ZTE heeft de Axon 7 gepresenteerd. Een interessant toestel met een 5,5" Amoled scherm, Snapdragon 820 SOC, maximaal 6GB werkgeheugen en een maximale opslagcapaciteit van 128GB. De Axon 7 kan ook geleverd worden met een druk gevoelig scherm.

De Axon 7 is het nieuwe topmodel van ZTE en dat is goed te zien aan de specificaties. De Axon 7 heeft alle componenten die een high-end telefoon moet bevatten. De Axon 7 bevat een Qualcomm Snapdragon 820 gekoppeld aan 4 of 6 GB werkgeheugen en kan geleverd worden met zowel 64 als 128GB opslagcapaciteit. Het bevat twee camera's, waarbij de camera aan de achterkant 20MP bevat en de voorkant een 8MP exemplaar is. De accu heeft een capaciteit van 3250mAh en ondersteunt Quick Charge 3.0.

De telefoon kost in Europa €409,- voor het model met 4GB ram en 64GB opslag. Andere prijzen zijn niet bekend gemaakt.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Rooten & Custom ROM's van de ZTE Axon 7, algemene ervaringen zijn hier te bespreken: [ZTE Axon 7] Ervaringen & Discussie.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 820
GPUQualcomm® Adreno™ 530
RAM4 / 6 GB
ROM64 GB / 128GB (Uitbreidbaar met microSD tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
Scherm5,5" 1440 x 2560px Amoled
Camera20MP back(OIS, PDAF, f1,8), 8MP f/2.2 front
Accu3250 mAh Li-Ion-accu
KleurGoud, Zilver, Grijs
Afmetingen151,7 x 75 x 7,9 mm
Gewicht175g
Prijs409,- Euro (4GB/64GB)
Release DatumOnbekend
Bijzonderhedenusb-c met usb 3.0, Drukgevoelig scherm

De ZTE Axon 7 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
FDD-LTE1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 19, 202100, 1900, 1800, 1700, 850, 2600, 900, 850, 800 Mhz

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.022-09-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 20:00

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik krijg best een indruk dat ZTE zeer klantvriendelijk is. In dit XDA topic heeft gebruiker rikin93 persoonlijk contact met ZTE, die hem gebruikt als bèta tester voor een unlock methode voor de bootloader van de Europese telefoon. Een dergelijke samenwerking duidt toch op enige klantvriendelijkheid.

De unlockmethode is overigens ook aardig op weg. Ze zijn nog niet op een punt dat ze het voor het grote publiek willen vrij maken, maar het lijkt al best aardig te werken.

Ook schijnt ZTE samen te werken met het Cyanogen team aan een officiële CyanogenMod. Die gaat ZTE zelf niet ondersteunen, natuurlijk, maar als er daadwerkelijk iets van terecht komt, dan gaat Cyanogen dat wel doen. Ze krijgen een redelijk open toegang tot specificaties en alles, aldus de geruchten.

[Voor 39% gewijzigd door Amanoo op 01-10-2016 14:40]

• polord1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-03 13:55
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat rooten is en wat voor moois je ermee kan doen. (overgestapt van de iphone ;) )
polord1 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:38:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat rooten is en wat voor moois je ermee kan doen. (overgestapt van de iphone ;) )
Wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp? Het internet staat helemaal vol met uitleg over rooten. Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf op onderzoek te gaan voordat je een vraag stelt.

Mocht je daarna nog vragen hebben, dan horen we het wel.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 12:46

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

polord1 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:38:
*knip*. Goed bedoeld, maar ik zet die modbreak er niet voor niets neer.

[Voor 34% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 09:49]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06-2022
Misschien is het een goed idee om dit topic wat leven in te blazen, gezien de community rondom dit toestel op XDA aardig klein is.

Custom roms zijn er op het moment nog niet voor de 2017G.
De officiele bootloader unlock zit eraan te komen. Daarom lijkt mij dit de beste manier om nu root te verkrijgen: http://forum.xda-develope...-unlokced-t3441204/page62

Ik loop echter tegen 2 problemen aan:

1. De backup en root packages kan ik niet downloaden, alle browsers geven een "netwerk error" op het moment dat alle data al binnen gehaald is. Hebben meer mensen hier last van?

2. Mijn toestel 2017G kwam uit de doos met B05. Is er iemand die de rootmethode met het B03 bestand al geprobeerd heeft op B05?

• The__B
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03 21:08
Heef iemand hier met een Chinees model a2017 (b13) de bootloader weten te unlocken?

Paar pogingen gedaan maar niet gelukt, XDA forums ondertussen meermaals rondgeweest maar die hebben het voornamelijk over de 2017U en G.

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 19:27

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Kan iemand mij in een paar simpele stappen uitleggen hoe ik TWRP installeer op mijn A2017G? Ik heb redelijk wat ervaring met het flashen van custom roms, voornamelijk met Samsung smartphones en tablets. Daarbij is het zeer eenvoudig om een andere recovery te installeren mbv Odin.

Maar aan de hand van de vele handleidingen die ik vind op oa XDA is het me echt niet gelukt om TWRP op t toestel te zetten. Je leest ook steeds dat de manieren die je ziet speciaal zijn voor A2017U en niet voor andere varianten....

Wat ik ook probeer: het lukt me niet. Dus als iemand het me in begrijpelijke, korte stapjes kan uitleggen zou het me enorm helpen!

Edit: hier dus

[Voor 8% gewijzigd door Jos_M op 14-12-2016 20:16]

• Trick7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-01 14:39
Is het gelukt Jos? Wat is de status van CM13 voor de Axon 7? Is het stabiel? Zijn er functies die niet werken?

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Om heel eerlijk te zijn heb ik het nog niet geprobeerd.

Ik heb het toestel de update gegeven naar B08, en eigenlijk werkt dat allemaal erg goed. Hooguit zou ik nu willen rooten om wat standaard apps te freezen via Titanium Backup.

Maar ook zover heb ik dat allemaal nog niet getest.

• daandeg
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-03 18:56
Ik heb inmiddels CM13 geïnstalleerd volgens de guide. Ik had met de stock software problemen als matige accuduur en slecht internet buiten de wifi, terwijl m'n telefoon als wifi-hotspot prima werkte. CM13 heeft weer andere issues, zoals het feit dat de telefoon crasht als ik wil bellen en het geluid is ook een stuk minder dan het origineel. Ik merk echter dat de community op xda wel hard bezig is het te verbeteren, dit in tegenstelling tot de indruk die ik bij ZTE zelf krijg...

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

LineageOS 14.1 voor Axon 7 A2017G komt er nu echt aan in een goed werkende versie! Op dit moment werkt alleen de fingerprintsensor nog niet, maar als ze dat ook voor elkaar hebben, ga ik deze zeker proberen!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06-2022
Let wel op, LineageOS 14.1 vereist het flashen van de bijgevoegde N bootstack.
Hiermee kun je niet meer terug naar stock, tot ZTE de official N software als flashable zip (met bootstack partitie) heeft uitgegeven. Dit komt pas over minimaal een maand en misschien nooit.

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik ben aan het proberen om Lineage OS 14.1 te installeren op mn Axon 7,maar bij stap 15 van de Flashing TWRP Recovery to your device-gids loop ik al tegen problemen aan.

Ik krijg het niet voor elkaar om bij Apparaatbeheer ergens QUSB_BULK te vinden. Ik gebruik Windows 10.

Weet iemand welke eenvoudige stappen ik kan ondernemen om dit voor elkaar te krijgen? Ik lees iets over Zadig, maar dan weet ik nog niet welke driver ik dan wel moet hebben.

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

-knip- Telefoon is niet meer in bezit.

[Voor 94% gewijzigd door the_cyberspace op 06-08-2017 13:30]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Vorige week aangeschaft, maar heb hem nu al bricked (4th category) :F

Als iemand een oplossing voor me heeft (zonde open te hoeven schroeven) , graag. Ik heb zelf een 'deep-flash cable' gemaakt, maar die werkt ook niet.

@Jos_M In zadig moet je voor winusb kiezen. Maar "don't take my word for it", zie hierboven :-(

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• ToxicR9
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09-2022
Hoe kunnen mensen toch zo snel hun telefoon bricken? Ik draai nu na bijna een jaar me telefoon gekocht te hebben,Oreo B11 (chinese build met mifavor 5.2)

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2022

Tiesemans

what the Fok

Kolere ...

Oké uitzonderlijk gevalletje.

De mijne lag sinds de aanschaf bij BelSimpel in in oktober 2017 in de kast in een gesealde verpakking.
Toevallig overleed gisteren mijn OPO(1).
Dus ja afgelopen avond maar eens aan de bak.
Laatste versie van Axon7Toolkit gedownload en geïnstalleerd.
So far so good. Programma update zichzelf en zuster apps ook prima.
Keurig aangegeven Android 7 en G model ..
Unlock bootloader gedraaid > 100% done .. Telefoon herstart, donker rood lampje forever.
WTF
Help?

Ties Thee

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee