There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb niet helemaal hetzelfde, maar wel iets vergelijkbaars. Mijn OP3 koppelt niet automatisch. Ik moet handmatig de OP3 elke keer vertellen dat hij moet koppelen. Na het koppelen blijft hij dan wel verbonden.Louw Post schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:52:
Iemand tegen problemen gestuit bij het koppelen met Bluetooth in de auto? Ik krijg het niet voor elkaar om mijn OP3 gekoppeld te laten blijven. De OP3 kan wel gewoon verbinden en andersom ook, maar meteen na het verbinden staat er op mijn display in de auto "De verbinding met OnePlus3 is verbroken".
Van alles geprobeerd, op beide apparaten elkaar laten vergeten, weer opnieuw geprobeerd, geen vooruitgang. Ook de telefoon in Bluetooth settings menu laten staan heeft geen baat (zodat hij zichtbaar blijft). Bluetooth uit/aan, het heeft allemaal nog niet mogen helpen. Ook de auto toegevoegd als betrouwbaar apparaat.
Iemand een idee? Gaat dus om mijn OP3 in combinatie met het media systeem in een Renault Clio.
Zeer vervelend, nu moet ik radio luisteren onderweg, plus ik kan niet fatsoenlijk bellen dan (zover dit überhaupt mogelijk is in die Clio, maar dat terzijde
).
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Heb je hem zelf? Die review kan ik niet echt plaatsen, want ik kan mijn scherm prima in de zon lezen en de helderheid doet niet onder voor telefoons die ik nu direct kan zien. iPhone 6S, homer 7, HTC M9 en mijn oude HTC M8. De Samsung S7 doet het wel beter op het oogalwaysleft schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:31:
[...]
Geen micro sd slot maakt me niks, wel het matige scherm. Ontzettend geschrokken van de Anandtech review. Scherm is gewoon slechtste van alle top telefoons op de markt. Ook in direct zonlicht blijft er door de helderheid niks over van de schermhelderheid. Dat is echt jammer. Gemiste kans, de OnePlus 3.
Die review is zo verschrikkelijk negatief

https://play.google.com/s...ualsimselectortrial&hl=nl
Hiermee kan je aangeven dat je altijd een specifieke SIM wilt gebruiken voor bepaalde nummers of zelfs voor een complete groep. Ik zelf gebruik Touchdown voor mail / contact sync voor werk. Ik heb aangegeven in de dual sim selector app dat de groep contactpersonen van Touchdown altijd met mijn werk sim gebeld moet worden. Op deze manier bel ik niet per ongeluk mijn werk contacten met prive sim. Werkt perfect moet ik zeggen.
Daarnaast kan je schijnbaar opgeven als je verbonden bent met bluetooth je altijd standaard met 1 van de sims 'uit' belt. Dit heb ik echter nog niet gecheckt.
Anandtech neem ik heel serieus qua reviews, tweakers ook. Hoop dat tweakers snel komt met reviewjannes_beterams schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:52:
[...]
Heb je hem zelf? Die review kan ik niet echt plaatsen, want ik kan mijn scherm prima in de zon lezen en de helderheid doet niet onder voor telefoons die ik nu direct kan zien. iPhone 6S, homer 7, HTC M9 en mijn oude HTC M8. De Samsung S7 doet het wel beter op het oog![]()
Nog 6 dagenalwaysleft schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:54:
[...]
Anandtech neem ik heel serieus qua reviews, tweakers ook. Hoop dat tweakers snel komt met review
[ Voor 43% gewijzigd door chengbondkwok op 22-06-2016 10:59 ]
Ik ga het straks zelf in de zon ervaren, loop zo naar buiten.alwaysleft schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:54:
[...]
Anandtech neem ik heel serieus qua reviews, tweakers ook. Hoop dat tweakers snel komt met review
Ik ook, maar ik nu ik hem in de praktijk zie kan ik het totaal niet plaatsen. Enkel de resolutie zou je over kunnen struikelen, ik zie wel pixels namelijk.alwaysleft schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:54:
[...]
Zojuist Wi-Fi en 4G+ getest. Meerdere tests:
4g down: 100-130mb/s
4g up: 12-25mb/s
wifi down: 33-42mb/s
wifi up: 30-42mb/s
Tevreden mee
Alsof dat de enige negatieve punten waren over het scherm die Anandtech benoemdeDonkoking schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:56:
[...]
Ik ga het straks zelf in de zon ervaren, loop zo naar buiten.
Is eigenschap van Amoled kleuren. Heel benieuwd naar de tweakers review.chengbondkwok schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:56:
[...]
Nog 6 dagenOverigens, hebben we de OnePlus 3 aan verschillende mensen gegeven, maar snappen de kritiek van Anandtech niet helemaal met betrekking tot de scherpte. Dat de kleuren niet nauwkeurig weergegeven worden, daar zijn we het over eens. Maar het is echt niet zo dat de tekst die je nu leest opeens kartelig overkomen. Alleen als je er met je neus letterlijk bovenop zit.
Dat het een eigenschap is, wil natuurlijk niet zeggen dat er niks aan gedaan kan worden.alwaysleft schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:06:
[...]
Is eigenschap van Amoled kleuren. Heel benieuwd naar de tweakers review.
Verder moest ik wel echt even wennen aan de grootte in mijn broekzak. Dat ie dunner is dan de N5 is dan weer een compensatie voor in je broekzak. Verder zal het een kwestie van wennen zijn. I'm sure.,
In the window.
Hoe gaan ze dat oplossen, wat wordt dat voor fix? Of heb je hier een bron voor ofzo? Niet dat ik je niet geloof, ben gewoon benieuwdP1nGu1n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:03:
[...]
- Restrictief memory management.
Niet per se mis, maar een keus. Ook dit wordt opgelost in de komende OTA.
Staat je review al online?Danny.G schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:07:
[...]
Dat het een eigenschap is, wil natuurlijk niet zeggen dat er niks aan gedaan kan worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Watsonus op 22-06-2016 11:26 ]
PokeGo: Bwuh
Dat is gewoon standaard hoe Android dat weergeeft. Blame Google, niet OnePlus.TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:24:
Net de telefoon meegenomen in het wild, hehe. Merkte op dat mijn Tele2 4G als LTE wordt weergegeven. We zijn in NL, waar LTE als 4G bekend is. Jammer dat de telefoon dat niet weergeeft (hack anyone?)
Nog niet echt bekend, ze zullen het verder optimaliseren. Wat quotes van twitter:Watsonus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Hoe gaan ze dat oplossen, wat wordt dat voor fix? Of heb je hier een bron voor ofzo? Niet dat ik je niet geloof, ben gewoon benieuwd
@LucaDuci we have a different strategy for RAM management that benefits battery. We think this is the best user experience.
@leoside thanks for the friendly tone. Currently we've built Camera and several other modules to benefit from 6GB RAM.
@leoside since 6GB RAM is new to Android, there's still lots to explore. Team is optimizing for further enhancements.
[ Voor 53% gewijzigd door P1nGu1n op 22-06-2016 11:30 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Als je vervolgens een speedtest doet en de hoge snelheden haalt, dan staat er wel weer 4G+ bij.TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:24:
Net de telefoon meegenomen in het wild, hehe. Merkte op dat mijn Tele2 4G als LTE wordt weergegeven. We zijn in NL, waar LTE als 4G bekend is. Jammer dat de telefoon dat niet weergeeft (hack anyone?). Merkte ook op dat als ik een WhatsApp krijg met een foto, dat dat in het Engels in de melding staat.
Verder moest ik wel echt even wennen aan de grootte in mijn broekzak. Dat ie dunner is dan de N5 is dan weer een compensatie voor in je broekzak. Verder zal het een kwestie van wennen zijn. I'm sure.,
LTE heb ik nog nooit op mijn N5 gezien, 4G wel..P1nGu1n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:26:
[...]
Dat is gewoon standaard hoe Android dat weergeeft. Blame Google, niet OnePlus.

In the window.
Net even snel opgezocht in de source code, we hebben beide gelijkPrulleman schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:29:
[...]
LTE heb ik nog nooit op mijn N5 gezien, 4G wel..
Android ondersteunt beide en switcht automatisch. Bij mij heeft er altijd LTE gestaan.
Bewijs/onderbouwing:
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Is dit zoek de verschillen? Ik zie het nietTomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:35:
Dit is wat sRGB doet bij de Nexus 6P:
[afbeelding]
Kijk naar het verschil in kleur bij bijvoorbeeld de google chrome app of bij de gmail app. Mijn voorkeur gaat zo uit naar zonder sRGB eerlijk gezegd
sRGB is minder fel, verzadigd. Kijk maar naar de rode en blauwe kleuren in de iconen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
En dit is wel het verschil waar het dus over gaat bij de anandtech review.
De reden dat er nu dus veel mensen opeens twijfelen.
Iets wat je nauwelijks ziet en waar mensen opeens van alles over vinden.
Het verschil is dat links de kleuren meer 'poppen'. More vibrant zeg maar. Rechts ziet er wat neutraler en normaler uit, als je kijkt naar bv het Chrome logo.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Kijk even naar de Google+ app. Bij de SRGB-modus zie je een "vouwtje" linksonder in het cirkeltje. De normal mode is dusdanig verzadigd dat je dat vouwtje/schaduwlijntje niet eens meer kunt zien. Wat mij betreft is dit iets té verzadigd.Watsonus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:38:
[...]
Kijk naar het verschil in kleur bij bijvoorbeeld de google chrome app of bij de gmail app. Mijn voorkeur gaat zo uit naar zonder sRGB eerlijk gezegd
Ja dat zie ik ook maar wat mij ook opvalt is de ondergrond waar de telefoon op ligt ook verschilt.Kodess schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:39:
[...]
Het verschil is dat links de kleuren meer 'poppen'. More vibrant zeg maar. Rechts ziet er wat neutraler en normaler uit, als je kijkt naar bv het Chrome logo.
Als de sRGB mode in de OP3 komt dan zal ik zelf beoordelen wat ik mooi vind, maar als die er niet komt zal ik niet minder tevreden zijn over het scherm. Het scherm zoals hij nu is vind ik ook gewoon meer dan prima om eerlijk te zijn.TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:35:
Dit is wat sRGB doet bij de Nexus 6P:
[afbeelding]
mocht dit overigens wél het geval zijn dan had het toestel meteen retour gegaan.
informeer even bij de dealer of BT versie 4 (4.2 in geval van de OP3) wordt ondersteunt in je media systeem en zo nee, of er een FW update ervoor beschikbaar is.Louw Post schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:52:
Iemand tegen problemen gestuit bij het koppelen met Bluetooth in de auto? Ik krijg het niet voor elkaar om mijn OP3 gekoppeld te laten blijven. De OP3 kan wel gewoon verbinden en andersom ook, maar meteen na het verbinden staat er op mijn display in de auto "De verbinding met OnePlus3 is verbroken".
Van alles geprobeerd, op beide apparaten elkaar laten vergeten, weer opnieuw geprobeerd, geen vooruitgang. Ook de telefoon in Bluetooth settings menu laten staan heeft geen baat (zodat hij zichtbaar blijft). Bluetooth uit/aan, het heeft allemaal nog niet mogen helpen. Ook de auto toegevoegd als betrouwbaar apparaat.
Iemand een idee? Gaat dus om mijn OP3 in combinatie met het media systeem in een Renault Clio.
Zeer vervelend, nu moet ik radio luisteren onderweg, plus ik kan niet fatsoenlijk bellen dan (zover dit überhaupt mogelijk is in die Clio, maar dat terzijde
).
ik heb ditzelfde gehad met een S6 icm een golf7 uit 2015, die had ook versie 4 (4.1) en bleek dat dit niet werdt ondersteunt en zat men te wachten op een FW van het mediasysteem.
[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 22-06-2016 11:44 ]
Dat kan komen doordat de rechterkant van het linkerplaatje tegen de linkerkant van het rechterplaatje ligt. Wellicht is er wat "vervlakking" van de kleur van links naar rechts.Supergroover76 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Ja dat zie ik ook maar wat mij ook opvalt is de ondergrond waar de telefoon op ligt ook verschilt.
Maar zie dat de landscape modus nog een kleine bug heeft

Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Op mijn OP3 is dat vouwtje meer dan duidelijk, dus ik zie het probleem nog niet zo.floriz87 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Kijk even naar de Google+ app. Bij de SRGB-modus zie je een "vouwtje" linksonder in het cirkeltje. De normal mode is dusdanig verzadigd dat je dat vouwtje/schaduwlijntje niet eens meer kunt zien. Wat mij betreft is dit iets té verzadigd.
Ieder zijn mening, maar doe mij maar meer verzadiging. Altijd standaard LCD gewend, maar vind dit niets vervelendKodess schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:39:
[...]
Misschien niet meer als je hem op max brightness zet? Dat is eventueel het mechanisme erachter, door het foute kleurenprofiel wordt de panel geforceerd om waarden te tonen die het niet kan tonen, aka clipping.Watsonus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:44:
[...]
Op mijn OP3 is dat vouwtje meer dan duidelijk, dus ik zie het probleem nog niet zo.
Ik ook nietWatsonus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:44:
[...]
Op mijn OP3 is dat vouwtje meer dan duidelijk, dus ik zie het probleem nog niet zo.
Ter info: Ik heb hier absoluut geen last van op mijn OP3.
Ik heb overigens géén andere camera app geïnstalleerd.
Wat ik wel jammer vind (maar dat had ik misschien van tevoren ook zelf kunnen bedenken) is dat de camera alleen maar 16M pixel foto's neemt bij 4:3. Zodra je op 16:9 of 1:1 een foto neemt gaat het terug naar 12M pixels.
De camera is sowieso supersnel met focussen en een foto maken, dat is erg fijn
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Want jij print je foto's op posterformaat ofzo?FlowDesign schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:48:
[...]
Wat ik wel jammer vind (maar dat had ik misschien van tevoren ook zelf kunnen bedenken) is dat de camera alleen maar 16M pixel foto's neemt bij 4:3. Zodra je op 16:9 of 1:1 een foto neemt gaat het terug naar 12M pixels.
Nee, ik heb gisteren de Engelse review afgerond. Ik ben gisteravond meteen aan de slag gegaan met de Nederlandse vertaling, al had ik mezelf beloofd een aantal dagen 'rust' te nemen.
Het wordt wel een uitgebreide hoor, behoorlijk noob-friendly ook.
Da's toch logisch? De sensor is 4:3, wil je ander formaat dan valt er gewoon boven en onder een rand van je foto af en houd je effectief minder pixels over. Het kan niet anders ...FlowDesign schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:48:
[...]
Zowel op min als op max brightness gewoon goed te zien. Heb volgens mij ook die blauwe gloed niet wat anderen wel hebben, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.Bob schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:48:
[...]
Misschien niet meer als je hem op max brightness zet? Dat is eventueel het mechanisme erachter, door het foute kleurenprofiel wordt de panel geforceerd om waarden te tonen die het niet kan tonen, aka clipping.
Dat zou zomaar weleens voor kunnen komen jaMomus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:50:
[...]
Want jij print je foto's op posterformaat ofzo?
Zonder gekheid, m'n Honor 6 Plus doet hooguit 10M pixel foto's bij 16:9 en als je dan gaat inzoomen zie je dat het al heel erg snel pixelig wordt. Vandaaarrrrrrrrr........
Daarom zei ik al, dit had ik zelf ook van tevoren kunnen bedenken. Had er alleen nog nooit over nagedachtInflatableMouse schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:53:
[...]
Da's toch logisch? De sensor is 4:3, wil je ander formaat dan valt er gewoon boven en onder een rand van je foto af en houd je effectief minder pixels over. Het kan niet anders ...
[ Voor 34% gewijzigd door FlowDesign op 22-06-2016 11:54 ]
Dat is niet heel gek. 16:9 is 4:3 maar dan met de zijkanten 'weggesneden'. Die pixels verdwijnen dus gewoon; de resolutie wordt kleiner.FlowDesign schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:48:
[...]
Edit: Woops, je had al gereageerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 22-06-2016 11:56 ]
+ De camera is erg snel/gedetailleerd, zowel front- als back camera.
+ Design + uiterlijk telefoon is strak
+ Opladen gaat zeer snel
+ AMOLED scherm
+ Vingerprint scanner is snel/nauwkeurig
+ OxygenOS werkt soepel/vlot/snappy
+ Prijs-kwaliteit is zeer goed
+ De batterij is goed, on-screentime is uitstekend (Hopelijk blijft de batterij ook goed na bijv 1 tot 1,5 jaar)
+ Dual-Sim, ik kan m'n irritante werk telefoon vaarwel zeggen
Een aantal punten waar ik nog mee worstel:
- De kleuren van het AMOLED paneel zijn te verzadigd, hier moet ik nog wat mee spelen/testen
- De dash charger maakt een coil-whine, high-pitched geluid tijdens het opladen
- OxygenOS mist nog wat customization features/instellingen + volwassenheid tov Cyanogenmod dat ik op m'n OPO draaide. Hopelijk volgt er een CM rom die geoptimaliseerd is voor de OP3 na enkele maanden.
- De camera steekt uit. Ik gebruik nooit hoesjes dus het neerleggen van de telefoon is wat gevaarlijk en vergt voorzichtigheid. Net als vele anderen zie ik liever een iéts dikkere telefoon met bijv. grotere batterij. Al is het huidige design toch wel zeeeer strak (HTC achtig)
Als ik vanavond de OP3 in handen heb kan ik ook mijn persoonlijke mening geven over het scherm, maar ik verwacht dat ik um vanaf zo'n 20cm afstand sowieso 'goed' vind. Prima als mensen het scherm op 10cm van hun gezicht willen houden om de individuele pixels te kunnen zien, maar dat is volgens mij net zo zinvol als aan een drol ruiken om te kunnen roepen dat poep stinkt. Een enkele consument heeft echt haviksogen en zal er, in vergelijking met een 2/4k scherm, wellicht meer over vallen. Voor die mensen volstaat de 15 dagen zichttermijn.
[ Voor 143% gewijzigd door rens-br op 22-06-2016 12:21 ]
Nu heb ik aantal Rayman spellen geprobeerd, maar deze lagde enorm (zowel audio als video).
Ik heb naar de batterij instellingen gekeken, en heb ook al geprobeerd de batterij op full performance in te stellen, maar dit loste het probleem helaas niet op.
Iemand een tip of misschien hetzelfde probleem?

Welke Rayman spellen hebben we het hier over? Heb je linkjes / namen?HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:23:
Nu heb ik aantal Rayman spellen geprobeerd, maar deze lagde enorm (zowel audio als video).
Is dat Rayman wel geschikt voor zo'n snelle telefoon.HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:23:
Heb nu een week de OPO3 in mijn bezit; soepel toestel, vingerafdruk kon beter (misschien meer 'vingerstanden' inscannen), snel, geen opstart-controle, etc. Maar over het algemeen gewoon dik tevreden.
Ik heb naar de batterij instellingen gekeken, en heb ook al geprobeerd de batterij op full performance in te stellen, maar dit loste het probleem helaas niet op.
Die 1998 spellen hebben daar vaak wat moeite mee.
[ Voor 12% gewijzigd door Momus op 22-06-2016 12:25 ]
Rayman Jungle..rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:24:
[...]
Welke Rayman spellen hebben we het hier over? Heb je linkjes / namen?
Rayman Adven..
Rayman Fiesta..
Ja, allemaal spellen die heel eenvoudig zijn, maar soms speel ik deze als ik geen zin heb in 'complexere' spellen.
Nee, die moet ik nog aanschaffen.Momus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:24:
[...]
Is dat Rayman wel geschikt voor zo'n snelle telefoon.
Die 1998 spellen hebben daar vaak wat moeite mee.
Dit gaat over de 'run' spellen.
Zijn wel allemaal betaalde spellen zie ik. Dan kan ik het helaas niet voor je testen. Werkte de spellen op je oude telefoon wel goed?HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:34:
[...]
Rayman Jungle..
Rayman Adven..
Rayman Fiesta..
Ja, allemaal spellen die heel eenvoudig zijn, maar soms speel ik deze als ik geen zin heb in 'complexere' spellen.
Ja, het is altijd jammer dat ze geen demo's beschikbaar stellen.rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:35:
[...]
Zijn wel allemaal betaalde spellen zie ik. Dan kan ik het helaas niet voor je testen. Werkte de spellen op je oude telefoon wel goed?
Op de OPO werkte deze prima, op de OP3 helaas niet.
Verwijderd
Heb deze bij gif keyboard en whatsapp.
Gisteravond een test gedaan en net weer (allebij andere locaties) en nu was het perfect, denk dat ze hier mischien ook bezig waren met de zendmast. Ik had vol ontvangst en 57mbps down en 22mbps up... gewone 4G (geen 4G+). Telefoon schakelt nu niet de hele tijd over, snelheden hangt ook van de drukte af natuurlijk maar ontvangst is prima.Leoon. schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Zou het een probleem met Vodafone zijn? Dan zou ik echt diep van binnen even huilen.
Gisteren gebeld met vodafone en die zeiden dat er ergens in Groningen storing was en dat ik die even af moest wachten omdat het nu 'drukker' is op het netwerk. Prima, ik heb 't verhaal gekocht.
Maar mijn telefoon schakelt ook bizar veel terug naar 3g en h terwijl ik niet kan herinneren dat mijn samsung galaxy s4 dat deed..
Hebben we hier toevallig meer mensen met een vodafone 4g abonnement en OP3?
[ Voor 6% gewijzigd door Nielsvdk op 22-06-2016 13:00 ]
Heb je twilight o.i.d. draaien?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:41:
Hoe kan ik die schermoverlay melding uitschakelen?
Heb deze bij gif keyboard en whatsapp.
Verwijderd
Deze zit in de antennestrip recht boven de camera.
Noise cancelling en microfoon voor het filmen.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:15:
Heeft iemand een idee waar het gaatje op de achterkant voor dient?
Deze zit in de antennestrip recht boven de camera.
In the window.
Ja idd had fiesta ook. Net even geinstalleerd en klinkt heel raar.HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:23:
Heb nu een week de OPO3 in mijn bezit; soepel toestel, vingerafdruk kon beter (misschien meer 'vingerstanden' inscannen), snel, geen opstart-controle, etc. Maar over het algemeen gewoon dik tevreden.
Ook even need for speed gedownload. En die heeft hetzelfde.
Meende een game review gezien te hebben waar NFS ook getest werd en daar kwam het niet bij voor.
Andere spellen geven geen probleem.
Verwijderd
Thx!TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:16:
[...]
Noise cancelling en microfoon voor het filmen.
In onderstaande thread op het oneplus forum wordt ook melding gemaakt van rare geluiden bij sommige spellen:HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:23:
https://forums.oneplus.ne...bugs-thread.450826/page-8
Geen sRGB modus is gewoon een ENORME fout en het ziet er niet uit. Hiernaast is het scherm zichtbaar minder scherp dan het scherm op de OPO.
En ja, ik heb de OPO en de OP3 naast elkaar gehad. Het lezen van tekst is voor mij stukken minder prettig op de OP3 dan op de OPO. Kleuren zijn ook erg onrealistisch.
Voorbeeld: artikeltje op nu.nl aan het lezen, zelfde artikel op beide telefoons en tegelijk scrollen.
Foto:
OPO: man met een normale huidskleur
OP3: man die een een bruiningsspray heeft gebruikt en hierdoor eruit ziet als een wortel
Tekst:
OPO: scherp, helder, leest lekker weg
OP3: duidelijk minder scherp, minder contract met achtergrond en is aardig vermoeiend om te lezen.
Maar goed, wat wil je met een pentile AMOLED layout... dan is full-hd niet echt full-hd omdat je gewoon subpixels mist!
Gooi hier dan ook nog bovenop dat de volle 6GB RAM niet eens te gebruiken is
www.ping-win.nl
Ik heb zojuist met Strava een wandeling opgenomen, ik had vrijwel direct een fix, nauwkeurigheid van GPS binnen een meter of 2 en de hele wandeling is behoorlijk goed opgenomen met de telefoon in mijn zak. Collega met een garmin watch en de afstand kwam vrij direct overeen (ong 1 a 2% afwijking). Mijn S5 en voorheen Nexus 5 deden het slechter. De S5 presteerde het om zover en zovaak van links naar rechts op de paden te springen dat ik op een hardloopsessie 10% afwijking had in de afstand en tijden.
vervelend want ik krijg een dubbele post melding terwijl ik mijn oude post kweenie hoe lang geleden al verwijderd heb omdat het in het verkeerde topic was per ongeluk, maar me deze onzin er bij mag ik het posten
[ Voor 4% gewijzigd door InflatableMouse op 22-06-2016 13:54 ]
Het was mooier geweest als je hier wat foto's had geplaatst van je probleem. Dan had iedereen kunnen bekijken of ze dit ook merken.Rye schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:52:
Voorbeeld: artikeltje op nu.nl aan het lezen, zelfde artikel op beide telefoons en tegelijk scrollen.
Foto:
OP3: man die een een bruiningsspray heeft gebruikt en hierdoor eruit ziet als een wortel
Tekst:
OP3: duidelijk minder scherp, minder contract met achtergrond en is aardig vermoeiend om te lezen.
Het beste is inderdaad om je vinger op verschillende manieren erop te leggen.HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:23:
...vingerafdruk kon beter (misschien meer 'vingerstanden' inscannen), ...
Ben ik met je eens. Want heb nog niet echt voorbeelden gezien waarin echt duidelijk te zien was dat het scherm van de OnePlus one beter is als die van de OnePlus 3rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:56:
[...]
Het was mooier geweest als je hier wat foto's had geplaatst van je probleem. Dan had iedereen kunnen bekijken of ze dit ook merken.
Ik ook niet, en ik heb ze zelf allebei en ik kijk liever naar het scherm van de OP3Luukth schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:57:
[...]
Ben ik met je eens. Want heb nog niet echt voorbeelden gezien waarin echt duidelijk te zien was dat het scherm van de OnePlus one beter is als die van de OnePlus 3
Ok, lijkt me fair dat je die ervaring hebt en deelt. Mijn complimenten op je haviksogen!Rye schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:52:
Gisteren de OP3 binnen gekregen en na een uurtje spelen besloten dat ie weer retour gaat. Wat een enorm waardeloos scherm!
Geen sRGB modus is gewoon een ENORME fout en het ziet er niet uit. Hiernaast is het scherm zichtbaar minder scherp dan het scherm op de OPO.
En ja, ik heb de OPO en de OP3 naast elkaar gehad. Het lezen van tekst is voor mij stukken minder prettig op de OP3 dan op de OPO. Kleuren zijn ook erg onrealistisch.
Foto:
Tekst:
Maar goed, wat wil je met een pentile AMOLED layout... dan is full-hd niet echt full-hd omdat je gewoon subpixels mist!
Begrijp ik goed dat je dus ook lag hebt bij het spelen van deze spellen?DarkSide schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:19:
[...]
Ja idd had fiesta ook. Net even geinstalleerd en klinkt heel raar.
Ook even need for speed gedownload. En die heeft hetzelfde.
Meende een game review gezien te hebben waar NFS ook getest werd en daar kwam het niet bij voor.
Andere spellen geven geen probleem.
Jammer, denk dat ergens een fout in de software zit.

Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent om naar te kijken. Ik heb de telefoon eergisteren ook betsteld. En heb nu momenteel een Huawei ascend p7. Dus voor mij zal het verschil redelijk groot zijn. (hoop ikWatsonus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:58:
[...]
Ik ook niet, en ik heb ze zelf allebei en ik kijk liever naar het scherm van de OP3
Er is al bekend geworden dat bij de volgende OTA er fixen gaan komen. sRGB (mits dan al door de testprocedure), de 6GB fix, magnetic sensor fix etc.Rye schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:52:
Lang verhaal
In dat opzicht vind ik het mbt kleuren en geheugen het bijltje er na 1 uur al bij neer te gooien erg snel.
Verder kan ik het toestel qua scherpte nog niet vergelijken (mijne komt morgen (hopelijk) binnen), sowieso niet met de OP1, want die heb ik niet, daar kan ik dus niet over oordelen.
Heb je misschien de foto's voor de rest om dezelfde vergelijking mee te doen? Ik ga zelf vergelijken met mijn L640, resolutie zou beter moeten zijn, kleur ben ik benieuwd naar, want dat doet die 640 toch wel erg goed zeker gezien de prijs daarvan.
edit:
Het is geen commentaar op jou, maar ik wil aangeven dat er dus fixes onderweg zijn voor de meeste issues.
De daadwerkelijke resolutie heb ik gewoon geen ervaring mee en ben ik erg benieuwd naar.
Reden voor het vragen naar de gebruikte foto's is omdat ik het dan ook naast mijn Dell Ultrasharp kan houden waarvan ik weet dat die de juiste kleurinstellingen heeft
[ Voor 18% gewijzigd door Suicyder op 22-06-2016 14:20 ]
Rayman speelt wel vloeiend. Maar geluid chopt.HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:05:
[...]
Begrijp ik goed dat je dus ook lag hebt bij het spelen van deze spellen?
Jammer, denk dat ergens een fout in de software zit.
En NFS speelt ook vloeiend. maar geluid is gewoon heel slecht
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
https://forums.oneplus.ne...a-testing-program.452013/
Je moet wel een non-disclosure agreement ondertekenen, maar je zit wel direct met de dev's van OnePlus te chatten middels een chatprogramma:
We want active testers that will provide good quality feedback. We will ask that you not divulge what you are testing just yet, and will ask that you sign a NDA to make sure everything stays secret (for now). I will also require anyone helping to enroll in and use a program called slack (a group messaging program) to make sure I can keep in contact with everyone. If you are interested, please follow the Google form link below and fill in the required info. We’ll choose about 50 solid candidates to move forward.
In the window.
Thanks for mentioning! Dit ga ik proberen, wederom.TomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:16:
Je kunt je aanmelden voor een speciaal beta programma mocht je geïnteresseerd zijn (@Danny.G?).
Je moet wel een non-disclosure agreement ondertekenen, maar je zit wel direct met de dev's van OnePlus te chatten middels een chatprogramma:
[...]
Dit is een hele grappige. Ik kan 4G+ hebben, alleen haal ik die snelheden nooit bij normaal gebruik, dus zie ik LTE. Op het moment dat ik een speedtest doe, dan haal ik die topsnelheden wel, en dan zie ik wel 4G+ staan.jimmypop1 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:17:
Als jullie 4g+ hebben, staat er dan LTE+ of 4G + ?
Same here, hij schiet naar 4g+ als hij speedtest doet en verder eigenlijk nietchengbondkwok schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:21:
[...]
Dit is een hele grappige. Ik kan 4G+ hebben, alleen haal ik die snelheden nooit bij normaal gebruik, dus zie ik LTE. Op het moment dat ik een speedtest doe, dan haal ik die topsnelheden wel, en dan zie ik wel 4G+ staan.
Interessant. Misschien is ie zo 'geoptimaliseerd' dat ie alleen voor het zware werk/grote downloads 4G+ pakt? Wat als je een grote download (bv een iso) pakt?Driftkikkertje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:22:
[...]
Same here, hij schiet naar 4g+ als hij speedtest doet en verder eigenlijk niet
Overigens, als je naar de weergave instellingen gaat dan heb je daar een slider om de kleurbalans aan te passen. Daar kun je dus een beetje mee spelen als je vindt dat het scherm te blauw of wat anders is. Alhoewel de kleurweergave dan misschien wel minder 'echt' wordt, maar dat moet je dan zelf bekijken
(kanttekening hierbij, op m'n N5 had ik cyanogenmod staan en had ik de kleurtemperatuur ook al aangepast, niet alleen voor 'snachts maar ook overdag, vind ik gewoon prettiger. Dus met 'kleuren echtheid' en dat soort zaken hoef je waarschijnlijk niet bij mij aan te komen
Tot nu toe eigenlijk wel op alle punten een verbetering ten op zichte van m'n Nexus 5 (waar ik uiteraard ook wel behoorlijk vanuit ging bij het bestellen
Ben tot nu toe ook geen echte problemen tegen gekomen. Berichten lijken hier goed binnen te komen, maar ik denk dat ik daar pas écht een goed oordeel over kan geven na een paar dagen. Gisteravond kreeg ik geen berichten binnen, maar vandaag overdag komen ze allemaal goed aan (wellicht is dat de bedoelde werking van doze?).
Anyway, blije gebruiker hier. Hopelijk blijf ik blij
Maar.. bevalt het toestel je niet, door wat voor reden dan ook, schroom niet en stuur dat ding terug! Het kost je uiteindelijk niks..
Same hier, al zijn de snelheden en bereik van 4G+ hier om te huilen.chengbondkwok schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:21:
[...]
Dit is een hele grappige. Ik kan 4G+ hebben, alleen haal ik die snelheden nooit bij normaal gebruik, dus zie ik LTE. Op het moment dat ik een speedtest doe, dan haal ik die topsnelheden wel, en dan zie ik wel 4G+ staan.

Altijd staat er bij mij LTE, maar nooit echt 4G+, misschien moet ik inderdaad ook maar eens speedtest doen. Welke app gebruik je hiervoor?
Ook als je in de game zit? Bij mij chopt die al bij het beginscherm.DarkSide schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:10:
[...]
Rayman speelt wel vloeiend. Maar geluid chopt.
En NFS speelt ook vloeiend. maar geluid is gewoon heel slecht
[ Voor 21% gewijzigd door HollowGamer op 22-06-2016 14:32 ]
Hmm dan zit ik over mijn datalimiet dus moet even weekje wachten op nieuwe maandChris.nl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:24:
[...]
Interessant. Misschien is ie zo 'geoptimaliseerd' dat ie alleen voor het zware werk/grote downloads 4G+ pakt? Wat als je een grote download (bv een iso) pakt?
Misschien zijn mijn ogen slecht, of is het QHD AMOLED scherm van de Lumia 950 XL ook beroerd, maar ik vind de OnePlus 3 eigenlijk mooier? Feller is 'ie sowieso (beiden max. brightness): paar side by side fototjes.Rye schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:52:
Gisteren de OP3 binnen gekregen en na een uurtje spelen besloten dat ie weer retour gaat. Wat een enorm waardeloos scherm!
Foto:
Tekst:
Top dat je ons zo informeert, dat de tweakers.net review over 6 dagen komt, wat je collega's van het toestel vinden, hoe je LTE / 4G+ ervaart etc. Ben benieuwd naar de conclusie van de review.chengbondkwok schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:21:
[...]
Ik heb maandelijks zo'n 5GB over, dus zal het zelf uitvoerig kunnen testen.Driftkikkertje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:30:
[...]
Hmm dan zit ik over mijn datalimiet dus moet even weekje wachten op nieuwe maand
Wil je de wijzig knop gebruiken om iets toe te voegen aan je post?
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 22-06-2016 14:37 ]
Ik vind de kleuren op beide toestellen erg warm overkomen, bij de OP3 iets erger, maar dit komt mede door de hogere helderheid welke duidelijk te zien is in de foto. Rare is live op mijn L640 ziet het er qua kleur wel goed uit.iENO schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:31:
[...]
Misschien zijn mijn ogen slecht, of is het QHD AMOLED scherm van de Lumia 950 XL ook beroerd, maar ik vind de OnePlus 3 eigenlijk mooier? Feller is 'ie sowieso (beiden max. brightness): paar side by side fototjes.
Kan dit komen door de foto van displays? Sowieso vind ik de L950 erg raar donker overkomen, ik heb die van mijn broer wel eens vast gehad, maar deze lijkt veel matiger qua beeld.
Ps. Cameron heeft op de foto sowieso een redelijk rode kop
Voor snelheid te testen kan je speedtest app (ookla) gebruiken in de play store.HollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:29:
[...]
Same hier, al zijn de snelheden en bereik van 4G+ hier om te huilen.
Altijd staat er bij mij LTE, maar nooit echt 4G+, misschien moet ik inderdaad ook maar eens speedtest doen. Welke app gebruik je hiervoor?
[...]
Ook als je in de game zit? Bij mij chopt die al bij het beginscherm.
Zie nu pas dat ik dan (net als bij downloaden van spellen in de play store een 4+ icoon krijg).
NFS loopt idd niet echt soepel. Maar irriteer me meer aan het geluid. Heel vaag.
Nu asphalt aan het downloaden eens kijken wat die doet
Ookla speedtest appHollowGamer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:29:
[...]
Same hier, al zijn de snelheden en bereik van 4G+ hier om te huilen.
Mijn 4G+ snelheden zijn echt prima: 88 Mbit/s download en 25 Mbit/s upload. Ik denk dat voor normaal browsen de pagina's dermate klein zijn dat hij de 4G+ snelheden niet kan halen.
Gebruik hem voor mijn werk. En dat gaat prima.Yargo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:42:
Zijn er hier mensen die Nine gebruiken als email app? Deze morgen moest ik zelf refreshen in de app zelf om de nieuwe mails binnen te krijgen. Nochtans staat die op Push?
Geen problemen met nieuwe mails binnen te krijgen
Dank je voor de tipTomONeill schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:16:
Je kunt je aanmelden voor een speciaal beta programma mocht je geïnteresseerd zijn (@Danny.G?).
[...]
Ik ga straks thuis nog even proberen. Heel apart maar in de binnenstad (misschien is het ook wel niet apart) heeft vodafone geen 4g+, waar ik woon wel. Heb in ieder geval gezien dat de storing van gisteren niet meer op de dekkingskaart staat, dus wie weetNielsvdk schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:57:
[...]
Gisteravond een test gedaan en net weer (allebij andere locaties) en nu was het perfect, denk dat ze hier mischien ook bezig waren met de zendmast. Ik had vol ontvangst en 57mbps down en 22mbps up... gewone 4G (geen 4G+). Telefoon schakelt nu niet de hele tijd over, snelheden hangt ook van de drukte af natuurlijk maar ontvangst is prima.
Ik gebruik BlueMail, heel tevreden over. Doet wat het moet doen en vind de huisstijl mooi. Mocht je vervanging zoekenYargo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:42:
Zijn er hier mensen die Nine gebruiken als email app? Deze morgen moest ik zelf refreshen in de app zelf om de nieuwe mails binnen te krijgen. Nochtans staat die op Push?
[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 22-06-2016 14:50 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik gebruik K-9 en zie geen problemen met ontvangen via push, zowel wifi als mobiel data gaat gewoon goed.Yargo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:42:
Heb hem helaas alweer in de doos zitten, maar ik heb een paar foto's van het scherm. Helaas geen foto's van beide toestellen naast elkaar. Heb daar niet een echt geschikte camera voor en het is erg lastig te fotograferen.Suicyder schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:05:
[...]
Er is al bekend geworden dat bij de volgende OTA er fixen gaan komen. sRGB (mits dan al door de testprocedure), de 6GB fix, magnetic sensor fix etc.
In dat opzicht vind ik het mbt kleuren en geheugen het bijltje er na 1 uur al bij neer te gooien erg snel.
Verder kan ik het toestel qua scherpte nog niet vergelijken (mijne komt morgen (hopelijk) binnen), sowieso niet met de OP1, want die heb ik niet, daar kan ik dus niet over oordelen.
Heb je misschien de foto's voor de rest om dezelfde vergelijking mee te doen? Ik ga zelf vergelijken met mijn L640, resolutie zou beter moeten zijn, kleur ben ik benieuwd naar, want dat doet die 640 toch wel erg goed zeker gezien de prijs daarvan.
Als je pentile AMOLED gewend bent dan merk je het niet, maar het scherm van de OPO werd juist geprezen vanwege z'n goede scherm. Bij de OP2 hebben ze dat nogal verkloot en voor mij de OP3 helaas ook.
"mbt kleuren en geheugen het bijltje er na 1 uur al bij neer te gooien erg snel"
Ik betaal er 399,- voor. Dat is 100,- meer dan de OPO. Mag ik dan eisen dat het toestel in alle opzichten beter is? Ja, dat lijkt me wel.
Als Oneplus adverterteert met 1920x1080 dan verwacht ik 1920x1080 voor alle kleuren en niet alleen voor de groene subpixel.
Rare inperfectie in het scherm (net onder het rooster, in die grijze lijn):

Beter te zien wat voor effect dat heeft:

Pentile layout heeeeeel goed zichtbaar door een raar lens effect:

Het toestel zelf voor de volledigheid:

We kunnen een hele discussie houden over hoe waardeloos een pentile layout is en hoe zeer mensen dat niet zien of opvalt, maar er gaat niks nieuws naar voren komen wat in het verleden ook al niet besproken is toen Samsung voor het eerst die layout ging gebruiken.
Voor mensen die het niet zien; leg het eens naast elkaar; zelfde resolutie, zelfde ppi, zelfde beeld. Zie je het dan nog niet; ga aub naar de opticien. Als je het wel ziet en er niet om geeft; dan stel je andere eisen aan een beeldscherm dan ik. Zo zou ik ook nooit meer een TN-paneel kopen, maar er zijn hele groepen mensen die beweren het verschil tussen TN en IPS ook niet te zien.
Nee sorry, de OPO was een heerlijk toestel vanaf het moment dat ik 'm had, maar als ik 400 ballen neerleg voor een upgrade dan verwacht ik ook een upgrade.
En voor de mensen die vinden dat ik een mierenneuker ben:
http://www.anandtech.com/show/10411/the-oneplus-3-review/4
Ik ben echt niet de enige die het opvalt.
www.ping-win.nl
Die imperfectie in het display is wel verschrikkelijk storend zeg, als dat niet in de screenprotector zit zou het voor mij een reden zijn voor een rondje RMA.
Bedankt voor je reactie, ik zal zelf ook wel kritisch gaan kijken zodra het toestel er is, echter verwacht ik dat het voor mij op alle vlakken een upgrade is vanaf mijn huidige Lumia 640
Ik hoop het ook voor je. Op het scherm na was ik ook heel happy ermee. Snel, solide, fijn in de hand (wel wat gladjes) en de rosewood cover ziet er ook erg mooi uit. De kleuren met een goed sRGB profiel zouden ook perfect zijn geweest.Suicyder schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:49:
[...]
Die imperfectie in het display is wel verschrikkelijk storend zeg, als dat niet in de screenprotector zit zou het voor mij een reden zijn voor een rondje RMA.
Bedankt voor je reactie, ik zal zelf ook wel kritisch gaan kijken zodra het toestel er is, echter verwacht ik dat het voor mij op alle vlakken een upgrade is vanaf mijn huidige Lumia 640
De screenprotector heb ik er expres niet afgehaald. Het is een factory protector en verwacht dat deze dan ook goed zit. Wilde niet enige kans op garantie/terugsturen in gevaar brengen.
Ik ga denk ik mijn OPO eens flashen met een andere ROM. Sinds dat ze naar CM13 gegaan zijn is ie merkbaar minder snel geworden en is de batterijduur achteruit gegaan. Mss maar eens flashen naar OxygenOS; dat zag er goed uit op de OP3.
www.ping-win.nl
De Anandtech review is helemaal niet verschrikkelijk negatief, met zo'n uitspraak betwijfel ik of je die review überhaupt gelezen hebt. Het scherm is in de ogen van de schrijver wel het grootste punt van kritiek, maar hij benadrukt ook dat dit zeer persoonlijk kan zijn. Verder is de camera op gebied van video niet geweldig en dat was het wel. Zolang het accuraat tonen van de kleuren niet heel belangrijk voor je is, dan is het volgens Anandtech gewoon een erg goed toestel voor een scherpe prijs.jannes_beterams schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:52:
[...]
Heb je hem zelf? Die review kan ik niet echt plaatsen, want ik kan mijn scherm prima in de zon lezen en de helderheid doet niet onder voor telefoons die ik nu direct kan zien. iPhone 6S, homer 7, HTC M9 en mijn oude HTC M8. De Samsung S7 doet het wel beter op het oog![]()
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik zou zeggen: Haal die protector er eens af? Dat maakt echt niets uit voor je garantie. Als je het ding laat vallen en de protector gaat stuk dan moet ie er ook af. Daar is ie toch voor?Rye schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:00:
[...]
Ik hoop het ook voor je. Op het scherm na was ik ook heel happy ermee. Snel, solide, fijn in de hand (wel wat gladjes) en de rosewood cover ziet er ook erg mooi uit. De kleuren met een goed sRGB profiel zouden ook perfect zijn geweest.
De screenprotector heb ik er expres niet afgehaald. Het is een factory protector en verwacht dat deze dan ook goed zit. Wilde niet enige kans op garantie/terugsturen in gevaar brengen.
Ik ga denk ik mijn OPO eens flashen met een andere ROM. Sinds dat ze naar CM13 gegaan zijn is ie merkbaar minder snel geworden en is de batterijduur achteruit gegaan. Mss maar eens flashen naar OxygenOS; dat zag er goed uit op de OP3.
Die rare bobbel kan in de protector zitten, en anders is het een fabrieksfout.
Vanmiddag neem ik mijn OP3 in ontvangst. Het leuke is dat ik nog een Galaxy S3 heb liggen met een OLED Pentile scherm, dus ik kan goed vergelijken.
Ik verwacht niet dat het scherm zo slecht is als wordt beweerd. Maar ik hoop dan ook wel op een fix om in ieder geval goede kleuren in te kunnen stellen
Klinkt aardig negatief als je het mij vraagt. Ik weet natuurlijk niet hoe veel schermen hij gereviewt heeft, maar door deze quote klinkt het alsof dit het slechtste scherm ooit geproduceerd is.Laguna schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:02:
[...]
De Anandtech review is helemaal niet verschrikkelijk negatief, met zo'n uitspraak betwijfel ik of je die review überhaupt gelezen hebt. Het scherm is in de ogen van de schrijver wel het grootste punt van kritiek, maar hij benadrukt ook dat dit zeer persoonlijk kan zijn. Verder is de camera op gebied van video niet geweldig en dat was het wel. Zolang het accuraat tonen van de kleuren niet heel belangrijk voor je is, dan is het volgens Anandtech gewoon een goed toestel voor een scherpe prijs.
I don't think it's a stretch to say it's the worst display I've examined during my time at AnandTech, as despite the Nexus 6's faults it didn't have the ghastly blue appearance of the OnePlus 3.
Dus? In zijn ogen is het inderdaad het slechtste scherm in het topsegment wat hij heeft moeten beoordelen, maar benadrukt dus dat dit persoonlijk is. Maar blijkbaar zijn er hier mensen die niet goed kunnen tegen kritiek op hun nieuwe speeltje..ulTimaS schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:08:
[...]
Klinkt aardig negatief als je het mij vraagt. Ik weet natuurlijk niet hoe veel schermen hij gereviewt heeft, maar door deze quote klinkt het alsof dit het slechtste scherm ooit geproduceerd is.
[...]
De S3 heeft een '720p' scherm. Dus uiteraard is het '1080p' scherm van de OP3 scherper. Je vergelijking heeft dus weinig nut.Nyarlathotep schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:04:
[...]
Ik zou zeggen: Haal die protector er eens af? Dat maakt echt niets uit voor je garantie. Als je het ding laat vallen en de protector gaat stuk dan moet ie er ook af. Daar is ie toch voor?
Die rare bobbel kan in de protector zitten, en anders is het een fabrieksfout.
Vanmiddag neem ik mijn OP3 in ontvangst. Het leuke is dat ik nog een Galaxy S3 heb liggen met een OLED Pentile scherm, dus ik kan goed vergelijken.
Ik verwacht niet dat het scherm zo slecht is als wordt beweerd. Maar ik hoop dan ook wel op een fix om in ieder geval goede kleuren in te kunnen stellen
Als je de beeldkwaliteit wilt vergelijken zul je hem moeten vergelijken met een ander 1080p pentile amoled scherm. En als je de schepte van het scherm wilt vergelijken met een echt full hd scherm, zul je hem dus moeten vergelijken met een 1080p rgb stripe scherm.
Hoe lager de resolutie, hoe meer pentile op zal vallen. Met een juist kleurprofiel valt te compenseren voor het gebrek aan subpixels, maar voor scherpte is een hogere resolutie de enige oplossing.cordonbleu schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:14:
[...]
De S3 heeft een '720p' scherm. Dus uiteraard is het '1080p' scherm van de OP3 scherper. Je vergelijking heeft dus weinig nut.
Als je de beeldkwaliteit wilt vergelijken zul je hem moeten vergelijken met een ander 1080p pentile amoled scherm. En als je de schepte van het scherm wilt vergelijken met een echt full hd scherm, zul je hem dus moeten vergelijken met een 1080p rgb stripe scherm.
Het schijnt vooral op te vallen bij verticale lijnen en minder bij horizontale lijnen. Helaas bestaat ons alfabet vooral uit verticale lijnen.
Anyway, iedereen zo z'n voorkeur en eisen. Voor mij liever standaard RGB dan Pentile.
www.ping-win.nl
Ik vind het nogal een uitspraak die zoals je hier op Tweakers al zien best wel wat rumoer brengt. En daarom erg negatief. Ik heb de review overigens gelezen. Ik vind het lang niet de slechtste display die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. Kom van een eindeloze reeks HTC's, altijd tevreden geweest. Maar mij boeit realistische kleur inderdaad ook niets, smartphone is voor snelle hap en communicatie. Voor echte kleuren heb ik mijn Ultrasharp.Laguna schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:11:
[...]
Dus? In zijn ogen is het inderdaad het slechtste scherm wat hij heeft moeten beoordelen, maar benadrukt dus dat dit persoonlijk is. Maar blijkbaar zijn er hier mensen die niet goed kunnen tegen kritiek op hun nieuwe speeltje..
Als reviewer had ik het toch wat subtieler gebracht dan dit, want zoals hij zelf al zegt is display teveel persoonlijk. Daar zo'n uitspraak over doen doet de persoon die dat niet inziet al enorm panikeren.
Maar blijkbaar zijn er hier mensen die niet goed kunnen tegen kritiek op hun nieuwe speeltje..
Blijkbaar kunnen er mensen ook niet tegen kritiek op de review. Als ik m negatief noem heb ik hem al niet gelezen

[ Voor 10% gewijzigd door jannes_beterams op 22-06-2016 16:23 ]
Ikzelf heb een OPX met een 1080p pentile AMOLED scherm dat net als de OP3 van Samsung komt, waardoor beide dus heel vergelijkbaar zijn veronderstel ik. Enkel heb ik een pixeldichtheid van 440ppi en de OP3 heeft 400 ppi.
Ik heb absoluut geen last van de pentile lay-out, en ik heb goede ogen. Het scherm vind ik zelfs een dikke plus. Ik geloof niet dat de iets lagere pixeldichtheid bij de OP3 het verschil kan maken tussen 'heel goed' en 'heel slecht'.
Of is er een ander fundamenteel verschil tussen beide schermen?
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.