Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jslaman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:45
Heb op mijn axon nog nooit een OTA update ontvangen, dus dat verwacht ik nu ook niet.

• Jos_M
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-02 22:07

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

jslaman schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:32:
Heb op mijn axon nog nooit een OTA update ontvangen, dus dat verwacht ik nu ook niet.
Was bij mij ook de 1e keer, maar hij verscheen toen ik handmatig zocht naar updates via Instellingen...

Probeer het eens!

• jslaman
Jos_M schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:01:
[...]

Was bij mij ook de 1e keer, maar hij verscheen toen ik handmatig zocht naar updates via Instellingen...

Probeer het eens!
Uiteraard al geprobeerd. Helaas zonder het gewenste resultaat.

• banaliteit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-02 18:10
Mooi dat hij er uiteindelijk toch gekomen is. Ik gebruik de gelegenheid ook gelijk om mijn batterij te vervangen. Zou mooi zijn als ik ook de camera 2 api kan unlocken. Ik kan er dan wel weer een jaartje mee voorruit. Ik heb hem al bijna twee jaar.

• martijnkoevoets
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:34
afgelopen weken kreeg ik de OTA maar niet, na wat ongeduldig zoeken ben het OTA bestand tegen gekomen voor G variant (wat lijkt via officiele zte website? www.ztems.com).

op dit forum ben ik hem tegengekomen (page 4/ #35)

met link naar dit bestand
A2017GV1.3.0B02 OTA LINK

geen garanties qua functionaliteit/veiligheid btw!

mini howto:
- download zip file
- NIET uitpakken en op sd kaart zetten van telefoon in de hoofd directory
- al je gmail accounts verwijderen van telefoon (anders werkt installatie niet door ?remote killswitch? )
- Telefoon uitzetten
- volume + ingedrukt houden, zet nu telefoon aan. je ziet zte logo, laat power knop los (volume + ingedrukt blijven houden!)
- je ziet nu menu'tje waardoor je kun navigeren met vol +/- en met power selecteert.
- kies update from sd card, en selecteer je gedownloade zip en je bent onderweg met updaten!
- na deel van installatie herstart telefoon maar gaat uit na zte logo, je moet hem dan zelf aanzetten en dan gaat ie verder met boot/installatie.

Gebruik het nu 1 dag, en lijkt goed te werken

Batterij:
- Paar weken geleden batterij zelf vervangen, moet zeggen dat het makkelijk zelf te doen is na kijken van youtube tutorial 1/2!
extra tips bovenop tutorial:
- front lensje zit met mini plakkertje vast, letop dat je deze niet lostrekt/beschadigd
- caseing loskrijgen is lastig, heel dun plat metaal/sterk plastic werkt beste.
- telefoon gaat nu weer heerlijk volle 24 uur mee!

martijnkoevoets wijzigde deze reactie 20-11-2018 20:40 (16%)

• banaliteit
martijnkoevoets schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:35:
afgelopen weken kreeg ik de OTA maar niet, na wat ongeduldig zoeken ben het OTA bestand tegen gekomen voor G variant (wat lijkt via officiele zte website? www.ztems.com).

op dit forum ben ik hem tegengekomen (page 4/ #35)

met link naar dit bestand
A2017GV1.3.0B02 OTA LINK

geen garanties qua functionaliteit/veiligheid btw!

mini howto:
- download zip file
- NIET uitpakken en op sd kaart zetten van telefoon in de hoofd directory
- al je gmail accounts verwijderen van telefoon (anders werkt installatie niet door ?remote killswitch? )
- Telefoon uitzetten
- volume + ingedrukt houden, zet nu telefoon aan. je ziet zte logo, laat power knop los (volume + ingedrukt blijven houden!)
- je ziet nu menu'tje waardoor je kun navigeren met vol +/- en met power selecteert.
- kies update from sd card, en selecteer je gedownloade zip en je bent onderweg met updaten!
- na deel van installatie herstart telefoon maar gaat uit na zte logo, je moet hem dan zelf aanzetten en dan gaat ie verder met boot/installatie.

Gebruik het nu 1 dag, en lijkt goed te werken

Batterij:
- Paar weken geleden batterij zelf vervangen, moet zeggen dat het makkelijk zelf te doen is na kijken van youtube tutorial 1/2!
extra tips bovenop tutorial:
- front lensje zit met mini plakkertje vast, letop dat je deze niet lostrekt/beschadigd
- caseing loskrijgen is lastig, heel dun plat metaal/sterk plastic werkt beste.
- telefoon gaat nu weer heerlijk volle 24 uur mee!
Hoe bevalt de oreo rom. Ik ben ook van plan de batterij te vervangen. Ik wacht nu op LineageOS16 Voor Pie

• jslaman
Mij bevalt de oreo ROM prima, geen gekke dingen tegen gekomen. Grootste verbetering is wat mij betreft dat het Bluetooth audio volume eindelijk op peil is.

• martijnkoevoets
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:34
banaliteit schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:01:
[...]

Hoe bevalt de oreo rom. Ik ben ook van plan de batterij te vervangen. Ik wacht nu op LineageOS16 Voor Pie
Tot nu toe prima, geen rare dingen, batterij leven is normaal enz, voelt allemaal net even nieuwer aan. Enige waar ik nog niet helemaal achter ben is hoe ik guestmode uit kan zetten via interface, nog even wat beter naar zoeken.

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 10:52
Er is weer een nieuwe update, B03. Security-update is nu 1 november. Verder onbekend wat er gewijzigd is. De link is http://download.ztedevices.com/support/product/548/201812051059748/sd/20181212113602035.zip

• banaliteit
Ik heb zo juist ook de batterij gewisseld. Het is prima te doen, maar ik had wel wat moeite om body en scherm uit elkaar te krijgen.

Ik was eerst van plan om een Pie rom te proberen, maar bij nader inzien ga ik dat toch maar niet doen. De roms zitten nog vol met bugs volgens mij. Ik ga dit weekend overstappen op Oreo met bovenstaande instructies.

• ToxicR9
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-01 10:27
Voor mensen die geen OTA's ontvangen en met batterij problemen met de Axon 7 G Variant (Globaal/Europa):

Zorg er voor dat de drivers voor je axon 7 zijn geinstalleerd,adb en fastboot drivers zijn geinstalleerd en je je fotos etc heb opgeslagen op je pc...na dit process hieronder gevolgd te hebben zullen alle gegevens op je toestel verloren zijn!

Navigeer naar Axon 7 XDA forums en zoek naar A2017G B11 EDL,download dit bestand,sla hem op en unpack hem naar C: in zijn eigen folder.
Navigeer naar Axon 7 XDA en zoek naar Axon7Toolkit en installeer die.
Download nu de laatste MiFlash en unpack/installeer die.
Ga naar instellingen>telefoon info>en druk meermaals op build info (blijven klikken) totdat die zegt dat ontwikkelaars opties zijn ontgrendeld.
Ga nu naar ontwikkelaars opties en schakel usb debugging in.
PLug je axon 7 aan je laptop,er word gevraagd of je usb debug wil toestaan van deze laptop,vink aan altijd toestaan en klik dan op oke.Backup nu al je foto's etc naar je PC/Laptop.

Als je dit heb gedaan,gebruik je axon 7 dan tot de accu volledig leeg is (paar keer booten om zeker te zijn dat die leeg is en de logo niet meer zichtbaar word)
Laad de telefoon nu op zonder de telefoon aan te doen.

Wanneer de telefoon is opgeladen tot 100,laat hem dan nog ff aan de lader liggen.
Open nu MiFlash en selecteer de map B11 EDL en klik op oke.Soms komt er een dialoog met daarin Cant find script,negeer dit.
Unplug je axon van de lader,wacht even 5 tot 10 seconden.
*Druk nu op volume knop beneden volume knop boven en de power knop,alle drie tegelijk! Je zal zien dat de led licht snel en even rood zal knipperen.je zit nu in edl mode.Plug je axon 7 aan de laptop en klik in MiFlash op Refresh.Je zal zien dat je telefoon is gevonden,nu kan je op flash klikken en zal het proces beginnen.

*Als je led licht constant rood blijft,doe dan je telefoon weer uit(unplugged)...open axon7toolkit.Op je axon 7 volume knop naar beneden en power knop ingedrukt houden totdat je op je axon scherm FTM mode ziet.Plug nu je axon in je laptop en ga naar axon7toolkit en volg de instructie totdat die gereboot is in EDL.Sluit axon7toolkit en laat de axon plugged in!Nu kan je verder met MiFlash.

Wanneer die in Miflash zegt voltooid,sluit je miflash,unplug je axon 7 en zet hem aan.
Als die weer uitgaat met 2 knipperende rode leds,start hem dan weer opnieuw op.Als je na het opstarten een scherm krijgt dat je een code moet invoeren...zet je axon 7 uit en laad hem op tot de 100.Reboot dan in recovery (met de lader aangesloten) en doe een factory reset,haal nu de axon van de lader en boot naar systeem .

Done.Je bent nu op stock MM b11,waar je otas zult ontvangen (met de bootloader locked en unlocked,ota's ontvang je en die kun je gewoon uitvoeren)

Als je bootloader unlocked is,en je wilt hem weer locken..zorg dan dat je op B11 MM zit! Want fastboot is nodig om hem te locken.
Process om te locken duurde ook ff,ik zal die plaatsten wanneer er mensen zijn die hem willen locken (de meeste willen dat toch niet)

ik hoop dat ik niks vergeten ben

• ToxicR9
banaliteit schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:05:
Ik heb zo juist ook de batterij gewisseld. Het is prima te doen, maar ik had wel wat moeite om body en scherm uit elkaar te krijgen.

Ik was eerst van plan om een Pie rom te proberen, maar bij nader inzien ga ik dat toch maar niet doen. De roms zitten nog vol met bugs volgens mij. Ik ga dit weekend overstappen op Oreo met bovenstaande instructies.
hoezo heb je je batterij verwisseld? En welke voordeel heb je nadat je de batterij heb verwisseld?
Aangezien ik onderhand door heb dat er veel mensen klagen over de batterij maar geen idee hebben wat er aan de hand is.Simpel je batterij verwisselen kan ook onnodig zijn.
Ik heb al zoveel geflashed op me axon en ik raad mensen aan weg te blijven van alle builds die gemaakt zijn met LOS15 of hogere sources

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:31
ToxicR9 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:08:
[...] ik raad mensen aan weg te blijven van alle builds die gemaakt zijn met LOS15 of hogere sources
En waarom?
Functioneert hier prima.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• banaliteit
ToxicR9 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:08:
[...]

hoezo heb je je batterij verwisseld? En welke voordeel heb je nadat je de batterij heb verwisseld?
Aangezien ik onderhand door heb dat er veel mensen klagen over de batterij maar geen idee hebben wat er aan de hand is.Simpel je batterij verwisselen kan ook onnodig zijn.
Ik heb al zoveel geflashed op me axon en ik raad mensen aan weg te blijven van alle builds die gemaakt zijn met LOS15 of hogere sources
Mijn batterij was versleten na 1,5 jaar constant quick charging. Normaal wordt hij gethrottled rond 15% op stock en dat percentage ging langzaam omhoog. Met de nieuwe batterij voelt de telefoon als nieuw.

Ik heb er ook toch maar LOS 16 met de build van september opgezet. Ik draai dit nu al een maand en ik ben er erg tevreden over. Ik heb nog nooit een crash gehad en de enige bug die ik ben tegengekomen is dat niet automatisch verbinding wordt gemaakt met het mobiele netwerk na airplane mode. Dan moet je rebooten. Daarnaast missen er wat features uit Pie zoals het rotate knopje die zou moeten verschijnen als je kantelt binnen een applicatie.

De nieuwste versie van LOS 16 unofficial zou volgens XDA ook stabiel werken, maar dan moet je wel handmatig een nieuwere versie van schwifty kernel erover flashen geloof ik. Aangezien custom development voor LOS 16 zowat dood is en ik tevreden ben met wat ik nu heb ga ik dat niet doen waarschijnlijk.

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07:29

Fioravanti

Fioravantastisch!

banaliteit schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Mijn batterij was versleten na 1,5 jaar constant quick charging. Normaal wordt hij gethrottled rond 15% op stock en dat percentage ging langzaam omhoog. Met de nieuwe batterij voelt de telefoon als nieuw.

Ik heb er ook toch maar LOS 16 met de build van september opgezet. Ik draai dit nu al een maand en ik ben er erg tevreden over. Ik heb nog nooit een crash gehad en de enige bug die ik ben tegengekomen is dat niet automatisch verbinding wordt gemaakt met het mobiele netwerk na airplane mode. Dan moet je rebooten. Daarnaast missen er wat features uit Pie zoals het rotate knopje die zou moeten verschijnen als je kantelt binnen een applicatie.

De nieuwste versie van LOS 16 unofficial zou volgens XDA ook stabiel werken, maar dan moet je wel handmatig een nieuwere versie van schwifty kernel erover flashen geloof ik. Aangezien custom development voor LOS 16 zowat dood is en ik tevreden ben met wat ik nu heb ga ik dat niet doen waarschijnlijk.
Werkt Google Daydream wel binnen LOS16?

Work hard, play hard. Tesla Model 3 LP AP vanaf december '19

• banaliteit
Fioravanti schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Werkt Google Daydream wel binnen LOS16?
Nee

• ToxicR9
dutchgio schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:41:
[...]

En waarom?
Functioneert hier prima.
heeft mij sensoren calibratie gesloopt.battery percentage word niet altijd juist weergegeven.En met bepaalde games die die sensoren gebruikt,in die game loopt de batterij in 6 minuten voor 15% leeg,en als ik de game dan stop en youtube aanzet,kan ik 30 minuten youtube kijken zonder een % te verliezen.

wat is je sot? en gebruik?
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True