Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

ZTE heeft de Axon 7 gepresenteerd. Een interessant toestel met een 5,5" Amoled scherm, Snapdragon 820 SOC, maximaal 6GB werkgeheugen en een maximale opslagcapaciteit van 128GB. De Axon 7 kan ook geleverd worden met een druk gevoelig scherm.

De Axon 7 is het nieuwe topmodel van ZTE en dat is goed te zien aan de specificaties. De Axon 7 heeft alle componenten die een high-end telefoon moet bevatten. De Axon 7 bevat een Qualcomm Snapdragon 820 gekoppeld aan 4 of 6 GB werkgeheugen en kan geleverd worden met zowel 64 als 128GB opslagcapaciteit. Het bevat twee camera's, waarbij de camera aan de achterkant 20MP bevat en de voorkant een 8MP exemplaar is. De accu heeft een capaciteit van 3250mAh en ondersteunt Quick Charge 3.0.

De telefoon kost in Europa €409,- voor het model met 4GB ram en 64GB opslag. Andere prijzen zijn niet bekend gemaakt.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 820
GPUQualcomm® Adreno™ 530
RAM4 / 6 GB
ROM64 GB / 128GB (Uitbreidbaar met microSD tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
Scherm5,5" 1440 x 2560px Amoled
Camera20MP back(OIS, PDAF, f1,8), 8MP f/2.2 front
Accu3250 mAh Li-Ion-accu
KleurGoud, Zilver, Grijs
Afmetingen151,7 x 75 x 7,9 mm
Gewicht175g
Prijs409,- Euro (4GB/64GB)
Release DatumOnbekend
Bijzonderhedenusb-c met usb 3.0, Drukgevoelig scherm

De ZTE Axon 7 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
FDD-LTE1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 19, 202100, 1900, 1800, 1700, 850, 2600, 900, 850, 800 Mhz

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.030-05-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 30-09-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 11:28
Heb ook al even naar deze telefoon gekregen.
Op verschillende sites wordt vermeld dat de Axon 7 LTE band 20 ondersteund, maar helaas staat die er op de officiele website niet bij :( (http://www.ztedevice.com/...6-81cf-5eedc073690e.html#)

Voor de rest lijkt het me echt een super telefoon! Ik vind het super dat de fingerprint scanner aan de achterzijde zit!

[ Voor 19% gewijzigd door svdhorst op 30-05-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
svdhorst schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:31:
Heb ook al even naar deze telefoon gekregen.
Op verschillende sites wordt vermeld dat de Axon 7 LTE band 20 ondersteund, maar helaas staat die er op de officiele website niet bij :( (http://www.ztedevice.com/...6-81cf-5eedc073690e.html#)
De specificaties op die website zijn volgens mij wel alleen voor het Chinese model, misschien dat de frequenties voor het Europese model anders zijn. Althans dit staat erbij:
Country: China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 11:28
Ik hoop dat je gelijk hebt! In dat geval zou dit zomaar eens mijn volgende telefoon kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Waar zie jij dat er een zwart grijze variant verkrijgbaar wordt?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
svdhorst schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:48:
Ik hoop dat je gelijk hebt! In dat geval zou dit zomaar eens mijn volgende telefoon kunnen worden :)
We gaan het zien. Het is nog even afwachten, wanneer de Axon 7 uitkomt in Europa.
Diederik-Jan schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:00:
Waar zie jij dat er een zwart grijze variant verkrijgbaar wordt?
Heb uit de productafbeeldingen geconcludeerd dat er een grijze versie beschikbaar komt:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/klwXFhW4atatYNNVk1ZnNH4g/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Heb uit de productafbeeldingen geconcludeerd dat er een grijze versie beschikbaar komt:

[afbeelding]
Heb alleen goud en zilver tot nu toe gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-05-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Diederik-Jan schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:05:
[...]

Heb alleen goud en zilver tot nu toe gezien.
Ok. De afbeeldingen heb ik direct van de website van ZTE gehaald, dus verwacht wel dat die versie uitkomt. Maar wanneer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-06 11:28
Prachtige telefoon. Echter had voor mij een FHD scherm met daardoor wat beter accuprestaties de voorkeur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34
Ben vooral benieuwd hoe de Custom rom community gaat zijn voor deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 21:47

zap8

do ya wanna bump

Ben zeer geintresseerd in hoe de camera is. Onderstaande komt van camera website dpreview

"Chinese smartphone maker ZTE has announced its latest high-end device, the Axon 7. It comes with an impressive camera specification that includes a 20MP Samsung ISOCELL sensor, fast F1.8 aperture, a sapphire glass lens front element, optical image stabilization and on-sensor phase detection autofocus. A dual-LED flash helps with illumination in dim conditions, and in video mode the camera is capable of recording footage with 4K resolution. The front camera comes with an 8MP sensor."

Iemand al ergens iets tegengekomen van een camera review van deze op het oog qua specs zeer interessante telefoon?

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 17:55
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5PWBSjO.jpg

Ik stoor mij mateloos aan de dikke zwarte bezel boven&onder het scherm, dat hebben ze mooi geminimaliseerd in die persrenders maar in de video's komt het sterk naar voren.

[ Voor 33% gewijzigd door anessie op 30-05-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
anessie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:40:
[afbeelding]

Ik stoor mij mateloos aan de dikke zwarte bezel boven&onder het scherm, dat hebben ze mooi geminimaliseerd in die persrenders maar in de video's komt het sterk naar voren.
Daar maak ik me ook zorg over, in de reviews zit je gewoon naar een 5.2inch scherm te kijken met dikke zwarte randen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn..

Verder wel een prachttelefoon qua specs, looks en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
[afbeelding]

Dat zijn erg grote bezels zeg! Dat was me nog niet eens opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Er zit wel een grote rand aan de boven en onderkant, maar die zijn bij mijn huidige telefoon ongeveer even groot, dus daar ga ik mij niet aan ergeren. Vindt het een erg mooi toestel, en ik kan ook wel leven met dat er waarschijnlijk geen tot weinig custom roms zullen zijn, dus dit zou zomaar eens mijn nieuwe telefoon kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 07:43
danielschut schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:32:
[...]

Daar maak ik me ook zorg over, in de reviews zit je gewoon naar een 5.2inch scherm te kijken met dikke zwarte randen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn..

Verder wel een prachttelefoon qua specs, looks en prijs.
Dit lijkt me erg sterk. Een 5,5" scherm is een 5,5" scherm. Met de bezels wordt het toestel groter, niet het scherm kleiner. En het is niet zo mooi niet, maar ze konden waarschijnlijk niet alle apparatuur erin kwijt zonder.

Mijn huidige telefoon, of ja niet mijn vorige, is gestolen. En ik ben dan ook in afwachting van de internationale release van deze. Verder gaan er geruchten dat het garantieprogramma waarbij je hem ten alle tijden mag opsturen (gratis, ook bij eigen schuld alleen voor de VS is.

Een medewerker hierover:
Hello apex Don't quote me on this but I think the 2 year warranty is only valid on devices purchased in the US. I am going to try to get an official answer for you. Hold tight.....
https://community.zteusa.com/thread/1434

Verder met een SD820 en andere hardware is de kans op Root mogelijkheid groter, lijkt mij!
Ben zeer benieuwd voor deze telefoon!

verder: De batterij is 3140mAh, niet 3250. Die laatste hoor ik wel vaker, het is misschien de batterij in de Chinese versie?

Hier de medewerker die het zegt: https://community.zteusa.com/thread/1411

[ Voor 7% gewijzigd door ApexAlpha op 31-05-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
ApexAlpha schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:16:
[...]
Mijn huidige telefoon, of ja niet mijn vorige, is gestolen. En ik ben dan ook in afwachting van de internationale release van deze. Verder gaan er geruchten dat het garantieprogramma waarbij je hem ten alle tijden mag opsturen (gratis, ook bij eigen schuld alleen voor de VS is.
Dat is erg jammer! Misschien dat ze er nu nog niks zeker over kunnen zeggen, omdat het apparaat niet internationaal gereleasd is.
verder: De batterij is 3140mAh, niet 3250. Die laatste hoor ik wel vaker, het is misschien de batterij in de Chinese versie?
Bedankt voor je link. De specificaties in de OP heb ik gehaald van de ZTE website:
Battery capacity 3250mAh,QC3.0
Kan natuurlijk dat de Chinese versie een andere batterij heeft, maar dit lijkt me wel heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257672

Dit zou zomaar eens mijn volgende telefoon kunnen worden. Eigenlijk wil ik de nieuwe Nexus eerst nog zien, maar deze verkies ik sowieso al boven de teleurstellende HTC 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
The smartphone has three variants:
- 4GB RAM model with 64/128GB storage model 'A2017U'
- the top variant has 6GB RAM and 128GB storage model 'A2017' foto1 foto2: video: YouTube: ZTE Axon 天機 7 頂配版 Force Touch 實試

Volgens http://forum.xda-develope...p?p=67119104&postcount=39 heeft alleen die VIP/Premium versie 'capacitive buttons' onder het scherm en komt die versie niet (direct?) naar US/EU.

Het is natuurlijk nog vroeg om conclusies te trekken.

Normale onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://dixplore.com/wp-content/uploads/2016/06/image121-1024x575.jpg
vs VIP/Premium editie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3hZbQRS.png

Persoonlijk ben ik wel fan van capacitieve knopjes tov software.

[ Voor 43% gewijzigd door anessie op 01-06-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 257672 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:16:
maar deze verkies ik sowieso al boven de teleurstellende HTC 10.
Gebaseerd op wat? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Zo zonde, de versie met capactive buttons ziet er mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257672

Mijn persoonlijke voorkeuren.
Diederik-Jan schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 00:17:
Zo zonde, de versie met capactive buttons ziet er mooier uit.
Inderdaad! Hopelijk komt deze alsnog naar Europa.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 257672 op 02-06-2016 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 07:43
Aw ik dacht even dat als er geen capactive knoppen op zitten is die bezel misschien weg. Maar helaas.

Dus er is zijn twee varianten van meer of minder opslag.

En nog een Chineze variant met touch sensitive en meer ram e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
https://community.zteusa.com/community/forums/axon

Pre-order US rond mid juni, leveringen US begin juli. Hier kan je een nieuwsbrief krijgen http://axonphone.com/

UK Q4 ?? https://twitter.com/ZTE_UK/status/737920142227738624 / https://community.zteusa.com/thread/1508

Heeft ZTE een EU community/website? http://www.ztedevice.com/ is niet bepaald bruisend van activiteit.

Los van eventuele verkrijgbaarheid wijst het er wel steeds meer op dat je voor die topversie eerder 600 euro kwijt bent.

[ Voor 75% gewijzigd door anessie op 02-06-2016 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Dat ziet er niet zo mooi uit voor Europa. Snap alleen niet waarom ze de telefoon in Europa veel later uitbrengen dan in de Us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Aangezien de telefoon binnenkort geleverd gaat worden, heb ik een speciaal topic aangemaakt om daar over te kunnen discussiëren: [ZTE Axon 7] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Ultimate en normale versie screenshots, benchmarks, camera voorbeelden:

http://gsminsider.com/2016/06/zte-axon-7-unboxing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39

13art

Moderator Mobile
anessie schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:50:

vs VIP/Premium editie:
[afbeelding]

Persoonlijk ben ik wel fan van capacitieve knopjes tov software.
Zo maak je van een dikke bezel dus toch nog iets nuttigs. Zou erg jammer zijn als die niet naar Europa zou komen.

Eerste wat mij opviel bij de gewone versie waren de dikke bezels onder en boven. Dat er een premium versie is verklaart wel waarom er van die dikke randen zitten. Dat is productie technisch gewoon makkelijker. Net even een ander plaatje er op met dezelfde afmetingen en klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 07-06-2016 20:28 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:45
Dit is bijna het perfecte toestel voor mij!
High end SOC
Amoled
Goede resolutie
Front facing speakers
SD card
LTE (met NL banden ondersteuning)

Nu nog wachten hoe de community hierop reageert voor custom Roms (xda-dev)

Stone Cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Nog steeds geen nieuws voor EU launch:

https://twitter.com/ZTE_UK/status/743094792049987584

Lijkt erop dat ze hier de boot totaal missen tov Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
anessie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:49:
Nog steeds geen nieuws voor EU launch:

https://twitter.com/ZTE_UK/status/743094792049987584

Lijkt erop dat ze hier de boot totaal missen tov Oneplus.
Geen handige marketing voor europa. Maar goed, dit soort merken hebben ze grootste afzet in Azië, dus geen wonder dat daar de focus op ligt. Voor hier op tweakers is het leuk dit soort toestellen, maar de afzetmarkt is hier gewoon te klein. Ga de straat op en vragen wie er ZTE kent, en 99% zal het niet kennen. Een start maken zal voor een merk als ZTE dus niet meevallen. Daarom eerst maar genoeg winst maken in Azië, dan komen ze daarna pas naar Europa.

Voor ons jammer, bedrijfstechnisch gezien wellicht wel te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
l3art schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:21:
[...]
Ga de straat op en vragen wie er ZTE kent, en 99% zal het niet kennen. Een start maken zal voor een merk als ZTE dus niet meevallen. Daarom eerst maar genoeg winst maken in Azië, dan komen ze daarna pas naar Europa.
Als ik de straat op ga en vraag wie er van OnePlus gehoord heeft, kijken de meeste me ook aan of ze het in keulen hebben horen donderen. Toch zijn te verkopen van de toestellen van OnePlus bovenverwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rens-br schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:48:
[...]

Als ik de straat op ga en vraag wie er van OnePlus gehoord heeft, kijken de meeste me ook aan of ze het in keulen hebben horen donderen. Toch zijn te verkopen van de toestellen van OnePlus bovenverwachting.
Ik denk dat oneplus een iets betere naamsbekendheid heeft dan ZTE. Hebben ze de afgelopen jaren ook wel hun best voor gedaan met het creëren van de oneplus hype... Maar het is niet zo groot als lg/samsung/etc. En dan met name onder tweakers/it'ers/electronica fans/etc. ZTE maakt helemaal geen reclame, geen hype of wat dan ook. Daarin is OnePlus gewoon beter bezig geweest waardoor ze nu bekender zijn en het ook de moeite is om in Europa een afzetmarkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
l3art schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:10:
[...]
ZTE maakt helemaal geen reclame, geen hype of wat dan ook. Daarin is OnePlus gewoon beter bezig geweest waardoor ze nu bekender zijn en het ook de moeite is om in Europa een afzetmarkt te hebben.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Een blik in de Pricewatch doet mij ook concluderen dat ze ook alleen maar budget modellen uitbrengen in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

l3art schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Ik denk dat oneplus een iets betere naamsbekendheid heeft dan ZTE. Hebben ze de afgelopen jaren ook wel hun best voor gedaan met het creëren van de oneplus hype... Maar het is niet zo groot als lg/samsung/etc. En dan met name onder tweakers/it'ers/electronica fans/etc. ZTE maakt helemaal geen reclame, geen hype of wat dan ook. Daarin is OnePlus gewoon beter bezig geweest waardoor ze nu bekender zijn en het ook de moeite is om in Europa een afzetmarkt te hebben.
Denk dat je het verkeerd ziet. Oneplus heeft misschien onder de Tweakers een betere naamsbekendheid maar hoe groot is die markt nou? Ook Europa is als markt helemaal niet zo groot, en door veel concurrentie / gezeik met telecom aanbieders etc niet zo heel interessant voor de meeste merken.
ZTE richt zich vooral op Azie en Amerika, en daar is de naamsbekendheid van ZTE / Nubia vele malen groter dan Oneplus. In China kent vrijwel niemand Oneplus, ZTE is een van de top spelers, achter Vivo en Oppo.
Oneplus verkoopt nog geen fractie van wat ZTE verkoopt.

ZTE is een van de eerste / zo niet de eerste die toegang kreeg tot Android N van Google
En een van de eerste die met een Daydream toestel kwam (in de launch van Google zelf aangekondigd).

[ Voor 7% gewijzigd door Kenzi op 16-06-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kenzi schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:10:
[...]

Denk dat je het verkeerd ziet. Oneplus heeft misschien onder de Tweakers een betere naamsbekendheid maar hoe groot is die markt nou? Ook Europa is als markt helemaal niet zo groot, en door veel concurrentie / gezeik met telecom aanbieders etc niet zo heel interessant voor de meeste merken.
ZTE richt zich vooral op Azie en Amerika, en daar is de naamsbekendheid van ZTE / Nubia vele malen groter dan Oneplus. In China kent vrijwel niemand Oneplus, ZTE is een van de top spelers, achter Vivo en Oppo.
Oneplus verkoopt nog geen fractie van wat ZTE verkoopt.

ZTE is een van de eerste / zo niet de eerste die toegang kreeg tot Android N van Google
En een van de eerste die met een Daydream toestel kwam (in de launch van Google zelf aangekondigd).
Het ging ook over europa/nederland. Azië/Amerika weet ik niet goed welke merken daar groot zijn en welke niet. Maar inderdaad het blijft geen grote markt hier, wat dus ook maakt dat merken als ZTE hier minder snel zullen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
l3art schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Het ging ook over europa/nederland. Azië/Amerika weet ik niet goed welke merken daar groot zijn en welke niet. Maar inderdaad het blijft geen grote markt hier, wat dus ook maakt dat merken als ZTE hier minder snel zullen investeren.
http://www.gizmochina.com...one-maker-europe-q1-2016/

Ze hebben nochtans grote plannen voor Europa hoor, al is de marketing meer gericht op Duitsland/Spanje.
ZTE seems to be focused on the European market with its mid-range and high-end smartphones. This includes the company’s ZTE Blade as well as the high-end Axon series. The ZTE Axon 7 was recently released in China and the phone is quite the beast with advanced audio capabilities. The company confirms that the Axon 7 will be announced in Europe and it’s positive about the consumer demand for the device in the region. ZTE also revealed that it sold over 30 million Blade series smartphones by the end of 2015 and European regions such as Germany, France, Spain and UK were a few of the key markets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

anessie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:33:
[...]

http://www.gizmochina.com...one-maker-europe-q1-2016/

Ze hebben nochtans grote plannen voor Europa hoor, al is de marketing meer gericht op Duitsland/Spanje.

[...]
Grootste plannen mooi. Maar is de axon 7 de komende weken in nederland te bestellen.
Snap wel dat het een tijd duurt voor je wereldwijd op orde bent maar daar heb je nu als potentiele consument van de axon 7 niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-06 11:28
Van de ZTE Facebookpagina:

#Axon7 is making a theatrical entrance in Europe! Bringing you a top edge audio visual experience. Good news for ZTE's European fans: you may pre-order on Amazon for our latest flagship now! #myAxon

France: http://amzn.to/28RykZT
Italy: http://amzn.to/28Vqwqi
Spain: http://amzn.to/28UaU7r
Germany: http://amzn.to/28Ry5Ol
UK: http://amzn.to/293nHl3

Prijs is dus €449. In engeland 359 pond wat op het moment nog €433 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Edit:
Blijkbaar is alle info nog fout buiten de Spaanse Amazon page:

https://community.zteusa.com/thread/2254

Er zou support zijn voor 'alle EU LTE banden': http://imgur.com/t9Vm0tI

Voor 50 euro meer betere audio, wqhd en een sdkaart tov OP3.
ivo001 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:09:
#Axon7 is making a theatrical entrance in Europe!
Met zo'n trailer kan de film alleen maar slecht uitdraaien >:)

[ Voor 105% gewijzigd door anessie op 29-06-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Het bewijs 64GB 4GB met capative buttons in Europa!
Afbeeldingslocatie: https://andreagaleazzi.com/wp-content/uploads/2016/06/ZTE_axon7_2-1024x576.jpg
Afbeeldingslocatie: https://andreagaleazzi.com/wp-content/uploads/2016/06/ZTE_axon7_5-1024x576.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Afbeeldingslocatie: https://www.notebookcheck.com/fileadmin/Notebooks/News/_nc3/ZTE_AXON_7_05.jpg

Als dit klopt, dan heb ik er wel vertrouwen in *op shortlist zet*

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
Ik ben ook wel wanneer de 128gb uitkomt in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schippertje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-04-2023
GiveMeThoseTags schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:52:
[afbeelding]

Als dit klopt, dan heb ik er wel vertrouwen in *op shortlist zet*
Waar heb je deze specs gevonden? Op de site van ZTE vind ik alleen specs waar bij FDD-LTE band 20 niet genoemd staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

schippertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Waar heb je deze specs gevonden? Op de site van ZTE vind ik alleen specs waar bij FDD-LTE band 20 niet genoemd staat...
anessie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:36:
[...]

Edit:
Blijkbaar is alle info nog fout buiten de Spaanse Amazon page:

https://community.zteusa.com/thread/2254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

http://www.androidauthori...obal-availability-700751/

Wordt ook verkocht bij mediamarkt phonehouse zie artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schippertje
Bemoedigend, maar nog niet 100% bevestigd zou ik zeggen. Heb vraag gesteld aan ZTE via Twitter, nog geen antwoord gehad. Ben benieuwd... Kleuren en wel/niet capacitive buttons zijn ook nog min of meer open puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

schippertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:48:
[...]

Bemoedigend, maar nog niet 100% bevestigd zou ik zeggen. Heb vraag gesteld aan ZTE via Twitter, nog geen antwoord gehad. Ben benieuwd... Kleuren en wel/niet capacitive buttons zijn ook nog min of meer open puntjes.
Ben ook benieuwd, moet gewoon goed zijn anders heb ik geen KPN 4G en dat zou zonde zijn.. En kleuren natuurlijk ook, ben benieuwd wat de eventuele 6Gb/128Gb versie zou gaan kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schippertje
Heb nog geen grondige review van de Axon 7 gezien trouwens. Ben erg benieuwd naar de schil van ZTE en hoe goed de telefoon nu echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

[...]

Hoe kun je nu zeggen dat capacitive buttons min of meer nog steeds een open puntje is terwijl ZTE het letterlijk in de presentatie getoond heeft. Ook op de specs sheets staat een afbeelding met capacitive buttons, en de demo modellen hebben het ook. Dat staat gewoon vast. En de kleur grijs komt in augustus naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-05 11:12
Eigenlijk is dit de perfecte telefoon voor mij...bijna dan. Liever FullHD gezien, toch liever een langere accuduur.

Hopelijk komt er ook een goede CM versie voor deze telefoon.

Ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schippertje
Diederik-Jan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:05:
[...]

Hoe kun je nu zeggen dat capacitive buttons min of meer nog steeds een open puntje is terwijl ZTE het letterlijk in de presentatie getoond heeft. Ook op de specs sheets staat een afbeelding met capacitive buttons, en de demo modellen hebben het ook. Dat staat gewoon vast. En de kleur grijs komt in augustus naar Europa.
Tja, noem me paranoïde maar ik zie dat soort zaken graag in officiële specificaties staan op de site van de fabrikant. That’s all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Duidelijker krijg je het niet
https://twitter.com/ZTE_UK/status/748086199932248064

https://m.facebook.com/co...39%3Athid.274191192780523

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 29-06-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schippertje
RickvB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:09:
Eigenlijk is dit de perfecte telefoon voor mij...bijna dan. Liever FullHD gezien, toch liever een langere accuduur.

Hopelijk komt er ook een goede CM versie voor deze telefoon.

Ik wacht het af.
In dat geval is de OnePlus 3 wellicht ook een interessante optie. Batterijduur lijkt ok, Full HD, geen SD helaas. Staat bij mij ook nog op de nominatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schippertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
schippertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:11:
[...]

In dat geval is de OnePlus 3 wellicht ook een interessante optie. Batterijduur lijkt ok, Full HD, geen SD helaas. Staat bij mij ook nog op de nominatie.
Keuzes maken.. lastig.

OP3 en de Axon hebben beide hun goede- en minder goede kanten, ik zal het toch nog maar eens afwachten.
Beide zijn wel goed geprijsd voor wat je krijgt. Ik weet ook niet hoe goed de support van ZTE is en de kwaliteit van beide telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

Ik ga eerder voor ZTE als voor OnePlus zeer slechte ervaringen mee.
Het scherm oogt ook veel mooier van de ZTE en micro USB optie.
Betere luidsprekers, keuze wel gemaakt of de Note 7 moet nog komen met een flat versie maar die zal wel €799,- kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 21:27

KWM

Hier een filmpje met de capacitieve knoppen!

[YouTube: https://youtu.be/o0pzlHHOuR0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 12:44
Ah, er zit dus ook NFC op, gezien het icoontje. Jammer dat ze de appdrawer weggelaten hebben, dat is een puntje van ergernis op mijn Honor x4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 22438

@ spNk, ik snap nooit dat mensen zo'n punt maken over een app drawer. Zodra je Nova Launcher installeert, wat ik sowieso doe omdat ik nogal wat gestures gebruik om apps te openen, heb je weer een app drawer. Ik geloof dat deze launcher 2 euro kost of zo, veel meer zal het niet zijn.

Ik twijfel nog heel erg tussen de Axon 7 en de Zenfone 3. De Zenfone 3 heeft welliswaar een zwakkere processor, maar gezien ik niet game, is dat voor mij niet zo heel belangrijk.

Ik heb met name gezien dat de Zenfone erg goede video stabilisatie heeft en ik ben ook heel benieuwd wat de 4-axis OIS doet.

Dan is er natuurlijk nog de nieuwe Nexus die ik met name erg interessant vind vanwege snelle updates.

Oooh keuzes, keuzes, keuzes....

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 22438 op 01-07-2016 11:03 . Reden: Zenfone, niet Zenfone Deluxe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zenfone smartphone komen in nederland altijd laat. De zenfone 2 was pas eind dec 2015 in nederland beschikbaar. Vind het wel een mooi toestel maar dual front face speakers is een dikke plus voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 01-07-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie

Beetje loze methode imho maar misschien boeit het iemand:

[ Voor 51% gewijzigd door anessie op 02-07-2016 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Blijft raar dat de Nubia Z11 bezelless is en de Axon 7 niet. In mijn ogen heeft een bezelless scherm astetisch gezien een voordeel.

[ Voor 14% gewijzigd door Koning-Admiraal op 02-07-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Die nubia is toch duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Goedkoper, begint bij 375 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Jij gaat hem in ieder geval niet voor 375 dollar kunnen kopen. Dat wordt ook 450 minstens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Momus schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Jij gaat hem in ieder geval niet voor 375 dollar kunnen kopen. Dat wordt ook 450 minstens.
Klopt, je kunt hem nu bij de meeste shops voor €420 euro pre-ordenen inclusief airmail. Toch nog 30 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 21:27

KWM

Diederik-Jan schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:52:
[...]

Klopt, je kunt hem nu bij de meeste shops voor €420 euro pre-ordenen inclusief airmail. Toch nog 30 euro goedkoper.
Maar ondersteunt deze ook alle lte-banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
KWM schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Zo te zien niet: LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
http://www.gsmarena.com/zte_nubia_z11-8091.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

KWM schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Nee, maar voor Chinaphones is T-Mobile sowieso aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonjaW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-06 18:35
[afbeelding]

[video]

[video]
De eerste foto is niet de axon 7 maar de Axon elite!
http://www.phonearena.com...n-Elite/phones/10068,9613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Anoniem: 22438 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:02:
@ spNk, ik snap nooit dat mensen zo'n punt maken over een app drawer. Zodra je Nova Launcher installeert, wat ik sowieso doe omdat ik nogal wat gestures gebruik om apps te openen, heb je weer een app drawer. Ik geloof dat deze launcher 2 euro kost of zo, veel meer zal het niet zijn.
Ehm, ik wil graag dat mijn telefoon out of the box gewoon een goede ervaring bied. Geen gekloot met andere bloated launchers. Maar goed, ik zal mijn keuze er niet te veel van af laten hangen, alles wend.

Edit: hij staat op amazone.de alleen las ik dat hier een LTE band mist in de specificaties?

[ Voor 10% gewijzigd door spNk op 03-07-2016 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

spNk schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Ehm, ik wil graag dat mijn telefoon out of the box gewoon een goede ervaring bied. Geen gekloot met andere bloated launchers. Maar goed, ik zal mijn keuze er niet te veel van af laten hangen, alles wend.

Edit: hij staat op amazone.de alleen las ik dat hier een LTE band mist in de specificaties?
Uiteraard is het fijner als een telefoon out of the box helemaal werkt zoals je wilt, maar dan zou ik mijn keuze eerder van hardware af laten hangen. Dat kun je namelijk niet wijzigen en natuurlijk kun je ook niet zomaar de rom vervangen zonder root en zo. Zoiets simpels als een launcher, tjah dat heb je in 2 minuten geïnstalleerd.

Je kunt veel zeggen van Nova launcher, maar niet dat het bloated is. Sterker nog, ik denk dat vele stock launchers meer bloated zijn dan Nova launcher. En één van de belangrijkste redenen dat ik voor Android kies, is dat je door voor een bepaalde launcher te kiezen en programma's zoals side control erop te zetten, je de hele ervaring van Android naar je hand kan zetten zonder te rooten. Iets dat met de andere platformen gewoon totaal niet mogelijk is, zelfs niet met root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube: ZTE Axon 7 vs Samsung Galaxy S7 Edge - Camera Test Comparison Review!

Hm ik ben erg teleurgesteld in de camera prestaties van de Axon 7 en ga denk ik toch maar wachten op de Zenfone 3 (deluxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Diederik-Jan schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:41:

voor Chinaphones is T-Mobile sowieso aan te raden.
Waarom?
Dan mis je de 900mhz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-02 02:38
Anoniem: 22438 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:25:
YouTube: ZTE Axon 7 vs Samsung Galaxy S7 Edge - Camera Test Comparison Review!

Hm ik ben erg teleurgesteld in de camera prestaties van de Axon 7 en ga denk ik toch maar wachten op de Zenfone 3 (deluxe)
Ik juist niet. gezien het feit dat de galaxy s7 150 Euro duurder is was het te verwachten dat de axon 7 het niet ging winnen. Desondanks vind ik de verschillen erg klein. Audio van de axon 7 is net wat beter naar mijn mening. De s7 lijkt het beter te doen bij weinig licht en ook de stabilisatie van de s7 is beter. Sommige foto's bij daglicht van de axon 7 vond ik dan weer beter. Eigenlijk had de axon 7 beter vergeleken kunnen worden met de op3, gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

ASW1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:33:
[...]

Waarom?
Dan mis je de 900mhz band.
Dit is al zovaak besproken. De 900 band is alleen belangrijk in afgelegen gebieden. In drukke gebieden zul je altijd 4G hebben met de 1800, 2100 banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Diederik-Jan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:52:
[...]

Dit is al zovaak besproken. De 900 band is alleen belangrijk in afgelegen gebieden. In drukke gebieden zul je altijd 4G hebben met de 1800, 2100 banden.
En binnenshuis mis je hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Momus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:02:
[...]

En binnenshuis mis je hem ook.
Valt mee, heb hier een sim only van T-Mobile en nog steeds een goede 4G verbinding binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-02 02:38
Ik hoop dat er tussen de Chinese en de Europese versie meer verschil zit dan alleen de batterij en de capacitive buttons. De chinese versie lijkt erg veel last te hebben van "Throttling" en klokt zich tijdens zwaar gebruik zelfs terug naar de snelheid van een SD808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
BasRB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:08:
Ik hoop dat er tussen de Chinese en de Europese versie meer verschil zit dan alleen de batterij en de capacitive buttons. De chinese versie lijkt erg veel last te hebben van "Throttling" en klokt zich tijdens zwaar gebruik zelfs terug naar de snelheid van een SD808.
Ik zag ook zoiets in een video met een Op3 ernaast. 5x antutu en bij de Axon 7 was de score ongeveer 35000 naar beneden gegaan en bij de Op3 nog geen 6000. De Op3 was wel 9 graden meer omhoog gegaan in vergelijking met de begintemperatuur, maar ook niet spectaculair warm. Lijkt inderdaad alsof ie iets te agressief gethrottled wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ziet er prima uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Koning-Admiraal op 07-07-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dat is de Chinese Axon 7 6GB/128GB versie die ZTE niet meer aanbiedt / zelf verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Kenzi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 06:11:
[...]

Dat is de Chinese Axon 7 6GB/128GB versie die ZTE niet meer aanbiedt / zelf verkoopt.
Zelfde hardware op 2gb extra na, zelfde fysieke knoppen, zelfde audio chips. Een prima review om een eerste indruk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Diederik-Jan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Zelfde hardware op 2gb extra na, zelfde fysieke knoppen, zelfde audio chips. Een prima review om een eerste indruk te krijgen.
Niet dus. De 2 Axon 7's , 6GB + 64GB en 6GB + 128GB die ik in mijn handen heb gehad waren dus echt hardwarematig verschillend:

64GB had geen fysieke knoppen en geen Force Touch

(gaat hier om de Chinese A2017, het internationale model is weer een ander model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Kenzi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:39:
[...]

Niet dus. De 2 Axon 7's , 6GB + 64GB en 6GB + 128GB die ik in mijn handen heb gehad waren dus echt hardwarematig verschillend:

64GB had geen fysieke knoppen en geen Force Touch

(gaat hier om de Chinese A2017, het internationale model is weer een ander model).
64GB in Europa heeft wel fysieke knoppen! Dus een prima eerste indruk. En Force Touch is meer een gimmick dan dat je er echt wat aan hebt met Android. Dus ja een prima review voor een eerste beeldvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
Ik heb ook interesse gekregen in deze telefoon. Ik wacht de reviews nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
https://www.zteusa.com/axon-7

Goud 27 Juli & grijs 17 Augustus.

Edit:
Kan iemand wat wijs worden uit die banden btw?
GSM/EDGE:B2/3/5/8
CDMA BC0/1/10
UMTS/HSPA: B2/B5/B4/B1/B8
LTE: B2/B4/B5/B12/B13/B17/B7/B3/B1/B20/B29/B30/B25/B26/B41
2CA: B2+B4, B2/4+B12, B2/4+B29, B2/4+B5, B41+B41, B25+B25

[ Voor 133% gewijzigd door spNk op 13-07-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
spNk schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:13:
https://www.zteusa.com/axon-7

Goud 27 Juli & grijs 17 Augustus.

Edit:
Kan iemand wat wijs worden uit die banden btw?

[...]
Wat is er ingewikkeld aan? Gewoon de B-tjes weg halen en dan heb je de nummers van de banden die ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Komt deze telefoon nu ook uit in Nederland in een winkel? of is het net als OnePlus alleen online bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
l3art schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:55:
[...]

Wat is er ingewikkeld aan? Gewoon de B-tjes weg halen en dan heb je de nummers van de banden die ondersteund worden.
Dan zijn het dus niet de banden als in de TS
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 19, 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Laguna

Connaisseur

Review @ Android Authority:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik zou hem net delen :) Toch zijn ze erg enthousiast terwijl je hier toch veel compare dingen ziet waarin de Axon het echt niet zo goed doet (Waarvan ik denk dat de meeste dingen software zijn en gewoon een update nodig hebben)

YouTube: L BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:37
Mja, die L BS is ook niet een geode reviewer... Gewoon een amateur die een telefoon heeft gehaald in China en lekker YT views scoort om het geld terug te verdienen ;) . Veel blunders waar je doorheen kan prikken zoals de backlight test in de zon zonder dezelfde achtergrond (of beter, dezelfde set afbeeldingen) en beide op max brightness te zetten (ipv auto zoals hij nu had). Die L BS (BullShit) kan ik niet serieus nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GENETX schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:21:
Mja, die L BS is ook niet een geode reviewer... Gewoon een amateur die een telefoon heeft gehaald in China en lekker YT views scoort om het geld terug te verdienen ;) . Veel blunders waar je doorheen kan prikken zoals de backlight test in de zon zonder dezelfde achtergrond (of beter, dezelfde set afbeeldingen) en beide op max brightness te zetten (ipv auto zoals hij nu had). Die L BS (BullShit) kan ik niet serieus nemen :+
Die licht test snap ik nog wel, maar hij (en andere reviewers) hebben toch wel meestal een punt over de foto en video kwaliteit en het rare is dat hij op veel benchmarks lager scoort wat wel door thermal throtteling lijkt te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ok, niet alles is direct slecht. Maar het is ook niet zwart-wit, maar meer afstelling. Persoonlijk geef ik toch niet echt om de kwaliteit van foto's op een mobiel, heb een DSLR daarvoor, dus voor mij sowieso een non-issue. Uiteindelijk kiest toch iedereen zijn toestel op basis van weegfactoren.

En ja, over de thermal throtteling, een clear win voor de Axon 7 wat mij betreft. Ik hoeft geen telefoon die bijna 50 graden wordt :X . En ook hier weer: Wat is de omgevingstemperatuur dan? Wat is de temperatuur aan de achterkant? Hoe is de performance in je handen? Er zijn zoveel parameters waar je mee kan spelen, maar ik vind de max 40 graden implementatie van ZTE eentje die mij juist gerust stelt. Zul je zien dat het in een Nederlandse omgeving met doorgaans max 20 graden geen enkel probleem is... De thermometer begint al bij 25 graden.

Leuk dat L BS wat filmpjes maakt voor de hobby zodat je wat meer van het product ziet, klasse. Maar het niveau ligt te laag om gefundeerde conclusies te kunnen trekken.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 25-07-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GENETX schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:39:
Ok, niet alles is direct slecht. Maar het is ook niet zwart-wit, maar meer afstelling. Persoonlijk geef ik toch niet echt om de kwaliteit van foto's op een mobiel, heb een DSLR daarvoor, dus voor mij sowieso een non-issue. Uiteindelijk kiest toch iedereen zijn toestel op basis van weegfactoren.

En ja, over de thermal throtteling, een clear win voor de Axon 7 wat mij betreft. Ik hoeft geen telefoon die bijna 50 graden wordt :X . En ook hier weer: Wat is de omgevingstemperatuur dan? Wat is de temperatuur aan de achterkant? Hoe is de performance in je handen? Er zijn zoveel parameters waar je mee kan spelen, maar ik vind de max 40 graden implementatie van ZTE eentje die mij juist gerust stelt.
Zit wel een plus aan die min zeg maar.. Zou gewoon mooi zijn om een paar goede nieuwe reviews te lezen/zien van een model hier in de EU en helemaal om hem gewoon te zien/vast te houden. Software support weet ik nog niet, nu heb ik een Nexus 5 en stock Android (Wel root plus Franco kernel) maar zoiets zoek ik wel. Cyanogenmod is een optie, geen idee wat andere rombouwers gaan doen nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
Sure! Ik ga sowieso wel de kat even uit de boom kijken en wachten tot Android Nougat er is om te zien of alle beloftes omtrent Daydream ook daadwerkelijk waar zijn en de optie om te rooten zoals gehint werd. Mijn Moto G 1st gen kan nog wel eventjes mee (niet te lang tho...)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [ZTE Axon 7] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [ZTE Axon 7] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [ZTE Axon 7] Het grote Accessoires topic