm reageert vreemd. Zo nu en dan schiet de brightness helemaal omlaag terwijl er in de hoeveelheid omgevingslicht niks veranderd is. Gaat na +- een minuut weer terug.
Aan de andere kant veel positieve dingen:
  • Telefoon is bloedsnel
  • Camera is snel
  • HDR mode geeft mooie plaatjes
  • Fingerprintreader is ook SNEL
  • Kwaliteit RAW foto's is echt fenomenaal (hoewel de saturation, witbalans, exposure, zwartwaardes wel flink bijgesteld moeten worden)
  • Batterijduur erg goed, ik hou het makkelijk 1,5 dag uit
  • Dash Charge is een geweldige uitvinding. 's Ochtends voordat ik naar werk ga een half uurtje in de lader en ik kan er een hele dag tegenaan
Wat ik ergens las is dat je een andere camera app moest nemen voor 60fps.
Heeft iemand een paar dng voorbeeldjes ben erg benieuwd naar wat raw bestanden om mee te spelen :)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 13:53
Heeft iemand van jullie problemen met 3g op de 1+3? Ik heb KPN maar hij weigert verbinding te maken

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Adeadly schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:53:
Heeft iemand van jullie problemen met 3g op de 1+3? Ik heb KPN maar hij weigert verbinding te maken
Als ik hem op 3G only zet, krijg ik meteen een H in beeld. Speedtest op 19Mb/s down en 4.5 Mb/s up. Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
Chris.nl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:01:
[...]

Als ik hem op 3G only zet, krijg ik meteen een H in beeld. Speedtest op 19Mb/s down en 4.5 Mb/s up. Vodafone.
Ik krijg wel gelijk een H of 3G in beeld. maar er blijft een ! bij staan en heb dan ook geen verbinding. Geen idee hoe ik et oplos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Heeft iedereen hier ook LTE staan trouwens , ik zit bij Vodafone maar heb nog geen 4G zien staan in beeld maar LTE schijnt hetzelfde te zijn ? Zelfde simkaartje zat in me LG G3 maar daar gaf ie wel 4G aan.

-Jammer ook van de Wifi snelheid van de OP3 , haal "maar" rond de 75mbps downsnelheid (abbo is 150mbps)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 18:19
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:09:
-Heeft iedereen hier ook LTE staan trouwens , ik zit bij Vodafone maar heb nog geen 4G zien staan in beeld maar LTE schijnt hetzelfde te zijn ? Zelfde simkaartje zat in me LG G3 maar daar gaf ie wel 4G aan.

-Jammer ook van de Wifi snelheid van de OP3 , haal "maar" rond de 75mbps downsnelheid (abbo is 150mbps)
LTE = 4G
Trek hier volle 150mbit op wifi via 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi400
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12-2024

LTE en 4G+ bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hier groot gedeelte van de tijd LTE, bij activiteit geregeld 4g+ (T-mobile)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Hier alleen 4G+ in beeld bij een actieve verbinding (en 4G+ bereik) anders LTE. Gisteren zat ik iets over de 100Mb/s op 4G+ te Zwolle. Ik ben tevreden dat het toestel in ieder geval 4G+ pakt, hopelijk gaat het ook goed komen met VoLTE en het bellen over WiFi, wat geen probleem zou moeten zijn met de Snapdragon 820.

Mijn glasvezel gaat tot 50/50 dus ik kan WiFi niet zwaarder testen.

Een enkele 2.4GHz WiFi verbinding van 20mhz breed geeft een maximale linksnelheid van 72Mb/s, op 5GHz heb je max 433Mb/s te pakken met meerdere 20mhz verbindingen.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160626-220625.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160626-220616.jpg

Had jij die 75Mb/s toevallig via 2.4ghz WiFi behaald?
Adeadly schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Ik krijg wel gelijk een H of 3G in beeld. maar er blijft een ! bij staan en heb dan ook geen verbinding. Geen idee hoe ik et oplos
Kan je misschien de APN (nogmaals) handmatig invoeren?

[ Voor 49% gewijzigd door Chris.nl op 27-06-2016 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adeadly
Heb wat zitten klooien aan me APN en wat dingen veranderd en nu lijk ik wel internet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Danny.G schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Het opladen is niet waar, gezien de OnePlus One er 2 uur en 8 minuten over doet om naar 100 te komen. Tijdens release deed ie het prima vergeleken met de anderen, maar inmiddels al lang niet meer. 2u en 8 min vs de 1 uur en 10 min van de OnePlus 3.
Die 2 uur en 8 minuten is van 3 naar 100%, die tijd is niet zo van belang.
3% heb ik nog nooit gezien op de One, zover heb ik hem nog nooit leeg gehad.

Het belangrijkste van snel opladen is het even bijvullen...
Dus even snel van 40 naar 80% bijvoorbeeld en dat doet de One supersnel.
Wel opvallend is dat het alleen met de originele lader en kabel zo snel gaat.
En ook alleen de One doet dat snel aan die lader, andere telefoon laden "normaal"

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 12:42
Oxellaar schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:12:
[...]

Die 2 uur en 8 minuten is van 3 naar 100%, die tijd is niet zo van belang.
3% heb ik nog nooit gezien op de One, zover heb ik hem nog nooit leeg gehad.

Het belangrijkste van snel opladen is het even bijvullen...
Dus even snel van 40 naar 80% bijvoorbeeld en dat doet de One supersnel.
Wel opvallend is dat het alleen met de originele lader en kabel zo snel gaat.
En ook alleen de One doet dat snel aan die lader, andere telefoon laden "normaal"
In dat geval heb je een punt. Echter zal het na de 80% weer wat langzamer gaan, net als dat bij de OnePlus 3 ook zo is. Anders gaat die accu er aan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

hier ook een 150mbps abbo (Ziggo) maar geen enkel probleem hier hoor, overigens moet je router/ netwerk ook de snelheid aan kunnen he.

Van de week eens getest, zeer nette resultaten als ik het zo zie. :)

4G/LTE via Tele2
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/oneplus%203/Screenshot_20160626-215930.png

WIFI
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/oneplus%203/Screenshot_20160626-215956.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
shameete schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:18:
[...]

hier ook een 150mbps abbo (Ziggo) maar geen enkel probleem hier hoor, overigens moet je router/ netwerk ook de snelheid aan kunnen he.

4G/LTE via Tele2
[afbeelding]

WIFI
[afbeelding]
Nu nog een Tweaker met een 1GB/s glasvezel verbinding om te checken of WiFi de max van 433Mb/s trekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:18:
[...]

4G/LTE via Tele2
[afbeelding]

WIFI
[afbeelding]
Met mijn Pixel C haal ik wel gewoon rond de 140mbps dus aan mijn router ligt het niet ;)
Dus het kan wel met de OP3 :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 12:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik haalde op Amsterdam Zuid 110Mbit downloadsnelheid op 4G, Vodafone :)

Er zijn wel wat dingen die mij opvallen:

- App permissies lijken soms uit zichzelf te restten / veranderen. Dan moet ik bijvoorbeeld Untappd opnieuw rechten geven tot de camera...

- Batterijduur is vrij matig, in vergelijking tot de OPO. Op dit moment op 63% met slechts 82 minuten SOT.

- Ik krijg het idee dat het scherm vaak aanspringt als de telefoon in mijn broekzak zit. Ik heb dit hier al vaker gelezen.

- Ik mis toch vaak notificaties. Die krijg ik dan als ik het scherm unlock. Battery saver staat uit. Optimisation staat aan, behalve voor apps als WhatsApp, Messenger etc. Toch mis ik soms notificaties.

Toch ben ik over het algemeen tevreden over het toestel. Bloedsnel en een aardig scherm.
Maar er is genoeg te fixen in de komende updates. En ik hoop dat dat gebeurt. Anders wordt het toch maar een custom rom....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
wat ik me altijd afvraag is.

Waarom de meeste van jullie deze kopen en dan binnen 1 maand op v&a zetten met de reden.
Hij is toch te ''groot'' ? Terwijl je weet van te voren wat voor formaat die is. En je het geld al niet meer eruit haalt. Is het dan nog waard om deze te kopen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 27-09 10:20
Nyarlathotep schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:22:

- Ik krijg het idee dat het scherm vaak aanspringt als de telefoon in mijn broekzak zit. Ik heb dit hier al vaker gelezen.
Heb je deze thread eens doorgenomen?
https://forums.oneplus.net/threads/op3-keeps-turning-on-in-my-pocket.451717/

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Chris.nl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:22:
[...]

Nu nog een Tweaker met een 1GB/s glasvezel verbinding om te checken of WiFi de max van 433Mb/s trekt :+
Als iemand een oneplus 3 naar Japan wil opsturen dan wil ik dat best checken ;)

1Gbps up/down hier.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 10:01
Nyarlathotep schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:22:
- Ik mis toch vaak notificaties. Die krijg ik dan als ik het scherm unlock. Battery saver staat uit. Optimisation staat aan, behalve voor apps als WhatsApp, Messenger etc. Toch mis ik soms notificaties.
dit is een bekend probleem, ik had dit probleem ook, heb via adb doze uitgezet, want doze is het probleem, en de notificaties komen weer als een dolle binnen!!

maar wel het volgende geprobeerd met dank aan Graham Robertson van het Oneplus forum :

- Developer opties aan, usb debugging
- adb shell dumpsys deviceidle disable

Dit zet de doze mode uit tot de volgende reboot en ziedaar alles komt binnen. Natuurlijk zorgt dit voor meer accu gebruik aangezien de phone nu nooit meer in doze gaat. Als je de phone root kan je dit permanent maken door de global.sys file te editen.

Is natuurlijk geen echte oplossing, maar geeft wel duidelijk aan waar het probleem ligt bij de Oneplus 3.
Hij is nu zo "wakker" dat de notification light uit gaat een halve seconde nadat ik mijn nieuwe email op mijn pc delete...

[ Voor 40% gewijzigd door fredgroes op 27-06-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 13:43
Chris.nl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:22:
[...]

Dit kan ik vanaf morgen proberen. Ik heb een 500/500 glasvezel Abbo. Laat het wel weten. Dit kun je overigens prima zelf testen door in je interne netwerk wat over te pompen via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Driftkikkertje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Dit kan ik vanaf morgen proberen. Ik heb een 500/500 glasvezel Abbo. Laat het wel weten. Dit kun je overigens prima zelf testen door in je interne netwerk wat over te pompen via WiFi
Je moet dan wel een WiFi AC router hebben. Ik heb zelf 1GB glasvezel maar nog steeds een WiFi N router. Daar moet maar eens snel verandering in komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:32
Het bereik valt me wel echt steeds meer tegen.

Een half uurtje rijden door Noord-Brabant, op T-Mobile netwerk (via Simpel). Meerdere keren valt het bereik gewoon geheel weg. Vrij storend als je aan het bellen bent :|

Ben dan ook verbonden met bluetooth, weet niet of het daar misschien aan ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Kodess op 27-06-2016 09:16 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 13:43
Nyarlathotep schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Je moet dan wel een WiFi AC router hebben. Ik heb zelf 1GB glasvezel maar nog steeds een WiFi N router. Daar moet maar eens snel verandering in komen :D
goeie, geen idee of ik dat heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 26-09 18:36
Is bij jullie (onder Settings / About phone / Status) Wi-Fi MAC address ook gelijk aan Bluetooth address? Lijkt mij een beetje raar, al zul je niet gauw een IP-adres uitdelen aan je bluetooth-device O-)

edit:
Kodess schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:16:
Het bereik valt me wel echt steeds meer tegen.

Een half uurtje rijden door Noord-Brabant, op T-Mobile netwerk (via Simpel). Meerdere keren valt het bereik gewoon geheel weg. Vrij storend als je aan het bellen bent :|

Ben dan ook verbonden met bluetooth, weet niet of het daar misschien aan ligt.
Bluetooth zit op 2.4GHz, bellen met T-Mobile op de 1.8GHz-band (en vroegah ook de 900 MHz band), dat zou elkaar geheel niet moeten storen. Ik denk dat het gewoon treurig gesteld is met de 2G-dekking van T-Mobile in Noord-Brabant.

[ Voor 61% gewijzigd door RedPixel op 27-06-2016 10:09 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
wwwhizz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Bluetooth zit op 2.4GHz, bellen met T-Mobile op de 1.8GHz-band (en vroegah ook de 900 MHz band), dat zou elkaar geheel niet moeten storen. Ik denk dat het gewoon treurig gesteld is met de 2G-dekking van T-Mobile in Noord-Brabant.
Mijn nexus 4 had hier totaal geen last van, ook hebben mede passagiers die ook Simpel hebben wel gewoon goed bereik.

Heb dus nog geen idee of het inderdaad de dekking is of de telefoon.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:32
wwwhizz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:05:
Is bij jullie (onder Settings / About phone / Status) Wi-Fi MAC address ook gelijk aan Bluetooth address? Lijkt mij een beetje raar, al zul je niet gauw een IP-adres uitdelen aan je bluetooth-device O-)
Is ook zo op mijn OPO. Zowel Wi-Fi als Bluetooth zijn in de Snapdragon SoC geïntegreerd. Ze delen dus dezelfde hardware en daardoor ook hetzelfde MAC address, deze zijn immers fysiek aan elkaar gekoppeld en dus altijd op dezelfde locatie

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

Laguna

Connaisseur

theduke1989 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 02:06:

Waarom de meeste van jullie deze kopen en dan binnen 1 maand op v&a zetten met de reden.
Hij is toch te ''groot'' ? Terwijl je weet van te voren wat voor formaat die is. En je het geld al niet meer eruit haalt. Is het dan nog waard om deze te kopen ????
Waarschijnlijk omdat veel mensen hier zeggen dat het formaat wel meevalt en dat je eraan went, waardoor mensen toch maar de gok nemen en het toestel online bestellen. Dit aangezien er geen mogelijkheid is het toestel in een winkel te bekijken (al kan je natuurlijk wel een idee krijgen door andere toestellen met een 5,5" scherm te bekijken).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
ik vind het formaat overigens best meevallen voor 5.5", hij is maar minimaal breder dan de N5! (5mm)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 27-06-2016 10:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
is het iemand gelukt via Tap&Go data over te zetten? (vanaf de OPO)

bij de initial setup werd het me gevraagd maar gebeurde er niks (NFC stond aan bij de OPO), nu krijg ik na een factory reset geen Tap&Go optie meer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

habermas schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:07:
is het iemand gelukt via Tap&Go data over te zetten? (vanaf de OPO)

bij de initial setup werd het me gevraagd maar gebeurde er niks (NFC stond aan bij de OPO), nu krijg ik na een factory reset geen Tap&Go optie meer :s
Ik kon bij de setup van de OP3 ook de data van mijn OPO overzetten. Je moet ze wel op de goede manier tegen elkaar houden. Ik moest de OP3 wat 'lager' tegen de OPO houden, dus niet 1 op 1.
Volgens mij zat ik met de cameramodule van de OP3 nét onder die van de OPO.

Hoe je tap&go optie ineens weg is snap ik niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 02:06:

Dude, er staat op moment van schrijven geen enkele OP3 in v&a. Altijd de meesten van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Nyarlathotep schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:09:
Hoe je tap&go optie ineens weg is snap ik niet...
erg vreemd inderdaad, en de nieuwe nano sim v Simyo wordt ook niet herkend, gaat lekker... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 12:42
habermas schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:28:
[...]

erg vreemd inderdaad, en de nieuwe nano sim v Simyo wordt ook niet herkend, gaat lekker... 8)7
Interessant. Dit kan van twee kanten komen, haha! De telefoon of de simkaart. Hier zelf geen probleem met de nano sim van Simyo. Ik kan je alvast vertellen dat het bereik heel goed is met de telefoon, tenminste waar ik dagelijks ben. :+

Hopelijk lukt het.

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 27-06-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prulleman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:43:
ik vind het formaat overigens best meevallen voor 5.5", hij is maar minimaal breder dan de N5! (5mm)
Minimaal breder _O- hij is een halve centimeter breder dan de N5, dat kan het verschil maken tussen met je duim de volledige schermbreedte van het toestel (gemakkelijk) te kunnen bedienen of niet. Tevens scheelt het qua hoogte 1,5cm waardoor je eigenlijk altijd 2 handen nodig hebt om je notification drawer naar beneden te trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 27-06-2016 11:41 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Laguna schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Minimaal breder _O- hij is een halve centimeter breder dan de N5, dat kan het verschil maken tussen met je duim de volledige schermbreedte van het toestel (gemakkelijk) te kunnen bedienen of niet.
Inderdaad, ik kan bij de OP3 met mijn duim niet makkelijk bij het hamburger(menu) knopje die linksboven zit in apps.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 27-09 12:27
Kodess schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:41:
[...]

Inderdaad, ik kan bij de OP3 met mijn duim niet makkelijk bij het hamburger(menu) knopje die linksboven zit in apps.
Ik heb daar geen issues mee, ik heb geen kleine handen maar ook zeker geen kolenscheppen. Ik kan de telefoon prima met 1 hand bedienen, iets waar ik vooraf nog wel een klein beetje bang voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
notification drawer heb ik geen problemen mee, menu knop links boven is inderdaad lastiger te bereiken, maar bij goed geprogrammeerde apps kan je dit menu ook oproepen door vanaf de linkerkant naar rechts t vegen. (waarschijnlijk in de material design guidelines van google zo opgezet om dit te voorkomen)

maar ieder zijn ding, ga het vooral zelf proberen, qua randen/ screen/bezel ratio vind ik het een prima toestel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

habermas schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Andere sim slot proberen? Of even schoonmaken...

Ik heb zelf mijn micro sim van Vodafone bijgesneden naar een nano sim (met afbreekmesje).
Eigenlijk stom natuurlijk, dat dingetje zag er niet uit en omdat een microsim ook nog iets dikker is dan een nano sim was het even duwen :o
Maar het werkt perfect (en ja, hij kan er ook nog uit). Bereik is zo veel beter dan de OPO omdat ik daar een 4G band miste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Prulleman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:46:
notification drawer heb ik geen problemen mee, menu knop links boven is inderdaad lastiger te bereiken, maar bij goed geprogrammeerde apps kan je dit menu ook oproepen door vanaf de linkerkant naar rechts t vegen. (waarschijnlijk in de material design guidelines van google zo opgezet om dit te voorkomen)

maar ieder zijn ding, ga het vooral zelf proberen, qua randen/ screen/bezel ratio vind ik het een prima toestel
klopt ik swipe ook van linkerkant naar rechts. Alleen de linkerkant bereiken moet ik de telefoon in mijn hand voor kantelen, wordt soms de rechterkant geraakt door mijn palm etc etc.

Ik vind het een prima telefoon, en een prima grootte, maar als je mij vraagt wat de perfecte grootte is, dan is dat niet meer dan 5.1

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Nyarlathotep schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:56:
Andere sim slot proberen? Of even schoonmaken...

Ik heb zelf mijn micro sim van Vodafone bijgesneden naar een nano sim (met afbreekmesje).
Eigenlijk stom natuurlijk, dat dingetje zag er niet uit en omdat een microsim ook nog iets dikker is dan een nano sim was het even duwen :o
Maar het werkt perfect (en ja, hij kan er ook nog uit). Bereik is zo veel beter dan de OPO omdat ik daar een 4G band miste...
heb alle mogelijke varianten al geprobeerd. wellicht is ie wat beschadigd tijdens het 'eruit klikken'. heb gelijk maar weer een nieuwe aangevraagd. oude simkaart is helaas direct geblokkeerd toen ik deze activeerde, dus voorlopig geen bellen en appen voor mij :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
chengbondkwok schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Nog 6 dagen :) Overigens, hebben we de OnePlus 3 aan verschillende mensen gegeven, maar snappen de kritiek van Anandtech niet helemaal met betrekking tot de scherpte. Dat de kleuren niet nauwkeurig weergegeven worden, daar zijn we het over eens. Maar het is echt niet zo dat de tekst die je nu leest opeens kartelig overkomen. Alleen als je er met je neus letterlijk bovenop zit.
Nog 1 nachtje slapen :+ Hopelijk wordt de Tweakers review een 6uur 's ochtends artikel met 300+ reacties. Lijkt me heerlijk leesvoer met wat -1 flames van Apple gebruikers, een flinke discussie dat het geen flagship killer is, terwijl OnePlus die slogan niet meer hanteert. Wat prettig informerende 3+ reacties van rens-br, Danny.G en AnonymousWP. En flink wat argumenten dat er nog goedkopere toestellen op de markt komen met dezelfde/betere specs, maar niet eenzelfde (XDA) community als achterban.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Chris.nl schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Nog 1 nachtje slapen :+ Hopelijk wordt de Tweakers review een 6uur 's ochtends artikel met 300+ reacties. Lijkt me heerlijk leesvoer met wat -1 flames van Apple gebruikers, een flinke discussie dat het geen flagship killer is, terwijl OnePlus die slogan niet meer hanteert. Wat prettig informerende 3+ reacties van rens-br, Danny.G en AnonymousWP. En flink wat argumenten dat er nog goedkopere toestellen op de markt komen met dezelfde/betere specs, maar niet eenzelfde (XDA) community als achterban.
Oftewel.. een samenvatting van deze thread :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je vergeet nog dat verschrikkelijke AMOLED scherm en de 'RAM-bug'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 27-09 10:01
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Je vergeet nog dat verschrikkelijke AMOLED scherm en de 'RAM-bug'. ;)
en bij sommige mensen de notificatie bug..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Want kritiek is altijd verkeerd?

Fijn dat er mensen zijn die helemaal in hun nopjes zijn, maar als Tweakers niet zelf de NSTC kalibratie, de slechte OIS tijdens filmen of de RAM management "visie" belichten, dan is het een leuk verhaal, maar geen review. Reviews zijn er immers om consumenten te informeren, en dan de "mindere" problemen achterhouden lijkt me geen goed idee.

(En XDA is natuurlijk fijn om te hebben, maar nog beter is het om alles gewoon 100% werkend OOTB te hebben)

-edit: En er schijnen ook meldingen te zijn van "minder" bereik, en een langzame NFC werking.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroenneman op 27-06-2016 13:26 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Want kritiek is altijd verkeerd?

Fijn dat er mensen zijn die helemaal in hun nopjes zijn, maar als Tweakers niet zelf de NSTC kalibratie, de slechte OIS tijdens filmen of de RAM management "visie" belichten, dan is het een leuk verhaal, maar geen review. Reviews zijn er immers om consumenten te informeren, en dan de "mindere" problemen achterhouden lijkt me geen goed idee.

(En XDA is natuurlijk fijn om te hebben, maar nog beter is het om alles gewoon 100% werkend OOTB te hebben)
O nee, kritiek is zeker goed, ik vertrouw er ook op dat de review objectief zal zijn! Ik heb al eens gezegd dat de mensen die hem terugsturen wegens het pentile scherm, simpelweg haviksogen en een valide punt hebben. Maar de discussie die volgt op de review lijkt me bij voorbaat vermakelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk! Net een mailtje gekregen van Adam Krisko (OnePlus) dat ik mee mag doen aan het software beta programma voor de OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 25-09 13:00

oZy

Nieuwe OP3 eigenaar :w

Eerste acties: bootloader unlocked, sandstone hoesje er omheen (zonder is veel te glad voor mij)

Eerste impressie: wat istie snel! en maar iets groter dan mijn lumia 640, dat komt wel goed.

Ik twijfel nog om de screenprotector eraf te halen.. die vind ik te stroef, besmettelijk en storend (hij is kleiner dan het scherm :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben erg gefascineerd door de OnePlus 3, niet alleen door de specs maar ook door de mogelijkheden met rooten en custom ROM's. Alleen vind ik zelf 400 euro veel voor een telefoon. Daarom is mijn vraag ook: Zou ik er 2,5 tot 3 jaar mee kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Watsonus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 20:01
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:27:
Hallo,
Ik ben erg gefascineerd door de OnePlus 3, niet alleen door de specs maar ook door de mogelijkheden met rooten en custom ROM's. Alleen vind ik zelf 400 euro veel voor een telefoon. Daarom is mijn vraag ook: Zou ik er 2,5 tot 3 jaar mee kunnen doen?
Lastig te zeggen na anderhalve week. Maar hiervoor heb ik anderhalf jaar lang een OnePlus One gehad die nog steeds zo goed als nieuw is, dus dat belooft wel veel goeds natuurlijk :)

PokeGo: Bwuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 27-09 12:27
Hallo,
Dat is natuurlijk voor een groot deel aan jezelf. Wat doe je ermee, veranderen je eisen over de jaren en hoe voorzichtig ben je met een toesten.

Als ik merk hoe snel het toestel nu aanvoelt en doet zeg ik ja, echter weet ik niet hoeveel nieuwe technieken, updates etc er komen in de toekomst welke daar negatief invloed op kunnen hebben.
Ik koop zelf in principe een toestel op 2-2,5 jaar, dus het is ook wel mijn insteek het toestel die tijd te gebruiken en heel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Hallo,
Dat laat ik je over 2,5 tot 3 jaar weten. Zonder dollen.. zolang er niets kapot gaat zou je er wel zolang mee kunnen doen als je puur kijkt naar snelheid en specs. We hebben natuurlijk geen glazen bol en komt er misschien wel iets revolutionairs op smartphone gebied in de komende jaren wat je absoluut moet hebben, maar ga er maar niet van uit. Ik heb wel het gevoel dat de smartphonemarkt op het moment wel aardig verzadigd is en er geen revolutionaire veranderingen meer in zitten.

Ik heb zelf 3 jaar met mijn HTC One M7 gedaan en die doet het ook nu nog gewoon goed (ook qua snelheid nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimerax
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:44
Heeft er nog iemand problemen met de Google Camera app, specifiek bij het nemen van panorama en 360 foto's?
Die is bij mij heel erg traag. Het duurt na de eerste foto enkele seconden voordat de volgende is genomen.
Dit heb ik bij mijn OnePlus one helemaal anders ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzichtig met mijn toestellen ben ik zeker. Heb nu een midrange telefoon met plastic achterkant, na 2 jaar 1 klein krasje alleen op het scherm. Ik denk dat ik hem morgen ga bestellen, aangezien ik mijn huidige telefoon vervang vanwege storage issues. (8 GB maar :'()

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:35:
Voorzichtig met mijn toestellen ben ik zeker. Heb nu een midrange telefoon met plastic achterkant, na 2 jaar 1 klein krasje alleen op het scherm. Ik denk dat ik hem morgen ga bestellen, aangezien ik mijn huidige telefoon vervang vanwege storage issues. (8 GB maar :'()
Voor 400 euro heb je een high-end telefoon voor een mid-range prijs. Betere prijs/kwaliteit verhouding kan je bijna niet vinden tenzij je naar chinese telefoons gaat kijken waar vaak de software/support/community gewoon een stuk minder is.

edit: officieel is OnePlus ook van chinese afkomst, maar is meer gericht op westerse landen.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 27-06-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 27-09 10:20
Een rode variant? Dit was alleen tijdelijk te zien op de Chinese website

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.androidworld.nl/76f2f86bd3/media/images/2016/06/27/Artikel_OnePlus3Rood.jpg

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Aurora schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:45:
Een rode variant? Dit was alleen tijdelijk te zien op de Chinese website

[afbeelding]
Om eerlijk te zijn vind ik die nogal lelijk, de gouden variant vind ik dan wel weer wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 16:44

Stefan©

Toet toet

Heeft iemand Android Auto al geprobeerd op zijn OP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watsonus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 20:01
ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik die nogal lelijk, de gouden variant vind ik dan wel weer wat hebben.
Hmm ik vind het wel iets hebben :D maar vind de graphite nog het mooist

PokeGo: Bwuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Watsonus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Hmm ik vind het wel iets hebben :D maar vind de graphite nog het mooist
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk :P. Ik denk alleen dat ze beter gewoon de iPhone kleurenschema kunnen aanhouden als ze dan toch andere kleurtjes willen :+

Afbeeldingslocatie: https://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2015/09/iphone-6s-kleuren1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 26-09 18:36
Ik zou wel een blauwe willen.. :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen ze in china de OP3 nog niet verkopen of wat betekent die countdown?
Vertaald via translate: Open later countdown :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:21
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:24:
Kunnen ze in china de OP3 nog niet verkopen of wat betekent die countdown?
Vertaald via translate: Open later countdown :P :P
Zelfde als met Xiaomi, ze verkopen er 1 keer per week een paar. Morgenochtend om 10 uur weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dannisi op 27-06-2016 15:55 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem sinds vandaag in bezit! Wat een supertelefoon en wat werkt die vingerprintsensor snel zeg! Wauw!
Heeft iemand een goede uitleg (of linkje naar ~) de verschillende cameramodi? Je hebt HDR, HDR+, HD etc. wat doen ze nou precies?
En klopt het dat je de chargingled niet uit kan zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik heb nog een vraagje wat iets meer Oxygen OS gerelateerd is: Ik gebruik mijn telefoon erg veel met headset; om muziek te luisteren en om te bellen. Nu was mijn toestel voor mijn huidige toestel een S5, die herkende dat een headset werd ingeplugd. Je kreeg dan direct opties als Spotify starten of musicplayer starten, etc. Dit krijg ik bij mijn huidige X Style helaas niet meer. Zit deze optie toevallig wel in Oxygen?

Ook ben ik erg benieuwd naar de verschillende notificaties/widgets die Oxygen laat zien als de telefoon unlocked is. Is er bijv. Spotify een widget waarop je kan pauzeren of next track kan doen, zonder te unlocken? Ik meende dat dit standaard Android functionaliteiten waren, maar na mijn laatste phone-switch twijfel ik toch enorm aan sommige zaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weet iemand hoe ik nummers kan blokkeren?
Op mijn OPO (CM13) kon ik dit nog vinden tussen het menu.. thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Stefan© schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:46:
Heeft iemand Android Auto al geprobeerd op zijn OP3?
nog niet, wil het wel proberen, maar moet eerst een nieuwe holder bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
64% met 1 uur en 40 minuten SOT. Weet niet wat het is en heb nu niet zoveel zin om het uit te zoeken maar zit er toch maar weer over na te denken om te beginnen aan custom roms. Wou het juist niet doen omdat OxygenOS toch fijner is op de OP3 dan op de OPX. Het is toch altijd weer geklooi en kost wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:33

Nox

Noxiuz

Steevo_S schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Ik woon in Barcelona en heb absoluut geen moeite om het scherm te lezen in de felle zon... Enige wat nu wel ruk is en wat bij de OPO andersom was is het feit dat je met gepolariseerde glazen het scherm amper kan lezen als je de telefoon verticaal houd (bij OPO was dat horizontaal)
Ik heb een gepolariseerde zonnebril - dat ding is briljant - maar het nadeel is dat mn Nexus 5 niet afleesbaar is in landscape modus. Kan jij testen of de OP3 nu wel leesbaar is en zoja in welke stand? Dubbel gepolariseerd zou betekenen dat hij totaal NIET af te lezen zou moeten zijn.

Dit heeft nogal effect want als ik in de auto zit moet ik hem voor navi gebruiken en dan wil ik hem of horizontaal of verticaal kunnen gebruiken. Hoe maakt mij niet veel uit...

Dat ik hem evt. niet portrait kan gebruiken... tsja, dan pak ik hem in landscape vast als ik niet in de auto zit. Scheelt boetes met tussendoor op de telefoon spelen in de auto :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke reeds uitgebrachte smartphone sluit het formaat van de OP3 het meeste aan?

Dan kan ik in de Mediamarkt gaan zien hoe die in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:31:
Heb hem sinds vandaag in bezit! Wat een supertelefoon en wat werkt die vingerprintsensor snel zeg! Wauw!
Heeft iemand een goede uitleg (of linkje naar ~) de verschillende cameramodi? Je hebt HDR, HDR+, HD etc. wat doen ze nou precies?
Ik heb m ook vandaag binnengekregen en heb op het station een paar testfoto's geschoten met de 3 modi. Maar in het felle zonlicht zag ik niet echt verschil.

Thuis op de pc draai ik wel een vergelijking in elkaar.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:31:
HD zorgt voor extra verscherping.
HDR ken je wel neem ik aan. Alleen een plus variant niet gezien, ik denk dat je de 'HDR A' bedoeld en volgens mij is dat de automatische variant dat de camera dus zelf bepaald of HDR nodig is of niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Haha. Ik hoop het liefst in de avond. Morgen de hele dag werken, en ben pas om ongeveer in de avond thuis. Dan wordt er niet meer gemod. Iedereen heeft dan wel al die reacties gelezen. Dan kan ik dus helaas niet meer discussiëren :p.

Overigens zelf nog een paar vragen omtrent de OnePlus 3:
  • Ik zelf heb de OnePlus 2. Is het de moeite waard om te upgraden?
  • Jullie kennen vast wel "always-on". Bij m'n OnePlus 2 kan je dit enkel activeren als je je hand over het scherm heen haalt. Werkt dit bij de OnePlus 3 wel zoals bij bijvoorbeeld de LG G5 of Samsung Galaxy S7?
  • Bij m'n OnePlus 2, als ik op het "vegertje" druk, kwam hij eerst met een melding of ik het zeker wist. Nu heb ik per ongeluk op "niet meer vragen" gedrukt. Hoe krijg ik dat terug? Ik kan het met geen mogelijkheid vinden.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
Anonymoussaurus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:11:
[...]

Haha. Ik hoop het liefst in de avond. Morgen de hele dag werken, en ben pas om ongeveer in de avond thuis. Dan wordt er niet meer gemod. Iedereen heeft dan wel al die reacties gelezen. Dan kan ik dus helaas niet meer discussiëren :p.

Overigens zelf nog een paar vragen omtrent de OnePlus 3:
  • Jullie kennen vast wel "always-on". Bij m'n OnePlus 2 kan je dit enkel activeren als je je hand over het scherm heen haalt. Werkt dit bij de OnePlus 3 wel zoals bij bijvoorbeeld de LG G5 of Samsung Galaxy S7?
  • Bij m'n OnePlus 2, als ik op het "vegertje" druk, kwam hij eerst met een melding of ik het zeker wist. Nu heb ik per ongeluk op "niet meer vragen" gedrukt. Hoe krijg ik dat terug? Ik kan het met geen mogelijkheid vinden.
Voor de always on feature moet je nog wachten tot Android N heb ik zo begrepen. LG en Samsung hebben het zelf geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25

[...]
Ik zelf heb de OnePlus 2. Is het de moeite waard om te upgraden?
[...]
Lastig te zeggen, ligt aan je eisen. Persoonlijk zou ik zeggen van niet. Hij is inderdaad sneller, maar ga je dit echt gebruiken/nodig hebben? Overal (batterij, snelheid, gebruik, camera) zou hij voor mij niet zoveel beter zijn voor 400 euro.
Neemt niet weg dat ik onwijs blij met mijn OP3 ben.

[ Voor 18% gewijzigd door simthadim op 27-06-2016 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]

...
Ik zelf heb de OnePlus 2. Is het de moeite waard om te upgraden?
Jeetje heb je dat ding nou nog niet besteld?! :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
simthadim schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:59:
Lastig te zeggen, ligt aan je eisen. Persoonlijk zou ik zeggen van niet. Hij is inderdaad sneller, maar ga je dit echt gebruiken/nodig hebben? Overal (batterij, snelheid, gebruik, camera) zou hij voor mij niet zoveel beter zijn voor 400 euro.
Neemt niet weg dat ik onwijs blij met mijn OP3 ben.
Ook niet als je maar 150 euro hoeft bij te leggen?
InflatableMouse schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:13:
Jeetje heb je dat ding nou nog niet besteld?! :+ ;)
:$. Pestkop :p.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 27-09 18:19
Ja, ja, ja en ja.
OP3 is op elk vlak superieur aan de OP2. Ik ben ook van de OP2 naar OP3 overgestapt, geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:33:
Met welke reeds uitgebrachte smartphone sluit het formaat van de OP3 het meeste aan?

De LG G5 en de Huawei Mate S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Laguna schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:49:
[...]

De LG G5 en de Huawei Mate S.
Ik sluit me aan bij de Mate S, dat was het eerste waar ik aan dacht, ook ongeveer even licht en bijna zelde achterkant.Paar weken geleden was ik in de Mediamarkt om een nieuwe telefoon uit te zoeken en kwa vorm komt die het meest dichtbij.
Oneplus 3 152.7 x 74.7 x 7.4 mm 158 gram
Mate S. 149.8 x 75.3 x 7.2 mm 156 gram
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqUoj45ieKwvWccpR5Ka21G909ae1cWK67Prh98kXk7hEb6paS
Afbeeldingslocatie: https://9to5google.files.wordpress.com/2015/09/huawei-mate-s.jpg

(De G5 vond ik in de toestand hoe die daar in het rek stond echt een cheap *** goedkoop ding)

[ Voor 25% gewijzigd door Cosmo_nl op 27-06-2016 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

http://www.phonearena.com...-5/phones/10017,9502,9462

Misschien zijn er nog wel andere telefoons, maar moet je zelf maar even op die website kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:15:
[...]

Misschien zijn er nog wel andere telefoons, maar moet je zelf maar even op die website kijken.
Note 5 is ook wel een goeie bij nader inzien toch niet, aangezien deze zowat nergens te koop is en beschikt over een 5,7" scherm. iPhone 6 Plus is ook niet vergelijkbaar vind ik. Wel hetzelfde schermformaat, maar qua afmetingen toch best een slag groter (ongeveer gelijk aan de Nexus 6P met 5,7" scherm).

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 27-06-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Laguna schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:31:
[...]

Note 5 is ook wel een goeie bij nader inzien toch niet, aangezien deze zowat nergens te koop is en beschikt over een 5,7" scherm. iPhone 6 Plus is ook niet vergelijkbaar vind ik. Wel hetzelfde schermformaat, maar qua afmetingen toch best een slag groter (ongeveer gelijk aan de Nexus 6P met 5,7" scherm).
Ja inderdaad, ik had die iPhone 6 of 6+ er bij gedaan omdat die wel aardig in de buurt komt qua materiaal en design (dun, alluminium, "ronde" randjes en platte achterkant) als je hem in je handen hebt.

Ik heb ze overigens puur op de website uitgezocht en geen eigen echte vergelijking gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 27-06-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Een antwoord waar je wellicht iets aan hebt:
Aurora schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:46:
[...]

Als aanvulling:

Voor mensen die twijfelen over de grootte vergeleken met hun huidige toestel: http://www.phonearena.com...ze/OnePlus-3/phones/10017
Hier bijvoorbeeld het verschil tussen de OP3 - iPhone 6S Plus - Nexus 5X

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/vrgkln.jpg

- edit -

O, ik zie nu dat ulTimaS al een soortgelijk antwoord had gegeven.. :+
ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:15:
[...]

[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 27-06-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 22:06
Nu aan het instellen.

Ik heb problemen met mijn Ziggo SIM... Bij de instellingen onder Cellular ziet ie de Ziggo SIM prima,maar ik mag van het toestel er zelf geen Acces Point aan toevoegen, waardoor ik dus mijn mobiele data niet kan configureren :S
Iemand een idee waar dat in kan zitten?

Over het scherm: Als hij zo naast mijn Nexus 5 ligt merk je toch wel duidelijk dat de kleurencalibratie op de OP3 heel anders is. Kleuren zijn duidelijk 'oversaturated'. De Nexus 5 oogt dus een stuk rustiger. Ook de max helderheid is een stuk minder. Maarja, eerst maar eens wachten op die OTA updates :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jeroenimoes schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:48:
Nu aan het instellen.

Ik heb problemen met mijn Ziggo SIM... Bij de instellingen onder Cellular ziet ie de Ziggo SIM prima,maar ik mag van het toestel er zelf geen Acces Point aan toevoegen, waardoor ik dus mijn mobiele data niet kan configureren :S
Iemand een idee waar dat in kan zitten?
Onder instellingen -> mobiele netwerken -> Namen toegangspunten -> APN's kan ik toch echt op het + icoon drukken om een nieuwe APN aan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 22:06
Chris.nl schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:55:
[...]

Onder instellingen -> mobiele netwerken -> Namen toegangspunten -> APN's kan ik toch echt op het + icoon drukken om een nieuwe APN aan te maken...
Onder APNs staat bij mij "APN settings are not available for this user"

Het + - je is grayed out, kan er wel op klikken en een nieuwe APN invullen, maar als ik op Save druk, doet ie niets. :S

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1 ... 22 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.