Officiële download link:
https://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100
https://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100
[ Voor 24% gewijzigd door jayjey op 07-11-2017 14:43 ]
Probeer het eens in het accessoires topic. En kom ook zelf met voorstellen/suggesties die je zelf gevonden hebt (het blijft hier tweakers = eigen inzet).jayjey schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:42:
Ik zou graag wat suggesties voor headset en houder met de Axon 7 hebben.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Ik kwam de app ook tegen bij geinstalleerde apps via de play store, maar niet bij de apps onder instellingen. Het is mij helaas nog niet gelukt om de app uit te schakelen. Ik heb daarnaast ook een app genaamd MFVKeyguard. Heeft alleen maar negatieve reviews die aangeven dat het om ZTE bloatware gaat, ook deze app kom ik verder niet tegen bij instellingen > apps en kan ik ook niet verwijderen.Lo2 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:18:
Na controle van mijn geïnstalleerde apps in de playstore ontdekte ik de systeemapp 'SystemUpdates' van uitgever 'ZZte'. Deze app ziet er erg verdacht uit en kan niet verwijderd worden.
Na wat googlen heb ik het vermoeden dat het hier om de Chinese dataminingtool Adups gaat, ook vanwege het verband met de OTA functionaliteit van ZTE zelf. Na het uitschakelen van de app verdwijnt deze optie namelijk uit het settings menu.
Helaas is uitschakelen voor nu de enige optie (?). Grote kans dat de app anders weer ongemerkt gepusht wordt.
Zijn er meer die deze app hebben opgemerkt?
Sinds ik heb geupdate naar B08 gaat de batterij van mijn Axon 7 ook aanzienlijk sneller leeg. Daarnaast heb ik nogsteeds last van willekeurig uitvallen en Whatsapp die foutief weergeeft dat ik online ben totdat ik de app uit swipe.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:16:
Sinds gisteren heb ik MiFavor 4.2 op mijn ZTE geïnstalleerd. Nu loopt mijn batterij echter veel sneller leeg. Waar ik hem eerst (voor gisteren) eens per dag moest opladen moet dat nu twee à drie keer. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Hmm... ziet er wel raar uit. Van V1.2 B08 naar V1.0 B11 met een bijwerkdatum van 2017-03-15.Vallion schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:22:
http://www.ztedevice.com/...9D9C14D719385E6F8CFB6A514
B09 met android beveiligingspatch 1-12-17
[ Voor 3% gewijzigd door Fresno op 20-12-2017 18:08 ]
[ Voor 47% gewijzigd door j0rn89 op 22-12-2017 14:29 ]
Vandaag ontvangen(eindelijk).j0rn89 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:15:
http://www.ztedevice.com/...9D9C14D719385E6F8CFB6A514
Hier staat de laatste nougat versie B09 ik vermoed dat je ook direct naar die versie kunt. Die heeft de laatste beveiligingspatch van december.
[ Voor 12% gewijzigd door doggy1 op 22-12-2017 21:14 ]
Kun jij me aub uitleggen, stap voor stap, hoe jij dat gedaan hebt? Het is mij nog niet gelukt.Fresno schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:29:
De B08 stond er zo op en werkt prima. Denk dat de volgende update de Oreo gaat worden.
De download zelf is een map. In die map staat een .zip bestand van 200mb tot 2 gig (ligt aan de update) alleen het .zip bestand zet je op de root van de SD kaart. Dus op de SD kaart staat een .zip bestand, niet nog eens in een map. Nu kun je de telefoon naar updates laten zoeken.doggy1 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:07:
[...]
Vandaag ontvangen(eindelijk).
Ik probeer nu naar Nougat te downloaden(mbv Imac en Join Me )
Dezedownload genomen:
http://download.ztedevice.../sd/20171208174100013.zip
Ik heb de hele map Axon7_Nougat-7_1 in root gezet.
Daarna op de phone naar "Systeem Software Updaten", deze geeft" uw sw is uptodate"
Soms lees je in root zetten en soms dat hij op sdcard moet. Ook lees je soms dat het een zipbestand is, maar de download die ik heb is geen zipbestand. Ik zie wel een paar bin bestandjes als zip.
Wat doe ik fout?
[ Voor 90% gewijzigd door doggy1 op 23-12-2017 00:07 ]
Klopt.j0rn89 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:35:
Vanaf intern geheugen doet ie het ook. De file moet wel update.zip heten anders wordt die niet herkend.
Je kunt eigenaar-info toevoegen die getoond wordt op het lock-screen. Dit kan alles zijn. Je vindt dit in Instellingen -> Beveiliging -> Meer scherm vergrendeling instellingen.jslaman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:39:
Iemand een idee hoe je een ICE contact op het lockscreen plaatst? Lijkt erop alsof ZTE die functionaliteit heeft weggelaten.
Bedankt voor je bericht. Ik kan de instelling niet vinden, maar draai ook nog op Marshmallow. Op nougat is dit dus blijkbaar wel in te stellen, top!buzzbuzz68 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:59:
[...]
Je kunt eigenaar-info toevoegen die getoond wordt op het lock-screen. Dit kan alles zijn. Je vindt dit in Instellingen -> Beveiliging -> Meer scherm vergrendeling instellingen.
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:34:
Bij instellingen -> beveiliging staat informatie bij nood.
Wel android 7.1.1
hey google vertaal jij hebt koolmezen
ik moest hem nog wel even uitpakken, want bij mij is het een zip in een map in een zip.doggy1 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:28:
[...]
Klopt.
Je moet hem gewoon "update" noemen, want zip staat er vanzelf achter, want is zipfile.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Zie dat hij nu nieuw €299 kost via Amazon.de.mastair schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:05:
Ik heb mijn Axon 7 kapot laten vallen. Daar wil zeggen, een flinke barst in het scherm. Alleen het glas, want het touch screen werkt nog prima.
Zte Duitsland geeft aan dat reparatie 243 euro kost en verzendkosten zijn voor mij.
Wie heeft een beter idee? Ben zelf niet zo handig om hem zelf te maken.
[ Voor 32% gewijzigd door Ricepuppet op 19-01-2018 10:24 ]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Blijkbaar is de telefoon en de app samen een slechte combi. Hier werkt die app helaas ook niet op mijn axon 7.Dxue schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:36:
iemand hier die even zou kunnen testen of de app "Explore Shanghai metro map" werkt op jullie telefoon? hier installeert die wel de app, maar bij het openen krijg je de melding explore shanghai has stopped en als je dan opnieuw probeert te starten, krijg ik de melding explore shanghai keeps stopping en dan kan je alleen nog maar close app kiezen.
nog geen problemen met andere apps gehad, dus vroeg me af of dit nu een probleem met de app en telefoon is of dat er iets anders aan de hand is (op 3 andere merken telefoons werkt de app probleemloos)
alvast bedankt,
- leeg -
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik werk al geruime tijd met Camera ZOOM FX. Prima plaatjes en stabiel.Ricepuppet schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:13:
Heeft iemand hier een betere app die de standaard camera van de Axon vervangt?
Ik heb vorige week ergens een APK kunnen bemachtigen van de stock Google Camera, wat beter werkt dan de Axon camera app, maar ook die maakt soms slechte foto's - nou weet ik niet of het ook aan de camera kan liggen van de Axon, dat terzijde -
Thanks, ga ik proberen!Salento schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:16:
[...]
Ik werk al geruime tijd met Camera ZOOM FX. Prima plaatjes en stabiel.
Nope, maar ga hem straks even proberen, thanks!
Verwijderd
Verwijderd
Oké thx, was eigenlijk de belangrijkste vraag of hij instelbaar is in het Nederlands. Vanwege wat tegenstrijdige berichten, vroeg ik het me af. Dus helemaal goed.mastair schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 01:02:
Ja, is in het Nederlands in te stellen.
Ik denk niet dat iemand je zou moeten helpen met rooten als je dat zelf niet kunt en ook niet goed kunt formuleren waarom je dat zou willen. Lekker stock laten.
[ Voor 33% gewijzigd door doggy1 op 19-02-2018 21:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
Sorry mijn vergissing.mastair schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:56:
Totaal verschillende toestellen (dual sim, schermgrootte, RAM, etc.) en zonder specificatie van je eisen onmogelijk om antwoord op te geven.
hey google vertaal jij hebt koolmezen
[ Voor 57% gewijzigd door dutchgio op 09-03-2018 20:32 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Fioravanti op 15-03-2018 19:36 ]
Dat leek even te werken, maar in de loop van vandaag weer langzamer. Kreeg net opeens ook een melding over een defecte sdcard die ik er nog in had zitten. Nu die eruit is, reageert de hele telefoon sneller, ook met wakker worden uit stand-by.Camembert1633 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:57:
Dat probleem had mijn vader ook. Verwijder je vingerafdruk en daarna voer je het opnieuw in.
Dan is het weer snel hopelijk.
ik hoop dat dit een uitzondering is, want heb nare ervaring met een samsung die naar later bleek de hele serie een probleem had dat de sd card corrupt werd.Fioravanti schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:42:
[...]
Dat leek even te werken, maar in de loop van vandaag weer langzamer. Kreeg net opeens ook een melding over een defecte sdcard die ik er nog in had zitten. Nu die eruit is, reageert de hele telefoon sneller, ook met wakker worden uit stand-by.
Verwijderd
was ik ook wel benieuwd naar.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:06:
wat voor gevolgen van de recente gebeurtenissen rond ZTE gaat dit hebben voor ZTE gebruikers ?
- leeg -
[ Voor 34% gewijzigd door Ricepuppet op 23-04-2018 21:26 ]
Ja kan hem via MiFlash met de juiste Stock EDL weer terugzetten. Afgelopen weekend namelijk exact hetzelfde gedaan.Ricepuppet schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:04:
Vandaag dus de Oreo update gedaan van Turkish Devs.
Nu is m'n telefoon geupdate naar Android 8.0.
Maar naar het Chinees. Sommige elementen zijn nog wel Engels (toetsenbord) en je ik kan over een paar dingen komen. Maar m'n SIM kaart word niet meer herkend, en dat is toch wel belangrijk.
En het zit overigens vol met Chinese bloatware.
Iemand een oplossing?
(edit: ik flash hem terug naar de Duitse ROM via Recovery)
Update: onherstelbaar, heb van alles geprobeerd met MiFlash en Recovery, maar hij wilt geen enkele ROM pakken. Maar in de doos gedaan; retourtje fabrikant en de reserve telefoon gepakt (Nexus 5X) voorlopig
Had met het MiFlash en EDL mode al een aantal geprobeerd met de stock ROM maar kreeg constant fout meldingen.MarkyMark84 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:54:
[...]
Ja kan hem via MiFlash met de juiste Stock EDL weer terugzetten. Afgelopen weekend namelijk exact hetzelfde gedaan.
Hier kan je die downloaden:
https://forum.xda-develop...tea2017v2-0-0b08-t3658636
[ Voor 9% gewijzigd door Ricepuppet op 08-05-2018 10:47 ]
Kan je dat geld mooi weer gebruiken om er een nieuwe van te kopen bij een winkel uit de pricewatch. Ik zou hem iig zo weer kopen.Ricepuppet schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:44:
Update over mijn defecte ZTE:
Na twee weken bij het reparatie centrum (in Duitsland of Oostenrijk, geen idee) te hebben gelegen, toch maar een belletje gepleegd. Bleek dat het toestel niet meer word gerepareerd en sterker nog; er GEEN toestellen meer van ZTE gerepareerd gaan worden, omdat er een handels embargo op zit.
Ze krijgen geen ZTE onderdelen meer geleverd; ik heb gekozen om mijn toestel terug te laten sturen, ongerepareerd.
Ik had mijn toestel bij Amazon Duitsland besteld. Heb hun hierna gebeld en hun vertelden mij dat ik het toestel naar hun terug kan sturen en mijn geld terug krijg, vanwege overmacht.
Be warned my brethren.
Ik heb vorige week toevallig een Nokia 8 Sirocco besteld; de ZTE Axon zou ik weg geven aan een ander als deze gerepareerd zou zijn.Fioravanti schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:11:
[...]
Kan je dat geld mooi weer gebruiken om er een nieuwe van te kopen bij een winkel uit de pricewatch. Ik zou hem iig zo weer kopen.
Wel balen dat je nu wellicht wat data kwijt bent van je oude toestel.
Wat ik uit alle verhalen gecombineerd heb begrepen, is dat ze er al mee bezig waren. Hooguit zullen ze de Google Play Store + alle andere Google Apps eruit moeten halen.Vallion schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:40:
Ik ben wel benieuwd of de Android 8 update nog komt gezien het embargo. De updatemanager doet iig de laatste dagen vreemd. Na een minuut geeft hij de melding 'netwerk onbeschikbaar'
[ Voor 23% gewijzigd door buzzbuzz68 op 30-08-2018 15:16 ]
Ik zie idd ook nog geen reden om over te stappen. Ook hier b12 gepusht gekregen, moest daarna ook opeens keuze maken over welke launcher ik wilde gebruiken, dus ik vermoed dat die er nu voor het eerste extra bij zit (iets met Launcher3)buzzbuzz68 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:21:
Net nog even een eerste indruk van IFA bekeken van Axon 9 Pro. Vind ik op zich geen interessante telefoon, maar er werd wel gemeld dat ZTE daar aangaf dat de Axon 7 en Axon 7 mini in September nog de Oreo update gaan krijgen. Nice.
[ Voor 8% gewijzigd door doggy1 op 10-09-2018 20:34 ]
Had je hier al wat meer over gevonden? Accu begint hier ook wat brakkig te wordenbanaliteit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:00:
Heeft iemand toevallig ervaring met het laten vervangen van de accuonder garantie? Ik lees veel op reddit dat ZTE de accu vervangt onder garantie. Ik heb mijn toestel via Amazon.de gehaald en vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben.
Daarnaast vroeg ik me af of mensen ervaring hebben met het vervangen van de accu. Ik heb in principe alle benodigde tools al in huis gehaald, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar ik de batterij ga kopen. Via amazon, aliexpress of toch ebay.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
In de afgelopen weken is mijn accu in een opmerkelijk tempo achteruit gegaan. De symptomen waren lagere screen on time en lagere performance bij 70% ipv rond de 30%. Ik had battery savings policy op performance gezet.J2pc schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:37:
[...]
Had je hier al wat meer over gevonden? Accu begint hier ook wat brakkig te worden
[ Voor 79% gewijzigd door jslaman op 02-11-2018 15:23 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq