[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.364 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Laguna schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:11:
[...]

Dus? In zijn ogen is het inderdaad het slechtste scherm wat hij heeft moeten beoordelen, maar benadrukt dus dat dit persoonlijk is. Maar blijkbaar zijn er hier mensen die niet goed kunnen tegen kritiek op hun nieuwe speeltje..
Ik trek er zelf persoonlijk ook niet veel van aan, aangezien ik het scherm persoonlijk wel goed vind. Hij praat nogal in extremen en mensen halen dit soort quotes eruit, zonder de rest te lezen. Hierdoor ontstaat er schapengedrag die hun eigen meningen baseren op andermans meningen zonder zelf het product gezien te hebben. Andere mensen worden hier onbewust ook weer door beïnvloedt en overwegen het niet eens meer om de OP3 te kopen, maar gaan over op alternatieven terwijl het misschien niet eens gerechtvaardigd is.

Kortom.. het kon allemaal wel iets genuanceerder.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 22-06-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Als eerste: zo, jullie zijn weer lekker bezig met typen allemaal :P.
JackL89 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:26:
Zijn mensen tevreden over de accuduur? Wat is jullie screen-on time?
Hier zijn ze niet tevreden over de accuduur: http://www.phonearena.com...ash-charge-claims_id82435. Het opladen gaat daarentegen wel super snel!
Dat vind ik komisch, dat de OnePlus 2 daar 6 uur en 30 minuten haalt, terwijl ik ooit de 6 uur heb aangetikt..

Overigens mooie scores zeg voor de OnePlus 3! Zelfs beter dan sommige flagships.
Donkoking schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:38:
Gisteren avond ontvangen, netjes me apps ingesteld etc.

Vandaag voor het eerste mee naar het werk, luister radio 538 (via de app van 538)op mijn android telefoon.

Het volgende valt me op: Ik start de app en en zet het scherm uit na een paar minuten (max 2.) gaat het goed waarna ik niks meer hoor en ik weer op play dien te drukken en daarna weer na een paar minuten weer hetzelfde verhaal. Ook heb ik geprobeerd de app open te houden maar ook na een aantal minuten hoor ik niks meer.

Zou dit met de ram-bug te maken kunnen hebben.
Misschien Doze dat niet goed functioneert? Schijnt in de volgende update te zitten.
Prulleman schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:29:
LTE heb ik nog nooit op mijn N5 gezien, 4G wel..
Bij mij juist andersom. Ik heb nog nooit 4G zien staan. Alleen nog maar "LTE". Wel onhandig, nu weet ik niet of ik 4G snelheden haal, of 4G+ snelheden. Tenzij ik de snelheden op internet op zoek en een snelheidstest ga uitvoeren..
TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:35:
Dit is wat sRGB doet bij de Nexus 6P:
[afbeelding]
Blauw is dus minder blauw :+.
Chris.nl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:11:
maar dat is volgens mij net zo zinvol als aan een drol ruiken om te kunnen roepen dat poep stinkt.
offtopic:
_O-. I lolled :Y.
Rye schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:20:
Hoe lager de resolutie, hoe meer pentile op zal vallen. Met een juist kleurprofiel valt te compenseren voor het gebrek aan subpixels, maar voor scherpte is een hogere resolutie de enige oplossing.

Het schijnt vooral op te vallen bij verticale lijnen en minder bij horizontale lijnen. Helaas bestaat ons alfabet vooral uit verticale lijnen.

Anyway, iedereen zo z'n voorkeur en eisen. Voor mij liever standaard RGB dan Pentile.
Daarom komt er ook een update voor het scherm (softwarematig). Die brengt volgens mij verandering in kleurprofielen etc.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Heb je twilight o.i.d. draaien?
Ken ik zelfs niet. Gewoon mijn apps geinstalleerd en bij het eerste gebruik krijg ik de melding 'schermoverlay gedetecteerd' app is dus niet bruikbaar, ik moet voorbij dit scherm.

Dan ga je verplicht naar je app lijst in instellingen en daar moet ik iets doen maar ik kan er weinig wijzigen.
https://www.dropbox.com/s..._20160622-163503.png?dl=0

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Voor de geïnteresseerden de LG G3 er ook nog even naast gelegd: plaatjes, alle drie max brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Ik zit hier nu 5 minuten met mijn neus op een witte pagina naar het OP3 scherm te staren. Er is mij niks storend aan. Die kleuren kunnen op allerlei manier nog verbetert worden, maar dat geld evenzeer voor een uhd tv of een pc monitor.

Ik vergelijk het met mijn 24" 1080p 144hz gaming monitor, daar valt het veel meer op (duh). Ik ben me erg bewust dat een 4k scherm met veel hogere pixeldichtheid 'mooier' oogt maar anno 2016 voldoet dit voor me op een smartphone. Ik zie me eerder een hogere resolutie pc monitor kopen :)

Iedereen zijn standaard hé. Moest ik niet tevreden zijn van de OP3 zou ik hem ook retour sturen en wachten wat de Axon 7 gaat geven. Maar het is erg afwachten hoe 'open' ZTE dat systeem maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 22-06-2016 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
iENO schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:39:
Voor de geïnteresseerden de LG G3 er ook nog even naast gelegd: plaatjes, alle drie max brightness.
Ziet er super uit! :) al dat gemekker hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Zojuist nog een goed gekeken hoe mijn scherm reageert als ik blogs lees, maar ik lijk een beetje ghosting te zien. Nog iemand daar last van? Als ik school lijkt de tekst op witte achtergrond te vagen. Moeilijk vast te stellen en niet echt storend, maar had ik op mijn M8 niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
De letters op de G3 lezen toch fijner dan op die OP3 als ik deze foto's zie. De tekst op de OP3 lijkt alsof de ClearType op een Windows systeem niet goed afgesteld staat. Randen zien er niet smooth uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

jannes_beterams schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Ik vind het nogal een uitspraak die zoals je hier op Tweakers al zien best wel wat rumoer brengt. En daarom erg negatief. Ik heb de review overigens gelezen. Ik vind het lang niet de slechtste display die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. Kom van een eindeloze reeks HTC's, altijd tevreden geweest. Maar mij boeit realistische kleur inderdaad ook niets, smartphone is voor snelle hap en communicatie. Voor echte kleuren heb ik mijn Ultrasharp.

Als reviewer had ik het toch wat subtieler gebracht dan dit, want zoals hij zelf al zegt is display teveel persoonlijk. Daar zo'n uitspraak over doen doet de persoon die dat niet inziet al enorm panikeren.

Maar blijkbaar zijn er hier mensen die niet goed kunnen tegen kritiek op hun nieuwe speeltje..

Blijkbaar kunnen er mensen ook niet tegen kritiek op de review. Als ik m negatief noem heb ik hem al niet gelezen :O
Ik heb de review gewoon objectief gelezen en het is tot nu toe inhoudelijk de beste review die ik heb gelezen. De review negatief noemen is gewoon onjuist, dat heeft niks te maken met niet tegen kritiek kunnen. Misschien is de review minder geschikt voor kortzichtige personen, die zich alleen focussen op de uitspraken over het scherm.

Na het lezen ben ik nog steeds positief over de OP3, maar dankzij de review van Anandtech weet ik wel wat ik kan verwachten van het toestel. Het is dat het formaat in mijn ogen te groot is anders had ik 'm mogelijk al besteld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Zeer tevrede met m'n opo3.
5,5" is alleen wel even wennen waar ik al wel bang voor was. Opzich prima alleen het browsen in Chrome is wel drama, gezien de adresbalk boven zit. Kom zelf van Windows af waar de balk onder zit. Valt dit in Chrome ergens ingestelde of zijn daar wellicht androidfoefjes voor? Desnoods een andere browser?
Heb gezocht maar kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
macindroid schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:30:
5,5" is alleen wel even wennen waar ik al wel bang voor was. Opzich prima alleen het browsen in Chrome is wel drama, gezien de adresbalk boven zit. Kom zelf van Windows af waar de balk onder zit. Valt dit in Chrome ergens ingestelde of zijn daar wellicht androidfoefjes voor? Desnoods een andere browser?
Of er gewoon aan wennen..? :+

Went sneller dan je denkt hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

macindroid schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:30:
Denk dat je dan toch al snel bij een andere browser uitkomt, Habit bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor een LG G3 gehad maar de kleuren van de OP3 zijn toch echt een stuk mooier en dieper dan de G3, voordeel ook is dat ik het scherm maar op 25% helderheid heb staan van de OP3 en in zonlicht veel meer zie dan de G3 wat was dat een ramp ! Ik ben er dan echt wel heel tevreden over het scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Heb het toestel gisteren binnen gekregen en ben er even lekker mee aan t spelen gegaan.

Enkele dingen die ik tot nu toe ervaren heb (kom zelf van een htc one m7):

- even wennen aan een lichtelijk nieuwe indeling van het toetsenbord (speciale tekens).
- Hetzelfde geld voor de button layout. De m7 heeft geen app button. En ik wil de telefoon nog steeds unlocken via de power knop, die bij de m7 bovenop zat.
- het scherm, qua scherpte bevalt me goed, ondanks de lagere ppi.
- Goed helder ook. Maar adaptive brightness blijft iets te laag om in de volle zon af te lezen, zonder adaptive brightness gaat het wel.
- Kleuren lijken oververzadigd, ben benieuwd hoe de sRGB modus eruit gaat zien.
- Verder opmerkelijk bij adaptive brightness is dat de kleurzweem heviger is, valt bijvoorbeeld goed op bij T.net.
- Ik mis een battery saving shortcut. Gebruik over t algemeen deze mode, maar komt wellicht door hoe ik het anders met mijn m7 niet uithield.
- Battery saving maakt de statusbar fel oranje.
- Ik ben niet weg van de manier waarop app folders worden weergegeven. De manier zoals bij de OPO prefereer ik.
- Dash charge gaat alleen in noodgevallen gebruikt worden. Had eerder in het topic vernomen dat dit een van de chargers was mert de minste coilwhine, maar helaas lijkt dit voor mij juist een van de laders met de hevigste coilwhine, die ook op een paar meter afstand met achtergrond geluid goed te horen is.
- YouTube lijkt met geen enkele mogelijkheid 1080p60 af te spelen. Sommige gebruikers melden dat dit wel kan, maar na herhaaldelijk updaten krijg ik het niet voor elkaar.
- geen frontfacing stereospeakers meer, maar speaker klinkt redelijk en kan hard (70%+ word voor mij al ongemakkelijk). Wel neem ik ruis waar bij gesproken commentaar.
- headphone is juist omgekeerd, had daar op de m7 ruis en hier juist niet.

Ondanks bovenstaande punten toch erg tevreden met de OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Hele stomme vraag, maar hoe verander ik de achtergrond van het lockscreen als ik Nova launcher gebruik (en de default launcher eraf gegooid heb)?

Edit:
NewDust schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:37:

- Dash charge gaat alleen in noodgevallen gebruikt worden. Had eerder in het topic vernomen dat dit een van de chargers was mert de minste coilwhine, maar helaas lijkt dit voor mij juist een van de laders met de hevigste coilwhine, die ook op een paar meter afstand met achtergrond geluid goed te horen is.

- YouTube lijkt met geen enkele mogelijkheid 1080p60 af te spelen. Sommige gebruikers melden dat dit wel kan, maar na herhaaldelijk updaten krijg ik het niet voor elkaar.
Interessante punten. De eerste helemaal. Dit is bij LCD om aan te geven dat ie in battery safe mode staat, maar bij een AMOLED scherm werkt dit juist averechts natuurlijk! Misschien iets om bij OnePlus neer te leggen.

De tweede, kun je dash charge ook uitschakelen dan? Ik ben een vrij vaste slaper en kom ook goed in slaap. Merkte bij m'n Nexus 5 lader dat die wel wat coil whine had, ook als er niks aangesloten was. Heb afgelopen nacht niks gemerkt bij de Dash lader. Vanavond nog maar eens op letten.

Over YouTube: Heb dit even getest en inderdaad kan ik dat ook niet kiezen. Vraag me af of dit aan de update ligt of aan de telefoon... Nu krijg ik namelijk een soort menuutje met opties (ook Cardboard), terwijl ik eerst altijd onscreen knoppen kreeg.

[ Voor 83% gewijzigd door TomONeill op 22-06-2016 17:54 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Hier heb je misschien wat aan. Hoop dat als ik hem krijg ik ook niet dit probleem heb.
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hij ziet er subjectief "feller" uit, maar ook veel te blauw.

Maar ze hebben in ieder geval aangegeven met een sRGB mode te komen.
Hoe zit het met de NFC performance?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Of er gewoon aan wennen..? :+

Went sneller dan je denkt hoor.
Je bedoelt wennen dat je het toestel veel vaker met 2 handen zal moeten bedienen..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:49:

[...]

Interessante punten. De eerste helemaal. Dit is bij LCD om aan te geven dat ie in battery safe mode staat, maar bij een AMOLED scherm werkt dit juist averechts natuurlijk! Misschien iets om bij OnePlus neer te leggen.

De tweede, kun je dash charge ook uitschakelen dan? Ik ben een vrij vaste slaper en kom ook goed in slaap. Merkte bij m'n Nexus 5 lader dat die wel wat coil whine had, ook als er niks aangesloten was. Heb afgelopen nacht niks gemerkt bij de Dash lader. Vanavond nog maar eens op letten.

Over YouTube: Heb dit even getest en inderdaad kan ik dat ook niet kiezen. Vraag me af of dit aan de update ligt of aan de telefoon... Nu krijg ik namelijk een soort menuutje met opties (ook Cardboard), terwijl ik eerst altijd onscreen knoppen kreeg.
Dash charge is helaas niet uit te schakelen, maar ook zonder iets aan te sluiten is de lader hoorbaar. Wel een zeer hoge frequentie, dus kan mij voorstellen dat niet iedereen dit hoort. Ik ben er zelf helaas erg vatbaar voor.

Zou trouwens fijn zijn als er mensen zijn die een extra lader meebesteld hebben wellicht kunnen testen voor exemplarische verschillen. Wellicht heb ik gewoon pech. Voorlopig gaat hij 's nacht gewoon op mijn oude htc lader, dan is Dash charge toch niet relevant.

Verder maakt het verbruik van de oranje statusbar mij vrij weinig uit, ik vindt het gewoon hinderlijk bij het browsen. Een battery saver icoon (wat er overigens staat), desnoods oranje, lijkt me te volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

NewDust schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:11:
[...]

Dash charge is helaas niet uit te schakelen, maar ook zonder iets aan te sluiten is de lader hoorbaar. Wel een zeer hoge frequentie, dus kan mij voorstellen dat niet iedereen dit hoort. Ik ben er zelf helaas erg vatbaar voor.

Zou trouwens fijn zijn als er mensen zijn die een extra lader meebesteld hebben wellicht kunnen testen voor exemplarische verschillen. Wellicht heb ik gewoon pech. Voorlopig gaat hij 's nacht gewoon op mijn oude htc lader, dan is Dash charge toch niet relevant.

Verder maakt het verbruik van de oranje statusbar mij vrij weinig uit, ik vindt het gewoon hinderlijk bij het browsen. Een battery saver icoon (wat er overigens staat), desnoods oranje, lijkt me te volstaan.
Hoe hoog precies? Ik dacht dat ik hogere piepjes nog best wel hoorde :p
Even getest net, hoorde toen ik 'm in het stopcontact deed wel even een hoog piepje, maar dat was toen weg (of mijn oren wende er vrijwel direct aan xd). Als ik met mijn oor er naast sta dan hoor je wel een duidelijke ruis. Op een afstandje hoor ik het niet eigenlijk.

Ja oranje is niet mooi, maar het kost ook meer stroom (zwart betekent dat de pixels uit staan, oranje juist aan).

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Laatst online: 19:22
Hele stomme vraag, maar hoe verander ik de achtergrond van het lockscreen als ik Nova launcher gebruik (en de default launcher eraf
Zelfde vraag hier (heb wel nog default launcher )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Hele stomme vraag, maar hoe verander ik de achtergrond van het lockscreen als ik Nova launcher gebruik (en de default launcher eraf gegooid heb)?
jimmypop1 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Zelfde vraag hier (heb wel nog default launcher )
Ga naar je gallery of google fotos.
Selecteer daar je gewenste foto voor je lockscreen.
Druk op de drie punjtes en selecteer gebruiken als. En vervolgens als achtergrond vergrendeling

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

DarkSide schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:50:
Ga naar je gallery of google fotos.
Selecteer daar je gewenste foto voor je lockscreen.
Druk op de drie punjtes en selecteer gebruiken als. En vervolgens als achtergrond vergrendeling
Beide heb ik niet meer. Ik heb wel de oude Gallerij app van Google. Daar kan ik wel "instellen als" doen, maar dan komen de opties: "Nova launcher", "WhatsApp Profielfoto", "Achtergrond" en "Contactfoto". Derde optie is dezelfde als de eerste...

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:53:
[...]

Beide heb ik niet meer. Ik heb wel de oude Gallerij app van Google. Daar kan ik wel "instellen als" doen, maar dan komen de opties: "Nova launcher", "WhatsApp Profielfoto", "Achtergrond" en "Contactfoto". Derde optie is dezelfde als de eerste...
Ok. geen id. Ik heb gewoon nova launcher. Maar ook googel photos.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Hierbij nog een vergelijking tussen helderheid van het scherm en het verschil in kleuren. Ditmaal tussen de OnePlus 3 en een iPhone 6s. Oordeel zelf. Is het echt verschrikkelijk slecht zoals zoals sommigen zeggen? Nee. Is er een verschil? Zeker weten. De kleuren zijn verzadigder en een beetje donkerder dan het scherm van de iPhone 6s. Het wit kan ook nog iets beter. Er is zeker room for improvement. Maar een scherm als een uit 2010? Alsjeblieft..

Oh en de maximale helderheid van de OnePlus 3 is hoger dan die van een iPhone 6s. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fKEp7vW.jpg
Klik

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 22-06-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:37
Danny.G schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:00:
Hierbij nog een vergelijking tussen helderheid van het scherm en het verschil in kleuren. Ditmaal tussen de OnePlus 3 en een iPhone 6s. Oordeel zelf. Is het echt verschrikkelijk slecht zoals zoals sommigen zeggen? Nee. Is er een verschil? Zeker weten. De kleuren zijn verzadigder en een beetje donkerder dan het scherm van de iPhone 6s. Maar een scherm als een uit 2010? Alsjeblieft..

Oh en de maximale helderheid van de OnePlus 3 is hoger dan die van een iPhone 6s. :P

[afbeelding]
Klik
Schokkend... :P Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Pfff dit topic lezende zit ik met 2 dingen:
- Ik heb ver bovengemiddeld goede ogen en ga dus nu van 445 ppi (Honor 6) naar 401 ppi. Ik vond het scherm van de Honor 6 ook niet geweldig, maar wel goed genoeg. Als ik nu al die reacties lees hier van vandaag met Pentile scherm en zo raak ik echt bang dat hij morgen tegen gaat vallen (krijg hem dan binnen).
- Andere kant ben ik blij dat ik hem morgen krijg. Kan ik het zelf beoordelen en als ik hem nog niet besteld had, zou ik nu wel heel hard twijfelen met de verschillende reacties hier. Kan begrijpen dat het vrij moeilijk wordt voor mensen die de keuze nog moeten maken. Je kan volgens mij niet naar de winkel om hem te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik hier nu zo naast aan het kijken, waar kan ik de trilling uitschakelen voor meldingen?
Ik wil dit volledig uit.
Zoeken in instellingen levert niks op of staat al uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Kyhfin schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:07:
[...]

- Ik heb ver bovengemiddeld goede ogen en ga dus nu van 445 ppi (Honor 6) naar 401 ppi. Ik vond het scherm van de Honor 6 ook niet geweldig, maar wel goed genoeg. Als ik nu al die reacties lees hier van vandaag met Pentile scherm en zo raak ik echt bang dat hij morgen tegen gaat vallen (krijg hem dan binnen).
- Andere kant ben ik blij dat ik hem morgen krijg. Kan ik het zelf beoordelen en als ik hem nog niet besteld had, zou ik nu wel heel hard twijfelen met de verschillende reacties hier. Kan begrijpen dat het vrij moeilijk wordt voor mensen die de keuze nog moeten maken. Je kan volgens mij niet naar de winkel om hem te proberen.
Haviksogen alert! :p

Zonder gekheid. Alle toestellen met een 5,5" inch formaat scherm en een resolutie van 1920x1080 (of andersom) zijn ~401 ppi. Dat is nou eenmaal een feit. Om die te verhogen zul je toch echt naar een 1440p toestel moeten, maar daar heb je weer meer battery drain. Daarnaast, zijn er wel toestellen met 1440p schermen die grotere accu's hebben om dit te compenseren? Naar mijn idee nog niet.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:09:
Ben ik hier nu zo naast aan het kijken, waar kan ik de trilling uitschakelen voor meldingen?
Ik wil dit volledig uit.
Zoeken in instellingen levert niks op of staat al uitgeschakeld.
eh die knop (slider) aan de linker kant van je telefoon :9
Helemaal omhoog zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Kodess op 22-06-2016 19:17 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Heeft iemand of kan iemand, een macro-opname maken van het scherm van de OP3?
Ik ben benieuwd welke pentile layout het scherm heeft (komt van Samsung, dus de diamanten-indeling?)

Pentile/AMOLED is technisch inderdaad, als je alleen naar de subpixels kijkt, geen pure full-HD. Maar goed, met de pixeldichtheden van tegenwoordig valt dat niet direct heel erg op, deels ook gebaseerd op hoe onze ogen werken. Dus afhankelijk van hoe je het scherm beoordeelt en gebruikt kun je wel of geen bezwaren ontdekken.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:10:
[...]

Haviksogen alert! :p

Zonder gekheid. Alle toestellen met een 5,5" inch formaat scherm en een resolutie van 1920x1080 (of andersom) zijn ~401 ppi. Dat is nou eenmaal een feit. Om die te verhogen zul je toch echt naar een 1440p toestel moeten, maar daar heb je weer meer battery drain. Daarnaast, zijn er wel toestellen met 1440p schermen die grotere accu's hebben om dit te compenseren? Naar mijn idee nog niet.
Nee, ik heb wel geaccepteerd dat ik er in pixels op achteruit ga. Ik heb ook een Nexus 10 tablet met 300 ppi en natuurlijk zie je de pixels wel, maar alsnog vind ik het wel een mooi scherm. Natuurlijk kan het beter, maar ik accepteer het voor deze prijs. Ik hoop alleen niet dat de Oneplus 3 zo tegenvalt als ik van sommige lees hier en hij direct teruggaat bij diegenen. Ik denk dat het wel mee gaat vallen, maar zal het af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
In welke zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlyvos
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05-2024
Hebben jullie er ook last van dat die snel warm word?
Tijdens het spelen van Clash of Clans word die best warm. Rondom de camera op het begin en daarna helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkramerr
  • Laatst online: 10-04 17:35
Weet iemand al hoe je een ander Icon Pack kan instellen op de op3? Ik zie nergens een Theme engine oid waar je iets kan aanpassen. En als je een pack download uit de playstore kan je er ook niks mee. Ik heb geen zin om compleet andere launchers te gebruiken. Ik was altijd erg blij met het icon Pack van de oneplus one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlyvos
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05-2024
Fkramerr schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:23:
Weet iemand al hoe je een ander Icon Pack kan instellen op de op3? Ik zie nergens een Theme engine oid waar je iets kan aanpassen. En als je een pack download uit de playstore kan je er ook niks mee. Ik heb geen zin om compleet andere launchers te gebruiken. Ik was altijd erg blij met het icon Pack van de oneplus one.
Op de homescreen het scherm even ingedrukt houden > aanpassen > naar rechts swipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:04
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:30:

Bij mij juist andersom. Ik heb nog nooit 4G zien staan. Alleen nog maar "LTE". Wel onhandig, nu weet ik niet of ik 4G snelheden haal, of 4G+ snelheden. Tenzij ik de snelheden op internet op zoek en een snelheidstest ga uitvoeren..
Als je op 4G+ zit verandert LTE naar 4G+. Vandaag gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kodess schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:14:
[...]

eh die knop (slider) aan de linker kant van je telefoon :9
Helemaal omhoog zetten.
Ik bedoelde wel op normale stand :+ Ik gebruik ook nooit zo'n standen of slider. Staat altijd op normal

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Yargo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:43:
Misschien was ik onduidelijk. Maar wel raar. Ik had het over de OnePlus 2. Overigens draait die OnePlus 2 ook OxygenOS (3.0.2). Zelfs in de stad (Utrecht) nog nooit 4G+ gezien :/.

Lijkt me wel dat beide telefoons 4G+ ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yargo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:43:
[...]

Ja, ik zit hier thuis altijd op 4G+ :) Anders gewoon LTE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:37
In mijn zin niet.. als ik dit zie snap ik echt de poeha niet.
Als we nou spreken over grote zwarte vlekken in LCD/LED tv's enzo kan ik snappen dat mensen zich hieraan storen, maar gezien de onderlinge verschillen in zoveel displays, van laptops, computers tot telefoons is geen scherm het zelfde en betwijfel ik altijd of het ''kleur perfecte scherm'' bestaat.
Kijk er 4 uur naar, en je bent er aan gewend.

het is net waar je het mee vergelijkt, vergelijk je het niet, kun je waarschijnlijk niet eens zeggen wat er ''''''mis'''''''' is met zo'n scherm.
Tenzij je praat over kwaliteitsproblemen, echte overduidelijke (gele) plaatselijke vlekken zoals ik in mijn HTC wel eens gezien heb enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Nu 4,5 uur SOT en nog 42% over.
Moet daar wel bij vermelden dat er nog geen sim in zit |:(. Iets met micro sim en nano sim... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin en ik hebben onze oneplus 3 binnen. Mooi toestel als je het mij vraagt :) en we zullen er aankomende 2.5-3 maanden heel veel plezier van hebben waarschijnlijk tot hij weer wordt vervangen voor een andere.

Al zal de oneplus waarschijnlijk wel gewoon er bij blijven als extra toestel. Ook tevreden over de voor en achter camera tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zo, de mijne is er ook. Gelukkig helemaal schadevrij. Eerste indruk is positief. :) Nu maar eens updaten naar de nieuwe versie.

Alleen waarom nou zo'n kort kabeltje jongens.. Eens kijken of ik ergens een goede micro-USB->type-c converter kan vinden, heb nog genoeg mooie micro-USB kabels liggen namelijk. Dash Charging zal ik alleen bij uitzondering gaan gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door S_Chief op 22-06-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
OP3 binnen, OxygenOS 3.1.3 er handmatig op gezet, geroot en nu de boel aan het instellen. Heerlijk toestel, supersnel in vergelijking met mijn OPX.

Ook ik heb goede ogen en zie in vegelijking met mijn OPX dat ik iets heb ingeleverd op pixeldichtheid. Ik verwacht er snel aan te wennen (het niet meer te zien) en dat dit geen dealbreaker voor mij is. Het valt me vooral op als ik er op let. Maar fair is fair, de mensen die er over vallen hebben een puntje.

Supermooi toestel, ben wel bang hem te laten vallen voordat ik een TPU case (Diztronic maakt de besten) en Nillkin glass screenprotector heb. Toekomstige praat daarover zal ik in het betreffende topic doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
jannes_beterams schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:44:
Zojuist nog een goed gekeken hoe mijn scherm reageert als ik blogs lees, maar ik lijk een beetje ghosting te zien. Nog iemand daar last van? Als ik school lijkt de tekst op witte achtergrond te vagen. Moeilijk vast te stellen en niet echt storend, maar had ik op mijn M8 niet!
Welkom bij AMOLED :) Dat is helaas 1 van de eigenschappen van dit type scherm. Jouw M8 heeft volgens mij een LCD, waarbij dit geen issue is.

Het heeft allemaal te maken met het feit dat de zwarte pixels uit staan. Wanneer je scrolt moeten andere pixels weer aan en uit. Ook al gebeurt die vliegensvlug, het blijft tijd kosten.

Dit is inderdaad het meest zichtbaar bij tekst. Vandaar dat het jou opvalt bij het lezen van blogs. Hoe sneller je scrolt hoe meer het effect opvalt. Het is helemaal erg als je in het donker iets leest met witte letters op een zwarte achtergrond.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:15
Is het ook mogelijk om de dash charge uit te schakelen?

Kan het nergens bij de instellingen vinden.
Mijn telefoon ligt altijd snachts aan de oplader, om de baterij te sparen vind ik dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 14-09 23:04
Ik krijg toch de bibbers van die led notificatie. Bij Nine heeft het even gewerkt maar nu opnieuw niet meer 😒. Ik heb Lightflow geprobeerd en daarbij werkt het wel allemaal, maar dan heb je wel constant een melding staan van Lightflow in de notificatielijst en daar kan ik dan ook niet tegen 😐. Kan ik in OxygenOs ook instellen dat ie bij Nine vb een blauwe kleur moet tonen? In Nine zelf is dit reeds ingesteld maar zonder succes dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
remco111 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:35:

Mijn telefoon ligt altijd snachts aan de oplader, om de baterij te sparen vind ik dat niet nodig.
Laadkabel in andere oplader steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49

Yep, dat zie je bij elke stock of near-stock versies van Android 6.0. Had ik ook op mijn Moto X.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:15
Chris.nl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:36:
[...]

Laadkabel in andere oplader steken.
Geen software functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor zover ik weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52
reiniero schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:12:
Nu 4,5 uur SOT en nog 42% over.
Moet daar wel bij vermelden dat er nog geen sim in zit |:(. Iets met micro sim en nano sim... O-)
Iets met een schaar O-)

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

remco111 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:35:

Waarom zou dashcharge schadelijker zijn dan een normale oplader.
Rond de 80% gaat hij al langzamer opladen. En daarna druppelt hij volgens mij op eenzelfde manier als een normale lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Voor de mensen die de camera belangrijk vinden en hem nog niet zelf hebben, hier een uitgebreide review van de camera YouTube: OnePlus 3 Real Camera Review: Never Settle (for a lame camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
ulTimaS schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:03:
Voor de mensen die de camera belangrijk vinden en hem nog niet zelf hebben, hier een uitgebreide review van de camera YouTube: OnePlus 3 Real Camera Review: Never Settle (for a lame camera)
Mooie review van de camera. Het feit dat de focus tijdens het filmen steeds verlegt wordt is wel irritant. Kan gelukkig met software worden gefixet, nu maar hopen dat ze dat ook gaan doen. EDIT: zelfde geldt voor de audio noise cancelation (alhoewel ik hier wel twijfel of dit aangepakt gaat worden)

[ Voor 9% gewijzigd door simthadim op 22-06-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Vanmiddag de mijne mogen ontvangen, kom van een nexus 5 af. Toestel is in alle opzichten beter op 2 kleine puntjes na. Wit is minder wit, met de slider word het hooguit geler of blauwer. En het ghosten bij scrollen is minimaal zichtbaar. Beide geen deal braker voor mij. Want de snelheid van het toestel en de vingerafdruk scanner zijn top.

1 ding frustreert nog, leestekens in zinnen toegevoegd zorgt ervoor dat SwiftKey het woord nog eens typt. Soms iig.

Daarnaast krijg ik Google play games met mijn bestaande account niet aangemeld? Hij wil steeds een nieuw account maken. Beetje irritant want zo kan ik m'n lopende games niet verder spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Kyhfin schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:07:
[...]

Maak je geen zorgen, ik kom van de Honor 6 en de Honor 7. De stap naar de Honor 7 was al een enorme verbetering, en met de Oneplus 3 gooi je de Honor 6 zo in een hoekje en kijk je er niet meer naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• head
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-06-2024
Heeft iemand van jullie een otterbox gekocht?

Op het Oneplus forum las ik dat veel mensen de cases / temp glas links laten liggen omdat deze toch niet zo goed zijn.

Wat zijn volgens jullie de beste cases / screen protectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

head schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:45:
Heeft iemand van jullie een otterbox gekocht?

Op het Oneplus forum las ik dat veel mensen de cases / temp glas links laten liggen omdat deze toch niet zo goed zijn.

Wat zijn volgens jullie de beste cases / screen protectors?
[OnePlus 3] Het grote Accessoires topic

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
Cosmo_nl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:38:
[...]

Maak je geen zorgen, ik kom van de Honor 6 en de Honor 7. De stap naar de Honor 7 was al een enorme verbetering, en met de Oneplus 3 gooi je de Honor 6 zo in een hoekje en kijk je er niet meer naar om.
Goed nieuws. Dat had ik gehoopt/verwacht. Kan haast niet meer wachten tot morgen hahaha. Ik ben echt heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ulTimaS schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:03:
Mooie review en als ik zie hoe scherp en mooi de foto's zijn die de OP3 kan maken, ben ik al een heel stuk gerustgesteld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:30:

[...]

Misschien Doze dat niet goed functioneert? Schijnt in de volgende update te zitten.
Heb je hier een bron van? Voor het eerst dat ik dat hoor

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Met nog 20% over, 6 uur screen on time gehaald. En ik had de telefoon tot nog geen 90% opgeladen. Dus ben meer dan tevreden! Nu maar weer even dash opladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:53:
[...]

Ik had hetzelfde probleempje na debloaten van OxygenOS 3.1.3
Op deze manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik zie dat jij zowel de OP3 als de LG G3 hebt. Kun je mij toelichten of de OP3 net zo handelbaar is voor 1 hand dan de G3? Ik twijfel over de OP3, heb zelf de G3 en vind deze voor een 5,5 inch phone goed handelbaar door zijn compacte formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannes_beterams
Nieuwe test wifi en zit zowel met wifi als met 4g op 120 Mbps :) up trager, maar alles limiet van abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
jannes_beterams schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:56:
Nieuwe test wifi en zit zowel met wifi als met 4g op 120 Mbps :) up trager, maar alles limiet van abonnement!
En wat maakt het verschil? Update? Setting?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannes_beterams
Prulleman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:04:
[...]

En wat maakt het verschil? Update? Setting?
De eerste test was op een 2.4G netwerk. Kwam daar niet hoger dan 40 Mbps. Wat natuurlijk ook logisch is... Daarna op 5G op die locatie geprobeerd en kwam ook niet hoger dan dat. Denk dat het gewoon gecapt is op die snelheid. Nu doe ik thuis enkele tests, hier de resultaten in een tabelletje:

LocatieVerbindingDown MbpsUp Mbps
WerkWifi 2.4G30-4025-35
WerkWifi 5G35-4025-30
Werk4G+120-14020-45
ThuisWifi 2.4G35-4020-25
ThuisWifi 5G12012
ThuisLTE (geen 4G+ icoon)45-6023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Heeft er iemand nog meer last van een ontzettend luid notificatie-sound? Ik heb het geluid van de ringtone vrij laag staan zodat mensen op werk geen last van hebben maar ¨*knip*de notificaties blijven ontzettend luid. Ik las dat mensen er bij de OP1 en OP2 er ook last van hadden en het konden oplossen door een setting om te zetten in een app. (https://www.reddit.com/r/...fication_sound_even_when/) Alleen is deze app niet beschikbaar op de OP3.

[ Voor 2% gewijzigd door janvanduschoten op 23-06-2016 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:54
Iemand rabo wallet al werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 13:08
Ik heb hem net binnen en komende van een moto g 1st Gen is dit echt een verademing. De scherm grootte is wel even wennen :D

Ik heb alleen een probleem; zo'n beetje om de havermout doet mijn verbinding met het mobiele netwerk het dan weer wel, dan weer niet.Toen ik m'n Sim in de telefoon deed duurde het ook lange tijd voordat het uberhaupt werkte. Ik heb een abbonement bij Simpel.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
AvonW schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:45:
Ik heb hem net binnen en komende van een moto g 1st Gen is dit echt een verademing. De scherm grootte is wel even wennen :D

Ik heb alleen een probleem; zo'n beetje om de havermout doet mijn verbinding met het mobiele netwerk het dan weer wel, dan weer niet.Toen ik m'n Sim in de telefoon deed duurde het ook lange tijd voordat het uberhaupt werkte. Ik heb een abbonement bij Simpel.

Misschien iets met de APN instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Galukon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:37:
Iemand rabo wallet al werkend gekregen?
Nee, maar volgens de website van de rabobank werkt dit nog niet op OnePlus toestellen. https://www.rabobank.nl/i...te-telefoons_29842755.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

bramberk15 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:41:
[...]

Ik zie dat jij zowel de OP3 als de LG G3 hebt. Kun je mij toelichten of de OP3 net zo handelbaar is voor 1 hand dan de G3? Ik twijfel over de OP3, heb zelf de G3 en vind deze voor een 5,5 inch phone goed handelbaar door zijn compacte formaat.
De G3 heeft bij mij altijd in een case gezeten, waardoor 'ie qua omvang eigenlijk minimaal verschilt van de OP3. De G3 is wat dikker, en ligt daardoor misschien wel net iets prettiger in de hand. De OP3 voelt door z'n alu achterkant en gewicht wel echt premium aan, maar heeft ietsjes minder grip. Omdat 'ie wat dunner is, zit 'ie w.m.b. wel prettiger in m'n broekzak.

Beide telefoons zijn voor mij goed handelbaar met één hand, maar dat is ook lichtelijk afhankelijk van de grootte van je handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 14-09 23:44
AvonW schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:45:

Bij mij blijft Simpel meestal stabiel in mijn OP3.
Alleen zijn er bepaalde stukken snelweg waarop ik opeens ook 0,0 ontvangst heb. Van 5 strepen, in 1x naar 0. En dan weer andersom 1 minuut later.

Zonder de juiste APN instellingen heb je bij Simpel zoiezo helemaal geen bereik, tenminste dat was bij mij.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Welke app voor de speedtest gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

PetrCech_3 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:15:
Google Play: Speedtest.net

deze zullen de meeste wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
PetrCech_3 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:15:
Ookla Speedtest.net

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Hoe kan ik alarmtonen als beltoon instellen en beltoon als alarmtoon?
Oneplus lijkt hier onderscheid in te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ulTimaS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Nee, maar volgens de website van de rabobank werkt dit nog niet op OnePlus toestellen. https://www.rabobank.nl/i...te-telefoons_29842755.pdf
Ook niet met een nfc simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Galukon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:50:
[...]

Ook niet met een nfc simkaart?
DIT krijg ik met een (nieuwe) NFC simkaart van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
ulTimaS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Ik had Rabo al een berichtje gestuurd in de playstore en ze gaven aan dat het nog niet ondersteund was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:07

Oekol

waka waka hey hey

Vanmorgen weer met Vodafone gebeld, misschien een defecte simkaart (was splinter nieuw gekregen).
Want mijn werktelefoon heeft vol bereik (Vodafone) en mijn privé sim heeft heel vaak geen vol bereik en schakelt constant dus terug van 4g naar 3g naar h. Heel bijzonder. Dus met het nieuwe simkaartje proberen en dan ook op mijn oude telefoon proberen. Want anders ligt het dus aan mijn telefoon....... Geen zin om hem op te sturen oid :(

Net weer 18mb down en 18mb up. Wil dat die down minimaal 50 (eigenlijk 100) wordt >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 23-06-2016 10:11 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
jannes_beterams schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:19:
[...]

De eerste test was op een 2.4G netwerk. Kwam daar niet hoger dan 40 Mbps. Wat natuurlijk ook logisch is... Daarna op 5G op die locatie geprobeerd en kwam ook niet hoger dan dat. Denk dat het gewoon gecapt is op die snelheid. Nu doe ik thuis enkele tests, hier de resultaten in een tabelletje:

LocatieVerbindingDown MbpsUp Mbps
WerkWifi 2.4G30-4025-35
WerkWifi 5G35-4025-30
Werk4G+120-14020-45
ThuisWifi 2.4G35-4020-25
ThuisWifi 5G12012
ThuisLTE (geen 4G+ icoon)45-6023
Ik haal thuis op 5GHz netjes 100/100 met de Ookla Speedtest (en da's ook m'n abonnement thuis). Wifi is hier dus dik in orde. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ulTimaS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Precies, krijg ik ook. Heb wel de NFC manager geinstalleerd en dat was succesvol. Hopelijk komt de ondersteuning voor de simkaart of nfc zelf wel snel. Kan ik betalen met me telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:13
Galukon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Precies, krijg ik ook. Heb wel de NFC manager geinstalleerd en dat was succesvol. Hopelijk komt de ondersteuning voor de simkaart of nfc zelf wel snel. Kan ik betalen met me telefoon :)
Een kort vraagje. Omdat NFC tegenwoordig ook in alle betaalpassen van de rabobank zit, wat voegt NFC op je telefoon dan toe? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Janpietertje89 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Een kort vraagje. Omdat NFC tegenwoordig ook in alle betaalpassen van de rabobank zit, wat voegt NFC op je telefoon dan toe? Zie ik iets over het hoofd?
Gewoon een leuke feature. Of ik heb me pinpas niet bij als ik toch iets wil betalen. Vgm is het veiliger en makkelijker zelfs. Heb het nog nooit echt gebruikt maar het was wel veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannes_beterams
Janpietertje89 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Voor mij dat ik mijn portemonnee thuis kan laten op bijvoorbeeld een festival!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Iemand al ervaringen met T-Mobile en de OP3?

De meeste problemen (RAM issue, push meldingen, bluetooth connectie etc) die ik hier lees zullen denk ik van tijdelijke aard zijn. Qua camera zal de Samsung S7 overall gewoon 'wat' beter zijn, maar in de vergelijkingen die ik heb gezien is voor mij het verschil minimaal. Wat voor mij echt dealbreakers zouden kunnen zijn;
- tegenvallend scherm (hele tegenstrijdige verhalen... :F )
- slecht bereik met mobiel netwerk

Sowieso is er een hele community die bezig is met finetunen, dat is altijd mooi!

VANDAAG dan echt de fikse knoop doorhakken.... :X hoe langer ik wacht, des te meer ik ga twijfelen. Ik lees zoveel (positief & negatief), dat ik er bijna knettergek van word. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 19:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

JackL89 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:42:
Iemand al ervaringen met T-Mobile en de OP3?

De meeste problemen (RAM issue, push meldingen, bluetooth connectie etc) die ik hier lees zullen denk ik van tijdelijke aard zijn. Qua camera zal de Samsung S7 overall gewoon 'wat' beter zijn, maar in de vergelijkingen die ik heb gezien is voor mij het verschil minimaal. Wat voor mij echt dealbreakers zouden kunnen zijn;
- tegenvallend scherm (hele tegenstrijdige verhalen... :F )
- slecht bereik met mobiel netwerk

Sowieso is er een hele community die bezig is met finetunen, dat is altijd mooi!

VANDAAG dan echt de fikse knoop doorhakken.... :X hoe langer ik wacht, des te meer ik ga twijfelen. Ik lees zoveel (positief & negatief), dat ik er bijna knettergek van word. :+ :+
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb ook T-mobile , Op3 al besteld inmiddels.
Voor zover ik het in kan schatten is het scherm echt niet zo spannend als dat het soms gebracht wordt, dan was het in meer reviews wel enorm afgekraakt.Ik heb gisteren m'n LG G5 verkocht, viel mij persoonlijk tegen qua bouwkwaliteit en batterij, dat verwacht ik beter bij de Op3.
Ook de actieve custom ROM scene is voor mij een grote + ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

http://www.androidauthori...er-ram-management-699808/

Ze zijn er in ieder geval mee bezig. Opzich snap ik best dat de meeste mensen liever een "eye-catching" display hebben, maar als ik die foto van de windmolens zie, dan snap ik het commentaar.

Het ziet er "poppy" uit, maar ook totaal onrealistisch.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
janvanduschoten schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb ook T-mobile , Op3 al besteld inmiddels.
Voor zover ik het in kan schatten is het scherm echt niet zo spannend als dat het soms gebracht wordt, dan was het in meer reviews wel enorm afgekraakt.Ik heb gisteren m'n LG G5 verkocht, viel mij persoonlijk tegen qua bouwkwaliteit en batterij, dat verwacht ik beter bij de Op3.
Ook de actieve custom ROM scene is voor mij een grote + ;)
Verkocht ja? De LG G5 behoort tot de beste smartphones van dit moment. De accu valt inderdaad tegen, maar dit was ook al het geval bij de G4. De bouwkwaliteit is er wel op vooruit gegaan, maar gaat het denk ik niet winnen van de OP3. Hopelijk heb je van de verkoop van je G5 een OP3 kunnen kopen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Jeroenneman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:50:

Ze zijn er in ieder geval mee bezig. Opzich snap ik best dat de meeste mensen liever een "eye-catching" display hebben, maar als ik die foto van de windmolens zie, dan snap ik het commentaar.

Het is mooi als ze je de optie geven. Wil je poppy of wat meer naturel.
Overigens vind ik de poppyness nog wel meevallen als ik de OP3 gebruik de afgelopen dagen.
Ook hopen dat de RAM goed aangepakt wordt. Of dat ze je daar ook een optie voor geven hoe je om wilt gaan qua management.
Keuzes zijn persoonlijk, en het zou mooi zijn als men die overlaat aan de eindgebruiker (zonder root oid toe te hoeven passen). Dat is wat android mooi maakt m.i. En iets wat juist past bij een bedrijf als OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Jeroenneman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:50:

Goed nieuws, dan zal 3.1.4 binnenkort wel leaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 23:15
P1nGu1n schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Goed nieuws, dan zal 3.1.4 binnenkort wel leaken :)
Zit hier trouwens iedereen al op 3.1.3? Ik zit nog op 3.1.2 en krijg geen melding dat 3.1.3 uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
evanraalte schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Zit hier trouwens iedereen al op 3.1.3? Ik zit nog op 3.1.2 en krijg geen melding dat 3.1.3 uit is?
Die moest je zelf op je telefoon flashen geloof ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Danny.G schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Die moest je zelf op je telefoon flashen geloof ik. :)
Komt die niet als update beschikbaar dan? Lijkt me wel toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Louw Post schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:14:
[...]

Komt die niet als update beschikbaar dan? Lijkt me wel toch? :?
Hoeft niet perse. Als ze nu al bezig zijn met een 3.1.4 dan kan het zijn dat ze een overslaan.
Pagina: 1 ... 18 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.