[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Out of the box... Misschien is het een longshot, maar heeft mijn ding ook iets te maken met feit dat sommigen notificaties mislopen?

Mijn ding: Ik gebruik het tooltje Override DNS (root nodig) om een alternatieve DNS service te gebruiken op (onbekende) WiFi netwerken en bij mijn provider. Bij het opstarten van Android wordt deze app actief, bij het wisselen van netwerkverbinding wordt automatisch het DNS aangepast.

Het viel me op dat Override DNS op de OP3 soms niet meer werkte omdat deze app gestopt was, terwijl ik hem gewhitelist heb in instellingen->accu->accuoptimalisatie. De boosdoener staat in het screenshot rood omcirkeld.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160624-004947.jpg

Wanneer ik de recente apps afsluit door gebruik te maken van de middelste knop, worden deze afgesloten en gestopt. Leuke functie maar dodelijk voor Override DNS, wellicht ook dodelijk voor andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:23:
Out of the box... Misschien is het een longshot, maar heeft mijn ding ook iets te maken met feit dat sommigen notificaties mislopen?

Mijn ding: Ik gebruik het tooltje Override DNS (root nodig) om een alternatieve DNS service te gebruiken op (onbekende) WiFi netwerken en bij mijn provider. Bij het opstarten van Android wordt deze app actief, bij het wisselen van netwerkverbinding wordt automatisch het DNS aangepast.

Het viel me op dat Override DNS op de OP3 soms niet meer werkte omdat deze app gestopt was, terwijl ik hem gewhitelist heb in instellingen->accu->accuoptimalisatie. De boosdoener staat in het screenshot rood omcirkeld.

[afbeelding]

Wanneer ik de recente apps afsluit door gebruik te maken van de middelste knop, worden deze afgesloten en gestopt. Leuke functie maar dodelijk voor Override DNS, wellicht ook dodelijk voor andere apps?
Ja. Hij sluit alle processen af. Maar start de processen niet opnieuw op (best logisch). Je ontvangt dus weer WhatsApp berichten nadat je WhatsApp hebt geopend.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:28:
[...]

Ja. Hij sluit alle processen af. Maar start de processen niet opnieuw op (best logisch). Ie ontvangt dus weer WhatsApp berichten nadat je WhatsApp hebt geopend.
Uhu.. Belangrijke services / lopende processen worden door die knop afgesloten. Zo wordt dus de Override DNS service stilgezet. Zelfs als die app niet in het overzicht stond.

Volgens mij doet ie dat sowieso met alle door de gebruiker geïnstalleerde apps en bijbehorende services. Dus die knop legt een boel lam, ik gebruik hem niet meer. Apps afsluiten met de rechtknop ernaast volstaat ook prima.

Het zou me dus ergens niets verbazen als dit een reden is dat sommigen notificaties mislopen, en anderen nergens last van hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 24-06-2016 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:40:
Uhu.. Belangrijke services / lopende processen worden door die knop afgesloten. Zo wordt dus de Override DNS service stilgezet. Zelfs als die app niet in het overzicht stond.

Volgens mij doet ie dat sowieso met alle door de gebruiker geïnstalleerde apps en bijbehorende services. Dus die knop legt een boel lam, ik gebruik hem niet meer. Apps afsluiten met de rechtknop ernaast volstaat ook prima.
Klopt. Maar wel handig als je veeeeel batterij wilt besparen. Helemaal in combinatie met battery saving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:45:
[...]

Klopt. Maar wel handig als je veeeeel batterij wilt besparen. Helemaal in combinatie met battery saving.
Maar er valt helaas niets te whitelisten tegen die knop. In mijn geval deed ie meer kwaad dan goed. Het is niet voor niets dat Greenify en Doze een whitelistfunctie hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 24-06-2016 01:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:48:
Maar er valt helaas niets te whitelisten tegen die knop. In mijn geval deed ie meer kwaad dan goed. Het is niet voor niets dat Greenify en Doze een whitelistfunctie hebben.
Tsja. Klopt. Het is gewoon een paardenmiddel. Zelf doe ik het soms. Na het opstarten van m'n telefoon bijvoorbeeld. Sommige apps zoals Dropbox starten automatisch :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:59:
[...]

Tsja. Klopt. Het is gewoon een paardenmiddel. Zelf doe ik het soms. Na het opstarten van m'n telefoon bijvoorbeeld. Sommige apps zoals Dropbox starten automatisch :(.
Je kan er inderdaad alles mee stil leggen, dat is soms handig. Maar voor mij (en anderen) ook handig om te weten dat ik erna weer de apps die wel belangrijke services op de achtergrond mogen draaien, handmatig moet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 02:09:
Je kan er inderdaad alles mee stil leggen, dat is soms handig. Maar voor mij (en anderen) ook handig om te weten dat ik erna weer de apps die wel belangrijke services op de achtergrond mogen draaien, handmatig moet openen.
Kan inderdaad een nadeel zijn. Handig om te weten dat je de applicaties weer opnieuw op moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Geld dat ook voor Gmail (GCM) notificaties? En hoe start je die weer op? Met bv 1 gcm app starten, krijgen dan ook de andere apps weer gcm notificaties?
(Heb mijn toestel nog niet, anders had ik het zelf getest)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb het al eens eerder gezegd, probeer dit eens. Hierdoor krijg ik gewoon alle notificaties binnen als het toestel in een lange diepe slaap is. (Ook apps van Google)
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20160622-095749.png

[ Voor 4% gewijzigd door Cosmo_nl op 24-06-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Cosmo_nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:50:
Ik heb het al eens eerder gezegd, probeer dit eens. Hierdoor krijg ik gewoon alle notificaties binnen als het toestel in een lange diepe slaap is.
[afbeelding]
merk je het in accu duur? Je hebt nu ook altijd 4g aan/actief, naast wifi.. kan me voorstellen dat dat wel invloed heeft.. Hoewel het dan nog steeds een mooie tijdelijk oplossing is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

V.w.b. het geen notifications krijgen, dit speelt alleen bij apps die gebruikmaken van GCM. Ironisch genoeg lijkt het dan vooral om Google's eigen applicaties te gaan, zoals Gmail, Inbox en Hangouts. Apps als Whatsapp geven geen problemen (de eerdere meldingen hierover bleken een bug in Whatsapp die inmiddels opgelost zou zijn). Het aanpassen van standaard beschikbare settings lost dit probleem niet op, en het issue is ook niet gerelateerd aan het gebruik van de opschonen knop. De enige workaround die vooralsnog lijkt te werken, is het volledig uitschakelen van Doze middels adb.

De mensen die aangeven hier geen last van te hebben: Doze treedt pas in werking na zo'n 30 min. screen-off tijd. Je kunt het testen door je telefoon, ongeacht het type verbinding (wifi of mobiel), 30 minuten onaangeraakt neer te leggen (screen off), jezelf een mail te sturen (mits je Gmail e/o Inbox gebruikt) en te kijken of je een notification krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 12:32
Cosmo_nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:50:
Ik heb het al eens eerder gezegd, probeer dit eens. Hierdoor krijg ik gewoon alle notificaties binnen als het toestel in een lange diepe slaap is.
[afbeelding]
Ik heb dit nu een paar dagen geprobeerd en werkt prima :) Voor mijn gevoel ook geen / weinig invloed op accuduur. Thanks voor de tip nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

svdhorst schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:17:
[...]

Ik heb dit nu een paar dagen geprobeerd en werkt prima :) Voor mijn gevoel ook geen / weinig invloed op accuduur. Thanks voor de tip nog ;)
Maar dat betekent dat die (push) notifications over je mobiele data verbinding binnen komen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
Nu net een dagje bezig met de foon. Voor mijzelf de eerste android (dochtet en vrouw hebben al samsung dus helemaal nieuw is het niet).
Maar serieus, wat een verademing tov apple qua instellingsmogelijkheden. Nu aan het pritsen met de widgets ea.
Paar dingen is wrl wennen(kwam bv niet uit de camera app) .
Dat van de push notificsties moet ik nog ff uitzoeken.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
iENO schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:17:
V.w.b. het geen notifications krijgen, dit speelt alleen bij apps die gebruikmaken van GCM. Ironisch genoeg lijkt het dan vooral om Google's eigen applicaties te gaan, zoals Gmail, Inbox en Hangouts. Apps als Whatsapp geven geen problemen (de eerdere meldingen hierover bleken een bug in Whatsapp die inmiddels opgelost zou zijn). Het aanpassen van standaard beschikbare settings lost dit probleem niet op, en het issue is ook niet gerelateerd aan het gebruik van de opschonen knop. De enige workaround die vooralsnog lijkt te werken, is het volledig uitschakelen van Doze middels adb.

De mensen die aangeven hier geen last van te hebben: Doze treedt pas in werking na zo'n 30 min. screen-off tijd. Je kunt het testen door je telefoon, ongeacht het type verbinding (wifi of mobiel), 30 minuten onaangeraakt neer te leggen (screen off), jezelf een mail te sturen (mits je Gmail e/o Inbox gebruikt) en te kijken of je een notification krijgt.
Gelukkig gebruik ik de google apps niet... Enkel de outlook app. Even zien of die wel goed gaan. Al is het bruut irritant als je een melding krojgt bij elk mailtje..

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:23:
[...]

Maar dat betekent dat die (push) notifications over je mobiele data verbinding binnen komen of niet?
Geen idee eigenlijk.. Zou ook niet weten hoe ik dat kan zien, aangezien zo'n beetje alle data over mijn mobiele data verbinding loopt wanneer ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Prulleman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:02:
[...]

merk je het in accu duur? Je hebt nu ook altijd 4g aan/actief, naast wifi.. kan me voorstellen dat dat wel invloed heeft.. Hoewel het dan nog steeds een mooie tijdelijk oplossing is
Ik heb werkelijk geen flouw idee, ik heb dit direkt aan gezet toen ik hem uit de doos haalde. Omdat ik er met andere telefoons ook last van had.
Ik heb me verbruik hier al eens ergens neer gezet, maar ik kom ruimschoots de dag door. Ik teer nu nog op 32% van gistermorgen 6.00 toen me wekker ging en zit op 3.46 uur schermtijd.

Ik heb alleen de optie even uitgezet om het te testen omdat ik zoveel problemen las over de notificaties.
Zodra ik de optie uit zette, kreeg ik geen mails meer binnen als het toestel in diepe slaap is.
(Ik gebruik gewoon de Google apps en alles komt binnen)

[ Voor 20% gewijzigd door Cosmo_nl op 24-06-2016 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Bijna 6,5 uur screen on time waarvan ik bijna 4 uur Pokémon heb gespeeld op een NDS emulator. Nu nog 2%. Met de N5 haalde k daar net aan 2,5 uur mee als ik mazzel had. Lijkt mij een hele mooie score!

Edit:
Ongeveer 22,5 uur bedrijfstijd van de lader. Idle verbruikt echt bijna geen stroom!

[ Voor 19% gewijzigd door TomONeill op 24-06-2016 09:17 ]

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:08

BPP

Krijg zojuist een kortingscode van 10 euro in mijn mail omdat mijn OP3 vertraagd zou zijn. Heb hem ondertussen al een week binnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik heb mijne sinds gisteren binnen, best wel een wow-factor. Alles voelt heerlijk snel aan. Morgen ga ik pas echt ermee kunnen spelen.

@hierboven, wou dat ik zo'n key kreeg, ik wil eigenlijk nog een extra dash charger (onderweg en thuis dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
BPP schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:04:
Krijg zojuist een kortingscode van 10 euro in mijn mail omdat mijn OP3 vertraagd zou zijn. Heb hem ondertussen al een week binnen. 8)7
Wel netjes van ze om het leed enigszins te verzachten.
Dat is dus niet de bedoeling ;)

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 24-06-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

iamjustin schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:28:
Heeft er iemand nog meer last van een ontzettend luid notificatie-sound? Ik heb het geluid van de ringtone vrij laag staan zodat mensen op werk geen last van hebben maar ¨[mbr]*knip*[/]de notificaties blijven ontzettend luid. Ik las dat mensen er bij de OP1 en OP2 er ook last van hadden en het konden oplossen door een setting om te zetten in een app. (https://www.reddit.com/r/...fication_sound_even_when/) Alleen is deze app niet beschikbaar op de OP3.
Iemand die hier nog last van heeft?
Of ben ik de enige met een absurd hard notificatie-geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
iamjustin schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Ik heb net mijn volume naar beneden bijgesteld even snel (met de knop aan de zijkant v/d telefoon). Maar ze zijn wel zachter dan.
Ok ik zou ze liever nog zachter hebben op dit moment, verschil met mijn oude telefoon blijft vrij groot (OP3 luider), maar dit heeft voor een groot deel ook te maken met de locatie van de speaker, die zat bij mij L640 achterop, dus daar lag het toestel bovenop :P

edit:
nu stapel berichtjes laten komen, geluidsmeldingen staan vrijwel tegen stil aan, maar ik kan met dit volume leven.

[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 24-06-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
*knip*. Commentaar op moderaties is hier offtopic. Stuur een PM naar de desbetreffende mod als je het er niet mee eens bent.

[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 24-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
koelkast schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:43:
Ik twijfel nog erg tussen de OP3 en de Galaxy S7. Die laatste kan ik voor 400 euro overnemen van iemand. Het gaat me met name om de kwaliteit van de camera, en de waterdichtheid van de S7.
Tegelijk weet ik ook dat Touchwiz en alle zooi van Samsung erop staat. Lastig hoor. Als ik dit allemaal zo lees is de OP3 samen met de community best een heel sterke combinatie.

Ik blijf nog even lezen.... :)
De S7 is een betere telefoon 'overall'. 400 euro is een koopje, maar wat is voor jou het belangrijkste aan een smartphone? Wat betreft software geef ik de voorkeur aan de OP3, omdat deze niet veel aanpast aan Android zelf. Ik werk nu al een tijdje met touchwiz op de S7 Edge en ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er best tevreden over ben. De keus is aan jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Wel grappig, ik maak net een screenshot van mijn homescherm om te testen hoe dat werkt. De screenshot is flink fletser dan het daadwerkelijke homescherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Suicyder schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:26:
Wel grappig, ik maak net een screenshot van mijn homescherm om te testen hoe dat werkt. De screenshot is flink fletser dan het daadwerkelijke homescherm :P
Hoe bedoel je? Heb je de screenshot bekeken op een ander scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand dat problemen heeft met de camera? De mijne lijkt namelijk niet te kunnen focussen. Alle foto's die ik trek zijn dus slecht. Front camera werkt beter dan die achteraan.
Zijn er instellingen die ik over het hoofd heb gezien of zal ik hem retour moeten sturen?

Verder wel heel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Hoe bedoel je? Heb je de screenshot bekeken op een ander scherm?
Nee screenshot bekeken op de OP3 zelf ook. Met screenshot open even op home geklikt om datzelfde scherm als het screenshot voor mijn neus te krijgen. Maar de screenshot was dus fletser dan het daadwerkelijke home scherm.

TL:DR: Beiden bekeken op de OP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:36:
Is er iemand dat problemen heeft met de camera? De mijne lijkt namelijk niet te kunnen focussen. Alle foto's die ik trek zijn dus slecht. Front camera werkt beter dan die achteraan.
Zijn er instellingen die ik over het hoofd heb gezien of zal ik hem retour moeten sturen?

Dat niet. Foto's doet ie prima qua focus!

Filmen doet hij veel te slecht. Misschien ook een lastige testcase, maar tijdens de megastorm(bizar trouwens, hagel van 5CM op mijn dak :( ) van gisteren heb ik even gefilmd en je wordt echt simpel van het continue focussen. Hoop dat ze daar wat aan doen:

[Video: https://drive.google.com/file/d/0BzyppiJPghqSRGZ6eTJXNzUtdE0/preview]

Het is erg donker en dat klopte wel, maar als je goed kijkt focust hij zich helemaal suf!

[ Voor 8% gewijzigd door jannes_beterams op 24-06-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Suicyder schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Nee screenshot bekeken op de OP3 zelf ook. Met screenshot open even op home geklikt om datzelfde scherm als het screenshot voor mijn neus te krijgen. Maar de screenshot was dus fletser dan het daadwerkelijke home scherm.

TL:DR: Beiden bekeken op de OP3
Ok, ik heb hetzelfde gedaan/getest voordat ik die vraag stelde en zag geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:41:
[...]

Ok, ik heb hetzelfde gedaan/getest voordat ik die vraag stelde en zag geen verschil.
Ik heb nu net een 2e screenshot gemaakt, die heeft er geen last van, misschien dat ik iets heb aangetikt tijdens het nemen van de 1e screenshot. :D

Ik vond het wel grappig.

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 24-06-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:36:

Heb de fotostand niet toevallig op handmatig staan? Dan kun je namelijk alle settings inclusief focusafstand handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
jannes_beterams schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Filmen doet hij veel te slecht. Misschien ook een lastige testcase, maar tijdens de megastorm(bizar trouwens, hagel van 5CM op mijn dak :( ) van gisteren heb ik even gefilmd en je wordt echt simpel van het continue focussen. Hoop dat ze daar wat aan doen:

[video]

Het is erg donker en dat klopte wel, maar als je goed kijkt focust hij zich helemaal suf!
Ik had ergens gezien dat als je ergens lang drukt hij je focus locked en dan niet blijft focussen

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

Sinds gisteravond ook trotse bezitter ;-) Prachtig toestel en vooralsnog zeer tevreden over het scherm.

Ik kan alleen nog altijd niet bellen.. Heb er twee simkaarten in zitten, simyo en vodafone. De data van de vodafone simkaart doet het gewoon en ik zie in de notificatiebalk dat beiden netwerken vol bereik hebben. Al valt het bereik van simyo regelmatig helemaal weg (en ja, ik begrijp dat ik dan sowieso niet kan bellen).

Als ik wil bellen gaat de telefoon nooit over en krijg ik 'call ended', ongeacht welke simkaart ik gebruik om te bellen. Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Ik heb iig voor de simyo kaart de apn settings aangepast zoals op de website van simyo staat, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
CvB schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:46:
Sinds gisteravond ook trotse bezitter ;-) Prachtig toestel en vooralsnog zeer tevreden over het scherm.

Ik kan alleen nog altijd niet bellen.. Heb er twee simkaarten in zitten, simyo en vodafone. De data van de vodafone simkaart doet het gewoon en ik zie in de notificatiebalk dat beiden netwerken vol bereik hebben. Al valt het bereik van simyo regelmatig helemaal weg (en ja, ik begrijp dat ik dan sowieso niet kan bellen).

Als ik wil bellen gaat de telefoon nooit over en krijg ik 'call ended', ongeacht welke simkaart ik gebruik om te bellen. Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Ik heb iig voor de simyo kaart de apn settings aangepast zoals op de website van simyo staat, maar zonder resultaat.
Dit had ik gisteren ook (handig als je bij het station staat en iemand op wil pikken maar niet weet of hij nou naar zuid of noord uitgang is gelopen).
Ik heb mijn toesten een reboot gegeven en toen heeft hij supersnel een update gedraaid tijdens de reboot en erna kon ik bellen.

extra:
Ik heb dus gewoon powerknop ingehouden -> reboot gekozen en kon dus na reboot (met mini-update blijkbaar) simpincode invullen en bellen.

edit2:
Eigenlijk dus het standaard ding "Have you tried turning it off and on again" :+

[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 24-06-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:22
Heb nu toch wel veel last van het wegvallen van het bereik.
In de auto, met bluetooth aan zie ik meerdere keren op mijn woon-werk verkeer dat ik geen bereik heb.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

Suicyder schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:48:
[...]

edit2:
Eigenlijk dus het standaard ding "Have you tried turning it off and on again" :+
Had ik inderdaad al geprobeerd, maar zonder succes. Nogmaals gedaan nu, en ja hoor, ik kan bellen! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:57
jannes_beterams schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:40:
[...]

[video]

Hé, die ken ik nog. Had ik ook last van met mijn OnePlus One. Wil je ook even een testje doen met amper tot geen achtergrondruis, gewoon in normaal licht? Met mijn OnePlus One had ik namelijk ook een soort getik als hij dan ging focussen en dat had te maken met een camera defect. :X

Bizar weer trouwens! Hier in Friesland amper wat van gezien. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 24-06-2016 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannes_beterams
Danny.G schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Hé, die ken ik nog. Had ik ook last van met mijn OnePlus One. Wil je ook even een testje doen met amper tot geen achtergrondruis, gewoon in normaal licht? Met mijn OnePlus One had ik namelijk ook een soort getik als hij dan ging focussen en dat had te maken met een camera defect. :X

Bizar weer trouwens! Hier in Friesland amper wat van gezien. :o
Ga ik zsm doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Cosmo_nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:52:
[...]

Ik heb werkelijk geen flouw idee, ik heb dit direkt aan gezet toen ik hem uit de doos haalde. Omdat ik er met andere telefoons ook last van had.
Ik heb me verbruik hier al eens ergens neer gezet, maar ik kom ruimschoots de dag door. Ik teer nu nog op 32% van gistermorgen 6.00 toen me wekker ging en zit op 3.46 uur schermtijd.

Ik heb alleen de optie even uitgezet om het te testen omdat ik zoveel problemen las over de notificaties.
Zodra ik de optie uit zette, kreeg ik geen mails meer binnen als het toestel in diepe slaap is.
(Ik gebruik gewoon de Google apps en alles komt binnen)
Voor de zekerheid jouw tip nog even gedoublecheckt, maar ook met deze developer setting aan komen er hier geen standaard GCM notifications meer binnen zodra het toestel overschakelt op Doze. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31
Weet iemand of er een manier is om van de Recents-button een menu-button te maken? Eventueel als long-press, maar liever gewoon.
Merk op: dit kan dus niet onder Settings -> Buttons (iig niet op 3.1.2).

Nog een functie die ik niet kan vinden: ik wil graag per contact, of groep van contacten, een default SIM kunnen selecteren

[ Voor 23% gewijzigd door RedPixel op 24-06-2016 11:40 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
wwwhizz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:32:
Nog een functie die ik niet kan vinden: ik wil graag per contact, of groep van contacten, een default SIM kunnen selecteren
Google Play: Selecteer SIM kaart

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iamjustin schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Hier heb ik ook last van, bij mij is het alleen bij gedownloade geluiden (zedge app) die zijn van zichzelf al hard lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Eigenlijk 2 vragen na een tijdje de Oneplus gebruik:

1. Hoe kan ik widgets op de lockscreen krijgen?
2. Hoe DPI aanpassen zodat ook swift keyboard goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 20:20
STolsma schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:
Eigenlijk 2 vragen na een tijdje de Oneplus gebruik:

1. Hoe kan ik widgets op de lockscreen krijgen?
2. Hoe DPI aanpassen zodat ook swift keyboard goed werkt?
Swiftkey werkt gewoon prima op standaard DPI, werkt ook prima als je via root DPI aanpast.
Pas je je DPI zonder root via ADB aan, zijn er meerdere apps die problemen gaan krijgen, oa Swiftkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
Ik heb root staan en via de tool ook DPI aangepast (http://forum.xda-develope...3-toolkit-unlock-t3398799) . Dan klopt Swift (en andere apps) niet meer.

Ook met een app geprobeerd maar daarna kon ik opnieuw de rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Knetters wat kan die Dash lader warm worden zeg 8)7
Blij dat mijn toestel die hitte niet hoeft te verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
Kan iemand voor mij kijken wat de voltage en frequency range is op de charger (staat als het goed is op een sticker)? Even kijken of ik dezelfde dash charger kan gebruiken in Japan (110V) en NL (230V).

De costumer service probeert mij via de telefoon te helpen maar komt er niet helemaal uit (en ik krijg hem pas over 2 weken binnen als het goed is).

[ Voor 5% gewijzigd door simthadim op 24-06-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:57
Suicyder schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:21:
Knetters wat kan die Dash lader warm worden zeg 8)7
Blij dat mijn toestel die hitte niet hoeft te verwerken
Tja, "Part of Dash Charge". Ik vind het fijn dat de lader alle warmte op probeer te vangen, heb een hekel aan een wat warme telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
simthadim schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:31:
Kan iemand voor mij kijken wat de voltage en frequency range is op de charger (staat als het goed is op een sticker)? Even kijken of ik dezelfde dash charger kan gebruiken in Japan (110V) en NL (230V).

De costumer service probeert mij via de telefoon te helpen maar komt er niet helemaal uit (en ik krijg hem pas over 2 weken binnen als het goed is).
100-240V~50/60Hz 0.6A

Bron: https://oneplus.net/nl/dash-charge-power-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
Stom over die info op de pagina heen gelezen. Bedankt voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Cosmo_nl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:40:
Even een handig linkje naar een handig tooltje,
je kan ook zonder te rooten de dpi veranderen.
https://forums.oneplus.ne...wrp-root-and-more.450236/
Je hebt geen root nodig, ik heb hem op 440 staan en ondervind geen enkel problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cosmo_nl op 24-06-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
simthadim schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:31:

Japan is 100 Volt (50 en 60 Hz) overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb sinds de upgrade naar 3.1.3 een probleem met de camera. Die slaat foto's niet meer op ondanks dat tie wel de permissies heeft. De eerste keer maakt tie de foto wel, maar verschijnt nooit in de gallery. de tweede foto crasht de app.

De eerste keer (gisteren avond) dat ik het merkte heb ik de app force stop gedaan en de cache/data gecleared. Toen deed tie het weer. Vandaag echter weer het zelfde probleem.

Gekke is dat ik heb ook een andere camera app geprobeert (Open Camera) en die heeft het zelfde probleem.

Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik het zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:54:
Ik heb sinds de upgrade naar 3.1.3 een probleem met de camera. Die slaat foto's niet meer op ondanks dat tie wel de permissies heeft. De eerste keer maakt tie de foto wel, maar verschijnt nooit in de gallery. de tweede foto crasht de app.

De eerste keer (gisteren avond) dat ik het merkte heb ik de app force stop gedaan en de cache/data gecleared. Toen deed tie het weer. Vandaag echter weer het zelfde probleem.

Gekke is dat ik heb ook een andere camera app geprobeert (Open Camera) en die heeft het zelfde probleem.

Heb je met root nog andere geintjes uitgehaald op de ROM? Opnieuw 3.1.3 proberen te flashen? TWRP is nog niet officieel, wellicht een beetje buggy? Hier draait 3.1.3 in ieder geval wel vlekkeloos na die geflased te hebben met TWRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n

3.1.2 terug flashen? Of denk ik nu te simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
Cosmo_nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Je hebt geen root nodig, ik heb hem op 440 staan en ondervind geen enkel problemen.
Ik wil graag 400 gebruiken en dan werkt swift en andere apps niet meer goed. Je hebt dan wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Heb je met root nog andere geintjes uitgehaald op de ROM? Opnieuw 3.1.3 proberen te flashen? TWRP is nog niet officieel, wellicht een beetje buggy? Hier draait 3.1.3 in ieder geval wel vlekkeloos na die geflased te hebben met TWRP.
Ja. DPI op 400 en ram fix op 42 in de build.prop. Heb hem niet geprobeerd opnieuw te flashen. Moet ik dat eens proberen?

Wat zou Twrp daar mee te maken kunnen hebben? Da's toch alleen de recovery en als je system boot doet dat verder niets toch? Of mis ik mischien iets?
P1nGu1n schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:06:
[...]

3.1.2 terug flashen? Of denk ik nu te simpel :P
Nee, dat is zeker een optie. Er zit denk ik niets in 3.1.3 wat ik perse nodig heb. Ik heb eigenlijk niet eens de change log gezien.

Heb hem geflashed "omdat het kan" en niet "omdat het moet" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Ja. DPI op 400 en ram fix op 42 in de build.prop. Heb hem niet geprobeerd opnieuw te flashen. Moet ik dat eens proberen?

Wat zou Twrp daar mee te maken kunnen hebben? Da's toch alleen de recovery en als je system boot doet dat verder niets toch? Of mis ik mischien iets?
Klopt, maar als ie tijdens het flashen 1 bestandje corrupt wegschrijft ben je de sjaak. Maar goed het was een longshot.

Misschien kan je die ram fix eens proberen terug te draaien (of iets lager te zetten?), ik gebruik die niet en de camera werkt wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 24-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Klopt, maar als ie tijdens het flashen 1 bestandje corrupt wegschrijft ben je de sjaak. Maar goed het was een longshot.

Misschien kan je die ram fix eens proberen terug te draaien (of iets lager te zetten?), ik gebruik die niet en de camera werkt wel.
Dat had gekund maar het heeft gewoon gewerkt een dag of twee. Gisterenavond wilde ik via whatsapp een foto maken, toen liep whatsapp met camera app vast.

Edit: nu na een forced stop en del data/cache doet tie het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door InflatableMouse op 24-06-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen maandag ook eigenaar van een OP3, lees al een tijdje mee in dit forum en heb besloten mijn Tweakers account maar eens op te poetsen.

Erg tevreden over de phone tot nu toe; goede accuduur (5u SOT), lekker snel en de vingerafdrukscanner bevalt erg goed.

De scherpe kleuren staan mij wel tegen maar dit zal worden opgelost met de komende OTA. Wat mij ook opvalt is dat de telefoon erg warm wordt in mijn broekzak. Nu heb ik her en der gelezen dat dit door de vingerafdrukscanner kan komen. Als de telefoon gewoon op tafel ligt is er niks aan de hand.

Hebben jullie ervaringen met het warm worden van de OP3 in de broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
Cosmo_nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Hele stomme vraag vast, maar wil dat ook... Hoe doe je dat, zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
jannes_beterams schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:28:
[...]

code:
1
adb wm shell density xxx

Er zijn ook tools die de DPI zonder root aanpassen, die voeren precies dit commando uit

Maar deze methode heeft naar verluid bijwerkingen, zo gaat SwiftKey onder andere gek doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:20:
Sinds afgelopen maandag ook eigenaar van een OP3, lees al een tijdje mee in dit forum en heb besloten mijn Tweakers account maar eens op te poetsen.

Erg tevreden over de phone tot nu toe; goede accuduur (5u SOT), lekker snel en de vingerafdrukscanner bevalt erg goed.

De scherpe kleuren staan mij wel tegen maar dit zal worden opgelost met de komende OTA. Wat mij ook opvalt is dat de telefoon erg warm wordt in mijn broekzak. Nu heb ik her en der gelezen dat dit door de vingerafdrukscanner kan komen. Als de telefoon gewoon op tafel ligt is er niks aan de hand.

Hebben jullie ervaringen met het warm worden van de OP3 in de broekzak?
is dit niet gewoon het aluminium wat je lichaamstemperatuur aanneemt? (wat warmer voelt dan plastic op lichaamstemp, omdat alu makkelijker de warmte weer afgeeft aan je hand)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:44:
[...]

is dit niet gewoon het aluminium wat je lichaamstemperatuur aanneemt? (wat warmer voelt dan plastic op lichaamstemp, omdat alu makkelijker de warmte weer afgeeft aan je hand)
Dat zou kunnen maar het aluminium is naar buiten gericht in mijn broekzak, ik merk ook dat de telefoon dan aan de bovenkant het warmst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:48:
[...]

Dat zou kunnen maar het aluminium is naar buiten gericht in mijn broekzak, ik merk ook dat de telefoon dan aan de bovenkant het warmst is.
Ik heb geen idee of de vingerafdruksensor de warmte van je been misschien registreert en daardoor constant zit te loeren op een vinger en daardoor stroom verbruikt.
Kun je eens kijken als je dit hebt of er in het accuverbruik misschien hoog verbruik staat hierop?

Ik heb zelf een flipcover bij mijn OP3 besteld, dus die zorgt er ook voor dat dit niet zou kunnen gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 24-06-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Ik heb de Oneplus 3 zojuist ontvangen. Wat ik al zei ben ik normaal niet zo kritisch qua scherm, maar ik heb wel (hele) goede ogen. Echter, het lijkt wel of er iets niet goed is met anti-aliasing. De teksten zijn soms een beetje vreemd langs de rand. Ik weet niet of het aan het scherm ligt of de software, maar het leest gewoon net niet lekker.

Bovendien vervang ik hem voor mijn Honor 6 die qua accu laatste tijd slecht deed en steeds warm werd. Echter, is mijn Oneplus 3 op dit moment nog warmer (wellicht door het eerste keer veel moeten doen), maar ga ik dit wel even in de gaten houden.

In het verleden was ik altijd lyrisch toen ik een nieuwe mobiel had, maar nu niet direct. Ik ga er dit weekend maar eens mee aan de slag en kijken hoe het dan uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma

Hoe heb jij de dpi op 400 gezet? En geen problemen met swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een replacement aangevraagd voor mijn camera probleem... hopelijk gaat dat vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Razer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Klopt niet...
Root zorgt er voor dat je geen OTA's meer kunt draaien. Echter kun je wel gewoon update ZIPS flashen in TWRP, dit kan door de full rom zip te downloaden en flashen, of door laatste versie voor OTA te flashen en OTA daar overheen.

Dit omdat OTA's controleren of systeem partitie is aangepast. Ook zal je om te rooten eerst TWRP recovery er op moeten zetten, via TWRP kun je sowieso geen OTA meer draaien.
Dus eigenlijk is het best wel veel gedoe om je telefoon te rooten. En up to date te blijven met updates?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Luukth schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Dus eigenlijk is het best wel veel gedoe om je telefoon te rooten. En up to date te blijven met updates?
OTA updates zullen echt niet elke week komen. Alleen de eerste paar weken zullen er veel OTA's komen aangezien dan de meeste grote bugs worden gefixt. Daarom wacht ik ook nog met rooten totdat de meeste grote bugs gefixt zijn (wel bootloader alvast unlocked) en als het een beetje stabiel is ga ik mn OP3 rooten.

Custom roms heb ik op het moment ook nog geen behoefte aan, aangezien ik OxygenOS wel fijn vind om eerlijk te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 24-06-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
ulTimaS schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:37:
[...]

OTA updates zullen echt niet elke week komen. Alleen de eerste paar weken zullen er veel OTA's komen aangezien dan de meeste grote bugs dan worden gefixt. Daarom wacht ik ook nog met rooten totdat de meeste grote bugs gefixt zijn (wel bootloader alvast unlocked) en als het een beetje stabiel is ga ik mn OP3 rooten.
Dat is zeker slim ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Luukth schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Valt mee, als je bij een update eerst de volledige ROM en daarna de OTA flasht (en daarna opnieuw SuperUser) zonder een factory reset te doen, dan worden al je apps/instellingen meegenomen naar de nieuwe ROM.

Of je wacht een weekje totdat die OTA weer als volledige ROM beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

STolsma schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Hoe heb jij de dpi op 400 gezet? En geen problemen met swift?
Build.prop aangepast.

Wat is swift?

Ik heb alleen problemen met mn camera. Als tie het even doet dan maakt tie een volledig groene foto. Maar meestal doet tie net of tie een foto maakt maar dan niet opslaan. Daarna loopt tie gewoon vast.

Ik ga es terug flashen want dit is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Swift = waarschijnlijk Swiftkey.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Jorgen schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:20:
Swift = waarschijnlijk Swiftkey.
Ah ja, duhuh.

Swiftkey rulezz. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Vandaag mijn oneplus gekregen. Eerste indruk is zeer positief maar wat zijn de schermkleuren gruwelijk lelijk. Hopelijk komt die ota snel. Tot die tijd blijf ik mijn Galaxy s6+ gebruiken.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14
Zojuist de OP3 binnen gekregen, en zoals beloofd een test met flink hard geluid. Ik heb met zowel de OP3 en de galaxy S6 gefilmd zodat het verschil in geluid duidelijk wordt. Laten we voorop stellen dat het me niet tegenvalt dat het geluid bij de OP3 niet begint te kraken. Al is het laag bij mij op zolder natuurlijk niet zo hard als op een festival oid. Maar geloof me, het geluid staat dusdanig hard dat je oren gaan piepen op het moment dat je er te lang in staat.

Verder is duidelijk dat de S6 wel een voller geluid weet weer te geven. Hier de filmpjes. (let niet op het beeld, dat is bij het uploaden en omzetten op sendvid wat vreemd geworden).
OP3
S6

Via spotify luisteren door de speaker van de telefoon maakt eigenlijk niet veel verschil of je nu via de OP3 luisterd of de S6. Dat gaat redelijk gelijk op. Hetzelfde geld voor het luisteren met oordopjes. Wat ik zo even snel hoor, zit daar ook niet heel veel verschil is. Misschien dat de OP3 zelfs nog iets voller klinkt, maar het is minimaal.

[ Voor 55% gewijzigd door 13art op 24-06-2016 18:35 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:11:
[...]

Build.prop aangepast.

Wat is swift?

Ik heb alleen problemen met mn camera. Als tie het even doet dan maakt tie een volledig groene foto. Maar meestal doet tie net of tie een foto maakt maar dan niet opslaan. Daarna loopt tie gewoon vast.

Ik ga es terug flashen want dit is ruk.
Hoe heb je de build.prop aangepast. Met een app of zelf iets toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

STolsma schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:13:
[...]

Hoe heb je de build.prop aangepast. Met een app of zelf iets toegevoegd?
In een terminal met vi >:)

Er zijn appjes voor, eentje heette build prop editor geloof ik.

Het is gewoon een text bestand. Enige waar je op moet letten is dat wanneer je een nieuwe regel moet toevoegen dat toetsenbord in Android na een punt automatisch een spatie en hoofdletter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

Oekol

waka waka hey hey

l3art schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:11:
Zojuist de OP3 binnen gekregen, en zoals beloofd een test met flink hard geluid. Ik heb met zowel de OP3 en de galaxy S6 gefilmd zodat het verschil in geluid duidelijk wordt. Laten we voorop stellen dat het me niet tegenvalt dat het geluid bij de OP3 niet begint te kraken. Al is het laag bij mij op zolder natuurlijk niet zo hard als op een festival oid. Maar geloof me, het geluid staat dusdanig hard dat je oren gaan piepen op het moment dat je er te lang in staat.

Verder is duidelijk dat de S6 wel een voller geluid weet weer te geven. Hier de filmpjes. (let niet op het beeld, dat is bij het uploaden en omzetten op sendvid wat vreemd geworden).
OP3
S6
Niet zo mooi als de S6, die lijkt een ingebouwde muziek filter zoals die in-ear plugins te hebben ;)
Maar zeker tevreden, gelukkig geen brr prr vssrr rr prr brrr geluid :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
[...]

Domme vragen bestaan niet, hier even kijken.
https://forums.oneplus.ne...wrp-root-and-more.450236/
Drivers installeren, programma starten en kiezen voor DPI change en de rest gaat eigenlijk vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Iemand reageerde hier dat je met dit scherm je Honor 6 in een hoekje gooit, maar als ik op de Honor 6 tekst lees is het echt rustgevend en scherp. Op de oneplus is het niet helemaal scherp en lees ik gewoon niet fijn. Ligt dit aan de software of heeft dat denk je ook te maken met pentile?
Ik vermoed software, want witte tekst op zwarte achtergrond lijkt beter.
Alleen als het toch het scherm is, ga ik hem misschien wel terugsturen, want ik ga me hier wel aan ergeren ben ik bang. Jammer, want verder is het echt een prachtig ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07
[...]

Voor diegenen die wel root hebben is deze app echt superhandig _/-\o_

Google Play: Le DPI Changer [ROOT]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 22:34
Vind al dat gezijk over het scherm ook erg overdreven vind het echt een heel mooi scherm veel mooier als de op2 bijvoorbeeld, maar zal wel aan mij liggen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik maak gelukkig meerdere backups op verschillende manieren maar ik ben nu tot 2 keer toe mn data partitie kwijt geraakt en ik snap niet hoe.

Foto's en andere belangrijke zaken staan in syncthing, evenals mijn Titaniumbackup folder dus ik heb zometeen alles wel weer terug maar dit is wel irritant.

Mn nandroid backups ben ik nu dus wel kwijt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:34:
[...]

In een terminal met vi >:)

Er zijn appjes voor, eentje heette build prop editor geloof ik.

Het is gewoon een text bestand. Enige waar je op moet letten is dat wanneer je een nieuwe regel moet toevoegen dat toetsenbord in Android na een punt automatisch een spatie en hoofdletter doet.
Even door vragen, wat heb je precies toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

reinierkramer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:46:
Vind al dat gezijk over het scherm ook erg overdreven vind het echt een heel mooi scherm veel mooier als de op2 bijvoorbeeld, maar zal wel aan mij liggen 🙃
De kleuren (vooral rood) zijn echt enorm fel.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

STolsma schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:00:
[...]

Even door vragen, wat heb je precies toegevoegd?
Sorry had dat even niet door, ik dacht dat je dat wel wist alleen niet precies hoe.

Ik heb het volgende toegevoegd danwel aangepast in build.prop

code:
1
2
ro.sys.fw.bg_apps_limit=42
ro.sf.lcd_density=400

De tweede regel moet je waarscchijnlijk geheel toevoegen, die past de dpi aan. De eerste regel bestaat waarschijnlijk wel (staat default op 20) en zorgt ervoor dat er meer apps in het geheugen blijven waardoor het toestel soms wat sneller aan kan voelen omdat apps niet hoeven te herladen.

Je moet rebooten na (een van) deze wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Oneplus 3 camera
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/IMG_20160624_163130.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:07:
[...]

Sorry had dat even niet door, ik dacht dat je dat wel wist alleen niet precies hoe.

Ik heb het volgende toegevoegd danwel aangepast in build.prop

code:
1
2
ro.sys.fw.bg_apps_limit=42
ro.sf.lcd_density=400

De tweede regel moet je waarscchijnlijk geheel toevoegen, die past de dpi aan. De eerste regel bestaat waarschijnlijk wel (staat default op 20) en zorgt ervoor dat er meer apps in het geheugen blijven waardoor het toestel soms wat sneller aan kan voelen omdat apps niet hoeven te herladen.

Je moet rebooten na (een van) deze wijzigingen.
Thanks! Copy paste gedaan met root explorer en dpi is nu 400 en swift werkt prima. Geen problemen met foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 22:34
Strunkie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:01:
[...]

De kleuren (vooral rood) zijn echt enorm fel.
Spreek uit mijn ervaring vanzelf 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Zag toevallig vandaag dat voordat Tweakers de review heeft gepost er al wel een cijfer is gegeven voor de OnePlus 3, namelijk een 9.0 klinkt positief :)

pricewatch: OnePlus 3 Grafiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
simthadim schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Stom over die info op de pagina heen gelezen. Bedankt voor de snelle reactie :)
Kwam vanavond bij toeval dit filmpje tegen, hier is de 'sticker' met info te zien op de lader.

EU charger lijkt 200-240 volt te zijn!

YouTube: Top 15+ OnePlus 3 New Features! op 3:08

Edit: of toch niet? :?

[ Voor 11% gewijzigd door P1nGu1n op 24-06-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:31
P1nGu1n schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:32:
[...]

Kwam vanavond bij toeval dit filmpje tegen, hier is de 'sticker' met info te zien op de lader.

EU charger blijkt 200-240 volt te zijn!

YouTube: Top 15+ OnePlus 3 New Features! op 3:08
Dat lijkt een andere adapter te zijn.

Dit is mijne:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VSTubAZ.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Neyluzz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:37:
[...]

Dat lijkt een andere adapter te zijn.

Dit is mijne:

[afbeelding]
Thanks voor de rectificatie, scherp. Dan weet ik ook niet welke charger hij heeft haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reconf
  • Laatst online: 12-10-2024
Weet iemand toevallig hoe je een ander home-scherm default kan maken? Nu gaat hij altijd terug naar de meest linker, maar ik wil standaard in de middelste uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

reconf schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:57:
Weet iemand toevallig hoe je een ander home-scherm default kan maken? Nu gaat hij altijd terug naar de meest linker, maar ik wil standaard in de middelste uitkomen.
Kan iig makkelijk met Nova.
Kon zo snel niet vinden hoe je dat met de standaard launcher instelt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1 ... 20 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.