Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:37

ZTE heeft de Axon 7 gepresenteerd. Een interessant toestel met een 5,5" Amoled scherm, Snapdragon 820 SOC, maximaal 6GB werkgeheugen en een maximale opslagcapaciteit van 128GB. De Axon 7 kan ook geleverd worden met een druk gevoelig scherm.

De Axon 7 is het nieuwe topmodel van ZTE en dat is goed te zien aan de specificaties. De Axon 7 heeft alle componenten die een high-end telefoon moet bevatten. De Axon 7 bevat een Qualcomm Snapdragon 820 gekoppeld aan 4 of 6 GB werkgeheugen en kan geleverd worden met zowel 64 als 128GB opslagcapaciteit. Het bevat twee camera's, waarbij de camera aan de achterkant 20MP bevat en de voorkant een 8MP exemplaar is. De accu heeft een capaciteit van 3250mAh en ondersteunt Quick Charge 3.0.

De telefoon kost in Europa €409,- voor het model met 4GB ram en 64GB opslag. Andere prijzen zijn niet bekend gemaakt.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 820
GPUQualcomm® Adreno™ 530
RAM4 / 6 GB
ROM64 GB / 128GB (Uitbreidbaar met microSD tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
Scherm5,5" 1440 x 2560px Amoled
Camera20MP back(OIS, PDAF, f1,8), 8MP f/2.2 front
Accu3250 mAh Li-Ion-accu
KleurGoud, Zilver, Grijs
Afmetingen151,7 x 75 x 7,9 mm
Gewicht175g
Prijs409,- Euro (4GB/64GB)
Release DatumOnbekend
Bijzonderhedenusb-c met usb 3.0, Drukgevoelig scherm

De ZTE Axon 7 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
FDD-LTE1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 19, 202100, 1900, 1800, 1700, 850, 2600, 900, 850, 800 Mhz

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.030-05-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 30-09-2016 13:33 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
svdhorst schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:31:
Heb ook al even naar deze telefoon gekregen.
Op verschillende sites wordt vermeld dat de Axon 7 LTE band 20 ondersteund, maar helaas staat die er op de officiele website niet bij :( (http://www.ztedevice.com/...6-81cf-5eedc073690e.html#)
De specificaties op die website zijn volgens mij wel alleen voor het Chinese model, misschien dat de frequenties voor het Europese model anders zijn. Althans dit staat erbij:
quote:
Country: China

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
svdhorst schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:48:
Ik hoop dat je gelijk hebt! In dat geval zou dit zomaar eens mijn volgende telefoon kunnen worden :)
We gaan het zien. Het is nog even afwachten, wanneer de Axon 7 uitkomt in Europa.
quote:
Diederik-Jan schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:00:
Waar zie jij dat er een zwart grijze variant verkrijgbaar wordt?
Heb uit de productafbeeldingen geconcludeerd dat er een grijze versie beschikbaar komt:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
Diederik-Jan schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:05:
[...]

Heb alleen goud en zilver tot nu toe gezien.
Ok. De afbeeldingen heb ik direct van de website van ZTE gehaald, dus verwacht wel dat die versie uitkomt. Maar wanneer weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
anessie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:40:
[afbeelding]

Ik stoor mij mateloos aan de dikke zwarte bezel boven&onder het scherm, dat hebben ze mooi geminimaliseerd in die persrenders maar in de video's komt het sterk naar voren.
Dat zijn erg grote bezels zeg! Dat was me nog niet eens opgevallen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
ApexAlpha schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:16:
[...]
Mijn huidige telefoon, of ja niet mijn vorige, is gestolen. En ik ben dan ook in afwachting van de internationale release van deze. Verder gaan er geruchten dat het garantieprogramma waarbij je hem ten alle tijden mag opsturen (gratis, ook bij eigen schuld alleen voor de VS is.
Dat is erg jammer! Misschien dat ze er nu nog niks zeker over kunnen zeggen, omdat het apparaat niet internationaal gereleasd is.
quote:
verder: De batterij is 3140mAh, niet 3250. Die laatste hoor ik wel vaker, het is misschien de batterij in de Chinese versie?
Bedankt voor je link. De specificaties in de OP heb ik gehaald van de ZTE website:
quote:
Battery capacity 3250mAh,QC3.0
Kan natuurlijk dat de Chinese versie een andere batterij heeft, maar dit lijkt me wel heel bijzonder.

• rens-br
Aangezien de telefoon binnenkort geleverd gaat worden, heb ik een speciaal topic aangemaakt om daar over te kunnen discussiëren: [ZTE Axon 7] Levertijden & Prijzen.

• rens-br
quote:
l3art schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:21:
[...]
Ga de straat op en vragen wie er ZTE kent, en 99% zal het niet kennen. Een start maken zal voor een merk als ZTE dus niet meevallen. Daarom eerst maar genoeg winst maken in Azië, dan komen ze daarna pas naar Europa.
Als ik de straat op ga en vraag wie er van OnePlus gehoord heeft, kijken de meeste me ook aan of ze het in keulen hebben horen donderen. Toch zijn te verkopen van de toestellen van OnePlus bovenverwachting.

• rens-br
quote:
l3art schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:10:
[...]
ZTE maakt helemaal geen reclame, geen hype of wat dan ook. Daarin is OnePlus gewoon beter bezig geweest waardoor ze nu bekender zijn en het ook de moeite is om in Europa een afzetmarkt te hebben.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Een blik in de Pricewatch doet mij ook concluderen dat ze ook alleen maar budget modellen uitbrengen in Nederland.

• rens-br
quote:
Hoijong schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:05:
Ik kan waarschijnlijk een US versie binnenkort halen.

Zijn daar nog nadelen aan verbonden?
Als je alle frequenties hebt nagelopen en dat zijn dezelfde als de Europese versie, dan zou het inderdaad gewoon moeten werken. Je moet alleen wel even checken of je geen sim-locked versie koopt.

• rens-br
quote:
Hoijong schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Yes, de frequenties zijn identiek en het is een unlocked variant. In dollars pak je dan weer een paar euro's winst.
Dan moet er geen problemen opleveren wat betreft werking. Garantie wordt alleen wel een stuk lastiger.

• rens-br
quote:
Viper® schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:00:
Zag net pas dat er ook een Axon 7 mini komt (september)

Ik al helemaal hyped.

Maar die heeft een oudere chipset :(
http://www.gsmarena.com/zte_axon_7_mini-8232.php
Ik zie het helemaal ja. Het is erg jammer dat ze niet de specificaties van de Axon 7 hebben aangehouden. Overigens heb ik net een nieuw topic aangemaakt voor de Mini: [ZTE Axon 7 Mini] Ervaringen & Discussie.

• rens-br
quote:
devries1989 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:43:
Gerucht gaat op xda dat de Axon 7 al snel android 7 (Nougat) krijgt.
Dat zou wel netjes van ze zijn! Dan zou het een van de eerste toestellen zijn, buiten Nexus om, die de update ontvangt. Mogelijk brengen ze het toestel hier gewoon uit met Nougat.

• rens-br
quote:
VortexSB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:39:
[...]
Kanaal veranderd en ik kan mijn netwerk nog steeds niet vinden.
Op welk kanaal staat je router nu?

• rens-br
quote:
Trick7 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:28:
[...]
Nog iets: ik dacht dat de Snapdragon 820 veel beter was ivm warmte ontwikkeling tov de snapdragon 801, maar na een minuut of 5 gamen wordt de axon toch echt wel goed warm (zonder case). Echt niet koeler dan m'n oneplus one of zo. Althans zo ervaar ik het nu.
De Snapdragon 801 was geen heethoofd, de 810 daarin tegen wel. Volgens mij is de warmte productie van de 820 net zo veel/weinig als de 801. Mijn OnePlus One wordt ook echt heel erg warm bij het spelen van bijvoorbeeld GTA San Andreas.

• rens-br
quote:
polord1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:55:
Hiervoor had ik de iphone 5 64 gb, waarvan de echte gb rond de 57 was.
Dit lijkt me inderdaad ook erg sterk. Overigens wellicht doet de iPhone hetzelfde als Windows.

Op mijn OPO staat bij Instellingen -> Opslag in ieder geval 54,92GB.

rens-br wijzigde deze reactie 29-09-2016 13:24 (15%)

• rens-br
quote:
SaN schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:28:
Er is geen accesoires topic geloof ik? Dan maar hier.
Je hebt gelijk! Snel even aangemaakt: [ZTE Axon 7] Het grote Accessoires topic.

• rens-br
quote:
sonjaW schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:11:
Waarvoor ik het vraag is: Ik heb mijn telefoon in de auto altijd in een houder voor muziek en navigatie. Bij navigatie blijft het scherm van mijn huidige telefoon wel aan, bij muziek niet. En met de axon zn fingerprint scanner aan de achterkant leek me dat weer niet handig als ik bv naar een volgend nummer wil :)
Je kan toch gewoon een app downloaden die er voor zorgt dat je scherm niet uitgaat? Bijvoorbeeld: Google Play: Always On.

rens-br wijzigde deze reactie 05-10-2016 16:16 (10%)

• rens-br
quote:
CLB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
Of je kiest voor een muziekspeler, waarbij je over het scherm (lees: sensoren) kunt vegen, waarna het volgende nummer wordt afgespeeld. Afgelopen week is Impulse daar nog meer voorzien, best handig :)
Ook een interessante optie!

Overigens werkt de radio niet via USB? Ik kan mijn telefoon aansluiten op mijn Kenwood auto radio via USB en dan kan ik via de radio gewoon vorig en volgend nummer selecteren.

• rens-br
quote:
SaN schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:23:
[...]
Die filterde het blauwe licht uit het scherm na een bepaalde tijd waardoor het lekkerder kijkt in het donker. Dat vond ik een leuke ingebakken optie bij cyanogen mod.
Heb zelf nog steeds een OPO en vind de ingebouwde optie van Cyanogen niet zo goed werken. Daarom gebruik ik zelf Google Play: Twilight.

• rens-br
quote:
SaN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:13:
Mijn batterij is de eerste dag na de nieuwe update behoorlijk hard leeggelopen. Bij anderen ook?
[afbeelding]
Niet best... Bijna niet gebruikt vandaag.
Verder is je bereik ook echt waardeloos te noemen, is dit altijd zo? Je telefoon moet namelijk nu veel meer energie verbruiken om contact te houden met de telefoonmasten.

• rens-br
quote:
SaN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:14:
[...]

Ja. Daar is helaas weinig aan te doen. Op mijn werk is het bereik nogal slecht door alle apparatuur om me heen. Maar dit is wel erg extreem.
Het bereik was dus al slecht, dus dat staat los van de recente battery drain. Begrijp ik het dan goed?
quote:
Ik kan alleen niet echt een geschikte app vinden die me precies vertelt waar het mis gaat.
Probeer: Google Play: GSam Battery Monitor eens.

• rens-br
quote:
SaN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:17:
[...]
Grappig. Die heb ik gisteren uitgekozen om te proberen. Zal aan het eind vd dag eens kijken of ik er wat uit kan halen.
Ben ook heel benieuwd. Wat geeft de standaard ingebouwde batterijbeheer van Android aan? Als het goed is staat onder de grafiek ook een lijstje met grootverbruikers.

• rens-br
quote:
SaN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:03:
[...]

Het lijkt toch de radio te zijn?
[afbeelding]
Volgens mij is de radio en wifi best logisch, want die heb je ook aangehad in die 1,5 uur dat de app heeft gedraaid zo te zien.

• rens-br
Verdere vergelijking stopt hier. Ervaringen topics zijn niet bedoeld voor het bespreken van aankoopadvies.

@Hugo, als je meer informatie of advies wilt. Maak dan even een topic aan de in de MAA.

• rens-br
quote:
Astr0blaster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:38:
Vraag die ik ook in OP3T thread vroeg: Ik begreep dat de OnePlus garantie eigenlijk maar een jaar is. Is dit bij de Axon 7 anders als je hem bij een Nederlandse reseller koopt?
Alle Nederlandse winkels horen zich te houden aan de Nederlandse wet, die schrijft recht op een degelijk product voor. In praktijk krijg je dus gewoon 2 jaar garantie op je Axon 7.

• rens-br
quote:
Kheyra schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:31:
Is er anders misschien een manier om mijn foto's over te zetten naar het sd kaartje wat ik in de telefoon heb zitten. Dan kan ik mijn foto's zo overzetten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Vast bedankt.
Ik neem aan dat je na het aansluiten ook de statusbalk naar beneden hebt getrokken en hebt gekozen voor MTP?

• rens-br
quote:
Kheyra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:12:
Iemand een tip voor mij? Kan ik misschien ergens drivers downloaden of zoiets?
Als je de telefoon aansluit en MTP selecteert en je kijkt vervolgens in apparaatbeheer, wordt daar wel iets weergegeven?

• rens-br
quote:
Kheyra schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:29:
Wanneer ik op het telefoonicoon klik geeft de pc aan dat hij geen verbinding kan maken met het externe apparaat en dat ik de verbinding moet controleren en of deze wel correct geconfigureerd is.
Maar staat bij Apparaatbeheer (Start -> Zoeken -> Apparaatbeheer) op je PC geen vraagtekens?

• rens-br
quote:
Kheyra schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:45:
Bij apparaatbeheer op mijn pc staat niets bij.
Het lijkt er dan op dat je telefoon in zijn geheel niet herkend wordt. Heb je al een andere USB-kabel en USB-poort geprobeerd? Verder probeer het ook eens op een andere PC (zonder bluetooth?)
quote:
Ik zie nu dat in het venster ook staat dat het over de bluetooth verbinding gaat die mijn telefoon niet kan vinden
Welk venster heb je het over?

• rens-br
quote:
Kheyra schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:18:
Zou ik gewoon in het Nederlands naar Amazon.de kunnen mailen? Iemand ervaring hiermee?
Je zou het sowieso even in het Engels kunnen proberen, je hebt dan de meeste kans dat ze er iets van begrijpen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True