Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• EnerGeForce
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-10-2018

• Unrealiac
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:19
Ik heb hem nu OTA binnen kunnen halen. Installing as we speak :)

Here's to you Nicola and Bart

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:42
(jarig!)
Ik zat op B06 en heb de update ook maar handmatig gedownload. Daarna gewoon de update gestart en deze is zonder problemen gelukt. Ik hoefde dus niet terug naar B05.

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:27

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ik draai B08 nu een aantal dagen, nog geen verschillen gemerkt.

Work hard, play hard

• jayjey
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Ik zou graag wat suggesties voor headset en houder met de Axon 7 hebben.

jayjey wijzigde deze reactie 07-11-2017 14:43 (24%)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:42

l3art

Moderator Mobile
quote:
jayjey schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:42:
Ik zou graag wat suggesties voor headset en houder met de Axon 7 hebben.
Probeer het eens in het accessoires topic. En kom ook zelf met voorstellen/suggesties die je zelf gevonden hebt (het blijft hier tweakers = eigen inzet).

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• Lo2
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-01 21:58
Na controle van mijn geïnstalleerde apps in de playstore ontdekte ik de systeemapp 'SystemUpdates' van uitgever 'ZZte'. Deze app ziet er erg verdacht uit en kan niet verwijderd worden.

Na wat googlen heb ik het vermoeden dat het hier om de Chinese dataminingtool Adups gaat, ook vanwege het verband met de OTA functionaliteit van ZTE zelf. Na het uitschakelen van de app verdwijnt deze optie namelijk uit het settings menu.

Helaas is uitschakelen voor nu de enige optie (?). Grote kans dat de app anders weer ongemerkt gepusht wordt.

Zijn er meer die deze app hebben opgemerkt?

• Muser1993
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 07-12-2017
Sinds gisteren heb ik MiFavor 4.2 op mijn ZTE geïnstalleerd. Nu loopt mijn batterij echter veel sneller leeg. Waar ik hem eerst (voor gisteren) eens per dag moest opladen moet dat nu twee à drie keer. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?

• Mysteryman2
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 25-11-2017
quote:
Lo2 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:18:
Na controle van mijn geïnstalleerde apps in de playstore ontdekte ik de systeemapp 'SystemUpdates' van uitgever 'ZZte'. Deze app ziet er erg verdacht uit en kan niet verwijderd worden.

Na wat googlen heb ik het vermoeden dat het hier om de Chinese dataminingtool Adups gaat, ook vanwege het verband met de OTA functionaliteit van ZTE zelf. Na het uitschakelen van de app verdwijnt deze optie namelijk uit het settings menu.

Helaas is uitschakelen voor nu de enige optie (?). Grote kans dat de app anders weer ongemerkt gepusht wordt.

Zijn er meer die deze app hebben opgemerkt?
Ik kwam de app ook tegen bij geinstalleerde apps via de play store, maar niet bij de apps onder instellingen. Het is mij helaas nog niet gelukt om de app uit te schakelen. Ik heb daarnaast ook een app genaamd MFVKeyguard. Heeft alleen maar negatieve reviews die aangeven dat het om ZTE bloatware gaat, ook deze app kom ik verder niet tegen bij instellingen > apps en kan ik ook niet verwijderen.
quote:
Muser1993 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:16:
Sinds gisteren heb ik MiFavor 4.2 op mijn ZTE geïnstalleerd. Nu loopt mijn batterij echter veel sneller leeg. Waar ik hem eerst (voor gisteren) eens per dag moest opladen moet dat nu twee à drie keer. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Sinds ik heb geupdate naar B08 gaat de batterij van mijn Axon 7 ook aanzienlijk sneller leeg. Daarnaast heb ik nogsteeds last van willekeurig uitvallen en Whatsapp die foutief weergeeft dat ik online ben totdat ik de app uit swipe.

Het liefst zou ik Lineage OS op mijn telefoon zetten maar heb hier weinig/geen ervaring mee en ben bang dat ik mijn telefoon brick aangezien ik bij het terugzetten naar Marshmellow destijds al in een loop terecht kwam.

• AMvanNorden
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-03-2018
Sinds April in 't bezit van de ZTE Axon 7. Echter heb ik sinds afgelopen week meerdere problemen. Grootste probleem is dat de batterij heel snel leeg gaat. Ook werkt quick charge niet meer.

Grootste boosdoener is het scherm volgens mijn power manager op de telefoon.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Toestel draait de nieuwste sofware versie(B08) en het toestel is al meerdere keren gereset. Niks helpt helaas.

• Vallion
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 07-01 18:50
http://www.ztedevice.com/...9D9C14D719385E6F8CFB6A514

B09 met android beveiligingspatch 1-12-17

• buzzbuzz68
(jarig!)
quote:
Hmm... ziet er wel raar uit. Van V1.2 B08 naar V1.0 B11 met een bijwerkdatum van 2017-03-15.

• Vallion
Ik volg je niet. Ik zie gewoon (ook geinstalleerde versie) v.1.2 B09 en beveiligingsupdate december 2017. Zie dezelfde info via de link.

• buzzbuzz68
(jarig!)
Je hebt gelijk. Het is heel vreemd, maar toen ik de eerste keer de update downloade kreeg ik een andere versie. Nu is het wel goed gegaan. Bedankt voor de tip.

• spleethoven
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:55
Ik heb net een zte axon 7 gekocht. Kan ik hem dan best ook updaten? Ik zou niet graag hebben dat de batterij snel leegloopt.

• Vallion
Updaten zorgt ook voor de laatste beveiligingsupdates. Dus sowiewo aan te raden. De meeste mensen die klagen over groter batterijverbruik hebben dat voornamelijk tussen de oren zitten. Bekijk nu de batterij stats en na de update. Mocht hier groot verschil in zitten pinpoint dan de grootse verbruikers en pak die aan.

• WhiteAss
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15-01 18:53
Ik zit op B08 en kom nog makkelijk de dag door. Dus idd geen garantie dat je batterij sneller leeg loopt ;)

• buzzbuzz68
(jarig!)
Ik heb op B09 geen enkel probleem met de accuduur. Ik kom riant de dag door.

• Fresno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:55
Vraagje:

Vandaag telefoon binnen gekregen van Gearbest. Nu wil ik hem klaar maken als kerstcadeautje voor mijn zoon, maar ik vind geen updates. Melding dat dit de meest recente versie is.
Uiteraard heb ik het topic gedeeltelijk doorgelezen, maar gezien de tijd wil ik het graag even snel doen, voordat hij thuis is.

Ik lees bij software:
MiFavor 4.0
Versie: ZTEA2017GV1.0.0B11

Volstaat het als ik de hierboven genoemde b05 versie op sd zet en deze dan laat uitvoeren als update?

Of is dat tekort door de bocht?
Zelf geen ervaring met dit merk.

Alvast dank.

Fresno wijzigde deze reactie 20-12-2017 18:08 (3%)

• Vallion
Voor het beste resultaat even dit draadje doorbladeren en stap voor stap de updates uitvoeren vanaf de softwareversie die je nu draait. Het .zip bestand op de root van de sd zetten en handmatig laten zoeken naar updates. Je zult er een aantal moeten doen om helemaal up to date te zijn.

• EnerGeForce
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-10-2018
Android oreo staat inmiddels ook op de planning: https://www.ztemobile.de/...o-kommt-fuer-euer-axon-7/

• j0rn89
  • Laatst online: 14-01 12:17
@Fresno ik heb van een andere tweaker een Axon 7 overgekocht die ook van Gearbest kwam. Ook met MiFavor 4.0
Versie: ZTEA2017GV1.0.0B11

Ik heb hier: https://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100 software update android 7.1 nougat B08 gedownload en met de computer op de interne opslag van de mobiel gezet. Daarna kan je via settings updaten.

Nu MiFavor 4.2 Android 7.1.1 met security patch van 1 october 2017.

Edt: nog steeds wel een aantal system apps die niet te verwijderen zijn :( had hiervoor een Moto G5+ en die is toch wat schoner qua bloatware. Volgens de thread op XDA komt Oreo nog naar de Axon 7 en stappen ze dan ook af van MiFavor.

Edit2: op http://www.ztedevice.com/...9D9C14D719385E6F8CFB6A514 staan weer andere builds met een N-version en een M-version. Ik weet niet zo goed wat het verschil hier tussen is.

Edit3: vingerafdrukscanner werkt een stuk sneller nu.

Edit 4: nova launcher erop gezet maar nu update mijn clock widget niet meer... Als ik switch naar de mifavour doet ie het wel.
Ook problemen met WiFi hotspot maar na aanpassen van APN settings doet die het.

j0rn89 wijzigde deze reactie 22-12-2017 14:29 (47%)

• Fresno
Bedankt voor de heldere uitleg. Ga vanavond de stappen door lopen en hem inpakken. Wel bijzonder mooi geluid zit hier in.....misschien hou ik hem wel zelf😉

• j0rn89

Hier staat de laatste nougat versie B09 ik vermoed dat je ook direct naar die versie kunt. Die heeft de laatste beveiligingspatch van december.

• Fresno
De B08 stond er zo op en werkt prima. Denk dat de volgende update de Oreo gaat worden.

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08-01 20:01
quote:
j0rn89 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:15:

Hier staat de laatste nougat versie B09 ik vermoed dat je ook direct naar die versie kunt. Die heeft de laatste beveiligingspatch van december.
Vandaag ontvangen(eindelijk).
Ik probeer nu naar Nougat te downloaden(mbv Imac en Join Me )
Dezedownload genomen:
http://download.ztedevice.../sd/20171208174100013.zip
Ik heb de hele map Axon7_Nougat-7_1 in root gezet.
Daarna op de phone naar "Systeem Software Updaten", deze geeft" uw sw is uptodate"
Soms lees je in root zetten en soms dat hij op sdcard moet. Ook lees je soms dat het een zipbestand is, maar de download die ik heb is geen zipbestand. Ik zie wel een paar bin bestandjes als zip.
Wat doe ik fout?

doggy1 wijzigde deze reactie 22-12-2017 21:14 (12%)

Imac 27" mid 2011, Macbook 12" 2015, NVIDIA Shield 2017,Axon 7,lenovo yoga tab 3 pro,OnePlusOne, RI p3

• doggy1
quote:
Fresno schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:29:
De B08 stond er zo op en werkt prima. Denk dat de volgende update de Oreo gaat worden.
Kun jij me aub uitleggen, stap voor stap, hoe jij dat gedaan hebt? Het is mij nog niet gelukt.

Imac 27" mid 2011, Macbook 12" 2015, NVIDIA Shield 2017,Axon 7,lenovo yoga tab 3 pro,OnePlusOne, RI p3

• Vallion
quote:
doggy1 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:07:
[...]

Vandaag ontvangen(eindelijk).
Ik probeer nu naar Nougat te downloaden(mbv Imac en Join Me )
Dezedownload genomen:
http://download.ztedevice.../sd/20171208174100013.zip
Ik heb de hele map Axon7_Nougat-7_1 in root gezet.
Daarna op de phone naar "Systeem Software Updaten", deze geeft" uw sw is uptodate"
Soms lees je in root zetten en soms dat hij op sdcard moet. Ook lees je soms dat het een zipbestand is, maar de download die ik heb is geen zipbestand. Ik zie wel een paar bin bestandjes als zip.
Wat doe ik fout?
De download zelf is een map. In die map staat een .zip bestand van 200mb tot 2 gig (ligt aan de update) alleen het .zip bestand zet je op de root van de SD kaart. Dus op de SD kaart staat een .zip bestand, niet nog eens in een map. Nu kun je de telefoon naar updates laten zoeken.

• doggy1
Bedoel je de interne sd?
De download is ruim 5 Gb en in die map zitten een paar zip bestanden. De grootste is 87 MB(NON-HLS.bin), of kan het zijn dat ik hem niet zie doordat ik met een Imac bezig ben?

Ik ga nu proberen via windows 10.

Nu lukte het wel! :)

doggy1 wijzigde deze reactie 23-12-2017 00:07 (90%)

• Vallion
Mooi dat het gelukt is. Het gaat om de SD kaart die je er zelf instopt. Dus de SD, niet het eigen interne geheugen.

• j0rn89
Vanaf intern geheugen doet ie het ook. De file moet wel update.zip heten anders wordt die niet herkend.

• doggy1
quote:
j0rn89 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:35:
Vanaf intern geheugen doet ie het ook. De file moet wel update.zip heten anders wordt die niet herkend.
Klopt.
Je moet hem gewoon "update" noemen, want zip staat er vanzelf achter, want is zipfile.

• jslaman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:51
Iemand een idee hoe je een ICE contact op het lockscreen plaatst? Lijkt erop alsof ZTE die functionaliteit heeft weggelaten.

• buzzbuzz68
(jarig!)
quote:
jslaman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:39:
Iemand een idee hoe je een ICE contact op het lockscreen plaatst? Lijkt erop alsof ZTE die functionaliteit heeft weggelaten.
Je kunt eigenaar-info toevoegen die getoond wordt op het lock-screen. Dit kan alles zijn. Je vindt dit in Instellingen -> Beveiliging -> Meer scherm vergrendeling instellingen.

• jslaman
quote:
buzzbuzz68 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:59:
[...]

Je kunt eigenaar-info toevoegen die getoond wordt op het lock-screen. Dit kan alles zijn. Je vindt dit in Instellingen -> Beveiliging -> Meer scherm vergrendeling instellingen.
Bedankt voor je bericht. Ik kan de instelling niet vinden, maar draai ook nog op Marshmallow. Op nougat is dit dus blijkbaar wel in te stellen, top!

Moet de telefoon nog updaten, maar verbinding maken met de mac zit er niet in en de drivers werken ook niet op een laptop met laatste windows 10 update. Volgende week eens op mn werk laptop proberen.

• pauw176
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 09:17
Bij instellingen -> beveiliging staat informatie bij nood.

Wel android 7.1.1

• buzzbuzz68
(jarig!)
quote:
pauw176 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:34:
Bij instellingen -> beveiliging staat informatie bij nood.

Wel android 7.1.1
:+ Volledig overheen gekeken. Had het zelfs al een keer ingevuld.

• cco
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08-01 07:02
Ook de Zweedse B09 Nougat Rom geïnstalleerd. (AXON 7(ZTE A2017G )SD card software package(344070B1405ZTE A2017GV1.2.0B09)N Version)

Tot nu toe 1 vreemde bug gezien (deze week een keer of 3): het touchscreen lijkt de weg kwijt te zijn, en scrollen in een website gaat alle kanten op behalve de kant uit waar je heen scrollt. Na locken en weer unlocken van de telefoon is het probleem weer verdwenen.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 04:11

Dxue

PSN:EvilDrunk

quote:
doggy1 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:28:
[...]

Klopt.
Je moet hem gewoon "update" noemen, want zip staat er vanzelf achter, want is zipfile.
ik moest hem nog wel even uitpakken, want bij mij is het een zip in een map in een zip.

heb hem vandaag ontvangen en voor zusje gekocht, maar is eigenlijk best wel een mooi toestel. ik hoef tegenwoordig niet meer snelste en nieuwste te hebben, want gebruik hem eigenlijk alleen nog maar als een mobiel om bereikbaar te zijn en af en toe wat filmpjes en ebooks.

ga zo even naar nougat updaten en kijken hoe dat gaat. las wel op xda dat mifavor 5.0 beter is dan 4.2? meer volwassen, maar is wel de chinese variant. zal eens kijken morgen als ik tijd heb om naar die versie te testen.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• mastair
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik heb mijn Axon 7 kapot laten vallen. Daar wil zeggen, een flinke barst in het scherm. Alleen het glas, want het touch screen werkt nog prima.

Zte Duitsland geeft aan dat reparatie 243 euro kost en verzendkosten zijn voor mij.

Wie heeft een beter idee? Ben zelf niet zo handig om hem zelf te maken.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Ricepuppet
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15-01 16:25
quote:
mastair schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:05:
Ik heb mijn Axon 7 kapot laten vallen. Daar wil zeggen, een flinke barst in het scherm. Alleen het glas, want het touch screen werkt nog prima.

Zte Duitsland geeft aan dat reparatie 243 euro kost en verzendkosten zijn voor mij.

Wie heeft een beter idee? Ben zelf niet zo handig om hem zelf te maken.
Zie dat hij nu nieuw €299 kost via Amazon.de.

Zou hem niet repareren maar een gloednieuwe kopen in dat geval ;)

Ik heb hem zelf vorige week ook via Amazon.de gekocht en hij bevalt prima. Jammer dat hij kwam met Android 6.0 en ik zelf handmatig overal moest zoeken naar de juiste update files voor 7.0/7.1, aangezien de OTA updates maar niet binnen kwamen.

Uiteindelijk hier de link gevonden naar een Duitse ROM, die overigens vlekkeloos werkt.

Waar ik wel tegenaan loop; ik wil graag Lineage OS erop gooien, maar ik krijg die bootloader maar niet unlocked, omdat ik blijkbaar alleen maar US zip bestanden (A2017U) tegen kom die ik kan gebruiken tijdens de Recovery Mode.

Ook ik heb de global version (A2017G)

Eenmaal unlocked is rooten en TWRP erop gooien geen probleem.

Ricepuppet wijzigde deze reactie 19-01-2018 10:24 (32%)

🇳🇱 YouTuber, Interviewer and Producer. Game & Console Reviews and Video Reports with friends! � Next convention : TBA | FistBumpBros

• mastair
Ik ben toch maar zelf aan de slag gegaan. Had een schermpje gekocht via AliExpress voor 81 euro en was uiteindelijk goed te doen.

Scheelt weer een hoop geld. Gelijk maar een tempered glass protector erop geplakt.

Enige probleem wat ik nog heb is dat blijkbaar ook één van de twee speakers is gesneuveld in de crash. Dus die heb ik ook nog maar bij besteld. Deze telefoon heb je tenminste toch ook wel een beetje voor het geluid.

• Vallion
Mooi dat alles gewoon via aliexpress te koop was

• Dxue

Dxue

iemand hier die even zou kunnen testen of de app "Explore Shanghai metro map" werkt op jullie telefoon? hier installeert die wel de app, maar bij het openen krijg je de melding explore shanghai has stopped en als je dan opnieuw probeert te starten, krijg ik de melding explore shanghai keeps stopping en dan kan je alleen nog maar close app kiezen.
nog geen problemen met andere apps gehad, dus vroeg me af of dit nu een probleem met de app en telefoon is of dat er iets anders aan de hand is (op 3 andere merken telefoons werkt de app probleemloos)

alvast bedankt,

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• luigi87
  • Laatst online: 11:02

luigi87

Domotica Fanaticus

quote:
Dxue schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:36:
iemand hier die even zou kunnen testen of de app "Explore Shanghai metro map" werkt op jullie telefoon? hier installeert die wel de app, maar bij het openen krijg je de melding explore shanghai has stopped en als je dan opnieuw probeert te starten, krijg ik de melding explore shanghai keeps stopping en dan kan je alleen nog maar close app kiezen.
nog geen problemen met andere apps gehad, dus vroeg me af of dit nu een probleem met de app en telefoon is of dat er iets anders aan de hand is (op 3 andere merken telefoons werkt de app probleemloos)

alvast bedankt,
Blijkbaar is de telefoon en de app samen een slechte combi. Hier werkt die app helaas ook niet op mijn axon 7.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
Het ligt wel aan de software van de Axon dan, want op Lineage OS doet ie het wel op mijn 7.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Ricepuppet
Heeft iemand hier een betere app die de standaard camera van de Axon vervangt?

Ik heb vorige week ergens een APK kunnen bemachtigen van de stock Google Camera, wat beter werkt dan de Axon camera app, maar ook die maakt soms slechte foto's - nou weet ik niet of het ook aan de camera kan liggen van de Axon, dat terzijde -

🇳🇱 YouTuber, Interviewer and Producer. Game & Console Reviews and Video Reports with friends! � Next convention : TBA | FistBumpBros

• Salento
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08-01 14:00
quote:
Ricepuppet schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:13:
Heeft iemand hier een betere app die de standaard camera van de Axon vervangt?

Ik heb vorige week ergens een APK kunnen bemachtigen van de stock Google Camera, wat beter werkt dan de Axon camera app, maar ook die maakt soms slechte foto's - nou weet ik niet of het ook aan de camera kan liggen van de Axon, dat terzijde -
Ik werk al geruime tijd met Camera ZOOM FX. Prima plaatjes en stabiel.

• Ricepuppet
quote:
Salento schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Ik werk al geruime tijd met Camera ZOOM FX. Prima plaatjes en stabiel.
Thanks, ga ik proberen!

• buzzbuzz68
(jarig!)
Iemand al ervaringen met de beta van Oreo?

• Ricepuppet
quote:
Nope, maar ga hem straks even proberen, thanks!

• banaliteit
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Zou iemand die de beta probeert kunnen bevestigen dat de Oreo update ook ondersteuning voor de bluetooth codecs aptx HD en LDAC met zich meebrengt?

• Mavisim
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-03-2018
Beste mensen

Is de Axon 7 wel of niet, in het Nederlands in te stellen?

Is er toevallig een Tweaker in de buurt van Breda-Tilburg die mij, op weg kan helpen om het toestel te rooten enz. ( I.v.m. eventuele update naar Oreo, of een ander rom)

Denk dat ik deze foon eerdaags ga bestellen.

Alvast bedankt en hopelijk een helpende hand

• mastair
Ja, is in het Nederlands in te stellen.

Ik denk niet dat iemand je zou moeten helpen met rooten als je dat zelf niet kunt en ook niet goed kunt formuleren waarom je dat zou willen. Lekker stock laten.

• Mavisim
quote:
mastair schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 01:02:
Ja, is in het Nederlands in te stellen.

Ik denk niet dat iemand je zou moeten helpen met rooten als je dat zelf niet kunt en ook niet goed kunt formuleren waarom je dat zou willen. Lekker stock laten.
Oké thx, was eigenlijk de belangrijkste vraag of hij instelbaar is in het Nederlands. Vanwege wat tegenstrijdige berichten, vroeg ik het me af. Dus helemaal goed.

• doggy1
Ik heb het probleem dat mijn contacten app telkens spontaan stopt. Nog meer mensen die last hebben van(contact) app die spontaan stopt?
Cache heb ik geleegd, maar zonder resultaat.

Nu weer iets anders: vingerafdrukscanner doet het niet meer. En als ik probeer die in te stellen, dan geeft hij aan dat hardware voor vingerafdruk niet aanwezig is!
Iemand tip?

doggy1 wijzigde deze reactie 19-02-2018 21:56 (33%)

• doggy1
Oplossing gevonden. Voor anderen met zelfde probleem, hier de oplossing:
https://forum.xda-develop...rdware-available-t3671957

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:41
Is iemand hier bekend met het trilmotor probleem van de camera? Ik gebruik mijn Axon 7 (uit China) nu weer tijdelijk omdat ik mijn andere telefoon kwijt ben.

Maar elke keer als de camera aangaat dan trilt het hele ding. Lijkt aan de Optische Stabilisatie te liggen. Iemand hier een idee of dit te fixen is? Ik heb deze telefoon destijds in China gebruikt, dus RMA is niet echt een optie.

• Vallion
Zijn meer klachten over in dit topic. Nieuwste software flashen of een fabrieksreset verhelpt de problemen meestal.

• Mavisim
Beste luitjes

Nog eenmaal een vraagje.
Zit enorm te twijfelen om de ZTE Axon 7 aan te schaffen. Echter is sinds vandaag de Sony XA2 uitgekomen, wat ik ook een interessant toestel vind.

Nou is mijn vraag, wat zou jullie advies zijn welke aan te schaffen.

De prijs is goed van beide.
De Sony waarschijnlijk een betere camera en een langere update.
De ZTE betere specs, veel beter geluid.

Het enige waar ik mee in mijn maag zit, is dat de ZTE geen updates met zaak krijgen.

Dus graag jullie advies

Vriendelijke groet

• mastair
Totaal verschillende toestellen (dual sim, schermgrootte, RAM, etc.) en zonder specificatie van je eisen onmogelijk om antwoord op te geven.

• Mavisim
quote:
mastair schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:56:
Totaal verschillende toestellen (dual sim, schermgrootte, RAM, etc.) en zonder specificatie van je eisen onmogelijk om antwoord op te geven.
Sorry mijn vergissing.

Foto's vind ik belangrijk.
Geluid redelijk belangrijk.
Schermgrootte 5,2 tot 5,5.
Qua specs minimaal gelijk de XA2.

Wat ik fijn zo vinden als de phones nog updates krijgen. Of ik moet zelf gaan vogelen m.b.t. roms enz.

Hopelijk zo voldoende info nou

Vriendelijke groet

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Naar wat ik net las, krijgt de scan 7 nog een oreo update in april. Stond op het Duitse ZTE forum

Work hard, play hard

• Vallion
Al mensen met ervaring met de Oreo beta?

• cco
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08-01 07:02
Ik wacht nog wel even op de final van Oreo. En anders eventueel LineageOS

• dutchgio
Ik draai AEX Oreo, en dat draait wel prima.
Alleen af en toe een issue met dubbele notificaties van apps die nog niet geupdate zijn voor Oreo (?).

dutchgio wijzigde deze reactie 09-03-2018 20:32 (57%)

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ik heb wat issues met de vingerafdrukscanner en de aan knop, die reageren heel traag. Lijkt minder te spelen als de telefoon wordt opgeladen.

Krijg nu toevallig net het seintje dat B10 wordt aangeboden,kijken of het daarmee verholpen is.

Exit; geen verschil, kijken of het ergens anders mee te verhelpen is...

Fioravanti wijzigde deze reactie 15-03-2018 19:36 (13%)

Work hard, play hard

• Camembert1633
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-01 18:35
Dat probleem had mijn vader ook. Verwijder je vingerafdruk en daarna voer je het opnieuw in.
Dan is het weer snel hopelijk.

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
Camembert1633 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:57:
Dat probleem had mijn vader ook. Verwijder je vingerafdruk en daarna voer je het opnieuw in.
Dan is het weer snel hopelijk.
Dat leek even te werken, maar in de loop van vandaag weer langzamer. Kreeg net opeens ook een melding over een defecte sdcard die ik er nog in had zitten. Nu die eruit is, reageert de hele telefoon sneller, ook met wakker worden uit stand-by.

Work hard, play hard

• Dxue

Dxue

quote:
Fioravanti schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:42:
[...]

Dat leek even te werken, maar in de loop van vandaag weer langzamer. Kreeg net opeens ook een melding over een defecte sdcard die ik er nog in had zitten. Nu die eruit is, reageert de hele telefoon sneller, ook met wakker worden uit stand-by.
ik hoop dat dit een uitzondering is, want heb nare ervaring met een samsung die naar later bleek de hele serie een probleem had dat de sd card corrupt werd.

• laurens91
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-01 23:36
wat voor gevolgen van de recente gebeurtenissen rond ZTE gaat dit hebben voor ZTE gebruikers ?

• luigi87
  • Laatst online: 11:02

luigi87

Domotica Fanaticus

quote:
laurens91 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:06:
wat voor gevolgen van de recente gebeurtenissen rond ZTE gaat dit hebben voor ZTE gebruikers ?
was ik ook wel benieuwd naar.
Denk dat dit voorlopig nog wel los loopt omdat Oreo al gereleased is door Google, en dat ZTE werk aan een update hiervoor.
Technische updates (veiligheid) staan sinds Android 6 los van de grote updates als Oreo, deze zullen dus ook wel blijven komen denk ik zelf. Maar grote veranderingen zoals update naar de opvolger van Oreo zou wel eens uit kunnen blijven ben ik bang.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Ricepuppet
Vandaag dus de Oreo update gedaan van Turkish Devs.

Nu is m'n telefoon geupdate naar Android 8.0.

Maar naar het Chinees. Sommige elementen zijn nog wel Engels (toetsenbord) en je ik kan over een paar dingen komen. Maar m'n SIM kaart word niet meer herkend, en dat is toch wel belangrijk.

En het zit overigens vol met Chinese bloatware.

Iemand een oplossing?

(edit: ik flash hem terug naar de Duitse ROM via Recovery :O )

Update: onherstelbaar, heb van alles geprobeerd met MiFlash en Recovery, maar hij wilt geen enkele ROM pakken. Maar in de doos gedaan; retourtje fabrikant en de reserve telefoon gepakt (Nexus 5X) voorlopig :(

Ricepuppet wijzigde deze reactie 23-04-2018 21:26 (34%)

• MarkyMark84
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 25-06-2018
quote:
Ricepuppet schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:04:
Vandaag dus de Oreo update gedaan van Turkish Devs.

Nu is m'n telefoon geupdate naar Android 8.0.

Maar naar het Chinees. Sommige elementen zijn nog wel Engels (toetsenbord) en je ik kan over een paar dingen komen. Maar m'n SIM kaart word niet meer herkend, en dat is toch wel belangrijk.

En het zit overigens vol met Chinese bloatware.

Iemand een oplossing?

(edit: ik flash hem terug naar de Duitse ROM via Recovery :O )

Update: onherstelbaar, heb van alles geprobeerd met MiFlash en Recovery, maar hij wilt geen enkele ROM pakken. Maar in de doos gedaan; retourtje fabrikant en de reserve telefoon gepakt (Nexus 5X) voorlopig :(
Ja kan hem via MiFlash met de juiste Stock EDL weer terugzetten. Afgelopen weekend namelijk exact hetzelfde gedaan.
Hier kan je die downloaden:
https://forum.xda-develop...tea2017v2-0-0b08-t3658636

• Ricepuppet
quote:
MarkyMark84 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:54:
[...]

Ja kan hem via MiFlash met de juiste Stock EDL weer terugzetten. Afgelopen weekend namelijk exact hetzelfde gedaan.
Hier kan je die downloaden:
https://forum.xda-develop...tea2017v2-0-0b08-t3658636
Had met het MiFlash en EDL mode al een aantal geprobeerd met de stock ROM maar kreeg constant fout meldingen.

Overigens heb ik de telefoon vanochtend weg gestuurd, we gaan het zien, maar thanks anyway :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricepuppet
Update over mijn defecte ZTE:

Na twee weken bij het reparatie centrum (in Duitsland of Oostenrijk, geen idee) te hebben gelegen, toch maar een belletje gepleegd. Bleek dat het toestel niet meer word gerepareerd en sterker nog; er GEEN toestellen meer van ZTE gerepareerd gaan worden, omdat er een handels embargo op zit.

Ze krijgen geen ZTE onderdelen meer geleverd; ik heb gekozen om mijn toestel terug te laten sturen, ongerepareerd.

Ik had mijn toestel bij Amazon Duitsland besteld. Heb hun hierna gebeld en hun vertelden mij dat ik het toestel naar hun terug kan sturen en mijn geld terug krijg, vanwege overmacht.

Be warned my brethren.

Ricepuppet wijzigde deze reactie 08-05-2018 10:47 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
Ricepuppet schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:44:
Update over mijn defecte ZTE:

Na twee weken bij het reparatie centrum (in Duitsland of Oostenrijk, geen idee) te hebben gelegen, toch maar een belletje gepleegd. Bleek dat het toestel niet meer word gerepareerd en sterker nog; er GEEN toestellen meer van ZTE gerepareerd gaan worden, omdat er een handels embargo op zit.

Ze krijgen geen ZTE onderdelen meer geleverd; ik heb gekozen om mijn toestel terug te laten sturen, ongerepareerd.

Ik had mijn toestel bij Amazon Duitsland besteld. Heb hun hierna gebeld en hun vertelden mij dat ik het toestel naar hun terug kan sturen en mijn geld terug krijg, vanwege overmacht.

Be warned my brethren.
Kan je dat geld mooi weer gebruiken om er een nieuwe van te kopen bij een winkel uit de pricewatch. Ik zou hem iig zo weer kopen.

Wel balen dat je nu wellicht wat data kwijt bent van je oude toestel.

Work hard, play hard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricepuppet
quote:
Fioravanti schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Kan je dat geld mooi weer gebruiken om er een nieuwe van te kopen bij een winkel uit de pricewatch. Ik zou hem iig zo weer kopen.

Wel balen dat je nu wellicht wat data kwijt bent van je oude toestel.
Ik heb vorige week toevallig een Nokia 8 Sirocco besteld; de ZTE Axon zou ik weg geven aan een ander als deze gerepareerd zou zijn.

Nu krijg ik dat geld terug en kan ik een ander toestel kopen. Met alle debacles rond ZTE op dit moment lijkt het mij niet verstandig om alsnog weer voor de Axon te gaan, omwille van hoe geweldig ik het toestel ook vind.

Gelukkig sloeg ik al mijn data (foto's/video's en muziek) op op de SD kaart, die ik netjes thuis heb liggen; dat heb ik na zoveel keer data kwijt raken wel geleerd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vallion
Ik ben wel benieuwd of de Android 8 update nog komt gezien het embargo. De updatemanager doet iig de laatste dagen vreemd. Na een minuut geeft hij de melding 'netwerk onbeschikbaar'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricepuppet
quote:
Vallion schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:40:
Ik ben wel benieuwd of de Android 8 update nog komt gezien het embargo. De updatemanager doet iig de laatste dagen vreemd. Na een minuut geeft hij de melding 'netwerk onbeschikbaar'
Wat ik uit alle verhalen gecombineerd heb begrepen, is dat ze er al mee bezig waren. Hooguit zullen ze de Google Play Store + alle andere Google Apps eruit moeten halen.

Dat word dus sideloaden of anders Lineage erop zetten zou je current willen blijven.

• Vallion
Dat zou wel balen zijn aangezien de betafase doorlopen is. Hoop echt op een fabrikant update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio

• Kajaboe
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 02-09-2018
Ik heb sinds kort de ZTE axon 7, deze heb ik gekocht bij een winkel in Kampen die zo goed als nieuwe producten aanbiedt voor een lagere prijs. Deze producten zijn veelal terug gebracht binnen de 14 dagen 'niet goed geld terug' garantie.

Ik had eerst er eerst een met defecte speakers, die hebben ze netjes geruild voor een nieuwe. Maar deze had ook wat mankementen, en dus stuurden ze hem op ter reparatie. Echter die 2e telefoon is verloren geraakt, dus hebben ze me wéér een nieuwe toegestuurd. Ik blij natuurlijk, goede service!

Alleen bij mijn nieuwe axon 7 doet de vingerafdruk het niet en geeft hij de melding 'vingerafdruk hardware niet beschikbaar'. Ik kan dus geen vingerafdrukken toevoegen of instellen. Ook is de indeling van het instellingen menu heel anders. Ik heb geen idee welke versie van Android ik eerder had, maar wat er nu op mijn telefoon staat is Android 7.1.1 en bij updates staat MiFavor 4.2 versie ZTE A2017GV1.2.0B04.

De telefoon is dus teruggezet in de fabrieksinstellingen bij mij gekomen, ik heb dus na het installeren niet geprobeerd dit weer te doen, want ik heb in 2 maanden tijd al 5 keer gewisseld van telefoon en had écht geen zin om dit wéér te doen en alle apps wéér opnieuw helemaal in te delen e.d.Het leek me ook niet nodig, aangezien hij al in de fabrieksinstellingen stond toen ik hem kreeg.

Ik wil heel graag dat de vingerafdruksensor het doet, deze fiunctie gebruikte ik best veel. Heeft iemand tips? En is het wellicht zinvol of verstandig om hem te rooten? Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? Blijft de interface van mijn telefoon dan nog wel hetzelfde en kan ik mijn apps houden?

Ik sta open voor alle opties, zodat ik mijn mooie telefoon naar volle tevredenheid kan gebruiken :)

• ToxicR9
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-01 10:27
Nog steeds geen officiele oreo uitgebracht voor de axon 7 globale variant (G) maar ook voor de U nog niet.

• banaliteit
  • Nu online
Heeft iemand toevallig ervaring met het laten vervangen van de accuonder garantie? Ik lees veel op reddit dat ZTE de accu vervangt onder garantie. Ik heb mijn toestel via Amazon.de gehaald en vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben.

Daarnaast vroeg ik me af of mensen ervaring hebben met het vervangen van de accu. Ik heb in principe alle benodigde tools al in huis gehaald, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar ik de batterij ga kopen. Via amazon, aliexpress of toch ebay.

• buzzbuzz68
(jarig!)
Net een OTA update gekregen naar B12. Nog gewoon Android 7.1.1. Beveiligingspatch is van 1 juli 2018. En ze hebben Mail verwijderd.

Linkje naar download

In ieder geval prettig dat er nog weer een update is. Nu nog Oreo.

buzzbuzz68 wijzigde deze reactie 30-08-2018 15:16 (23%)

• buzzbuzz68
(jarig!)
Net nog even een eerste indruk van IFA bekeken van Axon 9 Pro. Vind ik op zich geen interessante telefoon, maar er werd wel gemeld dat ZTE daar aangaf dat de Axon 7 en Axon 7 mini in September nog de Oreo update gaan krijgen. Nice.

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:21:
Net nog even een eerste indruk van IFA bekeken van Axon 9 Pro. Vind ik op zich geen interessante telefoon, maar er werd wel gemeld dat ZTE daar aangaf dat de Axon 7 en Axon 7 mini in September nog de Oreo update gaan krijgen. Nice.
Ik zie idd ook nog geen reden om over te stappen. Ook hier b12 gepusht gekregen, moest daarna ook opeens keuze maken over welke launcher ik wilde gebruiken, dus ik vermoed dat die er nu voor het eerste extra bij zit (iets met Launcher3)

Work hard, play hard

• buzzbuzz68
(jarig!)
Ik heb sterk de indruk dat mijn accu veel sneller leegloopt met deze update. Maar goed, Oreo zou deze maand komen (ook voor de mini) dus daar wachten we dan nog maar even op.

• doggy1
Bij mij staat de beveiligingspatch nog steeds op 1 oktober 2017.
Hoe kan ik de nieuwere versies krijgen? Bij update systeem sw staat dat sw up to date is:
MiFavor 4.2
huidige versie ZTE A2017GV1.2.0B08

Al opgelost dankzij XDA developers

doggy1 wijzigde deze reactie 10-09-2018 20:34 (8%)

• J2pc
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 15:55

J2pc

UT Tux Edition

quote:
banaliteit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:00:
Heeft iemand toevallig ervaring met het laten vervangen van de accuonder garantie? Ik lees veel op reddit dat ZTE de accu vervangt onder garantie. Ik heb mijn toestel via Amazon.de gehaald en vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben.

Daarnaast vroeg ik me af of mensen ervaring hebben met het vervangen van de accu. Ik heb in principe alle benodigde tools al in huis gehaald, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar ik de batterij ga kopen. Via amazon, aliexpress of toch ebay.
Had je hier al wat meer over gevonden? Accu begint hier ook wat brakkig te worden :)

"Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination." © Albert Einstein

• banaliteit
  • Nu online
quote:
J2pc schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:37:
[...]

Had je hier al wat meer over gevonden? Accu begint hier ook wat brakkig te worden :)
In de afgelopen weken is mijn accu in een opmerkelijk tempo achteruit gegaan. De symptomen waren lagere screen on time en lagere performance bij 70% ipv rond de 30%. Ik had battery savings policy op performance gezet.

Gisteren is die na het inpluggen van een battery pack spontaan overleden. Scherm ging plots uit en hij reageert niet meer op input. Knoppen ingedrukt houden resulteert in een bootloop.

De accu die ik had besteld was van hetzelfde merk als die op amazon.com te vinden is. Volgens mij heet die cellonic of zo. Ik heb verder geen reviews kunnen vinden van de goedkope Aliexpress merkloze accu's. Let op dat ze bij Aliexpress ook accu's verkopen met een hogere geadverteerde capaciteit, maar die in werkelijkheid een opnieuw verpakte naamloze accu bevatten.

• peppie71
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-01 17:27
Hallo,

Mijn vrouw heeft een update gehad. Na deze update werkt haar nummerweergave niet meer? Dus ze belt nu met een onbekend nummer. Meer mensen die hier last van hebben?

• Jos_M
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-12-2018

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Bij mij rolt de Android 8 update nu binnen.

A2017GV1.3.0B03 de update is 1,93 GB groot.

• jslaman
Top, werd tijd! Lees op XDA dat ze de laatste Beta zonder enige aanpassingen aan het uitrollen zijn. Kun jij je ervaringen delen?

jslaman wijzigde deze reactie 02-11-2018 15:23 (79%)

• buzzbuzz68
(jarig!)
Dat van die laatste beta was de Amerikaanse versie. Die kwam ook niet OTA. Bij mij rolt hij nu ook binnen. Ben zeer benieuwd.

• buzzbuzz68
(jarig!)
Ze geven bij de installatie aan dat Daydream de eerste tijd niet zal werken. Verder is de installatie goed verlopen. Vooralsnog geen problemen. Alles werkt soepel.

• jslaman
Ik heb m'n updates steeds moeten sideloaden. Is de update ergens online te vinden?

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Bij mij wordt ie aangeboden als ik zelf naar Updates toe ga.

Dat Daydream voorlopig nog niet werkt, is voor mij een reden om het nog even uit te stellen. De kids hebben er net de afgelopen weken pret mee.

Work hard, play hard

• Jos_M
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-12-2018

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Alles werkt prima. Moet wel even wennen aan andere kleuren van de menu's, en wat instellingen zitten op andere plekken. Maar qua functionaliteit en snelheid is er niks te klagen tot nu.

Ik heb overigens gewoon de OTA update geïnstalleerd, en heb geen clean install gedaan.
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True