Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
http://www.androidauthority.com/zte-axon-7-review-704039/
Allemaal best positief!
Dank, maar was een paar berichten boven je ook al gepost
[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 26-07-2016 09:35 ]
Bij mediamarkt en saturn in Duitsland kun je ze al pre-orderen:
http://www.mediamarkt.de/...old-dual-sim-2155270.html
http://www.saturn.de/de/product/_zte-axon-7-2155270.html
Zowel de grijze als de gouden is te bestellen.
Anoniem: 256386
Edit:
Mbt de bootloader unlock vond ik net dit topic bij ZTE USA:
https://community.zteusa.com/thread/11183
Ik wacht het mooi af. Want zo'n medewerker mag ook niet alles kwijt of is op de hoogte van alles. Eerder werd er wel op gehint door een hogere baas.
Goed, nogmaals, zeker met de in mijn ogen iets onzekere levertijden, wacht ik lekker af. Grote kans da tik pas wat koop als Android N daadwerkelijk uit zodat Daydream beschikbaar is en ook de nieuwe Nexus phones. Goede VR support is voor mij de reden om weer eens een high-end phone te halen met een 2K scherm. Tools als Trinus maken het wel erg interessant om games van je PC naar een smartphone te streamen
[ Voor 140% gewijzigd door GENETX op 26-07-2016 15:17 ]
Dan wacht ik het eerst nog even af en hoop ik dat de ROM-community tot leven komt. Want als ik het vorige model bekijk dan schik ik er van hoe weinig custom ROMs hiervoor zijnGENETX schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:14:
Ja, zoals bij bijna elke telefoon... Er zijn wel geruchten/hints dat ZTE een methode beschikbaar zou stellen om het te kunnen unlocken. Alleen is dat niet 100% zeker en dat zal hoogstwaarschijnlijk ook niet direct beschikbaar zijn.
https://community.zteusa.com/thread/11200
https://community.zteusa.com/thread/11205
Edit: Great, de tweede link is nu weer offline gehaald...

[ Voor 63% gewijzigd door GENETX op 27-07-2016 17:40 ]
[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 27-07-2016 20:50 ]
Nu ben ik niet zo op de hoogte van ZTE en ik vroeg mij af hoe goed (of slecht) zij zijn met software updates (firmware updates en Android versies)? Updaten ze een beetje snel en blijft de ondersteuning een paar jaar, of duurt het een half jaar nadat er een nieuwe Android versie komt en stoppen ze na anderhalf jaar al met de updates?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Het unlocken van de bootloader is voor mij een must. Ik vind de camera nog niet echt indrukwekkend in low-light, maar daar heb ik nog hoop voor; al dan niet door een update of de foto's die ik tot nu toe gezien heb waren gewoon verkeerd genomen. Hoe zit het met custom roms zoals Cyanogen, als ik het zo links en rechts mag geloven is ZTE niet zo happig op het beschikbaar stellen van de drivers?
De speakers lijken me absoluut geweldig. De bang for buck vind ik nog niet eens zo heel belangrijk, meer het totaal plaatje, eigenlijk mist er niks aan het toestel!
[ Voor 49% gewijzigd door anessie op 30-07-2016 22:00 ]
Iets wat me sowieso wel verstandig lijkt. Op de ZTE fora zijn er toch wel genoeg mensen met problemen. Goed, er zijn altijd mensen die snel zeiken, maarja, 400 dollar voor een flagship is ook niet veel en je levert wellicht ergens in, terwijl ZTE een naam moet opbouwen... Wat dat betreft zou ik lekker nog een maandje wachten om te kijken hoe de support gaat, wat voor updates er komen, of er een boot unlocker komt, etc, etc. Zie ook o.a. https://community.zteusa.com/thread/11333 .
Met een maand is Nougat er ook, dus wellicht ook de nieuwe Nexus en andere daydream phones (sowieso, de Axon 7 is momenteel enkel interessant als je gaat voor VR of die audio, anders kun je imho veel beter gewoon de 1+3 halen). Ik weet wel dat ik met liefde 100 euro meer neertel voor een telefoon met fatsoenlijke support.
In tussentijd, leesvoer van Engadget: https://www.engadget.com/2016/07/30/zte-axon-7-review/#/
Nogal oppervlakkige review, maar ze komen maar traag uit. Ik hoop dat MKBHD het toestel onder de loep neemt.
Inderdaad, hij heeft een sterke voorkeur voor the OP3....Drwho1 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 00:08:
http://www.cnet.com/products/zte-axon-7/
Nogal oppervlakkige review, maar ze komen maar traag uit. Ik hoop dat MKBHD het toestel onder de loep neemt.
Hier de vraag of jij een aangepaste Chineze versie hebt?devries1989 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:55:
Zonet heb ik de mijne binnengekregen. Als iemand vragen heeft over de telefoon zal ik deze proberen te beantwoorden.
So it seems like the EU version is a modified Chinese model as opposed to the US model.
Noticed some key differences so far:
* Different box, black as opposed to white. No included screen protector
* No Stock UI theme
* Included MiFavour themes do not include an app drawer
* No dynamic image lock screen. Can only choose a static image that doesn't change
* No 1080p 60fps video recording
Doos waarin hij is gekomen is inderdaad zwart.hikhakhok schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Hier de vraag of jij een aangepaste Chineze versie hebt?
So it seems like the EU version is a modified Chinese model as opposed to the US model.
Noticed some key differences so far:
* Different box, black as opposed to white. No included screen protector
* No Stock UI theme
* Included MiFavour themes do not include an app drawer
* No dynamic image lock screen. Can only choose a static image that doesn't change
* No 1080p 60fps video recording
Stock UI heb ik nog niet kunnen vinden
Mifavor zit er standaard als skin overheen. Dit betekent geen app drawer.
Geen dynamic image lock screen.
En ja, video opnemen helaas alleen in 30fps...
Zoals ik in het levertijden topic heb gezegd, bij de Franse Amazon besteld (verkoper Rosalia Tech). Kostte eerst €460,- inclusief verzendkosten. Later heb ik hier €50,- korting op gekregen.GENETX schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:15:
Misschien samen daarmee: Waar heb je hem besteld? (en indien Amazon ofzo, direct via Amazon, of via een webshop IN Amazon?)
Zolang ze niet bij de MM in Duitsland liggen of via andere normale Europese kanalen te kopen zijn, vermoed ik dat het Chinese import zal zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 01-08-2016 15:35 ]
Het is wel echt het Europees model. De doos was nog helemaal sealed, dus tussenverkopers hebben niks toegevoegd/weggehaald. Alles op de doos is in het Engels, geen Chinees te bekennen. Handleiding in het Engels, Duits en Frans. Er zit ook gewoon een Europeesche quicharge adapter bij.GENETX schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:27:
Aah ok, maar die heeft veel meer telefoons uit China. Grote kans dat het dus een directe import is ipv een Europees model. Je hebt wel de capacitive buttons?
Zolang ze niet bij de MM in Duitsland liggen of via andere normale Europese kanalen te kopen zijn, vermoed ik dat het Chinese import zal zijn.
Heeft je toestel capacitive buttons? Hoe bevalt de gsm tot nu toe?devries1989 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:40:
[...]
Het is wel echt het Europees model. De doos was nog helemaal sealed, dus tussenverkopers hebben niks toegevoegd/weggehaald. Alles op de doos is in het Engels, geen Chinees te bekennen. Handleiding in het Engels, Duits en Frans. Er zit ook gewoon een Europeesche quicharge adapter bij.
Ja heeft ie. Bevalt erg goed voor de prijs! Maarja, ik kom van een Xiaomi Redmi 2 en dan is dit natuurlijk een wereld van verschil. 4G ontvangst is zeer goed. Vingerafdrukscanner is snel en accuraat. Alles werkt naar behoren. Alleen is het nog even wennen, aangezien ik Cyanogenmod draaide op de Redmi.kevinman schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:04:
[...]
Heeft je toestel capacitive buttons? Hoe bevalt de gsm tot nu toe?
http://www.androidcentral.com/zte-axon-7
Topdevries1989 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:12:
[...]
Ja heeft ie. Bevalt erg goed voor de prijs! Maarja, ik kom van een Xiaomi Redmi 2 en dan is dit natuurlijk een wereld van verschil. 4G ontvangst is zeer goed. Vingerafdrukscanner is snel en accuraat. Alles werkt naar behoren. Alleen is het nog even wennen, aangezien ik Cyanogenmod draaide op de Redmi.
Ik heb nog niet veel tijd gehad om met de camera te spelen. Gisteravond wel op een terras met schemerlicht de camera vergeleken met die van de Samsung S7 Edge die een vriend van me heeft. Dan valt wel op dat bij weinig ligt de Axon 7 meer ruis geeft dan de S7 Edge. Ik zal vandaag wat foto's buiten te maken met daglicht en hier uploaden.Anoniem: 256386 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:51:
Heb je wat camera fotos.
Wat betreft de code zelf: Vaak ligt het aan de hardware. Met de Snapdragon 820 zit men wel goed. Ik weet niet in hoeverre de audiochip ook nog van belang is. Met Samsung (en ook vele China phones) heeft men het probleem dat de drivers niet open zijn voor de Exynos en MediaTek chips. Dat probleem heeft de Axon 7 dus niet.
Vooralsnog zou ik wachten tot men de bootloacer unlockbaar maakt.
https://flic.kr/ps/2kNXwL
Indoor lijkt mee te vallen maar dat is moeilijk te vergelijken zonder een foto van ander toestel.
Alle foto's worden flets van dit grauwe weer. Tenzij je flink aan sliders gaat trekken in Lightroom bijvoorbeeld. Ligt waarschijnlijk dus eerder aan de omstandigheden dan aan de cameraAnoniem: 256386 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:32:
zo op het oog lijken de kleuren wat flets maar wel scherp.
Indoor lijkt mee te vallen maar dat is moeilijk te vergelijken zonder een foto van ander toestel.
Voor mij zijn de fotos scherp genoeg. Als je echt goede fotos wil nemen, moet je maar een DSLR camera gebruiken.devries1989 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:00:
Hier zijn wat foto's die ik heb gemaakt. De foto's die buiten zijn gemaakt zijn allemaal met HDR aan. Binnen is zonder HDR. Ik ben niet echt thuis in het goed foto's maken. Als iemand met bepaalde instellingen een bepaalde situatie gefotografeerd wil zien, laat maar weten. Dan zal ik dat deze week proberen te doen.
https://flic.kr/ps/2kNXwL
Kan je de gps eens testen alsjeblieft? Meer bepaald voor deze apps: Google Maps, Sygic of andere navigatie app, Pokemon Go... Ik wil eigenlijk weten hoe snel je gps fixes krijgt, de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid.
Ik vraag het omdat ik eerst twijfelde tussen de Axon 7 en de Oneplus 3. De OP3 heeft blijkbaar problemen met de gps bij sommige mensen. De positie verandert namelijk als je stil staat in bvb Google Maps. Dat was de dealbreaker voor mij.
Zonet buiten een rondje gelopen met Google Maps. Binnen 2 sekonde had hij een accurate fix. Volgens de app GPS Test gebruikte hij 9 sattelieten. Nu ik weer binnen zit verspringt m'n locatie wel een beetje op google maps, maar dat is niet zo erg. Al met al heb ik niks over de GPS te klagen, aangezien het bewolkt is en de GPS het toch goed doet.kevinman schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Voor mij zijn de fotos scherp genoeg. Als je echt goede fotos wil nemen, moet je maar een DSLR camera gebruiken.
Kan je de gps eens testen alsjeblieft? Meer bepaald voor deze apps: Google Maps, Sygic of andere navigatie app, Pokemon Go... Ik wil eigenlijk weten hoe snel je gps fixes krijgt, de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid.
Ik vraag het omdat ik eerst twijfelde tussen de Axon 7 en de Oneplus 3. De OP3 heeft blijkbaar problemen met de gps bij sommige mensen. De positie verandert namelijk als je stil staat in bvb Google Maps. Dat was de dealbreaker voor mij.
Na even wat rondgekeken te hebben op de Amerikaanse community van ZTE kwam ik dit forumtopic tegen over de Europese Axon 7: https://community.zteusa.com/thread/11351
Hierin wordt gezegd dat Europese telefoons last hebben van een kleine vertraging in de audio op Youtube. Ik ben er net achter gekomen dat mijn telefoon dit helaas ook heeft. Het lijkt me verder geen grote issue en het zal met een softwareupdate wel gefixt worden.
Zonder audio fix ga ik het niet bestellen.
Ook jammer dat zte zelf niet op hun eigen forum reageert.
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 03-08-2016 21:28 ]
Kan ie wel echt slow motion opnemen in 240fps? of is dat ook voorbehouden aan de Amerikanen.
Ik vraag me ook af hoe het display is, met name de kleurechtheid. klopt het dat dat het scherm in te stellen is in 3 standen? En kun je op het oog veel verschil zien hiertussen?
In de standaard camera-app zijn bij alle resoluties de framerate alleen op 30fps te selecteren. Ik ga er vanuit dat dit ook met een softwareupdate gefixt wordt, aangezien de telefoon hardwarematig bijna gelijk is aan die van de Amerikanen. Bij de instellingen kun je inderdaad het 'screen effect' aanpassen. Zo kun je saturation zetten op natural, warm of gorgeous en kun je color temperature zetten op warm, normal of cool. Verschillen zijn zeker heel goed te zien. Zelf heb ik nu de saturation op gorgeous staan, dan spatten de kleuren echt van het scherm.BasRB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:02:
Geen stock UI thema en geen 60fps video opname, Erg jammer.
Kan ie wel echt slow motion opnemen in 240fps? of is dat ook voorbehouden aan de Amerikanen.
Ik vraag me ook af hoe het display is, met name de kleurechtheid. klopt het dat dat het scherm in te stellen is in 3 standen? En kun je op het oog veel verschil zien hiertussen?
Anoniem: 224360
Zijn daar nog nadelen aan verbonden?
Als ik alle specs zo bekijk zou de US versie prima in Europa moeten werken, maar wellicht zie ik wat over het hoofd?
Als je alle frequenties hebt nagelopen en dat zijn dezelfde als de Europese versie, dan zou het inderdaad gewoon moeten werken. Je moet alleen wel even checken of je geen sim-locked versie koopt.Anoniem: 224360 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:05:
Ik kan waarschijnlijk een US versie binnenkort halen.
Yes, de frequenties zijn identiek en het is een unlocked variant. In dollars pak je dan weer een paar euro's winst.rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:10:
[...]
Als je alle frequenties hebt nagelopen en dat zijn dezelfde als de Europese versie, dan zou het inderdaad gewoon moeten werken. Je moet alleen wel even checken of je geen sim-locked versie koopt.
Dan moet er geen problemen opleveren wat betreft werking. Garantie wordt alleen wel een stuk lastiger.Anoniem: 224360 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Yes, de frequenties zijn identiek en het is een unlocked variant. In dollars pak je dan weer een paar euro's winst.
Duurt vaak inderdaad wat langer internationaal, maar normaliter levert het weinig problemen op.
YouTube: ZTE Axon 7 vs. OnePlus 3 Full Comparison: Which Should You Buy?
Twijfel nog steeds tussen deze twee, maar als de Nexus 2016 goed is en ook qua prijs.. Dan ga ik daarvoor (Heb nu Nexus 5 en nog steeds erg blij mee)
https://powershellisfun.com
Thx, na het zien van deze vergelijking ben ik zeker dat ik wil wachten op wat Nexus 2016/17 brengt. Vooral de camera van de zte is te sketchy en zo'n grote stap achteruit wil ik niet zetten.GiveMeThoseTags schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:56:
Mooie vergelijk tussen OnePlus 3 en de Axon 7
YouTube: ZTE Axon 7 vs. OnePlus 3 Full Comparison: Which Should You Buy?
Twijfel nog steeds tussen deze twee, maar als de Nexus 2016 goed is en ook qua prijs.. Dan ga ik daarvoor (Heb nu Nexus 5 en nog steeds erg blij mee)
dbrand heeft skins gemaakt voor de Axon 7
nu de telefoon zelf nog...
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ik verwacht eigenlijk dat ze met een software update, zoals veel fabrikanten in het verleden, het gaan oplossen.. Mag het hopen, is een van de weinige downsides van dit toestelDrwho1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:20:
[...]
Thx, na het zien van deze vergelijking ben ik zeker dat ik wil wachten op wat Nexus 2016/17 brengt. Vooral de camera van de zte is te sketchy en zo'n grote stap achteruit wil ik niet zetten.
Wat gaan ze precies oplossen? Low-light performance zal niet heel veel beter gaan worden vermoed ik.GiveMeThoseTags schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:49:
[...]
Ik verwacht eigenlijk dat ze met een software update, zoals veel fabrikanten in het verleden, het gaan oplossen.. Mag het hopen, is een van de weinige downsides van dit toestel
[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 06-08-2016 10:51 ]
http://forum.xda-develope...-unlock-imminent-t3433720
https://community.zteusa.com/thread/11498#41615
Volgende weken zullen ze blijkbaar met een grote announcement komen. Fingers crossed.
Je zou verwachten dat die camera het goed doet omdat hij ook in andere toestellen zit die geen problemen hebben? Is wel vaker geweest dat een software update camera kwaliteit verbeterde.. (Of maskeerde?)Danny.G schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:51:
[...]
Wat gaan ze precies oplossen? Low-light performance zal niet heel veel beter gaan worden vermoed ik.
In welke andere toestellen zit die ook?GiveMeThoseTags schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:29:
[...]
Je zou verwachten dat die camera het goed doet omdat hij ook in andere toestellen zit die geen problemen hebben? Is wel vaker geweest dat een software update camera kwaliteit verbeterde.. (Of maskeerde?)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zover ik lees heeft de ZTE Axon 7 een 20MP Samsung ISOCELL sensor, Samsung heeft deze ook in een aantal toestellen gebruikt maar ook vaak 12MP variant?
http://www.phonearena.com...r-be-even-thinner_id74905
Yes, geweldig! Ik had een request gemaakt voor de Axon 7, blij dat veel anderen dit ook hebben gedaan blijkbaar. Nu weet ik zeker dat ik deze telefoon koop.JarlSX schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:45:
ik zie nog geen accesoires topic, dus hier dan maar
dbrand heeft skins gemaakt voor de Axon 7
nu de telefoon zelf nog...
Een van de weinige uitgebreide en betrouwbare camera reviews over de axon 7 tot nu toe.
Ziet er goed uit voor deze camera. Lijkt op ongeveer hetzelfde niveau te zitten als gelijkwaardige toestellen zoals de op3. Bij weinig licht lijkt de axon 7 het zelfs iets beter te doen. Voor deze prijs is de camera van de Axon 7 dus absoluut geen reden om de telefoon te ontwijken:) .
[ Voor 3% gewijzigd door BasRB op 09-08-2016 19:44 ]
Wel opvallend dat dit de enige review tot nu toe is die dat zegt. Tot nu toe was het altijd wel een goede camera, maar zeker niet zo goed als de s7 en zelfs minder dan de op3 en mi5.BasRB schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:30:
YouTube: ZTE Axon 7 Real Camera Review: Ambitious but flawed...
Een van de weinige uitgebreide en betrouwbare camera reviews over de axon 7 tot nu toe.
Ziet er goed uit voor deze camera. Lijkt op ongeveer hetzelfde niveau te zitten als gelijkwaardige toestellen zoals de op3. Bij weinig licht lijkt de axon 7 het zelfs iets beter te doen. Voor deze prijs is de camera van de Axon 7 dus absoluut geen reden om de telefoon te ontwijken:) .
Als ik bij BestBuy of NewEgg kijk, dan zie ik wel de banden 1,3,7,20 maar geen band 8 hoor. Toch een band die in Nederland wel door bijv. T-Mobile gebruikt wordt toch?Anoniem: 224360 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:05:
Ik kan waarschijnlijk een US versie binnenkort halen.
Als ik alle specs zo bekijk zou de US versie prima in Europa moeten werken, maar wellicht zie ik wat over het hoofd?
Jammer, anders had ik er eentje voor $ 399,- laten meenemen door iemand die toevallig in Amerika was....
Mazda MX-30
In ned is band 20 belangrijkste en daar maakt t mob volgens mij ook gebruik van.nathalia schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:57:
[...]
Als ik bij BestBuy of NewEgg kijk, dan zie ik wel de banden 1,3,7,20 maar geen band 8 hoor. Toch een band die in Nederland wel door bijv. T-Mobile gebruikt wordt toch?
Jammer, anders had ik er eentje voor $ 399,- laten meenemen door iemand die toevallig in Amerika was....
https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/4g-plus-254600
https://community.zteusa....d-somebody-say-bootloader
Er wordt verder niks gezegd over het Europese/Global model (A2017G)
Daarvoor moet je bij zte europe zijn.devries1989 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:53:
Bij de Amerikaanse versie (A2107U) is nu de bootloader te unlocken.
https://community.zteusa....d-somebody-say-bootloader
Er wordt verder niks gezegd over het Europese/Global model (A2017G)
Dus de out of sync youtube is voorlopig niet opgelost. En de vraag wanneer. Zolang ze de consument niet op de hoogte houden is dat een verkeerde instelling.
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
[ Voor 6% gewijzigd door BasRB op 11-08-2016 21:07 ]
De telefoon is op Nederlands te zetten in instellingen. Telefoon is daarna voor 90% in t Nederlands. Alleen dingen als scheduled power zijn in t Engels.
90% in t engels? dat vind ik nogal veel. Raar dat je dan wel op Nederlands in kan stellen, en dat dan slechts 10% ook vertaald wordt. Bedoel je met "dingen als scheduled power" het gehele instellingenmenu?devries1989 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:17:
Ik heb nu een aantal keer Endomondo gebruikt tijdens fietsen met mijn Axon 7. Werkt prima!
De telefoon is op Nederlands te zetten in instellingen. Telefoon is daarna voor 90% in t engels. Alleen dingen als scheduled power zijn in t Engels.
Ja beetje random. Ze hebben het bijvoorbeeld over geheugen en daaronder staat dan storage.BasRB schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:36:
[...]
90% in t engels? dat vind ik nogal veel. Raar dat je dan wel op Nederlands in kan stellen, en dat dan slechts 10% ook vertaald wordt. Bedoel je met "dingen als scheduled power" het gehele instellingenmenu?
Ik neem aan dat de eerste "engels", Nederlands moet zijn?devries1989 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:17:
Telefoon is daarna voor 90% in t engels. Alleen dingen als scheduled power zijn in t Engels.
Ah excuus. Je hebt gelijk. Nederlands bedoel ik daar.spNk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:08:
[...]
Ik neem aan dat de eerste "engels", Nederlands moet zijn?
http://forum.xda-develope...-released-europe-t3440619
Mooi dat het audioprobleem is opgelost.devries1989 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:15:
Ik heb zonet de eerste patch (B02) voor het Europese model geïnstalleerd. De changelog is hier te vinden:
http://forum.xda-develope...-released-europe-t3440619
Aan degenen die het toestel al hebben. Hoe werkt de fingerprint scanner achterop het toestel? Zou je hem liever voorop hebben, of is het echt een voordeel?
Het andere nadeel zijn software updates. ZTE staat niet echt bekend om zijn lange/snelle ondersteuning Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben dat ze het audioprobleem zo snel opgelost hebben. Dat geeft hoop op andere snelle verbeteringen zoals de notificatiebel. Ik weet nu al dat ik me daar ongelofelijk aan ga irriteren.
Daarnaast vind ik het erg jammer dat de speaker grills niet van metaal zijn, maar van plastic. Die zie ik gauw slijten met het in en uit mijn zak halen.
Voor mij heeft de Oneplus 3 geen nadelen, alleen heeft de Axon een paar (flinke) voordelen namelijk het scherm, de audio en de uitbreidbare opslag. In ruil daarvoor krijg je een enorm zwaar toestel, enigszins vreemde software, een vingerafdrukscanner op de achterkant en met een beetje pech slechte hardware knoppen waarvan de power button op een vervelende plek zit. Ik twijfel nog even door...
Voor mij is de OPO3 alleen op camera gebied een stuk beter, althans dat zeggen de reviews.SaN schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:14:
Toch hoor ik in alle reviews dat ze de Oneplus 3 beter vinden met dit toestel als een goede tweede. Ik zie zelf een klein beetje op tegen de fingerprint scanner op de achterkant. Waarschijnlijk handiger of net zo handig als op de voorkant wanneer je hem uit je zak haalt, maar het lijkt me wel lastig als hij in de autolader staat of op een tafel ligt.
Het andere nadeel zijn software updates. ZTE staat niet echt bekend om zijn lange/snelle ondersteuning Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben dat ze het audioprobleem zo snel opgelost hebben. Dat geeft hoop op andere snelle verbeteringen zoals de notificatiebel. Ik weet nu al dat ik me daar ongelofelijk aan ga irriteren.
Daarnaast vind ik het erg jammer dat de speaker grills niet van metaal zijn, maar van plastic. Die zie ik gauw slijten met het in en uit mijn zak halen.
Voor mij heeft de Oneplus 3 geen nadelen, alleen heeft de Axon een paar (flinke) voordelen namelijk het scherm, de audio en de uitbreidbare opslag. In ruil daarvoor krijg je een enorm zwaar toestel, enigszins vreemde software, een vingerafdrukscanner op de achterkant en met een beetje pech slechte hardware knoppen waarvan de power button op een vervelende plek zit. Ik twijfel nog even door...
Zolang ze updaten naar android 7, wat ik wel verwacht is het voor mij prima.
Vooral het scherm, daydream ready zijn voor mij de grote voordelen.
Waarom vind je dat de power button op een vervelende plek zit?
Heb het nu bij de Ulefone power ook zo en eerlijk gezegd geen problemen mee. Eveneens een zwaar toestel, dus daar ben ik ook al aan gewend.
Over de powerbutton las ik op reddit. Mensen die het volume aan willen passen drukken per ongeluk de telefoon uit. Dit zou ook komen omdat de powerbutton nogal gevoelig is. Niet iedereen had hier last van moet ik erbij zeggen.smashmaster schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Voor mij is de OPO3 alleen op camera gebied een stuk beter, althans dat zeggen de reviews.
Zolang ze updaten naar android 7, wat ik wel verwacht is het voor mij prima.
Vooral het scherm, daydream ready zijn voor mij de grote voordelen.
Waarom vind je dat de power button op een vervelende plek zit?
Heb het nu bij de Ulefone power ook zo en eerlijk gezegd geen problemen mee. Eveneens een zwaar toestel, dus daar ben ik ook al aan gewend.
Ik noem expres ook de voordelen, want die zijn er zeker voor de Axon 7. Met de OP3 speel je voor mijn gevoel meer op zeker. Vooral op gebied van de software, wat voor mij in het dagelijks gebruik toch het belangrijkst is.
Zwaar noem ik expres. Ik had gisteren de HTC M9 van mijn zusje even vast, en het viel me op dat hij flink zwaar was. Niet storend, het voelt ook wel stevig aan natuurlijk. Maar toen zag ik dat de Axon 7 nog eens 30 gram zwaarder is. (ik weet het niet meer precies, maar 185 gram ipv 155 oid) dat is nogal een verschil.
Ahh oke. Moet zeggen dat ik dat probleem in het begin ook wel had, maar niet omdat de powerbutton gevoelig was, maar kwestie van wennen aan nieuwe (dichtbij) ligging.SaN schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:40:
[...]
Over de powerbutton las ik op reddit. Mensen die het volume aan willen passen drukken per ongeluk de telefoon uit. Dit zou ook komen omdat de powerbutton nogal gevoelig is. Niet iedereen had hier last van moet ik erbij zeggen.
Ik noem expres ook de voordelen, want die zijn er zeker voor de Axon 7. Met de OP3 speel je voor mijn gevoel meer op zeker. Vooral op gebied van de software, wat voor mij in het dagelijks gebruik toch het belangrijkst is.
Zwaar noem ik expres. Ik had gisteren de HTC M9 van mijn zusje even vast, en het viel me op dat hij flink zwaar was. Niet storend, het voelt ook wel stevig aan natuurlijk. Maar toen zag ik dat de Axon 7 nog eens 30 gram zwaarder is. (ik weet het niet meer precies, maar 185 gram ipv 155 oid) dat is nogal een verschil.
Gewicht merk je inderdaad heel goed, 30 gram is niet veel, maar lijkt met telefoons toch heel veel.
Denk dat ik nog heel even wat reviews en vergelijkingen afwacht met de Redmi pro. Wsl wordt het toch de Axon 7 ivm daydream ready en met de specs ben je toch weer klaar voor een jaar (of 2)
De fingerprint scanner vind ik erg fijn. Hij werkt snel en accuraat. Wanneer ik het toestel vast heb, dan heb ik mijn wijsvinger al ongeveer op die plek. Omdat de scanner iets is verzonken ten opzichte van de achterkant van de telefoon is deze ook snel te vinden. Daarnaast kan je de fingerprint scanner gebruiken als cameraknop. In de instellingen kun je ook nog dat vanuit de stand-by een app wordt geopend wanneer je een bepaalde vinger er op legt.SaN schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:19:
[...]
Mooi dat het audioprobleem is opgelost.
Aan degenen die het toestel al hebben. Hoe werkt de fingerprint scanner achterop het toestel? Zou je hem liever voorop hebben, of is het echt een voordeel?
De telefoon voelt verder echt zeker niet als een pre-release die niet af zou zijn. Softwarematig is de telefoon zeer snel en heb ik geen vastlopers gehad. De audiovertraging die het toestel eerst had met video's afspelen op youtube hebben ze vrij snel opgelost. Alle apps die ik installeer werken goed en snel. De accu gaat erg lang mee. Met intensief gebruik haal ik op zijn minst anderhalf dag. Over de bouwkwaliteit ben ik al helemaal tevreden. De afwerking is uitmuntend en de telefoon straalt echt luxe uit. Wanneer ik mensen vertel dat ik er €400,- voor heb betaald geloven ze me bijna niet.
Android Police vindt de Axon7 beter dan de OP3SaN schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:14:
Toch hoor ik in alle reviews dat ze de Oneplus 3 beter vinden met dit toestel als een goede tweede. Ik zie zelf een klein beetje op tegen de fingerprint scanner op de achterkant. Waarschijnlijk handiger of net zo handig als op de voorkant wanneer je hem uit je zak haalt, maar het lijkt me wel lastig als hij in de autolader staat of op een tafel ligt.
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Anoniem: 799895
Heb je de quartz grey?devries1989 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:42:
[...]
De fingerprint scanner vind ik erg fijn. Hij werkt snel en accuraat. Wanneer ik het toestel vast heb, dan heb ik mijn wijsvinger al ongeveer op die plek. Omdat de scanner iets is verzonken ten opzichte van de achterkant van de telefoon is deze ook snel te vinden. Daarnaast kan je de fingerprint scanner gebruiken als cameraknop. In de instellingen kun je ook nog dat vanuit de stand-by een app wordt geopend wanneer je een bepaalde vinger er op legt.
De telefoon voelt verder echt zeker niet als een pre-release die niet af zou zijn. Softwarematig is de telefoon zeer snel en heb ik geen vastlopers gehad. De audiovertraging die het toestel eerst had met video's afspelen op youtube hebben ze vrij snel opgelost. Alle apps die ik installeer werken goed en snel. De accu gaat erg lang mee. Met intensief gebruik haal ik op zijn minst anderhalf dag. Over de bouwkwaliteit ben ik al helemaal tevreden. De afwerking is uitmuntend en de telefoon straalt echt luxe uit. Wanneer ik mensen vertel dat ik er €400,- voor heb betaald geloven ze me bijna niet.
De of en wanneer zijn beide echter nog onbekend.
[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 17-08-2016 20:25 ]
De Ion Gold heb ik. Van te voren had ik twijfels over de kleur. Maar nu ik hem heb ben ik erg blij mee. Hij ziet er chic uit zo.
YouTube: ZTE Axon 7 Unboxing!
Mooi, goed om te horen!Danny.G schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:25:
Ik dacht ik laat het even weten, maar ik probeer een review unit te regelen voor een review....
Wow, smullen! De voorkant doet me denken aan een HTC One M8 en dat is niet slecht.BasRB schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:56:
Ik had nog naast de renders nog geen (echte) beelden gezien van de grijze versie, maar hier is hij dan eindelijk. Ziet er goed uit.
YouTube: ZTE Axon 7 Unboxing!
Anoniem: 807249
Zelf heb ik even bij Amazon.de gekeken, hier kon ik niet goed uit op maken of de telefoon te bezorgen is in Nederland.
[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 21-08-2016 22:13 ]
Anoniem: 34124
Daar heb ik ook grote twijfels over. De software updates, dat het alleen Engelstalig is vind ik trouwens niet erg.Laguna schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:10:
Beschikbaarheid van het toestel is in ieder geval een drama zo te zien. Aangezien alleen devries1989 het toestel momenteel heeft (en het toestel mogelijk niet eens officieel verkocht gaat worden in Nederland). Ik ben ieder geval blij dat ik voor de OP3 heb gekozen. Ik heb voor nu nog weinig vertrouwen in ZTE op de Europese markt. Als ze al problemen hebben om hardware hier geleverd te krijgen dan heb ik ook m'n twijfels over de support op software gebied.
Ik wacht nog even tot eind September met welke smartphone ik hoop eens op LG maar nu ga ik off-topic 🤐
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [ZTE Axon 7] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [ZTE Axon 7] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [ZTE Axon 7] Het grote Accessoires topic