Instellingen - > startpagina. Ik kan het zelf niet checken omdat ik de stock launcher al verwijderd heb als systeemappDarkSide schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:02:
[...]
Kan iig makkelijk met Nova.
Kon zo snel niet vinden hoe je dat met de standaard launcher instelt.
Eerste indruk 3.1.4
http://www.xda-developers...neplus-3-ota-impressions/
http://www.xda-developers...neplus-3-ota-impressions/
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Kan in je in de nieuwste update straks ook zelf die DPI aanpassen, waarover iedereen het heeft?
En ik zal wel iets niet snappen, maar PPI is toch gewoon het aantal pixels per inch, dus een vaststaand gegeven van de hardware, in dit geval het display? Je kan toch niet softwarematig meer pixels toevoegen, lijkt me. DPI daarentegen is een printerterm...
En ik zal wel iets niet snappen, maar PPI is toch gewoon het aantal pixels per inch, dus een vaststaand gegeven van de hardware, in dit geval het display? Je kan toch niet softwarematig meer pixels toevoegen, lijkt me. DPI daarentegen is een printerterm...
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dan kan ik nog wel de stock launcher selecteren. Maar nergens (of ik kijk niet goed) instellen welke pagina ik wil instellen als "home" .Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:15:
[...]
Instellingen - > startpagina. Ik kan het zelf niet checken omdat ik de stock launcher al verwijderd heb als systeemapp
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zo heb ik even pech. Mijn Oneplus 3 heeft een defect scherm! Na een dag gebruiken/instellen afgelopen maandag viel het scherm in de avond uit. Het scherm was alleen nog maar met moeite voor enkele seconden aan te krijgen. Volgende dag volledig overleden.
Nu het volgende. Ik heb replacement/reparatie aangevraagd. Dit duurt natuurlijk allemaal heel erg lang.
Iemand een idee hoe ik dit proces kan versnellen?
Wat gebeurt er als ik naast de replacement ook mijn geld terugvraag via Paypall? Ik ben tenslotte zeer ontevreden?
[YouTube: https://youtu.be/P7yiFzJWVTQ]
Nu het volgende. Ik heb replacement/reparatie aangevraagd. Dit duurt natuurlijk allemaal heel erg lang.
Wat gebeurt er als ik naast de replacement ook mijn geld terugvraag via Paypall? Ik ben tenslotte zeer ontevreden?
[YouTube: https://youtu.be/P7yiFzJWVTQ]
je wilt dus een ander toestel en je geld terug? Lijkt me vrij onbeschoft.
Zou je niet gewoon eens met Oneplus contact opnemen en beslissen of je het toestel wilt of je geld terug? Gratis toestel is onrealistisch.
Zou je niet gewoon eens met Oneplus contact opnemen en beslissen of je het toestel wilt of je geld terug? Gratis toestel is onrealistisch.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Mijn vriendin riep net dat ze de oneplus 3 nog steeds te langzaam vind. Waarschijnlijk het laden van een website
ach ja misschien straks toch naar de iPhone 7 Plus
Wat wil je nu?DutchElite schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:38:
Zo heb ik even pech. Mijn Oneplus 3 heeft een defect scherm! Na een dag gebruiken/instellen afgelopen maandag viel het scherm in de avond uit. Het scherm was alleen nog maar met moeite voor enkele seconden aan te krijgen. Volgende dag volledig overleden.
[video]
Wil je gewoon een nieuw werkend toestel. Want garantie heb je gewoon.
Of wil je onder de koop onderuit komen en je geld terug.
Dat je baalt is logisch, maar een gratis toestel krijgen?????
Gewoon een RMA aanvragen. Meestal gaat dit volgens mij nu wel redelijk snel bij OP.
Er is al veel contact geweest natuurlijk. Maar nu is het wachten totdat ze überhaupt de telefoon komen ophalen of ik een verzendlabel krijg. Wacht nu al twee dagen op bericht terug, terwijl ze alle informatie van mij hebben. Zal vast allemaal 1 maand gaan duren. Dikke pech voor mij, gelukkig werkt mijn oude telefoon nog prima.janvanduschoten schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:43:
je wilt dus een ander toestel en je geld terug? Lijkt me vrij onbeschoft.
Kan nog slechter wacht al sinds dinsdag op een RMA.
[ Voor 3% gewijzigd door Replay256 op 24-06-2016 21:53 ]
Dan zadel je de nu al overspoelde helpdeskmedewerkers van OnePlus op met extra werkzaamheden en kunnen ze minder vlot een ander helpen.DutchElite schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:38:
Ik kan me indenken dat de helpdesk van OnePlus vlak na het uitbrengen van een nieuw toestel enorm druk is.
Desalniettemin enorm balen voor je! Aangezien je binnen 15 dagen een RMA hebt aangevraagd / bent begonnen zit je sowieso 'safe' en zal je uiteindelijk kosteloos geholpen worden. Wellicht niet naar tevredenheid, maar het is niet anders.
[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 25-06-2016 04:30 ]
Android N schijnt het standaard te hebben (ik wacht er ook op).Jorgen schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:21:
Kan in je in de nieuwste update straks ook zelf die DPI aanpassen, waarover iedereen het heeft?
Zijn er anderen die merken dat de auto brightness van het scherm soms raar reageert? ik zit in een redelijk donkere kamer maar soms gaat de helderheid opeens +- 30% omlaag terwijl deze op een willekeurig later moment weer terugschiet.
In dit artikel staan wat screenshots met verschillende DPI instellingen. Hoe lager de waarde, hoe meer er op je scherm past.Jorgen schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:21:
Ja dat heb ik ook. Niet erg storend aangezien hij zich redelijk snel weer aanpast maar was niet nodig.reconf schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:56:
Zijn er anderen die merken dat de auto brightness van het scherm soms raar reageert? ik zit in een redelijk donkere kamer maar soms gaat de helderheid opeens +- 30% omlaag terwijl deze op een willekeurig later moment weer terugschiet.
Die OnePlus 3 review voor op Tweakers, hè.. Ik wist niet dat ik het in me had.

Laten we er een paar duizend (?) van af halen in verband met tags en images e.d.Character count: 49.737
Wanneer de gsm verbonden is met de carkit van je auto via bluetooth, en je krijgt een inkomende oproep, is het dan normaal dat de oneplus 3 ook nog eens begint te rinkelen? Bij mn Note 4 ging enkel de auto rinkelen, wat me het normaalste lijkt? (heb een peugeot 508)
[OnePlus] RMA & SupportDutchElite schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:50:
[...]Er is al veel contact geweest natuurlijk. Maar nu is het wachten totdat ze überhaupt de telefoon komen ophalen of ik een verzendlabel krijg. Wacht nu al twee dagen op bericht terug, terwijl ze alle informatie van mij hebben. Zal vast allemaal 1 maand gaan duren. Dikke pech voor mij, gelukkig werkt mijn oude telefoon nog prima.
Bij mij was alles rond binnen de week, al kan het deze week wat langer duren vanwege de flood van tickets over OP3 launch, verzending, accessoires en andere prullen die niks met rma te zien hebben maar vaak wel bij dezelfde dienst terecht komen.
[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 25-06-2016 04:10 ]
Net als velen sinds gisteren mn OP3 binnen. Nu ruim 12 uur later even kort mijn eerste indrukken.
- Galaxy S6 gaat aan de kant nu de OP3 er is.
- Toestel voelt verrassend goed aan, had hem gladder verwacht maar vind dat reuze meevallen.
- Geluidskwaliteit valt me niet tegen. Geluid opname met de camera kan beter, speaker is redelijk gelijk aan de S6 en met oordopjes merk ik al helemaal geen verschil.
- Scherm is prima. Heb de toestellen naast elkaar gehad en in gewoon gebruik (dus niet achtergronden vergelijken en dat soort zaken. Ziet het scherm van de OP3 er gewoon fantastisch uit.
- Dat is die vingerafdrukscanner snel in vergelijking met de S6!
- Wat zijn er veel instellingen die je kan doen, toch even anders dan de S6.
- Over de nacht heen (8,5 uur) 4% accu verloren. Ook waren whatsappjes en mails gewoon binnen gekomen. Ik heb nog niks veranderd aan de doze instellingen oid.
- Na de hele avond met het toestel in de weer geweest te zijn (programma's installeren, opnieuw opstarten, etc) had ik ruim 2 tot 2,5 uur screen on time toen de accu op 50% zat.
Verder heb ik het toestel eigenlijk meteen geroot, maar hierover meer in het daarvoor bestemde topic.
Ook ben ik nog wat bugs tegen gekomen (als het überhaupt bugs zijn en niet mijn eigen onhandigheid).
- Ik krijg het niet voor elkaar om een NFC icoontje bij de quicktoggles te krijgen. Kan alleen diegene die er staan in volgorde aanpassen.
- Een zelf gedownloade mp3 is niet als ringtone in te stellen. Het lukt wel, maar dan is er geen geluid. Een ringtone met Zedge downloaden werkt dan wel weer. Waarom de ene wel en de andere niet is me nog niet helemaal duidelijk.
- Bij de instellingen voor het niet 'niet storen schuifje' kan ik de instellingen bij 'oproep' niet veranderen. De instelling blijft op 'geen' staan.
- De LED notificaties zijn de kleuren wat vreemd. Bij whatsapp staat 'wit' als notificatie kleur, maar in plaats waarvan was het vanochtend eerst groen wat over ging in roze... Ook bij het laden gisteren was de kleur niet zoals in gesteld rood bij het laden maar blauw. Vreemd.
Tot dusver eigenlijk bijna alleen maar positief over de OP3.
- Galaxy S6 gaat aan de kant nu de OP3 er is.
- Toestel voelt verrassend goed aan, had hem gladder verwacht maar vind dat reuze meevallen.
- Geluidskwaliteit valt me niet tegen. Geluid opname met de camera kan beter, speaker is redelijk gelijk aan de S6 en met oordopjes merk ik al helemaal geen verschil.
- Scherm is prima. Heb de toestellen naast elkaar gehad en in gewoon gebruik (dus niet achtergronden vergelijken en dat soort zaken. Ziet het scherm van de OP3 er gewoon fantastisch uit.
- Dat is die vingerafdrukscanner snel in vergelijking met de S6!
- Wat zijn er veel instellingen die je kan doen, toch even anders dan de S6.
- Over de nacht heen (8,5 uur) 4% accu verloren. Ook waren whatsappjes en mails gewoon binnen gekomen. Ik heb nog niks veranderd aan de doze instellingen oid.
- Na de hele avond met het toestel in de weer geweest te zijn (programma's installeren, opnieuw opstarten, etc) had ik ruim 2 tot 2,5 uur screen on time toen de accu op 50% zat.
Verder heb ik het toestel eigenlijk meteen geroot, maar hierover meer in het daarvoor bestemde topic.
Ook ben ik nog wat bugs tegen gekomen (als het überhaupt bugs zijn en niet mijn eigen onhandigheid).
- Ik krijg het niet voor elkaar om een NFC icoontje bij de quicktoggles te krijgen. Kan alleen diegene die er staan in volgorde aanpassen.
- Een zelf gedownloade mp3 is niet als ringtone in te stellen. Het lukt wel, maar dan is er geen geluid. Een ringtone met Zedge downloaden werkt dan wel weer. Waarom de ene wel en de andere niet is me nog niet helemaal duidelijk.
- Bij de instellingen voor het niet 'niet storen schuifje' kan ik de instellingen bij 'oproep' niet veranderen. De instelling blijft op 'geen' staan.
- De LED notificaties zijn de kleuren wat vreemd. Bij whatsapp staat 'wit' als notificatie kleur, maar in plaats waarvan was het vanochtend eerst groen wat over ging in roze... Ook bij het laden gisteren was de kleur niet zoals in gesteld rood bij het laden maar blauw. Vreemd.
Tot dusver eigenlijk bijna alleen maar positief over de OP3.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 25-06-2016 08:16 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Blauw staat voor Dash charge, als je een normale lader gebruikt krijg je wel de custom kleuren te zien. Misschien komt de optie er nog om de Dash charge kleur aan te passen.l3art schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:04:
[ Voor 15% gewijzigd door ravi400 op 25-06-2016 08:41 ]
Ahhh kijk dat verklaart die kleur. Verklaard alleen nog niet de gekke kleuren bij whatsapp die gewoon op wit staat ingesteld. Ach ik kan me er geloof ik niet heel druk om makenravi400 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:37:
[...]
Blauw staat voor Dash charge, als je een normale lader gebruikt krijg je wel de custom kleuren te zien. Vreemde keuze idd dat je de Dash charge kleur niet kan aanpassen maarja misschien komt dat nog
Ik heb ook het idee dat de notificatieled nog niet optimaal werkt. Zelfs met Lightflow krijg ik soms voor een notificatie alle kleuren van de regenboog. Enige 'minpuntje' wat ik nog heb.l3art schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:42:
[...]
Ahhh kijk dat verklaart die kleur. Verklaard alleen nog niet de gekke kleuren bij whatsapp die gewoon op wit staat ingesteld. Ach ik kan me er geloof ik niet heel druk om maken
Bij de Oneplus One gebruikte ik altijd de do not disturb mode. Echter is dit nu een fysieke knop, is dit ook software matig in te stellen? Heb wel apps geprobeerd, maar dat werkt niet lekker.
Of moet ik dan van Oxygen af?
Of moet ik dan van Oxygen af?
Ja klopt, heb het idee dat de timing niet helemaal goed is. Als je wit wil, stelt hij dat samen uit roze en groen, maar wanneer roze brand en wanneer groen brand dat verschuift van elkaar waardoor ze soms tegelijk branden en je wit hebt, maar gaande weg het meer roze, wit, groen en daaarna weer groen, roze wordt, enzchengbondkwok schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:31:
[...]
Ik heb ook het idee dat de notificatieled nog niet optimaal werkt. Zelfs met Lightflow krijg ik soms voor een notificatie alle kleuren van de regenboog. Enige 'minpuntje' wat ik nog heb.
Meer mensen het probleem dat als er gebeld wordt er geen beltoon over gaat? Had bij oa mn vrouw een aparte beltoon ingesteld, maar als ze belt hoor ik helemaal niks.
In de algemene instellingen voor geluid kan ik elke beltoon instellen die ik wil, en dan krijg ik bij het instellen ook een 'preview' te horen zeg maar. Maar ga ik naar contacten en daar beltonen instellen dan hoor ik helemaal niks en als er dan ook gebeld wordt hoor ik niks... Vreemd....
edit:
Na even met een 'niet storen' schuifje geschoven te hebben en in de instellingen daarvan wat veranderd te hebben werkte het opeens wel...
In de algemene instellingen voor geluid kan ik elke beltoon instellen die ik wil, en dan krijg ik bij het instellen ook een 'preview' te horen zeg maar. Maar ga ik naar contacten en daar beltonen instellen dan hoor ik helemaal niks en als er dan ook gebeld wordt hoor ik niks... Vreemd....
edit:
Na even met een 'niet storen' schuifje geschoven te hebben en in de instellingen daarvan wat veranderd te hebben werkte het opeens wel...
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 25-06-2016 12:22 ]
Briljant. Hoop dat nu echt iedereen stopt met zeiken over het scherm:
UPDATE: sRGB mode will stay toggled through reboots in the consumer release.
Wauw, hele goede lovende review ook over het scherm en camera. 1 van de meest positieve reviews die je kan vinden.tomdg schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:59:
De review van GSMArena is ook online!
http://m.gsmarena.com/oneplus_3-review-1455.php
Wel jammer is de middelmatige audiokwaliteit met een koptelefoon, ben een audiofiel en dat doet de iPhone dan wel wat beter.
[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 25-06-2016 12:26 ]
Hoezo is het nou weer zeiken? De kleuren kloppen gewoon echt niet. Ik zit echt te wachten op deze updateInflatableMouse schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:18:
[...]
^ Post is hierboven!
Een hele positieve review van Techno Buffalo over de camera. Part 1:
YouTube: OnePlus 3 Camera: Can It Compete With the Best?
Verwijderd
Na een paar dagen testen en configureren, moet ik zeggen dat het een uitstekende telefoon is.
Mijn 950XL gaat weg aangezien de OnePlus 3 erg stabiel draait!
Kleuren en afwerkingen zijn erg netjes, bamboo case ziet er ook strak uit.
Een aantal kleine bugs in de software gevonden, maar los van die bugs geen rare problemen zoals hierboven.
Een aantal kleine bugs in de software gevonden, maar los van die bugs geen rare problemen zoals hierboven.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 14:02 ]
Nu staat de 950 (en XL denk ik dan ook) bekend om zijn goede camera. Hoe bevalt het voor jou als je ze vergelijkt qua camera?Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:01:
Na een paar dagen testen en configureren, moet ik zeggen dat het een uitstekende telefoon is.
Klopt.l3art schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:04:
Klopt, ik heb daar eenzelfde onduidelijkheid over.- Een zelf gedownloade mp3 is niet als ringtone in te stellen. Het lukt wel, maar dan is er geen geluid. Een ringtone met Zedge downloaden werkt dan wel weer. Waarom de ene wel en de andere niet is me nog niet helemaal duidelijk.
Je kan de instellingen van het niet storen schuifje aanpassen wanneer je het schuifje daadwerkelijk op 'niet storen' zet.- Bij de instellingen voor het niet 'niet storen schuifje' kan ik de instellingen bij 'oproep' niet veranderen. De instelling blijft op 'geen' staan.
Klopt.- De LED notificaties zijn de kleuren wat vreemd. Bij whatsapp staat 'wit' als notificatie kleur, maar in plaats waarvan was het vanochtend eerst groen wat over ging in roze... Ook bij het laden gisteren was de kleur niet zoals in gesteld rood bij het laden maar blauw. Vreemd.
Mooi!Tot dusver eigenlijk bijna alleen maar positief over de OP3.
Mooi, dan hebben we dat straks ook weer gehadInflatableMouse schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:18:
[UPDATE: sRGB mode will stay toggled through reboots in the consumer release.]
Nice!ReinTheMan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:59:
Een hele positieve review van Techno Buffalo over de camera. Part 1:
Gisteravond mijn OP3 en rosewood case ontvangen (15 juni besteld).
Tot op heden super tevreden met de OP3
! Ik kom van een Nexus 5, dus dit was naar mijn verwachting en is naar mijn ervaring een grote stap vooruit. Hieronder kort mijn bevindingen:
+ Het toestel is echt snel, alles loopt instant.
+ Het scherm is, ondanks de nodige negatieve kritieken, voor mij absoluut een plus tov mijn nexus 5. Mooiere kleurweergave, contrast en hogere max. helderheid.
+ De vingerafdrukscanner is werkelijk een openbaring. Ontzettend snel en accuraat.
+ De fotokwaliteit valt mij ook absoluut mee. Mooie kleurweergave, duidelijke en snelle camera interface en de handmatige modus bied absoluut toegevoegde waarde mits dit juist wordt ingesteld.
+ Last but not least: het Dashchargen. Oneplus maakt haar belofte meer dan waar. Mijn OP3 geeft vanuit lege toestand in 30 minuten 64% batterijlading.
- Videokwaliteit is prima. Echter de beeldstabilisatie kan beter. Ik had dit nog wat meer ''smooth'' verwacht.
Het laatste punt is een vraag.
Ik heb op het homescreen de Google zoekbalk uitgeschakeld. Nu kan ik de ruimte die dit bied niet gebruiken voor de klok of om icoontjes neer te zetten.
Voor alle duidelijkheid, ipv de google balk is er sprake van een onzichtbare balk en dus loze ruimte op mijn homescreen.
Is hier een oplossing voor? Of heb ik een instelling hiervoor over het hoofd gezien?
Alvast dank!
Tot op heden super tevreden met de OP3
+ Het toestel is echt snel, alles loopt instant.
+ Het scherm is, ondanks de nodige negatieve kritieken, voor mij absoluut een plus tov mijn nexus 5. Mooiere kleurweergave, contrast en hogere max. helderheid.
+ De vingerafdrukscanner is werkelijk een openbaring. Ontzettend snel en accuraat.
+ De fotokwaliteit valt mij ook absoluut mee. Mooie kleurweergave, duidelijke en snelle camera interface en de handmatige modus bied absoluut toegevoegde waarde mits dit juist wordt ingesteld.
+ Last but not least: het Dashchargen. Oneplus maakt haar belofte meer dan waar. Mijn OP3 geeft vanuit lege toestand in 30 minuten 64% batterijlading.
- Videokwaliteit is prima. Echter de beeldstabilisatie kan beter. Ik had dit nog wat meer ''smooth'' verwacht.
Het laatste punt is een vraag.
Ik heb op het homescreen de Google zoekbalk uitgeschakeld. Nu kan ik de ruimte die dit bied niet gebruiken voor de klok of om icoontjes neer te zetten.
Voor alle duidelijkheid, ipv de google balk is er sprake van een onzichtbare balk en dus loze ruimte op mijn homescreen.
Is hier een oplossing voor? Of heb ik een instelling hiervoor over het hoofd gezien?
Alvast dank!
En ja! De review staat online. Ik hoop dat ik alles goed behandeld heb..
Mocht je nog dingen willen zien, aarzel niet om mij dit te laten weten.
Link naar de review
Ik kon gewoon niet langer wachten om hem online te gooien..

Link naar de review
Ik kon gewoon niet langer wachten om hem online te gooien..
[ Voor 13% gewijzigd door Luca op 25-06-2016 14:17 ]
Het werkt niet...Danny.G schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:16:
En ja! De review staat online. Ik hoop dat ik alles goed behandeld heb..![]()
Link naar de review
Ik kon gewoon niet langer wachten om hem online te gooien..![]()
Blijkbaar kun je het bericht niet bewerken terwijl hij nog beschikbaar blijft.
Werkt gewoon weer.
[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 25-06-2016 14:43 ]
Het cijfer van de Tweakers redactie is hier al zichtbaar. Een 9 dus! Review zal dan binnenkort wel online verschijnen
Verbaasd me ergens weinig. Dit is een typische "Tweaker" telefoon, goede specs, een fabrikant die een open houding heeft richting custom ROMs en de OnePlus telefoons worden goed ondersteunt vanuit de (XDA) community.Ravocs schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:55:
Het cijfer van de Tweakers redactie is hier al zichtbaar. Een 9 dus! Review zal dan binnenkort wel online verschijnen
Top dat Tweakers dit toestel ook in de pricewatch heeft staan terwijl ze er geen cent op verdienen qua clickbait... Het toestel kan immers niet gekocht worden via de pricewatch.
Ik bedoel niet dat er geen probleem is. Zie mijn eigen post een aantal pagina's terug met vergelijkende foto's en dan lees je dat ik het ook onderken. Ik wil de update ook graag en ben heel blij met dit nieuws dat de setting persistent is.Strunkie schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:29:
[...]
Hoezo is het nou weer zeiken? De kleuren kloppen gewoon echt niet. Ik zit echt te wachten op deze update
Echter is er naar mijn weten nog nooit zo'n shitstorm aan kritiek geweest op een scherm in een telefoon, terwijl er veel slechtere schermen zijn. Heel veel slechter zelfs.
En dat is wat ik bedoel. Het is een hoop gezeik om een relatief klein probleem dat ook nog eens door iedereen zelf opgelost kan worden, als ze het echt zo belangrijk vinden. Maar daar hoor je niemand over, die moeite nemen ze niet want dan hebben ze niets meer af te zeiken. Sommigen halen daarbij het hele bedrijf door de slijk en spammen fora vol met hun verbale diarree. Slaat wat mij betreft helemaal nergens op.
Kritiek is goed. Het is nodig om de leverancier op andere gedachten te brengen. Overdrijven en buiten alle reden om zeiken is niemand bij gebaat. Is alleen maar vermoeiend. Daarom noem ik het zeiken.
Het rare is ook dat deze telefoon goedkoop is voor zijn specificaties. Alleen mensen vergelijken hem met bijvoorbeeld een samsung galaxy s7 die bijna 2x zo duur is. Dat lijkt mij toch niet logisch. Vergelijk hem dan met een telefoon die ook 400 euro kost. Daarom vind ik net als jouw zoveel kritiek op alles vreemd.InflatableMouse schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:35:
[...]
Echter is er naar mijn weten nog nooit zo'n shitstorm aan kritiek geweest op een scherm in een telefoon, terwijl er veel slechtere schermen zijn. Heel veel slechter zelfs.
Ik heb de review van Danny net gelezen. Hulde. Hij heeft niet voor niks al 30x +3 ontvangen.
Nu nog wachten op de review van Tweakers. Die wil ik ook nog wel lezen voordat ik hem koop.
Nu nog wachten op de review van Tweakers. Die wil ik ook nog wel lezen voordat ik hem koop.
Andere mensen soms ook af en toe een bug waardoor het scherm niet meer wil kantelen? Het scherm blijft dan in portret stand staan, ongeacht app of webpagina. Reboot fixed it weer, heb het zelf meestal 1 keer per dag.
Tja, de bruikbaarheid van een Tweakers pricewatch valt of staat natuurlijk met zijn volledigheid. Minder volledig, betekent minder gebruikers en dus minder inkomsten.Chris.nl schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:21:
Top dat Tweakers dit toestel ook in de pricewatch heeft staan terwijl ze er geen cent op verdienen qua clickbait... Het toestel kan immers niet gekocht worden via de pricewatch.
Ontzettend bedankt. Ik was bang dat het wat teveel gebrabbel was aangezien ik ook wat persoonlijkheid in wilde stoppen.Jorgen schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:48:
Ik heb de review van Danny net gelezen. Hulde. Hij heeft niet voor niks al 30x +3 ontvangen.
Mooi dat hij zo goed beviel. Ik wacht zelf ook even op de review, misschien nog wat inspiratie om andere dingen te behandelen.
Via de quicktoggles of instellingen menu automatisch draaien even uit-aan zetten ?NewDust schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:53:
Andere mensen soms ook af en toe een bug waardoor het scherm niet meer wil kantelen? Het scherm blijft dan in portret stand staan, ongeacht app of webpagina. Reboot fixed it weer, heb het zelf meestal 1 keer per dag.
[...]
Uiteraard geprobeerd, maar helaas geen resultaat.ToFast schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:03:
[...]
Via de quicktoggles of instellingen menu automatisch draaien even uit-aan zetten ?
Wellicht dat het samen hangt met een probleem wat ik eerder vaststelde... was op de eerste dag bezig met het kiezen van een accent kleur, echter na een paar kleuren geprobeerd te hebben, bleef de telefoon op appying hangen. Overige functies werkten wel en de telefoon was dus gewoon bruikbaar. Later die avond merkte ik dat de Twitch app geen video pop-out kon doen. Na reboot waren beide euvels verholpen. Lijkt er op alsof sommige onderdelen van het OS vastlopen, zonder de hele telefoon onbruikbaar te maken.
Verwijderd
Op diverse websites heb je genoeg consumenten die de oneplus 3 afzeiken . Elk minpunt uitvergroten. En vergelijken met hun s7. Ik vind dat je het toestel wel mag vergelijken met de s7 omdat het zich gewoon mee kan meten. Dat het de s7 niet verslaat is niet erg. Dat doen de htc10 en LG g5 ook niet. Maar die zijn wel een stuk duurder.Luukth schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:36:
[...]
Het rare is ook dat deze telefoon goedkoop is voor zijn specificaties. Alleen mensen vergelijken hem met bijvoorbeeld een samsung galaxy s7 die bijna 2x zo duur is. Dat lijkt mij toch niet logisch. Vergelijk hem dan met een telefoon die ook 400 euro kost. Daarom vind ik net als jouw zoveel kritiek op alles vreemd.
Eens. Heb de mijne gisteren binnen gekregen en ben dik tevreden. Ding werkt snel en is een verademing na mijn twee jaar oude htc e8. Vergelijken met een twee jaar oud toestel is natuurlijk niet eerlijk, maar ik had niet verwacht dat het verschil zo enorm groot zou zijn...Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:18:
[...]
Op diverse websites heb je genoeg consumenten die de oneplus 3 afzeiken . Elk minpunt uitvergroten. En vergelijken met hun s7. Ik vind dat je het toestel wel mag vergelijken met de s7 omdat het zich gewoon mee kan meten. Dat het de s7 niet verslaat is niet erg. Dat doen de htc10 en LG g5 ook niet. Maar die zijn wel een stuk duurder.
Daarom, je mag het wel met een duurder toetstel vergelijken. Maar vergroot alles dan niet zo. Je kijkt echt naar 400 euro verschil en dan moet hij op alle gebieden beter zijn als een s7. Dat kan gewoon niet. Daarom vind ik kritiek op OnePlus soms ook niet terecht, zoals het beeldscherm wat nu niet net zo goed is als een s7.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:18:
[...]
Op diverse websites heb je genoeg consumenten die de oneplus 3 afzeiken . Elk minpunt uitvergroten. En vergelijken met hun s7. Ik vind dat je het toestel wel mag vergelijken met de s7 omdat het zich gewoon mee kan meten. Dat het de s7 niet verslaat is niet erg. Dat doen de htc10 en LG g5 ook niet. Maar die zijn wel een stuk duurder.
Kritiek moet geuit worden, anders weten ze ook niet waar ze de volgende keer moeten aan werken. Maar ik ga akkoord, genuanceerde kritiek ontbreekt vaak.Luukth schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:12:
[...]
Daarom, je mag het wel met een duurder toetstel vergelijken. Maar vergroot alles dan niet zo. Je kijkt echt naar 400 euro verschil en dan moet hij op alle gebieden beter zijn als een s7. Dat kan gewoon niet. Daarom vind ik kritiek op OnePlus soms ook niet terecht, zoals het beeldscherm wat nu niet net zo goed is als een s7.
Verwijderd
Goede vraag, die van de 950XL is beter (persoonlijke mening) minder ruis etc. (verschilt per locatie)Jorgen schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:12:
[...]
Nu staat de 950 (en XL denk ik dan ook) bekend om zijn goede camera. Hoe bevalt het voor jou als je ze vergelijkt qua camera?
Met de OnePlus heb ik mindere kwaliteit als ik een foto in een donkere omgeving maak.
Edit: Camera is prima van de OP3
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 19:30 ]
Verwijderd
De prijs zegt ook niet alles.Luukth schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:12:
[...]
Daarom, je mag het wel met een duurder toetstel vergelijken. Maar vergroot alles dan niet zo. Je kijkt echt naar 400 euro verschil en dan moet hij op alle gebieden beter zijn als een s7. Dat kan gewoon niet. Daarom vind ik kritiek op OnePlus soms ook niet terecht, zoals het beeldscherm wat nu niet net zo goed is als een s7.
Samsung spendeert gewoon giga veel in marketing. Dat zit ook in de prijs verwerkt.
Oneplus is ook een kleiner team en maakt ook gebruik van de faciliteiten van hun moederbedrijf Oppo.
Dash charger is gewoon de vooc charger van Oppo. Scheelt weer licentie kosten.
Voor jou weetje. Een S7 kost 255 dollar om te maken (begin 2016 berekend). Denk dat de oneplus iets meer dan 200 zal zijn.
En als OP claimt flagship killers te maken dan is het toch ook niet vreemd om die met een flagship te vergelijken? Alleen jammer dat een groot deel van de fans het dan opeens een foute vergelijking vind.. Beetje jammer dat OP keer op keer niet de flagship killer is zoals OP beloofdVerwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:30:
[...]
De prijs zegt ook niet alles.
Samsung spendeert gewoon giga veel in marketing. Dat zit ook in de prijs verwerkt.
Oneplus is ook een kleiner team en maakt ook gebruik van de faciliteiten van hun moederbedrijf Oppo.
Dash charger is gewoon de vooc charger van Oppo. Scheelt weer licentie kosten.
Voor jou weetje. Een S7 kost 255 dollar om te maken (begin 2016 berekend). Denk dat de oneplus iets meer dan 200 zal zijn.
Ik kijk ook niet naar die telefoon als een echte flagship killer. Omdat ze dat steeds niet waar kunnen maken. Maar ze komen qua prijs/performance altijd dicht in de buurt. Geen flagship killer maar gewoon een goede telefoon voor weinig geld.Maaark schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:39:
[...]
En als OP claimt flagship killers te maken dan is het toch ook niet vreemd om die met een flagship te vergelijken? Alleen jammer dat een groot deel van de fans het dan opeens een foute vergelijking vind.. Beetje jammer dat OP keer op keer niet de flagship killer is zoals OP hem presenteert.
Klopt, maar voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding zijn er veel meer (china) phones, soms ook nog goedkoper.Luukth schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:41:
[...]
Ik kijk ook niet naar die telefoon als een echte flagship killer. Omdat ze dat steeds niet waar kunnen maken. Maar ze komen qua prijs/performance altijd dicht in de buurt. Geen flagship killer maar gewoon een goede telefoon voor weinig geld.
Heb zelf een OPO maar mijn volgende phone word toch een ander merk.
Het magische woord is Nova.AFCA078 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:15:
Alvast dank!
met nova launcher kan je dat wel. Ook kan ik sommige widgets beter resizen zodat je beter passen dan wat standaard op je homescreen past.
Zoals? Ben niet zo thuis in de china phonesMaaark schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:48:
[...]
Klopt, maar voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding zijn er veel meer (china) phones, soms ook nog goedkoper.
Ik heb verschillende (dual sim) chinaphones gehad en eigenlijk best goede ervaringen. Alleen zijn er maar heel weinig die alle voor nederland relevante lte banden ondersteunen. Dat was voor mij nu een van de redenen om de oneplus te kopenMaaark schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:48:
[...]
Klopt, maar voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding zijn er veel meer (china) phones, soms ook nog goedkoper.
Verwijderd
Met de 3 heeft oneplus niet beweert dat het een flagship killer is. Dat was bij de oneplus 2 maar voldeed niet. Die bewering flagship killer blijft desondanks gewoon hangen.Maaark schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:39:
[...]
En als OP claimt flagship killers te maken dan is het toch ook niet vreemd om die met een flagship te vergelijken? Alleen jammer dat een groot deel van de fans het dan opeens een foute vergelijking vind.. Beetje jammer dat OP keer op keer niet de flagship killer is zoals OP beloofd
Voor de OP3 geldt gewoon wat voor elke telefoon geldt.
Wat vindt jij ervan? En vindt je hem zijn geld waard.
Bij de OP1 hadden ze gewoon een goed goed toestel voor een hele scherpe prijs.
Bij de 2 en 3 was de prijs gewoon scherp.
Maar het landschap is ook veranderd.
Veel china phones ondersteuenen ook steeds beter onze 4g banden.
En de prijzen zijn nagenoeg gelijk.
Denk dat OP nog een streepje voor heeft omdat het een redelijk bekende naam is.
En dat support nu beter ingeregeld is.
Ik vergelijk hem gewoon met apparaten die ongeveer voorzien zijn van dezelfde specs (soc voornamelijk).
En kijk dan wat ik terugkrijg voor mijn geld. En of het mij waard is om wat ik mis te kopen door (veel) extra geldt ervoor neer te leggen.
Wat vindt jij ervan? En vindt je hem zijn geld waard.
Bij de OP1 hadden ze gewoon een goed goed toestel voor een hele scherpe prijs.
Bij de 2 en 3 was de prijs gewoon scherp.
Maar het landschap is ook veranderd.
Veel china phones ondersteuenen ook steeds beter onze 4g banden.
En de prijzen zijn nagenoeg gelijk.
Denk dat OP nog een streepje voor heeft omdat het een redelijk bekende naam is.
En dat support nu beter ingeregeld is.
Ik vergelijk hem gewoon met apparaten die ongeveer voorzien zijn van dezelfde specs (soc voornamelijk).
En kijk dan wat ik terugkrijg voor mijn geld. En of het mij waard is om wat ik mis te kopen door (veel) extra geldt ervoor neer te leggen.
OP claimt dat al lang niet meer, dit is alleen wat elke reviewer nog steeds overneemt.Maaark schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:39:
[...]
En als OP claimt flagship killers te maken dan is het toch ook niet vreemd om die met een flagship te vergelijken? Alleen jammer dat een groot deel van de fans het dan opeens een foute vergelijking vind.. Beetje jammer dat OP keer op keer niet de flagship killer is zoals OP beloofd
AhVerwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:57:
[...]
Met de 3 heeft oneplus niet beweert dat het een flagship killer is. Dat was bij de oneplus 2 maar voldeed niet. Die bewering flagship killer blijft desondanks gewoon hangen.
Met de OPO was het wel een flagship killer en een mega goede prijs/kwaliteitsverhouding maar daarna is het steeds minder geworden. De meeste hebben de OPO gekocht voor de prijs, 299 of zelfs 250 eu en de OP3 is nu al 399 eu terwijl de OP3 eigenlijk niet zoveel - merkbaar - beter is.
Neem bijv de le max 2, groter scherm, qhd en volgens mij betere camera (nog niet echt onderzocht), die kost in de 4gb variant 270-280 eu, de 6 gb kost 370'ish, wat denk ik nog goedkoper gaat worden als er volgende week de le max 2 pro komt (8 gb ram en snapdragon 823 en eindelijk normale kleuren
Ik snap best dat mensen de OP3 graag willen, de prijs ok vinden en OP een warm hart toedragen maar het mag hier wat mij betreft hier ook wel wat objectiever, zonder alle OP pijperij. Als iemand hier kritiek heeft op OP3 of OP zijn er vaak reacties als 'wat had je anders verwacht voor deze prijs' etc, terwijl OP zelf de verwachtingen gecreëerd heeft en deze keer op keer tegenvallen.
[ Voor 8% gewijzigd door Maaark op 25-06-2016 20:19 ]
Allemaal leuk en aardig al die vergelijkingen met die andere Chinese merken, maar jullie vergeten wel dat een gros daarvan gewoon geen fluit geeft om de software.
En ook met RMA. OnePlus heeft nog een lange weg te gaan, maar ook veel andere Chinese concurrenten doen het waarschijnlijk een stuk minder.
Dan kun je nog wel zulke specificaties hebben, maar als ze amper tot geen software updates krijgen of een slechte ondersteuning vanuit de community, ben je wel de sjaak tenzij je dat voor lief neemt. Dat weerhoudt mij dus ook van veel van die merken: van de OnePlus telefoons weet ik dat de support in principe gewoon in orde is en de community support ontzettend groot is.
De lagere prijzen van die telefoons komt ergens door en dit komt vaak door de support.
Wel wat off-topic..
Dan kun je nog wel zulke specificaties hebben, maar als ze amper tot geen software updates krijgen of een slechte ondersteuning vanuit de community, ben je wel de sjaak tenzij je dat voor lief neemt. Dat weerhoudt mij dus ook van veel van die merken: van de OnePlus telefoons weet ik dat de support in principe gewoon in orde is en de community support ontzettend groot is.
De lagere prijzen van die telefoons komt ergens door en dit komt vaak door de support.
Wel wat off-topic..
Weet iemand of OP van plan is de film stabilisation op te gaan lossen. Misschien kan iemand een topic linken of tweet?
edit:
En of ze bezig zijn met een update dat je 1080p 60fps kan filmen.
edit:
[ Voor 24% gewijzigd door Luukth op 25-06-2016 20:32 ]
Ik ben het nog helemaal nergens tegen gekomen helaas.. Ik wil dit zelf ook graag opgelost zien. De klachten mbt OIS en EIS gaan ze sowieso wel oplossen. 1080 60fps hmmm.. Zal wel niet zoveel prioriteit krijgen.Luukth schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:29:
Weet iemand of OP van plan is de film stabilisation op te gaan lossen. Misschien kan iemand een topic linken of tweet?
edit:
Ja EIS en OIS kunnen ze beter eerst oplossen. Over dat 60fps heb ik wel wat posts gezien maar niet echt dat mensen een oplossing gevonden hadden. Volgensmij had ik wel iets gelezen dat deze sensor in andere telefoon's wel 1080p 60fps kon recorden. Dus dan hoop ik dat het aan de software ligt en niet de hardware.Danny.G schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:34:
[...]
Ik ben het nog helemaal nergens tegen gekomen helaas.. Ik wil dit zelf ook graag opgelost zien. De klachten mbt OIS en EIS gaan ze sowieso wel oplossen. 1080 60fps hmmm.. Zal wel niet zoveel prioriteit krijgen.
Tsja, niet alle china phone's zijn het zelfde he.. Er zijn genoeg andere bedrijven in china die ook fantastische phones maken en goede updates en support bieden voor een lagere prijs. Ook met de juiste 4G bands.Danny.G schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:26:
Allemaal leuk en aardig al die vergelijkingen met die andere Chinese merken, maar jullie vergeten wel dat een gros daarvan gewoon geen fluit geeft om de software.En ook met RMA. OnePlus heeft nog een lange weg te gaan, maar ook veel andere Chinese concurrenten doen het waarschijnlijk een stuk minder.
Over software updates, OP heeft hier ook veel beloofd maar alles heeft mega veel vertraging kijk maar eens naar de Android updates.. Zelfde geld voor de RMA's, daar heeft OP ook niet echt een goede reputatie,het zal inmiddels wel al beter zijn, maar het was echt bagger..
Support van de community is leuk, maar als je niet de hele dag ligt te klooien met je telefoon, roms aan het flashen bent etc is het nergens voor nodig. OP lijkt zelf ook niet al te veel met de community te doen, heb alleen maar messages van Carl hier voorbij zien komen dat we allemaal eigenlijk niet zo moeten zeuren en dat de telefoon ok is, maar dat er uiteindelijk toch wel zaken aangepast worden om de klachten te verminderen/weg te nemen.
Ik zeg dus ook niet dat je niet een OP3 moet kopen, als je dat wilt moet je dat lekker doen (of gratis winnen
Ben benieuwd of OP de meeste issues kan oplossen, ondanks mijn kritiek ben ik nog steeds wel een beetje OP fan
Nog een tip die ik vandaag tegen kwam. Als je notificatie balk naar beneden trekt is er een icon (tandwiel) voor settings. Hou deze 10 seconden ingedrukt dan komt er een extra menu in de settings. In dit nieuwe menu is een setting om je batterij percentage in battery icon krijgen.
Je kan ook gewoon Instellingen ----> Accu ---> rechts boven in bij de drie iconen op de accu drukken en percentage aanvinkenSTolsma schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:03:
Nog een tip die ik vandaag tegen kwam. Als je notificatie balk naar beneden trekt is er een icon (tandwiel) voor settings. Hou deze 10 seconden ingedrukt dan komt er een extra menu in de settings. In dit nieuwe menu is een setting om je batterij percentage in battery icon krijgen.
Klopt maar dan heb je alleen percentage. Nu heb je icon met batterij en daarin percentage (of cirkel met daarin percentage)Cosmo_nl schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:27:
[...]
Je kan ook gewoon Instellingen ----> Accu ---> rechts boven in bij de drie iconen op de accu drukken en percentage aanvinken
Ik zie wat je bedoeldSTolsma schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:28:
[...]
Klopt maar dan heb je alleen percentage. Nu heb je icon met batterij en daarin percentage (of cirkel met daarin percentage)
Dank, daar was ik naar op zoek!😃STolsma schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:03:
Dit menu heet de System UI tuner en is onderdeel van AOSP (stock Android). Houd er rekening mee dat dit allemaal experimentele features zijn, die met een rede in een verborgen menu zijn geplaatst. Ze kunnen instabiel zijn en er is geen garantie dat ze blijven.STolsma schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:03:
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
V.w.b de alternatieven voor de OP3 is het wel een goed idee om even de conclusie van gsmarena te lezen.O.a. LeEco, Zuk, ZTE, Vivo en Xiaomi komen voorbij.
Verwijderd
Na een paar dagen in gebruik het volgende:
- achterkant vind ik beetje glibberig tegenover de oneplus 2
- vriendin vind voor camera niet heel geweldig tegenover haar oude Huawei p8 lite
- fingerprint Is naar mijn gevoel net zo snel als die van de iPhone 6s
- achter camera is scherp
- scherm en batterijduur is prima
- 64gb (128gb+ zou mooi zijn) is toch aan de krappe kant
- snelheid is redelijk, niet wow van zo snel heb ik nog nooit gezien maar dat heb ik beetje bij elk Android toestel wel.
- in de felle zon is het scherm redelijk
Of het de £309 waard was weet ik nog niet, mijn vriendin vind het tot nu toe nog niet echt waard ze had hem sneller verwacht.
We draaien alle 2 nova Launcher met annimaties uit.
- achterkant vind ik beetje glibberig tegenover de oneplus 2
- vriendin vind voor camera niet heel geweldig tegenover haar oude Huawei p8 lite
- achter camera is scherp
- scherm en batterijduur is prima
- 64gb (128gb+ zou mooi zijn) is toch aan de krappe kant
- snelheid is redelijk, niet wow van zo snel heb ik nog nooit gezien maar dat heb ik beetje bij elk Android toestel wel.
- in de felle zon is het scherm redelijk
Of het de £309 waard was weet ik nog niet, mijn vriendin vind het tot nu toe nog niet echt waard ze had hem sneller verwacht.
We draaien alle 2 nova Launcher met annimaties uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 22:57 ]
De OP3 mag zeker wel vergeleken worden met flaships van dit moment. Waarom zou je niet kunnen vergelijken met een toestel die 600 euro kost, terwijl de specificaties in hetzelfde segment zitten? Het is niet dat OnePlus minder kwalitatieve onderdelen gebruikt, dan bijvoorbeeld Samsung.Luukth schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:36:
[...]
Het rare is ook dat deze telefoon goedkoop is voor zijn specificaties. Alleen mensen vergelijken hem met bijvoorbeeld een samsung galaxy s7 die bijna 2x zo duur is. Dat lijkt mij toch niet logisch. Vergelijk hem dan met een telefoon die ook 400 euro kost. Daarom vind ik net als jouw zoveel kritiek op alles vreemd.
Carl Pei is naar eigen zeggen goed op de hoogte van de BOM (bill of materials) van andere fabrikanten. Dit komt door hun eigen connecties in de onderdelenketen.
Hij geeft aan dat de OP3 juist 1 van de duurste toestellen, dan wel niet de duurste, is om te maken.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Moest ie door de geluidsbarrière heen?Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:55:
Ze had hem sneller verwacht.
Waren er dan vertragingen of iets dergelijks?
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Waren hier mensen die klaagden over de accu? Dit is mijn normale verbruik over 2 dagen,synchronisatie aan, mail op push, locatie aan voor weer en dergelijke. Ook nog veel foto's gemaakt door dagje uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Razer op 25-06-2016 23:45 ]
Ik kan me in de meeste dingen wel vinden. But..Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:55:
Na een paar dagen in gebruik het volgende:
De camera is toch wel een flink stuk beter dan een P8 Lite..
Gladde behuizing is wel een puntje inderdaad, daar heb ik dus even een dbrand skin voor gehaald. Zonde, maar niet onverwacht.
En hoeveel mag en denk je (te) verwachten voor 309 pond? En of zoveel sneller mogelijk is.. Kan dat überhaupt? Als dit al niet snel genoeg is, zal niks voldoen. Waar heeft ze die snelheid ooit voor nodig?!
[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 25-06-2016 23:51 ]
Vraag me ook af wat je nog meer verwacht van een telefoon, ik wissel ongeveer elke 4 maanden van telefoon. En heb dan ook elk top model van afgelopen jaar gebruikt, Nexus 6P, Galaxy S7, OnePlus 3. IPhone 6 zakelijk voor het werk.
De OnePlus 3 is duidelijk op elk vlak het snelste toestel, animaties staan onder dev opties op 0.5. Maar OP3 draait rondjes om alle bovenstaande toestellen. Krijg elke keer het gevoel dat mensen iets blijven zoeken om over te zeiken 😂
De OnePlus 3 is duidelijk op elk vlak het snelste toestel, animaties staan onder dev opties op 0.5. Maar OP3 draait rondjes om alle bovenstaande toestellen. Krijg elke keer het gevoel dat mensen iets blijven zoeken om over te zeiken 😂
Hoezo is die duidelijk op elk vlak de snelste?Razer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:52:
Vraag me ook af wat je nog meer verwacht van een telefoon, ik wissel ongeveer elke 4 maanden van telefoon. En heb dan ook elk top model van afgelopen jaar gebruikt, Nexus 6P, Galaxy S7, OnePlus 3. IPhone 6 zakelijk voor het werk.
Navigeren, scrollen, wisselen tussen apps. Ik game niet dus daar kan ik niet over oordelen, maar in algeheel gebruik voelt de OP3 het snelst.
Ik had niets te klagen over de snelheid, maar op 0.5 is ie inderdaad wat sneller. 't Zijn de animaties waar je op wacht, niet de hardware die dat niet kan bijbenen.Razer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:52:
Opzicht tevreden met de OP3:
- Kleuren zijn prima, maar inderdaad missen deze af-en-toe een beetje 'echtheid'
- Snel
- Goede accuduur; gisteren YT laten aanstaan, toch nog 41% over
- ROM is vrij stock, vind vooral de slotjes in switching handig om zo apps niet te laten sluiten
- Fingerprint (na het toevoegen van verschillende vingers) snel
Aantal negatieve punten:
- De screenprotector vult niet helemaal het scherm
- Issues met spelen van Rayman 'run' spellen
- Krasgevoelig: dbrand skin gekocht. Mijn OPO kan ik op de glazentafel leggen, dat wil ik bij deze niet doen
- Het scherm is ultragevoelig door de dunne brezel. Zo open ik vaak per ongeluk een nieuw YT filmpje.
- Geen DPI in settings
- Kleuren zijn prima, maar inderdaad missen deze af-en-toe een beetje 'echtheid'
- Snel
- Goede accuduur; gisteren YT laten aanstaan, toch nog 41% over
- ROM is vrij stock, vind vooral de slotjes in switching handig om zo apps niet te laten sluiten
- Fingerprint (na het toevoegen van verschillende vingers) snel
Aantal negatieve punten:
- De screenprotector vult niet helemaal het scherm
- Issues met spelen van Rayman 'run' spellen

- Krasgevoelig: dbrand skin gekocht. Mijn OPO kan ik op de glazentafel leggen, dat wil ik bij deze niet doen
- Het scherm is ultragevoelig door de dunne brezel. Zo open ik vaak per ongeluk een nieuw YT filmpje.
- Geen DPI in settings
Dat is wel heel lang...Razer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:41:
Waren hier mensen die klaagden over de accu? Dit is mijn normale verbruik over 2 dagen,synchronisatie aan, mail op push, locatie aan voor weer en dergelijke. Ook nog veel foto's gemaakt door dagje uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe zit het met zaken als:
- automatische of handmatige helderheid?
- staan zaken als 'gebaren' aan om je scherm te wekken of aan te gaan bij ontvangen van een bericht?
- Veel browser (= veel wit) of meer filmpjes gekeken (=mindere hoeveelheid wit).
Bij mij zelf lag het verbruik vannacht, zo ongeveer op 1% per uur. Wellicht na het updaten naar 3.1.3 Ik heb Gsam geïnstalleerd om te zien of ik kan achterhalen waar het vandaan komt. Anderzijds moet ik er nog niet teveel waarde aan hechten aangezien het toestel pas net 2x een laadcyclus doorlopen heeft.
Overigens zou de laagste helderheid van mij nog wel wat lager mogen. 's Avonds vind ik het scherm nog best helder.
[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 26-06-2016 09:04 ]
Snelheid, ik hoor iedereen maar over die snelheid....
Ikzelf heb de OP1 met cm13 erop en kan haast niet geloven dat er toestellen zijn die echt merkbaar sneller zijn. Zeker niet na 2 jaar gebruik, de OP1 draait nog alsof hij nieuw is, terwijl een SGS6 al als een slak aan kan voelen.
Alles wat ik doe met de OP1 gebeurt direct, of hij denkt een fractie van een seconde na, maar hij is super snel. Gamen doe ik niet, kan ik niet over oordelen.
Opladen gaat met de OP1 bijna even snel, in 30 minuten naar 50% lukt makkelijk.
Sowieso gaat een lading een uur of 35 a 40 mee, dus wat heb ik aan snelladen?
De paar redenen die ik zou kunnen noemen om nu voor de 3 te gaan zijn uiterlijk, al zie ik weinig meerwaarde in een alu behuizing.
Fingerprint lijkt me een erg leuke en makkelijke toevoeging.
Camera zal beter zijn op de OP3, maar is de flits ook beter dan op de 1?
De flitser op de OP1 is nog slechter dan die op de SGS1 uit 2010
Ik heb al een paar keer met de muis boven de "Buy" knop gehangen.....
Maar vraag mij af of ik er echt veel mee opschiet, zeker nu er nog geen CM voor is en ik Oxygen zal moeten gebruiken.
Ikzelf heb de OP1 met cm13 erop en kan haast niet geloven dat er toestellen zijn die echt merkbaar sneller zijn. Zeker niet na 2 jaar gebruik, de OP1 draait nog alsof hij nieuw is, terwijl een SGS6 al als een slak aan kan voelen.
Alles wat ik doe met de OP1 gebeurt direct, of hij denkt een fractie van een seconde na, maar hij is super snel. Gamen doe ik niet, kan ik niet over oordelen.
De paar redenen die ik zou kunnen noemen om nu voor de 3 te gaan zijn uiterlijk, al zie ik weinig meerwaarde in een alu behuizing.
De flitser op de OP1 is nog slechter dan die op de SGS1 uit 2010
Maar vraag mij af of ik er echt veel mee opschiet, zeker nu er nog geen CM voor is en ik Oxygen zal moeten gebruiken.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Mijn idee: als je op zoek moet naar een reden om iets te kopen moet je het niet doen.Oxellaar schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:57:
De flitser op de OP1 is nog slechter dan die op de SGS1 uit 2010![]()
Oxygen is overigens stock android, zo goed als. Is echt geen straf om mee te werken. Ik kom zelf van een S5 af met cm13 en ben dik tevreden met Oxygen.
Goed punt, al is het vaak leuk om na twee jaar een nieuwe telefoon te kopen. Heb je weer eens wat anders in handen.InflatableMouse schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:14:
[...]
Mijn idee: als je op zoek moet naar een reden om iets te kopen moet je het niet doen.
Oxygen is overigens stock android, zo goed als. Is echt geen straf om mee te werken. Ik kom zelf van een S5 af met cm13 en ben dik tevreden met Oxygen.
Stock Android is super, maar CM heeft veel functies die Google over een half jaar introduceert in Android. Tenminste daar lijkt het vaak op. Helemaal niet erg, maar vandaar dat stock Android zelfs een stap terug is tov CM.
Ik blijf nog maar even bij de OP1 denk ik.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Leuk! Ik had hiervoor ook een OnePlus One en heb veel veel custom ROMS gedraaid.Oxellaar schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:57:
De flitser op de OP1 is nog slechter dan die op de SGS1 uit 2010![]()
Ik merkte wel een merkbare verandering in snelheid, niet bizar groot, maar dingen laden wel een stukje sneller.
Het opladen is niet waar, gezien de OnePlus One er 2 uur en 8 minuten over doet om naar 100 te komen. Tijdens release deed ie het prima vergeleken met de anderen, maar inmiddels al lang niet meer. 2u en 8 min vs de 1 uur en 10 min van de OnePlus 3.
Flitser is een stuk beter, maar geen dual tone. Oh en er is al CM voor, hoor. Dan wel nog niet een official (volgens mij) maar hij was er al sinds day 1 en de support blijft groeien sinds OnePlus daar wel voor open staat. Ook is Paranoid Android er.
En geloof me, komende van al die tich custom ROMS, OxygenOS is best een heel erg goed alternatief en eigen variant op CM13.
Het is helemaal aan jezelf natuurlijk, voor mij was het iets anders om de OP3 te bemachtigen, maar ik vind het alsnog een stevige upgrade.
Gister dus mijn one plus 3 laten vallen onder het fietsen 🙁 camera lens is gebroken en achterkant beschadigd camera werkt wel nog gewoon maar baal echt flink. Echt een nadeel dus dat die lens uitsteekt en dat die achterkant zo glad is. Het is mij nog nooit overkomen dat de camera lens is gebroken. Iemand enig idee waar ik dit kan laten maken in nl. Heb nu een ticket geopend bij one plus wat de kosten zijn omdat te laten maken.
[ Voor 4% gewijzigd door reinierkramer op 26-06-2016 11:24 ]
Shit dat is wel balen zeg! Ik heb nooit een hoesje gehad voor mn telefoons maar geen enkele voelde zo glad als dd 1p3. Ik heb nu dus eel een hoesje er om, de carbon. Geeft toch een beetje extra grip en bescherming mocht tie toch een keer uit m'n hand glijden.reinierkramer schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:23:
Gister dus mijn one plus 3 laten vallen onder het fietsen 🙁 camera lens is gebroken en achterkant beschadigd camera werkt wel nog gewoon maar baal echt flink. Echt een nadeel dus dat die lens uitsteekt en dat die achterkant zo glad is. Het is mij nog nooit overkomen dat de camera lens is gebroken. Iemand enig idee waar ik dit kan laten maken in nl. Heb nu een ticket geopend bij one plus wat de kosten zijn omdat te laten maken.
Succes, hoop dat het niet al te duur wordt om hem te laten maken. Ik zou hem persoonlijk wel gewoon naar oneplus sturen ter reparatie. Mischien iets duurder maar je behoud wel je garantie.
Ja echt balen heb er normaal ook nooit geen hoesje om. Heb al wel een hoesje bestelt voor de 3, maar die is nog niet binnen. Snap niet dat ze een telefoon zo glad maken 🙁 Het is nu afwachten wat de kosten zijn om het te laten maken als die te duur zijn laat ik het zo. Camera werkt nog gewoon prima, maar als het meevalt stuur ik hem op.InflatableMouse schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:52:
[...]
Shit dat is wel balen zeg! Ik heb nooit een hoesje gehad voor mn telefoons maar geen enkele voelde zo glad als dd 1p3. Ik heb nu dus eel een hoesje er om, de carbon. Geeft toch een beetje extra grip en bescherming mocht tie toch een keer uit m'n hand glijden.
Succes, hoop dat het niet al te duur wordt om hem te laten maken. Ik zou hem persoonlijk wel gewoon naar oneplus sturen ter reparatie. Mischien iets duurder maar je behoud wel je garantie.
Dat is inderdaad flink balen, maar het vervangen van een lens zal niet heel lastig zijn. Vaak een kwestie van opwarmen zodat de lijm wat warmer wordt en dan er uit wippen. Maar goed de vraag is of je het zelf wil doen.reinierkramer schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:23:
Wat me opvalt is dat iedereen zegt dat ze de OP3 zo glad vinden. Ik vind dat dan weer reuze meevallen. Maar een achterkant met een structuur is natuurlijk wel een wereld van verschil. Hopelijk komt er een goede oplossing uit voor je bij OP
4 weken voor Dash Charge, lijkt me dat je even voort kan zonder quickcharge ook door je bovenstaande uitleg over batterijlevenOxellaar schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:57:
Ik heb beide en de OP3 is gewoon een modernere OPO. Beetje slanker, beetje meer new look. Voor de rest is het een 'overbodige' upgrade sinds de OPO (zeker op custom roms) nog als een speer gaat.
Tjah, waarom kopen mensen na 4 jaar een nieuwe auto als die andere hun nog overal brengt binnen de snelheidslimieten.. feel good zekers.
Ik kan in elke geval niet wachten tot mijn dBrand stickers binnen zijn want dit alu achterkantje is glad als een aal en de dunnere zijkanten geven ook minder houvast.
[ Voor 13% gewijzigd door anessie op 26-06-2016 12:07 ]
Ben zelf niet heel handig, maar ken wel wat mensen die zoiets wel kunnen dat zou ook nog wel een optie zijn.l3art schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:04:
[...]
Dat is inderdaad flink balen, maar het vervangen van een lens zal niet heel lastig zijn. Vaak een kwestie van opwarmen zodat de lijm wat warmer wordt en dan er uit wippen. Maar goed de vraag is of je het zelf wil doen.
Wat me opvalt is dat iedereen zegt dat ze de OP3 zo glad vinden. Ik vind dat dan weer reuze meevallen. Maar een achterkant met een structuur is natuurlijk wel een wereld van verschil. Hopelijk komt er een goede oplossing uit voor je bij OP
We zijn inmiddels een week onderweg met de OnePlus 3 en ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben. Ik heb wel een aantal kleine dingetjes gehad die ik nog niet eerder had ervaren met een Android toestel. Zo had ik afgelopen donderdag dat mijn kalender widget niet aangepast was en stond deze nog steeds op de dag daarvoor.
Ik vermoed overigens dat dit misschien met het "vegertje" in de recent app screen te maken heeft?
Daarnaast vind ik de speedtesten tegenvallen zowel via wi-fi als via LTE. Echter tijdens gebruik ervaar ik die beperktere snelheid weer niet.
Toestel is inderdaad mooi, snel. Het scherm kan ik alleen maar als prima omschrijven al had wit wel wit mogen zijn. De vingerafdrukscanner is echt awesome, zo snel!
Ik vermoed overigens dat dit misschien met het "vegertje" in de recent app screen te maken heeft?
Daarnaast vind ik de speedtesten tegenvallen zowel via wi-fi als via LTE. Echter tijdens gebruik ervaar ik die beperktere snelheid weer niet.
Toestel is inderdaad mooi, snel. Het scherm kan ik alleen maar als prima omschrijven al had wit wel wit mogen zijn. De vingerafdrukscanner is echt awesome, zo snel!
Ik heb een paar dingen besteld voor de Oneplus 3, misschien wel aan te raden omdat die zo glad is

Welke website/shop? Link?Cosmo_nl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:42:
Ik heb een paar dingen besteld voor de Oneplus 3, misschien wel aan te raden omdat die zo glad is[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.