In het begin zat ik ook altijd te focussen op de temperatuur. Waardoor ik net als een te sterke P regeling ging verstellen. Gewoon laten lopen en de Q leren kennen.
De temperatuur naast het vlees op het rooster is het belangrijkste. De kolen boeien niet (hier zit de dome ook boven de kolen op de Weber).
En op rooster en Dome zag ik 30C verschil bij L&S
Picanha reverse sear gemaakt op de niclan. Natuurlijk weer te heet opgestookt (lees, te laat de schuiven dicht gedaan bij opwarmen)
Maar wel van de gelegenheid gebruik gemaakt het rooster met Crisco in te vetten en te laten intrekken. Met arachide olie werkt toch niet zo goed.
Maar dan reverse sear, bij 42 eraf gehaald. Pizzasteen eruit, alle schuiven open, de dome open en laten gaan. Binnen geen tijd 300C (tijd om de probe weg te nemen

). En dan affakkelen maar.
Zalig!
Bij wijze van test ook een stukje direct gedaan op de action kamado. 300C rooster, 3 minuten per kant. Nee, doe maar liever reverse sear hier.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.