Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• devries1989
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-11 17:36
quote:
x-boxer schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:02:
[...]

Daar heb ik ook grote twijfels over. De software updates, dat het alleen Engelstalig is vind ik trouwens niet erg.
Ik wacht nog even tot eind September met welke smartphone ik hoop eens op LG maar nu ga ik off-topic 🤐
Ik heb mijn telefoon altijd op Engels staan. Maar zonet heb ik nog even gekeken en na de B02 update is alles wel correct in het Nederlands in te stellen. :Y

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Na het zien van de (tweede) video van Linus interesse voor dit toestel, weet niet of deze al gepost was.

Camera is overigens voor mij persoonlijk geen issue. Ik krijg echt kriebels van mensen die dag en nacht met hun toestel foto's/video's aan het schieten zijn.

Viper® wijzigde deze reactie 23-08-2016 10:11 (49%)

• Raevo1981
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-03-2018

Review van Pocketnow

Raevo1981 wijzigde deze reactie 27-08-2016 11:56 (17%)

• dapluiz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 12:33
Jammer dat het 6 gb / 128gb model nog niet naar Europa komt.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-11 16:36
quote:
dapluiz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:21:
Jammer dat het 6 gb / 128gb model nog niet naar Europa komt.
Ik zou er niet graag extra voor betalen met uitbreidbaar geheugen. Daarnaast is 4gb meer dan genoeg voor de komende twee / drie jaar

• dapluiz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 12:33
Ligt eraan wat Daydream nodig heeft, was daarvoor 4 Gb niet het minimum? Niet dat ik nu al kan zeggen dat ik er heel veel mee ga doen, maar dan heb ik liever net iets meer als het minimum :)
Heb nu nog een iphone 6 plus, maar ben na lange tijd elke keer nieuw model iphone weer eens ouderwets aan het rondkijken naar verschillende modellen :)
Vind de Note 7 ook wel leuk, maar deze is goedkoper, en dual sim zou wel fijn zijn voor het werk, vandaar de 128 gb, dan heb ik geen SD card nodig. En die dual sim + SD card hack vind ik er iets te eng uitzien nog ;)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Viper®
  • Niet online
Ben eigenlijk op zoek naar een telefoon met een 5 inch scherm, echter zijn die tegenwoordig vrij schaars. Alles lijkt 5,2, 5,5 of zelfs groter.

Heb nu de M8s, toestel op zich is niet slecht, alleen zo traag als een uitkeringstrekker die vroeg op moet.
De octa-core snapdragon 615 was volgens mij niet zo'n succes: https://www.quora.com/Is-...mm-Snapdragon-615-chipset

Denk dat de 4Gb/64Gb voldoende is.
Ben benieuwd wanneer hij in NL te verkrijgen is.

• SaN
quote:
Viper® schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:59:
Ben eigenlijk op zoek naar een telefoon met een 5 inch scherm, echter zijn die tegenwoordig vrij schaars. Alles lijkt 5,2, 5,5 of zelfs groter.

Heb nu de M8s, toestel op zich is niet slecht, alleen zo traag als een uitkeringstrekker die vroeg op moet.
De octa-core snapdragon 615 was volgens mij niet zo'n succes: https://www.quora.com/Is-...mm-Snapdragon-615-chipset

Denk dat de 4Gb/64Gb voldoende is.
Ben benieuwd wanneer hij in NL te verkrijgen is.
Ik weet niet of hij ook in Nederland verkocht gaat worden. Ik heb er nog niks over gelezen. Het schijnt dat de Duitse Amazon ze de eerste week van september op voorraad krijgt. Ik weet niet of dat alleen de goude is of ook de grijze versie.

• Viper®
  • Niet online
Mogelijk tripje naar das Deutschland dan >:)

• SaN
quote:
Viper® schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:41:
Mogelijk tripje naar das Deutschland dan >:)
De mediamarkt gaat ze ook verkopen. Ik heb hem maar bij Amazon in de preorder gezet. Gratis verzending. Er is trouwens ook een speciaal topic voor [ZTE Axon 7] Levertijden & Prijzen

• anesthetize
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:02
Ik ga binnenkort naar de VS en twijfel nog of ik deze telefoon daar zal aanschaffen. Zijn er, buiten de garantie nog andere problemen om het daar te halen?
LTE banden zijn eerder in dit topic genoemd, maar 3, 7 en 20 worden worden ondersteund dus dat lijkt volgens mij goed te gaan?

(als het tenminste gaat lukken, nu staat er weer 'coming soon' bij best buy, gisteravond stond er nog pre-order now, delivery september 6)

• Viper®
  • Niet online
Zag net pas dat er ook een Axon 7 mini komt (september)

Ik al helemaal hyped.

Maar die heeft een oudere chipset :(
http://www.gsmarena.com/zte_axon_7_mini-8232.php

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:48
quote:
Viper® schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:00:
Zag net pas dat er ook een Axon 7 mini komt (september)

Ik al helemaal hyped.

Maar die heeft een oudere chipset :(
http://www.gsmarena.com/zte_axon_7_mini-8232.php
Ik zie het helemaal ja. Het is erg jammer dat ze niet de specificaties van de Axon 7 hebben aangehouden. Overigens heb ik net een nieuw topic aangemaakt voor de Mini: [ZTE Axon 7 Mini] Ervaringen & Discussie.

• devries1989
Gerucht gaat op xda dat de Axon 7 al snel android 7 (Nougat) krijgt. De Franse tak van ZTE zegt pas informatie te kunnen geven na de IFA.

Bron:
http://forum.xda-develope...r-android-nougat-t3453342

• rens-br
quote:
devries1989 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:43:
Gerucht gaat op xda dat de Axon 7 al snel android 7 (Nougat) krijgt.
Dat zou wel netjes van ze zijn! Dan zou het een van de eerste toestellen zijn, buiten Nexus om, die de update ontvangt. Mogelijk brengen ze het toestel hier gewoon uit met Nougat.
Net uitgebreid kunnen spelen met de Axon 7... (en mini)
Ik heb veel toestellen gezien, getest, gebruikt, maar holy cow, dit toestel is echt wel h-e-e-e-l slick.

CLB wijzigde deze reactie 02-09-2016 19:27 (20%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Zaitsev
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11-11 19:00

Zaitsev

Investigator.

Ja maar hij is alleen nergens te krijgen at the moment, ik loer al een hele tijd op deze telefoon maar de verkrijgbaarheid is zeer slecht, hoogst waarschijnlijk wegens de populariteit. Naast dat is de prijs 449,- i.p.v. de beloofde 400,- wat hem i.m.o. iets minder interessant maakt.

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

• SaN
quote:
CLB schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:44:
Ik heb veel toestellen gezien, getest, gebruikt, maar holy cow, dit toestel is echt wel h-e-e-e-l slick.

[afbeelding]
Leuk om van jou te horen als je hem in de preorder hebt staan en nog steeds twijfelt tussen deze en de op3.

De nieuwe update zit er aan te komen en is blijkbaar al door iemand op het xda forum getest.

A2017G B03 Update Released for Europe

Most shall receive this via OTA next week.

Details of the update:
> Video/Audio Sync Bug 100% Fixed - Not seeing a delay whatsoever.
> The mobile signal bar no longer says 3G/4G randomly when WiFi is on.
> Camera improvements Focus etc.
> Social Media videos skipping when music on in background and viewing the video. Then when going back to the music app the music stops playing while the song is continuing. >>>> 100% fixed.
> Android Pay still unavailable.
> July Android Security Patch
> Fingerprint seems better than B02 update.

Whats to come:
> Android Pay Fix
> Bootloader Unlock (They are discussing at the moment not 100% - Law is different in EU to USA. They are assessing the risks)
> Camera 1080p@60fps
> Dynamic Lockscreen - Being discussed.

This is all i know but right now im 100% happy with the phone as it seems bug free with this update!

SaN wijzigde deze reactie 02-09-2016 19:52 (52%)

• Zte axon 7
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 16-09-2016
quote:
CLB schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:44:

[afbeelding]
Deze lijkt de silver grey ipv de quartz grey variant te zijn, mag ik vragen waar je die hebt gekocht?

• SaN
quote:
Zte axon 7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 01:08:
[...]

Deze lijkt de silver grey ipv de quartz grey variant te zijn, mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
Hij is waarschijnlijk op de ifa. Een beurs.

En de quartz grey is niet zo heel erg donker helaas. Niet zoals gun metal grey van HTC in ieder geval. Ik denk dat dit hem gewoon is hoor.

Edit. Toch zilver dus. Alleen in Azie te krijgen dacht ik?

SaN wijzigde deze reactie 03-09-2016 11:15 (26%)

Klopt en dit was inderdaad silver grey.
Geen model dat ik dus zelf gekocht heb, helaas ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:48
quote:
CLB schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:43:
Klopt en dit was inderdaad silver grey.
Geen model dat ik dus zelf gekocht heb, helaas ;)
En ga je je HTC 10 vervangen voor de Axon 7?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

quote:
Laguna schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:22:
En ga je je HTC 10 vervangen voor de Axon 7?
Vervangen niet, maar als ik geen goede telefoon had, zou ik 'm zeer zeker overwegen.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Hoe is het met het bereik met dit toestel, ik heb op verschillende plekken gelezen dat het bereik minder zou zijn. Waar ik woon is het sowieso al een drama in gebouwen met VF, zowel waar ik woon als in de binnenstad. Ik heb geen zin in nog slechter bereik.

Zoals veel mensen twijfel ik tussen de OP3 en deze, bereik laat de balans nu nog doorslaan naar de OP3, maar aangezien ik de camera niet zo relevant vind, scoort de Axon 7 op de meeste andere punten voor mij beter.

I like bacon!

• PimG21
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 27-11-2016
quote:
Bundin schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:03:
Hoe is het met het bereik met dit toestel, ik heb op verschillende plekken gelezen dat het bereik minder zou zijn. Waar ik woon is het sowieso al een drama in gebouwen met VF, zowel waar ik woon als in de binnenstad. Ik heb geen zin in nog slechter bereik.

Zoals veel mensen twijfel ik tussen de OP3 en deze, bereik laat de balans nu nog doorslaan naar de OP3, maar aangezien ik de camera niet zo relevant vind, scoort de Axon 7 op de meeste andere punten voor mij beter.
Heb ik ook van gehoord, ben daar wel een beetje bang voor. Kan dit niet met een update worden gefixt?

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ligt eraan, als de antenne matig in de behuizing zit (geen antenne 'strepen'), dan wordt het nooit echt wat. En schijnbaar zijn er 2 soorten SD820, met verschillende modems. Dit zou de goedkopere zijn volgens 'het internet'.

I like bacon!

• SaN
Is er hier iemand die echt weet hoe het zit met het gebruik van de dac in deze telefoon? Ik lees op veel plekken dat de dac alleen gebruikt wordt door de stock muziek app op de telefoon. Sommigen zeggen weer dat dat niet zo is.

Ik gebruik uitsluitend Spotify voor muziek. Heb ik dan niks aan de dac of wel?

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:04
Ik kan het mis hebben hoor, maar een DAC is een digital analog convertor , daar zit er maar ééntje van in lijkt me. Mogelijk bedoelen ze de dolby dinges, maar dat is uiteindelijk niets meer dan een eq.

• wsmaal
  • Niet online
quote:
crepsly schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:12:
Aanvankelijk zat ik erg naar de OnePlus 3 te neigen als volgende telefoon. Nu blijkt deze echter zeer slechter GPS te hebben, ik gebruik dit vaak om mijn wielrennen te tracken dmv Strava. Daarom is een goed werkende GPS voor mij van belang. Nu de OnePlus 3 een maand niet leverbaar is kom ik verschillende topics tegen waar om alternatieven wordt gevraagd, daar komt regelmatig de Axon 7 in voor. Ik had er nog niet eerder van gehoord maar ben ondertussen zeer enthousiast! Is er iemand hier die er al een heeft en regelmatig activiteiten trackt zodat ik eens kan kijken hoe de Axon 7 presteert op GPS gebied? :D
Notebookchek test ook de GPS van smartphones.

Only when looking at the detailed routing, it is seen that the OnePlus 3 does not refresh its location quite as frequently as the GPS computer, and thus inaccuracies appear primarily in difficult places such as in the area of the bridge. Nevertheless, its performance is more than sufficient for navigating. Bron.

Notebookcheque heeft de Axon 7 helaas (nog) niet getest.

• devries1989
Net een nieuwe OTA-update gekregen (B03). Telefoon voelt stukken beter aan. Fingerprint unlocken gaat nog sneller. Betere 4G en Wi-Fi ontvangst. Binnenshuis haal ik nu 4G+ met 60mbit download terwijl dat hiervoor gewoon 4G was met 20mbit download. (Vodafone in Amsterdam) Ze hebben nu ook 1080p 60fps toegevoegd bij de camera. Er staat nu wel een aggresievere app killing aan. Wanneer ik m'n telefoon in stand-by staat gaat ie apps afsluiten die niet gebruikt worden. Dat doet ie tot nu toe goed! Apps die op de achtergrond blijkbaar draaiden zonder dat ik ze had opgestart, zoals Google Foto, worden dan gesloten.
Dit app killen is uiteraard in te stellen in de power manager settings.

• rulerraoul
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:35
En hoe is het met de andere resoluties? Slowmotion video?

• Martijn018
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-11 13:59
quote:
rulerraoul schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:05:
En hoe is het met de andere resoluties? Slowmotion video?
Slowmotion opties zijn 1/4, 1/8 en 1/12e van originele snelheid. Heb het nog niet getest.

Voor de overige video resoluties zie screenshot:
https://www.dropbox.com/s...2016-09-12%2019.06.16.jpg

• sk0o
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Op xda gaan er berichten rond waarin staat dat er misschien toch geen mogelijkheid komt om de bootloader te unlocken van het EU model. Als dit waar blijkt te zijn gaat dit niet mijn volgende toestel worden ;(

• rulerraoul
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:35
quote:
Martijn018 schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:11:
[...]

Slowmotion opties zijn 1/4, 1/8 en 1/12e van originele snelheid. Heb het nog niet getest.

Voor de overige video resoluties zie screenshot:
https://www.dropbox.com/s...2016-09-12%2019.06.16.jpg
Bijna alles op 30fps, terwijl de US versie geloof iets van 120fps heeft.
Raar en jammer. Daardoor is het volgens mij niet goed mogelijk mooie slowmotion te filmen.
Gebruik dat veel voor mijn werk.

• Martijn018
quote:
rulerraoul schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:08:
[...]

Bijna alles op 30fps, terwijl de US versie geloof iets van 120fps heeft.
Raar en jammer. Daardoor is het volgens mij niet goed mogelijk mooie slowmotion te filmen.
Gebruik dat veel voor mijn werk.
Ja, maar dat zijn de standaard camera functies. De slowmotion staat ergens anders, ik ga er van uit dat die met veel meer FPS filmt. Ik heb hier een link geplaatst naar een voorbeeld dat ik net gefilmd heb op de instelling ''1/12' (dus 5 seconde filmen wordt 1 minuut).
Zoals je kunt zien blijven er zo 20fps over. Dit betekent dus dat er met 240fps gefilmd wordt. Kwaliteit mag je zelf beoordelen!
https://dl.dropboxusercon...5/VID_20160913_141307.mp4
quote:
crepsly schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:12:
Aanvankelijk zat ik erg naar de OnePlus 3 te neigen als volgende telefoon. Nu blijkt deze echter zeer slechter GPS te hebben, ik gebruik dit vaak om mijn wielrennen te tracken dmv Strava. Daarom is een goed werkende GPS voor mij van belang. Nu de OnePlus 3 een maand niet leverbaar is kom ik verschillende topics tegen waar om alternatieven wordt gevraagd, daar komt regelmatig de Axon 7 in voor. Ik had er nog niet eerder van gehoord maar ben ondertussen zeer enthousiast! Is er iemand hier die er al een heeft en regelmatig activiteiten trackt zodat ik eens kan kijken hoe de Axon 7 presteert op GPS gebied? :D
Heb de GPS even getest, en het werkt perfect. Bij 1 kilometer fietsen bleef hij continu 1 a 2 meter nauwkeurig (dit zeg ik op gevoel, door te kijken wanneer er op de kaart een zijstraat was en wanneer ik er echt langsreed en dit was zo goed als spot-on). Ook bij het volledig sluiten van de Google maps app, en het daarna een halve kilometer verder weer openen was de nieuwe locatie binnen een seconde geupdate en weer volledig nauwkeurig. Lijkt me niet dat je je hier zorgen over hoeft te maken bij de Axon 7!

Martijn018 wijzigde deze reactie 13-09-2016 14:49 (43%)

• VortexSB
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 15:28
Heb nu een aantal uur gespeeld met mijn Axon 7 en het bevalt mij prima. Helaas kan ik om een of andere reden mij 5ghz netwerk niet vinden, iemand ditzelfde probleem of een suggestie?
Kanaal van je router veranderen?

• VortexSB
quote:
CLB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:10:
Kanaal van je router veranderen?
Kanaal veranderd en ik kan mijn netwerk nog steeds niet vinden.
Daarnaast update de klok van de standaard widget niet, dus die staat op het moment op 23:14...

• rens-br
quote:
VortexSB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:39:
[...]
Op welk kanaal staat je router nu?

• VortexSB
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:18:
[...]

Op welk kanaal staat je router nu?
Ik ben nu niet meer thuis maar 1 van de lagere.

• martijnkoevoets
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-11 12:25
5ghz Wi-Fi netwerk doet het prima bij mij, even paar andere kanalen geprobeerd voor je geprobeerd maar die lijken het ook allemaal te doen.

• spNk
Ik heb het toestel gisteren ook besteld, maar ik hoop niet dat het volgende waar is;
http://forum.xda-develope...dio-power-volume-t3461406

• Viper®
  • Niet online
quote:
spNk schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:34:
Ik heb het toestel gisteren ook besteld, maar ik hoop niet dat het volgende waar is;
http://forum.xda-develope...dio-power-volume-t3461406
Wat ik wel weet is dat de EU regelgeving omtrend geluid en ook headphones zeer strikt is.
Bij The Dash (kickstarter) zijn ze hier ook tegenaan gelopen. Er dient een melding in beeld te komen over gehoordschade en maximaal mag je zoveel dB produceren.

Ik kan me voorstellen dat America andere (minder strenge) regels heeft.

• spNk
Ja die melding heb ik nu ook al bij mijn One m7, maar dat is éénmalig een vinkje zetten en nooit meer zien. Die beïnvloed de kwaliteit van het geluid verder niet. Dat lijkt hier echter wel het geval..

• Viper®
  • Niet online
Mogelijk is gewoon het toestel hardwarematig niet correct, maar ik vermoed toch software en regelgeving.

Het betrof bij de dash puur geluidsniveau issues.
quote:
We are investigating how to deliver higher maximum volume and a bit more BASS. EU has regulations for maximum sound pressure to protect users from hearing damage, that we comply with (almost seems like we are the only ones who do). People have complained that The Dash isn't loud enough, so we are looking into a mechanism to circumvent that limitation.
http://ec.europa.eu/healt...usic-player-mp3-l2_en.pdf

EU regels
http://europa.eu/rapid/pr...-09-1364_en.htm?locale=en
http://ec.europa.eu/healt...-player-mp3/index.htm#il1

Viper® wijzigde deze reactie 14-09-2016 13:25 (16%)

• freggell
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-10 13:39
quote:
VortexSB schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:51:
Heb nu een aantal uur gespeeld met mijn Axon 7 en het bevalt mij prima. Helaas kan ik om een of andere reden mij 5ghz netwerk niet vinden, iemand ditzelfde probleem of een suggestie?
Kan je wel andere 5gHz netwerken vinden?

Volgens mij was er onder advanced van de wifi een mogelijkheid om de frequenty aan te geven (2.4, 5 , auto)

• Martijn018
quote:
VortexSB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:39:
[...]

Daarnaast update de klok van de standaard widget niet, dus die staat op het moment op 23:14...
Wat gek, mijn 5g netwerk vindt + verbind ie zonder problemen.
Ja, ik had het zelfde probleem met die klok widget. Is probleem van die App, heb Google clock app gedownload en die widget doet het perfect en bovendien staat een eventueel alarm dat aan staat in de widget vermeldt! Helaas dat die App van Google overdag zo'n lelijk paarse achtergrond heeft. Maja, de tijd klopt in ieder geval 😂

• PimG21
  • Laatst online: 27-11-2016
Na over de audio problemen te hebben gelezen ben ik toch wel een beetje bezorgd. Aangezien ik de telefoon daarvoor heb gekozen, wil ik wel waar voor mijn geld.

Denk dan ook over terugsturen als het niet kan worden gefixt :/

• SupBlub
  • Laatst online: 05-11 20:29
De volumebegrenzing zou inderdaad een EU-wet kunnen zijn waarschijnlijk op te lossen met root (al is de support daarvoor ook niet zo goed bij ZTE). Een slechte kwaliteit van de audio vergeleken met het US model kan misschien wel met een software update gefixt worden.

• SaN
Ik heb vandaag mijn Axon 7 gekregen. Ik heb gelijk even geluisterd. Het geluid zonder dolby atmos is niet echt bijzonder, maar gaat redelijk hard. Het geluid met dolby aan is erg goed vind ik. Het volume kan inderdaad alleen niet heel erg ver omhoog. Ik vind het een acceptabel niveau, maar ik zou me wel voor kunnen stellen dat ik hem af en toe 1 of 2 stapjes harder zou willen zetten.

Voor mij geen reden om hem terug te sturen. Ik vind het ook altijd erg lastig om geluid te beoordelen zonder vergelijkingsmateriaal. Ik vind het geluid in ieder geval een stuk beter dan het geluid van mijn oneplus one. Ik denk dat ze het maximale volume vrij makkelijk softwarematig op kunnen verhogen, de vraag is natuurlijk of ze het doen. Dus stuur een mail zodat ze in ieder geval te weten komen dat er iets mis is.

Het zou een EU wet kunnen zijn, maar dan denk ik nog dat het niet helemaal goed gegaan is met de implementatie. Het geluid zonder dolby is harder, dus het kan in ieder geval nog een stukje omhoog. Het volume van mijn, voor Europa goedgekeurde, oneplus one is echt extreem hoog.

SaN wijzigde deze reactie 14-09-2016 22:59 (16%)

• VortexSB
Iemand die problemen heeft met netwerk? Ik gebruik Tele2 maar heb bij mij thuis gewoon geen internet toegang. Icoon bovenin het scherm zegt gewoon 4 bars en 3g maar ik kan alleen whatsapp berichten sturen en niks anders laad. Werkte wel prima op mijn Nexus 5.

Edit: speedtest.net app werkt ook prima, meld 40 ping, 10 down en 1 up. Whatsapp en de test werken dus, maar apps zoals NOS, Chrome, Reddit en Twitter niet :S

VortexSB wijzigde deze reactie 14-09-2016 23:15 (23%)

• spNk
@SaN heb je het dan over audio uit de speakers of met een hoofd telefoon?

• SaN
quote:
spNk schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:48:
@SaN heb je het dan over audio uit de speakers of met een hoofd telefoon?
Hoofdtelefoon

Edit. Volgens mij hebben ze gewoon een fout gemaakt met de standaard equalizer instellingen. Het volume is te verhogen door een aangepaste equalizer instelling te maken.

SaN wijzigde deze reactie 15-09-2016 01:05 (47%)

• dvermoet
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 02-08 16:24
Heb hem nu twee dagen en op een paar dingen na bevalt de telefoon mij prima!
1: de default muziek app vind ik persoonlijk echt waardeloos. Voor een telefoon waar de audio een van de beste kenmerken zou zijn vind ik dit redelijk teleurstellend. De interface en hoe alles ingedeeld is vind ik persoonlijk helemaal niks. Gebruik nu weer shuttle.

2: Nog niet voor elkaar gekregen om een muziek widget op m'n lock screen te krijgen.

3: Kan met een van de twee routers in m'n huis geen Wifi verbinding maken om een of andere reden.

EDIT: krijg net op reddit te horen dat een widget op het lock screen plaatsen niet mogelijk is. Hopelijk met een update in de toekomst.

dvermoet wijzigde deze reactie 15-09-2016 13:38 (11%)

• VortexSB
quote:
dvermoet schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:20:
Heb hem nu twee dagen en op een paar dingen na bevalt de telefoon mij prima!
1: de default muziek app vind ik persoonlijk echt waardeloos. Voor een telefoon waar de audio een van de beste kenmerken zou zijn vind ik dit redelijk teleurstellend. De interface en hoe alles ingedeeld is vind ik persoonlijk helemaal niks. Gebruik nu weer shuttle.

2: Nog niet voor elkaar gekregen om een muziek widget op m'n lock screen te krijgen.

3: Kan met een van de twee routers in m'n huis geen Wifi verbinding maken om een of andere reden.

EDIT: krijg net op reddit te horen dat een widget op het lock screen plaatsen niet mogelijk is. Hopelijk met een update in de toekomst.
Routers probleem heb ik ook. Rest ben ik het ook mee eens, maar ik gebruik op het moment alleen Spotify dus de muziek app is voor mij geen probleem.

Edit: om een of andere magische reden kan ik mijn router nu wel vinden.

VortexSB wijzigde deze reactie 15-09-2016 19:27 (3%)

• martijnkoevoets
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-11 12:25
@dvermoet: muziek app is idd echt ruk. Ik heb foobar geïnstalleerd, die geeft je een simpele lockscreen widget :)

• sk0o
Is er iemand van jullie die het toestel al ontvangen heeft en TWRP/root acces en/of de bootloader heeft weten te unlocken? Bootloader unlocken is geen pre voor mij root acces wel. Op xda heb ik al aardig wat berichten gelezen maar niemand die daadwerkelijk vermeld dat het op het EU model mogelijk is.

• Trick7
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-01 12:39
Kan iemand een screen protector aanraden? Van wat ik lees is tempered glass een no-go agv het 2.5D scherm. Folie dus, de enige welke ik zou willen proberen staan op amazon.com en die leveren niet in NL. =\

https://www.amazon.com/Pr...nti-Bubble/dp/B01GQWY49S/

https://www.amazon.com/Pr...Definition/dp/B01KGJFD2E/

• Weust
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-11 16:04

Weust

I Are Pant!

quote:
sk0o schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:06:
Is er iemand van jullie die het toestel al ontvangen heeft en TWRP/root acces en/of de bootloader heeft weten te unlocken? Bootloader unlocken is geen pre voor mij root acces wel. Op xda heb ik al aardig wat berichten gelezen maar niemand die daadwerkelijk vermeld dat het op het EU model mogelijk is.
Een uurtje geleden ontvangen. Root heb ik ondertussen. Bootloader zou handig zijn om een host file te flashen.
Niemand voor mij heeft het op de A2017G geprobeerd... dus ik wacht nog even.

edit:
http://forum.xda-develope...tloader-unlokced-t3441204 werkte als een fluitje van een cent. Dit http://forum.xda-develope...otloader-stay-t3461165zal iemand even moeten testen voor ik het over men hart krijg

Weust wijzigde deze reactie 16-09-2016 16:36 (20%)

• sk0o
quote:
Trick7 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:10:
Kan iemand een screen protector aanraden? Van wat ik lees is tempered glass een no-go agv het 2.5D scherm. Folie dus, de enige welke ik zou willen proberen staan op amazon.com en die leveren niet in NL. =\

https://www.amazon.com/Pr...nti-Bubble/dp/B01GQWY49S/

https://www.amazon.com/Pr...Definition/dp/B01KGJFD2E/
Op xda raad iemand deze aan: http://www.skinomi.com/sk...one-screen-protector.html

Het is geen tempered glass, maar zou wel het volledige scherm beschermen incl het 2.5d gedeelte

• Weust
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-11 16:04

Weust

I Are Pant!

quote:
sk0o schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:37:
[...]

Op xda raad iemand deze aan: http://www.skinomi.com/sk...one-screen-protector.html

Het is geen tempered glass, maar zou wel het volledige scherm beschermen inch het 2.5d gedeelte
Shipping bij SKINOMI swingt wel de pan uit. 4 dollar duurder dan de skin zelf.

• Trick7
Die had ik idd inmiddels ook gevonden, hij is alleen volgens onderstaande review te groot voor het toestel. En ik ben dan wel op tweakers.net maar ik ga niet zelf zitten rommelen met een scalpel :P. Als ik overigens op Skinomi zoek zie ik voor alle toestellen een ster of drie. Wordt ik niet zo enthousiast van eerlijk gezegd. Maar ja, het lijstje met kandidaten is wel klein.

https://www.amazon.com/Pr...mi+axon+7#customerReviews

• Martijn018
quote:
VortexSB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:09:
Iemand die problemen heeft met netwerk? Ik gebruik Tele2 maar heb bij mij thuis gewoon geen internet toegang. Icoon bovenin het scherm zegt gewoon 4 bars en 3g maar ik kan alleen whatsapp berichten sturen en niks anders laad. Werkte wel prima op mijn Nexus 5.

Edit: speedtest.net app werkt ook prima, meld 40 ping, 10 down en 1 up. Whatsapp en de test werken dus, maar apps zoals NOS, Chrome, Reddit en Twitter niet :S
Heb je de APN al gecontroleerd met die van tele2?
Software up to date (versie b03)?

• sk0o
quote:
Trick7 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:13:
Die had ik idd inmiddels ook gevonden, hij is alleen volgens onderstaande review te groot voor het toestel. En ik ben dan wel op tweakers.net maar ik ga niet zelf zitten rommelen met een scalpel :P. Als ik overigens op Skinomi zoek zie ik voor alle toestellen een ster of drie. Wordt ik niet zo enthousiast van eerlijk gezegd. Maar ja, het lijstje met kandidaten is wel klein.

https://www.amazon.com/Pr...mi+axon+7#customerReviews
Kwam vanmorgen deze deal nog tegen op xda. 92% off wanneer je een full body protector + screen protector koopt met code: SUPER92

ZTE Axon 7 Screen Protectors 1 $12.99
ZTE Axon 7 Screen Protectors 1 $7.99
92% OFF Everything 1 -$19.30

Shipping & Handling: $5.87
Total: $7.55

Link

• VortexSB
quote:
Martijn018 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:20:
[...]

Heb je de APN al gecontroleerd met die van tele2?
Software up to date (versie b03)?
Het is inmiddels al opgelost. Om een of andere reden bleef de telefoon de verkeerde APN selecteren.

• VortexSB
quote:
sk0o schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:15:
[...]

Kwam vanmorgen deze deal nog tegen op xda. 92% off wanneer je een full body protector + screen protector koopt met code: SUPER92

ZTE Axon 7 Screen Protectors 1 $12.99
ZTE Axon 7 Screen Protectors 1 $7.99
92% OFF Everything 1 -$19.30

Shipping & Handling: $5.87
Total: $7.55

Link
Ik heb weinig positieve dingen gehoord over xtremeguard (lijm die op scherm blijft zitten, wazig beeld na een aantal weken, krassen die doordrukken op het scherm zelf), als iemand hier ervaring heeft met xtremeguard hoor ik het graag.

• dvermoet
Weet iemand wat te doen als de telefoon Authenticatieprobleem weergeeft bij wifi? Alle andere apparaten hier in huis werken prima op dit netwerk maar om een of andere reden wil de Axon 7 er niks mee te maken hebben. Erg vervelend..

• Trick7
quote:
Ik heb weinig positieve dingen gehoord over xtremeguard (lijm die op scherm blijft zitten, wazig beeld na een aantal weken, krassen die doordrukken op het scherm zelf), als iemand hier ervaring heeft met xtremeguard hoor ik het graag.
Ik zie idd ook niet veel goeds over dit merk. Ik had toch echt niet verwacht moeite te hebben met het vinden van een goede screen protector. Maar het lijkt allemaal te groot, te klein, slechte kwaliteit etc...

Nog een vraag: De notification LED, ik zie geen optie in de settings om verschillende kleuren toe te wijzen aan notificaties van verschillende apps. Ik vond dat op mijn Oneplus One wel erg handig. Zit het er niet op, ben ik blind of is er misschien een app die dit kan regelen? Kan de LED uberhaupt meer dan rood en groen? Ik kan er weinig over vinden.

Trick7 wijzigde deze reactie 17-09-2016 16:46 (27%)

• devries1989
Ene regenwurm16 heeft bij zijn Europese Axon 7 (A2017G) de bootloader weten te unlocken!

XDA bron:

http://forum.xda-develope...ader-stay-t3461165/page11

• golfdiesel
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-06 15:32
quote:
freggell schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:25:
[...]

Kan je wel andere 5gHz netwerken vinden?

Volgens mij was er onder advanced van de wifi een mogelijkheid om de frequenty aan te geven (2.4, 5 , auto)
Die van mij lijkt kanaal 100 en hoger niet te vinden wat overeen komt met de Chinese regelgeving.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• golfdiesel
quote:
dvermoet schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:43:
Weet iemand wat te doen als de telefoon Authenticatieprobleem weergeeft bij wifi? Alle andere apparaten hier in huis werken prima op dit netwerk maar om een of andere reden wil de Axon 7 er niks mee te maken hebben. Erg vervelend..
5ghz wifi en kanaal >100?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• dvermoet
quote:
Om eerlijk te zijn, geen idee wat 5ghz wifi en kanaal > 100 betekenen. Waar kan ik deze 2 waarden checken?

• dvermoet
quote:
Trick7 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:33:
[...]

Ik zie idd ook niet veel goeds over dit merk. Ik had toch echt niet verwacht moeite te hebben met het vinden van een goede screen protector. Maar het lijkt allemaal te groot, te klein, slechte kwaliteit etc...

Nog een vraag: De notification LED, ik zie geen optie in de settings om verschillende kleuren toe te wijzen aan notificaties van verschillende apps. Ik vond dat op mijn Oneplus One wel erg handig. Zit het er niet op, ben ik blind of is er misschien een app die dit kan regelen? Kan de LED uberhaupt meer dan rood en groen? Ik kan er weinig over vinden.
Voor zover ik weet kan de LED alleen rood en groen en is er niks aan aan te passen jammer genoeg. Zelfs op mijn galaxy S3 kon ik meerdere kleuren kiezen en elke app zijn eigen kleur notificatie geven. Vreemd hoe zoiets niet standaard in elke telefoon zit.

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:12
quote:
dvermoet schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:59:
[...]

Om eerlijk te zijn, geen idee wat 5ghz wifi en kanaal > 100 betekenen. Waar kan ik deze 2 waarden checken?
5ghz en kanalen stel je in op je router.. Mits je router natuurlijk deze band aankan.
quote:
dvermoet schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:20:
Vreemd hoe zoiets niet standaard in elke telefoon zit.
Kwestie van wat voor ledje er wordt gebruikt, wel jammer inderdaad...

Axon 7 krijgt wel officiële ondersteuning voor CyanogenMod, dat is best hipster.

• Trick7
quote:
golfdiesel schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:43:
[...]

Die van mij lijkt kanaal 100 en hoger niet te vinden wat overeen komt met de Chinese regelgeving.
Mijn 5Ghz netwerk even ingesteld op kanaal 112 en m'n axon kan gewoon connecten...
quote:
CLB schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:49:
[...]
Axon 7 krijgt wel officiële ondersteuning voor CyanogenMod, dat is best hipster.
:> Bron?

• Trick7
Hmm... Klinkt geweldig maar dan zullen ze toch eerst eens moeten beslissen of ze de bootloader willen unlocken voor de EU versie. Ik wacht het in spanning af. Dat er überhaupt drie versies zijn van dezelfde telefoon (EU/US/CH) maakt alles al een stuk complexer. Erg onhandig van ZTE als je het mij vraagt.

Trick7 wijzigde deze reactie 19-09-2016 13:49 (31%)

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
quote:
Trick7 schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:40:
Hmm... Klinkt geweldig maar dan zullen ze toch eerst eens moeten beslissen of ze de bootloader willen unlocken voor de EU versie. Ik wacht het in spanning af. Dat er überhaupt drie versies zijn van dezelfde telefoon (EU/US/CH) maakt alles al een stuk complexer. Erg onhandig van ZTE als je het mij vraagt.
Ik denk dat dat te maken heeft met licenties die ze afdragen aan o.a. Qualcomm per ondersteunde frequentie voor LTE en dergelijke.

Waarom licentiekosten in China betalen voor 800mhz als geen van de drie netwerken daar die ondersteund.

• dvermoet
quote:
Hoyden schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:22:
[...]

5ghz en kanalen stel je in op je router.. Mits je router natuurlijk deze band aankan.
Bedankt, zal vanavond als ik thuis ben even controleren. Stel ik pas het kanaal aan, heeft dit dan ook meteen impact op alle andere apparaten in huis die met dit wifi verbonden zijn? Ik neem aan van wel maar zou natuurlijk mooi zijn als dit niet zo is.
quote:
dvermoet schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:15:
Stel ik pas het kanaal aan, heeft dit dan ook meteen impact op alle andere apparaten in huis die
met dit wifi verbonden zijn? Ik neem aan van wel maar zou natuurlijk mooi zijn als dit niet zo is.
Het zou in theorie kunnen dat een ander apparaat dan niet meer verbonden is inderdaad...
Had het hier laatst met een LG-smartphone, die het netwerk niet zag, kanaal veranderen en *plop*.

• Mennoophelia
  • Laatst online: 19-07 18:47
Sinds een paar dagen heb ik de grijze in bezit en ik ben er echt onwijs blij mee. Heel fijn toestel!

• golfdiesel
quote:
Trick7 schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:29:
[...]

Mijn 5Ghz netwerk even ingesteld op kanaal 112 en m'n axon kan gewoon connecten...
Hier met geen mogelijkheid op kanaal 100 of hoger. Channel width nog veranderd van 80 naar 40 en 20 maar geen effect. Kanaal 64 pakt hij direct.

Ik probeer eigenlijk ZTE support te pakken te krijgen maar hun web formulier ondersteund geen . in een email adres en op facebook en twitter reageren ze niet :(
Wat ik ook wil weten is of ze bij mij in de doos wat vergeten zijn. In bijna alle reviews en op de website van Amazon Duitsland wordt er gesproken over een screenprotector die in de doos zou moeten zitten, die zat er bij mij niet in. De tpu case wel.

golfdiesel wijzigde deze reactie 19-09-2016 22:09 (36%)
Reden: toegevoegde info

• Trick7
Ik heb mijn axon in Kleef bij de Saturn gehaald en daar zat ook geen screen protector bij.
Ik was zelf onder de indruk dat die er alleen bij de US versie bij zat.

Een support web form die geen . in een email adres accepteert |:( 8)7

Trick7 wijzigde deze reactie 20-09-2016 01:12 (18%)

• polord1
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-11 19:59
Hey allen,

Ik heb em ook binnen sinds vrijdag.
Tis een supertoestel. zeer tevreden mee,
maar dat automatische helderheid aanpassen, het beeld switch mij te vaak van licht naar donker en andersom, hebben meerdere mensen daar last van?
En is het een software isseu of hardware?

polord1 wijzigde deze reactie 20-09-2016 09:55 (17%)

• Viper®
  • Niet online
Automatische helderheid (Adaptive brightness) kan je toch gewoon uitzetten en instellen op een vaste waarde ?

Viper® wijzigde deze reactie 20-09-2016 10:26 (11%)

• polord1
Dat kan ik idd ook uitzetten, maar vroeg me af of dat normaal was dat ie zo vaak fluctueerde.

• VortexSB
Hey, ik heb problemen met 4G van Tele2 en deze telefoon. Ik heb de APN handmatig toegevoegd zoals beschreven door Tele2, maar om een of andere reden blijft mijn telefoon de APN deselecteren waardoor ik dus geen internet heb (ik heb alle andere APNs verwijderd om te testen of dat zou werken maar helaas). Meestal kan ik dit oplossen door wifi en data uit te zetten, mijn telefoon in vliegtuigstand te zetten en vervolgens weer uit te doen en dan data weer aan.
Dit slaat natuurlijk nergens op dus ik hoop dat iemand hier suggesties heeft.

• Trick7
quote:
polord1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:41:
Dat kan ik idd ook uitzetten, maar vroeg me af of dat normaal was dat ie zo vaak fluctueerde.
Ik zet dat altijd gewoon uit. Het werkt naar mijn mening gewoon niet lekker. Het veranderd inderdaad veel te veel. Op mijn Oneplus One was het niet anders dan op de Axon 7.

Nog iets: ik dacht dat de Snapdragon 820 veel beter was ivm warmte ontwikkeling tov de snapdragon 801, maar na een minuut of 5 gamen wordt de axon toch echt wel goed warm (zonder case). Echt niet koeler dan m'n oneplus one of zo. Althans zo ervaar ik het nu.

Trick7 wijzigde deze reactie 21-09-2016 00:46 (30%)

• rens-br
quote:
Trick7 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:28:
[...]
Nog iets: ik dacht dat de Snapdragon 820 veel beter was ivm warmte ontwikkeling tov de snapdragon 801, maar na een minuut of 5 gamen wordt de axon toch echt wel goed warm (zonder case). Echt niet koeler dan m'n oneplus one of zo. Althans zo ervaar ik het nu.
De Snapdragon 801 was geen heethoofd, de 810 daarin tegen wel. Volgens mij is de warmte productie van de 820 net zo veel/weinig als de 801. Mijn OnePlus One wordt ook echt heel erg warm bij het spelen van bijvoorbeeld GTA San Andreas.

• dvermoet
quote:
[...]

Ik zet dat altijd gewoon uit. Het werkt naar mijn mening gewoon niet lekker. Het veranderd inderdaad veel te veel. Op mijn Oneplus One was het niet anders dan op de Axon 7.

Tijdens het opladen en tijdens gamen wordt de mijne ook erg heet. In ieder geval heter dan verwacht. Gelukkig koelt hij snel af en stopt hij met opladen als hij op 100% zit zodat je niet de hele nacht een gloeiend hete telefoon hebt. Wat mij vooral opviel was dat Phonograph, Shuttle and Blackplayer allemaal te veel stroom verbruiken volgens de Axon. Na een paar minuten muziek luisteren krijg ik een melding dat ze ongewoon veel stroom verbruiken. Iemand anders hier ervaringen mee?
Metaal heh, wordt snel warm en koelt snel af :)

• polord1
quote:
[...]

Ik heb dat nog niet echt meegemaakt, wel beetje lauw, maar ik speel ook enkel het spel sky force reloaded.
Dat zal ook wel schelen.
Ik zal deze week ff een zwaardere spel proberen.
Iemand idee welk spel veel vergt van cpu en gpu?

• spNk
Ik heb het idee dat of spotify overdreven veel stroom trekt, of bluetooth. Ik heb mijn toestel gisteren binnengekregen en vandaag had ik om 5 uur nog +/- 50%. Erg veel gebruikt, want nieuw hé. Maar in de +/- 25min naar huis waarbij ik Spotify (met cached muziek) via bluetooth naar mijn autoradio streamde, was ik 10% kwijt en hij was behoorlijk warm (volgens gsam 39C, echter heb ik deze pas geïnstalleerd toen ik thuis was).

• Amanoo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:41

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik hoop echt dat ik binnenkort meer hoor over custom ROMs en zo. Dat wordt voor mij de dealbreaker. Eigenlijk is de Axon 7 een best mooi toestel qua hardware. Maar ik wil er wel zelf CyanogenMod op kunnen zetten.

Anders wordt het de OnePlus 3, of als het een beetje degelijk uitvalt de Pixel XL. Maar dan moet die niet meer dan 600 euro kosten. En dan moet die ook echt perfect zijn. Micro SD, IP68, etc. Geen enkele concessie.

Amanoo wijzigde deze reactie 22-09-2016 03:18 (33%)

• dvermoet
quote:
spNk schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:01:
Ik heb het idee dat of spotify overdreven veel stroom trekt, of bluetooth. Ik heb mijn toestel gisteren binnengekregen en vandaag had ik om 5 uur nog +/- 50%. Erg veel gebruikt, want nieuw hé. Maar in de +/- 25min naar huis waarbij ik Spotify (met cached muziek) via bluetooth naar mijn autoradio streamde, was ik 10% kwijt en hij was behoorlijk warm (volgens gsam 39C, echter heb ik deze pas geïnstalleerd toen ik thuis was).
Ik gebruik zelf nooit Spotify maar dat klinkt wel als een beetje veel in 25 min. Ik zit elke dag een uur in de bus/trein en heb dat hele uur via Shuttle m'n muziek aan terwijl ik op reddit zit en kom altijd met 95% aan op het werk. Tot nu toe nog niet veel gemerkt dat Shuttle daadwerkelijk heel veel stroom verbruikt maar vind het apart dat ik er wel een melding van krijg.

• spNk
Ik heb het idee dat er weinig klopt van de batterij indicatie. Gisteren deed ik even een spelletje om hem even op de staart te trappen, bleef ie een half uur lang op 42% staan....
Nu vind ik hem wederom aardig snel leeglopen, maar ik ga voor nu even vliegtuigmodus met wifi aan zetten i.v.m. het dramatische bereik in dit pand.
https://1drv.ms/i/s!Ajw4-ex5JNzUgZMHaGYK7rd7T0vR2g
https://1drv.ms/i/s!Ajw4-ex5JNzUgZMFQesBYR94DAH-fg

• j0ris57
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 31-08-2017
Ik zit nog te twijfelen tussen de Axon 7 en een Nexus 6P. De A7 lijkt me veel meer bang for the buck, de Nexus lijkt me de veiligere keuze.

Met name de verhalen over slecht bereik van de A7 schrikken me nog een beetje af, bijv: http://forum.xda-develope...ength-throughput-t3430743
Het bereik lijkt wel beter te worden met software updates trouwens. Maar misschien toch nog maar een maandje wachten op wat meer ervaringen...

• spNk
Ik merk er eigenlijk niets van, hij doet het minstens net zo goed als mijn HTC One m7 en m.b.t. wifi zelfs beter.

• SaN
Volgens mij is het bij mij wel iets minder dan bij mijn Oneplus One. maar ik heb er geen last van. Ook horrorverhalen van totaal geen 4g zijn bij mij niet aan de orde. Wifi lijkt bij mij gewoon helemaal prima, maar ik vind dat hij soms wel vreemde keuzes maakt voor netwerken binnenshuis. Soms zit ik beneden de hele avond met 1 streepje op de router van boven terwijl ik beneden 5 streepjes 5ghz wifi heb. Dus soms even handmatig wisselen.
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True