Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vallion
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 24-08 16:52
quote:
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:41:
Probeer de B05 update binnen te halen maar stopt steeds bij 75%
Ik heb hetzelfde. OTA is hij in ieder geval nog niet beschikbaar.

Update: via de pc downloaden gaat wel. Update.zip handmatig naar de root van je SD-kaart kopieren en de telefoon naar updates laten zoeken.

Vallion wijzigde deze reactie 30-06-2017 11:52 (22%)

• Technics SA-DA8
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-10 00:55
quote:
Vallion schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Ik heb hetzelfde. OTA is hij in ieder geval nog niet beschikbaar.

Update: via de pc downloaden gaat wel. Update.zip handmatig naar de root van je SD-kaart kopieren en de telefoon naar updates laten zoeken.
Thanks...ga ik later op de dag gelijk doen

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16-11 12:21

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
bashyroger schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:58:
[...]

Ik heb hem besteld op amazon.de, levering was binnen een week

De daydream view bevalt goed overigens, kwaliteit is beter dan rift / vive / psvr qua pixel density, latency ook prima. De controller is ok, wel redelijk vaak opnieuw kalibreren, maar dat is nu eenmaal inherent aan het systeem....
Thnx, besteld! Kon eerst niet in NL geleverd worden dacht ik. Nu komt ie over 1,5 week binnen.

Work hard, play hard. Tesla Model 3 LR AWD/FSD/Blue/White 19"

• Technics SA-DA8
Update naar B05 gedaan en merk er verder nog niet veel van.
Wel is me opgevallen dat onder weergave instellingen nu nachtverlichting erbij zit.
Scherm krijgt dan een oranje tint...soort van blauw licht filter wat android 7 al moest hebben.

• ZixXer
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 30-10 16:44
Hey allemaal, sinds 2 weken geleden heb ik af en toe dat me telefoon camera helemaal flipt hij doet super snel zoemen en weer terug en het trilt als de pest! de app afsluiten en weer opstarten help vaak wel maar random komt het terug. alleen en de standaard camera app zover ik ervaren heb. ik zit nog op B04
iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vallion
Dat heb ik onder B04 ook een keer gehad. Een reboot van de telefoon lostte dat probleem op. Erg vreemd wel want camera zoemt en trilt inderdaad. De camera stelt dan ook niet scherp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Vandaag al voor de 2e keer geen NL Alert ontvangen terwijl de zte volgens mij toch goed ingesteld staat.
Iemand hier die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-11 16:36
quote:
Technics SA-DA8 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:38:
Vandaag al voor de 2e keer geen NL Alert ontvangen terwijl de zte volgens mij toch goed ingesteld staat.
Ik heb er nog nooit 1 ontvangen op deze telefoon.

• Lo2
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10-11 16:32
quote:
Technics SA-DA8 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:38:
Hier ook. Alle settings staan voor zover ik weet goed maar heb er nog nooit een gekregen.

• rooniek
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 31-10 21:41
hola ik heb een vraagje over de axon 7 mini.

ik heb zojuist de OTA voor nougat gedownload en in de root van de telefoon geplaats, maar na de update zegt mijn telefoon uiteindelijk nog altijd dat hij op 6.0.1 draait inc de beveilings patch van januari. Heeft iemand enig idee waar het mis gaat ?

• Vallion
Als je hem OTA (over the air) hebt gedownload moet alles automatisch gaan. Heb je hem zelf via een site op je telefoon of PC gedownload dan moet je hem indd op de root van de SD kaart zetten en de telefoon naar updates laten zoeken. Verandert er dan niets, dan heb je een verkeerd update bestand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaro02
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18-07-2017
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met mijn onlangs aangekochte axon 7 betreffende mobiel netwerk.
Een paar dagen geleden ben ik mijn MicroSIM gaan omwisselen voor een NanoSIM, omdat de micro er niet meer in paste. Vandaag heb ik met mijn zus een uitstap gemaakt, en ik had mijn mobiel netwerk nodig om iets op te zoeken. Ik kon helaas alleen maar zeer slechte verbinding krijgen en alleen 3g, terwijl mijn zus constant 4g had, en bijna de beste verbinding. We hebben allebei hetzelfde abonnement (King van telenet) en vorige week had ik nog dezelfde gsm als haar, en had ik overal even goed bereik als haar. Dit is nu om de een of andere reden niet meer het geval. Ik weet niet of dit aan mijn gsm ligt of aan Telenet. Ik vind dit zeer frustrerend omdat ik nu letterlijk zo goed als nergens bereik heb, en dat ik dus ook niet gebeld kan worden of bereikbaar ben. Bij mijn vorige gsm had ik overal in huis perfect bereik, nu moet ik naar een open plek voordat ik ook maar een beetje verbinding heb. (gsm al gereboot, gereset, instellingen gewijzigd,...)

Heel erg bedankt als iemand een oplossing weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-10 13:39
quote:
Jaro02 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:31:
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met mijn onlangs aangekochte axon 7 betreffende mobiel netwerk.
Een paar dagen geleden ben ik mijn MicroSIM gaan omwisselen voor een NanoSIM, omdat de micro er niet meer in paste. Vandaag heb ik met mijn zus een uitstap gemaakt, en ik had mijn mobiel netwerk nodig om iets op te zoeken. Ik kon helaas alleen maar zeer slechte verbinding krijgen en alleen 3g, terwijl mijn zus constant 4g had, en bijna de beste verbinding. We hebben allebei hetzelfde abonnement (King van telenet) en vorige week had ik nog dezelfde gsm als haar, en had ik overal even goed bereik als haar. Dit is nu om de een of andere reden niet meer het geval. Ik weet niet of dit aan mijn gsm ligt of aan Telenet. Ik vind dit zeer frustrerend omdat ik nu letterlijk zo goed als nergens bereik heb, en dat ik dus ook niet gebeld kan worden of bereikbaar ben. Bij mijn vorige gsm had ik overal in huis perfect bereik, nu moet ik naar een open plek voordat ik ook maar een beetje verbinding heb. (gsm al gereboot, gereset, instellingen gewijzigd,...)

Heel erg bedankt als iemand een oplossing weet.
Weet niet waar je de telefoon vandaan hebt, maar heb je er een goede ROM opzitten?
Veel china phones komen met seller roms en die dingen zijn meestal erg brak. Het is aan te raden om een originele rom of eventueel een custom rom erop te zetten.

Iets ander kan ik me niet bedenken, of je moet een slechte telefoon hebben gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaro02
quote:
freggell schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:49:
[...]

Weet niet waar je de telefoon vandaan hebt, maar heb je er een goede ROM opzitten?
Veel china phones komen met seller roms en die dingen zijn meestal erg brak. Het is aan te raden om een originele rom of eventueel een custom rom erop te zetten.

Iets ander kan ik me niet bedenken, of je moet een slechte telefoon hebben gekregen.
Alles werkt naar behoren, behalve het mobiele netwerk. Ik heb mijn Axon 7 gekocht bij belsimpel.nl. Ik heb naar de betrouwbaarheid gezocht van de site, en de meeste mensen hebben geen klachten. Indien ze er wel hebben worden ze snel opgelost. Ik heb geen idee hoe ik een andere ROM op de gsm zet, en waar ik de originele kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-10 13:39
quote:
Jaro02 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Alles werkt naar behoren, behalve het mobiele netwerk. Ik heb mijn Axon 7 gekocht bij belsimpel.nl. Ik heb naar de betrouwbaarheid gezocht van de site, en de meeste mensen hebben geen klachten. Indien ze er wel hebben worden ze snel opgelost. Ik heb geen idee hoe ik een andere ROM op de gsm zet, en waar ik de originele kan vinden.
Heb je het al eens met een simkaart van een andere provider geprobeerd? Op die manier kan je wel zien of het de telefoon of provider is die het probleem geeft.

Heb je trouwens een nieuwe NanoSim of is de MicroSim geknipt? Met knippen wil het namelijk nog wel eens fout gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaro02
quote:
freggell schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Heb je het al eens met een simkaart van een andere provider geprobeerd? Op die manier kan je wel zien of het de telefoon of provider is die het probleem geeft.

Heb je trouwens een nieuwe NanoSim of is de MicroSim geknipt? Met knippen wil het namelijk nog wel eens fout gaan.
Ik heb nog niet een simkaart van een andere provider geprobeerd. Het is een gewone NanoSim, die niet geknipt is. Dit was aanbevolen in de handleiding die bij de telefoon zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 22:16
Op welke software versie zit je?
Heb je al geupdate naar de laatste versie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaro02
quote:
Prodigy.NL schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:48:
Op welke software versie zit je?
Heb je al geupdate naar de laatste versie?
Ik heb een paar uur geleden gecheckt of ik de laatste versie had, en dat was zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasparov
Welke versie is dat?
OTA werkt namelijk niet altijd goed.
Ik heb meerdere updates handmatig moeten doen daardoor.

• Jaro02
quote:
Prodigy.NL schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:08:
Welke versie is dat?
OTA werkt namelijk niet altijd goed.
Ik heb meerdere updates handmatig moeten doen daardoor.
Ik weet niet direct waar ik de OTA kan vinden, maar ik denk dat die B04 is. (toch bij updates in instellingen he?)

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:51
Nee ik heb het opgegeven met deze telefoon.

Helaas is de bluetooth verbinding van deze telefoon erg slecht.
Weinig range en erg instabiel (ook op de zte axon 7 van mijn vrouw !)
Dat ding blijft constant (en ja ik heb alle settings gebrobeerd) de verbinding met mijn smartwatches verbreken. Dan wee 3 min verbinding en weg en soms al na 1 minuut. Vaak moet ik dan de watch en/of telefoon compleet opnieuw opstarten.
Heb al factory reset gedaan (ook op de watches) maar helaas het blijft KmetP.

Nu een Galaxy S8 plus voor ruim een week en nog geen 1 disconnect gehad.
Ik weet dat je voor 1 S8plus 2 axon7 kan kopen maar dat bluetooth geneuzel maakt het voor mij wel waard. Daarnaast is ook de camera en gps een stuk beter.

Nee het geluid, scherm en snelheid van de ZTE 7 is prima , ik had echt niet verwacht hem al na 6 maanden weg te doen maar goed....

MuziekLiefhebbert

• keesvl55
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
quote:
oldsmelly schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:21:
Nee ik heb het opgegeven met deze telefoon.

Helaas is de bluetooth verbinding van deze telefoon erg slecht.
Weinig range en erg instabiel (ook op de zte axon 7 van mijn vrouw !)
Dat ding blijft constant (en ja ik heb alle settings gebrobeerd) de verbinding met mijn smartwatches verbreken. Dan wee 3 min verbinding en weg en soms al na 1 minuut. Vaak moet ik dan de watch en/of telefoon compleet opnieuw opstarten.
Heb al factory reset gedaan (ook op de watches) maar helaas het blijft KmetP.

Nu een Galaxy S8 plus voor ruim een week en nog geen 1 disconnect gehad.
Ik weet dat je voor 1 S8plus 2 axon7 kan kopen maar dat bluetooth geneuzel maakt het voor mij wel waard. Daarnaast is ook de camera en gps een stuk beter.

Nee het geluid, scherm en snelheid van de ZTE 7 is prima , ik had echt niet verwacht hem al na 6 maanden weg te doen maar goed....
Ik heb met bluetooth geen enkel probleem, bel iedere avond tussen de 1,5 a 2 uur via een bluetooth headset en de verbinding verbreekt nooit, ik heb er B04 op staan
Mijn GPS werkt ook prima, de camera gebruik ik weinig en heb geen vergelijk.
Ik denk ook dat je appels met peren vergelijkt, het zou niet best zijn voor Samsung als de Axon net zo goed zou zijn als de S8, ik wil hem niet ruilen voor een S8 als we de waarde even terzijde leggen, daarnaast wil ik dual sim hebben en dan is de Axon een hele goed keus.

• Jaro02
Dus om terug te komen op het installeren van andere versies via OTA:
Hoe doe je dit (handmatig), en denk je dat een update het mobiel netwerk probleem oplost?

• crepsly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:17
quote:
Jaro02 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:59:
Dus om terug te komen op het installeren van andere versies via OTA:
Hoe doe je dit (handmatig), en denk je dat een update het mobiel netwerk probleem oplost?
OTA staat voor "over the air" dit is dus juist niet handmatig, maar via de update functie. Controleer eerst bij update welke versie er staat de meest recente OTA is V1.2.0B04. Op de site van ZTE is een V1.2.0 B05 beschikbaar deze kan geïnstalleerd worden door deze te downloaden en op je SD kaart te plaatsen en opnieuw naar updates te zoeken. Toen de telefoon net uit was waren er 4G problemen deze zijn inmiddels opgelost via updates. Als je dus al op V1.2.0 B04 zit zou het al moeten werken, je kan altijd B05 proberen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldsmelly
quote:
keesvl55 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Ik heb met bluetooth geen enkel probleem, bel iedere avond tussen de 1,5 a 2 uur via een bluetooth headset en de verbinding verbreekt nooit, ik heb er B04 op staan
Mijn GPS werkt ook prima, de camera gebruik ik weinig en heb geen vergelijk.
Ik denk ook dat je appels met peren vergelijkt, het zou niet best zijn voor Samsung als de Axon net zo goed zou zijn als de S8, ik wil hem niet ruilen voor een S8 als we de waarde even terzijde leggen, daarnaast wil ik dual sim hebben en dan is de Axon een hele goed keus.
Klopt met de koptelefoons geen probleem ... maar met de smartwatches (LG urbane, Moto360 en de Gear S3) niks dan ellende.
Op beide telefoons had ik ook de laatste updates staan. Wellicht is het een probleem met de software dan kan ik niet uitsluiten (7.1.1) maar ik heb het ook getest op een Motorola Style en een oude Moto G en ook daar niet 1 disconnect. De combi Watch met Axon is geen gelukkige (voor mij en mijn vrouw dan ) . Erg jammer ik had deze telefoon echt nog graag een jaartje gebruikt :'(

oldsmelly wijzigde deze reactie 09-07-2017 09:02 (20%)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
quote:
oldsmelly schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:39:
[...]

Klopt met de koptelefoons geen probleem ... maar met de smartwatches (LG urbane, Moto360 en de Gear S3) niks dan ellende.
Op beide telefoons had ik ook de laatste updates staan. Wellicht is het een probleem met de software dan kan ik niet uitsluiten (7.1.1) maar ik heb het ook getest op een Motorola Style en een oude Moto G en ook daar niet 1 disconnect. De combi Watch met Axon is geen gelukkige (voor mij en mijn vrouw dan ) . Erg jammer ik had deze telefoon echt nog graag een jaartje gebruikt :'(
Heel jammer, het enigste wat ik graag anders had gezien is dat de vingerscanner aan de voorkant zou zitten, dat is voor mijn gebruik veel makkelijker, maar ja je kan blijkbaar niet alles hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfox1950
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 12-04 09:38
ik heb een zenwatch 2 en had ook steeds dat hij de het contact verloor toen heb ik de energy besparing voor androidwear uit gezet daarna geen last meer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldsmelly
quote:
redfox1950 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:18:
ik heb een zenwatch 2 en had ook steeds dat hij de het contact verloor toen heb ik de energy besparing voor androidwear uit gezet daarna geen last meer
Ja die had ik ook geprobeerd :'(

MuziekLiefhebbert

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
oldsmelly schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:39:
[...]

Om het rijtje met geteste smartwatches aan te vullen; bij mij werkt het erg goed icm de Asus Zenwatch 3. Verder werkt het ook goed net de Amazfit.

• Salento
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08-01 14:00
quote:
Jaro02 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Ik heb nog niet een simkaart van een andere provider geprobeerd. Het is een gewone NanoSim, die niet geknipt is. Dit was aanbevolen in de handleiding die bij de telefoon zat.
Heb je al gecheckt of je APN instelling klopt met je abonnement ?
Ik zie op de Telenet website dat er verschillende instellingen zijn voor King en Kong surf.

• oldsmelly
quote:
Fioravanti schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:27:
[...]

Om het rijtje met geteste smartwatches aan te vullen; bij mij werkt het erg goed icm de Asus Zenwatch 3. Verder werkt het ook goed net de Amazfit.
Hebben wij wellicht een slechte batch (belsimpel) ?
Net weer de moto 360 van mijn opnieuw moeten koppelen met geen mogelijkheid ziet BT anders de telefoon.
En dan hop na 3 minuten weer verdwenen 8)7

MuziekLiefhebbert

• crepsly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:17
quote:
oldsmelly schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Net weer de moto 360 van mijn opnieuw moeten koppelen met geen mogelijkheid ziet BT anders de telefoon.
Ik heb de Huawei Watch op AW2.0 Geen problemen met koppelen, misschien eens per week of 2 weken als ik een dag niet om heb gehad heb ik problemen met ontkoppelen. Bij Amazon gekocht BTW. maar lijkt me niet dat het daaraan ligt. ;)

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
oldsmelly schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Mijne is ook via BelSimpel geleverd destijds. Misschien een maandagmorgenbatch...

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 07:03
Bij mijn MS Band ben ik ook na een willekeurige tijd de verbinding kwijt. Ik zit nu ook op B05. Bij de Bluetooth verbindingen zie ik hem sowieso alleen maar als paired, maar dat is misschien normaal? Het kan soms uren goed van een dan krijg ik ineens geen notificaties met door. Bij mijn vorige telefoons nooit last van gehad. Is wel irritant.

• oldsmelly
quote:
buzzbuzz68 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:50:
Bij mijn MS Band ben ik ook na een willekeurige tijd de verbinding kwijt. Ik zit nu ook op B05. Bij de Bluetooth verbindingen zie ik hem sowieso alleen maar als paired, maar dat is misschien normaal? Het kan soms uren goed van een dan krijg ik ineens geen notificaties met door. Bij mijn vorige telefoons nooit last van gehad. Is wel irritant.
Precies mijn probleem dus ook

MuziekLiefhebbert

• Technics SA-DA8
Zit zelf ook op de B05 en geen problemen met bluetooth.
Gebruik het met m'n asus zenwatch 2 en de carkit.
Mijn axon 7 komt ook via belsimpel en het lijkt erop dat ze toch een mindere serie binnen hebben gehad.

• buzzbuzz68
Ik heb al een paar keer geprobeerd om een mail over de smartwatch problemen te versturen via hun site maar kom niet door de verificatiecode heen. Heb Edge en IE geprobeerd.

• Technics SA-DA8
Ik zit er serieus over na te denken om de axon 7 in de verkoop te gaan doen.
Tevreden over alles op 1 ding na en dat is de camera.
Bij een beetje slecht licht zijn de foto's minder maar het filmen is helemaal drama.

Technics SA-DA8 wijzigde deze reactie 20-07-2017 00:07 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Groschl
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-05-2018
Ik ben ook in het bezit van een ZTE Axon 7 icm een Gear S3.
En ja hoor, ook Bluetooth issues.
Maar er is een oplossing die werkt EN simpel is uit te voeren.
Ik heb na lang zoeken op het internet op een Duits forum de oplossing gevonden die echt werkt, bij mij geen bluetooth verbinding meer die weg valt.
Het gaat er in principe om dat je Macrodroid download en hier een macro instelt.
Enfin, hier staat alle info https://www.android-hilfe...b-mit-gear-s3.831073.html
Doe er je voordeel mee!

• Jaro02
Opnieuw een probleem met de netwerkverbinding. Heel vaak ineens geen bereik voor een half uur. Ik zit nu in het buitenland en mijn mobiele gegevens werken niet. Staat wel aan (ook roaming) maar er komt niks op van 4g, 3g, 2g,... Ik overweeg nu om mijn telefon terug te sturen (van belsimpel.nl, besteld 28 juni) en een nieuw toestel te vragen. Als ik nog steeds hetzelfde probleem heb opnieuw terugsturen en gewoon geld terug.
Is dit een goed idee of heeft er iemand een oplossing voor het probleem?

• buzzbuzz68
quote:
Groschl schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:37:
Ik ben ook in het bezit van een ZTE Axon 7 icm een Gear S3.
En ja hoor, ook Bluetooth issues.
Maar er is een oplossing die werkt EN simpel is uit te voeren.
Ik heb na lang zoeken op het internet op een Duits forum de oplossing gevonden die echt werkt, bij mij geen bluetooth verbinding meer die weg valt.
Het gaat er in principe om dat je Macrodroid download en hier een macro instelt.
Enfin, hier staat alle info https://www.android-hilfe...b-mit-gear-s3.831073.html
Doe er je voordeel mee!
Wel sneu dat dit soort work-arounds nodig zijn. En dit helpt uiteraard niet bij mij MS Band :'(

• jayjey
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Ik wil er eentje bestellen bij belsimpel, bluetooth werkt wel gewoon in de auto met de oude carkit?

jayjey wijzigde deze reactie 20-07-2017 12:24 (26%)

• buzzbuzz68
quote:
jayjey schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:24:
Ik wil er eentje bestellen bij belsimpel, bluetooth werkt wel gewoon in de auto met de oude carkit?
In mijn auto (Prius) geen problemen voor zover ik weet. Heb met de MS Band na een factory reset van de telefoon nu ook een blijvende verbinding lijkt het (nog een beetje vroeg om zeker te zijn).

• peedee
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-08-2017
Hallo, ik heb sinds een dikke half jaar de Axon 7 en wat een fijn toestel op wat vervelende bugs na. Bluetooth verbinding met carkit stottert met muziek, met mijn Samsung heat live geen probleem, de camera ergert mij nog het meest door het tril en focus issue. Dan het upgraden van b04 naar b05. Wat ik ook probeer, via ota ontvang ik nog niets, via downloads, ota, handmatig blijft hij steken op 75%, en blijkt onderbroken. Via direct download op de site van ZTE Spain uitgepakt en hernoemd naar update ziet hij niets zowel op de root van de telefoon of de sdkaart. Kortom ondanks deze fijne en, qua geluid, telefoon erger ik mij suf over het officieel downloaden via de Ota tot nu toe. Ik ben geen doorgewinterde rootspecialist maar geloof me hij accepteert geen upgrade. Ik ga hem opnieuw instellen en kijken of ik de bug van de camera niet meer zal hebben.
Overigens, de Bluetooth bug met mijn Pioneer radio heb ik alleen met deze telefoon sinds upgrade van Android M naar Nougat. Misschien terugzetten? Maar hoe?
Blijft wel een beetje een moeilijke telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
quote:
peedee schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:15:
Hallo, ik heb sinds een dikke half jaar de Axon 7 en wat een fijn toestel op wat vervelende bugs na. Bluetooth verbinding met carkit stottert met muziek, met mijn Samsung heat live geen probleem, de camera ergert mij nog het meest door het tril en focus issue. Dan het upgraden van b04 naar b05. Wat ik ook probeer, via ota ontvang ik nog niets, via downloads, ota, handmatig blijft hij steken op 75%, en blijkt onderbroken. Via direct download op de site van ZTE Spain uitgepakt en hernoemd naar update ziet hij niets zowel op de root van de telefoon of de sdkaart. Kortom ondanks deze fijne en, qua geluid, telefoon erger ik mij suf over het officieel downloaden via de Ota tot nu toe. Ik ben geen doorgewinterde rootspecialist maar geloof me hij accepteert geen upgrade. Ik ga hem opnieuw instellen en kijken of ik de bug van de camera niet meer zal hebben.
Overigens, de Bluetooth bug met mijn Pioneer radio heb ik alleen met deze telefoon sinds upgrade van Android M naar Nougat. Misschien terugzetten? Maar hoe?
Blijft wel een beetje een moeilijke telefoon.
De 75% download op de telefoon had ik ook. Volgens mij is dat de 2GB limiet van FAT32 waar het mis gaat. Ik heb hem vervolgens ook gedownload op de PC en het update bestand uit de zip op de telefoon gezet in de root van de SD kaart. Dit werkte vervolgens zonder problemen. Je zou niets hoeven te hernoemen. Ik weet zo niet meer hoe het bestand in de zip heet, maar dat kan niet missen, het grote bestand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens91
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-11 15:58
Als ik deze thread lees zie ik dat er nog best veel bugs zijn, ziet het er naar uit dat deze problemen nog worden opgelost (zoals netwerk en bluetooth) of moet je deze maar voor lief nemen ?

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
laurens91 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:39:
Als ik deze thread lees zie ik dat er nog best veel bugs zijn, ziet het er naar uit dat deze problemen nog worden opgelost (zoals netwerk en bluetooth) of moet je deze maar voor lief nemen ?
Je zou bijna denken dat het bepaalde batches zijn. De mijne heeft namelijk geen van de symptomen.

• laurens91
quote:
Fioravanti schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:06:
[...]

Je zou bijna denken dat het bepaalde batches zijn. De mijne heeft namelijk geen van de symptomen.
Zit je toevallig ook bij tmobile

En je camera ? Is die dan ook beter dan wat je hier soms leest ?

laurens91 wijzigde deze reactie 24-07-2017 20:16 (6%)

• peedee
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-08-2017
Eindelijk de juiste software geïnstalleerd :
https://www.techora.net/2...on-zte-axon-7-a2017g.html

Cameraprobleem opgelost, nachtstand werkt, loopt lekker soepel. Alleen de bluetooth met de Kenwood radio wbt. de audio nog niet goed, stotterd.Iemand suggesties?

• laurens91
quote:
peedee schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:30:
Eindelijk de juiste software geïnstalleerd :
https://www.techora.net/2...on-zte-axon-7-a2017g.html

Cameraprobleem opgelost, nachtstand werkt, loopt lekker soepel. Alleen de bluetooth met de Kenwood radio wbt. de audio nog niet goed, stotterd.Iemand suggesties?
is het echt zo ingewikkeld om een update te instaleren of is deze update nog niet officieel en moet het daarom zo omslachtig ?

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:33
quote:
laurens91 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:29:
[...]

is het echt zo ingewikkeld om een update te instaleren of is deze update nog niet officieel en moet het daarom zo omslachtig ?
Het is toch gewoon de file downloaden, op je SDcard zetten en gaan :?
Die requirements lijken me ietwat overdreven.
http://www.ztedevice.com/...A90BA42E18B3364B80C7F5A26

Hoyden wijzigde deze reactie 27-07-2017 08:31 (30%)

• laurens91
quote:
Hoyden schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:28:
[...]

Het is toch gewoon de file downloaden, op je SDcard zetten en gaan :?
Die requirements lijken me ietwat overdreven.
http://www.ztedevice.com/...A90BA42E18B3364B80C7F5A26
ah oke, dacht al wat omslachtig allemaal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lo2
Bij mij is B05 inmiddels OTA beschikbaar.
Geen last van noemenswaardige bugs trouwens (Amazon DE, provider KPN)

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
Lo2 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:45:
Bij mij is B05 inmiddels OTA beschikbaar.
Geen last van noemenswaardige bugs trouwens (Amazon DE, provider KPN)
Ik haal hem nu binnen via Instellingen/updates. Zie in de release notes dat er een verbeterde daydream experience zou zijn, die gaan we eens uitproberen.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:14
Heb de us versie hier en ben echt meer dan tevreden over de telefoon. Alles werkt zoals het moet.

• Lo2
quote:
Hoijong schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:22:
Heb de us versie hier en ben echt meer dan tevreden over de telefoon. Alles werkt zoals het moet.
Ben ook zeer tevreden! Een betere prijs/kwaliteit verhouding krijg je naar mijn mening nergens, ik verbaas me nog steeds dat ik voor zo'n high end toestel zo weinig betaald heb. Het design is origineel en de bouwkwaliteit degelijk. De audio is onovertroffen, zowel de DAC als de speakers.

Het gebrek aan hardwaresupport is jammer, ik kan bijvoorbeeld nergens een oem oplader of case krijgen. Ook is het zonde dat Daydream zo geflopt is, wil het graag nog eens kopen.

• laurens91
Heb hem nu ook binnen, nog even wachten op mijn nano simkaart helaas en dan kan ik aan de slag.

Heeft iemand nog ervaring met het overzetten van alle data van oude telefoon (HTC one m7) naar an nieuwe axon 7 ?

• Darobi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-05 17:00
mui bien,

De VIP service werkt,

had een barst in scherm, en je krijgt van ZTE 6 maanden garantie op scherm
Na veel gedoe(contact zte en Belsimpel) heeft Belsimpel uiteindelijk gratis mijn scherm gemaakt

Heb mijn zte axon 7 nu een half jaar en kan wel zeggen dat ik er tevreden over ben.
audio(boxen en dac) werkt na updates nu erg goed.

btw, kan iemand mij vertellen wat de update naar B05 voor meerwaarde heeft ipv B04
kan alleen de nachtmodus als extra ontdekken. :)

• laurens91
Hij is nu in gebruik, echt een mooi solide telefoon.

Heb gelijk de b05 update er op gedaan en iets viel mij op, eerst kon ik thema's veranderen en dan veranderde het opties menu wat je van bovene met 1 of 2 vinger naar beneden kan halen ook van kleur, nu blijft deze echter blauw van kleur ongeacht het thema.

Tevens is het nu ook 1 menu geworden en heb geen tablad "frequently used en "all settings" meer.

• Jos_M
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-11 20:16

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik heb dit toestel ook al ruim een half jaar, en sinds enkele maanden heb ik een rare bug. Als ik in de NOS-app of de Nieuwsuur-app een filmpje kijk, stopt het filmpje met spelen rond ongeveer de 2 minuten, of hij begint weer van voor af aan. En als ik het filmpje dan handmatig weer opnieuw start en direct doorscroll naar rond de 2 minuten, speelt hij wel weer door. En dan rond de 4 minuten gebeurt het weer, en rond de 6 minuten ook... heel raar! Het is ook alleen bij die genoemde apps. Bij bv de RTL app of andere video apps komt dit niet voor.

Ik heb het toestel al meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, ook na het installeren van de updates. Ook heb ik de apps allebei al een paar keer opnieuw geinstalleerd. Toestel is voorzien van de allerlaatste B05 firmware en niet geroot.

Wie herkent dit en heb je er wellicht wat aan kunnen doen?

• B.O.C.K
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-11 16:19
quote:
Jos_M schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:32:
Ik heb dit toestel ook al ruim een half jaar, en sinds enkele maanden heb ik een rare bug. Als ik in de NOS-app of de Nieuwsuur-app een filmpje kijk, stopt het filmpje met spelen rond ongeveer de 2 minuten, of hij begint weer van voor af aan. En als ik het filmpje dan handmatig weer opnieuw start en direct doorscroll naar rond de 2 minuten, speelt hij wel weer door. En dan rond de 4 minuten gebeurt het weer, en rond de 6 minuten ook... heel raar! Het is ook alleen bij die genoemde apps. Bij bv de RTL app of andere video apps komt dit niet voor.

Ik heb het toestel al meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, ook na het installeren van de updates. Ook heb ik de apps allebei al een paar keer opnieuw geinstalleerd. Toestel is voorzien van de allerlaatste B05 firmware en niet geroot.

Wie herkent dit en heb je er wellicht wat aan kunnen doen?
Heb je al gekeken of bij "Instellingen->Energiebesparing->App Stroombesparing" het uitzetten van het stroombesparingsbeleid van deze apps een oplossing biedt? Ik had een soortgelijk probleem met Twilight. Om de 2 minuten sloot het stroombesparingsbeleid de app uit, na het uitzetten van alle opties bleef de app bij mij actief.

• Kheyra
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 05-07 22:50
Ik had een nieuwe Axon 7 bij Amazon.de besteld, maar mijn pick-up point waar deze vandaag bezorgd zou worden blijkt 3 weken gesloten. Met DPD gebeld, maar die geven aan dat het pakketje niet in Nederland is.

Nu wil ik contact opnemen met Amazon.de liefst telefonisch, maar anders per mail. Ik kan echter geen enkel telefoonnummer of e-mail adres vinden. Kan iemand mij helpen?

Edit: inmiddels contact gehad met de klantenservice. Pakket is niet traceerbaar en ik moet nu afwachten tot ze het vinden. Er waren geen andere opties.....
En dat na al meer dan een week wachten. Balen :'(

Kheyra wijzigde deze reactie 11-08-2017 15:50 (21%)

• jayjey
  • Niet online
Ik wil de ZTE als hotspot gebruiken bij mijn notebook als ik onderweg ben.
Er is een wifi verbinding echter ik krijg geen internet access via de hotspot!?

Ik heb wat rondgezocht maar ik kom er niet uit.

Dit staat nu ingevuld voo KPN:
https://apn-netherland.gi...ttings_for_zte_axon_7.php

EDIT: Ik ben over op BEN en met die instellingen werkt het wel.... opmerkelijk...
https://apn-netherland.gi...ttings_for_zte_axon_7.php

jayjey wijzigde deze reactie 14-08-2017 12:27 (43%)

• jayjey
  • Niet online
In de auto heb ik met bluetooth verbinding met de oude Nokia car kit.
Om de halve minuut of zou heb ik een heel vervelende storing van een paar seconden en dan is alles weer goed. Is hier iets aan te doen qua instellen?

jayjey wijzigde deze reactie 14-08-2017 12:29 (8%)

• Padvindertje
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-11 00:25
Sinds gisteren het volgende probleem: diverse apps (o.a. Whaptsapp, camera, spotify) geven een zwart scherm bij openen. na aan en uitzetten doen sommige apps het weer met andere niet. Heb firmware B05.

Update: start opeens vanzelf op, geeft aan dat Android aan het updaten is, vervolgens dat mijn SD kaart beschadigd is (blijkt niets meer op te staan) en dat ik die moet formatteren .....

Later start hij nog eens vanzelf op, geeft aan dat Android (weer) aan het updaten is, SD kaart kan niet geformateerd worden (command 183 volume partition disk: 179,0 private failed with null), intern telefoongeheugen is beschadigd.

Haal ik de sd kaart er uit, stop hem er weer in ... en voila .. alles staat er weer op. Maar een minuut later kan ik via de instellingen niet meer bij de opslag komen, camera-app doet het niet meer .... pffff. Intern geheugen kan hij ook niet vinden.

Padvindertje wijzigde deze reactie 16-08-2017 16:45 (72%)

• Technics SA-DA8
quote:
jayjey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:28:
In de auto heb ik met bluetooth verbinding met de oude Nokia car kit.
Om de halve minuut of zou heb ik een heel vervelende storing van een paar seconden en dan is alles weer goed. Is hier iets aan te doen qua instellen?
Welk type nokia carkit gebruik je?
Als het een oudere type nokia zoals de ck-7w is kan het wel problemen opleveren.
Die heb ik ooit in de bedrijfswagen gehad en zowel met een nokia als een samsung problemen met de bluetooth.
In de prive auto deed de zte het perfect via de bluetooth van m'n toyota avensis.

Wat ik nu wel heel erg mis op m'n lg g6 is het snelladen.
Dit is op de zte axon 7 echt supersnel en gelijkwaardig aan het dashchargen van de oneplus toestellen...echt quickcharge 3.0 dus.

Technics SA-DA8 wijzigde deze reactie 19-08-2017 19:52 (12%)

• jayjey
  • Niet online
Inderdaad de nokia ck-7w. Met de S4 had ik geen problemen, maar is er iets aan te doen met de ZTE? Wat is er aan de hand, heb je een idee?

Snelladen daar springt de ZTE naar toe dacht ikj als je de batterij erg ver laat leeglopen maar ik weet niet of dat slecht is voor de batterij? Snel is het zeker en de batterij gaat flink lang mee. :)

Foto's buiten zijn goed leek me, ook filmen ging wel.

• dapluiz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 12:33
Meer mensen hier waarbij de batterij snel leeg gaat? Geen grote ramp aangezien snelladen idd perfect werkt, maar ik zit nu na 3 uur en 24 minuten al op 64%... En dan heb ik m niet eens continu gebruikt.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• TaboZ
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-04 18:11
Ik heb hem vorige week opgehaald. Ben er erg blij mee. Als je het toestel wilt rooten raad ik je aan om niet te updaten naar de laatste versie want dan raak je je bootloader kwijt en wordt het rooten en het instaleren van TWRP een stuk ingewikelder.

• Technics SA-DA8
quote:
jayjey schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:17:
Inderdaad de nokia ck-7w. Met de S4 had ik geen problemen, maar is er iets aan te doen met de ZTE? Wat is er aan de hand, heb je een idee?

Snelladen daar springt de ZTE naar toe dacht ikj als je de batterij erg ver laat leeglopen maar ik weet niet of dat slecht is voor de batterij? Snel is het zeker en de batterij gaat flink lang mee. :)

Foto's buiten zijn goed leek me, ook filmen ging wel.
Ik denk dat het een software conflict is tussen de nokia en zte.
Wellicht dat het ooit met een update vanuit zte opgelost kan worden.
Als je de accu ver leeg laat lopen tot ie uitvalt is wel slecht voor de accu begreep ik dus ik deed bij 10% al opladen.
De zte gaat dan vrij snel naar snelladen toe en ik dacht ergens tussen de 80-90% gaat hij langzamer opladen om de accu te beschermen.

• Kasparov
quote:
dapluiz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:47:
Meer mensen hier waarbij de batterij snel leeg gaat? Geen grote ramp aangezien snelladen idd perfect werkt, maar ik zit nu na 3 uur en 24 minuten al op 64%... En dan heb ik m niet eens continu gebruikt.
Ik heb wel het idee dat m'n telefoon minder lang meegaat op een batterij lading dan aan het begin.
Of dat komt omdat de batterij achteruit is gegaan of de software minder zuinig is geen idee.

• Vallion
Bij gelijke omstandigheden zou de telefoon juist langer met de accu moeten doen. Kijk eens of je recent nieuwe apps hebt gedownload die veel batterij gebruiken, of die lang actief blijven. Dit kun je in de instellingen onder batterij zien.

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik zou heel graag willen testen met deze USB C to 3.5mm jack adapter icm een headset.

Waarom?
Omdat USB C ook audio zou moeten kunnen doorgeven, en ik gewoon benieuwd ben naar de praktijk. Het lijkt mij uiteindelijk wel de toekomst. En het geluid schijnt ook "beter" te zijn. Dat zou een nice to have zijn, geen need to have.

Wat is dan nu het probleem?
Ik krijg het niet voor elkaar om het geluid via die adapterkabel en de origineel meegeleverde headset te gebruiken.

Ik heb de ontwikkelaarsopties geactiveerd via Instellingen, en daarna Audioconfiguratie op audiobron gezet. Ik heb ook nog iets gelezen over USB-audiorouting uitschakelen, maar ook dat heeft nog geen effect gehad.

Weet iemand of, en zo ja wat je eraan kunt doen om audio via USB werkend te krijgen? Of zie ik nog iets over het hoofd?

• SirNobax
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-11 17:49
quote:
Jos_M schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:40:
Ik krijg het niet voor elkaar om het geluid via die adapterkabel en de origineel meegeleverde headset te gebruiken.
Je heb een "domme" analoge USB-C kabel gekocht. De analoge pinnen zijn niet doorgelust naar de USB-C poort bij de Axon 7, want er zit gewoon een 3.5mm jack op.

En nee, analoog geluid via USB-C klinkt precies hetzelfde, misschien zelfs iets slechter omdat er een hoop potentiele storingsbronnen vlak naast het analoge gedeelte zitten bij de USB-C connector.

Wil je geluid uit de USB-C van de Axon 7 moet je een USB-DAC kopen met een USB-C aansluiting, of één icm een verlooptje. Voor iets fatsoenlijks mag je overigens je portomonnee aardig opentrekken, die heb je niet voor $1.26 zoals dat kabeltje. 8)7

Pentaxiaan

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Bedankt voor je reactie! Met die $1.26 was het de gok waard of het zou werken....het risico was tenslotte te overzien 😉

Denk je dat een hoofdtelefoon met USB C connector wél gaat werken?

• SirNobax
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-11 17:49
Enkel als die een DAC onboard heeft (wat ongetwijfeld bij de specs zal staan mocht dat zo zijn) gaat dat lukken.

Dan word hij herkend als USB audio apparaat wat al wat langer door Android word ondersteund (zij het nogal hit&miss ...)

Pentaxiaan

• ZixXer
Hey all,

Ik heb de nieuwe B06 update!
http://www.ztedevice.com/...E019F4543879D0D2002223C38

Iets langer dan een dag in gebruik en zover lijkt alles goed te zijn!
De supersnelle zoom in/out bug lijkt te zijn verdwenen voor mij met deze update en daar ben ik erg blij mee want het voelde alsof me telefoon uit elkaar trilde elke keer als dat gebeurde.

voor de rest kan ik de volgende apps aanraden.
Ik gebruik niet de standard launcher maar ZenUI.
browser: yandex. (enige goede browser die ik heb kunnen vinden die vriendelijk is voor gebruik met 1 hand)
Homebot: maakt van je home know een actie bij long press. hier heb ik mijn camera op staan zo dat ik in elke situatie snel een foto kan nemen.
ConvertPad: convert zo'n beetje alles wat je kan verzinnen in een andere unit.
voor de rest de gebruikelijke dingen.

En binnenkort komt mijn marble white dbrand skin... 8)

• dapluiz
Zie de update nog niet OTA, straks maar even handmatig downloaden :)

• ZixXer
Ik zit in argentinie. Dus krijg nooit ota updates. Geluckig gaat het prima met de sd kaart.

Oh en de axon 7 krijgt een update naar android 8 oreo als de berichten vanuit zte kloppen. Nog geen update datum tho.

• dapluiz
Snap alleen nog steeds niet waarom de Daydream View niet normaal verkrijgbaar is in Europa..
Willen ze gewoon niet dat het aanslaat ofzo?

• springfield89
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19-11 08:01
Iemand een idee hoe ik een herstelling aanvraag kan doen? Toestel komt uit Duitsland maar woon zelf in België dus hoop het via ZTE te regelen.

Ik heb namelijk problemen met de usb poort. USB C kabels blijven niet meer goed zitten waardoor laden dus lastig wordt. Ook werkt quick charge niet meer altijd. Meeste van de tijd laad die gewoon op. Heb dit met al mijn usb c kabels dus het is duidelijk de usb c poort. Er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben.

• WhiteAss
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-11 20:01
Zit er niet wat stof onderin je usb poort opgestapeld? Had hier laatst ook last van en heb dit er met een naald uit gehaald nu werkt het weer prima.

• Tiesemans
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-06 15:18

Tiesemans

what the Fok

Ik sta op het punt om toch een Axon 7 te bestellen ondanks dat de Samsung S8+ nu voor €655 te koop is bij de MediaMarkt. (Ik heb ooit publiekelijk gezworen géén Samsung telefoon meer te kopen i.v.m hun schandalige update ondersteuning beleid).
Kortom Axon 7 ...
Ik ben iemand die nog altijd belt met zijn OPO.
Destijds was ik in de race voor een OP3, twijfelde toen kwam de OP3T .. twijfelde wéér .. Mede door de Axon 7.
Wachten wachten wachten ... Misschien kondigen ze een Axon 8 aan.
Nou niet dus ...
Nu zijn we zoveel maanden verder en hink ik (mede door een valpartij die mijn OPO ernstig heeft geraakt) op twee benen ...
Axon 7 voor weinig of Nokia 8 voor veel (en sinds 24uur - met dank aan een reclame folder - MediaMarkt) S8+ aanbieding.
Waarom géén OP5 ?! Nou omdat ik geschrokken ben van de scherm issues en verhalen over het OS van die telefoon en uiteraard zijn pittige prijs.
Zijn in de nieuwste OS software van de Axon alle ernstige bugs opgelost?! (Bluetooth, LTE, energieprofielen, camera software) Zo ja top, zo nee wat to do ?! Kopen en dan rooten gelijk na levering vóór ik het toestel via OTA update ?!
OF niet kopen en iets anders nemen uit het opgesomde ?!
quote:
Wat zijn jouw ervaringen WhiteAss?

*Edit 2*

Nou ondanks het gebrek aan reacties toch maar de stap gewaagd.
Een ZTE Axon 7 Grey 64GB is onderweg !
Ben benieuwd!

Tiesemans wijzigde deze reactie 28-09-2017 04:19 (24%)

Ties Thee

• SH-IA
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08-03 08:45
Ik hoop dat hier veel kennis is over bootloaders en rooten:

Ik heb een grote fout gemaakt. Ik heb na het installeren van een custom rom via de AXON7TOOLKIT de bootloader gelocked. Het gevolg is dat mijn phone nu bricked lijkt. Hij start nog opnieuw op (ZTE logo) en wordt ook nog herkend als QUSB_BULK usb-apparaat bij devices, maar meer dan dit ook niet.

Iemand tips?

• buzzbuzz68
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar is deze link een oplossing? Ik zie dat het daar alleen voor de A2017U is, maar daar is vast wel een mouw aan te passen.

buzzbuzz68 wijzigde deze reactie 29-09-2017 11:17 (20%)

• SH-IA
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08-03 08:45
Thanks. het is daarmee gelukt. Ik heb inmiddels ook weer gewoon de B06 official erop gezet. Veel teveel bugs met de custom rom van LineageOS 14.1

Ik heb alleen 1 ding:

- Random verliest de Axon signaal. Niet alleen data maar de complete mobiele verbinding. Duurt ongeveer 15 sec en dan pakt ie m vanzelf weer op. Ik heb TELE2 als provider. Iemand ook dit probleem?

• Kasparov
Is mij ook wel eens opgevallen, heb ook tele2.
Heb er niet echt last van gehad, dus heb dit niet verder onderzocht.

• Tiesemans
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-06 15:18

Tiesemans

what the Fok

[quote]sanderheijnen3 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:50:
Thanks. het is daarmee gelukt. Ik heb inmiddels ook weer gewoon de B06 official erop gezet. Veel teveel bugs met de custom rom van LineageOS 14.1

Kun je mij vertellen hoe snel je dat merkte ?!
Ik was namelijk van plan om 14.1 (Nightly) te installeren omdat ik er bij mijn OPO erg te spreken over ben ..

Ties Thee

• mastair
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-11 21:09
Sinds de laatste update (B06) heb ik dat de camera app genomen foto's soms niet echt opslaat. Lijkt eraan te liggen of je de camera app hebt gestart via de launcher of het lock screen of twee keer achter elkaar snel de aan knop indrukt.

Achteraf kan ik dan mijn genomen foto's niet meer vinden.

Iemand anders dit ook?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:33
quote:
mastair schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:52:
Sinds de laatste update (B06) heb ik dat de camera app genomen foto's soms niet echt opslaat. Lijkt eraan te liggen of je de camera app hebt gestart via de launcher of het lock screen of twee keer achter elkaar snel de aan knop indrukt.

Achteraf kan ik dan mijn genomen foto's niet meer vinden.

Iemand anders dit ook?
Dat heb ik ook wel eens en had ik ook al voor B06.
Ook op Facebook Zte group vaker dit issue voorbij zien komen.

Ik benader de camera nooit via lockscreen.

Hoyden wijzigde deze reactie 05-10-2017 22:06 (3%)

• martijnkoevoets
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-11 12:25
quote:
springfield89 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:48:
Iemand een idee hoe ik een herstelling aanvraag kan doen? Toestel komt uit Duitsland maar woon zelf in België dus hoop het via ZTE te regelen.

Ik heb namelijk problemen met de usb poort. USB C kabels blijven niet meer goed zitten waardoor laden dus lastig wordt. Ook werkt quick charge niet meer altijd. Meeste van de tijd laad die gewoon op. Heb dit met al mijn usb c kabels dus het is duidelijk de usb c poort. Er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben.
Hier heb ik nu ook last van!
UBS-C kabel blijft nog wel goed zitten, maar laad niet meer op. Het kleine beetje stof/viezigheid wat in poort zat heb ik wel al verwijderd. hoe heb jij dit opgelost vorige maand? iemand anders poort reparatie laten doen?

• springfield89
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19-11 08:01
quote:
martijnkoevoets schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Hier heb ik nu ook last van!
UBS-C kabel blijft nog wel goed zitten, maar laad niet meer op. Het kleine beetje stof/viezigheid wat in poort zat heb ik wel al verwijderd. hoe heb jij dit opgelost vorige maand? iemand anders poort reparatie laten doen?
Nog niet opgelost. Ik had toen even naar ZTE gemaild en dan niet meer aan toe gekomen omdat ik naar het buitenland moest etc. Ondertussen is het probleem erger geworden, opladen in de auto is het onmogelijk want als deze in de telefoonhouder zit valt de kabel er gewoon uit. Ik moet hem plat neer leggen en de kabel insteken en er niet aan komen. Vanaf ik het aan raak en de kabel beweegt nog maar iets dan laadt hij niet op. Enorm irritant dus.

Ik heb dus terug gemaild naar ZTE, omdat mijn toestel uit Aken komt en het niet bij de deur is voor mij wil ik dat dus liever rechtstreeks via ZTE laten maken. ZTE heeft mij dan enkele vragen gesteld en tot slot moest ik al mijn gegevens doorgeven die ze dan aan een andere afdeling gingen doorgeven voor de verzending van mijn toestel. Na een week nog steeds niet meer info, dus heb opnieuw gehoord. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

• EnerGeForce
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-11 21:18
Voor de geïnteresseerde. Update B08 is beschikbaar OTA als je op B05 zit. Ik heb nog geen download link kunnen vinden maar ben terug gerold van de Turkse B06 naar B05 en toen OTA naar B08. Info-> https://www.ztemobile.de/...b08-fota-update-released/

De update bevat onder andere de beveiligingspatch vanaf 01 oktober 2017 en veel andere verbeteringen.

Officiële B05 -> http://www.ztedevice.com/...A90BA42E18B3364B80C7F5A26

EnerGeForce wijzigde deze reactie 28-10-2017 08:32 (28%)
Reden: Info bijgevoegd

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

quote:
EnerGeForce schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:41:
Voor de geïnteresseerde. Update B08 is beschikbaar OTA als je op B05 zit. Ik heb nog geen download link kunnen vinden maar ben terug gerold van de Turkse B06 naar B05 en toen OTA naar B08. Info-> https://www.ztemobile.de/...b08-fota-update-released/

De update bevat onder andere de beveiligingspatch vanaf 01 oktober 2017 en veel andere verbeteringen.

Officiële B05 -> http://www.ztedevice.com/...A90BA42E18B3364B80C7F5A26
Gaan we weer bekijken. Vandaag ook wat tijd over, dus eindelijk weer eens met de Daydream aan de slag. Heeft 2 maandjes liggen stofhappen,kijken of dat nog uitgebreid is.

• Padvindertje
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-11 00:25
Proces OTA update van B05 naar B08 nam bij mij maar liefst 3,5 uur in beslag.

[quote]EnerGeForce schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:41:
Voor de geïnteresseerde. Update B08 is beschikbaar OTA als je op B05 zit.

• Salento
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08-01 14:00
B05 - > B08 is op XDA als download beschikbaar. Enige puntje is dat je de update enkel via ADB sideload kunt uitvoeren.
Op zich vrij simpel en nam bij mij een kwartier in beslag.
Tot nu toe is B08 een prima update. Accuduur is beter en vooral de 4G ontvangst stabieler.
Security patch is inderdaad van oktober.

• luigi87
  • Laatst online: 09:49

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik draai nu op B06 en wil eigenlijk naar B08 maar ik krijg het niet voor elkaar om te downgraden. Wat ik gedaan heb is de B05 zip op de sd gezet, maar hij wordt niet gezien. Kan ik wachten op de B08 over OTA? Of komt der er niet?

luigi87 wijzigde deze reactie 30-10-2017 15:29 (20%)

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• EnerGeForce
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-11 21:18
Je moet waarschijnlijk de inhoud van het gedownloade bestand nog uitpakken naar de root folder op je telefoon. Hierna zou de updater hem moeten zien en gaan bijwerken. Zodra de B05 erop staat zou de OTA ook moeten gaan werken.

Officiële link naar de B08 -> https://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100

EnerGeForce wijzigde deze reactie 03-11-2017 22:57 (22%)

• Vallion
Je hoeft de .zip niet uit te pakken. Het toetsel zoekt namelijk naar een.zip bestand. Het bestand moet wel echt op de root zelf staan en niet in een map. De map software upgrade kopieren naar de root werkt dus niet.

Gisteren terug gegaan naar B05 en direct keurig via een OTA B08 binnen gehaald.

• jayjey
  • Niet online
Ook B08 gedownload (OTA) en laten installeren. SD kaart zat er gewoon in. Duurde iets van 10 minuten.
Probleem met mijn oude bluetooth Nokia car kit is er helaas nog.

jayjey wijzigde deze reactie 05-11-2017 13:18 (17%)

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True