Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20-01 23:33

Ik stoor mij mateloos aan de dikke zwarte bezel boven&onder het scherm, dat hebben ze mooi geminimaliseerd in die persrenders maar in de video's komt het sterk naar voren.

anessie wijzigde deze reactie 30-05-2016 20:56 (33%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:28
quote:
danielschut schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:32:
[...]

Daar maak ik me ook zorg over, in de reviews zit je gewoon naar een 5.2inch scherm te kijken met dikke zwarte randen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn..

Verder wel een prachttelefoon qua specs, looks en prijs.
Dit lijkt me erg sterk. Een 5,5" scherm is een 5,5" scherm. Met de bezels wordt het toestel groter, niet het scherm kleiner. En het is niet zo mooi niet, maar ze konden waarschijnlijk niet alle apparatuur erin kwijt zonder.

Mijn huidige telefoon, of ja niet mijn vorige, is gestolen. En ik ben dan ook in afwachting van de internationale release van deze. Verder gaan er geruchten dat het garantieprogramma waarbij je hem ten alle tijden mag opsturen (gratis, ook bij eigen schuld alleen voor de VS is.

Een medewerker hierover:
quote:
Hello apex Don't quote me on this but I think the 2 year warranty is only valid on devices purchased in the US. I am going to try to get an official answer for you. Hold tight.....
https://community.zteusa.com/thread/1434

Verder met een SD820 en andere hardware is de kans op Root mogelijkheid groter, lijkt mij!
Ben zeer benieuwd voor deze telefoon!

verder: De batterij is 3140mAh, niet 3250. Die laatste hoor ik wel vaker, het is misschien de batterij in de Chinese versie?

Hier de medewerker die het zegt: https://community.zteusa.com/thread/1411

ApexAlpha wijzigde deze reactie 31-05-2016 08:27 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 20-01 23:33
Ultimate en normale versie screenshots, benchmarks, camera voorbeelden:

http://gsminsider.com/2016/06/zte-axon-7-unboxing/

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
l3art schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Ik denk dat oneplus een iets betere naamsbekendheid heeft dan ZTE. Hebben ze de afgelopen jaren ook wel hun best voor gedaan met het creëren van de oneplus hype... Maar het is niet zo groot als lg/samsung/etc. En dan met name onder tweakers/it'ers/electronica fans/etc. ZTE maakt helemaal geen reclame, geen hype of wat dan ook. Daarin is OnePlus gewoon beter bezig geweest waardoor ze nu bekender zijn en het ook de moeite is om in Europa een afzetmarkt te hebben.
Denk dat je het verkeerd ziet. Oneplus heeft misschien onder de Tweakers een betere naamsbekendheid maar hoe groot is die markt nou? Ook Europa is als markt helemaal niet zo groot, en door veel concurrentie / gezeik met telecom aanbieders etc niet zo heel interessant voor de meeste merken.
ZTE richt zich vooral op Azie en Amerika, en daar is de naamsbekendheid van ZTE / Nubia vele malen groter dan Oneplus. In China kent vrijwel niemand Oneplus, ZTE is een van de top spelers, achter Vivo en Oppo.
Oneplus verkoopt nog geen fractie van wat ZTE verkoopt.

ZTE is een van de eerste / zo niet de eerste die toegang kreeg tot Android N van Google
En een van de eerste die met een Daydream toestel kwam (in de launch van Google zelf aangekondigd).

Kenzi wijzigde deze reactie 16-06-2016 10:13 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-01 18:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

quote:
schippertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Waar heb je deze specs gevonden? Op de site van ZTE vind ik alleen specs waar bij FDD-LTE band 20 niet genoemd staat...
quote:
anessie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:36:
[...]

Edit:
Blijkbaar is alle info nog fout buiten de Spaanse Amazon page:

https://community.zteusa.com/thread/2254

https://www.paypal.me/HarmVeenstra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diederik-Jan
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 04-01-2017
quote:
schippertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:48:
[...]

Bemoedigend, maar nog niet 100% bevestigd zou ik zeggen. Heb vraag gesteld aan ZTE via Twitter, nog geen antwoord gehad. Ben benieuwd... Kleuren en wel/niet capacitive buttons zijn ook nog min of meer open puntjes.
Hoe kun je nu zeggen dat capacitive buttons min of meer nog steeds een open puntje is terwijl ZTE het letterlijk in de presentatie getoond heeft. Ook op de specs sheets staat een afbeelding met capacitive buttons, en de demo modellen hebben het ook. Dat staat gewoon vast. En de kleur grijs komt in augustus naar Europa.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 256386
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-12-2016
quote:
schippertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:48:
[...]

Bemoedigend, maar nog niet 100% bevestigd zou ik zeggen. Heb vraag gesteld aan ZTE via Twitter, nog geen antwoord gehad. Ben benieuwd... Kleuren en wel/niet capacitive buttons zijn ook nog min of meer open puntjes.
Duidelijker krijg je het niet
https://twitter.com/ZTE_UK/status/748086199932248064

https://m.facebook.com/co...39%3Athid.274191192780523

256386 wijzigde deze reactie 29-06-2016 19:14 (21%)

• KWM
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-01 19:02
Hier een filmpje met de capacitieve knoppen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbi
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08-11-2019
@ spNk, ik snap nooit dat mensen zo'n punt maken over een app drawer. Zodra je Nova Launcher installeert, wat ik sowieso doe omdat ik nogal wat gestures gebruik om apps te openen, heb je weer een app drawer. Ik geloof dat deze launcher 2 euro kost of zo, veel meer zal het niet zijn.

Ik twijfel nog heel erg tussen de Axon 7 en de Zenfone 3. De Zenfone 3 heeft welliswaar een zwakkere processor, maar gezien ik niet game, is dat voor mij niet zo heel belangrijk.

Ik heb met name gezien dat de Zenfone erg goede video stabilisatie heeft en ik ben ook heel benieuwd wat de 4-axis OIS doet.

Dan is er natuurlijk nog de nieuwe Nexus die ik met name erg interessant vind vanwege snelle updates.

Oooh keuzes, keuzes, keuzes....

benbi wijzigde deze reactie 01-07-2016 11:03 (0%)
Reden: Zenfone, niet Zenfone Deluxe

Ben®

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbi
  • Laatst online: 08-11-2019
quote:
spNk schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Ehm, ik wil graag dat mijn telefoon out of the box gewoon een goede ervaring bied. Geen gekloot met andere bloated launchers. Maar goed, ik zal mijn keuze er niet te veel van af laten hangen, alles wend.

Edit: hij staat op amazone.de alleen las ik dat hier een LTE band mist in de specificaties?
Uiteraard is het fijner als een telefoon out of the box helemaal werkt zoals je wilt, maar dan zou ik mijn keuze eerder van hardware af laten hangen. Dat kun je namelijk niet wijzigen en natuurlijk kun je ook niet zomaar de rom vervangen zonder root en zo. Zoiets simpels als een launcher, tjah dat heb je in 2 minuten geïnstalleerd.

Je kunt veel zeggen van Nova launcher, maar niet dat het bloated is. Sterker nog, ik denk dat vele stock launchers meer bloated zijn dan Nova launcher. En één van de belangrijkste redenen dat ik voor Android kies, is dat je door voor een bepaalde launcher te kiezen en programma's zoals side control erop te zetten, je de hele ervaring van Android naar je hand kan zetten zonder te rooten. Iets dat met de andere platformen gewoon totaal niet mogelijk is, zelfs niet met root toegang.

Ben®

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-01 22:44
Sure! Ik ga sowieso wel de kat even uit de boom kijken en wachten tot Android Nougat er is om te zien of alle beloftes omtrent Daydream ook daadwerkelijk waar zijn en de optie om te rooten zoals gehint werd. Mijn Moto G 1st gen kan nog wel eventjes mee (niet te lang tho...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• devries1989
  • Registratie: maart 2010

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Ik moet zeggen, dit is (in het eerste opzicht) een zeer interessante telefoon: mooi design, goed scherm, erg goede speakers, vrij kale Android met bijna geen bloatware. Zaken als de camera en accuduur moeten nog blijken uit uitgebreidere reviews, maar een 3250mAh accu is in ieder geval zeker niet klein.

Nu ben ik niet zo op de hoogte van ZTE en ik vroeg mij af hoe goed (of slecht) zij zijn met software updates (firmware updates en Android versies)? Updaten ze een beetje snel en blijft de ondersteuning een paar jaar, of duurt het een half jaar nadat er een nieuwe Android versie komt en stoppen ze na anderhalf jaar al met de updates?

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• devries1989
quote:
Ik heb nog niet veel tijd gehad om met de camera te spelen. Gisteravond wel op een terras met schemerlicht de camera vergeleken met die van de Samsung S7 Edge die een vriend van me heeft. Dan valt wel op dat bij weinig ligt de Axon 7 meer ruis geeft dan de S7 Edge. Ik zal vandaag wat foto's buiten te maken met daglicht en hier uploaden.

• devries1989
quote:
BasRB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:02:
Geen stock UI thema en geen 60fps video opname, Erg jammer. :(
Kan ie wel echt slow motion opnemen in 240fps? of is dat ook voorbehouden aan de Amerikanen.
Ik vraag me ook af hoe het display is, met name de kleurechtheid. klopt het dat dat het scherm in te stellen is in 3 standen? En kun je op het oog veel verschil zien hiertussen?
In de standaard camera-app zijn bij alle resoluties de framerate alleen op 30fps te selecteren. Ik ga er vanuit dat dit ook met een softwareupdate gefixt wordt, aangezien de telefoon hardwarematig bijna gelijk is aan die van de Amerikanen. Bij de instellingen kun je inderdaad het 'screen effect' aanpassen. Zo kun je saturation zetten op natural, warm of gorgeous en kun je color temperature zetten op warm, normal of cool. Verschillen zijn zeker heel goed te zien. Zelf heb ik nu de saturation op gorgeous staan, dan spatten de kleuren echt van het scherm. :) Color temperature heb ik op normal. Betreft dat er geen stock UI thema is maakt mij niet zo heel veel uit. Ik heb de google launcher geïnstalleerd en ik merk eigenlijk nauwelijks verschil tussen dit en een telefoon met Cyanogenmod. Nu heb ik namelijk wel gewoon een app-drawer enzo.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:45
quote:
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

Als je alle frequenties hebt nagelopen en dat zijn dezelfde als de Europese versie, dan zou het inderdaad gewoon moeten werken. Je moet alleen wel even checken of je geen sim-locked versie koopt.
Yes, de frequenties zijn identiek en het is een unlocked variant. In dollars pak je dan weer een paar euro's winst.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:54
quote:
GiveMeThoseTags schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat ze met een software update, zoals veel fabrikanten in het verleden, het gaan oplossen.. Mag het hopen, is een van de weinige downsides van dit toestel
Wat gaan ze precies oplossen? Low-light performance zal niet heel veel beter gaan worden vermoed ik.

Danny.G wijzigde deze reactie 06-08-2016 10:51 (10%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• BasRB
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2019
Samsung heeft deze sensor nooit in eigen toestellen gebruikt. Waarschijnlijk gaat het om deze sensor: "The 20MP sensor measures 1/2.6" and has 1.0 micron-sized pixels." Volgens een gerucht uit eind 2015 zou deze sensor misschien in de galaxy s7 gebruikt worden.

http://www.phonearena.com...r-be-even-thinner_id74905

• devries1989
quote:
spNk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:08:
[...]

Ik neem aan dat de eerste "engels", Nederlands moet zijn?
Ah excuus. Je hebt gelijk. Nederlands bedoel ik daar.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:54
Ik dacht ik laat het even weten, maar ik probeer een review unit te regelen voor een review (duh) hier op Tweakers. ;) Lijkt me wel zo handig, aangezien ik de OnePlus 3 ook uitgebreid heb behandeld. Dit i.v.m. eventuele vergelijkingen.

De of en wanneer zijn beide echter nog onbekend. :(

Danny.G wijzigde deze reactie 17-08-2016 20:25 (6%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• devries1989
quote:
De Ion Gold heb ik. Van te voren had ik twijfels over de kleur. Maar nu ik hem heb ben ik erg blij mee. Hij ziet er chic uit zo.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:29
quote:
Danny.G schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:25:
Ik dacht ik laat het even weten, maar ik probeer een review unit te regelen voor een review....
Mooi, goed om te horen! :) Lijkt mij wel fijn om de OP3, Mi5, Zuk Z2 Pro en deze naast elkaar af te zetten. Vind het een goede trend om dit soort toestellen meer onder de aandacht te brengen tegenover het 600-700-800 euro geweld van de gevestigde namen voor grotendeels zelfde prestaties.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:07
Beschikbaarheid van het toestel is in ieder geval een drama zo te zien. Aangezien alleen devries1989 het toestel momenteel heeft (en het toestel mogelijk niet eens officieel verkocht gaat worden in Nederland). Ik ben ieder geval blij dat ik voor de OP3 heb gekozen. Ik heb voor nu nog weinig vertrouwen in ZTE op de Europese markt. Als ze al problemen hebben om hardware hier geleverd te krijgen dan heb ik ook m'n twijfels over de support op software gebied.

Laguna wijzigde deze reactie 21-08-2016 22:13 (10%)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• devries1989
quote:
x-boxer schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:02:
[...]

Daar heb ik ook grote twijfels over. De software updates, dat het alleen Engelstalig is vind ik trouwens niet erg.
Ik wacht nog even tot eind September met welke smartphone ik hoop eens op LG maar nu ga ik off-topic 🤐
Ik heb mijn telefoon altijd op Engels staan. Maar zonet heb ik nog even gekeken en na de B02 update is alles wel correct in het Nederlands in te stellen. :Y

• Viper®
  • Niet online
Mogelijk tripje naar das Deutschland dan >:)

• devries1989
Gerucht gaat op xda dat de Axon 7 al snel android 7 (Nougat) krijgt. De Franse tak van ZTE zegt pas informatie te kunnen geven na de IFA.

Bron:
http://forum.xda-develope...r-android-nougat-t3453342
Net uitgebreid kunnen spelen met de Axon 7... (en mini)
Ik heb veel toestellen gezien, getest, gebruikt, maar holy cow, dit toestel is echt wel h-e-e-e-l slick.

CLB wijzigde deze reactie 02-09-2016 19:27 (20%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Zaitsev
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 30-11-2019

Zaitsev

Investigator.

Ja maar hij is alleen nergens te krijgen at the moment, ik loer al een hele tijd op deze telefoon maar de verkrijgbaarheid is zeer slecht, hoogst waarschijnlijk wegens de populariteit. Naast dat is de prijs 449,- i.p.v. de beloofde 400,- wat hem i.m.o. iets minder interessant maakt.

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-01 15:10
quote:
CLB schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:44:
Net uitgebreid kunnen spelen met de Axon 7... (en mini)
Ik heb veel toestellen gezien, getest, gebruikt, maar holy cow, dit toestel is echt wel h-e-e-e-l slick.

[afbeelding]
Leuk om van jou te horen als je hem in de preorder hebt staan en nog steeds twijfelt tussen deze en de op3.

De nieuwe update zit er aan te komen en is blijkbaar al door iemand op het xda forum getest.

A2017G B03 Update Released for Europe

Most shall receive this via OTA next week.

Details of the update:
> Video/Audio Sync Bug 100% Fixed - Not seeing a delay whatsoever.
> The mobile signal bar no longer says 3G/4G randomly when WiFi is on.
> Camera improvements Focus etc.
> Social Media videos skipping when music on in background and viewing the video. Then when going back to the music app the music stops playing while the song is continuing. >>>> 100% fixed.
> Android Pay still unavailable.
> July Android Security Patch
> Fingerprint seems better than B02 update.

Whats to come:
> Android Pay Fix
> Bootloader Unlock (They are discussing at the moment not 100% - Law is different in EU to USA. They are assessing the risks)
> Camera 1080p@60fps
> Dynamic Lockscreen - Being discussed.

This is all i know but right now im 100% happy with the phone as it seems bug free with this update!

SaN wijzigde deze reactie 02-09-2016 19:52 (52%)

• SaN
quote:
Zte axon 7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 01:08:
[...]

Deze lijkt de silver grey ipv de quartz grey variant te zijn, mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
Hij is waarschijnlijk op de ifa. Een beurs.

En de quartz grey is niet zo heel erg donker helaas. Niet zoals gun metal grey van HTC in ieder geval. Ik denk dat dit hem gewoon is hoor.

Edit. Toch zilver dus. Alleen in Azie te krijgen dacht ik?

SaN wijzigde deze reactie 03-09-2016 11:15 (26%)

• SaN
Is er hier iemand die echt weet hoe het zit met het gebruik van de dac in deze telefoon? Ik lees op veel plekken dat de dac alleen gebruikt wordt door de stock muziek app op de telefoon. Sommigen zeggen weer dat dat niet zo is.

Ik gebruik uitsluitend Spotify voor muziek. Heb ik dan niks aan de dac of wel?

• devries1989
Net een nieuwe OTA-update gekregen (B03). Telefoon voelt stukken beter aan. Fingerprint unlocken gaat nog sneller. Betere 4G en Wi-Fi ontvangst. Binnenshuis haal ik nu 4G+ met 60mbit download terwijl dat hiervoor gewoon 4G was met 20mbit download. (Vodafone in Amsterdam) Ze hebben nu ook 1080p 60fps toegevoegd bij de camera. Er staat nu wel een aggresievere app killing aan. Wanneer ik m'n telefoon in stand-by staat gaat ie apps afsluiten die niet gebruikt worden. Dat doet ie tot nu toe goed! Apps die op de achtergrond blijkbaar draaiden zonder dat ik ze had opgestart, zoals Google Foto, worden dan gesloten.
Dit app killen is uiteraard in te stellen in de power manager settings.

• Martijn018
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-01 20:56
quote:
rulerraoul schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:08:
[...]

Bijna alles op 30fps, terwijl de US versie geloof iets van 120fps heeft.
Raar en jammer. Daardoor is het volgens mij niet goed mogelijk mooie slowmotion te filmen.
Gebruik dat veel voor mijn werk.
Ja, maar dat zijn de standaard camera functies. De slowmotion staat ergens anders, ik ga er van uit dat die met veel meer FPS filmt. Ik heb hier een link geplaatst naar een voorbeeld dat ik net gefilmd heb op de instelling ''1/12' (dus 5 seconde filmen wordt 1 minuut).
Zoals je kunt zien blijven er zo 20fps over. Dit betekent dus dat er met 240fps gefilmd wordt. Kwaliteit mag je zelf beoordelen!
https://dl.dropboxusercon...5/VID_20160913_141307.mp4
quote:
crepsly schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:12:
Aanvankelijk zat ik erg naar de OnePlus 3 te neigen als volgende telefoon. Nu blijkt deze echter zeer slechter GPS te hebben, ik gebruik dit vaak om mijn wielrennen te tracken dmv Strava. Daarom is een goed werkende GPS voor mij van belang. Nu de OnePlus 3 een maand niet leverbaar is kom ik verschillende topics tegen waar om alternatieven wordt gevraagd, daar komt regelmatig de Axon 7 in voor. Ik had er nog niet eerder van gehoord maar ben ondertussen zeer enthousiast! Is er iemand hier die er al een heeft en regelmatig activiteiten trackt zodat ik eens kan kijken hoe de Axon 7 presteert op GPS gebied? :D
Heb de GPS even getest, en het werkt perfect. Bij 1 kilometer fietsen bleef hij continu 1 a 2 meter nauwkeurig (dit zeg ik op gevoel, door te kijken wanneer er op de kaart een zijstraat was en wanneer ik er echt langsreed en dit was zo goed als spot-on). Ook bij het volledig sluiten van de Google maps app, en het daarna een halve kilometer verder weer openen was de nieuwe locatie binnen een seconde geupdate en weer volledig nauwkeurig. Lijkt me niet dat je je hier zorgen over hoeft te maken bij de Axon 7!

Martijn018 wijzigde deze reactie 13-09-2016 14:49 (43%)

• Weust
  • Laatst online: 01:13

Weust

I Are Pant!

quote:
sk0o schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:06:
Is er iemand van jullie die het toestel al ontvangen heeft en TWRP/root acces en/of de bootloader heeft weten te unlocken? Bootloader unlocken is geen pre voor mij root acces wel. Op xda heb ik al aardig wat berichten gelezen maar niemand die daadwerkelijk vermeld dat het op het EU model mogelijk is.
Een uurtje geleden ontvangen. Root heb ik ondertussen. Bootloader zou handig zijn om een host file te flashen.
Niemand voor mij heeft het op de A2017G geprobeerd... dus ik wacht nog even.

edit:
http://forum.xda-develope...tloader-unlokced-t3441204 werkte als een fluitje van een cent. Dit http://forum.xda-develope...otloader-stay-t3461165zal iemand even moeten testen voor ik het over men hart krijg

Weust wijzigde deze reactie 16-09-2016 16:36 (20%)

• Weust
  • Laatst online: 01:13

Weust

I Are Pant!

quote:
sk0o schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:37:
[...]

Op xda raad iemand deze aan: http://www.skinomi.com/sk...one-screen-protector.html

Het is geen tempered glass, maar zou wel het volledige scherm beschermen inch het 2.5d gedeelte
Shipping bij SKINOMI swingt wel de pan uit. 4 dollar duurder dan de skin zelf.

• devries1989
Ene regenwurm16 heeft bij zijn Europese Axon 7 (A2017G) de bootloader weten te unlocken!

XDA bron:

http://forum.xda-develope...ader-stay-t3461165/page11

• Nike84
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-11-2019
Gisteren gebeld met Amazon.de (in het Nederlands!) omdat er tijdens het bellen een ruis/kraak zit op de speaker. Van zodra er een andere beschikbaar is sturen ze een vervangtoestel (topservice!).
Hopelijk heeft de volgende het probleem niet. Voor de rest ben ik wel super tevreden mee.
Ik ben vooral onder de indruk van het geluid. Ik kom van een iPhone 5, als ik die nu terug vastneem...auch :)

• sk0o
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:19
Bootloader is succesvol ge-unlocked d.m.v. ota update afkomstig van zte. Daarnaast is er root ook beschikbaar. Meer info hier #72

*Volume 'probleem' (verschillen tussen G en U modellen) is ook op te lossen.
*O*

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:00
quote:
SaN schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:28:
Er is geen accesoires topic geloof ik? Dan maar hier.
Je hebt gelijk! Snel even aangemaakt: [ZTE Axon 7] Het grote Accessoires topic.
quote:
rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:16:
Je kan toch gewoon een app downloaden die er voor zorgt dat je scherm niet uitgaat?
Of je kiest voor een muziekspeler, waarbij je over het scherm (lees: sensoren) kunt vegen, waarna het volgende nummer wordt afgespeeld. Afgelopen week is Impulse daar nog meer voorzien, best handig :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• xannepan
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-01 15:19
quote:
icecreamfarmer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:09:
Hoe bevalt de software?
Ik heb in principe interesse.
Ik heb de Axon 7 een maand en heb er nu toch de nova launcher op gezet. Standaard launcher/software is niet slecht hoor en werkt snel maar ik miste toch de app drawer.
Hiervoor een Oneplus One gehad met Cyanogenmod en dat is toch wel mijn favoriete rom. Aangezien de root mogelijkheid voor de Europese versie eraan komt en Cyanogenmod al bezig is met de versie voor de Axon 7 ziet het er goed uit voor de toekomst! :*)

PSN: Neochrome1972

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:00
quote:
SaN schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:23:
[...]
Die filterde het blauwe licht uit het scherm na een bepaalde tijd waardoor het lekkerder kijkt in het donker. Dat vond ik een leuke ingebakken optie bij cyanogen mod.
Heb zelf nog steeds een OPO en vind de ingebouwde optie van Cyanogen niet zo goed werken. Daarom gebruik ik zelf Google Play: Twilight.

• maus3142
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-01 19:31
Ik heb gisteren mijn Axon binnen gekregen en moet zeggen dat ik er erg blij van word,het scherm en het geluid zijn subliem(heb de in ear headset nog niet gebruikt en gelijk aan mijn vrouw gegeven).

De software vind ik ook prima om mee te werken,ik kom van een Huawei G7 en het verschil zit m een beetje in de details.moet ik zeggen dat ik geen power user ben dus andere zullen er mischien een andere mening over hebben.

Ik hoop dat ze wel snel komen naar een update naar android 7(1) zodat ik Google daydream kan proberen.

Dus als je in de markt bent voor een nieuwe smartphone met goede specs en niet alles in tot in de puntjes wilt tweaken,maar gelijk uit of the box meteen wilt gaan gebruiken,zeg ik naar mij mening doen.

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:43
Ach, ik woon in het oosten (en dat zegt wat m.b.t. dekking) en ik heb nergens last van. Allemaal overdreven en veel lijkt over de US variant te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-06-2019
quote:
spNk schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:23:
Ach, ik woon in het oosten (en dat zegt wat m.b.t. dekking) en ik heb nergens last van. Allemaal overdreven en veel lijkt over de US variant te gaan.
Ik ook een in ons huis hebben we altijd belabberde ontvangst door betonnen muren en HR++ glas. Zelfs DCF klokken hebben moeite met het ontvangen van de tijd en draadloze weerstations doen ook moeilijk.
De ZTE doet het beter dan mijn oude Note 2 een de S4 van mijn vrouw.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• spNk
Werkt prima, gewoon zoals het hoort te werken. Ook offroad met Strava (MTB) werkt hij prima.

• SaN
quote:
UNXpanD schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:08:
Heeft iemand ervaring met de GPS-ontvangst (bij navigatie) van deze telefoon? Er is genoeg te vinden over de ontvangst bij wifi/mobiele netwerken, maar ik kan maar weinig vinden over GPS. Dit lijkt mij een ideale telefoon voor navigatie, maar dan moet 'ie natuurlijk wel op de weg blijven.

(ik heb dit topic wel doorgelezen, maar meer ervaringen zijn zeker welkom!)
Werkt goed en lekker snel. Ik er toevallig gisteren voor het eerst een probleempje mee. Maps liep vast. Maps herstarten hielp niet, een herstart van de telefoon wel.

Ik heb de laatste twee dagen last van battery drains. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het door een app komt, maar ik weet niet welke. Ik vermoed onedrive of twilight. Wat is een goede app om het batterijverbruik te monitoren? De standaard app is wat beperkt volgens mij.

• devries1989
Update B05 is nu te downloaden van de ZTE website:

http://www.ztedevice.com/...D299B49D8A2EE4227CFB0DB8A

Deze update is nog niet OTA te downloaden en er is nog geen changelog....

Tot zover geen veranderingen kunnen ontdekken t.o.v. B03 :?

devries1989 wijzigde deze reactie 12-10-2016 14:22 (13%)

• springfield89
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 24-12-2019
quote:
Nike84 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:20:
[...]
Hoor je iets van gekraak/ruis als je belt? Ik zit bij Proximus en heb al SIM vervangen, vervangtoestel gekregen, maar ik hoor het nog steeds.
Voor de rest is het wel een super gsm!
Ik heb nog niet veel gebeld maar is mij nog niet opgevallen. Kan dit weekend wel eens extra testen. Heb ook Proximus.

• SaN
quote:
j0ris57 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:08:
Ik zie online veel mensen klagen over de niet-verlichte capacitieve knoppen aan de onderkant. Het schijnt nogal vaak te gebeuren dat je er net mis op klikt. Hebben jullie dat ook, of valt het mee?
Het valt mij wel mee. Verlicht zou beter zijn, maar ik heb er bijna nooit last van. Je weet na een paar dagen precies waar ze zitten. Ik vind het trouwens wel erg fijn dat ze dichter bij elkaar in het midden zitten. Zo kun je met je duim ook nog net bij de verste knop.

De enige situatie waarbij ik er enigszins last van heb is als het echt donker is, en ik een filmpje kijk. Dan weet ik af en toe niet meer hoe ik de telefoon heb gedraaid.

• spNk
Ik snap niet hoe iedereen altijd zo snel over het voordeel van stereo speakers heen kijkt.

• nathalia
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:44
In Europa (of in ieder geval bij de in Duitsland gekochte toestellen) komt in januari de Nougat 7.0 update. Zie het Duitse ZTE twitter-account: https://twitter.com/ZTE_Mobile_DE/status/796647122791788544

• Banballa
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:02

Banballa

(>'_')>

Dit soort reviews maken het wachten alleen maar vervelender: http://www.digitaltrends....s/zte-axon-7-review/#/1-2 ;) _/-\o_

• Trick7
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-01-2019
quote:
Carel5 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:37:
Deze week bij Saturn een axon 7 gekocht MET een trojan horse, nl.
Trojan.Dropper.Agent.ba.
Malwarebytes kan deze niet verwijderen.
Hebben anderen deze trojan ook?
Ja, ik heb even malwarebytes gedownload en idd in de ZTECares app wordt deze trojan bij mij ook gevonden. En is inderdaad niet te verwijderen. Chinese spyware?

• spNk
Double tap to wake is er zeker wel. Heb verder ook geen problemen met de wekker (nouja... dat ligt niet aan de telefoon iig ;)). Er komt een update aan die het belletje verhelpt, hierin worden ook de nieuwste security patches opgenomen. Deze zou volgende week uit moeten komen.
bron + community page: https://www.facebook.com/groups/1421198214846418/

• spNk
De B08 update is uit, hiermee kan het belletje uitgeschakeld worden en zijn de security updates ook weer bij.

• spNk
Ik snap dat dus echt niet, je offert schermruimte op voor iets dat je na 5x oefenen toch blindelings kunt aanraken?

• xannepan
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-01 15:19
quote:
Trick7 schreef op maandag 12 december 2016 @ 01:45:
Heb zelf een simyo abbo en 4g werkt ook na de update nog gewoon.

Het enige vervelende verschil dat ik merk sinds de laatste update is dat mijn widgets niet meer automatisch refreshen. Mijn nieuws widget update niet meer, mijn mail widget update niet meer. Zelfs mijn weather/clock widget update niet meer totdat ik hem zelf handmatig refresh. Zeer irritant.
Misschien werkt dit:
Ik had hetzelfde met mijn clock widget die niet meer bijgewerkt werd. Bij de App stroombesparing heb ik alles uitgevinkt voor die app waarna het weer werkte.

PSN: Neochrome1972

• spNk
Energiebesparing -> App stroombesparing -> selecteer betreffende app -> Vergrendeld scherm wissen toestaan uit zetten. Dat zou voldoende moeten zijn.

• spNk
quote:
x-boxer schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:41:
Lijkt me vreselijk al die "problemen" die ik lees met 4G.
Dat weerhoudt me van de aankoop van dit toestel.
Volgens mij is het de b08 update i.c.m. Vodafone.
Ik heb met KPN geen problemen iig, gelukkig :).

• peukiemon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 06:59
Inderdaad terug naar B06 en alles werkt weer als vanouds.
Vodafone snapt ook niet waar het probleem zit aangezien het verder op alle netwerken wel goed gaat.
Alle radiosettings kloppen gewoon erg vaag.

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-01 23:05
qoute Standaard 1 jaar langer, dus 3 jaar.
Binnen 6 maanden, krijg je een gratis scherm reparatie als die niet onder de normale garantie valt.
En je telefoon wordt 1 keer vervangen/gerepareerd als er waterschade is en deze (schade) valt niet onder de garantie.
bron http://www.ztemobile.de/kontakt/kundenservice/

• SaN
quote:
Hoyden schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:04:
Heeft iemand van jullie ook issues met het ontvangen van Nieuws Alerts, zoals die van Nu.nl, Nos en Telegraaf?

Ik ontvang deze niet. Ik heb onder de instellingen - energiebesparing - App stroombesparing al wat zitten spelen met de instellingen aldaar (met name Geplande activering achtergrond schijnt hier mee te maken te hebben) maar nog geen resultaat..

Andere Android toestellen hier ontvangen wel de berichten..
Ik had dat probleem ook totdat ik onder die app stroombesparingsinstellingen alle drie de opties uit heb gevinkt voor alle apps waar ik notificaties van wilde ontvangen.

Misschien is het ook een idee om naar de notificatie instellingen te kijken in het menu.

• rossio
  • Laatst online: 20-11-2019
B09 staat er nu 2 uur op en nog geen 4G helaas.

• ChefChocolateball
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-01 17:58
Voor de meelezers en twijfelaars; nu een mooie prijs op Amazon.de: €375 inclusief verzenden. Heeft mij in ieder geval over de streep getrokken ;)

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-01 23:57
nope, maar Nova Launcher lost dat op :)

Huawei P30 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• devries1989
quote:
B.O.C.K schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:08:
In een forumpost op de Duitse pagina van ZTE lees ik dat ze de eerste testversie van Android 7 eind januari gereed hebben, de reden hiertoe is dat ZTE nog niet OTA gaat is dat ze op Google wachten. Zodra Google alles heeft afgrond verwachten ze ongeveer een maand later Android 7 OTA te kunnen distribueren.

Bron: http://www.ztemobile.de/forums/reply/3000/
In een recenter forumpost (twee dagen geleden) geven ze aan dat Android 7 eind januari voor alle klanten beschikbaar komen. Of dit gaat lukken is uiteraard maar de vraag...

Bron:
http://www.ztemobile.de/forums/reply/3220/

Daarnaast staat de Axon 7 nu eindelijk op de Daydream pagina van Google als "coming soon".

Bron:
https://blog.google/produ...es-daydream-ready-family/

devries1989 wijzigde deze reactie 06-01-2017 18:33 (3%)

• peukiemon
Heb hem de update gedaan van b06 naar b10 maar net als bij de b08 update wederom geen 4g bij vodafone.
Kpn kaart erin en wel 4g, ga toch maar weer eens contact zoeken met Vodafone.

• spNk
quote:
SaN schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:23:
Het enige verschil wat ik tot nu toe kan ontdekken is dat het lockscreen eindelijk interactief is geworden zoals het hoort. Nougat kunnen we nu voor januari wel vergeten natuurlijk...
Ik heb het idee dat het RAM management een stuk beter is, apps sluiten niet zomaar meer af als ik switch.
Overigens zijn ze aardig ver met Lineage OS op de Axon 7,

• peukiemon
quote:
rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:03:
[...]

Alle Nederlandse winkels horen zich te houden aan de Nederlandse wet, die schrijft recht op een degelijk product voor. In praktijk krijg je dus gewoon 2 jaar garantie op je Axon 7.
Zelfs 3 jaar ZTE vip service geeft nog een extra jaar na de standaard 2 jaar garantie.
Een gratis scherm reparatie in het eerste halfjaar.
En nog een waterschade binnen de 3 jaar garantie.
Garantie zit dus wel goed.

• sk0o
  • Laatst online: 12:19
quote:
peukiemon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:48:
Ik hoop wel dat ze het probleem van de 4g met Vodafone hebben opgelost met Nougat.
Iets in me zegt van niet :( LineageOS heeft ook geen 4G voor de mensen die al reeds last hebben van dit probleem met B08/B10. ZTE 'DE' is wel op de hoogte van dit probleem maar vooralsnog is er geen fix.

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-01 22:18

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
SaN schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:09:
Nee. Ik gebruikte eerst de standaard mail app van de Axon. Daarna Blue Mail. Ik dacht er al over om al mijn outlook mails te laten forwarden naar mijn Gmail account, en zo verder te werken, maar zoals het nu gaat werkt het ook prima eigenlijk.
Bij deze mijn eerste bericht vanaf de axon. :7

Bij het uitpakken viel me op dat er veel accessoires bij zitten. Het hoesje, en extra verloopje had ik niet verwacht. Verder moest ik mijn simkaart nog verknippen, was ook wel even spannend 8)7

Ik draai twee accounts in de gmail app, een gmail en een hotmail. Forwarden hoeft dus niet per se.

Fioravanti wijzigde deze reactie 13-02-2017 22:03 (0%)
Reden: Bij afwezigheid van een eerste "verloofde",toch maar verloopje neergezet

• JustTweak
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07-03-2019
quote:
Hoyden schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Ik ben overgegaan naar Ziggo Mobiel en heb een werkende 4G.. Maar dat zal wel net even anders zijn dan echt op het Vodafone 4G netwerk zitten..
Mooi dat je 4g hebt! Maar ergens wel een tikkie vreemd aangezien Ziggo gewoon op het 4g netwerk van Vodafone zit. Je gaat je toch heel erg afvragen waarom het voor Vodafone klanten dan zo'n probleem is.

• peukiemon
Bij Vodafone weten ze van het probleem maar hebben geen oplossing.
Op XDA loopt ook een draadje hierover is in heel Europa op het Vodafone netwerk.
Hij registreert wel op het 4g netwerk volgens Vodafone maar klapt terug naar 3g of edge.
Alle instellingen zijn al geprobeerd ook via het verborgen menu maar baat niet.
B06 geen probleem maar b08 en b10 geven het probleem.

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:12
quote:
SaN schreef op vrijdag 9 september 2016 @ 13:45:
Is er hier iemand die echt weet hoe het zit met het gebruik van de dac in deze telefoon? Ik lees op veel plekken dat de dac alleen gebruikt wordt door de stock muziek app op de telefoon. Sommigen zeggen weer dat dat niet zo is.

Ik gebruik uitsluitend Spotify voor muziek. Heb ik dan niks aan de dac of wel?
Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik heb nu een LG V10 en daar werkte de 2e dac van ESS eerst alleen met de stock muziek speler. Daar kwam een third party app voor om het probleem te fixen en vervolgens een update van LG zelf zodat de ESS dac het in iedere app doet.
Ter info: je kan van de V10 met een toggle deze dac uitschakelen zodat je zelf het verschil tussen de dacs kan horen.

Ben benieuwd hoe dit bij deze ZTE werkt.
quote:
oldsmelly schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:47:
- Geluid via de speakers is echt het beste wat ik ooit gehoord heb.
- Voor mij 1 van de belangrijkste dingen op een smart tel... geluid via de koptelefoon is echt heel erg goed zei het redelijk zacht !
Je moet hem aardig open draaien voor een beetje volume . Ik heb nog niks aan de equalizer geregeld oid, en ik heb dolby aan staan.
Ik lees dat je ook de V10 hebt gehad. Wat ik aan de V10 irritant vind is dat hij het maximum volume gaat bepalen aan de hand van de impedantie van de aangesloten hoofdtelefoon. Doet deze telefoon wellicht ook zoiets?

Mijn platencollectie op Discogs

• Mr.Brownie
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-08-2017
quote:
musicfreak schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:49:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik heb nu een LG V10 en daar werkte de 2e dac van ESS eerst alleen met de stock muziek speler. Daar kwam een third party app voor om het probleem te fixen en vervolgens een update van LG zelf zodat de ESS dac het in iedere app doet.
Ter info: je kan van de V10 met een toggle deze dac uitschakelen zodat je zelf het verschil tussen de dacs kan horen.

Ben benieuwd hoe dit bij deze ZTE werkt.

[...]

Ik lees dat je ook de V10 hebt gehad. Wat ik aan de V10 irritant vind is dat hij het maximum volume gaat bepalen aan de hand van de impedantie van de aangesloten hoofdtelefoon. Doet deze telefoon wellicht ook zoiets?
De DAC (AK4490) in de Axon 7 werkt altijd als je koptelefoon aangesloten is, Dolby Atmos wordt hiervoor automatisch uitgezet (Dolby Atmos is softwarematig en werkt niet met de AK4490 DAC, dus met Dolby aan schakelt de telefoon altijd over naar de AK4961 DAC). Verder heb je een ''Headset HiFi' switch die je op standaard en super kan zetten. Deze staat standaard op 'Super' waardoor de 'AK4490 DAC' gebruikt wordt. Zet je deze op 'Standaard' dan wordt er gebruik gemaakt van de 'AK4961' en ja het verschil is inderdaad hoorbaar!

Maximaal volume wordt niet voor je bepaald aan de hand van impedantie. Blijft wel een feit dat de Europese versie van de Axon 7 wordt geplaagd door Europese wetgeving qua audio... Ben dan ook erg blij met mijn Amerikaanse exemplaar :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
quote:
Annihilism schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:39:
Zit ook te twijfelen of ik een Axon 7 ga bestellen. Ik heb nu een OnePlus 2, echt geweldige telefoon maar de audio output is om te huilen (ech een gigantische ruisbak :'( ). Zal al te kijken naar een losse MP3 speler maar de enige echt fatsoenlijke (die ook spotify aankan) is een iPod en >200 euro voor een MP3 speler is mij te veel. Ik heb aardig dure en goede audiocomponenten en koptelefoons dus ik vind het een beetje zonde om er dan zon ruisbak aan te hangen als wat ik nu heb (ik weet het, beetje dom dat ik me daar niet meer in verdiept heb voordat ik de OP2 kocht).

Dus nu zit ik te twijfelen of ik een HTC10 koop (welke bekend staat om zijn goede audio) of deze ZTE. Waar ik eigenlijk aan twijfel is de schermhelderheid (meende gelezen te hebben dat dit maar 310 nits was?) en de 4G ontvangst. Ik zit bij T-Mobile, zou hij dan gewoon naar behoren moeten werken (bevalt ons goed dus zal waarschijnlijk ook weer verlengd worden)?
Nou het scherm vind ik super en op T-mobile doet 4G het prima, dus kopen dat ding, krijg je echt geen spijt van
Succes met je keuze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B.O.C.K
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:35

B.O.C.K

Beh...

quote:
Mahnmut schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:03:
[...]
Wat ik zelf vond tegenvallen is het zwakke en niet aanpasbare notificatie ledje. Ik was er aan gewend dat ik kleuren aan apps kon toewijzen. Mocht iemand hier een omweg voor vinden dan hoor ik het graag!
Heb zelf ook lang gezocht naar een oplossing hiervoor en het uiteindelijk opgegeven. :X
Het rode ledje is vrij helder, maar de groene is erg zwak idd. Na een eventjes op internet gezocht te hebben ben ik er nu ook achter waarom dat is, het zijn 2 aparte LEDs.
Axon 7 LEDs

Gebruik nu double tap to wake als alternatief wat voor mij nu ook een redelijke oplossing is, moet alleen nu zelf eens in de zoveel tijd kijken of er wat binnen is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spNk
quote:
peukiemon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:49:
Is dat wel de versie voor de 2017G ik zag namelijk alleen de 2017C staan voor Chinese toestellen.
Jazeker. Getest door mij en werkend verklaard.

Officiele download: http://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100
Europese "hidden" Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/1421198214846418/ (gewoon ff lid worden, niemand die kan zien wat je post)

Het schijnt dat het audio "probleem" ook opgelost is, heb ik niet getest aangezien hiervoor misschien 1x gebruik gemaakt heb van een paar in-ears, dus kan het niet bevestigen.

spNk wijzigde deze reactie 08-03-2017 23:21 (44%)

• B.O.C.K

B.O.C.K

Beh...

quote:
luigi87 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:23:
het geluid van het apparaat is echt wel goed zeker met Spotify.
Binnenkort nog beter geluid vanuit Spotify :)
https://tweakers.net/nieu...-voor-lossless-audio.html

• peukiemon
Las net dat de 4g/lte bug met Vodafone ook is verholpen.

• spNk
quote:
musicfreak schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Welk audio probleem bedoel je, het zachte geluid?
Yup.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peukiemon
quote:
MarkyMark84 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:28:
Na de update naar 7.0 nog steeds geen 4g met Vodafone. Werkt dit al wel bij iemand?
Dan zal je als het goed is nog een week of 2 moeten wachten voor de 7.1 update daar zit de fix in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Delio Nijmeijer
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22-01 19:54
Update gedaan via http://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100

Gekopieerd naar SD-kaart en via het update menu pakt de telefoon het bestand meteen op.

Geluid van de speakers lijkt nu een heel stuk beter (luider/helderder), vooral met Dolby aan.

Quick menu is gelukkig weg, notification bell staat weer aan, maar is uit te zetten. Verder nog geen problemen.

Delio Nijmeijer wijzigde deze reactie 14-03-2017 21:20 (3%)

Winners don't use drugs!

• Darobi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-05-2019
Heb hem geüpdatet naar 7.0
Audio is nu idd verbeterd, ☺️
Boxen hebben nu minder kraak erin en via headset klinkt het nu een stuk acceptabeler
Audio ervaring was een 6 is nu een 7+

Fijn dat het Quick menu nu weg is
Hopelijk is batterijduur nu ook iets verbeterd, Kan iemand daar al iets over zeggen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:17
Zo de update een dagje in gebruik... wat ik ermee doe loopt goed.
Als ik eerlijk ben , op de notificaties na , zie ik weinig verandering.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 06:50
quote:
G95 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:58:
Ik zit te twijfelen tussen de ZTE Axon 7 of One Plus One 3T.
Ik heb nu een Nexus 6P maar na 1 jaar is de batterij ongeveer dood.
Mijn vraag is welke zouden jullie aanraden en waarom!?

Klopt het dat de Axon 7 software eruit ziet als "stock Android"? want op YouTube zie ik de Axon 7 met een skin die eruit ziet alsof het een Huawei telefoon is.

Bij voorbaat dank!
Tja, wat voor advies verwacht je in het Axon 7 topic ;)

Ik heb destijds ook getwijfeld tussen die twee telefoons maar de Axon had het gewonnen.
+ 1440p
+ USB C aansluiting met USB 3.0/3.1
+ Goede geluids-chip
+ Garantie, 3 jaar, scherm eenmalig gratis vervangen en bij waterschade krijg je eenmalig een nieuwe telefoon. Het was iets in die richting, dat zou je nog even beter kunnen bekijken
+ stereo boxen, niet dat ik het veel gebruik maar de muziek die uit de boxen komt is best goed te noemen.
+ destijds beschikbaarheid

Daarom heb ik uiteindelijk besloten om voor de Axon 7 te gaan. En hij stelt niet teleur! Hele fijne telefoon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• runedegroot
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-08-2019
@Trick7 @G95 Vrij zeker dat de oneplus counter gaat over de verkoop van de speciale zwarte colette edition versie van de oneplus 3T. Staat meerdere keren vermeld op verschillende social media kanalen.

https://plus.google.com/+OnePlusTech/posts/4bRvqkqku5V

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:02
quote:
CLB schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:34:
FYI: Ik heb hier een ZTE Axon 7 met software A2017GV1.0.0B10 en Vodafone-sim, helaas ook geen 4G.
Ik heb zelf een Axon Elite (met de Marshmallow ROM van XDA) en Vodafone abo. Ik had hetzelfde 4G probleem.
Ergens gelezen over de app "Network Signal Speed Booster". Erg veel reclame tijdens het draaien, op het eerste gezicht geen effect.Maar: opnieuw opgestart en... 4G!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:51
Yes! 4G doet het weer met vodafone na de B11 update! Zojuist geinstaleerd en heb weer 4G+ bereik. Kudos voor ZTE. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• her0live
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-01 12:31
@runedegroot bedankt voor het nummer. Net gelijk even gebeld en er werd mij meegedeeld, door een niet nederlands sprekend persoon, dat ze in Nederland geen customer service bieden. Ik moest het maar via Amazon (waar ik hem gekocht heb) proberen... Heel benieuwd of zij iets voor mij kunnen betekenen maar dat lijkt me heel sterk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rossio
  • Laatst online: 20-11-2019
Ook hier ook weer 4G i.c.m. Vodafone na de B11 update !! Ik kom van B06.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peukiemon
Inderdaad de b11 update heeft de LTE fix.
Daydream splitscreen komt op 31 maart als de officiële 7.1.1 gereleased wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B.O.C.K

B.O.C.K

Beh...

Hier nu ook 4G i.c.m. Hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) met de B11 update *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2019
quote:
marijnacht schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:07:
[...]

Helaas bij mij nog niet. Net de update gedaan maar geen Vodafone 4g. Heb je ook iets van reset gedaan? Of apn settings?
Even de settings geswitched naar 2G en weer terug. Vrijwel meteen 4G in beeld, prettig verrast :)

• SaN
quote:
peukiemon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:06:
[...]

Dit snap ik dus niet, dit probleem met reparatie het gaat je geld kosten had je dus met elke telefoon gehad.
En nu is ZTE de gebeten hond omdat je zelf je toestel om zeep hebt geholpen.
Beetje flauw eerlijk gezegd.
Hij geeft zte niet de schuld. Hij vindt het jammer dat het zo'n bijzonder toestel is dat hij hem niet overal kan laten repareren. Dat wil hij dus in de toekomst niet meer. Het scherm van een Samsung kan je voor een paar tientjes overal laten repareren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 06:50
Eindelijk! Ik haal hem nu ook binnen.

Zou Darydream ZTEs eigen Daydream zijn... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:51
quote:
MarkyMark84 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:02:
inmiddels de update ook binnen. Werkt prima maar tot nu toe dezelfde problemen als die de beta gaf.
Geen 4G met Vodafone en Touchpal vergeet talen als je toestel opnieuw opstart.
Klopt, ik heb hetzelfde geen 4G meer. Jammer met de B11 update werkte het net weer. Lijkt me dat ze het daarom nu wel snel kunnen oplossen met een update.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:26
quote:
dapluiz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:51:
Hmm vaag, net de OTA update geïnstalleerd en alles wat ik uit de Playstore wil installeren (waaronder daydream) blijft op "download in behandeling" staan....
Ik had hier ook last van. De oplossing die ik gevonden heb is deze:
Ga naar instellingen > apps > Google play Store.
Druk op de 3 puntjes rechts boven in beeld en selecteer 'updates verwijderen'.
Nu kun je weer Apps installeren en/of updaten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-01 21:49
Mogelijk het zelfde probleem dat ik had bij de update naar Android 7.0
quote:
WhiteAss schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:10:
Eerder wilde het niet lukken te upgraden naar 7.0 maar na update b11 werkte dit ineens wel. Vervolgens geen mobiele data meer (Simyo). Alle APN's waren weg. Handmatig weer toegevoegd en alles werkt weer.

...
https://www.simyo.nl/klan...oor-android-telefoons-149

[/off topic] Altijd al eens mezelf willen quoten ;)

WhiteAss wijzigde deze reactie 03-04-2017 20:31 (9%)

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True