There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Normaal gesproken is een 5,5" direct een no-go, maar deze killer prijs/kwaliteit verhouding kan ook ik niet negeren. Overigens zou het toestel volgens GSMArena in 3 kleuren verkrijgbaar zijn: grijs, goud en zwart?
Erg jammer dat er nog eigenlijk zowat niks bekend is van de volgende generatie Nexus toestellen, als daar nou wat concrete info over lekt dan kan ik eindelijk een keuze maken tussen de HTC10, OP3 en Nexus.
P.S. Aub posts mbt levertijden/prijzen in het daarvoor bestemde topic.
[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 15-06-2016 12:45 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja, ik zat zelf ook nog te loeren op mogelijk een Nexus; maar ja.. dat gaat nog zeker een paar maanden duren, en qua prijs heb ik het gevoel dat een soortgelijke telefoon qua specs minstens even duur gaat worden.Laguna schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:
OP heeft hiermee wel een winner in handen, net als dat de Nexus 5 dat bijna 3 jaar geleden was.
Normaal gesproken is een 5,5" direct een no-go, maar met deze killer prijs/kwaliteit verhouding bezwijk ook ik.
Erg jammer dat er nog eigenlijk zowat niks bekend is van de volgende generatie Nexus toestellen, als daar nou wat concrete info over lekt dan kan ik eindelijk een keuze maken tussen de HTC10, OP3 en Nexus.
Ik heb niet veel vertrouwen meer in de prijzen van de volgende Nexus generatieLaguna schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:
OP heeft hiermee wel een winner in handen, net als dat de Nexus 5 dat bijna 3 jaar geleden was.
Normaal gesproken is een 5,5" direct een no-go, maar met deze killer prijs/kwaliteit verhouding bezwijk ook ik.
P.S. Aub posts mbt levertijden/prijzen in het daarvoor bestemde topic.
Hoe vet zou een OnePlus Nexus zijn
PokeGo: Bwuh
Yep, ik heb gemerkt dat ik per 24 uur nooit meer dan 4 uur mijn mobiel gebruik, dus verwacht niet tegen die beperking aan te lopen. Al had ik wel gehoopt op een SOT van 7 tot 8 uur, dat is gewoon beter voor de levensduur van de accu (minder vaak volledig opladen) en bij slijtage van de accu zou de SOT langer acceptabel blijven.DarkSide schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:03:
Deze kwam ik tegen
[afbeelding]
Niet direct een SoT vermeld.
Maar zo te zien niet slecht. PCmark zowat evengoed als een S7 edge. En beter dat de G5 en HTC10.
Geekbench loopt ie wel achter de rest aan.
Gemiddeld denk ik dus gewoon prima telefoon. HTC geeft aan 2 dagen mee te kunnen (de praktijk valt volgens mij tegen). Verwacht dus prima een dag door te komen met de OP3
Je loopt een beetje achter... tegenwoordig is het mogelijk om bij de meeste providers je toestelkosten in één keer af te betalen (althans bij t-mobile), waardoor je gewoon een SIM only tarief overhoud. Bijkomend voordeel is dat je het toestel met een hogere korting krijgt. Een Galaxy S7 bijv. eenmalig 449,- (ipv 600euro+) bij T-Mobile als je deze volledig afbetaald.Nyarlathotep schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Korting?? Je krijgt nóóit korting als je een abbo + toestel neemt, al lijkt dit soms wel zo.
Ik doe dit al jaren niet meer; als je gaat rekenen ben je met sim only + los toestel altijd goedkoper uit.
Er zijn in mijn omgeving nog steeds mensen die denken dat ze een toestel echt gratis krijgen bij hun abbo![]()
En dan doodleuk langer dan twee jaar doen met hun toestel en niet beseffen dat dat toestel al lang is afbetaald..
Overigens vind ik 400 echt een schijntje voor dit toestel. Verbaasd me daarom ook dat zelfs nu mensen zeggen dat hij 'prijzig' is. Krijg altijd beetje een gevoel van wel een ferrari willen rijden, maar er zo min mogelijk voor willen betalen..
Hier btw nog een review waar de accuduur in positieve zin opvalt: http://www.greenbot.com/a...d-unlocked-flagship.html'
''The OnePlus 3 exhibited stellar battery life. The device’s 3,000mAh battery pack outlasted all three of this year’s marquee flagships in PCMark’s battery test, though it trailed behind them in Geekbench. For the most part, I had no problems getting through the day with the OnePlus 3 in tow, though it’s definitely a battery sucker if you have the screen set at a high brightness.''
edit: nog een opvallende quote van oneplus@ reddit AMA: ''Specific to your question, the 3,000 mAh battery will last longer than you think: the OnePlus 3 is extremely power efficient, we not only have the 820, which consumes less than previous chipsets and offers better processing power, but also an Optic AMOLED display. With Dark Mode the 3,000mAh of the OnePlus 3 will last longer than the 3,300mAh from the OnePlus 2.''
[ Voor 13% gewijzigd door ri0ta op 15-06-2016 12:25 ]
NFC verbruikt in standby eigenlijk een zeer minimale hoeveelheid aan stroom. Sterker nog, wanneer het scherm uitstaat staat deze zo wat uit. Zelfs met een lock-screen. Probeer maar met een willekeurig NFC toestel iets te scannen met een actieve lock-screenSteevo_S schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:27:
[...]
Het zal waarschijnlijk ook wel beter worden als je die wake on tap uitschakelt, NFC uit hebt als je het niet gebruikt, processen die je niet nodig hebt uitzet...
Persoonlijk vind ik die shelf er leuk uitzien maar gebruik Google Now, heb niks met die gestures en gebruik betalen met NFC niet.
En wanneer je je toestel gebruikt met NFC aan verbruikt deze schijnbaar gemiddeld 0,5% van het totale verbruik. Ik kan even niet zo snel de bronnen weer naar boven halen, maar ik had zelf een een internet onderzoekje hier naar gedaan in het verleden.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Nog niet bekend, aldus CEO Carl Pei tijdens de Reddit AMA:AvonW schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:44:
Ok, deze gaat m'n Moto G (1st gen) vervangen. Is het al bekend wanneer de Soft Gold editie uit zal komen?
Soon™
Soft Gold launching later, date TBD
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
In de praktijk is dat ook prima te behappen hoorDarkSide schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:03:
HTC geeft aan 2 dagen mee te kunnen (de praktijk valt volgens mij tegen).
Die prijs is allang tot de hemelen verheven, kijk maar eens op Coolblue of bij BelsimpelDarkSide schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:34:
Normale Moto Z gaat idd waarschijnlijk 399 worden. En dan idd nog 32GB.
[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 15-06-2016 12:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
CLB schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:35:
[...]
In de praktijk is dat ook prima te behappen hoor
[...]
Die prijs is allang tot de hemelen verheven, kijk maar eens op Coolblue of bij Belsimpel

De Moto's zijn goede toestellen (net als de nexus lijn). Maar prijstechnisch dus niet.
Nu dus helemaal blij met de aanschaf van de OP3
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Is uiteraard ook maar een indicatie dit, maar die € 399 klopte dus van geen kantenDarkSide schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:40:
haha. En dan nog de normale Z. En niet eens de Force.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Anyway verder niet meer van belang...
In september loopt mijn abonnement af, dus heb nog even de tijd om te sparen.Jammer dat we niks horen over de nieuwe Nexus.
https://www.reddit.com/r/...a_oneplus_3dition/d494ie7
GoT, You have to love it!
saphire glas is extra bescherming ofso?Lisadr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:49:
Volgens Carl, mede oprichter van OnePlus heeft de OnePlus 3 geen sapphire glass on de camera lens.
https://www.reddit.com/r/...a_oneplus_3dition/d494ie7
[ Voor 87% gewijzigd door MauriX op 15-06-2016 13:03 ]
Dat waren de geruchten. Alleen graphite is er nu, later komt er nog "soft gold" bijLaguna schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:45:
De OP3 zou volgens GSMArena in 3 kleuren verkrijgbaar zijn: grijs, goud en zwart?
Volgens de voorwaarden is de telefoon dan ook verzekerd tegen vallen enzo.
Heeft iemand ervaring met de verzekering, aangezien deze best wel goedkoop is.
Waar ik me alleen zorgen om maak is het volgende:
1) De camera die uitsteekt en dus zeer gevoelig voor beschadiging(krassen) is
2) Krassen op het aluminium
Punt 2 zou ik kunnen afdekken door een skin(of case, maar dat wil ik niet) erop te plaatsen, maar punt 1 is wel een probleem.
Hoe gaan jullie dit voorkomen zonder een dikke case erop te moeten zetten? Het lijkt mij dat er supersnel krassen op gaan kopen als je het neerlegt.
[ Voor 8% gewijzigd door ReinTheMan op 15-06-2016 13:10 ]
Ik vind MIUI wel fijn, maar ben het zat om te wachten op de MI5 Pro. Hoeveel verschilt OxygenOS van stock android?
Als we de reviews mogen geloven is het praktisch stock android en geen dubbele apps. Wel wat handigheidjes.Russel88 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:11:
Hoeveel verschilt OxygenOS van stock android?
oxygenos verschilt niet zo veel van stock. als ik oxygen gebruik (op OPX) heb ik het gevoel dat ik stock gebruikRussel88 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:11:
Hoe is de software van de OnePlus toestelllen?
Ik vind MIUI wel fijn, maar ben het zat om te wachten op de MI5 Pro. Hoeveel verschilt OxygenOS van stock android?
Ik heb de OP3 ook besteld, ben super benieuwd. Voornamelijk de community support heb ik hoge verwachtingen van.
Waar ik me alleen zorgen om maak is het volgende:
Is niet iets waar ik me zorgen om maak. Maar het is wel een minder puntje van het design.1) De camera die uitsteekt en dus zeer gevoelig voor beschadiging(krassen) is
Mijn ervaring met de HTC bodies is dat dit wel meevalt.2) Krassen op het aluminium
Ik ben wel altijd voorzichtig met mijn telefoons. Dus niet gooien en smijten. En ook geen autosleutels in de zak waar de telefoon in zit.
Maar doe ook niet super voorzichtig, het is immers een gebruiksvoorwerp
Bedankt.dest1 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:16:
[...]
oxygenos verschilt niet zo veel van stock. als ik oxygen gebruik (op OPX) heb ik het gevoel dat ik stock gebruik
Wat ik erg fijn vindt van MIUI is dat ik toegang van apss kan blokkeren voor bepaalde features met de ingebouwde security instellingen. Sommige apps mogen van mij bv mijn contactlijst niet inlezen.
Is dat ook in te stellen in oxygen?
Tel niet de achterkant leggen...ReinTheMan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:08:
Hoe gaan jullie dit voorkomen zonder een dikke case erop te moeten zetten? Het lijkt mij dat er supersnel krassen op gaan kopen als je het neerlegt.
Is functionaliteit die sowieso in Android Marshmallow zit. Zie ook het kopje "controle terugkrijgen".Russel88 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:20:
[...]
Bedankt.
Wat ik erg fijn vindt van MIUI is dat ik toegang van apss kan blokkeren voor bepaalde features met de ingebouwde security instellingen. Sommige apps mogen van mij bv mijn contactlijst niet inlezen.
Is dat ook in te stellen in oxygen?
is everything cool?
De voorkant lijkt me niet een goed alternatief...zelfs met schermbeschermer..
Enig idee of je netwerktoegang (mobile data) hier ook mee kan blokkeren?FREAKJAM schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:23:
[...]
Is functionaliteit die sowieso in Android Marshmallow zit. Zie ook het kopje "controle terugkrijgen".
Dan moet je hem maar rechtop zettenReinTheMan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:24:
[...]
Een Dbrand skin erop plakken of een sleeve misschien een idee?ReinTheMan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:24:
[...]
Jeroenneman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Alleen als je er ook een stupide duur abonnement bij neemt. Je wordt genaaid, linksom (veel hogere aanschafprijs) of rechtsom (duur abonnement).
Je krijgt wel degelijk korting op je toestel bij het afsluiten van een abonnement. Voorbeeld van mobiel.nl:Nyarlathotep schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Korting?? Je krijgt nóóit korting als je een abbo + toestel neemt, al lijkt dit soms wel zo.
Ik doe dit al jaren niet meer; als je gaat rekenen ben je met sim only + los toestel altijd goedkoper uit.
Er zijn in mijn omgeving nog steeds mensen die denken dat ze een toestel echt gratis krijgen bij hun abbo![]()
En dan doodleuk langer dan twee jaar doen met hun toestel en niet beseffen dat dat toestel al lang is afbetaald..
Tmobile, 3gb data en onbeperkt sms, 18 euro per maand gedurende 2 jaar. S7 erbij, 350 euro toestelprijs inclusief gear VR en SD van 64gb en GEEN toestel toeslag.
Als ik nu naar een vergelijkbaar sim only abonnement voor een OP3 kijk kom ik echt niet significant goedkoper uit dan die 18 euro per maand.
Dus als iemand me kan vertellen waarom de OP3 goedkoper is dan de S7 in combinatie met een abonnement (een telefoon zonder abonnement wordt lastig bellen, neem aan dat iedereen een abonnement neemt) dan hoor ik dat graag.
https://shop.t-mobile.nl/...msas732azw.html?ab_agid=1Janpietertje89 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:32:
[...]
[...]
Je krijgt wel degelijk korting op je toestel bij het afsluiten van een abonnement. Voorbeeld van mobiel.nl:
Tmobile, 3gb data en onbeperkt sms, 18 euro per maand gedurende 2 jaar. S7 erbij, 350 euro toestelprijs inclusief gear VR en SD van 64gb en GEEN toestel toeslag.
Als ik nu naar een vergelijkbaar sim only abonnement voor een OP3 kijk kom ik echt niet significant goedkoper uit dan die 18 euro per maand.
Dus als iemand me kan vertellen waarom de OP3 goedkoper is dan de S7 in combinatie met een abonnement (een telefoon zonder abonnement wordt lastig bellen, neem aan dat iedereen een abonnement neemt) dan hoor ik dat graag.
Op deze link kom ik echt niet op de prijs uit die jij noemt hoor...
Via mobiel.nl wel.Watsonus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:37:
[...]
https://shop.t-mobile.nl/...msas732azw.html?ab_agid=1
Op deze link kom ik echt niet op de prijs uit die jij noemt hoor...
is everything cool?
Verwijderd
Wat zit je nou uit te rekenen? De OP3 ga je toch nooit bij een abbo vinden? Of heb ik iets gemistJanpietertje89 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:32:
[...]
[...]
Je krijgt wel degelijk korting op je toestel bij het afsluiten van een abonnement. Voorbeeld van mobiel.nl:

Ikzelf heb een prepaid omdat ik meer data wil.

Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met je mobiel dataverkeer op welke simkaart gebruik hij dit en is dit apart in te stellen? In een perfecte wereld zouden al mijn mails via werksim moeten binnenkomen en alles van messenger, fb via mijn privesim.
Of ben ik hier eerder aan het dromen?
EDIT: zinsopbouw trok op niets
[ Voor 4% gewijzigd door Stampertjen op 15-06-2016 14:42 ]
Wat?Stampertjen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:43:
Wat ik me wel afvraag is het zit dat met je mobiel dataverkeer op welk een simkaart gebruik hij dit en is dit apart in te stellen?
Volgens mij welOf ben ik hier eerder aan het dromen?
Gisteren in een review gezien dat je dit per simkaart kan instellen. Volgensmij is het wel beperkt tot inkomende data van simkaart 1, c'est ça.Stampertjen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:43:
Aangezien ik nu dagelijks met een iphone 6 van het werk en een htc one voor prive in mijn zakken rondloop zal dit mijn nieuwe aankoop worden. Nog eens navragen of ik hem niet door de firma kan laten betalen
Wat ik me wel afvraag is het zit dat met je mobiel dataverkeer op welk een simkaart gebruik hij dit en is dit apart in te stellen? In een perfecte wereld zouden al mijn mails via werksim moeten binnenkomen en alles van messenger, fb via mijn privesim.
Of ben ik hier eerder aan het dromen?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Wil deze puur voor de vingerscanner en afgeronde randen
Dus nu toch maar besteld!
[12:44]
guys no spoilers here
but the build quality
nomnom
So far: men is ontzettend gek van de bouwkwaliteit. Die schijnt echt ontzettend goed te zijn. Ten tweede is de fast charging geweldig:[12:53 PM]
holy crap
[12:53]
did some charging while it was software updating
[12:53]
battery went up 25% as it was updating
Well the OnePlus 3 has got a 46 minutes full charge rating from one of respected reviewers in india.
Leuk en positief om te horen, Danny.Danny.G schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:58:
Een update van de 2e reviewer die hem heeft mogen ontvangen:
[...]
[...]
So far: men is ontzettend gek van de bouwkwaliteit. Die schijnt echt ontzettend goed te zijn. Ten tweede is het fast charging geweldig:
[...]
Hoop dat jij de jouwe snel mag ontvangen en ons helemaal gek kunt maken. Wij wachten nog even gerust af tot die van ons komt. Mocht je wel allemaal cases krijgen voor om je OP3 ga je ze dan allemaal houden of verkoop je ook nog welke? Zo ja, ben ik geinteresseerd
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik kan hem morgen waarschijnlijk verwachten. Ben dan wel wat later op de dag thuis, dat is wat minder.Leoon. schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Leuk en positief om te horen, Danny.
Hoop dat jij de jouwe snel mag ontvangen en ons helemaal gek kunt maken. Wij wachten nog even gerust af tot die van ons komt. Mocht je wel allemaal cases krijgen voor om je OP3 ga je ze dan allemaal houden of verkoop je ook nog welke? Zo ja, ben ik geinteresseerd
En voor zover ik weet krijgen we niet die gekke special edition review box. Baluuuh.
Ja, lenzen zonder saphire krassen veel sneller.
GoT, You have to love it!
Ik kan niet wachten
[ Voor 3% gewijzigd door chengbondkwok op 15-06-2016 14:14 ]
Klinkt goed, en uhm... Tweakers Review confirmed!chengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:11:
Zo, net even gespeeld met reviewtoestel van Tweakers, en mooi toestel hoor. Kleiner dan de Nexus 6P die ik heb, maar de speaker van de OnePlus kan erg hard op max volume. Schermhelderheid lijkt op het oog even hoog te zijn als bij de Nexus 6P. Vingerafdrukscanner is retesnel. Bouwkwaliteit is prima, erg mooi afgewerkt. Camera kan snel focussen en overal ervaring is vloeiend.
Ik kan niet wachten
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Nice! Dit is inderdaad wat ik ook al heb vernomen/gehoord/gezien.chengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:11:
Zo, net even gespeeld met reviewtoestel van Tweakers, en mooi toestel hoor. Kleiner dan de Nexus 6P die ik heb, maar de speaker van de OnePlus kan erg hard op max volume. Schermhelderheid lijkt op het oog even hoog te zijn als bij de Nexus 6P. Vingerafdrukscanner is retesnel. Bouwkwaliteit is prima, erg mooi afgewerkt. Camera kan snel focussen en overal ervaring is vloeiend.
Ik kan niet wachten
Kan zelf niet wachten.
Ik loop momenteel met 2 toestel te zeulen en zou dit graag tot één toestel reduceren.
Groot voordeel van dit toestel is dat het al 64GB onboard heeft wat voor mij voldoende is.
Ik heb alleen 2 vragen en hoop dat iemand hier een antwoord op heeft:
- zit er een daydream functie op het toestel (of is dit een standaard Android / OgygenOS feature)?
- Kan ik datagebruik per simkaart reguleren? Ik wil niet mijn zakelijke data over mijn prive abonnement sturen, dus reguleren per app zou mooi zijn.
Nee, Daydream is geïntroduceerd in Android N.Noclaim71 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:15:
- zit er een daydream functie op het toestel (of is dit een standaard Android / OgygenOS feature)?
Nee, dat is niet mogelijk.- Kan ik datagebruik per simkaart reguleren? Ik wil niet mijn zakelijke data over mijn prive abonnement sturen, dus reguleren per app zou mooi zijn.
Ik kan alleen de eerste vraag beantwoorden: Een telefoon moet aan een bepaald aantal eisen voldoen om 'Daydream ready' te zijn. Dat is in ieder geval een veel hogere resolutie scherm hebben, dus daarmee valt de OP3 meteen al af als Daydream ready. Wel zou het zomaar kunnen zijn dat het alsnog prima gaat werken.Noclaim71 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:15:
Dit wordt zo goed als zeker mijn volgende telefoon.
Ik loop momenteel met 2 toestel te zeulen en zou dit graag tot één toestel reduceren.
Groot voordeel van dit toestel is dat het al 64GB onboard heeft wat voor mij voldoende is.
Ik heb alleen 2 vragen en hoop dat iemand hier een antwoord op heeft:
- Kan ik datagebruik per simkaart reguleren? Ik wil niet mijn zakelijke data over mijn prive abonnement sturen, dus reguleren per app zou mooi zijn.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Dat is Hydrogen OS. Is een custom ROM die in china vrij populair is. En die blijkbaar wel gemaakt is door OnePlus. Maar is dus gericht op de chinese markt.Diederik-Jan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:18:
Hoe kan het dat deze Oneplus 3 een andere UI heeft. In mijn ogen mooier dan Stock Android. Soort van Google cards.
[video]
[ Voor 10% gewijzigd door Kodess op 15-06-2016 14:22 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Leuk nieuws!Danny.G schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:58:
Een update van de 2e reviewer die hem heeft mogen ontvangen:
[...]
[...]
So far: men is ontzettend gek van de bouwkwaliteit. Die schijnt echt ontzettend goed te zijn. Ten tweede is de fast charging geweldig:
[...]
Maar nu ben ik wel heel benieuwd: wat vinden ze van de bouwkwaliteit? Dat het mooi afgewerkt is? Dat het stevig is? Dat het er mooi uitziet? Dat hij niet snel beschadigd?
Het woord "bouwkwaliteit" is namelijk nogal breed
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Komt dat ook nog voor de Westerse gebruikers uit?Kodess schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Dat is Hydrogen OS. Is een custom ROM die in china vrij populair is. En die blijkbaar wel gemaakt is door OnePlus. Maar is dus gericht op de chinese markt.
Stevig, mooi afgewerkt, ziet er mooi uit. Snel beschadigd weet ik niet. Binnen een dag dikke krassen erop zou niet best zijn.Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Leuk nieuws!
Maar nu ben ik wel heel benieuwd: wat vinden ze van de bouwkwaliteit? Dat het mooi afgewerkt is? Dat het stevig is? Dat het er mooi uitziet? Dat hij niet snel beschadigd?
Het woord "bouwkwaliteit" is namelijk nogal breed.
De rom is gewoon te downloaden, dus er zijn mensen die inderdaad Hydrogen OS gebruiken.Diederik-Jan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Komt dat ook nog voor de Westerse gebruikers uit?
Heb hem voor de OP3 nog niet online kunnen vinden.
Hier is die voor de OnePlus 2:
http://forum.xda-develope...ota-clean-stable-t3195636
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik bedoel meer in de trant van:Danny.G schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:24:
Stevig, mooi afgewerkt, ziet er mooi uit. Snel beschadigd weet ik niet. Binnen een dag dikke krassen erop zou niet best zijn.
De OnePlus 2 is vrij dik, en heb hem al een aantal keer laten vallen. Geen barst niks. Dat zou namelijk de doorslag kunnen geven voor mij om de OnePlus 3 te halen. Maar ja, hij is best wel veel dunner dan de OnePlus 2.
Dat is nu wel de issue van mijn Graphite (dus de zwarte versie) van de Nexus 6P. Toch wel wat putjes erin zittenDanny.G schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:24:
[...]
Stevig, mooi afgewerkt, ziet er mooi uit. Snel beschadigd weet ik niet. Binnen een dag dikke krassen erop zou niet best zijn.
Zo hoort Android in mijn ogen eruit te zien. Jammer dat het alleen op China gericht is.Kodess schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Dat is Hydrogen OS. Is een custom ROM die in china vrij populair is. En die blijkbaar wel gemaakt is door OnePlus. Maar is dus gericht op de chinese markt.
Kodess schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Is geen custom ROM. Het is de Chinese versie van OnePlus haar ROM. Deze gebruiken ze voor die markt, de andere landen krijgen OxygenOS.Diederik-Jan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Komt dat ook nog voor de Westerse gebruikers uit?
Ah, gotcha. Daar kan ik geen uitspraak over doen en dat ga ik waarschijnlijk ook niet echt proberen ook.Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:25:
[...]
Ik bedoel meer in de trant van:
De OnePlus 2 is vrij dik, en heb hem al een aantal keer laten vallen. Geen barst niks. Dat zou namelijk de doorslag kunnen geven voor mij om de OnePlus 3 te halen. Maar ja, hij is best wel veel dunner dan de OnePlus 2.
Yes! Dat is inderdaad ontzettend zonde. Daarom ga ik maar snel kijken voor iets qua bescherming (dbrandchengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:25:
[...]
Dat is nu wel de issue van mijn Graphite (dus de zwarte versie) van de Nexus 6P. Toch wel wat putjes erin zitten
Klinkt goed, enige wat me nog tegen doet houden is de camera. Ene site zegt goed, andere weer minder. Wat vond jij in je snelle testen?chengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:11:
Zo, net even gespeeld met de OnePlus, en mooi toestel hoor. Kleiner dan de Nexus 6P die ik heb, maar de speaker van de OnePlus kan erg hard op max volume. Schermhelderheid lijkt op het oog even hoog te zijn als bij de Nexus 6P. Vingerafdrukscanner is retesnel. Bouwkwaliteit is prima, erg mooi afgewerkt. Camera kan snel focussen en overal ervaring is vloeiend.
Ik kan niet wachten
Lastig te oordelen. Het maken van foto's gaat redelijk snel. Video's niet kunnen testen e.d. Daarvoor zou je op de review van Tweakers moeten wachten, waarbij er ook vergelijkingsmateriaal is.alwaysleft schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:39:
[...]
Klinkt goed, enige wat me nog tegen doet houden is de camera. Ene site zegt goed, andere weer minder. Wat vond jij in je snelle testen?
Ik denk dat het voor €400 een prima camera heeft, maar dat het waarschijnlijk wel het onderspit moet delven tegen een Galaxy S7. Maar die heeft dan ook een bizar goede camera.
S7 is inderdaad wat beter. Maar de OP3 staat wel zijn mannetje.chengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:45:
[...]
Lastig te oordelen. Het maken van foto's gaat redelijk snel. Video's niet kunnen testen e.d. Daarvoor zou je op de review van Tweakers moeten wachten, waarbij er ook vergelijkingsmateriaal is.
Ik denk dat het voor €400 een prima camera heeft, maar dat het waarschijnlijk wel het onderspit moet delven tegen een Galaxy S7. Maar die heeft dan ook een bizar goede camera.
Het filmen uit onderstaande video moet je maar negeren, volgens mij was hij bij deze gewoon buggy. Op internet is er meer dat wel smooth is.
In punten eigenlijk;
S7 is véél beter bij lowlight
S7 focust sneller, maar is daar ook unbeatable in
S7 heeft een wat betere scherptediepte
S7 heeft véél betere bokeh.
Verder vind ik de camera van de OP3 wel gewoon goed.
Maar dat is het dan wel, het is niet geweldig, maar gewoon goed.
Zijn er inmiddels al verkoopstats bekend? Ben benieuwd hoe hard ze verkocht worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Valandin op 15-06-2016 14:52 ]
Als het maar minimaal iPhone 6 kwaliteit heeft, dat lijkt zo te zijnchengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:45:
[...]
Lastig te oordelen. Het maken van foto's gaat redelijk snel. Video's niet kunnen testen e.d. Daarvoor zou je op de review van Tweakers moeten wachten, waarbij er ook vergelijkingsmateriaal is.
Prima camera zou ik zeggen. Had iets meer saturatie gemogen en foto's bij weinig licht zijn niet super, maar ach voor deze prijs vind ik het goed.Valandin schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:50:
[...]
S7 is inderdaad wat beter. Maar de OP3 staat wel zijn mannetje.
Het filmen uit onderstaande video moet je maar negeren, volgens mij was hij bij deze gewoon buggy. Op internet is er meer dat wel smooth is.
[video]
In punten eigenlijk;
S7 is véél beter bij lowlight
S7 focust sneller, maar is daar ook unbeatable in
S7 heeft een wat betere scherptediepte
S7 heeft véél betere bokeh.
Verder vind ik de camera van de OP3 wel gewoon goed.
Maar dat is het dan wel, het is niet geweldig, maar gewoon goed.
Zijn er inmiddels al verkoopstats bekend? Ben benieuwd hoe hard ze verkocht worden.
Jep. Waar ik verder wel goed te spreken over ben is de camera app. Dat je met je vinger kunt indrukken welke belichting je wilt hebben en vervolgens kan swipen naar de plek waar je hem wilt scherpstellen.Watsonus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Prima camera zou ik zeggen. Had iets meer saturatie gemogen en foto's bij weinig licht zijn niet super, maar ach voor deze prijs vind ik het goed.
Zo kan je snel een foto scherpstellen waar je hem wilt zonder dat alles rete overbelicht wordt.
Maar verder zoals je zegt, een prima camera. Het is geen iPhone 6s / Galaxy S7 camera, maar voor de prijs is het enorm goed. Ben nu nog nieuwschierig naar de front cam.. Ik maak me (helaas) nog wel eens schuldig aan het gebruik van Snapchat.
[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 15-06-2016 14:56 ]
Dat lijkt mij idd ook een coole functie.Valandin schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:55:
[...]
Jep. Waar ik verder wel goed te spreken over ben is de camera app. Dat je met je vinger kunt indrukken welke belichting je wilt hebben en vervolgens kan swipen naar de plek waar je hem wilt scherpstellen.
Zo kan je snel een foto scherpstellen waar je hem wilt zonder dat alles rete overbelicht wordt.
vaak bezig met focus en recompose wat niet altijd goed gaat. Dit lijkt de oplossing te zijn
Dat is inderdaad een hele toffe feature, heeft de S7 of de iPhone ook zoiets?Valandin schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:55:
[...]
Jep. Waar ik verder wel goed te spreken over ben is de camera app. Dat je met je vinger kunt indrukken welke belichting je wilt hebben en vervolgens kan swipen naar de plek waar je hem wilt scherpstellen.
NeeWatsonus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:57:
[...]
Dat is inderdaad een hele toffe feature, heeft de S7 of de iPhone ook zoiets?
De iPhone kan zelfs niet eens in raw schieten, maar dat komt met iOS10 er wel aan.
Niet dat je uberhaupt vaak in een raw stand gaat schieten met je telefoon.. maargoed.
[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 15-06-2016 15:00 ]
Wat een plebsValandin schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:59:
[...]
NeeAl zal er vast wel ergens een app zijn die dit ook kan doen. Je zou natuurlijk gewoon een .apk van de OP3 app kunnen maken en die op de S7 zetten, werkt vast wel.
De iPhone kan zelfs niet eens in raw schieten, maar dat komt met iOS10 er wel aan.
Niet dat je uberhaupt vaak in een raw stand gaat schieten met je telefoon.. maargoed.
Verwijderd
Vergelijk de veel duurdere htc 10 of huawei p9 camera eens met de s7. Dan is de op3 toch voor die prijs bijna compleet? Zelf had ik graag betere externe speakers gezien.chengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:45:
[...]
Ze kunnen niet iedereen tevreden maken. Zeker niet voor die prijs.
- waterdicht
- 6" scherm
- veel grotere batterij
- 2k scherm
- front flash
- usb 3.1
- wireless charging
Dat valt te zien. Ik heb zelf de OnePlus One en ik twijfel ook.Dennisbytheway schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:18:
Ik heb de OP2 en die bevalt mij zeer goed... Is de OP3 een waardige upgrade?
Wat vind jij zoal belangrijk aan een smartphone?
[ Voor 8% gewijzigd door born4trance op 15-06-2016 15:21 ]
.
6"? Alsjeblieft niet, vind 5.5" precies goed.ocn schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:18:
Hopen dat de OnePlus 4 de volgende features krijgt:
- waterdicht
- 6" scherm
- veel grotere batterij
- 2k scherm
- front flash
- usb 3.1
- wireless charging
Front flash en wireless charging zijn leuk, maar als het daardoor te duur wordt mag dat van mij best achterwegen blijven. Verder ben ik het met je eens.
Er valt altijd wel iets te dromen.ocn schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:18:
- waterdicht
- 6" scherm
- veel grotere batterij
- 2k scherm
- front flash
- usb 3.1
- wireless charging
-dual xenon flash
-laser focus
-boomsound achtige stereo speakers
-5" met kleine bezels
aan de andere kant, laten ze de 4 niet te aantrekkelijk maken. Wil eigenlijk weer 2 jaar met de telefoon doen. Dus zijn dit punten voor de OP5
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik kan me vinden in wireless charging en waterdichtheid.ocn schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:18:
- waterdicht
- 6" scherm
- veel grotere batterij
- 2k scherm
- front flash
- usb 3.1
- wireless charging
USB 3.1 zou een mooie extra zijn maar niet zo erg nodig.
Vooral een QHD/4K scherm vind ik totaal overbodig voor telefoons voor nu.
Het kleine beetje extra scherpte dat je ziet vind ik totaal de extra zuiperij van de batterij niet waard. Eerst maar zorgen dat we batterijen hebben die gewoon 10-15 uur screen on time trekken, dan kunnen we kijken naar hogere resoluties.
Ik heb liever dat ik mijn telefoon eens in de paa dagen even op de quickcharger gooi i.p.v. een scherm met een monsterresolutie.
*Edit*
Tegelijk gepost met de modbreak
Het wordt wel moeilijk om on-topic te blijven over de OP3 als er voor elk klein onderwerpje weer een ander topic gemaakt moet worden hoor... Ik vind praten over functies die je helaas mist bij de OP3 en dan maar graag ziet bij de OP4 gewoon een discussie over One Plus (3)
[ Voor 15% gewijzigd door Valandin op 15-06-2016 15:31 ]
Gokje: binnen nu en 1 a 2 dagen. Ga maar uit van 2jacovisscher schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:31:
Is het al bekend wanneer Tweakers een review gaat plaatsen?
Zal wel even duren. Reviewtoestel is vandaag pas binnen gekomen. Nederland is helaas een 2e rangs landjacovisscher schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:31:
Is het al bekend wanneer Tweakers een review gaat plaatsen?
Gisteren om 18:37.Donkoking schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:57:
Wanneer hebben jullie het toestel besteld?
Mijne is ook verstuurd.
Edit:
Vind het wel interessant dat mensen toch nog puntjes hebben om hem niet te kopen.
De OP3 is een goede prijs-kwaliteit telefoon. Als je iets heel belangrijk vind: bv batterij of camera, ga dan opzoek naar een telefoon die daar op gericht is lijkt me.
De OP3 is gewoon een boven gemiddeld presterende all-rounder.
[ Voor 45% gewijzigd door Kodess op 15-06-2016 16:01 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 15-06-2016 16:05 ]
ik zit er alleen mee dat het heel breekbaar eruitziet..tevens ook 400 euro kost..voor 350 oke, maar 400 euro vind ik net wat te veel
maar dat is persoonlijk hoor, vind die telefoon wel 400 euro waard, mooie prijs ervoor
alleen wel jammer dat ze van een budget telefoon met zoveel mogelijk dingen erin
nu echt een high end toestel is zoals iphone enz
zou mooi zijn als ze een mini versie gingen maken oid maar zit er niet in helaas..hopelijk daalt de prijs nog naar 350 en dan haal ik hem ook
Whut?! In drie regels spreek je jezelf vier keer tegen, dat is best knap.soundcloud schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:08:
echt een super mooie telefoon
ik zit er alleen mee dat het heel breekbaar eruitziet..tevens ook 400 euro kost..voor 350 oke, maar 400 euro vind ik net wat te veel
maar dat is persoonlijk hoor, vind die telefoon wel 400 euro waard, mooie prijs ervoor
alleen wel jammer dat ze van een budget telefoon met zoveel mogelijk dingen erin
zou mooi zijn als ze een mini versie gingen maken oid maar zit er niet in helaas..hopelijk daalt de prijs nog naar 350 en dan haal ik hem ook

[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 15-06-2016 16:34 ]
Nou over een jaar zal die ongeveer 320 euro zijn. Aangezien de OP2 dat nu ook is.soundcloud schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:08:
echt een super mooie telefoon
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dat is inderdaad jammer. Vooral omdat mijn Nexus 5 op een betonnen ondergrond is gevallen en dus aan vervanging toe is. En hoewel de specs er eel goed uitzien, en de prijs accepté is, ben ik toch benieuwd hoe de real-life ervaringen zijn, zeker in vergelijking met bijv. een Nexus 5X of 6P.chengbondkwok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:43:
[...]
Zal wel even duren. Reviewtoestel is vandaag pas binnen gekomen. Nederland is helaas een 2e rangs land
Mijn eerste reactie: Wauw! Ondanks dat ik eigenlijk nog niet eens toe ben aan een nieuwe phone (mijn Moto X Style is nog geen 10 maanden oud), ben ik zo goed als over om dit toestel z.s.m. te bestellen. Nog even wat reviews afwachten van oa Tweakers. Maar in mijn ogen streeft dit toestel toch wel naar bijna perfectie als je het naast mijn wensenlijstje legt voor een phone.
Wel heb ik nog een vraag over het opladen en de hiervoor bestemde oplader. Tegenwoordig zijn er enorm veel termen over verschillende soorten manier van opladen, maar ik heb hier te weinig verstand van om te weten wat wat precies is, en wat het verschil is.
Zo maakt mijn X Style gebruik van Qualcomm quick charge 2.0. Ik heb hiervoor ook een extra oplader gekocht. Kan ik deze nu ook gebruiken voor de het opladen van de OP3 (natuurlijk ook met een hoge snelheid)? Wat zijn de verschillen qua opladen? En als dit niet mogelijk is, kan ik dank enkel OP's eigen oplader hiervoor gebruiken?
Ik heb graag 2 opladers; 1 naast mijn bank, 1 in mijn tas mee naar het werk.
Je kan alle opladers gebruiken om op te laden, als je er maar een usb type-c aansluiting op hebt.Edzeau schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:20:
Zo, gisteravond om 18:00 uur een cursus gehad, en tot nu toe bezig geweest om beide topics helemaal bij te lezen.![]()
Mijn eerste reactie: Wauw! Ondanks dat ik eigenlijk nog niet eens toe ben aan een nieuwe phone (mijn Moto X Style is nog geen 10 maanden oud), ben ik zo goed als over om dit toestel z.s.m. te bestellen. Nog even wat reviews afwachten van oa Tweakers. Maar in mijn ogen streeft dit toestel toch wel naar bijna perfectie als je het naast mijn wensenlijstje legt voor een phone.
Wel heb ik nog een vraag over het opladen en de hiervoor bestemde oplader. Tegenwoordig zijn er enorm veel termen over verschillende soorten manier van opladen, maar ik heb hier te weinig verstand van om te weten wat wat precies is, en wat het verschil is.
Zo maakt mijn X Style gebruik van Qualcomm quick charge 2.0. Ik heb hiervoor ook een extra oplader gekocht. Kan ik deze nu ook gebruiken voor de het opladen van de OP3 (natuurlijk ook met een hoge snelheid)? Wat zijn de verschillen qua opladen? En als dit niet mogelijk is, kan ik dank enkel OP's eigen oplader hiervoor gebruiken?
Om te quickchargen moet je de OP charger gebruiken, en ook hun eigen kabel.
QC2 en QC3 werkt niet op deze telefoon.
Ze gebruiken een andere techniek waardoor de telefoon niet warm wordt bij het quick chargen. (ipv hoge voltage, hoge amperage)
Bij Qualcomm quick charging gaat ie op normale snelheid chargen als je het scherm aan doet, dat doet de DASH charger van OP niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Kodess op 15-06-2016 16:23 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Thanks voor je antwoord, dat is dan wel een (klein) nadeel. De phone zelf is enorm goed geprijsd, maar de oplader vind ik daar in tegen enorm duur (€34).Kodess schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:22:
[...]
Je kan alle opladers gebruiken om op te laden, als je er maar een usb type-c aansluiting op hebt.
Om te quickchargen moet je de OP charger gebruiken, en ook hun eigen kabel.
QC2 en QC3 werkt niet op deze telefoon.
Ze gebruiken een andere techniek waardoor de telefoon niet warm wordt bij het quick chargen. (ipv hoge voltage, hoge amperage)
Bij Qualcomm quick charging gaat ie op normale snelheid chargen als je het scherm aan doet, dat doet de DASH charger van OP niet.
@Danny, zou je op termijn wellicht ook willen testen hoe lang het duurt om het toestel op te laden met een gewone lader?
De snellader zit standaard in de doos dus je moet hem niet apart kopen.Edzeau schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:29:
[...]
Thanks voor je antwoord, dat is dan wel een (klein) nadeel. De phone zelf is enorm goed geprijsd, maar de oplader vind ik daar in tegen enorm duur (€34).
@Danny, zou je op termijn wellicht ook willen testen hoe lang het duurt om het toestel op te laden met een gewone lader?
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Begrijpelijk, maar als je mijn bericht daarboven had gelezen had je gezien dat ik graag 2 laders heb. ;-)Snobbieh schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:31:
[...]
De snellader zit standaard in de doos dus je moet hem niet apart kopen.
Edzeau schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:20:
[ Voor 23% gewijzigd door Edzeau op 15-06-2016 16:33 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 15-06-2016 16:34 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 15-06-2016 16:38 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.